En? Is de site al online?
ik ben nu toch wel benieuwd?
Of zijn er gewoon zo weinig inzendingen dat deze wedstrijd vergeten wordt?
ik ben nu toch wel benieuwd?
Of zijn er gewoon zo weinig inzendingen dat deze wedstrijd vergeten wordt?
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
*eens mee is*OnTracK schreef op 31 January 2003 @ 19:46:
Hmpfrh, jullie hebben nog 4 uur en 15 minuten om een gloednieuw mobo in elkaar te flansen.
ik hoop dat er in ieder geval nog bekeken wordt wie de winnaar van ons vieren is en laat die prijs maar zitten
de MiniPlaybackShow's slogan in 1999 ofzow
Jullie zijn allemaal in ieder geval tweede geworden, maar er kan er maar één de beste zijn
[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 01-02-2003 16:51 ]
Met 3 inzendingen kun je er net zo goed een poll van maken vind ik. Moet je alleen even kijken wat die URL was van bootz (geloof ik). Dat stond ergens in de HK.. (ach, kijk een modje lief aan en het probleem is opgelostVerwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 14:42:
Daar zijn we weer... Ik heb in totaal dus 3 ontwerpen gekregen. Een hele magere opkomst dus...
Het is aan jullie om te beslissen of we hier een website met stemsysteem voor moeten bouwen,.. maar ik ben dermate bedroefd (...) dat ik het maken niet waard vind.
Begrijp mij niet verkeerd, de ontwerpen zijn leuk, maar met maar 3 inzendingen....
Ik zal ze in ieder geval hier posten...

OnTrackDoelgroep; Dit mobo richt zich op tweakers
Toelichting mobo.
Dit moederbord maakt gebruik van een Nforce 2 chipset met een SPP southbridge. Verder zit er een extra Promise controller op voor de RAID aansturing voor de 2 IDE poorten.
De FDD connector is op dit bord weggelaten omdat tweakers weinig FDDs meer gebruiken.
Het 1e PCI slot onder de AGP poort is weggelaten. Dit omdat deze vaak niet gebruikt kan owrden door de koeling van de AGP kaart.
Het moederbord is voorzien van een colorcoded frontpanel, wat het makkelijk maakt om leds en switches aan te sluiten, waarbij ook de mogelijkheid is om een D-led en NIC activity led aan te sluiten.
er zit een Molex connector bij de ATX connectors die gebruikt kan worden voor de interne firewire connector (24).
Verder is de o.b. audio voorzien van 2CD aansluitingen, zodat brander en DVD beide voorzien kunnen worden van een audiokabel.
Het mobo bevat extra connectors voor casefans.
De dual bios zorgt ervoor dat het verkeerd flashen van het mobo niet meer kan, en dat er vanuit windows geflashed kan worden zonder gevaar (flash naar 2e bios die bij de volgende boot de 1e update).
Verder is het bord voorzien van afgeronde hoeken, zodat deze minder snel beschadigd bij het inbouwen
de rode punten zijn de mounting holes
1. Backpanel
2. Audio aansluitingen. 2x CD, 1x AUX, 1x TAD
3. CPU fan header
4. Powerfan header
5. Uppercase fan header
6. Socket A
7. Nforce chipset
8. 3x DDR DIMM
9. 2x IDE ATA133
10. 2x IDE ATA133 (RAID)
11. ATX powerconnectors
12. Molex connector
13. AGP slot
14. 5x PCI sloten
15. WOL header
16. Front USB Header
17. Dual bios
18. Cmos batterij + jumper
19. Lower casefanheader 1
20. Lower casefanheader 2
21. Colorcoded frontpanel
22. Frontpanel voor D-leds
23. 2x S-ATA (RAID)
24. Frontpanel connector (USB + Firewire)
25. Tempsensor
26. Promise Raid controller
27. NIC
Toelichting backpanel.
Backpanel uitleg
A
2 USB 1.1 poorten, vervangt de PS/2 poort die normaliter op deze plaats zit.
B
PS/2 poort.
er zit 1 PS/2 poort op dit systeem
C
10/100 Mbit integrated lan wordt gebruikt om de computer in een netwerk of op internet aan te sluiten
D,E
4 USB 2.2 poorten op de achterzijde van de kast voor het aansluiten van randapparatuur
F
Optical in/out
deze wordt gebruikt voor optische audiokabels.
deze poort kan voor zowel een input als een output gebruikt worden
G
2x IEEE1394 poorten voor het aansluiten van videocameras en andere randapparatuur
H
3x Speaker uit 3.5mm jack. Gebruikt voor 5.1 surround geluid (front, rear, center)
I
Mic input voor aansluiten van een microfoon
J
Line input voor het aansluiten van andere audioapparatuur
K
SP/DIF aansluiting voor digitale audio

Master TweakerMoederbord Design Contest:
OnTracK OTK-nF1-SRF
OTK: OnTracK
nF1: 1e nForce moederbord
SRF: Sound, RAID, FireWire
Ontworpen vanuit het oogpunt: Compatabiliteit en goedkoop
- Zowel oude als nieuwe connectors op I/O-panel
- PS/2 voor oude muizen/toetsenborden
- LAN voor netwerk
- USB 2.0 voor alle nieuwe externe apparaten
- FireWire voor alle nieuwe externe apparaten
- COM- en printerpoort voor alle oude externe apparaten
- 5.1 geluid voor Dolby Surround
- Dpswitches i.p.v. jumpers voor makkelijk instellen / resetten
- RAID voor snellere HD's
- geen PCI onder AGP t.b.v. koeling, maar niet verspild door USB 2.0 en FireWire backpanel
- Dual BIOS voor veilig flashen
- zowel boven als onder fan-connectors
- zoveel mogelijk onboard zodat er alleen bij hoeft gekocht te worden waar echt nodig
Moederbord layout legenda:
01. I/O Panel (zie onder)
02. Dpswitch voor multiplier-instellingen (ook via BIOS hoor)
03. Dpsqitch voor FSB-instellingen
04. Socket A (462)
05. 3x Fan-connector
06. Power-connecter
07. 12V Power-blokje
08. 3x Geheugenbank
09. 2x ATA133 IDE-poorten
10. Floppy-poort
11. 2x ATA133 IDE-RAID-poorten
12. 4x Audio-connector
13. Creative 5.1-geluidschip
14. Northbridge (nVidia nForce2 SPP)
15. AGP-poort
16. 2x USB 2.0-headers
17. FireWire-header
18. Southbridge (nVidia MCP-T)
19. Promise PDC20276 RAID-controller (0 / 1)
20. 5x PCI-poorten
21. Front-panel header
22. 2x Fan-connector
23. Dpswitch voor BIOS-reset
24. BIOS-batterij
25. Dual BIOS
26. WOL-connector
27. D-LEDs + power / standby LED
I/O Panel/backpanel layout legenda
01. Muis PS/2
02. Keyboard PS/2
03. 10/100 Mbit LAN
04. 2x USB 2.0
05. Printerpoort
06. 2x FireWire, COM-poort
07. 3x Line-out (front, center, rear)
08. Line-in, Mic-in, 2e Line-out (voor hoofdtelefoon)
09. 2x FireWire
10. 4x USB 2.0

het is ook heel moeilijk....Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 11:26:
/me Dames en heren , jullie kunnen tot en met 31 januari 2003 nog ontwerpen insturen. Ik ben erg teleurgesteld in de aantallen ontwerpen die ik tot nu toe heb binnen gekregen.. Ik dacht dat iedereen enthousiast was, maar dat blijkt in de praktijk in een keer heel anders....
waar blijven de borden dan met al dat lekkers?Termi schreef op 08 januari 2003 @ 22:18:
[...]
Maar onboard geluid, firewire => via apart chipje aan de southbridge. USB 2.0 is ook op die via southbridge al 6x. De laatste 2 zijn een voordeel maar de rest is gewoon zo bij te plaatsen.
Voordelen kt400, PCI 64 bit 66 mhz sloten tot 3 stuks dus ook dual agp. En dual channel presteert toch niet zo veel beter als single channel, toch
Fixed... en,.. als jij een polletje maakt kunnen we toch nog beginnen....Terw_Dan schreef op 02 February 2003 @ 15:23:
Moet ik even een poll maken om te stemmen? of hoe gaan we dat doen.?
pssst, Magnum 390, mijn naam is Terw_Dan en niet Terw-dan (alleen in mijn email gebruik ik een - ipv een _ omdat een _ niet mag van @home![]()
)
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 15:43 ]
Je mag toch geen via kt400 doencasemodderpoel schreef op 02 februari 2003 @ 15:19:
[...]
het is ook heel moeilijk....
[...]
waar blijven de borden dan met al dat lekkers?
nope. alleen de chipset die aangegeven was.Termi schreef op 02 februari 2003 @ 17:55:
[...]
Je mag toch geen via kt400 doenOf nu oppeens wel
.
[ Voor 47% gewijzigd door OnTracK op 02-02-2003 20:52 ]
nee ik bedoel in de winkel lichtpunt!Termi schreef op 02 February 2003 @ 17:55:
[...]
Je mag toch geen via kt400 doenOf nu oppeens wel
.
Verwijderd
idd MasterTweaker heeft een redelijk onrealistisch ontwerp.BalusC schreef op 02 februari 2003 @ 20:56:
MasterTweaker viel voor mij al af. Het nForce2 chipset ondersteunt maximaal 6 rijen geheugen, 3 slotjes dus. Het southbridge is ook niet echt optimaal geplaatst, het staat nu veel te ver van de PCI sloten af. Je moet dus wel een moederbord met erg veel lagen hebben (multilayer, erg duur) om tussen al die northbridge-geheugen kanalen door nog bij de PCI sloten te geraken. De voltageregulators zitten daarnaast ook mijlenver van de CPU af.. Wissel het southbridge met de voltageregulators en haal 2 geheugenslotjes weg, dan heb je imo wel een mooie moboVoor de rest vind ik ISA (persoonlijk) wel nuttig
Terw_Dan en Ontrack hebben beiden qua layout een bijna identiek mobo. Het belangrijkste verschil is dat Terw_Dan geheel legacy-free (geen COM/LPT/PS2/FDD). Het layout ziet er voor de rest erg goed uit.
En dan de keuze? Twijfel, twijfel, legacy-free of niet? Eens kijken naar mijn huidige situatie: ik maak bij nader inzien eigenlijk geen gebruik meer van COM/LPT/PS2, maar nog wel van de FDD. Als Terw_Dan nou nog een FDD connector had meegenomen, dan had hij wat mij betreft gewonnen. Ik ben uiteindelijk maar voor Ontrack's oplossing gegaan
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik denk eerlijk gezged niet dat zo'n ding EUR 10,- kost als je ze massaal fabriceerd, maargoed.Japie_17 schreef op 02 February 2003 @ 23:02:Cons:
*Dat losse bracket (in feite noodzakelijk vanwege USB 2.2- poorten) kan de prijs zomaar EUR. 10,- opschroeven. (Los kosten ze EUR. 15,-)
[ Voor 36% gewijzigd door OnTracK op 03-02-2003 19:11 ]
Zit je nu theoretisch ook te doencasemodderpoel schreef op 03 februari 2003 @ 21:06:
hier is door de mobofabrikanten allemaal allang over na gedacht, we proberen hier eigenlijk het wiel opnieuw uit te vinden
wat de we beter hadden kunnen doen is een bepaald mobo nemen (zeg die van ASUS) en die verbeteren naar je eigen smaak. zo heb je een beproefd design, en dan kun je 'm alleen nog maar beter maken
Verwijderd
HTF wou je ooit in godsnaam een socket 45 graden draaienVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:57:
Hmm.. ik vind dit allemaal niet echt spectaculare bordjes, ik mis echte speciale, nieuwe of innovatieve dingen... Ik noem maar iets geks: de processor 45 graden draaien... misschien wordt het wat leuks en krijg je op eens hele slimme, ruimtebesparende mogelijkheden.
Gekozen voor bord # 1 omdat het er het beste uitziet en er goed nagedacht is over welke aansluitingen een tweaker nou echt gebruikt.
Verwijderd
Sja, het was misschien wat extreem, maar ik mis echt de creativiteit in de gemaakte borden... doe er wat leuks mee..Termi schreef op 03 February 2003 @ 23:17:
[...]
HTF wou je ooit in godsnaam een socket 45 graden draaienHoe wou je dat doe met de pinnen, schrik niet maar er zitten 462 pinnen onder je cpu'tje
. En als je die allemaal wil draaien, komt toch alles verkeerd te zitten
. En wat is het nut ervan
Ik denk dat jij leuke dingen zoekt, maar het probleem is, de nforce2 kan niet echt super leuke dingen. Het is gewoon : prop zoveel mogelijk onboard en bak er wat van
.
een van de eisen was dat het bord realistisch moest zijn.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 23:56:
[...]
Sja, het was misschien wat extreem, maar ik mis echt de creativiteit in de gemaakte borden... doe er wat leuks mee..
Hmm... nog maar eens iets geks: Gebruik beide zijden van het bord!
Wees creatief
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 11-02-2003 19:16 ]
[ Voor 89% gewijzigd door XoReP op 13-02-2003 13:30 ]
Verwijderd
misschien een beetje offtopic, maar dit design van MSI geloof je toch niet.casemodderpoel schreef op 03 February 2003 @ 21:06:
hier is door de mobofabrikanten allemaal allang over na gedacht, we proberen hier eigenlijk het wiel opnieuw uit te vinden
wat de we beter hadden kunnen doen is een bepaald mobo nemen (zeg die van ASUS) en die verbeteren naar je eigen smaak. zo heb je een beproefd design, en dan kun je 'm alleen nog maar beter maken

[ Voor 34% gewijzigd door Abbadon op 13-02-2003 23:36 ]
Kun jij makkelijk zeggen "laat de prijs maar zitten" jij staat niet echt gunstig op de poll.OnTracK schreef op 31 January 2003 @ 19:46:
Hmpfrh, jullie hebben nog 4 uur en 15 minuten om een gloednieuw mobo in elkaar te flansen.
ik hoop dat er in ieder geval nog bekeken wordt wie de winnaar van ons vieren is en laat die prijs maar zitten
Lul niet zo man, misschien moet je eens kijken naar de datum, ik schreef dat bericht namelijk 2 dagen vóór de poll begonMaster Tweaker schreef op 13 februari 2003 @ 20:50:
[...]
Kun jij makkelijk zeggen "laat de prijs maar zitten" jij staat niet echt gunstig op de poll.
[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 13-02-2003 21:53 ]
OK, maar mocht jij winnen (het kan heel heel misschien nog theoretisch) dan hoef jij dus geen prijsOnTracK schreef op 13 februari 2003 @ 21:51:
[...]
Lul niet zo man, misschien moet je eens kijken naar de datum, ik schreef dat bericht namelijk 2 dagen vóór de poll begon
en ik will mijn vote veranderen naar Jeff_P, wat een lol
Je komt wat kinderachtig over dude, laat iedereen nou gewoon in z'n waarde en zit niet te zeuren over een eventuele prijsMaster Tweaker schreef op 13 February 2003 @ 21:57:
[...]
OK, maar mocht jij winnen (het kan heel heel misschien nog theoretisch) dan hoef jij dus geen prijs
Ik ben toch malle pietje niet!
als prijs haal je gewoon een fles Dom (wel vintage)The Legend schreef op 15 februari 2003 @ 11:34:
[...]
Je komt wat kinderachtig over dude, laat iedereen nou gewoon in z'n waarde en zit niet te zeuren over een eventuele prijs

[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 16-02-2003 00:31 . Reden: eikel, moet je niet de layout verneuken. ]

[ Voor 70% gewijzigd door XoReP op 16-02-2003 01:46 ]
ghostsurf? waar heb je het over?Master Tweaker schreef op 16 februari 2003 @ 01:39:
Op jezelf stemmen met Ghostsurf mag niet !!
Foei
PS Verdacht rare wending heeft die poll genomen [afbeelding]
Sorry voor de TweakZone smiley maar er is geen GoT smiliey voor zag ik.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja, net nog effe gelezen... Jongens allemaal bedankt voor het meedoen en misschien tot volgend jaar !!OnTracK schreef op 17 February 2003 @ 16:03:
Uhm, volgens mij is de poll allang voorbij, dus hierbij wil ik Terw_Dan feliciteren met zijn winst, en bedanken voor het hosten van mijn mobo (hij mag er nu af)
Hopelijk leest Magnum390 dit topic ook nog eens...