Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't pakketje met 'n Copperjet 810 inmiddels ook al ontvangen, alleen nu is 't nog ff wachten, totdat ik 't ADSL lijntje heb. Nou vroeg ik me af, waar dat zgn. POTS kastje voor dient, is dat niet toevallig 'n ADSL/Analoog splitter, die ik volgens Demon bij de Primafoon appart zou moeten kopen? Tja ik ben nog 'n ADSL newbie & ben door de Chello Mafia gedwongen om over te stappen naar ADSL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon is BBNed :) Als ik een traceroute op mezelf doe:
9 bbned-demon-nrp-01.router.nl.demon.net (213.222.28.113) 2.894 ms 3.627 ms 3.006 ms
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
NielsHarley schreef op 20 January 2003 @ 16:26:
http://www.demon.nl/support/services/macadres.html
http://www.demon.nl/macadres
Maar op alle 2 lukt het niet dan krijg ik de volgende melding:

Welkom op de MAC-adres servicepagina van Demon Internet. Via deze pagina zal Demon proberen uw MAC-adres te achterhalen en te koppelen aan uw vaste IP-adres. Deze pagina is nog niet in service.

Hebben jullie al een vast ipadres en hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Ik heb geen vast ip adres. Ik heb vanmiddag toen het mac adres aanmelden nog wel werkte dat gedaan.
Binnen 15 minuten zou ik dan mijn vaste ip krijgen, maar nu krijg ik echter helemaal geen ip meer. Er zullen wel wat problemen zijn die ze eerst moeten oplossen :(

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl@de schreef op 20 januari 2003 @ 14:59:
[...]

Waar baseer je dat op? Ik heb hier ADSL liggen met een S1....en het werkt perfect :)
Ik heb op de KPN-helpdesk gewerkt. Pas vanaf versie 4 wordt het gegarandeerd. Dus zo zeg maar.............

PS. Je mag echt van geluk spreken dat het werkt. Ik ben het nog nooit eerder tegen gekomen dat het werkte nl.

edit: Oh en Jimmster, vanaf versie 4 wordt het gegarandeert dat het niet aan je Nt1 ligt dus als ie het dan nog niet doet is het gewoon een fout KPN of eindgebruiker, maar dan hoef je het in ieder geval niet in je Nt1 te zoeken.

De verschijnselen die ontstaan trouwens zijn de volgende: ADSL werkt wel degelijk en de Nt1 blijft ook nog wel lineOK geven, maar de terminator (meestal een Qvox oid) geeft de mededeling dat er geen signaal is (bij de Qvox gaat dan in bedrijf knipperen ipv branden)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkpostma schreef op 20 January 2003 @ 13:12:
Modem instellen als router
Is het iemand al gelukt om de ethernet-modem (Allieddata CopperJet 810) in te stellen als router? Ik heb de nodige tools en manuals gedownload van ftp.allieddata.com, maar het is me nog niet gelukt om een profile te creeeren en uploaden waarmee het modem als router fungeert i.p.v. bridge.
Ik hem hem al een tijdje als router draaien, werkt perfect.
Kijk maar eens op: http://home.hccnet.nl/speedy.ron/upperpage.htm daar staat heel goed uitgelegd hoe het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

gabberjoost schreef op 20 January 2003 @ 16:42:
Is er niet een soort verloopstekkertje te koop die van je gewone utp kabel een cross kabel maakt?
Er zijn wel koppelstukjes, waarmee je 2 UTP kabels aan elkaar kunt knopen. Als je op die manier een gewone UTP kabel verlengt met een kant-en-klare cross-cable (halve meter ofzo), dan functioneert die complete kabel (utp+cross) als cross-cable.

Koppelstuk: http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=18962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Mmm... Ik heb mn Demon ook aangevraagd. Sinds 31-12 sta ik echter al op linetest.

Ik hoop dat ik binnen een week toch wel verder ben, dan kan voor 1-2 de Chello opzegbrief de deur uit. (per 1 mrt)

Wat ik iets minder vind is onderstaand bericht:
In article <b0fekm$mcc0q$1@ID-67556.news.dfncis.de>, Martijn Dekker wrote:

>Ha, even na middernacht en mijn DSL Express-lijn is geactiveerd. Keurig
>op tijd. :-) Het werkt allemaal prima.

Grappig dat dat je is opgevallen :-) Zowel bij BBNed als bij Demon is er
gisteravond inderdaad gewerkt aan het activeren van nieuwe lijnen.

Let wel op: geen enkele klant van DSL Express via BBNed heeft momenteel
nog zijn/haar 'echte', statische IP-adres. De verbinding doet het, maar
aan het toekennen van de juiste IP-adressen wordt nog gewerkt.

--
Niels Raijer
niels@nl.demon.net
Eens kijken hoe lang dat zo doorgaat. Hopelijk wordt dat snel gefixed, ik heb oa een mailserver draaien.. Nu is er wel een backup, maar om telkens IP te veranderen... niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ff voor de mensen die moeilijk zijn aan het doen met mac-adressen registreren...

ik heb mijn demon ADSL nu netjes aan de praat zonder ergens 1 ding buiten het fysiek aansluiten te hebben gedaan. Ik heb wel een Ethernet modem, maar verder ging alles automatisch...

ik heb nl. net het emailtje binnen dat ik per vandaag een factuur krijg omdat de verbinding werkt...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Duur schreef op 20 January 2003 @ 19:10:
ff voor de mensen die moeilijk zijn aan het doen met mac-adressen registreren...

ik heb mijn demon ADSL nu netjes aan de praat zonder ergens 1 ding buiten het fysiek aansluiten te hebben gedaan. Ik heb wel een Ethernet modem, maar verder ging alles automatisch...

ik heb nl. net het emailtje binnen dat ik per vandaag een factuur krijg omdat de verbinding werkt...
Maar dat registreren van mac adres zorgt ervoor dat je ook daadwerkelijk een vast ip krijgt wat voor veel mensen toch wel handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 18:08:
[...]

Kijk maar eens op: http://home.hccnet.nl/speedy.ron/upperpage.htm daar staat heel goed uitgelegd hoe het werkt....
Dank je! Precies wat ik zocht. Ik heb nu alleen een klein probleempje: het configuratie profiel ben ik vergeten te saven alvorens te flashen. Ik heb geprobeerd om het profiel wat hierboven in de thread staat te cutten en pasten in een txt bestandje, maar als ik die naar de modem probeer te uploaden, geeft hij een warning "this profile is modified outside of the CopperJet Configurator, do you want to continue?". Oke, ik zeg yes, en hij lijkt het goed te doen, maar ik krijg geen IP adres meer van demon. Misschien dat het cutten & pasten niet helemaal goed gaat (enter te weinig, te veel, weet ik veel...).

Daarom mijn verzoek aan iemand: zou iemand de originele profile willen ophalen en deze naar mij willen mailen? Dit kan naar got@postma.info Alvast 1000x dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een tip als je nog het "oude" alcatel modem wil gebruiken.
Als ik de bridge wilde invoeren gaf die een error dat de port niet gekoppeld kon worden. Je moet dan telnetten naar het modem en via de CLI de cross connections losgooien van de VPI... 0 t/m 7 is ander niet bruikbaar.

Maar hoeft niet meer voor mij modem is binnen en connectie werkt :)

Als u uw eigen modem blijft gebruiken moet u het modem herconfigureren door de juiste VCI/VPI settings in te stellen:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Er was vandaag trouwens een storing, maar toen die er niet weer was had ik nog steeds geen (werkende) Internet verbinding. Toen bleek dat ik nog me MAC-adres moest doorgeven, want dat kon nog niet via de site. Mevrouw van de Helpdesk heeft het MAC-adres even genoteerd en binnen 10 min had ik weer een werkende Internet verbinding. Fantastisch gewoon.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 21:31
Heb nu m'n router en zo ingesteld en het werkt goed.
Maar nu heb ik een vraag: Hoe weet je nou wat je e-mail adres is geworden? :?
Moet je die ergens zelf aanmaken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt onbeperkte mailadressen kortom alles@(systeemnaam).demon.nl werkt

http://www.demon.nl/support/email/emailintro.html

Introductie
Bij Demon beschikt u over een electronische mailbox van onbeperkte grootte. U kunt daarin in principe zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt. Ongelezen mail zal na 35 dagen teruggestuurd worden naar de afzender, gelezen mail die nog op de server staat zal na 35 dagen verwijderd worden.

Uw e-mail adres bij Demon heeft de volgende vorm:

postbus@systeemnaam.demon.nl

Direct na het apestaartje staat altijd de door u gekozen systeemnaam. Voor het apestaartje kunt u "postbus" vervangen door wat u maar wilt: alle e-mail die gestuurd wordt aan watdanook@systeemnaam.demon.nl zal bij u aankomen. In feite kunt u dus gebruik maken van een onbeperkt aantal e-mailadressen, die allemaal eindigen op @systeemnaam.demon.nl. Post verstuurd aan uw e-mailadressen zal allemaal in dezelfde mailbox terecht komen, u kunt uw eigen e- mailsoftware zo configureren dat de mail gescheiden wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Aha, ik vat hem. Je kunt voor de '@' alles invullen... :)

Geniaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DJSmiley schreef op 20 januari 2003 @ 19:03:
Mmm... Ik heb mn Demon ook aangevraagd. Sinds 31-12 sta ik echter al op linetest.

Ik hoop dat ik binnen een week toch wel verder ben, dan kan voor 1-2 de Chello opzegbrief de deur uit. (per 1 mrt)

Wat ik iets minder vind is onderstaand bericht:

[...]

Eens kijken hoe lang dat zo doorgaat. Hopelijk wordt dat snel gefixed, ik heb oa een mailserver draaien.. Nu is er wel een backup, maar om telkens IP te veranderen... niet handig.
Update: de vaste IP's moeten nu wel werken, volgens posting van Niels in demon.nl.support
Om even op mezelf terug te komen: de MAC-adrespagina doet het, dus je
kunt nu zelf je statische adres verkrijgen door naar de website te
gaan die in de bevestigingsmail werd genoemd. Dan krijg je binnen 15
tot 20 minuten je statische adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... net maar eens gebeld met demon,

had vanmiddag pakketje gekregen en aangesloten, het werkte meteen.

Na enige tijd was de internet verbinding verbroken, en kreeg ik een vaag ip adres.
dit gebeurde net nadat ik wilde inloggen www.demon.nl/macadres, volgens modem is alles verder goed.

damn... heb nu al 2 keer gebeld, en mijn macadres doorgegeven, maar werkt nog niet...

vertelde die knakker van de helpdesk net dat alle ip adressen van dhcp gebruikt worden, en iedereen moet nu overstappen op vaste adres, zodat er weer meer adressen vrijkomen....

kutzooi.... nu morgen nog maar eens kijken... en nog even laatste mbtjes zuigen met chello....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb het probleem dat sinds vrijdag mijn dhcp adres niet automatisch wil refreshen, als de lease op m'n IP verloopt krijg ik wel een nieuwe, [maar dan ben ik wel voor 1 sec m'n internet kwijt].

alleen als ik eerst mijn IP vrijgeef, en daarna vernieuw kan ik het hadnmatig repareren, maar ja dat gaat ten koste van je vebinding [dus alles stopt.]

Iemand anders die er last van heeft ?.. er was trouwens vandaag [en vrijdag ook al] een storing bij BabyXL, dus ik vraag me af in hoeverre dat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de firmware geupdate naar 4.28 nu moet ie nog een router worden.
Kan ik daarvoor gewoon de config van http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810router4bbned.htm gebruiken ?

Welke hebben jullie gebruikt MisterEd & gabberjoost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
UniKoNSieMeN schreef:
Heb zojuist de firmware geupdate naar 4.28 nu moet ie nog een router worden. Kan ik daarvoor gewoon de config van http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810router4bbned.htm gebruiken ?

Welke hebben jullie gebruikt MisterEd & gabberjoost ?
gabberjoost schreef:
Heb nu m'n router en zo ingesteld en het werkt goed.
MisterEd schreef:
Ik ben bang dat:
1) gabberjoost bedoelt: "Heb nu m'n modem ingesteld enzo en het werkt goed"
en dat:
2) MisterEd niet bij Demon zit, maar bij een ander.

Klopt dat, MisterEd en gabberjoost? Zo ja, dan zal het nog flink puzzelen worden wat de juiste instellingen moeten zijn.

Maar euhm, nog een vraag: nadat ik de firmware had geupgrade naar 4.28, is het mij niet meer gelukt om een IP van demon te krijgen. Ik heb van niemand een originele profile per email ontvangen om ADSL uberhaupt weer werkend te krijgen. Dit type ik nu weer met 56k6... Kan iemand PLEASE even een origineel .pro filetje naar mij mailen zodat ik het oude profile weer kan uploaden? Adres: got@postma.info

Deze is te verkrijgen met de CopperJet Configurator, dan "Get profile", saven, mailen, ik blij!

Alvast heel erg bedankt!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
dirkpostma schreef op 20 January 2003 @ 23:25:
[...]

[...]

[...]

Ik ben bang dat:
1) gabberjoost bedoelt: "Heb nu m'n modem ingesteld enzo en het werkt goed"
en dat:
2) MisterEd niet bij Demon zit, maar bij een ander.

Klopt dat, MisterEd en gabberjoost? Zo ja, dan zal het nog flink puzzelen worden wat de juiste instellingen moeten zijn.
Euhm, ik ben bang dat ik gewoon m'n modem het aangesloten en het werkte. Toen heb ik m'n sitecom router geconfigureerd voor ADSL, en dat was het... :)

En waarom willen jullie de firmware upgraden?
Hij doet het toch goed?

[ Voor 4% gewijzigd door gabberjoost op 20-01-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand PLEASE even een origineel .pro filetje naar mij mailen zodat ik het oude profile weer kan uploaden? Adres: got@postma.info
_
http://uni.servicez.org/demon.profile.pro

Heb geprobeerd te mailen maar dat ging niet echt.

Ondertussen heb ik firmware 4.30 :)

Ik heb btw ook dat macadres geregged zegmaar.
Ik krijg nu constant nog een ip van dhcp met een lease tijd van 20/30 minuten, terwijl er op die macadres pagina stond dat ik na 15 minuten een vast ip zou krijgen.
Ondertussen heb ik al gereboot, die allied ook ...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Ik heb er ook een aantal uren last van gehad dat ik geen ip kon krijgen. Ook nadat ik van alles veranderd had en firmware geupgraded. Maar sinds aantal uren doet ie het gewoon weer gewoon afwachten?

[ Voor 3% gewijzigd door TimDJ op 20-01-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Dank, ook aan degenen die me per mail het filetje hebben gestuurd. Helaas zonder resultaat :'(
Ik heb er ook een aantal uren last van gehad dat ik geen ip kon krijgen.
Oef, dat stelt gerust.
En waarom willen jullie de firmware upgraden? Hij doet het toch goed?
Hij doet (deed) het perfect, in bridged mode. Wat wij proberen te bereiken is dat de modem ook als router gaat werken waardoor je meerdere computers tegelijk en onafhankelijk van elkaar eraan kunt hangen. Bij brigded mode moet je zelf nog een router regelen (hetzij een dedicated routertje, of een PC die zijn internet connection deelt, maar die moet dan altijd aanstaan). De reden dat ik het wil is dat ik naast een desktop ook een laptop heb. Aangezien een laptop veel minder energie vreet en lawaai maakt, is deze uitstekend geschikt als "nacht-downloader". Ik ben te lui om telkens stekkers te gaan wisselen, dus wil ik de modem als router laten werken! Snap je?
Ondertussen heb ik firmware 4.30
Ik heb inmiddels ook 4.30 en zal afwachten tot hij weer gaat werken... Heb je ook al een router profile die werkt bij BBnet? Anders zou je hier eens kunnen kijken. Deze is eigenlijk voor BabyXL, maar met een beetje geluk en kleine aanpassingen werkt deze misschien ook voor BBnet. Wat denk ik i.i.g. gewijzigd moet worden is de regel met "device add"

van:
code:
1
device add bun/port=a1/rfc1483=true/mode=llcbridged/txvci=34/rxvci=34/txvpi=0/rxvpi=0

naar:
code:
1
device add bun/port=a1/rfc1483=true/mode=llcbridged/txvci=35/rxvci=35/txvpi=0/rxvpi=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm inderdaad,

uurtje of wat wachten doet wonderen....internet is weer aangezwengeld

ik was net zoals een paar andere al bezig met de volgende stap
Hoe toever ik mijn modem om in een router,

ofwel firmware upgrade van mijn copperjet, en het profiel updaten.. dit is dus allebei gelukt,... :7

http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810router4babyxl.htm (profiel)

als ik vervolgens inlog via mijn switch krijg ik netjes een ipadres aangewezen via het modem, maar connecten met het internet wil niet lukken, zelfs het TxD knopje wil niet knipperen...

Ben nu ook wel benieuwd of iemand die ethernet modem met een van deze 3 adsl abonnementen om heeft kunnen toveren tot een werkende router??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:58:
[...]
edit: Oh en Jimmster, vanaf versie 4 wordt het gegarandeert dat het niet aan je Nt1 ligt dus als ie het dan nog niet doet is het gewoon een fout KPN of eindgebruiker, maar dan hoef je het in ieder geval niet in je Nt1 te zoeken.
Probleem is al opgelost. Bleek het aan mezelf te liggen. Was een beetje te ongeduldig, want na 20 seconden kreeg ik wel een normale kiestoon (en daarvoor ingesprektoon).

Kreeg vandaag een mailtje dat mijn lijn de 23ste wordt opgeleverd. Maar zit nu wel te internetten via Demon :). Verder schrijven ze dat ze binnenkort het bedrag van mijn (vaders) rekening af zullen schrijven. Wel raar want er is nergens een handtekening onder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het profiel dat op http://www.werler.nl/copperjet/ staat heb ik geprobeerd, ik kreeg intern wel een ip adres, maar geen verbinding met internet.
Morgen zal ik die regel :
device add bun/port=a1/rfc1483=true/mode=llcbridged/txvci=34/rxvci=34/txvpi=0/rxvpi=0
naar
device add bun/port=a1/rfc1483=true/mode=llcbridged/txvci=35/rxvci=35/txvpi=0/rxvpi=0
en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
w00t :P nouja.. dat is mooi, heb namelijk nooit wat gehoord over het feit dat het niet zou werken.. ik zal een kijken hoe het met de andere locatie zit.. daar is ook ISDN, alleen weet ik niet welke NT1 er aanwezig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 01:19:
Het profiel dat op http://www.werler.nl/copperjet/ staat heb ik geprobeerd, ik kreeg intern wel een ip adres, maar geen verbinding met internet.
Morgen zal ik die regel :

[...]

naar

[...]

en opnieuw proberen.
Dat lijkt me iig wel beter, die VCI=34 en VPI=0 zijn de BabyXL instellingen.

Voor BBNed netwerken (DSL Express, en cistron enz) moet ie op 35/0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Ik krijg nog altijd geen IP adres van Demon... Net gebeld en nadat we het hele standaard zooitje hadden afgelopen (windows instellingen etc), en na: "mmm... heeft u een ogenblik meneer?", kreeg ik de volgende verklaring:

"De dynamische IP adres pool zit vol. Mensen moeten eigenlijk zo snel mogelijk hun MAC adres registreren, dan raakt de pool leger en dan zal DHCP weer werken."

Ik vroeg nog of hij mijn MAC handmatig kon instellen, zodat ik geen gebruik meer hoefde te maken van de pool, maar volgens mij had hij dat al geprobeerd, en het werkte het nog steeds niet :'(

Ik heb nu ook een mail gestuurd naar helpdesk@allieddata.com om te vragen of ze me firmware 4.23 (die origineel in de modem zat, nu probeer ik alles met 4.28 of 4.30). Later meer...

Vraag: zijn er mensen die 4.28 en/of 4.30 gebruiken en die toch gewoon een IP van demon krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 21 January 2003 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt me iig wel beter, die VCI=34 en VPI=0 zijn de BabyXL instellingen.

Voor BBNed netwerken (DSL Express, en cistron enz) moet ie op 35/0 staan.
Ik heb het geprobeerd, maar weer alleen een intern ip adres zonder internet.
dirkpostma schreef op 21 januari 2003 @ 10:11:
Ik krijg nog altijd geen IP adres van Demon...
Vraag: zijn er mensen die 4.28 en/of 4.30 gebruiken en die toch gewoon een IP van demon krijgen?
Ja, ik heb gister beide firmwares gebruikt en kreeg een ip adres.
Momenteel 4.30, althans heb ik nogsteeds niet m'n vaste ip adres, terwijl ik toch zeker m'n mac heb doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Zooow na gister 2x via de site mijn mac adres doorgegeven te hebben zit ik nu eindelijk op mijn vaste ip adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPEEDY RON !!!
http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810router4bbned.htm

Profielbestand voor Demon DSL Express abonnees
Dit profiel is voorzien van router-functionaliteit en verkrijgt een IP-adres via DHCP.
Bij dit profielbestand kan naast de Ethernet aansluiting ook de USB poort gebruikt worden. Of deze combinatie werkt, moet blijken door ervaringen van gebruikers. Daarom hoop ik op wat response van mensen die de Ethernet/USB combinatie willen uitproberen. Mijn email-adres is Speedy Ron.
Bij dit profiel is het niet nodig om de inhoud aan te passen.

Ga het ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Mmm... 4.30 en toch een IP. Wat zou mijn probleem dan zijn? Ik krijg er echt geen van Demon. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de pool continu vol zit net als ik het probeer...

Misschien: zou het kunnen dat het profiel voor linesharing en niet-linescharing verschillend is? Ikzelf heb linesharing, maar misschien dat ik een profile erin heb gepropt van iemand die geen linesharing heeft. Kan iemand met linesharing misschien zijn originele profiel naar mij mailen? got@postma.info

Voor de geinteresseerden:
SpeedyRon heeft inmiddels een router profiel beschikbaar gesteld die misschien werkt bij Demon DSL Express. Hij vraagt mensen om deze te testen:

edit:
Ow... iemand was me voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door dirkpostma op 21-01-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um geprobeert, maar het werkte niet. Wel een intern adres, maar tevens geen internet. De TxD en RxD knipperde ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Bij mij werkt hij wel prima en heb al meerdere profielen geprobeerd. Staat nu gewoon weer standaard ingesteld omdat ik hem op mijn 2k servert wil aansluiten. Dit gaat op zich wel alleen ik draai op die server ISA. Zodra ik isa server control service opstart ziet het monitor en config proggie de modem niet meer. Dus release renew kan ik dan ook vergeten.

Iemand iets over gehoord of weet waar het aan zou kunnen liggen??

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Jaaaa! Ik krijg weer een IP adres! Ik heb een ander profiel van iemand per mail toegestuurd gekregen. Op het eerste gezicht verschilde deze niet met degene die ik eerste gebruikte, ware het niet dat er twee verschillen waren:

oude:
code:
1
2
device add
bun/port=a1/rfc1483=true/mode=llcbridged/txvci=35/rxvci=35/txvpi=0/rxvpi=0

nieuwe:
code:
1

Ofwel: extra enter. Verder zat er in de "oude" nog een extra enter aan het einde van het bestand, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt. Overgins staat hij nu op Firmware 4.28, maar 4.30 zal nu ook wel werken.

Ik krijg nu dus weer een IP (joepie :)), maar ik kan nog niet echt internetten. Het lijkt dat Demon router problemen heeft (al dan niet bewust). Vrijwel geen enkel adres is is pingbaar, maar http://www.demon.nl/macadres/ doet het wel! Mijn MAC heb ik nu dus kunnen registreren, maar kan nog niet internetten. Ik wacht nog even een kwartiertje totdat ik daadwerkelijk mijn vast IP krijg. Ik vermoed dat Demon, om ervoor te zorgen dat de DHCP pool leeg raakt, mensen met een dynamisch IP blokt van de rest van het internet en dat ze alleen routeren voor mensen met een vast IP...

5 minuten later...
Mijn IP is zojuist veranderd. Ik denk dat ik nu mijn vaste IP heb. En kan ik nu wel internetten... JAAAAAA!

Nu nog een router van de modem bouwen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geen officeel bericht gehad maar ik wel al internetten en heb een vast IP na MAC registratie. Ik gebruik nog gewoon mijn vigor 2200e als router, van de modem een router maken heeft voor mij geen zin aangezien er maar 1 fysieke ethernet aansluiting op de modem zit.

Nu 2 vragen

Dat monitor programma werkt niet, omdat ik er een router tussen heb zitten denk ik. Is er een manier om via de router toch dat monitor tool te draaien ?

Ik wel eens een smtp server opzetten op mijn win2k pro machine, moet alles toch eens een keer proberen toch ! Hebben jullie nog tips wat wel een leuk pakket is ????

Night

ps 31-12 order 20-01 internetten :) mooi he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Iedereen moet zsm zijn macadres registreren, zodat je je vaste ip krijgt. Nu krijgen een hoop mensen geen ip omdat de dynamische adressen bezet zijn.
een quote uit demon.nl.support:
DSL Express-klanten opgelet: strakjes ga ik een filter plaatsen op een
van de routers zodat degenen die nu nog een dynamisch IP-adres gebruiken
met hun DSL Express-account alleen nog maar naar www.demon.nl kunnen
browsen.

Als je merkt dat je nergens meer naartoe kunt browsen, maar nog wel naar
www.demon.nl, ga dan naar de pagina

http://www.demon.nl/macadres/

en doe wat daar staat. Dan heb je maximaal 15 tot 20 minuten later weer
een volledig werkende verbinding met je eigen, statische IP-adres.

Je kunt zien of je nu een dynamisch adres hebt door te kijken welk IP-
adres je momenteel hebt. Is het laatste getal van het IP-adres tussen
240 en 254 (bijvoorbeeld 212.238.243.244) dan gebruik je momenteel een
dynamisch IP-adres en moet je naar de bovenstaande pagina om je account
te activeren.

Dit geldt alleen voor DSL Express-klanten via BBNed (niet via Versatel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Aha, mijn vermoeden bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die dit profiel aan de praat heeft, en dus nu een werkende router heeft ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

yay heb me pakketje ook :) alleen is kabel van me phone naar de splitter veeels te kort :( ach ja ut is nog vroeg ff snel een kabeltje kopen. (die kabels die je erbij krijgt zijn best wel kort.. let daar dus wel op)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
vibe_line schreef op 21 januari 2003 @ 15:17:
wie o wie heeft als eerste de copperjet als router ingesteld????
Ik niet.. Sterker nog: na upgrade naar firmware 4.30 (ivm instellen router, staat in newsgroup demon.nl.support) wederom problemen met verkrijgen van IP. Teruggezet naar firmware 4.28, originele profile geupload => nog steeds geen IP. Ik hoop niet dat het ligt aan het feit dat ik ook mijn USB MAC heb laten registreren, ik zal weer eens een half uurtje gaan bellen met Demon en ik zie voorlopig af van pogingen tot instellen van router. Hopelijk hebben jullie meer succes!

Edit:

Hehe :), 0800-3366668 geeft nu standaard bandje:
Welkom bij Demon Internet. Vanwege het grote aantal DSL express verbindingen dat op dit moment wordt opgeleverd kan het zijn dat de wachttijd hoger is dan u gewend bent. Wij verzoeken u eerst de handleiding en welkomsbrief goed door te lezen. Alle benodigede informatie staat hier in. Als uw dsl express plotseling niet meer lijkt te werken ga dan naar www.demon.nl/macadres/ om uw account permanent te laten actievern". Wanneer u telefonische ondersteuning nodig heeft, blijft u aan de lijn."
Inmiddels krijg ik wel weer een IP adres via de USB, ethernet blijft weigeren. Conclusie: het lijkt erop dat er maar 1 MAC adres per account geregistreerd kan worden. Reden dat ik geen IP meer krijg op ethernet zal wel liggen aan het feit dat DHCP pool continu overbelast is. Ik zal eens heel vaak proberen om een IP op mijn ethernetkaart te verkrijgen, anders moet ik met USB gaan internetten, niet echt optimaal. Als het nu niet werkt, ga ik het vannacht proberen. Later meer :7

[ Voor 46% gewijzigd door dirkpostma op 21-01-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een domme vraag, maar welk MAC adres moet je registeren?
Het modem heeft een MAC adres, maar ook mijn netwerk kaart.

Je zou kunnen zeggen dat je normaal gesproken het MAC adres van de netwerk kaart moet registreren, maar als je de copperjet als router wilt gebruiken moet je dan niet het MAC adres van de copperjet registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkpostma schreef op 21 januari 2003 @ 15:28:
[...]

Inmiddels krijg ik wel weer een IP adres via de USB, ethernet blijft weigeren. Conclusie: het lijkt erop dat er maar 1 MAC adres per account geregistreerd kan worden. Reden dat ik geen IP meer krijg op ethernet zal wel liggen aan het feit dat DHCP pool continu overbelast is. Ik zal eens heel vaak proberen om een IP op mijn ethernetkaart te verkrijgen, anders moet ik met USB gaan internetten, niet echt optimaal. Als het nu niet werkt, ga ik het vannacht proberen. Later meer :7
das dus niet helemaal waar... ik heb gisteren een medewerker van demon aan de telefoon gehad die mij vertelde dat je per vast ip adres iets van 6 a 7 mac adressen mag aanmelden.. het zou ook een beetje raar zijn als je bijv een pc en laptop met dezelfde internet verbinding zou willen gebruiken.(zonder router) . ik heb vandaag ook maar mijn macadres van copperjet doorgegeven... hoop dat de modem nu wel als router wil fungeren

ik ga het vanavond nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

ik heb net alles netjes aangesloten maar heb geen verbinding, alle lichtjes van de modem branden 2x kort en dan 1x lang de hele tijd... heb ik iets over het hoofd gezien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Is bij jullie de upload naar je 20 mb webspace ook zo vreselijk traag (schommelend tussen de 10 en 30 kb/s)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 15:52:
[...]

ik heb vandaag ook maar mijn macadres van copperjet doorgegeven... hoop dat de modem nu wel als router wil fungeren
Dit is vast ook de rede waarom het profiel van speedy ron niet werkte. Het mac adres van de modem is niet bekend bij demon waardoor hij geen ip adres krijgt.
Hoe kan ik die alsnog invoeren bij demon ? Moet je daarvoor bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Vroegtijdig internetten is voorbij
Ik heb net met Demon gebeld. Reden is ik bij mijn USB (zie hierboven) wel een dynamisch IP kreeg, maar geen vast, zelfs niet na aanmelding van het MAC adres, zelfs niet na een uur. Wat blijkt: Demon is strenger geworden! Je kunt nu pas internetten als je de laaste email: "U verbinding is opgeleverd" daadwerkelijk ontvangen hebt. Jammer voor enthousiastelingen (like me :P). Mocht je deze mail niet ontvangen hebben, dan is het dus logisch dat je internet nog niet werkt.

edit:
Dit deelde de dame mij mede. Echter, na uploaden van firmware 4.23 (zie hieronder) kon ik toch weer (via ethernet, welke nu weer werkte en welk MAC adres ik eerder deze dag GELUKKIG succesvol heb aangemeld) lekker internetten, met mijn vaste IP... Ik houd dit nu definitely zo en ga nu even echt niet meer prutsen. 56k6 is echt langzaam vergeleken bij 1024k

Meerdere MAC adressen per account
Was inderdaad een vroegtijdige conclusie. Je kunt inderdaad meerdere MAC adressen per account aanvragen, maar je kunt op dit moment alleen MAC adressen aanmelden indien je de laatste bevestigingsemail hebt ontvangen.

Originele Firmware 4.23
Inmiddels heb ik ook antwoord van AlliedData. Ze hebben mij per mail de firmware 4.23 toegestuurd, met de toelichting:
Als u firmware V4.23 heeft geupload naar de Copperjet 810, dient u nog het volgende te doen. Druk de softkey in en houdt deze ingedrukt totdat alle ledjes vast branden. Laat dan de softkey los. U hoeft, na het upgraden van de firmware naar V4.23, niet meer het profiel te uploaden. De nstelling van Demon staan al in deze firmware.
Firmware 4.23 lijkt dus dedicated voor Demon DSL Express. Wil je deze ook hebben, dan kun je hier downloaden:
http://www.pricewatch.info/dirk/cj810/firm/bbd810-0423.zip

MAC adres modem aanmelden (WAN zijde)
heb vandaag ook maar mijn macadres van copperjet doorgegeven...
Hoe heb je dat gedaan? Via http://www.demon.nl/macadres/ ? Of heb je het via support geregeld?

Morse code
alle lichtjes van de modem branden 2x kort en dan 1x lang de hele tijd...
Dit is een morse code die de modem uitzendt. Ik ben dit vandaag ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar. Waarschijnlijk is het niet erg. Maak je modem gedurende ca. 30 sec spanningsloos, dan spanning er weer op. Probeer dit een paar keer, en dan is het hopelijk opgelost. Lukt dit niet, probeer dan eens te zoeken op de site van Speedy Ron.

edit:
Gevonden! Dit staat in readme.txt van firmware 4.30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Q: What does it mean if all the lights are blinking?
    A: The modem reports an error condition by sending a morse code.
       This is usually harmless.  Reboot the modem by powering it off,
       waiting for about half a minute and than powering it back on.
       If the modem still sends the morse code after a few times rebooting
       like this, check the modem's configuration and/or upgrade to the
       latest firmware (and tools).  If this doesn't solve it, call your
       local support and tell them the morse code.

[ Voor 33% gewijzigd door dirkpostma op 21-01-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

mja, vage zooi, ik kon sinds zondag al online, maar vanmiddag kapte ie ermee, bleek dat ik dus m'n macadres moest invoeren, maar die %^#$ bij demon hebben me nog steeds geen nieuw wachtwoord gestuurd, dus nu kan ik niet meer online totdat ik dat wachtwoord heb :(

had niet gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar ben blij dat ik nog ff chello heb, anders kon ik niet online ;) 8)7

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gelukkige 'ik heb al demon' heren,

hoe zit het nou precies met die newsserver?

hoeveel kilobyte is daar nou in Totaal vanaf te trekken?

alvast bedankt,

uhm doc :) ik wil niet vervelend zijn, maar hoe SNEL!? :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Tja dat ligt eraan wat je zoekt, maar dvd en playstation is goed vertegenwoordigd.
Ik trek per dag een film ervanaf
En je kan met 4 draadjes tegelijk trekken

edit:

Heeft iemand al systeemnaam.demon.nl kunnen pingen en ook daadwerkelijk daar kunnen komen?
Als ik dat doe namelijk naar mijn systeemnaam dan kom ik op een heel ander ipadres uit . namelijk 212.238.243.143 , en dit terwijl mijn ip zo begint 212.238.240.XXX.
Iemand??????

[ Voor 49% gewijzigd door docftp op 21-01-2003 17:51 ]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op 21 januari 2003 @ 17:29:
mja, vage zooi, ik kon sinds zondag al online, maar vanmiddag kapte ie ermee, bleek dat ik dus m'n macadres moest invoeren, maar die %^#$ bij demon hebben me nog steeds geen nieuw wachtwoord gestuurd, dus nu kan ik niet meer online totdat ik dat wachtwoord heb :(

had niet gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar ben blij dat ik nog ff chello heb, anders kon ik niet online ;) 8)7
Ik denk dat je zelf dan ten eerste je wachtwoord ben vergeten.
Geef dan liever je eigen de schuld dan demon.
Dat geeft ze weer een negatief beeld terwijl ze toch alles doen om ons tevreden te houden.
docftp schreef op 21 January 2003 @ 17:44:
Heeft iemand al systeemnaam.demon.nl kunnen pingen en ook daadwerkelijk daar kunnen komen?
Als ik dat doe namelijk naar mijn systeemnaam dan kom ik op een heel ander ipadres uit . namelijk 212.238.243.143 , en dit terwijl mijn ip zo begint 212.238.240.XXX.
Iemand??????
[/edit]
Ja dit werkt bij mij. Dat werkt pas na ~24 uur, wanneer de dns-en zijn geupdate lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat je zelf dan ten eerste je wachtwoord ben vergeten.
Geef dan liever je eigen de schuld dan demon.
Dat geeft ze weer een negatief beeld terwijl ze toch alles doen om ons tevreden te houden.
een aantal pagina's terug heb ik al gepost wat het probleem was, ligt dus niet aan mij, ze geven toe dat er een fout is gemaakt door hen. (ze hebben mijn systeemnaam / wachtwoord combinatie verkeerd in het systeem ingevoerd, genius ipv geniuz). En als ik ergens ontevreden over ben, mag ik dat toch gewoon zeggen. Over de verbinding ben ik niet ontevreden, die is super :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkpostma schreef op 21 January 2003 @ 17:14:

MAC adres modem aanmelden (WAN zijde)

[...]
Hoe heb je dat gedaan? Via http://www.demon.nl/macadres/ ? Of heb je het via support geregeld?
ik heb gewoon opgebeld vandaag en dit nummer doorgegeven.. helaas was de wachttijd wel 40 minuten....

hoe lang zou het duren voordat dit mac adres actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurde het ~10 minuten, kreeg een nieuw ip toegewezen en 20 min later werd daar een reverse dns aan vast gekoppeld. Die Copperjet 810 modem kan met de instellingen van bbned/demon niet direct op je hub aangesloten worden voor zover ik weet, in tegenstelling tot wat ze zeggen op de site van Allied Data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
docftp schreef op 21 januari 2003 @ 17:44:
Iemand??????
Yep lukt hier al. Eerst niet, maar dat komt volgens mij doordat de DNS servers eens in de zoveel tijd geupdate worden. Dus bij de volgende update moet ie bij jou ook goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Gisteren een mail ontvangen "u bent aangesloten". Vandaag lag inderdaad de verbinding er uit omdat je het macadres moest doorgeven via hun site. Echter dit werkte niet. Demon gebeld; na lang wachten een nogal 'lollig' figuur aan de telefoon die het allemaal wel welletjes vond geloof ik. Ze konden mij na een fax van copie rijbewijs een nieuw wachtwoord geven want ik zou het wel niet goed hebben genoteerd. Allemaal erg aardig maar met het wachtwoord kan ik wel op de statuspagina inloggen maar niet de macadres pagina. Ik heb het net onder Linux geprobeerd middels de Mozilla browser en die pakte het wel. Met de IE 6.0 lukte het niet (alles staat gewoon aan cookies, privacy, geen softwarematig firewall etc.). Meer mensen problemen hiermee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

RobinStn schreef op 21 januari 2003 @ 20:22:
Gisteren een mail ontvangen "u bent aangesloten". Vandaag lag inderdaad de verbinding er uit omdat je het macadres moest doorgeven via hun site. Echter dit werkte niet. Demon gebeld; na lang wachten een nogal 'lollig' figuur aan de telefoon die het allemaal wel welletjes vond geloof ik. Ze konden mij na een fax van copie rijbewijs een nieuw wachtwoord geven want ik zou het wel niet goed hebben genoteerd. Allemaal erg aardig maar met het wachtwoord kan ik wel op de statuspagina inloggen maar niet de macadres pagina. Ik heb het net onder Linux geprobeerd middels de Mozilla browser en die pakte het wel. Met de IE 6.0 lukte het niet (alles staat gewoon aan cookies, privacy, geen softwarematig firewall etc.). Meer mensen problemen hiermee gehad?
jep, check mijn posts een stukkie hierboven. Ik heb vorige week donderdag een fax gestuurd en wacht nog steeds op een nieuw wachtwoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ter info: Ik heb net een mail van Demon ontvangen betreffende de upgrade van de DSLAM's en het mogelijk werken van de Alcatel 510i ISDN modems:
Het klopt dat na de upgrade van de DSLAM's het Alcatel ISDN modem gaat
werken, de nieuwe versie (510(i)) zal later worden toegevoegd aan onze
lijst.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd,
Met Vriendelijke Groet,

--
Ray Zandvoort Backline Support Supervisor, Demon Internet
http://www.demon.nl/support Tel: 0800 3366668 Fax: 020 4284844
Oftwel, even nog wachten, en dan werkt de Alcatel 510i inderdaad ook bij Demon!!! Yihaa!!! :) :) :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 19:23:
Die Copperjet 810 modem kan met de instellingen van bbned/demon niet direct op je hub aangesloten worden voor zover ik weet, in tegenstelling tot wat ze zeggen op de site van Allied Data.
ik snap niet echt wat je bedoeld check deze url maar...

als je scrolt naar beneden, dan zie je verschillende profielen, die schijnen te werken... die van demon dsl express is nu online zodat profiel getest kan worden, maar ik krijg m nie aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je het macadres van je modem niet hebt doorgegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja daar hebbie gelijk in, ga zo het profiel nog maar eens proberen te gebruiken.

maar fabio beweert dat dit uberhaupt niet gaat werken, ik snap niet dat die site van allied data er wordt bijgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik haal nog steeds niet echt indrukwekkende snelheden,

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 21 2003 om 22:32:03 UTC+0100)

Download : 67.7 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 313.0 Conn/min
Ping test Nederland : 63.0 ms

Modem geeft ook aan 500k, terwijl ik me heb aangemeld voor het 2048/512 abbo.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

(ik heb inmiddels wel een vast ip-adres, na 3 dagen kloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site van Allied Data kan de modem als een router worden gebruikt, dat kan dus niet met het profiel dat bbned gebruikt. Dat bedoelde ik :) Als het goed is hoort je modem gewoon zo uit de doos te werken, tenminste dat deed ie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Krattenkoning schreef op 21 January 2003 @ 22:35:

Dan zou ik toch echt eens met demon contact op nemen. Bij mij brand het 2M lampje het en werkt het allemaal prima

[ Voor 27% gewijzigd door TimDJ op 21-01-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de profiel van mijn router naar speedy ron toegestuurd (degene die nu staat ter beschikking op de site), het kan niet zo zijn dat die profiel gekoppeld is aan een user of modem, toch?

bovendien is deze de original (van de dooz gesaved en hup naar Ron gestuurd), dus het zal moeten werken.

tenslotte ik heb inderdaad geen werkende lijn nog steeds zodat ik de macadres kan registreren.

Ook zijn op sommige newsgroepen te lezen dat de alliad wel als router kan gebruik worden, we moeten wel afwachten (d.m.v. user testing) of dit i.v.m. demon gaat werken.(hoop ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Krattenkoning schreef op 21 januari 2003 @ 22:35:
Ik haal nog steeds niet echt indrukwekkende snelheden,

(Overgenomen op Tue Jan 21 2003 om 22:32:03 UTC+0100)

Download : 67.7 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 313.0 Conn/min
Ping test Nederland : 63.0 ms

als je met die 500k de waarde van je upstream bedoelt in adsl monitor dan klopt het toch?

en hoe groot is de afstand van je splitter naar de plek waar je telefoonlijn binnenkomt en de afstand van je splitter naar je modem/computer? Heb je dit alles middels 1 kabel verbonden of gebruik je telkens verloop- /verlengstukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
amahusu schreef op 21 januari 2003 @ 23:11:
[...]

als je met die 500k de waarde van je upstream bedoelt in adsl monitor dan klopt het toch?

en hoe groot is de afstand van je splitter naar de plek waar je telefoonlijn binnenkomt en de afstand van je splitter naar je modem/computer? Heb je dit alles middels 1 kabel verbonden of gebruik je telkens verloop- /verlengstukjes?
Die 500k op de modem geeft volgens mij je download aan, zou volgens mij op 2m moeten staan.

De splitter zit rechtstreeks op de aansluiting waar de telefoonlijn het huis binnenkomt, en ik heb gewoon de kabels gebruikt die bij de modem geleverd werden.

Ook al andere kabels geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Het modem zit via de bijgeleverde crosskabel aan mijn netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Krattenkoning schreef op 21 januari 2003 @ 23:18:
[...]

Die 500k op de modem geeft volgens mij je download aan, zou volgens mij op 2m moeten staan.

De splitter zit rechtstreeks op de aansluiting waar de telefoonlijn het huis binnenkomt, en ik heb gewoon de kabels gebruikt die bij de modem geleverd werden.

Ook al andere kabels geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Het modem zit via de bijgeleverde crosskabel aan mijn netwerkkaart.
hmm, dat is dan wel erg raar. Misschien heeft demon je verkeerd aangesloten, 512/256 ipv 2048/512. Ik zou zeker contact opnemen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het routable profiel van speedy Ron uitgeprobeerd maar ik krijg het nog niet werkend. DHCP werkt wel maar kan de modem net pingen, telnetten en ik kan ook niet buiten de modem komen (internettes dus)

is iemand het wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 00:52:
Ik heb het routable profiel van speedy Ron uitgeprobeerd maar ik krijg het nog niet werkend. DHCP werkt wel maar kan de modem net pingen, telnetten en ik kan ook niet buiten de modem komen (internettes dus)

is iemand het wel gelukt?
Je krijgt dus wel een ip? Kan je wel op www.demon.nl/macadres komen? Zoja, dan moet je daar ff je macadres registeren en binnen 15 minuten krijg je je vaste ip en kan je genieten van de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik krijg geen IP adres, ik krijg alleen een IP adres van de routable modem. Dat MAC addres staat er allang in en werkt dus gewoon met het Demon profile, no problem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

kan iemand mij mischien helpen...?? heb alles aangesloten maar geen verbinding de lampjes van de modem branden 2x kort en dan 1x lang. Mischien moet ik gewoon wachten totdat ik het laatste mailtje krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:41:

Met 4 draadjes kom ik tot 130 k/sec
ik vindt het fantastisch!!
ohja die 130 k is wel constant. heel erg constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Maandag werkte het bij mij zo ongeveer. Volgens de handleiding moest ik mijn mac-adres doorgeven, maar het vrouwtje van de helpdesk zei dat dit niet nodig was en automatisch ging.
"En als ik dan een ander modem heb?" "Mac-adres zit in je computer". Dus... wij spreken elkaar nog.

Gisteren klapte de verbinding er uit en wat blijkt? Zoals iedereen hier al weet moet je dus mooi wel dat adres doorgeven. Nu - een dag later - werkt alles naar behoren en heb ik een tot nu toe nog steeds vast IP adres.

Maar waarom blaatte dat mens van die helpdesk (nog nooit iemand zo ongeinteresseerd en lam horen praten) dan dat dat niet hoefde?
Ik bedoel, het is geen Zonnet-helpdesk waar je 15 minuten in de wacht zit op een 0900 nummer, maar toch...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel vreemd dat je niet netjes een bericht krijgt met je vaste IP adres daarin vermneld, je moet zelf maar een beetje proberen en 10x kijken of je nogsteeds hetzelfde adres hebt en dan hopen dat het klopt ofzo.....beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 11:12:
wel vreemd dat je niet netjes een bericht krijgt met je vaste IP adres daarin vermneld, je moet zelf maar een beetje proberen en 10x kijken of je nogsteeds hetzelfde adres hebt en dan hopen dat het klopt ofzo.....beetje gek.
Je vaste ip adres verwijst naar systeemnaam.demon.nl dus als je ping systeemnaam.demon.nl doet zie je je ip adres en als dat hetzelfde is als je op dat moment zit je dus op je ip :)

[ Voor 1% gewijzigd door TimDJ op 22-01-2003 11:40 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
FAD schreef op 22 januari 2003 @ 11:40:
[...]

Je vaste ip adres verwijst naar systeemnaam.demon.nl dus als je ping systeemnaam.demon.nl doet zie je je ip adres en als dat hetzelfde is als je op dat moment zit je dus op je ip :)
Ja, dat merkte ik dus daarnet ook. Mag ik nu dus concluderen dat ik mijn vaste IP heb?

Wel handig, ik dacht dat systeemnaam.demon.nl naar je persoonlijke website ging, dus ik heb bij het bedrijf waar ik www.[mijneigennaam].nl geclaimd heb al gevraagd of ze home.[mijneigennaam].nl naar mijn vaste IP willen sturen. Is nu eigenlijk al niet meer nodig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
dreamscape schreef op 22 January 2003 @ 11:53:
[...]

Ja, dat merkte ik dus daarnet ook. Mag ik nu dus concluderen dat ik mijn vaste IP heb?

Wel handig, ik dacht dat systeemnaam.demon.nl naar je persoonlijke website ging, dus ik heb bij het bedrijf waar ik www.[mijneigennaam].nl geclaimd heb al gevraagd of ze home.[mijneigennaam].nl naar mijn vaste IP willen sturen. Is nu eigenlijk al niet meer nodig dus...
www.systeemnaam.demon.nl verwijst weer naar je persoonlijke webpage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 01:41:
nee ik krijg geen IP adres, ik krijg alleen een IP adres van de routable modem. Dat MAC addres staat er allang in en werkt dus gewoon met het Demon profile, no problem.
Het demon profile is gewoon een 'doorgeefluik', het mac adres van je netwerkkaart je je pc is dan bekent bij demon, net het mac adres van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:22:
[...]

Het demon profile is gewoon een 'doorgeefluik', het mac adres van je netwerkkaart je je pc is dan bekent bij demon, net het mac adres van je modem.
Ik volg je niet helemaal, af en toe mis je net een lettertje (gebeurt mij ook altijd ;) ). Bedoel je nu dat bij demon nu het mac adres van mijn netwerkkaart gelinkt is aan mijn vaste IP en niet dat van mijn modem?

Kortom, ik heb nu een copperjet 800 USB modem aangesloten en een copperjet 810 ethernetmodem in de doos. Dat moet dus nog even omgewisseld worden. Ik hoef daarna niet weer een mac-adres te wijzigen, want demon heeft het adres van mijn netwerkkaart al.

Klopt mijn redenering?

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 22-01-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je standaard je modem installeerd, dus met het profiel wat er op stond dan krijgt je computer een IP adres. Dus wordt het mac adres van je netwerkkaart gebruikt.
Zet je er een profiel op waardoor je modem een router wordt, moet je 'router' een ip adres krijgen en dan heb je dus het mac adres van de modem/router nodig.

Oftewel, wanneer je het profiel van speedyron op je router zet zal je eerst een tijdelijk IP adres krijgen. Je bezoekt http://www.demon.nl/macadres om dan het mac adres van je modem/router toe te voegen.

Zo heb ik het iig begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
Heb net mijn pakket binnen, maar er zit geen CD-rom bij. Staat waarschijnlijk niets zinnigs op of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Uhm, na deze hele draad grondig gelezen te hebben ben ik nog geen behaalde snelheden gedurende de spitstijden tegengekomen, alleen om 01:15.. Kan iemand daar iets over zeggen (lijkt me namelijk best interessant) of valt dit ook onder de te verwijderen postings? ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 22 januari 2003 @ 16:09:
Heb net mijn pakket binnen, maar er zit geen CD-rom bij. Staat waarschijnlijk niets zinnigs op of wel?
Het enigste wat intressant is is de PDF handleiding om te installeren en instellingen. Zonder zal dat ook wel lukken
Tonnes schreef op 22 January 2003 @ 17:08:
Uhm, na deze hele draad grondig gelezen te hebben ben ik nog geen behaalde snelheden gedurende de spitstijden tegengekomen, alleen om 01:15.. Kan iemand daar iets over zeggen (lijkt me namelijk best interessant) of valt dit ook onder de te verwijderen postings? ;)
Momenteel download ik gewoon met 208 kb/s, zit wel goed dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Wat verstaan we onderspitstijden??
Zoiets als nu??

(Overgenomen op Wed Jan 22 2003 om 17:35:14 UTC+0100)

Download : 207.4 KByte/sec
Upload : 47.2 KByte/sec
Connection : 533.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 19:17
Ik denk dat je voor dat soort info beter op Speedsuite kan kijken :Y) :) (Directe link !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 17:29

KrL

Foto foto..

Vandaag even gebeld met de DSLexpres helpdesk..
Heb dus mailtje gekregen waarin staat dat mijn lijn vanaf morgen actief is maar heb nog geen modem ontvangen.. Daarnaast even opheldering gevraagd over het NT1 versieprobleem..

Schijnt dat er even een leveringsprobleem was met de modems waardoor ik heb waarschijnlijk pas morgen of begin volgende week krijg.. Ik zou dan ook pas vanaf dat moment hoeven te betalen.. En NT1 S1 zou volgens hem geen probleem zijn zolang ik mijn hoofdnummer heb doorgegeven (en dat heb ik).. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
dirkpostma schreef op 21 January 2003 @ 17:14:

Originele Firmware 4.23
Inmiddels heb ik ook antwoord van AlliedData. Ze hebben mij per mail de firmware 4.23 toegestuurd, met de toelichting:

[...]
Firmware 4.23 lijkt dus dedicated voor Demon DSL Express. Wil je deze ook hebben, dan kun je hier downloaden:
http://www.pricewatch.info/dirk/cj810/firm/bbd810-0423.zip
Ik heb dus ook 4.23 op mijn 810. Maar nu had ik nog een 810 van mijn DSL Metro (babyxl) account. Deze had versie 4.28
Nu heb ik het profiel uit de Express modem in mijn Metro modem gezet en het werkt perfect.

Dus 4.28 werkt ook.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:41:
Beste gelukkige 'ik heb al demon' heren,

hoe zit het nou precies met die newsserver?

hoeveel kilobyte is daar nou in Totaal vanaf te trekken?

alvast bedankt,

Per connectie 32 Kbyte, met iets van max 4 connecties.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topictitel en alles van Demon qua DSL leek erg goed, maar:

Ik las dat een getweaked Alcatel SpeedTouch ISDN modem niet eens gaat werken bij Demon. Best wel k*t nu ik net mijn Mxstream/Xs4all heb opgezegd. Enig lichtpuntje aan de horizon was dat BBned iets zou upgraden de 22e januari en dat het dan wel zou lukken?

Is er iemand die zijn getweakede Alcatel SpeedTouch ISDN modem bij demon werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van speedy ron, is een nieuw profiel te vinden om die copperjet om te zetten.. Ik heb gisteren mijn mac adres van de copperjet doorgegeven, en vandaag met nieuw profiel geprobeert die verbinding te checken, helaas voor mij werkt het niet..

http://home.hccnet.nl/spe...uter4bbned.htm#dslexpress

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:57:
Topictitel en alles van Demon qua DSL leek erg goed, maar:

Ik las dat een getweaked Alcatel SpeedTouch ISDN modem niet eens gaat werken bij Demon. Best wel k*t nu ik net mijn Mxstream/Xs4all heb opgezegd. Enig lichtpuntje aan de horizon was dat BBned iets zou upgraden de 22e januari en dat het dan wel zou lukken?

Is er iemand die zijn getweakede Alcatel SpeedTouch ISDN modem bij demon werkend heeft?
Per 22 januari zou BBned haar DSLAM infrastructuur aangepast moeten hebben zodat de Alcatel Speedtouch (510i) ISDN modems wel zouden moeten werken. Ik heb hier een posting over geplaats een stukje terug. Maar het zou natuurlijk ook een paar dagen langer kunnen duren....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Weet iemand over welke poort dat Copperjet monitor programma zoekt naar je modem. Zodra ik isa start en poorten dichtzet kan hij de modem niet meer vinden.

Zodra ik de poorten weer opengooi weer wel.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
Heb net alles aangesloten met een NT1 S1 en het werkt gewoon goed tot nu toe. Nu is het wachten op een mail van Demon dat mijn account actief gemaakt wordt. Ben erg benieuwd.

Zou iemand de instalatie-handleiding van Demon even online kunnen zetten, heb geen cd-rom gekregen. Jullie hebben nu toch een dikke upload ;)

[ Voor 30% gewijzigd door waslijn op 22-01-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Alpha-xp schreef op 22 januari 2003 @ 18:44:
yay me con werkt nu ook maar... als ik de test doe via speedsuit is me up steeds rond de 50 maar als ik iets naar iemand verstuur is et niet hoger dan 9 :S
Misschien heeft het iets te maken met eerder uitgevoerde tweaks voor je kabelmodemsettings van bijvoorbeeld speedguide? MTU zou bijvoorbeeld van 1500 naar 1460 moeten.

Persoonlijk (nog) geen ervaring mee maar had ook zoiets bij het overgaan van 56k naar kabel).

Nog even over die spitstijden: ik was eigenlijk benieuwd of de stabiliteit/snelheid merkbaar beter is/blijft in de spits (overigens dacht ik dan aan tussen 19:00 en 22:00) dan bij bijvoorbeeld chello of andere kabelaars, dus geen speedsuite-resultaten s.v.p. ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op 19 December 2002 @ 18:36:
whoa, echt wel beters,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Downstream/Upstream 512/256 1024/512 2048/512 
Per maand             39.-    55.-     65.-

Aansluitkosten        120.-    0.-      0.- 
USB modem             0.-      0.-      0.- 
Ethernet modem        75.-     0.-      0.- 

Totale korting       115.-   265.-    265.-

Voor mij zit er denk ik wel een Demon-pakketje wel in :)

Heeft iemand eigenlijk al (goede) ervaringen met Demon ADSL?
check bijvoorbeeld www.speedtest.nl voor een overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb dslexpress aangevraagd, maar ik wil eigenlijk alles draadloos hebben, dan hoef ik geen kabels te trekken enzo. Nu zou ik een wireles ADSL modem kunnen kopen en aansluiten op de splitter, maar ik heb al de usb modem van demon besteld. Daarnaast is het zo dat als je zelf een ander modem koopt je deze zelf moet instellen voor Demon, en daar heb ik als (netwerk) beginner geen kaas van gegeten.
Kan ik ook "normaal" wifi netwerk aanleggen als volgt: splitter -> adsl usb modem van demon -> wifi access point -> wifi home station -> PC?
Graag tips!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.