Gebruik je nog vintage audio apparatuur? [post it hier] Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:14

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:15:
Wegens uitbreiding van mijn Sony ES familie biedt ik mijn **Dual CR-1750** te koop aan. Het gaat niet van harte, ik ben erg op deze Dual gesteld geraakt, maar ja... Even wat meer info: Hij dateert uit 1978, uit de tijd dat elke fabrikant topcomponenten gebruikte, en dat is te horen en te voelen. Alle knoppen hebben en prachtige "feel", (natuurlijk geen "plestik"...) de voorzijde heeft de unieke bronskleur, die Dual als enige voerde. Het is een zwaar beestje, hij weegt zo'n 18 kilo. Het geluid verrast me iedere keer weer, heel helder en transparant, hij kan goed overweg met een groot scala aan muziekstijlen, zelfs hedendaagse compu gegenereerde brouwsels... Ik vindt hem op z'n best met jaren 70 en 80 muziek. Het vermogen is 2x75 watt. De staat is MINT, geen krasjes, kraakjes, of piepjes. Ben je een liefhebber van moooooie vintage, kom gerust eens kijken / luisteren! De prijs is echter vast: 125 euro.
Reageer maar op deze topic als het wat voor je is...

[afbeelding]
Ik vind hem PRACHTIG. Jammer dat ie geen DTS ondersteunt ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:15:
Wegens uitbreiding van mijn Sony ES familie biedt ik mijn **Dual CR-1750** te koop aan.
<knip>
Ik denk dat je dat aanbieden beter hier kan doen: http://www.tweakers.net/aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Thorens TD160 uit 1976, heb hem 2 jaar geleden getweaked. Speelt als een dijk. 8)

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pAdjo0uCo2H3h2X9I8jBGJNWQdHgyeL44Z2rcqBmjgnvDOSf3XKiXNR-vlPuEGrSVL9-CVjLcRk_UGTdPC8lNFuV3HreJW4h-jrlNtGq00ZJqh6xn-JqZ2g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

ik heb nog deze thuis staan uit ' 81

http://www.vintagetechnics.com/receivers/sa222.htm

alleen als ik de volumeknop draai krijg je een kraak en ruis (bekend probleem volgends mij bij meerdere versterkers) en soms valt het linkerkanaal weg.

open maken en schoonmaken, of iets inspuiten. ben best een leek hierin zoals jullie al horen.
kwam altijd goed geluid uit 30 w rms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Openmaken, even schoonmaken van binnen dan contactspray in de potmeters spuiten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
EXX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:23:
Openmaken, even schoonmaken van binnen dan contactspray in de potmeters spuiten.
Ook de volumeknop als je hem inspuit flink draaien van nul naar vol, en dan met de spanning er af. ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
En dan de versterker die er op aangesloten staat , een technics SU7300 , alles werkt nog perfect , geen kraakje , helemaal niks :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/GoT/TehcnicsSu7300.jpg
Hoeveel power hij levert weet ik niet , ik weet wel dat het lomp hard kan :P
wat kost zo'n versterker?

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Vorige week gekregen van een kennis waar hij in de garage stond:

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/temp/bla3.jpg

Gister even schoongemaakt van binnen en buiten en opnieuw afgeregeld, werkt weer perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/temp/gx4000d-erik.jpg

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:21:
[...]

Toen waren de grote jaren van massieve versterkers met loodzware trafo's en aluminium frontplaten eigenlijk al voorbij. Bestaat wel, maar alleen bij de specialty brands. De 70-er jaren was The Golden _/-\o_ Era dat iedere fabrikant een plekkie op de markt bevocht en achter elkaar aanholden met steeds weer nieuwe vindingen. Dat komt omdat platen en stereo kopen voor steeds meer mensen bereikbaar werd. In de 60-er jaren waren nog veel mensen tevree :+ met hun mono pickuppie. De hype van Hifi stereo kwam pas in de 70-er jaren.

Ik associeer de 80-er jaren altijd met dat elke fabrikant opeens apparatuur in zwart ging uitbrengen. Konden ze bezuinigen op de uitvoering en konden de frontplaten gewoon van plastic worden of zwart gespoten dunne beplating.

ZOU JIJ trouwens in een Sony folder ik denk zo'n 20 jaar terug, kunnen B) kijken of je de SS 3050 uit de Carbocon serie kan vinden. Misschien een beschrijving en een prijs??... Ben benieuwd.
Ik heb afgelopen weekend alle folders van mijn ouders naar mijn eigen huis gesleept (= kofferbak vol (Ford Focus)!). En heb gezocht, en niet gevonden. Via google gezien dat de speakers waarschijnlijk van eind 1977 / begin 1978 zijn, dat is voor de tijd dat ik folders ging verzamelen (ik was toen 6...).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, da's vlotte service. Die speakers zijn intussen verkocht aan iemand die ze voor een feestje wilde inzetten. En van Sony Ned. had ik gewoon een kopie van de manual gekregen. Gewoon aangevraagd.

Niettemin bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funky Smell,
heb jij toevallig een manual/elektrisch schema bij een van je AKAIversterkers AM 2600?
De mijne is kapot en wil 'm graag repareren.

bijvoorbaatdank,
groet bollywoody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

"Vintage" uit 1958 :)

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/C36/Resize%20of%20DSCF0203.JPG

Gisteren opgehaald en hij speelt ook nog.

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/C36/Resize%20of%20DSCF0204.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 31-10-2005 11:27 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

w00Dy

Make soap, not war

^^ mooi hoor :)
Doet me denken aan de film Robots die ik net gezien heb ;)

[ Voor 6% gewijzigd door w00Dy op 31-10-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet nu zelf van een tamelijk vreemd setje

Pioneer CS 444 speakers die eigenlijk in combinatie gelevert werd met een Pioneer SA 510 versterker
Akai AM 2450 en AT 52
LG DVD 5095 Speler en een Sony TC K22

Met daarop een PC met Celeron D processor uit de laatste generatie waar een berg WMA en MP3 files staan..

HeerlijkAfbeeldingslocatie: http://pasioingredients.com/audio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 13:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb nog een oude technics beltdrive platenspeler en een Akai tapedeck, helaas geen gx, dus de koppen zijn een stuk minder, maar goed

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nog met volle tevredenheid (ja DUH) met een set KEF model 105 luidsprekers uit begin 1977. Deze waren toendertijd het beste wat er te krijgen was, en ook nu spelen ze menig duur merk (B&W, andere modellen KEF, etc.) compleet van de aardbodem. Een tijd terug zijn ze compleet (door mijzelf) geserviced. Na al die tijd was er wel wat aan (nieuwe bodem in de kasten, nieuwe wielen onder de kast, hier en daar wat fineer vervangen, de houten kap met speakerdoek was hier en daar los, ook bleek in 1 van de losse mid/tweeter koppen het uitricht/peak ledje stuk te zijn etc.). Hier vind je een plaatje van de luidsprekers: http://www.kef.com/kefimages/image146.gif zonder kap en http://www.1388.com/doctor/jonopinion/11042001/pg2/pic3.jpg de rechtse met kap.

Deze versterker word aangestuurd door een Sansui AUX-701 (die ik nu aan het servicen ben). Hier vind je diverse plaatjes van de versterker: http://images.google.nl/i...sui%20aux-701&sa=N&tab=wi

Op deze set staan ook een Sansui CD-X701 CD speler en een TU-X501L tuner, beide behorend bij de versterker. Deze hele set in combinatie met elkaar klinkt gewoon fantastisch. Diep strak en vooral warm wollig laag, lekker spetterend en sprankelend hoog wat goed verstaanbaar is maar absoluut niet schreeuwerig/vermoeiend. Heb je 1 luidspreker aanstaan klinkt het echt bagger, laat je ze alle 2 spelen hoor je een van de mooiste stereo beelden die er (in mijn oren en ogen) bestaan. Ook kan het flink hard, de versterker geeft geen krimp.

Niet erg vintage, maar heb ook een (zelfgebouwde) HTPC in DIGN HV5 behuizing en 2 Aristona DVD spelers, 1 Sharp videorecorder en 1 Panasonic breedbeeld TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ja wat is Vintage?

Aangelsoten bij mij staat nog een oude Nakamichi Dragon.

Maar voor de rest niks vintage meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een set B&O Beovoxen gekregen (als ik het goed heb M70).
Ik ben zelf helemaal geen fan van B&O, maar ik wist niet dat ze vroeger wél audiofiele app maakten :|

OMG wat klinken die dingen mooi zeg, had ik echt nooit verwacht _/-\o_
Ik zal wel effe foto's maken binnekort :)

Edit: bij deze dus >:)
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/7670/beovoxsmall0vj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/1565/beovoxfrontsmall7ub.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dat ziet er best wel fout uit :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet gewoon pijn aan je ogen. 8)
Maar goed, ik weet dat ze goed klinken. O-)

Foo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel fout, ze zijn zo lelijk dat ze mooi zijn :P maar met de frontjes erop valt het wel mee hoor.
Ik kom trouwens net achter een mogelijke reden dat ze zo goed klinken; Seas units :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Laatst online: 08-09 15:19
zojuist in gebruik genomen :

Afbeeldingslocatie: http://tech-no-logical.demon.nl/pics/tt_small.jpg

thorens td-321 met linn basik plus arm en goldring element en naald. na 15 jaar toch maar weer eens al mijn vinyl onder 't stof vandaan gehaald, en had een goeie draaitafel nodig. 't werd deze... vinyl is voor mij weer helemaal back, djeez wat klinkt dat weer lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:
Ik heb net een set B&O Beovoxen gekregen (als ik het goed heb M70).
Ik ben zelf helemaal geen fan van B&O, maar ik wist niet dat ze vroeger wél audiofiele app maakten :|
B&O maakt nog steeds audiofiele apparatuur, het kost alleen heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tweede set DM2a's een ander ernstig gelukkig mee gemaakt. Thuisgekomen heeft ie de hoorn van de haak gehaald en zijn vrienden niet eens horen kloppen op het raam. Kaik... da's leuk.

In de eetkamer staan nu een mijns inziens onderschat stelletje BNS speakers. Enigszins vergelijkbaar met een DM110, ook qua kastinhoud. Maar iets te geprononceerd hoogmidden en hoog. Kevlar breedbander. Minder warmte m.a.w. maar in ruil krijg je veel definitie, dispersie en dus ruimte. Veel subtiel laag door gebruik van een passieve resonator, altijd een mooiere, duurdere, subtielere oplossing dan een simpele reflexpoort.

Ik heb nu dus twee sets tweeweg speakers die heel erg verschillend van opzet zijn. De DM2a: upside down 2-weg met supertweeter en transmissiepoort. De BNS: traditionele 2-weg met resonator. Ik had mijn DM2 Mk II's al eerder weg gedaan. Een op de 2de hands markt duurdere speaker maar minder goed dan de DM2a. Voornl. door de 3-weg configuratie wat zorgt voor een alleen plezierig geluidsbeeld op redelijke afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Vandaag mijn eerste stap gezet in de vintage wereld: een Marantz 1072 versterker. Echt een pracht apparaat, qua looks. Qua geluid moet ik nog even wachten, want nu komt alleen het issue, wat moet er achter komen... Vintage luidsprekers die er bij passen zijn een stuk lastiger te vinden omdat er gewoonweg minder info over te vinden is.

De complete setup wordt wel een leuke mix van oud en nieuw: Een P3 met MPD muziek doos (een Pentium 3 met Music Player Daemon dus) met een nieuwe Terratec geluidskaart aangesloten op de de Marantz. Als de setup klaar is, komt er wel een fotootje.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 06-12-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:25
Hee een zusje van mijn Marantz 1070 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
toch maar ff hier posten, weet niet hoe oud deze precies is, maar we hebben het over een marantz PM251. Zeer leuk dingetje en ik wilde hem gebruiken bij ons in de huiskamer (GR) om een paar (flinke) speakers aan te sturen. Ging perfect, klonk goed en erg strakke bas voor dit ding. (huisgenoten vonden et ook goed :) )

Nu hebben die sukkels alleen tijdens een verjaardag feestje niet de spullen die op dit ding stonden weggehaalt (andere versterker en nog 2 speakertjes (niet in gebruik)). En is dat ding oververhit geweest. Ik was er zelf helaas niet bij toen. Maar eerst begon hij behoorlijk te stinken en toen begon het geluid te hikken. (normaal iemand denkt dan uit dat ding, maargoed).

Nu ben ik al aan et meten geweest, maar ik kom niet eens door de trafo. Dus waarschijnlijk is die naar de knoppen, maargoed vind et wel sterk. Weet/heeft iemand toevallig een schema van dit ding, zodat ik hem eventueel kan fixen ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

ik kwam bij toeval op dit topic uit.

ik wou ff zeggen dat ik et geweldig leuk vond om hem te lezen. ik heb het echt helemaal gedaan, ben der dus wel even zoet mejj geweest. maar mijn tijd weer goed besteed om het zo maar te zeggen.

ik heb zelf ook nog wat vintage wat niet mag ontbreken aan dit topic, dus voeg ik ze bij deze even toe.

PIONEER SX-590
PIONEER SA-606
tape deck SANYO - RD5035UM

Speakers MARANTZ 4G
JAMO COMPACT 70

Ik zoek tevens nog een SX-590 reciever omdat deze helmaal geweldig is , en omdat ik der nog wat emotionele waarde aanheb , dus mocht die een keer stuk gaan, heb ik een back-up.

Mijn MARANTZ speakers waren de wooferranden van stuk, hier heb ik nieuwe woofers in gekregen. de zijn van mindere kwaliteit als dat ik gewend ben. HEEFT IEMAND NOG EEN SETJE STAAN, die voor een liefhebbers prijs weg mogen?? ik zal dat zwaar waarderen...

Ik blijf het topic wel even volgen , als het nog een beetje actief is.

en anders mail me , @ --> jaapschreuder@hotmail.com

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Niet van mij, maar van mijn pa.
een Marantz 2225: 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.classic-audio.com/marantz/pics/2225.jpg
ligt een Akai platenspeler bovenop, maar de drijfriem is niet goed meer geloof ik. moet nog gefixt worden.
daarnaast staat nog een Philips CD speler van de midden 90's en een Akai dubbel cassettedeck. beide niet echt vintage dus, maar de stereo en platenspeler wel :)

edit: uiteraard zou ik het niet posten als ik er niet zo af en toe gebruik van maakte ;) want daar gaat het topic over ;)

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 18-12-2005 14:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:

hoezo vroeger wél?? dat doen ze nu nog net zo hard hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeTom
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04-2017
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:51:
[...]

hoezo vroeger wél?? dat doen ze nu nog net zo hard hoor :?
Volgens mij heeft B&O nooit audiofiele apparatuur gemaakt.
Soms wel goede apparatuur tegen te hoge prijzen, maar nooit high-end in prestaties.
In prijs gaat ze dat beter af.
Kijk maar eens rond in de high-end winkels of luisterruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
SpongeTom schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:30:
[...]

Volgens mij heeft B&O nooit audiofiele apparatuur gemaakt.
Soms wel goede apparatuur tegen te hoge prijzen, maar nooit high-end in prestaties.
In prijs gaat ze dat beter af.
Kijk maar eens rond in de high-end winkels of luisterruimtes.
Tsja, "audiofiele" apparatuur moet zeker minder presteren voor nog meer geld? B&O heeft behalve naar het design ook echt wel naar de inhoud gekeken, en het mag nog wat kosten ook. Tot en met meetapparatuur aan toe ontwierpen en bouwden ze, dus ruim ervaring met versterkers die niet of nauwelijks mogen vervormen. Als je alleen al kijkt wat er aan speakers in hun TV's zitten (TV's zijn berucht onder ontwerpers omdat je er nauwelijks mooi geluid uit kan krijgen, tenzij met een grote kast of losse speakers), dan weet je dat er gewoon nergens op bezuinigd is. Dat alleen al is al meer dan de helft van een goede ontwerpstrategie van high-end apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt. Alleen is de gedachtegang van een audiofiel:
we maken iets dat zo goed mogelijk klinkt, daarna kijken we of we het er goed uit kunnen laten zien.
De gedachtegang van B&O is:
We ontwerpen een mooie kast die enigzins akoustisch verantwoord is en daarna proberen we daar een zo goed mogelijk geluid uit te krijgen.

Heb je ooit B&O speakers a la B&W Nautilus of Dali Megaline gezien?

Begrijp me niet verkeerd, B&O is een uitstekend merk, maar echt audiofiel is het niet.
Ik zie het als een high-end Bose die na het uiterlijk wél naar het geluid kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah right.. bose heeft audiofiele kenmerken idd :+

edit: zal waarschijnlijk wel sarcastisch zijn... :P

nog even over BO: of iets "audiofiel, blabla" is is nogal subjectief dunkt mij, maar je kunt niet van B&O zeggen dat het alleen maar uiterlijk is. hun apperatuur is tot in de verste verte ontwikkeld en ook nog eens met mooi design, gek he, dat je daarvoor betaald. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hun platenspelers en hun versterkers... die specs zijn echt :9~

tuurlijk, blabla, specs etc, maar ik weet zeker dat een beetje b&o apparaat er menig tot high end behorende apparaten eruitspeelt...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:04:
tuurlijk, blabla, specs etc, maar ik weet zeker dat een beetje b&o apparaat er menig tot high end behorende apparaten eruitspeelt...
Ik was bang voor sceptici, maar ik ga het toch maar eens zeggen... Ook Grundig en Philips hebben wel dergelijke apparatuur op hun naam gezet. Tegenwoordig is het allemaal consumerkwaliteit natuurlijk, en moet je bij audiofiele spullen ook goed uitkijken (er wordt behalve goeie apparatuur ook de grootst mogelijke onzin verkocht, cryogeen behandelde bekabeling bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

over B&O... mijn oma heeft een set staan er van, en ik vind het niet om aan te horen eigenlijk... mist veeeeel bas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
McKaamos schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:17:
over B&O... mijn oma heeft een set staan er van, en ik vind het niet om aan te horen eigenlijk... mist veeeeel bas...
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de dikte van de kabels naar de boxen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TD-er schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:25:
[...]

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de dikte van de kabels naar de boxen.
tis gewoon een origineel setje... volgens mij hebben de speakers geneens kabels, behalve stroomvoorziening. draadloos enzo.
heb iig nog geen kabels gezien, maar dat kan ook wel gewoon goed weggewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:04:
yeah right.. bose heeft audiofiele kenmerken idd :+

edit: zal waarschijnlijk wel sarcastisch zijn... :P

nog even over BO: of iets "audiofiel, blabla" is is nogal subjectief dunkt mij, maar je kunt niet van B&O zeggen dat het alleen maar uiterlijk is. hun apperatuur is tot in de verste verte ontwikkeld en ook nog eens met mooi design, gek he, dat je daarvoor betaald. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hun platenspelers en hun versterkers... die specs zijn echt :9~
B&O is echt vérre van ''audiofiel'', zoals jullie dat noemen. Audiofiel is subjectief, daar geef ik je gelijk in, Hifi is dat echter niet. B&O maakt geen goede Hifi producten. Maar zo erg is het toch niet dat er tussen die duizenden audio fabrikanten een paar merken tussen zitten met andere doeleinden? B&O en Bose hebben het zo weten te spelen dat vele personen er helemaal weg van zijn, ongeacht de hoge prijzen.

Overigens zeggen de specs van B&O vrij weinig. Welke specs heb jij bekeken? Naar mijn weten geeft B&O vrij weinig informatie over de exacte kwaliteiten van de apparatuur. Sla eens een willekeurig B&O boek open, de teskt gaat voor 90% over gebruiksgemak en design.
Nu spreek je jezelf een beetje tegen over die specs.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 19-12-2005 23:30 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
McKaamos schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:26:
[...]

tis gewoon een origineel setje... volgens mij hebben de speakers geneens kabels, behalve stroomvoorziening. draadloos enzo.
heb iig nog geen kabels gezien, maar dat kan ook wel gewoon goed weggewerkt zijn.
B&O gebruikt vaak actieve speakers, maar er loopt dan toch wel degelijk een analoog signaal van de pre-amp (meestal in de CD-unit bij B&O) naar de speakers.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 20:29

NEOTEK

Neotek

Quad 33 + 303 aan de PC, iedere dag.

Kubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

NEOTEK schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:43:
Quad 33 + 303 aan de PC, iedere dag.
kijk, en dat noem ik nou verantwoord!!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:17:
Hoe is de afstelling? Basregelaar dicht -> bas weg. En als je aan veel bas gewend bent klinkt het ook anders wanneer het geluid neutraal wordt weergegeven... Het viel me net op dat m'n vrij simpele Pioneer torentje met goedkope spaanplaat boxen bepaalde bassen beter weergeeft dan m'n zware JVC A-X900 met Philips 3-weg boxen eraan. Kan ook best afstelling of acoustiek van de omgeving zijn. Nou is het met B&O wel zo dat bij bepaalde modellen het best mogelijke geluid bij het design gezocht is en bij andere modellen andersom. Dat verschil zal er best aan af te horen zijn, maar ze kunnen het volgens mij toch echt wel. Als ik zelf wat goeds wil stel ik het ook liever samen uit diverse componenten. Dat gaat bij B&O wel lastiger opzich. Ik denk echter nog steeds dat B&O een paar niveaux hoger staat dan Bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Mijn set is compleet, de Marantz 1072 is gerepareerd (zat kraak in 1 kanaal) en er hangt nu een set JM Lab's aan (Tip van de reparateur). De voorkant van de lijn (of de achterkant, hoe je het zien wil) bestaat uit een Terratec geluidskaart en het geheel zit aan elkaar vast met fatsoenlijk speakertouw en audiokabel. Het geheel klinkt echt geweldig! Ik moet alleen nog met de buren overleggen wat een acceptabel geluidsnivo is, ik heb dus nog niet voluit durven te gaan, gezien de dunne houten vroertjes in deze Amsterdamse pijpela :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 20-12-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:17:
Iemand ideeen? Of heeft iemand er misschien eentje liggen die hij/zij kan missen dan wel eventueel zou willen inscannen oid?
Misschien een beetje laat, maar ik zie deze post nu pas ;)
Ik heb ook een 450 en heb de handleiding ook. Ik wil hem best voor je inscannen als je intresse hebt :)

Owja voor mensen die nog wat oude Pioneer spullen weg doen, ik ben nog opzoek naar wat oude Pioneer spulletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:29:
[...]

B&O is echt vérre van ''audiofiel'', zoals jullie dat noemen. Audiofiel is subjectief, daar geef ik je gelijk in, Hifi is dat echter niet. B&O maakt geen goede Hifi producten. Maar zo erg is het toch niet dat er tussen die duizenden audio fabrikanten een paar merken tussen zitten met andere doeleinden? B&O en Bose hebben het zo weten te spelen dat vele personen er helemaal weg van zijn, ongeacht de hoge prijzen.

Overigens zeggen de specs van B&O vrij weinig. Welke specs heb jij bekeken? Naar mijn weten geeft B&O vrij weinig informatie over de exacte kwaliteiten van de apparatuur. Sla eens een willekeurig B&O boek open, de teskt gaat voor 90% over gebruiksgemak en design.

[...]

Nu spreek je jezelf een beetje tegen over die specs.
de specs van een willekeurige versterker hier in het jaarboek van 1992 oid. De ruisverhouding van zowel de voortrap etc zijn echt precies zoals het hoort...

ik spreek mezelf niet tegen over de specs. ik was bang dat jullie dat niets zou boeien, nou wel dus.
heb je wel eens een paar penta labs gehoord btw? ik denk dat je schrikt van "het niet audiofiel" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb diverse apparaten uit de Elite lijn van Pioneer (professionele lijn midden jaren 80) en SA apparaten uit de silver line (standaard Pioneer apparatuur die als professioneel beschouwd kunnen worden, waar ze begin jaren 80 mee gestopt zijn door alles met zwart goedkoop plastic te vervangen)

Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/m-91_front.jpg
Voorversterker
Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/C-91_front_002.jpg
Naversterker

Verder deze nog, maar wordt minder gebruikt. Kan er alleen geen afstand van doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/18014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/A-90D-in.jpg
Zelfs aan de binnenkant hebben ze het netjes afgewerkt. Deze versterkers hebben redelijk onmenselijke gewichten van tussen de 30~35 kg.

Verder nog een DVD/LD speler uit deze lijn, enige waar ik nog op zoek naar ben is deze platenspeler, maar redelijk onvindbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/PL-90.jpg

Dan de silverline heb ik deze:
De SA-9800 uit 1978
Afbeeldingslocatie: http://www.notapage.de/stuff/hifi-klassiker/images/P1010026.jpg

Verder de SA-9900 uit 1977
Afbeeldingslocatie: http://www.hildegards.de/ebay/pics/9900SA.jpg
Leuk voor tuinfeestjes e.d. met zijn 120 echte Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:06:
de specs van een willekeurige versterker hier in het jaarboek van 1992 oid. De ruisverhouding van zowel de voortrap etc zijn echt precies zoals het hoort...
En de rest? Dempingsfactor, THD, current, e.d.
ik spreek mezelf niet tegen over de specs. ik was bang dat jullie dat niets zou boeien, nou wel dus.
Als er ergens interesse is voor specs, is het wel op GoT ;)
heb je wel eens een paar penta labs gehoord btw? ik denk dat je schrikt van "het niet audiofiel" zijn
Wat heeft dat er mee te maken? Ik zeg trouwens nooit dat iets ''audiofiel'' moet klinken, ik haat audiofielen :P Iets moet klinken als Hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:04:
[...]

Owja voor mensen die nog wat oude Pioneer spullen weg doen, ik ben nog opzoek naar wat oude Pioneer spulletjes ;)
Ik heb nog een Pioneer SA-500A staan en een CT-F2121. Dit deck heeft een vrijwel nieuwe kop. Beide verkeren in goede staat. Geef maar even aan als je interesse hebt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:21:
Verder de SA-9900 uit 1977
[afbeelding]
Leuk voor tuinfeestjes e.d. met zijn 120 echte Watt.
Ik heb 't 'kleine' broertje ervan, 100 watt geloof ik, het is dat ie zo zwaar is anders had ik 'm om m'n nek gehangen, bling bling.
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/6599/sa9500.jpg
Kijkje onder de motorkap, net een ferrari, zo mooi. :9
Afbeeldingslocatie: http://82.94.225.138/~imagehost/99756d0cff089e854b849a05898d7ae4/U4A91935.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Sunrise op 31-12-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:06:
Specs :Z

Specs kan ik niet horen dus die boeien me niet. De ouders van een ex van me hadden heel duur B&O spul staan maar ik kan er niet blij van worden. Het is niet meer dan middelmatig voor een heel hoge prijs.

En verder kun je over B&O kort zijn: het is een schitterend design merk dat nooit troep verkoopt, maar laten we niet over serieuze audiokwaliteiten gaan praten... Dat is ook niet erg, want de doelgroep van B&O is een ander publiek dan mensen die voor audiokwaliteit gaan. Het gaat vooral om vormgeving, gemak en status bij B&O.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&O gaat ook zo vaak stuk. Krakende potmeters, geen serviceable cd players.... Maar de grote jongens in hun speakerlijn schijnen toch een reputatie te hebben. Iemand hier heeft al eens gewezen op de kwaliteitsdrivers die erin gebruikt werden.

Trouwens mooi Pioneer spul hierboven. Veel Pioneer boys trouwens hier op deze site. Vooral de klassieke SX series zijn hier regelmatig de revue gepasseerd. Iemand die ze gematched heeft met een paar HPM speakers van Pioneer??... Met name de HPM 100 heeft een horde trouwe fans.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Heh? Bedoel je daarmee dat voor de veel gebruikte Philips loopwerken (CDM-0 t/m CDM-9) geen laserunits meer beschikbaar zijn? Deze laserunits zitten in veel meer (exclusieve) modellen van diverse merken, dus dat zou ik nou niet als verwijt richting B&O maken. Of zijn er andere modellen met bepaalde hardnekkige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi, didn't know van die Philips loopwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:36:
Oi, didn't know van die Philips loopwerken.
Ik ken ook niet alle B&O modellen, het zal best dat ze ook van andere fabrikanten onderdelen betrokken hebben. Daarom vroeg ik me ook af op welke problemen je precies doelde. Ik ken van de eerste generatie (waar ook nog Philips electronica inzat) ook problemen met slechte solderingen, daar had Philips toen algemeen last van in CD-spelers. Lasers waren geen bijzonder probleem, maar die slijten nou eenmaal wel, en dan is het in dit geval einde oefening. Latere modellen van B&O kom ik niet veel tegen (ik zit meer in het TV/video-gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest nog wel eens advertenties waarbij een integrated stereo van B&O wordt aangeboden waarvan onderdelen het dan niet doen w.o. cd gedeelte. En dat dan door een liefhebbende hobbyist mag worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:38:
Je leest nog wel eens advertenties waarbij een integrated stereo van B&O wordt aangeboden waarvan onderdelen het dan niet doen w.o. cd gedeelte. En dat dan door een liefhebbende hobbyist mag worden opgelost.
Ah juist.. Vonden ze te duur om te laten fixen enzo... Da's bepaald geen specifiek B&O probleem, ik haal zo nu en dan afgedankte apparatuur weg bij een paar winkels, en bij de stereotorentjes (merk maakt niet uit) is het eigenlijk altijd de eindtrap stuk of de CD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:40

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik zou deze willen gaan kopen op een online veiling

De Akai Gx-635D

Afbeeldingslocatie: http://www.tonbandhobby.de/gx635dsi.jpg

Gaat iets over de 300€.

Zijn er mensen die weten of dit een redelijke prijs is? Ben namelijk al een tijdje op zoek naar een goeie tapedeck.
Ik kan ook niet zo denderend veel vinden erover , maar de prijs is redelijk , op ebay staan dezelfde , maar aan hogere prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door DatraxZ op 12-01-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Barry|IA schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:29:
[...]
Informatie van welk merk dan ook gaat 90% over gebruiks gemak. Er lezen namelijk ook niet audiofiele nerds die dingen door. Ik denk niet dat marantz hun versterkers in sinaasappel kratjes gaat bouwen. Voor ieder merk is design het belangrijkste. Je koopt nl geen lelijke apparatuur. Waarom denk je dat die groene startknop op NAD apparaten zo lang heeft meegegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
w00Dy schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:59:
[...]

Informatie van welk merk dan ook gaat 90% over gebruiks gemak. Er lezen namelijk ook niet audiofiele nerds die dingen door. Ik denk niet dat marantz hun versterkers in sinaasappel kratjes gaat bouwen. Voor ieder merk is design het belangrijkste. Je koopt nl geen lelijke apparatuur. Waarom denk je dat die groene startknop op NAD apparaten zo lang heeft meegegaan...
B&O overdrijft gewoon. Als jij een B&O boek leest is het net of je een meubel aan het uitzoeken bent, dat is bij andere merken gewoon niet zo. Ieder zijn prioriteiten, maar kwaliteit gaat bij mij echt wel voor design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mij binnen het jaar de audio apparatuur van mijn vader op internet zetten. Daar zitten leuke cassettedecks en elk geval 1 tapedeck met ongebruikte banden bij. Ik denk dat ik de familie wel kan overhalen ze op deze rubriek voor noppes aan te bieden. Liever dat ze naar een echte liefhebber gaan die er nog wat mee doet.

Overigens heb ik kortgeleden ontdekt dat ik beter geluid heb door het vervangen van de op zich erg mooi uitziende vergulde pluggen waarmee ik mijn 4 mm2 snoer verbind aan mijn DM2a's. Ik had altijd zo mijn twijfels over de manier waarop die vergulde jongens eruit zagen: ieletjes, rekenend op een dubieuze klemwerking. Ik zette ze dan ook nog vast met wat tape. M.a.w. twijfels over de connectie zelf tussen draad en speakers. Denkende dat het toch wenig zin heeft om sleepboot dikke kabels te gebruiken en dan lopen pielen aan het einde ervan. Ik gebruik nu uiteindes van oude stroomstekkers die er zo stevig inzitten dat ze waarschijnlijk ook welke oxidatie of vuiligheid dan ook hebben verwijderd.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:44:
Ik zie mij binnen het jaar de audio apparatuur van mijn vader op internet zetten. Daar zitten leuke cassettedecks en elk geval 1 tapedeck met ongebruikte banden bij. Ik denk dat ik de familie wel kan overhalen ze op deze rubriek voor noppes aan te bieden. Liever dat ze naar een echte liefhebber gaan die er nog wat mee doet.

Overigens heb ik kortgeleden ontdekt dat ik beter geluid heb door het vervangen van de op zich erg mooi uitziende vergulde pluggen waarmee ik mijn 4 mm2 snoer verbind aan mijn DM2a's. Ik had altijd zo mijn twijfels over de manier waarop die vergulde jongens eruit zagen: ieletjes, rekenend op een dubieuze klemwerking. Ik zette ze dan ook nog vast met wat tape. M.a.w. twijfels over de connectie zelf tussen draad en speakers. Denkende dat het toch wenig zin heeft om sleepboot dikke kabels te gebruiken en dan lopen pielen aan het einde ervan. Ik gebruik nu uiteindes van oude stroomstekkers die er zo stevig inzitten dat ze waarschijnlijk ook welke oxidatie of vuiligheid dan ook hebben verwijderd.
Heb je wel eens gekeken wat voor bedrading er in de DM2a zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know.... 'aardige' is dat als je zulke kritische speakers hebt, je ook realiseert dat veel rock is opgenomen voor de autostereo en de portable radio, en niet zozeer voor je stereo thuis. Op de achtergrond nu Van Halen. Daar is toch een portie muziek 'op elkaar gezet zonder lucht ertussen'. Dat klinkt beter op mijn ouwetje in de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
DatraxZ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:22:

De Akai Gx-635D

[afbeelding]

Gaat iets over de 300€.

Zijn er mensen die weten of dit een redelijke prijs is? Ben namelijk al een tijdje op zoek naar een goeie tapedeck.
Ik kan ook niet zo denderend veel vinden erover , maar de prijs is redelijk , op ebay staan dezelfde , maar aan hogere prijs.
Ai, dat heb ik altijd erg geile bakken gevonden, samen met de Revox B77 :9~
Geen idee of het een redelijke prijs is, hangt natuurlijk ook erg van de staat van het loopwerk en de koppen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik heb het hele topic gelezen en heb toch nog een aantal kleine vraagjes. Je hoort dat veel potmeters kraken. Wat is nu DE manier om ze te reinigen en of weer goed te laten werken? Kan iemand een handleiding posten en wat de beste middelen zijn om te reinigen ewn of smeren.

Een tweede ding waar ik tegen aan loop is dat op marktplaats het aanbod wordt verziekt door handelaren en dat er aldaar enorme prijzen worden gevraagd. Koopjes vind je er gewoon niet.
Nu heb ik een rondje kringloopwinkels gedaan (Zwolle 2x, Beilen, Rouveen, Assen) en vind het aanbod soms bedroevend. Er staat wel iets, maar voornamelijk veel cassettedecks en tuners en vaak goedkope cd-spelertjes met plastic behuizingen.
Vaak is de uiterlijke staat ook nog eens bedroevend.

Waar moet ik nou zijn voor wat leuke keus? Heb je een kans op de grote vlooienmarkten zoals Vitalis ze organiseert of heb je meer kans op een leuke koop tijdens een plaatselijke kleine rommelmarkt?
Ga binnenkort maar eens op een zaterdag naar Eelde voor de vlooienmarkt. Heb veel voorbij zien komen en ben stiekum een beetje verliefd geworden op de oude Marantz spullen. :9~

Is het misschien een idee om een opsomtopic te maken met welke kringloop wel aanbod heeft (hoeveelheid) en de aangeboden kwaliteit?

Alvast even een beginnetje:
Bosman Zwolle (vlak bij het station) heeft veel staan, alleen neergekwakt in rekken en weinig mooie oude spullen. Beilen en Rouveen hebben haast niets en Assen heeft redelijk aanbod met een paar leuke dingetjes ertussen.

Dinsdag maar eens even langs Hoogeveen rijden op de weg terug naar huis :7

[ Voor 5% gewijzigd door klungeltweaker op 15-01-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een opsomtopic lijkt me geen goed idee, aangezien het aanbod van kringloopwinkels dermate varieert dat zo'n lijst al verouderd is op het moment dat je hem maakt.

En het zoeken en vinden van vintage spullen is vooral een kwestie van geduld; ik ben iig nog nooit een plek tegengekomen waar gegarandeerd leuk spul staat. Gewoon zoeken dus, maar da's ook het leuke aan deze hobby. :)
Tweedehands krantjes zoals de Handje Contantje hier in het oosten komen nog het dichtste bij; daar heb ik ooit voor 25 gulden een JVC 8-trackrecorder en voor 30 gulden een Akai timer uit gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Tweedehands krantjes zoals de Handje Contantje hier in het oosten komen nog het dichtste bij; daar heb ik ooit voor 25 gulden een JVC 8-trackrecorder en voor 30 gulden een Akai timer uit gekocht
Dan ben ik in ieder geval weer een tip rijker. Zal zo hier eens de oud-papierbak induiken.

Het me opgevallen dat sommige kringloops een technische dient hebben en er een sticker is geplaatst met de staat van het apparaat.
Andere weer niet. Ook de wijze van presentatie verschilt nogal, de een gooit alles in een oude kast, ergens onder een trap. De andere heeft een speciale hoek ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klungeltweaker schreef op zondag 15 januari 2006 @ 08:57:
Ik heb het hele topic gelezen en heb toch nog een aantal kleine vraagjes.

Een tweede ding waar ik tegen aan loop is dat op marktplaats het aanbod wordt verziekt door handelaren en dat er aldaar enorme prijzen worden gevraagd. Koopjes vind je er gewoon niet.
Nu heb ik een rondje kringloopwinkels gedaan (Zwolle 2x, Beilen, Rouveen, Assen) en vind het aanbod soms bedroevend. Er staat wel iets, maar voornamelijk veel cassettedecks en tuners en vaak goedkope cd-spelertjes met plastic behuizingen.
Vaak is de uiterlijke staat ook nog eens bedroevend.

Waar moet ik nou zijn voor wat leuke keus? Heb je een kans op de grote vlooienmarkten

Is het misschien een idee om een opsomtopic te maken met welke kringloop wel aanbod heeft (hoeveelheid) en de aangeboden kwaliteit?

Dinsdag maar eens even langs Hoogeveen rijden op de weg terug naar huis :7
Zoals met alles, moet je het treffen. Soms lees je hier van mensen die voor de belachelijkste bedragen mooie apparatuur op de kop hebben getikt. Soms zie je ook dat aanbieders op marktplaats zich niet eerst orienteren en de dingen bijna voor weggeefprijzen van de hand doen. Ik heb ook het een en ander gekocht en verkocht. Het eerste bijna altijd voor prijzen die ervoor neergelegd worden, wat betreft het verkopen, soms heb ik dingen weggegeven aan hobbyisten zoals drivers. Leuk te weten dat ze bij een volgende eigenaar een 2de leven hebben.

Ach, die handelaren kunnen het niet eens verpesten, want als ze teveel vragen (er zit zo'n gast die Luc heet in Zoetermeer) wordt het gewoonweg niet verkocht, en soms zijn het echte zeldzame dingen. Spullen van Revox bijv. gaan nooit tegen weggeefprijzen weg bijv.

Veel 2de hands winkels weten nu onderhand ook beter. Vragen zelfs vaak hele pittige prijzen.

En soms zitten prijzen daadwerkelijk in de lift, zoals voor de B&W DM2a en de meeste IMF speakers. Nad amps idem. Maar de door veel mensen aangeschafte, indertijd zeker niet goedkope DM110i (een van de mooiste kleinere speakers), kan wel eens voor prijzen rond de 30-40 euro weggesnaaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Bosman Zwolle (vlak bij het station) heeft veel staan, alleen neergekwakt in rekken en weinig mooie oude spullen.
Tis ook heel vaak geluk hebben, ik heb vlak achter Bosman gewoond, kwam mn hele interieur bij hun dumpen en zag een versterker staan, dus ik vragen wat dat was.
"Aan en uit knop is kapot, dus als je het kunt maken, mag je m hebben"

Knop was helemaal niet kapot, heeft alleen last van zo'n 'heerlijke' aan/uit plop in de boxen.
Zo heb ik nu dus al een paar jaar een Sansui A-7 hier staan voor nop. 8)
2x80 watt op 8 ohm en mooier geluid dan mn pro logic van JVC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ik heb vrijdag voor 17,50 een Onkyo draaitafel (CP-1007A) gekocht bij de kringloopwinkel (Zierikzee). Element + naald zat er nog bij gelukkig. Alleen de Return-knop werkt niet goed meer (hij blijft vastzitten als je hem indrukt), maarja zonder die knop werkt ie ook wel ;)

Wel leuk, kan ik weer eens LP's afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

mag dit er bij?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edgar.beers/images/unipolar.jpg
Electret koptelefoon van Sennheiser uit 1977; werkt perfect en kan zich goed meten met mn beyer dynamic DT990 of Sennheiser HD600. Nu nog een buizenversterker :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De Akai Gx-635D
Gaat iets over de 300€.

Ik zit er aan te denken om m'n GX-646 weg te doen.... Wat doet zo'n ding momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:22:
[...]

Zoals met alles, moet je het treffen. Soms lees je hier van mensen die voor de belachelijkste bedragen mooie apparatuur op de kop hebben getikt. Soms zie je ook dat aanbieders op marktplaats zich niet eerst orienteren en de dingen bijna voor weggeefprijzen van de hand doen. Ik heb ook het een en ander gekocht en verkocht. Het eerste bijna altijd voor prijzen die ervoor neergelegd worden, wat betreft het verkopen, soms heb ik dingen weggegeven aan hobbyisten zoals drivers. Leuk te weten dat ze bij een volgende eigenaar een 2de leven hebben.

Ach, die handelaren kunnen het niet eens verpesten, want als ze teveel vragen (er zit zo'n gast die Luc heet in Zoetermeer) wordt het gewoonweg niet verkocht, en soms zijn het echte zeldzame dingen. Spullen van Revox bijv. gaan nooit tegen weggeefprijzen weg bijv.

Veel 2de hands winkels weten nu onderhand ook beter. Vragen zelfs vaak hele pittige prijzen.

En soms zitten prijzen daadwerkelijk in de lift, zoals voor de B&W DM2a en de meeste IMF speakers. Nad amps idem. Maar de door veel mensen aangeschafte, indertijd zeker niet goedkope DM110i (een van de mooiste kleinere speakers), kan wel eens voor prijzen rond de 30-40 euro weggesnaaid worden.
Leuke dingen die ik gekocht heb voor een belachelijke prijs:

-2x Philips DirectDrives cassettedeckjes, de N5846 en de N2552, 5 euro per stuk:
Afbeeldingslocatie: http://stijn.dreeke.area61server.nl/Marc/N2552_N5846.jpg

-Akai GX210D bandrecorder (perfect werkend, en bijzonder mooie staat) 5 euro.
-Al mn MFB boxen (1 setje voor 10 euro op de rommelmarkt gekocht en voor 150 euro verkocht)
-Behringer Eurorack MX1602 met 1 kapot monokanaal: 42.50
-Mn Denon DCD-1015 cd speler, 20 euro bij de kringloop. Ook nog eens in bijzonder mooie staat!
-Een Prefer HD120 Studio Monitor Series koptelefoon. Klinkt bizar goed, en dat voor 2 euro.
-Philips F7813 platenspeler met een Philips 412mkIII element. 3 euro op de rommelmarkt
En er is nog veel, veel meer!

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Wow, die 2 Philips cassettedecks zijn echt :9~

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

EXX schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:12:
Wow, die 2 Philips cassettedecks zijn echt :9~
Die onderste, de N5846, heeft een programmeerbare microcomputer aan boord, welke zelfs voor mij onmogelijk te begrijpen is :D Ik heb een kopie vand e handleiding, maar zelfs dan is het moeilijk. Je kunt die computer pulsen laten maken op het bandje, waardoor ie naar een bepaalde positie of index kan zoeken. Je kunt hem ook naar een deel laten zoeken, dat voor x seconden afspelen, en dat telkens laten herhalen :D

Die bovenste heeft een paar defecte Dolby IC's, dus ik moet nog een keer op zoek naar een sloopdeckje. Die prints zijn toch altijd identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:26:
[...]

Die onderste, de N5846, heeft een programmeerbare microcomputer aan boord, welke zelfs voor mij onmogelijk te begrijpen is :D Ik heb een kopie vand e handleiding, maar zelfs dan is het moeilijk. Je kunt die computer pulsen laten maken op het bandje, waardoor ie naar een bepaalde positie of index kan zoeken. Je kunt hem ook naar een deel laten zoeken, dat voor x seconden afspelen, en dat telkens laten herhalen :D

Die bovenste heeft een paar defecte Dolby IC's, dus ik moet nog een keer op zoek naar een sloopdeckje. Die prints zijn toch altijd identiek.
:9~ O+ ..... Ik word even helemaal stil als ik de N5846 zie. Mijn god hoe ben je daar aan gekomen kerel?!?! Als hij het nog perfect doet heb je echt een juweeltje in huis.
Er zijn al zo weinig van deze gemaakt en dan nog dat je 1 vind die het werkt en nog in zo uiterlijke staat verkeerd...
Me vader had vroeger hier de hele lijn van thuis staan. Gekoppelt aan een philips cd104, de zwaarste cd-speler die philips zelf gebouwt heeft... 5.7kg en had het voormaat van een half 19" module :> . Ik zal aan me vader vragen of hij nog documentatie heeft over de N5846.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:12:
[...]

:9~ O+ ..... Ik word even helemaal stil als ik de N5846 zie. Mijn god hoe ben je daar aan gekomen kerel?!?! Als hij het nog perfect doet heb je echt een juweeltje in huis.
Er zijn al zo weinig van deze gemaakt en dan nog dat je 1 vind die het werkt en nog in zo uiterlijke staat verkeerd...
Me vader had vroeger hier de hele lijn van thuis staan. Gekoppelt aan een philips cd104, de zwaarste cd-speler die philips zelf gebouwt heeft... 5.7kg en had het voormaat van een half 19" module :> . Ik zal aan me vader vragen of hij nog documentatie heeft over de N5846.
D'r staat er eentje op Marktplaats, voor de liefhebber: hierzo
En voor documentatie: zie http://www.mfbfreaks.nl/html/analoog/cass/n5846/n5846.htm

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 01-02-2006 14:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Philips F2213, met signal-strength meter voor de FM-tuner en een meter die je helpt of je naar links of naar rechts moet draaien om een sterker signaal te krijgen . Verder zitten er nog presets op waar ik niks van snap, en natuurlijk de mooie gelige verlichting.

Valt dit onder vintage apparatuur?

Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/IMG_0849.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:12:
[...]

Rommelmarkt, 5 euro ;) Hij heeft even probleemloos gedraaid, maar er is nu een tandwieltje (bekend probleem bij deze bak) kapot, drie tandjes afgebroken waardoor hij niet meer afspeelt. Maar daar wordt aan gewerkt, ik ben op zoek naar een vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

K zal mijn verzameling ook mas poste, k weet nie of t helemaal onder vintage valt, maar toch..

Me versterker: Een Aristona AR 2300 met ingebouwde tuner gekocht voor 20 euro van fam... (t meest brakke onderdeel van me verzameling)
Afbeeldingslocatie: http://bram.hoeg.nl/got/speakers/amp_trumb.jpg

Me Front speakers: Wharfedale CRS 3. Voor 4 euro van een rommelmarkt geplukt.
Afbeeldingslocatie: http://bram.hoeg.nl/got/speakers/speakers_001_trumb.jpg

Specs van de Wharfedale's
Afbeeldingslocatie: http://bram.hoeg.nl/got/speakers/speakers_spec_001_trumb.jpg

Me Rear speakers: Linear Phase 8820 Studio Monitor. Gratis gekrege van me ouders (die zulle spijt hebbe :P)
Afbeeldingslocatie: http://bram.hoeg.nl/got/speakers/speakers_002_trumb.jpg

Specs van de Linear Phase speakers.
Afbeeldingslocatie: http://bram.hoeg.nl/got/speakers/speakers_spec_002_trumb.jpg

Best een mooi setje voor de prijs van 24 euro.. :)

Vroeger had ik nog een Geweldige Pioneer SA-506 maar deze is opgeblazen. Hij had alleen nog maar het A kanaal, en daar had ik 4 speakers op aangesloten (2x links en 2x rechts) dus hij moest 4 ohm leveren. Ma dat kon die nie aan :(.. Heb nog geprobeerd om hem te late reparere, ma het onderdeel wat kapot was was niet meer te krijgen.. K heb dr nu zooown spijt van da ik die versterker heb gesloopt.. Maja.. dr staat een hele mooie op marktplaats ;)...

Kan iemand mij mischien de specs van de Pioneer SA-506 vertellen? Hoeveel watt per kanaal, hoeveel ohm per kanaal?

Btw.. Plaatjes zijn klikbaar.

[ Voor 95% gewijzigd door bakvis op 19-02-2006 15:38 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:26:
[...]

Die N5846 heb ik er vroeger 2 van gehad en zelfs als kind begreep ik al hoe ik hem moest programmeren. Echt gaaf apparaat blijft dat. gewoon op code zoeken naar een nummer op je cassete bandje. Had al mijn cassete bandjes daar toen mee opgenomen.
Heeft eigenlijk een beetje dezelfde mogelijkheden als DCC. En een top kwaliteit kwa opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

bakvis schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:19:

Me Rear speakers: Linear Phase 8820 Studio Monitor. Gratis gekrege van me ouders (die zulle spijt hebbe :P)
[afbeelding]

Specs van de Linear Phase speakers.
[afbeelding]
Wat betreft die Linear Phase speakers, ik begrijp dat je ouders ze weggedaan hebben hoor, zo geweldig zijn ze echt niet, en het zijn al helemaal geen "Studiomonitoren"

Lees dit maar eens:
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/baggerluidsprekers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

mentalmadnizz schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:53:
[...]

Wat betreft die Linear Phase speakers, ik begrijp dat je ouders ze weggedaan hebben hoor, zo geweldig zijn ze echt niet, en het zijn al helemaal geen "Studiomonitoren"

Lees dit maar eens:
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/baggerluidsprekers/
Nou me ouders hebbe ze van iemand gekrege geloof ik.. Ik bedoel spijt da ze ze mij gegeven hebbe, hou nogal van harde muziek. en ja.. houte vloere op de 1e verdieping hier dus t dreunt door.

En voor de prijs van 24 euro vind ik t goed klinke :P...

[ Voor 6% gewijzigd door bakvis op 20-02-2006 18:22 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Redelijk vintage en exclusief :)

Sugden P128 monoblock (x2)
Sugden voorversterker type niet bekend (geen zin om op de achterkant te kijken)
Pro-Ac MidiTower speakers
Pure zilverkabels 2x 8 meter

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wat zijn dergelijke speakers nog waard. Het enige wat ik kan vinden is dat ze van KEf zijn en een mooi warm geluid geven.
Op marktplaats zie ik bijvoorbeeld op marktplaats deze speakers die hebben volgens mij de zelfde componenten (woofer en tweeter).

het gaat bij mij om deze Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/16/1659/16596272_1.jpg
Wie kan me er wat meer over vertellen, vooral wat ze waard zijn ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:16:
Wat zijn dergelijke speakers nog waard. Het enige wat ik kan vinden is dat ze van KEf zijn en een mooi warm geluid geven.
Op marktplaats zie ik bijvoorbeeld op marktplaats deze speakers die hebben volgens mij de zelfde componenten (woofer en tweeter).

het gaat bij mij om deze [afbeelding]
Hm, volgens mij géén Corelli (die had een zichtbare houtstrook van een paar cm aan één kant)
Ik denk eerder aan de Cadenza uit de jaren 70, nog steeds geliefd bij velen.
Bestond uit een soort 2,5-weg systeem met T27 (hoog), B200 (laag-midden) en passieve B139 voor de onderste regionen.
Over de reële waarde kan moeilijk veel gezegd worden (vintage, weet je) maar een paar in goede staat brengt toch zo'n 100-150€ op, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

bakvis schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:19:
Me versterker: Een Aristona AR 2300 met ingebouwde tuner gekocht voor 20 euro van fam... (t meest brakke onderdeel van me verzameling)
[afbeelding]
Ik heb hier een Erres TA4000 staan, is zegmaar de simpelere variant, en die dingen klinken goed hoor! Als het goed is zitten er behoorlijk stevige discrete eindtrappen in die dingen.. Als ik dat zo zie is die Aristona samen met die Wharfedales de minst brakke onderdelen van je verzameling ;)

Btw, waarom zijn de tuningknop en de balansknop verwisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb hier als muziekset aan mij PC een vintage setje uit 1972 staan (zelfs bonnen, manuals en originele dozen heb ik nog) Setje eens van iemand cadeau gekregen.

Set bestaat uit:

Yamaha Natural Sound Stereo Amplifier Ca-410
Yamaha Natural Sound AM/FM stereo tuner CT-410
Celestion Ditton 15XR Speakers

Hierop heb ik ook nog mijn Nakamichi Dragon op aangesloten. Twee jaar geleden gekocht op een rommelmarkt voor €50. Ook dit apparaat functioneert 100%. Echter ligt hij nu bij mijn HiFi winkel voor een complete onderhouds en afregel beurt.

Alles werkt nog 100%, zelfs de verlichting van alle componenten. Schakelaars en potmeters kraken niet. De celestions heb ik recentelijk voorzien van gloednieuwe drivers (tweeters, bas\midrange en passieve membranen), die ik voor een prikkie (€75) op de kop kon tikken via E-Bay. Alle units kwamen weg bij een reparatie\service bedrijf in Engeland, waar ze nog op voorrraad lagen. Alles nog in originele ongeopende verpakkingen :9~

En het geheel klinkt als een klokje. Toch wonderbaarlijk als je ziet wat ze ruim 30 jaar geleden konden produceren. Zijn heel veel setjes van tegenwoordig die ver minder klinken en relatief meer kosten.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Killer schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:43:
Ik heb hier als muziekset aan mij PC een vintage setje uit 1972 staan (zelfs bonnen, manuals en originele dozen heb ik nog) Setje eens van iemand cadeau gekregen.

Set bestaat uit:

Yamaha Natural Sound Stereo Amplifier Ca-410
Yamaha Natural Sound AM/FM stereo tuner CT-410
Celestion Ditton 15XR Speakers

Hierop heb ik ook nog mijn Nakamichi Dragon op aangesloten. Twee jaar geleden gekocht op een rommelmarkt voor €50. Ook dit apparaat functioneert 100%. Echter ligt hij nu bij mijn HiFi winkel voor een complete onderhouds en afregel beurt.

Alles werkt nog 100%, zelfs de verlichting van alle componenten. Schakelaars en potmeters kraken niet. De celestions heb ik recentelijk voorzien van gloednieuwe drivers (tweeters, bas\midrange en passieve membranen), die ik voor een prikkie (€75) op de kop kon tikken via E-Bay. Alle units kwamen weg bij een reparatie\service bedrijf in Engeland, waar ze nog op voorrraad lagen. Alles nog in originele ongeopende verpakkingen :9~

En het geheel klinkt als een klokje. Toch wonderbaarlijk als je ziet wat ze ruim 30 jaar geleden konden produceren. Zijn heel veel setjes van tegenwoordig die ver minder klinken en relatief meer kosten.
Damn, das een HELE mooie set! Vooral die nak schijnt goed te zijn. Die celestions had ik ook bijna gehad, koop ging helaas niet door. Nu heb een setje I.M.F speakers, die ik toch fijner vind klinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Als je met I.M.F. de motion feedback speakers bedoeld van Philips, dan weet ik het eigenlijk nog niet. Daar heb ik hier ook een set van staan (nu ongebruikt weliswaar) en eerlijk gezegd kon ik niet kiezen tussen de 2. Geluid blijft natuurlijk uitermate persoonlijk. Maar zelf vondt ik het strakke droge engelse laag van de Celestions wat prettiger klinken als het, in mijn oren, wat meer boomerige geluid van de Philipsen. Maar dat is zoals gezegd erg persoonlijk.

Ik had zelf van de Celestions geen hele hoge verwachting toen ik ze kreeg bij die set. 2-weg, met een extra passieve radiator... |:( Het leek me niets, maar toen ik die dingen eenmaal aangesloten had, samen met de rest van de set was ik verkocht. De combinatie van de Yamaha versterker met de Celestion speakers is gewoonweg brilliant. _/-\o_ Ik baalde dus ook als een stekker toen ik na 2 maanden per abuis met afstoffen de tweeter van een van de Celestions sloopte. 8)7 ( de bedrading naar de dome loopt bij deze tweeter langs de buitenkant. En met afstoffen bleef de doek haken achter dat ultra fijne draadje waardoor het brak). |:( Toen ik na een maand zoeken (ik was al van plan een paar tweedehandse te kopen voor onderdelen) op E-bay de advertentie zag, sprong ik er direct bovenop. En nu alle drivers vervangen zijn, klinkt de speaker nog beter dan hij deed. Ik heb ze een tijd ingespeeld op mijn 'normale' set, waarachter een stel Hepta Fourtune MKII's staan te bleren. En ik het viel me op dat die 32 jaar oude beestjes niet heel erg veel onderdeden voor de Hepta's.

Nu reageert er vast iemand door te zeggen, dat de Hepta's dan bagger zijn :O , maar dat zijn in mijn ogen toch wel erg goede speakers. In die prijsklasse ken ik niet veel dat gelijk of beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:44
DopdeDouwer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:16:

het gaat bij mij om deze [afbeelding]
De speaker op je foto is de Chorale (eerste versie).
De box die jempivs beschrijft is de Calinda.
De Chorale heeft een T27 tweeter en B200 woofer, de Calinda heeft er idd nog een passive B139 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeronimo2003 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:59:
[...]

De speaker op je foto is de Chorale (eerste versie).
De box die jempivs beschrijft is de Calinda.
De Chorale heeft een T27 tweeter en B200 woofer, de Calinda heeft er idd nog een passive B139 bij.
Inderdaad, de Chorale als voorganger van de Corelli, maar mijn opsomiing van de componenten was wel juist betreffende de Cadenza, ook de RR104 had deze units, zij het in licht gewijzigde uitvoering. Beide speakers bestonden reeds lang voor de Calinda op de markt kwam, de Cadenza een jaar of 2-3 eerder dan de 104 die in '72 op de markt kwam en in feite de Concerto (met T27,B110 en actieve B139) opvolgde. Beide types hebben nog enkele jaren naast mekaar in het gamma gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:44
Het was puur toeval. M'n zwager heeft een set Corale's gehad en later Calinda's gekocht. De Chorale's zijn nu bij m'n broer in gebruik. Ik vind het nog steeds mooie speakers en gezien de prijzen op marktplaats (150 euro voor de Calinda) het geld zeker waard.
Naar aanleiding van de vraag ging ik even op zoek en vond gek genoeg de Calinda niet bij de museum modellen en staat bij de Chorale de verkeerde foto.
http://www.kef.com/history/Hist1970.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meer info over KEF speakers uit de jaren 70 is te vinden op deze website:
http://www.hifiloudspeakers.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Killer schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:14:
Als je met I.M.F. de motion feedback speakers bedoeld van Philips, dan weet ik het eigenlijk nog niet. Daar heb ik hier ook een set van staan (nu ongebruikt weliswaar) en eerlijk gezegd kon ik niet kiezen tussen de 2. Geluid blijft natuurlijk uitermate persoonlijk. Maar zelf vondt ik het strakke droge engelse laag van de Celestions wat prettiger klinken als het, in mijn oren, wat meer boomerige geluid van de Philipsen. Maar dat is zoals gezegd erg persoonlijk.
Neen, de MFB's van Philips heb ik weliswaar ook, 2 sets nu nog (had ooit 11 stuks!) en die zijn geweldig op feestjes, gaat voor die kleine kasten ongelofelijk diep, hard en strak. IMF is toch iets heel anders, engelse luidsprekers. Zie:
http://imf-electronics.com

Ik heb de SuperCompact (mk.I). Morgen worden ze opgeknapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb draaitafels, telt dat ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

mentalmadnizz schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:13:
[...]

Neen, de MFB's van Philips heb ik weliswaar ook, 2 sets nu nog (had ooit 11 stuks!) en die zijn geweldig op feestjes, gaat voor die kleine kasten ongelofelijk diep, hard en strak. IMF is toch iets heel anders, engelse luidsprekers. Zie:
http://imf-electronics.com

Ik heb de SuperCompact (mk.I). Morgen worden ze opgeknapt :D
Verrek, die dingen kom je niet vaak meer in het wild tegen! Errug leuk spul inderdaad.

Als er nog iemand is die originele Motion Feedback speakers van Philips in de aanbieding heeft, dan hou ik mij aanbevolen. (Ik wil mijn in onbruik geraakte set weer opknappen en ingebruik nemen)

En voor de echte Google hoofden onder ons:

Ik heb hier nog een Marantz PM35 35th anniversary series versterker staan. Deze versterker is een speciale uitgave van de originele PM35, speciaal uitgegeven om het 35 jarig bestaan van Marantz te vieren. Deze versterker wijkt erg van de originele PM35 af qua gebruik van componenten en ook van de later uitgebrachte PM35 MKII. Ik ben nog op zoek naar schema's, foto's en wat nog meer aan info te verkrijgen is over deze versterker. Hij werkt op zich goed, maar de Balance pot kraakt als een dolle en ik wil deze versterker eens een goede opknap beurt geven.
da_rippah schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:25:
Natuurlijk, zolang het Vintage spelers zijn (En dan doel ik niet op de techniek ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Killer op 28-02-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

da_rippah schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:25:
Als het die tafels uit je sig zijn; die zijn niet vintage. Wel leuke dingen btw.

Mijn platenspelert:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lucmiller/IMG_philips209S.jpg
Philips 209S ELECTRONIC uit '74. 10kg zware bak met drie motoren, automatische plaatdiameterdetectie, tachogeregelde plateaumotor, start automatisch bij het opleggen van een plaat, en de naaldlift is tiptoetsgeregeld.
Zit nu een Philips GP412mkIII element uit 1983 onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:58:
[...]

Leuke dingen die ik gekocht heb voor een belachelijke prijs:

-2x Philips DirectDrives cassettedeckjes, de N5846 en de N2552, 5 euro per stuk:
[afbeelding]
Feli met die cassettedecks. Ik heb zelf ooit een N5848(?), de zwarte uitvoering met FTD display gehad, samen met een 22AH280/22AH380. Subliem deck, mits goed afgeregeld kun je tot 20Khz een lineaal langs de frequentiekarakteristiek leggen bij minimale vervorming. Die set heb ik een jaar of drie geleden verkocht voor ruim 800 euro 8)7 aan een liefhebber die dat spul in z'n studententijd al mooi vond maar nooit kon betalen. Een N2552 heb ik volgens mij nog staan. Mogelijk heb ik ook nog een gebruiksaanwijzing voor de computer van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online

De Akai Gx-635D

[afbeelding]

Gaat iets over de 300€.

Ik vind het ding nogal duur, maar daar staat tegenover dat je erg je best moet doen om een degelijker en betrouwbaarder deck te vinden. De GX serie heeft onverslijtbare koppen en ook de rest is stevig. Een bevriende studio had onder andere een GX-630 staan, en daar was echt nooit wat mee.

edit:
Geen idee waarom ik opeens een oud bericht als laatste voor mn neus kreeg...

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 08-03-2006 21:50 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.