Er zijn nu al meerdere reviews beschikbaar en allemaal positief
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/589390.asp
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/589390.asp
Verwijderd
hmmm, 8.8? Wat vonden ze er niet goed aan dan?Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:45:
ik heb zonet review van de pczone gelezen, 8.8 als ik het goed heb, bijna klassieker
Ik heb de demo ook ff gespeeld, best wel leuk, jammer dat deze pc het niet echt trekt (900 mhz, minimun 1000
deed het best wel goed dacht ik, maar 100 van 400 dood
Verwijderd
was 89 trouwensUltraR-pc schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
[...]
hmmm, 8.8? Wat vonden ze er niet goed aan dan?
Verwijderd
graphics vonden ze ,. 8,3UltraR-pc schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
[...]
hmmm, 8.8? Wat vonden ze er niet goed aan dan?
Graphics zo laag????!!!!???? Zo, beter gaat die man zichzelf laten opnemen ofzo! Sterkste punt van Rome een beetje laag zitten beoordelen.Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:15:
[...]
graphics vonden ze ,. 8,3
die reviewer is echt achterlijk dus.
Verwijderd
Verwijderd
Mja, ik heb nu eerder het idee dat ze omgekocht zijn, hoe kun je de graphics nou een 8.3 gevenVerwijderd schreef op 23 september 2004 @ 18:08:
8.3 is toch een mooi cijferals het weer te hoog is zit men ook weer te zeiken dat ze de review niet vertrouwen omdat ze 'omgekocht' zijn oid...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:26 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ja ik zit hem op dit moment ook te ...... gaat wel erg langzaam..Steffy schreef op 24 september 2004 @ 10:37:
Nou jongen, ondertussen is ie beschikbaar via de bekende verspreid kanalen![]()
Dat wordt uitproberen dit weekeind
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 24-09-2004 20:08 ]
Verwijderd
Druk dan op escape, kun je de tuto overslaan, ik heb alleen last van f*cked up graphics? Iemand anders?Gehaktbal schreef op 25 september 2004 @ 08:44:
[afbeelding]
De tutorial
Tutorialis overigens verplicht... gelukkig niet al te lang
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:27 ]
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:27 ]
Ik ben niet z'n internet freak, waar kan ik die screen kwijt, ik heb zelf geen ruimteVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 10:44:
[...]
Post dan aub veeeeel screenshots![]()
Ook ik kan niet wachten totdat ie in de schappen ligt
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 10:48 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:26 ]
Mooi dat ze de tutorial hebben uitgebreid. Ik vind dat niet zo erg, zo leer je tenminste even snel alle fijne kneepjes voordat je zelf op slachttoer gaat.Gehaktbal schreef op 25 september 2004 @ 08:44:
[afbeelding]
De tutorial
Tutorialis overigens verplicht... gelukkig niet al te lang
En als ik de tekst op dat screenshot zo zie hebben ze de tutorial ook goed in het verhaal verwerkt. Dat maakt het helemaal perfect.We Are Borg schreef op 25 september 2004 @ 13:10:
[...]
Mooi dat ze de tutorial hebben uitgebreid. Ik vind dat niet zo erg, zo leer je tenminste even snel alle fijne kneepjes voordat je zelf op slachttoer gaat.
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:54 ]
Verwijderd
First things first, ehSteffy schreef op 25 september 2004 @ 14:50:
Nou, ik heb ff gespeeld en het valt best tegen, niet het spel zelf maar de moeilijkheid, in het begin valt het niet mee om dingen te veroveren, de Senate zit ook nog eens dwars, die wil steeds dat je dingen inneemt die zo goed als onmogelijk zijn. Dit is natuurlijk een pluspunt want dan is de speelbaarheid des te langer.
Ik zal aan het eind van de middag ff wat Pics posten, ik moet eerst ff wat voor mijn ma's verjaardag halen
Normal ja, het speelt heerlijk, het is wel ff wennen, het is uitgebreider dan de vorige TW games maar het is echt geweldig, je General spreekt zijn mannen toe voor de strijd begint, echte sfeer die er in zit, geweldig gewoonVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:09:
[...]
First things first, eh
Op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Normal?
Verwijderd
Verwijderd
Dat valt wel mee. Alleen snappen zie niet altijd even wat ik bedoel. Enige nadeel zijn de kleine dorpsgevechten. Meestal maar een kleine unit of twee, maar ze zijn niet vooruit te branden. onder het mom "Als ik dab toch dood moet, kom me dan maar halen"Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:32:
En hoe is de AI? En dan bedoel ik niet alleen bij de enemy, maar ook bij je eigen manschappen.
Verwijderd
Dat kan ook andersom he, voor als je moeite hebt met het turn-based gedeelte. De AI kan vrijwel alle turn-based dingen overnemen, zodat jij je volledig op het real time gedeelte kunt storten. Je bepaalt dan alleen nog zelf waar je je troepen naar verplaatst.cardinal808 schreef op 25 september 2004 @ 17:25:
[...]
Voor de rest is het een leuk spel, en je kan ook automatisch laten vechten, je krijgt dus meteen de uitslag, nadeel is dat je meestal minder units overhoud, dan wanneer je het zelf begeleid.
Nee.MaZe schreef op 25 september 2004 @ 17:34:
Je kan het dus niet echt vergelijken met Rise of Nations?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 17:43 ]
Ik heb hem zelf ook gespeelt en heb zelf een Ati Radeon 9600 128 MB, en het hapert alleen maar tijdens grote sieges en als een hele grote groep archers fire arrows gebruiken, voor mij loopt de full version veel beter dan de demoRtN schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
Kheb hem net geinstalleerd, echt een super spel. Alleen de performance is nie al te best op mijn 6800 ultra, als je leest dat een systeem me een 9800 pro alles op high en zo mogelijk op highest kan @ 1280*1024 inclusief high fsaa, dan zou je denke da een 6800 ultra da ook kan, niet dus dan heb ik wel regelmatige een framedrop. Ook heb ik het idee da de demo zelfs wa beter draaide dan de full version. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?
Ik denk dat het meer een probleem bij jou is, ik heb namelijk een 6800LE met alles op high en helemaal geen last van framedropsRtN schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
[...]. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?
Verwijderd
Ik zou zeggen, probeer eens andere (nieuwe én oudere) drivers.RtN schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
Kheb hem net geinstalleerd, echt een super spel. Alleen de performance is nie al te best op mijn 6800 ultra, als je leest dat een systeem me een 9800 pro alles op high en zo mogelijk op highest kan @ 1280*1024 inclusief high fsaa, dan zou je denke da een 6800 ultra da ook kan, niet dus dan heb ik wel regelmatige een framedrop. Ook heb ik het idee da de demo zelfs wa beter draaide dan de full version. Is dit een probleem van nvidia of de 6800 serie, of is het gewoon zo zwaar?
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Verwijderd
Hijs hier nog niet uit hoorMopster schreef op 25 september 2004 @ 19:03:
tspel was nergens te vinden in tstadVolgende week elke dag eens gaan rondkijken
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dude, hoe moelijk is een img tag ervoor zettenVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:50:
Hier wat linkjes naar wat screens die ik net gemaakt heb. Had eigenlijk even geen zin (spel is te leuk, als ie uit is zeker kopen!!) dus vandaar de linkjes.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:20 ]
Verwijderd
Op printscreen drukken en dan plakken in paint of photoshop of iets dergelijksADMK schreef op 25 september 2004 @ 22:14:
hoe maak je in-game screens? moet het met een appart progamma of kan dat ook in-game?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:48 ]
Leven en laten leven!
Tip 1: laat die senaat af en toe lekker stikken met die opdrachtenStranglem schreef op 26 september 2004 @ 01:03:
zooon prachtig spel,
en ook beetje lastig
ik krijg maar niet iedereen happy. En als dat eindelijk lukt heb ik al mijn geld opgemaakt.
Dus kan ik niet nieuwe units kopen en de ouwe retrainen, dus kan ik niet de opdrachtjes van de senaat uitvoeren.
any tips?
beetje strategytips misschien?
dat gaat wel irritant, telkens alt tabbenVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:45:
merci voor het aanpassen, weet dat het niet moeilijk is om img ervoor te zetten, maar dacht het ivm size. Heb photoshop nog niet geinstalleerd en wou toch even snel wat neerzetten, maar nogmaals erg bedankt voor aanpassen. Zo is het voor mensen toch nog even wat fijner om te zien (volgende keer zal ik het goed doen)
Ben nu aardig in opdracht voor de senaat aan het opdrachtjes uitvoeren. Deze game is gewoon onmogelijk groot zeg. Heb nu net een stukje Sicilie veroverd, en ben daar aardig wat tijd mee kwijt geweest om daar te komen. Laat staan voordat je een Empire hebt. Ben benieuwd hoe het met de management kant gaat als je op grote schaal bezig bent. Nu is het leuk en te behappen, maar als je een heel rijk hebt, gne gne, dan verveel je je niet denk ik.
[...]
Op printscreen drukken en dan plakken in paint of photoshop of iets dergelijks
Verwijderd
Beter is het om gewoon een los progsel te installeren, die elke keer dat je op printscreen drukt de afbeelding direct opslaat. Via Google vind je vast wel aardig wat van dat soort programma's.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Belegeren? Slachten die hapTimocos schreef op 26 september 2004 @ 11:13:
Heb nu een leger van 5000 man en ben een dorpje van 450 man aan het belegeren
Verwijderd
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Verwijderd
Wat had je dan verwacht? Dat ze zouden zeggen dat je met de minimum specs de leukste battles niet zou kunnen spelenMrData schreef op 26 september 2004 @ 12:22:
Beetje jammer eigenlijk dat de makers in hun promotie claimen dat je zulke gigantische veldslagen als op de screenshots zonder snelheidsverlies kan spelen.
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:15:
[...]
Hijs hier nog niet uit hoor
We importeren allemaal uit de VS.
In een review heb ik gelezen dat je die kan unlocken door ze in een campaign volledig uit te roeien, dus het kan welJJJ schreef op 26 september 2004 @ 13:41:
Dit spel maakt ook mijn verwachtingen waar op 1 punt na: het is niet mogelijk een campaign te spelen met de andere legers. Dat vind ik wel erg jammer, bv. de Seleucids lijken me leuk om mee te spelen. Dat kan nu dus niet :/[/ME]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
Ik weet niet zeker of het op die manier moet, maar je kan ze iig unlockenTwee Dee schreef op 26 september 2004 @ 13:48:
[...]
In een review heb ik gelezen dat je die kan unlocken door ze in een campaign volledig uit te roeien, dus het kan wel
Het geldt alleen niet voor alle volken geloof ik (De galliërs niet dacht ik), maar dan mag je zelf even wat moeite doen om te zoeken als je het echt wilt weten
Ben je al tegen een limiet aangelopen danMrData schreef op 26 september 2004 @ 12:22:
Beetje jammer eigenlijk dat de makers in hun promotie claimen dat je zulke gigantische veldslagen als op de screenshots zonder snelheidsverlies kan spelen.
Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Heb 'm nog niet gespeeldWe Are Borg schreef op 26 september 2004 @ 14:26:
[...]
Ben je al tegen een limiet aangelopen dan? Okee, de veldslagen die ik tot nu toe heb gedaan zijn vrij klein (lees: max 3000 man total). Nog geen enkele keer een vertraging gehad. Het gaat misschien met 10.000 man mis, maar ik heb 'slechts' een 9800Pro. Ik kan dan upgraden naar een X800/6800GT of mijn resolutie terug schroeven naar 1024x768.
Ik ben absoluut tevreden over de snelheid en de beloftes klopen imo prima. Alles vol open en op 1280x1024 geeft een prima resultaat.
[ Voor 6% gewijzigd door MrData op 26-09-2004 19:31 ]
[ Voor 17% gewijzigd door BigFast op 26-09-2004 17:18 ]
Zodra je de desbetreffende faction verslaat kan je ze spelen, als je Emperor wordt allemaalJJJ schreef op 26 september 2004 @ 13:41:
Dit spel maakt ook mijn verwachtingen waar op 1 punt na: het is niet mogelijk een campaign te spelen met de andere legers. Dat vind ik wel erg jammer, bv. de Seleucids lijken me leuk om mee te spelen. Dat kan nu dus niet
Voor de rest is het heel gaaf om battles te vechten. De echte Shogun / Medieval sfeer is hetzelfde. Campaign is een grote verbetering. Ik stond er eerst wat sceptisch tegenover maar nu is dat weg. Het is allemaal een stuk strategischer geworden
* JJJ gaat nog even een custom battle doen
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 01:03 . Reden: Crosspost quote weggedit ]
lol, snel geregeld danVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:15:
[...]
Hijs hier nog niet uit hoor
We importeren allemaal uit de VS.
.
Daar zat ik ook al aan te denken, al licht het soms ook wel eens aan een driver aangezien ik het zelf wel eens heb gehad en mijn kaart toch echt niet te warm werdVerwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:18:
[...]
Lijkt me een probleem met de videokaart, of te hoog geklokt en te warm, of een driver probleem.
Verwijderd
Verwijderd
Vragen (niet alleen deze) kunnen een eigen topic krijgen in Spielerij - Problemen & Vragen. Dit topic is voor discussies bedoeld namelijk. Vergeet niet eerst de stickies te lezen en zelf het nodige te proberen.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 00:46:
Hmm, als ik het spel probeer op te starten dan runt hij voor een paar seconden en dan houd hij er weer mee op. en komt windows met de vraag of ik een rapport wil verzenden omdat er blijkbaar iets fout ging.
Verwijderd
Maak een group van meerdere units -> knopje rechtsonderaanStraphka schreef op 27 september 2004 @ 09:11:
Ik heb em ook een tijd zitten spelen en ik vind het een erg tof spel. Vooral de campaign map is leuker. Wat ik alleen mis (of kijk ik scheel?) is dat ik niet meer allerhande formaties kan kiezen voor mijn manschappen, dat vond ik namelijk altijd erg koel.
Jij bent het ook snel zatTimocos schreef op 27 september 2004 @ 10:25:
Hmm die wereldmap begint me beetje te vervelen helaas ... irritant dat je elke keer op de andere clans moet wachten enzo ...
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Mijn heldVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:58:
[...]
Maak een group van meerdere units -> knopje rechtsonderaan
Verwijderd
True, alleen 1280x968. Leuk voor de CRT mensen onder ons, maar voor een 19" TFT is dit niet grappig. Heb in ieder geval hetzelfde.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:18:
Iemand enig idee waarom ik niet 1280x1024 als resolutie kan selecteren, noch voor de Campaign, noch voor de Battle mapIk kreeg er best wel een zure smaak van in m'n mond, ik heb namelijk een 19" TFT en absoluut geen zin om op die brakke geinterpoleerde resoluties te werken waarbij randen van het beeld er afvallen. Ik bepaal zelf wel of m'n systeem het wel of niet aankan, en liever een lage framerate dan brak beeld.
In de demo kon ik nog wel gewoon 1280x1024 selecteren en spelen trouwens, dus het ligt niet aan de hardware of aan de drivers.
In de stad wordt het inderdaad een groot zooitje en wordt de tactiek snel een stuk minder. Kies ook veel liever voor belegeren i.p.v. direct aanvallen. Soms kiest de vijand er dan voor jou uit te dagen en komt hij zelf uit de stad. Dan wordt het gelijk een stuk leukerVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:28:
Heb het gister (voor de eerste keer) gespeeld, tis een zeer fraai spel jaalleen best klote dat je pas na een tijdje kan saven.. ik heb op een gegeven moment een battle snel moeten afmaken zodat ik daarna kon saven..dat sucked wel een beetje. Het aanvallen van een stad is wel een beetje irritant, want die gozers blijven gewoon binnen de muren..dus, je moet al je troepen door een gat in de muur proppen.. en eenmaal binnen is het 1 grote chaos
maar ja, ik ben nog maar net bezig dus misschien dat het wel gaat veranderen.
Het geluid van de archers is trouwens vrij cool, klinkt net echt
[ Voor 42% gewijzigd door We Are Borg op 27-09-2004 14:54 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Zat ik mezelf oko al af te vragen idd ...Kwartjuh schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
Aparte vraag mischien, maar kan iemand mij vertellen hoe ik Archers kan trainen? Ik ben nu op het werk, dus ik kan het niet zo nakijken, maar ik had zo'n ranged training facility gebouwd geloof ik, en daar kan ik alleen maar Velites mee trainen??
dan moet je f in de preferences.txt ff de resolutie aanpassen (je kan daar ook de tutorial uitzetten)Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:18:
Iemand enig idee waarom ik niet 1280x1024 als resolutie kan selecteren, noch voor de Campaign, noch voor de Battle mapIk kreeg er best wel een zure smaak van in m'n mond, ik heb namelijk een 19" TFT en absoluut geen zin om op die brakke geinterpoleerde resoluties te werken waarbij randen van het beeld er afvallen. Ik bepaal zelf wel of m'n systeem het wel of niet aankan, en liever een lage framerate dan brak beeld.
In de demo kon ik nog wel gewoon 1280x1024 selecteren en spelen trouwens, dus het ligt niet aan de hardware of aan de drivers.
die kan je pas bij een upgrade van dat training facilityKwartjuh schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
Aparte vraag mischien, maar kan iemand mij vertellen hoe ik Archers kan trainen? Ik ben nu op het werk, dus ik kan het niet zo nakijken, maar ik had zo'n ranged training facility gebouwd geloof ik, en daar kan ik alleen maar Velites mee trainen??
[ Voor 5% gewijzigd door Straphka op 27-09-2004 15:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Alleen staat er voordat je aan een gevecht begint dat ze nog voedsel voorraad hebben voor een X aantal "turns".. en als je die stad binnen 10 turns moet innemen heb je niet echt veel tijd om dat af te wachteWe Are Borg schreef op 27 september 2004 @ 14:52:
Kies ook veel liever voor belegeren i.p.v. direct aanvallen. Soms kiest de vijand er dan voor jou uit te dagen en komt hij zelf uit de stad. Dan wordt het gelijk een stuk leuker
kan niet met de amerikaanse importversieVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:07:
En hoe zit het met de multiplayer! al iemand gedaan!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq