Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Sorry, heb helaas geen plaatje van het betreffende mobo.Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 14:23:
[...]
Echt, serieus, nooit gezien. Maar goed, 'k volgt het ook niet allemaal zo goed hoorHeb je een plaatje dan?
Werkte voor 2 oems en die gebruikte een bord met veel USB poorten. Helaas ben ik daar eind vorig jaar uitgegooid omdat ze me te duur ovnden, dus kan helaas niet meer bij de docs komen. (weet het type nummer niet precies, was een gigabyte voor OEMs, kon hem toen ook niet vinden op de gigabyte site).
Maar ze bestaan wel.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Ik zie dat ik het verkeerde txtfiletje heb omhooggeladen. Als ik straks thuis ben zal ik even de goede erop zetten.OnTracK schreef op 05 januari 2003 @ 16:35:
Met die nr's 28,29,30 bedoel ik dus de chips die je er later hebt bijgezet. maar niet op je txt hebt toegevoegd: welke chips zijn het nou?
VertelTermi schreef op 06 januari 2003 @ 18:16:
Vind het jammer dat de Nforce de chipset is die gekozen is. IK had veel liever een via kt400 gezien, deze heeft veel leukere opties dan de nforce 2. Dus vind ik eigenlijk dat de via ook mee moet doen
.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
De keuze is gevallen op de nForce2,.. niet alleen omdat dit een nieuwere chipset is, maar ook omdat er een pci/AGP lock mee mogelijk is... Dat is volgens mij een belangrijk concept voor een goed overklokkersbord...Termi schreef op 06 januari 2003 @ 18:16:
Vind het jammer dat de Nforce de chipset is die gekozen is. IK had veel liever een via kt400 gezien, deze heeft veel leukere opties dan de nforce 2. Dus vind ik eigenlijk dat de via ook mee moet doen
.
Cool, dan kan ik iig geen 3e wordenVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 23:28:
Dames en heren,... ik heb nog maar 2 ontwerpen binnen hoor...
Maar heb je nu 2x AMD of 1x AMD en 1x P4 binnen?
Ik hoop wel dat er wat meer mensen wat insturen, een wedstrijd met 2 mensen is beetje saai.
- USB kun je maximaal 6 poorten aan hangen voordat je eigen chip moet gebruiken toch?
- bij BalusC lijst staat er niet bij hoeveel FireWire poorten je eraan kunt hangen, oneindig?
- is dat onboard geluid 6 of 2 kanaals?
- oh ja, en de onboard NIC, die heeft toch geen eigen chip nodig
en ja, ik ga ook wat insturen, maar het moet wel een beetje goed worden.
mogen wij eigenlijk het 2e ontwerp zien, want in dit topic staat er toch echt maar eentje...
[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 08-01-2003 17:27 ]
[ Voor 109% gewijzigd door OnTracK op 08-01-2003 17:27 ]
Verwijderd
Deze twee mainboards hebben 10 USB 2.0 poorten:Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 14:23:
[...]
Echt, serieus, nooit gezien. Maar goed, 'k volgt het ook niet allemaal zo goed hoorHeb je een plaatje dan?
ABIT IT7 Max2
VIA P4PB
Maar onboard geluid, firewire => via apart chipje aan de southbridge. USB 2.0 is ook op die via southbridge al 6x. De laatste 2 zijn een voordeel maar de rest is gewoon zo bij te plaatsenDemoniac schreef op 08 January 2003 @ 11:44:
[...]
VertelIk heb juist voor een nForce2 bord gekozen ipv KT400 omdat de nForce2 zoveel leuke opties heeft (onboard geluid, Firewire, USB2.0, PCI/AGP-lock, Dual Channel DDR, noem het maar op)
Voordelen kt400, PCI 64 bit 66 mhz sloten tot 3 stuks dus ook dual agp

Volgens mij kan ik mezelf maar voor maximaal 100% editten
255% is max geloof ik.OnTracK schreef op 10 januari 2003 @ 17:16:
mmm, ik weet niet of jullie dit ook zien, maar volgens mij klopt dit niet helemaal:
[afbeelding]
Volgens mij kan ik mezelf maar voor maximaal 100% editten
Maar nu ik hier toch reply, mensen ga ook eens mobootjes maken, met 2 deelnemers hebben we niet echt een wedstrijd
You tell him, Terw_Dan !!!Terw_Dan schreef op 10 januari 2003 @ 22:00:
[...]
255% is max geloof ik.
Maar nu ik hier toch reply, mensen ga ook eens mobootjes maken, met 2 deelnemers hebben we niet echt een wedstrijd
niet is gepost.
fullsize pick (2440x3050; 86,7kb) met dank aan Terw_Dan

uitleg geresized voor GoT layout
[ Voor 57% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 11:55 ]
Of plaats de text ook in een plaatje
Waarschijnlijk is GIF ook een goede keus voor dit soort plaatjes.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb nog wel wat plaats op mijn webspace hoor. maar ik zie geen email in je profile staan.OnTracK schreef op 11 januari 2003 @ 08:44:
nou, ok dan als jullie erop staan, let op DIT IS DUS NIET M'N FINAL, maar ik zal jullie hem niet onthouden. verder wil ik erg graag het ontwerp zien wat hier niet is gepost.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
weet iemand een upload-site die *.txt en *.png pakt? anders kan ik namelijk niet mijn uitleg en fullsize uploaden
laat het maar weten.
de geresizede pick is jammer genoeg beter in jpg ómdat hij geresized is, er zitten geen strakke lijnen meer in, iets waar png heel goed in is.
uitleg staat nu ook in gif derbij
oh ja, hoe plaats je een [RETURN] in je sig?!
[ Voor 40% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 12:01 ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
in mijn geval is m'n fullsize pick kleiner in png. maar www.theforumisdown.com wil die niet hosten (ik kan dat zelf niet), maar nu heeft Terw_Dan dat al gedaan.
iemand nog tips / adviezen / opmerkingen over mijn mobo
ik wil dus ook graag de andere inzending zien!
wel erg vaak "gehost" gezegd
[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 13:16 ]
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 18:26:
[...]
Deze twee mainboards hebben 10 USB 2.0 poorten:
ABIT IT7 Max2
VIA P4PB
Ja, die kende ik al. Maar die hebben ze niet OP het moederbord zitten, alleen de headers zitten daar. Dat mobo waar ik het hier dus over had had er nogal extreem veel op het moederbord zelf zitten, 6 of 8 ofzo... Beetje overdreven, vond ik
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Eerste post in dit topic, maar als ik jou was zou ik die aansluitingen voor de CD-Rom voor de audio dichterbij de cd-rom doen want nu zouden er een hoop kabeltjes moeten lopen naar de CD-ROM, althans, die in de weg zitten dan.Terw_Dan schreef op 03 januari 2003 @ 22:29:
[...]
Ok.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de uitleg is te vinden op http://members.home.nl/terw-dan/mobo/uitleg.txt
Die connectors zitten daar om 2 redenen.Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 12:27:
[...]
Eerste post in dit topic, maar als ik jou was zou ik die aansluitingen voor de CD-Rom voor de audio dichterbij de cd-rom doen want nu zouden er een hoop kabeltjes moeten lopen naar de CD-ROM, althans, die in de weg zitten dan.
1) Ze zitten het dichtsbij de audio chips/connectoren
2) Het zijn niet enkel de connectoren voor de cdrom spelers, maar ook TAD en AUX in. Als je bijvoorbeeld intern een TVkaart wil aansluiten, dan is het makkelijker om de aansluitingen hier te hebben. dus vandaar dat ik besloten heb ze hier te laten zitten.
[offtopic mode]Terw_Dan schreef op 13 januari 2003 @ 13:32:
[...]
Die connectors zitten daar om 2 redenen.
1) Ze zitten het dichtsbij de audio chips/connectoren
2) Het zijn niet enkel de connectoren voor de cdrom spelers, maar ook TAD en AUX in. Als je bijvoorbeeld intern een TVkaart wil aansluiten, dan is het makkelijker om de aansluitingen hier te hebben. dus vandaar dat ik besloten heb ze hier te laten zitten.
Haat jij ookal die 'Ik wil niet zoeken' n00bs ?
Ik mis namelijk alle aders en weerstanden. of is nou niet echt waar het om gaat?
Ik bedoel, tja, dit is wel erg eenvoudig
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Nou, als je de aders wil gaan tekenen moet je wel wat meer van mobo's begrijpen dan de gemiddelde tweaker (en dan mij). En het zal inderdaad zo zijn dat ze erg veel op elkaar gaan lijken. Dat komt door de nogal strikte ATX-specificaties.XyonN schreef op 14 January 2003 @ 07:44:
Ik mis toch wat bij alle designs. Dit is zo wel erg eenvoudig, en de bordjes zullen niet eens zoveel verschillen van elkaar.
Ik mis namelijk alle aders en weerstanden. of is nou niet echt waar het om gaat?
Ik bedoel, tja, dit is wel erg eenvoudig
Ik wou bijvoorbeeld proberen om de CPU achter de PCI-slots te stoppen, zodat ie voor de intake zat. maar dan kun je er geen lange kaarten meer in stoppen.
ATA-poorten zijn het meest ideaal rechts. en de PCI en AGP-poorten mogen ook nergens anders heen.
Je kunt dan alleen nog varieren met het I/O-panel en een beetje grofweg met de componenten. Aangezien we ook nog eens een bepaalde chip moeten gebruiken en de nForce veel ruimte om zich heen nodig heeft. Zal de variatie inderdaad tegenvallen.
Ik ben niet zo'n photshop master...
Kijk eens naar de link bovenaan deze pagina, daar staat de formfactor. Als je deze hebt heb je de layout van de schroefgaten e.d. al.thijz schreef op 14 januari 2003 @ 15:50:
Hoe hebben jullie het 'begin' gemaakt, ik bedoel dus de schroefgaatjes enzo.
Ik ben niet zo'n photshop master...
en ik heb geeneens fotosoep gebruikt, enkel paint en een beetje PSP
Ik had al op die site gekeken maar ik kon nergens wat vendenTerw_Dan schreef op 14 January 2003 @ 16:33:
[...]
Kijk eens naar de link bovenaan deze pagina, daar staat de formfactor. Als je deze hebt heb je de layout van de schroefgaten e.d. al.
en ik heb geeneens fotosoep gebruikt, enkel paint en een beetje PSP
* Kapitein Edward zoekt weer verder
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf PAS OP: PDF
en anders jat je toch gewoon ff mijn mobo en gum je alles uit behalve de gaten en de grootte van het I/O-panel, vindt ik niet erg (sportief hè
thijz, dit is de pdf die ik als leidraad heb genomen
edit
damnit ontrack
[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 14-01-2003 19:51 ]
Hoeveel heb je er nu dan al binnen?Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:12:
Ik schop hem toch maar weer eens omhoog,.... nog steeds amper ontwerpen binnen...
OnTracK schreef op 19 January 2003 @ 12:49:
Nou ja, omdat ik er waarschijnlijk toch niets meer aan ga veranderen, stuur ik de mijne ook maar in
dat zijn er al 3
Ik heb op mn Abit IT7 Max 6 USB 2.0 _OP_ het moederbord zitten. De andere 4 moet ik nog steeds naar voren halenGrrrrrene schreef op 11 January 2003 @ 13:28:
[...]
Ja, die kende ik al. Maar die hebben ze niet OP het moederbord zitten, alleen de headers zitten daar. Dat mobo waar ik het hier dus over had had er nogal extreem veel op het moederbord zelf zitten, 6 of 8 ofzo... Beetje overdreven, vond ik
En ze zijn ook nog allemaal in gebruik, dus overbodig zijn ze zeker niet.

Nee hoor... wees gerust.. was maar een geintje
AGP kaarten omkeren, met koeling naar boven (net als ISA kaarten "vroeger", alleen hadden die nog geen koeling nodig)
Jumpers / cmos clear jumper op een centrale, goed bereikbare plek als het mobo gemonteerd is met kabels ervoor etc (en vooral ook bij elkaar zetten die jumpers)
Groot passief koelblok op chipset, dat domme fannetje maakt alleen maar herrie
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ik weet niet of ik het optijd afkrijg ik heb het echt heel erg druk met school maar ik zl me best doen om er nog wat van te maken.Terw_Dan schreef op 27 januari 2003 @ 00:36:
Ik geef deze toch nog even een subtiel schopje, over 4 dagen is die wedstrijd afgelopen, en met 3 of 4 inzendingen is het niet echt leuk.....
- ik heb aan mijn A7N8X 8 USB poorten hangen, volgens mij zonder extra chipOnTracK schreef op 08 januari 2003 @ 16:58:
even een vraagje over de onboard-stuff van de nForce
- USB kun je maximaal 6 poorten aan hangen voordat je eigen chip moet gebruiken toch?
- bij BalusC lijst staat er niet bij hoeveel FireWire poorten je eraan kunt hangen, oneindig?
- is dat onboard geluid 6 of 2 kanaals?edit:
- oh ja, en de onboard NIC, die heeft toch geen eigen chip nodig
- firewire heb ik niet, dus weet ik niet
- geluid is 6 kanaals. Op het eerste gezicht lijkt het 2 kanaals (je ziet alleen een audio-out, line-in en mic-in, maar softwarematig kun je instellen dat line-in en mic-in als rear-channel en centre/sub-channel gebruikt worden
Launching containers into space
ondersteund de Nforce dan dual AMD?ConZito schreef op 27 January 2003 @ 02:28:
Ik wil morgen nog wel een poging wagen als ik op me werk ben voor een dual amd bordje6 pci sleufjes, 4 ide poortjes waarvan 2 met raid, 4 dimm sleufjes enz enz
Kijken of dat een beetje wil. Mijn tyan board heeft namelijk nog een paar dingen die ik jammer vin
Zoals te weinig fan-headers
kewl
ik ben nu toch wel benieuwd?
Of zijn er gewoon zo weinig inzendingen dat deze wedstrijd vergeten wordt?
ik hoop dat er in ieder geval nog bekeken wordt wie de winnaar van ons vieren is en laat die prijs maar zitten
*eens mee is*OnTracK schreef op 31 January 2003 @ 19:46:
Hmpfrh, jullie hebben nog 4 uur en 15 minuten om een gloednieuw mobo in elkaar te flansen.
ik hoop dat er in ieder geval nog bekeken wordt wie de winnaar van ons vieren is en laat die prijs maar zitten
Het gaat niet om het winnen, het gaat om de lol (zolang jullie maar 2e, 3e en 4e worden
Waar blijft die site
de MiniPlaybackShow's slogan in 1999 ofzow
Jullie zijn allemaal in ieder geval tweede geworden, maar er kan er maar één de beste zijn
OnTracK natuurlijk, hehe. en nee, ik heb totaal geen eigendunk
[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 01-02-2003 16:51 ]
Het is aan jullie om te beslissen of we hier een website met stemsysteem voor moeten bouwen,.. maar ik ben dermate bedroefd (...) dat ik het maken niet waard vind.
Begrijp mij niet verkeerd, de ontwerpen zijn leuk, maar met maar 3 inzendingen....
Ik zal ze in ieder geval hier posten...
Met 3 inzendingen kun je er net zo goed een poll van maken vind ik. Moet je alleen even kijken wat die URL was van bootz (geloof ik). Dat stond ergens in de HK.. (ach, kijk een modje lief aan en het probleem is opgelostVerwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 14:42:
Daar zijn we weer... Ik heb in totaal dus 3 ontwerpen gekregen. Een hele magere opkomst dus...
Het is aan jullie om te beslissen of we hier een website met stemsysteem voor moeten bouwen,.. maar ik ben dermate bedroefd (...) dat ik het maken niet waard vind.
Begrijp mij niet verkeerd, de ontwerpen zijn leuk, maar met maar 3 inzendingen....
Ik zal ze in ieder geval hier posten...
Maar om hier een hele website van te gaan bouwen is ook een beetje overdreven vind ik. te weinig opkomst (helaas, vond het een leuk idee).
Ontwerp:

OnTrackDoelgroep; Dit mobo richt zich op tweakers
Toelichting mobo.
Dit moederbord maakt gebruik van een Nforce 2 chipset met een SPP southbridge. Verder zit er een extra Promise controller op voor de RAID aansturing voor de 2 IDE poorten.
De FDD connector is op dit bord weggelaten omdat tweakers weinig FDDs meer gebruiken.
Het 1e PCI slot onder de AGP poort is weggelaten. Dit omdat deze vaak niet gebruikt kan owrden door de koeling van de AGP kaart.
Het moederbord is voorzien van een colorcoded frontpanel, wat het makkelijk maakt om leds en switches aan te sluiten, waarbij ook de mogelijkheid is om een D-led en NIC activity led aan te sluiten.
er zit een Molex connector bij de ATX connectors die gebruikt kan worden voor de interne firewire connector (24).
Verder is de o.b. audio voorzien van 2CD aansluitingen, zodat brander en DVD beide voorzien kunnen worden van een audiokabel.
Het mobo bevat extra connectors voor casefans.
De dual bios zorgt ervoor dat het verkeerd flashen van het mobo niet meer kan, en dat er vanuit windows geflashed kan worden zonder gevaar (flash naar 2e bios die bij de volgende boot de 1e update).
Verder is het bord voorzien van afgeronde hoeken, zodat deze minder snel beschadigd bij het inbouwen
de rode punten zijn de mounting holes
1. Backpanel
2. Audio aansluitingen. 2x CD, 1x AUX, 1x TAD
3. CPU fan header
4. Powerfan header
5. Uppercase fan header
6. Socket A
7. Nforce chipset
8. 3x DDR DIMM
9. 2x IDE ATA133
10. 2x IDE ATA133 (RAID)
11. ATX powerconnectors
12. Molex connector
13. AGP slot
14. 5x PCI sloten
15. WOL header
16. Front USB Header
17. Dual bios
18. Cmos batterij + jumper
19. Lower casefanheader 1
20. Lower casefanheader 2
21. Colorcoded frontpanel
22. Frontpanel voor D-leds
23. 2x S-ATA (RAID)
24. Frontpanel connector (USB + Firewire)
25. Tempsensor
26. Promise Raid controller
27. NIC
Toelichting backpanel.
Backpanel uitleg
A
2 USB 1.1 poorten, vervangt de PS/2 poort die normaliter op deze plaats zit.
B
PS/2 poort.
er zit 1 PS/2 poort op dit systeem
C
10/100 Mbit integrated lan wordt gebruikt om de computer in een netwerk of op internet aan te sluiten
D,E
4 USB 2.2 poorten op de achterzijde van de kast voor het aansluiten van randapparatuur
F
Optical in/out
deze wordt gebruikt voor optische audiokabels.
deze poort kan voor zowel een input als een output gebruikt worden
G
2x IEEE1394 poorten voor het aansluiten van videocameras en andere randapparatuur
H
3x Speaker uit 3.5mm jack. Gebruikt voor 5.1 surround geluid (front, rear, center)
I
Mic input voor aansluiten van een microfoon
J
Line input voor het aansluiten van andere audioapparatuur
K
SP/DIF aansluiting voor digitale audio
Ontwerp:

Uitleg:
Master TweakerMoederbord Design Contest:
OnTracK OTK-nF1-SRF
OTK: OnTracK
nF1: 1e nForce moederbord
SRF: Sound, RAID, FireWire
Ontworpen vanuit het oogpunt: Compatabiliteit en goedkoop
- Zowel oude als nieuwe connectors op I/O-panel
- PS/2 voor oude muizen/toetsenborden
- LAN voor netwerk
- USB 2.0 voor alle nieuwe externe apparaten
- FireWire voor alle nieuwe externe apparaten
- COM- en printerpoort voor alle oude externe apparaten
- 5.1 geluid voor Dolby Surround
- Dpswitches i.p.v. jumpers voor makkelijk instellen / resetten
- RAID voor snellere HD's
- geen PCI onder AGP t.b.v. koeling, maar niet verspild door USB 2.0 en FireWire backpanel
- Dual BIOS voor veilig flashen
- zowel boven als onder fan-connectors
- zoveel mogelijk onboard zodat er alleen bij hoeft gekocht te worden waar echt nodig
Moederbord layout legenda:
01. I/O Panel (zie onder)
02. Dpswitch voor multiplier-instellingen (ook via BIOS hoor)
03. Dpsqitch voor FSB-instellingen
04. Socket A (462)
05. 3x Fan-connector
06. Power-connecter
07. 12V Power-blokje
08. 3x Geheugenbank
09. 2x ATA133 IDE-poorten
10. Floppy-poort
11. 2x ATA133 IDE-RAID-poorten
12. 4x Audio-connector
13. Creative 5.1-geluidschip
14. Northbridge (nVidia nForce2 SPP)
15. AGP-poort
16. 2x USB 2.0-headers
17. FireWire-header
18. Southbridge (nVidia MCP-T)
19. Promise PDC20276 RAID-controller (0 / 1)
20. 5x PCI-poorten
21. Front-panel header
22. 2x Fan-connector
23. Dpswitch voor BIOS-reset
24. BIOS-batterij
25. Dual BIOS
26. WOL-connector
27. D-LEDs + power / standby LED
I/O Panel/backpanel layout legenda
01. Muis PS/2
02. Keyboard PS/2
03. 10/100 Mbit LAN
04. 2x USB 2.0
05. Printerpoort
06. 2x FireWire, COM-poort
07. 3x Line-out (front, center, rear)
08. Line-in, Mic-in, 2e Line-out (voor hoofdtelefoon)
09. 2x FireWire
10. 4x USB 2.0
ontwerp + uitleg:

Sorry voor de layout, maar zo kun je alles goed zien.....
het is ook heel moeilijk....Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 11:26:
/me Dames en heren , jullie kunnen tot en met 31 januari 2003 nog ontwerpen insturen. Ik ben erg teleurgesteld in de aantallen ontwerpen die ik tot nu toe heb binnen gekregen.. Ik dacht dat iedereen enthousiast was, maar dat blijkt in de praktijk in een keer heel anders....
waar blijven de borden dan met al dat lekkers?Termi schreef op 08 januari 2003 @ 22:18:
[...]
Maar onboard geluid, firewire => via apart chipje aan de southbridge. USB 2.0 is ook op die via southbridge al 6x. De laatste 2 zijn een voordeel maar de rest is gewoon zo bij te plaatsen.
Voordelen kt400, PCI 64 bit 66 mhz sloten tot 3 stuks dus ook dual agp. En dual channel presteert toch niet zo veel beter als single channel, toch
pssst, Magnum 390, mijn naam is Terw_Dan en niet Terw-dan (alleen in mijn email gebruik ik een - ipv een _ omdat een _ niet mag van @home
Fixed... en,.. als jij een polletje maakt kunnen we toch nog beginnen....Terw_Dan schreef op 02 February 2003 @ 15:23:
Moet ik even een poll maken om te stemmen? of hoe gaan we dat doen.?
pssst, Magnum 390, mijn naam is Terw_Dan en niet Terw-dan (alleen in mijn email gebruik ik een - ipv een _ omdat een _ niet mag van @home![]()
)
• ontwerp van Master Tweaker
• ontwerp van Ontrack
• ontwerp van Terw_Dan
Ook een poll maken? Klik hier
Een simpele doch duidelijke poll.
Nu moet Magnum390 alleen even zeggen tot wanneer er gestemd mag worden voor het beste ontwerp
met dank aan BalusC voor het doorspitten van de HK voor de URL van de poll
even voor de duidelijkheid, ik stem niet, want dat vind ik niet helemaal eerlijk.
..........reeds gestemd...
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 15:43 ]
Je mag toch geen via kt400 doencasemodderpoel schreef op 02 februari 2003 @ 15:19:
[...]
het is ook heel moeilijk....
[...]
waar blijven de borden dan met al dat lekkers?
maar je power conector zit heel rot...
als je een zalman koelertje hebt... (like me)
dan zit ie tegenje koeler aan te drukken... en ik denk dat mn cpu dat niet fijn zou vinden...
thats all.. (ben benieuwd wie er gaat winnen)
nope. alleen de chipset die aangegeven was.Termi schreef op 02 februari 2003 @ 17:55:
[...]
Je mag toch geen via kt400 doenOf nu oppeens wel
.
Daarom is het bord van Master Tweaker ook niet mogelijk (5 banken ondersteund de nforce chip niet enzo).
maar toch leuk bedacht.
en verder een nForce heeft veel ruimt nodig, kijk maar eens naar het reference design
eigenlijk is master-tweaker zelfs gediskwalificeert vanwege de 5 geheugenbanken
"geen onwerkelijke designs" ofzoiets
oh ja, ik weet niet hoe groot die zalman koeler is, maar er zit minstens 2cm ruimte tussen socket en power-connector, ik geloof niet dat het zóveel ruimte inneemt
[ Voor 47% gewijzigd door OnTracK op 02-02-2003 20:52 ]
Terw_Dan en Ontrack hebben beiden qua layout een bijna identiek mobo. Het belangrijkste verschil is dat Terw_Dan geheel legacy-free (geen COM/LPT/PS2/FDD). Het layout ziet er voor de rest erg goed uit.
En dan de keuze? Twijfel, twijfel, legacy-free of niet? Eens kijken naar mijn huidige situatie: ik maak bij nader inzien eigenlijk geen gebruik meer van COM/LPT/PS2, maar nog wel van de FDD. Als Terw_Dan nou nog een FDD connector had meegenomen, dan had hij wat mij betreft gewonnen. Ik ben uiteindelijk maar voor Ontrack's oplossing gegaan
we zijn tenslotte Nederlanders
nee ik bedoel in de winkel lichtpunt!Termi schreef op 02 February 2003 @ 17:55:
[...]
Je mag toch geen via kt400 doenOf nu oppeens wel
.
Verwijderd
idd MasterTweaker heeft een redelijk onrealistisch ontwerp.BalusC schreef op 02 februari 2003 @ 20:56:
MasterTweaker viel voor mij al af. Het nForce2 chipset ondersteunt maximaal 6 rijen geheugen, 3 slotjes dus. Het southbridge is ook niet echt optimaal geplaatst, het staat nu veel te ver van de PCI sloten af. Je moet dus wel een moederbord met erg veel lagen hebben (multilayer, erg duur) om tussen al die northbridge-geheugen kanalen door nog bij de PCI sloten te geraken. De voltageregulators zitten daarnaast ook mijlenver van de CPU af.. Wissel het southbridge met de voltageregulators en haal 2 geheugenslotjes weg, dan heb je imo wel een mooie moboVoor de rest vind ik ISA (persoonlijk) wel nuttig
Terw_Dan en Ontrack hebben beiden qua layout een bijna identiek mobo. Het belangrijkste verschil is dat Terw_Dan geheel legacy-free (geen COM/LPT/PS2/FDD). Het layout ziet er voor de rest erg goed uit.
En dan de keuze? Twijfel, twijfel, legacy-free of niet? Eens kijken naar mijn huidige situatie: ik maak bij nader inzien eigenlijk geen gebruik meer van COM/LPT/PS2, maar nog wel van de FDD. Als Terw_Dan nou nog een FDD connector had meegenomen, dan had hij wat mij betreft gewonnen. Ik ben uiteindelijk maar voor Ontrack's oplossing gegaan
Legacy?
Ik heb een microcontrollerbordje van school meegekregen en dat ding heeft een RS-232 serieel COM poortje, dus toch maar legacy...
Pro's:
*Goede plaatsing van de IDE (RAID)- Connectors dicht bij de monteerplaats van de schijf.
*Goed dat je probeert een vooruitstrevend ontwerp te maken. Deze doet me wat denken aan de Abit Max bordjes. USB- toetsenborden zijn vrij prijzig en ook wat lastig te krijgen, dus een PS/2- poort is geen overbodige luxe.
Cons:
*Beetje ongelukkige plaatsing van de ATX- connector. De kabels zullen in de praktijk óm de koeler van de processor en óver de geheugenbanken. Ik zou zelf de RAID- controller iets lager zetten en de ATX- connector links naast de IDE- poorten.
*Functie PS/2 connector onduidelijk. Ik kan het mis hebben, maar ik ben nog geen moederbord tegengekomen die kon kiezen tussen een toetsenbord of een muis.
*Nieuwe regel van AMD stelt dat mounting holes niet meer toegestaan zijn.
*LAN- en geluidschip missen.
Ontwerp OnTrack.
Pro's:
*Slim idee om een USB- fireWire Bracket te gebruiken tussen AGP en 1e PCI.
*Goede plaatsing ATX- connector, grofweg komen de kabels recht omlaag invallen.
*Goede plaatsing IDE (RAID)- connectors
*Goede balans tussen oudere en nieuwere poorten.
Cons:
*Dat losse bracket (in feite noodzakelijk vanwege USB 2.2- poorten) kan de prijs zomaar EUR. 10,- opschroeven. (Los kosten ze EUR. 15,-)
Ontwerp Master Tweaker
Pro's:
*Goede plaatsing IDE (RAID)- poorten.
*Serial ATA- poorten.
Cons:
*5 DIMM sloten is wat overbodig. Het maximale wat bij SDRAM gebruikt werd waren 4.
*ATX- connector ongelukkig geplaatst, Kabels gaan langs of over de processorkoeler.
*Nieuwe regel van AMD stelt dat mounting holes niet meer toegestaan zijn.
*Ongelukkige plaatsing van elke willekeurige chip. LAN- chips worden bijna altijd zo dicht mogelijk bij de connectors geplaatst. Dit geldt ook voor de geluids- chip. Ook zijn er lange lijnen van southbridge naar PCI nodig.
* Je wil een overclockersbordje maken, maar je koelt de northbridge niet, dit kan logischerwijs crashes opleveren.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Want:
Terw_Dan: geen FDD en toch echt een PS/2 poort te weinig (wat is het nut van de USB 1.1 poorten?)
OnTrack: lastige orientatie AGP en DIMMs (bij grote videokaart zal die er vaak uitmoeten als je geheugen wilt verwisselen)
MasterTweaker: ISA (mis ik erg op veel bordjes tegenwoordig), DIMM en AGP parallel, voorkomt problemen zoals bij OnTrack. Niet realistisch door het geheugen, maar met 2x DIMM slot minder nog steeds de beste imo..
Master Tweaker heeft totaal iets onmogelijks, kwa bridges
Dat was het eff voor nu, straxz meer commentaar
Ik denk eerlijk gezged niet dat zo'n ding EUR 10,- kost als je ze massaal fabriceerd, maargoed.Japie_17 schreef op 02 February 2003 @ 23:02:Cons:
*Dat losse bracket (in feite noodzakelijk vanwege USB 2.2- poorten) kan de prijs zomaar EUR. 10,- opschroeven. (Los kosten ze EUR. 15,-)
en, zoals ik al eerder zij, ik heb overall waarschijnlijk het goedkoopste mobo
Oh ja, over dat koelingsprbleem van master-tweaker, ik geloof dat niemand van ons koelers erbij heeft gezet, maar het zullen waarschijnlijk toch allemaal "heatsinks op southbridge / zéér stille HSF op northbridge" worden
[ Voor 36% gewijzigd door OnTracK op 03-02-2003 19:11 ]
wat de we beter hadden kunnen doen is een bepaald mobo nemen (zeg die van ASUS) en die verbeteren naar je eigen smaak. zo heb je een beproefd design, en dan kun je 'm alleen nog maar beter maken
Zit je nu theoretisch ook te doencasemodderpoel schreef op 03 februari 2003 @ 21:06:
hier is door de mobofabrikanten allemaal allang over na gedacht, we proberen hier eigenlijk het wiel opnieuw uit te vinden
wat de we beter hadden kunnen doen is een bepaald mobo nemen (zeg die van ASUS) en die verbeteren naar je eigen smaak. zo heb je een beproefd design, en dan kun je 'm alleen nog maar beter maken
Verwijderd
Gekozen voor bord # 1 omdat het er het beste uitziet en er goed nagedacht is over welke aansluitingen een tweaker nou echt gebruikt.
HTF wou je ooit in godsnaam een socket 45 graden draaienVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:57:
Hmm.. ik vind dit allemaal niet echt spectaculare bordjes, ik mis echte speciale, nieuwe of innovatieve dingen... Ik noem maar iets geks: de processor 45 graden draaien... misschien wordt het wat leuks en krijg je op eens hele slimme, ruimtebesparende mogelijkheden.
Gekozen voor bord # 1 omdat het er het beste uitziet en er goed nagedacht is over welke aansluitingen een tweaker nou echt gebruikt.
Ik denk dat jij leuke dingen zoekt, maar het probleem is, de nforce2 kan niet echt super leuke dingen
Verwijderd
Sja, het was misschien wat extreem, maar ik mis echt de creativiteit in de gemaakte borden... doe er wat leuks mee..Termi schreef op 03 February 2003 @ 23:17:
[...]
HTF wou je ooit in godsnaam een socket 45 graden draaienHoe wou je dat doe met de pinnen, schrik niet maar er zitten 462 pinnen onder je cpu'tje
. En als je die allemaal wil draaien, komt toch alles verkeerd te zitten
. En wat is het nut ervan
Ik denk dat jij leuke dingen zoekt, maar het probleem is, de nforce2 kan niet echt super leuke dingen. Het is gewoon : prop zoveel mogelijk onboard en bak er wat van
.
Hmm... nog maar eens iets geks: Gebruik beide zijden van het bord!
Wees creatief
een van de eisen was dat het bord realistisch moest zijn.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 23:56:
[...]
Sja, het was misschien wat extreem, maar ik mis echt de creativiteit in de gemaakte borden... doe er wat leuks mee..
Hmm... nog maar eens iets geks: Gebruik beide zijden van het bord!
Wees creatief
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ook og ff iets, waarom kiest Terw_dan voor Promise controller terwijl Highpoint toch echt betere fabriceert naar mijn weten
[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 11-02-2003 19:16 ]
[ Voor 89% gewijzigd door XoReP op 13-02-2003 13:30 ]
Verwijderd
misschien een beetje offtopic, maar dit design van MSI geloof je toch niet.casemodderpoel schreef op 03 February 2003 @ 21:06:
hier is door de mobofabrikanten allemaal allang over na gedacht, we proberen hier eigenlijk het wiel opnieuw uit te vinden
Alleen die locatie van de ATX connector al

[/heel erg lame mode ben melig dus hoop dat jullie dit voor een keer goed vinden enzo]
lief he ?
van me broertje
[ Voor 34% gewijzigd door Abbadon op 13-02-2003 23:36 ]
Kun jij makkelijk zeggen "laat de prijs maar zitten" jij staat niet echt gunstig op de poll.OnTracK schreef op 31 January 2003 @ 19:46:
Hmpfrh, jullie hebben nog 4 uur en 15 minuten om een gloednieuw mobo in elkaar te flansen.
Lul niet zo man, misschien moet je eens kijken naar de datum, ik schreef dat bericht namelijk 2 dagen vóór de poll begonMaster Tweaker schreef op 13 februari 2003 @ 20:50:
[...]
Kun jij makkelijk zeggen "laat de prijs maar zitten" jij staat niet echt gunstig op de poll.
en ik will mijn vote veranderen naar Jeff_P, wat een lol
[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 13-02-2003 21:53 ]
OK, maar mocht jij winnen (het kan heel heel misschien nog theoretisch) dan hoef jij dus geen prijsOnTracK schreef op 13 februari 2003 @ 21:51:
[...]
Lul niet zo man, misschien moet je eens kijken naar de datum, ik schreef dat bericht namelijk 2 dagen vóór de poll begon
en ik will mijn vote veranderen naar Jeff_P, wat een lol
Je komt wat kinderachtig over dude, laat iedereen nou gewoon in z'n waarde en zit niet te zeuren over een eventuele prijsMaster Tweaker schreef op 13 February 2003 @ 21:57:
[...]
OK, maar mocht jij winnen (het kan heel heel misschien nog theoretisch) dan hoef jij dus geen prijs
Ik ben toch malle pietje niet!
als prijs haal je gewoon een fles Dom (wel vintage)The Legend schreef op 15 februari 2003 @ 11:34:
[...]
Je komt wat kinderachtig over dude, laat iedereen nou gewoon in z'n waarde en zit niet te zeuren over een eventuele prijs

Even een screenshotje van de eindstand.
[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 16-02-2003 00:31 . Reden: eikel, moet je niet de layout verneuken. ]
Foei
PS Verdacht rare wending heeft die poll genomen

Sorry voor de TweakZone smiley maar er is geen GoT smiliey voor zag ik.
[ Voor 70% gewijzigd door XoReP op 16-02-2003 01:46 ]
ghostsurf? waar heb je het over?Master Tweaker schreef op 16 februari 2003 @ 01:39:
Op jezelf stemmen met Ghostsurf mag niet !!
Foei
PS Verdacht rare wending heeft die poll genomen [afbeelding]
Sorry voor de TweakZone smiley maar er is geen GoT smiliey voor zag ik.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hopelijk leest Magnum390 dit topic ook nog eens...
Ja, net nog effe gelezen... Jongens allemaal bedankt voor het meedoen en misschien tot volgend jaar !!OnTracK schreef op 17 February 2003 @ 16:03:
Uhm, volgens mij is de poll allang voorbij, dus hierbij wil ik Terw_Dan feliciteren met zijn winst, en bedanken voor het hosten van mijn mobo (hij mag er nu af)
Hopelijk leest Magnum390 dit topic ook nog eens...