Zou je wel denken, dat het boardje goedkoper moet kunnen, maar ik heb nog niets kunnen vinden.BrZ schreef op 28 december 2002 @ 17:02:
[...]
nu is het 68 voor mobo + 22 voor een (brakke) videokaart. Er moet toch voor minder dan 90 euro wel een P4 bordje te vinden zijn met sdram, onboard vga en lan?
Als ik je rijtje zo zie is de Celeron 2GHz de beste keus
In principe zou je met de CPU door kunnen gaan, tot de toename van snelheid gelijk is aan de toename van prijs, dan heb je de meest voordelige combinatie gevonden. Dat gaat in mijn rekenvoorbeeld dus door tot de 2.2 GHz, maar zal waarschijnlijk niet meer opgaan, wanneer er een goedkopere combo mainboard + VGA te krijgen is. (Dit gaat uiteraard alleen in dit geval op, waar de snelheid vrijwel volledig schaalt met de clock-freq. van de CPU)
Heeft er iemand zin om er een Excel-sheetje voor in elkaar te klussen die de goedkoopste combinatie oplevert? Is mischien dan ook iets om in een FAQ te verwerken
Ik heb vrijwel alle prijzen uit de pricewatch gehaald en dus niet gekeken of 't geheel bij één winkel te krijgen is. Dit geniet wel de voorkeur ivm garantie en verzend- / reis-kosten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)