blaasrichting voedingsventilator

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:51
Mijn Aopen voeding blaast lucht de kast in. Is het niet beter om die juist lucht naar buiten te laten blazen en zoja, hoe kan ik dat bereiken?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Het beste is eentje die in de kast op je kaarten blaast, en eentje die de lucht eruit zuigt. Draai de ventilator eens om... :)

.... Ik weet het ook niet

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DaOverclocker

Overclocker for life...

EEn blower in je voeding die eruit blaast.
En een die erin blaast, onder je HD meestal.
dan heb je goede airflow

systeem specs

Verwijderd

Volgens de originele ATX specificatie blaast de voeding de lucht naar binnen langs de processor.
Maar meestal blaast ie gewoon naar buiten omdat die lucht uit de voeding niet echt koel meer is.

oplossing: openmaken en iets omdraaien ofzo
of gewoon een nieuwe kopen

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Gewoon je voeding uit je comp halen, openschrouven, ventilator losschroeven, omkeren, weer terugschroeven, voeding weer dichtschroeven en terughangen...voila!

Verwijderd

Ik wil ff graasgast aanvullen. Je moet in ieder geval je voeding unpluggen als je aan het werk gaat en eigenlijk moet je m ook nog een dag laten liggen zodat alle spanning uit de voeding is. Safety first! Draag misschien ook nog rubber handschoentjes(weet neit of dat helt tegen een dodelijk schok, mar je beschadigd iig de hardware minder snel met vet ed) SUCCES

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Pciez thavinny...unpluggen moet je sowiezo doen (volgens mij kan iedereen met wat gezond verstand dat bedenken, maar toch ;))

Ook is het wel handy om je atx kabel uit je moederbord te halen.

en verder gewoon nergens aanzitten in je voeding...alleen je fan aanraken, van je condensatoren ed afblijven...ik heb een keer zoŽn wegwerpfatotoestel met flits uit elkaar gesloopt...zit 1 aa baterij in + condensatortje (300 volt)...AUW!...sindsdien heb ik condensatorangst :) (en dan helemaal van die grote dikke in me voeding...brrr...ook als je een keer 220 door je fikken hebt gehad wil je dat niet hoor...electricity sucks!)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..." losschroeven, omdraaien, vastschroeven"... Pfff wat een werk, gewoon de twee draadjes van de fan omdraaien en klaar ! ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-09 11:33
Ja da werkt nie je kunt NIET de draden omwisselen..

ja ken wel alleen dan doet ie het nie meer

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 11:12 schreef psychotic het volgende:
..." losschroeven, omdraaien, vastschroeven"... Pfff wat een werk, gewoon de twee draadjes van de fan omdraaien en klaar ! ;)[/quote]Meestal werkt dat niet...en als het werkt dan werkt het niet goed...die vinnen van zoŽn fan zijn zo gestroomlijnd gemaakt om in de normale draairichting een maximale airflow met zo weinig mogelijk geluid te maken...als je de draairichting veranderd gaatie meestal meer geluid maken, en veel minder airflow...niet doen dus!

Verwijderd

Is het niet de bedoeling om "koude" lucht de voeding in te blazen zodat deze gekoelt word.

Door de fan om te draaien zuig je alleen maar warme lucht naar buiten en heb je een soort "kacheltje"

Lijkt me niet de bedoeling

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 07:16 schreef Jebus het volgende:
*knip*
Door de fan om te draaien zuig je alleen maar warme lucht naar buiten en heb je een soort "kacheltje"

Lijkt me niet de bedoeling[/quote]Lijkt mij juist wel de bedoeling :) Je moet zoveel mogelijk warme lucht uit die behuizing trekken....

(qua koeling maakt het niet echt uit of je koude lucht naar het object toeblaast, of de warme lucht ervan wegzuigt. Je kunt bij je processor ook de lucht laten zuigen van de heatsink)

Zie topics:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54600
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54885
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/48894
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/47476
Pagina: 1