Rome: Total War *

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik weet wel dat ik als Carthagers 50% van mijn leger uit olifanten opbouw 8)7
Tering, die maken echt met iedereen korte metten. Wel leuk om platgestampte en vliegende soldaten te zien :P

Een bijkomende complicatie is de Sacred band cavalry, die ook nogal taai is, en 2 units speermannen volledig afmaakt.

Rest mij slechts één vraag... Loopt het nou niet moeilijk, zo zonder voeten 8)7 Op mijn instellingen hebben de units dus benen die als een staak lopen, met een scherpe punt aan de onderkant dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 21:16

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

En nog een mod! Gaat lekker zo :)
http://www.totalwarcenter.com/downloads/db/?mod=17
This is a mod based on Vercincetorix's mod wich enables AI of the Romans in the Tutorial battle and enables you to play as the Gauls. Thank you Vercincetorix.

Now, this mod increases the unit sizes, and increases armour ratings, weapon quality ratings and experience ratings.

Now you'll have a very large Gaulish forse to deal with the senate. It is real fun to play, I can assure you. Have fun with it.
Wel erg makkelijk om te winnen met deze. :(

edit:
Iets over een spuit enzo.. (8>

[ Voor 6% gewijzigd door Animal Mother op 25-08-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal Mother schreef op 24 augustus 2004 @ 23:41:
En nog een mod! Gaat lekker zo :)
http://www.totalwarcenter.com/downloads/db/?mod=17

[...]

Wel erg makkelijk om te winnen met deze. :(
Pssst, kijk eens boven je ;)
Naja, in het echt marcheerde Dumnorix ook over de Romeinen heen.

Trouwens, hoe is het belegeren van een stad nu geregeld? Ik vond het gedoe in MTW zo zielig, een keep bestond uit niet meer dan een paar houten palen, waar je nog geen eens 400 man in kon stoppen als je ze allemaal een halve vierkante meter ruimte gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36

Aight!

'A toy robot...'

Ik vind het een beetje kaal uit zien, landschap en zo...

Of ligt dat aan mij?

Zou de demo wel eens downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:53:
[...]

Pssst, kijk eens boven je ;)
Naja, in het echt marcheerde Dumnorix ook over de Romeinen heen.

Trouwens, hoe is het belegeren van een stad nu geregeld? Ik vond het gedoe in MTW zo zielig, een keep bestond uit niet meer dan een paar houten palen, waar je nog geen eens 400 man in kon stoppen als je ze allemaal een halve vierkante meter ruimte gaf...
Nu zijn er complete steden, met gebouwen zoals theaters en arena's enzow... en muren, waar je mannen op kunt zetten.

De aanvallers kunnen battering-rams gebruiken, grote siege torens, of gewoon ladders :)

Tis dus niet eens te vergelijken met de oude total War games _/-\o_

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Aight! schreef op 25 augustus 2004 @ 10:03:
Ik vind het een beetje kaal uit zien, landschap en zo...

Of ligt dat aan mij?

Zou de demo wel eens downloaden
Ligt aan jouw ;) Er staan misschien geen honderden boomen, maar als je inzoomt zie je wel overal gras dingetjes enzo en kleine bosjes/struikjes als je ook uitgezoomt bent.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
en dan nog, in de winter ziet het er vaak kaler uit als in de lente/zomer/herfst ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de demo probeer te starten krijg ik een zwart scherm en zegt ie na reboot dat m'n gfx card een drawing operation niet uit kon voeren? Heb een R9600, dus dat lijkt me het probleem niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop wel dat ze een aantal punten van ergernis hebben verbeterd:

-Troepen moeten sneller door bevriend terretorium kunnen
-Een emissarie (ofzo) moet sneller kunnen reizen: In een jaar kon je in de middeleeuwen echt wel van marroko naar Rusland en weer terug.
-Je moet invloed kunnen uitoefenen op de dingen die vernietigd worden als je een provincie veroverd

Dat zijn bij MTW echt een paar dingen waar ik gek van wordt. Overigens maakt deze game 100% kans om door mij gekocht te worden :)
Hopen dat er een mooie poster bij zit :)
edit:
Ik lees net in de flash dat het mogelijk is om 'key buildings' te vernietigen in een stad, zelfs als je die niet veroverd. Dit geeft me goede hoop dat deze gewoon blijven staan als je ze niet vernietigd en de stad wél veroverd :*)

edit2:
Woei, een falanx formatie :D

edit3:
Het belegeren van een stad is gewoon te goed gedaan, tunnels onder de muur graven, onagers, battering rams, siege towers die je dan ook weer in de fik kan steken met fire arrows, kokende olie naar beneden gieten, :9~

edit4:
De plaatsing van legers op de tactical map heeft nu ook effect, zo kun je ze een bergpas laten bewaken, voor meer effectiviteit dan wanneer je ze gewoon midden in het gebied zou plempen...
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:28:
Als ik de demo probeer te starten krijg ik een zwart scherm en zegt ie na reboot dat m'n gfx card een drawing operation niet uit kon voeren? Heb een R9600, dus dat lijkt me het probleem niet. :?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Voel eens hoe heet dat ding wordt (hand op de heatsink), als je die niet aan kunt raken zonder dat je je hand verbrand is ie te heet. Installeer ook de nieuwste catalyst.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:36:
Nou, ik weet wel dat ik als Carthagers 50% van mijn leger uit olifanten opbouw 8)7
Tering, die maken echt met iedereen korte metten. Wel leuk om platgestampte en vliegende soldaten te zien :P

Een bijkomende complicatie is de Sacred band cavalry, die ook nogal taai is, en 2 units speermannen volledig afmaakt.

Rest mij slechts één vraag... Loopt het nou niet moeilijk, zo zonder voeten 8)7 Op mijn instellingen hebben de units dus benen die als een staak lopen, met een scherpe punt aan de onderkant dus :P
IDD, met Carthage hoef je alleen maar wat phalanx, archers en veel olifanten te hebben en de wereld ligt aan je voeten _/-\o_

De sacred band cavalry is idd erg sterk, 2 eenheden in de rug van het romeinse leger en 75% gaat er vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Lijkt me niet dat de game zo onbalanced zal zijn. Voor zover ik heb kunnen zien zitten er niet erg sterke units aan de kant van de romeinen. En al helemaal geen zware cavalerie. Die equits zijn licht. En ik heb ook geen zware spearman gezien, i.e. swiss pikemen in M:TW. Ik vermoed dan ook dat dat geen goede strategie zal zijn. Daarnaast heb ik aan romeinse zijde eigenlijk alleen maar javelins zien vliegen en geen pijlen. Dat zal ook een hoop uit maken, dus wat dat aangaat zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in.

Weet iemand nou al hoe ik die patch waardoor ik met de Romeinen speel ongedaan kan maken? Ik wil wel weer met de Carthagers, die had ik nog niet op elke moeilijkheidsgraad voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik heb gehoord over een spelprogamma genaamd 'Time Commanders' die in Engeland te zien was, Time Commanders is een soort wedstrijd waarbij 2 spelers een historische battle naspeelt in een spel die gebruikt maakt van de Total War Engine.
Weet iemand meer over deze spel progamma en of hij nog te zien is? klinkt erg interesant.
Er is ook een ander tv progamma op History Channel (Die wij nederlanders niet kunnen ontvangen) genaamd 'Decisive Battles' het is een progamma dat over de Romeinse geschiedenis gaat en battles worden dan via Rome Total War gereincarneerd.

Episodes van beide progamma's kan je jammer genoeg niet downloaden vanwege copyright, weet iemand of er ergens een DVD ofzo te koop is van de episodes?

[ Voor 3% gewijzigd door ADMK op 25-08-2004 16:19 . Reden: tiepo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Nog over die sacred band cavelary. Ik denk als je als romeinen 2 divisies archers hebt en 1 divisie "strong spearman" hebt, dat je die cavalery onder de zoden stopt. Als je kijkt naar S:TW en M:TW blijkt dat de heavy cavalery en de verschillennde knights goed tot staan gebracht werden door resp. nagata en door pikemen in combi. met archers/lightcavalry, deze moeten dan wel in de flanken aanvallen.

[edit]
* BigFast schaamt zich en fluistert; hoe en waar moet ik die patch uitpakken. :| heb het in de hoofddir gedaan, maar dan kan ik niet met de romeinen spelen, of moet ik dat dan ingame regelen?? Dat laatste lijkt me niet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BigFast op 25-08-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
eno vier die honderden olifanten die iedereen wil gebruiken, ik denk dat ze daar wel iets tegen hebben hoor ;) (heel duur en lange maak tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 19:06
BigFast schreef op 25 augustus 2004 @ 14:46:
Lijkt me niet dat de game zo onbalanced zal zijn. Voor zover ik heb kunnen zien zitten er niet erg sterke units aan de kant van de romeinen. En al helemaal geen zware cavalerie. Die equits zijn licht. En ik heb ook geen zware spearman gezien, i.e. swiss pikemen in M:TW. Ik vermoed dan ook dat dat geen goede strategie zal zijn. Daarnaast heb ik aan romeinse zijde eigenlijk alleen maar javelins zien vliegen en geen pijlen. Dat zal ook een hoop uit maken, dus wat dat aangaat zal het wel meevallen.
De demo zegt natuurlijk helemaal niks over de units die in de uiteindelijke game zitten, behalve dat de Romeinse legers gedisciplineerd en stug zijn en "barbarian" legers het moeten hebben van ogen-dicht-en-gaan.

Verder zal de game waarschijnlijk net zo (on)gebalancerd zijn als MTW. Deel van de magie van MTW was de uitdaging om zwakke beschavingen naar een overwinning te leiden.
M1lamb3r schreef op 25 augustus 2004 @ 17:02:
eno vier die honderden olifanten die iedereen wil gebruiken, ik denk dat ze daar wel iets tegen hebben hoor ;) (heel duur en lange maak tijd)
Halberdier-achtige units maken waarschijnlijk korte metten met olifanten. Het zijn niet de uber-units wat iedereen op basis van de demo nu denkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Anders op 25-08-2004 17:27 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op 25 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

De demo zegt natuurlijk helemaal niks over de units die in de uiteindelijke game zitten, behalve dat de Romeinse legers gedisciplineerd en stug zijn en "barbarian" legers het moeten hebben van ogen-dicht-en-gaan.

Verder zal de game waarschijnlijk net zo (on)gebalancerd zijn als MTW. Deel van de magie van MTW was de uitdaging om zwakke beschavingen naar een overwinning te leiden.

[...]

Halberdier-achtige units maken waarschijnlijk korte metten met olifanten. Het zijn niet de uber-units wat iedereen op basis van de demo nu denkt.
ik denk zelf, dat na enkele salvo's van boogschutters er niet veel meer overblijft van die mannetjes bovenop die olifanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op 25 augustus 2004 @ 16:40:
Nog over die sacred band cavelary. Ik denk als je als romeinen 2 divisies archers hebt en 1 divisie "strong spearman" hebt, dat je die cavalery onder de zoden stopt. Als je kijkt naar S:TW en M:TW blijkt dat de heavy cavalery en de verschillennde knights goed tot staan gebracht werden door resp. nagata en door pikemen in combi. met archers/lightcavalry, deze moeten dan wel in de flanken aanvallen.

[edit]
* BigFast schaamt zich en fluistert; hoe en waar moet ik die patch uitpakken. :| heb het in de hoofddir gedaan, maar dan kan ik niet met de romeinen spelen, of moet ik dat dan ingame regelen?? Dat laatste lijkt me niet ;)
Inderdaad, ga je schamen, want jij hebt gewoon de readme niet goed gelezen ;)
/Data/packs/ moet het dus in

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook de demo uitvoerig gespeeld.

ff wat punten die mij vooral waren opgevallen.

de gevechten gaan echt ongelofelijk snel. vooral charge's zijn heel krachtig. je ziet soms echt cavalery dwars door infanterie draven.

het ziet er daarom ook allemaal een stuk realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Anders schreef op 25 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

[...]

Het lijkt me juist dat deze demo veel zegt. De Romeinen zijn qua aantallen erg groot, maar juist qua tech niet erg overtuigend. Lijkt mij niet heel erg logisch voor een volk dat de "hele" wereld onderworpen heeft. Daarnaast, ga je schamen, is deze Hannibal in de 3e eeuw voor Christus, zoals je in de demo hebt kunnen horen, door de Alpen getrokken en heeft de Romeinen een aantal flinke nederlagen bezorgd. Dus dat ze hier met veel troepen staan die relatief zwak zijn klinkt logisch, de echt zware units zullen wel later komen. Dit kan ook niet anders aangezien ze erg veel veroverd hebben en dat kan op basis van deze demo niet, iig niet in mijn opinie ;) Daarnaast begint het spel zo rond 264 B.C. Dit speelt al zo'n 46 jaar later, op +\- 20% van het spel.

[edit]
De sacred band cavalary is erg goed aan te pakken met de trearii, en de olifanten kun je erg makkelijk routen, die moet je met je light infantry en de trearii aanvallen dan zijn ze zo weg, dan terugzakken en weer in lijn gaan staan, je paarden achter de carthagoers zetten en je trearii aan laten vallen met steun van skirmishers/javelins en dan je priciples inzetten en de paarden van achter laten komen...

[ Voor 14% gewijzigd door BigFast op 25-08-2004 21:00 ]

Verwijderd

Het is overigens onzin dat de Romeinen betere legers hadden dan hun vijanden. In de oorlog tegen Carthago kwam het vooral op de bekwaamheid van de bevelhebbers neer, de soldaten van Hannibal waren in de eerste jaren zelfs veel gedisciplineerder dan die van de Romeinen want die zaten vol veteranen. Rome heeft haar behoud vooral te danken aan verkeerde (strategische) beslissingen van Hannibal en goede beslissingen van o.a. Fabius Maximus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:01:
Het is overigens onzin dat de Romeinen betere legers hadden dan hun vijanden. In de oorlog tegen Carthago kwam het vooral op de bekwaamheid van de bevelhebbers neer, de soldaten van Hannibal waren in de eerste jaren zelfs veel gedisciplineerder dan die van de Romeinen want die zaten vol veteranen. Rome heeft haar behoud vooral te danken aan verkeerde (strategische) beslissingen van Hannibal en goede beslissingen van o.a. Fabius Maximus.
Wat je zegt is deels waar. Ze waren namelijk wel degelijk veel beter toegerust dan de 'barbaarse' stammen in het noorden. De overwinningen op Carthago zijn voornamelijk te danken aan de twee punische oorlogen die op zee zijn uitgevochten.

Dat Hannibal uiteindelijk verloor kwam vooral omdat de helft van z'n troepen de weg over de Alpen niet overleefde, niet omdat hijzelf zwak was: Voor hij in Italië kwam was hij al heel Europa doorgemarcheerd, hij stak namelijk van het huidige Marokko over naar Spanje.
BigFast schreef op 25 augustus 2004 @ 19:52:Daarnaast begint het spel zo rond 264 B.C. Dit speelt al zo'n 46 jaar later, op +\- 20% van het spel.
20% van het spel :? Dat mag ik toch niet hopen, het is niet zo dat het rond het jaar 50 vC ophield voor de Romeinen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 11:41 ]

• BigFast

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:01:
Dat zeg ik geloof ik ook, de Romeinen hebben in de demo een overwicht in manschappen maar zijn qua techniek etc. zeker de mindere van de carthagoers. Daarstaat tegenover dat ze weer superieur zijn tegenover de Gauls, voorzover de demo representatief is.

@ Jan: Sorry, 15%. De Campaign stopt rond 14 A.D. Ik zat dus een jaartje of wat fout. Weet niet meer waar ik het gelezen heb, of in dat flah gedeelte dat bij de demo zat of in dat interview in dit topic.

[edit]
voor de units in R:TW: klik Zware cavalary en zware infantry, en archers :)

[ Voor 7% gewijzigd door BigFast op 26-08-2004 14:36 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

:9 Net terug van een lange vakantie en zie dit ineens, ff gespeeld en wauw, dit speeld heerlijk, het ziet er goed uit, nadruk op de units en de gameplay en een voor RTS game zeer strakke maar niet overdreven omgeving.

Wat me opvalt is de camera, werkt lekker, het menu vind ik wat minder, had liever de oude menu uit de Medieval en Shogun gehad. De, euh ja, hoe noem je het, het gedrag zeg maar is echt goed. Als die paarden op een linie speerman storten zie je die paarden in die speren lopen en hun berijders vliegen er vanaf. Die paarden lopen mannetjes omver en die staan met veel gekreun weer op _/-\o_ . Prachtig gewoon. En hoe die leider zijn troepen eenmoedigd als ze aanvallen, echt zoals je het in films ook ziet met de zwaard naar voren en dan langzaam op gang komen.
De camere fixen op een groepje en volgen, te gek gewoon, simpel, dat ze daar nooit eerder op gekomen zijn.

Jammer dat ie zo kort is, je krijgt niet echt een goed beeld van het spel maar wat je ziet is goed, niks op aan te merken, draait lekker op mindere systemen.

Alleen Formaties, die kun je (nog) niet veranderen of heb ik iets gemist 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:39:
[...]

Wat je zegt is deels waar. Ze waren namelijk wel degelijk veel beter toegerust dan de 'barbaarse' stammen in het noorden. De overwinningen op Carthago zijn voornamelijk te danken aan de twee punische oorlogen die op zee zijn uitgevochten.
Zeeslagen? Bij mijn weten zijn er nauwelijks zeeslagen van betekenis uitgevochten (in de tweede punische oorlog iig). Over de uitrustingen? Tja, of je nou met een zwaard, een speer of een bijl vecht, het komt uiteindelijk allemaal op taktiek aan. Zeker in die tijd.
Dat Hannibal uiteindelijk verloor kwam vooral omdat de helft van z'n troepen de weg over de Alpen niet overleefde, niet omdat hijzelf zwak was: Voor hij in Italië kwam was hij al heel Europa doorgemarcheerd, hij stak namelijk van het huidige Marokko over naar Spanje.
Hannibal is zijn "reis over de Alpen" begonnen vanuit Spanje, dat toendertijd voor een groot deel een kolonie van Carthago was. De oorlog begon om de stad Saguntum, dat volgens een verdrag tussen Rome en Carthago neutraal gebied was en moest blijven. Volgens veel historici, ook uit de klassieke tijd, heeft Hannibal verloren omdat hij niet gelijk naar Rome doormacheerde na de slag bij het Trasumeense meer. Daarna kwam Fabius Maximus met zijn ontwijkingstactieken en kon Hannibal geen beslissende slag meer forceren.[/quote]
Dat zeg ik geloof ik ook, de Romeinen hebben in de demo een overwicht in manschappen maar zijn qua techniek etc. zeker de mindere van de carthagoers. Daarstaat tegenover dat ze weer superieur zijn tegenover de Gauls, voorzover de demo representatief is.
Ja, het gekke is dat zelfs Livius geen duidelijkheid kan krijgen over aantallen van de verschillende legers. Dus ik vraag me af waar de makers van het spel de aantallen en eenheden op gebaseerd hebben. :).

Waar is de demo trouwens het beste te downloaden? Ik ben wel benieuwd.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zo, voor de tweede keer met de Romeinen gespeeld, Clear Victory at last 8) .
Hier volgen wat screenshots over mijn behaalde victory

ff wat orde bij mijn mannen :Y)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/ik.JPG

Overall shot:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/ik2.JPG

Stelletje lafaards van een vijanden. Begonnen telkens weg te rennen. Danmaar insluiten die hap, kijken of ze nog hier van kunnen ontsnappen :7
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/ik3.JPG

Victory!!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/ik4.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 26-08-2004 16:39 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Hier mijn Victory:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~godflesh/requests/totalwar.jpg

/me loves strategy games... :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:30 ]

• Puc van S.
Steffy schreef op 26 augustus 2004 @ 15:51:
:9 Net terug van een lange vakantie en zie dit ineens, ff gespeeld en wauw, dit speeld heerlijk, het ziet er goed uit, nadruk op de units en de gameplay en een voor RTS game zeer strakke maar niet overdreven omgeving.

Wat me opvalt is de camera, werkt lekker, het menu vind ik wat minder, had liever de oude menu uit de Medieval en Shogun gehad. De, euh ja, hoe noem je het, het gedrag zeg maar is echt goed. Als die paarden op een linie speerman storten zie je die paarden in die speren lopen en hun berijders vliegen er vanaf. Die paarden lopen mannetjes omver en die staan met veel gekreun weer op _/-\o_ . Prachtig gewoon. En hoe die leider zijn troepen eenmoedigd als ze aanvallen, echt zoals je het in films ook ziet met de zwaard naar voren en dan langzaam op gang komen.
De camere fixen op een groepje en volgen, te gek gewoon, simpel, dat ze daar nooit eerder op gekomen zijn.

Jammer dat ie zo kort is, je krijgt niet echt een goed beeld van het spel maar wat je ziet is goed, niks op aan te merken, draait lekker op mindere systemen.

Alleen Formaties, die kun je (nog) niet veranderen of heb ik iets gemist 8)7
formaties kan je bij apparte legers als special ability kiezen (de phoeini infatry in de cavalry)

• ADMK
Suchoop @ Totalwarcenter.com Forums
Ok, it's not perfect in that I haven't worked everything out, but essentially through a small edit to rome.exe you can point to a different directory for the battle information, thus allowing you to edit the descr_battle.txt outside dpack_0.pak in a simple text editor, with no fiddly characters and no byte limits, just edit as you please.

The work still to do is in that there are more files describing a battle than the descr_battle.txt (scripts and trees and bridges and things are all missing), but the basic terrain and units are there so you can make any battle you want. Note that things like unit size limits (120 or 180 etc) are still there, and you still can't play as the Senate.

Currently putting together a patch to set it up for the layman, but as an example I put this battle together in under 5 minutes.

Edit: replaced screenshot with download link to mod.

Edit again: added readme to this post, can't push it's importance enough and I know people won't read it otherwise!

-------------------------

Ok, this should open up the modding community a bit!

HOW TO INSTALL:

Extract the archive to the folder where you installed the demo, NOT to your packs folder like other mods. It should go in the same folder as the Rome executable with the red icon. The install modifies the rome.exe file, you MUST uninstall this mod if you want to use any previous mod (ie one that doesn't use this mod to make its battles).

TECHNO-BABBLE, you can skip this if you aren't looking to further develop the field...
=========================================================
Basically the .pak files are clearly an archive of many files, such as graphics, scripts and sounds. The pak files have a directory structure much like DOS/Windows, and the files are all placed in directories within the pak. For example, the script which sets up the units for the Trebia battle are located at /world/maps/battle/custom/trebia/descr_battle.txt

Unfortunately it seems that RTW reads files in the paks in preference to files outside, hence you can't just create this descr_battle.txt in the right location outside the pack,
(eg C:\games\Rome Demo\Data\world\maps\battle\custom\trebia\descr_battle.txt)
as RTW will use the one inside the pak in preference. So what I did was edit rome.exe to look at newmap instead of trebia, obviously this isn't inside the pak so it looks outside... and hey presto RTW is reading a simple text file editable in Notepad. Now the problem with this is that descr_battle.txt isn't the only file needed for a battle, there is a script file descr_script.txt and it seems there must be another one for terrain features like trees, bridges and I assume buildings. As this mod stands, I have only included descr_battle.txt so you will have no scripts and no trees or bridges, making the maps a bit bare. Still perfectly playable as a battle though.
=========================================================

Ok, to get down to business, look in the new world/maps/battle/custom directory in your demo Data folder, you will find newmap and newmap_tutorial folders, for Trebia and the Tutorial respectively.

The descr_battle.txt in each folder contains all the scripting for the units in each battle. Do note that RTW script is very picky and doesn't always give useful error messages (these appear when you exit RTW after trying them), so go carefully.

I'll leave it up to forum discussion to iron out the scripting format, but it's fairly easy to understand as long as you take your time. For real beginners, stick to just changing names of units, their numbers and skills. If you want to add a new unit for an army, MAKE SURE you also add a corresponding line for the location, formation etc of that unit further down.

The location/formation lines are thus:
unit #, location-x, location-y, facing, formation, width
# is determined simply by the order the units are written in the first half, coordinates just look at other units in the army for reference, facing is -180 to 180.

There are 8kb and ~60kb/~100kb versions, the 8kb just has the basic unit information, the larger also contains a whole lot of information which I blieve must make up the script files etc, only look through this if you are planning on doing real work, as it does not belong in descr_battle.txt and editing it will probably not make any difference.

Good luck, and take it one step at a time - don't change several things at once or you won't know what you did wrong to make the game crash.

You will always get an error on exiting RTW with this mod saying couldn't find the script file. This is normal, and will always happen until some genius works out all the battle script files.

Just like to add all credit to CA for making a great game, and having the dedication to allow the modding community (with a bit of work!) to thrive even before the full game is out. So no criticisms of them please guys!

Cheers,
Suchoop
-------------------------
Download [ 1 ]

Echt een hele gave mod, je kan dus een custom battle maken met de units die in de demo te krijgen zijn :D ik heb van alles uitgeprobeert en het is echt fantastisch :)

[ Voor 4% gewijzigd door ADMK op 26-08-2004 17:38 ]

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik pak altijd alles van www.gamershell.com , Dit spel is een juweeltje

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Verwijderd

Speelbare Facties:
http://www.totalwarcenter.com/html/rome/factions.php

Ik ga denk ik zelf zo veel mogelijk de Barbaren spelen, vooral de galiers en germanen lijken mij heel leuk.

greeks, cartagen en seleucids zal ik niet snel spelen om dat die vooral phalanxen en olifanten hebben.
ik vind phalanxen gewoon te saai. (er zit voor mij geen romantiek en passie in :))
olifanten zijn voormij echt veel te lomp.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:34
Ligt het aan mij of lopen die mannetjes retelangzaam! Als ik dan op fastplay druk gaat alles weer te snel (waardoor ik te laat aan de andere kant van de battlefield ben om orders te geven )

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op 26 augustus 2004 @ 18:39:
Ligt het aan mij of lopen die mannetjes retelangzaam! Als ik dan op fastplay druk gaat alles weer te snel (waardoor ik te laat aan de andere kant van de battlefield ben om orders te geven )
je kan ze ook laten rennen. :)

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op 26 augustus 2004 @ 18:39:
Eerst de tutorial spelen he :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:29:
[...]

Zeeslagen? Bij mijn weten zijn er nauwelijks zeeslagen van betekenis uitgevochten (in de tweede punische oorlog iig). Over de uitrustingen? Tja, of je nou met een zwaard, een speer of een bijl vecht, het komt uiteindelijk allemaal op taktiek aan. Zeker in die tijd.
M'n formulering klopte niet helemaal, de Punische oorlogen zijn inderdaad niet op zee uitgevochten, de overwinning van de Romein kwam echter wel door hun overwicht op zee. Hierdoor kon Hannibal geen versterking krijgen van de Carthagers.

Het is dus Carthagers, niet Carthagoërs zoals sommigen hier denken ;)

Ook vraag ik me af waar je vandaan haalt dat het allemaal om taktiek ging, niet dat ik zeg dat je dit allemaal uit je duim zuigt, maar of je in je blote borst met alleen een broek aan en een bijl in je handen vecht, of een dak van schilden boven je hoofd houdt tegen een pijlenregen maakt toch wel degelijk uit. Een combinatie van tactiek en uitrusting is de sleutel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:07:
Hier mijn Victory:

[afbeelding]

/me loves strategy games... :)
hmm..maf..elke screenshot die ik tot nu toe heb gezien begin je met Hannibal met 800 man..en jij begint met 1040 8)7 ..custom battle ofzo :Y)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:43:
[...]

M'n formulering klopte niet helemaal, de Punische oorlogen zijn inderdaad niet op zee uitgevochten, de overwinning van de Romein kwam echter wel door hun overwicht op zee. Hierdoor kon Hannibal geen versterking krijgen van de Carthagers.

Het is dus Carthagers, niet Carthagoërs zoals sommigen hier denken ;)

Ook vraag ik me af waar je vandaan haalt dat het allemaal om taktiek ging, niet dat ik zeg dat je dit allemaal uit je duim zuigt, maar of je in je blote borst met alleen een broek aan en een bijl in je handen vecht, of een dak van schilden boven je hoofd houdt tegen een pijlenregen maakt toch wel degelijk uit. Een combinatie van tactiek en uitrusting is de sleutel.
het moraal binnen je leger is zeker net zo belangrijk. het zal denk ik ook wel zeker zo belangrijk zijn in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 11:27:
[...]

het moraal binnen je leger is zeker net zo belangrijk. het zal denk ik ook wel zeker zo belangrijk zijn in het spel zelf.
Zonder twijfel, dit was ook al zo in Shogun en Medieval. Troepen met een lage moraal (peasants anyone) rennen vaak weg als ze net een halve minuut aan het vechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
echt geweldige gameplay dit spel :)
Vooral de geduchte Phalanx formatie speelt heerlijk! (alleen heb je te weinig manschappen voor een brede phalanx formatie. Phalanx is 10 bij 10. Ik vond het zelf net te weinig hebben, maar in rijen van 4 of 5 hielden ze de infantry van de romeinen ook goed op afstand.
Daarna flanken met de cavalery en je zit zo gebakken :)

Hopelijk is de 2D gameplay net zó inventief t.o.v. Medieval Totalwar als de 3D.. Ik heb er zin an! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

ADMK schreef op 26 augustus 2004 @ 17:37:
[...]

Download [ 1 ]

Echt een hele gave mod, je kan dus een custom battle maken met de units die in de demo te krijgen zijn :D ik heb van alles uitgeprobeert en het is echt fantastisch :)
Iemand een idee waar ik die mod nog meer kan weghalen, die site ligt momenteel plat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Steffy schreef op 27 augustus 2004 @ 15:51:
[...]

Iemand een idee waar ik die mod nog meer kan weghalen, die site ligt momenteel plat |:(
Ik heb hem even op mijn oude site gezet, fungeert nu alleen nog als dataopslag :) : Custom battle Mod

(Het is beter dan niks ;))

[ Voor 20% gewijzigd door LuPo op 27-08-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Doh |:( inderdaad ze kunnen rennen! Maar dat verandert de zaak natuurlijk: hoppa een heroic victorie! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Woei1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Gaull.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 28-08-2004 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

LuPo schreef op 27 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Ik heb hem even op mijn oude site gezet, fungeert nu alleen nog als dataopslag :) : Custom battle Mod

(Het is beter dan niks ;))
_/-\o_ Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

OMFG , krijg niet genoeg van de demo :D .
Dit wordt echt een "have 2 buy" game samen met Lord of the Rings; Battle for Middle Earth. _/-\o_

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~patrboon/RTW.JPG

Kan men spreken van afslachting? :P Mijn tactiek is om eerst de Second Band Cavalery aan de overkant van de rivier in de bossen te laten schuilen (ze moeten er wel naartoe rennen). Dan vorm ik met mijn Second Band een muur voor de rivier met de speciale aanvalstechniek, zodat de vijand die traag in de rivier gaat op een muur speren beland. Ondertussen laat ik mijn boogschutters en paarden met speren en olifanten (met boogschutters in de mandjes) erop los schieten. Als het grootste deel van het Romeinse leger in de rivier zit, laat ik mijn olifanten erop los stormen, meestal vluchten alle Romeinen dan, en kan ik mijn Second Band Cavalery uit de bossen halen om langs achter aan te vallen en de vluchtenden te doden. Dit was met de mod die de Romeinen aan de overkant van de rivier laat starten en die wat mannetjes aan jouw leger toevoegd. Hebben jullie nog andere tactieken? Ik zou ze graag eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
uitdaging is spelen op hoogste moeilijkheidsgraad. Het maakt het een stuk moeilijker maar het is goed te doen als je wilt :)
Ik denk dat ik bij de retail het wel erg moeilijk ga spelen, kwil best een half jaar doen eer ik europa veroverd heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 21:55

Karel V

Een simpele ziel

Gehaktbal schreef op 28 augustus 2004 @ 01:46:
uitdaging is spelen op hoogste moeilijkheidsgraad. Het maakt het een stuk moeilijker maar het is goed te doen als je wilt :)
Ik denk dat ik bij de retail het wel erg moeilijk ga spelen, kwil best een half jaar doen eer ik europa veroverd heb... :P
Mij lukt het anders echt niet. Op normal leidt ik Hannibal wel naar de overwinning, maar op hard word ik steeds ingemaakt.
Ik ga nog een truc proberen, mijn eenheden naar links en rechts opschuiven en daar opstellen en dan de twee olifanten eenheden in de trechter werpen, op het zwaarte punt van de vijandelijke linies. Ondertussen hannibal de speerwerpers aan laten vallen zodat jou eenheden moed putten uit zijn succesen en dus minder snel wegvluchten. En de vijandelijke cavalerie aanvallen met mijn eigen cavalarie, en nadat die is ingemaakt vanachter op de vijand beuken, terwijl zij mijn stellingen aanvallen. Een andere methode weet ik echt niet. Ik ben al twee keer ingemaakt :| op hard. Nog es proberen.

Mooi spel trouwens, vooral de eenheden zien er goed uit. Niks geen foutjes aan de eenheden te zien. De omgeving vind ik daarbij wat negatief afsteken. Maar het ziet er allemaal wel goed uit. Met de moeilijkheidsniveau's zit het in ieder geval wel goed. Straks mod eens proberen om met de romeinen te spelen, zal wel makkelijker zijn, je bent namelijk dan met overgrote meerderheid :9

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Hoe worden de gevechten trouwens berekend?

Attack 12 (Missile 5)
Defence 14 (Hit Points 2)
Can form wedge
Combat Bonus in Woods

En als je flankt of in de rug aanvalt krijg je dan extra attack punten?
Hoe zit het met de aanval in formatie, de 1e rij vecht en de 2 rijen daarop staan te niksen!

Commentarii de bello Gallico, anyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Calvin&Hobbes schreef op 28 augustus 2004 @ 10:51:

Attack 12 (Missile 5)
Can form wedge
Combat Bonus in Woods

Hoe zit het met de aanval in formatie, de 1e rij vecht en de 2 rijen daarop staan te niksen!
Als je in de flank aanvalt dan heeft het slachtoffer minder defence en het slachtoffer krijgt een moraal opdonder (waardoor ze sneller vluchten). In de rug is dit effect nog veel sterker: Slachtpartij!!

In M:TW was het ook al zo dat van de meeste soorten units alleen de eerste rij kon vechten, behalve bij Spearmen en Pikemen en dergelijke. Bij deze units konden de eerste 2 rijen aanvallen, ik denk dat dat hier ook weer geldt.

[ Voor 4% gewijzigd door Twee Dee op 28-08-2004 11:53 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op 28 augustus 2004 @ 10:51:

Attack 12 (Missile 5)
Can form wedge
Combat Bonus in Woods

Die Attack en Defense punten zijn bedoeld om wat makkelijker eenheden te vergelijken met elkaar. zo zou een groep die 12 Atack en 14 Defense heeft, in principe winnen van een groep van bijvoorbeeld: 10 atack en 12 defense MITS ze elkaar aanvallen in de zelfde omstandigheden

de omstandigheden zijn het meest bepalend in een gegevecht:

-Terrein (het is makkelijker te vechten vanaf hoger gelegen grond)
-Experience: ervaring van de soldaten telt of heel hoog mee of ze wel of niet goed kunnen vechten.
-Command level van de generaal: hoe hoger, hoe beter de soldaten vechten
-Charge's: goede timing en positionering is bepalend voor een goede charge.
-Conditie van de soldaten: als je troepen beginnen te rennen en te vechten raken ze vermoeid, hierdoor vechten ze ook minder goed en rennen ze minder hard.
-Vices and virtues van je generaal: staat bijvoorbeeld de generaal bekent als een lafaard dan zal dat invloed hebben op de moraal binnen het hele leger.
-Vices and virtues van de leider van een eenheid: als deze leider bekent staat als een goed vechter: dan zal de eenheid die hij bestuurt beter vechten.
-Moraal: als het moraal laag is vechten ze liever niet meer door. het moraal wordt ook weer bepaald door veel verschillende omstandigheden.

Commentarii de bello Gallico, anyone!
Dat kan idd kloppen hangt er vanaf wat de bewapening is van de desbetreffende eenheid is. als ze lange speren hebben, kunnen dacht ik zelfs de eerste 3 rijen vechten. als ze bewapend zijn met een kort zwaard dan kan dus alleen de eerste rij aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 21:55

Karel V

Een simpele ziel

T'is gelukt op (hard en) very hard:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . Men deployed - Kills - Men remaining
Captain Hannibal (player): 800 - - - - - - - 1389 - - - - 579
Captain Sempromis: - - - 1543 - - - - - - - 248 - - - - - 362
Eerste bug: Rekensommetje klopt niet :9 , maar dat komt omdat er al lijken liggen.

Hoe ik het heb aangepakt:
Gelijk in de aanval, verspil geen tijd en zaai paniek onder de vijandelijke speerwerpers (Velites) zonder de vijandelijke cavalerie (Equites) achter je aan te krijgen. Daar heb ik Hannibal (General Bodyguard) voor gebruikt:
Ten eerste omdat hij op de goede positie stond,
ten tweede omdat je voor deze manouvre maar weinig eenheden nodig hebt,
ten derde om de krachtige cavalerie eenheden te sparen
en ten vierde omdat de moed van jou mannen stijgt als Hannibal zelf ook mee vecht. Verder is het belangrijk om vanaf de bergheuvel gezien, je rechter cavalarie (The Sacred Band) in de bossen op te laten rukken. Laat de ene groep van 40 man met de vijandelijke eenheden meerukken en op het moment dat hun cavalerie op dezelfde flank de aanval op jou speerwerpers (Skirmishes) inzet val je ze op de zijkant aan (eerste overwinning).
Laat de andere groep achter Sempromis leger opduiken en gebruik ze tegen de cavalerie op de rechterflank.
Stel je Sacred Band Cavalry bij het hoofdleger op naast de grote rots, en zet deze ook in tegen de vijandelijke cavalry (Equites) op de linkerflank, nadat je ze eerst een schijn manouvre tegen de linker speerwerpers (Velites) eenheden hebt laten uitvoeren (als ze al ver van eigen eenheden verwijderd zijn kun je ze deels vernietigen).
Ondertussen zorg je dat jou Phoeni en Barbarian Mercanery infanterie al in een gesloten linie op de berghelling staan. En op beide flanken laat je je War Elephants opkomen ter hoogte van je verdedigingsstelling.
Ook zorg je dat je m.b.v. je archers en je Skirmishes de vijandelijke Principes en Hastati onder vuur neemt.
Op de vijandelijke achterlinies beuk je met je Mercenary Cavalry (kies bij voorkeur de Roman General), en die ondersteun je met je Numadian Cavalry (speerwerpers, beide eenheden bevinden zich in het rechter bos).

Nu naderen de voorste Hastati je verdedigingslijn, beuk op dat moment met je War Elephants in de flanken. Bij mij brak de ene eenheid geheel door en de andere sloeg op de vlucht. Let op dat ze jou verdedigingslinie niet pletten, geef ze zo nodig de ruimte.
Nu hebben de vijandelijke Principes/Hastati je verdedigings linie berijkt. ondertussen is je Sacred Band Cavalry vrijgekomen. Val ze hiermee in de rug aan zodat ze ingesloten zijn als het ware. Als je goed getimed hebt is de schade enorm, en slaan veel eenheden na bijna volledige vernietiging op de vlucht (een aanval in de rug met Cavalry is catastrofaal voor de vijandelijke eenheden).
Wat betreft de speerwerpers van de vijand, die laat ik aan Hannibal over, ze zijn namelijk van dicht bij zo goed als ongevaarlijk, en het moreel van jou troepen stijgt als Hannibal meevecht.
Het gaat een beetje te ver om elke vechtactie die hierna kwam te beschrijven, maar bij goede timing en met deze tactiek moet het mogelijk zijn om op very hard te winnen. Vooral omdat de vijand na zo'n klap geheel gedemoraliseerd is, en hun generaal ligt te creperen op het slagveld (dood >:) ).
Tip: val de vijand van twee kanten aan, dan schrikken ze en vluchten ze weg. Dit is mogelijk met je Cavalry, en als je ze ook nog eens splitst en van drie kanten aanvalt moet je gewoon succes hebben.
Ik ga nu eens de romeinen proberen :D
Trouwens moet je eens op de verhouding tussen bomen en soldaten letten, qua lengte lijken de soldaten niet eens langer als smurfen.

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 28-08-2004 16:24 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sow, uitgebreide tutorial :o

Heeft iemand al custom battles gemaakt? Die zie ik graag tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 13:07:
[..]

Heeft iemand al custom battles gemaakt? Die zie ik graag tegemoet :)
ja, dat vraag ik me ook af. iemand?? :) Wanneer je je troepen op guardmode zet, zijn ze dan extra sterk ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 Die mod, ben gister avond al ff bezig geweest en vanmorgen ook weer maar zelf een Battle maken, ik heb geen idee hoe het moet, snap geen hol van de Readme, die uitleg is zo onduidelijk.

Als er iemand is die het wel snapt zou die het ff in het NL willen uitleggen, het is weekeind dus ik ben niet helemaal helder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Steffy schreef op 28 augustus 2004 @ 14:21:
8)7 Die mod, ben gister avond al ff bezig geweest en vanmorgen ook weer maar zelf een Battle maken, ik heb geen idee hoe het moet, snap geen hol van de Readme, die uitleg is zo onduidelijk.

Als er iemand is die het wel snapt zou die het ff in het NL willen uitleggen, het is weekeind dus ik ben niet helemaal helder ;)
ik snapte er iig ook niet echt veel van. :Y) Vage readme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga ook maar eens kijken hoe geweldig het spel is.
Ben nu de Demo aan het downen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op 28 augustus 2004 @ 14:24:
[...]

ik snapte er iig ook niet echt veel van. :Y) Vage readme :+
Kracht van een computer, kan teksten in vreemde talen in paar tellen vertalen naar je eigen taal.
Let niet op de zinsopbouw en shit, want het is automatisch letterlijk vertaald en niet gelet op grammatica en zinsopbouw or whatever.
O.k., om neer aan zaken te worden, kijk in de nieuwe folder world/maps/battle/custom in uw omslag van manifestatiegegevens, zult u newmap en newmap_tutorial omslagen, voor Trebia en het respectievelijk Leerprogramma vinden.

Descr_battle.txt in elke omslag bevat al het scripting voor de eenheden in elke slag. Merken op dat het manuscript RTW zeer pietluttig is en doesn't altijd nuttige foutenmeldingen (deze lijken wanneer u RTW na het proberen van hen) weggaat, zo zorgvuldig gaan geven.

I'll verlaten het tot forumbespreking om het scripting formaat, maar it's vrij glad te strijken gemakkelijk te begrijpen zolang u uw tijd vergt. Voor echte beginners, stok aan enkel veranderende namen van eenheden, hun aantallen en vaardigheden.
Als u een nieuwe eenheid voor een leger wilt toevoegen, ZORG ervoor u ook een overeenkomstige lijn voor de plaats, de vorming enz. van die eenheid verder neer toevoegt.

De plaats/vormingslijnen zijn zo: de eenheid #, plaats-x, plaats-y, het onder ogen zien, vorming, wordt breedte # bepaald eenvoudig door de orde de eenheden in de eerste helft worden geschreven, bekijken de coördinaten enkel andere eenheden in het leger voor verwijzing, is het onder ogen zien -180 tot 180.

Er zijn 8kb en de versies ~60kb/~100kb, 8kb heeft enkel de basiseenheidsinformatie, bevat groter ook een gehele partij van informatie die ik moet de manuscriptdossiers enz. omhoog maken, slechts door dit blieve kijken als u bij het doen van het echte werk plant, aangezien het niet in descr_battle.txt behoort en uitgevend zal het waarschijnlijk geen verschil maken. Het goede geluk, en neemt het tegelijkertijd één stap - don't veranderen meteen verscheidene dingen of u won't weet wat u schaadde om het spel te maken verpletteren. U zult altijd een fout bij het weggaan RTW met dit mod. zeggend worden couldn't het manuscriptdossier vinden. Dit is normaal, en zal altijd gebeuren tot wat genie alle dossiers van het slagmanuscript uitwerkt. Enkel als om al krediet aan CA toe te voegen voor het maken van een groot spel, en het hebben van de toewijding om de modding gemeenschap (met een weinig werk!) toe te staan om zelfs vóór het hoogtepunt te bloeien uit is het spel. Zo geen kritieken van hen tevreden kerels! Cheers, Suchoop
edit:
volgens mij begrijpt 99% nog steeds nix hiervan :7

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 28-08-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon naar DRIVELETTER:\Rome - Total War Demo\Data\world\maps\battle\custom gaan zie je twee maps: newmap en newmap_tutorial en daarin vind je txt bestanden.

descr_battle.txt wordt gebruik voor het spel en de rest is een backup. Het mooie is dat je dus 2 mappen hebt en je dus kunt vergelijken. Het is uitproberen wat wel en niet werkt.

Ik denk dat je wel rekening houden moet met de spaties. ; als een lijn hiermee begint is het een commentaar regel.

Vrij direct aan het begin van zo'n txt bestand zou je dingen al kunnen aanpasen die direct invloed hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
; >>>> start of factions section <<<<

faction romans_julii
character   Gaius Julius, general, command 9, influence 2, management 5, subterfuge 0, age 39, , x 94, y 72  
traits Brave 1 , RhetoricSkill 1 , PoliticsSkill 1 
army
unit        roman generals guard cavalry early              soldiers 99 exp 8 armour 3 weapon_lvl 9
unit        roman triarii               soldiers 99 exp 9 armour 3 weapon_lvl 6
unit        roman archer                soldiers 99 exp 9 armour 1 weapon_lvl 5
unit        roman princeps              soldiers 120 exp 9 armour 1 weapon_lvl 4

faction romans_senate
character   Decius Brutus, general, command 0, influence 0, management 0, subterfuge 0, age 20, , x 94, y 72  

army
unit        roman generals guard cavalry early              soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1
unit        roman velite                soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1
unit        roman hastati               soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1
unit        roman princeps              soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1
unit        roman heavy cavalry             soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1
unit        roman medium cavalry                soldiers 10 exp 5 armour 1 weapon_lvl 1

Dat eerste gedeelte is van de tutorial waarmee je speel en de tweede eronder is van je allies. Zoals je zult merken heb ik de allies wat minder groot en machtig gemaakt zodat ik ook nog wat te spelen heb in de tutorial :P

Dit is dan vrij gemakkelijk, gewoon wat variablen aanpassen, verderop in het tekstbestand kom je puur scriptingwerk tegen dat wordt al een stuk moeilijker aangezien er nauwelijks documentatie van is, maar ja wij zijn Tweakers he: uitproberen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Weet je wat, als iemand een mooie custom battle inelkaaar heeft wete te zetten, deel het dan ff :Y)
Post je scriptbestand hier, zodat wij ze ff kunnen checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eindelijk is een keer een goede overwinning!!!! :)

Afbeeldingslocatie: http://img47.exs.cx/img47/7334/Heroic.th.jpg

mijn leger: 1304 gekilled en 110 dood gegaan.
Zijn leger: 110 gekilled en 1304 dood gegaan.(precies andersom dus)

Herioc victory...ah..wat is dit toch een heerlijk spel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Net de demo voor het eerst gespeeld. Erg mooi spel als het is ingezoomd, uitgezoomd zou moeten zijn om goed overzicht te krijgen over het battlefield maar dat werkt dus totaal niet omdat het slagveld veel te groot is om in 1 keer in beeld te krijgen en omdat het onderscheid tussen de verschillende units wegvalt. Het is wel een heel cool spel. Verschillende units laten aanvallen, snel inzoomen om van de grafische pracht van het gevecht te genieten en gauw uitzoomen om weer wat nieuwe orders te geven. Als het spel uitkomt zal ik het zeker gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben nu de demo aan het spelen.

vraagje.
Kun je ook option instellingen opslaan?
zo ja, dan is er bij iets mis...
zo nee, dan heb ik niks gevraagd. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Rakkerzero schreef op 28 augustus 2004 @ 22:31:

vraagje.
Ja ..als je applied, saved ie ze..bij mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rakkerzero schreef op 28 augustus 2004 @ 22:31:

vraagje.
Wanneer je in het Hoofdmenu bij Options kijkt en dan geavanceerd kan je je instellingen niet opslaan(alleen de resolutie van je scherm)

Echter, wanneer je in het spel ESC drukt en je gaat dan naar Options, dan kun je wel de geavanceerde options opslaan!! ;) Suc6 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Iemand hier ook last van :?
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/bug.jpg

Radeon 9700np, Catalyst 4.7

[ Voor 20% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 29-08-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
ja ik, na het veranderen van de opties, tis afentoe zomaar, weet ook niet hoe het komt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 21:25

JnX

Ja, had ik net ook toen ik aan't spelen was. Erg vaag :/
Speel op de hoogste settings met een Radeon 9800Pro (Catalyst 4.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
haha lol...je Boogschieters hebben een special abillity: waardoor ze met vuurpijlen kunnen schieten, wanneer ze doel treffen op de vijand krijg je dat in beeld. Dus ALLEEN wanneer ze de vijand raken ;) B) :+

edit:
LuPo heeft ook een 9800 Pro met Catalyst 4.8 :D

[ Voor 19% gewijzigd door LuPo op 29-08-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. toen ik met carthage speelde wel, toen ik met de Romeinen speelde niet meer. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er altijd last van, die carthaagste archers hebben vuurpijlen of zo :/, ik heb ook een radeon 9800pro (cat 4.8), zal wel gefixet worden in de full version :) dus optimistisch blijven he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb het ook... oook radeon 9800pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LuPo schreef op 29 augustus 2004 @ 12:04:
[...]
Wanneer je in het Hoofdmenu bij Options kijkt en dan geavanceerd kan je je instellingen niet opslaan(alleen de resolutie van je scherm)

Echter, wanneer je in het spel ESC drukt en je gaat dan naar Options, dan kun je wel de geavanceerde options opslaan!! ;) Suc6 >:)
Thanx !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net bij de units page, dat de Romeinen varkens hebben, die ze in de fik kunnen steken om richting de vijand te sturen >:) Vooral tegen olifanten is dit erg effectief (worden ze bang van) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 19:21:
Ik lees net bij de units page, dat de Romeinen varkens hebben...
Rare jongens, olifanten worden toch bang van muizen? ;)
En nog bedankt voor de strategische info @ Daniel.San & Twee Dee

Preview Roman War
There is a new level of strategy to this one. Spears defeat Calvary and Calvary defeats Archers. I felt like I was playing rock, paper scissors. You do have new levels of tactics though. Your soldiers will run away if they are fatigued or scared. Your General can rally them back together. You can also put your troops into strategic groups, making it easier to control them

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op 29 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

Rare jongens, olifanten worden toch bang van muizen? ;)
En nog bedankt voor de strategische info @ Daniel.San & Twee Dee

Preview Roman War

[...]
Die quote slaat alleen nergens op :P
Alle features die daar genoemd worden zaten ook al in MTW :X

Is-ie nou eigenlijk al gold? Want in een filmpje heb ik al de complete campaign gezien, en met die demo is ook het real time gedeelte eigenlijk goed af.

Vooral het turnbased gedeelte heeft een flinke opknapper gehad trouwens, het is nu veel realistischer: Niet meer provincie-based.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Niet iedereen heeft MTW gespeeld, de game is nog niet gold volgens rumours moet dat de komende 2 weken gebeuren.

Previewtje van Ome Tom
moving my camera over the battlefield surveying the carnage and noticed the grass blowing in the wind amongst the litter of dead men and horses. I actually got myself nodding my head with that feeling you get after watching Saving Private Ryan - let's make sure these men didn't die for nothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
-spem-

[ Voor 91% gewijzigd door ADMK op 30-08-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Grrr, verschrikkelijk!

Het ziet er echt heel gaaf uit, ik denk ook dat dit de ultieme evolutie is geworden van M:TW (waar ik ook al helemaal verslaafd aan was).
En ik heb dan nog niet eens de demo gespeeld (heb ik nu al geen tijd voor).

Ik vermoed ook dat na die 4 (!!) jaren ontwikkeling ook het 2d strategische gedeelte ook erg goed in elkaar zit.

Het worden vervelende tijden... Ik heb het veel te druk met afstuderen (daarna solliciteren, maar dus misschien wel wat tijd vrij ;) ) en er komen de komende maanden ook erg veel toptitels uit voor mijn lieve GameCube.

*zucht* wat een problemen!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Calvin&Hobbes schreef op 29 augustus 2004 @ 16:16:
Iemand hier ook last van :?
[afbeelding]

Radeon 9700np, Catalyst 4.7
volgens mij zijn het gewoon vuurpijlen die dicht langs de camera vliegen en die worden dan raar weergegeven. ik heb er ook last van bij mijn 9500 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Wat ook een grote uitdaging is met de demo. Is met de asromans.zip mod (Speel met romeinen) het op te nemen tegen Hanibal. En dan op Very Hard! ;)

Ik heb er flink lang over gedaan maar uiteindelijk heb ik het met een close victory vanaf gebracht (ze zijn echt ontzetend sterk, die olifanten, enige wat helpt zijn hordes paarden :) )
Tis moeilijk maar wel vermakelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook erg leuk is de mod barbaren tegen Romeinen (tutorial battle)
Best lastig om op hard de Romeinen te verslaan.
Ik vraag me alleen af hoe het in de volledige game zit met recourses verzamelen, hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet gaaf spel dit.
Met mijn phalanx tegen een veel grotere groep aanstormende Romeinen >:)
En die phalanx is taai hoor. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.net/thumbs/20043008/1093873596.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 14:35:
Ook erg leuk is de mod barbaren tegen Romeinen (tutorial battle)
Best lastig om op hard de Romeinen te verslaan.
Ik vraag me alleen af hoe het in de volledige game zit met recourses verzamelen, hoe dat gaat.
Zal wel gaan zoals in Shogun en Medieval denk ik.

De game mag van ook wel snel komen, die demo is leuk maar ik ben er wel op uitgekeken, steeds het zelfde, wil nu echt met de kaart werken en zelf mij doel prikken en dan afwachten hoe de strijd verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 15:47:
Vet gaaf spel dit.
Met mijn phalanx tegen een veel grotere groep aanstormende Romeinen >:)
En die phalanx is taai hoor. :)
[afbeelding]
Daarmee hebben 2000 spartanen het gewonnen van 20.000 arabieren ;)
Het is de meest geduchte en bekende formatie uit de geschiedenis met al haar varianten.
1 ding is wel cruciaal: Phalanx formaties zijn kwetsbaar aan de zeikanten, zolang die beveiligd zijn is er niets mis.

Vertrouw ook niet alleen op de phalanx ook vroeger deden ze dat niet, het is een ijzersterke formatie maar als je hem niet goed toepast dan is je phalanx méér dan nutteloos.
Phalanx formaties waren bijna altijd in 10x10 opstelling. En dan uiteraard meerderen naast elkaar.

Ik ben benieuwd hoe het zal worden als je als Romeinen tegen de Grieken en of Spartanen moet gaan knokken. Die zullen denkbaar die formatie als beste beheersen. Dat wordt nog flink zwaar >:) Ik ga em op zekers wel op hard spelen dit spel :)

Recourses zullen denk ik idd als Medieval of Shogun gaan. Puur in goud eigenlijk. Kben erg benieuwd hoe de 2D in elkaar gaat steken. Wordt erg goed heb ik het voorgevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 30 augustus 2004 @ 17:30:
[...]

Zal wel gaan zoals in Shogun en Medieval denk ik.

De game mag van ook wel snel komen, die demo is leuk maar ik ben er wel op uitgekeken, steeds het zelfde, wil nu echt met de kaart werken en zelf mij doel prikken en dan afwachten hoe de strijd verloopt.
maar Shogun en Medieval heb ik nog nooit gedaan, dus ik heb nog steeds geen idee van recourses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
zoals boven jou staat zal het wel puur in goud gaan (waarvan je ieder jaar ofzo een bepaalde hoeveelheid uit je mijnen, granen ed. krijgt maal een random invloed (storm/extreem goed weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke grafische kaart heb je nodig om dit spel perfect te kunnen spelen zonder concessies te doen aan de beeldkwaliteit? Is een radeon 9600 pro genoeg of moet ik toch echt naar een 9800 pro gaan kijken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:40:
Welke grafische kaart heb je nodig om dit spel perfect te kunnen spelen zonder concessies te doen aan de beeldkwaliteit? Is een radeon 9600 pro genoeg of moet ik toch echt naar een 9800 pro gaan kijken?

Alvast bedankt!
Op zich zal de Radeon 9600 Pro genoeg zijn, maar qua prijs/performance verhouding zou ik gaan voor de 9800 Pro....

edit:
oeps..H'tje te veel :Y) ...

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 30-08-2004 19:57 . Reden: de letter h ff weggedaan...!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op 30 augustus 2004 @ 19:48:
[...]

Op zich zal de Radeon 9600 Pro genoeg zijn, maar qua prijs/performanche verhouding zou ik gaan voor de 9800 Pro....
offtopic:
perfomance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

9800 Pro, die kaarten kosten bijna niks meer. Voor minder kan ook maar verwacht over 4 maanden niet dat je nieuwere games nog kunt spelen. De Total War games zijn goed in elkaar gezet door de programmers, dat geldt zeker niet voor elke game, puur gekeken naar het verschil tussen bv Far Cry en Doom 3. De laatste speeld duidelijk beter dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:40:

Alvast bedankt!
Zoals ik het lees heb je die 9600 PRO al, en die zou ik lekker laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
we hebben nog alleen maar de demo ter indicatie.
En zelfs die loopt in Trebia niet helemaal vloeiend op mijn 6800GT en 3200+
Dus ik gok: Betere drivers die met dit spel overweg kunnen (nvidia, ati kant)
of deze demo-build is al wat ouder en zijn ze ondertussen nog aan het sleutelen gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, je kunt natuurlijk niet verwachten dat je op 1600x1200 met alles op high kunt spelen. En 'niet helemaal lekker' is ook relatief en persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gehaktbal schreef op 30 augustus 2004 @ 23:15:
we hebben nog alleen maar de demo ter indicatie.
En zelfs die loopt in Trebia niet helemaal vloeiend op mijn 6800GT en 3200+
Dus ik gok: Betere drivers die met dit spel overweg kunnen (nvidia, ati kant)
of deze demo-build is al wat ouder en zijn ze ondertussen nog aan het sleutelen gegaan :)
ik weet niet wat de rest an jou spec zijn maar bij mij (p4 3ghz, 1024mb ddr400 en ati radeon 9700np @ 384/285) komt hij bij de demo battle nooit onder de 10 fps wat voor een fps goed te doen is.

dit is alemaal met de instellingen op het hoogste 1280*1024 en aa in het ati control panel op 2x2TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik heb hier alles op Highest en op 1280x1024 met 512MB DDR (XP 3200+)
Het vreemde is: zowel op Highest Anti Aliassing als op None is de framerate nagenoeg hetzelfde. GT draait trouwens op 445 / 1200

Ik ga anders fraps wel even gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gehaktbal op 31-08-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, nu staat het echt vast: Mijn Radeon 8500, P4 1.8 en 512MB PC133 zijn aan vernieuwing toe :+ Ach, dat ding is ook al weer 2,5 jaar oud he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij het spelen gewoon geen speren te zien.

Ik kan de speren van de Poeni infantry niet zien. Weet iemand hoe dat komt? Ik heb dit probleem ook als ik het spel gewoon op high detail speel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:38:
Ik krijg bij het spelen gewoon geen speren te zien.

Ik kan de speren van de Poeni infantry niet zien. Weet iemand hoe dat komt? Ik heb dit probleem ook als ik het spel gewoon op high detail speel..
Zie je ze ook niet als je helemaal inzoomed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:38:
[...]

Zie je ze ook niet als je helemaal inzoomed?
Ik zie de speren juist NIET als ik helemaal inzoom.. Ik zie de speren wel als ik helemaal uitzoom..

MAar goed, hier een paar screenies van mij:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/R7U812IHFUYW/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E96TM87T6PIC/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/702KA86N531T/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/WE8736WU45Z3/picserver.jpeg

Mijn Generaal viel ook in het water toen ik een tegenaanval over de brug wilde uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je aan die mod met die brug?
Ff linkje please.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.