Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [Deel II] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 10.043 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

mr_a schreef op 19 december 2002 @ 23:49:
Ik was dus degene die in eerste instantie gevraagd had hoe die Lidl boxenset klinkt, en guess what, ik heb hem gewoon maar gekocht! *D *D ;)

Immers, niet goed genoeg => gewoon terugbrengen. Dat heb ik ook even aan de Lidl manager gevraagd en hij vond het goed, als ik de boxen maar weer netjes verpakte inderdaad. :)

Afijn in de Lidl was ik nog zeer wantrouwend over de kwaliteit immers op de poster en op de doos staat dat het om 'professionele' luidsprekers gaat en meestal als je dat soort termen ziet op goedkoop geprijste apparatuur dan is dat geen goed teken....

Maar toen ik de doos probeerde op te pakken werd ik al wat meer gerustgesteld want het setje weegt wel meer dan 30 kilo! Dus geen plastieken zooi ;)

Thuisgekomen heb ik ze uitgepakt en ze op de B stand van mijn versterker aangesloten, met goede kwaliteit huishoudsnoer van de Gamma. Contacten achterzijde zijn van messing zo te zien, niet verguld ofzo. De boxen hebben ook 'slechts' 1 set aansluitpunten, bi-wiren is dus gelukkig niet mogelijk.

Meegeleverd zijn per box 4 puntjes van messing om hem op te kunnen zetten. De puntjes zijn in hoogte regelbaar.
Moest je de speakers niet eerst een aantal weken inspelen? De ophang rubbers e.d. zijn nieuw namelijk nogal stroef. Ik heb vorig jaar ook nieuwe speakers gekocht (PHONAR bij stassen) en die klonken pas na een aantal dagen spelen (=enkele weken bezit) echt helemaal goed. Dit is vrij gebruikelijk bij nieuwe speakers..

Zijn dit de testen direct na aanschaf of na inspelen? Als de kwaliteit direct na aanschaf zo goed is als jij doet geloven, is dat wel opmerkelijk IMHO...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 23-12-2002 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Zijn dit de testen direct na aanschaf of na inspelen? Als de kwaliteit direct na aanschaf zo goed is als jij doet geloven, is dat wel opmerkelijk IMHO...
Maar ik ben niet objectief ;)
Ik heb de CD's beluisterd met als vergelijking mijn oudere boxen, Philips units uit begin jaren '70. Ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal omhanden, en bij de LIDL kun je ze niet luisteren.

Enkele weken inspelen? Mwah, heb ik niet gedaan! :P
Ze hebben nu zo'n 16 uur gedraaid denk ik, en ik ben in ieder geval tevreden met m'n boxen.
Maar ze kunnen dus nog anders gaan klinken?

Overigens is het woensdag 2 weken geleden dat de LIDL actie startte, op een gegeven moment hebben ze natuurlijk niet meer en dan wordt het bij een volgende actie misschien een heel andere partij boxen, dus pin me niet vast op de LIDL ofzo, ik vind alleen dat ik redelijk prima boxjes heb gekocht

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44615

mr_a schreef op 20 December 2002 @ 12:28:
Ik krijg het idee dat hier een aantal p[ersonages rondloopt die afschuwelijk veel geld voor een audio-set betaald hebben.

Als er door een soort wending van het lot een goedkoop en kwalitatief goed product te koop is dan voelen zij zich daardoor bedreigd. Immers het zou zomaar kunnen dat zij voor nix heel veel geld hebben zitten uitgeven. Dus dan zouden zij achteraf niet zo slim zijn met hun verkeerde aankoop.

Wat dan gebeurt is aandoenlijk om te zien:
a) a-priori besluiten ze dat de kwaliteit van het goedkope product bagger is, terwijl ze het zelf niet eens geluisterd hebben

b) als iemand beweert dat de kwaliteit wel is, dan wordt gesteld dat die iemand er duidelijk geen verstand van heeft

c) er moet ook nog effe gepatst worden met de hoeveelheid geld die ze uitgegeven hebben om aan te tonen dat de kwaliteit van hun spullen beter is.

:O
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

Exirion

Gadgetfetisjist

mr_a schreef op 20 December 2002 @ 15:25:
Ik merk bij vol volume toch ietsje ruis die uit de CD speler komt zodra er een track begint met spelen en dat kan niet echt aan de CD-speler zelf komen gezien de specs. Dus denk ik kabeltje of de bron opname, maar vanwege het volume dat is niet na te gaan bij de meeste CD's die luid starten.
1. Ruis kan NOOIT uit kabels komen. Kabels geven het signaal door, kunnen op z'n hoogst iets vervormen door inductie effecten of halfgeleidereffect op de contactpunten, maar ruis genereren is onmogelijk.
2. Ga nooit op specificaties af, en zeker niet bij goedkope appratuur (ja, dit wil je vast niet horen maar toch). Vooral bij al cheapo audiosets zijn de specs natte vinger werk en op papier lijkt het allemaal heel wat. Zelfs bij gemiddeld geprijsde audio stuff zeggen de specs bar weinig.

Ruis komt in ieder geval alleen uit de CD-speler of de versterker. Speakers en kabels ruizen niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
Een kabel kan wel ruis veroorzaken. Leg een signaal kabel met een slechte 'omhulsel/behuizing' eens naast een 220 kabel en geheid dat
je vreemde dingen gaat horen als ruis en brom.
En ik mag het natuurlijk niet zeggen hier ;) maar die problemen zal
je minder hebben bij de wat duurdere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Wat zijn jullie ervaringen met de DVD-speler (JDB V56L) incl. boxenset (5.1) van de kruidvat, die in de aanbieding waren afgelopen 2 weken.
Hoe is het gesteld met het afspelen van VCD, gaat dit bij jullie?
En wat vinden jullie van het geluid en de beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52754

Hi, ik ben eigenaar van zo'n marmitec ding. Er zit inderdaad een retour op maar bij mij werkte ie niet echt lekker. Door muren komt het signaal wel maar hij heeft vrij veel last van stoorzenders. Geluid is gewoon stereo en stoorde op het moment dat er bijv ondertiteling in beeld kwam (of ander contrastrijke dingen). Ik heb hem gebruikt om DVD vanaf mijn PC naar beneden te gooien, het werkt allemaal wel, maar ik ben blij dat ik nu een standalone DVD speler naast de TV heb. Ik heb er nog zo'n 140 Euro voor betaald een jaar terug maar voor 49 Euro mag je eingelijk niet klagen. Er zitten gewoon composiet aansluitingen op. Rood en witte voor geluid, een gele voor beeld, net als op de meeste TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Wel grappig om te zien dat als ik zeg dat je er geen wonderen van mag
verwachten en dat het over het algemeen nou niet echt spul is om over
naar huis te schrijven dat men een beetje pissig is.
En vervolgens zie je berichtjes dat men last heeft van ruis, rare bijgeluiden
en storingen als er ondertitels komen. Nogmaals echt goed spul is het
gewoon niet. Misschien leuk voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40
Jamaar dat mag je niet zeggen hier, want aldi sets rulen gewoon! En al die gekken die wel veel geluid voor hun audio uitgeven sporen gewoon niet. Cheap rulz!!

kleine impersonatie van de gemiddelde aldi luisteraar... nofi.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dominator schreef op 24 december 2002 @ 08:53:
Jamaar dat mag je niet zeggen hier, want aldi sets rulen gewoon! En al die gekken die wel veel geluid voor hun audio uitgeven sporen gewoon niet. Cheap rulz!!

kleine impersonatie van de gemiddelde aldi luisteraar... nofi.... :P
Wat een generalisatie ;)

Zag gister bij de Aldi een plasma voor € 3800 hangen, is dat wat?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53546

Is het mischien mogelijk dat iemand het lidl foldertje ff inscant en die ff post of anders naar me wil mailen ??
Ik krijg het foldertje niet in de bus en de lidl is voor mij dik 15 km rijden. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

krijg net een krantje van mediamarkt binnen met een pentium 3.06, 512mb,ricoh dvd brander,nvidia nv28 voor €2149

kzal even dezelfde config maken met andere winkels en even de prijs vergelijken

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/home/folder/images/nl_2811_s2.jpg

weet iemand de home site van microstar? ik ken em zo niet opgooglen.
een review zou helemaal mooi zijn natuurlijk

[ Voor 33% gewijzigd door MUSTIS op 24-12-2002 12:55 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tadream schreef op 23 december 2002 @ 16:35:
Een kabel kan wel ruis veroorzaken. Leg een signaal kabel met een slechte 'omhulsel/behuizing' eens naast een 220 kabel en geheid dat
ruis!=interferentie en ook ruis!=brom

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wat die microstar pc betreft, ik kom uit rond de €1600. dus hun doen iets verkeerd of ik doe iets verkeerd

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Laatst online: 15:25

Muggie

8 pm

Tadream schreef op 23 december 2002 @ 16:35:
En ik mag het natuurlijk niet zeggen hier ;) maar die problemen zal
je minder hebben bij de wat duurdere kabels.
Dan nog genereerd de luidsprekerkabel geen ruis of brom, dat zijn invloeden van buitenaf, niet veel met de draad zelf te maken lijkt me.

Volgens mij maakt het ook weinig uit of je nu goedkope of dure draad neerlegt, als je het omhulsel weghaalt dan kan dit voorkomen bij beide draden.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19985

Fairy schreef op 08 December 2002 @ 14:18:
Ik heb een ALDI Medion Autoradio (Aanbieding van 4 december).

Ik heb het ding vandaag geïnstalleerd maar ben niet 100% tevreden. De auto heeft op dit moment nog 4 speakers op 2 aansluitingen (moet nog aangepast worden).

Als het geluid op 0 staat of op mute is er niks aan de hand maar als je het geluid aanzet komt er een behoorlijke hoeveelheid ruis uit de speakers. Dit komt zowel bij de radio, als CD als bij MP3... Als ik de antenne er uit trek heeft dit geen effect.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik heb namelijk al te horen gekregen dat het waarschijnlijkt niet aan die luidsprekers ligt die op elkaar aangesloten zijn. De 4 speakers werken namelijk ook alle 4 goed...

Pleas help :)
Sja, iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Snapt nou niemand dat echte kwaliteit gewoon betaald moet worden??? Alles moet maar allemaal kunnen, alles moet jaaaaaaaaren meegaan, alle opties moeten er op zitten, het design moet perfect zijn, de kwaliteit moet goed zijn en vooral mag het zeker helemaal niets kosten.

Ondertussen zit je in de praktijk opgescheept met een apparaat waarvan je niet helemaal 100% tevreden bent en dat uiteindelijk zwaar gaat irriteren en je dus uiteindelijk weer gaat vervangen. Jammer, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Muggie schreef op 24 december 2002 @ 13:46:
Dan nog genereerd de luidsprekerkabel geen ruis of brom, dat zijn invloeden van buitenaf, niet veel met de draad zelf te maken lijkt me.
En dat gebeurt alleen bij interlinks. Luidsprekers zijn zo laagohmig dat er onmogelijk interferentie van de kabels op de speakers hoorbaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Muggie schreef op 24 december 2002 @ 13:46:
[...]

Volgens mij maakt het ook weinig uit of je nu goedkope of dure draad neerlegt, als je het omhulsel weghaalt dan kan dit voorkomen bij beide draden.
Tuurlijk komt het dan bij beide voor, maar een betere omhulsel (meestal, maar niet altijd duurdere kabels) zal dit voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32215

MUSTIS schreef op 24 December 2002 @ 12:36:
krijg net een krantje van mediamarkt binnen met een pentium 3.06, 512mb,ricoh dvd brander,nvidia nv28 voor €2149

kzal even dezelfde config maken met andere winkels en even de prijs vergelijken

[afbeelding]

weet iemand de home site van microstar? ik ken em zo niet opgooglen.
een review zou helemaal mooi zijn natuurlijk
Let er iig ff op hoeveel ramsloten je nog vrij hebt. Je moet er namelijk wel rekening mee houden dat het ramgeheugen aardig achterloopt in vergelijking met de rest van het systeem en je er dus 1tje bij moet kunnen proppen mocht dat in de toekomst nodig zijn :)

Die pc's van de AH hadden namelijk 512 ramgeheugen verdeeld over 2*256, en op t mobo zaten maar 2 banken, dus word erg duur met upgraden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32215 op 24-12-2002 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 23-11-2024
Maar heeft iemand ondertussen ervaring met de 82 cm Breedbeeld TV van de ALDI ... nog steeds niet uitverkocht her en der.
En pa is er eindelijk over na aan het denken of het 'wat is om zo'n ding te kopen'. We zijn geen video/audio-fielen, dus de discussie van duurder is beter wil ik ff niet meer horen :P ('t is toch een Philips beeldbuis schijnbaar *whistle*) Iemand?

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi, ik kwam vandaag bij t kruidvat deze aanbieding tegen; weet iemand welk type DVD speler het is?
t Gaat me er nl om of het beetje fatsoenlijke kwaliteit is en of die VCD's afspeelt..
Afbeeldingslocatie: http://kruidvat.amercom.nl/files/magazine/magazine_45_pagina_5_groot.jpg full size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
MadMurdock schreef op 28 January 2003 @ 13:34:
Hi, ik kwam vandaag bij t kruidvat deze aanbieding tegen; weet iemand welk type DVD speler het is?
t Gaat me er nl om of het beetje fatsoenlijke kwaliteit is en of die VCD's afspeelt..
[afbeelding] full size
Wat voor merk is het? Ik heb gezocht op JCE, maar dat geeft niks met google... En: is deze region-free?

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 28-01-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Anoniem: 19985 schreef op 24 December 2002 @ 13:48:
[...]

Sja, iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Snapt nou niemand dat echte kwaliteit gewoon betaald moet worden??? Alles moet maar allemaal kunnen, alles moet jaaaaaaaaren meegaan, alle opties moeten er op zitten, het design moet perfect zijn, de kwaliteit moet goed zijn en vooral mag het zeker helemaal niets kosten.

Ondertussen zit je in de praktijk opgescheept met een apparaat waarvan je niet helemaal 100% tevreden bent en dat uiteindelijk zwaar gaat irriteren en je dus uiteindelijk weer gaat vervangen. Jammer, erg jammer.
Jammer dat je er zo over denkt. Mijn ervaring leert dat een prijsbewuste en -vergelijkende consument veel geld kan besparen. En dat je bij veel producten Vooral betaald voor het merkje en een berg marketing. Dat kan je niet erg vinden, sommige mensen hebben een beperkt budget, en gaan op zoek naar goedkope producten. Soms is dat rommel, soms een product met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Bij de aldi hebben ze vaak producten van die laatste categorie. Ik heb die autoradio ook gezien, en ik verwacht van de aldi dat ze voor die prijs een ding leveren wat misschien niet top is, maar wel gewoon goed. En dat dus niet hinderlijk ruist.

Gewoon teruggaan naar de aldi, je krijgt zeker weten je geld terug of een andere radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 22:08
Deze week in de aanbieding bij Aldi:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_05/BILD03.JPG

• stereo ontvangst via 863 Mhz FM
• draadloos
• met adapter en oplaadbare batterijen
• reikwijdte 50 mtr.
• incl. zender/ontvanger,
met 'automatic tuning' en
oplaadbare batterijen
• automatische oplaadfunctie,
LED indicatie
voor laden, energie-spaarstand,
volumeregelaar
en adapter
• incl. aansluitsnoeren
• geschikt voor audio/video-apparatuur
met hoofdtelefoonuitgang

Prijs: €29,99

Is dit wat? Of kan ik beter naar iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor die prijs en dan 3 jaar garantie? Misschien eerst even kijken waar je dan precies garantie op hebt :)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 27-04 12:59
Over de kruidvat speler: na een tijd zoeken en veel fantasie loslatend op het logootje, kwam ik op de volgende pagina: REGION FREE METHODS FOR : JDB. Ik kan helaas niks vinden over het bedrijf JDB of andere winkels waar het verkocht wordt... Ik weet niet eens of er nou wel of geen JDB staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lidl Duitsland heeft weer wat computerspul:
http://www.lidl.de/de/index.nsf/pages/c.o.oow.20030129.index

!let op, het is regionaal, niet in alle regio's te krijgen!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 15:37

THiCE

Say it with a flourish!

ChefChocolateball schreef op 29 januari 2003 @ 10:38:
Deze week in de aanbieding bij Aldi:

[afbeelding]

Is dit wat? Of kan ik beter naar iets anders kijken?
Ik heb hem zojuist gekocht. Tis een mooi apparaatje, die draadloze koptelefoon, ff binnenshuis getest, en het werkt op alle 3 de verdiepingen vanaf het zendstation dat op de 1e verdieping staat. Alleen 1 ding wat ik jammer vind: er zit geen bass in :( Tuurlijk wel wat, maar geen mooie volle bass zoals je dat hoort bij bijv. een goeie Sennheiser koptelefoon. Maargoed, voor 30 euro kan je ook niet te veel verwachten :)
Er zitten ook wel een hoop frutseldingetjes bij, like een hoop overloopstekkertjes, 2 oplaadbare batterijen, adapter, enz...
Maargoed, de prijs/kwaliteit verhouding vind ik bij dit apparaat wel okay.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik hoorde van iemand dat er bij de LIDL een draadloos transmisie systeem te koop is, weet iemand welke dat is ? Hij kosste ongeveer 45 Euro.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 16:21
Ik heb die printer bij de Aldi gekocht, HP Photosmart 7345, voor 220 euro, het is veel geld, maar ik heb het nodig voor mijn "bedrijf". Ik hoop dat het een goede is, ben hem nu aan het testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmz, echt zwart printen doet hij niet, er zitten 2 cartridges bij, en in het boekje staat dat als je beter zwart wil printen je een extra cartridge bij moet kopen.
:X
Voor 220 euro vind ik het erg lullig dat ze die er niet bij doen.
Aan de andere kant, ik vind het wel heel fijn dat er een card-reader bij zit (in zit eigenlijk), nu kan ik foto's van mijn camera via USB er af halen, ipv serieel, want dat duurde wel érg lang.

Verder zien foto's er uit zoals je mag verwachten, zoals een echte foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32184

wat betreft de kruidvat DVD speler. Er staat niet bij dat ie VCD of SVCD ondersteund terwijl erwel mp3 en jpeg ondersteuning expliciet bij vermeld. Ik heb hem van dichtbij bekeken in de winkel en het merk is ECC en er staat slimline bij. Verder wist de verkoper me niet te vertellen of ie nou wel of geen (s)vcd kan lezen. zie ook elcheapo topic. Ik wil ook nog graag een uitsluitsel...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 32184 op 31-01-2003 21:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196

http://www.lidl.de/de/ind...ielzeugpistolen-Sortiment

Op het bovenste plaatje, die groene propellors, kun je die als fanguard gebruiken?

Is wel l33t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Janneman73, als je (s)vcd werkend krijgt moet je het me ef zeggen, het kruidvat setje is cool, alleen krijg er geen (s)vcd op draaiende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32184

Jaromir, ik heb hem nog niet gekocht omdat ik niet zeker was of ie wel of geen (s)vcd kon afspelen. Dat blijkt ie dus niet te kunnen, dus wacht ik op een aanbieding <€100 die het wel kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

BCC heeft een "ProLine" DVD speler voor 89,95 met mp3 functie.
Ik ga van de week even testen of dat ding ook (X)(S)Vcd's afspeelt en hoe hij MP3 (bitrates) cd's afspeelt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zag in het krantje bij de Aldi dat er vanaf volgende week weer een set boxen in de aanbieding is.

Het zijn zuil luidsprekers, 3 weg, en kosten 89 euro per 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn broertjes kopen ieder een setje, voor de trance en andere herrie fan zijn het natuurlijk leuke speakers.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

-DarkShadow- schreef op 05 February 2003 @ 17:48:
Mijn broertjes kopen ieder een setje, voor de trance en andere herrie fan zijn het natuurlijk leuke speakers.
Weet je misschien het merk/type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ze zijn van Lifetec. Er stond 200 watt op de folder, ze zagen er best mooi uit, zit er zelf ook aan te denken om ze te kopen, 90 euro is niet echt veel, en ze zien er wel mooi uit, ik hoor het verschil toch niet tussen dure en goedkope boxen, van welk merk dan ook (denk ik), heb nu 2 van die koeigrote Pioneer speakers staan, vind ze niet echt mooi.

Alleen dat Lifetec er op vind ik minder, misschien kan dat er wel gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Hiero ff folder ingescant.
Ik zit er zelf eventueel ook aan te denken om er gelijk maar 4 aan te schaffen, voor in elke hoek van de kamer 1. Alleen dan nog een leuke versterker op de kop zien te tikken.

Ik zit nu met compu boxen Creative 1500 setje. maw alles is verbetering.

IEMAND HIER NOG IETS ZINNIGS OMTRENT DE KWALI VAN DE BOXEN TE ZEGGEN??

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/Aldiboxen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Die folder zag ik hier ook te liggen en vroeg me ook sterk af of iemand nog iets meer over die boxen kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik ben geen kenner maar 45 Hz is niet echt laag. 20 of 25 is gangbaarder? betekent dit dat de lage tonen niet mooi vol zijn? :?
(wacht op expert advies ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door bratos op 05-02-2003 19:15 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

vanaf 45hz is niet echt ideaal en ook zeker niet standaard voor een zuilspeaker.

edit: mmkay bratos was eerder :)

[ Voor 19% gewijzigd door Luckeh op 05-02-2003 19:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 14:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

bratos schreef op 05 February 2003 @ 19:15:
ik ben geen kenner maar 45 Hz is niet echt laag. 20 of 25 is gangbaarder? betekent dit dat de lage tonen niet mooi vol zijn? :?
(wacht op expert advies ;) )

het zegt geen reet. Mijn speakers hebben een -3 db punt van 52Hz... Specs zijn te veel gehyped door PC speaker verkopers. Gewoon kopen, luisteren en terugbrengen als het echt heel erg kut is.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 05-02-2003 19:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

JvS schreef op 05 February 2003 @ 19:33:

[...]

het zegt geen reet. Mijn speakers hebben een -3 db punt van 52Hz... Specs zijn te veel gehyped door PC speaker verkopers
JvS als mod van AV en waarschijnlijk ook grote kennis van dit soort dingen verder niks te zeggen over de boxen? Dus kopen ja of nee, duur ja of nee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nou duur, dat kan ik je ook nog wel vertellen. 't Is Aldi, duh :P

En inderdaad, ruilen is daar geen probleem. PC's nemen ze ook terug, daar kun je zelfs de helft van de insteekkaarten en de HD uit slopen en ze pikken het vast nog wel.

Dus gewoon doen, ik ga ze ook testen. Vanaf wanneer zijn ze te krijgen? En tot wanneer?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ze zijn te krijgen vanaf Woensdag 12 februari 08.30 tot ..... (09.30 :? ;))

Testen...... leuk en aardig, kheb alleen nog geen versterker ;)

En oke aldi is over algemeen nie duur. Maar ik heb me verder nog niet verdiept in boxen/verstekers. Dus of het echt super koopje is weet ik niet. (die pc's van de aldi werden ook steeds minder heel goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Weet iemand nog een Aldi waar ze nog wat draadloze transmisie systemen hebben staan ? (zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bobbert schreef op 05 februari 2003 @ 19:36:
[...]

JvS als mod van AV en waarschijnlijk ook grote kennis van dit soort dingen verder niks te zeggen over de boxen? Dus kopen ja of nee, duur ja of nee :?

nou duur niet, kopen: Weet ik veel :P. Ik weet niet wat jouw smaak is en wat jouw eisen zijn. Sterker nog, ik weet niet eens hoe ze klinken. De enige manier om daar achter te komen is om er ZELF naar te luisteren (hoe vervelend iedereen dit ook vindt en denkt dat alle hifi liefhebbers het zeggen om ze te pesten).

Ik kan daar dus niets zinnigs over zeggen. Het kan zomaar best ok zijn maar het kan ook totale crap zijn. Of misschien vind ik het wel mooi en vind jij het crap of net andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zou er misschien ook wel gelijk 4 willen...
Maar die dingen zijn natuurlijk weer zo uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Ik heb voor mijn B&W en Sony's dit soort speakers gehad (vorige serie). Erg slecht zijn ze niet hoor. Ik vond ze vrij aardig en lekker helder vergeleken bij mn Sony's. Alleen bij hoge volumes was het niet om aan te horen. Geen goed balans in hoog/mid/laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

OKe JvS got your point ;)

Maargoed ik zit nu naar een creative 1500 setje te luisteren al 2 jaar. Dus zo hoog liggen mijn eisen niet :)

Dus dat wordt slaapzak mee en overnachten voor de aldi, want net als eX0duS zegt, ze zullen wel snel uitverkocht zijn.

We zien wel, kga ze wel bij een goeie maat van me beluisteren, die heeft goeie versterker en fijne boxen staan van zeer goeie kwali, kank meteen het verschil horen :)

En mocht ik ze niet willen, kzal het eerst hier posten voordat ik ze terug breng ;)
Anoniem: 48051 schreef op 05 februari 2003 @ 19:56:
Ik heb voor mijn B&W en Sony's dit soort speakers gehad (vorige serie). Erg slecht zijn ze niet hoor. Ik vond ze vrij aardig en lekker helder vergeleken bij mn Sony's. Alleen bij hoge volumes was het niet om aan te horen. Geen goed balans in hoog/mid/laag.
Dus jou advies is? Kopen want het zijn vrij goeie speakers :? voor weinig :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bobbert op 05-02-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Bobbert schreef op 05 February 2003 @ 19:57:
We zien wel, kga ze wel bij een goeie maat van me beluisteren, die heeft goeie versterker en fijne boxen staan van zeer goeie kwali, kank meteen het verschil horen :)
Dat is misschien iets wat je juist niet moet doen.

Vergelijk het eens met mijn CTX 19" monitor van 700 gulden. Leuk ding, maar naast een platte Iiyama CRT is hij erg wazig. Soms moet je budgetdingen niet naast dure apparatuur houden als je er zelf mee tevreden bent. Hou het dan ook zo.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77351

Die boxen bij de aldi zijn echt super goedkoop!! Deze speakers zijn namelijk niet echt van lifetec maar van Eltax. Het model is de concept 200 www.eltax.dk! Deze speaker wordt bij megapool verkocht voor 99 euro per stuk! opzich is eltax best een redelijk merk, en vooral in deze prijsklasse! Voor info bekijk de volgende sites,

www.eltax.dk (concept 200)
www.megapool.nl (luidsprekers) ...................................en vergelijk oa specs. en prijs...!

alvast veel luisterplezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
_/-\o_

Als je volgende week bij de Aldi een slaapzak ziet liggen...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb even gekeken op die sites....lijkt erop dat het dezelfde is als de eltax inderdaad. Maar bij megapool zie je dat er staat: luidsprekerSET voor 99 euro, terwijl bij de andere luidsprekers er duidelijk bijstaat PER STUK en bij dit model niet. Dus scheelt 10 euro en niet 109 euro. :)
Maar alles is mooi meegenomen. Als je daarentegen niet met je slaapzak aan de slag wil en geen lifetec maar eltax naambordje op je speakers wilt hebben staan, zou ik ze bij de megapool kopen. Of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb even een email naar megapool verstuurd. Met de vraag of de set ook daadwerkelijk 2 boxen zijn voor de prijs van €99.99

Als dat zo is dan is de aldi dus niet eens zo hee goedkoop. En kun je misschien beter bij megapool eerst ff gaan luisteren :)

edit
al denk ik overigens bijna wel zeker dat dit om een set gaat want de ELTAX MILLENNIUM/300 Luidspreker bij de megapool staat ook € 99.99 bij, maar dat ziet der allemaal weer een heel stukje duurder uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Bobbert op 05-02-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Gaat per set, heb bij Aldi/Lidl 2x zo'n set zien staan, die waren per 2 verpakt

95% kans dat deze ook per 2 gaan.

Waarom zo goedkoop? Tsja, Aldi, maar bovenal: het merk he. Plak er een ander stikkertje op en de prijs gaat naar beneden zo snel als een bal door de handen van Dudek

[ Voor 44% gewijzigd door Captain Pervert op 06-02-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Zo goedkoop zijn ze dus niet vergeleken met de Megapool. Scheelt maar 10 euro. Oke is wel 10% maargoed.

(kben overigens nu voor versteker aan het kijken... damn is ook nie makkelijk :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ze staan ook op Aldi site nu -> klik hier

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_07/BILD01.JPG

En hier bij Megapool.

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/430404.jpg

En hier de ELTAX MILLENNIUM/300.

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/427903.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Gutteguttegut op 06-02-2003 09:43 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik moet toch altijd weer een beetje grinniken om de posts in dit soort topics. Er komt een aanbieding en elke keer weer zijn er mensen (met veelal weinig kennis van zaken) die hoopvol vragen: is het wat? En ook elke keer zijn er weer mensen die beweren dat je bij duurdere produkten toch alleen maar voor het merk, betaalt.

De meeste kopers komen van een koude kermis thuis. Mensen die hen al gewaarschuwd hadden kunnen het 'told you so' niet in zich houden en dan begint het geklaag omdat het spotgoedkope produkt toch niet helemaal overeenkomt met alle geweldige specs die beloofd waren in de folders :P

Enfin, voor een duppie heeft nog nooit iemand op de voorste rij gezeten. Als je denkt dat je voor 89 euro een fantastische DVD speler kunt kopen die alles kan, en ook nog een setje speakers van 89 euro die _fantastisch_ klinken dan moet je daar vooral je geld aan uitgeven :) Maar het wordt een beetje eentonig om mensen elke keer weer te waarschuwen, die waarschuwing genegeerd te zien worden, en vervolgens de teleurgestelde verhalen te lezen. Mensen die zogenaamd niet teleurgesteld zijn zouden nog liever ter plekke dood neervallen dan toe te geven dat andere mensen gelijk hadden en ze beter iets meer geld hadden kunnen uitgeven.

Dit soort speakers zijn de grootste bagger die je kunt bedenken. Brandhout. Er zullen best mensen zijn die het goed genoeg vinden, maar die schaars. En kom nou niet vertellen dat je het verschil tussen deze speakers en een paar goeie speakers niet kunt horen. Dan moet je je oren laten uitspuiten of een bord voor je hoofd weg laten timmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Er staat op de site van Aldi dat ze per stuk zijn, is dat nu per paar, of toch echt per stuk? :?

Eerst was het nml. per paar dacht ik, maar ik kan me vergist hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 06-02-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Exirion schreef op 06 februari 2003 @ 10:09:
...... Als je denkt dat je voor 89 euro een fantastische DVD speler kunt kopen die alles kan, en ook nog een setje speakers van 89 euro die _fantastisch_ klinken dan moet je daar vooral je geld aan uitgeven :) ....
blaat blaat bij de blokker heb je een provision die ongeveer alles kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65374

nog een koopjes jagers tip de 3310 ligt voor 25 euro bij de hema simlock vrij geen abo of simkaart.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 65374 op 06-02-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Anoniem: 65374 schreef op 06 februari 2003 @ 13:08:
nog een koopjes jagers tip de 3310 ligt voor 25 euro bij de hema
Met abbo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
da's nie duur goeie tip me accu was stuk

hmmz niet dus

NOKIA 3310
Simlock vrij. Voor abonnementen en prepaid. Geschikt voor alle netwerken. 260 uur standby. Verwisselbare covers 119.-

[ Voor 68% gewijzigd door Smurff op 06-02-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zie het al :) Het is zonder abbo of prepaid (alleen de gsm zonder simlock!) (bron: advertentie op www.hema.nl)

Wow, die ga ik zo dus ff halen voor m'n vriendin, altijd handig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Smurff schreef op 06 February 2003 @ 13:06:
blaat blaat bij de blokker heb je een provision die ongeveer alles kan :P
'ongeveer' ja ;) En de kwaliteit en levensduur zijn ook twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65374

dat was dus een dike zetfout in de folder. sh*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeCee
  • Laatst online: 24-04 19:09
Exirion schreef op 06 February 2003 @ 10:09:
... en dan begint het geklaag omdat het spotgoedkope produkt toch niet helemaal overeenkomt met alle geweldige specs die beloofd waren in de folders :P
Dus omdat het goedkoop is hoeft het product volgens jou niet meer te voldoen aan wat in de folder is beloofd?

Als er staat "vanaf 5 Hz" dan maakt het niet uit of het 5 euro of 50.000 euro kost. Wat in de folder staat moet waargemaakt kunnen worden.

Dat is niet MIJN mening, maar ook die van het Wetboek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
mja maar daar hadden we het niet over als je iets voor 89 euro koopt moet je niet denken dat je een A merk koopt.
Het heeft zijn nadelen maar ja zo is er altijd wel iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JeeCee schreef op 06 februari 2003 @ 13:14:
Als er staat "vanaf 5 Hz" dan maakt het niet uit of het 5 euro of 50.000 euro kost. Wat in de folder staat moet waargemaakt kunnen worden.

Dat is niet MIJN mening, maar ook die van het Wetboek...
LOL... Zelfs als Sony of Kenwood (ik noem maar wat bekende merken) beweert dat een versterker 100 Watt levert moet je er niet teveel van verwachten. Net zo min als dat die '20Hz-20KHz' ooit klopt. Maar ik ga hier niet verder over uitwijden. Als je weet hoe dit soort dingen gemeten en uitgedrukt kunnen worden dan begrijp je ook dat die specificaties op 1000000 manieren uitgelegd kunnen worden en geen reet voorstellen. Bovendien zijn geweldige specificaties die _wel_ klopppen ook nog geen garantie voor goed geluid.

Anyway... zeker bij dit soort goedkope spullen moet je gewoon je kont afvegen met die specificaties en zelf gaan luisteren (zoals JvS al zei). De specs zeggen helemaal niks (zoals meestal) en het gaat gewoon om wat je hoort. Als jij er tevreden over bent, mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie je al een rechtzaak aanspannen :). 5hz bij -80db is ook 5hz zal de rechter dan zeggen, gok ik (nadat hij zich heeft laten voorlichten door deskundigen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Anoniem: 65374 schreef op 06 February 2003 @ 13:13:
dat was dus een dike zetfout in de folder. sh*t
Nee het was geen zetfout van de Hema, maar die €25 hoort bij het hekje wat eronder staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 13:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Niet helemaal on topic maar omdat ik toch nix te doen heb vandaag wilde ik wel even regaren op de post van Exirion. Ik kan me in grote lijnen wel vinden in het betoog. Mensen die dit soort aanbiedingen gaan vergelijken met A merken komen inderdaad van een koude kermis thuis. Het is nu eenmaal bijna altijd minder (uitzonderingen daargelaten zoals de computers van de Aldi).
Exirion schreef op 06 February 2003 @ 10:09:Er zullen best mensen zijn die het goed genoeg vinden, maar die schaars.
Alleen met deze uitspraak ben ik het niet mee eens. Ik denk (onderzoek heb ik er niet naar uitgevoerd, nee) dat de meeste mensen die dit soort aanbiedingen kopen echt wel weten dat ze niet voor niets een schijntje betalen. Een merk is niet op goed geluk merk geworden. Daar zit naast een flinke marketing afdelinging ook kwaliteit en betrouwbaarheid achter.
Echter, veel mensen nemen de weloverwogen, vaak budgetaire, keuze om op zo'n aanbieding in te gaan. Toegegeven, dat zijn in principe niet de typische tweakers.net bezoekers. Maar toch, er zijn heel veel mensen die niet zo gehecht zijn aan perfect geluid/beeld/design/etc. en zijn daarom wel heel tevreden met wat zij voor dat leuke prijsje hbeben kunen bemachtigen. Dus dat "oren uit laten spuiten en bord voor het hoofd"-verhaal is naar mijn mening op de minderheid van de koopjesjagers van toepassing.

Blijft natuurlijk staan dat Exirion gelijk heeft om mensen de wel voor kwaliteit gaan te waarschuwen dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten meestal niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:01
Niet op de vorige pagina gekeeken sorry

[ Voor 92% gewijzigd door Brokencore op 06-02-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mcb1 schreef op 06 February 2003 @ 19:51:
Wil ook wel eens weten of deze dvd speler de moeite waard is.
Zoek eens op 'provision blokker dvd' en er gaat een wereld voor je open.

[JvS edit]
hier staan dus alle ervaringen en topics enzo
Tot zover de DVD discussie hier, posts verwijderd

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 06-02-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Sorry... xie 't... prijs per stuk

[ Voor 102% gewijzigd door -DarkShadow- op 06-02-2003 23:39 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
Ehm, je haalt ze door elkaar. Bij die concept 200 staat bij de megapool dat ze 99 ofzo per set zijn maar bij de millennium 300 staat duidelijk per stuk. Dus tenzij een van je broertjes opeens een budgetverdubbeling in werking heeft gesteld heeft het geen zin om naar die set te gaan luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik heb ze zojuist even beluisterd bij de Megapool, ook op hogere vollumes en ik moet zeggen dat ze goed klinken voor die €90,-. Ze klinken zelfs beter dan ik had verwacht. Ze zouden wel wat meer bas mogen weergeven, maar ze schieten niks tekort. De verkoper vertelde mij dat het Jamo speakers waren met een Eltax label erop.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46131

Zou het beter klinken dan m'n 6 jaar oude philips boxjes. gewoon standaard bij stereo zaten.

ik hoef geen top performance maar zien er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik weet niet goed wat ik moet doen, op zich zou ik er wel 4 willen kopen, 2 voor, 2 achter. Ik kan ze altijd ruilen.
Ik weet dat de kwaliteit niet the top zal zijn, maar zoveel eisen stel ik nou ook weer niet.

Iemand enig idee hoe lang deze boxen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
eX0duS schreef op 08 February 2003 @ 14:22:
Iemand enig idee hoe lang deze boxen zijn?
ca. 23.5 x 80 x 22 cm. (b x h x d) :? :? :{

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_07/OFF01_T.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 08:00
Al met al zijn dit dus redelijk boxen voor het geld.
Als ik het goed begrijp zit er bij die van de aldi een labeltje met Lifetec op?

Da's wel minder. maar voor een arme scholier als ik lijken me dit prima boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Verdicampo schreef op 08 February 2003 @ 20:03:
een labeltje met Lifetec op? Da's wel minder.
[tommiemode]

Poe hee!

[/tommiemode]

Heb je nagels? ;) Hoppaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Je kunt die labeltjes er zo afhalen denk ik.
Ik denk dat ik er 4 koop (4 boxen). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
eX0duS schreef op 09 February 2003 @ 15:49:
Je kunt die labeltjes er zo afhalen denk ik.
Ik denk dat ik er 4 koop (4 boxen). :p
Dat overweeg ik ook, maar waarmee moet je dat aansturen? Zijn de meeste versterkers niet 2 x %watt%? Moet je daar niet een heel erg krachtige versterkert voor hebben?

En welk vermogen geldt nu eigenlijk, die 100w of die 200w (muziekvermogen :?)
Is zoiets wel een beetje goed 2ehands verkrijgbaar? (<150 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

gewoon een krachtpatser versterker uit de jaren 70 kopen, die zijn voor een koopje te vinden op rommelmarkten en marktplaats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik denk dat je beter 2 boxen kunt kopen die 2 keer zo duur zijn, dan deze 4.

Dan denk ik bv aan de ELTAX MILLENNIUM/300.

[ Voor 24% gewijzigd door Bobbert op 09-02-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Die aldi boxen lijken me 3 keer "niks".

Ten eerste de specs:

• zuil-model
• gemaakt van hoogwaardig hout
• max. muziekbelasting: 200 Watt
• nen-belasting: 100 Watt
• incl. aansluitkabels
• frequentiebereik: 45-20.000 Hz
• 4-8 Ohm
• ca. 23.5 x 80 x 22 cm. (b x h x d)

Die 200 Watt is per hoeveel Ohm?? neem aan 4..... Laat staan dat hij die 200 Watt wel vraagt....
Frequentie bereik zegt ook niks. tuurlijk 45 Hz tot 20.000 Hz maar ligt dat dan van 45 tot 140hz voor de woofer en dan een gat naar 10.000hz ofzo???? Zijn allemaal zaken die van belang kunnen zijn.

en dan de afmeting.

23,5 cm x 80cm x 22 cm Als je dan kijkt is het een niet erg brede, dan wel diepe speaker. Omdan toch het geluid vol te krijgen dienen ze dan toch wel redelijk opgevuld van binnen te zijn. Want dit gaat heel hel klinken.....

Dan nog de prijs: 89 euro per 2 stuks. Oftewel 45 per speaker. Dit is wel heel absurd goedkoop.

En dan het merk..... Eltax begreep ik dus. Nou heb ik een paar keer eltax speakers gehoord en ik heb nog geen 1 type gevonden die aan mijn eisen kon tippen. 90% van de geluisterde types klonk veel te hel, leverde geen bas, en wanneer ik de bas open gooide met een vergelijkbare versterker die ik had (Marantz Sr-53 + EQ-580 equalizer) Dan ging de woofer klapperen en de speaker raakte overstuur. Dit is helaas een slechte zaak, zeker als je nagaat dat het 150Watt max werd aangegeven.

De tip die ik dan toch wil mee geven, luister naar de speaker. Mocht je niet te veel eisen en niet veel bas willen. Dan zou deze speaker waarschijnlijk wel netjes zijn. Levensduur durf ik niet te zeggen..... Drivers kunnen misschien van zeer slechte kwaliteit zijn, en als die mankementen gaan vertonen is dat natuurlijk heel zonde.
Dus ga bij jezelf na, voor wat je het wilt gebruiken, en wat je eisen zijn. Zijn je eisen niet meer dan dat je een beetje geluid wilt hebben zondere verdere eisen dan is het wel een interessant iets, maar wil je een speaker die goed mee draait met bijvoorbeeld films, en een breed spectrum heeft en vol klinkt, dan zou ik dit totaal niet aanraden, en doorsparen voor iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Duidelijke taal! :)

Maar zoals je aangeeft voldoet hij niet aan jouw eisen. Misschien wel aan iemand anders eisen. Maar dat gaf je al aan. Ik denk dat je het hier heel duidelijk mee hebt omschreven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
LIDL Duitsland gaat weer stunten met PC's
Misschien iets voor de liefhebbers?

Targa Visionary AMD Athlon XP 2600+

Hochleistungs-Prozessor

AMD Athlon XP 2600+
Mit QuantiSpeed Architektur:
arbeitet bei 2083 MHz und übertrifft vergleichbare 2,6 GHz Prozessoren
unterstützt die Computerplattform der nächsten Generation
333 MHz Front Side Bus, Sockel A, 256 K L2 Cache

Multimedia-Speicherkarten-Leser
Targa Multi-Media-Bay mit 6 in 1 Card-Reader - 6 Medien, 1 Lösung
Dieser Reader liest folgende Multimedia-Cards: Compact Flash Typ 1 und 2, Sony Memory Stick weiss, Sony Memory Stick blau, IBM Microdrive, MMC/SD, Smart Media.
Einfachste Benutzung im Windows-Explorer mit "Drag and Drop-System".
Schnellste Datenübertragung von und zur Speicherkarte.