Toon posts:

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? [post it hier] OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 153.871 views sinds 30-01-2008

• Jiriki
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:28
Wanneer is het eigenlijk vintage? Ik heb een Philips 900 set, met DSC-950 en DSS-930 en DSS-940 speakers. Niet heel oud, maar nu al bijna niets meer over of van te vinden :(

Klinken wel heel lekker, alleen de DSS-940 moeten elke keer bij het aanzette eerst even goed hard voor de hoge tonen weer mee willen. Daarna klinken ze weer perfect.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• zwabber
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:23:
[...]

Rommelmarkt, 5 euro ;) Hij heeft even probleemloos gedraaid, maar er is nu een tandwieltje (bekend probleem bij deze bak) kapot, drie tandjes afgebroken waardoor hij niet meer afspeelt. Maar daar wordt aan gewerkt, ik ben op zoek naar een vervanger ;)
Wat voor tandwieltje heb je precies nodig? Ik heb mogelijk nog wat reserve onderdelen.

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Jiriki schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:15:
Wanneer is het eigenlijk vintage? Ik heb een Philips 900 set, met DSC-950 en DSS-930 en DSS-940 speakers. Niet heel oud, maar nu al bijna niets meer over of van te vinden :(

Klinken wel heel lekker, alleen de DSS-940 moeten elke keer bij het aanzette eerst even goed hard voor de hoge tonen weer mee willen. Daarna klinken ze weer perfect.
Das geen vintage, wel leuk spul. Die DSS speakers heb ik zelf nog nooit gehoord, maar 't schijnt goed geluid te geven. Voor informatie over die hele 900 serie moet je eens hier kijken.
Bootstrap schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:19:
[...]

Wat voor tandwieltje heb je precies nodig? Ik heb mogelijk nog wat reserve onderdelen.
Ik weet het niet zo snel uit mn hoofd, ik zal morgen even kijken.

[Voor 18% gewijzigd door mentalmadnizz op 08-03-2006 23:22]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• DatraxZ
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:19

DatraxZ

TrueCrypts Everything

mae-t.net schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:46:
[...]

Ik vind het ding nogal duur, maar daar staat tegenover dat je erg je best moet doen om een degelijker en betrouwbaarder deck te vinden. De GX serie heeft onverslijtbare koppen en ook de rest is stevig. Een bevriende studio had onder andere een GX-630 staan, en daar was echt nooit wat mee.

edit:
Geen idee waarom ik opeens een oud bericht als laatste voor mn neus kreeg...
die akai is helaas aan m'n neus voorbijgegaan.

Ben nu aan het azen op deze 2 :

de Teac x1000 / of de x2000 , ben er nog niet uit welke ik wil

http://www.revoxjoschi.de/Bilder/TEAC%20X-1000.jpg

de revox c270

http://www.revoxonline.ch/images/new-tonband-C270-2.JPG

[Voor 3% gewijzigd door DatraxZ op 08-03-2006 23:25]

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

joopv schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:17:
[...]

Ik zit er aan te denken om m'n GX-646 weg te doen.... Wat doet zo'n ding momenteel?
Rond de 300€ moet wel lukken denk ik.

Is het toevallig de zwarte versie?

• vleesjus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-12 16:32

vleesjus

echte vleesjus!

DesertStorm schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:40:
Ik heb een Philips F2213, met signal-strength meter voor de FM-tuner en een meter die je helpt of je naar links of naar rechts moet draaien om een sterker signaal te krijgen . Verder zitten er nog presets op waar ik niks van snap, en natuurlijk de mooie gelige verlichting.

Valt dit onder vintage apparatuur?

[afbeelding]
He die heb ik ook nog :9
ook nog een casettedeck en een cd-100 erbij :*) alleen is de bijbehorende versterker doorgebrandt (plek van 8x2 cm op de printplaat :'( ) wel jammer, heeft het opzich altijd goed gedaan en doen het nu ook nog wel _/-\o_

foto'tje:
http://img430.imageshack.us/img430/1457/img181518dk.th.jpg

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

vleesjus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:03:
[...]

He die heb ik ook nog :9
ook nog een casettedeck en een cd-100 erbij :*) alleen is de bijbehorende versterker doorgebrandt (plek van 8x2 cm op de printplaat :'( ) wel jammer, heeft het opzich altijd goed gedaan en doen het nu ook nog wel _/-\o_

foto'tje:

[afbeelding]
Doe je die CD100 toevallig weg? :D

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
DaCoTa schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 01:20:
Mijn set is compleet, de Marantz 1072 is gerepareerd (zat kraak in 1 kanaal) en er hangt nu een set JM Lab's aan (Tip van de reparateur). De voorkant van de lijn (of de achterkant, hoe je het zien wil) bestaat uit een Terratec geluidskaart en het geheel zit aan elkaar vast met fatsoenlijk speakertouw en audiokabel. Het geheel klinkt echt geweldig! Ik moet alleen nog met de buren overleggen wat een acceptabel geluidsnivo is, ik heb dus nog niet voluit durven te gaan, gezien de dunne houten vroertjes in deze Amsterdamse pijpela :)
Na wat gerommel met een aardelus en een vervelende brom is inmiddels mijn setje helemaal perfect, op 1 ding na. Van mijn Marantz 1072 zijn in zijn verleden de voetjes gestolen, dus ik heb hem nu op wat halve wasknijpers gezet. Nou wil ik graag wat echte zilveren voetjes er weer onder zetten, ook omdat er ventilatiegaten aan de onderkant zitten. Helaas konden alle mij bekende audio reparateurs en Marktplaats mij niet helpen, dus weet iemand misschien een goede plek voor donor apparatuur?

• Xanax959
  • Laatst online: 23:28

Xanax959

relax...

Net mijn dual 1219 draaitafel weer goed aan de gang gekregen. Nieuw naaldje gehaald voor het a.d.c. element dat er inzit. Ook uit de jaren '70. Ik moet zeggen dat het prima klinkt, voor een draaitafel met een tussenwiel overbrenging.

http://www.compassnet.com/concept/images/1219.jpg

(plaatje van web, die van mij heeft een nóg lelijkere versleten kast)

Helaas heb ik de accesoires niet meer, dus ik kan geen stapel platen achter elkaar afspelen.

[Voor 20% gewijzigd door Xanax959 op 12-03-2006 17:38]

Atari portfolio Dos 2.11

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

http://users.pandora.be/datraxz/x1000.jpg

Sinds zaterdag in mijn bezit. Toestel is echt in supergoede staat, nergens krasjes, gebruikssporen, technisch ook 100%, het zou zo uit de winkel kunnen komen.

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zow dat is een hele mooie bandrecorder. Mn moeder vond de onze laatst ook op zolder en vond dattie op marktplaats moest... :'( D8 het niet

Ik zelf heb weer mijn eerste oude speakers terug; ik heb op MP een paar Wharfedale 505.2 gekocht. De mijne waren kapot gegaan, deels gerapareerd, maar toch maar verkocht. Toch vond ik dit type goed klinken, heb nu voor een leuk prijsje weer "nieuwe".

• bigfoot1942
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje de ouwe geluidsinstallatie van mijn grootouders staan, komt een wat mij betreft erg goed geluid uit, ik heb tonen van 20Hz uit de boxen gekregen... en dan wel op hoofdpijnkwekend niveau.

BNS 360 speakers zijn het, weet niet of iemand mij er iets over kan vertellen?
De 10" woofers heb ik ge-re-edged met een setje wat ik in de USA had besteld, was elke cent waard ($ 59,95 incl verzendkosten oid)

Versterker is een Technics SU-7300, 2x60Watt @ 8 Ohm...
Zijn in elk geval 120 keiharde Watts.

• mae-t.net
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik krijg net een stel KEF 303.2 boxen van een kennis... Moet ze nog even nakijken, maar is niet echt heel veel van op internet te vinden. Iemand een idee of het wat is? Ik kan ze natuurlijk gewoon op marktplaats zetten en eens kijken of ze nog wat waard zijn, iemand ervaring met audiospullen daar verkopen?

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

mae-t.net schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:23:
Ik krijg net een stel KEF 303.2 boxen van een kennis... Moet ze nog even nakijken, maar is niet echt heel veel van op internet te vinden. Iemand een idee of het wat is? Ik kan ze natuurlijk gewoon op marktplaats zetten en eens kijken of ze nog wat waard zijn, iemand ervaring met audiospullen daar verkopen?
Kef maakt normaal wel leuke speakertjes.. Beluister ze gewoon en bepaal dan of het wat is?

Ik heb al vaker audiospul verkocht via marktplaats. Ik zeg er altijd nadrukkelijk bij dat ik niet verzend. Ik wil namelijk dat de koper de spullen kan beluisteren en controleren alvorens de aankoop, tevens kan ik dan eventuele gebreken of beschadigingen aanwijzen. Dat scheelt gezeur en getouwtrek achteraf. Als iemand begint van "Er zit een put in de fineer" kan je zeggen dat ie dat maar had moeten bekijken voordat 'ie ze kocht.

Wat ik wel storend vind zijn mensen die ze dan komen ophalen, maar die je geen kans geven tot demonstratie. Had laatst een set (vrij zeldzame) MFB's te koop. Is een man voor gekomen, die vervolgens alleen naar het uiterlijk keek. Het boeide hem totaal niet hoe ze klonken, hij vond de looks toch belangrijker...

• Denizz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03-12 21:32
Leuk topic!! _/-\o_

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

http://media.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,sameday/p94b-abf9fded675d51850883f3a9928b82d9.jpg

Quantegy 456 Reels voor op m'n Teac X-1000M gekocht via Ebay.
Daarnet wat muziek opgenomen en met DBX aan klinkt het echt geweldig!

• Duck-Twacy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-10 12:10

Duck-Twacy

I'm hit!

Heb laatst bijna een 10 jaar oude Crown Macro Reference 1 gekocht, maar de vraagprijs was me te gortig (2500 euro). Even gekeken naar een 2 jaar oude Crown Studio Reference 1 voor $3200, maar t transport was $400 (ex btw en import)

Dus helaas, geen vintage bas amp :( (maar een nieuwe K2)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 22:29

MandaloR

MandaloR

Ik heb vandaag de oude LP speler van mijn pa eens uit 't stof vandaan getrokken. Het is een Thorens TD166 MkII en hij doet het verder nog goed ook _/-\o_ . Tevens een kont ladig aan vinyl gevonden (tussen de 100-150), waar ik me een breuk aan heb getild om beneden te krijgen. Ondertussen aan 't luisteren naar Jimi Hendrix 8) en nog een hoop muziek te gaan :D

jB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:22
Bij ons in de woonkamer staat een set die nog alle dagen volop gebruikt wordt.

Philips Stereo Receiver 602 AM/FM met 2x35 watt aan 8 ohm uit 1976
Akai GXC 706 D semi-proffesional cassettedeck uit 1978
Philips 3 weg boxen 407 series van 8 ohm waar je 60 watt in kan stoppen om er 110 watt muziekvermogen uit te krijgen

technics CD speler (das geen vintage)

Prima installatie met een zeer goede bassweergave.

Wanneer je de werkelijkheid van een ander kleurt, kleur je ook die van jezelf. Er is namelijk maar één werkelijkheid. Jarig zijn is goed voor de gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn langer leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 03-12 22:52
DJ Vincento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:26:
Bij ons in de woonkamer staat een set die nog alle dagen volop gebruikt wordt.

Philips Stereo Receiver 602 AM/FM met 2x35 watt aan 8 ohm uit 1976
Akai GXC 706 D semi-proffesional cassettedeck uit 1978
Philips 3 weg boxen 407 series van 8 ohm waar je 60 watt in kan stoppen om er 110 watt muziekvermogen uit te krijgen

technics CD speler (das geen vintage)

Prima installatie met een zeer goede bassweergave.
Wow, da's altijd leuk als je meer krijgt dan dat je erin stopt. Zal zoiets ook werken met geldautomaten?

Keukenadvies nodig? Ontwerp nodig? DM mij! Graag ALLEEN serieuze aanmeldingen en geen inventarisatie per DM. Buitenmaatse pakketen versturen? www.offsizeparcel.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nog mensen wat leuk op de kop weten te tikken op de rommelmarkten op koninginnedag.

Ik had geluk en zag op de rommelmarkt één iemand staan geen waardeloos spul: een Marantz receiver. Voor 5 euro heb ik nu een mooie perfect werkende Marantz MR215. Volgens mij is er alleen aan de rechterkant een lampje dat het niet doet.

http://images.google.nl/images?q=tbn:UJIxBI99s2tegM:http://i10.ebayimg.com/03/i/05/77/ec/81_1_b.JPG

[Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 01-05-2006 20:28]

• keffmann
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-07-2010
Ok, hier m'n eerste posting...;-)
Ik gebruik nu sinds een tijdje de AKAI AM-2800 4 x 80 Watt als eindversterker.
Deze heb ik een paar jaar geleden als versterker voor in de garage gekregen.
Ik vond alleen de kap niet geweldig dus heb ik deze een mooi metalic kleurtje gegeven.
Binnenkort moet deze zeer mooie versterker mijn, nog te bouwen, Vifa Korrekt XT's aan gaan sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:06

bakvis

Tweakers.Nerd

mentalmadnizz schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:37:
[...]

Ik heb hier een Erres TA4000 staan, is zegmaar de simpelere variant, en die dingen klinken goed hoor! Als het goed is zitten er behoorlijk stevige discrete eindtrappen in die dingen.. Als ik dat zo zie is die Aristona samen met die Wharfedales de minst brakke onderdelen van je verzameling ;)

Btw, waarom zijn de tuningknop en de balansknop verwisseld?
T klinkt goed genoeg voor mijn doen.. En de balans en tuning knop?.. Just for fun :)..

Btw iemand nog info over de Pioneer SA-506???

Mijn Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 21:39
Voor liefhebbers van vintage heb ik nog een setje luidsprekers in de aanbieding. Ik vind ze te groot. Zijn Radford Studio Luidsprekers. Formaat is ongeveer 200 liter per stuk (105 * 51 * 43 cm). Transmission line, met de KEF B139-A/B ovale speakers erin.

4 weg systeempje.

Ik zou het mooi vinden als ze bij een liefhebber terecht zouden komen.

Model lijkt sterk op de IMF TLS80
http://imf-electronics.com/TLS80/

[Voor 15% gewijzigd door pablo_p op 29-05-2006 14:58]

• petervanv
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-08-2006
beste Pablo,

>Voor liefhebbers van vintage heb ik nog een setje luidsprekers in de aanbieding. Ik vind ze te groot. Zijn Radford Studio Luidsprekers. Formaat is ongeveer 200 liter per stuk (105 * 51 * 43 cm). Transmission line, met de KEF B139-A/B ovale speakers erin.

zijn de Radford's nog te koop?
lijken me mooie speakers voor op m'n SA-9500 versterker

ik heb geprobeerd je een mailtje te sturen maar krijg het bericht terug

vriendelijke groet, Peter

• TheMode
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-07-2006
Ik heb sinds een maand een paar Philips FB825's overgenomen, randen van de woofers waren wel vergaan inmiddels. Maar ik heb ze laten reconen bij Audiolab, waar mijn vader ze gelukkig gelijk met de 16 speakers uit een paar Bose 901's kon laten 'maken'. Dat scheelde wel aardig op de kosten, heb €125 in totaal betaald voor alle 4 speakers.

Ik moet zeggen dat ze verrukkelijk klinken, mooi hoog met de bandtweeter en redelijk gecontroleerd laag met het gesloten systeem. Het enige nadeel is, je moet ze echt goed plaatsen, anders klinkt het helemaal nergens naar. Ik vind zelf dat ze meer dan goed mee kunnen komen tegen de 'betere' merken, en wil ze voorlopig absoluut niet kwijt.

Ze zijn nog niet echt oud, dus vallen ze nog niet echt onder de noemer vintage.

Mijn setje bestaat nu dus uit:

Philips CD690:
Simpele CD-speler met gewoon een goed geluid, niets meer en niets minder. Pakt wel alle CD's en heeft nog steeds de originele laser. Niet echt vintage

Yamaha C2-a:
Solide gebouwde voorversterker, qua gewicht even zwaar als mijn eindversterker, zo worden ze tegenwoordig niet meer gebouwd. Regelbare ingangweerstand en versterking voor de Phono ingang, zodat elke vinylspeler tot zijn recht komt. Het enige is dat het apparaat gewoon heet wordt, maar dat komt weer door de klasse-A instelling van de transistorenversterkers die erin zitten. Geeft wel erg snel 'lussen' als er iets niet 100% is met het stroomnet waar hij op aangesloten zit. Dit is echt een 100% vintage voorversterker.

Kenwood Basic M1:
Heerlijke recht-toe-recht-aan eindversterker met meer dan voldoende vermogen om de Philips FB825's aan te sturen. Heeft al aardig wat doorgemaakt qua opblazen, kortsluiting, clippen enzovoorts en heeft dat altijd overleeft, gewoon netjes er achter weg schakelen en weer verder gaan als de situatie veilig is :P Niet echt vintage, toch wel vaak genoemd als 'cult'amp.

Philips FB825:
Zie verhaal aan het begin.

[Voor 72% gewijzigd door TheMode op 02-07-2006 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jempivs
  • Laatst online: 02-09-2009
Hoi,

Vanmorgen naar de rommelmarkt geweest.
Buit: 1 Thorens TD166mkII in behoorlijke staat met Audio-Technica element (naald ontbreekt), draait nog goed, enkel stofkap heeft een beurtje nodig, voor .....2€!

• under-world
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-01 19:51

under-world

ooh-la dots

MAzzelaar ;) pics ??

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik heb sinds kort mn vette vintage Philips 209s Electronic vervangen voor een heuse Dual CS505-4 uit 1991... Minder vintage weliswaar, maar nog steeds een mooi ding, hij is kwa bouw zowat identiek aan mijn oudere Dual 505-2 uit '81...

http://homepage.ntlworld.com/david.roberts67/images/dual_505-4_m.jpg

De prijs? Gratis met een bak met 100LP's erin :D

• jempivs
Ja, hoe doe je dat eigenlijk op dit forum?
Als ik klik op 'voeg een afbeelding toe' dan krijg ik een scherm met vermelding, voer de URL in:
"http/www......" (kan toch niet de bedoeling zijn om eigen pics te posten?.
Sorry, beetje PC-leek.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-12 16:11

Koeitje

Back-up tiems now?

jempivs schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:18:
[...]

Ja, hoe doe je dat eigenlijk op dit forum?
Als ik klik op 'voeg een afbeelding toe' dan krijg ik een scherm met vermelding, voer de URL in:
"http/www......" (kan toch niet de bedoeling zijn om eigen pics te posten?.
Sorry, beetje PC-leek.
Je moet eerst een plaatje ergens uploaden (bijv imageshack.us) en dan die url die je krijgt invullen bij dat scherm met die melding.

• goeievraag
  • Niet online
w00Dy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:19:
Technics = National Panasonic

Ik heb een 631 cassettedeck, wat bedoel je met diagonaal? lijkt me vreemd namelijk. Plaatje toevallig?
Bij deze:
http://img152.imageshack.us/img152/851/frontbeter2pu.th.jpg
http://img133.imageshack.us/img133/4997/luikbeter22ne.th.jpg

Maar dit is niet echt vintage lijkt mij. Gewoon oud.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• mae-t.net
  • Niet online
goeievraag schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:57:
[...]
Maar dit is niet echt vintage lijkt mij. Gewoon oud.
Hint: vintage is een ander woord voor gewoon oud ;)

• goeievraag
  • Niet online
Ik dacht dat het apparaat nog iets (voor zijn tijd) speciaals moest hebben. Goede specs of looks.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• TomSwinnen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-03-2017

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hah! Heb weer een nieuwe in de familie. Kenwood, de eerste kennismaking met het merk. De KA-1400B versterker en de KT-1300B Tuner. In perfect werkende staat, natuurlijk. Van mid-jaren '70. Ze doen het erg goed in combinatie met de Celestion Ditton 66!

Pics:
http://www.web-straat.be/hifi/kenwood001.jpg

http://www.web-straat.be/hifi/kenwood002.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• 10300
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
Ik dacht dat ik al in dit topic gepost had, maar de search in dit topic zegt van niet.. dus bij deze :)

De Quad 33, 303 en FM3 tuner
http://www.fl-electronic.de/neuklang/images/quad3.jpg

Nog steeds in gebruik na al die jaren, overgenomen van m'n pa en ook niet de behoefte om 'm te vervangen. De set draait inmiddels met z'n 3e set speakers. Eerder waren dat de B&W DM7''s (m'n pa heeft deze speakers nog steeds), daarna de Tannoy M1's en tegenwoordig hangen er B&W DM602/S3's aan. :)

Ik zag trouwens dat het model sterk geinspireerd op een set met buizenversterker die 10 jaar ouder is (deze heb ik niet in bezit.. mocht ik willen)

http://www.fl-electronic.de/neuklang/images/quad2.jpg

[Voor 7% gewijzigd door 10300 op 05-07-2006 16:31]

• DJ Vincento
Mijn apparatuur is 24 tot 14 jaar oud.

CD-Speler Technics sl-pg200a 14 jaar oud
Tuner-Versterker Combi Philips 602 AM-FM 2x25 continu watt aan 8 ohm 24 jaar oud
Cassettedeck Akai GXC-706 D 28 jaar oud (dit is deck ben ik zeer trots op,alleen hij heeft een klein mankement,hij slaat namelijk steeds af.

Twee Philips 3 weg 60 watt continu boxen (geven een zeer goede bass)weet leeftijd niet

Het is een zeer goede set alleen heb ik nog nooit van het vermogen kunnen genieten omdat al die iritante meubels in mijn kamer dan mee gaan trillen.Dat klinkt zeer iritant.

Wanneer je de werkelijkheid van een ander kleurt, kleur je ook die van jezelf. Er is namelijk maar één werkelijkheid. Jarig zijn is goed voor de gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn langer leven.

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-12 14:59
keffmann schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:30:
Ok, hier m'n eerste posting...;-)
Ik gebruik nu sinds een tijdje de AKAI AM-2800 4 x 80 Watt als eindversterker.
Deze heb ik een paar jaar geleden als versterker voor in de garage gekregen.
Ik vond alleen de kap niet geweldig dus heb ik deze een mooi metalic kleurtje gegeven.
Binnenkort moet deze zeer mooie versterker mijn, nog te bouwen, Vifa Korrekt XT's aan gaan sturen.

[afbeelding]
Ziet er zeer fraai uit, staat mooi bij mekaar. :9~

• w00Dy
  • Laatst online: 20-08-2020

w00Dy

Make soap, not war

Ik weet niet of ik deze al ooit gepost hebt.

Krachtpatser:

Carver TFM - 25

http://users.skynet.be/bk286019/carver.jpg

Hij staat in de verkoop btw ;)

http://www.plurk.com/buttonpresser && http://www.twitter.com/buttonpresser

• Charon
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2011

Charon

Your ticket, please!

Op de rommelmarkt gekocht voor 6 euri's: een Denon DRM-600 cassettedeck (begin jaren 90?).
Ik weet absoluut niet of ik nou iets 'goeds' binnen heb gehaald? Op Internet weinig/niets over te vinden.
Iemand ervaring?

Life is hard; the frontside of a train is harder.....

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DJ Vincento schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:45:
Mijn apparatuur is 24 tot 14 jaar oud.

CD-Speler Technics sl-pg200a 14 jaar oud
Tuner-Versterker Combi Philips 602 AM-FM 2x25 continu watt aan 8 ohm 24 jaar oud
Cassettedeck Akai GXC-706 D 28 jaar oud (dit is deck ben ik zeer trots op,alleen hij heeft een klein mankement,hij slaat namelijk steeds af.

Twee Philips 3 weg 60 watt continu boxen (geven een zeer goede bass)weet leeftijd niet

Het is een zeer goede set alleen heb ik nog nooit van het vermogen kunnen genieten omdat al die iritante meubels in mijn kamer dan mee gaan trillen.Dat klinkt zeer iritant.
Dat met dat casettedeck heb ik ook eens ooit gehad. Oorzaak bleek uiteindelijk iets van aanslag van de tapes op de aandrukrollen en de overige geleiders te zijn. Dit kun je weghalen met een beetje spiritus en een wattenstaafje. probeer het eens zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• klaasb84267
  • Laatst online: 21-10 00:57
MFB van Philips, kennen jullie dat? Mijn set komt uit midden jaren 70, maar werkt nog steeds perfect.

Dit zijn mijn actieve 532 Speakers. Twee heb ik er.

http://www.thecorpse.com/forums/uploads/post-1487-1139958491.jpg

http://www.thecorpse.com/forums/uploads/post-1487-1139958506.jpg

http://www.thecorpse.com/forums/uploads/post-1487-1139958521.jpg

Twee keer 541, ook actief.

http://www.thecorpse.com/forums/uploads/post-1487-1139958543.jpg

Mooie 832 Quadrafonische versterker/radio/platenspeler. Nog in goede staat.

http://www.thecorpse.com/forums/uploads/post-1487-1139958566.jpg

Quadraphonische input, dus left, right, front, back. In combinatie met de M -Audio Revo 5.1 die ik heb bestelt kan ik dus surround sound krijgen. Toch wel grappig, surround op zo'n oude set.

:Y)

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

• ZiegoM
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-12 09:16

ZiegoM

Yammie R1

Kickje en een vraagje:

Hoe sluit ik op onderstaande luidspreker aansluitingen de speakerkabels aan?
Moet ik daarvoor een stekker aan het snoer hebben zitten ofzo? (Heb nu gewoon twee blote eindjes).

http://members.chello.nl/w.bindels/DSC00099.JPG

\_Specs_/

• Pino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 15:54
ZiegoM schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:08:
Kickje en een vraagje:

Hoe sluit ik op onderstaande luidspreker aansluitingen de speakerkabels aan?
Moet ik daarvoor een stekker aan het snoer hebben zitten ofzo? (Heb nu gewoon twee blote eindjes).

[afbeelding]
ja, dat zijn luidsprekerstekkers, kun je bij elke electrowinkel en bouwmarkt kopen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• FouT
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 17:37
Ik gebruik hier nog een 30 jaar oude Pioneer SA-500A versterker, het enige probleem wat het ding heeft is dat hij wat hard ruist (iemand misschien enig idee of daar wat aan te doen is), verder stuurt ie mn technics speakertjes prima aan : )

• ZiegoM
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-12 09:16

ZiegoM

Yammie R1

Pino schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:13:
[...]

ja, dat zijn luidsprekerstekkers, kun je bij elke electrowinkel en bouwmarkt kopen.
Hebben die stekkers nog een speciale naam?

Bij de Praxis waren ze iig niet vinden (alleen maar tulpstekkers).

edit:
het zijn dus Speaker DIN connectors
moet ik toch naar een wat gespecialiseerdere zaak dan de Praxis denk ik :o

[Voor 17% gewijzigd door ZiegoM op 25-07-2006 17:21]

\_Specs_/

• jempivs
Vandaag rondje rommelmarkt gedaan.
Buit: setje KEF Coda7, géén gebruikssporen (eigenlijk in nieuwe staat) voor...20€.
Misschien geen echte vintage, maae dacht toch het vermelden waard.

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
FouT schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:14:
Ik gebruik hier nog een 30 jaar oude Pioneer SA-500A versterker, het enige probleem wat het ding heeft is dat hij wat hard ruist (iemand misschien enig idee of daar wat aan te doen is), verder stuurt ie mn technics speakertjes prima aan : )
Ik heb volgens mij een wat minder zware versie daarvan (zou binnekort eens kijken, staat bij mijn moeder) en die heeft ook erg veel last van ruis. Ik heb dat ding al flink onder het mes gehad, maar nog niks kunnen vinden.

Waarschijnlijk wordt het een hoop elco's plus andere troep vervangen vrees ik :(

One World Concepts

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb een rcd9650-BX van rotel.
ding uit 1993, maar wel spdif en afstandsbediening.

klinkt prima.

verder valvo en telefunken ECC86's uit 1958 liggen.
versterker eromheen is wel weer een nieuwe (zelfbouwertje)

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 03:48:
ik heb een rcd9650-BX van rotel.
ding uit 1993, maar wel spdif en afstandsbediening.

klinkt prima.

verder valvo en telefunken ECC86's uit 1958 liggen.
versterker eromheen is wel weer een nieuwe (zelfbouwertje)
eingeljik offtopic,

Is die buis niet langzamer hand aan vervanging toe ?
Ze zijn nog prima te krijgen hoor :P

One World Concepts

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hoezo dat?
zijn prima buisjes.
btw : dit model is jaren 50.
De 300b en de 6L6 zijn veel ouder, al vooroorlogs.
dussuh nee.

of bedoelde je uitputting?
het was NOS he ;)

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Shaggy_NL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-11 19:32
ralph12 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:26:
1 ding is zeker, je moet ze op een redelijk volume spelen. Doe je dat, dan geven ze je ruimte maar hebben die ook nodig. Op een andere audio site las ik dat de sweetspot aardig smal is. Grote onzin. Ze zijn erg plaatsingONgevoelig. Kunnen ook redelijk dichtbij een muur of bij een hoek geplaatst worden door minimale resonantie afgegeven rondom de kast. En de poort zit natuurlijk vooraan.

Wat bijgevolg wel zo is, ik vind de speakers minder mooi klinken op laag niveau. Laag en midden vallen weg en het hoog overheerst en is heesig. De verhoudingen tussen de frequentie- of werkgebieden is dan zoek. Ik kan me voorstellen dat de meetrapporten uitgaan van minimale geluidsvolumes. Mijn Boses 401 zijn dan gewoon mooier. Ja, dat kan ik bij menigeen hier niet aan het verstand krijgen, maar die klinken paradoxaal genoeg dan natuurlijker en warmer. Ook in geval van luisteren vanuit een andere kamer. Gevolg van het gebruik van 2 breedbanders en 1 tweeter slechts per unit. De DM2a heeft natuurlijk een veel complexere opzet.

Hoog is zo gedetailleerd en indringend bij de DM2a dat het af en toe ook schrikken is. Een soort superrealisme. Analytisch is de juiste term, en dat voor speakers die 30 jaar oud zijn. Ik mis wel wat warmte. Buizengeluid is anders. Tweeters dragen natuurlijk ook bij aan die enorme projectie. Ze zijn het beste bewijs dat een theater speakeropstelling met 5 of 7 boxen niet hoeft. Heeft natuurlijk ook alles te maken met de kwaliteit van de gebruikte componenten. Bijzetten van een sub is noodzakelijk. De Bass Eq van de Nad gebruik ik alleen bij laag niveau. De sub op 40% zonder boost en de cut off idem, volstaat. Dan loopt het laag vrij redelijk lineair mee. Anders blijf je heen en weer lopen. Een bescheiden subje trouwens, we moeten niet overdrijven, 40 watt continu / 80 piek. Hij opereert dus op ong. 20% van zijn vermogen/bereik. Ik ontdek wel dat het laag bij de DM2a van een schoon laag is.

Ze staan nu op een onderstel, zo'n 40 cm hoger. Ideaal inderdaad..... Herstel: NIET ideaal. Hoog krijgt teveel de overhand. Begrijp nu wel dat B&W niet voor niets voor de upside down positie heeft gekozen. Ik heb ze weer terug op het tapijt gezet. Zodat minder hoog aan het bouncen is (zeg ik als Boseman...). Dan maar minder ruimtelijkheid.
Nou, ik heb hier een paar B&W DM 2A staan, maar totaal geen problemen met laag niveau luisteren. Ik weet ook niet wat voor apparatuur je er achter hebt staan. Zo spelen ook de luidspreker kabels een grote rol...

Iedereen die hier nog mee zit, en wil komen luisteren, is van harte welkom. Mail me maar...

• mae-t.net
  • Niet online
B_FORCE schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:48:
[...]
eingeljik offtopic,

Is die buis niet langzamer hand aan vervanging toe ?
Ze zijn nog prima te krijgen hoor :P
ECC86 zijn toch laagspanningsbuisjes? Wel makkelijk wat de voeding betreft maar je ziet ze niet zo veel en ze worden ook niet meer gemaakt in tegenstelling tot de ECC82 en ECC83. Wat ik nog steeds erg jammer vind is dat juist de latere "high tech" buizen niet meer makkelijk te vinden zijn en al zeker niet meer gefabriceerd worden (ECLL80, EL503, vul maar in, ook afstemindicatoren waar je opzich heel mooie VU meters mee kan maken zijn nog maar in 1 uitvoering echt goed te krijgen), en dat de liefhebbers zich met relatief primitief spul tevreden moeten stellen voor hun nieuwbouw.

[Voor 35% gewijzigd door mae-t.net op 24-08-2006 19:14]

• Remmiek
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-06-2008
ECC86's moet je gewoon goed voor zoeken, zijn toch nog redelijk verkrijgbaar...(gelukkig voor mijn Saba/Telewat stereo 3!)
Maar als je ecc86 zoekt, probeer dan ook eens cc86e, 6gm8 en 6463.
Mijn saba versterker heeft trouwens ruim 40 jaar met de ori buizen gedaan bij 24/7 radio weergeven.
de "power" was er toen wel aardig uit...
afstemindicatoren zijn inderdaad lastig te vinden laatste jaren, maar met wat speuren op internet kom je ook genoeg circuits tegen om een EM81 op andere spanningen en stromen te laten werken.

• mae-t.net
  • Niet online
Remmiek schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:58:
ECC86's moet je gewoon goed voor zoeken, zijn toch nog redelijk verkrijgbaar...(gelukkig voor mijn Saba/Telewat stereo 3!)
Maar als je ecc86 zoekt, probeer dan ook eens cc86e, 6gm8 en 6463.
Mijn saba versterker heeft trouwens ruim 40 jaar met de ori buizen gedaan bij 24/7 radio weergeven.
de "power" was er toen wel aardig uit...
E86CC neem ik aan. Ik blijf het apart vinden dat ze laagspanningsbuisjes gebruikt hebben in een normale buizenbak, maar kennelijk had het een voordeel of ze hadden er nog een restpartijtje van. Later is vaak de ECC808 gebruikt in dit soort versterkers. Ik heb zelf nog een K+H Telewatt VS-56 staan met ECL86 ECL82 eindbuizen, ik zal eens kijken of daar nog voortrappen inzitten met ECC83, ECC88 of ECC808 voortrappen volgens de specificaties, de versterker zelf heb ik hier even niet. 40 jaar is trouwens wel erg netjes voor continugebruik.

[Voor 31% gewijzigd door mae-t.net op 29-08-2006 18:02]

• Coincidence
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2006
Waarom al die ophef over B&W DM2 luidsprekers?
In mijn verzameling B&W luidsprekers heb ik de DM2, DM4, DM-1200, DM-7 MKI, DM6 MKII gehad.
De DM2 was gewoon niet goed. De DM4 was goed voor versterkers tot en met 60 Watt.
De DM6 was wel goed, maar nogal groot.
Overgebleven luidsprekers in de verzameling zijn de DM-1200 en DM-7 MKI.
Graag zou ik DM-1200 willen sparen, want die zijn voortreffelijk (klein, maar hebben een zware versterker nodig). Deze blijken niet vaak aangeboden, hoewel deze luidspreker in begin jaren 80 in de top 10 van de verkooplijsten stond wat betreft goede luidsprekers.
Dus absoluut geen DM2 gebruiken !

coin

• jempivs
Coincidence schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:19:
Waarom al die ophef over B&W DM2 luidsprekers?
In mijn verzameling B&W luidsprekers heb ik de DM2, DM4, DM-1200, DM-7 MKI, DM6 MKII gehad.
De DM2 was gewoon niet goed. De DM4 was goed voor versterkers tot en met 60 Watt.
De DM6 was wel goed, maar nogal groot.
Overgebleven luidsprekers in de verzameling zijn de DM-1200 en DM-7 MKI.
Graag zou ik DM-1200 willen sparen, want die zijn voortreffelijk (klein, maar hebben een zware versterker nodig). Deze blijken niet vaak aangeboden, hoewel deze luidspreker in begin jaren 80 in de top 10 van de verkooplijsten stond wat betreft goede luidsprekers.
Dus absoluut geen DM2 gebruiken !
Wat vind je niet goed aan de DM2, en over welke versie heb je het?
Je hebt mij echt nieuwsgierig gemaakt.
Mvg, jp

• Munchkin
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:20
Misschien gaat het hier daarom om de DM2a en niet de DM2?
Ik heb er daar overigens 4 van en ik zoek er nog 1 (of een DM4) die als center kan dienen. Ik ben tevreden mee, ook op laag volume. Als moet ik zeggen dat ik op hogere volume meer details hoor (maar misschien ben ik gewoon doof!). Voor wat betreft de kabels (wat hiervoor iemand aanhaalde) volgens de handleiding van de DM2a waren 0.75mm^2 kabels voldoende als de lengte onder de 5m bleef. Ik heb er 2.5mm^2 van ong. 15m aan hangen en dat werkt prima.

• jempivs
Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:36:
Misschien gaat het hier daarom om de DM2a en niet de DM2?
Ik heb er daar overigens 4 van en ik zoek er nog 1 (of een DM4) die als center kan dienen. Ik ben tevreden mee, ook op laag volume. Als moet ik zeggen dat ik op hogere volume meer details hoor (maar misschien ben ik gewoon doof!). Voor wat betreft de kabels (wat hiervoor iemand aanhaalde) volgens de handleiding van de DM2a waren 0.75mm^2 kabels voldoende als de lengte onder de 5m bleef. Ik heb er 2.5mm^2 van ong. 15m aan hangen en dat werkt prima.
In die periode werd er idd niet zo veel aandacht besteed aan de aan te sluiten kabels.

• ralph12
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 28-01-2012
Nou, ik heb hier een paar B&W DM 2A staan, maar totaal geen problemen met laag niveau luisteren. Ik weet ook niet wat voor apparatuur je er achter hebt staan. Zo spelen ook de luidspreker kabels een grote rol...

Iedereen die hier nog mee zit, en wil komen luisteren, is van harte welkom. Mail me maar...
Hm, dat was een oudere posting van me. DM2a's blijken qua bouwjaar te verschillen. is ook 1 van de langst geproduceerde speakers geweest. Van DM2 zonder tweeter schakelaar en horizontale plaatsing van de tweeters en een gapend gat onderin tot en met de DM2a met tweeter schakelaar, verticale tweeter plaatsing en mooi. En de kabels maken een heeeeeemelbreed verschil uit inderdaad. Mijn laatste setje DM2a's heb ik gehouden. Zit met 4 mm2 koperkabel aan een NAD 2 x 55 watt continu en 2 x 100 watt dynamisch. Prima combi.

• ralph12

Hm, dat was een oudere posting van me. DM2a's blijken qua bouwjaar te verschillen. Is ook 1 van de langst geproduceerde speakers geweest. Van DM2 zonder tweeter schakelaar en horizontale plaatsing van de tweeters en een gapend gat onderin tot en met de DM2a met tweeter schakelaar, verticale tweeter plaatsing, mooi gefreesde transmissiepoort en houten baffle. En de kabels maken een heeeeeemelsbreed verschil uit inderdaad. Mijn laatste setje DM2a's heb ik gehouden. Zit met 4 mm2 koperkabel aan een NAD 2 x 55 watt continu en 2 x 100 watt dynamisch. Prima combi.

• jempivs
ralph12 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:30:
[...]

Hm, dat was een oudere posting van me. DM2a's blijken qua bouwjaar te verschillen. Is ook 1 van de langst geproduceerde speakers geweest. Van DM2 zonder tweeter schakelaar en horizontale plaatsing van de tweeters en een gapend gat onderin tot en met de DM2a met tweeter schakelaar, verticale tweeter plaatsing, mooi gefreesde transmissiepoort en houten baffle. En de kabels maken een heeeeeemelsbreed verschil uit inderdaad. Mijn laatste setje DM2a's heb ik gehouden. Zit met 4 mm2 koperkabel aan een NAD 2 x 55 watt continu en 2 x 100 watt dynamisch. Prima combi.
Mijn DM2a's uit '74 hadden alle kenmerken die jij aanhaalt (STC-tweeter, hoog schakelaar) , behalve...de mooi uitgefreesde (ovalen) transmissiepoort, inderdaad nog met het minder fraaie open gat onderin, ook het luidsprekerdoek was verschillend (dat van mijn versie was dikker, met een soort glinsterdraad doorheen verweven) nochtans was het duidelijk een DM2A, laat hier geen twijfel over bestaan (zowel de reclame, als de handleiding en het typeplaat achterop de box vermeldden duidelijk de'A'). Een vriend was toen zo onder de indruk dat hij besloot er zelf een paar aan te schaffen (moest nog wel een half jaartje sparen). Toen hij genoeg bijeen vergaard had, heeft hij dan de zijne aangeschaft, die dan wel VOLLEDIG aan jouw beschrijving beantwoordden.
Wij hebben ze bij gelegenheid dan ook met elkaar vergeleken, en klankmatig geen verschil kunnen vaststellen (met de middelen die wij toen ter beschikking hadden weliswaar).

• ralph12
jempivs schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:40:
[...]

Mijn DM2a's uit '74 hadden alle kenmerken die jij aanhaalt (STC-tweeter, hoog schakelaar) , behalve...de mooi uitgefreesde (ovalen) transmissiepoort, inderdaad nog met het minder fraaie open gat onderin, ook het luidsprekerdoek was verschillend (dat van mijn versie was dikker, met een soort glinsterdraad doorheen verweven) nochtans was het duidelijk een DM2A, laat hier geen twijfel over bestaan (zowel de reclame, als de handleiding en het typeplaat achterop de box vermeldden duidelijk de'A'). Een vriend was toen zo onder de indruk dat hij besloot er zelf een paar aan te schaffen (moest nog wel een half jaartje sparen). Toen hij genoeg bijeen vergaard had, heeft hij dan de zijne aangeschaft, die dan wel VOLLEDIG aan jouw beschrijving beantwoordden.
Wij hebben ze bij gelegenheid dan ook met elkaar vergeleken, en klankmatig geen verschil kunnen vaststellen (met de middelen die wij toen ter beschikking hadden weliswaar).
Ik weet niet meer of ik de dikkere kabels later met de aanschaf van de andere DM2a's heb gedaan. Bij mijn eerste DM2a setje had ik last van wegvallen van het middengebied bij lagere geluidsniveaus. Een soort ingebakken contourregeling. En een te geprononceerd hoog. Wat de verkoper over mijn huidige setje DM2a kon vertellen is dat ze een tijdje hebben gebivakkeerd bij RAF. Als vergelijkingsmateriaal. Misschien om aan te tunen?.... Who knows.

Wat ik ook goed vind aan deze speakers is dat je bijna nooit problemen hoort over de speakers. Gaan in principe eeuwig mee. Wat bij de DM2-II wel eens ander ligt. Vaak begeven de middentoners het. Het avant la lettre tranmissiesysteem zorgt er ook voor dat de breedbander bovenin zit, wat ik een overduidelijk te prefereren configuratie vind. Zeker boven de veel plaatsingsgevoeliger drieweg DM2-II. Die ik ook heb gehad, en heb verkocht.

• ralph12
jempivs schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:40:
[...]

Ik weet niet meer of ik de dikkere kabels later met de aanschaf van de andere DM2a's heb gedaan. Bij mijn eerste DM2a setje had ik last van wegvallen van het middengebied bij lagere geluidsniveaus. Een soort ingebakken contourregeling. En een te geprononceerd hoog. Wat de verkoper over mijn huidige setje DM2a kon vertellen is dat ze een tijdje hebben gebivakkeerd bij RAF. Als vergelijkingsmateriaal. Misschien om aan te tunen?.... Who knows.

Wat ik ook goed vind aan deze speakers is dat je bijna nooit problemen hoort over ze. Gaan in principe eeuwig mee. Wat bij de DM2-II wel eens anders ligt. Vaak begeven de middentoners het. Het avant la lettre tranmissiesysteem zorgt er ook voor dat de breedbander bovenin zit, wat ik een overduidelijk te prefereren configuratie vind. Zeker boven de plaatsingsgevoeliger drieweg DM2-II. Die ik ook heb gehad, en heb verkocht.

• jempivs
ralph12 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:38:
[...]

Wat ik ook goed vind aan deze speakers is dat je bijna nooit problemen hoort over ze. Gaan in principe eeuwig mee. Wat bij de DM2-II wel eens anders ligt. Vaak begeven de middentoners het. Het avant la lettre tranmissiesysteem zorgt er ook voor dat de breedbander bovenin zit, wat ik een overduidelijk te prefereren configuratie vind. Zeker boven de plaatsingsgevoeliger drieweg DM2-II. Die ik ook heb gehad, en heb verkocht.
De DM2/II had eigenlijk niets te zien met zijn voorgangers,behalve dat zij in hetzelfde prijssegment optraden en min of meer vergelijkbare afmetingen, kastinhoud en gewicht hadden.
Het was een heel ander systeem, met andere componenten en verschillend concept (meer klassiek reflexsysteem <>transmissielijn), het was dan ook een 'gewoon' 3-wegsysteem (laag, midden, hoog) terwijl de DM2a ook 3-weg was maar minder conventioneel (laag-midden, hoog, super-hoog) met filterfrequenties op 3,5 en 13 khz. Dus de DM2a had geen echte middentoner, daar de toegepaste Celestion HF1300mkII in feite ook een tweeter was.

• MidiMaze
  • Laatst online: 25-10 17:32

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Mijn ervaring met de DM2 en DM2a is dat ze erg lastig aan te sturen zijn. Een zwakke amp hoef je er niet aan te hangen, ik heb getest met diverse amps: Sony QS en ES alsmede een Yamaha natural konden er geen goed geluid uit laten komen. Ook mijn Sony TA-4650 heeft er moeite mee, mijn TA-5650 heeft er echter geen problemen mee om de lage impedantie van de DM2 aan te sturen.
Als input heb ik een zwaar gemodificeerde Marantz CD-50.

De DM2a staat met een TA-4650 met NAD 510 (meen ik) cd speler bij mn ouders.

Ik heb zelf de DM2 laatst van marktplaats gehaald en inmiddels weer helemaal opgeknapt. Kaal geschuurd, 4 keer gelakt en de frontjes van nieuw doek voorzien. Ook een deel van de interne bekabeling is vervangen en de schakelaar in de achterkant is schoon gemaakt. De grootste verbetering was nog wel het vast solderen van de speakers zelf ipv gebruik te maken van de schuifcontacten. Die dingen zijn echt bagger...

De CD-50 hangt met Tasker kabel en Neutrik pluggen aan de TA-5650 en die hangt met 6 mm^2 koper aan de DM2's. De voedings kabels naar de apparatuur is allemaal 2,5 mm^2 tot de stekker blokken en via aparte EMI filters via 1,5 mm^2 naar binnen...

[Voor 11% gewijzigd door MidiMaze op 17-09-2006 21:14]

blabla

• ralph12
Tip. Koop zo'n classic NAD. Ik heb de (vrij zeldzame) 3155 staan. 2 x 55 watt continu en 2 x 100 watt dynamisch. De hogere vermogens heeft NAD later voor zijn monitor serie gereserveerd. De 3155 heeft er totaal geen problemen mee. Ik heb 2 maanden terug nog een 3155 zien staan voor onder de 100 euro. Koopje! Maar ik denk dat de 3240 ook kan (2 x 40 watt continu). Die gaan vaak weg voor rond de 70 euro.

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:12
Sinds afgelopen zondag in het bezit van een Thorens 321 draaitafel met Linn LVX arm en Linn K9 element. Smullen!
Waarschijnlijk gooi ik er tezijner tijd wel een ander element in.
M'n oude Luxman draaitafel reserveer ik voor een 2e set, tenzij ik nog een andere leuke thorens op de kop kan tikken.

• Mystic_Jack
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Beathoven schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:30:
Ik dacht dat ik al in dit topic gepost had, maar de search in dit topic zegt van niet.. dus bij deze :)

De Quad 33, 303 en FM3 tuner
[afbeelding]

Nog steeds in gebruik na al die jaren, overgenomen van m'n pa en ook niet de behoefte om 'm te vervangen. De set draait inmiddels met z'n 3e set speakers. Eerder waren dat de B&W DM7''s (m'n pa heeft deze speakers nog steeds), daarna de Tannoy M1's en tegenwoordig hangen er B&W DM602/S3's aan. :)

Ik zag trouwens dat het model sterk geinspireerd op een set met buizenversterker die 10 jaar ouder is (deze heb ik niet in bezit.. mocht ik willen)

[afbeelding]
De Quad 33 en Quad 303 gebruik ik ook. Ik kon ook nog een buizen versie krijgen van de Quad FM3, maar die was even duur als de 33/303 combinatie. :(

Ik gebruik de Quad 303 als eindversterker voor het laag in mijn hoofd set samen met een Electrocompaniet ECI-2(als voorversterker en eindversterker voor het midden en hoog). Wat nog geen vintage is.

De Quad 33 staat dus te niksen bij mij, misschien dat die ooit weer gebruikt gaat worden, wanneer ik een versterker koop die de 303 en ECI-2 kan vervangen.
De Quad 33 moet ik ook eens na laten kijken, volgens mij moet de volumepot vervangen worden. Ik krijg 'm niet goed schoon, waardoor die in het begin niet goed werkt.

Maar de Quad 303 blijft een geweldige versterker. :7 Al klinkt de rest van Quad ook erg goed, zoals de buizenversterkers en luidsprekers.

[Voor 5% gewijzigd door Mystic_Jack op 19-09-2006 21:29]

• kraats
  • Laatst online: 00:59

kraats

Ik rol

Mystic_Jack schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:23:
De Quad 33 en Quad 303 gebruik ik ook.
Leuk setje ;) Laatst Quad 33 van mijn schoonvader gekregen en net een 303 gekocht via Marktplaats.. die ga ik maar snel eens ophalen. Helaas zijn een paar elektrostaten van Quad me nu nog iets te duur 'voor erbij'. Dan maar mijn Audiolabs er aan, denk ik.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• kraats
  • Laatst online: 00:59

kraats

Ik rol

Heb een mooie Quad 303 gekocht, maar bij mijn Quad 33 zaten geen kabels :( Moet zeggen dat een powercord voor deze set (Bulgin-connector) erg moeilijk te vinden is. En zal ook ff zelf moeten solderen voor een interlink, ben ik bang. Of heeft iemand nog een adresje voor deze kabels?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• thalys198
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 04-10-2006
Ik denk, dat mijn gehele set ondertussen wel Vintage is:

Hoofdset:

Voorversterker: Kenwood Basic C2
Eindversterker: Kenwood M1A
Cassettedeck: AKAI GX-69 Direct Drive 3 Head
Draaitafel: JVC QL-A75 (met niet vintage element Grado Reference Platinum)
Luidsprekers: Magnat All Ribbon 8
Niet Vintage...Sony SACD speler SCD-XB790

Tweede set:

Versterker: JVC A-X50 (deels klasse A versterker)
Tuner: JVC T-X55
Cassettedeck: AKAI GX-52 Direct Drive 2 Head
Platenspeler: AKAI AP-81 met Grado GF1 element
Luidsprekers: Jamo D1
Niet vintage: Sony SACD speler SCD-XE670

Groetjes.

• Bep De Bouwer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-10 16:41
Hier staan ook de Quad 33 en 303, ik zoek er alleen een bijpassende cd-speler bij. Er staat nu een bakbeest, maar ben meer op zoek naar hetzelfde formaat als de voorversterker, iemand een suggestie?

• jempivs
snugger schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:46:
Hier staan ook de Quad 33 en 303, ik zoek er alleen een bijpassende cd-speler bij. Er staat nu een bakbeest, maar ben meer op zoek naar hetzelfde formaat als de voorversterker, iemand een suggestie?
Mission, Naim....?

• tonysettanta
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-05 13:01

• Pruttelpot
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-04-2019
Upje :)

Ik gebruik nog dagelijks een ruim 30 jaar oud setje:

Sony TAE 5450 (pre-amp)
Sony TAN 5550 (VFet power-amp)
Wharfedale Laser 90B (boxen, betere staan op de verlanglijst, helaas zijn mn B&O's kaduuk..)

Ik luister hier nog veel platen op, en mn pctje is upgehooked eraan, ding staat eigenlijk altijd wel wat te spelen als ik thuis ben. Die phono trap die erin zit is geweldig.

http://upload.pruttelpot.com/image/139.jpeg
http://upload.pruttelpot.com/image/140.jpeg

Die bovenste klopt niet helemaal, is wel dezelfde unit, maar die van mij heeft die houten panelen niet maar ziet er net zo uit als die onderste.

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Technics SL-p200 cd speler (begin/midden jaren 80?)
Sinds kort in gebruik en het speelt werkelijk goed!

http://users.pandora.be/datraxz/Picture%20009.jpg

Teac X-1000 M. Vrij zeldzaam ding denk ik, kom ze niet vaak tegen op Ebay. Is zo goed als in nieuwstaat.

http://users.pandora.be/datraxz/Picture%20006.jpg

• DJ Vincento
Pruttelpot schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:02:
Upje :)

Ik gebruik nog dagelijks een ruim 30 jaar oud setje:

Sony TAE 5450 (pre-amp)
Sony TAN 5550 (VFet power-amp)
Wharfedale Laser 90B (boxen, betere staan op de verlanglijst, helaas zijn mn B&O's kaduuk..)

Ik luister hier nog veel platen op, en mn pctje is upgehooked eraan, ding staat eigenlijk altijd wel wat te spelen als ik thuis ben. Die phono trap die erin zit is geweldig.

[afbeelding]
[afbeelding]

Die bovenste klopt niet helemaal, is wel dezelfde unit, maar die van mij heeft die houten panelen niet maar ziet er net zo uit als die onderste.
Ik ben totaal geen Sony-fan, maar dit is toch wel echt :9~ :9~ . Is zeker vrij zeldzaam? Af en toe maakt Sony toch wel eens iets heel moois.

Wat heb ik zelf aan vintage?

Set nummero 1:

Philips Tuner- Amplifier Combi 602 AM-FM (met MFB-aansluiting) 2x25 watt (boeie), redelijk ruime voeding van 120 watt, alle verlichting is origineel en fuctioneerd perfect.

Bouwjaar: Begin jaren 80

Philips 3-weg bassreflex speakers MF-489 60 watt continue en 110 watt max (echt niet dus) bereik:38 hz - 20000 hz
Voor de rest vind ik het de beste passieve speakers door Flips ooit gebouwd.
En kan het ff niet laten: Ze gaan lekker HARD :P Bouwjaar: Begin jaren 80

Akai stereo cassettedeck GXC-706 D, maakt perfecte opnames op normal en chroom.
Glaskopjes, mooie verlichting, prachtige (onbetrouwbare) analoge VU meters.
Heeft een mechanisch probleempje en bias-stroom valt welleens weg tijdens de opname,waardoor rechterkanaal weg valt. Mooiste deck ooit ! Bouwjaar: Begin jaren 80

CD-speler laat ik achterwege,is geen vintage.

Verder heb ik in de schuur nog een geweldige versterker staan (flips uiteraard) met analoge VU-meters. Helaas is deze amp defect. 2x100 watt continue, das niet zo belangrijk, maar voor die totaal 200 watt continue is hij lekker ruim gevoed met 500 watt voeding,das dus nog 150 % reserve,echte tachtiger jaren degelijkheid.

Set nummero 2:

Technics sl-b210 , platenspeler, net gekocht, probleempjes gehad met brommen,maar is al opgelost.
Functioneerd prima,maar zoals altijd heb ik moeite om een vreemd apparaat te accepteren, duurt een tijdje (rare kronkel van mij ;) )

Tensai 3-weg speakers, gesloten kast :9~ met dubbele tweeter (dat zijn gewoon twee in serie of parallel) , ik weet niet of het een topmerk is of budget speakers, ik vind ze geweldig en ik wil ze NOOIT meer kwijt. 75 watt continue, 150 watt peak ( klopt ook weer geen drol van)
Originele drivers zitten er nog in, foam randen nog steeds perfect. Hebben wel een zeer lage gevoeligheid,in de orde van 82 dB ofzo.

leeftijd:geen idee, k schat halverwege jaren 80

Stuur ze aan met een Onkyo Integra A- 8015 , 2x 60 watt, voeding 200 watt,wat vergeleken met de philipsjes geen ruime voeding is, maar daar krijg je wel betere elco's voor terug en een mooier hoog.

De onkyo is trouwens wel mijn 'hoofd' versterker.

Verder heb ik nig een zootje anti-vintage apparaten staan ( cd-spelers etc)

[Voor 55% gewijzigd door DJ Vincento op 16-01-2007 21:49]

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Sedert een maandje is mn Akai GX-210D vervangen door deze:
http://members.home.nl/lucmiller/AkaiGX270D.jpg

Werkt toch een stuk lekkerder :D

• ZtaaB
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26
Sinds kort staat er bij ons in de schuur een stokoud setje van mijn opa...

Een:

Fisher FM-120L reciever
Fisher CA-120 Versterker
Fisher CR-120 Casette dingest :P

Geen id of t wat is, ziet er wel 'vintage' uit denk ik :)

http://img242.imageshack.us/img242/5352/dsc00157gy4.jpg

http://img223.imageshack.us/img223/9606/dsc00158dn1.jpg

schijnt allemaal nog wel te werken, maar heb het zelf nog niet getest.

[Voor 57% gewijzigd door ZtaaB op 17-01-2007 13:07]

Haal NOOIT een spookrijder in !

• evEndzhar
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:16:
Sedert een maandje is mn Akai GX-210D vervangen door deze:
[afbeelding]

Werkt toch een stuk lekkerder :D
Mooi apparaatje. Ik heb zelf nog de versie van de GX-210D gehad zonder GX koppen, de X-201D. Auto reverse was wel handig en dankzij de drie motoren (met drie snelheden) was 'ie ijzersterk en bovendien loodzwaar. Geen nabandcontrole was wel een heel gemis en omdat deze bandrecorder geen GX koppen had is 'ie de vuilnisbak in gegaan met versleten koppen. :+
Bovendien heb ik nog twee andere bandrecorders staan: een Revox A77 en een Akai GX-4400D.

Naast de bandrecorders heb ik onder andere nog Kef Concerto luidsprekers, een Technics SL-23 draaitafel en een Pioneer CT-F1250 cassette deck.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Dat is een HEEL mooi cassettedeckje man!

Ik heb in het verleden veel pech gehad met cassettedeckjes.. Heb twee enorme Philips DirectDrives gehad, met ingebouwde computer en de hele meuk, maar defect loopwerk. De andere had een defecte weergaveversterker. Toen kreeg ik een simpele Denon (DR-M10HX), maar die klonk niet goed. Toen kocht ik een Akai GX-R35, klonk leuk, werkte lekker maar geen naband, en opeens was de dolby print kaduuk. Toen heb ik nog een tijdje aangemodderd met een Nakamichi 480, waarna ik me een Teac R-888X aanschafte. Die klinkt erg lekker, maar zn opnames klinken niet zo denderend op andere decks. Ik heb hem om die reden pas vervangen voor een Denon DRM-800. ERG fijn deckje, maar geen vintage.

GX-4400D heb ik ook gehad, inmiddels verkocht. Revoxen.. Tsja, ik heb nog nooit met een 100% goede gewerkt. Allemaal hadden ze wel wat. En ik heb er al een hoop gezien, vooral A77's en B77's. Wel mooie deckjes om te zien iig.

• evEndzhar
  • Niet online
Voor de Pioneer moet ik nog steeds eens capstansnaar zoeken, maar verder is die verder technisch in orde. Van de Revox doet één kanaal het niet lekker met opnemen. De koppen zien er prima uit en de printjes omwisselen maakte niets uit. Ik vermoed dat 1 van de potmeters voor de line in gewoon kapot is, dus die moet ik ook maar eens omwisselen om te zien of dat het probleem oplost. Een andere mogelijkheid is dat een aantal elco's vervangen moeten worden. De Akai heeft zoals al die andere Akai bandrecorders met een enkele motor problemen met spoelen, maar verder werkt deze prima.

Tja, dat is vintage hifi, ik ben zo altijd wel bezig met knoeien. :o

• Barry
  • Laatst online: 03-12 22:52
Ik ben nog steeds opzoek naar een oude Audio Research voorversterker. Die dingen zijn echt prachtig om te zien! :)

Keukenadvies nodig? Ontwerp nodig? DM mij! Graag ALLEEN serieuze aanmeldingen en geen inventarisatie per DM. Buitenmaatse pakketen versturen? www.offsizeparcel.nl

• Pruttelpot
DJ Vincento schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:19:
[...]

Ik ben totaal geen Sony-fan, maar dit is toch wel echt :9~ :9~ . Is zeker vrij zeldzaam? Af en toe maakt Sony toch wel eens iets heel moois.
Jup, zeer zeldzaam zelfs, en nog behoorlijk prijzig ook :).

Het is een VFet versterker, de voorloper van de solid state Fet's (of de MosFET). Voor loper van de beroemde Esprit serie van Sony. Toen Sony nog high-end a klasse apperatuur maakte.

De VFet versterklers stonden bekend om VFets die snel kaduuk gingen, echter is een een batch geweest die eeuwen meegaan, en daar heb ik er een van geloofik. Bouwjaar 04-1975, oftewel, 32 jaar oud en werkt perfect! Nieuwprijs voor t setje was in 1975 3700gulden.

Ik ben er dan ook zeer blij mee en ga em zeker niet wegdoen voorlopig (tenzij ik er een heeeel goed bod op krijg, maar 280 euro wat er voor geboden is vind ik lang niet genoeg) :).

Echte HiFi, bloedje geil.
(overigens bestaat er nog steeds geen betere phono trap dan die in die TAE-5450 zit naar mijn weten :P)

• The Eagle
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Barry schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:01:
Ik ben nog steeds opzoek naar een oude Audio Research voorversterker. Die dingen zijn echt prachtig om te zien! :)
Check Ebay eens zou ik zeggen. krijg genoeg (internationale) hits op Audio Reserach :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tao
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-11 13:15

Tao

DPC DE KOMETEN

evEndzhar schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:11:
[...]

Mooi apparaatje. Ik heb zelf nog de versie van de GX-210D gehad zonder GX koppen, de X-201D. Auto reverse was wel handig en dankzij de drie motoren (met drie snelheden) was 'ie ijzersterk en bovendien loodzwaar. Geen nabandcontrole was wel een heel gemis en omdat deze bandrecorder geen GX koppen had is 'ie de vuilnisbak in gegaan met versleten koppen. :+
Bovendien heb ik nog twee andere bandrecorders staan: een Revox A77 en een Akai GX-4400D.

Naast de bandrecorders heb ik onder andere nog Kef Concerto luidsprekers, een Technics SL-23 draaitafel en een Pioneer CT-F1250 cassette deck.
Leuk topic onderwerp!

Zelf gebruik ik dagelijks nog mijn Revox-set (ruim 30 jaar oud, in perfecte staat, en die ik nooit meer weg doe :) )
B795 platenspeler (33 of 45 tpm)
B77 tapedeck (waarmee je vroegah zo lekker kon mixen)
B750 MK II gecombineerde voor-/eindversterker
B760 Digital tuner
Dit alles staat keurig in de Revox stalen toren (tegenwoordig zou je het rack-mounted noemen)
Aangevuld met nog steeds goedklinkende JVC-boxen.

Aangeschaft begin jaren '70 met zuur verdiende centen, maar m'n beste koop ooit.

Diablo3

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Mocht iemand nog een adresje weten met spare parts voor m'n teac X-1000M deck...
Wil dat ding nog jaaren in gebruik houden :)

• DJ Vincento
Wat me opvalt aan die oude versterkers is dat de voeding veel ruimer bemeten is in verhouding tot het geleverde vermogen. Bij mijn Onkyo heb ongeveer 50% reserve, hij levert 2x60 watt,en heeft maar een voeding van 200 watt.

Mijn oude philips (die eigenlijk in een veel lagere prijsklasse valt) heeft een reserve van 150%. Hij levert 2x100watt, maar daar zit wel een flinke voeding van 500 watt in. Dus dat is dan veel degelijker.

Hiermee wil ik niet zeggen dat RMS vermogen boeit,maar een ruime voeding van minstens twee keer zoveel als het RMS vermogen is wel belangrijk. Bijv:

Een versterker van 2x50 watt RMS
zou minstens een voeding van 200 watt moeten hebben.

• Pruttelpot
DJ Vincento schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:00:
Wat me opvalt aan die oude versterkers is dat de voeding veel ruimer bemeten is in verhouding tot het geleverde vermogen. Bij mijn Onkyo heb ongeveer 50% reserve, hij levert 2x60 watt,en heeft maar een voeding van 200 watt.

Mijn oude philips (die eigenlijk in een veel lagere prijsklasse valt) heeft een reserve van 150%. Hij levert 2x100watt, maar daar zit wel een flinke voeding van 500 watt in. Dus dat is dan veel degelijker.

Hiermee wil ik niet zeggen dat RMS vermogen boeit,maar een ruime voeding van minstens twee keer zoveel als het RMS vermogen is wel belangrijk. Bijv:

Een versterker van 2x50 watt RMS
zou minstens een voeding van 200 watt moeten hebben.
Nouhja, dat is een beetje kort door de bocht. Het hangt heel veel af van de gebruikte componenten. Zo trekken buizen en VFets vele malen meer dan een solid state versterker.

Wat belangerijker is dan hoog wattage is een stabiele voeding, net als met pcs eigenlijk. Een 500watt voeding die zo instabiel als de tering is is een stuk minder handig dan een 300watt die zeer stabiel is.

Zo ook met versterkers. Mijn VFet eindbak trekt bijvoorbeeld 680watt, terwijl het een 2x 50W (4 Ohm) of 2x 60W (8 Ohm) RMS vermogen levert.

:)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

DatraxZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:38:
Mocht iemand nog een adresje weten met spare parts voor m'n teac X-1000M deck...
Wil dat ding nog jaaren in gebruik houden :)
De huidige importeur van Tascam/Teac levert volgens mij nog onderdelen.

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Op de site van Tascam.de vind ik er helaas weinig over terug.
Heb je misschien een adres of url voor me? Thanks.

• DJ Vincento
Ik vandaag even wat pics gemaakt:

http://www.uploadwire.com/out.php/i796_DSC00421Small.JPG

http://www.uploadwire.com/out.php/i798_DSC00422Small.JPG

http://www.uploadwire.com/out.php/i799_DSC00425Small.JPG

http://www.uploadwire.com/out.php/i800_DSC00413Small.JPG

Mijn akai deck en mijn tensai speakers.

Die laatste is een beetje een uitgeveegde foto geworden helaas.

[Voor 62% gewijzigd door DJ Vincento op 18-01-2007 17:20]

• Jan
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Jan

Zondagskind en beroepshufter

Mijn twee brave oude beestjes:

Cyrus One & Cyrus Tunes:

http://stuwww.uvt.nl/~s584568/FotoLos/SM0002.JPG

Aangesloten op een set Pioneer HPM-60 speakers. Verder ook nog in het bezit van een Technics SL-1410 platenspeler. O+

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

• mae-t.net
  • Niet online
Pruttelpot schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:59:
[...]

Nouhja, dat is een beetje kort door de bocht. Het hangt heel veel af van de gebruikte componenten. Zo trekken buizen en VFets vele malen meer dan een solid state versterker.
VFET is ook solid state.... Wel is het zo dat buizen en VFET vaker op klasse A of klasse AB zullen staan ingesteld. In klasse A zit je al met een maximaal rendement van 50% (*), dus dan weet je wel hoe laat het is.

(*) Bij volledige belasting. Bij deellast zakt het rendement dramatisch, in klasse AB is dit deels opgevangen.

[Voor 10% gewijzigd door mae-t.net op 19-01-2007 12:31]

• co audio
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-01-2007
hi,

over vintage apperatuur gesproken.

draai met:

Yamaha C1 (pre amp)
Yamaha T1 (tuner)
Yamaha B2, B2X, M40 eindtrappen.
Sansui BA/5000 eindtrap
Nakamichi 582 (cassettedeck, vandaag gekocht voor maar liefst 10 euro´s!!!)
Sony PS-X3 draaitafel
Sony laserdiskspeler
en een paar Audiolabs plus Solosounds (electrostaten)

heb ook echt nog een garage vol met soortgelijk spul, dus als je wat zoekt of kwijt wil.......
laat het me even weten (stichtingaudiofiel@live.nl)

gr. co

• JapIoNET
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-04-2012

JapIoNET

PSV Kampioenen!!!

Ik heb hier nog staan:
Topstuk uit de collectie; AKAI AA-5510 (1975) versterker:
http://members.lycos.nl/japionetnl/DSC00169%20(Small).JPG
Ik heb geen idee hoeveel watts, ik weet alleen dat hij heel erg zuiver speelt en ontzettend hard gaat en mijn PHILIPS FA777 (1987) van 2x135watt er met gemak uitblaast.

Hierbij staan overigens een CD771 cd-speler en een FT772 tuner, worden dagelijks gebruikt. Zat eerst aangesloten op deze speakers:
http://members.lycos.nl/japionetnl/DSC00176%20(Small).JPG
maarja, zoals je al wel ziet is van een speaker de conusrand aan het vergaan, nu dus aangesloten op een paar JAMO COMPACT 500, die eigenlijk net zo goed klinken.

Heeft er iemand meer info over mijn AKAI AA-5510 trouwens? ik kan er weinig over vinden op internet.
Edit: ik heb vandaag de houten afwerking eraf gehaald, ziet de versterker er in mijn ogen meteen een stuk moderner uit....

[Voor 6% gewijzigd door JapIoNET op 26-01-2007 19:43]

AMD Duron 1600 @ 2600+XP, 768MB PC333, Gigabyte GA-7n400, Sapphire Ati Radeon X1600Pro 256MB DDR2

• mark_dabomb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-01-2013

mark_dabomb

You fool of a Took!

Mijn oude/nieuwe zooi staat ook thuis :)

Het zijn geworden, Marantz PM450 versterker met daaraan Wharfedale Linton XP2 speakers.

Voor de totale prijs van (tadaaa) 50 euro. Beiden nog in uitmuntende staat.

Internetfoto's (zelfgemaakte foto's komen later)

http://myweb.tiscali.co.uk/nuukspot/decdun/spkrs/frspeakers.jpg

De linker ;)

http://i16.ebayimg.com/04/i/08/f3/10/5a_1.JPG

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

• apollovenlo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-12 21:40
Heb ook wat leuks uit de afval bak op het werk gered :)

Een sony n80es. Eindbak.

Een uitgang was defect, hele rij eind transistor's eruit gevlogen. en de rest :(

Na een gesprek met don vd dijl van hifi forum, heb ik hem weer aan de praat gekregen.
Over de sound van die bak zullen we het maar niet heben, Gewoon kippevel krijg je er van !!!!

Heb zelf geen pix helaas

Nog een paar links waar je hem kunt vinden

http://www.thevintageknob...nyes/TAN80ES/TAN80ES.html
http://www.audioplekkie.nl/photoalbum21.html

De Spec

System:

Super Legato Linear
Pure complementary SEPP
STD power supply
Dual protection circuits
Triple p-p discrete output transistors
G-Chassis
Resin-cast power supply caps

Rms Vermogen:

2x 270W (4Ohm, 20Hz...20kHz, THD 0,006%)
2x 230W (6Ohm, 20Hz...20kHz, THD 0,005%)
2x 200W (8Ohm, 20Hz...20kHz, THD 0,004%)
1x 610W (8Ohm, mono, 20Hz...20kHz, THD 0,004%)
1x 580W (8Ohm, mono, 20Hz...20kHz, THD 0,004%)

Dinamic power:

660W (1Ohm)
800W (2Ohm)
520W (4Ohm)
370W (6Ohm)
300W (8Ohm

De Rest kun je vinden op the vintage knob onder mkIII chasis

[Voor 37% gewijzigd door apollovenlo op 26-02-2007 16:39]

• DJ Vincento
apollovenlo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:50:
Heb ook wat leuks uit de afval bak op het werk gered :)

Een sony n80es. Eindbak.

Een uitgang was defect, hele rij eind transistor's eruit gevlogen. en de rest :(

Na een gesprek met don vd dijl van hifi forum, heb ik hem weer aan de praat gekregen.
Over de sound van die bak zullen we het maar niet heben, Gewoon kippevel krijg je er van !!!!

Heb zelf geen pix helaas

[afbeelding]

Nog een paar links waar je hem kunt vinden

http://www.thevintageknob...nyes/TAN80ES/TAN80ES.html
Pracht ding!!!! :9~ :9~ d:)b Die mensen die hem in de vuil container hadden gegooid hadden er blijkbaar geen verstand van, die zullen thuis wel een dolby surround shit geval hebben.

@ japloNET : Die akai is ook een zeer mooi bakkie. Ik wist niet dat akai toch nog zulke mooie versterkers gebouwd heeft. K hoor eigenlijk alleen maar positieve reacties over hun Tape en cassettedecks, maar over hun versterkers hoor je nooit iets goed.

Maar deze ziet er vet uit.

[Voor 19% gewijzigd door DJ Vincento op 31-01-2007 18:01]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee