Kan niemand mij helpen?ViolatoR schreef op 11 May 2003 @ 15:16:
Hmmmm, heb net ff wat zitten testen. Valt me op dat ik op 1.8GHz net zoveel score als op 2.01GHz
Lijkt me niet dat dit klopt of wel?
Score is 12290 in 2001 en 1846 in 2003, lijkt me dat het nog wel wat hoger kan aangezien de meeste met zelfde specs als ik iig boven de 13000/14000 zitten.
Specs:
AMD AthlonXP 2200@2400 ( 2010MHz - 10x201 )
Epox 8RDA ( 3305 bios )
512MB PC2100 @ 133MHz
GeForce4Ti4200 64MB 290/580
Detonator 43.45 ( Heb al verschillende anderen geprobeert, maar word er nix beter op )
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Verwijderd
Ja die gebruik ik nu maar het help zo goed als niks.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 20:08:
Catalyst 3.2 wel?
Heeft iemand verder nog een id wat het kan zijn wat mijn pc zo traag maakt ?
wat denk je van ander geheugen kopen en je mem synk laten lopen want nu presteert je geheugen nog slechter dan standaart pc 2100 mem

bench mark die maar eens
ook zal je preformance inorm om hoog gaan als je van 133 mhz naar 200 gaat
en ja je vidkaart heeft nu eenmaal meer aan sneller geheugen als aan meer cpu power
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat verhaal heb ik gehoord en ik heb het getestShunt schreef op 14 May 2003 @ 08:51:
[...]
wat denk je van ander geheugen kopen en je mem synk laten lopen want nu presteert je geheugen nog slechter dan standaart pc 2100 mem
bench mark die maar eens![]()
ook zal je preformance inorm om hoog gaan als je van 133 mhz naar 200 gaat(DUH)
en ja je vidkaart heeft nu eenmaal meer aan sneller geheugen als aan meer cpu power
geheugen loopt nu trouwens op 151MHz, en presteert in SiSoft Sandra 300MB/sec beter dan op 133MHz. ( van 2100 naar 2400mb/sec )
Qua 3DMark score maakte het nix uit, ik heb geprobeert het spul op 13.5x150 te laten lopen, het geheugen presteerde gelijk 100mb/sec slechter en 3DMark score was exact het zelfde.
Maar zoals iemand eerder al zei, ik mag ook eigenlijk niet echt klagen maar vind 't gewoon een beetje jammer als je kijkt op de ORB @ futuremark, zijn er zoveel die over de 13000 komen met gelijke specs.
Verwijderd
Wat ook heel erg helpt is omega drivers gebruiken, vriend van mij heeft dat gedaan en in 3dmark 2003 had hij 400 punten meer
. Is aardig groot verschil.
http://www.omegacorner.com/
http://www.omegacorner.com/
Ja die heb ik al, Omega 43.45. Maakte hier weinig uit eigenlijk
erm op hoeveel mb heb jij je aptuture ofzo staan ? zet eens op de helft van je gewone geheugen
dus 256 mb koop echt geheugen zet het op 200 mhz en ik GARANDEER JE dat je over de 13000 punten gaat
ik haal met een geforce 4 TI 4400
epox 8rda+
amd 1800+ @ 2080 mhz 180 mhz fsb
512 mb ddr 180 mhz cas 2 2 2 3
daar haal ik met de omega 43.45 13370 markjes mee (geen grap
)
dus 256 mb koop echt geheugen zet het op 200 mhz en ik GARANDEER JE dat je over de 13000 punten gaat
ik haal met een geforce 4 TI 4400
epox 8rda+
amd 1800+ @ 2080 mhz 180 mhz fsb
512 mb ddr 180 mhz cas 2 2 2 3
daar haal ik met de omega 43.45 13370 markjes mee (geen grap
Game PC
Geloof ik best dat je dat haald, als je op ORB kijkt is het ook allemaal stuk hoger dan 12000, ik heb hem op 128MB staan, maar zal eens 256MB proberen.
thnx
thnx
edit:
Nahja laat ook maar, maakt ook nix uit. Krijg v/d week nieuwe kaart, Leadtek GF4Ti4200 128MB, misschien doet die het beter
Toch bedankt voor de hulp.
Nahja laat ook maar, maakt ook nix uit. Krijg v/d week nieuwe kaart, Leadtek GF4Ti4200 128MB, misschien doet die het beter
[ Voor 37% gewijzigd door ViolatoR op 14-05-2003 12:58 ]
erm utlime nutteloos hijdViolatoR schreef op 14 May 2003 @ 12:40:
Geloof ik best dat je dat haald, als je op ORB kijkt is het ook allemaal stuk hoger dan 12000, ik heb hem op 128MB staan, maar zal eens 256MB proberen.
thnx
edit:

koop dan een ati radeon 9600 ofzo die krengen kosten haast niets meer en zijn een stuk sneller en zijn directx 9

die 128 mb maakt die kaart alleen maar langzamer
Game PC
Nouja het is ook niet echt dat ik hem koop
Broertje koopt 'm en ga ik ff kijken welke sneller is 
Snelste is voor mij
Ik zie de 9600 overigens nog nergens te koop, zou eerst een 9500 nemen maar die's ook nergens meer leverbaar
Alleen de pro welke gelijk weer 80 euro duurder is
Snelste is voor mij
Ik zie de 9600 overigens nog nergens te koop, zou eerst een 9500 nemen maar die's ook nergens meer leverbaar
[ Voor 41% gewijzigd door ViolatoR op 14-05-2003 13:32 ]
whooos bedoelde dus de 9500ViolatoR schreef op 14 May 2003 @ 13:30:
Nouja het is ook niet echt dat ik hem koopBroertje koopt 'm en ga ik ff kijken welke sneller is
Snelste is voor mij
Ik zie de 9600 overigens nog nergens te koop, zou eerst een 9500 nemen maar die's ook nergens meer leverbaarAlleen de pro welke gelijk weer 80 euro duurder is
die 6 zit veel te dicht bij me 5
Game PC
hehe
Ja dat was ik ook eerst van plan te nemen, maar moet hij wel leverbaar zijn
Ja dat was ik ook eerst van plan te nemen, maar moet hij wel leverbaar zijn
Verwijderd
Wil niet zeuren maar kan iemand mij ook helpen want ik vind het wel jammer dat zon dure kaart zo weinig performance geeftVerwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:23:
Hopen dat iemand mij eens kan helpen
Ik heb sinds kort een Hercules Radeon 9700pro 128mb, direct ingebouwd drivers geinstalleerd ( Toen 3.1 van cd ) hup benchmarken en tot verbasing heb ik slechts 4100 punten ( 3dmark2003 ) en Krap aan 11000 met 2001se dat met een :
2200+
Msi kt4v Ultra
Die Hercules
Pc 3200 256 mb ( Draait op 133 sync )
Ik wou de VIA Hyperion drivers ook installeren dat deed ik dus ook maar toen ik rebootte crashte mn pc binnen 3 seconden ik kon dus niks doen. Daarom heb ik Windows er opnieuw opgezet de originele Hyperion drivers ( Eerst van Internet gehaald ) Geinstalleerd daarmee was het zooitje wel stabiel maar als ik 3dmark oid wilde draaide had ik een zwart scherm en meer niet ( Ook vastgelopen )
Ik heb AGP 8x aangezet maar dat snel schrijven dat eronder staat staat uit omdat het niet aanwil hier na een reboot staat het doodnormaal weer uit. Ik WEL fastwrite in de bios enabled en de aperture size op 128 staan. Nou zag ik ook dat er iets stond met Agp Write, Agp read en Agp synchronasion ofzo![]()
Ik weet niet waar die voordienen maar die laatste 3 stonden iig Disabeld. Kan iemand mij helpen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:00 ]
Heb geen verstanda van Radeon drivers enzo, maar misschien eens nieuwe installeren ( van het net ), of heb je dat al gedaan?
Verder misschien oudere hyperon drivers installeren als nieuwe problemen opleveren.
Verder misschien oudere hyperon drivers installeren als nieuwe problemen opleveren.
Verwijderd
Morgen ff nieuwe catalyst drivers installeren. Zet ook alle niet nodige settings zoals AA en dat soort dingen uit, die verlagen de score het meest...
Verwijderd
O.. want bij vriend van mij vond ik het wel een groot verschil hij heeft wel een ATI Radeon 9500 pro 128mb misschien ligt het daar aan. Ieder geval haal je wel een hogerer score.ViolatoR schreef op 14 mei 2003 @ 11:36:
Ja die heb ik al, Omega 43.45. Maakte hier weinig uit eigenlijk
Verwijderd
Het probleem is dat als ik de oudere drivers installeer dat ik ook geen 3d apps meer kan draaien en ik windows opnieuw moet installen om het weer normaal te krijgen want ik weet geen manier om het ongedaan te maken jij wel ?ViolatoR schreef op 14 May 2003 @ 21:41:
Heb geen verstanda van Radeon drivers enzo, maar misschien eens nieuwe installeren ( van het net ), of heb je dat al gedaan?
Verwijderd
WOOOOT . wat ging hier mis http://service.futuremark.com/compare?2k1=6483902
in vergelijking met hier
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6426326
alleen dan het os . maakt het dan zoveel verschil
als je nu eerst op de eerste link klikt en dan op de 2e zie je het echte verschil .
jammer van de servermogelijkheden maar ik ga terug naar die lame xp
maar ut kan natuurlijk ook aan de driver liggen. 44.03 vs 43.45 omega performence .
en dan het dx 8.1 vs 9.0
in vergelijking met hier
als je nu eerst op de eerste link klikt en dan op de 2e zie je het echte verschil .
maar ut kan natuurlijk ook aan de driver liggen. 44.03 vs 43.45 omega performence .
en dan het dx 8.1 vs 9.0
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 21:00 ]
Heeft iemand al de nieuwe driver 44.03 geprobeerd want die van mij zijn alleen maar lager geworden.
[edit]
Dit is de http://service.futuremark.com/compare?2k3=755875 link met de nieuwe driver 44.03.
Dit is met de oude driver 43.45 http://members.lycos.nl/g...0Project%20Comparison.htm
. Als deze werkt.
[edit]
Dit is de http://service.futuremark.com/compare?2k3=755875 link met de nieuwe driver 44.03.
Dit is met de oude driver 43.45 http://members.lycos.nl/g...0Project%20Comparison.htm
[ Voor 62% gewijzigd door Brickman op 15-05-2003 21:11 . Reden: url toegevoegt ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Je win2003 dragotic low score is erg laag (lager dan je highVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:47:
WOOOOT . wat ging hier mis http://service.futuremark.com/compare?2k1=6483902![]()
![]()
in vergelijking met hierhttp://service.futuremark.com/compare?2k1=6426326
en dan het dx 8.1 vs 9.0
dus gewoon driver probje imo
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
tja . ik zit nu weer op xp . ik wacht dan nog even tot server 2003 wat betere driver suport heeft. ik moest alle error melding uitzetten. anders kreeg ik ook heel vaak een blauw scherm als ik een 3d app run. alleen staat er dan niet bij wat het probleem kan zijn.
ik kreeg de omega driver ook niet geinstalleert. ik wacht nu al op het sp1 voor 2003
ik kreeg de omega driver ook niet geinstalleert. ik wacht nu al op het sp1 voor 2003
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 09:08 ]
Ik heb hier allemaal geen last van: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/17811000Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 09:07:
tja . ik zit nu weer op xp . ik wacht dan nog even tot server 2003 wat betere driver suport heeft. ik moest alle error melding uitzetten. anders kreeg ik ook heel vaak een blauw scherm als ik een 3d app run. alleen staat er dan niet bij wat het probleem kan zijn.
Je bent trouwens niet alleen van XP naar 2003 gegaan, je hebt ook DX9 gebruikt ipv 8.1
[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 17-05-2003 16:23 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Mijn Score is voor het eerst in tijden terug naar het oude niveau!
En ik begrijp niet helemaal waarom. Maar ik weet zeker dat jullie 3dmarks fanaten er wel uit komen.
Wat ik heb staan is een Xp2000+ met 256Mb@266. Asus a7v333 eronder. met een 40GB Maxtor Liquid drive.. (740-6L geloof ik)
Nou had ik echt een belemmerde score. Maar dat heb ik tijden genegeerd, tot ik erachter kwam hoe slecht hij precies was. Ik had namelijk een vriend met een nieuwe pc, dan moet je wedstrijd doen niet waar?
Na de wedstrijd kwam ik er zeer bellemerd uit! 930 tegen 1383. Met het inige verschil in pc's dat hij meer maar trager geheugen heeft. Dat kan dus nooit. Nou waar ik toen naar ben gaan kijken was de HD. Deze had meteen mijn aandacht, aangezien deze me al een tijdje veel te vol zit!
Nou, HD leeg, Windows opnieuw erop, aspi, 4in1, je kent het wel, en ja, na de herinstall had ik er 1436!
Makkie!
Mijn vraag, Waar kan dit nou aan liggen? Dat me HD leeg is? Dat ik voor de verandering me partities weer eens ingedeeld heb? Of gewoon de schone installatie?
Of werdt hij toen der tijd traag doordat ik steeds met Ghost een image erop terug knalde hetgeen natuurlijk best een zware vorm van misbruik is!
En ik begrijp niet helemaal waarom. Maar ik weet zeker dat jullie 3dmarks fanaten er wel uit komen.
Wat ik heb staan is een Xp2000+ met 256Mb@266. Asus a7v333 eronder. met een 40GB Maxtor Liquid drive.. (740-6L geloof ik)
Nou had ik echt een belemmerde score. Maar dat heb ik tijden genegeerd, tot ik erachter kwam hoe slecht hij precies was. Ik had namelijk een vriend met een nieuwe pc, dan moet je wedstrijd doen niet waar?
Na de wedstrijd kwam ik er zeer bellemerd uit! 930 tegen 1383. Met het inige verschil in pc's dat hij meer maar trager geheugen heeft. Dat kan dus nooit. Nou waar ik toen naar ben gaan kijken was de HD. Deze had meteen mijn aandacht, aangezien deze me al een tijdje veel te vol zit!
Nou, HD leeg, Windows opnieuw erop, aspi, 4in1, je kent het wel, en ja, na de herinstall had ik er 1436!

Mijn vraag, Waar kan dit nou aan liggen? Dat me HD leeg is? Dat ik voor de verandering me partities weer eens ingedeeld heb? Of gewoon de schone installatie?
Of werdt hij toen der tijd traag doordat ik steeds met Ghost een image erop terug knalde hetgeen natuurlijk best een zware vorm van misbruik is!
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Verwijderd
Hallo!
Ik heb ongelooflijke performanceproblemen met m'n pc en zodoende zit onze relatie een beetje in het slop
, maar laat ik beginnen bij het begin:
Ik heb mijn systeem al een hele tijd en heb er al een maand of 14 geleden XP professional opgezet, waarna hij liep als een treintje (als de treintjes van toen dan).
De laatste tijd zijn mijn schijven echter toch volgeraakt, de hele windowspartitie een wirwar etc., u kent dat wel. Daarmee ging een enorme daling van performance samen. Spellen die ik voordien probleemloos kon spelen liepen hopeloos traag, enz. Dus ik dacht dat het tijd werd de boel eens te formatteren en te herinstalleren. Heb ik dus ook gedaan, resultaat: performance nog steeds barslecht. Maar aangezien dat nogal bedriegelijk is op het gevoel af heb ik er dus 3DMark eens opgezet, en toen bleek hoe slecht het in feite was: minder dan de helft(!!) van wat het zou moeten zijn. Enfin, ik heb nog vanalles geprobeerd, vooral op vlak van drivers. Hier volgt dus een volledig lijstje:
* Oude situatie:
- Redelijk recente drivers (niet de nieuwste)
- DirectX 8.1
- Bomvolle schijven, niet gedefragmenteerd.
- WinXP Prof.
* Na de format:
- Nieuwste drivers
- DirectX 9.0a ( <- kan dit het zijn? lijkt me een beetje heel erg overdreven
)
- Afgeslankte schijven, netjes gedefragmenteerd.
- Zelfde WinXP Prof.
- 'k heb al gecontroleerd of de processor soms te warm had ofzo, niet het geval.
- De binnenkant van de kast intussen ook ontstoft
- Ik heb nog geen nieuwe BIOS-drivers of iets dergelijks geinstalleerd, maar dat leek mij niet nodig aangezien hij het vroeger wél goed deed.
Mijn inspiratie is dus op... wtf kan hier aan de hand zijn??
Ik weet dus niet of het probleem eigenlijk al voor de format "actief" was, aangezien het hele systeem toen een knoeiboel was. Ik heb toen ook 3DMark niet gedraaid. Feit is dat ie het vroeger wel goed deed. Even vermelden dat ook alles werkt, alleen dus pokketraag. Ik weet ook dat er een verschil kan liggen door de nieuwe drivers en DirectX 9, maar ik vind de snelheidsdaling nogal frapant om het enkel daar te zoeken.
De specs:
- Mobo P4ITA (i850-W83627)
- Intel Pentium 4 1.7 Ghz
- 512 MB RAM
- NVIDIA GeForce2 Pro (64 MB)
En dan nog dingen die er mij niets lijken toe te doen:
- SB. Live!
- Plexwriter CD-writer, DVD, LAN-kaart, ...
De vergelijking:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=260592
Ik heb deze topic eens vluchtig doorlopen, maar nergens schijnt er een dergelijk "groot" probleem (qua verschil in snelheden) geweest te zijn. Ik hoop dat een van jullie met een mirakeloplossing komt, want anders moet ik er terug mee naar de winkel en dat vind ik altijd enorm genant
Alvast bedankt bij voorbaad.
Ik heb ongelooflijke performanceproblemen met m'n pc en zodoende zit onze relatie een beetje in het slop
Ik heb mijn systeem al een hele tijd en heb er al een maand of 14 geleden XP professional opgezet, waarna hij liep als een treintje (als de treintjes van toen dan).
De laatste tijd zijn mijn schijven echter toch volgeraakt, de hele windowspartitie een wirwar etc., u kent dat wel. Daarmee ging een enorme daling van performance samen. Spellen die ik voordien probleemloos kon spelen liepen hopeloos traag, enz. Dus ik dacht dat het tijd werd de boel eens te formatteren en te herinstalleren. Heb ik dus ook gedaan, resultaat: performance nog steeds barslecht. Maar aangezien dat nogal bedriegelijk is op het gevoel af heb ik er dus 3DMark eens opgezet, en toen bleek hoe slecht het in feite was: minder dan de helft(!!) van wat het zou moeten zijn. Enfin, ik heb nog vanalles geprobeerd, vooral op vlak van drivers. Hier volgt dus een volledig lijstje:
* Oude situatie:
- Redelijk recente drivers (niet de nieuwste)
- DirectX 8.1
- Bomvolle schijven, niet gedefragmenteerd.
- WinXP Prof.
* Na de format:
- Nieuwste drivers
- DirectX 9.0a ( <- kan dit het zijn? lijkt me een beetje heel erg overdreven
- Afgeslankte schijven, netjes gedefragmenteerd.
- Zelfde WinXP Prof.
- 'k heb al gecontroleerd of de processor soms te warm had ofzo, niet het geval.
- De binnenkant van de kast intussen ook ontstoft
- Ik heb nog geen nieuwe BIOS-drivers of iets dergelijks geinstalleerd, maar dat leek mij niet nodig aangezien hij het vroeger wél goed deed.
Mijn inspiratie is dus op... wtf kan hier aan de hand zijn??
Ik weet dus niet of het probleem eigenlijk al voor de format "actief" was, aangezien het hele systeem toen een knoeiboel was. Ik heb toen ook 3DMark niet gedraaid. Feit is dat ie het vroeger wel goed deed. Even vermelden dat ook alles werkt, alleen dus pokketraag. Ik weet ook dat er een verschil kan liggen door de nieuwe drivers en DirectX 9, maar ik vind de snelheidsdaling nogal frapant om het enkel daar te zoeken.
De specs:
- Mobo P4ITA (i850-W83627)
- Intel Pentium 4 1.7 Ghz
- 512 MB RAM
- NVIDIA GeForce2 Pro (64 MB)
En dan nog dingen die er mij niets lijken toe te doen:
- SB. Live!
- Plexwriter CD-writer, DVD, LAN-kaart, ...
De vergelijking:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=260592
Ik heb deze topic eens vluchtig doorlopen, maar nergens schijnt er een dergelijk "groot" probleem (qua verschil in snelheden) geweest te zijn. Ik hoop dat een van jullie met een mirakeloplossing komt, want anders moet ik er terug mee naar de winkel en dat vind ik altijd enorm genant
Hmmm, in BIOS dingen veranderd? Staan HD's op PIO? ( apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-Controllers en dan eigenschappen van primaire en secundaire kanalen ff checken ).
Bovendien denk ik dat het voor jouw videokaart beter is om even een vergelijking in 3DMark2001 te plaatsen.
Is Windows zelf wel gewoon snel? Of ook erg traag?
hey,
Ik heb het volgende systeem:
amd 1800+
512mb pc2100
Geforce4 mx440
score: 5352 op 1024x768x16 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6533230 (3dmark 2k1)
Ik heb het idee dat mijn score vrij laag is als ik mijn score vergelijk met andere op futuremark. Of valt het wel mee met mijn score?
amd 1800+
512mb pc2100
Geforce4 mx440
score: 5352 op 1024x768x16 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6533230 (3dmark 2k1)
Ik heb het idee dat mijn score vrij laag is als ik mijn score vergelijk met andere op futuremark. Of valt het wel mee met mijn score?
[ Voor 3% gewijzigd door o rey op 24-05-2003 20:39 ]
Valt wel mee hoor die score van je
Best netjes voor die kaart, maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat je in 32bit benchmarked ( gewoon standaard settings ).
edit:
heb net nog ff gekeken, valt me op dat de 32bit score's hoger liggen
[ Voor 23% gewijzigd door ViolatoR op 24-05-2003 20:47 ]
AMD Athlon XP 2800+ Barton (12.5x166, 2083 Mhz, FSB 333, 1.65V = standard)
Asus A7N8X Deluxe
512 MB Corsair XMS DDR400 PC3200 Low Latency 3-2-2-2 (2x 256 MB op dual channel)
Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB (Catalyst 3.4)
Win XP Home
(Niets oc'ed)
3Dmark01
3Dmark03
Ik vindt dit persoonlijk toch maar laag als ik vergelijk met andere systemen...
Asus A7N8X Deluxe
512 MB Corsair XMS DDR400 PC3200 Low Latency 3-2-2-2 (2x 256 MB op dual channel)
Win XP Home
(Niets oc'ed)
3Dmark01
3Dmark03
Een beetje verlies heb je altijd...
Ik heb net even op 1024x768x32 getest, en haal dan een score van 5030.ViolatoR schreef op 24 May 2003 @ 20:45:
Valt wel mee hoor die score van jeBest netjes voor die kaart, maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat je in 32bit benchmarked ( gewoon standaard settings ).
edit:
Oh, hehe
zal dan wel te maken hebben dat er weinig mensen op 16bit posten ofzo 
Zou 't niet weten, behalve drivers proberen ofzo. Maar VEEL hoger zul je het wel niet krijgen hoor.
Zou 't niet weten, behalve drivers proberen ofzo. Maar VEEL hoger zul je het wel niet krijgen hoor.
Verwijderd
Heb net een nieuwe FX5200 (Non-Ultra) met detonator 44.03, op een Abit KD7 met XP2600+ en 2x256Mb DDR266 (Die wordt weergegeven als DDR333....?), en gelijk even 3dmark2003 gedraait ... en guess what .. >>754<<! hoe is dat mogelijk?!? ik bedoel .. ik weet dat de fx5200 niet de beste kaart van de markt is ... maar 750 punten .... wat doe ik fout? Heb Directx 9.0 op winxp profi
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 03:01 ]
hèhè, die 3Dmark03 patch installed zeker waardoor de Detonator FX drivers niet kunnen cheaten ?Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 02:54:
Heb net een nieuwe FX5200 (Non-Ultra) met detonator 44.03, op een Abit KD7 met XP2600+ en 2x256Mb DDR266 (Die wordt weergegeven als DDR333....?), en gelijk even 3dmark2003 gedraait ... en guess what .. >>754<<! hoe is dat mogelijk?!? ik bedoel .. ik weet dat de fx5200 niet de beste kaart van de markt is ... maar 750 punten .... wat doe ik fout? Heb Directx 9.0 op winxp profi
mag ik je er even op wijzen dat jou kaart een LE versie isPeGys schreef op 24 May 2003 @ 21:03:
Asus A7N8X Deluxe
Win XP Home
(Niets oc'ed)
3Dmark01
3Dmark03
en dat jij tog @ standaart 9000 + punten haalt

ik weet niet waar jij mee vergelijkt maar zo ver heb ik er niet veel zien gaan met dat le kaartje
Game PC
Je doet erg weinig foutVerwijderd schreef op 25 May 2003 @ 02:54:
Kaart is idd niet super snel dacht dat ie een flink stuk onder de TI serie zat.
Bench voor de gein eens met 2001 daar zal je score echt wel meevalen (ik gok dat ie rond de 10000 zit bij 2001)
[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 25-05-2003 03:08 ]
Jah, maar het gaat nog steeds om een 128 MB versie en als ik compare url's zoek bij futuremark val ik soms nog laag onder een 64 MB versie.Shunt schreef op 25 May 2003 @ 03:03:
[...]
mag ik je er even op wijzen dat jou kaart een LE versie is
en dat jij tog @ standaart 9000 + punten haaltdit is dus niet laag maar hoog
![]()
ik weet niet waar jij mee vergelijkt maar zo ver heb ik er niet veel zien gaan met dat le kaartje
Dit kaartje:

[ Voor 11% gewijzigd door PeGys op 25-05-2003 03:20 ]
sorrie hoor maar zou je daar eens een compare van willen posten ?PeGys schreef op 25 May 2003 @ 03:11:
[...]
Jah, maar het gaat nog steeds om een 128 MB versie en als ik compare url's zoek bij futuremark val ik soms nog laag onder een 64 MB versie.
Dit kaartje:
[afbeelding]
want het lijkt me heel vreemd dat je met een LE (langzamere versie) 9000 een lage score kan noemen
Game PC
lolz, sjah, ik heb gewoon maar gezocht achter een 8500 serie gfx card, wat ik over het hoofd heb gezien is dat dat geen LE kaarten waren maar de gewone kaarten.Shunt schreef op 25 May 2003 @ 12:14:
[...]
sorrie hoor maar zou je daar eens een compare van willen posten ?
want het lijkt me heel vreemd dat je met een LE (langzamere versie) 9000 een lage score kan noemen
Sjah, iedereen vergist zich wel eens. Nogmaals mijn test 3dmark resultaten:
3Dmark01
3Dmark03
Verwijderd
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik de BIOS enkel geopend om de boot sequence te veranderen. Ik heb de instellingen eens doorlopen en die lijken mij ok. PIO lijkt me ook in orde.ViolatoR schreef op 24 mei 2003 @ 19:46:
[...]
Hmmm, in BIOS dingen veranderd? Staan HD's op PIO? ( apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-Controllers en dan eigenschappen van primaire en secundaire kanalen ff checken ).
Bovendien denk ik dat het voor jouw videokaart beter is om even een vergelijking in 3DMark2001 te plaatsen.
Is Windows zelf wel gewoon snel? Of ook erg traag?
Ik kan 3DMark2001 niet meer gebruiken wegens DirectX 9, anders had ik dat zeker gedaan. Windows zelf is uiteraard weer sneller door de format/herinstallatie. Wat er wel ook mank loopt is het bekijken van DivX-films. Als ik er een bekijk koerst het processorgebruik naar 100% en blijft daar plakken.
Verwijderd
Kennelijk niet de bedoeling dat 3DMark2001 niet meer werkt met DirectX 9
Met de patch doet ie het:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=3786344
De resultaten zijn even rampzalig...
Woei, zo hoog haal ik niet met men Aopen GeForce 4 MX440 64 MB DDR SE die ik hier heb liggen.Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 17:36:
Kennelijk niet de bedoeling dat 3DMark2001 niet meer werkt met DirectX 9Met de patch doet ie het:
Het is overigens niet de bedoeling dat ze op PIO staanVerwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 17:05:
[...]
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik de BIOS enkel geopend om de boot sequence te veranderen. Ik heb de instellingen eens doorlopen en die lijken mij ok. PIO lijkt me ook in orde.
Ik kan 3DMark2001 niet meer gebruiken wegens DirectX 9, anders had ik dat zeker gedaan. Windows zelf is uiteraard weer sneller door de format/herinstallatie. Wat er wel ook mank loopt is het bekijken van DivX-films. Als ik er een bekijk koerst het processorgebruik naar 100% en blijft daar plakken.
Verder valt je 3DMark2001 score niet eens zo erg tegen hoor, vergelijk maar met anderen op futuremark die ook een P4 1.7GHz met GF MX440 hebben.
Verwijderd
Hee laten we met z'n allen 3dmark vergeten en op gamegauge overgaan ok?? 
ontopic:
ik zie je driver version op 4.13.01.4109, de anderen including ikke zitten op 6.**
????
ontopic:
ik zie je driver version op 4.13.01.4109, de anderen including ikke zitten op 6.**
????
Verwijderd
Ik zal ook even mijn shit erop gooien:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6531973
offtopic ff testje
offtopic ff testje
Wat denk je van een score van 3600 (03)
met dit systeem
Ati radeon 9500 pro 128MB (unoverclocked)
athlon 2400+ @ 180(2-2-5-2) x 12,5 = 2250 (oid) mhz
512MB DDR
nforce 2
winXP
lijkt mij persoonlijk vrij normale score ?
met dit systeem
512MB DDR
nforce 2
winXP
Jup, is geen slechte score voor een 9500 Pro.Epsilon schreef op 26 May 2003 @ 14:17:
met dit systeem
512MB DDR
nforce 2
winXP
Je zou boven de 4000 kunnen komen als je gaat OC'n
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
np
Ja is idd vrij normale score, zoals eerder gezegt, je zou met wat oc'en de 4k ook wel halenEpsilon schreef op 26 mei 2003 @ 14:17:
met dit systeem
512MB DDR
nforce 2
winXP
Verwijderd
Hmz, ik heb:
P4 2.53Ghz
2x 512MB DDR Ram (PC2100)
Ti4200 128MB AGP4x
Met 3Dmark 2001SE haal ik rond de 9500 punten, met 3dmark03 vlak onder de 1500.
Zelf vind ik dit erg laag. Helemaal het verschil als ik 1 dimmetje RAM eruit trek. Met 3dmark2001SE haal ik dan rond de 9300, terwijl ik met 2 dimmetjes ruim 9500 haal. Dit verschil moet groter zijn lijkt mij.
Wat ook vreemd is: Ik zag ooit eens keer ergens bij een programma dat ik 1x PC2100 heb en 1x PC2300. Mja, PC2300 heb ik nog nooit gezien en mijn mobo ondersteunt maximaal 266Mhz
Weet iemand wat er mis is? En is mijn score een beetje redleijk? Volgens mij moet ie makkelijk boven de 10.000 kunnen komen met mijn specs
P4 2.53Ghz
Ti4200 128MB AGP4x
Zelf vind ik dit erg laag. Helemaal het verschil als ik 1 dimmetje RAM eruit trek. Met 3dmark2001SE haal ik dan rond de 9300, terwijl ik met 2 dimmetjes ruim 9500 haal. Dit verschil moet groter zijn lijkt mij.
Wat ook vreemd is: Ik zag ooit eens keer ergens bij een programma dat ik 1x PC2100 heb en 1x PC2300. Mja, PC2300 heb ik nog nooit gezien en mijn mobo ondersteunt maximaal 266Mhz
Weet iemand wat er mis is? En is mijn score een beetje redleijk? Volgens mij moet ie makkelijk boven de 10.000 kunnen komen met mijn specs
Nope, dit is helemaal correctVerwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:56:
Hmz, ik heb:
P4 2.53Ghz
Ti4200 128MB AGP4x
de hoeveelheid ram boeit niet zo veel
de bandbreedte des te meer
de hoogste 3dmark score heeft ook maar 256MB geheugen geloof ik, puur omdat dan de kans groter is dat je dat bankje ram hoger kan klokken
Verwijderd
Is het dan wel normaal dat ie tijdens de test heel hard schokkert? Soms zelfs 5 frames per seconde
Verwijderd
3Dmark 2001 heeft ook helemaal niet meer nodig dan 256, laat staan 512. Veel mensen halen zelfs nog lagere scores met meer dan 256 ram.
Heb ik ook wel eens hoor met mijn specs (zie signature)Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 15:31:
Is het dan wel normaal dat ie tijdens de test heel hard schokkert? Soms zelfs 5 frames per seconde
|
V
Verwijderd
Dus ... ik heb mijn 100 pleuro een beetje wegegooid met deze 5200 ... lekker dan! Maar hoezo op std. speed ... valt ie een beetje over te klokken dan? Heb een Club3d met passive cooling ...
The Doctor schreef op 25 mei 2003 @ 03:05:
[...]
Je doet erg weinig foutiig als je je kaart op std. speed hebt draaien.
Kaart is idd niet super snel dacht dat ie een flink stuk onder de TI serie zat.
Bench voor de gein eens met 2001 daar zal je score echt wel meevalen (ik gok dat ie rond de 10000 zit bij 2001)
Verwijderd
Wat haalt een Radeon 9500 128 MB NP EN een TI 4200 128 MB In een normale bak zonder OC.Is de TI 4200 veel sneller dan een 9500.
De 9500 is sneller, dit kan oplopen tot 30%, en met FSAA en Aniso aan word dit verschil nog groter...Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 00:46:
Wat haalt een Radeon 9500 128 MB NP EN een TI 4200 128 MB In een normale bak zonder OC.Is de TI 4200 veel sneller dan een 9500.
En het is een DX9 chip, de TI4200 een DX8.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ja hoor, best nette score
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
amd xp 1800, 512ddr266,xfxgf4ti4200(A2core) 3dmrk 2001 10000 3dmrk03 1500 alles standaard,no overclock. is in mijn ogen een normale score voor deze specs
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
idd niet slecht, maar het kan natuurlijk hoger. (overclockingwooley schreef op 28 May 2003 @ 08:31:
amd xp 1800, 512ddr266,xfxgf4ti4200(A2core) 3dmrk 2001 10000 3dmrk03 1500 alles standaard,no overclock. is in mijn ogen een normale score voor deze specs
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Mooi
Verwijderd
16362 met 2001
en een ti 4600. FX5900 is coming, ben benieuwd wat die kan.
met 2003 trouwens slecht 1998 punten
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6539907
met 2003 trouwens slecht 1998 punten
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6539907
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 16:47 ]
Nu heb ik zelf ook een lage score
AMD XP 1700+ JIHUB
MSI KT4V
256 MB PC2700 Viking
Xelo GeForce4 MX 440 64DDR (is denk ik wel 64bits DDR)
3Dmark 2001 SE Patch 330
DX 9.0a
Detonator 43.xx
Score = 3217
Veel te laag natuurlijk.
Wat ik allemaal al gedaan heb:
• Andere Detonator: van 40 tot 43 geprobeerd.
• DirectX 8.1: Score was 30 punten lager.
• Nieuwe Bios op MSI KT4V
• AGP op 2x gehad. Nu was score > 3000
• Aperture size veranderd van 32 tm 256, amper verschil
• Verschillende OpenGL games geprobeerd. Presteerden ook niet echt lekker.
• 3Dmark 2003: 125 punten.
• CPU Overclocked naar 2200+ score was 300 pnt hoger.
Waar kan dit aan liggen:?
AMD XP 1700+ JIHUB
MSI KT4V
256 MB PC2700 Viking
3Dmark 2001 SE Patch 330
DX 9.0a
Detonator 43.xx
Score = 3217
Veel te laag natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 03-06-2003 08:25 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
He gasten , mijn 9500-> 9700 doet het toch redelijk goed als ik de rest zo een s bekijk:
Specs:
Met standaard mobo alleen radeon op 371/303
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6558036
Mobo oc en radeon oc op 371/303
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6558077
Zijn toch goede scores voor een Sapphire 9500 np 128 mb atlantis met 3.3 ns van infineon.
Iemand misschien nog tip voor hogere score, binnenkort laat ik de V-mod en V-mem uitvoeren.
Tevens is er een pc3200 512 ddr op komst kan ik de fsb ook weer omhoog gooien.
Verdere tips altijd welkom.
Ray
Specs:
Met standaard mobo alleen radeon op 371/303
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6558036
Mobo oc en radeon oc op 371/303
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6558077
Zijn toch goede scores voor een Sapphire 9500 np 128 mb atlantis met 3.3 ns van infineon.
Iemand misschien nog tip voor hogere score, binnenkort laat ik de V-mod en V-mem uitvoeren.
Tevens is er een pc3200 512 ddr op komst kan ik de fsb ook weer omhoog gooien.
Verdere tips altijd welkom.
Ray
Verwijderd
Misschien heb je de SE versie. Zie dit topic:Dond3r schreef op 03 June 2003 @ 08:23:
Nu heb ik zelf ook een lage score
AMD XP 1700+ JIHUB
MSI KT4V
256 MB PC2700 Viking
3Dmark 2001 SE Patch 330
DX 9.0a
Detonator 43.xx
Score = 3217
Veel te laag natuurlijk.
Gef4MX 440 of 440L of 440SE?
Tis idd een 440SE die hadden d8 ik SDRAM, en er staat wel DDR op de doos. Maar zoals ik zei: Het zal wel een 64bits DDR versie zijn.Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 14:35:
[...]
Misschien heb je de SE versie. Zie dit topic:
Gef4MX 440 of 440L of 440SE?
Maar dan moet hij toch beter presteren imo? Dit haalde ik bijna (3100) met GeForce2 MX 400 en AMD Duron 1400
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
* PeGys heeft een tijd met AMD Athlon XP 2800+ Barton, 512 MB DDR400 PC3200 Low Latency, Epox 8RDA+ gedraaid met daarop een Aopen GeForce 4 MX440 64 MB DDR SE (volgens de doos) en haalde met moeite de 4000 in 3Dmark01
Verwijderd
Ik had eerst ook een gf4 MX 440SE (64Mb DDR), en haalde toen met 512Mb en een 2100+ een score van ongeveer 4000. Dus het kan wel ongeveer kloppen: jij hebt een langzamere processor, minder RAM en gewoon SDRAM ipv DDR (of had je toch DDR?). Je kan met rivatuner checken of je DDR of SDRAM hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 15:16 ]
Verwijderd
Ik haal hier met een redelijk systeempje
amd athlon xp 1800+
384 mb SDram
Ti 4200 64 mb oc @ 288/557 valt mee
Gigabite mobo DE RALSTE OOIT GA-7ZXE
toch nog een score van 9153 met 2001 se
na dit topic te hebben gelezen ben ik toch zeer tevreden
maar ik kan niet w8ten op m'n epox 8rda+ mobo met Kingston Hyper X pc3200 geheugen
+ m'n nieuwe AMD XP 1700+
AXDA 1700DUT3C JIUHB 0313SPMW
amd athlon xp 1800+
384 mb SDram
maar ik kan niet w8ten op m'n epox 8rda+ mobo met Kingston Hyper X pc3200 geheugen
Ik heb een tijd geleden een 9500 pro gekocht, daarvoor had ik een geforce MX 440, nou had ik gelezen dat nvidia drivers altijd wel ergens blijven hangen, dus heb ik gewoon een clean install van windows XP gedaan, mijn 3dmark score valt me echter nog altijd tegen, deze is namelijk 8201 3dmarks in 3dmark2001se, voor de reinstall haalde ik precies dezelfde waarden
.
Mijn videokaart is ook overclockt en draait stabiel (maar sloom
) op core@350 en op mem@297. Die 3dmark score ging er na het overclocken ook geen meter op vooruit, ik vraag me zelf af of dit aan mijn type ram kan liggen? (133mhz SDRAM)
Hieronder nog een paar specs van mijn pc-tje
Mobo: Giga-byte GA-8IDX
Processor: Pentium IV 2.0 Ghz
768 MB 133 mhz SDRAM
Maxtor 5400 RPM 40 GB
Catalyst 3.4
Sapphire Radeon 9500 pro (zwarte kaart met 3.3 ns infineon)
Iemand die mij hierbij verder kan helpen?
Alvast bedankt
Mijn videokaart is ook overclockt en draait stabiel (maar sloom
768 MB 133 mhz SDRAM
Maxtor 5400 RPM 40 GB
Catalyst 3.4
Alvast bedankt
Ja, dan doe je het een stuk beter als ik, ik zie dat jij ook SDram erin hebt liggen, blijf ik toch wel een beetje achter met mijn 9500 pro 

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 21:54:
Ik haal hier met een redelijk systeempje
amd athlon xp 1800+
384 mb SDram
trage HD en sdram....Nippletwister schreef op 08 June 2003 @ 00:31:
Ik heb een tijd geleden een 9500 pro gekocht, daarvoor had ik een geforce MX 440, nou had ik gelezen dat nvidia drivers altijd wel ergens blijven hangen, dus heb ik gewoon een clean install van windows XP gedaan, mijn 3dmark score valt me echter nog altijd tegen, deze is namelijk 8201 3dmarks in 3dmark2001se, voor de reinstall haalde ik precies dezelfde waarden.
Mijn videokaart is ook overclockt en draait stabiel (maar sloom) op core@350 en op mem@297. Die 3dmark score ging er na het overclocken ook geen meter op vooruit, ik vraag me zelf af of dit aan mijn type ram kan liggen? (133mhz SDRAM)
768 MB 133 mhz SDRAM
Maxtor 5400 RPM 40 GB
Catalyst 3.4
Alvast bedankt
jouw score lijkt me normaal...
Verwijderd
athlonxp 2100+
radeon 9500@9700 371/320
msi k7t turbo 2
512 mb sdram
windows 2000
ik haal een score van 10766
dit is toch veel te laag?
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6600804
radeon 9500@9700 371/320
msi k7t turbo 2
512 mb sdram
windows 2000
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 12:04 ]
Is dat met catalyst 3.4 Virgil? Met 3.2 haalde ik 11716, maar met 3.4 13768 op 9700np.
op 9700pro speeds haal ik 15349, flink verschil voor mij
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
ja ik gebruik de catalyst 3.4Terryb47 schreef op 08 June 2003 @ 14:48:
Is dat met catalyst 3.4 Virgil? Met 3.2 haalde ik 11716, maar met 3.4 13768 op 9700np.
Volgens mij een redelijke score voor een SDram config.Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 01:41:
athlonxp 2100+
radeon 9500@9700 371/320
msi k7t turbo 2
512 mb sdram
windows 2000
Ik haal rond de 9200
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6608358
Geen slechte score, maar kan beterVerwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 01:41:
athlonxp 2100+
radeon 9500@9700 371/320
msi k7t turbo 2
512 mb sdram
windows 2000
Probeer 3Dmark2003 eens
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
heeft sdram of ddram zoveel invloed op je 3dmark score?
maar mijn 3dmark 2003 score met mijn duron was 4600
nu heb ik een athlonxp 2100+ nu is hij 4323
maar mijn 3dmark 2003 score met mijn duron was 4600
nu heb ik een athlonxp 2100+ nu is hij 4323
ja 
een video kaart smult van geheugen band brete
ik vind een sdram bordje daarom ook een inorme overkill voor een sdr sis hoor
stop er dan meteen een geforce 4 ti 4200 in
met zon kaart moet je tog wel een deftig sisje hebben anders haal je niet uit die kaart wat er in zit
stop er dan meteen een geforce 4 ti 4200 in

met zon kaart moet je tog wel een deftig sisje hebben anders haal je niet uit die kaart wat er in zit
Game PC
Verwijderd
dat word dus even sparen voor een nieuw mobo + geheugenShunt schreef op 10 June 2003 @ 22:21:
ja
stop er dan meteen een geforce 4 ti 4200 in![]()
Verwijderd
Ik heb een vaag probleem maar kon het bij futurmark niet vinden. Ik heb de demo versie gedownload van 3d mark 2003.
Installeren geen probleem, ok en nu ff benchen.
1e test is geen probleem (de test met die vliegtuigen die elkaar afknallen). FPS van 50-300
Loop ook gewoon vloeiend
2e test fps van max 9
(de test met die mannetjes in de ruimte)
3e test fps ook max 9
(de test met een vrouw in een kamer met zwaard)
Halverwege 3e test ben ik maar gestopt, beetje trieste zicht zo.
Opnieuw geinstalleerd al gedaan
Test opnieuw gedaan
Direct x 9.0a
Geeft allemaal hetzelfde probleem.
Voor meer info over mijn systeem zie sig
1e test is geen probleem (de test met die vliegtuigen die elkaar afknallen). FPS van 50-300
Loop ook gewoon vloeiend
2e test fps van max 9
3e test fps ook max 9
Test opnieuw gedaan
Direct x 9.0a
Ik haalde met 3dmark2k3 ongeveer 5000 punten en de 2e en 3e test waren de fps rond de 30 (ik vond 30 al bar weinig). Je moet het proggie gewoon uit laten draaien en dan zul je waarschijnlijk toch nog een redelijke score halen!!
Specs:
Athlon 1800 Xp @ 1667 Mhz.
512 MB DDR, samsung cas 2.5
Albatron Kx400-8xv (KT400 chipset)
Sapphire radeon 9700 pro
WD 120 GB HDD (8mb cache)
Excelstor 20 GB HDD
Lite-on 48 x CDRW
Memorex DVD
Zalman alCU koelblok
Codegen 350 watt PFC voeding
Specs:
Athlon 1800 Xp @ 1667 Mhz.
512 MB DDR, samsung cas 2.5
Albatron Kx400-8xv (KT400 chipset)
Sapphire radeon 9700 pro
WD 120 GB HDD (8mb cache)
Excelstor 20 GB HDD
Lite-on 48 x CDRW
Memorex DVD
Zalman alCU koelblok
Codegen 350 watt PFC voeding
Heb net een Radeon 9800pro geïnstalleerd. 3DMark 2003 score: 5284. Met een XP2400+ en 1Gb geheugen. Is dat niet veel te veel (lees: klopt dat wel)?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je Ti4200 presteerd daar idd niet goedVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:03:
Ik heb een vaag probleem maar kon het bij futurmark niet vinden. Ik heb de demo versie gedownload van 3d mark 2003.
Loop ook gewoon vloeiend
2e test fps van max 9(de test met die mannetjes in de ruimte)
3e test fps ook max 9(de test met een vrouw in een kamer met zwaard)
Test opnieuw gedaan
Direct x 9.0a
Laat aub je score even runnen.
En aub niet naar je sig wijzen, gewoon in je post plakken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
5280 is een nette score voor een 9800 Pro, zeker niet te veel. Je kunt echt wel de 6000 halen als je gaat OC'n.alexbl69 schreef op 17 juni 2003 @ 21:36:
Heb net een Radeon 9800pro geïnstalleerd. 3DMark 2003 score: 5284. Met een XP2400+ en 1Gb geheugen. Is dat niet veel te veel (lees: klopt dat wel)?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
@ nipletwister
Zo zie je maar dat sdram echt de bottleneck is
, ik zie gasten met DDR geheugen die een stukie hoger scoren, ik haal 9174 met 3dmark2001 SE en dat met een Geforce 3 ti 200 natuurlijk overgeklokt die kaart op 235/530 terwijl zo'n 9500 pro een stukie harder loopt dan die kaart van mij.
3dmark2001
voor verdere details zie sig of de link.
Blij dat ik ook al twee maanden van dat sdram pc133 af ben
Zo zie je maar dat sdram echt de bottleneck is
3dmark2001
voor verdere details zie sig of de link.
Blij dat ik ook al twee maanden van dat sdram pc133 af ben
[ Voor 55% gewijzigd door whyz op 18-06-2003 08:57 ]
Right for all the wrong reasons.
Ik denk nog wel veel evrder. Ik ahaal al 6835 Met mijn 9700 pro die al een half jaar oud is.Dond3r schreef op 18 juni 2003 @ 08:42:
[...]
5280 is een nette score voor een 9800 Pro, zeker niet te veel. Je kunt echt wel de 6000 halen als je gaat OC'n.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Maar jij hebt je kaart gevolt modAstennu schreef op 18 June 2003 @ 09:00:
[...]
Ik denk nog wel veel evrder. Ik ahaal al 6835 Met mijn 9700 pro die al een half jaar oud is.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Bij onderstaande config (sig):
Op deze computer had ik met mijn vorige kaart (Gf3ti200) op maximale waarden in 3dmark 2001 een score van ± 9000.
Eerst kocht ik een 9500 nonpro 128mb, die te modden zou zijn naar een 9700 np 128mb. Dat is ook gelukt, maar helaas kreeg ik last van het bekende checkersprobleem en heb ik deze kaart ingeruild voor een normale Club 3d r9700 np 128mb.
Met de 9500np 128mb standaard haalde ik 10500, met de gemodde (maar met checkers) r9500np/r9700np haalde ik 12700 punten.
Nu heb ik dus een echte r9700np 128mb, en mijn score in 3dmark 2001 komt niet hoger dan 11900 (en dat is al na een nieuwe install, in 1e instantie haalde ik slechts 10900 punten!!).
Ik gebruik nu de laatste drivers van Omega, dat gaf nog een snelheidswinst tov de standaarddrivers van ATI (waarmee ik 10900 haalde, net zoveel als met een 9500np!!), maar een score van 11900 is ook ver beneden de maat voor mijn systeem volgens mij. Zeker aangezien ik met een gemodde 9500np naar 9700np zowieso al 1000 punten meer had, en met een GF3ti200 haalde ik al 9000..
in 3dmark 2003 haal ik ook al niet meer dan 3800 punten.
Wie heeft nog tips? En dan bedoel ik natuurlijk niet overclocken, ik behoor volgens mij gewoon met mijn systeem en mijn r9700 een score van >13500 in 3dmark01 te halen...
Zie hier bijv: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/17732486
Enige verschil zon beetje met hem is iets hogere CPU (2075 ipv 1950) en iets overclocked Radeon, maar wel 3000 punten lager
Dus:
- GF3ti200: 9000 met 3dm01
- 9500 gekocht
- ingebouwd, gemeten: 10500 met 3dm01
- omgebouwd naar 9700: gemeten 12700 3dm01 -> checkers
- kaart er uit gehaald en opgestuurd om te ruilen voor 9700
- 9700 ingebouwd, gemeten: 10900 met 3dm01
- 9700 met Omegadrivers: 11900 met 3dm01

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6458600
Op deze computer had ik met mijn vorige kaart (Gf3ti200) op maximale waarden in 3dmark 2001 een score van ± 9000.
Eerst kocht ik een 9500 nonpro 128mb, die te modden zou zijn naar een 9700 np 128mb. Dat is ook gelukt, maar helaas kreeg ik last van het bekende checkersprobleem en heb ik deze kaart ingeruild voor een normale Club 3d r9700 np 128mb.
Met de 9500np 128mb standaard haalde ik 10500, met de gemodde (maar met checkers) r9500np/r9700np haalde ik 12700 punten.
Nu heb ik dus een echte r9700np 128mb, en mijn score in 3dmark 2001 komt niet hoger dan 11900 (en dat is al na een nieuwe install, in 1e instantie haalde ik slechts 10900 punten!!).
Ik gebruik nu de laatste drivers van Omega, dat gaf nog een snelheidswinst tov de standaarddrivers van ATI (waarmee ik 10900 haalde, net zoveel als met een 9500np!!), maar een score van 11900 is ook ver beneden de maat voor mijn systeem volgens mij. Zeker aangezien ik met een gemodde 9500np naar 9700np zowieso al 1000 punten meer had, en met een GF3ti200 haalde ik al 9000..
Wie heeft nog tips? En dan bedoel ik natuurlijk niet overclocken, ik behoor volgens mij gewoon met mijn systeem en mijn r9700 een score van >13500 in 3dmark01 te halen...
Enige verschil zon beetje met hem is iets hogere CPU (2075 ipv 1950) en iets overclocked Radeon, maar wel 3000 punten lager
Dus:
- 9500 gekocht
[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 18-06-2003 10:01 ]
heb je al een verse install van windows geprobeert ?stefijn schreef op 18 juni 2003 @ 09:42:
Dus:
- 9500 gekocht
want als je zo veel verschillende vidkaartjes hebt gehad kan dit niet anders dan gezijk leveren
gewoon ffe een cleen instal er over heen en kijk dan nog eens (btw wel format inverband met fragmentatie)
Game PC
Ik doe elke keer een nieuwe install. Zowieso voor de 9500np, de mod naar 9700 en tussen de laatste 2 (toen ik de omegadrivers ging proberen) had ik nieuwe installaties (dus XP, directX en drivers en verder niks), en daarna nog een keer (die nu loopt dus)
[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 18-06-2003 10:07 ]
Heb je al ATI Catalyst drivers geprobeerd?stefijn schreef op 18 June 2003 @ 09:42:
Dus:
- 9500 gekocht
En probeer idd wat Shunt zegt eens een reinstall, wie weet staan er nog wat 9500-9700 restjes op je systeem.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit was met cleane install en Catalyst driversDond3r schreef op 18 juni 2003 @ 10:06:
[...]
Heb je al ATI Catalyst drivers geprobeerd?
En probeer idd wat Shunt zegt eens een reinstall, wie weet staan er nog wat 9500-9700 restjes op je systeem.
nah?- 9700 ingebouwd, gemeten: 10900 met 3dm01
Ik heb vaag het idee dat mijn 9700 niet beter presteert dan een 9500np. Toch heb ik m nieuw in doos zo gekocht voor het geld van een 9700, maar waar kan ik dat zeker mee stellen?
Deze week krijg ik ipv onderstaand systeem een Asus nforce2 deluxe rev 2, Xp2600+ (die overclocked gaat worden), 2x256mb corsair 400Mhz heatspreader etc. en ik krijg het idee dat ik daarmee 13500 punten ga halen op deze manier en ik eis 17000, want dan heb ik een vet systeem!
[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 18-06-2003 10:14 ]
Dit topic is gesloten.