Rome: Total War *

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.339 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

ADMK schreef op 10 september 2004 @ 22:42:
[...]

2 weekjes toch? de release datum is toch 24/25 september?
Ow, ik dacht 1 oktober. Nog beter dan :*)
Yohann!s schreef op 10 september 2004 @ 22:16:
Question :Y)

ik heb eens gelezen dat je met 20.000units kon battle-en. Hoe zit dit dan als je LAN gaat doen met 8players ? heeft iedereen dan nog steeds 20.000units ? (want dan heb je echt wel ERG veel units namelijk....)
Per persoon kan je max 20x100=2000 units inzetten, daar ben ik vrij zeker van. De maximale grootte van 1 groep units is namelijk 100, en je kan maximaal 20 groepen inzetten, dacht ik. In Medieval waren dat 16 groepen. De rest stond dan als 'reinforcements' buiten het slagveld te wachtten. Zeer irritant, aangezien het hele voordeel van meer units boven dat aantal wegviel. Het is natuurlijk veel effectiever om met 2000 mensen op 1000 mensen tegelijk in te hakken, dan om eerst met 1000 mensen op 1000 mensen in te hakken, en dan nog eens met 1000 man op wat er nog over is van de andere groep van 1000.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 09:26 ]

Verwijderd

Nee je groepen kunnen groter zijn dan 100, die barbarian infrantry kan bv tot 180 man groot worden (enkel in de demo nog maar, dus mss in volledige spel wel tot 200)

180 X 20 = 3600 :)

Het is ook wel evident dat je bv geen 180 olifanten kunt hebben :o) kvind een groep van 18 olifanten al groot genoeg :p

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:40:
Nee je groepen kunnen groter zijn dan 100, die barbarian infrantry kan bv tot 180 man groot worden (enkel in de demo nog maar, dus mss in volledige spel wel tot 200)

Het is ook wel evident dat je bv geen 180 olifanten kunt hebben :o) kvind een groep van 18 olifanten al groot genoeg :p
ze kunnen nog groter worden hoor :P
op totalwarcenter.com werd er nog gezegt dat je per groep 300 soldaatjes kan hebben :P 300*20 = 6000 :o

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

En wie gaat dat draaien dan, daar heb je een NASA computer voor nodig om 20.000 units te laten draaien 8)7

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Ik ben benieuwd. Ik had MTW nooit gekocht maar RTW zal ik zeker wel gaan kopen. Ik hoop echter dat er een soort van sandbox mode inzit. Ik speel namelijk niet graag in een gelimiteerde tijd etc. Ik wil gewoon legers bouwen en aanvallen totdat ik alles uitgeroeit heb. Helaas heb je daar zelden de tijd voor. In MTW moest je dan ook die savegame hacken.

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Steffy schreef op 11 september 2004 @ 11:11:
En wie gaat dat draaien dan, daar heb je een NASA computer voor nodig om 20.000 units te laten draaien 8)7
dat valt denk ook wel weer mee hoor :)

alleen is de game al gold? hij komt nl. al bijna

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:40:

Volgens mij niet. Je kan wel opgeven in een custom battle dat je zoveel mannetjes hebt in een unit, met die modificaties voor de demo. Ingame zal het denk ik toch echt 100 zijn, maargoed, stel dat het 180 is :P Dan is het 3600, maar je zal natuurlijk nooit écht met 20 groepen van 180 man vechten, net zoals je in Medieval nooit met 16 groepen van 100 man vocht :)
Kaap schreef op 11 september 2004 @ 12:26:
Ik ben benieuwd. Ik had MTW nooit gekocht maar RTW zal ik zeker wel gaan kopen. Ik hoop echter dat er een soort van sandbox mode inzit. Ik speel namelijk niet graag in een gelimiteerde tijd etc. Ik wil gewoon legers bouwen en aanvallen totdat ik alles uitgeroeit heb. Helaas heb je daar zelden de tijd voor. In MTW moest je dan ook die savegame hacken.
Ja, on-ge-loo-fe-lijk irritant was dat :r Was ik net lekker met een campaign bezig, ja sorry je tijd is om, de middeleeuwen zijn voorbij |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 12:57 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:56:
Ja, on-ge-loo-fe-lijk irritant was dat :r Was ik net lekker met een campaign bezig, ja sorry je tijd is om, de middeleeuwen zijn voorbij |:(
|:( Dat was idd redelijk iri ja, zeer vervelend, ik heb heel europa bij M:TW nooit kunnen veroveren door de veel te korte tijd :/

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Het is eindelijk zover dat ik met de romeinen op Very Hard weet te winnen.
. . . . . . . . . . . . . . . . Men Deployed . Kills . Men Remaining
Captain Hannibal: . . . . . . . 800 . . . . 879 . . . . . 170
Captain Sempronius (player) 1543 . . . 740 . . . . . 764

En ik dacht nog wel dat het een eitje zou zijn met zo'n grote meerderheid. Maar die olifanten zijn een werkelijke plaag net als de Sacred Band Cavalry.
Hoe heb ik het uiteindelijk aangelegd?
Na een paar keer volledig in elkaar te zijn gehakt leek het me toch een beter plan om niet zelf in de aanval te gaan:
• De vijand staat op een helling waarmee hij een belangrijke tactische positie in bezit heeft.
• De vijand is uitgerust terwijl jou manschappen toch al een klein beetje moe geworden zijn van de mars naar de vijand toe. Dat kun je zien aan de status 'warmed up' i.p.v 'fresh'.
• De Phoeni infantry staat perfect opgesteld om jou legers in elkaar te hakken. Het hele romeinse legioen loopt zich zowat te pletter op die linie.
• Belangrijker nog is dat je op die manier de vijandelijke War Elephants de kans geeft om van twee kanten aan te vallen. En vooral de kracht waarmee dat gebeurt moeten jou eenheden wel het gevoel geven dat de situatie hopeloos is. Ze worden dan van alle zeiden belaagd en als de vijandelijke Sacred Band cavalry vanuit het bos ook nog eens in de aanval gaat is het zwakke lijntje dat moreel heet helemaal gebroken.

Vanaf de positie van de rivier en de romeinen gezien (niet vanuit de bergen):
Mijn tactiek is blijven staan, en eerst je vier Velites eenheden op laten rukken, splits ze in twee groepen en laat de ene groep de linker Skirmishers aanvallen en de andere groep de rechter.
Ondertussen laat je je cavalerie (Equites) als èèn geheel oprukken tegen de linker Barbarian Cavalry Mercenary, stuur als extra duwtje de Roman General mee, met een beetje geluk verlies je 20 ruiters, en stuur je de meest beschadigde eenheid achter de Numedian Mercenary (cavalerie met speerwerpers) aan. Dit is een zwakke eenheid die zelfs door 10 ruiters verslagen kunnen worden. Daarom is het nutteloos om je sterkste cavalerie eenheid daarmee te vermoeien.
Zodoende is je linkerflank vrij, en kun je je Roman General weer bij je linies plaatsen en de vrije Equites eenheid als dreig unit gebruiken.
Zorg dat je nu zo snel mogelijk je Velites (speerwerpers) terugtrekt, voorkom ook een schade van meer dan 33% (20 personen). Een gevluchte eenheid is namelijk erg jammer, vooral omdat speerwerpers behoorlijk effectief zijn tegen olifanten.
Nu hangt het van de situatie af, maar ik had nog de mogelijkheid om mijn Triarri tegen de Sacred Band Cavalry op de rechterflank in te zetten.
Hiervoor heb ik drie eenheden Triarri's gebruikt, en mijn Roman General er achter laten lopen (als je op dat hoorn tekentje klikt, gaat je generaal stijgeren. Volgens mij geeft dat je manschappen extra moed). Een belangrijke tip is wel dat je je manschappen op loose conditie zet. Dat betekent dat je manschappen verder uit elkaar gaan staan. Als de vijandelijke cavalerie dan op je in chargeert beperkt dat de schade enigszins, en kun je harde klappen flexibeler opvangen (jou eenheden hebben meer ruimte om te ontwijken).
Ik hield de helft aan manschappen over, de grote vijandelijke legereenheden marcheerden ondertussen heen en weer, maar er gebeurde verder niets opmerkelijks. Mijn Hastati en Principe eenheden (8 stuks totaal) heb ik op 'fire at will' gezet (icoontje met die haak). Dat houdt in dat ze de vijanden met speren bestoken.
Zowel met mijn Velites als met mijn Hastati heb ik geprobeerd de vijand naar mijn legermacht te lokken. Alleen het kwam niet verder dan her en der heen en weer gekogel met speren en pijlen. Op een gegeven moment zag ik echter mijn kans schoon. De vijand had op de linkerflank zijn War elephants verzamelt (beide groepen), en nog belangrijker: die bevonden zich een eind voor hun eenheden (alleen). Ik heb direct mijn Velites Principes en Triarri erop af gestuurd.
Eerst zorgde ik voor een bekogeling en daarna stuurde ik mijn krachtige eenheden erop af in loose condition (verspreidde formatie), een enkele eenheid liet ik daadwerkelijk aanvallen. Toen rukten de vijandelijke Elephants op en ramden zich door het eerste leger heen maar daarna liepen ze zich vast in mijn wijd verspreide formaties. Ze hadden nog geen eigen eenheden in de buurt en ze waren alleen. Dit alles was genoeg om ze op de vlucht te jagen.
Toen kwamen ook de Phoeni infantery en de Barbarian Mercenary aangerukt. Maar zonder War Elephants kon ik ze makkelijk een tijd vast houden met twee Hastati en Principes eenheden. Ondertussen jaagde ik met mijn Equites (cavalerie) de vijandelijke Skirmishers en Cretan Archers op de vlucht (zeer zwakke missile eenheden).
Toen kwam de eerste groep War Elephants terug. Maar doordat ik maar de helft van mijn Troepen in verspreidde formatie aan het front had, met een aanmoedigende Generaal, en reserve eenheden daar achter beschadigden de War Elephants voornamelijk meer de eigen linies dan de mijne. Mijn eenheden waren namelijk verspreid en moeilijk te beschadigen tegenover hun eigen dichte eenheden Phoenis en Barbarian Mercenary. Verder kwam daarbij dat de War elephants toch al niet meer in puike conditie waren door de eerste klap, zodat deze eenheid totaal op de vlucht sloeg. De andere groep War Elephants zat mijn vluchtende cavalerie achteraan, waardoor die geen bedreiging vormde voor mijn dichte eenheden die ik na deze slag direct van alle zijde op de vijandelijke Phoenis, Barbarian Mercenary en de grootste groep overgebleven Sacred Band Cavalry (eenheid van 60 i.p.v. 40) eenheden stortte. Dit in zulke dichte eenheden en van letterlijk alle kanten (eerst natuurlijk de voorkant binden, daarna de zijkant en daarna eenheden van achter laten benaderen) waardoor de vernietiging snel plaats kon vinden.
Opvallend was wel dat de vijandelijke phoeni pas in zeer laat stadium wilde vluchten, terwijl bijna alles al vernietigd was. Ik bevond me echter in de juiste positie waarbij ik mijn eenheden kon binden aan de vijand en ze nergens anders nodig had, waardoor ik ze rustig kon vernietigen. Mijn overgebleven Equites eenheid die helemaal in het begin achter de Numedians Mercenary (speerwerpers cavalerie) aan zat, en ze ook vernietigd heeft, kon nu rustig de overgebleven vijandelijke Skirmishers en Cretan Archers opruimen.
Wat de vijandelijke generaal betreft, die was al bij de eerste stormloop voor de tweede Elephants charge op de vlucht geslagen.
De andere War Elephants eenheid die achter mijn gevluchte cavalerie eenheid aanzat kwam pas terug toen de strijd al beslecht was. Het kostte me geen moeite om deze door omsingeling en met uitgestrekte formaties op de vlucht te jagen.

Conclusie demo: erg goed. De romeinen zijn moeilijker dan de Carthagen, maar als je je eenheden op loose condition (uitgestrekte linies) zet, dan schild dat enorm veel in de schade die je moet incasseren door de War Elephants. Ook belangrijk is je missiles van je Hastati en Principes in te schakelen. Probeer ook eerst de Elephants weg te krijgen en dan pas in dichte drommen de Phoenis te grazen te nemen.
Nadat ik trouwens de Rome Info gelezen had (Start->alle programma's->Rome Total war Demo->Rome Total war help->Rome info flash) ben ik echt overtuigd van de kracht van dit spel. De tactische map, je diplomatie, het opbouwen van steden, het opbouwen van legers, en dan de uiteindelijke verovering. Dit spel ziet er gewoon immens uit, ik ga hem voor 98% zeker kopen :9~

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Karel V schreef op 11 september 2004 @ 16:53:
Het is eindelijk .... ik ga hem voor 98% zeker kopen :9~
Inderdaad zo heb ik het ook gedaan, er zijn namelijk 2 cruciale punten in dat gevecht:
1. je weet al dat er aan beide kanten zich equites verbergen
(ofwel de verassing is weg, niet erg realistisch)
2. Bij het ontdekken en aanvallen van 1 van deze vijandelijke equites breekt het leger van Hannibal op (phoeni infantry gaat uit phalanx) en marcheert naar links of rechts. Strategisch gezien is dit een slechte beslissing van de AI ofwel een move die uiteindelijk tot verlies zal lijden.

• ddajantje
  • Laatst online: 01-06 08:03
tja en je olifanten percies op het juiste moment inzetten als ze gek worden lopen ze hun hele leger dood+ een beetje van je zelf,
maar daar worden ze zo bang van dat er zo veel weg lopen :P.
de "verscholen" paarden heb je dan niet eens nodig :D ook nie op very hard

! wil deze game !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk rome kunnen spelen, een 32 mb grafische kaart is stom genoeg te weinig blijkbaar ;)

Positief:

- Spel loopt zeer soepel op mijn athlon xp 1900, 512 mb ram, 9700 pro (niet oc'ed) , alles op full 1280x1024, dat had ik echt niet gedacht!!
- Kan niet wachten op nog grotere battles!

Negatief:

- De muissnelheid, die is echt vervelend traag op het scherm, ik zie nergens bij opties dat het sneller kan??
- Sommige dingen worden slecht weergegeven: De paars witte banners in de tutorial, de bossen op de achtergrond in het intro-tje van de tribia battle
- Het lange wachten bij dubbel klikken van een unit doordat men blijkbaar perse erheen wil "vliegen"
- Inzoomen op een battle is echt super... maar je hebt er vrijwel nooit tijd voor.
- Je ziet op je minimap wel een unit staan, maar welke het is, is zeer onduidelijk en moeilijk te bepalen.

Verder wel prima, ik ben benieuwd naar de full version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Steffy schreef op 11 september 2004 @ 13:13:
[...]

|:( Dat was idd redelijk iri ja, zeer vervelend, ik heb heel europa bij M:TW nooit kunnen veroveren door de veel te korte tijd :/
offtopic:
Een tipje ;) Probeer de Germans eens, dan kan het iig. Maarre vroege expantie is noodzakelijk. Ik zou de Almodahds iig zover verslaan dat ze je weinig kunnen maken. Dan ga je het wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:56:
[...]

Volgens mij niet. Je kan wel opgeven in een custom battle dat je zoveel mannetjes hebt in een unit, met die modificaties voor de demo. Ingame zal het denk ik toch echt 100 zijn, maargoed, stel dat het 180 is :P Dan is het 3600, maar je zal natuurlijk nooit écht met 20 groepen van 180 man vechten, net zoals je in Medieval nooit met 16 groepen van 100 man vocht :)
Wie zegt dat.. bij een aanval van mij op Constantinopel had ik 12.000 man vs 10.000... Mijn pc en mijn snelheid om eenheden te besturen stortte al snel in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Nog iets van 2 weken of niet soms voor ie komt, geweldig, tegen die tijd kan ik het mooi van mijn maandelijkse overheids bijdrage kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
ik heb gehoord dat die in de US de 27te uitkomt en in europa begin oktober, ik weet niet of dit waar is maar t zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR

TCR

pfffffffff

ADMK schreef op 12 september 2004 @ 22:47:
ik heb gehoord dat die in de US de 27te uitkomt en in europa begin oktober, ik weet niet of dit waar is maar t zuigt
bij gcshop.nl waar ik hem besteld heb is die nu ook verschoven van 24 sept naar 1 okt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Rome: Total War has been released to manufacturing and is on track for a September 22 release in North America.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
De game is iig Gold :)

http://www.gamer.nl/nieuws/23634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Nou, als ie eerst in de States uit is down ik het spel zodat ik in idd geval kan beginnen, zodra ie hier is koop ik de game alsnog want een Uitbreiding is zo goed als zeker net als de vorige 2 delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Nog twee screenshots: De smurfen in de aanval!! (zie verhouding boom->soldaten)
Afbeeldingslocatie: http://img1.gamesweb.com/pc/r/rometotalwar/bild21.jpgAfbeeldingslocatie: http://img1.gamesweb.com/pc/r/rometotalwar/bild20.jpg
Is de onderste sliert Italie? Dan hebben ze ook seizoenen ingebouwd, met sneeuw enzo.
Afbeeldingslocatie: http://img1.gamesweb.com/pc/r/rometotalwar/bild19.jpgAfbeeldingslocatie: http://img1.gamesweb.com/pc/r/rometotalwar/bild18.jpg
Dat is natuurlijk goed werk :D

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel V schreef op 13 september 2004 @ 22:17:
Nog twee screenshots: De smurfen in de aanval!! (zie verhouding boom->soldaten)
[afbeelding][afbeelding]
Is de onderste sliert Italie? Dan hebben ze ook seizoenen ingebouwd, met sneeuw enzo.
[afbeelding][afbeelding]
Dat is natuurlijk goed werk :D
Meeste bomen waren een heel stuk groter omdat het toen nog oerbos was.
Bomen werden toen een heel stuk ouder omdat er toen nog geen gigantische houtkap industrie aanwezig was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
wordt straks wennen met de nieuwe map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Dit ziet er wel vet uit, wat ik me nu afvraag is, die kaart, die laat alle seizoenen zien? Want hier is het winter op de kaart. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 14 september 2004 @ 17:23:
[...]

Dit ziet er wel vet uit, wat ik me nu afvraag is, die kaart, die laat alle seizoenen zien? Want hier is het winter op de kaart. :?
Er zijn 2 'turns' elk jaar, een jaar is dus opgedeeld in het warme helft en de koude helft (winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o

Dat is al over een week :9
Steffy schreef op 14 september 2004 @ 17:23:
[...]

Tss, als jullie nou eerst eens die flash bij de demo bekijken :P

Eén beurt staat gelijk aan een half jaar, winter/zomer dus. De reden dat er wel sneeuw ligt in Duitsland maar niet in Italië ligt nogal voor de hand, niet?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 22:12 ]

• TCR

TCR

pfffffffff

ff wat anders. Je kan bij cretan archers kiezen voor flaming arrows heeft dit een effect of is het enkel visueel anders?

oh ja rome tw is trouwens gerieviewd in de nieuwste pcgamer weet iemand of ze het wat vonden?
nieuws: Plaatjes van een schokkende vierde generatie
helemaal onderaan de voorkant.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 22:11:
[...]

:o

Dat is al over een week :9

[...]
De reden dat er wel sneeuw ligt in Duitsland maar niet in Italië ligt nogal voor de hand, niet?
Heb je mij horen zeuren of het verschil tussen duitsland en italië. ik leef al ongeveer 20 jaar op deze aarde en snap dat er klimaats verschillen zijn op deze aard ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Ja, volgende week :) Call Of Duty is al reeds verstuurd na de winkels in Noord-America :) Maar goed Rome: Total War is veel leuker, ik wacht met spanning op het spel. Dit keer komt ie uit Amerika dus kan wel even duren :(

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

TCR schreef op 15 september 2004 @ 12:58:
ff wat anders. Je kan bij cretan archers kiezen voor flaming arrows heeft dit een effect of is het enkel visueel anders?
De flaming arrows duren langer om af te vuren, maar schijnen ook angst op te wekken bij de mensen die hun kameraden zien affikken. :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Karel V schreef op 11 september 2004 @ 16:53:
Het is eindelijk zover dat ik met de romeinen op Very Hard weet te winnen.
Hoe kan je de romeinen gebruiken dan bij die demo? Kan namelijk maar 1 partij kiezen (ander is non-playable) :)

De demo is erg cool, al vond ik het jammer dat er een groot verschil zit tussen de oefen missie en de 'echte' missie. Ik heb de oefen missie gedaan en ging best lekker. Beetje alles proberen en dat met 3 groepen. De echte missie is dan gelijk een, in mijn ogen, mega leger waar ik even niks mee kon. Easy gewonnen en medium nu ook, dus straks maar hard proberen. Leuk spel dat zeker, maar ik had persoonlijk liever een tussen missie gezien waar je niet zoveel soldaten moest besturen.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
We Are Borg schreef op 15 september 2004 @ 18:04:
[...]

Hoe kan je de romeinen gebruiken dan bij die demo? Kan namelijk maar 1 partij kiezen (ander is non-playable) :)

De demo is erg cool, al vond ik het jammer dat er een groot verschil zit tussen de oefen missie en de 'echte' missie. Ik heb de oefen missie gedaan en ging best lekker. Beetje alles proberen en dat met 3 groepen. De echte missie is dan gelijk een, in mijn ogen, mega leger waar ik even niks mee kon. Easy gewonnen en medium nu ook, dus straks maar hard proberen. Leuk spel dat zeker, maar ik had persoonlijk liever een tussen missie gezien waar je niet zoveel soldaten moest besturen.
Er staan wat mods op internet... Er is er 1 die je de mogelijkheid geeft om legers te maken van alle units die in de demo voorbij komen :)

Is best leuk :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

bij gcshop zie ik staan dat het pas 1 oktober komt

http://www.gcshop.nl/details.php?id=1138

dit was eerst vroeger, iemand anders ergens een bron dat hij inderdaad verlaat is?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Bizzarro schreef op 15 september 2004 @ 19:15:
bij gcshop zie ik staan dat het pas 1 oktober komt

http://www.gcshop.nl/details.php?id=1138

dit was eerst vroeger, iemand anders ergens een bron dat hij inderdaad verlaat is?
Nou, phoe he, een week later. Kom op zeg, zo erg is het nou ook weer niet. De week wachten komt mij wel goed uit want dan komt ie in mijn tentamen week uit, dan moet ik leren, kom ik niet in Leeuwarden, dus heb ik geen kans het te kopen, dus verspil ik geen tijd aan gamen ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Kwartjuh schreef op 15 september 2004 @ 18:56:
[...]

Er staan wat mods op internet... Er is er 1 die je de mogelijkheid geeft om legers te maken van alle units die in de demo voorbij komen :)

Is best leuk :)
Toevallig een linkje van de mod die bedoelt wordt :) ?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

We Are Borg schreef op 15 september 2004 @ 20:26:
[...]

geen link, heb het wel op mijn HD staan, mailen ook goed?

Verwijderd

We Are Borg schreef op 15 september 2004 @ 20:26:
[...]

Tsss, dit ken je toch vast wel: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/zoek.gif :P Daarmee vind ik als eerste post Animal Mother in "Rome: Total War *" waarin deze link wordt gegeven :)

Instructies in de readme file in de zip.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 21:49 ]

Verwijderd

TCR schreef op 15 september 2004 @ 12:58:
oh ja rome tw is trouwens gerieviewd in de nieuwste pcgamer weet iemand of ze het wat vonden?
nieuws: Plaatjes van een schokkende vierde generatie
helemaal onderaan de voorkant.
92% was het eindcijfer van PCGAMER USA, dat is heel hoog, totalwar: medeival kreeg 82%

"
Highs: Great strategic depth; amazing graphics; wonderful grand-strategy and visceral combat

Lows: Some AI problems, especially how it uses diplomacy; no "force production" of units
"

ff verder in gaand over die zogenaamde ai problems met Diplomacy:

"That said, the AI does some wonky things when it comes to negotiations. On a few occasions, their demands were a little extreme - such as wanting an exorbitant amount of money for something simple - and sometimes a simple exchange of information, such as maps, carries way too high a price."

,...dit zie ik eerder als realistisch.

en dat er geen "force production" is is natuurlijk al helemaal geen 'minpunt' eerder een pluspunt.

kortom ze vinden het een geweldig spel, die zogenaamde minpuntjes is gewoon een excuus om het geen 100% te geven.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

De AI zal altijd beter zijn dan bij Civ 1,2 en 3, daar was de AI werkelijk zo dom als het achtereind van een koe, daar gaven ze hele steden weg omdat jij 2 keer zo klein was als hun, dat was pas vaag 8)7

• TCR

TCR

pfffffffff

Steffy schreef op 16 september 2004 @ 17:32:
De AI zal altijd beter zijn dan bij Civ 1,2 en 3, daar was de AI werkelijk zo dom als het achtereind van een koe, daar gaven ze hele steden weg omdat jij 2 keer zo klein was als hun, dat was pas vaag 8)7
civ sloeg helemaal nergens op daar gebuikte ik ff wat cheats voor de lol. IK viel met een mig oid een ridder aan. Kan die ridder gewoon mijn mig schade toebrengen :Y)

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:49:
[...]

Tsss, dit ken je toch vast wel: [afbeelding] :P Daarmee vind ik als eerste post Animal Mother in "Rome: Total War *" waarin deze link wordt gegeven :)

Instructies in de readme file in de zip.
O+

Steffy: Bedankt voor het aanbod, maar niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoor dat Roman Total War al in het weekend van de 25ste sept uitkomt? weekje eerder dan gepland mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:22:
hoor dat Roman Total War al in het weekend van de 25ste sept uitkomt? weekje eerder dan gepland mensen!
dan komt hij pas in de USA uit geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM, kut!

Importeren die handel >:)

• We Are Borg

We Are Borg

Afbeeldingslocatie: http://img.gamershell.com/imagefolio/gallery/RTS/Rome_Total_War/Roman_archers_defend_their_.jpg Damn, hier zal je toch je handen aan vol hebben :9~

Verwijderd

We Are Borg schreef op 18 september 2004 @ 11:50:
[afbeelding] Damn, hier zal je toch je handen aan vol hebben :9~
Met een fps van 1 - 5 zul je wel genoeg tijd hebben om te reageren schat ik zo :+

• We Are Borg

We Are Borg

Dat is inderdaad een punt. Toch hebben ze het speelbaar gehouden voor alle kaarten in de demo. Best knap eigelijk :). Hopelijk zijn zulke grote gevechten ook speelbaar

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
We Are Borg schreef op 18 september 2004 @ 11:50:
[afbeelding] Damn, hier zal je toch je handen aan vol hebben :9~
:9~ :9~ :9~ Wat ga ik een studie achterstand oplopen als ik dit spel heb gekocht :9~ :9~ :9~

• TCR

TCR

pfffffffff

[b][message=21689398,noline]

Met een fps van 1 - 5 zul je wel genoeg tijd hebben om te reageren schat ik zo :+
ik zet hem toch de helft van de tijd op pauze om in rust mijn troepen te kunnen organiseren ;)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

UltraR-pc schreef op 18 september 2004 @ 13:33:
[...]

:9~ :9~ :9~ Wat ga ik een studie achterstand oplopen als ik dit spel heb gekocht :9~ :9~ :9~
Lol, daar zat ik dus ook aan te denken, die game komt net voor mijn tentamen week uit, dat is niet erg handig, had van mij nog wel een weekje mogen wachten :P

• ADMK
bij mij komt RTW uit een week voor m'n Herfstvakantie :P

• UltraR-pc
Wanneer worden nu eindelijk de 'recommended system requirements' gegeven?
De 'minimum requirements' zijn al een tijdje bekend (P3 1000mhz, 256mb,etc.). Maar ik wil weten of ik het spel op 1024 x 768 met alles op high zal kunnen spelen op mijn AMD athlon64 3000+, 512mb pc3200 en Radeon 9800pro. Je zou normaal toch denken van wel, maar als ik sommige van die screenshots zie begin ik toch hevig te twijfelen. Weet iemand toevallig wanneer de recommended requirements worden vrijgegeven?

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 18-09-2004 19:03 ]

• JeroenNietDoen
Jouw systeem zal in ieder geval niet bij de recommended specs zitten.

• UltraR-pc
Kaap schreef op 18 september 2004 @ 19:04:
Jouw systeem zal in ieder geval niet bij de recommended specs zitten.
Denk je? Mn cpu zal er toch geen enkel probleem mee hebben schat ik zo in :)
512mb geheugen zou iets te weinig kunnen zijn om die duizenden manschappen te kunnen verwerken. Van mn 9800pro heb ik geen idee wat ik moet verwachten bij dit spel. Toch niet de minste videokaart dacht ik zo (examencadeau :P ) maar weet iemand of het voldoende zal zijn? (btw, dit is geen gepats)

• We Are Borg

We Are Borg

Het zal nu nog een beetje gokken zijn. Mijn specs:

P4 2.8Ghz
1,5Gb ram
9800Pro

Alles high of very high (inclusief AA) @ 1280x1024 en de demo werkt soepel. Nu is dat gevecht maar klein vergeleken met de screens, maar als dat soepel draait verwacht ik dat op 1024 wel zal lukken bij de grote gevechten.

Wel grappig dat er meerdere mensen zijn die denken aan de studie en het uitkomen van het spel :D : ik dacht er ook al aan. Vlak voor tentamen periode. Maar goed.

Wat ik me wel afvroeg:

Ik heb wat filmpjes bekeken en kwam een filmpje tegen die verschrikkelijk veel op de film bravehart leek. Zijn er soms missie's en bepaalde senario's die je kunt spelen waaronder dus zulke gevechten :) ?

Side note: niet om te patsen, gewoon om in te schatten. Zijn zat mensen met dikkere specs en dat intresseert me dus ook totaal niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 18-09-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
We Are Borg schreef op 18 september 2004 @ 22:13:
Het zal nu nog een beetje gokken zijn. Mijn specs:

P4 2.8Ghz
1,5Gb ram
9800Pro

Alles high of very high (inclusief AA) @ 1280x1024 en de demo werkt soepel. Nu is dat gevecht maar klein vergeleken met de screens, maar als dat soepel draait verwacht ik dat op 1024 wel zal lukken bij de grote gevechten.

Side note: niet om te patsen, gewoon om in te schatten. Zijn zat mensen met dikkere specs en dat intresseert me dus ook totaal niet :P
Bij mij hetzelfde, de demo liep met alles aan op 1024 op high vlekkeloos. Maar zo'n aanval op een stad met een enorme muur met honderden boogschutters erop die op het leger van 10.000 man aan het schieten is. Dan betwijfel ik echt of mn geheugen en mn videokaart daar erg blij van zullen worden. Ik hoop van wel, mn pc is net nieuw, dan wil ik eigenlijk wel alles nog op high kunnen spelen.
BTW, ik had doom3 uitgeprobeerd (stom spel) en daar liep het soepel op 1024 op medium. Hoger begon hij te schokken. (en 1024 x 768 is voor mij een vereiste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hmmm, iedereen is niet erg zeker over zijn systeem, dat van mij stelt ook niet zo heel veel voor:

Athlon 2500+@2100mhz
2x256DDR (3200)
BBA ATI Radeon 9700 Pro

Meer geheugen is zeker wel een aanrader voor deze game of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Dat is dus precies wat ik me ook afvraag (1 x 512mb pc3200). Maar ik koop het spel gewoon, kijk hoe het loopt op high, en mocht dat schokkend gaan dan schat ik zo in dat het door het geheugen komt en bestel ik een reepje 512mb erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 18 september 2004 @ 18:32:
De 'minimum requirements' zijn al een tijdje bekend (P3 1000mhz, 256mb,etc.). Maar ik wil weten of ik het spel op 1024 x 768 met alles op high zal kunnen spelen op mijn AMD athlon64 3000+, 512mb pc3200 en Radeon 9800pro. Je zou normaal toch denken van wel, maar als ik sommige van die screenshots zie begin ik toch hevig te twijfelen. Weet iemand toevallig wanneer de recommended requirements worden vrijgegeven?
ik kon met dezelfde hardware de demo op 1600*1200, alles op z'n hoogst spelen zonder problmem...

hoewel er niet vveel manschappen waren denk ik wel dathet moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

UltraR-pc schreef op 19 september 2004 @ 12:32:
Dat is dus precies wat ik me ook afvraag (1 x 512mb pc3200). Maar ik koop het spel gewoon, kijk hoe het loopt op high, en mocht dat schokkend gaan dan schat ik zo in dat het door het geheugen komt en bestel ik een reepje 512mb erbij.
:'( Dat wil ik dus ook maar mijn mobo ondersteunt maar 2x een reepje PC3200, ik kan er gewoon niks meer bij zetten omdat ie dat toch niet pakt, heb het al geprobeerd maar werkt dus niet 8)7 ook met biosupdate's ofzo, niks. Daarom wil ik het ff weten want dan haal ik gewoon ff een mobotje dat wel gewoon 3 sloten PC3200 slikt en haal ik er ff 1 bij van 512 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Steffy schreef op 19 september 2004 @ 12:48:
[...]

:'( Dat wil ik dus ook maar mijn mobo ondersteunt maar 2x een reepje PC3200, ik kan er gewoon niks meer bij zetten omdat ie dat toch niet pakt, heb het al geprobeerd maar werkt dus niet 8)7 ook met biosupdate's ofzo, niks. Daarom wil ik het ff weten want dan haal ik gewoon ff een mobotje dat wel gewoon 3 sloten PC3200 slikt en haal ik er ff 1 bij van 512 :)
Ja, mijn mobo kan ook maar 2 reepjes pc3200 aan, dat is ook de reden dat ik voor een reepje van 512mb ben gegaan, kan ik nu zonder problemen uitbreiden naar 1 gig.
Waarom zou je een nieuw mobo aanschaffen? Vreselijk veel moeite man. Ik zou denk ik eerder mn huidige geheugen verkopen en dan 2 x 512mb pc3200 aanschaffen. (tenzij je een oud niet geweldig mobo hebt en dat toch wilde gaan vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 12:46:
[...]

ik kon met dezelfde hardware de demo op 1600*1200, alles op z'n hoogst spelen zonder problmem...

hoewel er niet vveel manschappen waren denk ik wel dathet moet lukken
Denk je niet dat die 512mb geheugen in de weg gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

UltraR-pc schreef op 19 september 2004 @ 12:53:
[...]

Ja, mijn mobo kan ook maar 2 reepjes pc3200 aan, dat is ook de reden dat ik voor een reepje van 512mb ben gegaan, kan ik nu zonder problemen uitbreiden naar 1 gig.
Waarom zou je een nieuw mobo aanschaffen? Vreselijk veel moeite man. Ik zou denk ik eerder mn huidige geheugen verkopen en dan 2 x 512mb pc3200 aanschaffen. (tenzij je een oud niet geweldig mobo hebt en dat toch wilde gaan vervangen.)
Ik heb een redelijk oud mobo, Asus A7N8X van juli vorig jaar, nu wilde ik er altijd al een Deluxe in hebben alleen nooit gekocht vanwege het geld gebrek, iemend toevallig een idee of de A7N8X Deluxe wel 3 keer 3200 Slikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Steffy schreef op 19 september 2004 @ 14:37:
[...]

Ik heb een redelijk oud mobo, Asus A7N8X van juli vorig jaar, nu wilde ik er altijd al een Deluxe in hebben alleen nooit gekocht vanwege het geld gebrek, iemend toevallig een idee of de A7N8X Deluxe wel 3 keer 3200 Slikt? :?
Kijk even op de Asus website zou ik zeggen. Daar staan uitgebreide specificaties van alle mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Steffy schreef op 19 september 2004 @ 12:48:
[...]

Waarom verkoop je dan niet 2x256mb en koop je 2x512 ? (of 1 of dimms van 1gig) ?
das goed koper dan mobo + 512.... (die 1dimmm van 1gig misschien niet :) )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Yohann!s schreef op 19 september 2004 @ 14:41:
[...]

Waarom verkoop je dan niet 2x256mb en koop je 2x512 ? (of 1 of dimms van 1gig) ?
das goed koper dan mobo + 512.... (die 1dimmm van 1gig misschien niet :) )
dat is idd goedkoper maar op die deluxe zit een erg goeie geluidskaart, aangezien die van mij stuk is gegaan na bijna 6 jaar (creative sounblaster 128) moet ik iets nieuws hebben en een redelijke geluidskaart kost ook weer €50 en als er op dat mobo een goeie zit kan ik die beter kopen en er 512 bij plakken, snap ie :P

Mare, laten we er geen mobo topic van maken :+ anders zitten ze hier straks weer te zeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, zullen we het ontopic houden :)

Als je wil weten wat je moet upgraden ga je maar naar CSL :P Het lijkt me een beetje onzinnig om er over te gaan speculeren of je PC het wel of niet trekt, dat is echt koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
is het iemand opgevallen, dat als de Barbarian Warband aanvallen, en ze bij de vijand zijn, ze zo'n Achilles-ala-troy-the-movie-jump doen? Was best kewl om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he shit, zie net op www.dynabyte.nl dat de release nu op 1 oktober staat ipv 24 september! :(

Jammer ik verheug me zo op de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
UltraR-pc schreef op 18 september 2004 @ 18:32:
Dude, ik heb exact hetzelfde, en het loopt als een T R E I N!
Ik had eerst een 1000Mhz Atlhon, met een radeon 9000 PRO... En damn, wat een verschil :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik geen last van een traag systeem :P
Demo draait zeer soepel, wat wil je op een P4 3,2 met 2G aan geheugen (+ Nvidia 6800 Ultra) Had eerst een Ati X800 XT maar de 6800 draait veel beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Kwartjuh schreef op 20 september 2004 @ 12:59:
[...]

Dude, ik heb exact hetzelfde, en het loopt als een T R E I N!
Ik had eerst een 1000Mhz Atlhon, met een radeon 9000 PRO... En damn, wat een verschil :Y)
Ja, de demo. Die loopt mij ook vlekkeloos. Maar daar komen, met mod., maar zo'n 2000 man in 1 keer in beeld. In het echte spel kan het voorkomen dat je 10.000 man + een stad met een grote muur eromheen (waar je systeem ook niet echt blij van wordt, zo'n muur) in 1 keer in beeld krijgt. Maar ja, ik wacht het maar even af. Mocht het niet goed gaan zal het waarschijnlijk aan mn geheugen liggen. 512mb erbij plaatsen is dan zo gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Hm, ik denk dat je het ook weer een beetje overschat.

Ik denk toch echt dat dit de gemiddelde veldslag word... ik had 2 legers... de romeinen en de barbaren... beiden hebben units met behoorlijke aantallen soldaten. Die tegen elkaar, met beidden ook nog eens archers (ook weer extra pijlen renderen) liep super soepel...

Ik ben wel benieuwd hoe steden worden, idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Denk niet dat dat de gemiddelde veldslagen worden. Ik vond de aantallen niet zo denderend.
En als ik mij niet vergis gebruiken ze nu een andere engine dan voor Shogun en Medieval. Ik verwacht dan ook dat er meer manschappen aan het begin kunnen verschijnen dan de max van 1000 of 960 bij Shogun en Medieval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

BigFast schreef op 20 september 2004 @ 15:17:
Denk niet dat dat de gemiddelde veldslagen worden. Ik vond de aantallen niet zo denderend.
En als ik mij niet vergis gebruiken ze nu een andere engine dan voor Shogun en Medieval. Ik verwacht dan ook dat er meer manschappen aan het begin kunnen verschijnen dan de max van 1000 of 960 bij Shogun en Medieval.
Er wordt idd een andere Engine gebruikt, 1 die zwaar indrukwekkend is en momenteel denk ik 1 van de betere engine's. Toch denk ik dat ze beter iets langer hadden kunnen wachten met de game, ik ben bang dat het gros van de mensen deze game niet meer gaan trekken wat toch jammer is, de game is momenteel grafisch top, beter dan wat dan ook maar dat eist een joekel van een systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan zie ik maar 1 optie als je een "joekel" van een systeem nodig hebt.

KOPEN! :P

Met iets meer geheugen en een betere videokaart kom je al een heel end!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:D Goeie woordkeuze hè, iedereen denkt gelijk weer door natuurlijk maar goed, wij houden het gezellig tot R:TW uit is hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 20 september 2004 @ 19:40:
[...]

Er wordt idd een andere Engine gebruikt, 1 die zwaar indrukwekkend is en momenteel denk ik 1 van de betere engine's. Toch denk ik dat ze beter iets langer hadden kunnen wachten met de game, ik ben bang dat het gros van de mensen deze game niet meer gaan trekken wat toch jammer is, de game is momenteel grafisch top, beter dan wat dan ook maar dat eist een joekel van een systeem
Mja, 1000MHz is toch niet meer echt een nieuw systeem, het is al wel 3,5 jaar geleden dat je een dergelijk systeem kocht (Tower of Power van spelletjesgarnaal anyone 8)7), als die-hard gamer koop je toch gewoon elke 2 jaar een nieuw systeem :? :X

Als je alles op low zet (waarom moet je alles op high kunnen zetten :? Is dat een voorwaarde voordat je tot aanschaf overgaat :?) kun je het daar nog op draaien, dus ik snap niet waar iedereen met een Athlon 64 3000+ zich zorgen over maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Steffy schreef op 20 september 2004 @ 19:40:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? Als ik de verhalen van de E3 moet geloven gaat dit best meevallen. De engine is juist zo gemaakt dat je geen dikke PC nodig hebt voor alle grote gevechten.

Natuurlijk zal 1600x1200 met een kaartje van +- 200 euro te veel gevraagd zijn bij de grote gevechten, maar ik verwacht dat deze engine vrij goed speelbaar zal zijn op de normale pc (lees: Geen X800, 2Gb ram, etc).

Dit wordt ook de hele tijd benadruk voor de makers van deze game. Lees de readme ook maar die bij de demo zit. Daarnaast denk ik dat game specs bijna altijd overdreven worden. Doom 3 zag ik het ook al aankomen. Hoop gezeur vooraf dat het allemaal te zwaar wordt en achteraf blijkt het allemaal prima mee te vallen.

Ik verwacht voor dit spel dus ook geen problemen met de gemiddelde pc :)

Vraagje trouwens:

Animal Mother in "Rome: Total War *"

Welke demo is dit dan :) ? Want ik kan deze missie niet spelen met de demo die ik heb. Na het lezen van deze reactie dacht ik ook al aan een andere demo :)

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 20 september 2004 @ 21:26:
Vraagje trouwens:

Animal Mother in "Rome: Total War *"

Welke demo is dit dan :) ? Want ik kan deze missie niet spelen met de demo die ik heb. Na het lezen van deze reactie dacht ik ook al aan een andere demo :)
Die is custommade, er zijn programma's in omloop waarmee je zelf de startcondities van de Battle of Trebia kan veranderen, om zo hele andere scenario's te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Natuurlijk zal 1600x1200 met een kaartje van +- 200 euro te veel gevraagd zijn bij de grote gevechten, maar ik verwacht dat deze engine vrij goed speelbaar zal zijn op de normale pc (lees: Geen X800, 2Gb ram, etc).
Ik denk dat je met een 9800 pro een heel eind gaat komen, waarschijnlijk heb je nauwelijks last. Denk ik, tis mierenneuken, maar ik durf zelfs te beweren dat ik, met mijn ti 4200 dit spel op 1024*768 alles op high het goed zal kunnen draaien. En dat is echt niet minimaal ;) maarja op een 15" crt wil je niet kleiner :). Nog ruim een week... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Valt me mee dat de minder legale versie nog niet uit is. Meestal zijn ze er voor RTS wel vroeg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik hoop dat die snel uit is want dan kan ik alvast beginnen in plaats van nog bijna 2 weken wachten omdat ze hier in europa altijd als laatste zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Steffy schreef op 21 september 2004 @ 17:07:
Ik hoop dat die snel uit is want dan kan ik alvast beginnen in plaats van nog bijna 2 weken wachten omdat ze hier in europa altijd als laatste zijn |:(
In dat geval download ik het spel toch eerst om het later dan te kopen :)

Jan: bedankt, heb het ook gedownload. Werkt nog niet super, maar ga zo verder proberen :)

Hopelijk komt het door het mod programma of wordt het nog verbeterd, want nu omgaan met grote groepen is een ramp. Ik heb het volgende gedaan

Mijn team: Triarii X 1000
Tegenstander: Gaul Calvery X een hoop ;)

Nu plaats ik deze Trarii in een groep om vervolgens in dubbele lijn voor de rivier te plaatsen. Dit is erg moeilijk, omdat ze vaak scheef gaan staan i.p.v. horizontaal t.o.v. de rivier.

Maar goed, dat eenmaal gedaan (duurt wel even om het goed te krijgen) vraag ik mij het volgende af: is het mogelijk de Triarri stil te laten staan wanneer de eerste paarden op de lijnen afknallen? Zodra namelijk de eerste paarden kapot slaan om de linie, gaat de rest eromheen zich ermee bemoeien. Gevolg: de strakke lijn knalt uit elkaar en hierdoor worden de paarden die er nog aankomen veel effectiever met aanvallen . Dit is erg onhandig voor grote gevechten, wanneer de lijn juist moet blijven om te zorgen dat de paarden die net iets later komen goed worden tegengehouden :)

Edit:Makkelijker positioneren heb ik voor elkaar. Je moet rekening houden met de 'commander' die bij de grote groep hoort.

[ Voor 61% gewijzigd door We Are Borg op 21-09-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is mogelijk om ze stil te laten staan. Het is een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb, dus ik weet het niet meer precies, maar je kunt ze op "hold position" of iets in die richting zetten, en/of op defensive.

Nu vallen ze niet uit zichzelf aan, en als de vijand terugtrekt, gaan ze er niet achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Klik op de "Guard" Knop, dan blijven ze staan en vallen niet automatisch aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 20:23:
Ja, het is mogelijk om ze stil te laten staan. Het is een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb, dus ik weet het niet meer precies, maar je kunt ze op "hold position" of iets in die richting zetten, en/of op defensive.

Nu vallen ze niet uit zichzelf aan, en als de vijand terugtrekt, gaan ze er niet achteraan.
als je ze wil laten stoppen, zodat ze dus niet achter de vijand aan gaan rennen druk je gewoon op "Cancel Orders" o.i.d. Of je zet em idd op Guard. Maar als je zelf ten strijden wil trekken is die cancel orders wel een handige ;)

offtopic:
Heb nooit zin om te wachten totdat zij een x aanvallen... })

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• We Are Borg

We Are Borg

Dat was het inderdaad. Wordt nog wel soms genegeerd door een paar mannen, maar dat is juist wel realistisch. Geweldig :)

Nu maar weer wachten :P

Verwijderd

Ik verwacht morgen een release, dus zo lang duurt het niet meer :P

• We Are Borg

We Are Borg

Laten we hopen dat jij gelijkt hebt :).

Dynabite en gcshop melden 30 sep/ 1 okt

Edit: Hmm, bol meldt 24 sep. Dynabite en gcshop zijn dus gewoon klote winkels bij deze :P

[ Voor 38% gewijzigd door We Are Borg op 22-09-2004 16:22 ]

Verwijderd

We Are Borg schreef op 22 september 2004 @ 16:18:

Edit: Hmm, bol meldt 24 sep. Dynabite en gcshop zijn dus gewoon klote winkels bij deze :P
Plus een bezorg tijd van een paar dagen.
ROME: TOTAL WARTM RELEASE DATES
Rome: Total WarTM has been released to manufacturing and will be shipping to retailers in North America on Wednesday, September 22. The game will be shipping to retailers in the United Kingdom on Wednesday, September 29 (and should be on sale around the 1st of October). France, Italy and Spain should see it on the shelves from Friday the 8th of October and Germany on the 30th of September. Other release dates will be announced soon.
Met andere woorden 22 sep gaat hij bij de fabriek de deur uit voor de V.S.
en 29 sep voor U.K. en de rest van daarna.

Dus ik denk niet dat BOL.com zijn belofte waar gaat maken.
(wat zeker jammer is, hopelijk wordt het dan 1 ockt en niet 8 )

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
We Are Borg schreef op 22 september 2004 @ 16:18:

offtopic:

Tis dynabYte ;)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

>:) 22 verscheept dus, vreemd dat ie dus nog niet vekrijgbaar is :D ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Is er eigenlijk een optie om de units in formatie te zetten? Hiermee bedoel ik dus -niet- meerdere groepen selecteren, groeperen en dan een formatie kiezen. Wanneer je 1 groep units hebt, dan vormen ze 1 lange lijn. Ik heb liever een compacte groep.

Of komt dit door de editor, want in de standaard missie worden alle units wel netjes compacter in een groep geplaatst (4 a 5 rijen) :)

Voorbeeldje gejat uit topic :P : http://www.picupload.net/files/20043008/1093873596.jpg

Bij mij vormen ze dus 1 lange rij

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 23-09-2004 11:45 ]

• Kwartjuh
Unit selecteren, en slepen met de muis. Zo kan je zelf aangegeven hoe de ranks worden verdeelt :)

• We Are Borg

We Are Borg

Kijk, dat is een handige feature :). Thanks

Verwijderd

Steffy schreef op 22 september 2004 @ 20:09:
>:) 22 verscheept dus, vreemd dat ie dus nog niet vekrijgbaar is :D ;)
De releasedate in de US is met een dag vertraagt :(

Verwijderd

Waar haal je die info vandaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:09:
Waar haal je die info vandaan?
Fora, mensen die EB Games hebben gebeld en te horen hebben gekregen dat ze hun pre-order pas de 23ste op kunnen halen.

Verwijderd

We Are Borg schreef op 23 september 2004 @ 11:43:
Is er eigenlijk een optie om de units in formatie te zetten? Hiermee bedoel ik dus -niet- meerdere groepen selecteren, groeperen en dan een formatie kiezen. Wanneer je 1 groep units hebt, dan vormen ze 1 lange lijn. Ik heb liever een compacte groep.

Of komt dit door de editor, want in de standaard missie worden alle units wel netjes compacter in een groep geplaatst (4 a 5 rijen) :)

Voorbeeldje gejat uit topic :P : http://www.picupload.net/files/20043008/1093873596.jpg

Bij mij vormen ze dus 1 lange rij
Plagiaat!!! :( Dat is mijn screenshot :( ;)

En over het selecteren, misschien dat je voor guard moet kiezen :?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.