Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Verwijderd
Ja, NL2000 heeft het ook, het is een teken van oude scenerymakerij...ook de commercielen kunnen blijkbaar niet wennen aan gmax... en bouwen oude troep, neem simflyers...komt een nieuwe KJFK...zonder gmax...dat worden dus weer framerates van 0 zodra je 1 Ai ziet...jos_zwa schreef op 28 januari 2003 @ 11:06:
volgens mij kregen de AI planes op munich in duitsland redbull als brandstof![]()
![]()
iemand anders dit wel eens gehad ?
[afbeelding]
Je kunt het probleem waarschijnlijk oplossen via AFCAD trouwens...
Laad het vliegveld in afcad, dubbelklik op het roze referentiepunt en kijk in de sim effe op welke hoogte de grond daar echt zit (dat is dus niet de hoogte van je kist, maar via WORLD>MAPVIEW en dan de elevation van het veld opzoeken)...dat voer je in in afcad en het moet weer opgelost zijn...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 12:16 ]
aha thnxVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:12:
[...]
Ja, NL2000 heeft het ook, het is een teken van oude scenerymakerij...ook de commercielen kunnen blijkbaar niet wennen aan gmax... en bouwen oude troep, neem simflyers...komt een nieuwe KJFK...zonder gmax...dat worden dus weer framerates van 0 zodra je 1 Ai ziet...
Je kunt het probleem waarschijnlijk oplossen via AFCAD trouwens...
Laad het vliegveld in afcad, dubbelklik op het roze referentiepunt en kijk in de sim effe op welke hoogte de grond daar echt zit (dat is dus niet de hoogte van je kist, maar via WORLD>MAPVIEW en dan de elevation van het veld opzoeken)...dat voer je in in afcad en het moet weer opgelost zijn...
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vrije Willigers...?ND schreef op 28 January 2003 @ 12:42:
pssst..............tijd voor een nieuwe deelen ik ga em niet openen, ik wil deel 50 openen
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Erg mooie pics allemaal. Maareeh gilly, een lelijk 763 flightdeck?
Ik vind de 767 (300) echt een van de mooiste flightdecks die ik ooit gezien heb..
Echt de perfecte mix tussen digitaal en analoog
Ohja die pss paintcontest...ja damn ik had graag mee willen doen, maarja beetje weinig tijd..zelfs niet eens een keertje fatsoenlijk kunnen simmen...
Ik heb een tijdje op ivao gevlogen, voornamelijk omdat daar vaak veel meer controllers online zijn dan op vatsim...
Maar ja, er zijn grote verschillen.
Kijk, bij IVAO gaan ze er gewoon van uit dat de piloten de procedures niet kennen.
Een takeoff clearance van ivao
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 170@08 initial climb FL60 report at 2000ft
vatsim:
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 170@08
Lijkt me duidelijk dus, ze gaan er van uit dat de piloot eigenlijk gewoon niks weet..
en als je dus bij de tower 2000ft moet reporten, ben je dus altijd te laat bij approach...
initial climb FL60? staat toch wel in je charts?
nouja, ik kan nog wel doorgaan, maar dit is het grootste verschil eigenlijk.
Ook vind ik eigenlijk dat ND geen gelijk had over de vriendelijkheid/behulpzaamheid.
Meestal zijn de controllers gewoon van, ah, joh, maakt niet uit, heh, lekker gezellig, heh, tis maar op de computer, tis niet echt, enz.
Maar dat gezeligheid gaat weer af van de realistischeid.nealzie schreef op 28 January 2003 @ 15:39:
Ja ik wil ook graag wat kwijt over IVAO vs VATSIM
Ik heb een tijdje op ivao gevlogen, voornamelijk omdat daar vaak veel meer controllers online zijn dan op vatsim...
Maar ja, er zijn grote verschillen.
Kijk, bij IVAO gaan ze er gewoon van uit dat de piloten de procedures niet kennen.
Een takeoff clearance van ivao
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 170@08 initial climb FL60 report at 2000ft
vatsim:
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 170@08
Lijkt me duidelijk dus, ze gaan er van uit dat de piloot eigenlijk gewoon niks weet..
en als je dus bij de tower 2000ft moet reporten, ben je dus altijd te laat bij approach...
initial climb FL60? staat toch wel in je charts?
nouja, ik kan nog wel doorgaan, maar dit is het grootste verschil eigenlijk.
Ook vind ik eigenlijk dat ND geen gelijk had over de vriendelijkheid/behulpzaamheid.
Meestal zijn de controllers gewoon van, ah, joh, maakt niet uit, heh, lekker gezellig, heh, tis maar op de computer, tis niet echt, enz.
Maar de Schiphol procedures zijn een standaard, die de piloot moet kennen alvorens zijn vlucht te plannen. Zo staat er idd op de chart initial climb naar FL060. Maar ook dat je na take off Approach moet contacten, ZONDER dat de Tower jouw moet hand over-en. Maar als jij in REMARKS bij VATSIM FP zet 'EHAM procedures unknown' dat krijg je ook meteen de procedure. --> :
IVAO :
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 030@08 initial climb FL60 report at 2000ft
VATSIM met remarks :
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 030@08, initial climbFL060 contact approach crossing 500ft
En idd ja, bij IVAO contact je VEELS te laat de approach als je dat pas moet doen NA 2000ft.
Voor gezelligheid ga naar IVAO (idd zit daar vaker ATC)
voor echte realistische sim, ga naar VATSIM
goed, wij zijn het eensND schreef op 28 januari 2003 @ 15:47:
[...]
Maar dat gezeligheid gaat weer af van de realistischeid.
Maar de Schiphol procedures zijn een standaard, die de piloot moet kennen alvorens zijn vlucht te plannen. Zo staat er idd op de chart initial climb naar FL060. Maar ook dat je na take off Approach moet contacten, ZONDER dat de Tower jouw moet hand over-en. Maar als jij in REMARKS bij VATSIM FP zet 'EHAM procedures unknown' dat krijg je ook meteen de procedure. --> :
IVAO :
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 030@08 initial climb FL60 report at 2000ft
VATSIM met remarks :
You are cleared for takeoff rwy 01L, winds 030@08, initial climbFL060 contact approach crossing 500ft
En idd ja, bij IVAO contact je VEELS te laat de approach als je dat pas moet doen NA 2000ft.
Voor gezelligheid ga naar IVAO (idd zit daar vaker ATC)
voor echte realistische sim, ga naar VATSIM
goed, wij zijn het eens
ff een vraagje, wat ik wil binnenkort op VATSIM gaan controllen, en ik zat ff de sector files te bekijken. En nu de EHAM_Approach file. Nu zie je allemaal strepen van de richtingen van de banen, maar waar begint de baan?
Als je vliegtuigen van APP naar Tower moet overhandigen, wanneer moet dat? Als je established bent, toch?
Over dat EHAM onder sea level zit, = geen radar contact, kan je niet iets met de volgende instellingen doen? :
Airspace Floor (msl)?
Transmitter Elevation?
op de TWR sector files zie je duidelijk de banenND schreef op 28 januari 2003 @ 16:00:
[...]
goed, wij zijn het eens
ff een vraagje, wat ik wil binnenkort op VATSIM gaan controllen, en ik zat ff de sector files te bekijken. En nu de EHAM_Approach file. Nu zie je allemaal strepen van de richtingen van de banen, maar waar begint de baan?
Als je vliegtuigen van APP naar Tower moet overhandigen, wanneer moet dat? Als je established bent, toch?
Over dat EHAM onder sea level zit, = geen radar contact, kan je niet iets met de volgende instellingen doen? :
Airspace Floor (msl)?
Transmitter Elevation?
bij die appr sector files zijn die strepen de glides...
bij established h/o naar twr meen ik ja
is goed, contact dan maar ff een modje/lightmodVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:01:
Ik wil wel een nieuw deel openenVertrouwen jullie het mij toe?
M@NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ok, en voor EHAM_TWR kan je dus gewoon EHAM-GND sector nemen I guessnealzie schreef op 28 January 2003 @ 16:01:
[...]
op de TWR sector files zie je duidelijk de banen
bij die appr sector files zijn die strepen de glides...
bij established h/o naar twr meen ik ja
zijn die strepen niet de localizers?
ok
Bart > van mij mag je, maar doe het wel goed heh, dus GOEDE titel, mooie eerste pic, alle delen incl deze erbij, link toevoegen van Privat Air + logo/click pic ding, IDFG757 toevoegen (als die er nog niet staat) etc etc etc etc etc
[ Voor 25% gewijzigd door ND863 op 28-01-2003 16:05 ]
http://nl.corporate.klm.com/Fleet/Fleet.aspnealzie schreef op 28 januari 2003 @ 15:56:
Weet iemand trouwens iets over de stoel-layout van een 744 van KLM?
ik wil graag weten waar mijn stoel is
de loc is gewoon een baken, bijv. OAND schreef op 28 January 2003 @ 16:03:
[...]
ok, en voor EHAM_TWR kan je dus gewoon EHAM-GND sector nemen I guess
ok
ja maar van ILS, ILS bestaat toch uit een Glideslope en een Localizer signaal?

ja die had ik al gevonden maar ik word niet echt veel wijzer uit dat plaatje...
ja maar die streep is gewoon de glide naar de baan toeND schreef op 28 January 2003 @ 16:06:
[...]
ja maar van ILS, ILS bestaat toch uit een Glideslope en een Localizer signaal?

Die lange strepen bedoel ik dus, das toch geen glide?
Verwijderd
Ik heb die van PrivaitAir net zoals die van Interline.ND schreef op 28 januari 2003 @ 16:03:
[...]
ok, en voor EHAM_TWR kan je dus gewoon EHAM-GND sector nemen I guess
ok
Bart > van mij mag je, maar doe het wel goed heh, dus GOEDE titel, mooie eerste pic, alle delen incl deze erbij, link toevoegen van Privat Air + logo/click pic ding, IDFG757 toevoegen (als die er nog niet staat) etc etc etc etc etc![]()
![]()
En de IFDG 757 is nog geeneens uit
Maar de site welVerwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:19:
[...]
Ik heb die van PrivaitAir net zoals die van Interline.
En de IFDG 757 is nog geeneens uit
En trouwens. Zet ook even de link voor mijn AI Pakket er neer
Verwijderd
Ja prototypeThe_FrankO schreef op 28 January 2003 @ 16:36:
Ja leukDoe het dan wel even in een nieuw deel
En trouwens. Zet ook even de link voor mijn AI Pakket er neer
Geef de links maar van je package, ik heb jouw AI niet
http://privatair.xs4all.nl/ai/Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:38:
[...]
Ja prototype
Geef de links maar van je package, ik heb jouw AI niet