Rome: Total War *

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.337 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
melly schreef op 27 september 2004 @ 18:22:
hmmm...zal wel een niet al te snuggere vraag zijn,maar waneer/hoe save ik?
ik heb de intro battle plus 2 steden veroverd,maar nog niets gesaved.
kan nu weer van voor af aan beginnen :(
zie ik een optie over het hoofd?..of duurt het zo lang voor je een save optie krijgt?
Uuuuh als je op de wereldmap bent gewoon op esc. drukken en dan save game drukken :? :? 8)7

Die wereldmap vind ik echt irritant .. je meot overal op letten enzo ...

Net ff custom battle gedaan ... level Rome en dan de Romeinen tegen Hanibal ... djeeeez dat level trok ie ff neit ... had wel alles op high staan .. maar op medium trok ie hem ook niet goed ...

[ Voor 23% gewijzigd door Ikkuh84 op 27-09-2004 18:26 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Timocos schreef op 27 september 2004 @ 18:25:
[...]

Uuuuh als je op de wereldmap bent gewoon op esc. drukken en dan save game drukken :? :? 8)7

Die wereldmap vind ik echt irritant .. je meot overal op letten enzo ...

Net ff custom battle gedaan ... level Rome en dan de Romeinen tegen Hanibal ... djeeeez dat level trok ie ff neit ... had wel alles op high staan .. maar op medium trok ie hem ook niet goed ...
:? :? :? wat raar...dat deed ik ook..bij mij was hij grijs (niet aanklikbaar)..
hmmm...ik ga nog eens goed kijken...in iedergeval thx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 27 september 2004 @ 15:12:
[...]

dan moet je f in de preferences.txt ff de resolutie aanpassen (je kan daar ook de tutorial uitzetten)
_/-\o_
melly schreef op 27 september 2004 @ 18:52:
[...]

:? :? :? wat raar...dat deed ik ook..bij mij was hij grijs (niet aanklikbaar)..
hmmm...ik ga nog eens goed kijken...in iedergeval thx..
In de tutorial kun je niet saven.

Als je die hebt uitgespeeld, kun je in het hoofdmenu ook de andere Campaigns selecteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 27 september 2004 @ 17:27:
[...]

kan niet met de amerikaanse importversie :Y)
:/ geen multiplayer da's balen
Maar kan dat wel met de europeese versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:56:
[...]

:/ geen multiplayer da's balen
Maar kan dat wel met de europeese versie?
Met amerikaanse import bedoelt ie illegaal ... dus gedownload of whatever --> niet origineel ... Dus daarmee kan je niet online spelen .. wel met de originele .. dus ook de Europese release en de Amerikaanse :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

LOL!

inderdaad, ik bedoelde dus de illegale versie, dacht dat je dat wel zou begrijpen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEt was wel effe schrikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een cool idee voor een mod:

eentje waar je in de jaren 80/90 speelt. je bent of de ME of Krakers / demonstranten...
De ME heeft: Sterke infantrie met knuppels, helmen en schilden, agenten te paard, en traangas artilery!
Krakers/demonstranten: Stenen gooiers, sterk gebarriceerde kraakpanden, veel troepen, etc

:D

lijkt me wel cool om te zien

Afbeeldingslocatie: http://213.132.202.58/uploadedImgs/rellen%20in%20antwerpen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oud.refdag.nl/foto/010721vpfo01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kw.nl/~tim/images/rel-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:30:
Heb een cool idee voor een mod:

eentje waar je in de jaren 80/90 speelt. je bent of de ME of Krakers / demonstranten...
De ME heeft: Sterke infantrie met knuppels, helmen en schilden, agenten te paard, en traangas artilery!
Krakers/demonstranten: Stenen gooiers, sterk gebarriceerde kraakpanden, veel troepen, etc

:D

lijkt me wel cool om te zien

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar haal jij veel troepen bij de krakers vandaan?? Op je plaatjes is de Me in overtal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:38

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Geweldig idee!

Idee voor een nieuw spel:
"Rotterdam Crooswijk: Total War"

Of elke andere willekeurige wijk in Nederland ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/geweldig.JPG

Calvary is enorm sterk zolang je maar geen pikeman tegen komt. Dit was een reinforcement groep die wat tegenstand onderweg tegen kwam. Heerlijk >:)

Die wereldmap is momenteel mijn vermaak. Duurde bij mij best even voordat ik buiten Italy kon komen zonder gelijk in de pan gehakt te worden. Als je eenmaal door het begin heen bent, gaat het redelijk hard met het veroveren. Zou alleen wat meer commanders willen hebben :)

[ Voor 38% gewijzigd door We Are Borg op 27-09-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op 27 september 2004 @ 23:22:
[...]

Waar haal jij veel troepen bij de krakers vandaan?? Op je plaatjes is de Me in overtal ;)
daarvoor zijn de demonstranten!

Afbeeldingslocatie: http://www.parool.nl/images/demonstratie,4.jpg
muahah wie is er nu in de meerderheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.digischool.nl/kleioscoop/caleidoscoop/jaren%2060/king/Copy_of_king9_alabama1965.jpg
zou me echt gaaf lijken om bijvoorbeeld een stad te bestormen met een mod als deze, en dan heel nederland met Den Haag en general Balkenende als laatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
Dit is mijn grootste leger dat ik ooit gehad heb. Was een gevecht van +1000 tegen +1000. Gewonnen met maar 34 slachtoffers :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/Rome.gif

Ook een mazzeltje gehad. Een keer een gevecht van 400 tegen 950 (ik was in de minderheid) Hij was lastig en ik dacht niet dat ik gewonnen had. Uiteindelijk toch gewonnen. Heb waarschijnlijk nog nooit zo verbaasd naar mijn monitor zitten kijken :P

Enige nadeel is dat je niet een moment een drop/stad alleen kan laten, want anders staat er weer eens een "Grand Huge Army" op de stoep die zonder slag of stoot "ff" binnen komt vallen.

Moet maar eens dringend Spanje gaan veroveren, mischien heb ik daar minder last dan op zo'n stom schiereiland. :+

@ We Are Borg

Ik zie zo juist dat er Pikeman op mijn verlang lijstje staat :+

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 28-09-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
We Are Borg schreef op 27 september 2004 @ 23:47:
[afbeelding]

Calvary is enorm sterk zolang je maar geen pikeman tegen komt. Dit was een reinforcement groep die wat tegenstand onderweg tegen kwam. Heerlijk >:)

Die wereldmap is momenteel mijn vermaak. Duurde bij mij best even voordat ik buiten Italy kon komen zonder gelijk in de pan gehakt te worden. Als je eenmaal door het begin heen bent, gaat het redelijk hard met het veroveren. Zou alleen wat meer commanders willen hebben :)
hoe kom jij aan legertjes van 108 ? het max. wat ik kan maken is 54 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45

Mach

[END]Avengers

melly schreef op 27 september 2004 @ 18:22:
hmmm...zal wel een niet al te snuggere vraag zijn,maar waneer/hoe save ik?
ik heb de intro battle plus 2 steden veroverd,maar nog niets gesaved.
kan nu weer van voor af aan beginnen :(
zie ik een optie over het hoofd?..of duurt het zo lang voor je een save optie krijgt?
Tijdens de tuturial/prologue kun je niet saven. Die moet je dus helemaal uitgespeeld hebben. Daarna moet je de imperial campaign opstarten en daarin kun je wel saven.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 14:29
ADMK schreef op 28 september 2004 @ 05:32:
[...]

hoe kom jij aan legertjes van 108 ? het max. wat ik kan maken is 54 :'(
dat kan je aan passen in het video menu de optie unit scale vergroten (let wel het gaat hierdoor wel langzamer lopen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Nou, ben nu ff tijdje bezig maar moet zeggen dat ik de Romeinen waardeloos vind. Wat een waardeloze crap units, nu zal geen enkele beschaving alleen maar goeie units hebben maar geef mij toch maar de grieken met hun Hoplites, beetje de flanken beschermen en je bent onoverwinnelijk.

Romeinen hebben echt niks goed tegen paarden, Gauls vallen ff lekker aan met 200 Paardjes, je hele leger wordt afgeslacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
het spijt me hoor, maar dan doe je toch iets fout, als je later die triarii hebt, en je schiet de paarden in de flanken met skirmishers/archers is het zo gepiept met dei paarden hoor, alleen duurt het wat langer voordat je die units kan bouwen (eventueel kan je die triarii dan ook nog in de loose formation zetten helpt ook iets, alleen gaa ze er dan snell door heen)

en een zooi hondjes + archers (met brandende pijlen) werkt ook goed tegen hoplites

[ Voor 11% gewijzigd door Puc van S. op 28-09-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

M1lamb3r schreef op 28 september 2004 @ 08:44:
[...]

dat kan je aan passen in het video menu de optie unit scale vergroten (let wel het gaat hierdoor wel langzamer lopen)
Zo heb ik dat niet gedaan hoor :). Gewoon steeds je gebouwen upgraden :)
cardinal808 schreef op 28 september 2004 @ 01:15:
Dit is mijn grootste leger dat ik ooit gehad heb. Was een gevecht van +1000 tegen +1000. Gewonnen met maar 34 slachtoffers :P

[afbeelding]

Ook een mazzeltje gehad. Een keer een gevecht van 400 tegen 950 (ik was in de minderheid) Hij was lastig en ik dacht niet dat ik gewonnen had. Uiteindelijk toch gewonnen. Heb waarschijnlijk nog nooit zo verbaasd naar mijn monitor zitten kijken :P

Enige nadeel is dat je niet een moment een drop/stad alleen kan laten, want anders staat er weer eens een "Grand Huge Army" op de stoep die zonder slag of stoot "ff" binnen komt vallen.

Moet maar eens dringend Spanje gaan veroveren, mischien heb ik daar minder last dan op zo'n stom schiereiland. :+

@ We Are Borg

Ik zie zo juist dat er Pikeman op mijn verlang lijstje staat :+
Spanje moet ik ook maar eens gaan overnemen. Ik heb de helft van frankrijk onder controlle maar misschien moet ik maar eerst Spanje afhandelen voordat ik verder ga :)
Steffy schreef op 28 september 2004 @ 09:05:
Nou, ben nu ff tijdje bezig maar moet zeggen dat ik de Romeinen waardeloos vind. Wat een waardeloze crap units, nu zal geen enkele beschaving alleen maar goeie units hebben maar geef mij toch maar de grieken met hun Hoplites, beetje de flanken beschermen en je bent onoverwinnelijk.

Romeinen hebben echt niks goed tegen paarden, Gauls vallen ff lekker aan met 200 Paardjes, je hele leger wordt afgeslacht |:(
Zoals al wordt gezegd: je doet iets fout ;). Paarden zijn makkelijk tegen te houden met die pikemans van de romeinen. Houd je zo genoeg paarden mee tegen :). Je moet een beetje strategisch inzicht krijgen. Zoals je ook kunt lezen zijn er mensen die met 400 man 1000 man afslachten. Als je maar tactisch aanpakt :)

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 28-09-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 28 september 2004 @ 09:05:

Historys gezien waren de Hoplites in een phalanx formatie gesteunt door lichte en middel zware cavalerie op de flanken ook één van de sterkste legers die er waren.

zie Alexander de groote, hij veroverde geheel perzië met voornamelijk deze tacktiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je ook kunt lezen zijn er mensen die met 400 man 1000 man afslachten. Als je maar tactisch aanpakt :)
hehe bijvoorbeeld dat demo level, je hebt zelf ongeveer 800 units, die romijnen ongeveer 1500-1600 -> slachtovers mij leger +-150, slachovers romeinen +-1400 >:) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

cardinal808 schreef op 28 september 2004 @ 01:15:
Klopt ja :X Had net even wat te veel mensen uit een stad gehaald om even mee te helpen in Spanje, kreeg de stad uiteraard 3 legers op haar dak. Dag stad.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/kansloos.JPG
Hier kreeg mijn pc het toch wat zwaarder helaas. Wel weer een kansloos gevecht voor de tegenstander. Alleen de reinforcement groep 2 was al genoeg geweest. Helaas moest ik de brug over omdat mijn reinforcement stil bleef staan en de vijand ook. Wachten wachten en dan toch maar de brug over steken, maar dat doet pijn. Verlies je veel mannen aan

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 28-09-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Net een olifant mercenary gehuurd :o. Spanjaarden zijn dood en cartagen zijn dood. Ook vet is assasins bouwen en goeie generaals van de vijand neersteken. Ook leuk is een spy in een vijandige stad infiltreren en dan met je assasin gebouwne in die stad affikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
We are Borg, vraagje: ik heb het spel zelf niet en puur uit nieuwschierigheid, maar had je je archers niet kunnen gebruiken om over de rivier heen de vijand te pakken? (of zeg ik nu hele foute dingen ? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

The_Cook schreef op 28 september 2004 @ 14:07:
We are Borg, vraagje: ik heb het spel zelf niet en puur uit nieuwschierigheid, maar had je je archers niet kunnen gebruiken om over de rivier heen de vijand te pakken? (of zeg ik nu hele foute dingen ? :X )
Bereik van archers valt tegen, is veel kleiner dan in bv. Shogun: TW. Dat lukt dus helaas niet. Het beste dat je kan doen is snel over de brug heen chargen en bidden voor het beste. Als je een brug oversteekt komt er weinig terecht van taktiek .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

The_Cook schreef op 28 september 2004 @ 14:07:
Wat JJJ al aaangeeft: het bereik valt echt knap tegen. Ben dus gegaan voor een storm actie, maar zo op een brug is dat echt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
wacht even een tijdje. Ik weet niet of je de chronologie van het romeinse leger kent. Maar Marius heeft het leger rond 230 voor christus geloof ik drastisch geprofessionaliseerd.

De Legionairs, Preatoria, Auxilia etc. komen dan ten tonele. Die Auxilia Archers komen een heel stuk verder iig. Dan kan je trouwens met je legionairs ook de testudo formatie uitvoeren. Echt ontzettend handig iig.
Zo heb ik Athene in kunnen nemen :)

Preatoria krijg je pas als je stad boven de 25.000 inwoners is. -> Upgraden naar Huge City en dan nieuwe barracks maken. Smullen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

We Are Borg schreef op 28 september 2004 @ 14:34:
[...]

Wat JJJ al aaangeeft: het bereik valt echt knap tegen. Ben dus gegaan voor een storm actie, maar zo op een brug is dat echt klote.
je moet een eenheid over de brug sturen en als de vijand afkomt die terugtrekker. Je archers moet je vooraan tegen de rivier opstellen en zullen schieten als de vijand uw mannekes volgt :)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mopster schreef op 28 september 2004 @ 15:25:
[...]

je moet een eenheid over de brug sturen en als de vijand afkomt die terugtrekker. Je archers moet je vooraan tegen de rivier opstellen en zullen schieten als de vijand uw mannekes volgt :)
Dat was idd beter geweest en dan had ik wat minder mannen verloren. Ach ja :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~terps407/spanje.JPG

Gedeelte van Spanje veroveren gaat helaas niet meer zo makkelijk :X Iemand was me al voor en zit nu binnen met 3000 man. Ik heb er slechts 2000 en dan aanvallend wordt het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten tot dit spel beschikbaar is!

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 19:34 . Reden: ik vond m wel subtiel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/assault.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/ram.JPG

[ Voor 70% gewijzigd door Gehaktbal op 29-09-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 28 september 2004 @ 14:52:
wacht even een tijdje. Ik weet niet of je de chronologie van het romeinse leger kent. Maar Marius heeft het leger rond 230 voor christus geloof ik drastisch geprofessionaliseerd.

De Legionairs, Preatoria, Auxilia etc. komen dan ten tonele. Die Auxilia Archers komen een heel stuk verder iig. Dan kan je trouwens met je legionairs ook de testudo formatie uitvoeren. Echt ontzettend handig iig.
Zo heb ik Athene in kunnen nemen :)

Preatoria krijg je pas als je stad boven de 25.000 inwoners is. -> Upgraden naar Huge City en dan nieuwe barracks maken. Smullen! :9
Het klopt dat Marius het leger drastisch veranderd heeft: Hij voerde een beroepsleger in. Tot dan toe werden voor elke oorlog opnieuw soldaten, voor het grootste gedeelte boeren, opgeroepen. In Marius' beroepsleger dienden de soldaten nu minimaal 16 jaar. De soldaten voelden zich hierdoor meer met hun bevelhebber verbonden. Waar ze vroeger de staat dienden, zwoeren ze nu trouw aan hun bevelhebber.

Je zit echter wel een beetje te vroeg, Marius kwam voor het eerst in beeld in 107 v.C., en werd in 86 v.C. tot consul benoemd. Hij stierf in hetzelfde jaar, 70 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:00:
Ik ben genaaid door mijn amerikaanse importeur :( :'( Dagen zitten wachten voor niets. xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx.
Die request snel weghalen, een behulpzame user heeft het al gemeld in schop een modje, warez vragen mag niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rambo op 28-09-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm verslavend spel B)

Alleen ik word echt gek van die Gladiator Uprisings overal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Gehaktbal schreef op 28 september 2004 @ 18:55:
[afbeelding]

Athene innemen! :D

[afbeelding]

Heb ongeveer de creme de la creme wat troepen betreft: Urban / Preatorian Preatorian Cavalry.

Maaan, tis echt verslavend :P
Wow, vette screenies :9 toch blijf ik erbij dat de romeinen alleen maar crap units hebben, alleen de Cavalry is redelijk maar verders crap, geef mij de Grieken maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Gehaktbal schreef op 28 september 2004 @ 18:55:
[afbeelding]

Athene innemen! :D

[afbeelding]

Heb ongeveer de creme de la creme wat troepen betreft: Urban / Preatorian Preatorian Cavalry.

Maaan, tis echt verslavend :P
Man dat zijn units :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:34:
Enorm verslavend spel B)

Alleen ik word echt gek van die Gladiator Uprisings overal :(
Dat is toch echt wel te voorkomen door gewoon het public order level boven de 100 te houden hoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Ik speel de campaign als de grieken, het gaat erg goed. ik heb nu het hele centrum van de map in m'n bezit, ben nu bezig om de romeinen te verslaan, het spel is idd erg verslavend maar Sea Battles vind ik soms erg irritant, als ik bijv. een leger wil transporteren naar egypte ofzo lukt dat steeds niet omdat weer zo'n romeinse schip op de loer ligt die me schip wilt mollen :( incl. me leger
En het omkoop gebeuren is soms ook irritant, ik was een keer met een leger bezig en kreeg na een turn een bericht dat me leger was omgekocht door een 1 of ander faction en khad daarna twee steden verloren.

Maar voor de rest is het een top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op 28 september 2004 @ 22:06:
Ik speel de campaign als de grieken, het gaat erg goed. ik heb nu het hele centrum van de map in m'n bezit, ben nu bezig om de romeinen te verslaan, het spel is idd erg verslavend maar Sea Battles vind ik soms erg irritant, als ik bijv. een leger wil transporteren naar egypte ofzo lukt dat steeds niet omdat weer zo'n romeinse schip op de loer ligt die me schip wilt mollen :( incl. me leger
En het omkoop gebeuren is soms ook irritant, ik was een keer met een leger bezig en kreeg na een turn een bericht dat me leger was omgekocht door een 1 of ander faction en khad daarna twee steden verloren.

Maar voor de rest is het een top game!
Je kan voorkomen dat je leger wordt omgekocht door je faction leader of een heir te sturen, in MTW kon het dan helemaal niet, in RTW is het volgens mij een flink stuk duurder in dat geval.
Mach schreef op 28 september 2004 @ 22:13:
[...]

En in tegenstelling tot wat ik op de verschillende fora lees, vind ik dat allemaal niet zo verschrikkelijk lastig.

Je moet je gewoon realiseren dat steden die tegen een upgrade aan zitten te hikken vaak gewoon nieuw bloed nodig hebben. Dus dan als de wiedeweerga een stad veroveren en de bevolking enslaven :)
Idd, ik vind het zelfs makkelijk, vaak kan ik zelfs de belasting gewoon op very high zetten, maar dat doe ik niet, want dan gaat de groei eraan :z

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:36:
[...]

Dat is toch echt wel te voorkomen door gewoon het public order level boven de 100 te houden hoor B)
En in tegenstelling tot wat ik op de verschillende fora lees, vind ik dat allemaal niet zo verschrikkelijk lastig.

Je moet je gewoon realiseren dat steden die tegen een upgrade aan zitten te hikken vaak gewoon nieuw bloed nodig hebben. Dus dan als de wiedeweerga een stad veroveren en de bevolking enslaven :)

DUGG

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

En hoe doe je dat het beste :) ? Heb soms een heel leger in de stad hangen (die de burgers toch behoorlijk kunnen tegenhouden) maar toch krijg ik af en toe gezeik van de bevolking. Ik weet nu uit ervaring dat je niet weinig mannen achter moet laten in een stad omdat je dan zeker gezeik krijgt, maar soms krijg ik het toch ondanks de aanwezigheid van een groot leger.

Wat ik me ook afvraag is hoelang je de tijd krijgt om europa te veroveren. Ik zit nu rond 200BC :)

Ben wel benieuwd waar jullie tot nu toe zijn (lees: show me the map ;) ). Die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~terps407/map.JPG
En ja, dat gedeelte van Spanje heb ik weer terug gepakt. Opeens stond een leger op de stoep wat ik niet kon tegen houden, maar na een paar beurten had ik 3 legers voor de deur staan :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door We Are Borg op 29-09-2004 00:44 ]

• Gehaktbal
Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/rout.JPG

Ik kan me geen beter wapen verzinnen tegen de Phalanx, dan ze flink hard van achter te pakken :P })

Mijn Map:

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/map.JPG

• Japser
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Kweenie of t aan mij ligt maar ik heb al enorm veel lol met die tutorial. Die is gewoon leuk om te spelen :)

Geweldig spel! Leuke graphics, het bedenken van strategien en tactieken is leuk en is ook goed mogelijk om deze te exploiteren op het slagveld. En als het resultaat een Heroic Victory is...dan is het helemaal leuk :)

Verwijderd

Geweldig spel :Y) nav de minder legale versie ga ik het vandaag toch kopen en dat is lang geleden dat ik een spel de moeite waard vond het aan te schaffen :)

Ik weet niet alles klopt gewoon wat ik in een spel zoek, kan nog niet echt minpunten noemen.

Enorm verslavend ook gister iets van 6 uur achtermekaar gespeelt :X denk je van na deze battle kap ik ermee maar dan krijg je ineens weer een nme op je dak en dan denk je weer van ow die maak ik ook nog wel ff af :P

• Ikkuh84
Gehaktbal schreef op 29 september 2004 @ 01:07:
[afbeelding]

Ik kan me geen beter wapen verzinnen tegen de Phalanx, dan ze flink hard van achter te pakken :P })

Mijn Map:

[afbeelding]
OMG ... jij hebt al veel land veroverd :/ Ik zit pas bij de Alpen en heb het er al lastig tegen die Barbaren enzo :'( Elke keer als ik iets wil bouwen raadpleeg ik eerst dat tutorial vrouwtje ... wat zij vind dat ik moet bouwen .. en dat gebruik ik nu elke keer zo.. gaat wel lekker

• Gehaktbal
Gewoon Advice uitschakelen. Ik speel em ook op Hard - Hard.
Maar dan ben je ook wel echt een poos bezig! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 07:41:
Geweldig spel :Y) nav de minder legale versie ga ik het vandaag toch kopen en dat is lang geleden dat ik een spel de moeite waard vond het aan te schaffen :)

Ik weet niet alles klopt gewoon wat ik in een spel zoek, kan nog niet echt minpunten noemen.

Enorm verslavend ook gister iets van 6 uur achtermekaar gespeelt :X denk je van na deze battle kap ik ermee maar dan krijg je ineens weer een nme op je dak en dan denk je weer van ow die maak ik ook nog wel ff af :P
Ligt die al in de winkels dan?

Ik heb gisteren in een game winkel geinformeert, maar zij hadden geen devinitieve datum.

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

spel is echt geniaal. gewoon vloeiend 5000 man over mijn scherm whaaa :D

maar ik heb een vraagje ik moet nu een egyptische stat veroveren(zeer stevige muren) en nu had ik leuk 2 siege towers maar hoe werken die dingen :? ik kan er wel leuk mee rijden maar ja verder werken ze niet echt. wat je er mee kunt staat vast in de tutorial maar die heb ik niet kunnen af maken door een crash van mij pc dus heb ik geen zin om overnieuw te beginnen.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Die Towers werken idd wat knullig, je moet ze tegen de muren aan rijden, dan manschappen in die toren laten klimmen door ze de opdracht te geven op de muur te lopen, dus gewoon selecteren en dan op de muur klikken, dan zoeken ze zelf het pad naar de toren en verder omhoog wel op.

Op muren vechten is wel lollig, ziet al die kereltjes er af flikkeren :D

Verwijderd

[...]

Ja voor mij makkelijker gezegd dan gedaan, stop em vol met legers = hoge army upkeep en upgraden (nieuwe gebouwen) heb ik weinig funds voor :(

De wereld is nu verdeeld in 5 gedeeltes, de Britten, Egyptenaren en de 3 Romeinse huizen (waarvan ik met Julii speel) Er valt weinig makkelijk te veroveren.

Wat doen jullie trouwens met overgenomen regio's. Occupy/Enslave of Exterimaten? Bij de towns die vaak in opstand komen exterminate ik de bevolking zodat ze even wat kleiner zijn.

Over die siege towers: Die gebruik ik vaak wel, zijn behoorlijk handig, 2x ladders, 1x siege tower, 1x sap-point voor die sterke muren/torens. Met de ladders/siege tower de gateway veroveren en dan de deur opengooien, terwijl je iets verder met de sap-point een bres in de muur slaat om zo van twee kanten de vijand in hun stad te belagen.

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

rome tw is nu binnen bij gcshop.nl dus hopelijk kan ik morgen ook eindelijk beginnen.

• @baddon
Oke dat waren teveel spoilers...Iig Rome is een ruige slag. Pas wel eff je quote aan dan :P

Je stad vrolijk houden is gewoon een kwestie van een family member erin gooien. Je moet family members eerst eff trainen in je steden waar je academies hebt of upgrades daarvan. Dat gaat echt snel, ik upgrade nietswetende nieuwe family members zo op naar een 5 sterren generaal met goeie management en influence. Is je stad zo vrolijk en geeft veel meer belasting!

[ Voor 71% gewijzigd door @baddon op 29-09-2004 14:13 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Allemaal leuk en aardig, maar anders ga je ff het hele spel zitten verklappen :(

[ Voor 69% gewijzigd door UltraR-pc op 29-09-2004 14:24 ]

• ADMK
Pellaagarion schreef op 29 september 2004 @ 11:05:
spel is echt geniaal. gewoon vloeiend 5000 man over mijn scherm whaaa :D

maar ik heb een vraagje ik moet nu een egyptische stat veroveren(zeer stevige muren) en nu had ik leuk 2 siege towers maar hoe werken die dingen :? ik kan er wel leuk mee rijden maar ja verder werken ze niet echt. wat je er mee kunt staat vast in de tutorial maar die heb ik niet kunnen af maken door een crash van mij pc dus heb ik geen zin om overnieuw te beginnen.
Selecteer de siege toren en klik op een stuk muur, daarna proberen je soldaten de siege tower in positie te brengen en zodra dat gedaan is gaan ze eerst met een klein groepje op de bovenste verdieping staan, zodra ze een klein groepje hebben gaat de gate open en kunnen dan een de muur veilig maken voor de andere soldaten :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik hoop dat er ook een Shogun mod gemaakt gaat worden. Shogun vond ik indertijd een briljant spel.

• We Are Borg

We Are Borg

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/nieuw.JPG

Lekker spelen met nieuwe units (voor mij dan :P ). Ik heb al gemerkt dat een enorme groep achers (lees: 500+) altijd leuk is om bij je te hebben, zeker wanneer je wordt aangevallen i.p.v. jijzelf als aanvaller. Eerst de achers voorop, paar keer laten schieten en dan achter de dikke lijnen heavy inf of pikeman. Simpele strategie, maar je erg effectief _/-\o_

Verwijderd

Ik doe bij kleine veldslagen met max 400 man totaal ofzo altijd de paarden aan een zijkant om te flanken. Rest van de mannen vallen frontaal aan en die paarden gaan voor de generaal want die mag niet ontsnappen >:) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:07 ]

• @baddon
Die generaal steek je van te voren gewoon neer met een assasin ;)

Mijn voortgang in road to rome, nieuwe hobby van me is generaaltjes kweken:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/voortgang.JPG

• Twee Dee

Twee Dee

Als je generaals sterven van ouderdom, heeft de opvolger dan dezelfde statistieken?
Dat was in M:TW geloof ik namelijk wel zo. Bij een sterfgeval veranderde dus eigenlijk alleen de naam van zo`n figuur, maar verder bleven gelukkig alle goede (en slechte :X ) eigenschappen bewaard.

• Puc van S.
nee dat is niet zo, maar het is wel zo dat bepaalde eigenschappen (volgens mij) over gedragen kunnen worden aan de kinderen

• @baddon
Neu je bent alles kwijt. Maar dr zijn genoeg kansen om een nieuwe te regelen. Je moet gewoon je familie de hele tijd laten trouwen komen na 16 jaar nieuwe generaaltjes ;)

EDIT: Op de kinderen misschine wel heb ik niet op gelet: het zijner onderhand zoveel..

[ Voor 21% gewijzigd door @baddon op 29-09-2004 16:58 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Abaddon1 schreef op 29 september 2004 @ 16:27:
Die generaal steek je van te voren gewoon neer met een assasin ;)

Mijn voortgang in road to rome, nieuwe hobby van me is generaaltjes kweken:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/voortgang.JPG
Omg _/-\o_ Vooral omdat je nu qua jaren veel sneller bent het veroveren.

Nog steeds mijn vraag: zit er een limiet aan? Moet ik bijv voor BC doen en stopt het daarna :) ?

• @baddon
Ik weet het niet, ik heb nog geen boodschap gekregen dat ik gewonnen had en dat ik ervoor kon kiezen om door te spelen.

Verwijderd

Ik zit een beetje vast met die Gauls, die gasten vallen continue aan ben eigenlijk alleen maar aan het verdedigen en kleine battles aan het spelen nu :X

• @baddon
Ik heb een probleem linksonder op mn radar op eht plaatje van me. Daar is een stad door rebellen overgenomen. Dus ik snel met een legertje er naartoe wordt ik geunt door een gigantisch leger van rebellen allemaal met armour en attack upgrades.

Verwijderd

Hmm, kwil ff screenie posten van m'n map, maar kan nergens de screenie vinden in de RTW directory. Weet iemand waar de screenies standaard naar gesaved worden?

Verwijderd

We Are Borg schreef op 29 september 2004 @ 16:57:
[...]

Nog steeds mijn vraag: zit er een limiet aan? Moet ik bijv voor BC doen en stopt het daarna :) ?
Ik heb één keer het bericht gehad dat ik zo populair was bij de bevolking, dat als ik nu naar Rome zou opmarcheren en het zou veroveren, de plebs mij zouden steunen. Volgens mij is dat het doel, om Rome in je bezit te krijgen op een bepaalde manier. Maar toen ik Rome had ingenomen, declarden SCipii en Brutii meteen de oorlog en kreeg geen overwinningsbericht. Ik weet wel dat als je 50 provincies bezit je de Emperor wordt. Dat zal wel het doel zijn dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:21:
Hmm, kwil ff screenie posten van m'n map, maar kan nergens de screenie vinden in de RTW directory. Weet iemand waar de screenies standaard naar gesaved worden?
Hoe maak jij screenies dan :? Gewoon prtscrn, en dan in paint plakken en opslaan, een andere manier is er niet.

Verwijderd

We Are Borg schreef op 29 september 2004 @ 16:57:
[...]

Volgens mij loopt het tot iets van 30 AD. Dan is het finito :)

• We Are Borg

We Are Borg

Abaddon1 schreef op 29 september 2004 @ 17:00:
Ik weet het niet, ik heb nog geen boodschap gekregen dat ik gewonnen had en dat ik ervoor kon kiezen om door te spelen.
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:24:
[...]

Ik heb één keer het bericht gehad dat ik zo populair was bij de bevolking, dat als ik nu naar Rome zou opmarcheren en het zou veroveren, de plebs mij zouden steunen. Volgens mij is dat het doel, om Rome in je bezit te krijgen op een bepaalde manier. Maar toen ik Rome had ingenomen, declarden SCipii en Brutii meteen de oorlog en kreeg geen overwinningsbericht. Ik weet wel dat als je 50 provincies bezit je de Emperor wordt. Dat zal wel het doel zijn dan.
Ik bedoelde eigenlijk een soort limiet aan de tijd. Ik wil namelijk gewoon de gehele map veroveren, maar straks zit ik bijv in 40BC en is de tijd om. Daarom vraag ik me af of het spel ophoudt bij een bepaald jaartal.

Edit: wat Jan dus zegt bedoel ik dus ;). Hmm, dat is haalbaar :)
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:01:
Ik zit een beetje vast met die Gauls, die gasten vallen continue aan ben eigenlijk alleen maar aan het verdedigen en kleine battles aan het spelen nu :X
Die gaul zijn idd erg irritant en houden goed vol. Vaak zijn de aanvallen wel erg kansloos van opzet. Waarom aanvallen met 400 man als er 800 romeinen in een stad zitten. Wacht dan een jaartje en kom dan met meer man. Succes ermee i.i.g. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 29-09-2004 17:36 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

Volgens mij is het exterminaten van de pop verspilling van mensen. Volgens mij kun je de pop van een stad beter enslaven. Dan worden ze verspreid over je overige steden die vervolgens daardoor aardig groeien. In geen van mijn steden waarin ik dat gedaan heb, heb ik last van opstanden gehad.

Ik heb misschien een stomme vraag, maar kun je eenheden met verliezen ook weer aanvullen op een of andere manier....Ik kan ze wel retrainen maar daarmee worden de verliezen niet aangevuld.....

DUGG

• @baddon
Exterminate is zeker geen onzin: kijk maar eens hoeveel geld je dan krijgt. Als je cash te weinig hebt en al genoeg population doe je gewoon exterminate.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Mach schreef op 29 september 2004 @ 18:30:
Volgens mij is het exterminaten van de pop verspilling van mensen. Volgens mij kun je de pop van een stad beter enslaven. Dan worden ze verspreid over je overige steden die vervolgens daardoor aardig groeien. In geen van mijn steden waarin ik dat gedaan heb, heb ik last van opstanden gehad.

Ik heb misschien een stomme vraag, maar kun je eenheden met verliezen ook weer aanvullen op een of andere manier....Ik kan ze wel retrainen maar daarmee worden de verliezen niet aangevuld.....
8)7 Niet, bij mij anders wel, als je retrained worden ze legioenen aangevuld tot hun maximale aantal manschappen, ook worden als er intussen een blacksmith of iets dergelijk is gebouwd de Armor en Wapens verbeterd.

Dit vind ik persoonlijk een hele verbetering net opzicht van S/M: TW 8)

Verwijderd

600 paardjes is ook leuk!
dan doen die pikemans helemaal niks meer, gewoon er volop inrennen :)

Verwijderd

Mach schreef op 29 september 2004 @ 18:30:
Als het goed is wel hoor.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Mach schreef op 29 september 2004 @ 18:30:Ik heb misschien een stomme vraag, maar kun je eenheden met verliezen ook weer aanvullen op een of andere manier....Ik kan ze wel retrainen maar daarmee worden de verliezen niet aangevuld.....
Voor zover ik het kan zien: Verliezen worden aangevuld wanneer je de gebouwen hebt om de betreffende unit ook nieuw mee te bouwen. Heb je die niet, dan kan je een unit wel trainen maar wordt ie niet aangevuld.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Anders schreef op 29 september 2004 @ 19:56:
[...]

Voor zover ik het kan zien: Verliezen worden aangevuld wanneer je de gebouwen hebt om de betreffende unit ook nieuw mee te bouwen. Heb je die niet, dan kan je een unit wel trainen maar wordt ie niet aangevuld.
Aha, dat zou het dus goed kunnen zijn!!!

Bedankt Elmo :)

DUGG

• Mach

Mach

[END]Avengers

Abaddon1 schreef op 29 september 2004 @ 18:32:
Exterminate is zeker geen onzin: kijk maar eens hoeveel geld je dan krijgt. Als je cash te weinig hebt en al genoeg population doe je gewoon exterminate.
Geld is het probleem niet, wel vervelende steden die lang tegen een upgrade aan te hikken. Dan heb ik liever snel een boost van mensen dan wachten op de autonome groei van 2-5 %

DUGG

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:'( Net stad in genoemen, was van de Gauls maar mijn halve leger werd in de pan gehakt.

Had een stuk of 250 Huurlingen, die gasten vechten voor geen meter, op een stuk of 30 of 40 na allemaal dood, plus dan nog eens mijn eigen romeinse legioenen. Het was me niet eerder overkomen dat het zo slecht ging in een gevecht |:(

• Anders
Jammer dat er een maximum van 10 sterren is bij generals :'(

Had anders 20 sterren gehad als ik werd aangevallen door bv. barbarians (en 18 als ik een willekeurig iemand te grazen wil nemen):

Retinues
Priest of Jupiter +1 command
Veteran Centurion +1 when commanding infantry
Military Tribune +1 when defending
Turncoat Slave +1 when fighting rebels
Barbarian Turncoat +1 when fighting barbarians

Traits
Natural Born General +3
Superior Attacker +3
Strategic Expert +2
Legendary Comander +5
Superior Defender +3
Faction leader +1

Paar goede highways en dit ventje verdedigt 3 grenssteden met gemak. Dan willen die eigenschappe wel aantikken :)
Maar helaas, 66 is ie, dus over een jaar of wat ie ie de pijp uit :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Anders op 29-09-2004 20:54 ]

Verwijderd

Anders schreef op 29 september 2004 @ 20:51:
Maar helaas, 66 is ie, dus over een jaar of wat ie ie de pijp uit :'(
Idd :(

Echt klote, mijn generaal zit nu ook aan z'n max maar is ook begin 60 dus die heeft ook niet erg lang meer. De heir heeft er nu 3 en is halverwege de 40.

• We Are Borg

We Are Borg

Steffy schreef op 29 september 2004 @ 20:46:
:'( Net stad in genoemen, was van de Gauls maar mijn halve leger werd in de pan gehakt.

Had een stuk of 250 Huurlingen, die gasten vechten voor geen meter, op een stuk of 30 of 40 na allemaal dood, plus dan nog eens mijn eigen romeinse legioenen. Het was me niet eerder overkomen dat het zo slecht ging in een gevecht |:(
Leuk he die gauls ;) Ze hebben bij net een stad in spanje weer terug veroverd. Nu moet ik als missie iemand sturen om te onderhandelen. Eis: volledige overgave. Ben benieuwd of die Gauls het dan opgeven, want ze blijven irritant :(

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/gb.JPG
En daar valt de laatste stad in GB _/-\o_

Ik heb trouwens een nieuw probleem: geld. Heb zoveel legers op de been dat ik niet genoeg geld binnen haal. Ik ga maar wat legers (proberen) te ontslaan, want ik sta nu 17.000 in de min :(

• Twee Dee

Twee Dee

Steffy schreef op 29 september 2004 @ 19:04:
[...]

8)7 Niet, bij mij anders wel, als je retrained worden ze legioenen aangevuld tot hun maximale aantal manschappen, ook worden als er intussen een blacksmith of iets dergelijk is gebouwd de Armor en Wapens verbeterd.

Dit vind ik persoonlijk een hele verbetering net opzicht van S/M: TW 8)
In M:TW kon je ook al units hertrainen. Daarmee werden ook al eventuele wapen/armor upgrades meegenomen :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Twee Dee schreef op 29 september 2004 @ 21:23:
[...]

In M:TW kon je ook al units hertrainen. Daarmee werden ook al eventuele wapen/armor upgrades meegenomen :)
:D Meen je niet, al jaren gespeeld, nooit geweten, had het spel ooit via je weet wel gekregen, er nooit meer af gegooid heb daarom net als nu nooit het boekje doorgenomen :P

• Gehaktbal
mag ik vragen hoe het komt dat mensen zoveel units in een eenheid krijgen???
Ik krijg max 80 archers in mn eenheid gepropt.
Zeker difficulty settings ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Gehaktbal schreef op 29 september 2004 @ 21:48:
Nee, dat zeker niet. Ik denk dat het ligt aan je gebouwen. Momenteel zit ik met een enorme schuld dus kan ik het een en ander qua gebouwen niet checken :X

• Gehaktbal
mn gebouwen?? Ik heb een stad waarin alles op top level zit. (Patavium) 32.000 inwoners. Alles upgraded. Wat hek dan niet? :?

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik die beroemede BLOK formatie kan krijgen,
Daarmee bedoel ik een hoopje romeinse soldaten die in een vierkant een groot blok vormen met allemaal hun schild naar boven

• @baddon
Je hebt gelijk gehaktbal nu zie ik het ook. Is er erguns een knopje waar je unit seize kan instellen? Ik zie in het plaatje hierboven legionair cavelary met meer dan 100 dat krijg ik toch niet :'(

EDIT
Deillon kijk in het plaatje hierboven: in het schermpje rechts onder zie je het knopje voor blok formatie links onder zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door @baddon op 29-09-2004 22:32 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:17:
Daarmee bedoel ik een hoopje romeinse soldaten die in een vierkant een groot blok vormen met allemaal hun schild naar boven
Dat kan pas bij bepaalde units, upgraden in je steden en ontdek ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:17:
Dat is een special ability die slechts enkele units kunnen.

edit:
/spuit 11
Het zit ergens bij je options, om het op low-end systemen nog draaiende te houden hebben ze een max. unit size om het maximale aantal units op een slagveld te beperken. Met 80 units per ding is dat dus 2x20x80=3200 units bij een battle met twee partijen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 22:38 ]

Verwijderd

doe dan edit ofzow :X

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 22:38 ]

• @baddon
Zijn er nog veel meer dan 3200 hoor want als jij nog een leger erbij hebt staan komt die meedoen. Helaas bestuurt de compu dit leger voor je, of heb ik die optie ook gemist. Ik had namelijk graag het commando over die 2 legers gehad.

• Cardinal
  • Laatst online: 14:25
Heeft volgens mij te maken met je grafische instellingen, aan de hand daarvan wordt er bepaald hoeveel ventjes er in een manschap gaan.

• Gehaktbal
ow dikke shit :) die ga ik ff omhoog krikken! :P
Al merk ik dat mijn 6800 Ultra het tamelijk moeilijk krijgt als 380 archers fire-arrows raggen.

(settings: 1024x768, alles Highest en full AA)

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 30 september 2004 @ 00:44:
Zijn er nog veel meer dan 3200 hoor want als jij nog een leger erbij hebt staan komt die meedoen. Helaas bestuurt de compu dit leger voor je, of heb ik die optie ook gemist. Ik had namelijk graag het commando over die 2 legers gehad.
sja, dat had ik ook toen ik een stad wou innemen, ik mooi georganiseerd, en de reinforcements stuk of 600 man rennen die stad in, met de general voor op, zo in de armen van de spearmen, huppakee mijn general met 4 sterren naar de haaien. eide battle:
mijn forces: stuk of 600
mijn reinforcements: stuk of 600
enemy: rond de 400
eigen mannen: 0 dood (deur zat aan de andere kant van de stad :S)
reinforcement dooien: 500 ofzo
conclusie: ik gebruik nooit geen reinforcements meer, tenzij niet anders haal baar is... hopeloos

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:34:
[...]

Hoe maak jij screenies dan :? Gewoon prtscrn, en dan in paint plakken en opslaan, een andere manier is er niet.
*kuch*

Er zijn genoeg spelen waarmee je een screenshot neemt met printscreen en vervolgens de screenshot opslaat als een *.scr en in een bepaalde directory ( bijv. met Lineage2). Dus volgens mij was mijn vraag niet zo gek...

Iets anders. Ik zie op de meeste screenies dat Patavum altijd (vaak...) een negatief inkomen heeft. Hoe kan dit toch? Ik heb het een keer op min 2500 gehad. Toen wat legers gereleased, maar Patavium blijft toch telkens de grootste min houden...

Nog iets anders. Ik weet niet of het al behandelt is in de voorgaande 26 pagina's :P , maar ik vroeg me af of de betekenissen van alle wonders bekend zijn. Ik weet dat de Colossus of Rhodes een 40% toename in de handel via de zee geeft, en het Mausoleum van Halikarnassos een 20% afname aan bouwtijd van gebouwen boven lvl 4 (niet helemaal zeker) geeft. Maar wat zijn de bonii van de andere wereldwonderen?

Onderstaande plaatje is mijn gebied nu. Het is wel op medium, dus ik ga maar eens op hard proberen...

http://sep.imgdump.net/plrs.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 04:58 ]

• Anders
Hoe meer inwoners, hoe meer een stad bijdraagt aan je totale legergrootte. De cijfer per stad zegt dus op zich helemaal niks. Je moet het afrekenen op het geheel. Hou je end turn-rapport in de gaten, dat zegt 10 keer zoveel als de -2500 of +1500 van afzonderlijke steden.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 01:27:
[...]

sja, dat had ik ook toen ik een stad wou innemen, ik mooi georganiseerd, en de reinforcements stuk of 600 man rennen die stad in, met de general voor op, zo in de armen van de spearmen, huppakee mijn general met 4 sterren naar de haaien. eide battle:
mijn forces: stuk of 600
mijn reinforcements: stuk of 600
enemy: rond de 400
eigen mannen: 0 dood (deur zat aan de andere kant van de stad :S)
reinforcement dooien: 500 ofzo
conclusie: ik gebruik nooit geen reinforcements meer, tenzij niet anders haal baar is... hopeloos
Worden reinforcements niet automatisch toegewezen ?

En er is zeker geen mogelijkheid om de reinforcements zelf te besturen ?

DUGG

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.