[FS2002] Vragen en mooiste screenshots, deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.286 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 06 January 2003 @ 20:42:
[...]

en die stewardessen maar kijken als of er nix aan de hand is (ondertussen zijn ze gewoon fluitend hun nagels aan het vijlen in hun stoeltje) :P
Ha, deze keer dus mooi niet. De stess die normaal met de rug naar de cockpit zit, kwam toch mooi naast me zitten. Vond het mar nix. Was een 736 van SAS en het waren flinken klappen die het SASje kreeg :/

foto van de desbetreffende vlucht:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/Hardlanding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 09:44

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 06 January 2003 @ 20:52:
[...]

niet? :+ Hehe, geintje, ik ga a.s. als et kan ff langs Luchtvaart Hobby Shop om een mooie DVD te kopen :) Zit alleen te twijfelen tussen een Airline DVD en een Cockpit DVD......
Cockpit DVD uiteraard.... airline docusoaps (wat een woord) zijn d'r al genoeg op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:53:
[...]

Ha, deze keer dus mooi niet. De stess die normaal met de rug naar de cockpit zit, kwam toch mooi naast me zitten. Vond het mar nix. Was een 736 van SAS en het waren flinken klappen die het SASje kreeg :/

foto van de desbetreffende vlucht:

[afbeelding]
Is die landing op 24?
ND schreef op 06 januari 2003 @ 20:52:
[...]

niet? :+ Hehe, geintje, ik ga a.s. als et kan ff langs Luchtvaart Hobby Shop om een mooie DVD te kopen :) Zit alleen te twijfelen tussen een Airline DVD en een Cockpit DVD......
Tip: de flightdeckvideo's en DVD's van ITVV vind ik absoluut de beste!!
Vooral de Platinum Collection, maar die zijn volgens mij alleen nog op video en nog niet op DVD.

[ Voor 37% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2003 21:01 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
bennierex schreef op 06 January 2003 @ 20:46:
[...]

jah...eeej, ben geen n00b ;)
Werkt het nu wel, met je giro druft uit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna :+

rwy27

nog 1 voor Gil, beide kisten :P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/CLKBuffer

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Voor de mensen die een beetje moeite hebben met het vermogen van de 777, neem het vermogen van de RR, die is het kleinst.

aircraft.cfg

static_thrust = 84000 //Lbs, max rated static thrust at Sea Level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
Weet iemand waar deze tekoop is in Nederland ? :) wil hem ZOOOO graag hebben :D
maar niet te vinden

http://www.worldairroutes.com/AirEurope.html

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Gilly schreef op 06 January 2003 @ 20:59:
[...]

Werkt het nu wel, met je giro druft uit ??
Kweenie, besloot op het laatste moment een VORDME te maken ipv een ILS :+
Kan nu ff niet uit proberen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
He ik heb een tweetal vraagjes.. Ik hoop dat ze boven de gestelde grens 'waardeloze vragen' liggen 8)7

Ten eerst, hebben jullie ook zo'n FS2002 directory (*G*!!) })
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/scrn1.JPG

En ik heb die meljet getest, maar het lukt me niet echt om door 't toestel te wandelen.. In de readme lees ik: turn around in virtual cockpit and walk through the plane.. Maar als ik me omdraai zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/scrn2.JPG

Ik kan wel wat inzoomen maar ik kom er nooit echt in lijkt wel.. En dat walken doe je dat met ctrl-enter en ctrl-backspace enzo ??? 8)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wilde schreef op 06 januari 2003 @ 21:37:
He ik heb een tweetal vraagjes.. Ik hoop dat ze boven de gestelde grens 'waardeloze vragen' liggen 8)7

[afbeelding]

En ik heb die meljet getest, maar het lukt me niet echt om door 't toestel te wandelen.. In de readme lees ik: turn around in virtual cockpit and walk through the plane.. Maar als ik me omdraai zie ik dit:

[afbeelding]

Ik kan wel wat inzoomen maar ik kom er nooit echt in lijkt wel.. En dat walken doe je dat met ctrl-enter en ctrl-backspace enzo ??? 8)
Bij de meeste hier is de FS dir wel groter ja ;)

Voor wandelen om en in je plane moet je active camera downloaden van www.avsim.com

Lees de beschrijving die erbij geleverd word en je zult zien dat het prima werkt :) (overigens heb ik dit gister ook gezegt ;) maar ik begrijp dat je niet alles leest :7 )

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Blackhole schreef op 06 January 2003 @ 21:33:
Weet iemand waar deze tekoop is in Nederland ? :) wil hem ZOOOO graag hebben :D
maar niet te vinden

http://www.worldairroutes.com/AirEurope.html
Die heb ik!! Kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:13
jaaaa.

10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Waar hebbie hem gekocht ?

en is het wat want geloof dat ze ook St Maarten laten zien op die DVD ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai FS2002 op een PIII-800 met 256MB (merk geheugen cas2) en een Gforce 2 32Mb GTS.

Nu ga ik mijn pc upgraden. Ik heb begrepen dat FS2002 met name aan de processorkant veel eist. FS2002 draait standaard prima op deze configuratie maar zodra ik gedetailleerde vliegtuigen gebruik of de scenery van NL2000 dan zakt mijn framerate in tot soms onder de 5.
Ik wil mijn huidige configuratie upgraden naar een P4-2+ Ghz (waarschijnlijk 2,4) en 512 Mb DDR (merk) geheugen. Ik hoop eigenlijk een beetje dat ik mijn grafische kaart (de Gforce2GTS) in deze conf kan houden.

Heeft iemand daar meer ervaring mee? M.a.w. is die graf kaart goed genoeg om in de nieuwe conf ook met 'dikke' scenerys behoorlijke framerates te halen?

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Blackhole schreef op 06 januari 2003 @ 21:54:
[...]

Waar hebbie hem gekocht ?

en is het wat want geloof dat ze ook St Maarten laten zien op die DVD ?
Bewijs dat ik 'm heb: ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/aireurope.jpg

Hij is te koop bij de Luchtvaart Hobby Shop.
Hij is best leuk, maar de kwaliteit haalt het niet bij de ITVV video's (vaak best wel tegenlicht enz... maar overall een leuke DVD en láng!)

Tussendoor zitten inderdaad ook wat beelden van Air Europe "around the world" waaronder een landing en start op St. Maarten (die heb ik hier ooit gepost dacht ik :?)

Maar serieus, ik heb 'm nu een paar keer gezien en je mag 'm best van me overkopen. Contact me maar via msn, of mail me!

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Tourniquet schreef op 06 januari 2003 @ 22:02:
[...]

Bewijs dat ik 'm heb: ;)

[afbeelding]

Hij is te koop bij de Luchtvaart Hobby Shop.
Hij is best leuk, maar de kwaliteit haalt het niet bij de ITVV video's (vaak best wel tegenlicht enz... maar overall een leuke DVD en láng!)

Tussendoor zitten inderdaad ook wat beelden van Air Europe "around the world" waaronder een landing en start op St. Maarten (die heb ik hier ooit gepost dacht ik :?)

Maar serieus, ik heb 'm nu een paar keer gezien en je mag 'm best van me overkopen. Contact me maar via msn, of mail me!
Zal ik jouw ook contacten? :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Just Flight heeft aangekondigd dat ze begin dit jaar FS Traffic 2002 op de markt brengen. Met FS Traffic komt er veel meer leven in Flight simulator, door middel van een heleboel extra vliegtuigen, die stuk voor stuk in G-Max zijn ontworpen en veel details hebben. Overigens heeft deze FS Traffic niks te maken met de oude FS Traffic van Lago.
AI traffic met veel detail :? waar is dat voor nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
nealzie schreef op 06 January 2003 @ 22:35:
[...]

AI traffic met veel detail :? waar is dat voor nodig??
Marketing, denk ik. Zo zou het anders ook niet weten.

Detail is goed, maar veel detail, inversteer dan die tijd in meer meer meer kisten en goede fp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Aan detailt planes voor AI heb je niets behalve enorm lage fps :(

Dit is dus het 2de payware pakket dat meer AI Traffic geeft. Beetje lomp aangezien PAI al een tijdje bestaat en daar regelmatig updates voor komen en al heel veel repaints zijn.

En mochten hun planes niet goed zijn dan kun je altijd nog de www.ai-aardvark.com gebruiken :)

Maarja ik pluk hem wel van het illegale circuit en kijk of ik wat leuke dingen ervan kan gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wilde schreef op 06 januari 2003 @ 21:37:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/fs2002dir.jpg

En dan is deze nog klein denk ik... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

wie biedt er meer ? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jos.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Zeg Tourniquet, zijn de DVD's al verkocht? :7 :)

btw, Wie bied er minder FS grootte? (kdenk dat ik wel win :+)

[ Voor 44% gewijzigd door ND863 op 06-01-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ND schreef op 06 January 2003 @ 23:15:
Zeg Tourniquet, zijn de DVD's al verkocht? :7 :)

btw, Wie bied er minder FS grootte? (kdenk dat ik wel win :+)
Nee ze zijn nog niet weg , want ik tweivel nu tussen een andere ..dus als je wil mag je wel even gaan onderhandelen met T.

of zet anders even een POL op kunnen we bieden

Dan helpen we Tourniquet ook de winter door :)

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 06-01-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Blackhole schreef op 06 januari 2003 @ 23:23:
[...]

Nee ze zijn nog niet weg , want ik tweivel nu tussen een andere ..dus als je wil mag je wel even gaan onderhandelen met T.

of zet anders even een POL op kunnen we bieden

Dan helpen we Tourniquet ook de winter door :)
Gehehe, Poll titel : "Aan wie moet Tourniquete zijn DVD verkopen?" :+

Ik denk dat dit beter op MSN verder kan, mag ik van beide heren het MSN adres voordat ik tegen de verkeerde praat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

idd.... ik zit aan de 3GB, maar er staat een hoop zooi bij die ik vrijwel nooit gebruik. 'k heb ook niet alle scenery geïnstalleerd... scheelt ook wel wat uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ND schreef op 06 januari 2003 @ 23:31:
[...]

Gehehe, Poll titel : "Aan wie moet Tourniquete zijn DVD verkopen?" :+

Ik denk dat dit beter op MSN verder kan, mag ik van beide heren het MSN adres voordat ik tegen de verkeerde praat? :+
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/profile.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.tilroe/uploads/fssize.jpg

x-wind bijdrage.....

ZIPFILE

Ben vergeten waar ik hem vandaan heb, of wie hem gemaakt heeft...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 06 januari 2003 @ 19:31:
Ik denk dat een paar mensen een gat in de lucht springen nu waaronder Gilly ;)

NEWS VAN MRAI
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Spotter: kijk even wat ttools zegt wat er fout is. meestal is dat vet gedrukt en kan je het aan de hand daarvan wel oplossen :) En Bart bij jouw doet hij het waarschijnlijk wel doordat jij een oude ttools hebt waardoor die hele vlucht komt tevervallen ;)

Sloeber overheating? :P
YES EINDELIJK!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 00:12:
[afbeelding]

x-wind bijdrage.....

ZIPFILE

Hey voordat ik FS2002 een paar dagen geleden uninstallde had ik 10,4GB. Maarja geen screenshot nu natuurlijk :/ Nu geloven jullie natuurlijk niet :+

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 07 January 2003 @ 08:38:
[...]

Hey voordat ik FS2002 een paar dagen geleden uninstallde had ik 10,4GB. Maarja geen screenshot nu natuurlijk :/ Nu geloven jullie natuurlijk niet :+
Waarom zou je liegen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 00:12:
[afbeelding]

x-wind bijdrage.....

ZIPFILE

Ik denk niet dat ik het beter zou kunnen hoor :+ maar volgens mij draait de pilot op dat filmpje de kist te snel in (moet dus langer z'n neus in de wind houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
tsja, als ik ook nog eens de install-files van die addon troep erbij ga zetten die op m'n pc staan... :P

[ Voor 14% gewijzigd door nealzie op 07-01-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw AFCAD truukje met overlays....

Hieronder is rwy 24 van Schiphol, er zijn twee overlay's, ruwweg zuid plus cargo en noord, beide hebben verschillende landende rwy's, maar wel dezelfde startende banen, de kneep zit hem in het hebben van vershillende tower frequencies voor de verschillende overlay's...dus allebei ook maar 1 towerfreq...
Het resultaat is dat de kisten met hun eigen toren in contact staan, en die torens weten niet dat de ander bestaat, de kisten wel, door hun radius houden ze seperatie op de grond...

Wat krijg je dan, helemaal links zie je nog net een KLM 738 aan het roteren, doordat die van de 1ste overlay komt, en de airfrance A320 van de tweede overlay, daardoor lined die Airfrance al op terwijl de KLM738 nog aan het roteren is, de vertrektijden komen dus veel korter achter elkaar te liggen als ze van een verschillende overlay zijn, helemaal rechts zie je nog net een KLM F50, die zodra hij de holdshortnode bereikt take-off clearance krijgt, die F50 is weer overlay 1, dus die houdt geen rekening met die Airfrance A320, die kisten in het rijtje achterhem komen allemaal van dezelfde overlay, en zullen dus normaal wachten tot hun voorganger van dezelfde overlay vertrokken is....kewl truukje..!
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.tilroe/uploads/ehaoverlay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 17:18
Meljet van onderen bekeken.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/undermeljet.jpg

Ja, geresized

Ja, nieuwe videokaart :P

[ Voor 5% gewijzigd door Qylos op 07-01-2003 16:55 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 16:52:

Hieronder is rwy 24 van Schiphol, er zijn twee overlay's, ruwweg zuid plus cargo en noord, beide hebben verschillende landende rwy's, maar wel dezelfde startende banen, de kneep zit hem in het hebben van vershillende tower frequencies voor de verschillende overlay's...dus allebei ook maar 1 towerfreq...
Het resultaat is dat de kisten met hun eigen toren in contact staan, en die torens weten niet dat de ander bestaat, de kisten wel, door hun radius houden ze seperatie op de grond...

Wat krijg je dan, helemaal links zie je nog net een KLM 738 aan het roteren, doordat die van de 1ste overlay komt, en de airfrance A320 van de tweede overlay, daardoor lined die Airfrance al op terwijl de KLM738 nog aan het roteren is, de vertrektijden komen dus veel korter achter elkaar te liggen als ze van een verschillende overlay zijn, helemaal rechts zie je nog net een KLM F50, die zodra hij de holdshortnode bereikt take-off clearance krijgt, die F50 is weer overlay 1, dus die houdt geen rekening met die Airfrance A320, die kisten in het rijtje achterhem komen allemaal van dezelfde overlay, en zullen dus normaal wachten tot hun voorganger van dezelfde overlay vertrokken is....kewl truukje..!
[afbeelding]
dat is wel cool.

maar is het niet gewoon mogelijk simpel met afcad of 2 runway's voor take-off en 2 voor landen te gebruiken, zonder dat gedoe van overlay enz.. ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht je op zoek zijn naar paints voor je ai... kijk dan op deze link, 1 van de painters van PAI heeft daar een redelijk overzichtje gemaakt!

http://home.cogeco.ca/~pliddell/PAIwork.html

Zo kan je dus zien welke van hem in ieder geval al te vinden zijn op PAI!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 07 januari 2003 @ 17:31:
[...]
dat is wel cool.

maar is het niet gewoon mogelijk simpel met afcad of 2 runway's voor take-off en 2 voor landen te gebruiken, zonder dat gedoe van overlay enz.. ?
Nee, niet twee voor take-off, je kunt wel 1 take-off en 1 landend hebben, maar niet twee van dezelfde tegelijk, dat wil af en toe eens voorkomen als je wind hebt die constant van richting veranderd en daardoor een andere rwy actief wordt, maar niet bij constante wind...

Ik ben dan nu ook overgestapt op twee overlays. de ene is speciaal voor GA en de kustwacht (rwy22), en twee om de grote bups te delen...eham en 1eha, beide hebben twee landingsbanen (dezelfde, 24 en 01L) en twee landende rwy's per overlay (verschillende, 01R en 27 voor de ene en 06 en 19R voor de andere)....

EDIT : heb dit gedaan doordat je met de nieuwe perfecte KLM flightplans meer dan 5000 vluchten per week had op EHAM...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ voor alle PAI-ers onder ons. Sommigen zijn er superveel mee bezig denk ik.
Ikzelf vinnut mar een RSI-opwekkende klus en weet eigenlijk niet meer wat ik wel en niet moet doen.

Ziet er iig goed uit guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn excuus voor deze newbie vraag :? maar hoe bepaal je wat je cruisealtitude is op een vlucht.
Ik kan me voorstellen dat je voor een lange vlucht zo hoog mogelijk gaat zitten maar is dat voor een kort vluchtje Engeland bijvoorbeeld ook nodig. Op moment dat je die hoogte bereikt hebt kun je weer naar beneden namelijk.

Zijn daar vuistregels voor??

Gr,
Bhodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuistregels? Nee.
Regels? Ja.

Moeilijk om hier een duidelijk antwoord te geven omdat het van veel factoren afhangt. Een 747 die vanaf EHAM naar Manchester gaat, vliegt tuurlijk niet op 32000ft.
Hoe hoog je zit, hangt af van de flightplanner (heb ji jals piloot nix mee te maken).
Je kan tuurlijk tijdens een lange vlucht een FL change aanvragen, omdat de winden wat gunstiger zijn enzo. Of je wilt een tijdje lager vliegen voor een hogere fuelburn.
Je hebt dan ook nog te maken met airwayrestricties. Als je vanuit EHAM naar EGCC gaat, mag je nooit hoger dan FL240 meen ik, door de airway restricties.

Gebruik deze regel anders voor de handigheid:
Oost naar West: Even FL
West naar Oost: Oneven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je dat progje weg om meerdere screenshots achter elkaar te maken zonder steeds naar windows te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier eens wat foto's weer van mij :P

Een vertrek vanaf RJBB met een B777 KLM nc

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B777@RJBB-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 11:39

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:07:
Hoi,

Mijn excuus voor deze newbie vraag :? maar hoe bepaal je wat je cruisealtitude is op een vlucht.
Ik kan me voorstellen dat je voor een lange vlucht zo hoog mogelijk gaat zitten maar is dat voor een kort vluchtje Engeland bijvoorbeeld ook nodig. Op moment dat je die hoogte bereikt hebt kun je weer naar beneden namelijk.

Zijn daar vuistregels voor??

Gr,
Bhodi
neej niet echt, dat is iets van gokken. Bij bv de PSS Airbus geeft de FMC (MCDU voor de mierenneukers) aan wat het optimale cruise altitude is, maar niet voor de route, maar op gewicht. Verder genoeg vliegen, en je leert het na verloop van tijd (op mijn vorige niet afgemaakte around the world tour vloog ik op FL250, ook de lange stukken, een stuk te laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:56:
[...]

Nee, niet twee voor take-off, je kunt wel 1 take-off en 1 landend hebben, maar niet twee van dezelfde tegelijk, dat wil af en toe eens voorkomen als je wind hebt die constant van richting veranderd en daardoor een andere rwy actief wordt, maar niet bij constante wind...

Ik ben dan nu ook overgestapt op twee overlays. de ene is speciaal voor GA en de kustwacht (rwy22), en twee om de grote bups te delen...eham en 1eha, beide hebben twee landingsbanen (dezelfde, 24 en 01L) en twee landende rwy's per overlay (verschillende, 01R en 27 voor de ene en 06 en 19R voor de andere)....

EDIT : heb dit gedaan doordat je met de nieuwe perfecte KLM flightplans meer dan 5000 vluchten per week had op EHAM...
Heb je die overlays voor NL2000 EHAM? Zoja kan je ze dan ff posten hier of naar me mailen (philipstive@hotmail.com ook voor msn btw).
Want ik herken het probleem, had die flightplans ook installed, hoppa hele bups meteen die wilde opstijgen (itt die oude KLM plans, daar stond heel Schiphol vol met KLM, en ging er 10% opstijgen, nu doen de meeste kisten wat :) = stuk realistischer)

Ohh en Fly High, je krijg er idd RSI van :+

[ Voor 15% gewijzigd door McFlipp op 07-01-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Aaarghhh, ik doe reinstal FS2002, kan hij 3 bestanden van CD3 niet lezen :? Dat is opgelost (schoonmaken, krijg je weer de melding, weer schoonmaken, weer melding maar dan een ander bestand :()
Wil ik mijn Sidewinder connecten, zegt ie dat er niks is aangesloten!?!?? :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
ND schreef op 07 January 2003 @ 18:27:
Aaarghhh, ik doe reinstal FS2002, kan hij 3 bestanden van CD3 niet lezen :? Dat is opgelost (schoonmaken, krijg je weer de melding, weer schoonmaken, weer melding maar dan een ander bestand :()
Wil ik mijn Sidewinder connecten, zegt ie dat er niks is aangesloten!?!?? :? :(
Heb ik ook gehad, bij mij hielp de cd eerst naar hdd kopieren en dan van hdd installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

McFlipp schreef op 07 January 2003 @ 18:28:
[...]

Heb ik ook gehad, bij mij hielp de cd eerst naar hdd kopieren en dan van hdd installen.
Aha, OK :)

AAAAAAAAAAAARRRGGGGGGG!! Ik word gek, Why the hell krijg ik nu weer mijn Sidewinder Precision 3 niet aan de gang!?!?!?!?? :( PFFFF :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 07 januari 2003 @ 18:23:
[...]

Heb je die overlays voor NL2000 EHAM? Zoja kan je ze dan ff posten hier of naar me mailen (philipstive@hotmail.com ook voor msn btw).
Nog niet, heb ze nog niet af, ik heb nog niet alle aftakkende taxibanen voor sommige landingsbanen aangesloten....ben namelijk ook aan het experimenteren om ze dan allemaal over de goede binnen en buiten baan te laten taxiien...takkeklus...RSI? nee, gebruik tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Na mijn vertrek van af RJBB moets ik even een tussen landing maken op ROAH , omdat er weer iets niet helemaal wilde lopen zo als het hoorde tegaan ..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROAH-B777-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

McFlipp schreef op 07 January 2003 @ 18:23:
[...]

Want ik herken het probleem, had die flightplans ook installed, hoppa hele bups meteen die wilde opstijgen (itt die oude KLM plans, daar stond heel Schiphol vol met KLM, en ging er 10% opstijgen, nu doen de meeste kisten wat :) = stuk realistischer)

Ohh en Fly High, je krijg er idd RSI van :+
Welke zijn op het moment dan de beste om te gebruiken; die van PAI of die andere die hier laatst gepost werden? (MRAI oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:52:

[afbeelding]
Interresant :)

Zou je deze willen uploaden op avsim of naar me mailen met daarbij beschreven welke maatschappijen je het beste kan sturen naar die andere overlay? (mail+MSN: Frank_van_Brandwijk@hotmail.com)
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:06:
_/-\o_ voor alle PAI-ers onder ons. Sommigen zijn er superveel mee bezig denk ik.
Ikzelf vinnut mar een RSI-opwekkende klus en weet eigenlijk niet meer wat ik wel en niet moet doen.

Ziet er iig goed uit guys!
Nog geen last van RSI gelukkig :) Maar je moet dit ook niet in 1 dag willen doen. Ik ben er al een aantal weken mee bezig om alle mrai schedules erin te doen met special paints erbij :)

Ik wil mijn pakket best wel release voor jullie als jullie er intressen in hebben. Maar ik loop nog wel achter met de schedules van MRAI ivm maken van Frontier repaints voor de 733 aardvark :)

En eindelijk iemand hier die de gmax kansai probeerd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
bennierex schreef op 07 januari 2003 @ 19:04:
[...]

Welke zijn op het moment dan de beste om te gebruiken; die van PAI of die andere die hier laatst gepost werden? (MRAI oid?)
MRAI zijn de beste schedules omdat die het meest realistisch zijn en ook nog eens WEEK schedules (veel van PAI zijn nog 24hr).

En Hent, zou je hem willen releasen als je klaar bent idd, zoals FrankO zei, kan je erbij vertellen welke maatschappijen het beste naar de ene en welke naar de andere overlay kunnen? :)

Ohh en dat RSI krijg je alleen als je met de muis in een paar dagen 4500 flightplans + repaints en special paints erin ramt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
The_FrankO schreef op 07 January 2003 @ 19:10:
[...]

En eindelijk iemand hier die de gmax kansai probeerd *D
En hij is echt mooi ..
Ik heb nu een paar van die japanse vliegvelden ge DLL

ROAH, RJAA, RJAF, RJBB, RJSN, ROKJ

Voor de mensen die ze ook willen .....

Homepage : http://flightinfo.ens.ne.jp/sfs/

[b]PS weigerd gewoon de taal instal en DLL ze :D

En ik moet zeggen ze zijn FPS vriendelijk .

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 07-01-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd ook flightsim freak. Ben dus nog newbie. Ben een beetje aan het oefenen met de fmc van de Boeing 777. Tot nu toe gaat het invoeren van de routes goed echter er is iets wat ik niet precies begrijp. Bij elke waypiont heb ik een hoogte en snelheid ingevuld. Eenmaal op CRZ FL gaat alles goed maar bij het volgende waypoint waar ik dus van hoogte en snelheid verander, in dit geval moet ik dus dalen en zal ik een lagere snelheid aan houden tot het volgende waypoint. Maar hij vliegt gewoon door op de zelfde hoogte en met de de zelfde snelheid. Ik heb wel gemerkt dat ik bij de take off als ik de altitude sel knob op mijn CRZ hoogte instel het toestel netjes via de route in de fmc naar alle routes vliegt en de snelheid aanhoudt. Maae zoals gezegd blijf ik daarna dus op de CRZ hoogte vliegen. Weet iemand wat ik fout doe.

Alvast bedankt.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, om nog ff op dat PAI terug te komen.
Als ik alles installed heb.......kan ik dan simpelweg de aircraft dirs+3 txt files gewoon fikken/backuppen of wat dan ook?
Of zie ik nog iets over het hoofd, dat geinstalled wordt door de basepack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:41:
Sinds enige tijd ook flightsim freak. Ben dus nog newbie. Ben een beetje aan het oefenen met de fmc van de Boeing 777. Tot nu toe gaat het invoeren van de routes goed echter er is iets wat ik niet precies begrijp. Bij elke waypiont heb ik een hoogte en snelheid ingevuld. Eenmaal op CRZ FL gaat alles goed maar bij het volgende waypoint waar ik dus van hoogte en snelheid verander, in dit geval moet ik dus dalen en zal ik een lagere snelheid aan houden tot het volgende waypoint. Maar hij vliegt gewoon door op de zelfde hoogte en met de de zelfde snelheid. Ik heb wel gemerkt dat ik bij de take off als ik de altitude sel knob op mijn CRZ hoogte instel het toestel netjes via de route in de fmc naar alle routes vliegt en de snelheid aanhoudt. Maae zoals gezegd blijf ik daarna dus op de CRZ hoogte vliegen. Weet iemand wat ik fout doe.

Alvast bedankt.

:'(
Voordat je gaat dalen met de Altitude sel knop een lagere altitude instellen. De waarde die je daar invult overruled namelijk de FMC. Als je bijvoorbeeld op 33000 ft zit en de FMC wil je laten dalen naar 12000 ft, moet je dat zelf veranderen anders blijft hij vrolijk op 33000 ft vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op 07 January 2003 @ 19:47:
[...]

Voordat je gaat dalen met de Altitude sel knop een lagere altitude instellen. De waarde die je daar invult overruled namelijk de FMC. Als je bijvoorbeeld op 33000 ft zit en de FMC wil je laten dalen naar 12000 ft, moet je dat zelf veranderen anders blijft hij vrolijk op 33000 ft vliegen :)
Ohh THANX. Ik dacht namelijk dat de fmc ook automatisch de daling inzette naar een lager hoogte. Vraag me namelijk af waarom dat niet zo is?.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:43:
Ok, om nog ff op dat PAI terug te komen.
Als ik alles installed heb.......kan ik dan simpelweg de aircraft dirs+3 txt files gewoon fikken/backuppen of wat dan ook?
Of zie ik nog iets over het hoofd, dat geinstalled wordt door de basepack?
Yes dat is het enige wat je nodig hebt. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:55:
[...]

Ohh THANX. Ik dacht namelijk dat de fmc ook automatisch de daling inzette naar een lager hoogte. Vraag me namelijk af waarom dat niet zo is?.
Omdat je IRL kans hebt dat je nog niet door de ATC geklaard wordt om te gaan dalen. Dan kun je je hoogte gewoon vast blijven houden, zonder dat de FMC zich er mee gaat bemoeien.

BTW, tnx voor de info McFlipp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:55:
[...]

Dat doet hij ook wel, maar niet als die lagere hoogte niet staat ingesteld met de Alt. Sel. knop. (Ik bedenk me nu dat je geloof ik ook nog op die knop moet klikken voordat hij echt gaat dalen.... Was bij de 747 wel zo maar de 777 heb ik zelf nooit gevlogen!)

ps Welkom op GoT btw!!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 07-01-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier zijn dan een paar foto's van die airports die ik heb van Japan :)

Hier RJAF
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RJAF.jpg

RJSN
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RJSN.jpg

ROKJ
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROKJ.jpg

En als laaste een vertrek van af RJAA
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RJAA-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RJAA-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RJAA-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
sow net een heel verhaal getieped voor baggerbak, flipt m'n IE :(
komt zodierect... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
goed, wat ik dus vertelde.
Ten eerste, vult de FMC naar mijn weten automagisch de hoogstes en snelheden in als je je crz alt, en ZFW (zero fuel weight) invult.
zelf vlieg ik altijd met ALT en SPD, omdat je dan terplekke met je hoogte en snelheid uit kan rekenen wanneer je moet dalen ( http://www.friendships.nl...de=thread&order=0&thold=0 )

Wat ik in de DF 737 altijd deed toen ik nog op vnav vloog was gewoon zodra ik op crz alt was, gewoon de ALT op het MCP naar beneden halen, en wachten tot datie ging dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nealzie schreef op 07 January 2003 @ 20:26:
goed, wat ik dus vertelde.
Ten eerste, vult de FMC naar mijn weten automagisch de hoogstes en snelheden in als je je crz alt, en ZFW (zero fuel weight) invult.
zelf vlieg ik altijd met ALT en SPD, omdat je dan terplekke met je hoogte en snelheid uit kan rekenen wanneer je moet dalen ( http://www.friendships.nl...de=thread&order=0&thold=0 )

Wat ik in de DF 737 altijd deed toen ik nog op vnav vloog was gewoon zodra ik op crz alt was, gewoon de ALT op het MCP naar beneden halen, en wachten tot datie ging dalen...
Bedankt voor jullie aanvullingen. G=Het blijft nog wat stoeien, maar he roem en aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Als ik zo naar alle input kijk zijn de meeste all ver gevorderde Piloten :)). Kan ik nog wat van leren. Oh ja nog iets. Als ik Charts wil hebben van airport is het dan aan te raden om de cd rom uitgave van jeppesen te nemen of gebruiken jullie andere?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
overigens, ik heb nu eindelijk die FDC binnen ;)
en ik hoorde van sommige dat het echt brak is, nouw heb ik dus net een vluchtje in de DF 737 ermee gemaakt, en het is eigenlijk best chill!
Hij roept gewoon 80, 100, 120, V1, Rotate, V2, Stable climb, Gear up! (doetie dus ook zelf) en dan minder flaps enzo... zoals het hoort dus!
en tijdens de appr. kan ik me eindelijk ook gewoon met wat fatsoenlijke dingen bezig houden, al helemaal bij een VOR DME appr, want ik doe gewoon de speed, en die FDC zorgt voor de flaps (roep hij dus ook uit) en gear down, hij zegt ff dan je de alt voor een missed approach moet invullen, enz. enz. Ik vondt het echt top!
het enige wat ik een beetje raar vind, is dat hij het soms te vroeg of te laat roept. De df737 heeft ook geluidjes zoals '2500' '500' '50' '40' enz. En ik hoor dus eerst de FDC, en dan de DF, nou weet ik niet omdat dat gewoon is dat ze niet tegelijk kunnen, of dat de FDC gewoon iets te vroeg is...
Ook bij gear down, hoor ik vrij gauw de DF zeggen 'gear down and locked, three green', maar de FDC hoor ik pas veeeel later, met z'n 'gear down'... Al met al ben ik best tevree ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:33:
[...]

Bedankt voor jullie aanvullingen. G=Het blijft nog wat stoeien, maar he roem en aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Als ik zo naar alle input kijk zijn de meeste all ver gevorderde Piloten :)). Kan ik nog wat van leren. Oh ja nog iets. Als ik Charts wil hebben van airport is het dan aan te raden om de cd rom uitgave van jeppesen te nemen of gebruiken jullie andere?.
Ik heb zelf jeppesens europe 2, daar heb ik genoeg aan, maar het is ook altijd wel leuk om gewoon enroute charts enzo te hebben op papier, ook omdat je dan kan meten en beter positie bepalen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Iemand die me me uit de brand kan helpen met het Sidewinder 2 probleempie? Ik heb de soft geinstalleerd, en als hij zegt dat ik em erin moet pluggen, plug ik em erin. Klik ik dan op Next dan geeft ie een ERROR aan, dat ie de Sidewinder2 niet kan vinden/aangesloten is :? Voorheen deed alles het wel gewoon :? :? (voor de reinstall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
ND schreef op 07 januari 2003 @ 20:42:
Iemand die me me uit de brand kan helpen met het Sidewinder 2 probleempie? Ik heb de soft geinstalleerd, en als hij zegt dat ik em erin moet pluggen, plug ik em erin. Klik ik dan op Next dan geeft ie een ERROR aan, dat ie de Sidewinder2 niet kan vinden/aangesloten is :? Voorheen deed alles het wel gewoon :? :? (voor de reinstall)
héé dat heb ik ook gehad toen ik mijnes nét had! wou toen eerst nog terug gaan aar de winkel...
damnit nou weet ik niet meer hoe ik dat toen heb opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

nealzie schreef op 07 januari 2003 @ 20:44:
[...]

héé dat heb ik ook gehad toen ik mijnes nét had! wou toen eerst nog terug gaan aar de winkel...
damnit nou weet ik niet meer hoe ik dat toen heb opgelost...
Ai das jammer :'(

Ik baal hier echt van en ik weet bij gasturbine niet meer wat ik moet doen. Hoe de hell kan dit nou, de vorige keren installeer ik de Sidewinder meteen na de XP install, en dan doet ie et gewoon, nu wilde ik XP reinstallen en voordat ik format deed, deed de Sidewinder het ook vlekkeloos :? En nu detecteert die niets??? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer newbie vragen dan maar....(valt me overigens net als Baggerbak ook op dat de meeste hier nogal gevorderd zijn)

Ik heb een kort vluchtje naar Manchester gedaan vanuit Rotterdam (offline). Ik wilde eerst de SID van Rotterdam gebruiken (Ik begreep eindelijk hoe je dat een beetje moet lezen) maar de flightplanner van FS2002 kent dat natuurlijk niet en als je de ATC van FS2002 gebruikt dirigeert hij je meteen naar je cruishoogte en doet verder niet veel meer dan je koers- en hoogtewijzigingen doorgeven die je dan alleen maar hoeft in te stellen in je autopilot. Dat is wel een beetje saai. Dat kan mijn kat namelijk nog wel :Z .

Vliegen jullie je flightplans (wanneer niet online) zonder ATC en volg je je eigen route gebaseerd op SID en STAR? (dus zelf de koerswijzigingen binnen een SID invoeren in autopilot?) want met de ATC van fs2002 is er niet veel meer aan.
En wat is er dan zo anders bij online vliegen want daar zal de ATC ook niet veel meer doen dan je langs de waypoints van je flightplan loodsen of mis ik nu iets hier? :?
Ik wil eerst nog wat offline oefenen met het vliegen van flightplans voordat ik me online waag :) (werkt online vliegen alleen met spraak of kan het ook via tekst?)

Nou heel verhaal weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Wie heeft de Dash8 cold&dark tutorial gemaakt op de FSSupport site? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Nealzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
bennierex schreef op 07 januari 2003 @ 20:59:
Wie heeft de Dash8 cold&dark tutorial gemaakt op de FSSupport site? :X
lolz, zat nét je ondertitel te lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

nealzie schreef op 07 January 2003 @ 21:09:
[...]

lolz, zat nét je ondertitel te lezen :D
NOFI, maar hijs niet helemaal 100% correct (al werkt het wel :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

bennierex schreef op 07 January 2003 @ 21:12:
[...]

idd, had ik ook al opgemerkt, ga jij een 100% correcte maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nou je laat jullie even mijn voordering zien van mijn frontier 737-300 fleet voor de aardvark
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvbrandw/repaints-frontier.jpg
*D

Ik hoop hem morgen avond af tehebben maar ik moet er nog 9 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
vet! als AI neem ik aan? Aardvark :? never heard of

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Evilernie schreef op 07 januari 2003 @ 21:18:
Ja als AI :)

de mensen van www.ai-aardvark.com waaren eerst ook bij PAI. Ze wilde toen de d9-30 uitbrengen maar zijn toen vanwege meningsverschillen bij PAI weg gegaan en voor hun zelf begonnen.

Hun 737-300 is de beste voor je fps hij bestaat uit LOD4 :) En ze zijn bijna klaar met weer een nieuw model (volgens mij 757) die bestaat uit LOD5 (zie site)

Ik moet nog even zeggen dat bij die pic hierboven van mij het een beetje blury eruit ziet doordat ik foto's in het menu heb gemaakt en dan gerotate :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
bennierex schreef op 07 January 2003 @ 21:12:
[...]

iemand vroeg er om, en dit is hoe ik het doe én hoe het werkt ;)
maar als je hem kan verbeteren, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Evilernie schreef op 07 January 2003 @ 21:18:
aarvark is het eerste woord in het woordenboek dan Malcolm X copieerde toen hij in de gevangenis zat. (haven't you ever payed attention at school?)

BTW kunnen de n00bs weglaten dat ze een n00b vraag gaan stellen? ik krijg dan meteen zoiets van Ojee, daat gaan we...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:59:
Nog meer newbie vragen dan maar....(valt me overigens net als Baggerbak ook op dat de meeste hier nogal gevorderd zijn)

Ik heb een kort vluchtje naar Manchester gedaan vanuit Rotterdam (offline). Ik wilde eerst de SID van Rotterdam gebruiken (Ik begreep eindelijk hoe je dat een beetje moet lezen) maar de flightplanner van FS2002 kent dat natuurlijk niet en als je de ATC van FS2002 gebruikt dirigeert hij je meteen naar je cruishoogte en doet verder niet veel meer dan je koers- en hoogtewijzigingen doorgeven die je dan alleen maar hoeft in te stellen in je autopilot. Dat is wel een beetje saai. Dat kan mijn kat namelijk nog wel :Z .

Vliegen jullie je flightplans (wanneer niet online) zonder ATC en volg je je eigen route gebaseerd op SID en STAR? (dus zelf de koerswijzigingen binnen een SID invoeren in autopilot?) want met de ATC van fs2002 is er niet veel meer aan.
En wat is er dan zo anders bij online vliegen want daar zal de ATC ook niet veel meer doen dan je langs de waypoints van je flightplan loodsen of mis ik nu iets hier? :?
Ik wil eerst nog wat offline oefenen met het vliegen van flightplans voordat ik me online waag :) (werkt online vliegen alleen met spraak of kan het ook via tekst?)

Nou heel verhaal weer ;)
offline ATC zuigt zwaar, begin er niet aan :D

online ATC is leuk, en dat zal ik je een beetje uitleggen.
Je begint aan de Gate, en je vraagt clearance.
Dit betekend dat je flightplan wordt gecontrolleerd op fouten enzo, dit doe je ook allemaal via voice, dus het is niet zo dat je 1, of 2 ofzo drukt, maar je moet zelf weten wat je zeggen moet en hoe je moet reageren. dan contact je, ground, en dan tower, en dan approach en dan Radar. Eigenlijk een beetje hetzelfde als offline atc als ik het nu zo opschrijf, alleen nu ben je met échte mensen aan het communiceren, eigenlijk gaat geen enkele vlucht hetzelfde, je krijgt automatisch goed real world weather binnen, de banen zijn afgestemd op de wind, en je traffic zijn óók echte mensen, die ook fouten kunnen maken, en zo dus iets meer spanning er in kunnen brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Vanuit Venezuela door via Equador naar Panama.

SVMC-SEQU
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part126.jpg

SEQU-MPTO
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part138.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part1312.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part1317.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/part1320.jpg

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor veel flightplans volgens echte routes: zie openingspost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

nealzie schreef op 07 januari 2003 @ 21:25:
[...]

iemand vroeg er om, en dit is hoe ik het doe én hoe het werkt ;)
maar als je hem kan verbeteren, graag!
Als ik eens tijd heb zal ik me er over buigen ;)
Maar ik denk dat de meeste mensen er zo ook wel uit komen hoor, komt duidelijk op mij over iig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Al weer een paar dagen oud maar welk aardig om te lezen, van avsim-forum:

hey there all, Just wanted to let you guy's in on a Very Scary Moment in HNL Intl Today!! A China Air 747-400 Coming in from Narita-Hnl, was making a LDA Approach to Runway 26L at HNL Intl, since we had Kona Winds, and somehow the Pilots got very Low and To far Inland Over the Honolulu Buildings District! 1 Eye witness from the gound saw the Plane very low and Loud, and thought it was another 9/11 was happening!! And a Lady in the 4Th Floor Apt of the building the Plane narrowly misses said she Could see Passengers in the Planes windows!! It was that Close, another Witness said that the Plane's Wingtips came Within 30FT of the building! And this was a Visual Approach!! Very SCARY Stuff! Would have been another Bad Mark on CHina Airlines again!! not too good! the FAA was looking to talk to the Crew, and China Airlines said they had no Comment!! Imaagine a 747-400 Waking you up at 6:30a.m and looking out the Window to see the Plane that close to buildings!! Just wanted to let you know on a very Scary day here at HNL! MIKE

http://starbulletin.com/breaking/breaking.php?id=776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Gewoon even een avond shot

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B747-NW.jpg

Freeware BAE-146 Avro Jet van Ariane!

MSFS
Bij toeval heb ik ontdekt dat Ariane een freeware BAE-146 beschikbaar heeft gesteld. Het is een 'paint' versie zodat de freeware painters onder ons mooie liveries kunnen maken voor deze kist.
Het vliegtuig is te halen op de Ariane site!

http://www.woodlandworld....reeware.asp?freewareID=15

bron van info:
http://www.fsmagazine.nl/

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 07-01-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Meer Hollandse praal:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/3e1b3d977cdeac36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/3e1b3e027f3c5a8f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Doet een DF met een TO/GA take-off nog steeds automatisch de start incl nose up? Ik heb het idee van niet.

Wat me ook vies tegen valt is dat ik een aardig hoge roll snelheid nodig heb om uberhaupt een V1 en VR te krijgen, soms wel tegen de 200kts. Da's toch veeel te hoog :?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
:9~ :9~ :9~ :9~

Waar heb je die vandaan als het FREEWARE is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Blackhole schreef op 07 January 2003 @ 22:25:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~

Waar heb je die vandaan als het FREEWARE is ..
Dit is de IFDG 757GMAX. Hij is alleen nog niet af maar duurt niet lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rdluca schreef op 07 januari 2003 @ 22:27:
[...]

Ja duurt allemaal ff met die jongens, beetje te enthousiaste relais op 31-12jl.

Wel kicken ding die 75X en het TOP PIC panel erbij, super :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Tai-Pan schreef op 07 januari 2003 @ 22:24:
Doet een DF met een TO/GA take-off nog steeds automatisch de start incl nose up? Ik heb het idee van niet.

Wat me ook vies tegen valt is dat ik een aardig hoge roll snelheid nodig heb om uberhaupt een V1 en VR te krijgen, soms wel tegen de 200kts. Da's toch veeel te hoog :?
nops, kansloos... roteren en de rest tot aan 400ft AGL moet je zelf doen. Autopilot is dan ook inhibited. TOGA zorgt alleen voor t/o thrust en boven de 80KIAS een flight-director nose-up attitude van 15 graden (als ik me niet vergis nu).

[ Voor 9% gewijzigd door bennierex op 07-01-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rdluca schreef op 07 January 2003 @ 22:27:
[...]

Mag ik een klein linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nealzie schreef op 07 januari 2003 @ 21:35:
[...]

offline ATC zuigt zwaar, begin er niet aan :D

online ATC is leuk, en dat zal ik je een beetje uitleggen.
Je begint aan de Gate, en je vraagt clearance.
Dit betekend dat je flightplan wordt gecontrolleerd op fouten enzo, dit doe je ook allemaal via voice, dus het is niet zo dat je 1, of 2 ofzo drukt, maar je moet zelf weten wat je zeggen moet en hoe je moet reageren. dan contact je, ground, en dan tower, en dan approach en dan Radar. Eigenlijk een beetje hetzelfde als offline atc als ik het nu zo opschrijf, alleen nu ben je met échte mensen aan het communiceren, eigenlijk gaat geen enkele vlucht hetzelfde, je krijgt automatisch goed real world weather binnen, de banen zijn afgestemd op de wind, en je traffic zijn óók echte mensen, die ook fouten kunnen maken, en zo dus iets meer spanning er in kunnen brengen...
oke, je bedoelt dat die flightplans (of althans het verloop ervan) dynamisch is? M.a.w. je maakt een initeel flightplan. En online kan dus alleen via voice? Want ik d8 dat ik ergens gelezen had dat het ook via text kon.
En ik neem aan dat je online de vluchten ook niet kan versnellen >:)
Maar goed, eerst nog hoop oefenen want opsstijgen en vliegen stelt nix voor maar landen wil ik toch wel zelf doen en dus goed onder de knie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 22:37:
[...]

oke, je bedoelt dat die flightplans (of althans het verloop ervan) dynamisch is? M.a.w. je maakt een initeel flightplan. En online kan dus alleen via voice? Want ik d8 dat ik ergens gelezen had dat het ook via text kon.
En ik neem aan dat je online de vluchten ook niet kan versnellen >:)
Maar goed, eerst nog hoop oefenen want opsstijgen en vliegen stelt nix voor maar landen wil ik toch wel zelf doen en dus goed onder de knie hebben.
Nee mag ook via text, maar dat wil je niet, want als je op DH besluit een Go around te maken moet je veel doen en als je dan ook nog eens met de atc moet comminuceren via text ...druk druk druk.

alleeen je IFR clearence doen via text vind ik wel makkelijk, maar ik doe het ook eigenlijk nooit, online vliegen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Op AVSIM zijn de nieuwe liv van MELJET 777 te dll :)

hier alvast 2 verschilende liv :)

en Mooi A-A

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A_A.jpg

En een vieze Air France

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/AIR_FRANCE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

bennierex schreef op 07 January 2003 @ 22:30:
[...]

nops, kansloos... roteren en de rest tot aan 400ft AGL moet je zelf doen. Autopilot is dan ook inhibited. TOGA zorgt alleen voor t/o thrust en boven de 80KIAS een flight-director nose-up attitude van 15 graden (als ik me niet vergis nu).
En dat is juist wat mij opvalt...dat de F/D die nose-up niet doet. Ik stond net op Innsbruck, deed netjes de start sequence, dus parking brake aan, throttle up naar 40% N1, brake los, TO/GA aan (met A/T en F/D aan natuurlijk) en die kist kwam maar niet omhoog. Ik ging toen al 220kts!!

Toen nog een keer geprobeerd, maar dan met het handje throttle gedaan en de stick naar achteren trekken, maar ook toen ging ik zo'n 200kts en was ik allang niet meer op de rwy maar in het gras.

Flaps staan dan trouwens default op 5

Dan klopt er toch iets niet? Ik zie op Schiphol met spotten die 737's regelmatig al een VR doen als ze halverwege bijv. baan 24-06 zijn.

Ik heb wel load manager gebruikt van de DF voor een toeristenclasse verdeling van de PAX enzo, maar dit....dit is wel een beetje erg zot.

Heeft niemand anders dit probleem met de DF??

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tai-Pan schreef op 07 January 2003 @ 23:15:
[...]

En dat is juist wat mij opvalt...dat de F/D die nose-up niet doet. Ik stond net op Innsbruck, deed netjes de start sequence, dus parking brake aan, throttle up naar 40% N1, brake los, TO/GA aan (met A/T en F/D aan natuurlijk) en die kist kwam maar niet omhoog. Ik ging toen al 220kts!!

Toen nog een keer geprobeerd, maar dan met het handje throttle gedaan en de stick naar achteren trekken, maar ook toen ging ik zo'n 200kts en was ik allang niet meer op de rwy maar in het gras.

Flaps staan dan trouwens default op 5

Dan klopt er toch iets niet? Ik zie op Schiphol met spotten die 737's regelmatig al een VR doen als ze halverwege bijv. baan 24-06 zijn.

Ik heb wel load manager gebruikt van de DF voor een toeristenclasse verdeling van de PAX enzo, maar dit....dit is wel een beetje erg zot.

Heeft niemand anders dit probleem met de DF??
Uhm... voorzichtig vraagje.... je denkt toch niet dat de FD het vliegtuig laat rotaten?? Dat moet je toch echt zelf met het handje doen.

En als ie dan nog niet los komt is er misschien een probleempje met gewicht oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

G*VER***)@!*&!$*(&$@*_(&!@*$!&_@$@#!!!!!! :( :(

Waarom wil mijn Sidewinder nou niet!?!?!?!??!?! :(

Damn, heb al 2 reinstalls deze avond gedaan, denk ik deze avond ff lekker te vliegen krijg je dit :(

Tai Pan : check of je trim/stab in goede positie staat

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.