Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:29:
Vraagje, ik heb het modem al binnen, maar nou staat er in de brief die daar bij zat, dat de lijn nog niet opgeleverd is en dat dat nog ongeveer 3 weken kan duren. Nou heb ik in dit topic gelezen dat er mensen waren die voor dat de lijn was opgeleverd al verbinding hadden. Dus nu heb ik alles ook maar voor de gein ff aangesloten en toen gingen alle lampjes op mijn modem(810) gewoon branden. Toen ik mijn Explorer opende kreeg ik verbinding en werd ik meteen naar het adres gestuurd waar je je Mac-adres moet invoeren.

En nu dan de vraag, kan en mag ik dit dan al doen/proberen of moet ik hiermee wachten, totdat de lijn is werkelijk is opgeleverd, om zo wie weet allerlei registratie en weet ik wat voor problemen te voorkomen.

Hoe is dat gegaan bij de mensen die zo'n gelijksoortig iets hadden?

Ik kan trouwens niet op een ander web-adres komen.
Van wat ik heb begrepen kan je gewoon internetten. Dat je niet op andere sites kan komen klopt, had ik ook. Nadat je je MAC adres hebt opgegeven krijg je een vast IP adres, en dan kan je wel surfen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:44:
[...]

ik heb hetzelfde dus nu ook??
vaag probleem
En nu werkt ie weer.
Ze zullen wel een databaseprobleempje gehad hebben of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 21:19:
ADSL werkt vanaf Nt1 model S4. S1 tot S3 werken allemaal niet.

Als je die hebt geef het aan bij je aanvraag en je krijgt een S4 of S5 meegestuurd. Anders moet je weer een KPN-montuer laten komen die hem omruilt. En dat is heel omslachtig. Dus controleer het ff voordat je ADSL aanvraagt..........
Toch werkt het hier prima met een met een NT1 S1 en een Alcatel Speedtouch (pro tweaked).

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Sigh, je mag bij Demon niet eens 120GB aan dataverkeer doen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Pfff... * DJSmiley begint zich af te vragen of ik ooit nog online kom... sinds 31-12 al op linetest..

Gebeld, verhaal dit, dat, ik wacht nog ff af, maar als midden volgende week er nog nix is moet ik toch ff boos worden ;)

20-12 aangevraagd, dus 8 weken zijn voorbij. Op zich is dat allemaal niet zo erg, maar 3 mrt komt Chello m'n modem halen, en dat is WEL minder.... dus dan moet ik wel weer online zijn, geen zin in telefoontikke

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 00:17:
Sigh, je mag bij Demon niet eens 120GB aan dataverkeer doen :)
Oh melding gehad dat het toch iets teveel van het goede was??

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Als we nou allemaal 120GB per maand doen, komt 't gemiddelde waarop de fup gebaseerd wordt hoger te liggen, minder kans op een waarschuwing dan :)
Alleen zal dan het tarief wel omhooggaan :(

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JT schreef op 11 February 2003 @ 19:23:
[...]

Je moet zowiezo niet snel opgeven. Toch was bij mij alles na 1 mailtje geregeld :D
Dan had je geluk denk ik. Ik heb nog even gebeld en ik moet opnieuw aanvragen, maar krijg geen korting. Dat wordt dus Cistron denk ik.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Hmm...nou is het dus weer niet goed en probeert die mongool het me weer te ontzeggen :/ Ik ga morgen ff bellen naar een hoger persoon bij Demon. Als ze het nou niet willen doen dan ga ik proberen om alleen geen install kosten te hoeven betalen, heb zelf een modem.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
JT schreef op 13 February 2003 @ 20:10:
Hmm...nou is het dus weer niet goed en probeert die mongool het me weer te ontzeggen :/

Does ff normaal joh...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Sorry hoor, maar tot 2 x aan toe mij iets beloven en dan zeggen dat het niet kan ? Moet ik dan zeggen 'die uberrelaxte gast die nooit iets fout doet' ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Verwijderd

Heb et nu sinds 3 dagen aan de praat...toch best snel gegaan eigenlijk tussen aanvraag en echt kunnen surfen.

Ben zeer tevreden.
Haal toch tegen de 225kb download en zon 52kb upload, das verbetering tov chello. Het fijnst is nog dat ik nu weer kan uploaden zonder dat mijn downloads direct in speed instorten(15k upload was 15k download bij chello, ik heb dat wel eens eerder geroepen hier en werd net niet voor malloot uit gemaakt, lag aan tcp/ip protocol werd gezegt, ik weet nu wel beter dus...)

Ping lijkt prima in orde, gamen gaat voor et gevoel stabieler, nog niet veel kunnen doen tot nu toe.

Kortom geen spijt en heb de 15€ meer betalen er graag voorover......

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 23:03 . Reden: typos ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Even een demonstratie van de stabiliteit van mijn verbinding na vier weken gebruik. Ben er qua max speed wel op achteruit gegaan t.o.v. Chello, maar ik weet precies wat ik aan mijn verbinding heb en dat vind ik wel belangrijk omdat ik de verbinding ook voor het werk gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/got/download.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/got/upload.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/got/ping.gif

Kortom, erg tevreden over mijn verbinding tot nu toe.

• flipjevandejam
  • Laatst online: 14:53
DJSmiley schreef op 13 februari 2003 @ 00:26:
Pfff... * DJSmiley begint zich af te vragen of ik ooit nog online kom... sinds 31-12 al op linetest..

Gebeld, verhaal dit, dat, ik wacht nog ff af, maar als midden volgende week er nog nix is moet ik toch ff boos worden ;)

20-12 aangevraagd, dus 8 weken zijn voorbij. Op zich is dat allemaal niet zo erg, maar 3 mrt komt Chello m'n modem halen, en dat is WEL minder.... dus dan moet ik wel weer online zijn, geen zin in telefoontikke
Pak dat modem dan maar vast uit de kast...
Sorry dat ik zo pessimistisch ben, maar boos worden is denk ik de enige optie voor jou, gezien de ervaringen die ik inmiddels heb met Demon en hun Support :r

Ik heb namelijk nu ± 3 weken mijn "lijn opgeleverd" gekregen en nog werkt het niet, op zich geen probleem aangezien het ook nog binnen de "oh zo heilige 8 weken" valt bij mij.

Ik heb gister weer eens gebeld om te checken hoe het ervoor staat.
Gelijk nadat mijn lijn opgeleverd was werkte het niet en ging ik bellen, die dag is me toegezegd (28-01-03) dat er een lijnmeting zou volgen door BBned (ticketnr 1731, ter info).

Wat blijkt nu dus, na 3 weken, er is helemaal geen lijnmeting aangevraagd/verwerkt of wat dan ook ! :( |:(
Dat vertelde Niels van Gelderen mij (ik noem namen ivm. duidelijkheid), deze gast werkt er pas 3 weken naar hij zei en met hem heb ik pas sinds vrijdag contact gehad over mijn zaak.
Hiervoor heb ik allerlei mensen, o.a. "Baltazar" die mij heeft toegezegd dat er lijnmeting verricht zou worden ! Dit is dus helemaal niet gebeurd ! :(

Nu is dan gister (12-02-03) de lijnmeting eindelijk aangevraagd bij BBned en dus over een week is daar uitslag over ("als alles goed gaat", waar ik dus sterk aan twijfel) en dan belt "Niels van Gelderen" mij terug (als het goed is dus hè).

Ik voel me genaaid, omdat ik door verschillende personen van de supportafdeling daar is toegezegd dat "er hard aan het probleem gewerkt wordt en dat er een aparte afdeling voor opgericht is omdat er een groot aantal mensen last van hebben" (inmiddels 100 schijnt btw.).

Er is dus de afgelopen 3 weken helemaal niets gebeurd, iig niets concreets waardoor ik het gevoel kreeg/kan krijgen dat er serieus met mij als geïnteresseerde klant omgegaan word :(.

Oja, over die "8 weken opleverdtijd", dat zegt helemaal niets, nada, noppes, nul. Het is een streeftijd en het geeft je helemaal niets, geen garanties of rechten of wat dan ook !

Pfff, dit moest er ff uit, het was wel (weer) een heel verhaal, maar ik vond het, het wel waard ;(

• DJSmiley
Naja, ze hebben mij inmiddels 3x uit eigen initiatief gebeld. Maar goed, ik heb liever inet dan een telefoontje natuurlijk.
Op zich heb ik er geen onprettig gevoel bij dat t wat langer duurt, maar kut vind ik t natuurlijk wel.

Ook zijn de verhalen soms iets dubieus, en idd, de indruk wordt wel gewekt: "wacht maar, ik weet niets, en wil ook niets uitzoeken"

Maar goed, we wachten wel ff af.

Overigens heb ik gewoon al linesync, maar volgens Demon gebeurde dat wel vaker spontaan, geeft niets aan over m'n status. :? :? Naja, ik ben zeker gek ofzo.. Whatever... ( http://www.djsmiley.com/adsl/status_01_02_2003.jpg )

3 maart komt Chello m'n modem ophalen. Wacht nog heel even af, en anders maar weer bellen, maar dan wat meer dwingen ;)

Bedoel, weer ISDN-nen omdat Demon maanden over een aansluiting doet ? Don't think so.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 13-02-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Wellicht wel bekend, maar de Demon Helpdesk kan je eigenlijk niet helpen als het om lijn problemen gaat. De helpdesk is er alleen voor de standaard problemen (ip nummer, wachtwoord enz enz). Voor technische problemen moet je echt het DSL Express team hebben (0800-0251234). En je moet ze achter de broek aan zitten. Een lijntest kan in een paar dagen gedaan zijn. Als je langer dan een week niks hoort, gewoon terugbellen.
Ik had ook grote problemen met de lijnoplevering. Vrijdag gebeld, er zou een lijntest gedaan worden. Woensdag zelf maar weer gebeld, bleek de lijntest al gedaan: "was u niet gebeld dan?".
Kortom: zelf wat actie ondernemen helpt een hoop bij Demon.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of nu de leveringsproblemen van de modems over zijn...
Ik bedoel het jeukt best wel op het moment dat je lijn is opgeleverd en je niet kan internetten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Prozzie schreef:
Het fijnst is nog dat ik nu weer kan uploaden zonder dat mijn downloads direct in speed instorten(15k upload was 15k download bij chello, ik heb dat wel eens eerder geroepen hier en werd net niet voor malloot uit gemaakt, lag aan tcp/ip protocol werd gezegt, ik weet nu wel beter dus...)
Toch is het zo. Een volgestopte upload veroorzaakt een vertraagde download. Als dit niet zo is dan heb je dat te danken aan de overhead of tunneling die meestal van toepasisng is bij DSL en dus ook bij Demon. Roep dus niet te snel ongefundeerde onzin over chello (gefundeerde is er genoeg) of tcp/ip-gedrag bij kabelinternet in het algemeen, maar vraag liever hoe het komt.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Beetje offtopic hè Tonnes, start er dan een nieuwe discussie over als je over Chello/kabelinternet wilt praten/bekvechten, daar gaat het hier namelijk niet om.

Ik heb het overigens wel de hele tijd over het DSL Expressteam, niet over de supportafdeling, sorry voor de verwarring.
Maar deze zou dus al 2x een lijnmeting gedaan moeten hebben ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Hmmm, ik probeerde net m'n status bij Mijn DSl Express op te vragen en na het invoeren van m'n systeemnaam / password krijg ik in plaats van de gebruikelijke mogelijkheden van status, upgraden en annuleren nu gewoon de mainpage in dat frame?

Hebben andere mensen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dezelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
flipjevandejam schreef op 14 February 2003 @ 14:15:
Beetje offtopic hè Tonnes, start er dan een nieuwe discussie over als je over Chello/kabelinternet wilt praten/bekvechten, daar gaat het hier namelijk niet om.
Ik dacht het niet. Er werd hier ten onrechte iets positiefs gezegd over Demon waarbij onzin werd beweerd over (chello en) tcp/ip, en het is denk ik niet zo erg om dat hier dan ook even recht te trekken. Het ging me daarbij niet om bekvechten ten gunste van chello, want waarschijnlijk :r ik net zo op ze als iedereen hier maar als je voor Demon wilt pleiten, en dat zien we graag, doe dat dan met goede argmenten en deel je ervaring op basis van feiten en/of kennis, that's all. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonnes schreef op 14 February 2003 @ 13:55:
[...]
Toch is het zo. Een volgestopte upload veroorzaakt een vertraagde download. Als dit niet zo is dan heb je dat te danken aan de overhead of tunneling die meestal van toepasisng is bij DSL en dus ook bij Demon. Roep dus niet te snel ongefundeerde onzin over chello (gefundeerde is er genoeg) of tcp/ip-gedrag bij kabelinternet in het algemeen, maar vraag liever hoe het komt.
Dat had ik gedaan maar geen reacties meer......dus heb et daarna voor nonsense gehouden.
Ondanks dat je het ongefundeerd noemt is het een voordeel van demon dus dat de overhead zo is dat je snelle download houd als upload maximaal gebruikt word. want chello leverde die optie niet ondanks dat ik met slechts een ander persoon moest delen in de straat(dus zeer goede constant snelle chello verbinding had)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:53 . Reden: toevoeging en typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:49:
[...]

Dat had ik gedaan maar geen reacties meer......dus heb et daarna voor nonsense gehouden.
Ondanks dat je het ongefundeerd noemt is het een voordeel van demon dus dat de overhead zo is dat je snelle download houd als upload maximaal gebruikt word. want chello leverde die optie niet ondanks dat ik met slechts een ander persoon moest delen in de straat(dus zeer goede constant snelle chello verbinding had)
Welk Demon abo heb je nu dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2048/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Cybje

First Post!

Ik heb vandaag m'n modem binnen gekregen (besteldatum 06 januari 2003, leverdatum 15 februari 2003) met een brief dat de DSL Aansluiting nog niet meteen werkt. Eigenwijs als ik ben natuurlijk meteen m'n modem en de splitter aansluiten. Toen begon m'n ISDN aansluiting wazig te doen (NT1 S4 kastje heb ik overigens), m'n ISDN telefoon kreeg geen verbinding ofzo. Maar na 2 keer proberen werkte het gewoon en waren er geen problemen meer, dus kan ergens anders aan hebben gelegen.
Daarna ADSL modem aangesloten op PC en even pump -i eth1 gedaan op de betreffende bak, kreeg een leuk tijdelijk IP'tje toen. Verbinding werkt dus gewoon. Heb nu 1.5 mbit/s + 2.0 mbit/s Demon DSL, maar die 1.5 aansluiting ga ik opzeggen. Alleen het is nogal lollig dat ik nu met 390 kilobyte/s download als ik die modems tegelijk gebruik :P

Maar okee, de levertijd was dus vrij netjes, de lijn werkt meteen (ondanks wat er in de brief stond), modem aansluiten is simpel (straks maar eens de handleiding lezen :P) en het werkt gewoon met m'n NT1 S4 kastje. Overigens hoorde ik van Demon dat de problemen met die NT1 kastjes alleen waren als de afstand tussen je huis en de centrale vrij groot was ofzo (3.5 km ofzo geloof ik, weet ik niet zeker).
Demon r0x0rz ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En dat vergelijk je met Chello?
512 kbit = 64 kbyte (Demon)
128 kbit = 16 kbyte (Chello)

Natuurlijk beinvloed 16 kb up bij Demon je down niet, je hebt immers nog 48 kb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:49:
[...]
Bij de meeste ADSL-providers is de overhead 20% (52/64=0.81, idem voor upload).
Bij normaal tcp/ip / kabel is 15%, of soms maar 3k (alhoewel 4 bij chello), 'handmatig' begrenzen van je theoretische max upload genoeg om de max down, zonder een dergelijke overhead (dus geen 53 uit 64 maar richting 64, bij 512 kbit down), te behouden. Je kan dus eerder zeggen dat je blij mag zijn om nu niet te hoeven begrenzen aangezien je toch al genoeg moet inleveren, maar ik zou niet zo gauw spreken over een 'voordeel' en een 'optie'...

En nu ophouden hoor. ;)

Heeft er overigens iemand positieve ervaring met uitstellen van de oplever- of in-dienst-datum bij Demon, bv. door het later aflopen van een kabelabonnement a.g.v een opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou ben ik van plan 2048/512 te nemen, maar zit nu met het probleem van de modem keuze. Ik wil namelijk mijn netwerk houden, 3 computers. Volgens de site van demon zijn er maar 5 goedgekeurde modems, die van alcatel en van allied namelijk.
Kan ik nou ook deze router gewoon nemen?? :
E-Tech ADSL Modem Router (analoog) + 4 poorts Switch

Ik heb nu namelijk al een router + chello. Maar usb modems word een beetje kut voor netwerk. en een externe modem, via router, wordt denk ik in totaal weer duurder en wat lastiger, aangezien ik mijn oude e-tech routertje dan gewoon verkoop. Dus zou ik die modem en router in 1 nou kunnen nemen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-02-2003 21:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 14 February 2003 @ 14:40:
Hmmm, ik probeerde net m'n status bij Mijn DSl Express op te vragen en na het invoeren van m'n systeemnaam / password krijg ik in plaats van de gebruikelijke mogelijkheden van status, upgraden en annuleren nu gewoon de mainpage in dat frame?

Hebben andere mensen daar ook last van?
Heb ik nu zelfs nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Demon Metro DSL abonnement. Het begon met 512/128 en is in oktober jl. geupgrade naar 768/128. Ik heb in de tijd dit abonnement genomen omdat ik er geen aparte telefoonlijn voor nodig had en aangezien ik net op kamers woonde ik geen zin had in die extra kosten.

Demons aanbieding was namelijk dat het een KPNlijn aanlegde als je die nog niet had en vervolgens de lijn omzette naar puur ADSL ipv telefoon & ADSL. Dit was natuurlijk heel aantrekkelijk.

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn abonnement. Echter mijn huisgenoot, die noodgedwongen een telefoonlijn aan liet leggen teneinde Mxstream te kunnen nemen, klaagt nu over zijn hoge kosten en stelde voor samen voor een DSL Express 2048/512 abonnement te kiezen, zodat we allebei voordeliger uit waren.

Belangrijk leek het mij om eerst te informeren bij Demon over de mogelijkheden van het overstappen van mijn huidige abonnement naar het nieuwe.

Demon wist mij het volgende te melden:
  • Het was niet mogelijk de account te upgraden, het was alleen mogelijk door mijn huidige abonnement te laten vervallen en een totaal nieuw abonnement te nemen. Hierdoor zou ik enkele weken geen internet hebben. Dit kwam doordat mijn huidige abonnement bij BabyXL is en het nieuwe bij BBned.
  • Ook was het idee door de actie bandbreedte te winnen en toch minder te gaan betalen niet reeel, want de 'overboeking' van BBned lag dermate hoog dat slechts 3 kwart van de totale bandbreedte benut kon worden. Dat is een enorm verschil met BabyXL, waar ik ongeveer 95% van de totale bandbreedte benut.
  • Het ontbreken van een telefoonlijn werd bij een nieuw abonnement wel een probleem aangezien Demon de toenmalige aanbieding alleen had omdat toen linesharing nog niet door hun werd ondersteund en dat nu wel het geval is.
Door deze informatie heb ik afgezien van overstappen, aangezien ik dan wel een telefoonlijn moet aanschaffen en ik daardoor ongeveer evenveel bandbreedte houdt zonder op de kosten veel vooruit te gaan.

Ik hoop dat mensen die willen overstappen c.q. beginnen aan een abonnement deze informatie in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flubber, hmjah, ik zou het maar lekker zo houden totdat je ooit gaat verhuizen...

Ik probeer trouwens al 3 dagen de status van mijn order te bekijken op Demon, maar daar gaat nu steeds iets mis! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 10:43:
Flubber, hmjah, ik zou het maar lekker zo houden totdat je ooit gaat verhuizen...

Ik probeer trouwens al 3 dagen de status van mijn order te bekijken op Demon, maar daar gaat nu steeds iets mis! :(
heb ik ook gehad (eind december aanvraag). Toen moest ik helemaal opnieuw een aanvraag indienen omdat er iets fouts was gegaan in hun database en zij m'n paswoord niet meer konden achterhalen. Uiteindelijk toch 3 weken na aanvraag online _/-\o_

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op 17 February 2003 @ 10:51:
[...]

heb ik ook gehad (eind december aanvraag). Toen moest ik helemaal opnieuw een aanvraag indienen omdat er iets fouts was gegaan in hun database en zij m'n paswoord niet meer konden achterhalen. Uiteindelijk toch 3 weken na aanvraag online _/-\o_
Ik heb modem/router al ontvangen. denk toch zeker niet dat ik me opnieuw moet aanmelden :D

edit:

HIJ DOET HET WEER; IK KAN WEER INLOGGEN. WOEI! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status bekijken op de site is weer mogelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
[quote]Cybje schreef op 15 februari 2003 @ 17:08:
...
Heb nu 1.5 mbit/s + 2.0 mbit/s Demon DSL, maar die 1.5 aansluiting ga ik opzeggen. Alleen het is nogal lollig dat ik nu met 390 kilobyte/s download als ik die modems tegelijk gebruik :P
...
quote]

Hoe werkt dat dan met 2 modems? Allebei op een ethernetkaart aangesloten?
Dan krijg je dus 2 ip adressen..

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

[quote]Chilly_Willy schreef op 17 February 2003 @ 12:17:
Cybje schreef op 15 februari 2003 @ 17:08:
...
Heb nu 1.5 mbit/s + 2.0 mbit/s Demon DSL, maar die 1.5 aansluiting ga ik opzeggen. Alleen het is nogal lollig dat ik nu met 390 kilobyte/s download als ik die modems tegelijk gebruik :P
...
quote]

Hoe werkt dat dan met 2 modems? Allebei op een ethernetkaart aangesloten?
Dan krijg je dus 2 ip adressen..
Hier werkt het als volgt:
De DSL modems hangen elk aan 1 kleine router (gewoon zo'n schattig lief klein doosje), elk hebben ze gewoon hun eigen default route. Beiden hangen ze samen met de netwerk router aan een switch. Aan deze netwerk router hangen overige netwerken (1 switch, 1 WLAN en 2 PC's via crosscable). Deze router gooit de ene verbinding dmv wat static routing tables over DSL router 1 of DSL router 2. Momenteel gaat eigenlijk alles by default nog over m'n oude DSL verbinding, behalve een aantal dingen zoals een deel van de news traffic en wat upload zut, die gaan over de nieuwe lijn omdat die sneller is. Uiteindelijk krijg je dus gebundeld een download van 3.5 mbit/s (1.5 + 2.0). Het werkt niet als je maar van 1 server download, omdat de verbinding dan over 1 modem gaat, maar met news download ik van 3 newsservers, dus het is vrij effectief om die routes dan te verdelen over de modems :)
Omdat je niet 2 default routes kunt hebben en je wel 2 verschillende IP's hebt moet je eigenlijk haast wel beide modems op verschillende routers planten. Het is vrij onnuttig, maar leuk als testsituatie hier voor hooguit 1 maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 10:30:
• Ook was het idee door de actie bandbreedte te winnen en toch minder te gaan betalen niet reeel, want de 'overboeking' van BBned lag dermate hoog dat slechts 3 kwart van de totale bandbreedte benut kon worden. Dat is een enorm verschil met BabyXL, waar ik ongeveer 95% van de totale bandbreedte benut.
• Het ontbreken van een telefoonlijn werd bij een nieuw abonnement wel een probleem aangezien Demon de toenmalige aanbieding alleen had omdat toen linesharing nog niet door hun werd ondersteund en dat nu wel het geval is.
3/4*2048>512, dus wat is het probleem?
Ik snap niet waarom ze nu ineens wel een telefoonlijn nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn CoppetJet 810 binnen. Nu wil ik deze graag als router (met DHCP) gaan gebruiken, zodat ik aan de hub/switch kan hangen. Ik kies daarom voor Routed RFC1483. Ik moet nu echter ook WAN Ip adres invullen. Deze krijg je dus automatisch toegewezen. Wat moet moet ik hier dan invullen, want ik kan de config natuurlijk niet saven en uploaden naar de CoppetJet. Of volstaat Bridged RFC1483 ook voor wat ik wil. :?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dan nog maar een keer.. want ik kan niet wachten op goed internet:
Nou ben ik van plan 2048/512 te nemen, maar zit nu met het probleem van de modem keuze. Ik wil namelijk mijn netwerk houden, 3 computers. Volgens de site van demon zijn er maar 5 goedgekeurde modems, die van alcatel en van allied namelijk.

Ik heb nu namelijk al een router + chello. Maar usb modems word een beetje kut voor netwerk. en een externe modem, via router, wordt denk ik in totaal weer duurder en wat lastiger, aangezien ik mijn oude e-tech routertje dan gewoon verkoop. Dus zou ik die modem en router in 1 nou kunnen nemen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tutti-frutti schreef op 17 February 2003 @ 17:10:
dan nog maar een keer.. want ik kan niet wachten op goed internet:

Volgens de Routershop kan die E-tech overweg met BBned, en dat is waar Demon mee werkt. Dus het antwoord zou "ja" moeten zijn. Maar je zou het ook gewoon aan Demon kunnen vragen. Heb ik ook gedaan voor de E-tech ISDN modem/router, en daar gaven ze ook een bevestigen antwoord op. Maar op support hoef je dan niet te rekenen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, misschien stomme 'voorbarige' vraag, maar ik sloot net die modem (813) aan die ik vorige week al had ontvangen,. lichtjes gmdt, 2mbit, adsl en eth gingen gewoon branden, maar de modem gaf geen ip door aan de pc. (pc gaf ook 'netwerk gevonden' aan)

Nou moet ik er wel bij vermelden dat de lijn nog niet 'officieel' opgeleverd is, is dit ook de oorzaak dat ik geen ip krijg? Zo ja, dan wacht ik gewoon nog even :). alvast bedankt.

ps. het TxD lampje knippert om de seconde ofzo. Het RxD lampje doet niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Ik heb zaterdag mijn modem binnen gekregen en vandaag even aangesloten en het werkte gelijk.

Alleen heb ik nog maar een 500K verbinding maar dat komt dnek ik omdat mijn verbinding nog niet officieel is opgeleverd.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er waar de handleiding staat voor een Alcatel ISDN SpeedTouch (tweaked) Home op Demon/BBNed? Op de site van demon staan bij DSL Express alleen de handleidingen om 3 andere modems aan te sluiten... Het modem wat ik heb staat wel in de lijst van geschikte modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.cistron.nl/node.php?id=175
deze werkte bij mij, groet Antoine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
Sorry rob, zag niet dat jij hier stond!
Je oompje.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

De levertijd van demon express 2048/512 , wordt gezegd in faq dat je ongeveer op 8 weken kan rekenen... maar is dat niet afhankelijk van die modem, omdat die slecht leverbaar zijn ?. Ik schaf zelf namelijk een modem aan. Duurt het dan nog steeds 8 weken voordat ik op adsl inet kan ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 10-09 11:08
Bij mij heeft het ook geen 8 weken geduurd. Ik kreeg vrij snel bericht dat ik het modem binnen enkele dagen toegestuurd zou krijgen. Toen heeft het nog 2 weken geduurd voordat hij kwam! :)

Maar ik kreeg daarbij een brief, dat het nog 3 weken kon duren voordat de aansluiting er was. 4 dagen later (zat weekend tussen) had ik ADSL.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dvdstelt schreef op 18 February 2003 @ 07:56:
Bij mij heeft het ook geen 8 weken geduurd. Ik kreeg vrij snel bericht dat ik het modem binnen enkele dagen toegestuurd zou krijgen. Toen heeft het nog 2 weken geduurd voordat hij kwam! :)

Maar ik kreeg daarbij een brief, dat het nog 3 weken kon duren voordat de aansluiting er was. 4 dagen later (zat weekend tussen) had ik ADSL.
Ja.. maar das met modem ;)... Het is namelijk nu zo.. als ik chello nu ga afsluitem, dan ist eind maart pas afgesloten, dus zou ik dan nu al demono moeten bestellen ? denk het zelf eigk wel.... Of weet iemand hioeveel weken de aansluiting ongeveer duurt, dus zonder modem besteld te hebben.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 17 February 2003 @ 16:36:
[...]

3/4*2048>512, dus wat is het probleem?
Ik snap niet waarom ze nu ineens wel een telefoonlijn nodig hebben.
Nou, omdat ik het met mijn huisgenoot ging delen, 2048/2=1024. Daar dan 75% van: tadaaaa 768 kbps. Daar schiet ik dus 0 bps mee op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

yo :P wat voor conctract krijg je bij demon? :P kn het nergens vinden op de site (dus hoe lang ben je gebonden aan het contract)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 14:46:
Nou, omdat ik het met mijn huisgenoot ging delen, 2048/2=1024. Daar dan 75% van: tadaaaa 768 kbps. Daar schiet ik dus 0 bps mee op?!
Je huisgenoot doet vast niet precies hetzelfde als jij. Gemiddeld heb je dus meer dan 50% van de verbinding voor jezelf.
Verder heb je minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 20:46
Alpha-xp schreef op 18 February 2003 @ 17:13:
yo :P wat voor conctract krijg je bij demon? :P kn het nergens vinden op de site (dus hoe lang ben je gebonden aan het contract)
# Wat is de contractsduur?

Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.

Staat in hun FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor nogal wat problemen. Is't nou echt zo erg bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:19:
Ik hoor nogal wat problemen. Is't nou echt zo erg bij Demon?
Nee hoor, zo erg is het allemaal niet bij DEMON. Ze komen als besten uit de test bij de provider enquêtes en dat soort testen. Hier komen alleen alle vragen, etc bijeen :D

Ik ben tot dusver prima tevreden over de afhandeling van mijn aanmelding (en met mij waarschijnlijk vele anderen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Als het goed is zijn de problemen met ISDN aansluitingen nu opgelost (voor details van de problemen zie mijn post hierboven : flipjevandejam in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten")

Mijn verbinding werkt nu namelijk sinds gister ! *D
Ik werd namelijk zowaar door Demon gebeld met de melding dat BBned als het goed is nu het probleem gefixed zou hebben dat ik geen ip adres zou kunnen krijgen.

Ik testen en tádá !

Mijn vertrouwen heeft dus wat "ups & downs" gehad in het hele Demon-verhaal, maar voor mensen waarbij het nog niet (goed) werkt is mijn advies:

• Zelf af en toe bellen om te "controleren"
• Vragen naar wat je status is bij hun, niet zelf ervan uitgaan dat het wel verder gaat
• Afwachten....ik weet het, het is heel frustrerend en irritant, maar dat is het enige

:)

PS. Ik heb het geheel dus nu gewoon werkend met een NT1 kastje van versie S1

[ Voor 8% gewijzigd door flipjevandejam op 18-02-2003 20:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipje? toen je nog geen ip kon krijgen, brandden toen wel alle lichtjes?. Anders heb ik misschien hetzelfde probleem?
s3 kastje trouwens (met isdn, of is dat logisch? :))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

YEsss :)
Mijn verbinding werkt ook sinds gister ! (DSL Express 1024/512 met een Copperjet 810 -> POTS dus) Echt een verademing na Chello. Ik woon hiero in een flat dus rond 20u zakte mijn dl-snelheid enorm in mekaar maar gisteren gewoon lekker ~120kb/s leechen !

Overigens heb ik nog geen bevestigings-mail van Demon gehad dat de lijn opgeleverd is maar mijn lampjes begonnen spontaan te branden gister. (Had modem al 3 dagen eerder binnen en aangesloten -> toen brandden alleen G.ADSL, G.Lite en Eth, nu dus G.ADSL, 1M, ADSL en Eth)

Ondanks dat ik nog op stap 4 sta op http://www.dslexpress.nl heb ik inmiddels wel mijn vaste ip-adres. Dit ging zonder problemen; surfen naar www.demon.nl, waar ik automatisch op de "Mac-pagina" aankwam. Mac koppelen mbv login. Kwartiertje modem en PC uit en daarna surfen ! >:)

Ik heb trouwens Ordernummer 2141 (voor de belangstellenden ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Hebben er al meer mensen melding gehad over te weinig capaciteit (zie mijn eerdere reply's hier) en zo ja, heeft iemand al duidelijkheid gekregen van Demon d.m.v. e-mail? Ik zit nog steeds met smart te wachten en hoop dat ze het snel gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Pewwy schreef op 19 February 2003 @ 11:47:
Hebben er al meer mensen melding gehad over te weinig capaciteit (zie mijn eerdere reply's hier) en zo ja, heeft iemand al duidelijkheid gekregen van Demon d.m.v. e-mail? Ik zit nog steeds met smart te wachten en hoop dat ze het snel gaan fixen.
Geen mail hierover, wel per telefoon gehoord..

Erg %^@#, want ik heb op 20 december aangevraagd. (383). Mijn Chello is per 1 maart opgezegd, en dat is dus bijna

als t zo doorgaat mag ik dus ISDN-nen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:13:
Flipje? toen je nog geen ip kon krijgen, brandden toen wel alle lichtjes?. Anders heb ik misschien hetzelfde probleem?
s3 kastje trouwens (met isdn, of is dat logisch? :))
Alle lampjes brandden toen idd. wel normaal en het TxD lampje knipperde om de zoveel seconden, dit is overigens ook normaal.

Verder kan het eigenlijk niet aan je NT1-kastje liggen aangezien ik het hier dus werkend heb met versie S1.

Je hebt idd. alleen een NT1 kastje als je ISDN hebt :X |:(

PS. DJsmiley, je moet zoals ik al eerder zei denk ik gewoon rustig afwachten, maar wel checken of ze jou wel meenemen in de linechecks e.d. !!! Dit vergaten ze bij mij dus 3 weken lang :( :(
Hierna was het dus binnen een paar dagen geregeld :X.

Ik had overigens ordernr. 1127, maar zoals al eerder gezegd maakt het niet zoveel uit als er problemen zijn met jou lijn, dan gaan alle nr's gewoon dwars door elkaar heen..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan je gewoon deze alcatel splitter gebruiken voor demon express (2048/512) ? Lijkt me wel.. maar ik vraag het alleen even vor de zekerheid :) (e-tech router& modem in een neem ik)

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18100&site=0&channel=0

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-02-2003 17:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Het ziet er uit als de splitter die je van Demon krijgt, dus ik denk van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docftp schreef op 19 februari 2003 @ 18:24:
Het ziet er uit als de splitter die je van Demon krijgt, dus ik denk van wel
Ik heb ook 2048/512 abonnement (nog niet opgeleverd, maar verbinding :X ) en heb een andere splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

flipjevandejam schreef op 19 February 2003 @ 15:56:
Verder kan het eigenlijk niet aan je NT1-kastje liggen aangezien ik het hier dus werkend heb met versie S1.
Het kan dus wel aan het NT1 kastje liggen. Wat ik heb begrepen van een Demon medewerker is dat oudere NT1 kastjes een storing op de lijn kan veroorzaken, waardoor de meegeleverde splitter ermee ophoudt na een x aantal kilometers afstand tot je centrale. Ging om iets van 4 km ofzo geloof ik, maar weet ik niet zeker. Ik heb er zelf geen last van, ik zit maar 2,5 km bij de centrale vandaan en ik heb een NT1 S4 kastje.

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn modem ontvangen, maar ik wil mijn aansluiting delen met mijn huisgenoten(dmv een e-tech router).Ik heb het 1024 abo. Nu las ik dat je je mac-adres van je nic moet doorgeven aan demon. Maar hoe doe ik dat dan als ik meerdere computers(met dus meerdere nic's) erop wil aansluiten?
thnx

• docftp
  • Niet online
Je geeft dan toch het macadres van je router door??
Is hier ook gebeurd http://www.demon.nl/macadres ziet je router en bindt daar je vaste ip aan. da's alles

Verwijderd

ok thnx. Eerst dus de router aansluiten en dan pas mac-adres doorgeven. Zodra je mac-adres is doorgegeven werkt je verbinding direct toch?
hoop dat die snelheid nog een beetje te doen is met 7 man.....

• docftp
  • Niet online
Nou het duurt ongeveer 15 minuten, dus ja , je kan zeggen dat dat direct is.

• Tonnes746
Als je handig bent geef je de router hetzelfde MAC-adres als dat van je NIC alvorens hem te registreren zodat je hem er zó tussenuit kan halen als je ruzie krijgt met je huisgenoten. ;)

Verwijderd

Eerdaags wordt mijn lijn opgeleverd en mijn tweaked ISDN Alcatel Speedtouch modem staat alvast klaar volgens www.wintervorst.com.

De 2 lichtjes aan de rechterkant branden op dit moment continu. Klopt het dat als de lijn wordt opgeleverd er automatisch meerdere lampjes gaan branden?

Hoe kan ik zien dat mijn lijn is opgeleverd? Dat ik geen dag mis iig, dat zou zonde zijn... Anders verander ik de hele tijd mijn IP-nummer en instellingen voor niets omdat de lijn nog niet is opgeleverd. Dus, hoe kan ik zien of de lijn werkt???

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 20:54 ]

• Cybje

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 14:32:
ok thnx. Eerst dus de router aansluiten en dan pas mac-adres doorgeven. Zodra je mac-adres is doorgegeven werkt je verbinding direct toch?
Je verbinding werkt zonder MAC adres doorgeven ook wel, maar hooguit maar 1 dag ofzo (binnen die dag moet je dus je MAC adres doorgeven), je maakt dan gebruik van een tijdelijk niet-vast IP adres. Je kunt dus na het doorgeven gewoon door internetten en na ongeveer 10-20 minuten zal je IP adres worden geupdated naar je vaste IP adres.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb het 512/256 abbo en mijn downloadsnelheid ligt rond de 40 kb/sec.
- is dit een "normale" download snelheid voor dit abbo?
- als ik een een 2e bestand ga downloaden, dan blijft het eerste bestand op 40 kb/sec downloaden, en het 2e op zo'n 16 kb/sec. Waarom gebruikt de "1e" deze extra 16 kb/sec niet bij het downloaden van maar een bestand?

• Microkid

Microkid

Smile

superjohn schreef op 20 February 2003 @ 17:24:
Ik heb het 512/256 abbo en mijn downloadsnelheid ligt rond de 40 kb/sec.
- is dit een "normale" download snelheid voor dit abbo?
- als ik een een 2e bestand ga downloaden, dan blijft het eerste bestand op 40 kb/sec downloaden, en het 2e op zo'n 16 kb/sec. Waarom gebruikt de "1e" deze extra 16 kb/sec niet bij het downloaden van maar een bestand?
Hmm, ik heb ook 512/256 en de download snelheid ligt op 55Kb continu. Heb je ergens iets tussen dat afremt? Firewall, virusscanner ofzo? Doe anders eens zo'n snelheidstest?

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
- ZoneAlarm draait
- de lengte van de telefoonkabel van de splitter tot de modem is 15 meter, kan dit verlies opleveren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 00:37:
Hey, heb mijn modem al een tijdje leuk draaien. 2 lampjes bovenaan brandend power en netwerk(copperjet 810) maar geen snelheidverbinding. K zit direct op mn adsl splitter die weer op mn hoofdlijn zit. net mailtje gekregen dat mn verbinding is opgeleverd maar nog steeds geen signaal :'( Iemand hetzelfde probleem? wat hoort er te branden bijvoorbeeld?
Ik heb het zelfde. De verbinding is officieel al een paar weken opgeleverd maar mijn modem geeft alleen de bovenste 2 lampjes, ethernet en power.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik lees dat sommigen al kunnen internetten voordat ze een beveestiging van hun oplevering van inet hebben...
mijn vraag is.. Wat heb je dan ingesteld bij gebruikersnaam (en wachtwoord)

gebr naam: systeemnaam@demon-?? wat ist ?
w8woord: die spreekt voor zich :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 20:07:
[...]

Ik heb het zelfde. De verbinding is officieel al een paar weken opgeleverd maar mijn modem geeft alleen de bovenste 2 lampjes, ethernet en power.
Controleer anders eens of je wel een profiel (op de router) met de juiste instellingen hebt voor BBNed. Dit kun je doen met de Configurator ( ftp.allieddata.com ) Zo niet, haal dan ff het juiste profiel van de site www.allieddata.com :)

Mijn verbinding is nog niet opgeleverd, maar heb al wel een aantal dagen verbinding en met een goed snelheid ook. Heb overigens het 2048/512 abbo.

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 20 February 2003 @ 21:19:
Ik lees dat sommigen al kunnen internetten voordat ze een beveestiging van hun oplevering van inet hebben...
mijn vraag is.. Wat heb je dan ingesteld bij gebruikersnaam (en wachtwoord)

gebr naam: systeemnaam@demon-?? wat ist ?
w8woord: die spreekt voor zich :)
Om verbinding te krijgen hoef je helemaal geen gebruikersnaam /wachtwoord in te voeren. Dit is puur voor overige diensten van Demon (zoals Online StatusCheck en (web)mail)

Ik heb dus ff geen flauw id, wat je allemaal aan doen bent om verbinding te maken.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dat gaat dus niet zoals hetnet enzo.. want daar moet je dus geoon gebruikersnaam@adsl-abonnement invullen :?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 20 februari 2003 @ 21:27:
dat gaat dus niet zoals hetnet enzo.. want daar moet je dus geoon gebruikersnaam@adsl-abonnement invullen :?
Nee, integendeel. Ik ga er ff van uit dat je de (standaard ;) )CopperJet 810 hebt : gewoon je een 'croslink-cable' tussen je modem en computer doen en je krijgt via de DHCP van Demon een ip adres toegewezen. Je maakt dan deel uit van hun netwerk en je kunt dan zonder allerlei ongein direct online gaan.

Zie hiervoor trouwens ook de handleiding van Demon, of heb je die niet :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 21:31 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 21:31:
[...]

Nee, integendeel. Ik ga er ff van uit dat je de (standaard ;) )CopperJet 810 hebt : gewoon je een 'croslink-cable' tussen je modem en computer doen en je krijgt via de DHCP van Demon een ip adres toegewezen. Je maakt dan deel uit van hun netwerk en je kunt dan zonder allerlei ongein direct online gaan.

Zie hiervoor trouwens ook de handleiding van Demon, of heb je die niet :?
heb pas 3 dagen geleden aangevraagd ;) maar wil wel ff weten, omdat ik namelijk maandag al mn modem-router ontvang (zelf gekocht).
Ik ga gewoon lekker elke dag proberen om op inet te komen haha.. :P

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Nog een keertje dan: hoe kan je weten of je al met Demon kan Internetten voordat je de bevestiging van ze hebt gehad? Alleen door gewoon te proberen?

Of kan je de verbinding ook checken door een bepaald commando ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 21:41:
Nog een keertje dan: hoe kan je weten of je al met Demon kan Internetten voordat je de bevestiging van ze hebt gehad? Alleen door gewoon te proberen?

Of kan je de verbinding ook checken door een bepaald commando ofzo?
Heel Simpel. Op het moment dat op je CopperJet het lampje bij 'ADSL' permanent oranje blijft branden.

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 20 February 2003 @ 21:41:
[...]

heb pas 3 dagen geleden aangevraagd ;) maar wil wel ff weten, omdat ik namelijk maandag al mn modem-router ontvang (zelf gekocht).
Ik ga gewoon lekker elke dag proberen om op inet te komen haha.. :P
Dat is natuurlijk geheel aan jezelf, maar mijns inziens hoef je het te proberen voordat linesharing mogelijk is. Je krijgt hierover bericht van KPN. Dat zal bij jou dus nog wel minimaal 4-5 weken duren ;)

• Chilly_Willy
Tutti-frutti schreef op 19 februari 2003 @ 17:46:
Kan je gewoon deze alcatel splitter gebruiken voor demon express (2048/512) ? Lijkt me wel.. maar ik vraag het alleen even vor de zekerheid :) (e-tech router& modem in een neem ik)

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18100&site=0&channel=0
Tuurlijk

Coïtus ergo sum

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zit momenteel bij XS4All; iemand die mij kan afraden (met redenering that is :) ) om over te stappen naar Demon 2048/512? Naast NewsZilla kan ik niets bedenken...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heel Simpel. Op het moment dat op je CopperJet het lampje bij 'ADSL' permanent oranje blijft branden.
Dat is bij mij dus het geval, lichtje van 2mbit en g.dmt branden ook allemaal vrolijk, maar ik/modem krijgt geen ip. TxD blijft rustig knipperen, RxD verroert geen vin.
Als ik naar de settings van de modem kijk staat die ook op 'connected' en op de juist snelheden.

Ik wacht wel tot de officiele activatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 22:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:28:
[...]

Dat is bij mij dus het geval, lichtje van 2mbit en g.dmt branden ook allemaal vrolijk, maar ik/modem krijgt geen ip. TxD blijft rustig knipperen, RxD verroert geen vin.
Als ik naar de settings van de modem kijk staat die ook op 'connected' en op de juist snelheden.

Ik wacht wel tot de officiele activatie.
Probeer dit eens:
code:
1
ipconfig /renew

Mssn dat je nu wel een ip krijgt. Heb je verder wel de TCP/IP instellingen zoals die vermeld zijn in handleiding :?

Ik moet er wel ff bij vermelden, dat ik mijn modem heb geupgrade naar firmware 4.3 en dat ie een "routed"-profiel heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 22:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 22:02:
[...]

Ik heb een Alcatel SpeedTouch, zit geen lampje ADSL op, alleen:
LAN
Line TX
Line RX
Line Sync (brand altijd groen)
PWR/Alarm (brand altijd groen)

Verwijderd

Ik heb een Alcatel SpeedTouch, zit geen lampje ADSL op, alleen:
LAN
Line TX
Line RX
Line Sync (brand altijd groen)
PWR/Alarm (brand altijd groen)
Hmm, geen id wat de indicaties bij een SpeedTouch zijn. Kijk ff in handleiding wat overeen komt met het lampje 'ADSL' van de CopperJet ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
Als je "line sync"-lampje niet knippert maar constant brandt, zit er adsl-signaal op je telefoonlijn.
Groet, Antoine

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Volgens BBNED wordt de Alcatel Speedtouch ISDN niet ondersteunt.. ik hoop voor je dat het gaat werken.. zou wel heel mooi zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand vandaag z'n modem ontvangen?? Zoja, welke ordernr. heb je dan??

Ik heb namelijk order# 2910 en wacht al een tijdje op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Bl@de schreef op 21 February 2003 @ 12:09:
Volgens BBNED wordt de Alcatel Speedtouch ISDN niet ondersteunt.. ik hoop voor je dat het gaat werken.. zou wel heel mooi zijn! :)
Wordt wel ondersteunt hoor.. Alleen pas sinds de DSLAM upgrade van eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 21:21:
[...]

Controleer anders eens of je wel een profiel (op de router) met de juiste instellingen hebt voor BBNed. Dit kun je doen met de Configurator ( ftp.allieddata.com ) Zo niet, haal dan ff het juiste profiel van de site www.allieddata.com :)

Mijn verbinding is nog niet opgeleverd, maar heb al wel een aantal dagen verbinding en met een goed snelheid ook. Heb overigens het 2048/512 abbo.
Het probleem is dat ik niet op die ftp van allieddata kan komen. Ik weet niet of er nog anderen zijn met dit probleem? Of is er iemand met een link waar ik die sofware ook kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:15:
Heeft iemand vandaag z'n modem ontvangen?? Zoja, welke ordernr. heb je dan??

Ik heb namelijk order# 2910 en wacht al een tijdje op de modem.
Ik heb # 1542 en vorige week zaterdag mijn CopperJet ontvangen. Ik had woensdag al verbinding desondanks mijn abbo nog niet is opgeleverd. ;)

BTW: Nadat mijn status was veranderd in "geaccepteerd" en dat het modem toegestuur zou worden, had ik het modem binnen 2 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 13:09:
[...]

Het probleem is dat ik niet op die ftp van allieddata kan komen. Ik weet niet of er nog anderen zijn met dit probleem? Of is er iemand met een link waar ik die sofware ook kan krijgen?
Ik heb het net nog ff getest en kan er momenteel ook niet opkomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 19:12
Heb vorige week zaterdag een mailtje ontvangen dat mijn modem zou worden opgestuurd en dat de verbinding binnen 3 weken zou moeten werken.
Ondertussen mijn oude Alcatel geherconfigureerd en wat denk je? Ben weer online terwijl het modem nog niet binnen is ! Super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.