Toon posts:

[mobo wedstrijd] inzenden !!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De uiteindelijke regels zijn vast gesteld voor de wedstrijd 'Ontwerp de beste moederbord layout' :

* De wedstrijd bestaat uit 2 delen, het ontwerp van een P4 bord en/of het ontwerp van een AMD bord

* De moederborden moeten ATX/MicroATX compatible zijn

* De moederbord layout moet realistisch zijn, dus geen 12 AGP sloten, 24 geheugenbanken, 5 voedingsaansluitingen enz enz enz

* De te gebruiken chipsets voor de processoren:
- AMD Athlon moederbord : NVidia Nforce2 chipset
- Intel Pentium 4 : Intel i845PE chipset

* Er moet een uitleg bij gegeven worden waarom er voor een bepaalde layout is gekozen ivm, koeling, kabels die in de weg zitten, stabiliteit enz enz

* De gemaakte layouts met uitleg zullen worden gepubliceerd op een website. Hierna zal er een stemming worden gehouden, wat zal resulteren in de beste layout voor de P4 en de beste layout voor de AMD.

* Beide ontwerpen zullen worden beloond met een prijs. Ik weet zelf nog niet precies wat, maar ik kan jullie verzekeren dat ik mijn uiterste best doe om te zorgen dat het geen lullige Shareware CD wordt ofzo...

* De layouts moeten inclusief een uitleg voor 31 januari 2003 gestuurd worden naar roelandstoter@hotmail.com

* Het plaatje mag niet groter dan 80 KByte zijn, de tekst niet meer dan 300 woorden.

* Na 31 januari 2003 zal de site online staan met de ontwerpen + uitleg incl. een stemsysteem..

Dames en heren, heel veel succes !!

Deze thread kan gebruikt worden voor discussie over de wedstrijd/ontwerpen en eventueel kunnen sponsoren zich hier aanmelden... >:)

Vragen/opmerkingen liefst via email...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
vraag zsm een modje die ander te laten sluiten, dat er nu 2 topics van jou open zijn over 1 en hetzelfde onderwerp vinden zij namelijk niet leuk. je hebt nog de meeste kans dat deze tijdelijk of permanent dicht gaat.

opschieten dus ;)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ga volgende week wel bezig met mijn mobo :P

Maar eerst heb ik nog een LAN party :*)

Verwijderd

Topicstarter
bolleh schreef op 02 januari 2003 @ 11:10:
vraag zsm een modje die ander te laten sluiten, dat er nu 2 topics van jou open zijn over 1 en hetzelfde onderwerp vinden zij namelijk niet leuk. je hebt nog de meeste kans dat deze tijdelijk of permanent dicht gaat.

opschieten dus ;)
ga ik doen !! ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm
dit is wel een makkelijke site. Hier staan de ATX specificaties (dus waar mounting holes moeten zitten en alles).

ik ga trouwens ook zeker mee doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er weer veel mensen meedoen... Bij de vorige wedstrijd hadden we er volgens mij een stuk of 8,... dat kan dus nu zeker beter.. !! >:)

• bolleh
Terw_Dan schreef op 02 januari 2003 @ 11:15:
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm
dit is wel een makkelijke site. Hier staan de ATX specificaties (dus waar mounting holes moeten zitten en alles).

ik ga trouwens ook zeker mee doen :D
laat me raden: mobo in hamer vorm? :X

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik doe mee! Als ik af en toe de designfouten zie van zelfs gerenommeerde moederbordmakers blech. Wordt wel een AMD bordje hehe, omdat ik er nu ook 1 op het oog heb. Woei ff breinstormen gaan doen...Hm checklist maken ook :).

LinkedIn
Instagram

• bolleh
ja ik doe ook maar mee, doe ik ook eens iets relatief nuttigs :+
btw waarom mogen we geen dual variant? is wel moeilijker maar lijkt me wel een tikkie leuker, vaak ook omdat die veel meer features moeten herbergen, naja als ik thuis kom ga ik aan de slag B)

P4 hier btw, van amd weet ik nix, van p4 mobos ook niet magoed intel is intel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 02-01-2003 12:14 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
er staat nog niets over het aantal ontwerpen per persoon.
Is het een idee om dat op 1 ontwerp per boardtype per persoon te houden?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bolleh schreef op 02 januari 2003 @ 11:35:
[...]

laat me raden: mobo in hamer vorm? :X
nee, dat nog net niet.

• bolleh
Terw_Dan schreef op 02 januari 2003 @ 12:30:
[...]

nee, dat nog net niet.
naja tmoet mogelijk zijn, als de gaatjes van de backplate een beetje gunstig zitten :)
zou wel strak zijn ;)

dan past daar btw zowel een xp als een p4 op, immers, met een hamer past alles 8)7

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Ik vind die formfactor site een beetje vaag, kan misschien iemand een mobo opmeten waar de mounting-holes precies zitten, en hoe groot PCI- en AGP-sloten zijn (nee, ik zou d'r niet op gaan schaatsen :+) Dat soort dingen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
hmm, vreemd iets deze wedstrijd
zijn er geen technische argumenten voor bepaalde lay-outs die een simpele Tweaker
niet kan doorgronden? het zijn een flink aantal lagen boven elkaar, en alles moet netjes passen enzo. Ik kan mij voorstellen dat een hoop configuraties die er leuk uitzien op een plaatje technisch gewoon onmogelijk zijn, of te duur. Hier en daar een PCI slot en een chip opplakken kan iedereen bedenken lijkt me. Bovendien gaan die dingen allemaal op elkaar lijken omdat het in een ATX kast moet passen, die AGP en PCI sloten kun je niet verschuiven want dan moet er ook een nieuwe kast bij komen, de voeding stekker kan niet te ver van de voeding etc.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• XoReP
  • Laatst online: 10:45
Het "ontwerpen" van een MP boardje is dus zinloos (i.v.m chipset) :? :?

P.S. Voor bij de prijs kun je er ook wat casebadges bij doen 3 ofzo :*)

[ Voor 40% gewijzigd door XoReP op 02-01-2003 14:54 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Master Tweaker schreef op 02 January 2003 @ 14:53:
Het "ontwerpen" van een MP boardje is dus zinloos (i.v.m chipset) :? :?
Daar heb je groot gelijk in..

* BalusC pleit voor de AMD 760MPX voor de Athlon en de Intel E7501 voor de Xeon :Y)

Zie ook mijn site voor chipset specs, handig wanneer je bijv. het aantal geheugenbanken wil weten ;)

Verwijderd

BalusC schreef op 02 January 2003 @ 15:15:

[...]
Daar heb je groot gelijk in..

* BalusC pleit voor de AMD 760MPX voor de Athlon en de Intel E7501 voor de Xeon :Y)

<small>Zie ook mijn site voor chipset specs, handig wanneer je bijv. het aantal geheugenbanken wil weten ;)</small>
Ik wil ook Multi Procs......
kank lekker gaan timmeren 8)7

Trouwens ff Offtopic.... Balus.. weet jij ook of er 2 itaniums op een Abit VP6 gaan ??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 15:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:42:
Trouwens ff Offtopic.... Balus.. weet jij ook of er 2 itaniums op een Abit VP6 gaan ??
offtopic:
Neehoor.. Laat staan BP6.. Was gewoon kwestie van BIOS modding :+

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik begrijp dat het best uitdagend is om een MP bordje te ontwerpen, maar dan denk ik dat ik de ontwerpen niet echt kan gaan vergelijken... Plus het feit dat er dan ook mensen zijn die SIS chipsets willen gaan gebruiken, of de KT333/KT400, of de Intel i850, of..... je begrijpt wat ik bedoel...

Sorry dat ik streng moet zijn, maar ja.... anders wordt het een beetje een chaos..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Jongens, het hoeft natuurlijk geen daadwerkelijk werkend ontwerp te worden; het gaat meer om het idee, een aannemelijk concept, dingen die iemand graag in een bord zal zien :) (anders mogen we élke trace op het bord per laag uittekenen 8)7 ). Kortom hetzelfde als een auto op papier tekenen rekening houdend met een aantal basisaanname's zonder een vlekkeloos werkend design neer te zetten dat alle testen zal doorstaan.

Dit omdat ik eerder wat aanstotende posts zag over de belachelijkheid van dit topic. Zulke opmerkingen worden dus _niet_ gewaardeerd en ook prompt verwijderd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dit omdat ik eerder wat aanstotende posts zag over de belachelijkheid van dit topic. Zulke opmerkingen worden dus _niet_ gewaardeerd en ook prompt verwijderd.
Amen to that brother ! _/-\o_

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik ga meteen wat maken :P
niet dat ik ga winnen maarja heb ik iig wat te doen :)

Mag je ook wipjes posten ???

[ Voor 106% gewijzigd door Tjaps op 03-01-2003 00:44 ]

• XoReP
Ik kijk toevallig en de grote is precies 80kb :P

Ik heb hem helemaal af alleen met Engelse uitleg is dat heel erg :?
Want mijn Engels is namelijk beter dan Nederlands :)

• XoReP
OnTracK schreef op 02 January 2003 @ 13:15:
Ik vind die formfactor site een beetje vaag, kan misschien iemand een mobo opmeten waar de mounting-holes precies zitten, en hoe groot PCI- en AGP-sloten zijn (nee, ik zou d'r niet op gaan schaatsen :+) Dat soort dingen.
Ik heb gewoon een plaatje van mijn mobo genomen (KT4 Ultra BSR) en daar heb ik alle onderdelen van "uitgegumd" en de mounting-holes laten zitten (dûh).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eerste layout binnen,..... Ik moet zeggen dat ik erg verrast ben over het resultaat.... of dat positief of negatief is, daar laat ik mij niet over uit... >:)

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

nog een X mag je winpjes posten ???

naja hier is er iig een:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Mobo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 03-01-2003 16:49 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Hmzz het jammer vidn ik dat je maar kan kiezen uit 2 northbridges niet 4 of zo :(. Een via lijkt me zelf ook wel vet ;).

Weet iemand toevallig de mogelijkheden van de northbridge :).

[ Voor 22% gewijzigd door Termi op 03-01-2003 17:00 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

jep ff topic doorlezen (staat ergens een link naar de site van balusC daar staat alles op).

• Termi
BalusC schreef op 02 januari 2003 @ 16:04:

[...]
offtopic:
Neehoor.. Laat staan BP6.. Was gewoon kwestie van BIOS modding :+
Ik dacht dat ik de enigste was met dat leuke proggie O-). Wel leuke dingen mee doen :P. Heb hem ook nog voor de AMI biossen :P, alleen dat zijn k*t biossen, doe mij maar Award :P.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mijn inzending is in elk geval binnen :D

• Solomon
  • Laatst online: 14-08 18:36
Terw_Dan schreef op 03 januari 2003 @ 22:00:
Mijn inzending is in elk geval binnen :D
ook ff aan ons laten ziiiieeeeeen :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

jha idd ik post toch ook wipiez :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Venkeroz schreef op 03 January 2003 @ 22:06:
[...]

ook ff aan ons laten ziiiieeeeeen :D
Ok.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/mobo/mobo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/mobo/backpanel+uitleg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/mobo/panel.jpg

de uitleg is te vinden op http://members.home.nl/terw-dan/mobo/uitleg.txt

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 03-01-2003 22:32 ]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Waar is je southbridge, de BIOS, de andere IO chips en de rest van je chips?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AxzZzel schreef op 03 January 2003 @ 23:14:
[...]

Waar is je southbridge, de BIOS, de andere IO chips en de rest van je chips?
ok, chippies er ook even bijgetkend (biossen zaten er al op trouwens)

• Solomon
  • Laatst online: 14-08 18:36
Enne, misschien heb ik iets gemist, maar waarom heb je 2x USB 1.1 :? Waarom geen 2.0 meteen, en 6 USB poorten is sowieso redelijk veel, zeker als daar ook nog eens de front panel USB poorten bij komen!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren, ik heb nog maar 2 inzendingen binnen,.... waar blijft de rest ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Venkeroz schreef op 04 January 2003 @ 14:31:
[...]

Enne, misschien heb ik iets gemist, maar waarom heb je 2x USB 1.1 :? Waarom geen 2.0 meteen, en 6 USB poorten is sowieso redelijk veel, zeker als daar ook nog eens de front panel USB poorten bij komen!
USB 1.1 leek me ook wel leuk. had ook wel 2.0 kunnen zijn ofzo... (ik weet dat het backwards compatible is).
maar er zitten al 8 2.0 poorten op, dus dat lijkt me genoeg. :P

• Termi
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 14:38:
Dames en heren, ik heb nog maar 2 inzendingen binnen,.... waar blijft de rest ?
Het is nu 4 janauri rond 17:22 en we hebben nog tot 31 januari de tijd om ons inzeding in te leveren :).

Ik ga eerst kijken hoe ga ik me mobo designen :D. Dan ga ik hem in paint maken, eff kijken wat goed lijkt en wat neit :P. EN dan ga ik hem in het echt maken:7. Bedoel photoshop :+.

• OnTracK
ff een vraagje over dat laatste mobo, maar volgens mij moest het realistisch zijn. aangezien ik geen namen kan zien op de chips. Maar volgens mij ondersteunen de meeste chips maar 6 USB 1.1 / 2.0 poorten. Ik zie er 6 op je I/O, en nog eens 2 headers waar er op ieder 2 kunnen. dus in totaal 10
1. wie heeft er in hemelsnaam 10 USB-poorten nodig.
2. heb jij ergens ergens een chipje zitten voor die extra poorten? (oke, je hebt zat ruimte om ergens een zwart blokje te plaatsen, maar ik zou het toch maar ff doen :+)

verder: wordt er hier gekeken of je je mobo echt functioneel kan maken tegen een redelijke prijs, of wie de meeste chips en firewire-poorten op een mobo kan proppen? want dan heeft het namelijk geen nut om een micro-ATX mobo te ontwerpen (wat ik dus van plan ben)

[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 04-01-2003 20:06 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, 6 USB poorten aan de achterkant en nog 4 aan de voorkant... Dat vind ik dus inderdaad nogal overdreven, wie heeft dat nou nodig? Maak er dan 2 aan de achterkant en een header voor 4 poorten die naar voren of achteren kan, is helemaal netjes :)

Edit: USB en Firewire zijn dan dus eigenlijk oneindig veel toe te voegen aan het mobo, hoewel je je wel af moet vragen of het nut heeft :) 20 USB controllerchipjes op een rij ziet er wel stoer uit, maar heeft totaal geen nut :)

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 05-01-2003 05:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 05:02:
Tsja, 6 USB poorten aan de achterkant en nog 4 aan de voorkant... Dat vind ik dus inderdaad nogal overdreven, wie heeft dat nou nodig? Maak er dan 2 aan de achterkant en een header voor 4 poorten die naar voren of achteren kan, is helemaal netjes :)
1. Er zijn OEMS die borden met standaard 8 USB poorten leveren, dus zo overdreven is het ook niet.
2. bord is ontworpen voor tweakers. Ik heb hier maar 4 USB poorten op deze bak zitten en kom dus ruimte tekort (moet constant switchen).
hier hangen er dan in principe 8USB devices aan mijn bak (printer, laserprinter, 2x muis, fdd, gamepad, PBaudiokey, webcam). Bovendien komt er steeds meer USB zooi, en gezien de tweaker veel zooi koopt, zijn die poorten nooit weg.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
10 USB poorten is vrij normaal tegenwoordig.

(muis,toetsenbord,digicam,scanner,printer,stuurwiel,gamepad,digivideocamera)

Nu noem ik maar ff dingen op die vrij standaard zijn, mocht je dat allemaal vrijwel dagelijks/wekelijks gebruiken, dan kom je wel in de buurt van de 10 :D

• OnTracK
Ok, 10USB kan wel dus. Dan nog wat anders: wat heeft Terw_Dan een klein I/O-panel?!
Je I/O loopt vanaf boven je mobo tot net boven je AGP. namelijk 1587.5x444.5 mm

En waar is de uitleg voor componenten 28,29,30,enz...

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 05-01-2003 12:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 05 January 2003 @ 12:19:
Ok, 10USB kan wel dus. Dan nog wat anders: wat heeft Terw_Dan een klein I/O-panel?!
Je I/O loopt vanaf boven je mobo tot net boven je AGP. namelijk 1587.5x444.5 mm

En waar is de uitleg voor componenten 28,29,30,enz...
Dat I/O panel klopt wel. haal serial en parallel maar eens weg. scheelt behoorlijk wat ruimte.

uitleg staat in de txt als het goed is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
SandeR schreef op 05 January 2003 @ 11:47:

Nu noem ik maar ff dingen op die vrij standaard zijn, mocht je dat allemaal vrijwel dagelijks/wekelijks gebruiken, dan kom je wel in de buurt van de 10 :D

Persoonlijk vind ik het waanzin, zoveel USB aansluitingen op een mobo. Ik zie het meer als een el cheapo marketing truc. Zo heb ik slechts twee USB aansluitingen op mijn bak, echter, m'n keyboard en m'n monitor hebben beide een hub functie waardoor ik het zaakje door kan lussen en zo altijd genoeg aansluitingen heb :) (nu is twee idd niet echt veel, maar vier moet toch écht meer dan genoeg zijn?)

Dit is trouwens niet om iemands idee af te kraken :) Nee, ik erger mij er gewoon een beetje aan dat fabrikanten hier zo mee bezig zijn, liever zou ik zien dat ze de pegels in betere hardware monitoring investeren of kwalitatief betere componenten (maar dat is niet direct zichtbaar voor jan met de pet dus ben ik weer een schreeuwende in de storm 8)7 ). Wou het even kwijt :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Abbadon schreef op 05 January 2003 @ 13:06:

[...]

Persoonlijk vind ik het waanzin
Dan klopt het toch wel dat ik zoiets ontwerp of niet? ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:53
Digital I/O (Toslink, F) bestaat uit In en uit... dus F is optical in, E wordt optical out..
Zelfde geld voor SPDif..

3x geluid uit = overkill imho: 2x aan de achterkant, 1 front (koptelefoon) is handiger. Extra line-in ook, 1x stereo, en eentje voor tvkaart

Verder: Optioneel 1x serieel en 1x parallel is wel handig, desnoods los, zodat je kan kiezen tussen een PCI kaartje of een paar poortjes (net als vroeger in de P1 tijd).
Serieel gebruik ik regelmatig. (backup modem als chello plat is) en config van routers enz.
Paralllel is handig voor alle LCDfreakz ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 05-01-2003 14:11 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 05 januari 2003 @ 11:11:
[...]

1. Er zijn OEMS die borden met standaard 8 USB poorten leveren, dus zo overdreven is het ook niet.
2. bord is ontworpen voor tweakers. Ik heb hier maar 4 USB poorten op deze bak zitten en kom dus ruimte tekort (moet constant switchen).
hier hangen er dan in principe 8USB devices aan mijn bak (printer, laserprinter, 2x muis, fdd, gamepad, PBaudiokey, webcam). Bovendien komt er steeds meer USB zooi, en gezien de tweaker veel zooi koopt, zijn die poorten nooit weg.

Jawel, maar die leveren geen mobo's met 6 USB poorten OP het mobo, die leveren zo'n bracket voor 4 extra bij de PCI-sloten :)
SandeR schreef op 05 januari 2003 @ 11:47:
Nog nooit gezien :+
Ja, en die heb je altijd alle 8 aangesloten? 'k heb zelf ook een USB hub (4 poorts) aangesloten, maar toetsenbord en muis heb ik op PS2, dus dat scheelt alweer 2. Scanner sluit ik alleen aan als ik hem ga gebruiken, digicam kabel zit er altijd in. Mijn printer werkt lekker parallel, stuurwiel kan ook serieel, gamepad via de gameport van mijn SB Live en digivideo heb ik niet. Kortom: die scanner kan ik ook aangesloten laten zonder hub :)

Nu noem ik maar ff dingen op die vrij standaard zijn, mocht je dat allemaal vrijwel dagelijks/wekelijks gebruiken, dan kom je wel in de buurt van de 10 :D[/quote]

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 05-01-2003 14:21 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grrrrrene schreef op 05 januari 2003 @ 14:15:

[...]

Jawel, maar die leveren geen mobo's met 6 USB poorten OP het mobo, die leveren zo'n bracket voor 4 extra bij de PCI-sloten :)
Doen ze wel hoor :D

• Grrrrrene
  • Niet online

Echt, serieus, nooit gezien. Maar goed, 'k volgt het ook niet allemaal zo goed hoor :) Heb je een plaatje dan? :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 14:23:

[...]

Echt, serieus, nooit gezien. Maar goed, 'k volgt het ook niet allemaal zo goed hoor :) Heb je een plaatje dan? :?
Sorry, heb helaas geen plaatje van het betreffende mobo.
Werkte voor 2 oems en die gebruikte een bord met veel USB poorten. Helaas ben ik daar eind vorig jaar uitgegooid omdat ze me te duur ovnden, dus kan helaas niet meer bij de docs komen. (weet het type nummer niet precies, was een gigabyte voor OEMs, kon hem toen ook niet vinden op de gigabyte site).
Maar ze bestaan wel.

• OnTracK
Met die nr's 28,29,30 bedoel ik dus de chips die je er later hebt bijgezet. maar niet op je txt hebt toegevoegd: welke chips zijn het nou?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 05 januari 2003 @ 16:35:
Met die nr's 28,29,30 bedoel ik dus de chips die je er later hebt bijgezet. maar niet op je txt hebt toegevoegd: welke chips zijn het nou?
Ik zie dat ik het verkeerde txtfiletje heb omhooggeladen. Als ik straks thuis ben zal ik even de goede erop zetten.

• Termi
Vind het jammer dat de Nforce de chipset is die gekozen is :(. IK had veel liever een via kt400 gezien, deze heeft veel leukere opties dan de nforce 2. Dus vind ik eigenlijk dat de via ook mee moet doen :Y).

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,... ik heb nog maar 2 ontwerpen binnen hoor...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Termi schreef op 06 januari 2003 @ 18:16:
Vind het jammer dat de Nforce de chipset is die gekozen is :(. IK had veel liever een via kt400 gezien, deze heeft veel leukere opties dan de nforce 2. Dus vind ik eigenlijk dat de via ook mee moet doen :Y).
Vertel :? Ik heb juist voor een nForce2 bord gekozen ipv KT400 omdat de nForce2 zoveel leuke opties heeft (onboard geluid, Firewire, USB2.0, PCI/AGP-lock, Dual Channel DDR, noem het maar op)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 06 januari 2003 @ 18:16:
De keuze is gevallen op de nForce2,.. niet alleen omdat dit een nieuwere chipset is, maar ook omdat er een pci/AGP lock mee mogelijk is... Dat is volgens mij een belangrijk concept voor een goed overklokkersbord...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 23:28:
Dames en heren,... ik heb nog maar 2 ontwerpen binnen hoor...
Cool, dan kan ik iig geen 3e worden :P ;)

Maar heb je nu 2x AMD of 1x AMD en 1x P4 binnen?

Ik hoop wel dat er wat meer mensen wat insturen, een wedstrijd met 2 mensen is beetje saai.

• OnTracK
even een vraagje over de onboard-stuff van de nForce
- USB kun je maximaal 6 poorten aan hangen voordat je eigen chip moet gebruiken toch?
- bij BalusC lijst staat er niet bij hoeveel FireWire poorten je eraan kunt hangen, oneindig?
- is dat onboard geluid 6 of 2 kanaals?
edit:
- oh ja, en de onboard NIC, die heeft toch geen eigen chip nodig

en ja, ik ga ook wat insturen, maar het moet wel een beetje goed worden.
mogen wij eigenlijk het 2e ontwerp zien, want in dit topic staat er toch echt maar eentje...

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 08-01-2003 17:27 ]

• OnTracK
Shit, wil ik editten, quote ik mezelf

[ Voor 109% gewijzigd door OnTracK op 08-01-2003 17:27 ]

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 05 January 2003 @ 14:23:

[...]

Deze twee mainboards hebben 10 USB 2.0 poorten:

ABIT IT7 Max2
VIA P4PB

• Termi
Demoniac schreef op 08 January 2003 @ 11:44:
[...]
Vertel :? Ik heb juist voor een nForce2 bord gekozen ipv KT400 omdat de nForce2 zoveel leuke opties heeft (onboard geluid, Firewire, USB2.0, PCI/AGP-lock, Dual Channel DDR, noem het maar op)
Maar onboard geluid, firewire => via apart chipje aan de southbridge. USB 2.0 is ook op die via southbridge al 6x. De laatste 2 zijn een voordeel maar de rest is gewoon zo bij te plaatsen :Y).

Voordelen kt400, PCI 64 bit 66 mhz sloten tot 3 stuks dus ook dual agp :9~. En dual channel presteert toch niet zo veel beter als single channel, toch :?

• OnTracK
mmm, ik weet niet of jullie dit ook zien, maar volgens mij klopt dit niet helemaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/109percent.gif

Volgens mij kan ik mezelf maar voor maximaal 100% editten

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 10 januari 2003 @ 17:16:
mmm, ik weet niet of jullie dit ook zien, maar volgens mij klopt dit niet helemaal:
[afbeelding]

Volgens mij kan ik mezelf maar voor maximaal 100% editten
255% is max geloof ik.
Maar nu ik hier toch reply, mensen ga ook eens mobootjes maken, met 2 deelnemers hebben we niet echt een wedstrijd

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 10 januari 2003 @ 22:00:
[...]

255% is max geloof ik.
Maar nu ik hier toch reply, mensen ga ook eens mobootjes maken, met 2 deelnemers hebben we niet echt een wedstrijd
You tell him, Terw_Dan !!!
;)

• OnTracK
nou, ok dan als jullie erop staan, let op DIT IS MISSCHIEN NIET M'N FINAL, maar ik zal jullie hem niet onthouden. verder wil ik erg graag het ontwerp zien wat hier
niet is gepost.

fullsize pick (2440x3050; 86,7kb) met dank aan Terw_Dan
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/MoboSmallDesignV1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/IOPanelDesignV1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/BackpanelDesignV1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/MoboDesignUitlegV2.gif

edit:
uitleg geresized voor GoT layout

[ Voor 57% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 11:55 ]

• TD-er
maak er anders een html van met een link hier ernaartoe.
Of plaats de text ook in een plaatje
Waarschijnlijk is GIF ook een goede keus voor dit soort plaatjes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 11 januari 2003 @ 08:44:
nou, ok dan als jullie erop staan, let op DIT IS DUS NIET M'N FINAL, maar ik zal jullie hem niet onthouden. verder wil ik erg graag het ontwerp zien wat hier niet is gepost.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

weet iemand een upload-site die *.txt en *.png pakt? anders kan ik namelijk niet mijn uitleg en fullsize uploaden
Ik heb nog wel wat plaats op mijn webspace hoor. maar ik zie geen email in je profile staan.
laat het maar weten.

• OnTracK
mijn fullsize pick is 2440x3050, in png is hij 86.7kb in gif 170kb, nogal een verschil.

de geresizede pick is jammer genoeg beter in jpg ómdat hij geresized is, er zitten geen strakke lijnen meer in, iets waar png heel goed in is.

uitleg staat nu ook in gif derbij

oh ja, hoe plaats je een [RETURN] in je sig?!

[ Voor 40% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 12:01 ]

• TD-er
Ik weet dat Gif iets groter is dan Png, maar ik begreep uit je opmerking, dat je geen png kon hosten.

• OnTracK
gif en png gebruiken beiden verschillende compressietechnieken, png is erg klein zolang er rechte lijnen worden gebruikt, één compressietechniek is nooit altijd kleiner dan een ander, maar heeft verschillende eigenschappen qua kwaliteitsverlies enz...

in mijn geval is m'n fullsize pick kleiner in png. maar www.theforumisdown.com wil die niet hosten (ik kan dat zelf niet), maar nu heeft Terw_Dan dat al gedaan.

iemand nog tips / adviezen / opmerkingen over mijn mobo
ik wil dus ook graag de andere inzending zien!

edit:
wel erg vaak "gehost" gezegd

[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 13:16 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 18:26:
[...]

Deze twee mainboards hebben 10 USB 2.0 poorten:

ABIT IT7 Max2
VIA P4PB

Ja, die kende ik al. Maar die hebben ze niet OP het moederbord zitten, alleen de headers zitten daar. Dat mobo waar ik het hier dus over had had er nogal extreem veel op het moederbord zelf zitten, 6 of 8 ofzo... Beetje overdreven, vond ik :)

Verwijderd

Topicstarter
/me Magnum390 geeft dit topic een klein schopje,... kben bang dat de wedstrijd afgeblazen wordt, want dit is niet echt populair blijkbaar...

Verwijderd

Eerste post in dit topic, maar als ik jou was zou ik die aansluitingen voor de CD-Rom voor de audio dichterbij de cd-rom doen want nu zouden er een hoop kabeltjes moeten lopen naar de CD-ROM, althans, die in de weg zitten dan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 12:27:
[...]

Eerste post in dit topic, maar als ik jou was zou ik die aansluitingen voor de CD-Rom voor de audio dichterbij de cd-rom doen want nu zouden er een hoop kabeltjes moeten lopen naar de CD-ROM, althans, die in de weg zitten dan.
Die connectors zitten daar om 2 redenen.
1) Ze zitten het dichtsbij de audio chips/connectoren
2) Het zijn niet enkel de connectoren voor de cdrom spelers, maar ook TAD en AUX in. Als je bijvoorbeeld intern een TVkaart wil aansluiten, dan is het makkelijker om de aansluitingen hier te hebben. dus vandaar dat ik besloten heb ze hier te laten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 13 januari 2003 @ 13:32:
[...]

Die connectors zitten daar om 2 redenen.
1) Ze zitten het dichtsbij de audio chips/connectoren
2) Het zijn niet enkel de connectoren voor de cdrom spelers, maar ook TAD en AUX in. Als je bijvoorbeeld intern een TVkaart wil aansluiten, dan is het makkelijker om de aansluitingen hier te hebben. dus vandaar dat ik besloten heb ze hier te laten zitten.
[offtopic mode]
Haat jij ookal die 'Ik wil niet zoeken' n00bs ?

>:)

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik mis toch wat bij alle designs. Dit is zo wel erg eenvoudig, en de bordjes zullen niet eens zoveel verschillen van elkaar.
Ik mis namelijk alle aders en weerstanden. of is nou niet echt waar het om gaat?
Ik bedoel, tja, dit is wel erg eenvoudig :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• OnTracK
XyonN schreef op 14 January 2003 @ 07:44:
Ik mis toch wat bij alle designs. Dit is zo wel erg eenvoudig, en de bordjes zullen niet eens zoveel verschillen van elkaar.
Ik mis namelijk alle aders en weerstanden. of is nou niet echt waar het om gaat?
Ik bedoel, tja, dit is wel erg eenvoudig :)
Nou, als je de aders wil gaan tekenen moet je wel wat meer van mobo's begrijpen dan de gemiddelde tweaker (en dan mij). En het zal inderdaad zo zijn dat ze erg veel op elkaar gaan lijken. Dat komt door de nogal strikte ATX-specificaties.
Ik wou bijvoorbeeld proberen om de CPU achter de PCI-slots te stoppen, zodat ie voor de intake zat. maar dan kun je er geen lange kaarten meer in stoppen.

ATA-poorten zijn het meest ideaal rechts. en de PCI en AGP-poorten mogen ook nergens anders heen.

Je kunt dan alleen nog varieren met het I/O-panel en een beetje grofweg met de componenten. Aangezien we ook nog eens een bepaalde chip moeten gebruiken en de nForce veel ruimte om zich heen nodig heeft. Zal de variatie inderdaad tegenvallen.

• Kapitein Edward
Hoe hebben jullie het 'begin' gemaakt, ik bedoel dus de schroefgaatjes enzo.

Ik ben niet zo'n photshop master... :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

thijz schreef op 14 januari 2003 @ 15:50:
Hoe hebben jullie het 'begin' gemaakt, ik bedoel dus de schroefgaatjes enzo.

Ik ben niet zo'n photshop master... :P
Kijk eens naar de link bovenaan deze pagina, daar staat de formfactor. Als je deze hebt heb je de layout van de schroefgaten e.d. al.
en ik heb geeneens fotosoep gebruikt, enkel paint en een beetje PSP :)

• Kapitein Edward
Terw_Dan schreef op 14 January 2003 @ 16:33:
[...]

Kijk eens naar de link bovenaan deze pagina, daar staat de formfactor. Als je deze hebt heb je de layout van de schroefgaten e.d. al.
en ik heb geeneens fotosoep gebruikt, enkel paint en een beetje PSP :)
Ik had al op die site gekeken maar ik kon nergens wat venden :+

* Kapitein Edward zoekt weer verder :P

• OnTracK
Als je nog steeds niets gevonden hebt:
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf PAS OP: PDF

en anders jat je toch gewoon ff mijn mobo en gum je alles uit behalve de gaten en de grootte van het I/O-panel, vindt ik niet erg (sportief hè :P, mag ik dan nu jou stem voor een bonuspuntje? >:))

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf
thijz, dit is de pdf die ik als leidraad heb genomen :)

edit
damnit ontrack :P

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 14-01-2003 19:51 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mensen, doe eens mobo ontwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem toch maar weer eens omhoog,.... nog steeds amper ontwerpen binnen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:12:
Ik schop hem toch maar weer eens omhoog,.... nog steeds amper ontwerpen binnen...
Hoeveel heb je er nu dan al binnen?

Verwijderd

Topicstarter
het enorme aantal van : 2... :(

• OnTracK
Nou ja, omdat ik er waarschijnlijk toch niets meer aan ga veranderen, stuur ik de mijne ook maar in

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

OnTracK schreef op 19 January 2003 @ 12:49:
Nou ja, omdat ik er waarschijnlijk toch niets meer aan ga veranderen, stuur ik de mijne ook maar in
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
dat zijn er al 3 :)

• XoReP
Heb je mij Alien Power NF2 Ultra (AP-666) al ontvangen ??

• Zenit
  • Laatst online: 10:38
Grrrrrene schreef op 11 January 2003 @ 13:28:

[...]

Ja, die kende ik al. Maar die hebben ze niet OP het moederbord zitten, alleen de headers zitten daar. Dat mobo waar ik het hier dus over had had er nogal extreem veel op het moederbord zelf zitten, 6 of 8 ofzo... Beetje overdreven, vond ik :)
Ik heb op mn Abit IT7 Max 6 USB 2.0 _OP_ het moederbord zitten. De andere 4 moet ik nog steeds naar voren halen :(

En ze zijn ook nog allemaal in gebruik, dus overbodig zijn ze zeker niet. :)

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik doe ook mee:

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/HardWare/7NJS_b.jpg

Nee hoor... wees gerust.. was maar een geintje :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik geef deze toch nog even een subtiel schopje, over 4 dagen is die wedstrijd afgelopen, en met 3 of 4 inzendingen is het niet echt leuk.....

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik wil morgen nog wel een poging wagen als ik op me werk ben voor een dual amd bordje :) 6 pci sleufjes, 4 ide poortjes waarvan 2 met raid, 4 dimm sleufjes enz enz :) Kijken of dat een beetje wil. Mijn tyan board heeft namelijk nog een paar dingen die ik jammer vin :P Zoals te weinig fan-headers :)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Wat ik zou veranderen (en tegelijk ook de standaarden):

AGP kaarten omkeren, met koeling naar boven (net als ISA kaarten "vroeger", alleen hadden die nog geen koeling nodig)
Jumpers / cmos clear jumper op een centrale, goed bereikbare plek als het mobo gemonteerd is met kabels ervoor etc (en vooral ook bij elkaar zetten die jumpers)
Groot passief koelblok op chipset, dat domme fannetje maakt alleen maar herrie

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Terw_Dan schreef op 27 januari 2003 @ 00:36:
Ik geef deze toch nog even een subtiel schopje, over 4 dagen is die wedstrijd afgelopen, en met 3 of 4 inzendingen is het niet echt leuk.....
Ik weet niet of ik het optijd afkrijg ik heb het echt heel erg druk met school maar ik zl me best doen om er nog wat van te maken.

• Whieee
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

OnTracK schreef op 08 januari 2003 @ 16:58:
even een vraagje over de onboard-stuff van de nForce
- USB kun je maximaal 6 poorten aan hangen voordat je eigen chip moet gebruiken toch?
- bij BalusC lijst staat er niet bij hoeveel FireWire poorten je eraan kunt hangen, oneindig?
- is dat onboard geluid 6 of 2 kanaals?
edit:
- oh ja, en de onboard NIC, die heeft toch geen eigen chip nodig
- ik heb aan mijn A7N8X 8 USB poorten hangen, volgens mij zonder extra chip
- firewire heb ik niet, dus weet ik niet
- geluid is 6 kanaals. Op het eerste gezicht lijkt het 2 kanaals (je ziet alleen een audio-out, line-in en mic-in, maar softwarematig kun je instellen dat line-in en mic-in als rear-channel en centre/sub-channel gebruikt worden :Y) )

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
/me Dames en heren , jullie kunnen tot en met 31 januari 2003 nog ontwerpen insturen. Ik ben erg teleurgesteld in de aantallen ontwerpen die ik tot nu toe heb binnen gekregen.. Ik dacht dat iedereen enthousiast was, maar dat blijkt in de praktijk in een keer heel anders....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ConZito schreef op 27 January 2003 @ 02:28:
Ik wil morgen nog wel een poging wagen als ik op me werk ben voor een dual amd bordje :) 6 pci sleufjes, 4 ide poortjes waarvan 2 met raid, 4 dimm sleufjes enz enz :) Kijken of dat een beetje wil. Mijn tyan board heeft namelijk nog een paar dingen die ik jammer vin :P Zoals te weinig fan-headers :)
ondersteund de Nforce dan dual AMD?
kewl
Pagina: 1 2 Laatste