Nee, de gemiddelde mens hoort geen tonen onder de 20 Hz.Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 20:09:
lol.
nou, dan ben ik er uit, deze word het (waarschijnlijk), nu nog de financien regelen en klaar.
ik hoorde ''iemmand'' een keer zeggen dat de i-beat slechte laag-frequentie produceerde (in deze topick of ergens anders) maar, in deze revieuw : http://www.advancedmp3pla...ng/pages/buyibead100.html staat dat de i-beat tonen produceert van 20 Hz tot 20.000 Hz, wat was het nou, de mens kon toch niet lagere tonen dan 20Hz horen?
Verwijderd
deze kwam m'n pa tegen op een beurs in duitsland 2 maanden terug: http://www.wmg.com.tw/htm/Products/DMP/DMP-M10%20Spec.htm
Verwijderd
De levensduur is toch wel iets anders dan het aantal uren dat de batterij werkt tot ie weer opgeladen moet wordenGiSaE schreef op 19 April 2003 @ 19:51:
[...]
Hij gaat jammer voor jou maar 14 uur mee...
[rml]nikao in "[ MP3 Speler] I-BEAD 100"[/rml]
[rml]bschu in "[ MP3 Speler] I-BEAD 100"[/rml]
Dan kun je zelf wel een schatting maken. Ligt er ook aan hoe je hem gaat gebruiken. Ik kan maximaal 2 jaar met een discman en dan is ie echt wel stuk, anderen kunnen er misschien wel hun hele leven mee...
Verwijderd
HOI,
Zeg waar kan ik deze het beste kopen? (de 256mb versie)
http://www.mmport.nl/ 239 euro incl. verzendkosten
http://www.mp3cdspeler.nl/?home 251 euro incl. verzendkosten
of ergens anders...
betrouwbaar graag !!!
Thx
of ergens anders...
betrouwbaar graag !!!
Thx
Verwijderd
Een stukje terug in het topic staat een speciale aanbieding voor Tweakers members, ik denk dat je die het beste kan benutten...stond ergens op pagina 7-8-9 geloof ikVerwijderd schreef op 22 april 2003 @ 12:06:
HOI,
of ergens anders...
betrouwbaar graag !!!
Thx
Verwijderd
Thx TFO,
Ik heb het gevonden, en heb ze een mailtje gestuurd, ik hoop alleen dat deze aanbieding nog geldt...
Ik heb het gevonden, en heb ze een mailtje gestuurd, ik hoop alleen dat deze aanbieding nog geldt...
Heb vorige week gebruik ervan gemaakt en 'm net opgehaald @ postkantoorVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 12:29:
Thx TFO,
Edt: Iemand eniog idee hoe ik dat touwtje van de koptelefoon aan de mp3spelert vastmaak op fatsoenlijke wijze?
[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 22-04-2003 14:29 ]
Firmware update!
FW v3.141 is nu ook in het Engels beschikbaar. Het meest opvallende punt in de changelog is de foldernavigatie. Er kunnen tot 255 folders en 12 subfolders gebrowsed worden.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe je een bepaalde folder kan laten afspelen.
Verder is er nog het één en ander aan de GUI veranderd.
Volume wordt nu bijvoorbeeld ook met een cijferaanduideing weergegeven.
In de scollbar staan een tekentje voor de naam. T voor de track-name, A voor de artisten naam en Al voor het naam van het album.
Ook de bitrate wordt nu door een kein cijfertje weergegeven en daarachter staat welke equ. preset gebuikt wordt. In het setupmenu is er een icoontje bijgekomen genaamd USB-Device. Hiermee kan je instellen hoe je I-Bead op de computer herkend dient te worden. Als MP-Player of Removable disk. Het nut ontgaat me nog een beetje.
Volgens mij is er ook nog wat aan de repeatmogelijkheden veranderd maar dat kan ik mis hebben.
In het menuutje recordquality is men niet echt netjes geweest. Er verschijnen hier nog een aantal koreaanse tekens (dat neem ik iig aan) in beeld.
FW v3.141 is nu ook in het Engels beschikbaar. Het meest opvallende punt in de changelog is de foldernavigatie. Er kunnen tot 255 folders en 12 subfolders gebrowsed worden.
In de scollbar staan een tekentje voor de naam. T voor de track-name, A voor de artisten naam en Al voor het naam van het album.
Ook de bitrate wordt nu door een kein cijfertje weergegeven en daarachter staat welke equ. preset gebuikt wordt. In het setupmenu is er een icoontje bijgekomen genaamd USB-Device. Hiermee kan je instellen hoe je I-Bead op de computer herkend dient te worden. Als MP-Player of Removable disk. Het nut ontgaat me nog een beetje.
Volgens mij is er ook nog wat aan de repeatmogelijkheden veranderd maar dat kan ik mis hebben.
In het menuutje recordquality is men niet echt netjes geweest. Er verschijnen hier nog een aantal koreaanse tekens (dat neem ik iig aan) in beeld.
[ Voor 85% gewijzigd door Maxonic op 22-04-2003 21:52 ]
Gewoon met een lusjesdomburg schreef op 22 April 2003 @ 13:52:
[...]
Heb vorige week gebruik ervan gemaakt en 'm net opgehaald @ postkantoor
Edt: Iemand eniog idee hoe ik dat touwtje van de koptelefoon aan de mp3spelert vastmaak op fatsoenlijke wijze?
Om de speler een beetje recht te houden kan je de stekker door het lusje doen.
Zo dus:

Die nieuwe firmware is wel beter. En de output was 7mW volgens het boekje.
[ Voor 8% gewijzigd door Gisae op 22-04-2003 21:59 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
oe, ik ben er al achter dat je dat klipje los kan maken, vatte 'm al nietGiSaE schreef op 22 april 2003 @ 21:43:
[...]
Gewoon met een lusje
Zo dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
ah.. das goed nieuws..Maxonic schreef op 22 April 2003 @ 21:32:
Firmware update!
alleen kun je dus nog steeds niet aparte folders afspelen?
Je kan dus wel per map afspelen. Met de navigatie op een map gaan staan en dan gewoon kort op de A->B toets drukken.
In de map zelf kan je dus bestanden aan en uit vinken met de A->B toets.
Met de 'play' knop kan je bestanden beluisteren.
Ik vind het alleen raar dat ze het niet zo hebben gemaakt dat je met de A->B toets hele folders aa/uit kan vinken en met de 'play' toets alleen die folder beluisterd. Dat zou toch logischer zijn?
Daarnaast, zijn er nog enkele bugs. Als ik iets probeer op te nemen. Radio uitzending, d.m.v. voice record, whatever. Dan valt mijn I-Bead spontaan uit.
In het record quality menu vind ik rare (koreaanse?) tekens.
Bij het filedelete menu hebben ze de nieuwe manier van browsen maar half afgemaakt waardoor af en toe nog steeds oude tekst op het scherm verschijnt
Het nut van de USB-Device Optie in het settings menu is me nu ook duidelijk.
Als je hem op de stand 'MP3-Player' hebt staan dan kan je de I-Bead gewoon in de USB poort steken. Je kan dan gewoon de I-Bead gebruiken en muziek afspelen. De I-Bead laad dan niet op maar gebruikt direct de stoomvoorziening voor het afspelen (dus raakt ook niet leeg).
Btw, check dit eens.
Linkje
Een logo editor voor de I-Bead zodat je je eigen ani-gifjes in je I-bead kan stoppen!
In de map zelf kan je dus bestanden aan en uit vinken met de A->B toets.
Met de 'play' knop kan je bestanden beluisteren.
Ik vind het alleen raar dat ze het niet zo hebben gemaakt dat je met de A->B toets hele folders aa/uit kan vinken en met de 'play' toets alleen die folder beluisterd. Dat zou toch logischer zijn?
Daarnaast, zijn er nog enkele bugs. Als ik iets probeer op te nemen. Radio uitzending, d.m.v. voice record, whatever. Dan valt mijn I-Bead spontaan uit.
In het record quality menu vind ik rare (koreaanse?) tekens.
Bij het filedelete menu hebben ze de nieuwe manier van browsen maar half afgemaakt waardoor af en toe nog steeds oude tekst op het scherm verschijnt
Het nut van de USB-Device Optie in het settings menu is me nu ook duidelijk.
Als je hem op de stand 'MP3-Player' hebt staan dan kan je de I-Bead gewoon in de USB poort steken. Je kan dan gewoon de I-Bead gebruiken en muziek afspelen. De I-Bead laad dan niet op maar gebruikt direct de stoomvoorziening voor het afspelen (dus raakt ook niet leeg).
Btw, check dit eens.
Linkje
Een logo editor voor de I-Bead zodat je je eigen ani-gifjes in je I-bead kan stoppen!
[ Voor 172% gewijzigd door Maxonic op 23-04-2003 10:56 ]
cool.. zal daar es mee gaan spelen als ik thuiskom van me werk.. ook ff nieuwe firmware erop zetten dan
Die nieuwe firmware is wel beter ja idd. Je kan gewoon per map afspelen.
Ik ga thuis ook ff die logo editor proberen, hier op mn werk zit ik achter zo'n debiele compaq waarbij de USB poort te diep in de behuizing zit. (Mn I-Bead past er dus niet in
)
Ik ga thuis ook ff die logo editor proberen, hier op mn werk zit ik achter zo'n debiele compaq waarbij de USB poort te diep in de behuizing zit. (Mn I-Bead past er dus niet in

tell us how?ZAMoRANo schreef op 23 april 2003 @ 12:02:
Die nieuwe firmware is wel beter ja idd. Je kan gewoon per map afspelen.
Ik ga thuis ook ff die logo editor proberen, hier op mn werk zit ik achter zo'n debiele compaq waarbij de USB poort te diep in de behuizing zit. (Mn I-Bead past er dus niet in)
(aangezien eerder in de thread iemand dat niet lukte?)
Zie de laatste post van Maxonic.....nikao schreef op 23 April 2003 @ 12:17:
[...]
tell us how?![]()
(aangezien eerder in de thread iemand dat niet lukte?)
je kan toch een folder selecteren die je wilt afspelen?.. gewoon naar die folder skippen en dan op A<->B drukkenMaxonic schreef op 23 April 2003 @ 10:09:
Daar heb ik geen last van, ik heb net nog 20 minuten pauze op school opgenomen, net een soap, foute uitspraken, en het staat er allemaal opMaxonic schreef op 23 April 2003 @ 10:09:
Ik heb trouwens wel dat hij een knop ingedrukt laat als ik hem allang los heb gelaten...
sdomburg, ik heb nog wel een leuke openbaring van peter
Ook geen last van Toch wel, was me nog niet opgevallenIn het record quality menu vind ik rare (koreaanse?) tekens.

Klopt, erg irritantBij het filedelete menu hebben ze de nieuwe manier van browsen maar half afgemaakt waardoor af en toe nog steeds oude tekst op het scherm verschijnt
Handig als mij batterij-usb poort straks binnen isHet nut van de USB-Device Optie in het settings menu is me nu ook duidelijk.
fkes proberenBtw, check dit eens.
Linkje
[ Voor 3% gewijzigd door Gisae op 23-04-2003 13:57 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Check dit topic eerder, staat er dus al inVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:05:
batterij-usb? Wat is dat? en hoeveel kost dah en waar krijg je die?
Gisae, gimme belastend materiaal van Peter
Ik fiets zelf wel wat leuks in elkaar met wat conrad spulletjes, kijken of ik adapter en/of 9V unit kan maken...
heeft iemand trouwens een idee hoe de firmware reversed te engineeren is? kunnen we zelf onze firmware tweaken
[ Voor 34% gewijzigd door sdomburg op 23-04-2003 14:32 ]
Verwijderd
ja OK, maar er is dus niks kant en klaar's te krijgen?
Mocht het iemand lukken, wil die dan tegen betaling ook eventueel wat voor mij knutselen
Mocht het iemand lukken, wil die dan tegen betaling ook eventueel wat voor mij knutselen
dit is een accesoire die op de site vermeld staat... mp3cdspeler.nl zou ze vanaf vandaag leverbaar hebben.. tasje met armband en oplader (adapter) en misschien dus ook dit ding..
kzal ze es mailen of ze de zooi al hebben
kzal ze es mailen of ze de zooi al hebben
hoe zit dat nu met het opladen, ik las in dit topic ergens dat ie om de 3 uur veranderd tussen opladen en ontladen. maar hier: mp3 speler: i-bead 100 versus iRiver-180T staat dat ie na 3 uur opladen gewoon stopt met laden. hoe zit het nu
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Sorry, in de handleiding staat dat hij begint met ontladen na 3 uur...
ik d8 dattie dan stopte.
gewoon na 3 uur je ibead er weer uit halen
verder heb je meestal al wel genoeg aan dat uurtje dat je ffkes achter de computer zit waarin je ook nieuwe nummers overzet.
ik d8 dattie dan stopte.
gewoon na 3 uur je ibead er weer uit halen
verder heb je meestal al wel genoeg aan dat uurtje dat je ffkes achter de computer zit waarin je ook nieuwe nummers overzet.
in de handleiding staat dat hij begint te ontladen na 3 uur.. dit om 'overcharging' te voorkomen
zou dit trouwens ook zo zijn met 'losse' laders (batterij/adapter) en is de laadtijd daar ook 3 uur?..
Iemand nog mooie logo's gevonden? Ik kan er zo geen vinden, en ik kan er zelf geen maken. (geen inspiratie...)Maxonic schreef op 23 april 2003 @ 10:09:
Btw, check dit eens.
Linkje
nikao ->

Verwijderd
Nouwehm weet iemand waarom hij niet werkt met de nieuwste firmware? 3.061 werktie erfect...maar 3.141 zegtie datie de FW versie niet kan inlezen ofzo terwijl het in de readme staat dat het wel kan...
Na veel wikken en wegen heb ik toch maar besloten om een mp3 speler te gaan kopen.
2 jaar geleden toch nog een cd speler gekocht maar dat is toch niet portable genoeg en ik wil ook vaak te verschillende muziek op 1 cd en elke dag een nieuwe cdrw branden zie ik ook niet echt zitten.
Mijn oog viel eiglijk direct op een flashplayer omdat ik daar 2 jaar geleden ook al naar keek en de HD toch te duur/groot zijn.
Ik heb nog zitten twijfelen tussen de iriver 180-t en de Mpio fl 100 (wie niet als je alles hier zo leest) en de I-Bead, mijn voorkeur gaat nu toch uit naar de i-bead mede door zijn lagere prijs, en lovende reviews.
Maar toch zit ik nog met een paar vraagjes die ik graag zou willen stellen aan mensen die de i-bead zelf hebben;
Welke versie hebben jullie? (ik bedoel daarmee de 128 mb of 256mb)
Ik zit nog een beetje te twijfelen welke versie ik zal nemen want het scheelt toch wel behoorlijk in prijs (E 70).
Welke kwaliteit mp3/wma zetten jullie op de speler? oftewel kan ik gewoon al m'n mp3's omzetten naar 80 kbit wma zonder dat de kwaliteit echt te laag word?
Tja en is er voor de rest nog wat aan te merken op deze speler?
Ohwja en is er ergens een plaatje van de champagne kleurige speler? (aangezien dat de enige is die ze bij www.mp3cdspeler.nl hebben)
Ik weet het, het zijn veel vragen
maarja tis ook wel wat geld.
2 jaar geleden toch nog een cd speler gekocht maar dat is toch niet portable genoeg en ik wil ook vaak te verschillende muziek op 1 cd en elke dag een nieuwe cdrw branden zie ik ook niet echt zitten.
Mijn oog viel eiglijk direct op een flashplayer omdat ik daar 2 jaar geleden ook al naar keek en de HD toch te duur/groot zijn.
Ik heb nog zitten twijfelen tussen de iriver 180-t en de Mpio fl 100 (wie niet als je alles hier zo leest) en de I-Bead, mijn voorkeur gaat nu toch uit naar de i-bead mede door zijn lagere prijs, en lovende reviews.
Maar toch zit ik nog met een paar vraagjes die ik graag zou willen stellen aan mensen die de i-bead zelf hebben;
Welke versie hebben jullie? (ik bedoel daarmee de 128 mb of 256mb)
Ik zit nog een beetje te twijfelen welke versie ik zal nemen want het scheelt toch wel behoorlijk in prijs (E 70).
Welke kwaliteit mp3/wma zetten jullie op de speler? oftewel kan ik gewoon al m'n mp3's omzetten naar 80 kbit wma zonder dat de kwaliteit echt te laag word?
Tja en is er voor de rest nog wat aan te merken op deze speler?
Ohwja en is er ergens een plaatje van de champagne kleurige speler? (aangezien dat de enige is die ze bij www.mp3cdspeler.nl hebben)
Ik weet het, het zijn veel vragen
ik heb de 256mb versie.. die 70 euro meer is het wel waard (naar mijn mening) .. aangezien hij niet uitbreidbaar is wou ik niet achteraf spijt hebben als ik de 128mb versie zou kopen en zou ontdekken dat dat niet genoeg voor mij is.
Ik gooi er zelf 96kbit wma's op ..das klein genoeg.
ik heb verder nix meer aan te merken op deze speler (niet sinds de firmware upgrade van vandaag er voor heeft gezorgd dat je folders apart kan afspelen)
Ik gooi er zelf 96kbit wma's op ..das klein genoeg.
ik heb verder nix meer aan te merken op deze speler (niet sinds de firmware upgrade van vandaag er voor heeft gezorgd dat je folders apart kan afspelen)
Ik heb de 256MB versie omdat 128MB gewoon te weinig is. Ik flikker er gewoon een zut mp3z op van alle formaten (zelfs live-sessie van 120 minuten in 320kbps :x) En die champagne kleurige staan er zat van in dit topic...

en de rest...
Hugo -> misschien niet goed volgens de handleiding aangesloten? Pc mag hem absoluut niet herkennen...

en de rest...
Hugo -> misschien niet goed volgens de handleiding aangesloten? Pc mag hem absoluut niet herkennen...
Ohw, ik dacht dat die champagne kleur echt een 1 of andere vage bruin/geel/zilver kleurtje was maar dit ziet er goed uit...
Ik denk dat ik overtuigd ben en dat ik ga bestellen wanneer de accessoires er zijn, dan bestel ik die meteen mee
Ik denk dat ik overtuigd ben en dat ik ga bestellen wanneer de accessoires er zijn, dan bestel ik die meteen mee
Verwijderd
Heb mijn i-bead geupdate naar firmware versie 3.141.
Ik kan niet meer opnemen, de mogelijkheid staat wel in het menu, maar doet het niet.
Ik kan wel weer opnemen als ik de ibead update zonder het vinkje bij quick
Een map selecteren om af te spelen lukt wel, maar 1 nummer selecteren om af te spelen werkt niet als je het ding op random repeat hebt ingesteld, das wel jammer.
Kan iemand mij vertellen waar ik precies op moet letten om te zien of de accu van de i-bead vol of leeg is als die aan de usb poort hangt ?
Was het al zo dat waar je ook zit in de menu's van de i-bead dat je door de jog-dail in de houden altijd naar de mp3-player gaat ?
Ik kan niet meer opnemen, de mogelijkheid staat wel in het menu, maar doet het niet.
Ik kan wel weer opnemen als ik de ibead update zonder het vinkje bij quick
Een map selecteren om af te spelen lukt wel, maar 1 nummer selecteren om af te spelen werkt niet als je het ding op random repeat hebt ingesteld, das wel jammer.
Kan iemand mij vertellen waar ik precies op moet letten om te zien of de accu van de i-bead vol of leeg is als die aan de usb poort hangt ?
Was het al zo dat waar je ook zit in de menu's van de i-bead dat je door de jog-dail in de houden altijd naar de mp3-player gaat ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:08 ]
bij mij heb ik hem ook geupdate en als ik de recorder functie kies valt hij gewoon uit verder is het een veel betere firmware
In de readme staat de Koreaanse 3.141 genoemd, bij de Engelse staat deze nietVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:59:
Nouwehm weet iemand waarom hij niet werkt met de nieuwste firmware? 3.061 werktie erfect...maar 3.141 zegtie datie de FW versie niet kan inlezen ofzo terwijl het in de readme staat dat het wel kan...
Heb er zelf ook problemen mee...
Ik heb dus net ff wat plaatjes zitten soepen, laatste 3 plaatjes staat enkel
When found please call:
naam
telefoonnummer
Dus die heb ik maar weggelaten in het zipje. Niet veel bijzonders, maar misschien vind je het leuk/bruikbaar. Nu kijken hoe ik ze naar de iBead overzet met nieuwste firmware

Hier is veel info te vinden over de iBead en aan de screenshots te zien ook andere progsels om plaatjes en radiostations ed. aan te passen, echter mijn Koreaans is niet wat het geweest is dus veel meer kan ik er ook niet uit opmaken
Ik ga ff babelfish oid. proberen, de screenshots ed. lijken me het wel enigszins de moeite waard om te kunnen lezen wat er staat
Ook als je radio opneemt? (A-->B/Rec indrukken terwijl je luistert naar de radio)ismael86 schreef op 23 April 2003 @ 18:47:
bij mij heb ik hem ook geupdate en als ik de recorder functie kies valt hij gewoon uit verder is het een veel betere firmware
Edit: http://babelfish.altavist....tripod.co.jp%2F&lp=ko_en Ik kan nu iig. vinden waar ik moet klikken om het te downloaden, heb 'm nu net binnen die editor, kijken of het me lukt
Ik heb het dus over dit progje dat als ik 'm start iets vraagt waaruit ik opmaak dat hij de driveletter van de ibead wil weten (in mijn geval H), echter hij loopt vast zodra ik dan op ok klik
Hmmz, dat is dus het FM radio progje kom ik net achter
Echter, het graphic progje geeft als melding "??????????" als ik een bmptje selecteer, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Misschien wil 'ie een 1 bit bmp ipv. een 8 bit?

Dit kan ik dus bevestigenVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:20:
[...]
sorry, ik had het over eigen plaajes in de firmware zetten... viel niet echt op te maken uit mijn post
dit werkt wel met 3.061 maar niet meer met 3.141...
[ Voor 107% gewijzigd door sdomburg op 23-04-2003 19:21 ]
Verwijderd
sorry, ik had het over eigen plaajes in de firmware zetten... viel niet echt op te maken uit mijn postGiSaE schreef op 23 April 2003 @ 17:22:
dit werkt wel met 3.061 maar niet meer met 3.141...
Ik ben nog volop bezig met het oplossen van deze koreaanse puzzelVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:27:
sdomburg.... roep je ffkes als het werkt? ik ben ook ffkes aan het kloten met japanse programmaatjes...
heb jij die franse btw al gebrobeerd? die is op zich best wel handig... je kunt er echter alleen maar idngen mee die je normaal ook kunt doen met je ibead (equalizers instellen enzo)
Dat franse programmaatje heb ik niet geprobeerd, heeft toch geen nut als het geen functies toevoegt... Ik ben wel druk aan het googlen naar info waarmee ik/we/jullie misschien zelf aan de gang kunnen. Reshacker heb ik trouwens al op de firmware losgelaten, echter zonder resultaat daar hij het geen geldige Win32 applicatie vindt. Ik ga weer verder klooien/zoeken/proberen
edit: ik ga nu klooien met een hexeditor
edit2: ik kan al melden dat er uit de hexeditor geen enkel leesbaar word tevoorschijn komt, hoeven anderen dus niet te proberen
[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 23-04-2003 19:39 ]
Hoe heb je dat gedaan?GiSaE schreef op 22 April 2003 @ 21:43:
[...]
Gewoon met een lusje
Zo dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Net ook ff de nieuwste firmware eropgezet, zonder problemen 
Alles werkt perfect hier, ook het opnemen van radio en voice
Een super versie 3.141
Alles werkt perfect hier, ook het opnemen van radio en voice
Een super versie 3.141
Dat dingetje war het touwetje uitkomt moet je indrukken aan die twee klipjes aan de zijkanten en dan kan je m loshalen
Verwijderd
op ibead plaza is nu de geupadtate image replacer te vinden die ook schijnt te werken voor de 3.141 patched versie die ik dus heb...ffkes proberen///
Whoe hij werkt
Whoe hij werkt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:42 ]
Link!!!11Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:40:
op ibead plaza is nu de geupadtate image replacer te vinden die ook schijnt te werken voor de 3.141 patched versie die ik dus heb...ffkes proberen///
Whoe hij werkt
en snel een beetje
Verwijderd
http://www.ibead.co.kr/bb...e=headnum&desc=asc&no=256

nu nog ffkes een mooi logo in mekaar flansen
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:47 ]
w00t, m'n logootje staat er op, jammer dat ie zo snel weer weg isVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:46:
http://www.ibead.co.kr/bb...e=headnum&desc=asc&no=256
Thanxsdomburg schreef op 23 april 2003 @ 19:40:
[...]
Dat dingetje war het touwetje uitkomt moet je indrukken aan die twee klipjes aan de zijkanten en dan kan je m loshalen
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heheh, ik moest ook m'n moeder erbij halen voordat ik dat doorhad, terwijl ik er een half uur mee geprutst had

M'n moeder kijkt erna en trekt 'm meteen los. *schaam*
Verwijderd
Hmmz, die Ibead accesoires zijn duur man, in korea zitten ze gratis in de doos bij een 256mb ibead voor 165 euro, hier ben je voor een 256mb ibead + oplader en hoesje als snel 255 euro kwijt
Ja, dat is wel met meer dingen zo...Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 21:46:
Hmmz, die Ibead accesoires zijn duur man, in korea zitten ze gratis in de doos bij een 256mb ibead voor 165 euro, hier ben je voor een 256mb ibead + oplader en hoesje als snel 255 euro kwijt
Verwijderd
M'n verhaal nog maar eens. Ben nw. op de site en had er een nw. topic van gemaakt.
Ik heb begin april m'n I-bead 256 ontvangen (zonder accessoires maar ze zitten er aan te komen, hoop ik.........) met f/w 3.061.
Lees nu dat er een nw. engelse firmware uit is 3.141. Staat echter nog niet op de Ned. I-bead site. Ik heb weinig ervaring met firmwares. Heb eenmaal m'n Canon Ixus V3 er aan overgeleverd, met goed gevolg. Maar lees nu zowel posi als nega reacties. Durf er haast niet aan te beginnen. Vraag me nu af of ik niet beter kan wachten op een volgende versie die beter is. Ga dit weekend met vakantie en als ie crashed heb ik nix meer. Ben zeer ondeskundig dus heb er niet veel vertrouwen in. Heb de versie van deze site gedownload en ge-unzipped. Staan dan een stuk of acht mapjes/folders. Als ik via de software-gebruiksaanwijzing ga zoekt het apparaat dan zelf het benodigde progje??? Misschien een stomme vraag maar met zoveel deskundigheid in huis zal er vast iemand zijn die mij een heldere uitleg kan geven. Het enige voordeel lijkt mij de mappenstructuur daar ik nu alles in wma omgezet heb. Heb er al bijna 100 wma'tjes op dus dat bladert niet makkelijk. Voor de rest maakt het me niet veel uit, alleen vraag ik me ook nog of als ik deze versie laat schieten kan je dan wel naar een volgende versie upgraden of moet je sowieso de laatste er op hebben staan en denken jullie dat er hierna weer gauw een verbeterde versie komt?
Ik heb begin april m'n I-bead 256 ontvangen (zonder accessoires maar ze zitten er aan te komen, hoop ik.........) met f/w 3.061.
Lees nu dat er een nw. engelse firmware uit is 3.141. Staat echter nog niet op de Ned. I-bead site. Ik heb weinig ervaring met firmwares. Heb eenmaal m'n Canon Ixus V3 er aan overgeleverd, met goed gevolg. Maar lees nu zowel posi als nega reacties. Durf er haast niet aan te beginnen. Vraag me nu af of ik niet beter kan wachten op een volgende versie die beter is. Ga dit weekend met vakantie en als ie crashed heb ik nix meer. Ben zeer ondeskundig dus heb er niet veel vertrouwen in. Heb de versie van deze site gedownload en ge-unzipped. Staan dan een stuk of acht mapjes/folders. Als ik via de software-gebruiksaanwijzing ga zoekt het apparaat dan zelf het benodigde progje??? Misschien een stomme vraag maar met zoveel deskundigheid in huis zal er vast iemand zijn die mij een heldere uitleg kan geven. Het enige voordeel lijkt mij de mappenstructuur daar ik nu alles in wma omgezet heb. Heb er al bijna 100 wma'tjes op dus dat bladert niet makkelijk. Voor de rest maakt het me niet veel uit, alleen vraag ik me ook nog of als ik deze versie laat schieten kan je dan wel naar een volgende versie upgraden of moet je sowieso de laatste er op hebben staan en denken jullie dat er hierna weer gauw een verbeterde versie komt?

Hoi, en welkom op het forum
Ik zal het je kort en bondig uit proberen te leggen.
1. iBead software vanaf cd rom installeren.
2. De nieuwe firmware in c:/program files/exatel ibead/ zetten en overschrijven ja klikken.
3. iBead play knopje indrukken vanuit uit stand en deze ingedrukt houden terwijl je 'm inplugt in je computer.
4. Hij wordt niet als i-bead herkent, maar er wordt een nieuw apparaat gevonden, deze naar drivers laten zoeken op de ibead cd
5. Start, programma's, exetele ibead en dan ibead firmware download
6. En dan op het knopje klikken en wachten Thee zetten want koffie is vies
Het kan niet misgaan, dwz. als je iets verkeerds doet komt de nieuwe firmware er niet op, maar gaat er ook niets stuk. De fouten die eerder gemeld werden zijn dus al gepatched. Controleer dus ook als je de gepatchde firmware hebt gedownload.
Als r toch iets mis blijkt te zijn zet je gewoon de oude weer terug op dezelfde wijze
edit: als je het echt niet aandurft en in de buurt van Hengelo woont wil ik ;t wel voor je doen
[ Voor 54% gewijzigd door sdomburg op 23-04-2003 22:32 . Reden: iemand pesten >:) ]
Verwijderd
Domburg, uit Zeeland??????? Thanxxxx voor je duidelijke uitleg. 'k heb de versie gisteren gedownload uit dit topic. Volgens mij degene die jij noemt, wat dit ook moge betekenen. Maar ik had hem naar m'n H-schijf gedownload. Ik heb hem in vieren (laten) delen. Begrijp nu dat ik de originele software met de download ga overschrijven. Duidelijk. Ga het morgen proberen. Als het mis gaat roep ik nog graag je hulp in. Nogmaals thanxxxx.
Software van de cd-rom installeren
Spul uit het zipje in de X:\Program Files\EXATELECOM\I-BEAD100 directory pleuren (overschrijven)
I-Bead pakken, Play knop indrukken (en ingedrukt houden!!!!) dan direct in je usb-slot proppen.
Kijken of de speler NIET wordt herkend (dus als schijf), wordt ie herkend, afsluiten/ejecten en weer opnieuw proberen.
i-BEAD100 Firmware Download in het startmenu starten
Paar klikken, vinkje bij quick download uit (als je de stuff op je speler wil bewaren moet je het eerst op je hd pleuren/backuppen) (vinkje uit is beter om de software er goed op te krijgen)
Koffie zetten
Koffie drinken
Koekje erbij
Nog een koekje
Klaar, speler ejecten, er weer in stoppen, muziek er weer op...
Succes. Het moeilijkste gedeelte is het koffie-zet gedeelte
weet iemand of je de settings.ini uit een vorige firmware weer in de nieuwe kan gebruiken, denk het haast niet
Spul uit het zipje in de X:\Program Files\EXATELECOM\I-BEAD100 directory pleuren (overschrijven)
I-Bead pakken, Play knop indrukken (en ingedrukt houden!!!!) dan direct in je usb-slot proppen.
Kijken of de speler NIET wordt herkend (dus als schijf), wordt ie herkend, afsluiten/ejecten en weer opnieuw proberen.
i-BEAD100 Firmware Download in het startmenu starten
Paar klikken, vinkje bij quick download uit (als je de stuff op je speler wil bewaren moet je het eerst op je hd pleuren/backuppen) (vinkje uit is beter om de software er goed op te krijgen)
Koffie zetten
Koffie drinken
Koekje erbij
Nog een koekje
Klaar, speler ejecten, er weer in stoppen, muziek er weer op...
Succes. Het moeilijkste gedeelte is het koffie-zet gedeelte
weet iemand of je de settings.ini uit een vorige firmware weer in de nieuwe kan gebruiken, denk het haast niet
Hengelo zeg ik! TwenteVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 22:28:
Domburg, uit Zeeland???????
Verwijderd
Sory,de laatste regel niet gezien. Neem me niet kwalijk. Hengelo is ver weg.
Maar als het nodig is??? 'k hoop het niet. Ga er eerst nog maar eens een naggie over slapen.
Trusten
Maar als het nodig is??? 'k hoop het niet. Ga er eerst nog maar eens een naggie over slapen.
Trusten
Heeft iemand nog leuk logo's gemaakt?
Ik heb nu dit:
De Settings.dat uit een vorige versie meenemen om bij een format er weer op te zetten werkt trouwens wel.
Ik heb nu dit:

De Settings.dat uit een vorige versie meenemen om bij een format er weer op te zetten werkt trouwens wel.
Ik heb Mp3cdspeler.nl gemaild over de accessoires en ze zijn leverbaar.
Accessoires:
ibead beschermtasje 5,- euro
iBead USB adapter/oplader 15,- euro
Als je ze mailt krijg je een bestelformulier.
Bezorgkosten bedragen €3,-
Accessoires:
iBead USB adapter/oplader 15,- euro
Als je ze mailt krijg je een bestelformulier.
Bezorgkosten bedragen €3,-
Verwijderd
Da's raar, heb m3speler vanmorgen zowel gemaild als gebeld. Op de site worden de adapter en het hoesje in combinatie met de speler aangeboden voor resp.
€ 19
en € 5,- maar alleen als je de speler er bij besteld. Heb aangegeven dat ik de speler een paar weken geleden al ontvangen had. Toen heb ik per bank het geld overgemaakt dus in totaal € 24 euro en men vroeg € 5
bezorgkosten. Vreemd dat verschil. Of hadden jullie nog recht op een of andere tweaker korting?? Anders ben ik toch weer voor € 6 het schip ingegaan.
€ 19
t zal wel aan mij liggen maar ik zie niks op de site aan I-Bead accessoires.
Daarom had ik gemaild en die prijzen staan op t bestelformulier wat ik erbij kreeg.
Daarom had ik gemaild en die prijzen staan op t bestelformulier wat ik erbij kreeg.
Denk dus toch dat ZAMoRANo gelijk heeftGeachte heer/mevrouw,
Hier bij zenden wij het bestelformulier voor de accessoires voor de IBEAD
Accessoires:
iBead USB adapter/oplader 19,- euro
Dit bestelformulier ingevuld naar ons terug zenden op sales@mp3cdspeler.nl en het bedrag graag storten op het hierna volgende rekening nummer.
Verzendkosten voor alleen de accessoires zijn 5,- euro Deze dient u samen met totaal bedrag van de accessoires over te maken
Bankgegevens:
Holland Global
Te Oisterwijk
Bankrekening: 168.926.199
O.V.V uw volledige voor en achter naam
Naam Land
Adres Telefoon
Postcode E-mail
Woonplaats iBead
Beschermhoesje +riemclip en/of
Adapter
Alvast hartelijk dank voor uw bestelling,
Met vriendelijke groet
H Oostdijck
www.mp3cdspeler.nl
Denk dus toch dat ZAMoRANo ongelijk heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Maxonic op 24-04-2003 15:41 ]
Verwijderd
Het klopt inderdaad dat de accessoires er niet op staan. Je moet eerst een van de twee I-beadspelers aanklikken. Dan verschijnen vanzelf de twee opties (adapter en hoesje met prijzen, zoals ik al zei € 19 en € 5 incl. € 5 verzendkosten moest ik dus € 29 overmaken werd mij telefonisch medegedeeld. En aldus geschiedde.
Hoop het morgen te mogen ontvangen.
Hoop het morgen te mogen ontvangen.
>> zie onder
[ Voor 120% gewijzigd door Maxonic op 27-04-2003 23:01 . Reden: niet meer nodig ]
Stof zit er nogMaxonic schreef op 24 April 2003 @ 16:14:
Ben momenteel met nog 2 logotjes bezig. Een hondje dat je scherm schoon likt (handig voor Gisae) en een dos-prompje bij het opstarten.
Ik heb nu linux als logo, best cool
Verwijderd
Die firmware die nu uit is is toch eigenlijk een BETA ? het is even wachten op de FINAL ?
Verwijderd
volgens mij is die firmware geen beta oid... ze zijn het gewoon nog aan het doorontwikkelen... iedere firmware kan weer een tikje meer of doet het iets beter...Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:55:
Die firmware die nu uit is is toch eigenlijk een BETA ? het is even wachten op de FINAL ?
maar iedere versie opzich werkt gewoon goed hoor...
ik kan het geen beta noemen. en ik vraag me af of er iets in de trend van een final komt...
dit vind ik ook geen beta.. aangezien deze firmware al getest is voor hij uitgebracht wordt.. vind ik tijdens het testen het wel een beta.. maar nu.. nah.. werkt prima deze upgrade
Verwijderd
Ik heb het nog niet gelezen in dit topic, dus of het nou aan mij ligt..
Maar ik heb dus wat problemen met het overzetten van bestanden, krijg vrij vaak deze melding:

Probleem is dat de speler dan nog lang niet vol is.. als ik dan alle bestanden die er dan opstaan verwijder dan kan ik zien hoeveel ruimte ik kwijt ben:

Er staan geen bestanden op de speler maar toch is 64 MB gebruikt..
Enige oplossing die ik tot nu toe heb is de firmware er opnieuw op te zetten, en dan de optie 'quick download' uitvinken. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Zal zo die nieuwe firmware maar es downloaden, kijken of dat helpt.
Maar ik heb dus wat problemen met het overzetten van bestanden, krijg vrij vaak deze melding:

Probleem is dat de speler dan nog lang niet vol is.. als ik dan alle bestanden die er dan opstaan verwijder dan kan ik zien hoeveel ruimte ik kwijt ben:

Er staan geen bestanden op de speler maar toch is 64 MB gebruikt..
Enige oplossing die ik tot nu toe heb is de firmware er opnieuw op te zetten, en dan de optie 'quick download' uitvinken. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Zal zo die nieuwe firmware maar es downloaden, kijken of dat helpt.
Verwijderd
Hmm zo kan het dus ookGiSaE schreef op 22 april 2003 @ 21:43:
[...]
Gewoon met een lusje
Zo dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen ik m'n speler uit de doos haalde heb ik hem meteen zo vastgemaakt:

leek mij de logische manier!
Lees net dat je dat ding dus gewoon kan indrukken.
Dude!leek mij de logische manier!
Ik wil wel eens zien hoe jij je veters strikt
Maar ff serieus, is dit wel 100% betrouwbaar? Ik kan me nl. voorstellen dat het koordje bij het sporten over de haakjes heen vliegt.
Verwijderd
Nee zit echt goed stevig vast!
Dat gaat echt niet zomaar los.
Sterker nog, ik ben al een paar minuten aan het klooien en ik krijg het er nog steeds niet af.
Dat gaat echt niet zomaar los.
Sterker nog, ik ben al een paar minuten aan het klooien en ik krijg het er nog steeds niet af.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 23:10 ]
Het lijkt alsof jullie nog nooit zo'n ding hebben gezienVerwijderd schreef op 24 april 2003 @ 23:00:
[...]
Hmm zo kan het dus ook![]()
Toen ik m'n speler uit de doos haalde heb ik hem meteen zo vastgemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
leek mij de logische manier!
Lees net dat je dat ding dus gewoon kan indrukken.
Lijkt me toch logisch dat het eraf kan, anders zat er wel een normaal haakje aan. Jullie zijn echt maf
hoe doe je dat eigenlijk met die logotjes want het enige wat ik zie is ASM
Die firmwares die op de site staan zijn volgens mij nooit beta. Gewoon flashen dat ding.
En als ik zie hoe sommige mensen hier die I-Bead aan het nekkoordje hangen vind ik het al knap dat ze de doos open hebben gekregen
En als ik zie hoe sommige mensen hier die I-Bead aan het nekkoordje hangen vind ik het al knap dat ze de doos open hebben gekregen

Beetje gefrustreerd?ZAMoRANo schreef op 25 april 2003 @ 12:04:
Die firmwares die op de site staan zijn volgens mij nooit beta. Gewoon flashen dat ding.

Met dat touwtje om die clipjes zit ie op z'n minst net zo stevig vast.
edit: typo
[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-04-2003 20:29 ]
Ach, eigenlijk zit hij met die jack-plug alleen al stevig vast. Ik heb sony oordopjes dus geen clipje en mijn I-Bead is nog geen enkele keer spontaan ontplugged.
Er zijn meerderen die niet doorhadden dat dat ding los kon, waaronder ikzelf. Komt gewoon omdat het eruit ziet als een klipje wat je juist ergens IN schuift. Ik had het dus eerst ook op de manier van hierboven vastgemaaktZAMoRANo schreef op 25 april 2003 @ 12:04:
Hmm jij voelde je vast aangesproken
Ja ik vind die jack-plug-ingang best solide eigenlijk, je kunt je plugje ook iets verder duwen dan dat t op t 1e gezicht lijkt. Dan voel je m echt vastklikken en kun je m zelfs amper draaien. Ontpluggen doet ie echt zeker niet zomaar als ie in je zak zit (k heb ook sony dopkes, maar dan maar zonder clipje).Maxonic schreef op 25 April 2003 @ 13:42:
Ach, eigenlijk zit hij met die jack-plug alleen al stevig vast. Ik heb sony oordopjes dus geen clipje en mijn I-Bead is nog geen enkele keer spontaan ontplugged.
hey vraagje, werk het nog steeds als ik een mailtje met TWEAK stuur, dat ik hem vor 159 inc verzendkosten krijg
Vorige week nog wel, maar probeer het eensDE_Michiel schreef op 25 april 2003 @ 18:31:
hey vraagje, werk het nog steeds als ik een mailtje met TWEAK stuur, dat ik hem vor 159 inc verzendkosten krijg
Precies.sdomburg schreef op 25 April 2003 @ 13:49:
[...]
Er zijn meerderen die niet doorhadden dat dat ding los kon, waaronder ikzelf. Komt gewoon omdat het eruit ziet als een klipje wat je juist ergens IN schuift. Ik had het dus eerst ook op de manier van hierboven vastgemaakt
Verwijderd
Een ander soort vraag nu ....
Mijn vriendin denkt erover dit apparaat aan te schaffen om hoorcolleges mee op te nemen. Ze is er dus erg benieuwd naar of dit apparaat daar gecshikt voor is.
Zijn er eigenaars die een kleine test kunnen doen voor ons ??
Het is dan de bedoeling het apparaat te laten opnemen en zelf een korte text uit te spreken aan de andere kant van de kamer (ongeveer 5 meter afstand). Als iemand het resultaat zou willen posten of email naar douwe.meijer@planet.nl dan zijn we een stuk verder met te kijken of het apparaat geschikt is.
Veel dank !
Mijn vriendin denkt erover dit apparaat aan te schaffen om hoorcolleges mee op te nemen. Ze is er dus erg benieuwd naar of dit apparaat daar gecshikt voor is.
Zijn er eigenaars die een kleine test kunnen doen voor ons ??
Het is dan de bedoeling het apparaat te laten opnemen en zelf een korte text uit te spreken aan de andere kant van de kamer (ongeveer 5 meter afstand). Als iemand het resultaat zou willen posten of email naar douwe.meijer@planet.nl dan zijn we een stuk verder met te kijken of het apparaat geschikt is.
Veel dank !
ik denk dat je dan veel beter een gewone taperecorder kan nemen, met die kleine bantjes
Geloof dat de I-Bead meer geschikt is voor kleinen notes aan jezelf. En gezien de prijs kom je met een echte recorder veel beter weg.
Het is natuurlijk wel zo dat er bij de I-bead wel een ingebouwde mp3 afspeelmogelijkheid op zit
Geloof dat de I-Bead meer geschikt is voor kleinen notes aan jezelf. En gezien de prijs kom je met een echte recorder veel beter weg.
Het is natuurlijk wel zo dat er bij de I-bead wel een ingebouwde mp3 afspeelmogelijkheid op zit
nothing special
Zo'n kleine taperecorder (dictafoon) is trouwens best prijzig, je haalt vaak de €100 wel.
Verwijderd
Zover waren wij ook. Het leek ons juist heel handig om gewoon lekker digitaal te werken. Makkelijk met bewaren en eventueel CD van maken enzo. Tapes wisselen tijdens het college (om de 30 minuten) Kan trouwens ook storend zijn.
Vandaar onze vraag om een simpele test.
Kom iemend heeft toch wel een minuutje over ........
Ik zou het graag willen doen maar ik heb hem nog niet binnenVerwijderd schreef op 26 april 2003 @ 15:24:
Zover waren wij ook. Het leek ons juist heel handig om gewoon lekker digitaal te werken. Makkelijk met bewaren en eventueel CD van maken enzo. Tapes wisselen tijdens het college (om de 30 minuten) Kan trouwens ook storend zijn.
Nu wat vreemds:
M'n ibead hangt
Ik krijg alleen nog maar een leeg blauw scherm, en hij gaat niet meer aan.
Als ik em aan m'n usb hang, gebeurt er ook nix
Iemand een idee?
Heb firmware versie 3.141
[edit]
Hij hing echt volgens mij, maar heb een reset knop gevonden
Nu doet ie et weer
M'n ibead hangt
Ik krijg alleen nog maar een leeg blauw scherm, en hij gaat niet meer aan.
Als ik em aan m'n usb hang, gebeurt er ook nix
Iemand een idee?
Heb firmware versie 3.141
[edit]
Hij hing echt volgens mij, maar heb een reset knop gevonden
Nu doet ie et weer
[ Voor 22% gewijzigd door Foxke op 26-04-2003 16:49 ]
Even ter info voor de mensen in dit topic die nog twijfelen tussen de I-bead en MPIO FL100: deze laatste flitsende speler (128MB versie) is nu voor E199 verkrijgbaar bij de mediamarkt (aanbieding, waarschijnlijk tijdelijk!). Da's 30 pleurootjes goedkoper dan bij mp3speler.nl en 30 pleurootjes duurder dan de I-bead 128MB (ook op mp3speler.nl)
De FL100 is uitbreidbaar met MMC / SD-kaartjes en hij werkt ook met kaartjes van 512MB
De FL100 is uitbreidbaar met MMC / SD-kaartjes en hij werkt ook met kaartjes van 512MB
[ Voor 3% gewijzigd door Byzanthy op 26-04-2003 19:19 ]
Verwijderd
Even over de nieuwe firmware...erg goed, de folders, bitrate, numeriek volume, en al die andere kleine dingetjes...maar bij mij schakelt m'n i-bead gewoon uit als ik wil gaan voice recorden...heeft iedereen daar last van?
Je moet updaten met het Quick vinkje uit, staat eerder genoemd in dit topic. Backup wel eerst je bestandenVerwijderd schreef op 27 April 2003 @ 13:18:
Even over de nieuwe firmware...erg goed, de folders, bitrate, numeriek volume, en al die andere kleine dingetjes...maar bij mij schakelt m'n i-bead gewoon uit als ik wil gaan voice recorden...heeft iedereen daar last van?
Dit topic is gesloten.