zuig vanaf de heatsink, dus blaas je systeem in!!!...Trek de warmte uit de CPU!!
reserveringshouder Tesla Model 3
wordt ie dan ook nie koeler als je blaast ipv zuigt...??
Signatures are so subliminal...
Nee ik heb het uitgeprobeert ... als hij idd zuigt (vanaf de heatsink) kewlt ie beter ... scheelt 5 graden ofzo ...
I think therefor I am ... I think
ow 5 graden maar? Het is dus niet zo dat je je cpu kan mollen als ie verkeerd zit.. ik heb nl. een nieuwe fan gekocht (is maar voor een p233..) en die blaast in de heatsink.. ik vroeg me af of dat wel goed was..
Als ik ze laat zuigen blazen die arme fannetjes tegen mijn airflow in (Slot A processor) dus ik laat ze lekker uit de airflow oppikken en op de heatsink blazen en dan word de warme lucht zo de kast uitgezogen.
Ik heb een fop32 socket a en die blaast tegen het koellichaam aan ( zuigt dus
)
Kan ik die dan beter omwisselen of zo laten zitten ?
Kan ik die dan beter omwisselen of zo laten zitten ?
Meningen zijn verdeeld. Dus zelf ook geprobeerd.
In mijn geval:
PIII650@806 slot 1, Tennmax (dual fan) cooler.
Lucht vanaf proc trekken = ca. 2°C warmer en maakt zelfs iets meer geluid ('kheb ook een geluidsmetertje).
Ik denk dat het afhankelijk is van de vorm en plaats van de heatsink. Beetje experimenteren kan geen kwaad. Als je door het verzetten van de fan de luchtstroom in de richting van de uitgang kan sturen lijkt mij dit alleen maar beter. Bij een slot 370 mobo kun je bijv. met een alpha-koeler de lucht rechtstreeks naar de voeding laten blazen.
In mijn geval:
PIII650@806 slot 1, Tennmax (dual fan) cooler.
Lucht vanaf proc trekken = ca. 2°C warmer en maakt zelfs iets meer geluid ('kheb ook een geluidsmetertje).
Ik denk dat het afhankelijk is van de vorm en plaats van de heatsink. Beetje experimenteren kan geen kwaad. Als je door het verzetten van de fan de luchtstroom in de richting van de uitgang kan sturen lijkt mij dit alleen maar beter. Bij een slot 370 mobo kun je bijv. met een alpha-koeler de lucht rechtstreeks naar de voeding laten blazen.
Deze tekst niet lezen !
Heeft iemand trouwens nog tips voor het maken van een goeie fanduct (materiaal, manier van aanpak etc)?
Dus van de processor heatsink naar een outtake fan.
Dus van de processor heatsink naar een outtake fan.
Het hang helemaal af van hoe je de lucht in je kast wilt laten stromen... en dat is afhankelijk van je kast, insteekkaarten en harde schijven...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Pagina: 1