Rome: Total War *

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.338 views sinds 30-01-2008

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Er zijn nu al meerdere reviews beschikbaar en allemaal positief :)
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/589390.asp

Verwijderd

ik heb zonet review van de pczone gelezen, 8.8 als ik het goed heb, bijna klassieker :)

Ik heb de demo ook ff gespeeld, best wel leuk, jammer dat deze pc het niet echt trekt (900 mhz :p, minimun 1000 :)
deed het best wel goed dacht ik, maar 100 van 400 dood

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:45:
ik heb zonet review van de pczone gelezen, 8.8 als ik het goed heb, bijna klassieker :)

Ik heb de demo ook ff gespeeld, best wel leuk, jammer dat deze pc het niet echt trekt (900 mhz :p, minimun 1000 :)
deed het best wel goed dacht ik, maar 100 van 400 dood
hmmm, 8.8? Wat vonden ze er niet goed aan dan?

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
[...]

was 89 trouwens ;) maar dat alles te automatiseren was, de manier hoe je dat selecteerde vonden ze niet goed.

Maar ik vind het een topspel :Y) Dit wordt dan ook een game die ik oriigineel koop.
Aangezien ik me heel erg met de demo(en mods) heb vermaakt.

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
[...]

graphics vonden ze ,. 8,3

die reviewer is echt achterlijk dus.

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:15:
[...]

graphics vonden ze ,. 8,3

die reviewer is echt achterlijk dus.
Graphics zo laag????!!!!???? Zo, beter gaat die man zichzelf laten opnemen ofzo! Sterkste punt van Rome een beetje laag zitten beoordelen.

Verwijderd

8.3 is toch een mooi cijfer :) als het weer te hoog is zit men ook weer te zeiken dat ze de review niet vertrouwen omdat ze 'omgekocht' zijn oid...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 18:08:
8.3 is toch een mooi cijfer :) als het weer te hoog is zit men ook weer te zeiken dat ze de review niet vertrouwen omdat ze 'omgekocht' zijn oid...
Mja, ik heb nu eerder het idee dat ze omgekocht zijn, hoe kun je de graphics nou een 8.3 geven :?
Zeker het gemiddelde genomen, een 11 voor ingame, maarja, vergeleken daarbij is de campaign map natuurlijk maar een 5,5 8)7 Zo komt je dus op 8.3 gemiddeld :X |:(

Mooie reviews trouwens, allemaal in de 90 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
ik vind een 8,3 perfect voor de graphics. Het zijn geen Doom 3 graphics en het maakt niet gebruik van geavanceerde DX9 technologie. Dus nee, een 9 zou echt teveel zijn voor dit mooie spel. Maar voor het genre zeker geen slecht cijfer!

Overigens, hij is nu gereleased, dus de mensen met de sources, kunnen em vast wel ergens downloaden. Speeds hoeven we niet, pics wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:47
Ben benieuwd naar screenies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Nou jongen, ondertussen is ie beschikbaar via de bekende verspreid kanalen >:)

Dat wordt uitproberen dit weekeind :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Idd... erg goed :) Maar is gewoon geen twijfel over mogelijk dat ik deze game origineel in mijn kast wil hebben staan :9

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
daar hoef ik mijzelf ook niet 20 keer bij te beraden. Deze komt tussen mijn studieboeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik kan mensen gerust stellen :)
Het spel heeft aardig wat optimalisaties ondergaan en het 'traag' lopen onder mijn 6800Ultra (flashed GT) is volledig verleden tijd.
Het geheugen van 512 MB is perfect, maar ik begin bij mij toch wel sterk af te vragen of een grotere veldslag het nog voldoende zal zijn..... De eerste veldslagen zijn nog niet zo heel spectaculair groot, maar reken maar van jeetje dat het groter gaat worden.

Ik kan nu nog even geen SSjes posten, ik moet er nu vandoor, de eerste 30 minuutjes even gepeeld. SSjes post ik vnacht als ik thuis kom (als ik dan al niet dronken ben :P)

Meer mensen die het opvalt: het spel ziet er mooier uit dan de demo....... maar dat is wat ik opmerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Steffy schreef op 24 september 2004 @ 10:37:
Nou jongen, ondertussen is ie beschikbaar via de bekende verspreid kanalen >:)

Dat wordt uitproberen dit weekeind :9
Ja ik zit hem op dit moment ook te ...... gaat wel erg langzaam..
ik ga hem iig wel kopen, kan diegene die hem al heeft gespeelt vertellen of RTW
goed loopt op een:

Intel Pentium 4 2.6 Ghz
512 MB RAM
Radeon 9600 128 MB

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb hem een tijdje geleden besteld, maar ze hebben ons europeaantjes toch maar weer ferm bij ons Dit mag dus niet, lees de FAQ maar eens na.
groetjes Barka _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 24-09-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant zeg...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 00:04 ]

• Gehaktbal
Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/rtw1.JPG

De tutorial :)

Tutorialis overigens verplicht... gelukkig niet al te lang :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:27 ]

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 25 september 2004 @ 08:44:
[afbeelding]

Druk dan op escape, kun je de tuto overslaan, ik heb alleen last van f*cked up graphics? Iemand anders?
Ati 9800se, heb al andere drivers geprobeert maar nog :(

Verwijderd

Heb net effe de demo gespeeld,man dit spel is vet en dat lvl erna ook,maakte de romeinen helemaal in.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hartstikke leuk voor je, maar het interesseert ons niet.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:27 ]

Verwijderd

Post dan aub veeeeel screenshots :>

Ook ik kan niet wachten totdat ie in de schappen ligt :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:27 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 10:44:
[...]

Post dan aub veeeeel screenshots :>

Ook ik kan niet wachten totdat ie in de schappen ligt :)
Ik ben niet z'n internet freak, waar kan ik die screen kwijt, ik heb zelf geen ruimte :?

Verwijderd

http://picserver.student.utwente.nl/
pour instance :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 10:48 ]

• ADMK
Hartstikke leuk voor je, maar het interesseert ons niet.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:26 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gehaktbal schreef op 25 september 2004 @ 08:44:
[afbeelding]

Mooi dat ze de tutorial hebben uitgebreid. Ik vind dat niet zo erg, zo leer je tenminste even snel alle fijne kneepjes voordat je zelf op slachttoer gaat.

• UltraR-pc
We Are Borg schreef op 25 september 2004 @ 13:10:
[...]

Mooi dat ze de tutorial hebben uitgebreid. Ik vind dat niet zo erg, zo leer je tenminste even snel alle fijne kneepjes voordat je zelf op slachttoer gaat.
En als ik de tekst op dat screenshot zo zie hebben ze de tutorial ook goed in het verhaal verwerkt. Dat maakt het helemaal perfect.

Verwijderd

Als je een OW wilt, dan kan je er ook gewoon om vragen. Ga de FAQ en policy eens lezen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:54 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Nou, ik heb ff gespeeld en het valt best tegen, niet het spel zelf maar de moeilijkheid, in het begin valt het niet mee om dingen te veroveren, de Senate zit ook nog eens dwars, die wil steeds dat je dingen inneemt die zo goed als onmogelijk zijn. Dit is natuurlijk een pluspunt want dan is de speelbaarheid des te langer.

Ik zal aan het eind van de middag ff wat Pics posten, ik moet eerst ff wat voor mijn ma's verjaardag halen :D

Verwijderd

Steffy schreef op 25 september 2004 @ 14:50:
Nou, ik heb ff gespeeld en het valt best tegen, niet het spel zelf maar de moeilijkheid, in het begin valt het niet mee om dingen te veroveren, de Senate zit ook nog eens dwars, die wil steeds dat je dingen inneemt die zo goed als onmogelijk zijn. Dit is natuurlijk een pluspunt want dan is de speelbaarheid des te langer.

Ik zal aan het eind van de middag ff wat Pics posten, ik moet eerst ff wat voor mijn ma's verjaardag halen :D
First things first, eh :)

Op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Normal?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:09:
[...]

First things first, eh :)

Op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Normal?
Normal ja, het speelt heerlijk, het is wel ff wennen, het is uitgebreider dan de vorige TW games maar het is echt geweldig, je General spreekt zijn mannen toe voor de strijd begint, echte sfeer die er in zit, geweldig gewoon :*) _/-\o_

Verwijderd

En hoe is de AI? En dan bedoel ik niet alleen bij de enemy, maar ook bij je eigen manschappen. :)

Verwijderd

IGN.com heeft het spel een 9.4 gegeven. Een quote:

"Discounting those with short attention spans, any gamers with an interest in the strategy genre owe it to themselves to buy, beg or borrow this game. I'd honestly suggest you steal it if none of those other options seem to work for you but in these days of hasty litigation, I had better refrain from actually encouraging anyone to commit a crime to get hold of this game. Still, with a game this good, it'd be a crime not to play it. "

:P

Hier de gehele review:
http://pc.ign.com/articles/550/550373p1.html

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:32:
En hoe is de AI? En dan bedoel ik niet alleen bij de enemy, maar ook bij je eigen manschappen. :)
Dat valt wel mee. Alleen snappen zie niet altijd even wat ik bedoel. Enige nadeel zijn de kleine dorpsgevechten. Meestal maar een kleine unit of twee, maar ze zijn niet vooruit te branden. onder het mom "Als ik dab toch dood moet, kom me dan maar halen"

Voor de rest heb ik al door dat het economics part niet echt iets voor mij is. Ben al een keer de pan in gehakt omdat ik bankroet was en geen nieuwe units meer kon maken.

Voor de rest is het een leuk spel, en je kan ook automatisch laten vechten, je krijgt dus meteen de uitslag, nadeel is dat je meestal minder units overhoud, dan wanneer je het zelf begeleid.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
Je kan het dus niet echt vergelijken met Rise of Nations?

niet dat dat spel ooit te verslaan is

Verwijderd

cardinal808 schreef op 25 september 2004 @ 17:25:
[...]
Voor de rest is het een leuk spel, en je kan ook automatisch laten vechten, je krijgt dus meteen de uitslag, nadeel is dat je meestal minder units overhoud, dan wanneer je het zelf begeleid.
Dat kan ook andersom he, voor als je moeite hebt met het turn-based gedeelte. De AI kan vrijwel alle turn-based dingen overnemen, zodat jij je volledig op het real time gedeelte kunt storten. Je bepaalt dan alleen nog zelf waar je je troepen naar verplaatst.
MaZe schreef op 25 september 2004 @ 17:34:
Je kan het dus niet echt vergelijken met Rise of Nations?
Nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 17:43 ]

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 08:25

RtN

Kheb hem net geinstalleerd, echt een super spel. Alleen de performance is nie al te best op mijn 6800 ultra, als je leest dat een systeem me een 9800 pro alles op high en zo mogelijk op highest kan @ 1280*1024 inclusief high fsaa, dan zou je denke da een 6800 ultra da ook kan, niet dus dan heb ik wel regelmatige een framedrop. Ook heb ik het idee da de demo zelfs wa beter draaide dan de full version. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?

• ADMK
RtN schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
Kheb hem net geinstalleerd, echt een super spel. Alleen de performance is nie al te best op mijn 6800 ultra, als je leest dat een systeem me een 9800 pro alles op high en zo mogelijk op highest kan @ 1280*1024 inclusief high fsaa, dan zou je denke da een 6800 ultra da ook kan, niet dus dan heb ik wel regelmatige een framedrop. Ook heb ik het idee da de demo zelfs wa beter draaide dan de full version. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?
Ik heb hem zelf ook gespeelt en heb zelf een Ati Radeon 9600 128 MB, en het hapert alleen maar tijdens grote sieges en als een hele grote groep archers fire arrows gebruiken, voor mij loopt de full version veel beter dan de demo

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Bij mij draait ie perfect hoor op een Radeon 9700 Pro, ik zal hoop ik straks ff wat screenies posten, lukte vanmiddag niet omdat @home weer plat lag |:(

• Cardinal
  • Laatst online: 20:14
[...]. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?
Ik denk dat het meer een probleem bij jou is, ik heb namelijk een 6800LE met alles op high en helemaal geen last van framedrops

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer eens andere (nieuwe én oudere) drivers.

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

tspel was nergens te vinden in tstad :( Volgende week elke dag eens gaan rondkijken :)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Verwijderd

Mopster schreef op 25 september 2004 @ 19:03:
tspel was nergens te vinden in tstad :( Volgende week elke dag eens gaan rondkijken :)
Hijs hier nog niet uit hoor :)
We importeren allemaal uit de VS.

Verwijderd

Het is me toch een geweldig spel zeg, ik heb alleen een probleempje (niet erg maar toch). Ik kan geen eax3 selecteren terwijl ik toch echt een audigy2 erin heb zitten (alle drivers zijn up to date). Hebben meerdere van jullie dat probleem?

Goed ontopic weder. Ben lekker bezig geweest met de tutorial en zowel de turnbased aspecten als de battles bevallen me zeer goed. Net de grieken eens goed gepest :) . Wel een lange proloog trouwens. Heb hem nog niet helemaal uit, maar ga nu maar eens aan de campain beginnen.

Ook hier loopt het erg soepel, heb nog niet duizenden mannetjes op mijn scherm gehad maar toch met een 800-1000 mannetjes geen vuiltje aan de lucht met toch alles op high. Zal snel even een paar screenies maken (vergeet het elke keer ingame ;) )
Aanradertje dit. Na al verwend te zijn met soldiers en panzers, maakt dit het toch af hoor _/-\o_

• UltraR-pc
We want screens!!!! :D

• ADMK
hoe maak je in-game screens? moet het met een appart progamma of kan dat ook in-game?

• We Are Borg

We Are Borg

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/hierbeginthet.JPG
Is moet je dus beginnen met de tutorial voordat je ook maar een soort type kan kiezen. Wel goed gedaan dus :)

Zal morgen nog wat meer screens maken, maar voor de mensen die nieuwsgierig waren alvast deze :)

Verwijderd

http://picserver.org/view_image.php/0V355O117X9T
http://picserver.org/view_image.php/TLJ64SC88Z65
http://picserver.org/view_image.php/XNV7L04Y5JST
http://picserver.org/view_image.php/F987HLX3XA9F
http://picserver.org/view_image.php/93U2K8QH5D7R

Hier wat linkjes naar wat screens die ik net gemaakt heb. Had eigenlijk even geen zin (spel is te leuk, als ie uit is zeker kopen!!) dus vandaar de linkjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:50:
Hier wat linkjes naar wat screens die ik net gemaakt heb. Had eigenlijk even geen zin (spel is te leuk, als ie uit is zeker kopen!!) dus vandaar de linkjes.
Dude, hoe moelijk is een img tag ervoor zetten 8)7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0V355O117X9T

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TLJ64SC88Z65

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XNV7L04Y5JST

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F987HLX3XA9F

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/93U2K8QH5D7R

En ik heb ze zelfs clickable gemaakt :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:20 ]

Verwijderd

merci voor het aanpassen, weet dat het niet moeilijk is om img ervoor te zetten, maar dacht het ivm size. Heb photoshop nog niet geinstalleerd en wou toch even snel wat neerzetten, maar nogmaals erg bedankt voor aanpassen. Zo is het voor mensen toch nog even wat fijner om te zien (volgende keer zal ik het goed doen ;) )

Ben nu aardig in opdracht voor de senaat aan het opdrachtjes uitvoeren. Deze game is gewoon onmogelijk groot zeg. Heb nu net een stukje Sicilie veroverd, en ben daar aardig wat tijd mee kwijt geweest om daar te komen. Laat staan voordat je een Empire hebt. Ben benieuwd hoe het met de management kant gaat als je op grote schaal bezig bent. Nu is het leuk en te behappen, maar als je een heel rijk hebt, gne gne, dan verveel je je niet denk ik.
ADMK schreef op 25 september 2004 @ 22:14:
hoe maak je in-game screens? moet het met een appart progamma of kan dat ook in-game?
Op printscreen drukken en dan plakken in paint of photoshop of iets dergelijks

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
zooon prachtig spel,

en ook beetje lastig

ik krijg maar niet iedereen happy. En als dat eindelijk lukt heb ik al mijn geld opgemaakt.
Dus kan ik niet nieuwe units kopen en de ouwe retrainen, dus kan ik niet de opdrachtjes van de senaat uitvoeren.

any tips?

beetje strategytips misschien?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Stranglem schreef op 26 september 2004 @ 01:03:
zooon prachtig spel,

en ook beetje lastig

ik krijg maar niet iedereen happy. En als dat eindelijk lukt heb ik al mijn geld opgemaakt.
Dus kan ik niet nieuwe units kopen en de ouwe retrainen, dus kan ik niet de opdrachtjes van de senaat uitvoeren.

any tips?

beetje strategytips misschien?
Tip 1: laat die senaat af en toe lekker stikken met die opdrachten :)

Het is echt een geweldig spel. Graphics zijn zeker vooruit gegaan vergeleken met de demo en toen vond ik ze al erg goed. Ga morgen toch weer even opnieuw de tutorial spelen, want ik wil nog een paar dingen beter onder de knie krijgen.

* We Are Borg loves this game :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:45:
merci voor het aanpassen, weet dat het niet moeilijk is om img ervoor te zetten, maar dacht het ivm size. Heb photoshop nog niet geinstalleerd en wou toch even snel wat neerzetten, maar nogmaals erg bedankt voor aanpassen. Zo is het voor mensen toch nog even wat fijner om te zien (volgende keer zal ik het goed doen ;) )

Ben nu aardig in opdracht voor de senaat aan het opdrachtjes uitvoeren. Deze game is gewoon onmogelijk groot zeg. Heb nu net een stukje Sicilie veroverd, en ben daar aardig wat tijd mee kwijt geweest om daar te komen. Laat staan voordat je een Empire hebt. Ben benieuwd hoe het met de management kant gaat als je op grote schaal bezig bent. Nu is het leuk en te behappen, maar als je een heel rijk hebt, gne gne, dan verveel je je niet denk ik.

[...]

Op printscreen drukken en dan plakken in paint of photoshop of iets dergelijks
dat gaat wel irritant, telkens alt tabben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op 26 september 2004 @ 04:31:
[...]

dat gaat wel irritant, telkens alt tabben
Beter is het om gewoon een los progsel te installeren, die elke keer dat je op printscreen drukt de afbeelding direct opslaat. Via Google vind je vast wel aardig wat van dat soort programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Al paar uurtjes zitten spelen.

- Spel loopt echt lekker soepel bij mij met alles op high .. zelfs grote battles van 5000 man :9~
- Tactieken bedenken over hoe je je vijand afmaakt is cool :9 ( omtrekkende beweging met je paarden terwijl je gewone soldaten van voren aanvallen ... beetje alla Gladiator )
- Graphics zijn echt geweldig
- Muziek zeer mooi

Vind alleen dat gedoe met die wereldkaart beetje saai ... ok het hoort erbij ... gelukkig kan je instellen dat ie alles automatisch doet :)

Heb nu een leger van 5000 man en ben een dorpje van 450 man aan het belegeren })

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Timocos schreef op 26 september 2004 @ 11:13:

Heb nu een leger van 5000 man en ben een dorpje van 450 man aan het belegeren })
Belegeren? Slachten die hap >:)

Muziek is inderdaad mooi. Vind eigenlijk alles verbeterd in vergelijking met de demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een custom battle gemaakt met 8000 man eigen leger en 12000 tegenstander, nou dan heeft mijn systeempje (amd2600, 9800 pro, 1 gig) erg veel pijn, moet dan wel alles van high halen, op medium is het vervolgens goed te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Beetje jammer eigenlijk dat de makers in hun promotie claimen dat je zulke gigantische veldslagen als op de screenshots zonder snelheidsverlies kan spelen.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrData schreef op 26 september 2004 @ 12:22:
Beetje jammer eigenlijk dat de makers in hun promotie claimen dat je zulke gigantische veldslagen als op de screenshots zonder snelheidsverlies kan spelen.
Wat had je dan verwacht? Dat ze zouden zeggen dat je met de minimum specs de leukste battles niet zou kunnen spelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Neuh, maar je had vantevoren al kunnen verwachten dat je die battles als op de screenshots met zoveel units gewoon niet te draaien is. Dan moeten ze niet het tegenovergestelde beweren.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook even een uurtje of wat gespeeld en ik moet zeggen: tot nu toe voldoet deze game volledig aan mijn (hoge) verwachtingen :)

Echt een geweldige improvement aan de campaignmap, zoveel interessanter dan in shogun of medieval. Nu ben je daar tenminste niet alleen meer bezig met legers rondschuiven en 'end turn' klikken, maar komt er veel meer bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

JJJ

Dit spel maakt ook mijn verwachtingen waar op 1 punt na: het is niet mogelijk een campaign te spelen met de andere legers. Dat vind ik wel erg jammer, bv. de Seleucids lijken me leuk om mee te spelen. Dat kan nu dus niet :/

Voor de rest is het heel gaaf om battles te vechten. De echte Shogun / Medieval sfeer is hetzelfde. Campaign is een grote verbetering. Ik stond er eerst wat sceptisch tegenover maar nu is dat weg. Het is allemaal een stuk strategischer geworden :)

* JJJ gaat nog even een custom battle doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:15:
[...]

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

JJJ schreef op 26 september 2004 @ 13:41:
Dit spel maakt ook mijn verwachtingen waar op 1 punt na: het is niet mogelijk een campaign te spelen met de andere legers. Dat vind ik wel erg jammer, bv. de Seleucids lijken me leuk om mee te spelen. Dat kan nu dus niet :/[/ME]
In een review heb ik gelezen dat je die kan unlocken door ze in een campaign volledig uit te roeien, dus het kan wel :)

Het geldt alleen niet voor alle volken geloof ik (De galliërs niet dacht ik), maar dan mag je zelf even wat moeite doen om te zoeken als je het echt wilt weten ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee Dee schreef op 26 september 2004 @ 13:48:
[...]

In een review heb ik gelezen dat je die kan unlocken door ze in een campaign volledig uit te roeien, dus het kan wel :)

Het geldt alleen niet voor alle volken geloof ik (De galliërs niet dacht ik), maar dan mag je zelf even wat moeite doen om te zoeken als je het echt wilt weten ;)
Ik weet niet zeker of het op die manier moet, maar je kan ze iig unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zal je zeker met gallie kunnen spelen, want dat kon immers ook in de demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

MrData schreef op 26 september 2004 @ 12:22:
Ben je al tegen een limiet aangelopen dan :) ? Okee, de veldslagen die ik tot nu toe heb gedaan zijn vrij klein (lees: max 3000 man total). Nog geen enkele keer een vertraging gehad. Het gaat misschien met 10.000 man mis, maar ik heb 'slechts' een 9800Pro. Ik kan dan upgraden naar een X800/6800GT of mijn resolutie terug schroeven naar 1024x768.

Ik ben absoluut tevreden over de snelheid en de beloftes klopen imo prima. Alles vol open en op 1280x1024 geeft een prima resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
heb het spel pas sinds vanmorgen maar ben al de hele dag aan het spelen en het is beter als ik had verwacht ik speelde altijd age of empire maar dit is toch wel veel en veel beter.
tips zijn altijd welkom.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik weet niet hoe jullie aan die grote legers komen? ik heb gewoon units in een leger gepropt van Lucius the Mighty:D mijn ueber generaal omdat ie al zoveel gewonnen heeft, maar na 20 cohorten is het leger vol. Dan zit er echt 5k man in hoor. hoogstens 1000.

Verder heb ik nog een vraag. Ik ben nu bezig met Julii, maar al mijn steden draaien vet verlies. Ook op hoogste tax stand, maar dan komt er weer geen bevolking bij. Bij een van de screenshots hier zie ik iemand die ongeveer 1600 winst van een stad had. Hoe kan ik zorgen dat je er weer geld bij krijgt?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
We Are Borg schreef op 26 september 2004 @ 14:26:
[...]

Ben je al tegen een limiet aangelopen dan :) ? Okee, de veldslagen die ik tot nu toe heb gedaan zijn vrij klein (lees: max 3000 man total). Nog geen enkele keer een vertraging gehad. Het gaat misschien met 10.000 man mis, maar ik heb 'slechts' een 9800Pro. Ik kan dan upgraden naar een X800/6800GT of mijn resolutie terug schroeven naar 1024x768.

Ik ben absoluut tevreden over de snelheid en de beloftes klopen imo prima. Alles vol open en op 1280x1024 geeft een prima resultaat.
Heb 'm nog niet gespeeld :) Maar ik kan me niet voorstellen dat een veldslag als deze:

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/541/541929/rome-total-war-20040824042254068.jpg

soepel loopt op de huidige hardware. Dat is wel wat ze beweren. En zulke veldslagen zijn natuurlijk een beetje een selling-point voor het spel. Maar misschien dat het wel goed gaat als de resolutie en kwaliteit wat omlaag wordt geschroefd.

[ Voor 6% gewijzigd door MrData op 26-09-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Dan zet je je settings toch wat lager?? Dat je niet alles op de hoogste setting kunt spelen is natuurlijk jammer, maar wat verwacht je met dit soort inmense gevechten??

[edit]
offtopic:
Je plaatje verneukt de lay-out :P

[ Voor 17% gewijzigd door BigFast op 26-09-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
JJJ schreef op 26 september 2004 @ 13:41:
Dit spel maakt ook mijn verwachtingen waar op 1 punt na: het is niet mogelijk een campaign te spelen met de andere legers. Dat vind ik wel erg jammer, bv. de Seleucids lijken me leuk om mee te spelen. Dat kan nu dus niet :/

Voor de rest is het heel gaaf om battles te vechten. De echte Shogun / Medieval sfeer is hetzelfde. Campaign is een grote verbetering. Ik stond er eerst wat sceptisch tegenover maar nu is dat weg. Het is allemaal een stuk strategischer geworden :)

* JJJ gaat nog even een custom battle doen :D
Zodra je de desbetreffende faction verslaat kan je ze spelen, als je Emperor wordt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist had ik wat mercenarries ingehuurd omdat ik een beetje krap zat qua manschappen. Nu ben ik klaar met de veldslag, maar ik kan die gasten niet dismissen :?
Er is wel zo'n knopje voor, maar dat heeft geen enkel effect..... Iemand hier een oplossing voor? Het kost me klauwen vol geld volgens mij zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik vind het geweldig, ik had screenies willen posten, niet gelukt maar ik zou zo zeggen, ontdek het zelf. Wat een prachtig spel dit, het overtreft wat ik er van had verwacht, wat ik wel wat jammer vind is de torens, die schieten terwijl er niemand meer is, dat vind ik redelijk iritant maar goed dat is het ergste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Voor mij de 1e keer dat ik zo'n type spel speel.
En ik moet eerlijk zeggen dat het mij (helaas) tot zover weinig doet.
Aangezien de meeste reacties meer dan lovend zijn zal het vast wel aan mij liggen.
Spel loopt wel uitermate soepel op mijn systeem
P4 3gig
1 gig mb
9700 pro
settings: alles op max in game en AF op 16x AA uit.
resolutie staat op 1280x1024

Maar ik houd vol..blijf het zeker nog even doorspelen.
Mischien dat het mij later meer gaat boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom ik niet 1280x1024 als resolutie kan selecteren, noch voor de Campaign, noch voor de Battle map :? Ik kreeg er best wel een zure smaak van in m'n mond, ik heb namelijk een 19" TFT en absoluut geen zin om op die brakke geinterpoleerde resoluties te werken waarbij randen van het beeld er afvallen. Ik bepaal zelf wel of m'n systeem het wel of niet aankan, en liever een lage framerate dan brak beeld.

In de demo kon ik nog wel gewoon 1280x1024 selecteren en spelen trouwens, dus het ligt niet aan de hardware of aan de drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 01:03 . Reden: Crosspost quote weggedit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:15:
[...]

lol, snel geregeld dan :X 8)7

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:18:

[...]

Lijkt me een probleem met de videokaart, of te hoog geklokt en te warm, of een driver probleem.
Daar zat ik ook al aan te denken, al licht het soms ook wel eens aan een driver aangezien ik het zelf wel eens heb gehad en mijn kaart toch echt niet te warm werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als ik het spel probeer op te starten dan runt hij voor een paar seconden en dan houd hij er weer mee op. en komt windows met de vraag of ik een rapport wil verzenden omdat er blijkbaar iets fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 00:46:
Hmm, als ik het spel probeer op te starten dan runt hij voor een paar seconden en dan houd hij er weer mee op. en komt windows met de vraag of ik een rapport wil verzenden omdat er blijkbaar iets fout ging.
Vragen (niet alleen deze) kunnen een eigen topic krijgen in Spielerij - Problemen & Vragen. Dit topic is voor discussies bedoeld namelijk. Vergeet niet eerst de stickies te lezen en zelf het nodige te proberen.

Technische vragen in dit topic lopen het risico om getrashed te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Echt een gaaf spel dit :)
Ik ben begonnen als The House of Jullii en t was ff kloten met alles in het begin maar nadat ik alles wist ging ik op oorlogs pad :D.
Ik heb hier een aantal screenshots gemaakt, je kan ze in deze dir bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb em ook een tijd zitten spelen en ik vind het een erg tof spel. Vooral de campaign map is leuker. Wat ik alleen mis (of kijk ik scheel?) is dat ik niet meer allerhande formaties kan kiezen voor mijn manschappen, dat vond ik namelijk altijd erg koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straphka schreef op 27 september 2004 @ 09:11:
Ik heb em ook een tijd zitten spelen en ik vind het een erg tof spel. Vooral de campaign map is leuker. Wat ik alleen mis (of kijk ik scheel?) is dat ik niet meer allerhande formaties kan kiezen voor mijn manschappen, dat vond ik namelijk altijd erg koel.
Maak een group van meerdere units -> knopje rechtsonderaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hmm die wereldmap begint me beetje te vervelen helaas ... irritant dat je elke keer op de andere clans moet wachten enzo ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Timocos schreef op 27 september 2004 @ 10:25:
Hmm die wereldmap begint me beetje te vervelen helaas ... irritant dat je elke keer op de andere clans moet wachten enzo ... :/
Jij bent het ook snel zat :D

Dan heb je zeker ook nooit Civilization uitgespeeld?? ;)

(Oftewel: jij bent zeker geen strategy die-hard?)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:47
Dat kon je in vorige versies altijd uitschakelen hoor, zal nu wel net zo zijn. Optie ala "Dont show AI moves"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:58:
[...]

Maak een group van meerdere units -> knopje rechtsonderaan :)
Mijn held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gister (voor de eerste keer) gespeeld, tis een zeer fraai spel ja :) alleen best klote dat je pas na een tijdje kan saven.. ik heb op een gegeven moment een battle snel moeten afmaken zodat ik daarna kon saven..dat sucked wel een beetje. Het aanvallen van een stad is wel een beetje irritant, want die gozers blijven gewoon binnen de muren..dus, je moet al je troepen door een gat in de muur proppen.. en eenmaal binnen is het 1 grote chaos :P maar ja, ik ben nog maar net bezig dus misschien dat het wel gaat veranderen.

Het geluid van de archers is trouwens vrij cool, klinkt net echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Iemand enig idee waarom ik niet 1280x1024 als resolutie kan selecteren, noch voor de Campaign, noch voor de Battle map :? Ik kreeg er best wel een zure smaak van in m'n mond, ik heb namelijk een 19" TFT en absoluut geen zin om op die brakke geinterpoleerde resoluties te werken waarbij randen van het beeld er afvallen. Ik bepaal zelf wel of m'n systeem het wel of niet aankan, en liever een lage framerate dan brak beeld.

In de demo kon ik nog wel gewoon 1280x1024 selecteren en spelen trouwens, dus het ligt niet aan de hardware of aan de drivers.
True, alleen 1280x968. Leuk voor de CRT mensen onder ons, maar voor een 19" TFT is dit niet grappig. Heb in ieder geval hetzelfde.
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:28:
Heb het gister (voor de eerste keer) gespeeld, tis een zeer fraai spel ja :) alleen best klote dat je pas na een tijdje kan saven.. ik heb op een gegeven moment een battle snel moeten afmaken zodat ik daarna kon saven..dat sucked wel een beetje. Het aanvallen van een stad is wel een beetje irritant, want die gozers blijven gewoon binnen de muren..dus, je moet al je troepen door een gat in de muur proppen.. en eenmaal binnen is het 1 grote chaos :P maar ja, ik ben nog maar net bezig dus misschien dat het wel gaat veranderen.

Het geluid van de archers is trouwens vrij cool, klinkt net echt :)
In de stad wordt het inderdaad een groot zooitje en wordt de tactiek snel een stuk minder. Kies ook veel liever voor belegeren i.p.v. direct aanvallen. Soms kiest de vijand er dan voor jou uit te dagen en komt hij zelf uit de stad. Dan wordt het gelijk een stuk leuker >:)

Gisteren voor het eerst met van die grote torens op een muur geklomen met een hoop man. Leuk om te zien

[ Voor 42% gewijzigd door We Are Borg op 27-09-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Aparte vraag mischien, maar kan iemand mij vertellen hoe ik Archers kan trainen? Ik ben nu op het werk, dus ik kan het niet zo nakijken, maar ik had zo'n ranged training facility gebouwd geloof ik, en daar kan ik alleen maar Velites mee trainen??

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Kwartjuh schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
Aparte vraag mischien, maar kan iemand mij vertellen hoe ik Archers kan trainen? Ik ben nu op het werk, dus ik kan het niet zo nakijken, maar ik had zo'n ranged training facility gebouwd geloof ik, en daar kan ik alleen maar Velites mee trainen??
Zat ik mezelf oko al af te vragen idd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 14:29

dan moet je f in de preferences.txt ff de resolutie aanpassen (je kan daar ook de tutorial uitzetten)
Kwartjuh schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
die kan je pas bij een upgrade van dat training facility

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Niet online
Dan moet je een andere ranged facility bouwen. Ik zit ook op mijn werk dus ik kan het niet specifiek zeggen. Je kan iig de building list checken (vergrootglaasje...van de icoontjes links onderin de stad-scroll de bovenste) om te kijken wat je daar voor nodig hebt. Je kan daar ook rechts-klikken op de gebouwen om te kijken wat ze doen/fabriceren. Het kan zijn dat je een grotere stad/settlement nodig hebt, maar dat staat er dan ook bij.

edit:

M1lamb3r was me net voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Straphka op 27-09-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog een vraagje: kun je de mousespeed/sensivity aanpassen?

Verder tof spel, heb even de tutorial doorgelopen en de bestorming van Sparta nagedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 27 september 2004 @ 14:52:
Kies ook veel liever voor belegeren i.p.v. direct aanvallen. Soms kiest de vijand er dan voor jou uit te dagen en komt hij zelf uit de stad. Dan wordt het gelijk een stuk leuker >:)
Alleen staat er voordat je aan een gevecht begint dat ze nog voedsel voorraad hebben voor een X aantal "turns".. en als je die stad binnen 10 turns moet innemen heb je niet echt veel tijd om dat af te wachte :P

Maar ik zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het met de multiplayer! al iemand gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:07:
En hoe zit het met de multiplayer! al iemand gedaan!
kan niet met de amerikaanse importversie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Het blijft een geweldig spel maar zelfs op medium heb ik het vrij zwaar. Ik zoek volgens mij te veel ruzie waardoor ik soms net even wat te veel op mijn dak krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, net even de demo gedaan op een amd2800+/512mb/gforce 5200, gaat toch beter dan op die 900 mhz waar ik het op deed ^^

TGeeft wel een goed gevoel als je de stats na een battle zit te bekijken en je ziet dat 21 kavalerie soldaatjes 150 man hebben afgehakt zonder ook maar 1 slachtover :), of als je zit te kijken naar een aantal soldaatje die de vijand afhakken als of het een stel ophol geslagen varkens zijn :) geweldig spel, deze wil ik zeker legaal hebben _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
hmmm...zal wel een niet al te snuggere vraag zijn,maar waneer/hoe save ik?
ik heb de intro battle plus 2 steden veroverd,maar nog niets gesaved.
kan nu weer van voor af aan beginnen :(
zie ik een optie over het hoofd?..of duurt het zo lang voor je een save optie krijgt?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.