Problemen @ SkyAccess

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
denwo-bewortni: heb even gekeken, haal gemiddeld ongeveer 21 kb/s. Met pieken van 60 en dalen van 0,1 (echt waar!)
Heb het bestand 600mb.pak maar meteen gepakt (was vol goede hoop ;)) Maar ben na 5 min. opgehouden.

Is dit trouwens een eigen server die draait op SkyAccess, als dit zo is hebben ze dat flink verbeterd, want in het begin konden skyaccess gebruikers niets van andere skyaccess gebruikers downloaden. Niet via FTP, maar ook niet via bijv. MSN.

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
denwo-bewortni: wat jij zegt over dei buitenantennes klopt inderdaad, maar waar je ook aan moet denken is dat de mensen met geen signaal (nu dus in Overdinkel) met zo'n buiten-antenne waarschijlijk wel signaal hebben, maar een zwak signaal.

Dan krijg je dus 2 problemen:
1. De hoofdantenne moet nog steeds veel werk doen om mensen met een zwak signaal te bereiken.
2. Er komen meer mensen op het netwerk, wat ook niet goed kan zijn voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen SkyAccess server. (die zitten in een allen in dezelfde ip-range als jou!)
Deze server is mij eens verteld door een bedrijf dat dit gebruikt om sateliet-internetverbindingen te testen. Hierachter staat een super backbone en is dus vrij reëel.
Onderling SkyAccess verbinding maken wil idd nog niet heb ik gemerkt, niet met msn en niet met ftp, dit is ook iets waar ik hard om :'(! Maar IntroWeb heeft denk ik de prioriteiten om dit te fixen anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 24 December 2002 @ 12:02:
Ik als nongebruiker :) wil toch wel ff het volgende kwijt:

Vervolgens laat je deze gebruikers pas betalen als de targets gehaald zijn. Het is naar mijn mening niet zo netjes gebruikers het volle pond te laten betalen voor een product dat niet aan de verwachtingen voldoet.
En dit ook precies wat er gebeurd, er wordt pas gefactureerd wanneer het product werkt zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de beruchte pluggen al gevonden zijn voor de buitenantennes
(*zie oproep op tweecom site) echter anders hier een paar suggesties:

http://www.isoconnector.com/pro-mcx.htm (zie afbeelding)

http://www.spctechnology....oaxialCableAssemblies.pdf

http://onlinecables.com/index.php3

http://www.aeroantenna.com/html/special.html#CAB

Verder iedereen een zeer prettige kerstdagen en een gezond 2003 toegewenst.

En hoe dan ook is er in 2003 breedband in Losser !

DrWireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:37:
Ik weet niet of de beruchte pluggen al gevonden zijn voor de buitenantennes
(*zie oproep op tweecom site) echter anders hier een paar suggesties:

http://www.isoconnector.com/pro-mcx.htm (zie afbeelding)

http://www.spctechnology....oaxialCableAssemblies.pdf

http://onlinecables.com/index.php3

http://www.aeroantenna.com/html/special.html#CAB

Verder iedereen een zeer prettige kerstdagen en een gezond 2003 toegewenst.

En hoe dan ook is er in 2003 breedband in Losser !

DrWireless
Mag ik dan ook even aanvullen:

Voor MCX:
http://products.hubersuhn...es/hs_images/23002830.jpg

Voor MMCX
http://products.hubersuhn...es/hs_images/22645298.jpg

Deze twee gewoon te bestellen in Nederland. Waarom twee types ? Ik kan uit de foto niet goed opmaken of het nou MCX of MMCX is.

Maar voor beide types geldt: Zowel recht als haaks verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is de mcx connector alleen in rg178 te verkrijgen en niet in rg 58 en dit is de kabel wat aan de antenne zit heb ik gezien bij tweecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze maar snel komen met die nieuwe mast, dan bestel ik me ook zo'n modem, bertwill, kank jouwne niet overnemen voor een vriendenprijsje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Kloeloos: tuurlijk, heb er toch nog niets voor betaald. Mag je hem eerste van mij kopen (voor een vriendenprijsje van €100,- en dat nog een keer van IntroWeb voor een prijs van €200,-). Deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

CooLKillaH schreef op 25 december 2002 @ 00:37:
Kloeloos: tuurlijk, heb er toch nog niets voor betaald. Mag je hem eerste van mij kopen (voor een vriendenprijsje van €100,- en dat nog een keer van IntroWeb voor een prijs van €200,-). Deal?
Het modem is pas na het tweede jaar van jou hoor dus hij kan het helemaal niet overnemen :P

merry christmas btw! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/santa.gif

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie neemt dit nu serieus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 00:36
Mja, laat ik maar eens wat van mij laten horen.

Ik heb de algelopen weken deze discussie met open mond gevolgd. Wat mij opvalt is dat er een soort strijd ontstaat tussen de 'voor' en de ' tegen' mensen. Niet doen :>. Met flamen en schelden en ruzie etc etc bereiken we allemaal niets.

De snelheid is de laatste tijd wel degelijk beter geworden. Sterker nog, ik ben de laatste 2 uur aan het downloaden (moet ff een album binnentrekken) met 50 - 60 kb/s. Dat is toch niet slecht te noemen. Wat ik mij afvraag, is of dat niet komt doordat het kerst is :?.

De pings zijn nog steeds uitzonderlijk hoog helaas.:

code:
1
2
3
4
5
6
C:\>ping www.tweakers.net /w 8000 -t

Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1782ms TTL=251
Request timed out.

Ik hoop dat de problemen snel worden opgelost (ik hoop het nog steeds ;)). Tot zover mijn inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het zeker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het echt!!
Fietste net trouwens langs het gemeente huis, en er brande een hele felle ster boven... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat de antenne in de hens dan???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zingende engelen, 3 wijzen uit het westen (engels sprekend!).... os en ezel zijn hier al ;) - zie je iets bekends in dit plaatje??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
en wat ligt in het kribje ? een aansluitings pakket voor ADSL ? Muahahha

nee just kidding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 19:45:
Nee, zingende engelen, 3 wijzen uit het westen (engels sprekend!).... os en ezel zijn hier al ;) - zie je iets bekends in dit plaatje??
nee vertel eens hmz os en ezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.zwemclublosser.nl/kerst.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer,

I werd gebeld door IntroWeb zeggen dat ik teveel download en daardoor het netwerk in de problemen komt.
Conclusie ik zou bij die 5% horen (tof), maar ik ben het daar nie mee eens, ik heb dan misschien wel wat gedownload maar dat met een gem snelheid van 5 tot 10 kb/s dus ik snap niet dat ik oorzaak moet zijn voor hun probleem, oja als ik nog meer ga downloaden sluiten ze me er achter weg (lekker klant vriendelijk).
Maar het netwerk liep nog nooit lekker (op de testfase na).

Ik hoop dat die 2e antenne snel komt zodat de bandbreedte opgekrikt wordt :D en de ping ook beter wordt en al dat andere :D
voorlopig download ik nie meer :(

GreeTZ DoN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, nu is het zeker nog moeilijk positief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt :(

Verwijderd

nou nou. Ik dacht de 5% de boosdoener was van het trage netwerk. Als ze die 5% hebben gebelt om te stoppen met downloaden zou je denken dat het nu super snel zou gaan. E.... dacht het niet. Het is echt super traag op dit moment.

Dat van die 5% was echt een smoes. Ze komen namelijk elke keer weer met iets anders. In hun laatste nieuwsbrief hadden ze alweer een andere smoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 00:36
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 22:21:
Jammer,

I werd gebeld door IntroWeb zeggen dat ik teveel download en daardoor het netwerk in de problemen komt.
Conclusie ik zou bij die 5% horen (tof), maar ik ben het daar nie mee eens, ik heb dan misschien wel wat gedownload maar dat met een gem snelheid van 5 tot 10 kb/s dus ik snap niet dat ik oorzaak moet zijn voor hun probleem, oja als ik nog meer ga downloaden sluiten ze me er achter weg (lekker klant vriendelijk).
Maar het netwerk liep nog nooit lekker (op de testfase na).

Ik hoop dat die 2e antenne snel komt zodat de bandbreedte opgekrikt wordt :D en de ping ook beter wordt en al dat andere :D
voorlopig download ik nie meer :(

GreeTZ DoN
Mja, ik download ook wel eens wat, maar ben nog niet gebeld. Maarjah, hopen dat dat zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 20:05:
nou nou. Ik dacht de 5% de boosdoener was van het trage netwerk. Als ze die 5% hebben gebelt om te stoppen met downloaden zou je denken dat het nu super snel zou gaan. E.... dacht het niet. Het is echt super traag op dit moment.

Dat van die 5% was echt een smoes. Ze komen namelijk elke keer weer met iets anders. In hun laatste nieuwsbrief hadden ze alweer een andere smoes.
INDEED Mr Rallybanally. De ene dag hebben ze de 5% smoes en de andere dag weer een andere.......... Ik denk dat ze haast wel een heel smoezen boek vol hebben, aangezien dat ze ongeveer al 15 tot 20 mailtjes hebben verstuurd, waarvan 75% bestaat uit het verzinnen van dingen........ |:(

Ben benieuwd waar ze strax mee komen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[edit]!

[ Voor 100% gewijzigd door WooK op 30-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is ook zo moeilijk om even af te wachten tot het probleem is opgelost ik ben het met wook eens men houdt je eerlijk op de hoogte. en maar zeiken over smoes hier en smoes daar
ben je nu al bij Tweecom geweest om te kijken of die antennes ook een SMOES zijn
ze hebben daar een prima verhaal met voorbeeld.
zowel Introweb als Tweecom zijn ook niet blij met wat er gebeurd hadden ook veel liever het probleem gisteren dan vandaag opgelost.
maar het is nieuw en heeft een paar probleempjes die zeer binnenkort worden opgelost

Ik denk niet dat ik dit jaar nog wat van me laat horen maar blijf het hier wel volgen

ik wens u allen een goed nieuwjaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kilroy schreef:

zowel Introweb als Tweecom zijn ook niet blij met wat er gebeurd hadden ook veel liever het probleem gisteren dan vandaag opgelost.
maar het is nieuw en heeft een paar probleempjes die zeer binnenkort worden opgelost

In mijn optiek kun je (helaas) tot nu toe niet van een paar probleemjes spreken maar van echte problemen:

1. Snelheden die gehaald zouden moeten worden, zijn in de praktijk niet realiseerbaar en
de berichtgeving volgend varieert e.e.a. nogal.
De 1 Mbit variant heb ik helemaal nog niet voorbij zien komen (zie o.a. Speedtest)

2. Het gehele concept is vooral gebaseerd op een binnenunit die overal geplaatst kan
worden. ALs ik nu de berichten over buitenantennes lees dan vervalt het meest unieke
van het concept.

3. Pingtijden van > 1 sec. ! terugbrengen naar 20-50 mS is een hele forse, nog te nemen
stap. Voor veel toepassingen (gamers) echter wel noodzakelijk.

4. Een tweede mast zou een gedeelte van de problemen oplossen.
Een 2e mast staat er echter in de praktijk niet zomaar, duurt minimaal 2 maanden.

Kortom Introweb heeft nog een hele weg te gaan.

Echter aangezien Introweb de eerste partij in Nederland is die op deze schaalgroote
commercieel internet voor particulieren aanbied ben ik er wel van overtuigd dat men
er alles aan zal doen om e.e.a. op te lossen.

Of dit (op tijd) lukt zal de nabije toekomst uitwijzen, echter binnenkort is denk ik in de
praktijk eerder 1 tot 2 maanden.

Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep,

Ik ben er ook van overtuigd dan ze hun best doen, maarja dat van die 5% en dat opbellen heeft ook nie veel geholpen want het is er nie sneller op geworden.

Ik blijf nu hopen op die 2e antenne :D

Happy New-Year !!!

GreeTZ DoN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil hier !

Maar voor een ieder al het goede wat wenselijk is voor 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 23:19:
Stil hier !

Maar voor een ieder al het goede wat wenselijk is voor 2003.
Dank je!!! Ik wens dan ook iedereen het beste voor 2003!!! En mogen ook alle Skyaccess problemen worden verholpen O-)

Het enigste nieuws wat ik nog betreffende het skyaccess heb gehoord is, van Jan Kleinsma, van TweeCom, dat het geld voor de 2e mast er wel is, maar dat de gemeente nog dwars ligt over de hoogte en de locatie van de mast.

Verder is het mij ook opgevallen dat veel mensen hun sky-modem al hebben terug gebracht bij tweecom... :'( ... Dit ook omdat sommige mensen die zo'n beetje hemelsbreed 400meter van de mast wonen gewoon geen ontvangst hebben??? :? Hoe dit mogelijk is weet ik ook niet. Ik heb namelijk mijn sky-modem in de vakantie ff meegenomen naar vrienden om daar de computer te updaten maar kreeg helemaal geen ontvangst, zelfs niet op zolder. Er zitten verder ook geen obstakels tussen...... dus waar dit aan ligt weet ik ook niet

Die mast van IntroWeb was toch een "rond"straler of niet? :?

Ook vind ik het zeer raar dat introweb nauwlijks meer info-mails verstuurd........ De laatste die ik heb gekregen is van 24 december..... Hebben ze niets meer te melden of is zou er iets anders aan de hand zijn|:( ?

Ik heb in de laatste tijd ook helemaal geen veranderingen gemerkt betreffende de snelheid, stabiliteit of de response tijd.... Misschien dat dit bij anderen wel anders is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 00:29:
yep,

Ik ben er ook van overtuigd dan ze hun best doen, maarja dat van die 5% en dat opbellen heeft ook nie veel geholpen want het is er nie sneller op geworden.

Ik blijf nu hopen op die 2e antenne :D

Happy New-Year !!!

GreeTZ DoN
kap 's met die greetz onder je posts... lees eerst de faq, daarin staat dat dat niet mag!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 22:00:
Hallo allemaal,

Tot op heden heb ik de discussies rond dit onderwerp met belangstelling gevolgd.
Nu echter de resultaten uitblijven en daardoor volkomen terrecht het aantal klachten de
overhand neemt wordt het volgens mij tijd om mee te gaan praten.

Beroepshalve ben ik al 3 jaar met Wireless Access bezig en wel voor de zakelijke markt.
Net zo als Witcom denk ik een redelijke kijk op de zaken te hebben.

Daarom een paar statements:

Zakelijk Wireless internet is een groot succes en kan probleemloos concurreren met elke
andere vorm van breedband, pingtijden van 10~30 ms en snelheden tot 600 Kbyte/sec.
Op dit netwerk zitten grote bedrijven met honderden computers ! en toch is de belasting van
het zakelijke netwerk nog maar 5%

Kortom 1e conclusie, de aanvoercapaciteit naar Losser is het probleem niet, die is ruim voldoende.

Wat in Losser gebeurd is in zoverre niet nieuw dat wereldwijd in zeer veel landen Wireless
Access zowel voor data als telefonie al jarenlang door honderdduizenden particulieren gebruikt wordt en tot tevredenheid !

Waarom werkt e.e.a. dan in Losser niet ? (de hamvraag)
Wel voornamelijk omdat het contact tussen het basisstation en de meeste kastjes thuis dermate slecht is dat de radios automatisch op de laagste snelheid terugschakelen.
Het is een normale eigenschap van Wireless apparatuur dat als er geen verbinding gemaakt
kan worden de radios dit dan op een lagere snelheid proberen.
Bij veel mensen thuis lukt het dus alleen op de laagste snelheid.

Introweb heeft gekozen voor de meest geavanceerde technieken die nu wereldwijd beschikbaar zijn (echt waar !) echter deze technieken zijn getest in omgevingen met
voornamelijk veel houtbouw en tja de gemiddelde woning in Losser ziet er toch iets
anders uit.

Naar mijn mening moet de huidige antenne dus veel hoger/op een andere plek geplaatst
worden en zou het wel eens kunnen dat voor een goede ontvangst in Nederland toch
altijd buiten/raam antennes nodig zijn.

Ik ben derhalve benieuwd naar de ervaringen van mensen die nu een buitenantenne hebben.
* zwahiel volgt dit topic ook al een hele poos, maar reageerd nu ook pas...

Deze mening deel ik dus ook!
beroepshalve heb ik ook met draadloze netwerken gewerkt, zelfs met systemen die gewoon door hele flats heen bliezen doordat ze "getweaked" waren... >:)

Het probleem in Losser bestaat o.a. uit het feit dat de signalen niet door de huizen heen kunnen komen, er zijn gewoon teveel obstakels in de weg... Bij een sterkere signaalsterkte zou dit niet zo'n grote impact hebben als nu... maar helaas is een sterker signaal in Nederland niet toegestaan...

Wat ze zouden kunnen doen is idd externe antennes... Tijdens de tijd dat dit topic loopt heb ik me al meerdere malen afgevraagd waarom dit niet gebeurd!?
Aangezien we hier allemaal tweakers zijn had ik al eens geprobeerd mijn modem te tweaken, zelf een externe antenne bouwen, plannen genoeg op i-net, gebruik zelfs de search van GoT maar eens, daar zul je genoeg antennes zien!

Ik zat te denken dat vanuit een netwerktechnisch punt een tweede antenne niet verkeerd zou zijn. Het is niet voor de bandbreedte maar wel voor de geografische voordelen, je kunt dan mensen benaderen die normaal een te lage signaalsterkte hebben. Verder kun je zo efficiënter je verkeer routen over je wireless netwerk.

Op die manier heb je ook nog eens een backup voor als 't fout gaat, je schakeld gewoon over op een andere mast! Helaas kost dit geld en wordt dit in de praktijk niet zo vaak toegepast! Vanuit mijn mening als netwerkbeheerder zou dit een redelijke oplossing zijn, in combinatie met een externe antenne en dan bedoel ik een degelijke!

Misschien is het wel enigzins een probleem omdat de antenne die ze nu gebruiken een rond-breedstaler... geen richt antenne dus.

Waarom ik dit punt aansnij, kijk eens naar een gsm mast, dat zijn richtstralers met een groot bereik... het signaal gaat als een V vorm vanuit de antenne naar buiten, vandaar dat er altijd meerdere antennes hangen om 360 bereik te krijgen...

GSM doet 't met meerdere antennes via een honingraad structuur.

Mijn puntje, cellen creeéren waardoor • het bereik vergroot wordt
• De betrouwbaarheid van 't netwerk vergroot wordt
• De signaal sterkte verbeterd wordt, waardoor obstakels als betonnen muren beter genomen kunnen worden...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
check dit voor iedereen die van plan is over te stappen op adsl

http://www3.hccnet.nl/info/support/overzicht.cfm?id=497#l

en klik op L van gemeente Losser

Ik hoop dat introweb nu sneller de problemen gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Pensmaster-B:
Is toch bekend dat ADSL in februari in Losser komt?
Dit bericht is volgens mij een goed bericht, want het laat zien dat ze mooi op schema liggen, en dat, als we ADSL hier krijgen, we ook meteen van de hogere snelheden kunnen profiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dinkelland staat ook in die lijst, wij krijgen elke week de Nieuwe Dinkellander?, zou dat betekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nou zo frapant is en dit is absoluut geen verzonnen verhaal:

Ik heb al van diverse bronnen vernomen dat indien er ergens een wireless project wordt opgestart, er direct een uitrol door KPN wordt gepland. Welk gat het ook is.

Zijn zeker bang dat ze de boot missen.

Zien waarschijnlijk toch concurentie in draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het kromme is dat in gebieden waar (goede) essent @ home kabel ligt ze ook adsl gaan uitrollen of hebben uitgerold
Tenminste hier in het oosten kan zeker kpn adsl niet tippen aan de snelheid van @home.
En als je dan ook nog kijkt naar het maandbedrag van adsl en @home ben je gek als je kpn adsl neemt ipv @home.
Maar aangezien deze keus er niet is in Losser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja dat klopt wel met die dinkelander dat is onze gemeente ja !

zal het dan toch zo zijn dat overdinkel breedband krijgt :D

ke da nu nog ff zeker weten en dan met de skyaccess terug naar 2com en dan inleveren, zo niet dan maar wachten op skyaccess

---
correctie
---
Dinkellander zullen ze wel denkekamp mee bedoelen

maar ik denk toch wel dat als al die kleinere plaatsen adsl krijgen dat overdinkel toch ook wel aan de beurt komt.

ik hoop het maar want het is nu al 4 januari en ik heb nog steeds geen buitenantenne voor skyaccess :(

[ Voor 38% gewijzigd door Pensmaster-B op 04-01-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou zeggen, dacht dat de lutte en overdinkel net zoveel met de dinkel te maken hadden als denekamp :)

btw denekamp en dinkelland staan er appart op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wou een aantal dingen zeggen:

1: sorry voor de GreeTZ onder mijn posts :P
2: Zwahiel, Ik woon 200 m van de antenne af (ik kan hem zelfs zien) en mijn signaal is tussen -55 en -60 en bij Tweecom zeiden ze dat dat een uitstekend sigannl heb, maar ikzelf haal echt geen topsnelheden alleen s'nachts dus Ik concludeer: overdag is skyaccess traag (iedereen zal he daar mee eens zijn) en s'nachts is het redelijk snel, maar als nog haal ik mijn snelheid niet, dus denk ik dat er iets niet goed is met de bandbreedte (of het te weinig is weet ik niet, wat ik wel weet er klopt iets niet)

3: het is lullig voor mensen die nog steeds geen buiten antenna hebben, ik hoop voor deze mensen dat de oplossing naarbij is.

4: Waar blijven die updates INROWEB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 21:48:
Wou zeggen, dacht dat de lutte en overdinkel net zoveel met de dinkel te maken hadden als denekamp :)

Dinkelland:
Gemeente Dinkelland is ontstaan na de gemeentelijke herindeling en bestaat uit de oude gemeentes Denekamp, Ootmarsum en Weerselo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja maar als ik postcodecheck doe op weerselo staat er niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Er zijn nog steeds geen nieuwe support e-mails gestuurd....
Het is eigenlijk verdacht stil rondom IntroWeb.
De snelheid gaat er i.i.g. niet op vooruit. We wachten maar even af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 00:14:
mja maar als ik postcodecheck doe op weerselo staat er niets
en waarom zou je dat doen als je in De Lutte woont???? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat introweb helemaal niet reageerd op emails of andere media.......... Ik heb laatst (1,5week geleden) een brief gestuurd om mijn abbo op te zeggen, en heb nog steeds geen bevestiging ontvangen terwijl dit wel gebruikelijk is en ik er ook om gevraagt heb.....

De informatie van Introweb en Tweecom wordt dus nu wel heel veel minder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:23:
[...]

en waarom zou je dat doen als je in De Lutte woont???? :? 8)7
Om te kijken of et klopt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Wou zeggen, dacht dat de lutte en overdinkel net zoveel met de dinkel te maken hadden als denekamp

Wat betreft de gemeente dinkelland:
Weerselo: voorzien van @home
Rossum: voorzien van @home
Ootmarsum: voorzien van @home
Denekamp: is inmiddels ADSL, per 1- jan! Introweb gaat daar ook skyaccess uitrollen, kan een ieder die skyAccess aangevraagt heeft/er over zit te denken alleen maar adviseren om toch snel op adsl over te stappen. Simpelweg om de reden omdat ADSL een techniek is waar ervaring mee is, en zeker goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juustem geen hond die daar dus adsl gaat nemen, of je moet niet goed wijs zijn.
Misschien voor de mensen die iets verder buitenaf wonen is het misschien een uitkomst, omdat je 3 km van de centrale af nog adsl kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introweb is sowieso flut, bij mijn ma op het werk ligt de verbinding er ook altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Tja mense het maakt mij niet uit op welke manier ik breedband krijg als ik maar breedband heb.

al is het introweb of kpn zolang ik maar breedband heb.

het is nu 9 januarie en ik heb NOG GEEN BUITENANTENNE !

EN het internet is nog steeds brak terwijl men al in november breedband beloofde ik vind dat echt schandalig.

en mensen kunnen mij nu wel flamen met antwoorden van : ja laat introweb nouw het gaat wel goed komen.

maar als men het in november BELOOFD en je begint aan zo'n project dan neem ik toch wel aan dat je de kennis er voor hebt om het een succes te maken , want waar ben je dan in godsnaam mee bezig.

en ik vind het dan ook zwak dat men programma's zoals kazaa blockt en zo.

ik vind het ook verdacht stil hier tegenwoordig , ik hoor niks meer over antenne's en niks over verbeteringen.

ik hoop nog steeds dat het beter word maar ik denk soms wel van laat ik mij pakket maar inleveren want straks gaat er iets gebeuren waar je niet happy van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nu op de site van tweecom kijkt zie je dat de antennes binnen zijn.
stond er gister ook al dus ?
en introweb heeft gisterren een mail er uitgedaan dat ze van af 10.00 uur bij tweecom te koop aangeboden worden
dus in plaats van te posten moet je even je mail lezen en af en toe even op de site van tweecom kijken

geen dank voor de tip _/-\o_

greetz kilroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
kilroy: misschien is Pensmaster-B geen lid van SkyAccess en van IntroWeb en krijgt daarom geen e-mails van hun????
Je moet trouwens wachten met het kopen van zo'n buitenantenne, staat ook in de e-mail.
Vrijdag komt een nieuwe firmware die het bereik van de antenne beter moet maken, dus misschien dat de meeste wel helemaal geen buitenantenne nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Nah heel mooi voor die buitenantenne's

NU NOG DE SNELHEID !

en ik ben lid van skyaccess alleen heb bij 2com gezegd dat ik gebeld wil worden wanneer de buitenantenne's kwamen , en aangezien dat dit niet gebeurd is dach ik er zijn nog geen buitenantenne's

maar ja de snelheid is nog steeds niet voor elkaar , dus introweb is niet _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door Pensmaster-B op 09-01-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun jij nu zeggen dat de snelheid nog niet goed is, als je niet eens met een buitenantenne in Overdinkel werkt??
Ik werk nu al 2 dagen (buiten prime time) op 40 tot 55 kilo bytes. Er is de afgelopen dagen dus echt wel wat gebeurd. En na vrijdag zal het nog wel eens veel beter kunnen worden. Maar goed dat moet we maar afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik woon een verdomd eind weg in overdinkel dus ik denk dat ik die buitenantenne wel nodig heb

maar in ieder geval mijn pa gaat er vanmiddag langs en haalt de antenne op en dan zal ik vanavond wel de conclusies trekken uit skyaccess in overdinkel.

en natuurlijk deel ik deze met jullie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 13:29:
Hoe kun jij nu zeggen dat de snelheid nog niet goed is, als je niet eens met een buitenantenne in Overdinkel werkt??
Ik werk nu al 2 dagen (buiten prime time) op 40 tot 55 kilo bytes. Er is de afgelopen dagen dus echt wel wat gebeurd. En na vrijdag zal het nog wel eens veel beter kunnen worden. Maar goed dat moet we maar afwachten natuurlijk.
Het is wel leuk dat het buiten prime time jij die snelheid haalt (noem eens wat concrete tijden). Maar ja overdag (afhankelijk van de site) vind ik 30kb per sec wel het minimum als ik een abbo heb waar ik max 60kb mee kan halen. Watvoor een abbo heb jij trouwens? Wat haal jij bijv. overdag? Ik zal het nu zelf ook ff testen nu dat de buitenantennes binnen zijn. Ik hoop in ieder dat ik er op vooruit ga en dat de snelheid minstens net zo hoog is al isdn. Helaas heb ik hier (na wat ik gelezen/gehoord heb etc) nog twijfels aan, maar het zou leuk zijn en voor mij als ik met continue (of in ieder geval overdag) 8kb kan downloaden. Het is voor mij goedkoper zoals nu (alhoewel ik het dan nog triest vindt voor dat ik een abbo heb waarmee ik sneller kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Nah kijk eens aan , mijn vader is naar 2com gegaan en heeft daar een buitenantenne gehaald , hij komt thuis installeert alles zoals de 2com medewerker het heeft uitgelegd en kijk eens aan ik heb geen signaal...

Ik heb gehoord dat men het signaal sterker gaat maken vrijdag...

vrijdag avond is het koopavond in losser werkt het dan nog niet ga ik met het hele pakket terug en wil me geld terug ( van de buiten antenne ) en zeg me contract op.

want hier heb ik geen zin in , er word van alles beloofd maar zoals ik al eerder zei er word niks waargemaakt.

want ook al zal skyaccess het doen in losser ik zou als nog het niet nemen want ik heb geen zin om een contract van een jaar te hebben met mensen die niks fatsoenlijk kunnen regelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pensmaster-B op 09-01-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ik ga me er weer even mee bemoeien...
De antenne is een soort van richtantenne, d'r staat op een sticker op de antenne wat de voorkant is, die moet ongeveer richting gemeentehuis gericht worden.
Verder hebben wij met de antennes alleen nog positieve reacties gehad, en hoe ver de mensen er ook vanaf zaten, ze hebben met een buitenantenne soms nog een beter signaal als mensen relatief dicht rond de centrale antenne!

Verder vind ik het niet netjes dat je zegt dat de mensen van tweecom en introweb onkundig zijn (want daar komt je laatste uitspraak toch op neer!)... Als je het toch beter kunt dan ga je toch solliciteren... Jah, en misschien moet TweeCom wel schriftelijke instructies bij de antenne doen, omdat mondeling soms dingen toch niet goed overkomen, dan kan het in ieder geval niet fout gaan!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Naja ik heb hem op zolder staan richting losser en ik heb geen signaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit je precies in Overdinkel, ik heb namelijk net via enig telefonisch onderhoud het volgende duidelijk gekregen: vanuit Losser binnenrijdend, de linkerkant van de hoofdstraat kan prima signaal hebben, maar aan de rechterkant kan het op sommige plaatsen problematisch zijn. Daarintegen ken ik mensen in de Schoolstraat die zonder antenne al bijna twee maand "goed" internetten, maar ook mensen aan de Dr. Ariersstraat die absoluut geen ontvangst krijgen. Goormaten weg wel weer prima. De kerk en het bos van de pastoor liggen in de weg... Dus voor sommigen inderdaad niet mogelijk met de huidige situatie. Toch is het denk ik wel mogelijk om je onvrede te uiten zonder dat je iedereen direct als "prutsers" afschilderd. Bij TweeCom willen ze het je desnoods wel even toelichten! En IntroWeb is daar vast ook niet moeilijk in. En IntroWeb is en blijft voorlopig wel de ENIGE breedband internet aanbieder in overdinkel! Dus als je breedband internet wilt moet je toch met een van die partijen gaan praten. Ik ga er vanuit dat er best wel een geschikte oplossing te vinden is. Alleen niet als je het nodig vind beide partijen de grond in te trappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Het grond intrappen heb ik ook geen zin in .

Ik woon achterin overdinkel dicht bij wolters , das dus een eind weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

links of rechts, achter bos of niet, achter hoog gebouw of niet, evt. straat?
Dicht bij Wolters zegt namelijk weinig... eigenlijk woont iedereen in overdinkel dicht bij Wolters (is niet iedereen buur van elkaar?) :P ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Het is een dienst voor Losser waarbij je geluk kunt hebben als je in Overdinkel ontvangst hebt. Daarnaast zit je nu dus al de hele tijd te flamen terwijl je de dienst nog geen seconde hebt gebruikt! Lekker objectief hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ahum die richtantenne is misschien wel handig als je die zo precies mogelijk uit probeert te richten, anders mis je een groot deel van je signalen hoor!

Voor een zo hoog mogelijke snelheid zou ik 'm exacht uit willen richten... hoe je dat doet? SIM-PEL!

je hebt nodig:

Kaart en kompas...
Plaats van de antenne, exact (niet op de cm maar wel goed op de kaart!)
Plaats van je huis
Plaats op de kaart van je huis waar je de antenne neer hangt (ook wel handig)

neem een punt op de kaart en bepaal het noorden via het kompas, vervolgens kijk hoeveel graden de antenne eraf ligt (die van Introweb dus!) en trek een lijn van de antenne naar je huis op de kaart, meet deze hoek op toz van het noorden, ga je dak op, hang de antenne op, en meet deze via de as uit met het aantal graden dat je op je kompas hebt staan...

Je kunt ook gewoon het kompas op de kaart leggen en aan de knop (venster) draaien totdat de lijn in 't venster gelijk loopt met de lijn die je getekend hebt! Laat de wijzer op 't compas wel naar 't noorden wijzen!

Ga 't dak op en zorg dat de wederom dat je wijzer naar 't noorden staat, en stel zo je antenne in!

Klaar is kees... misschien wat warrig verhaal maar iedereen die bij een scouting zit kan je 't ook wel makkelijker verklaren als je een kompas bij de hand hebt, aan de hand van een praktijk demo'tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

WooK schreef op 09 January 2003 @ 22:56:
[...]

Het is een dienst voor Losser waarbij je geluk kunt hebben als je in Overdinkel ontvangst hebt. Daarnaast zit je nu dus al de hele tijd te flamen terwijl je de dienst nog geen seconde hebt gebruikt! Lekker objectief hoor :X
Ben ik het niet mee eens het is een dienst voor de gemeente Losser. Ikblijf er gewoon bij dat het door Introweb en Tweecom slecht geregeld is. Vind het namelijk wel vaag dat je schijnbaar moet reserveren om voor een antenne in aanmerking te komen. Waarom zou ik een skymodem nemen voor overdinkel als men mij zegt dat het geen nut heeft :? Ook het verhaal met dat eindstuk en buitenantenne vond ik niet geheel kloppen en duurdere wel enorm lang (met converter was het snel gedaan lijkt me).

En met een stelling van Phantom_XP ben ik het niet eens. Bedoel wat kan mij het boeien dat Introweb de enige is die breedband in Overdinkel aanbied, is geen reden om het te nemen hoor :? En ten tweede is het niet zo, je kunt supersnel internetten (gamen valt tegen, maar super snel downloaden) met schotel. En er is een abbo wat niet eens zo duur was voor (bijna gelijke prijs als skyaccess), helaas ben ik de site kwijt :'( anders had ik het wel eens willen proberen.

Trouwens vraagje over die ripwave testsoftware. Heb me onlangs aangemeld, maar dat programma zegt geen ontvangst. Is dit zo omdat ik nog niet geregistreerd ben op het netwerk (3 werkdagen wachten), of is het zo al direct duidelijk dat ik geen ontvangst heb.
Want het gekke is dat hij soms roodknippert, maar ook elke keer weer 5 min. (je kunt er de klok op gelijk zetten) groen blijft. Een andere skymodem gebruiker (waar het dus niet werk, zelfs met de buitenantenne) heeft me verteld dat dit normaal is?, maar wil het wel graag van meerdere mensen horen :)
En een tweede vraag, weet iemand waar ze die tweede antenne gaan plaatsen.?Ik hoop dat ze zo slim zijn omdat in Overdinkel te doen, omdat ik wel met bijna 100% zekerheid kan zeggen dat heel losser eerder ADSL neemt dan skyaccess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens op http://www.bysky.nl. Kijk dan vooral even bij http://www.bysky.nl/abonnementen.html Vooral de hoeveelheid datatraffic is enorm. Ben je nogal snel mee uitgedownload, lijkt me. Voorbeeld: Twee films van 700 Mb downloaden= 1400 Mb, je krijgt 500 Mb, je moet 900 Mb bijbetalen a € 0,10= € 90. Ook staat satelliet bekend om hoge ping(minimaal 600 ms). Kosten (zonder schotel) vanaf € 379,-. Inbellen moet je dan ook nog via ISDN. Ik wist wel welke keuze ik zou maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijhoofd_bennie schreef op 09 January 2003 @ 23:35:
[...]

Ben ik het niet mee eens het is een dienst voor de gemeente Losser. Ikblijf er gewoon bij dat het door Introweb en Tweecom slecht geregeld is. Vind het namelijk wel vaag dat je schijnbaar moet reserveren om voor een antenne in aanmerking te komen. Waarom zou ik een skymodem nemen voor overdinkel als men mij zegt dat het geen nut heeft :? Ook het verhaal met dat eindstuk en buitenantenne vond ik niet geheel kloppen en duurdere wel enorm lang (met converter was het snel gedaan lijkt me).
zeik zeik :X
En met een stelling van Phantom_XP ben ik het niet eens. Bedoel wat kan mij het boeien dat Introweb de enige is die breedband in Overdinkel aanbied, is geen reden om het te nemen hoor :? En ten tweede is het niet zo, je kunt supersnel internetten (gamen valt tegen, maar super snel downloaden) met schotel. En er is een abbo wat niet eens zo duur was voor (bijna gelijke prijs als skyaccess), helaas ben ik de site kwijt :'( anders had ik het wel eens willen proberen.
die site zou ik graag willen zien...
en meneer visser hoeft natuurlijk geen breedband te nemen, maar loop dan niet hier te zeiken in dit topic.
Trouwens vraagje over die ripwave testsoftware. Heb me onlangs aangemeld, maar dat programma zegt geen ontvangst. Is dit zo omdat ik nog niet geregistreerd ben op het netwerk (3 werkdagen wachten), of is het zo al direct duidelijk dat ik geen ontvangst heb.
Want het gekke is dat hij soms roodknippert, maar ook elke keer weer 5 min. (je kunt er de klok op gelijk zetten) groen blijft. Een andere skymodem gebruiker (waar het dus niet werk, zelfs met de buitenantenne) heeft me verteld dat dit normaal is?, maar wil het wel graag van meerdere mensen horen :)
En een tweede vraag, weet iemand waar ze die tweede antenne gaan plaatsen.?Ik hoop dat ze zo slim zijn omdat in Overdinkel te doen, omdat ik wel met bijna 100% zekerheid kan zeggen dat heel losser eerder ADSL neemt dan skyaccess.
dat van die ripwave software is normaal... idd 3 dagen wachten
lampje geeft aan, ik zie de antenne dus geeft de kleur aan van signaal sterkte met antenne, vervolgens gooit de antenne het skymodem eraf, omdat ie nog niet is aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Die richtantenne moet men aan het raam maken en niet op het dak zetten zwahiel , en over het verhaal of introweb en 2com onbekwaam zijn heb ik dit te melde.

Als jullie beloven dat alles werkt in de maand november en mensen in losser halen nu nog met een 1mbit lijn maar 8 kbs ! noem ik dat onbekwaam HOE WIL JE HET ANDERS NOEMEN ?
Kijk als alles nu gewerkt het dan noemde ik jullie zeer bekwaam maar aangezien dit niet het verhaal is.

Dan zijn gewoon de feiten daar kun je je niet onder lullen , en als ik feiten opnoem FLAME ik niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan misschien een beetje een buitenstaander omdat ik in Neede woon waar ik lekker rustig via de Kabel over het internet heen glijd (Chello RULEZZZ) Maar als ik het allemaal vanaf een afstandje hoor (via PensMaster) vindt ik dat de hele zooi daar behoorlijk gelicht wordt. Als SkyAcces beloofd een breedband verbinding te leveren moeten ze dat ook doen. Wat dat betrefd heb ik best wel medeliijden met de inwoners van OverDinkel, omdat zij nog steeds een van de weinige plaatsen zijn waar je niet fatsoenlijk kunt internetten.

Heeft SkyAcces eigenlijk wel duidelijk getest? Het lijkt mij dat als ze abonees aannemen uit overdinkel dat ze minimaal getest moeten hebben of ze wel zo ver komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Pensmaster-B schreef op 10 January 2003 @ 09:16:
Als jullie beloven dat alles werkt in de maand november en mensen in losser halen nu nog met een 1mbit lijn maar 8 kbs ! noem ik dat onbekwaam HOE WIL JE HET ANDERS NOEMEN ?
Kijk als alles nu gewerkt het dan noemde ik jullie zeer bekwaam maar aangezien dit niet het verhaal is.

Dan zijn gewoon de feiten daar kun je je niet onder lullen , en als ik feiten opnoem FLAME ik niet !
Wie/wat zijn je bronnen dan? Als je op speedtest kijkt zie je dat de snelheid van de 512 variant al enige tijd het veelvoudige haalt van de 8kB/s die jij nu noemt (laatste paar dagen al helemaal, 36 tot 47kB/s)
Zolang je zelf de dienst zelf niet hebt, ben je niet objectief. Als ik jou zo telkens zie lullen denk ik alleen maar dat je zwaar gefrustreerd bent omdat je nog steeds moet inbellen en dat je die frustraties uit moet kotsen op een of andere manier. Je zet jezelf echter alleen maar voor schut denk ik.

Wat betreft de beschikbaarheid voor Overdinkel moet je straks denk ik KPN eens gaan bellen voor ADSL. Als je meer dan 3Km van de centrale woont, kun je niet eens bestellen!
De centrale voor Losser wordt dadelijk gereed gemaakt, ga je dan ook zeuren? (hoever woon je van Losser af?) Dan is het zelfs zo dat sommige mensen in Losser zelf geeneens ADSL kunnen krijgen. The horror!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

gewaagd hoor!
Maar als ik het allemaal vanaf een afstandje hoor (via PensMaster) vindt ik dat de hele zooi daar behoorlijk gelicht wordt.
Die heeft de dienst niet eens dus kan er niet over meepraten.
Als SkyAcces beloofd een breedband verbinding te leveren moeten ze dat ook doen.
wordt toch gedaan?
Wat dat betrefd heb ik best wel medeliijden met de inwoners van OverDinkel, omdat zij nog steeds een van de weinige plaatsen zijn waar je niet fatsoenlijk kunt internetten.
Zie post van me hierboven. Als je trouwens elke plaats die nog geen breedband heeft moet opnoemen, ben je denk ik wel ff bezig. Zijn er meer dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
He wook ik ken genoeg LUI in losser die skyaccess hebben en een bagger internet snelheid hebben, dus ik kan er gerust mee over praten.

Maar ik zeg het sowieso op want ik heb toch geen signaal ontvangst hiero , dus wat heb ik eraan.

natuurlijk hoop ik dat het een success word maar als ik de verhalen van me kamaraden hoor en ZIE word ik neit vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOLZ..

WOOK, volgens mij izz een forum bedoeld om je mening te geven over iets.. (of om informatie te uitwisselen) Dus ook al sta ik er niet zo dicht bij (gelukkig), heb ik volgens mij nog altijd net zoveel recht om mijn mening hier te uiten als iedereen die hier post.

Ik weet niet wat jij onder een breedband verbinding verstaat, maar als ik het over breedband heb dan heb ik het over 24uur per dag online met snelheden van minimaal 50kb/s (is nog traag).

En ik concludeer hier alleen dat naar mijn informatie SkyAccess hier nog lang niet aan voldoet en dus geen BreedBand verbinding levert (vaak zelfs helemaal geen verbinding)

En wat betreft het aantal plaatsten waar nog geen breedband verbinding is, dat aantal plaatsen neemt sterk af. Hier in de omgeving zijn nog maar weinig plaatsen waar geen breedband verbinding is (plaatsen > 5000 inwoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 09:15:
[...]

zeik zeik :X

[...]

die site zou ik graag willen zien...
en meneer visser hoeft natuurlijk geen breedband te nemen, maar loop dan niet hier te zeiken in dit topic.

[...]
De site weet ik niet meer, maar je kunt er zo zat over vinden. Maar als jij er niets van afweet moet jij niet zulke onzin uitkramen :) (dat introweb de enige is in Overdinkel). En hoezo zeik ik :?, ik geef mijn mening? Maar schijnbaar kun je er niet tegen, omdat je bij 1 van de bedrijven werkt of te persoonlijk opvat? En persoonlijk neem ik skyaccess alleen omdat het goedkoper is als nu. Maar heb voor mijzelf geen verwachtingen dat dit super zou gaan (kwa snelheid) en of het wel zou gaan werken (maar hopen kun je altijd).
Maar ik wil er geen flame topic van maken, alhoewel jij hier diegene bent die er moeilijk tegen kan als mensen een slechte mening geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de problemen die er waren, werden veroorzaakt door twee brakke modems.
deze zijn eruitgepeild, vervangen en de snelheid is nu acceptabel.
introweb is op dit moment bezig met fine tuning en verwacht daar vandaag mee klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Pensmaster-B schreef op 10 January 2003 @ 09:16:
Die richtantenne moet men aan het raam maken en niet op het dak zetten zwahiel
Een richtantenne moet je toch richten of niet soms! :?
Dus moet je 'm op de antenne richten!

Dus als je 'm aan je raam hangt, dan richt je 'm niet echt, probeer 't maar 's door een zichtverbinding te maken, dat helpt ALTIJD!

Just give it a try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik ga niet met -15 op het dak staan en die antenne vast houden !

*slips* lig ik straks nog in het ziekenhuis

en 2com zegt dat ik hem aan het raam moet plakken

en DIE WETEN TOCH WAAR ZE HET OVER HEBBEn !?

[ Voor 32% gewijzigd door Pensmaster-B op 10-01-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, daar zou ik maar niet al te zeker vanuit gaan!!!

Maaruh, jullie betalen toch ook nog steeds niks ofwel?

OF is dat alleen alsje dus zoals pensmaster helemaal geen verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:41:
En wat betreft het aantal plaatsten waar nog geen breedband verbinding is, dat aantal plaatsen neemt sterk af. Hier in de omgeving zijn nog maar weinig plaatsen waar geen breedband verbinding is (plaatsen > 5000 inwoners).
Dat lijkt mij logisch, maar toch ben ik benieuwd naar jou lijstje !! Het zijn en blijven er namelijk meer dan jij denkt.

Als er wordt geroepen dat er een plaats wordt opgeleverd is het altijd nog de vraag hoeveel centrales heeft zo'n plaats en welke wordt opgeleverd.
Het aantal niet breedband gemeentes is en blijft hoog.
IntroWeb biedt in sommige gemeentes een oplossing met een vaste verbinding die als maar beter en beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:41:
LOLZ..

WOOK, volgens mij izz een forum bedoeld om je mening te geven over iets.. (of om informatie te uitwisselen) Dus ook al sta ik er niet zo dicht bij (gelukkig), heb ik volgens mij nog altijd net zoveel recht om mijn mening hier te uiten als iedereen die hier post.
Heb ik gezegd dat je dat niet mag doen?
Ik weet niet wat jij onder een breedband verbinding verstaat, maar als ik het over breedband heb dan heb ik het over 24uur per dag online met snelheden van minimaal 50kb/s (is nog traag).
uhh een analoog modem is al 56kb/s :z Als je dan toch formeel dingen wil bekijken zijn ook chello, @home, kpn-adsl geen breedbandverbindingen
En ik concludeer hier alleen dat naar mijn informatie SkyAccess hier nog lang niet aan voldoet en dus geen BreedBand verbinding levert (vaak zelfs helemaal geen verbinding)
Een oom van me die iemand uit groningen kent, zei dat die kerel uit groningen z`n buurman had gehoord dat mensen met een 1mbit verbinding daar soms wel 800kB/s halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Pensmaster-B schreef op 10 januari 2003 @ 12:14:
Ik ga niet met -15 op het dak staan en die antenne vast houden !

*slips* lig ik straks nog in het ziekenhuis

en 2com zegt dat ik hem aan het raam moet plakken

en DIE WETEN TOCH WAAR ZE HET OVER HEBBEn !?
moet je zelf weten, ik zeg alleen wat mij geleerd is bij het plaatsen van wireless antennes...

En zo te horen weten ze dat volgens jullie niet... en aangezien een raam niet echt richting de centrale antenne gericht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op 10 January 2003 @ 12:43:
[...]

Heb ik gezegd dat je dat niet mag doen?

[...]

uhh een analoog modem is al 56kb/s :z Als je dan toch formeel dingen wil bekijken zijn ook chello, @home, kpn-adsl geen breedbandverbindingen

[...]

Een oom van me die iemand uit groningen kent, zei dat die kerel uit groningen z`n buurman had gehoord dat mensen met een 1mbit verbinding daar soms wel 800kB/s halen...
WooK schreef op 10 januari 2003 @ 10:45:
[...]
gewaagd hoor!
[...]
Die heeft de dienst niet eens dus kan er niet over meepraten.

[...]
wordt toch gedaan?

[...]
Zie post van me hierboven. Als je trouwens elke plaats die nog geen breedband heeft moet opnoemen, ben je denk ik wel ff bezig. Zijn er meer dan je denkt...
Met andere woorden, dat zei je dus wel..

Ik moet zeggen dat doe je dan netjes met je anologe modem maar dan ben je nog steeds niet voor een vast bedrag 24/7 online...... en waarom zou chello dan geen breedband verbinding zijn??

Theoretisch gezien kun je met een 1 mBit lijn inderdaad 800 kB/s halen, wrom zit je met SkyAccess dan nog op 30kB/s???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja moette jullie eens luistere

Skyaccess werkt nog steeds niet hoor , ik weet niet hoeveel pillen prozac jullie slikken of hoeveel introweb jullie betaalt om hier positieve dingen te posten.

maar jullie moetten toegeven het werkt niet zoals het moet horen
heb ik gelijk of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als ik dat zo lees, snelheden van slechts 55Kb/s voor €50 p/m ben ik toch wel blij met mijn tweakdsl ultra abo, kost wel €95 p/m maar dan haal ik ook continu 750Kb/s, daar doe ik het voor! Dan maar niet draadloos! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen(Heb net de speedtest uitgevoerd) dat het inderdaad al een stuk sneller is. Alleen de ping is nog wat aan de hoge kant, maar de snelheid is ok op de upload na. Maar er zit schot in de zaak. Ben toch een beetje van mening veranderd. Als deze week de rest ook een beetje ok gaat worden ben ik niet van plan over te stappen naar adsl. Alleen hoop ik wel dat Introweb gaat concureren met kpn(op het gebied van snelheden).

Gelukkig heb ik geen buitenantenne nodig. Ik heb hem naast mijn computer staan en heb goed bereik.

Ik hoop dat de mensen die geen adsl kunnen krijgen(Overdinkel) dat ze het lukt om wel bereik te krijgen. Als introweb een nieuwe mast gaat plaatsen komt die zowieso in de buurt van Overdinkel, omdat Introweb wel degelijk gezegt heeft dat men de gemeente Losser breedband gaat geven.

Over de buiten antenne. Dat is een richt antenne en werkt natuurlijk altijd beter als ie op een hoog punt staat en gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jan 10 2003 om 14:33:19 UTC+0100)

Download : 46.4 KByte/sec
Upload : 8.9 KByte/sec
Connection : 79.0 Conn/min
Ping test Nederland : 336.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Dat is inderdaad stukken beter , behalve de ping daar schrik ik wel van.

maar het zit nu zo als men bij introweb zegt het is goed en de contracten gaan in , hoe zit dat dan met mensen in overdinkel die nog geen ontvangst hebben.

komt er dan nog een extra antenne in overdinkel ? of wordt het signaal beter na de software upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik signaal word niet beter van een software upgrade, maar wel als meer mensen zo'n buiten antenne nemen, want hoe meer mensen zo'n buitenantenne hebben hoe soepele netwerk is. De antenne is dan niet meer zoveel bezig met correctie van packet loss.

Pensmaster-B, heb jij een buitenantenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja ik heb een buitenantenne tegen het raam geplakt ( zuignopjes ) alleen nog steeds niet een signaal.

Ik probeer het vanaaf nog een keer als het dan niet werkt ga ik weer terug naar 2com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 13:45:
Theoretisch gezien kun je met een 1 mBit lijn inderdaad 800 kB/s halen, wrom zit je met SkyAccess dan nog op 30kB/s???
wel eens van bits en bytes gehoord?
een analoog modem kan 56kbit halen, dat betekent in de praktijk ± zo`n 6 kByte per sec. Een 1Mbit (1024kb(it)/s) haalt ± 125kB(yte)/s en dus geen 800kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 13:45:
[...]

[...]

Met andere woorden, dat zei je dus wel..

Ik moet zeggen dat doe je dan netjes met je anologe modem maar dan ben je nog steeds niet voor een vast bedrag 24/7 online...... en waarom zou chello dan geen breedband verbinding zijn??

1Mbit, 800 kbyte, wat een bullshit werkelijk, 1Mbit komt eerder in de buurt van 100kbyte (1024bits/8(8 bits in een byte) en wat overhead), waar jullie over praten is BBnet (snelste abo) dat haalt btw nog net 800, en dan praat ik over bijna 8Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Pensmaster-B schreef op 10 January 2003 @ 15:09:
Ja ik heb een buitenantenne tegen het raam geplakt ( zuignopjes ) alleen nog steeds niet een signaal.

Ik probeer het vanaaf nog een keer als het dan niet werkt ga ik weer terug naar 2com.
flame eens niet zo jij... :(

is die antenne ook een beetje naar de centrale antenne GERICHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:34:
[...]

1Mbit, 800 kbyte, wat een bullshit werkelijk, 1Mbit komt eerder in de buurt van 100kbyte (1024bits/8(8 bits in een byte) en wat overhead), waar jullie over praten is BBnet (snelste abo) dat haalt btw nog net 800, en dan praat ik over bijna 8Mbit
Jullie? Ik zei dat juist om sarcastisch te zijn en hem duidelijk te maken dat er mensen zijn die denken dat een 1mbit verbinding 800kbyte/s kan halen (had er alleen niet bij nagedacht dat hij dat zelf ook niet zou snappen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op 10 januari 2003 @ 15:42:
[...]

Jullie? Ik zei dat juist om sarcastisch te zijn en hem duidelijk te maken dat er mensen zijn die denken dat een 1mbit verbinding 800kbyte/s kan halen (had er alleen niet bij nagedacht dat hij dat zelf ook niet zou snappen...)
hehe drom quote ik zijn bericht ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Jonge ik flame niet !!!

HET ZIJN VERDOMME FEITEN , HOE KUN JE NU FLAMEN MET FEITEN !!

--
Tenzij je bang bent voor de waarheid
--

En zwahiel heb je de antenne gezien ?
Het is een staaf dus die kun je niet richten..

Maar zover je kunt richten met die antenne staat die richting de antenne van losser.

maar in overdinkel is het heel verschillend met waar wel en waar niet je ontvangst hebt met de buitenantenne , zoals Phantom_XP ook al aangaf.

[ Voor 77% gewijzigd door Pensmaster-B op 10-01-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op 10 January 2003 @ 15:42:
[...]

Dat heeft weinig met snappen te maken, izz meer vergissen door gewent te zijn groots te denken... Ik vergeleek het met mijn thuisnetwerkje en haalde mijn 100mbit netwerkkaartjes door elkaar met 10mbit kaartjes...

Maaruh, mag ik misschien ff een vraag stellen???

Betalen jullie nu(op dit moment) al voor die SkyAccess verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pensmaster-B
Payback's A Bitch?

Als ik jou was zou ik die antenne eerst eens op het dak proberen, want op de 1ste verdieping zitten er allemaal huizen tussen.

BTW, wanneer heb je skyaccess aangevraagt?
Houd rekening met 3 dagen aanmeld tijd.

En de rest moet ophouden met die klote berichten. Topic gaat anders dicht en ik hoop dat anderen en ik dit topic nog kunnen gebruiken om nieuwtjes en ervaringen te posten.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste