Ik heb wel interresse in de ati 9500 (pro) All-in-wonder. Nu is het probleem dat ik deze in de pricewatch nergens kan vinden. Iemand een id, waar 2 buy ?
9500 (Pro) All In Wonder?? Bestaat die al dan?Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 08:08:
Ik heb wel interresse in de ati 9500 (pro) All-in-wonder. Nu is het probleem dat ik deze in de pricewatch nergens kan vinden. Iemand een id, waar 2 buy ?
Ik dacht dat er nog geen AIW versie van de 9500 was? Kan er in ieder geval niets van vinden op de ATi-site.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
* Maxow heeft nu een 'radeon 9100' 
oftewel... bios van een 8500 geflest
ik neem aan voor flash/upgrade naar 9100 dat je mem hynix 3,6ns moet zijn (en niet 4ns met mijn 8500LE)? Kan iemand dit bevestigen .. met linkje of zo?MaxOW schreef op 24 January 2003 @ 10:18:
* Maxow heeft nu een 'radeon 9100'
? Men is dacht ik onderhand toch wel tot de conclusie gekomen dat een 8500-9100 flash meer slechts dan goeds brengt (slechtere Oc-resultaten e.d)... (oa op Rage3D Board, 3D Fusion etc)
www.triathlete.nl
Verwijderd
Ik heb net een Hercules 9000 Pro All-in-wonder in gebruik genomen. De kaart is voorzien van het nieuwe SGRAM (3,6ns) en loopt op 275/270Mhz.
Voor games is het misschien niet de snelste maar qua televisie en digitale videorecorder is het een superkaart! Wat een strak beeld, qua scherpte is het zeker te vergelijken met een Matrox G550. Dat was namelijk mijn vorige kaart.
Het geheugen valt jammer genoeg slechts 2,5Mhz te overklokken. De GPU gaat tot 310Mhz met Radeonator. Heeft er iemand enig idee hoe ik het geheugen nog wat in snelheid omhoog kan krijgen? Het lijkt wel of SGRAM niet te overklokken valt.
De kaart is overigens van Hercules, ik draai met XPprof. met een AMD Palomino 1800+@1702Mhz. en ik gebruik een reep 512mb. Corsair PC2700 en gebruik dit alles op een Asus A7V266-E
Voor games is het misschien niet de snelste maar qua televisie en digitale videorecorder is het een superkaart! Wat een strak beeld, qua scherpte is het zeker te vergelijken met een Matrox G550. Dat was namelijk mijn vorige kaart.
Het geheugen valt jammer genoeg slechts 2,5Mhz te overklokken. De GPU gaat tot 310Mhz met Radeonator. Heeft er iemand enig idee hoe ik het geheugen nog wat in snelheid omhoog kan krijgen? Het lijkt wel of SGRAM niet te overklokken valt.
De kaart is overigens van Hercules, ik draai met XPprof. met een AMD Palomino 1800+@1702Mhz. en ik gebruik een reep 512mb. Corsair PC2700 en gebruik dit alles op een Asus A7V266-E
ut2003 loopt anders wel ff anderhalf keer zo snelScighera schreef op 24 January 2003 @ 12:43:
? Men is dacht ik onderhand toch wel tot de conclusie gekomen dat een 8500-9100 flash meer slechts dan goeds brengt (slechtere Oc-resultaten e.d)... (oa op Rage3D Board, 3D Fusion etc)
Verwijderd
Jammer, over een paar dagen had je die van mij kunnen overnemen voor een zacht prijsjeVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 12:45:
Ik heb net een Hercules 9000 Pro All-in-wonder in gebruik genomen. De kaart is voorzien van het nieuwe SGRAM (3,6ns) en loopt op 275/270Mhz.
Als ik die 9500Pro tenminste komende week krijg...
Edit: Ik begin trouwens steeds meer posts hier te lezen van mensen die problemen hebben met hun club-3d 9500Pro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 15:40 ]
Verwijderd
Nou, ik behoor dan niet tot die groep, draait op mijn toch redelijk standaard config. als een tierelierVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:38:
[...]
Jammer, over een paar dagen had je die van mij kunnen overnemen voor een zacht prijsje
Edit: Ik begin trouwens steeds meer posts hier te lezen van mensen die problemen hebben met hun club-3d 9500Pro
Ik ben alweer een tijdje in het bezit van een AIW 8500DV, maar ik wil m'n windows installatie graag opschonen. Nu heb ik de vorige keer alle zenders in m'n eigen volgorde + naam vastgezet in MMC, dus ik wil die instellingen graag bewaren. Wie weet in welk bestand / welke regkey die zenderinstellingen bewaard worden? 
XP, 8500DV, MMC 7.7
XP, 8500DV, MMC 7.7
[ Voor 3% gewijzigd door Tele op 24-01-2003 17:53 ]
Nog meer R300 nieuws
Even een samenvatting: prijsverlagingen van R9700 kaarten beginnen eind januari in het verre oosten.
Even een samenvatting: prijsverlagingen van R9700 kaarten beginnen eind januari in het verre oosten.
ik wil een 9500pro gaan kopen, maakt het dan nog uit welk merk ik neem? (connect3d, point of view etc)
dat de 9100 bios lager overclocked is te weiten aan het feit dat de geheugentimings anders is dan bij de 8500, logisch dat je dan minder ver over kan clocken, maar of dat wat voor verschil dat als eindresultaat heeft (lagere snelheid met betere timings vs hoge snelheid met slechtere timings) dat heb ik nog nergens vergeleken gezien...
Breek je nek voorzichtig
Kan jij dan ff een link naar dit bios posten + hoe je het gedaan hebt?
Werkt dit btw ook op een hercules8500(had zoiets gelezen dat et niet werkte? :((()
Een club 3d radeon 9700 heb je nu voor 287 euro, ben beniewd hoeveel dat nog omlaag gaat, vind het nu al een mooie prijs eigenlijkT.T. schreef op 24 januari 2003 @ 19:29:
Nog meer R300 nieuws
Heb jij al wat gehoord van computerconcurrent? Want ik zit nu ook al een paar weken te wachten op mijn 9500 Pro, maar nog steeds niks.Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 15:38:
[...]
Jammer, over een paar dagen had je die van mij kunnen overnemen voor een zacht prijsje
En oh ja, check de review op http://53cleveland.org/VideoCard.php?ID=9&pagenum=0 Die 9500Pro doet het ook wel lekker...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Nope 
Als het goed is heb je nog een mailtje gehad met een order nummer, dan kan je inloggen op de site en kijken hoe het staat met de bestelling, bij mij staat er nog steeds wachten op artikelen.
Op de site hebben ze bij de beschrijving van de kaart trouwens vermeldt dat hij pas vanaf eind januarie weer leverbaar is, dus komende week zou hij binnen moeten komen...
Als het goed is heb je nog een mailtje gehad met een order nummer, dan kan je inloggen op de site en kijken hoe het staat met de bestelling, bij mij staat er nog steeds wachten op artikelen.
Op de site hebben ze bij de beschrijving van de kaart trouwens vermeldt dat hij pas vanaf eind januarie weer leverbaar is, dus komende week zou hij binnen moeten komen...
Gisteren m'n Radeon 9700 pro opgehaald, voor installatie eerst een benchtest met m'n 8500 LE gedaan. Scrore van ruim 6900. Daarna 9700 pro erin gestop en de drivers van de cd geinstalleerd, cat 3. Benchmark score 12600 +. Is al een leuke verbetering.
wil ik idd ook wel effe weten. dan kan ik mijn oude 8500LE evt nog een nieuw leven schenkenRevision schreef op 24 January 2003 @ 23:48:
[...]
Kan jij dan ff een link naar dit bios posten + hoe je het gedaan hebt?
Werkt dit btw ook op een hercules8500(had zoiets gelezen dat et niet werkte? :((()
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
http://www.club-3d.nl/ doet weer !!!!!!1
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Drivers: laatste officiële
VIA 4 in 1 drivers: laatste officiële
resolutie: 1024 x 768 16 bit kleurdiepte
AGP size 128 mb
Gebruik makend van DirectX 9
Ik heb de Hercules 9700Pro 128 mb en heb problemen met Unreal Tournament.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het verschilt overigens per level, soms zie je het en soms is het weg. En als ik dichtbij het opbject staat is het normaal.
Drivers: laatste officiële
VIA 4 in 1 drivers: laatste officiële
resolutie: 1024 x 768 16 bit kleurdiepte
AGP size 128 mb
Gebruik makend van DirectX 9
Ik heb de Hercules 9700Pro 128 mb en heb problemen met Unreal Tournament.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het verschilt overigens per level, soms zie je het en soms is het weg. En als ik dichtbij het opbject staat is het normaal.
Verwijderd
over het algemeen gewoon wat andere (eerdere) drivers proberen, catalyst 2.5 ipv 3.0 bijvoorbeeld en dx 8.1, beide zijn stabieler. In toekomstige spellen etc kun je de nieuwe drivers wel gebruiken, dan zijn ze weer wat stabieler
. Als je het probleem dan nog steeds houd, dan gok ik dat ze je een kaart hebben meegegeven die niet aan zijn eigen specificaties voldoet
(vanwege de artifacts)...

offtopic:
dinsdag komt mijn radeon 9700 op mijn nvidia nforce 2 bord
dinsdag komt mijn radeon 9700 op mijn nvidia nforce 2 bord
Verwijderd
Ik heb last van bewegende lijnen in mijn scherm sinds ik m'n Leadtek GF4 ti vervangen heb door een gigabyte 9700 pro. (DX9 + Cat3) In het rage3D forum noemen ze het "rolling wavy lines" Er loopt daar een topic maar een aantal kerels die zich voordoen als raketgeleerden helpen het echt niet verder. Af en toe heb ik al een tweaker gezien die hier ook naar vraagt. Heeft er niemand een oplossing voor dit probleem. Het lijkt effectief wel op interferentie. Maar is nooit constant (maw soms wel last van en soms helemaal niet). Verder zit er op mijn kaart ook nog een 8.003 bios. Ik zag op omegacorner de 8.004 staan maar werkt die ook voor de "pro" 9700 ?
Ik heb die lijnen ook soms, echt vaag. In games zijn ze weg in windows zijn ze er soms wel en soms niet. Bij het opstarten bij XP logo met balkje zijn ze er ook soms heel duidelijk en soms helemaal niet.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:45:
Ik heb last van bewegende lijnen in mijn scherm sinds ik m'n Leadtek GF4 ti vervangen heb door een gigabyte 9700 pro. (DX9 + Cat3) In het rage3D forum noemen ze het "rolling wavy lines" Er loopt daar een topic maar een aantal kerels die zich voordoen als raketgeleerden helpen het echt niet verder. Af en toe heb ik al een tweaker gezien die hier ook naar vraagt. Heeft er niemand een oplossing voor dit probleem. Het lijkt effectief wel op interferentie. Maar is nooit constant (maw soms wel last van en soms helemaal niet). Verder zit er op mijn kaart ook nog een 8.003 bios. Ik zag op omegacorner de 8.004 staan maar werkt die ook voor de "pro" 9700 ?
Dit is met de 9500 pro
[ Voor 4% gewijzigd door Lightah op 25-01-2003 17:14 ]
The Unpredictable Striker!
Verwijderd
In die ene topic hadden ze het over temp controled fans (dus met variable snelheid) Die zouden voor interferentie zorgen. Nu zowel m'n 2 case fans als cpu fan hebben een variable snelheid. Jij toevallig ook ?
In games heb ik er inderdaad geen last van.
Dit vind ik echt zo een rotprobleem. Alles loopt perfect behalve dit Overal waar je komt lees je "2d kwaliteit ten opzichte van nvidia stukken beter". Toch niet zo te zien. Ik weet echt waar het probleem ligt. Waarom zou een video kaart van bij de 400 € nu niet geschikt zijn om in computerkast te hangen (uitgaande van een electronic interference) ?
In games heb ik er inderdaad geen last van.
Dit vind ik echt zo een rotprobleem. Alles loopt perfect behalve dit Overal waar je komt lees je "2d kwaliteit ten opzichte van nvidia stukken beter". Toch niet zo te zien. Ik weet echt waar het probleem ligt. Waarom zou een video kaart van bij de 400 € nu niet geschikt zijn om in computerkast te hangen (uitgaande van een electronic interference) ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:37 . Reden: spelling ]
Ik heb 2 casefans in m'n kast hangen ja, maar die zijn niet temp controled.
Ik heb wel een temp controlled voeding fan!! Dus dat valt niet eruit te halen op die manier.
overigens heb ik het de afgelopen paar dagen niet meer gezien.....
Ik heb wel een temp controlled voeding fan!! Dus dat valt niet eruit te halen op die manier.
overigens heb ik het de afgelopen paar dagen niet meer gezien.....
[ Voor 19% gewijzigd door Lightah op 25-01-2003 18:27 ]
Verwijderd
ja die voedingsfan was ik in mijn geval al vergeten... Ik heb m'n casefrans daarnet er uitgehaald + een akasa fan op m'n cpu gezet en bij het opstarten zag ik ze weer. Tja dus ik heb nog niks kunnen uitsluiten. Voor iedereen met deze probs hier de topic op rage 3d
hmm ik heb ff wat zitten klooien omdat ik nog een ander probleem had maar toen ik drivers opnieuw installde kreeg ik ze weer. Met andere drivers weer niet, volgens mijheeft het ook met refresh rate te maken.
Verwijderd
Jullie hebben niet je monitor of boxjes vlak bij je videokaart staan? Zo ja: zet die eens wat verder weg.
Verwijderd
Tja m'n chieftec staat onder een tafel en daar bovenop m'n monitor. Ik denk niet dat die te dicht bij elkaar staan. M'n speaker staan meer dan 2 meter van m'n scherm. Dus dat kan het ook al niet zijn. Echt een heel vaag probleem. Op rage 3d zeggen ze dat je de converter moet gebruiken en je crt op de dvi aansluiten. Nu dat mag dan wel werken, ik wil voor m'n cubase en softsynths setup héél binnenkort een tft extra aansluiten dus dat is maar een halve oplossing. Omdat m'n leadtek ti4200 64mb maar één ramdac had heb ik dus een upgrade gedaan speciaal daarvoor (okay ook voor ut2003 en andere games in het vooruizicht + AA en lekker hoge resoluties) Maar dan had ik nog wel ff kunnen wachten op een niuewe nvidia want die oude kaart trok alle moderne games nog met gemak.
ik heb sinds kort een club 3d radeon 9100 gekocht, ik heb nu twee monitoren aangesloten die pnp comp. zijn. Een op de vga aansluiting en een dmv een dvi-vga connector op mijn dvi-i aansluiting. Is het normaal dat de tweede monitor(degene op de dvi-vga) geen beeld geeft bij het booten naar windows xp toe? In windows wordt deze overigens monitor ook niet herkend. Is het nodig om een speciale dvi-vga connector te kopen van club 3d? Ik heb nu nml een merkloze versie gekocht.
Mocht dit niet normaal zijn dan kan ik de kaart nog omruilen namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door BasW op 25-01-2003 21:04 ]
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
Is er software om de temp te controleren van mijn Radeon 9700 Pro ? Hij wordt namelijk erg heet als ik hem aanraak. M'n pc loopt ook steeds vast in Aquanox, met CS nog geen prolemen gehad.
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Verwijderd
Had ik ook last van. Kwam door de wel bekende refreshrate bug van XP. Ik heb RefreshFix gebruikt om het op te lossen.Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:45:
Verwijderd
Als hij in CS niet vastloopt ligt het niet aan de warmte hoorCrashman schreef op 25 januari 2003 @ 21:21:
Is er software om de temp te controleren van mijn Radeon 9700 Pro ? Hij wordt namelijk erg heet als ik hem aanraak. M'n pc loopt ook steeds vast in Aquanox, met CS nog geen prolemen gehad.
danke ff proberenVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:36:
[...]
Had ik ook last van. Kwam door de wel bekende refreshrate bug van XP. Ik heb RefreshFix gebruikt om het op te lossen.
ik merkte iig dat ik het alleen op bepaalde refreshrates heb of ik moet de refreshrate opnieuw laden ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Lightah op 25-01-2003 23:21 ]
't is inderdaad raar ja, maar wil t toch even checken. (aquanox is Direct3D? en CS opengl btw), alleen heb ik bij CS alle details van opengl op Performance staan (fps enzoVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:39:
[...]
Als hij in CS niet vastloopt ligt het niet aan de warmte hoor. Maar heb je verder geen cd met software bij je kaart gekregen? Bij die software hoort wel een progje te staan die het kan aflezen.
Heb trouwens wel een cd, maar heb meteen de catalyst driver 3.0 geinstalleerd toen ik em kreeg. Weet ook niet welke software t precies is...control panel ofzo?
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Verwijderd
- De 9100 is een 8500 met een andere naam en er zijn nu nog wat probleemjes met goed herkent worden door drivers. Gebruik gewoon de laatste dus.BasW schreef op 25 January 2003 @ 21:03:
ik heb sinds kort een club 3d radeon 9100 gekocht, ik heb nu twee monitoren aangesloten die pnp comp. zijn. Een op de vga aansluiting en een dmv een dvi-vga connector op mijn dvi-i aansluiting. Is het normaal dat de tweede monitor(degene op de dvi-vga) geen beeld geeft bij het booten naar windows xp toe? In windows wordt deze overigens monitor ook niet herkend. Is het nodig om een speciale dvi-vga connector te kopen van club 3d? Ik heb nu nml een merkloze versie gekocht.
- Het is idd normaal dat je 2e beeld in windows pas beeld geeft, de monitor zou wel herkent moeten worden. Of anders zelf de driver installeren.
- Het DVI verloopje moet goed werken. (ik kreeg hem erbij overigens met club3D 8500)
kan het zijn doordat ik hiervoor in dit systeem een geforce mx 2 had, dat het tweede beeldscherm niet wordt herkend?
[ Voor 1% gewijzigd door BasW op 26-01-2003 09:39 . Reden: spelfout ]
Ik heb even een vraag.
Ik ben sinds kort eigenaar van een 9500 Pro, alleen vroeg ik me af of er ook een demo bij zit wat hij allemaal kan enzo.
Zoals dat filmpje van Animusic of deze :

Ik heb al op de cd gekeken maar daar stond niks op, of zit dat er niet bij.
Ik ben sinds kort eigenaar van een 9500 Pro, alleen vroeg ik me af of er ook een demo bij zit wat hij allemaal kan enzo.

Die mooi demo'sElroy schreef op 26 January 2003 @ 12:32:
Ik heb even een vraag.
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Ik kan aan een "Gigabyte radeon 9700 pro 128 mb ddr" komen voor E325.-
- Is dit een goede prijs?
- Heeft er iemand ervaringen met Gigabyte-kaarten? Driver-support e.d.? (Ik heb namelijk nog nooit een andere kaart gehad dan mijn eerste (en huidige) Matrox G400Max
)
- Heeft er iemand ervaringen met Gigabyte-kaarten? Driver-support e.d.? (Ik heb namelijk nog nooit een andere kaart gehad dan mijn eerste (en huidige) Matrox G400Max
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Het blijkt dat ik een type heb gekocht met dvi-d en dat gaat nooit werken met crt. Ik ga maandag terug om m om te ruilen. Ik wil iedereen waarschuwen die een club 3d 9100 met 128 mb koopt. Als je de versie cga 9328tvd koopt, dat heb je geen dvi-i maar dvi-d.Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 23:43:
[...]
- De 9100 is een 8500 met een andere naam en er zijn nu nog wat probleemjes met goed herkent worden door drivers. Gebruik gewoon de laatste dus.
- Het is idd normaal dat je 2e beeld in windows pas beeld geeft, de monitor zou wel herkent moeten worden. Of anders zelf de driver installeren.
- Het DVI verloopje moet goed werken. (ik kreeg hem erbij overigens met club3D 8500)
[ Voor 29% gewijzigd door BasW op 26-01-2003 14:22 . Reden: denk fout ]
Ik heb sinds gister een vaag probleem:
Ik wou gister ff een cdtje fikken, dat wou niet echt lukken in nero, steeds ide command abort, ik dacht ff nforce2 drivers opnieuw installeren, dus ik ze eerst verwijderd (en dan verwijdert hij ook meteen de agp drivers). Rebooten, opnieuw nforce 2 drivers installeren, videokaart drivers, toen had ik er meteen maar de catalyst 3.0 opgezet ik wou ze wel eens een keer testen. Alles goed gegaan met het installeren (theeft geen fuck geholpen want branden lukt 9 van de 10 keren nog steeds niet
) Dus ik start een spel op en ja hoor hij liep meteen vast. Dus ik andere spellen proberen, en ze liepen allemaal meteen vast ( de ene in het menu, en de andere kwam nog niet eens in het menu). Toen wou ik eens gaan 3dmarken en die crasthe ook meteen. Dus ik alles weer verwijderd, nforce 2 drivers opnieuw geinstalleerd, catalyst 2.5 er weer op gezet en nog steeds werkt geen 1 spel meer 
Wat is er aan de hand?
Ik wou gister ff een cdtje fikken, dat wou niet echt lukken in nero, steeds ide command abort, ik dacht ff nforce2 drivers opnieuw installeren, dus ik ze eerst verwijderd (en dan verwijdert hij ook meteen de agp drivers). Rebooten, opnieuw nforce 2 drivers installeren, videokaart drivers, toen had ik er meteen maar de catalyst 3.0 opgezet ik wou ze wel eens een keer testen. Alles goed gegaan met het installeren (theeft geen fuck geholpen want branden lukt 9 van de 10 keren nog steeds niet
Wat is er aan de hand?
BlaBlaBla
Verwijderd
ja goeie tip als ik thuis ben test ik refresh fix zo
strider probeer es standaard IDE drivers ipv die van nvidia
strider probeer es standaard IDE drivers ipv die van nvidia
Waar ik nu dus een beetje van baal is dat ik nu al ruim een maand wacht op een Radeon 9500 Pro. En inmiddels beginnen de 9700 non-pro's een stuk goedkoper te worden. Dus als zo'n 9700 non-pro rond de 230 euro zou gaan kosten, heb ik die dus veel liever dan een 9500 pro...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Zolang je geen schone windows hebt kan dat een probleem zijn ja. Worden ze wel correct herkent als je de monitoren omdraait? Dus ff aan de andere vga-aansluiting hangen.BasW schreef op 26 January 2003 @ 09:38:
kan het zijn doordat ik hiervoor in dit systeem een geforce mx 2 had, dat het tweede beeldscherm niet wordt herkend?
Verwijderd
Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ik liever de 9700 ontvang, hij is €15 in prijs gedaald, verschil is nu €73.OMX2000 schreef op 26 januari 2003 @ 17:49:
Waar ik nu dus een beetje van baal is dat ik nu al ruim een maand wacht op een Radeon 9500 Pro. En inmiddels beginnen de 9700 non-pro's een stuk goedkoper te worden. Dus als zo'n 9700 non-pro rond de 230 euro zou gaan kosten, heb ik die dus veel liever dan een 9500 pro...
Nog iets, welke drivers moet ik nou hebben? de Powerd by Ati of Build by Ati, wat is eigenlijk het verschil tussen die 2?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 20:15 ]
misschien een gek idee, maar zoek eerst een even. dit is al zo vaak gevraagt...Scipionyx schreef op 26 januari 2003 @ 13:02:
- Heeft er iemand ervaringen met Gigabyte-kaarten? Driver-support e.d.? (Ik heb namelijk nog nooit een andere kaart gehad dan mijn eerste (en huidige) Matrox G400Max)

ik had eerst ook zo'n 9500 gemod naar 9700 bestelt voor 250,- maar dat ging opeens niet meer door (die winkel wilde niet meer modden) dus nu heb ik niets, maar ik ben eigenlijk wel opgelucht aangezien nu alle prijzen lekker gaan dalen en ik straks een echte 9700 kan kopen voor 250,-OMX2000 schreef op 26 januari 2003 @ 17:49:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49Scipionyx schreef op 26 January 2003 @ 13:02:
ja dus
Je kunt gewoon de ATI Catalyst drivers gebruiken. Er zijn verder geen andere of meer problemen met de GB dan met de BBA Radeon's. Prima kaart dus.- Heeft er iemand ervaringen met Gigabyte-kaarten? Driver-support e.d.? (Ik heb namelijk nog nooit een andere kaart gehad dan mijn eerste (en huidige) Matrox G400Max)
do not underestimate the power of a sharp mz-700
Idd was ook eigenlijk mijn vraag ik was namelijk van plan deze kaart te kopen:
Gigabyte ATI Radeon 9000Pro 128DDR
Maar dat zit dus wel goed kwa kwaliteit?
Gigabyte ATI Radeon 9000Pro 128DDR
Maar dat zit dus wel goed kwa kwaliteit?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Ik heb een Hercules 9500 pro besteld op 30-12-2002 bij Salland!OMX2000 schreef op 26 January 2003 @ 17:49:
Nog maar eens gebeld en het resultaat: levering onbekend!!! Alle nieuwe kaarten met ATI chip zijn, volgens meerdere leveranciers, op dit moment zeer moeilijk leverbaar! Ik wacht dus maar af!!!
Ik heb dus die 9000pro besteld bij computerboot en daar zeggen ze ook dat ze nu moeilijk leverbaar zijn maar ze verwachten eind deze week begin volgende week dat de kaarten dan gewoon weer leverbaar zijn.Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:25:
[...]
Ik heb een Hercules 9500 pro besteld op 30-12-2002 bij Salland!
Nog maar eens gebeld en het resultaat: levering onbekend!!! Alle nieuwe kaarten met ATI chip zijn, volgens meerdere leveranciers, op dit moment zeer moeilijk leverbaar! Ik wacht dus maar af!!!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
na grondig testen blijkt het niet te werken. Nu een clean install met DX 9 / CAT 3.0a / refreshfix. Ik heb nog steeds af en toe van die bewegende lijnen. Niemand nog meer ervaring met dit probleem ? (met 3.0a kan momenteel wel weer iedere oude game zonder conflicten of crashes draaien)Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:36:
[...]
Had ik ook last van. Kwam door de wel bekende refreshrate bug van XP. Ik heb RefreshFix gebruikt om het op te lossen.
duurde even maar ik heb de oplossing voor mijn probleem gevonden. Het bleek dus de combinatie 9700 pro met de 20" LCD monitor van Dell. Oplossing staat in deze thread op Rage3D: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33654589
maxow had het van mij 
maar lees dit maar eens door....
http://www.rage3d.com/boa...0&perpage=20&pagenumber=1
edit:
als je die bestanden wil hebben om te flashen reply hier dan maar dan stuur ik je ze wel toe. Ze staan 'volgens mij' niet meer op dat rage 3d forum
maar lees dit maar eens door....
http://www.rage3d.com/boa...0&perpage=20&pagenumber=1
edit:
als je die bestanden wil hebben om te flashen reply hier dan maar dan stuur ik je ze wel toe. Ze staan 'volgens mij' niet meer op dat rage 3d forum
[ Voor 32% gewijzigd door Cougar op 27-01-2003 15:55 ]
Stuur die bestanden maar als je wil (mail in profile) 
edit
lama kep al
edit
lama kep al
[ Voor 19% gewijzigd door Rev! op 27-01-2003 16:12 ]
hmms ik had dit probleem ook, maar dvi kabel vervangen en probleem was weg....oZy schreef op 27 januari 2003 @ 15:15:
duurde even maar ik heb de oplossing voor mijn probleem gevonden. Het bleek dus de combinatie 9700 pro met de 20" LCD monitor van Dell. Oplossing staat in deze thread op Rage3D: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33654589
Heeft iedereen al de reviews van de Gforce Fx gezien? Als je die gezien hebt, dan mag je toch blij zijn met een radeon 9700pro. Want die Gforce presteertnauwelijks beter en wordt veel warmer. Ben ik toch maar blijk met mijn 9700pro
Idd max 10% winst en ook nog niet eens overal.Trunksmd schreef op 27 januari 2003 @ 17:15:
Heeft iedereen al de reviews van de Gforce Fx gezien? Als je die gezien hebt, dan mag je toch blij zijn met een radeon 9700pro. Want die Gforce presteertnauwelijks beter en wordt veel warmer. Ben ik toch maar blijk met mijn 9700pro
Heb je ook de fsa kwaliteid gezien? Bagger ivm de Radeon(s)
Misschien word die 10% winst nog wel weggepoetst door Ati dmv nieuwe drivers
mmkay, maar dit is toch stukje goedkoper en zonder kwaliteits verlies, puur driver probleem.DDX schreef op 27 January 2003 @ 16:06:
hmms ik had dit probleem ook, maar dvi kabel vervangen en probleem was weg....
ik had het trouwens alleen met spellen, met de dx9 demo's van ati had ik geen enkel probleem.
Verwijderd
Sterker nog, met FSAA en AF presteert de Radeon beter (extremetech review).
Net een connect3d radeon 9700 gekocht. Kende het merk niet maar kwaliteit is dik in orde, op mijn oude Geforce 3 van Asus nb kon ik 1280X1024 bij 85 hz niet fatsoenlijk draaien (vette letters), met de connect3d gaat dat dus prima. Enige jammere is dat er geen tooltje voor het uitlezen van de temps is.
Net een connect3d radeon 9700 gekocht. Kende het merk niet maar kwaliteit is dik in orde, op mijn oude Geforce 3 van Asus nb kon ik 1280X1024 bij 85 hz niet fatsoenlijk draaien (vette letters), met de connect3d gaat dat dus prima. Enige jammere is dat er geen tooltje voor het uitlezen van de temps is.
op geen enkele Radeon9700 zit een temp sensor naar mijn wetenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 17:51:
Sterker nog, met FSAA en AF presteert de Radeon beter (extremetech review).
Even een vraagje dat misschien al wel voorbij gekomen is, maar dit complete topic doorspitten voor 1 simpel antwoord is niet te doen.
Hoe zit het nu met build by ati, powered by ati, etc?
Het liefst heb ik een kaart van ATi zelf, maar ATi levert zelf niks meer dan chips geloof ik?
Hoe zit het dan met de kwaliteit van het 2D circuit, zijnd eze allemaal vergelijkbaar of springt er nog een bovenuit? Nadat de GeforceFX tegenvalt, en je pc ook nog eens een takkeherrie maakt met dat ding, ga ik toch maar voor een 9700pro...
Het liefst heb ik een kaart van ATi zelf, maar ATi levert zelf niks meer dan chips geloof ik?
Hoe zit het dan met de kwaliteit van het 2D circuit, zijnd eze allemaal vergelijkbaar of springt er nog een bovenuit? Nadat de GeforceFX tegenvalt, en je pc ook nog eens een takkeherrie maakt met dat ding, ga ik toch maar voor een 9700pro...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ati levert toch wel gewone videokaarten? Kijk maar eens in de pricewatch.P5ycho schreef op 27 januari 2003 @ 18:15:
Even een vraagje dat misschien al wel voorbij gekomen is, maar dit complete topic doorspitten voor 1 simpel antwoord is niet te doen.
Ati build 9700Pro
kijk daar maar eens.
[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 27-01-2003 18:26 ]
Jep, en dan ga je naar de shops zelf en kom je allerlei merken (Club3D, Powercolor, Hercules, etc) tegen behalve ATi's eigen kaart.
Built By ATi wordt wel gemaakt, maar heeft Noord-Amerika als afzetmarkt. De rest van de wereld is in principe Powered By ATi, tenzij je een importkaartje hebt.P5ycho schreef op 27 januari 2003 @ 18:15:
De 2D-kwaliteit is over het algemeen goed tot zeer goed. ATi heeft sinds een paar maanden het "Certified by ATi"-label. Dit hebben ze ingevoerd om hun image van goede 2D/3D hoog te houden. Om dit label te krijgen moet je voldoen aan een aantal strenge kwaliteitseisen. En voor zover ik weet voldoen alle PBA-fabrikanten dus aan deze Certified By ATi-norm.
Over het algemeen geldt dat de BBA's de beste 2D kwaliteit hebben (en daardoor hebben de Sapphires dat dus ook), maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Vooral als je je bedenkt dat veel PBA's gewoon door Sapphire gemaakt worden en dan worden doorverkocht aan thirdparty-leveranciers.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Ik heb een radeon 9500 non pro @ 9700 nu is mijn probleem dat de meeste spellen slecht draaien. Bijv splinter cell als ik dit spel speel op 1024*768 met de details op high dropt de framerate soms naar 10 of lager. Unreal 2003 draait ook niet echt geweldig.
Ik heb winxp sp1 pas nog geinstalleert en gebruik catylist 3.0 met direct x 9. voor de geluidskaart heb ik van die compaq drivers
systeem : ECS k7s6a amd 1600+@1900+ 512 mb ddr sb live 5.1
edit : mijn 3d mark score http://service.futuremark.com/compare?2k1=5760005
Ik heb winxp sp1 pas nog geinstalleert en gebruik catylist 3.0 met direct x 9. voor de geluidskaart heb ik van die compaq drivers
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 19:46 ]
En hoe zit het met de 2d kwaliteit van Gigabyte videokaarten?
Het enige dat een beetje wazig is is de band tussen ATi en Sapphire?CJ schreef op 27 januari 2003 @ 18:34:
[...]
Built By ATi wordt wel gemaakt, maar heeft Noord-Amerika als afzetmarkt. De rest van de wereld is in principe Powered By ATi, tenzij je een importkaartje hebt.
De 2D-kwaliteit is over het algemeen goed tot zeer goed. ATi heeft sinds een paar maanden het "Certified by ATi"-label. Dit hebben ze ingevoerd om hun image van goede 2D/3D hoog te houden. Om dit label te krijgen moet je voldoen aan een aantal strenge kwaliteitseisen. En voor zover ik weet voldoen alle PBA-fabrikanten dus aan deze Certified By ATi-norm.
Over het algemeen geldt dat de BBA's de beste 2D kwaliteit hebben (en daardoor hebben de Sapphires dat dus ook), maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Vooral als je je bedenkt dat veel PBA's gewoon door Sapphire gemaakt worden en dan worden doorverkocht aan thirdparty-leveranciers.
Uhm... hmmf.. kan m'n eigen post niet meer terugvinden waar ik dit had uitgelegd.P5ycho schreef op 27 januari 2003 @ 19:23:
[...]
Het enige dat een beetje wazig is is de band tussen ATi en Sapphire?
In het kort:
Sapphire Tech is de fabrikant en huisleverancier van Built By ATi-kaarten. ATi laat haar eigen BBA kaarten bouwen in de Sapphire fabrieken. Daarom zal de kwaliteit tussen een Sapphire kaart (dus PBA) en een BBA nagenoeg identiek zijn.
Verder bouwt Sapphire ook kaarten voor andere thirdparty-leveranciers zoals Club3D, Powercolor, Connect3D, Supergrace etc, als ze zelf nog geen kaarten kunnen maken. De desbetreffende ontvangende fabrikant zal de Sapphirekaarten dan voorzien van eigen doos, stickers, handleiding, software, games etc.
ah dat verklaart een hoop, thnx 
ik wil gewoon niet afstappen van een goede kwaliteit kaart, zoals oa. mijn Parhelia.
ik wil gewoon niet afstappen van een goede kwaliteit kaart, zoals oa. mijn Parhelia.
Ati aandelen op NASDAQ (ATYT):

kopuh nu de benchmarks van die GeflopFX er zijn
kopuh nu de benchmarks van die GeflopFX er zijn
ik beleg wel in een wat stabielere markt
Verwijderd
Keb hier de Gigabyte 9700 Pro en de kwaliteit isschnumi schreef op 27 januari 2003 @ 19:01:
En hoe zit het met de 2d kwaliteit van Gigabyte videokaarten?
hmms ik had het ook alleen met games...oZy schreef op 27 January 2003 @ 17:49:
[...]
mmkay, maar dit is toch stukje goedkoper en zonder kwaliteits verlies, puur driver probleem.
ik had het trouwens alleen met spellen, met de dx9 demo's van ati had ik geen enkel probleem.
(warcraft het zwarte deel lekker storing was het het best te zien)
heb hier 2*dell 20" staan, dus had nog een dvi kabel over
binnenkort nog maar even dell bellen voor vervangen van deze kabel
Verwijderd
Is er iemand die hier een oplossing voor weet ik heb fastwrites al aan en uit gezet.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:44:
Ik heb een radeon 9500 non pro @ 9700 nu is mijn probleem dat de meeste spellen slecht draaien. Bijv splinter cell als ik dit spel speel op 1024*768 met de details op high dropt de framerate soms naar 10 of lager. Unreal 2003 draait ook niet echt geweldig.
Vsync ook aan en uit geprobeert
probeer dx8.1 en catalyst 2.5 eens, en sp1 lijkt me ook niet nodig.Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:45:
[...]
Is er iemand die hier een oplossing voor weet ik heb fastwrites al aan en uit gezet.
Vsync ook aan en uit geprobeert
Mag ik bij deze alvast even alle ex-nVidiots, die te hooggespannen verwachtingen van de GFFX hadden, verwelkomen in het fanATIc-kamp?
Verwijderd
Ja hier althans niet, die rolling wavy line maken me compleet gek! Zijn er nu echt niet meer mensen die hier last van hebben? Misschien moet ik die kaart van me gewoon maar omruilen ??? topic1 en topic2 op rage 3d op rage 3d zit vol met mensen die dit "vaag" probleem hebbenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:29:
[...]
Keb hier de Gigabyte 9700 Pro en de kwaliteit is
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 00:09 . Reden: overbodige quote tags verwijderd ]
Vaag ben benieuwt ik krijg als het goed is eind deze week begin volgende week een Gigabyte 9000Pro 128mb dus dan zie ik het wel.
Maar als ik het zo lees word het bij veel mensen opgelost door gewoon de DVI-VGA adapter ding te gebruiken.
En ik lees net dat dit vaak boven de 75hz zich pas uit nou mijn monitor kan niet hoger als 75hz.
Maar als ik het zo lees word het bij veel mensen opgelost door gewoon de DVI-VGA adapter ding te gebruiken.
En ik lees net dat dit vaak boven de 75hz zich pas uit nou mijn monitor kan niet hoger als 75hz.
[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 28-01-2003 11:39 ]
Verwijderd
Bij alle refreshrates? Bij mij doet ie het namelijk alleen bij 75 Hz.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:45:
[...]
na grondig testen blijkt het niet te werken. Nu een clean install met DX 9 / CAT 3.0a / refreshfix. Ik heb nog steeds af en toe van die bewegende lijnen. Niemand nog meer ervaring met dit probleem ? (met 3.0a kan momenteel wel weer iedere oude game zonder conflicten of crashes draaien)
Heb je je pc in een geaard stopcontact aangesloten? zo niet, probeer dat dan eens.
Verwijderd
nee dat is het hem net. Alles is hier perfect aangesloten. Ik maak wat muziek en doe graag post productie op m'n pc. Dan neem je zowiezo het zekere voor het onzekere en gebruikje zoveel mogelijke geaarde stopcontacten, gebalanceerde en shielded kabels... Maar vannacht bedacht ik iets: Die creamware audiokaart van me daar zitten DSP chips op, Zouden die de video kunnen storen? (met de nvidia nooit last van gehad). En het probleem komt echt af en toe voor: laten we zeggen dat ik het om het uur er een aantal minuten last van heb.
Mijn max refresh is 85hz op 1280x960 (hitachi cm715), daar wil ik liever niet onder gaan
Mijn max refresh is 85hz op 1280x960 (hitachi cm715), daar wil ik liever niet onder gaan
Verwijderd
Mijn Club3D 9500pro 128MB blijkt gewoon Built by Ati te zijn. Onder het Club3D stickertje zit gewoon de ATI-sticker met een 102-serial. Verschil is dat Built by Ati volledig volgens de ATI specs zijn gebouwd terwijl de board lay-out en dus ook de presaties van Powered by ATI (die dus alleen de Radeon chip gebruiken) onderlng en van die BB ATi kunnen afwijken. Maar dat is allemaal een beetje in de marge.P5ycho schreef op 27 January 2003 @ 18:15:
Verwijderd
Nou, die 9700 is ook al niet meer op voorraad en wat moeilijk leverbaar, waar is Ati mee bezig 
Als het goed is komt hij de 31e binnen, ik hoop op donderdag, heb ik hem nog voor het weekend.
Als het goed is komt hij de 31e binnen, ik hoop op donderdag, heb ik hem nog voor het weekend.
Ati levert niet aan Europa, dus: Waar zijn de leveranciers mee bezigVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:00:
Nou, die 9700 is ook al niet meer op voorraad en wat moeilijk leverbaar, waar is Ati mee bezig
Sowieso denk ik dat de schaarste aan Ati-gpu's erger zal worden nu de nvidia fx zo slecht presteerd...
GeForceFX presteert niet slecht. GeForceFX presteert tegenvallend.johnnyv.nl schreef op 28 January 2003 @ 16:05:
[...]
Sowieso denk ik dat de schaarste aan Ati-gpu's erger zal worden nu de nvidia fx zo slecht presteerd...
De meeste mensen kenden de kunstjes die GeForceFX vertoond al ongeveer een half jaar dankzij Radeon9700Pro. Dus vallen de resultaten tegen, omdat iedereen er meer van had verwacht. Maar slecht presteren? Nee, dat doet-ie niet hoor...
Hij's nog altijd stukken beter dan een Ti4600, maar hij verslikt zich helaas een beetje in de 9700Pro.
Tja, dat is een meningsverschil. Als een autofabrikant me zegt dat het nieuwe model 30% sneller zal gaan, en de auto uiteindelijk ongeveer even snel is, en met bepaalde weersomstandigheden zelfs trager dan het oude model, dan heb ik toch wel zoiets van: slecht...CJ schreef op 28 January 2003 @ 16:09:
[...]
GeForceFX presteert niet slecht. GeForceFX presteert tegenvallend.
De meeste mensen kenden de kunstjes die GeForceFX vertoond al ongeveer een half jaar dankzij Radeon9700Pro. Dus vallen de resultaten tegen, omdat iedereen er meer van had verwacht. Maar slecht presteren? Nee, dat doet-ie niet hoor...
Hij's nog altijd stukken beter dan een Ti4600, maar hij verslikt zich helaas een beetje in de 9700Pro.
andere leverancier zoeken misschien ?Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:00:
bij ingrammicro :
HERCULES 3D PROPHET 9700 ATI 9700 128MB RETAIL 21 stuks
HERCULES 3D PROPHET 9700 PRO 8 stuks
Verwijderd
Ook goedjohnnyv.nl schreef op 28 January 2003 @ 16:05:
[...]
Ati levert niet aan Europa, dus: Waar zijn de leveranciers mee bezigis beter op z'n plaats.
Is gewoon vervelend dit, zit al 3 weken te wachten

Over die andere leveranciers, Hercules vind ik te duur, heb een Club-3D in bestelling staan.
Dat is geen 'meningsverschil', maar een 'interpretatie-verschil'.johnnyv.nl schreef op 28 januari 2003 @ 16:12:
[...]
Tja, dat is een meningsverschil. Als een autofabrikant me zegt dat het nieuwe model 30% sneller zal gaan, en de auto uiteindelijk ongeveer even snel is, en met bepaalde weersomstandigheden zelfs trager dan het oude model, dan heb ik toch wel zoiets van: slecht...
Ikzelf heb een 9000Pro 128mb besteld (Gigabyte) en die kwam waarschijnlijk ook pas aan het eind van deze week/ begin volgende week.Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:00:
Ik hoop het inieder geval.
Verwijderd
Oh, je had ook de mijne kunnen overnemen 
Ik heb er nu een 9000 Pro All in Wonder in zitten, maar die gaat dus weg zodar de 9700 binnen is.
Ik heb er nu een 9000 Pro All in Wonder in zitten, maar die gaat dus weg zodar de 9700 binnen is.
ahh had dat dan eerder gezegt.Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 17:29:
Oh, je had ook de mijne kunnen overnemen
Verwijderd
En, hoe bevalt die Club3D 9500 pro?Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 15:48:
[...]
Mijn Club3D 9500pro 128MB blijkt gewoon Built by Ati te zijn. Onder het Club3D stickertje zit gewoon de ATI-sticker met een 102-serial. Verschil is dat Built by Ati volledig volgens de ATI specs zijn gebouwd terwijl de board lay-out en dus ook de presaties van Powered by ATI (die dus alleen de Radeon chip gebruiken) onderlng en van die BB ATi kunnen afwijken. Maar dat is allemaal een beetje in de marge.
Heb na ff dubben over het 9500np ->9700 project, op basis van de bevindingen op betreffende draad, besloten ook zo'n pro te bestellen.
Hoop dat die van mij dan ook een BB is.
Had zelf een BB8500 en die beviel uitstekend.
Heb nu tijdelijk een [klein lettertype] gf4/440mx [/klein lettertype]

Verwijderd
Is goed, alleen pleur ik wel meteen als ik die 9700 heb een ad want heb het geld nodig om die 9700 enigzins te compenserenschnumi schreef op 28 januari 2003 @ 18:26:
[...]
ahh had dat dan eerder gezegt.![]()
Ach jah ik heb hem nu al besteld dus.
Misschien als het te lang duurt dan hou ik wel contact met je.
Ja, daar wil ik nog even iets over kwijt, het gedrag van een nVidiot, zoals een goede vriend van mij is. Toen hun Gforce 4 sneller was, kon je altijd met ze discusieren: Nvidia sneller 3D, Ati beter 2D alround kaart etc etc. Toen kwam de Ati Radeon 9700pro uit. Ja, maar ,zei hij toen, wacht maar totdat de Gforce FX er is. Ik zei toen dat de Radeon 9700pro niet de concurrent is van de Gforce FX, maar van de Gforce 4 Ti. De R350 zal de concurrent van de Gforce FX zijn. Toen die eerste vage review uit was (japanse site of zoiets, zeiden dat ie ikweeniehoeveelsnellerwas) , was ie als de kippen erbij om het te vermelden. Nu het uur der waarheid is gekomen, beantwoordt ie mijn mail niet meer en zegt ie op msn dat ie weg moet, ofwel hij durft de discussie niet meer aan.CJ schreef op 27 januari 2003 @ 23:52:
Mag ik bij deze alvast even alle ex-nVidiots, die te hooggespannen verwachtingen van de GFFX hadden, verwelkomen in het fanATIc-kamp?
Eens een Nvidiot, altijd Nivdiot?
Nvidia fans, die op dit forum durven te kijken, als jullie allemaal zo zijn, dan stellen jullie ons, ati mannen, diep teleur. Altijd hebben we met jullie de discussie aan durven te gaan en nu niet meer? treurig...
toch snap ik dat niet hoor. ik heb kaarten van beide merken gehad (en nog steeds heb) en ik heb me noch met de een, noch met de ander 'verbonden' gevoelt oid. 't zijn maar bedrijven hoor. Ik ben met beide tevree.Trunksmd schreef op 28 January 2003 @ 19:32:
[...]
Ja, daar wil ik nog even iets over kwijt, het gedrag van een nVidiot, zoals een goede vriend van mij is. Toen hun Gforce 4 sneller was, kon je altijd met ze discusieren: Nvidia sneller 3D, Ati beter 2D alround kaart etc etc. Toen kwam de Ati Radeon 9700pro uit. Ja, maar ,zei hij toen, wacht maar totdat de Gforce FX er is. Ik zei toen dat de Radeon 9700pro niet de concurrent is van de Gforce FX, maar van de Gforce 4 Ti. De R350 zal de concurrent van de Gforce FX zijn. Toen die eerste vage review uit was (japanse site of zoiets, zeiden dat ie ikweeniehoeveelsnellerwas) , was ie als de kippen erbij om het te vermelden. Nu het uur der waarheid is gekomen, beantwoordt ie mijn mail niet meer en zegt ie op msn dat ie weg moet, ofwel hij durft de discussie niet meer aan.
Eens een Nvidiot, altijd Nivdiot?
Nvidia fans, die op dit forum durven te kijken, als jullie allemaal zo zijn, dan stellen jullie ons, ati mannen, diep teleur. Altijd hebben we met jullie de discussie aan durven te gaan en nu niet meer? treurig...
als ik objectief ben moet ik zeggen dat de fx inderdaad een flop is. hij is praktisch even snel als de 9700 en verstookt daarbij 1,5x zowel stroom, waarvoor hij een enorme koeler nodig heeft. aanvankelijk zou hij de r350 makkelijk moeten verslaan, maar zelfs de r300 is soms ongeslagen.
maar als ik kijk naar amd, hun eerste .13 micron cpu was ook een vreemde in de beit. verstookte weliswaar niet zoveel als een palomino, maar was even slecht te overklokken enz. met de t-bred b is dat weer helemaal goed gekomen dus wie weet zit dat er voor nvidia ook in. ik hoop namelijk niet dat ze failliet gaan, keus is altijd goed.
Al wat info over de RV400 eigenlijk? Ben wel benieuwd naar dit kaartje eigenlijk. En zal de RV350 te vergelijken zijn met de R300?
Dit topic is gesloten.