Over de RV400 is nog niets bekend. Maar als RV400 een afgeleide is van R400, dan kunnen we een compleet nieuwe architectuur verwachten. Je moet dan niet meer in termen gaan denken als 8x2 architectuur, maar veel verder gaan... en dan natuurlijk in combinatie met GDDRIII. Volgens geruchten op Rage3D heeft R400 het stadium van tape-out inmiddels genaderd en kan er de komende maanden mee getest worden.
RV350 performance zal liggen rond de 9500-serie. Misschien is het iets sneller, misschien iets langzamer, maar het belangrijkste is: het zal goedkoper zijn. Kostenbesparing is het idee achter het 0.13micron proces die ze er voor hebben gebruikt. De RV350 zal de 9500-serie dan ook uiteindelijk vervangen.
Als R400 komt, dan zal R300 volledig naar de mainstream markt verschuiven. Dit is het moment waar ATi heel erg naar uit kijkt (in juli 2002 zeiden ze tijdens de presentatie van de R300 dat ze meer uitkeken naar de release van R400, dan naar de release van R300). Met de komst van R350 wordt deze verschuiving langzaam op gang gebracht.
Zoals ik er tegen aan kijk, denk ik dat dit het gaat worden:
R350 zal de hi-end kaart worden.
Sommige R300 modellen gaan naar het mainstream segment (9700-serie)
Andere R300 modellen zullen verdwijnen door de komst van RV350 (zoals de 9500)
RV350 zal het grensgebied tussen de mainstream en value opvullen.
De valuemarkt wordt verder opgevuld met de R200 (9100) en RV250 (9000Pro).
De gewone 9000 zal de budgetmarkt bedienen samen met oudere modellen zoals de RV200.
Volgens mij hebben we dan alles gedekt.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.