Ik vind de Gauls veel makkelijker dan de Grieken tot nu toe. Ze routen heel erg snel. Je moet gewoon je counter-attack goed timen en je krijgt een kettingreactie van units die gaan routen.Steffy schreef op 30 september 2004 @ 09:09:
Die Gauls zijn iritant, ik dacht dat de grieken vervelend waren met hun Hoplite maar die Gauls zijn veel erger, de gewone manschappen zijn veel sterker met mindere wapens dan de grieken met hun beste wapens, ik hoop dat er in afrika wat mindere beschavingen zitten want tot nu toe valt het niet mee
Je moet er eigenlijk voor zorgen dat je met 3 of 4 units achter ze komt, equites en je familieleden, zware cavalerie, en ze dan aanvallen. Het werkt iig erg goed tegen de Gauls. Die warband is zo goed niet.
bij de gauls moet je altijd cavalerie hebben om notenkraker manouvre uit te voeren. Je valt ze uiteindelijk gewoon van achter aan.
Toch blijft de beste manier het aanvallen, chargen, en weer terug en weer chargen. Gewoon continu opletten of je eigen paarden vervolgens niet meer ingesloten worden
Toch blijft de beste manier het aanvallen, chargen, en weer terug en weer chargen. Gewoon continu opletten of je eigen paarden vervolgens niet meer ingesloten worden
Inderdaad, mijn gaul-fighting-army bestaat ondertussen voor bijna de helft uit equities en heavy cavelery....werkt als een tiet
DUGG
Verwijderd
Is het trouwens ook mogelijk de muis-snelheid in te stellen.. is nu naar mn gevoel beetje te laag, op de battlemap sowieso
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:33
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
heavy cavelery en de beste spearman is een heerlijke combiMach schreef op 30 september 2004 @ 12:54:
Inderdaad, mijn gaul-fighting-army bestaat ondertussen voor bijna de helft uit equities en heavy cavelery....werkt als een tiet
Nu tijd voor Egypte:
Heerlijk om te zien
[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 30-09-2004 17:33 ]
Archers zijn cewl maar ik laat ze nooit met vuur schieten, het spel dat verders perfect draait veranderd dan in een dia voorstelling

Idem hier .. zodra ze met vuur gaan schieten kan ik bijna geen orders meer geven ofzo en krijg ik een vreselijke framedrop ... vreet dat vuur dan zoveel recources ?? bedoel je ziet niet veel van dat vuurSteffy schreef op 30 september 2004 @ 17:51:
Archers zijn cewl maar ik laat ze nooit met vuur schieten, het spel dat verders perfect draait veranderd dan in een dia voorstelling![]()

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Is er nog een manier om beetje winst te maken? Ik krijg nauwelijks genoeb tijd om de Senate Missions te doen, moet eerst ff een goed leger hebben, maar ik lijd dus telkens verlies . Beetje geld gebrek enzo...hoe is dat aan te passen ?
Meeste senaat missies die ik heb gedaan kreeg ik alleen maar "eer" en spelen ter gelegenheid van mijn overwinning. Dus nee veel geld krijg je er niet mee.Japser schreef op 30 september 2004 @ 17:56:
Is er nog een manier om beetje winst te maken? Ik krijg nauwelijks genoeb tijd om de Senate Missions te doen, moet eerst ff een goed leger hebben, maar ik lijd dus telkens verlies . Beetje geld gebrek enzo...hoe is dat aan te passen ?
Beste manier om aan geld te komen is je computer je steden te laten beheren, al is dat voor mij ook niet echt een optie, want ze bouwen altijd dingen die mij niet intereseren
Vreemd dat ze dan niet gewoon een optie erin hebben gezet dat je een veroverde stad kan plunderen of dat je er i.i.g. nog beetje cash voor krijgt .
Verwijderd
Ehm, dat kan wel hoor, gewoon op exterminate klikken. Verschilt per stad maar is toch minimaal zo'n 1500.Japser schreef op 30 september 2004 @ 18:20:
Vreemd dat ze dan niet gewoon een optie erin hebben gezet dat je een veroverde stad kan plunderen of dat je er i.i.g. nog beetje cash voor krijgt .
En hoe makkelijk is het echt om winst te maken
Wat ik echter nog steeds niet snap is hoe je meer units onder één 'unit card' krijgt. Als ik ze over elkaar sleep, dan is de max hetzelfde aantal als het aantal waarmee ie de fabriek uit komt rollen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 18:54 ]
Dat heet exterminate. Houd je muis maar eens boven die knopjes dan zie je precies wat het allemaal oplevert.
Hebben mensen die de unit count op 100+ hebben gezet nu voordeel? Aangezien ze grotere legers kunnen neerzetten of past de vijand zich aan?
Hebben mensen die de unit count op 100+ hebben gezet nu voordeel? Aangezien ze grotere legers kunnen neerzetten of past de vijand zich aan?
Ik zie op de screenshots mensen die hun troops over een brede linie opstellen. Ik heb de tutorial gedaan, maar niks hierover gezien. Hoe doe ik dit?
Ik heb in sommige steden super veel Squalor. Is er een manier om dat te verbeteren? Ik den kdat dat komt omdat de meeste van m'n governors geen management skills hebben. Hoe krijg je die erbij. Maar het kan ook ergens anders aan liggen. Ik ben die Gauls nu trouwens wel zat. Ik sloop ze elke keer. Maar ze blijven maar komen. Ik heb bijna het capital gesloopt
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Verwijderd
hm, ik snap het ook niet helemaal, ik heb ook al mn steden door computer laten beheren, en ik zat rond de 70,000 aan geld. En ineens begonnen met steden rond mn beginpunt verlies te lijden..zover dat ik nu op de -20000 zitJapser schreef op 30 september 2004 @ 17:56:
Echt vaaaag
/edit, ik heb het al opgelost, heb de computergestuurde steden geen recruitment meer laten doen, mn leger was te groot, dat konden de steden niet opbrengen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 20:31 ]
Verwijderd
Ja, sewers en baths. Maar bij mij heeft het niet echt geholpen, in de grote steden nog altijd -3.0% groeiHyp3rman schreef op 30 september 2004 @ 20:03:
Ik heb in sommige steden super veel Squalor. Is er een manier om dat te verbeteren? Ik den kdat dat komt omdat de meeste van m'n governors geen management skills hebben. Hoe krijg je die erbij. Maar het kan ook ergens anders aan liggen. Ik ben die Gauls nu trouwens wel zat. Ik sloop ze elke keer. Maar ze blijven maar komen. Ik heb bijna het capital gesloopt
Idd, die Gauls zijn erg vervelend, als je vrede met ze sluit dan naaien ze je waar je bij staat, uit het niet een Kingsize Army voor je deur, erg vervelend volkjeHyp3rman schreef op 30 september 2004 @ 20:03:

[ Voor 10% gewijzigd door Steffy op 30-09-2004 20:24 ]
Verwijderd
Ik heb gewoon de gauls als eerste geslacht, ze hebben nu nog één leger en daar gaat mijn faction leader nu op afSteffy schreef op 30 september 2004 @ 20:12:
[...]
Idd, die Gauls zijn erg vervelend, als je vrede met ze sluit dan naaien ze je waar je bij staat, uit het niet een Kingsize Army voor je deur, erg vervelend volkje
Maar ik blijf vechten, met mij valt niet te spotten hoor. 1 keer nooit weer, volledig uitroeien die handel
Factions komen toch niet terug als in MTW hoop ik?
Selecteer ''squad'' rechtermuisknop op een punt klikken... inhouden en naar links of rechts slepen.Wout schreef op 30 september 2004 @ 20:01:
Ik zie op de screenshots mensen die hun troops over een brede linie opstellen. Ik heb de tutorial gedaan, maar niks hierover gezien. Hoe doe ik dit?
Falanx formation is echt super .. en ziet er ook heftig uit al die speren .. alleen mijn pc trekt al die speren enzo niet

Ik was Greeks ... djeeez echt heftig tegen die olifanten
[ Voor 28% gewijzigd door Ikkuh84 op 30-09-2004 21:07 ]
Olifanten,Timocos schreef op 30 september 2004 @ 21:05:
[...]
Selecteer ''squad'' rechtermuisknop op een punt klikken... inhouden en naar links of rechts slepen.
Falanx formation is echt super .. en ziet er ook heftig uit al die speren .. alleen mijn pc trekt al die speren enzo nietNet een battle gedaan: Carthegan vs. Greeks
Ik was Greeks ... djeeez echt heftig tegen die olifanten
Verwijderd
Hyp3rman schreef op 30 september 2004 @ 20:03:
Squalor is echt hopeloosVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:07:
[...]
Ja, sewers en baths. Maar bij mij heeft het niet echt geholpen, in de grote steden nog altijd -3.0% groei
Spelen jullie ook op Medium Difficulty? Ik vraag me af of je er op Easy ook last van hebt.
En Management Skills krijg je door je governor een Academy te laten bouwen, en dan in die stad te blijven > hoe langer, hoe meer man. skills. Als je dit in je capital doet zodat nieuwe faction members daar beginnen, krijgen die ook extra management punten, geloof ik.
Als iemand een oplossing op die squalor weet, share it with the world!

Edit: nog wat links van mensen met squalor problemen: http://forums.anandtech.c...did=1403487&enterthread=y (onderaan) en http://boards.ign.com/Rome:_Total_War/b7251/68581708/?13
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 21:42 ]
Verwijderd

Daar heb ik last van gekregen nadat ik me pc heb geformateerd
Verder is het een geweldig spel..... als het werkt

Oeh zo kan je je naam makenVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 22:16:
[afbeelding]
/nutteloze reply
Baths, Aquaducts en al dat soort gebouwen maken, soms blijven de squalors hoog, kdenk dat het een bug isHyp3rman schreef op 30 september 2004 @ 20:03:
alle drivers geinstalleerd?Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 22:16:
[afbeelding]
chipset/video en dx9?
Ik ook, voor zover ik weet ook alles geinstalleerd en recent.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 22:16:
[afbeelding]
Verder crasht het op mijn andere pc zogauw ik naar de world map ga (van europa dus)
Maar er komen wel in een ruk wel een paar honderd objecten bij, en elk pijltje heeft een smoketrail.Timocos schreef op 30 september 2004 @ 17:54:
Idem hier .. zodra ze met vuur gaan schieten kan ik bijna geen orders meer geven ofzo en krijg ik een vreselijke framedrop ... vreet dat vuur dan zoveel recources ?? bedoel je ziet niet veel van dat vuur
Nonsens. Het is juist superrealistisch. Je kunt niet onbeperkt grote steden kweken en ook niet supersnel uitbreiden, ook in het echte leven niet. Zorg dat je alles rustig opbouwt en dat je tijdig je happiness-buildings neerzet. Dan kun je taxes op high houden en de bevolkingsgroei in toom houden. Zorg ervoor dat de bevolkingsgroei in de meeste steden laag blijft door (o.a.) geen farms te bouwen. Pas op met de optie "enslave" als je een nieuwe stad hebt veroverd omdat je het probleem daarmee versneld.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:11:
Squalor is echt hopeloos. Een Google search toonde aan dat men op het IGN forum er ook erg veel last van had en ze zelfs erover spraken dat het een bug zou kunnen zijn.
Grote steden hou je verder alleen in toom door er een goede governor te plaatsen. Ook net zoals in het echt. Zet een lulletje rozewater aan het roer en de bevolking zal 'm negeren en uitlachen (hmmm... Balkenende, anyone?). Zorg dat je een paar sterke mensen hebt op je grote steden, en probeer - nogmaals - de bevolkingsgroei in de rest beperkt te houden, omdat je nou eenmaal geen onbeperkte hoeveelheid goeie leiders hebt. Let wel: je family tree bouwt exponentieel op, en er worden dus steeds meer kinderen geboren. Daar zitten af en toe hele goede tussen. Verover je te snel nieuwe steden, dan heb je die tekort. Take it slow, dus. De verovering van Carthage duurde in werkelijkheid ook vele jaren.
Squalor is lastig, maar welbeschouwd maakt het het hele strategische spel wel uitdagender en leuker.
Zie topic op Total War Center voor tips.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
wat een superspel, en dat zegt iemand die spellen als dit noooit aanraakt
alleen mijn vraag, is er bepaalde manier om winst te draaien?? heb de tutorial uiteraard gespeeld, maar hier kwam niks van terug. paar klikjes en ik kon gelijk een gevecht oefenen
en heb 2 bootjes gemaakt, zijn deze puur bestemd om je troepen te verplaatsen over zee? of kan ik er ook geld mee verdienen dmv trading
en heb 2 bootjes gemaakt, zijn deze puur bestemd om je troepen te verplaatsen over zee? of kan ik er ook geld mee verdienen dmv trading
nooit een voorganger gespeeld en nu dus maar op easy/easy begonnen en ik heb ook veel last van squalor. Ben nu die blauwen die onderin beginnen en heb sicilie/afrika gepakt en heb nu ook 2 steden in zuid spanje.
Had in het begin toen ik 4/5 steden had altijd veel winst terwijl ik altijd bouwde, nu ik uitgebreid ben heb ik soms te weinig geld (ging van 130.000 naar 5000). Kan komen doordat de upgrades nu wel duur zijn (bouw lang niet in alle steden) of gewoon omdat mijn leger nu wel groot moet zijn om de rust in de steden te bewaren. Maar dat is misschien ook wel iets goeds in het spel, anders kan je het te makkelijk halen denk ik.
heb nu 2 rassen uitgemoord en sta eigenlijk bij de spanjaarden voor de deur, maar die zijn allies met mijn allies, dus vraag me af wat er gebeurd als ik hun de oorlog verklaar. Daarna kom ik ook aan de gauls toe die mainly in frankrijk zitten.
Mijn taktiek in de gevechten is meestal mannetjes voorop(mixed zwaard/spike), archers erachter en paarden op de flank/omheen cirkelen. Had in het begin ook vaak 2x wardogs erbij, zijn best sterk, maar na 1 order niet meer te controleren.
heb altijd best veel archers en die hebben soms al complete units vernietigd voor ik de stad binnenkom.
top spel tot nu toe, al vele uren aan versleten
Had in het begin toen ik 4/5 steden had altijd veel winst terwijl ik altijd bouwde, nu ik uitgebreid ben heb ik soms te weinig geld (ging van 130.000 naar 5000). Kan komen doordat de upgrades nu wel duur zijn (bouw lang niet in alle steden) of gewoon omdat mijn leger nu wel groot moet zijn om de rust in de steden te bewaren. Maar dat is misschien ook wel iets goeds in het spel, anders kan je het te makkelijk halen denk ik.
heb nu 2 rassen uitgemoord en sta eigenlijk bij de spanjaarden voor de deur, maar die zijn allies met mijn allies, dus vraag me af wat er gebeurd als ik hun de oorlog verklaar. Daarna kom ik ook aan de gauls toe die mainly in frankrijk zitten.
Mijn taktiek in de gevechten is meestal mannetjes voorop(mixed zwaard/spike), archers erachter en paarden op de flank/omheen cirkelen. Had in het begin ook vaak 2x wardogs erbij, zijn best sterk, maar na 1 order niet meer te controleren.
heb altijd best veel archers en die hebben soms al complete units vernietigd voor ik de stad binnenkom.
top spel tot nu toe, al vele uren aan versleten
traden gaat automatisch, over land door betere wegen aan te leggen, over zee door een grotere port te bouwen.SYQ schreef op 30 september 2004 @ 23:26:
tnx! geld komt nu eindelijk weer..
alleen volgende.. heb net een battle achter de rug, die ik vies heb verloren
viel een stad van 2 kanten aan, dus met 2 verschillende legers. alleen kon ik 1 ervan maar besturen, terwijl de ander uit de neus zat te vreten. kreeg melding reinforcements arrived, maar verder ook niks. ze stonden heel de gewoon stil
iemand met een oplossing??
alleen volgende.. heb net een battle achter de rug, die ik vies heb verloren
- We Are Borg
Kan je die units dan niet selecteren en besturen? Zover ik weet heb je namelijk 2 soorten reinforcements: 1 die je kunt besturen zodra ze de mappen binnenkomen en eentje die zelf zijn gang gaat (computer neemt besturing over). Als ze stil staan denk ik dat jij ze dus kunt bestuderen vanaf dat momentSYQ schreef op 01 oktober 2004 @ 00:07:
tnx! geld komt nu eindelijk weer..
alleen volgende.. heb net een battle achter de rug, die ik vies heb verlorenviel een stad van 2 kanten aan, dus met 2 verschillende legers. alleen kon ik 1 ervan maar besturen, terwijl de ander uit de neus zat te vreten. kreeg melding reinforcements arrived, maar verder ook niks. ze stonden heel de gewoon stil
![]()
Verwijderd
Ja, Ja, Ja.M1lamb3r schreef op 30 september 2004 @ 22:36:
[...]
alle drivers geinstalleerd?
chipset/video en dx9?
Zal vandaag nog wel eens alles opnieuw installeren.
Apparaat beheer geeft geen foutmeldingen.
Toevoeging op m'n eerdere reply: als je geen farms bouwt, gaat je population op een gegeven moment vanzelf omlaag. Voedsel zorgt voor groei, squalor zorgt voor remming van de groei. Als je geen farm-uitbreidingen hebt, bereik je op een gegeven moment vanzelf een evenwichtspunt. Door je belastingen omlaag te gooien kun je je steden laten groeien om zo wel het volgende level te halen. Vervolgens krik je de belastingen bijtijds omhoog om weer een evenwicht of afname te bereiken. Let wel op: landbouw (clearances etc) kan niet verwijderd worden. Besef dus goed wat je met je agrarische rolo doet!
Voor de mensen die maar blijven roepen dat "squalor" klote is zonder dat ze de moeite hebben genomen om het op te zoeken: Squalor betekent "viezigheid" of "ranzigheid".
Kun je je er al iets bij voorstellen? Vroegah was het nu eenmaal niet nodig om tienduizenden mensen in een stad bij elkaar te proppen, iedereen ging dan gewoon dood aan de cholera of wat dan ook.
Realisme dus weer in dit spel, echt top!
En ook in het begin moet je er op letten dat je niet standaard alles op "Very high tax" zet, want dat zorgt ervoor dat je stad langzaam groeit waardoor je soms hele beurten zonder upgrades komt te zitten
Kun je je er al iets bij voorstellen? Vroegah was het nu eenmaal niet nodig om tienduizenden mensen in een stad bij elkaar te proppen, iedereen ging dan gewoon dood aan de cholera of wat dan ook.
En ook in het begin moet je er op letten dat je niet standaard alles op "Very high tax" zet, want dat zorgt ervoor dat je stad langzaam groeit waardoor je soms hele beurten zonder upgrades komt te zitten
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik kan het toch echt nergens vinden, maar dat zal aan mij liggen denk ik.cardinal808 schreef op 30 september 2004 @ 00:53:
[...]
Heeft volgens mij te maken met je grafische instellingen, aan de hand daarvan wordt er bepaald hoeveel ventjes er in een manschap gaan.
Wat betreft de gauls. Die waren mijn primary target aan het begin en heb er nu ook geen last meer van gelukkig, en loop nu vrolijk door spanje en afrika te rennen met 5 fully stocked legers.
.
Wat me ook opgevallen is, is dat de Gauls niet de enige zijn met dat soort legers, de Germanen hebben ook van die klote mannetjes

Verwijderd
Huilen is voor jullie nu echt te laat!!!!!

(Hoe kan je de foto trouwens laten zien, zoals de post hieronder, zonder de link??)
(Hoe kan je de foto trouwens laten zien, zoals de post hieronder, zonder de link??)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 11:04 . Reden: Foto Link Edit ]
Ik heb ook veel gelezen over de problemen die mensen met squalor/revolts hebben en ik snap het echt niet. Zelf speel ik op medium en heb nog geen één keer last gehad van een city-revolt. Het is idd gewoon een kwestie van netjes je steden laten uitbreiden en de bebouwing daarop aanpassen.
Zelf gebruik altijd de enslavement optie omdat daardoor de andere steden een snelle groei-boost krijgen. Het belangrijkste wat mij is opgevallen is dat steden die te langzaam groeien sneller ongelukkig worden. Zeker steden die een tijd tegen een nieuwe 'classificatie' aanhikken worden ongelukkig als ze de drempel niet halen. Dan helpt een verovering/enslavement heel erg
Zelf gebruik altijd de enslavement optie omdat daardoor de andere steden een snelle groei-boost krijgen. Het belangrijkste wat mij is opgevallen is dat steden die te langzaam groeien sneller ongelukkig worden. Zeker steden die een tijd tegen een nieuwe 'classificatie' aanhikken worden ongelukkig als ze de drempel niet halen. Dan helpt een verovering/enslavement heel erg
DUGG
wat overgins ook help is als je een stad bijten jou cultuur (bv gaul) en dan exterminate doen, dan raak je bijna alle gauls kwijt en komen er weer romeinen te wone, waardoo je iig geen cultuur verschil meer hebt (wat er nu meestal wel is en dat zorg ook voor lagerer popularity)Mach schreef op 01 oktober 2004 @ 08:57:
Ik heb ook veel gelezen over de problemen die mensen met squalor/revolts hebben en ik snap het echt niet. Zelf speel ik op medium en heb nog geen één keer last gehad van een city-revolt. Het is idd gewoon een kwestie van netjes je steden laten uitbreiden en de bebouwing daarop aanpassen.
[img]type hier je link[/img]Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 08:35:
Huilen is voor jullie nu echt te laat!!!!!![]()
http://members.lycos.nl/renesisnl/hpbimg/Ingesloten.JPG
Review in de Power Unlimited vandaag.
Score: 94! Veni, Vidi, Vici
Graphics: 8 (ik blijf vinden dat die een 9 verdienen)
Replay: 9
Gameplay: 9
'De meest complete RTS allertijden.'
Score: 94! Veni, Vidi, Vici
Graphics: 8 (ik blijf vinden dat die een 9 verdienen)
Replay: 9
Gameplay: 9
'De meest complete RTS allertijden.'
Ik heb al een keer gehad dat een stad werd veroverd en dat de inwoners de beurt erop de vijand eruit had geknikkerd en zich weer lekker bij mijn rijk had gevoeg. Super veel peasant militia stond er toen ineens in hehe.
Verwijderd
Ga het spel vanmiddag zelf maar eens kopen, speel het nu op mijn stage
Wel cool, RTW op dual screen, videokaart (ATI-X800XT) heeft alleen wat moeite als er meer dan een aantal duizend units tegelijk chargen, ach ja boeie
Wel cool, RTW op dual screen, videokaart (ATI-X800XT) heeft alleen wat moeite als er meer dan een aantal duizend units tegelijk chargen, ach ja boeie
Ik heb een beetje een "probleem" met dit spel. ik vind het erg leuk, alleen tactisch komt er echt niets van mij terecht, ik kan nog verliezen van een grote minderheid. hoewel ik meestal wel win, omdat ik gewoon alles als een idioot naar voren stuur. van tactiek komt echt helemaal niets terecht bij mij, wat kan ik hier aan doen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ben ik lekker aan het conqueren krijg ik ineens een missie van de senaat om mijn faction leader zelfmoord te laten plegen.
Zijn ze helemaal getikt!! Dus ik weigeren, hup -> expelled
Dus ff snel vrede gesloten met de Egyptenaren en de Armanezen. Heb ff flink huisgehouden tegen de Brutii
De mars naar Rome is begonnen... om de senaat eens flink op hun bek te timmeren 
Het is wel heel dynamisch spel iig
Zijn ze helemaal getikt!! Dus ik weigeren, hup -> expelled
Dus ff snel vrede gesloten met de Egyptenaren en de Armanezen. Heb ff flink huisgehouden tegen de Brutii
Het is wel heel dynamisch spel iig
Maverick je kunt in dit spel NET winnen van een grote meerderheid als je tactisch speelt en een goeie generaal hebt die zorgt dat je manschappen niet wegrennen. Zo kun je bijvoorbeeld speermannen laten rennen door alleen met pijlen erop te schieten. Heb je nog nix naar voren gestuurt. Onagers zijn daar ook goed in: eerste kwart van de battle met onagers de vijand bestoken.
- We Are Borg
Zo moeilijk is het niet, als je maar goede units meeneemt en goed neerzet.Maverick schreef op 01 oktober 2004 @ 11:25:
Ik heb een beetje een "probleem" met dit spel. ik vind het erg leuk, alleen tactisch komt er echt niets van mij terecht, ik kan nog verliezen van een grote minderheid. hoewel ik meestal wel win, omdat ik gewoon alles als een idioot naar voren stuur. van tactiek komt echt helemaal niets terecht bij mij, wat kan ik hier aan doen?
Mijn techniek vaak:
Archers
heavy inf / pikeman
general
In deze volgorde. Calvary ergens aan de zijkant zodat die de vijand van achter kunnen aanvallen als ze op de heavy inf muur storten. Eerst archers flink laten vuren en zodra de vijand te dichtbij komt, je archers achter je muur van heavy inf laten vluchten. Daarna, wanneer de vijand op je heavy inf inbeukt je calvary van de achterkant/zijkant de vijand laten aanvallen. Werkt geweldig en zo heb ik dus net gewonnen van 1500 man terwijl ik met 800 man stond
[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 01-10-2004 11:57 ]
Het probleem is je ongeduldMaverick schreef op 01 oktober 2004 @ 11:25:
Als de tegenpartij aanvalt is het zijn taak om jou aan te vallen, stel jezelf goed op.
Cavalerie en anti-cavalerie (spearmen) op de flanken om de flankerende cavalerie te onderscheppen.
Val met je cavalerie de zeikanten en de achterkanten van de vijand aan. Dat heet dus 'flanken' let dus goed op de aanwijzingen van je advisor
Weet iemand al hoe je de unit size omhoog kan gooien?
.
- We Are Borg
Ja, betere gebouwen makenMJ85 schreef op 01 oktober 2004 @ 12:19:
options-->game-->unit size misschien?MJ85 schreef op 01 oktober 2004 @ 12:19:

wel op huge zetten natuurlijk. En niet tijdens een spel, maar voordat je een spel start, ant anders staat het niet in het menu.
Hallo met Tim
Vandaag zou de release in Nederland zijn. Weet iemand of ze hem al bij de Free record shop of de mediamarkt te koop hebben?
Niet mee eens. Gister heb ik twee battles 400 - 1000 gewonnen. En ik had alleen Hestati en een general. Het gaat er gewoon om of je de vijand in een trechter kan krijgen en ze dan van achter met 1 unit aan te vallen, dan kun je erg veel vijandelijke units af slachten.Abaddon1 schreef op 01 oktober 2004 @ 11:51:
Maverick je kunt in dit spel NET winnen van een grote meerderheid als je tactisch speelt en een goeie generaal hebt die zorgt dat je manschappen niet wegrennen. Zo kun je bijvoorbeeld speermannen laten rennen door alleen met pijlen erop te schieten. Heb je nog nix naar voren gestuurt. Onagers zijn daar ook goed in: eerste kwart van de battle met onagers de vijand bestoken.
idd. Helemaal als je met romeinen tegen barbaren speelt is het relatief makkelijk om met weinig van veel te winnen.BigFast schreef op 01 oktober 2004 @ 13:16:
[...]
Niet mee eens. Gister heb ik twee battles 400 - 1000 gewonnen. En ik had alleen Hestati en een general. Het gaat er gewoon om of je de vijand in een trechter kan krijgen en ze dan van achter met 1 unit aan te vallen, dan kun je erg veel vijandelijke units af slachten.
Weet overigens iemand hier een manier om sneller nieuwe family members te krijgen?
Hallo met Tim
Verwijderd
Argh, daarom ging het dus de hele tijd foutBrokstuk schreef op 01 oktober 2004 @ 12:36:
[...]
En niet tijdens een spel, maar voordat je een spel start, ant anders staat het niet in het menu.

Verwijderd
Ik weet best wat squalor betekent, en als ik het niet had geweten had ik het wel opgezocht...Anyway, ik kan me erin vinden dat het realistisch is, maar dan zou het ook realistisch zijn als het bouwen van City Plumbing (meest geavanceerde vorm van Sewers-Public Baths-etc.) er enige invloed op zou hebben. Wat cijfertjes:Twee Dee schreef op 01 oktober 2004 @ 00:49:
Voor de mensen die maar blijven roepen dat "squalor" klote is zonder dat ze de moeite hebben genomen om het op te zoeken: Squalor betekent "viezigheid" of "ranzigheid".
(bevolking/squalor percentage dat voor verminderde growth en public order zorgt)
10628/35
19707/65
24942/85
26658/95
22786/70
32577/105
24230/80
32577 is mijn capital, waar ik onder andere een City Plumbing heb gebouwd. Ik kan wel allemaal tempels gaan bouwen, spelen gaan houden en een goede governor in de stad houden, maar die zijn dan alleen countermeasures voor die squalor (+30 voor governor, +30 voor games etc), de squalor zelf (-105) kan voor zover ik weet alleen met public health gebouwen verminderen, en die heb ik allemaal al gebouwd, en dus is er weinig vooruitzicht op daling van de squalor.
Is het dan onmogelijk om steden schoon te houden, al bouw je de beste public health gebouwen die er zijn?
laten we zeggen dat jij het belangrijk vindt in deze maatschappij om alles schoon te houden omdat dat de oorzaak is van veel ziektes. Maar de kennis toenertijd was tamelijk, nouja laten we zeggen 'beperkt' rondom hygiëne dus je kan niet verwachten dat je een steriele stad gaat krijgen fzo
Sex??Brokstuk schreef op 01 oktober 2004 @ 13:24:
[...]
idd. Helemaal als je met romeinen tegen barbaren speelt is het relatief makkelijk om met weinig van veel te winnen.
Weet overigens iemand hier een manier om sneller nieuwe family members te krijgen?
Je moet alle mariage proposals accepteren en alle adaptions accepteren
En externe FMs omkopen. Vooral rebellenleiders zijn goedkoop.
Pc-gameplay score: 92
Voor wie erin geinteresseerd is. Alle, maar dan ook echt alle, gamebladen geven Rome een buitengewoon hoog cijfer. Alleen jammer dat het spel nog steeds niet in Nederland te krijgen is!
Voor wie erin geinteresseerd is. Alle, maar dan ook echt alle, gamebladen geven Rome een buitengewoon hoog cijfer. Alleen jammer dat het spel nog steeds niet in Nederland te krijgen is!
Verwijderd
Nou ja, 'steriel' is weer de overtreffende trap van 'schoon' laten we maar zeggenGehaktbal schreef op 01 oktober 2004 @ 15:07:
laten we zeggen dat jij het belangrijk vindt in deze maatschappij om alles schoon te houden omdat dat de oorzaak is van veel ziektes. Maar de kennis toenertijd was tamelijk, nouja laten we zeggen 'beperkt' rondom hygiëne dus je kan niet verwachten dat je een steriele stad gaat krijgen fzo
Ik heb de proef op de som genomen en toen ik Sparta kon vergroten (bouwen Imperial Palace, Pro-Consul Palace, whatever), en daarna een Aquaduct kon bouwen, heb ik de Squalor voor en na de constructie van het Aquaduct vergeleken, en wat blijkt? Geen verschil (nog steeds 40%), alleen +10% oder etwas bonus voor Public Health, maar die staat in het '+ rijtje' en niet in het '- rijtje'. Kortom, Public Health gebouwen lijken geen effect te hebben op squalor.
Nou, die Gauls zijn eigenlijk heel erg gemakkelijk te verslaan ben ik wel achter. In het begin zijn ze gewoon overmoedig maar zodra hun rijk op instorten staat verliezen ze veldslag na veldslag en kost het geen enkele moeite meer om steden in te nemen.
Nu die Gauls dus weg zijn doet zich het volgende probleem aan, de Duitsers, die zijn net zo iritant
Nu die Gauls dus weg zijn doet zich het volgende probleem aan, de Duitsers, die zijn net zo iritant

Verwijderd
Dat kan ik beamen, misschien dat het bouwen van die public health dingen squalor toename remt of stopt, maar als het er eenmaal is, gaat het niet meer weg. Mooi kloteVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 17:37:
[...]
Ik heb de proef op de som genomen en toen ik Sparta kon vergroten (bouwen Imperial Palace, Pro-Consul Palace, whatever), en daarna een Aquaduct kon bouwen, heb ik de Squalor voor en na de constructie van het Aquaduct vergeleken, en wat blijkt? Geen verschil (nog steeds 40%), alleen +10% oder etwas bonus voor Public Health, maar die staat in het '+ rijtje' en niet in het '- rijtje'. Kortom, Public Health gebouwen lijken geen effect te hebben op squalor.
En dan nog die ellendige culture penalty, weet iemand hoe ik daar vanaf kom?
Jongen, ga je huiswerk doen, Rome had in de tijd van de Romeinen al honderdduizenden inwoners.Twee Dee schreef op 01 oktober 2004 @ 00:49:
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 19:14 ]
UltraR-pc schreef op 01 oktober 2004 @ 16:41:
Pc-gameplay score: 92

Verwijderd
Distance to capital kan je natuurlijk wel veranderen door je capital te verplaatsen, hoewel je hetzelfde probleem wellicht aan de andere kant van je rijkje krijgt. Aangezien je Carthago hebt veroverd neem ik aan dat je de Scipii speelt; ikzelf heb toen maar Syracuse (zuid-Sicilië) als hoofdstad gekozen, aangezien dat wat dichter bij Afrika ligt en toch ook dicht bij de former capital Capua. Hopelijk helpt datVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 19:03:
[...]
Dat kan ik beamen, misschien dat het bouwen van die public health dingen squalor toename remt of stopt, maar als het er eenmaal is, gaat het niet meer weg. Mooi kloteDie Carthagers hebben nu tot twee maal toe al de controle over Carthago van me overgenomen, omdat ik gewoon totaal geen orde kan bewaren - -70% squalor, -25% distance to capital
Dingen waar je geen ruk aan kunt doen...
En dan nog die ellendige culture penalty, weet iemand hoe ik daar vanaf kom?
De culture penalty is ook lastig, ik geloof dat een stad uitmoorden, en dus herbevolken met je (cultureel) eigen mensen helpt, maar dat is wat minder sociaal
Verwijderd
Zo, speel ik em onverwacht toch ff uit. Ik dacht dat het tijd was om Rome maar een keer binnen te vallen, maar dat bleek makkelijker dan gedacht. Dus toen had ik ineens de Victory behaald
Dat vind ik heel verrassend!!!!Timocos schreef op 01 oktober 2004 @ 19:06:
[...]
Had hem gister al zien liggen bij de Dynabit hier in Den Bosch
Ik heb bij alle winkels in Rotterdam en omstreken via de telefoon navraag gedaan en niemand (!) had hem al binnen.
Verwijderd
Dat zou wel een optie zijn, alleen speel ik als de JuliiVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 19:27:
[...]
Distance to capital kan je natuurlijk wel veranderen door je capital te verplaatsen, hoewel je hetzelfde probleem wellicht aan de andere kant van je rijkje krijgt. Aangezien je Carthago hebt veroverd neem ik aan dat je de Scipii speelt; ikzelf heb toen maar Syracuse (zuid-Sicilië) als hoofdstad gekozen, aangezien dat wat dichter bij Afrika ligt en toch ook dicht bij de former capital Capua. Hopelijk helpt dat.
De culture penalty is ook lastig, ik geloof dat een stad uitmoorden, en dus herbevolken met je (cultureel) eigen mensen helpt, maar dat is wat minder sociaal. Misschien dat ze zich na verloop van tijd aan jouw cultuur aanpassen, maar de tijdspanne werkt niet echt mee daarin.
Het neemt wel af na verloop van tijd, maar niet echt schokkend. Zo zal het hoogstens 5% per 5 jaar zijn, en ik speel pas 15 jaar ofzo...

een 94 en dus een Gold Award van de Power Unlimited.
Verwijderd
en het eerste wat ik nu ga doen is die gauls uitroeien
dacht even sneaky te doen om eerst even een alliance te sluiten met ze.
toen bij elke stad een leger gezet en toen alliance verbroken. met de legers aangevallen maar die irritante stormlopen moord toch redelijk veel van mn mannetjes uit.
mn opstelling
- Hastati - Hastati - Hastati - Hastati - Hastati - Hastati
-Archers en Spearmen Achers en Spearmen
- Horsemen en General -- Horsemen en General --
en dan vantevoren er al een troep wardogs op afgestuurd (werken erg goed btw. hadden vorige keer de general gekilled van de gauls
)
dacht even sneaky te doen om eerst even een alliance te sluiten met ze.
toen bij elke stad een leger gezet en toen alliance verbroken. met de legers aangevallen maar die irritante stormlopen moord toch redelijk veel van mn mannetjes uit.
mn opstelling
- Hastati - Hastati - Hastati - Hastati - Hastati - Hastati
-Archers en Spearmen Achers en Spearmen
- Horsemen en General -- Horsemen en General --
en dan vantevoren er al een troep wardogs op afgestuurd (werken erg goed btw. hadden vorige keer de general gekilled van de gauls
Damn, heb ik een stad van de Britains belegerd, vallen ze mij aan vanuit de stad... Als de battle afgelopen is, kan ik dus kiezen wat ik met dat gehucht wil... wat ik ook kies, Rome knalt altijd terug naar mijn desktop?
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ik ben er achter dat die huurlingen soms best wel handig zijn, je huurt gewoon wat Gaul huurlingen, laat ze daarna hun eigen volk afslachten terwijl je dure eigen Romeinse Units rustig afwachten, pas als het nodig is komen die in actie, er handig als je net ff te ver van huis bent om je leger aan te vullen.
die egyptenaren zijn echt irritante gasten, ik speel nu als scipii @ Medium en heb het midden stukje van afrika al ingepikt, ben nu allieds geworden met de numidians totdat ik de egyptenaren heb uitgeroeid maar ze zijn echt veel moeilijker dan ik verwacht had, telkens als ik een stad inpik van hun sturen ze steeds 2 of 3 legers.
vooral op zee zijn ze irritant, ze zijn overal!
vooral op zee zijn ze irritant, ze zijn overal!
Verwijderd
Ik heb momenteel ook fikse problemen. Na heel Spanje en (bijna) heel Frankrijk verovert te hebben, krijg ik dikke problemen: overal opstanden van rebellen, gladiatoren of gewoon civil revolts, wat als gevolg heeft dat een regio gewoon doodleuk naar een andere faction gaat.
Er is echt niks tegen te beginnen. Ik heb de meeste steden alle 'sociale voorzieningen' gebouwd en ze zitten stampvol met legers + generaals. Maar nog komen er revolts.....
Ook draaien de meeste steden waar men wel (relatief) rustig blijft dikke verliezen (in de 1000)
Daar komt nog bij dat ik per turn zo'n 20.000denarii uit moet geven aan corruption......
Wat doe ik nou in godsnaam verkeerd ?
Overigens was ik net maar uit 'verveling' Alexandrië gaan veroveren (en verdedigen), dat is echt machtig mooi zeg
Er is echt niks tegen te beginnen. Ik heb de meeste steden alle 'sociale voorzieningen' gebouwd en ze zitten stampvol met legers + generaals. Maar nog komen er revolts.....
Ook draaien de meeste steden waar men wel (relatief) rustig blijft dikke verliezen (in de 1000)
Daar komt nog bij dat ik per turn zo'n 20.000denarii uit moet geven aan corruption......
Wat doe ik nou in godsnaam verkeerd ?
Overigens was ik net maar uit 'verveling' Alexandrië gaan veroveren (en verdedigen), dat is echt machtig mooi zeg
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 22:22 ]
Verwijderd
Ik zit nog in het begin van spel ...en ik moet als eerste missie een vesteging pakken maar die heeft nogal hoge muren en als ik siege da hebben ze voor 8 turns eten ....wat is het beste wat ik doe ?? aanvallen heb ik ook geprobeerd ..maar wou niet echt lukken en ik had 2x 525 man
Verwijderd
Je kunt siege equipment bouwen, zoals een battering ram, of misschien ook al een siege tower? Werkt altijd zeer prettig dat spulVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:04:
Ik zit nog in het begin van spel ...en ik moet als eerste missie een vesteging pakken maar die heeft nogal hoge muren en als ik siege da hebben ze voor 8 turns eten ....wat is het beste wat ik doe ?? aanvallen heb ik ook geprobeerd ..maar wou niet echt lukken en ik had 2x 525 man
Verwijderd
heb ik ook geprobeerd maar als ik dichtbij de muren kom dan gaan ze vuurpijlen schieten en dan is het zo gebeurdVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:06:
[...]
Je kunt siege equipment bouwen, zoals een battering ram, of misschien ook al een siege tower? Werkt altijd zeer prettig dat spul

ben al redelijk ver en heb al spanje duitsland en frankrijk veroverd.
en deel vna noord west afrika.
ging tot nu toe erg goed en had aardig leger nooit een riot ofzo en maakte lekker winst.
nu heb ik dus al aardig wat veroverd en had 140.000 piek.
nu word er om de haverklap in meer dan de helft van de provinces geriot en sommige verklaren zich onafhankelijk enz. en verlies geld per beurt omdat ze allemaal constant dik verlies leiden,
Ik begrijp niet wat ik nu opeens verkeerd doe.
het ging alles goed en alle provinces maakten winst en plotseling dit.
iemand tips?
en deel vna noord west afrika.
ging tot nu toe erg goed en had aardig leger nooit een riot ofzo en maakte lekker winst.
nu heb ik dus al aardig wat veroverd en had 140.000 piek.
nu word er om de haverklap in meer dan de helft van de provinces geriot en sommige verklaren zich onafhankelijk enz. en verlies geld per beurt omdat ze allemaal constant dik verlies leiden,
Ik begrijp niet wat ik nu opeens verkeerd doe.
het ging alles goed en alle provinces maakten winst en plotseling dit.
iemand tips?
Tsja, dan moet je graven. Laat dat doen door town watch units oid, het is zonde om je elite troepen door het graven uit te putten.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:12:
heb ik ook geprobeerd maar als ik dichtbij de muren kom dan gaan ze vuurpijlen schieten en dan is het zo gebeurd
- We Are Borg
Zoals al wordt gezegd: graven! Werkt vaak goed, omdat je ver weg blijft van de vijandelijke archersVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 23:12:
[...]
heb ik ook geprobeerd maar als ik dichtbij de muren kom dan gaan ze vuurpijlen schieten en dan is het zo gebeurd
Verwijderd
gravenWe Are Borg schreef op 01 oktober 2004 @ 23:57:
[...]
Zoals al wordt gezegd: graven! Werkt vaak goed, omdat je ver weg blijft van de vijandelijke archers
Hehe eff een voorbeeldje dat meer niet altijd beter is 
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/eunage.JPG
Mn voortgang totnutoe 182 BC
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/voortgang2.JPG
BTW weet iemand waar het blauwe balkje bij hasitati en pretorean legionairs voor staat?
BTW weet iemand waar het blauwe balkje bij hasitati en pretorean legionairs voor staat?
[ Voor 47% gewijzigd door @baddon op 02-10-2004 02:40 ]
Verwijderd
Volgens mij is dat hoeveel ranged attacks ze nog hebbenAbaddon1 schreef op 02 oktober 2004 @ 02:35:
Hehe eff een voorbeeldje dat meer niet altijd beter is
yip ze hebben een paar speren in dezelfde hand waarmee ze ook de shield dragen.
gebruiken ze dacht ik wel pas op short range vlak voordat ze de zwaarden gaan gebruiken.
kun je ook lezen als je dacht ik rechtsklikt op een eenheid in hun omschrijving
gebruiken ze dacht ik wel pas op short range vlak voordat ze de zwaarden gaan gebruiken.
kun je ook lezen als je dacht ik rechtsklikt op een eenheid in hun omschrijving
Moet je toch wat beter kijken. Als je wel ladders en diege towers kunt bouwen kun je ook graven.
Kga zometeen ook beginnen met de Campaign.
Alle screenshots zien er echt super uit.
Weet 1 van jullie toevallig waarom je anti-anialising alleen op off of Low kunt zetten?
En als je van je senaat een missie krijgt, soms weet je niet wat ze precies bedoelen(laatst had vriend een missie die ravanna heette, maar wij hadden geen idee waar dat lag
) hoe kun je dat oplossen? Verschilt het nog veel tussen de verschillende house's? En zo ja, welke vinden jullie het lekkerste spelen?
Laaste vraag: iemand nog een goede tip hoe je de vijanden lekker kan crushen??
(zoals je ziet wil ik me goed voorbereiden om europa in te gaan nemen
)
En als je van je senaat een missie krijgt, soms weet je niet wat ze precies bedoelen(laatst had vriend een missie die ravanna heette, maar wij hadden geen idee waar dat lag

Laaste vraag: iemand nog een goede tip hoe je de vijanden lekker kan crushen??
(zoals je ziet wil ik me goed voorbereiden om europa in te gaan nemen
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Als je een opdracht van de senaat krijgt staat linksonder in het opdrachtscherm een vergrootglas, als je daar op klikt verplaatst de campaignmap zich naar dat punt.
Onder options ga je naar video options, klik advanced options aan en je kan je anti-alliasing regelen
Ik heb alleen nog ervaring met het huis van Julli. Heb nu Frankrijk veroverd en ga beginnen aan Spanje.
Tsja beste tips om te crushen; wat ik een paar keer gedaan heb is een aantal man verstoppen (generaal, wat paardenvolk), de poorten rammen, dan naar achter lopen zodat de tegenstander naar buiten komt en dan er vol op in met je paarden. Reken maar dat ze gaan rennen, vervolgens met het hele zootje ze achtervolgen naar het plein en ze dan van alle kanten in de tang nemen.
Onder options ga je naar video options, klik advanced options aan en je kan je anti-alliasing regelen
Ik heb alleen nog ervaring met het huis van Julli. Heb nu Frankrijk veroverd en ga beginnen aan Spanje.
Tsja beste tips om te crushen; wat ik een paar keer gedaan heb is een aantal man verstoppen (generaal, wat paardenvolk), de poorten rammen, dan naar achter lopen zodat de tegenstander naar buiten komt en dan er vol op in met je paarden. Reken maar dat ze gaan rennen, vervolgens met het hele zootje ze achtervolgen naar het plein en ze dan van alle kanten in de tang nemen.
Ok...dit is sucky. Heb een mooie Campaign opgestart, ben al ergens in 200 BC, wat redelijk lang spelen is, heb net Athene veroverd, en als ik nu End turn doe, crasht het hele zaakje naar de desktop
Verwijderd
http://img38.exs.cx/img38/2660/greatvictory.jpg
winnen van een meerderheid!
de 108 doden kwamen vooral van mijn general die in het begin 98 mensen had :<
winnen van een meerderheid!
de 108 doden kwamen vooral van mijn general die in het begin 98 mensen had :<
Lol dat had nog veel meer kunnen zijn als je continue battle had gedaan. Ik doe ALTIJD continue battle dan gaan ze super hard dood als je wat paardmansjes hebt.
BTW net heel sneaky een grote stad ingenomen: ik viel de stad aan met onagers en hoopte dat die duur de muur zouden komen (2 onagers) de stad had echter een large stone wall
dus de "kogels"van de onagers waren op. Nu had de stad echter reinforcements gekregen. Die ben ik met mijn paarden op het open terrein gaan aanvallen. Toen die reinforcements gingen fleeen rande ze naar de stad. Ik heb 2 batteljons paarden meelaten rennen door de open poort (gaan wel veel dood omdat ze gloeiendhete shit over je gooien zodra onder de poort staat. In ieder geval die 2 bateljons hebben alles uitgemoord en de stad gepakt
.
Andere leuke taktiek is als je stadt word aangevallen door een overmacht en je hebt een sterke muur. Met je paarden naar buiten rennen en de seige equipments slopen kunnen ze nix meer.
EDIT:
Weet iemand wat de invloed van het weer is. Met het wait knopje kun je volgens mij wachten met opstellen als het slecht weer is tot 3 keer toe. En wat is de invloed van sneeuw?
BTW net heel sneaky een grote stad ingenomen: ik viel de stad aan met onagers en hoopte dat die duur de muur zouden komen (2 onagers) de stad had echter een large stone wall
Andere leuke taktiek is als je stadt word aangevallen door een overmacht en je hebt een sterke muur. Met je paarden naar buiten rennen en de seige equipments slopen kunnen ze nix meer.
EDIT:
Weet iemand wat de invloed van het weer is. Met het wait knopje kun je volgens mij wachten met opstellen als het slecht weer is tot 3 keer toe. En wat is de invloed van sneeuw?
[ Voor 10% gewijzigd door @baddon op 02-10-2004 11:21 ]
Ik zit nu ook op een punt dat het spel crashed en dat ik terug naar m'n desktop geslingerd wordt. Altijd als ik een bepaalde stad heb ingenomen, of ik dat nou automatisch laat doen of het handmatig even regel. Zodra het kereltje de stad in loopt op de grote kaart, crashed het spel.
Is hier toevallig een oplossing voor bekend?
Is hier toevallig een oplossing voor bekend?
Peace is not simply the absence of war.
Vriend van mij had het ook die heeft van de stress windows opnieuwe geinstalleerd. Toen deed ie het nog steeds...blijkt dat de save gewoon verrot is. Laad een andere savegame zou ik zeggen
Ik heb dit spel ook gehaald na de demo gespeeld te hebben.
Ik snap er op dit moment alleen helemaaal niks van! Ik kan op de wereldmap niemand attacken. Een mannetje laten lopen lukt niet eens.
Ik snap er op dit moment alleen helemaaal niks van! Ik kan op de wereldmap niemand attacken. Een mannetje laten lopen lukt niet eens.
Ik heb even gezocht: http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm30
Tja... Dat zijn een HELEBOEL ontevreden mensen.
Tja... Dat zijn een HELEBOEL ontevreden mensen.
Peace is not simply the absence of war.
Verwijderd
duwwwddde
Heb opeens vet grotere legers met de 'huge' instelling
Echt cool spel, jammer dat het zo verslavend is
(of .. ?
) en dat ik nog niet helemaal begrijp hoe je lekker winst kan draaien
Heb opeens vet grotere legers met de 'huge' instelling
Dit topic is gesloten.