Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.970 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Hoe ver zijn ze nu met de verwerking van de aanvragen? Ik zou graag mijn Wanadoo Premium op willen zeggen, maar wil eerst de uitslag van de line-test weten en weten wanneer mijn lijn wordt opgeleverd.

Ik heb mijn aavraag gedaan op 9-1-2003 en heb ordernummer 2041 (status: Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen... ). Welke ordernummers (en orderdatum) hadden de personen die hun pakketje afgelopen dagen hebben ontvangen? Enne .. krijg je nog een uitslag van die line-test of staat de postbode opeens voor de deur?

Misschien een idee dat iedereen die graag wil melden dat ze hun pakje hebben binnengekregen, meteen hun ordernummer en -datum hierbij vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Ik heb nummer 1695 en ben vandaag pas in de volgende fases terecht gekomen. Je zult dus gewoon geduld moeten uitoefenen. Niet dat ik dat makkelijk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Bedankt voor je reactie!

Oké, dan moet ik maar geduld hebben. Hoe moeilijk dat ook wordt inderdaad! :)

Welke fases zijn er trouwens? De eerste weet ik al en de laatste (4e) ook dus (lijn opgeleverd). Wat zijn de 2e en de 3e fases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Net bericht gekregen dat mijn lijn opgeleverd is, maar ik krijg geen IP via DHCP. Lukt dit bij anderen wel, of hebben ze nog steeds een volle pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 16:22
Waslijn schreef op 23 januari 2003 @ 12:13:
Net bericht gekregen dat mijn lijn opgeleverd is, maar ik krijg geen IP via DHCP. Lukt dit bij anderen wel, of hebben ze nog steeds een volle pool?
Volle pool hebben ze geen last meer van. Iedereen met een dynamisch IP wordt automatisch geredirect naar www.demon.nl/macadres. Althans.. daar waren ze mee bezig. Denk dat je iets anders fout doet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Jimsterrr schreef op 23 January 2003 @ 12:36:
[...]

Volle pool hebben ze geen last meer van. Iedereen met een dynamisch IP wordt automatisch geredirect naar www.demon.nl/macadres. Althans.. daar waren ze mee bezig. Denk dat je iets anders fout doet dus.
Hmmm, ik heb geen handleiding, maar de modem geeft goede status weer en hangt via crosscable aan mijn laptop. Die staat op automatische IP verkrijgen. Ook ipconfig/renew heeft geen succes. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Waslijn schreef op 23 januari 2003 @ 12:39:
[...]
Hmmm, ik heb geen handleiding, maar de modem geeft goede status weer en hangt via crosscable aan mijn laptop. Die staat op automatische IP verkrijgen. Ook ipconfig/renew heeft geen succes. Iemand?
Update: Hij doet het eindelijk. Heb ruim 1,5uur met de helpdesk gebeld en ik heb mij samen met de medewerker kunnen verbazen over het feit dat mijn laptop niet online wilde gaan. Vervolgens de kabel verlengd naar beneden naar mijn gewone PC en toen werkt het wel allemaal:

speedtest:
Download: 107.6 KByte/sec
Upload: 49.5 KByte/sec
Connection: 643.0 Conn/min
Ping: 28.0 ms

eigen server in NL (bestand van 5MB):
Download: 104 KByte/sec
Upload: 52KByte/sec
Ping: 25ms

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 23-01-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Steenvoorde schreef op 23 januari 2003 @ 12:07:
Bedankt voor je reactie!

Oké, dan moet ik maar geduld hebben. Hoe moeilijk dat ook wordt inderdaad! :)

Welke fases zijn er trouwens? De eerste weet ik al en de laatste (4e) ook dus (lijn opgeleverd). Wat zijn de 2e en de 3e fases?
Voor de eerste 3 fases zie mijn ondertitel.

Zover ik weet is de 4e fase niet de laatste. Hierin krijg je namelijk bevestiging van de lijntest. De laatste fase is de oplevering. Dan krijg je dus het modem en wordt de lijn daadwerkelijk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf vaandag zit ook met een speed van 208 down 49 up volgens speedtest
_/-\o_

ik ga later met firmware 4.30 enzo proberen dit ding te laten werken als router.

pls wish me good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

good luck.... zekers... ik heb al zeker 20 keer profielen lopen uploaden, en alles gebrobeerd om dat ding maar omte vormen... zonder succes..

misschien ben ik gewoon geen nerd?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook firmware 4.30 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:57:
heb je ook firmware 4.30 geprobeerd?
alles wat ik kon upload naar die modem... hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

hebben meer mensen hier last van een laage down speed? haal sinds gisteren maar 70...
(a'dam west)
================
zie nu dat het lampje van 2mb niet brandt? die hoort toch te branden inplaats van de 500k??? lampie?
================

[ Voor 43% gewijzigd door Jumpiefox op 23-01-2003 18:59 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:26
Alpha-xp schreef op 23 January 2003 @ 18:51:
hebben meer mensen hier last van een laage down speed? haal sinds gisteren maar 70...
(a'dam west)
================
zie nu dat het lampje van 2mb niet brandt? die hoort toch te branden inplaats van de 500k??? lampie?
================
Als je de 2mbit down verbinding hebt wel jah. Moet je denk ff de helpdesk bellen, misschien heb je de verkeerde verbinding gekregen.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

hmm heb de kabels ff uit de modem gehaald er weerin gedouwd en nu doet ie het wel normaal :) Als me con nog een keer vreemd gaat doen bel ik ze gewoon ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist in demon.nl.support
>> Ik heb zojuist op 2 andere pc's een tijdelijk ip adres gekregen en die
>> vervolgens bekent gemaakt op de macadres pagina, maar na een uur heb ik
>> nogsteeds dat tijdelijke ip adres.
>> Heb al gereboot, modem gereset etc.
>>
>> Hoe kan dit ? Het zijn beide 3com kaartjes.
>
>Misschien rare vraag, maar hebben jullie dit wel eens succes vol getest ?
>Een 2e mac adres aan een host/ip adres te binden...

Aan de logs te zien kan het inderdaad zijn dat dit niet goed werkt. We gaan
er morgen naar kijken, sorry.
--
Niels Raijer
niels@nl.demon.net
Het heeft dus misschien wel nooit gewerkt, meerdere mac-adressen op één ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn lijn opgeleverd was,een uur later stopt het modem er mee(zal wel toeval zijn) :( :( alleen het powerlampje brand nog.
Afijn ik een Alcatel Speedtouch modem eraan gehangen,had ik nog liggen,krijg ik nog geen verbinding :( Het lampje "line tx"blijft knipperen,lan blijft uit.Alles voor de zekerheid vervangen,kabel,netwerkkaart er gebeurd niks. Kabel en netwerkkaart aangsloten op mijn Chello kabelmodem,alles werkt. Kabel en netwerkkaart zijn dus goed. Ik de helpdesk gebeld (voor de tweede keer deze week,snelheid was ook al te laag,nog niet verholpen)helpdesk komt er ook niet uit. Moet nu het modem opsturen,zal wel weer een tijdje gaan duren helaas....
Al met al niet echt een goed begin...

ps:iemand een idee heeft wat er loos kan zijn?

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:06:
Zojuist in demon.nl.support

[...]

Het heeft dus misschien wel nooit gewerkt, meerdere mac-adressen op één ip adres.
Ah dat verklaart ook dat ik mijn losse router niet aangemeld kreeg. Toen heb ik de mac van mijn nic maar in mij router over genomen, dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik moet toegeven, die lui bij Demon hebben wel gevoel voor humor :+ . Ik kreeg net een mailtje dat m'n DSL verbinding is opgeleverd :) , en dat vanaf vandaag het abonnementsgeld in rekening gebracht zal worden. Leuk, maar ik heb het modem nog geens eens binnen, en kan dus niet internetten :'( . Ik heb ze dus maar even in een vriendelijk mailtje erop gewezen dat ik pas betaal zodra ik daadwerkelijk het modem in huis heb en een verbinding heb.
Wellicht komt dit bij meer van jullie voor, dus hou het even in de gaten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-super schreef op 24 januari 2003 @ 00:14:
alleen het powerlampje brand nog.
Het lampje "line tx"blijft knipperen,
Hij is dan dhcp requests aan het aanvragen voor een ip adres.
lan blijft uit.
Deze zou moeten werken wanneer er verbinding is met de netwerkkaart.
Dus of je netwerkkaart is niet goed, of je kabel. Dit zou een crosscable moeten zijn, als die direct op de pc staat teminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

hmm ik heb een vraagie. We hebben hier thuis 2 van die telefoon contact dozen (of hoe je ze ook noemt :) ) Op elke doos is er een tel aangesloten en op 1 van die doos is ook de adsl aangesloten. Maar de tel die op de 2de is aangesloten doet het niet zo goed meer je hoort nauwlijks wat er gezegd wordt. (contact 2 is een vertakking van contact1)
Hebben meer mensen hier dit? of weet iemand toevallig wat ik eraan kan doen? (mamie flipt een beetje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Alpha-xp schreef op 24 January 2003 @ 15:52:
hmm ik heb een vraagie. We hebben hier thuis 2 van die telefoon contact dozen (of hoe je ze ook noemt :) ) Op elke doos is er een tel aangesloten en op 1 van die doos is ook de adsl aangesloten. Maar de tel die op de 2de is aangesloten doet het niet zo goed meer je hoort nauwlijks wat er gezegd wordt. (contact 2 is een vertakking van contact1)
Hebben meer mensen hier dit? of weet iemand toevallig wat ik eraan kan doen? (mamie flipt een beetje :) )
Ja.
Je hebt bij je doe het zelf pakket een splitskastje gekregen, wat het telefoonsignaal en het asdl signaal splitst. Dit kastje MOET!! als allereerste op de binnenkomende telefoonlijn (waar de telefoonlijn dus je huis binnenkomt, meestal de meterkast) zitten, voordat de telefoonlijn gesplitst wordt, of dat er andere apparaten aanzitten. Anders krijg je gigantische ruis op de lijn, of doet de adsl verbinding helemaal niets. Dit stond b.t.w. wel in de handleiding hoor!

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

Alpha-xp schreef op 24 januari 2003 @ 15:52:
Volgens mij moet je de aftakking naar de 2de doos doen NA de ADSL-splitter en niet ervoor (zoals waarschijnlijk nu gebeurt)

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

pff die setup hier is vreemd man :P er is dus gewoon een extra draad die van binnenuit naar de 2de doos gaat dus ik zie geen plugje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Alpha-xp schreef op 24 januari 2003 @ 16:15:
pff die setup hier is vreemd man :P er is dus gewoon een extra draad die van binnenuit naar de 2de doos gaat dus ik zie geen plugje ofzo.
Pak een multimeter, schoef alles ff los (onthoud wel hoe het zat :Y) )en kijk op welke lijn plusminus 50 volt gelijkspanning staat. DAT is de inkomende lijn :)

[ Voor 1% gewijzigd door Sparhawk op 24-01-2003 16:19 . Reden: Typen is een vak apart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

Sparhawk schreef op 24 January 2003 @ 16:18:
[...]

Pak een multimeter, schoef alles ff los (onthoud wel hoe het zat :Y) )en kijk op welke lijn plusminus 50 volt gelijkspanning staat. DAT is de inkomende lijn :)
Da's volgens mij voor ISDN, denk dat hij analoog heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
ridde100 schreef op 24 January 2003 @ 09:16:
[...]

Ik heb ordernr 1542 (6-01-2003) en heb ook nog niets mogen ontvangen. Ik heb nog steeds dezelde status als jij :( FF geduld hebben dus :)

edit:

Net nog "Mijn DSLepress gecheckt" en zit nu in de volgende fase (lijnmeting) :*)

Heeft iemand een indicatie hoelang het nu gaat duren voordat ik daadwerkelijk kan gaan internetten :?
Ik ben nu ook 2 fases verder! :) ... ik las alleen eerder in deze topic dat de tijd tussen deze fases en daadwerkelijke oplevering 4 weken kan duren. :(

Maar misschien is dat ook afhankelijk van je plek waar je in nederland woont.. Het lijkt erop dat we nu op BBnet moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

KrL schreef op 24 January 2003 @ 16:50:
[...]

Da's volgens mij voor ISDN, denk dat hij analoog heeft :P
nope, ik heb het bijmijn ouders aangelegd, en die hebben analoog. en daar staat toch echt 50V op de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Wat is het toch fijn dat we bij Demon zitten.
check het bericht van WebWereld
http://www.webwereld.nl/nieuws/13897.phtml

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
Zo, mijn verbinding is nu ook eindelijk goed. :)
Na een week op 500k gezeten te hebben, haal ik nu ook de 2mbit.

Ik vermoed dat Demon of BBNet toch iets verkeerd hadden ingesteld, want toen ik vanmorgen wegging stond mijn modem nog op 500k en toen ik thuiskwam op 2M.

Net nog even met chello gebeld, ze komen volgende week mijn kabel-modem ophalen, en vanaf dat moment stopt ook mijn abonnement bij Chello. (en ik hoop ook de betaling.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Hmmm, zelf heb ik nr. 2089 (ingediend op 9 jan)
Na 7 dagen werd de optie 'Uw order annuleren' na de 15e automatisch uitgezet.
(cool-downperiode)
En nu is die weer te kiezen? Betekent dat ze met m'n account bezig zijn of moet ik me zorgen gaan maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 12:02:
[...]

Hij is dan dhcp requests aan het aanvragen voor een ip adres.

[...]

Deze zou moeten werken wanneer er verbinding is met de netwerkkaart.
Dus of je netwerkkaart is niet goed, of je kabel. Dit zou een crosscable moeten zijn, als die direct op de pc staat teminste.
Ik heb de kabel (cross) en de netwerkkaart getest op mijn (nu nog) chello kabelmodem en daar werkt het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Grmbl, heb ik weer: net alles aangesloten, (Copperjet 813 trouwens ipv 811, zeker nieuw model). Alle lampjes ok, maar ik krijg geen IP adres. 2x gebeld met helpdesk, zeggen ze dat ik naar www.demon.com/macadres moet. Maar zonder IP adres kom ik nergens! Gelukkig kan ik nog over isdn internetten.... Begint lekker.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Lizard schreef op 24 januari 2003 @ 17:36:
(cool-downperiode) En nu is die weer te kiezen? Betekent dat ze met m'n account bezig zijn of moet ik me zorgen gaan maken? :)

Klik er maar eens op, dan zie je dat het niet meer mogelijk is te annuleren. Een kwestie van een layoutverandering dus :)

* Kjev had op 02/01 de aanvraag ingediend (nr. 1226), en deze is op 21/01 eindelijk verzonden naar de DSL-partner.. nu afwachten hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Nummer 487, afgelopen woensdag modem gekregen.
Download via dl.xs4all.nl @223kb/sec
Zojuist mijn modem (copperjet 811) omgebouwd tot router, werkt nu goed.
Je moet de demon helpdesk bellen en vragen of ze een extra mac adres willen registreren, dat kunnen er dus meerdere zijn, allemaal op hetzelfde vaste ip adres.
Via die demon macadres site lukt dat maar 1 keer.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Lizard schreef op 24 januari 2003 @ 17:36:
Hmmm, zelf heb ik nr. 2089 (ingediend op 9 jan)
(cool-downperiode)
En nu is die weer te kiezen? Betekent dat ze met m'n account bezig zijn of moet ik me zorgen gaan maken? :)
Haha, is hier hetzelfde. :) Ben benieuwd wat er gebeurd als ik deze optie nu selecteer. Maarja, ga het risico niet nemen. Straks moet ik alles weer opnieuw aanvragen en sta ik weer achter in de rij! |:( (om maar niet te spreken over de aansluitkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op 24 januari 2003 @ 18:11:
Nummer 487, afgelopen woensdag modem gekregen.
Download via dl.xs4all.nl @223kb/sec
Zojuist mijn modem (copperjet 811) omgebouwd tot router, werkt nu goed.
Je moet de demon helpdesk bellen en vragen of ze een extra mac adres willen registreren, dat kunnen er dus meerdere zijn, allemaal op hetzelfde vaste ip adres.
Via die demon macadres site lukt dat maar 1 keer.
DUDE JOU MOET IK HEBBEN...

welk profiel hebbie gebruikt? en kan je deze naar mij emailen via ramchez@vibeline.nl.

zit hier al de hele week mee te kloten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op 24 January 2003 @ 16:10:
[...]

Ja.
Je hebt bij je doe het zelf pakket een splitskastje gekregen, wat het telefoonsignaal en het asdl signaal splitst. Dit kastje MOET!! als allereerste op de binnenkomende telefoonlijn (waar de telefoonlijn dus je huis binnenkomt, meestal de meterkast) zitten, voordat de telefoonlijn gesplitst wordt, of dat er andere apparaten aanzitten. Anders krijg je gigantische ruis op de lijn, of doet de adsl verbinding helemaal niets. Dit stond b.t.w. wel in de handleiding hoor!
Tja, ik kan niet echt zeggen dat het MOET. De verbinding werkt ook prima als je het niet gebruikt. Het probleem is echter dat het spraakspectrum nogal afgekapt wordt. Als je dus belt hoor je de ander niet echt duidelijk meer. Als er een stilte valt, hoor je dan dus ook echt _niets_.
Ik heb momenteel nl zelf alles aangesloten zonder splitter. Mijn verbinding is prima, ruim 200Kbyte/sec download. Ik moet alleen niet gebeld worden of gaan bellen :)

(Mijn probleem is eigenlijk dat ik een tang + stekkertjes moet gaan kopen om telefoon stekkers aan de draden te krijgen zodat ze in de splitter aangesloten kunnen worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 19:01:
[...]

DUDE JOU MOET IK HEBBEN...

welk profiel hebbie gebruikt? en kan je deze naar mij emailen via ramchez@vibeline.nl.

zit hier al de hele week mee te kloten namelijk
Check je mail !
Eigenlijk is het gewoon deze: http://home.hccnet.nl/spe.../BBNedDemonEthExpress.zip

[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 24-01-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas.. dit mocht ook niet werken... heb net met demon gebeld, want ik dacht dat miischien door de drukte de aanmelding van mac adres van mijn modem niet was doorgegeven, maar niets is minder waar...

het adres stond netjes in het lijstje... Die gast heeft toen gekeken of dat mac adres de afgelopen dagen een ip adres heeft geprobeert aan te vragen, en dat was het geval...

Het modem kreeg dan ook de goede ip adres toegewezen, maar na 25 mseconde deed ie opnieuw een aanvraag voor ip adres.. Kortom het modem kan het ip adres niet onthouden...

weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Volgens de topics in demon.support (news) levert Demon momenteel de Copperjet 813 bij de ISDN aanvragen.

Verschillen tov de 811 versie (Die leveringsproblemen heeft)
- Geen USB aansluiting
- Geen router functionaliteit..

The CopperJet 811 is an ADSL over ISDN Bridge/Router based on ADSL Annex B
The CopperJet 813 is an Ethernet Bridging modem based on ADSL Annex B

En aangezien ik dus zelf ISDN heb... en m'n modem nog niet in huis heb.... vrees ik dat ik die routerfunctie kan vergeten.. Niet dat t mij uitmaakt, maar toch kut voor degene die geen losse router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The CopperJet 813 is an Ethernet Bridging modem based on ADSL Annex B
Degenen die geen gebruik maken van de aanbieding zitten dan wel voor dezelfde prijs aan een apparaat vast met minder functionaliteit. Lijkt me niet helemaal fair.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doh jammer van die 813, beetje minder. Zal de algemene voorwaarden nog eens lezen of dr niks over instaat. Nu moet ik alsnog een router halen :-/

Trouwens is dit de goedkoopste router (of heeft er iemand hier ervaringen mee):

Sweex Router ADSL+4Poorts Switch

Die staat bij CTW voor 54 euro, wat nog een keer te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb demon gemeld dat ik die 813 niet accepteer, en dat ze kunnen kiezen: of geld crediteren (verschil tussen 811 en 813) of alsnog een 811 leveren. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Volgens deze pdf zou het wel moeten kunnen
ftp://ftp.allieddata.com/...3/Datasheet/DS813_1.1.pdf
of vergis ik me nu??

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zo ik heb alles draaien :) Super makkelijk. Aansluiten (duurde 5 minuten en dhcp vernieuwen klaar) Hiero wat foto's van hoe je de boel moet aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl//users/erhnam/adsl/adsl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl//users/erhnam/adsl/adsl3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl//users/erhnam/adsl/adsl2.jpg

Snelheid ligt rond de 200 kb/s download en 52 upload.

Ik heb net mijn mac adres laten koppelen op deze site:

http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze hostname.demon.nl aan je ip koppelen? of kan je dat daar niet aanvragen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Erhnam op 25-01-2003 16:08 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Als eerder vermeld dat ik m'n copperjet 811 had omgezet in een router, dat werkt achteraf toch niet zo stabiel. Regelmatig is de verbinding even weg. Ik heb al wat gelezen dat het met de 4.30 firmware waarschijnlijk beter gaat, maar het is niet zeker of deze ook op de 811 werkt.
Iemand die dat al heeft geprobeerd ?

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 25-01-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Even een offtopic vraagje tussendoor. Welke newsreader gebruiken jullie om met meerdere threads te downloaden?

Wil ook nog ff melden dat Demon echt lekker draait hier. Combinatie van Copperjet 811 en Sitecom router, draait ook super. Heb in twee dagen tijd al bijna 6GB verplaatst :) Ook de stabiliteit is super, zowel 's avonds als overdag. Dat was bij Chello nog wel eens anders.

[ Voor 22% gewijzigd door waslijn op 25-01-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Okee, even een vraagje. Ik had dus 2048/512 aangevraagd, helaas niet de goede gegevens ingevuld. Telefoonrekening stond nog op naam van een huisgenoot die hier al een tijdje niet meer woont. Nu werd mijn order dus geannuleerd. Nu kwam ik op het idee om de snelle variant aan te vragen (2-8Mbit) en deze dan tzt te downgraden. (Er is hier veel doorstroming van huisgenoten en niet iedereen wil internet) Alleen kan ik dus nergens op de site vinden hoeveel dit kost en of het uberhaubt mag ivm de aktie. Iemand die dit wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Appesteijn schreef op 25 January 2003 @ 22:13:
Okee, even een vraagje. Ik had dus 2048/512 aangevraagd, helaas niet de goede gegevens ingevuld. Telefoonrekening stond nog op naam van een huisgenoot die hier al een tijdje niet meer woont. Nu werd mijn order dus geannuleerd. Nu kwam ik op het idee om de snelle variant aan te vragen (2-8Mbit) en deze dan tzt te downgraden. (Er is hier veel doorstroming van huisgenoten en niet iedereen wil internet) Alleen kan ik dus nergens op de site vinden hoeveel dit kost en of het uberhaubt mag ivm de aktie. Iemand die dit wel weet?
Waarschijnlijk mag je het eerste jaar niet downgraden. Bij Cistron kost het daarna 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waslijn schreef op 25 January 2003 @ 18:38:
Even een offtopic vraagje tussendoor. Welke newsreader gebruiken jullie om met meerdere threads te downloaden?

Wil ook nog ff melden dat Demon echt lekker draait hier. Combinatie van Copperjet 811 en Sitecom router, draait ook super. Heb in twee dagen tijd al bijna 6GB verplaatst :) Ook de stabiliteit is super, zowel 's avonds als overdag. Dat was bij Chello nog wel eens anders.
Meerdere threads gebruiken is valsspelen en daarom niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Downgraden kan alleen na het jaarcontract.
Dit kreeg ik terug als antwoord.

--------------------
Geachte heer,

U kunt ten alle tijden upgraden, alleen is het niet mogelijk binnen het contracts jaar te downgraden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

----------------------

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
SpiriT schreef op 25 januari 2003 @ 23:19:
Downgraden kan alleen na het jaarcontract.
Dit kreeg ik terug als antwoord.

--------------------
Geachte heer,

U kunt ten alle tijden upgraden, alleen is het niet mogelijk binnen het contracts jaar te downgraden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

----------------------
Ja daar was ik al bang voor. Wel logisch natuurlijk, maar ja hopelijk kan ik ergens een goedkoop modem kopen. Anders zou het 265 euro eenmalig worden en dat is net iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

OlafvdSpek schreef op 25 januari 2003 @ 23:19:
[...]

Meerdere threads gebruiken is valsspelen en daarom niet aan te raden.
Wat is er nou weer valsspelen aan als je meerdere connecties naar de nieuwsserver maakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Budha schreef op 26 January 2003 @ 00:24:
[...]

Wat is er nou weer valsspelen aan als je meerdere connecties naar de nieuwsserver maakt? :?
idd, of je nou met 1 thread 120 kb/s pakt, of met 4 30kb/ per thread :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Budha schreef op 26 January 2003 @ 00:24:
Als er 2 users zijn op een server krijgt ieder 1/2 van de totale bandbreedte. Als een user nou met meerdere threads gaat downloaden (2 bijvoorbeeld), 'steelt' hij bandbreedte van de andere user (hij krijgt 2/3, de ander 1/3). Als de andere user dan ook met meerdere threads gaat downloaden (2), 'steelt' hij de bandbreedte weer terug en krijgt ieder weer 1/2 van de totale bandbreedte.

Wat is het netto effect dus (als iedereen met meerdere threads download)? Niks, behalve dat de server zwaarder belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De snelheid van een thread is niet afhankelijk van het aantal threads hoor. 1 thread is namelijk gecapped op 30KB/s, en als je met 4 threads gaat downloaden gaat het gewoon 4x zo snel :)

En het lijkt mij wel dat demon een newsserver heeft die 120 KB/s per persoon aankan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
OlafvdSpek schreef op 26 January 2003 @ 12:09:
[...]

Als er 2 users zijn op een server krijgt ieder 1/2 van de totale bandbreedte. Als een user nou met meerdere threads gaat downloaden (2 bijvoorbeeld), 'steelt' hij bandbreedte van de andere user (hij krijgt 2/3, de ander 1/3). Als de andere user dan ook met meerdere threads gaat downloaden (2), 'steelt' hij de bandbreedte weer terug en krijgt ieder weer 1/2 van de totale bandbreedte.

Wat is het netto effect dus (als iedereen met meerdere threads download)? Niks, behalve dat de server zwaarder belast wordt.
Jongens jonges, ik hoef geen etische discussie over het wel of niet gebruiken van meerder threads.

Ik zie het zo: Demon bied de mogelijkheid aan tot het gebruik van 4 threads, waarom zou ik die dan niet mogen gebruiken? Als dit niet zou mogen hadden ze het beperkt tot 1 of 2 threads. Maar mijn vraag blijft, wat is jullie favoriete newsreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gizz schreef op 26 januari 2003 @ 12:47:
De snelheid van een thread is niet afhankelijk van het aantal threads hoor. 1 thread is namelijk gecapped op 30KB/s, en als je met 4 threads gaat downloaden gaat het gewoon 4x zo snel :)

En het lijkt mij wel dat demon een newsserver heeft die 120 KB/s per persoon aankan.
Ah, dat wist ik niet. Mijn verhaal gaat dan inderdaad niet op.
Maar waarom cappen ze dan niet gewoon op 120 kb/s totaal in plaats van 30 kb/s per thread als de server het toch aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die daadwerkelijk die 813 binnen hebben gekregen? En hoe zit het nu met die router-functie(wel of niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:12:
Zijn er al mensen die daadwerkelijk die 813 binnen hebben gekregen? En hoe zit het nu met die router-functie(wel of niet)?
Het is helemaal geen minder produkt, en er staan je niet meer verrassingen
te wachten. Ik vraag me werkelijk af waarom mensen toch de adder onder het gras aan het zoeken zijn in plaats van gewoon geduld hebben tot hun aansluiting het doet en er dan gewoon van genieten.

Wat intern overleg later (ja, zelfs in het weekend zijn we bezig om iedereen een goede verbinding te bezorgen): Allied Data heeft ons bezworen dat je ook de 813 kunt ombouwen tot router, en dat echt het enige verschil het ontbreken van de USB-poort is. De keus is dus heel erg lang wachten tot de 811 weer leverbaar wordt, of nu een apparaat naar klanten sturen dat weliswaar anders is, maar toch precies doet wat de klanten ervan verwachten.

Mij lijkt de keus duidelijk.

Je hoeft helemaal geen twijfels te hebben over 'de overstap', alles gaat helemaal goedkomen.
--
Niels Raijer
niels@nl.demon.net
Bron: demon.support

Al met al: de 812 zou ook als router moeten kunnen fungeren. Staat niet op de site, maar het is wel beloofd aan demon.

Trouwens, demon heeft nooit over de router gesproken, dus dat is mooi meegenomen dat ie dat kan, bij de order enz ging het echter om een MODEM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:12:
Ja ik heb hem, en 1) hij werkt niet (knp is ws. vergeten mij aan te sluiten), 2) hij heeft geen usb aansluiting en 3) hij kan volgens de website niet routeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DJSmiley schreef op 26 January 2003 @ 16:20:
Trouwens, demon heeft nooit over de router gesproken, dus dat is mooi meegenomen dat ie dat kan, bij de order enz ging het echter om een MODEM..
Stond op de Demon site niet welk type modem je kreeg dan?
Als daar een modem stond met router-functies, lijkt het me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 16:30

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

er staat bij produktbeschrijving welke modem je krijgt

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 27 January 2003 @ 13:09:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat stap 2 wordt uitgevoerd? Op 10-01-2003 (17 dagen geleden) is mijn order ingediend en ik heb verder niks van Demon gehoord.
Hiertussen zit idd een lange overbruggingstijd. In dezer dagen zul je fase verder zijn, mits je goed gekeurd wordt door hun DSL partner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
OlafvdSpek schreef op 27 January 2003 @ 13:09:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat stap 2 wordt uitgevoerd? Op 10-01-2003 (17 dagen geleden) is mijn order ingediend en ik heb verder niks van Demon gehoord.
Ik had hem een da eerder ingediend en kreeg afgelopen vrijdag eindelijk de update waarin gezegd werd dat er een lijntest zou worden uitgevoerd. Nu zit ik 100 meter van de centrale, dus ik heb hoop :) Weet iemand hoe lang het ongeveer kan duren voordat de aansluiting nu klaar is? Wil eigenlijk deze week mijn kabel abbo opzeggen, maar dan ben ik per 1 maart verbindingsloos, en dat overleef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op 27 January 2003 @ 13:58:
[...]
Ik had hem een da eerder ingediend en kreeg afgelopen vrijdag eindelijk de update waarin gezegd werd dat er een lijntest zou worden uitgevoerd. Nu zit ik 100 meter van de centrale, dus ik heb hoop :) Weet iemand hoe lang het ongeveer kan duren voordat de aansluiting nu klaar is? Wil eigenlijk deze week mijn kabel abbo opzeggen, maar dan ben ik per 1 maart verbindingsloos, en dat overleef ik niet.
Jij kunt je provider nog opzeggen: Die van mij (Rendo de Kooi :( ) is OPGEHEVEN :)

Het schijnt dat die lijntest wel snel moet gaan. Zit zelf ook in de fase dat er een lijntest uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steenvoorde schreef op 27 January 2003 @ 20:33:
[...]

Hoera! :)

Dat gaat dan toch sneller dan ik dacht, kan nu nog snel mijn oude verbinding opzeggen. Enne ... deze week al rustig de modem installeren. :P Maar, las ik het nou goed? Is er een kans dat de verbinding al werkt voor 'ie daadwerkelijk opgeleverd wordt?
Lijkt me niet onwaarschijnlijk: De systeem account is al voor je aangemaakt. Het enige waar jij nu nog op moet wachten is totdat KPN jouw lijn vrijgeeft voor ADSL, zodra dit gebeurt stuurt KPN een bericht naar Demon. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat jij in de tijd die tussen KPN en Demon zit al kunt verbinden.

Zeker weet ik het helaas niet, dan moet je bij Demon zelf zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik heb denk een klein probleempje, eik eigenschuld :( Maar ik heb dus me aangemeld voor adsl bij Demon met de telefoonnummer van de huidige bewoners. Want destijds toen ik mij aanmeldde, ging ik ervan uit dat de lijnmeting binnen 1 week :? ofzo wel is gebeurd. En dat is dus niet zo, en hebben de huidige bewoners hun nummer meegenomen naar hun nieuwe huis. Levert dat misschien problemen op? En kan ik het nog (kosteloos) doorgeven aan demon, zodat ze het kunnen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:54:
[...]

Lijkt me niet onwaarschijnlijk: De systeem account is al voor je aangemaakt. Het enige waar jij nu nog op moet wachten is totdat KPN jouw lijn vrijgeeft voor ADSL, zodra dit gebeurt stuurt KPN een bericht naar Demon. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat jij in de tijd die tussen KPN en Demon zit al kunt verbinden.

Zeker weet ik het helaas niet, dan moet je bij Demon zelf zijn :P
Hmm ... dus hiervoor ben ik afhankelijk van KPN? Geeft me niet zo'n fijn gevoel ;)

Maar ik zal het rustig afwachten, Demon ga ik hiervoor niet lastig vallen. Die hebben het druk genoeg. :P

Maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
O.D.Smolik schreef op 27 January 2003 @ 22:32:
Ik heb denk een klein probleempje, eik eigenschuld :( Maar ik heb dus me aangemeld voor adsl bij Demon met de telefoonnummer van de huidige bewoners. Want destijds toen ik mij aanmeldde, ging ik ervan uit dat de lijnmeting binnen 1 week :? ofzo wel is gebeurd. En dat is dus niet zo, en hebben de huidige bewoners hun nummer meegenomen naar hun nieuwe huis. Levert dat misschien problemen op? En kan ik het nog (kosteloos) doorgeven aan demon, zodat ze het kunnen wijzigen?
Het lijkt mij wel dat dit problemen gaat geven. Ik zou Demon bellen als ik jou was om de situatie uit te leggen. Anders heb je kans dat je alles opnieuw moet aan vragen en alsnog aansluitkosten en modem moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft iemand die mailkick al getest ? Ik heb nu een qmail servertje draaien en alles zo geconfiged dat het draait op mijn subdomein.. Port 25 heb ik open gesteld zoals zij vermelden op hun website (voor een aantal ip's) Maar het wil nog niet echt lukken.. iemand daar al ervaring mee ?

Weet iemand precies hoe ze dat doen? Komen de mails die je richt aan 'gebruiker@sub.demon.nl' eerst in je pop inbox en vanuit daar worden ze weer verder verstuurd, of ben je je pop inbox gewoon kwijt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Erhnam op 28-01-2003 18:56 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
O.D.Smolik schreef op 27 January 2003 @ 22:32:
Zoiets had ik ook. Verkeerde contractgegevens opgegeven. 8)7 Ik kreeg te horen dat mijn order niet meer door kon gaan. Ik zou dus zsm bellen of mailen om te kijken of er nog iets aan te doen is. Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Demon heeft het momenteel heel erg druk met het opleveren van alle DSL-verbindingen omdat in deze periode 80 % van de verbindingen worden geleverd.
Dit heb ik begrepen uit alle (urenlange) gesprekken die ik met de verschillende helpdesks heb gevoerd.

Om die reden zullen de aanvragen vanaf ± 10-1 (dit is geen officiële info ofzo, dit schat ik !) waarschijnlijk vertraging op lopen, om de druk op de helpdesk niet nog hoger te maken dan hij nu al is.

Op zich is het wel goed geregeld bij Demon, ik heb al een stuk of 10x gebeld (waarom leg ik zo uit) en de wachttijd is gemiddeld 3-5 min. dus dat valt erg mee (ze geven ook bij het bellen aan dat "het langer kan duren dan U normaal van ons gewend bent".

Ik heb namelijk een probleem met mijn verbinding, deze is gister (27-01, voor verdere statusmeldingen zie mijn eerdere posts) opgeleverd.

Alles werkt namelijk goed, behalve (ADSL) internet zelf :X :| |:(
Ik heb namelijk ISDN hier thuis liggen (NT1 = versie S3 overigens), alle lampjes op het CopperJet 811 Modem branden goed:
• GDMT - oranje
• 1 M (1 Megabit) - oranje
• ADSL - oranje
• TxD (Transmit) - knippert af en toe oranje
• RxD (Recieve) - knippert niet :'(
• Ethernet - oranje
• Power - groen

Ik heb het geheel aangesloten zoals het moest en alles ingesteld zoals het moest (eigenlijk meer weghalen dan toevoegen, maar goed).

Nu zou ik dan een IP moeten krijgen via DHCP en dit kan ik dan checken (volgens "hun") via winipcfg (Win ME), dan doe ik alles vrijgeven --> alles vernieuwen.
Dan loopt hij soortemet "vast" en krijg ik uiteindelijk een foutmelding dat hij de DHCP server niet kan vinden.

Nu heeft een man bij de helpdesk er een ticket van gemaakt en gaat BBned mijn lijn langslopen om te checken of hij wel goed opgeleverd is, mocht dit niet werken dan sturen ze (gratis als het niet aan mij lag) een monteur langs om het aan mijn kant te checken.

**Overigens ga ik pas betalen als het geheel ook goed werkt, wat op zich wel coolant is vergeleken met de Casema/UPC-acties die iedereen wel kent :)**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
d-super schreef op 24 January 2003 @ 00:14:
kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn lijn opgeleverd was,een uur later stopt het modem er mee(zal wel toeval zijn) :( :( alleen het powerlampje brand nog.
Afijn ik een Alcatel Speedtouch modem eraan gehangen,had ik nog liggen,krijg ik nog geen verbinding :( Het lampje "line tx"blijft knipperen,lan blijft uit.Alles voor de zekerheid vervangen,kabel,netwerkkaart er gebeurd niks. Kabel en netwerkkaart aangsloten op mijn Chello kabelmodem,alles werkt. Kabel en netwerkkaart zijn dus goed. Ik de helpdesk gebeld (voor de tweede keer deze week,snelheid was ook al te laag,nog niet verholpen)helpdesk komt er ook niet uit. Moet nu het modem opsturen,zal wel weer een tijdje gaan duren helaas....
Al met al niet echt een goed begin...

ps:iemand een idee heeft wat er loos kan zijn?
Uiteindelijk toch opgelost,modem heb ik opgestuurd (gratis) en ik krijg een andere,mijn verbinding werkt nu ook goed. Bij de copperjet moet je een cross cable gebruiken en bij de alcatel speedtouch home een gewone kabel. Na wat instellingen in het modem veranderd te hebben (in samenspraak met de hepldesk) werkt alles naar tevredenheid :) :) :) :) O ja, effe een leermoment voor de chello helpdesk: Demon helpdesk belt WEL terug als zij dat beloven,hulde hiervoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

flipjevandejam schreef op 28 januari 2003 @ 22:50:
Ik heb namelijk een probleem met mijn verbinding, deze is gister (27-01, voor verdere statusmeldingen zie mijn eerdere posts) opgeleverd.

Alles werkt namelijk goed, behalve (ADSL) internet zelf :X :| |:(
Ik heb namelijk ISDN hier thuis liggen (NT1 = versie S3 overigens), alle lampjes op het CopperJet 811 Modem branden goed:
• GDMT - oranje
• 1 M (1 Megabit) - oranje
• ADSL - oranje
• TxD (Transmit) - knippert af en toe oranje
• RxD (Recieve) - knippert niet :'(
• Ethernet - oranje
• Power - groen

Nu zou ik dan een IP moeten krijgen via DHCP en dit kan ik dan checken (volgens "hun") via winipcfg (Win ME), dan doe ik alles vrijgeven --> alles vernieuwen.
Dan loopt hij soortemet "vast" en krijg ik uiteindelijk een foutmelding dat hij de DHCP server niet kan vinden.
Gefeliciteerd!! ;) Hier exact hetzelfde probleem. Geen Receive :( BBned doet vandaag een lijncheck, ik ben benieuwd. KPN zal wel een foutje gemaakt hebben met aansluiten ofzo.... Op zich wel slordig, maar goed, het is druk, en ze reageren gelukkig prima op de telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Nee, ik heb net nog een keer gebeld met Demon.
Zij vertelden mij dat het probleem waarschijnlijk bij hun ligt aangezien alle lampjes van de verbindingen wel (goed) branden.

Als het goed is (en je hebt hetzelfde probleem als ik en vele met "ons" schijnt) brand het adsl en het 500k of 1 M lampje wel gewoon en dus is de lijn wel gewoon goed opgeleverd.

Wat het nog zou kunnen zijn is dat de DSLAM nog niet goed voorbereid is, of dat een firmware upgrade van het modem (CPJ 811) een oplossing zou kunnen bieden...

Verder zou ik het anders ook niet weten, bij Demon zeiden ze dat het om foutnr 196 gaat, waar veel mensen momenteel last van hebben en dat het een algemene windowsfout zou (kunnen) zijn, dit zijn ze nu aan het uittesten en daar waren ze een paar dagen mee bezig en dan zouden ze mij terugbellen :).

Ik heb tot nu toe getest met Win ME, dus als andere mensen met dit probleem ook even aan zouden kunnen geven welk OS ze gebruiken, graag ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lethal schreef op 28 January 2003 @ 18:45:
Weet iemand hoever demon ongeveer is met het verwerken van de aanvragen?

Ik ben numertje 2439 en ben sinds 12 - 01 op status ingediend.
Kwil wel eens weten hoelang het nog duurt voor stap 2 komt...
Ik ben bang dat de aanvragen niet op volgorde worden afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het per regio/centrale wordt afgehandeld. Lijkt me ook logisch, ze gaan natuurlijk niet tig keer per centrale een aanvraag afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen nou eens stopt met te jammeren over zijn of haar
'nog niet gereed' verbinding, ze hebben het druk bij Demon.

En ja!, het kan zijn dat iemand die 800 aanvragen later dan jij zit, eerder wordt geholpen. Bad luck!

Er is een voordeel, als je 'oude' aansluiting per 1 maart wordt opgezegd, en demon 'langer' op zich laat wachten, scheelt het je gewoon geld.

(p.s. ik heb aanvraagnummer 830 ofzo en wacht nog steeds op lijnmeting, denk dus niet dat ik het al heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:03:
Als iedereen nou eens stopt met te jammeren over zijn of haar
'nog niet gereed' verbinding, ze hebben het druk bij Demon.

En ja!, het kan zijn dat iemand die 800 aanvragen later dan jij zit, eerder wordt geholpen. Bad luck!

Er is een voordeel, als je 'oude' aansluiting per 1 maart wordt opgezegd, en demon 'langer' op zich laat wachten, scheelt het je gewoon geld.

(p.s. ik heb aanvraagnummer 830 ofzo en wacht nog steeds op lijnmeting, denk dus niet dat ik het al heb)
Dat weten we, daarom jammeren we ook hier en niet bij de Demon helpdesk :)

Wel vreemd dat ze je lijn nog niet doorgemeten hebben. Ik heb nummer 2041 en ben momenteel op mijn modem aan het wachten (wordt deze week verstuurd). Waar woon je ergens? Misschien handelen ze de orders per regio af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

flipjevandejam schreef op 29 januari 2003 @ 12:15:
...Ik heb tot nu toe getest met Win ME, dus als andere mensen met dit probleem ook even aan zouden kunnen geven welk OS ze gebruiken, graag ! :)
XP hier, maar ik denk niet dat het OS er iets toe doet als het probleem in de hardware zit. Toch we slordig dat ze opleveren terwijl de DSLAM's wellicht nog niet klaar waren, of dat ze een modem leveren met een onjuiste firmware.
Dag 6 encounting..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 17:07

Cybje

First Post!

Microkid: dat lag aan BBned die ergens in het midden van het verwerken van Demon orders spontaan op dat idee kwam. Dat was voor Demon dus ook nieuw dat BBned niet echt rekening houdt met dat soort dingen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Zo kwam hier ook maar weer eens kijken. Volgens bij ben ik echt 1 van de laatste die van hun aanbieding gebruik heeft gemaakt. #2609 :)
Maaruh ik ook tot nu toe nix gehoord helaas, maar dat is zo te lezen niet ongewoon.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Cybje schreef op 29 januari 2003 @ 17:41:
Microkid: dat lag aan BBned die ergens in het midden van het verwerken van Demon orders spontaan op dat idee kwam. Dat was voor Demon dus ook nieuw dat BBned niet echt rekening houdt met dat soort dingen.
Ah, dat verduidelijkt de zaken weer wat. Maar wat ik dan wel vreemd vind, als dat wij tweakers blijkbaar weten wat het probleem is, Demon dat niet schijnt te weten want ze zijn al 6 dagen aan het uitzoeken waarom het bij mij (en anderen) niet werkt.... Zet je aan het denken...

Weet iemand trouwens waar ik firmware 4.30 voor de CJ813 kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 29-01-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 17:07

Cybje

First Post!

Ik weet ook niet of het nou echt de bedoeling is dat tweakers dit weten :P

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die inmiddels de copperjet 810 als router heeft ingesteld?
anders moet ik toch een router kopen....

of mijn freesco omgooien van chello naar demon... weet iemand de freesco instellingen van demon, google en got search leverden nix op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:45:

of mijn freesco omgooien van chello naar demon... weet iemand de freesco instellingen van demon, google en got search leverder nix op....
Lol, zie demon.nl.support ;)
Anyway: Mac adres van je freesco bak aanmelden bij Demon, of gewoon netwerkkaartje overzetten.
Daarna je freesco bak op DHCP zetten en gaan. Modem is (default) als een bridge geconfigged. PC (of router of whatever) erachter op DHCP zetten en klaar.

Afhankelijk van je chello regio zal je freesco bak mogelijk zelfs al op dhcp staan, in dat geval moet je alleen even het macadres aanmelden.

btw: wrom koop je niet een losse router? Sweex dingen zijn nog geen 60 EUR. Da's goedkoper op termijn dan een complete PC + freesco 24/7 stroom te laten zuipen. Alleen kan die dan geen mail afhandelen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 06-09 08:25
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:45:
...
Dat hoeft niet ik kwam laatst dit :http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm tegen toen ik naar gegevens zocht over de 810

En Smiley heb jij de spullen al of moet jij ook nog een paar weken wachten??

[ Voor 10% gewijzigd door tita_tovenaar op 30-01-2003 17:34 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tita_tovenaar schreef op 30 januari 2003 @ 17:18:
[...]

Dat hoeft niet ik kwam laatst dit :http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm tegen toen ik naar gegevens zocht over de 810
hmm als je me echt gek wilt hebben dan moet je dit wel tiepen 8)7 hehehe

lees maar een aantal posts terug, en dan kan je zien dat ik hier dus al 2 weken mee aan het klooien ben...

maar bedankt voor je inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Goed, even een update voor de personen bij wie Demon het nog niet doet: ik heb net weer gebeld met een techneut van het DSLexpress team. Het probleem is ondertussen bekend, maar ze weten nog niet wat de oorzaak en oplossing is. Het ligt nu bij BBned om op te lossen. Als het opgelost is zullen ze weer bellen. Op mijn vraag waarom ze niet even klantvriendelijk zijn en iedereen even een mailtje sturen met dit verhaal had hij geen antwoord. Er zijn momenteel iets van 30 personen waarbij het niet werkt. Over hoe lang het nog gaat duren wist hij ook niks. Ik vroeg "dagen, weken, maanden?". Het zou in ieder geval geen weken of maanden gaan duren. Ik heb meteen aangegeven dat ik verwacht dat er niks in rekening gebracht zou worden zolang het niet werkt. Dat wist hij ook nog niet. Bij een business abonnement zou wel gecrediteerd worden, maar bij consumenten was dit niet gebruikelijk. Daar was ik het dus niet mee eens, heb ik aangegeven. Ik zit al een week zonder, dus betaal die week ook niet. Simpel!

Conclusie: we blijven maar weer wachten.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 05:25
Ik heb enkele dagen voor de deadline het 1024 abbo aangevraagd. Eerst kreeg je de afkoel periode, maar alreeds een week of 2 daarna kreeg ik een e-mail binnen dat de meting is uitgevoerd, ADSL van Demon mogelijk is en mijn modem binnen enkele dagen binnen moet komen. Dat mailtje is nu van 5 dagen geleden en de modem is er nog niet, maar ik heb goede hoop!

Ik vind het erg vlot gaan. Ik heb geen zin om 35 pagina's terug te lezen, maar de meeste reacties zijn erg positief. Al dan niet over het werken, dan wel over de service. En dat is belangrijk! Het hoeft niet in één keer te werken, als er maar service is!

Ik ga van Chello over op ADSL. Van 1.5Mb naar 1Mb. Maar van 64Kb upstream naar 512Kb upstream! YEAH BABY! Wacht maar tot ik het adres van m'n website spam! ;-)

Maar serieus, ik werd letterlijk GEK van Chello en/of UPC, hoewel de verbinding over het algemeen vrij goed was. Ik woon in Ridderkerk, onder Rotterdam. Maar ik ben blij als ik ADSL heb en hopelijk geen problemen meer heb. Het viel me trouwens mee dat Chello nog gereageerd heeft op de fax die ik gestuurd heb om mijn account op te zeggen. Meestal reageert Chello gewoon niet. :r

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Microkid, ik zit ook nog steeds op het heilige telefoontje te wachten over dat het eindelijk werkt.
Ik heb bij eerdere gesprekken ook gevraagd/naja meer gezegd (!), dat ik niet wil/ga betalen totdat de verbinding ook daadwerkelijk werkt.
De medewerker van Demon bevestigde dit toen ook, dat er pas gefactureerd gaat worden ten tijde van goede werking van de verbinding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dvdstelt schreef op 31 January 2003 @ 11:37:
Ik vind het erg vlot gaan. Ik heb geen zin om 35 pagina's terug te lezen, maar de meeste reacties zijn erg positief. Al dan niet over het werken, dan wel over de service. En dat is belangrijk! Het hoeft niet in één keer te werken, als er maar service is!
Dan moet je 1000 posts/page doen, dan hoef je maar 9 pagina's te lezen ;->
Ik ga van Chello over op ADSL. Van 1.5Mb naar 1Mb. Maar van 64Kb upstream naar 512Kb upstream! YEAH BABY! Wacht maar tot ik het adres van m'n website spam! ;-
Had Chello geen 128 kbit/s up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet imand hoe het met de newsserver is ,van Demon...
van XS4all is dat iig oke.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 19:10:
weet imand hoe het met de newsserver is ,van Demon...
van XS4all is dat iig oke.... :)
Deze vraag is al eerder gesteld, moet je even het topic door bladeren. Heb trouwens zelf nu al een tijd Demon en ben nog steeds erg tevreden. Geen klachten tot nu toe :)