Problemen @ SkyAccess

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ziet er wel grappig uit maar, wel een post onder de gordel hoor voor de mensen waar het nog steeds niet goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei... dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest.
Foei mij! Maar het werkt bij mij ook nog steeds niet optimaal hoor...
Alleen ik ga niet lopen zeiken op alle partijen die er bij betrokken zijn, omdat ze ons in keurige mails hebben laten weten dat er verbetering op komst is. Dan kan ik af en toe beter een sarcastisch plaatje neerpleuren. Gewoon even afwachten dus. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat de andere fanatieke posters nu ff rustig zijn... die zijn ook tot inkeer gekomen O-)

En voor een aantal zal een buitenantenne (die deze zal week komen volgens de voorspellingen) al een oplossing zijn. Zodat ook deze mensen de feestdagen met breedband internet tegemoet gaan!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Laten we het hopen,

En als het werkt zoals het moet dan zeg ik !

HALLELUJA

Afbeeldingslocatie: http://www.purechristians.org/images/Uccello-RoC.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Pensmaster-B op 16-12-2002 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 00:36
Pensmaster-B schreef op 16 december 2002 @ 10:07:
[...]

Nouw wat een fijne feestdagen !
Ik heb nog steeds geen breedband..
Mja, wij ook niet :+

Nog steeds zo traag als dikke stront :(

en WitCom: Dat het rustig is, betekend niet dat het beter is. Denk eerder dat we de hoop opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje snel de hoop opgeven of niet... IntroWeb mag toch wel een beetje tijd krijgen om de problemen te verhelpen. Oké ik zie ook de problemen nog liever vandaag dan morgen opgelost. Maar zo'n extra antenne staat echt niet binnen een dag, en software aanpassingen ook niet. En zeg nu zelf, hoe lang doen grote partijen als microsoft erover om een bugfix uit te brengen? En dan stap je ook niet direct over op een ander OS als het even niet helemaal werkt. (En ga nu niet direct blaten van jawel hoor, want linux owned, want daar gaat het topic niet over! Dit is even een voorbeeld om aan te geven dat we gewoon gedult moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op 16 December 2002 @ 13:23:
[...]

en WitCom: Dat het rustig is, betekend niet dat het beter is. Denk eerder dat we de hoop opgeven ;)
Vooral de hoop niet opgeven ! ! ! ! !

Geloof me het komt goed. (Positief benaderen, weet je nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja ik kijk ook heel positief naar skyaccess.

is ook niet moeilijk hoor, gewoon naar apotheek heen gaan koop je wat Prozac ( anti - depressiva ) en jonge laat ik je 1 ding zeggen, als je daar niet happy van word damn !

*slikt pil * w00t ik heb skyaccess ik ownzorz alle breedband losers

Afbeeldingslocatie: http://www.prozac.com/images/p_weekly_logo_main.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Pensmaster-B op 16-12-2002 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:44:
Oei... dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest.
Foei mij! Maar het werkt bij mij ook nog steeds niet optimaal hoor...
Alleen ik ga niet lopen zeiken op alle partijen die er bij betrokken zijn, omdat ze ons in keurige mails hebben laten weten dat er verbetering op komst is. Dan kan ik af en toe beter een sarcastisch plaatje neerpleuren. Gewoon even afwachten dus. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat de andere fanatieke posters nu ff rustig zijn... die zijn ook tot inkeer gekomen O-)

En voor een aantal zal een buitenantenne (die deze zal week komen volgens de voorspellingen) al een oplossing zijn. Zodat ook deze mensen de feestdagen met breedband internet tegemoet gaan!
Hehe niet ontopic, maar we zijn niet rustig omdat we tot inkeer zijn gekomen.
We reageren gewoon niet meer op jou pogingen tot aandacht en zielige pogingen om je slimmer dan andere voor te doen.
Ook het feit dat je bij een van de partijen misschien werkt, maakt jou reactie's niet echt onafhankelijk.
Dus grow up and get a life :+ dit is tevens het laaste wat ik hierover wil zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 16-12-2002 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijhoofd_bennie schreef op 16 december 2002 @ 15:45:
dit is tevens het laaste wat ik hierover wil zeggen.
Volgens mij waren we al gestopt met flamen!
Als je niets zegt, kun je ook niets verkeerds zeggen.
Ik zeg dus wel wat, maar zeg niet dat ik gelijk heb. Dat is een groot verschil.
En je hoor mij echt niet zeggen dat ik alwetend ben, dus schilder mij niet af alsof ik zo doe. En dat is ook het laatste wat ik er van zeg.
- FLAME IGNORE MODE ACTIVATED -

Verder zojuist goed nieuws gekomen (in mailing van IntroWeb):
* Zoals het er nu naar uit ziet komen de buitenantennes in de loop
van morgen beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
komt niet vaak voor, maar ben ut toch met phantom_xp eens :|. Flamen heeft enkel tot gevolg dat het draadje op slot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introweb poste laatst nog in een brief dat het nog wel een paar weken kon duren voordat ze het probleem hadden opgelost, zolang ga ik du sniet w8ten en ik ga dan denk ik ook over op ADSL. Ik hoop dat ze het probleem hebben opgelost voor eind januari.............

Dan kun je wel zeggen, dat we introweb de tijd moeten geven om het op te lossen maar wat is dan genoeg tijd???? ik d8 dat 1,5 maand wel genoeg tijd was onnie????? Als ze het dan nog niet hebben opgelost dan kunnen ze de toko wel dichtdoen, omdat ze dan al te veel hebben geinvesteerd.

ik w8 nog wel ff op de 2e mast, maar of dat de oplossing is. Ze zeggen ja zelf dat ze genoeg bandbreedte hebben.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:58:
Introweb poste laatst nog in een brief dat het nog wel een paar weken kon duren voordat ze het probleem hadden opgelost, zolang ga ik du sniet w8ten en ik ga dan denk ik ook over op ADSL. Ik hoop dat ze het probleem hebben opgelost voor eind januari.............

Dan kun je wel zeggen, dat we introweb de tijd moeten geven om het op te lossen maar wat is dan genoeg tijd???? ik d8 dat 1,5 maand wel genoeg tijd was onnie????? Als ze het dan nog niet hebben opgelost dan kunnen ze de toko wel dichtdoen, omdat ze dan al te veel hebben geinvesteerd.

ik w8 nog wel ff op de 2e mast, maar of dat de oplossing is. Ze zeggen ja zelf dat ze genoeg bandbreedte hebben.............
inderdaad, wij zitten er ook al over te denken over te stappen naar ADSL. Want zo is het echt niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
Ik heb nagevraagd, maar overstappen op een ADSL account van IntroWeb gaat niet: IntroWeb werkt alleen met BBned, en die komt begin volgend jaar NIET naar Loser. Wanneer dit wel het geval is, is niet bekend.
Ook kabel valt af, want er is in Losser dus geen enkele leverancier voor kabel internet.

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
CooLKillaH schreef op 18 December 2002 @ 20:46:
Ik heb nagevraagd, maar overstappen op een ADSL account van IntroWeb gaat niet: IntroWeb werkt alleen met BBned, en die komt begin volgend jaar NIET naar Loser. Wanneer dit wel het geval is, is niet bekend.
Ook kabel valt af, want er is in Losser dus geen enkele leverancier voor kabel internet.
Ik had het ook niet over ADSL via Introweb >:)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Het is weer verdacht stil als het over die buitenantennes gaat. Is hier al wat nieuws van of wordt iedereen gewoon aan het lijntje gehouden.

• Pensmaster-B
  • Niet online
Naja ik denk ik post maar weer eens,

ik heb niks gehoord over de buiten antenne's en ik denk ook niet dat het meer komt.

Ikzelf vind het achterlijk dat introweb hiermee ooit is begonnen want men wist gewoon dat dit fout ging.

ik hoop nu dat er toch nog adsl in overdinkel komt, ik geef het weinig kans maar plz god anders is er geen enkele vorm van breedband in overdinkel.

mzzl

[ Voor 9% gewijzigd door Pensmaster-B op 19-01-2003 00:04 ]

Verwijderd

Kan aan mij liggen maar ik zie hier wel verbetering ; http://www.speedsuite.net...d=77&ReportID=0&co_id=982

Dat men wist dat dit zo fout zou gaan denk ik niet anders zouden ze er nooit mee beginnen lijkt me toch?
Wees blij dat er tenminste IEMAND zich inzet voor breedband in kleinere plaatsen en het ook nog eens daadwerkelijk uitrolt. Wat als er nou geen adsl zou komen? Dan zou je ze toch alle steun geven? In de tijd dat we hier alleen ISDN hadden zat ik ook te springen om breedband alleen al om geen vaste kosten meer te hebben en voor 30KB/s zou ik toen een moord doen. Jullie zijn verwend man!

Verwijderd

................el van de SkyModems is nu voorzien van de laatste versie. Momenteel testen we een nieuwe versie van de Ripwave software die op uw computer geïnstalleerd is. Met deze software kunt u zien wat de versie in uw SkyModem is, zodat u altijd weet of de updates in uw SkyModem doorgevoerd zijn.

Verder zal deze nieuwe versie van de Ripwave Monitor ook laten zien hoeveel gegevens u totaal per maand hebt gehaald aan Download en Upload. Zoals we hebben gemeld worden de gegevens door de Amerikanen al een tijd verzameld en geanalyseerd. We zien daarbij dat er een kleine groep gebruikers is, ongeveer 5%, die verantwoordelijk is voor meer dan de helft (soms zelfs drie kwart) van alle verkeer. Dat houdt in dat 5% van de klanten het goed voor elkaar heeft en 95% van de gebruikers het systeem als te langzaam ervaart.
U zult het met ons eens zijn dat deze situatie niet kan. Deze gebruikers houden zich niet aan onze ‘fair use policy’, daar zullen wij ze op aanspreken en verdere afspraken met hen maken. Verder zal de leverancier werken aan een eerlijker verdeling van beschikbare snelheid.

Een goed voorbeeld dat ons is aangereikt door de Amerikanen om de huidige situatie toe te lichten: stel u gaat met de Kerstdagen lekker uit eten. U betaalt allemaal hetzelfde bedrag en mag dan deelnemen aan een uitgebreid buffet. Op een gegeven moment blijft er echter een groepje van 5 mensen aan het buffet staan om te eten. Ze blijven maar eten en eten, terwijl de rest van de rij met lege bordjes hun beurt af wacht. In de oplossing die de leverancier nu gaat aanbrengen, worden dergelijke mensen automatisch na verloop van tijd achteraan in de rij gezet, zodat ook andere mensen de kans krijgen om van het buffet te genieten.

Hoewel deze aanpassingen niet eenvoudig zijn, hopen we toch tegen de Kerstdagen tegen u te kunnen zeggen: dit is ons buffet, eet u allemaal smakelijk!

Met vriendelijke groet,

Supportdesk IntroWeb
Dit gaat echt te ver!!! ik ga morgen mijn contract met introweb opzeggen. Contract? het abonnement was nog niet ingegaan. Je denkt toch niet dat ik internet heb voor alleen een beetje surfen :(. Als ik dat wil blijf ik wil bij mijn oude vertrouwde modem :?.

Ze schuiven de schuld op de klant af. Ik vind dit erg laag. Ik hoop dat ik meerdere mensen achter mij heb staan.

(Ik heb hier geen goed woord voor over) ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:52:
Kan aan mij liggen maar ik zie hier wel verbetering ; http://www.speedsuite.net...d=77&ReportID=0&co_id=982

Dat men wist dat dit zo fout zou gaan denk ik niet anders zouden ze er nooit mee beginnen lijkt me toch?
Wees blij dat er tenminste IEMAND zich inzet voor breedband in kleinere plaatsen en het ook nog eens daadwerkelijk uitrolt. Wat als er nou geen adsl zou komen? Dan zou je ze toch alle steun geven? In de tijd dat we hier alleen ISDN hadden zat ik ook te springen om breedband alleen al om geen vaste kosten meer te hebben en voor 30KB/s zou ik toen een moord doen. Jullie zijn verwend man!
Kijk dan ook even op http://www.speedsuite.net...rtID=0&pi_id=77&co_id=982

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 19:21:
[...]

Dit gaat echt te ver!!! ik ga morgen mijn contract met introweb opzeggen. Contract? het abonnement was nog niet ingegaan. Je denkt toch niet dat ik internet heb voor alleen een beetje surfen :(. Als ik dat wil blijf ik wil bij mijn oude vertrouwde modem :?.

Ze schuiven de schuld op de klant af. Ik vind dit erg laag. Ik hoop dat ik meerdere mensen achter mij heb staan.

(Ik heb hier geen goed woord voor over) ;(
Klopt Rallybanaly

Toen ik het mailtje kreeg wa ik eerst super kwaad. Hier ga ik niet mee accoord. ze maken van hun probleem nu ook ons probleem.

Eerst is het zo dat er pas wordt geincasseerd als het snelheidsprobleem is opgelost en nu ligt het in 1 keer aan 5% van alle gebruikers????

Wat zou @home dan wel niet moeten klagen op de UT?????

Ik heb meteen even een email naar introweb gestuurd waarin ik mijn
reactie heb gepost en ik per direct mijn contract opzeg. Dit zal ik morgen
(20dec) nog even telefonsich bevestigen.

• Milenco
Verder zal deze nieuwe versie van de Ripwave Monitor ook laten zien hoeveel gegevens u totaal per maand hebt gehaald aan Download en Upload. Zoals we hebben gemeld worden de gegevens door de Amerikanen al een tijd verzameld en geanalyseerd. We zien daarbij dat er een kleine groep gebruikers is, ongeveer 5%, die verantwoordelijk is voor meer dan de helft (soms zelfs drie kwart) van alle verkeer. Dat houdt in dat 5% van de klanten het goed voor elkaar heeft en 95% van de gebruikers het systeem als te langzaam ervaart.
U zult het met ons eens zijn dat deze situatie niet kan. Deze gebruikers houden zich niet aan onze ‘fair use policy’, daar zullen wij ze op aanspreken en verdere afspraken met hen maken. Verder zal de leverancier werken aan een eerlijker verdeling van beschikbare snelheid.
Dan vraag ik me af, waarom het mogelijk is dat 5% (15 gebruikers) zo'n 3/4 van het dataverkeer tot zich kunnen nemen, als er 'voldoende bandbreedte' is?

Ik zit er ook serieus over na te denken weg te gaan bij Introweb

Verwijderd

Hallo allemaal,

Tot op heden heb ik de discussies rond dit onderwerp met belangstelling gevolgd.
Nu echter de resultaten uitblijven en daardoor volkomen terrecht het aantal klachten de
overhand neemt wordt het volgens mij tijd om mee te gaan praten.

Beroepshalve ben ik al 3 jaar met Wireless Access bezig en wel voor de zakelijke markt.
Net zo als Witcom denk ik een redelijke kijk op de zaken te hebben.

Daarom een paar statements:

Zakelijk Wireless internet is een groot succes en kan probleemloos concurreren met elke
andere vorm van breedband, pingtijden van 10~30 ms en snelheden tot 600 Kbyte/sec.
Op dit netwerk zitten grote bedrijven met honderden computers ! en toch is de belasting van
het zakelijke netwerk nog maar 5%

Kortom 1e conclusie, de aanvoercapaciteit naar Losser is het probleem niet, die is ruim voldoende.

Wat in Losser gebeurd is in zoverre niet nieuw dat wereldwijd in zeer veel landen Wireless
Access zowel voor data als telefonie al jarenlang door honderdduizenden particulieren gebruikt wordt en tot tevredenheid !

Waarom werkt e.e.a. dan in Losser niet ? (de hamvraag)
Wel voornamelijk omdat het contact tussen het basisstation en de meeste kastjes thuis dermate slecht is dat de radios automatisch op de laagste snelheid terugschakelen.
Het is een normale eigenschap van Wireless apparatuur dat als er geen verbinding gemaakt
kan worden de radios dit dan op een lagere snelheid proberen.
Bij veel mensen thuis lukt het dus alleen op de laagste snelheid.

Introweb heeft gekozen voor de meest geavanceerde technieken die nu wereldwijd beschikbaar zijn (echt waar !) echter deze technieken zijn getest in omgevingen met
voornamelijk veel houtbouw en tja de gemiddelde woning in Losser ziet er toch iets
anders uit.

Naar mijn mening moet de huidige antenne dus veel hoger/op een andere plek geplaatst
worden en zou het wel eens kunnen dat voor een goede ontvangst in Nederland toch
altijd buiten/raam antennes nodig zijn.

Ik ben derhalve benieuwd naar de ervaringen van mensen die nu een buitenantenne hebben.

• Milenco
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:00:
Hallo allemaal,

Tot op heden heb ik de discussies rond dit onderwerp met belangstelling gevolgd.
Nu echter de resultaten uitblijven en daardoor volkomen terrecht het aantal klachten de

Beroepshalve ben ik al 3 jaar met Wireless Access bezig en wel voor de zakelijke markt.

Zakelijk Wireless internet is een groot succes en kan probleemloos concurreren met elke
andere vorm van breedband, pingtijden van 10~30 ms en snelheden tot 600 Kbyte/sec.
Op dit netwerk zitten grote bedrijven met honderden computers ! en toch is de belasting van

Kortom 1e conclusie, de aanvoercapaciteit naar Losser is het probleem niet, die is ruim voldoende.

Wat in Losser gebeurd is in zoverre niet nieuw dat wereldwijd in zeer veel landen Wireless
Access zowel voor data als telefonie al jarenlang door honderdduizenden particulieren gebruikt wordt en tot tevredenheid !

Wel voornamelijk omdat het contact tussen het basisstation en de meeste kastjes thuis dermate slecht is dat de radios automatisch op de laagste snelheid terugschakelen.
Het is een normale eigenschap van Wireless apparatuur dat als er geen verbinding gemaakt

Introweb heeft gekozen voor de meest geavanceerde technieken die nu wereldwijd beschikbaar zijn (echt waar !) echter deze technieken zijn getest in omgevingen met
voornamelijk veel houtbouw en tja de gemiddelde woning in Losser ziet er toch iets
anders uit.

Naar mijn mening moet de huidige antenne dus veel hoger/op een andere plek geplaatst
worden en zou het wel eens kunnen dat voor een goede ontvangst in Nederland toch

Ik ben derhalve benieuwd naar de ervaringen van mensen die nu een buitenantenne hebben.
Over de buitenantennes:

Ik ben woensdag bij Tweecom geweest en de antenne's waren en nog steeds niet, aangezien de connectoren die er bij werden geleverd niet juist waren ofzo. Vandaar dat het nog ff duurt.

Verwijderd

Ja BULLSHIT. Die antennes kome toch niet. Ziet nu niemand in dat we aan het lijntje gehouden worden.

En DrWireless, Realiseer je goed dat het hier niet om wifi gaat. Wat is trouwens jou mening over het feit dat ze de klant op de schuld geven?

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:00:
Hallo allemaal,

anders uit.

Hehe kan gaan mierenneuken over de echte snelheden van wireless access, maar deze zijn goed (200/300kb en ook wel hoger).

Het feit dat de antenne te laag staat in de gemeente Losser en dat hierdoor ontvangst problemen ontstaan is geen excuus. Dit had introweb eerst goed moeten testen (en volgens mij hadden ze deze problemen ook wel een beetje kunnen voorspellen) voordat ze skyaccess gingen promoten.
Ook spreekt jou antwoordt het antwoordt van introweb tegen, want schijnbaar vreet 5% van de gebruikers bijna alle bandbreedte van die antenne op.
(Mmmh dit lijkt me dus nog steeds een bandbreedte probleem van die antenne in Losser) Kan me nog goed herinneren op de info avond. Om ze ff te citeren " Wij hebben er genoeg ervaring mee, mensen downloaden nooit allemaal te gelijk dus 24Mbit (voor hoofdantenne) is meer dan voldoende, nogmaal wij hebben er genoeg ervaring mee. ".
De actie die ze daarom nu (misschien gaan) uitvoeren is niet juist en doet me denken aan wanadoo met hun hometime abbo. Dit was ook mijn eerste reactie toen ik het woord fair use policy hoorde (aah shit wanadoo).
En ja over die buitenantenne, ja uuhm daar weet bijna niemand wat van.
Weet persoonlijk dat 1 van de stagaires bij tweecom en de baas zelf deze getest hebben in Overdinkel en dat deze schijnbaar wel werkten. Maar verder weet niemand wat van die antennes en het antwoordt van Tweecom vind ik ook wel een beetje wazig (mij hebben ze niets over die aansluitingen gezegd trouwens).

Verwijderd

De techniek waar Introweb voor gekozen heeft zou het mogelijk moeten maken om netzo
als met een GSM overal ontvangst te hebben. Als dit goed werkt is dit natuurlijk ideaal.
Echter tot nu toe, om eerder genoemde redenen werkt dit blijkbaar niet zo en heeft Introweb niet veel opties meer dus ik ga er wel degelijk vanuit dat die antennes er komen.

Al is het natuurlijk haast niet voor te stellen dat er verkeerde connectoren aanzaten !

De klant is natuurlijk in geen enkel opzicht de oorzaak voor het niet werken van het systeem
Breedband bestaat al jaren en het surfgedrag kan/mag natuurlijk nooit zo'n invloed op het
systeem hebben.
Mijn ervaringen met zakelijk internet zijn dat hoe bont bedrijven/scholen het daar ook maken dit door anderen nauwelijks merkbaar is !

Zijn er gebruikers die wel de aangeboden snelheden halen (er zouden toch ook mensen dichtgenoeg in de buurt van de antenne moeten zitten en wel een goed signaal = hoge snelheid moeten hebben) ?

Verwijderd

Klopt dat Wireless zakelijk niet overal 600 Kbyte/sec haalt (staat ook tot) echter
ook de 300 Kbyte geeft aan dat je dus echt wel snel kunt met Wireless. :)

Opmerking over plaats antenne mee eens.

Neem van mij aan dat er echt meer dan voldoende capaciteit is dan het daar
zich het probleem niet voordoet.

Wachten op de buitenantennes is denk ik de enige optie.

Verwijderd

kan het niet laten om toch maar even te reageren wat de antennes betreft,
die zijn er al en hier zitten mcx conectoren aan helaas zijn ze te kort omdat de plug haaks is en de plug in het modem te ver naar achter zit
ik vind het erg jammer dat zowel de naam van introweb en die van tweecom wat eerlijkheid betreft in twijfel word getrokken
ik heb de antennes gezien en ook het probleem ga naar de winkel en bekijk het zelf zou ik zeggen
ik ben een toekomstige sky gebruiker die nog wel vertrouwen in de hele zaak heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:47:
Klopt dat Wireless zakelijk niet overal 600 Kbyte/sec haalt (staat ook tot) echter
ook de 300 Kbyte geeft aan dat je dus echt wel snel kunt met Wireless. :)

Opmerking over plaats antenne mee eens.

Neem van mij aan dat er echt meer dan voldoende capaciteit is dan het daar
zich het probleem niet voordoet.

Wachten op de buitenantennes is denk ik de enige optie.
Ff als reactie op capaciteit. Ik weet niet hoe de rest het bedoelde, maar ik twijfelde alleen aan de bandbreedte van de antenne op het gemeente huis en niet over de verdere bandbreedte die introweb heeft (die is meer dan voldoende schat ik zo).
De bandbreedte van de antenne bleek dus wel te weinig te zijn, omdat ze er nog 1 plaasten (lijkt me tenminste een logische beredenering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:58:
kan het niet laten om toch maar even te reageren wat de antennes betreft,
die zijn er al en hier zitten mcx conectoren aan helaas zijn ze te kort omdat de plug haaks is en de plug in het modem te ver naar achter zit
ik vind het erg jammer dat zowel de naam van introweb en die van tweecom wat eerlijkheid betreft in twijfel word getrokken
ik heb de antennes gezien en ook het probleem ga naar de winkel en bekijk het zelf zou ik zeggen
ik ben een toekomstige sky gebruiker die nog wel vertrouwen in de hele zaak heeft
Heb ze ook wel gezien, dus ik weet wel dat ze er zijn. Maar dit waren maar test exemplaren (snap je waar ik heen ga).
Ik zelf heb er nog wel een beetje vertrouwen in. Maar ik weet wel als ADSL komt is de kans behoorlijk groot dat ik dit neem. Omdat ik vind dat introweb het nu niet helemaal correct heeft ingevoerd en de problemen oplost etc. (dit is natuurlijk heel persoonlijk).
Ook geef ik introweb weinig kans omdat ADSL in Losser (geloof ik) erg zeker is, ze zijn daarom iets te laat schat ik zo (als het om Losser gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Ik heb dus wat rondgekeken op de site van IntroWeb, maar die 24 mbit zou in principe wel voldoende moeten zijn.... kijk hier maar eens.
Ze komen in totaal (dus het hele netwerk, inculsief gehoste pagina's, kabel, ADSL en zakelijke wireless klanten) niet boven de 21 mbit uit.

Ik ben het trouwens ook absoluut niet eens met wat IntroWeb zegt over dat fair use policy.

Even een quote van hun website:
Wat wordt bedoeld met "Fair-use"?
IntroWeb werkt niet met harde limieten op het dataverkeer (bijvoorbeeld maximaal 10 Gb per maand) maar heeft gekozen voor een fair-use systeem wat voordelen biedt voor u als klant. Onder "fair-use" verstaat IntroWeb dat u niet excessief meer dataverkeer veroorzaakt in verhouding tot andere ADSL-gebruikers met een vergelijkbaar pakket. Hierdoor is het wel mogelijk om af en toe grote bestanden te downloaden, zonder dat de fair-use grens overschreden wordt. IntroWeb controleert niet iedere gebruiker afzonderlijk, maar heeft ervoor gekozen steekproefsgewijs het dataverkeer in de gaten te houden. Als bij een gebruiker excessief dataverkeer wordt geconstateerd neemt IntroWeb contact op. Er is dan de mogelijkheid om te migreren naar een zwaarder pakket of het dataverkeer binnen een nader te bepalen termijn tot acceptabel niveau terug te brengen.
Dat zou dus betekenen dat die 5% van de "die hard" gebruikers, allemaal moeten overstappen op het maximale pakket. Maakt dat het probleem niet alleen maar erger?
Je geeft ze dan tenslotte nog meer bandbreedte om te downloaden....

Vooral als je bedenkt dat (in mijn geval) ik tussen 17:00 en 23:00 niet eens meer ga internetten omdat het dan toch niet te doen is...

Waar het hier gewoon op neerkomt is dat IntroWeb hun eigen fair-use policy nu dus gewoon misbruikt en het gebruikt als smoes voor hun eigen problemen.
Er zwak en on-professioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 20 December 2002 @ 01:00:
Dat zou dus betekenen dat die 5% van de "die hard" gebruikers, allemaal moeten overstappen op het maximale pakket. Maakt dat het probleem niet alleen maar erger?
Je geeft ze dan tenslotte nog meer bandbreedte om te downloaden....
Bandbreedte kost geld. Als ze nou 300 mensen een 1Mbit dedicated verbinding zouden geven (wat volgens jou logica wel zon beetje gewenst is) zouden ze theoretis een 300Mbit backbone moeten hebben. De kosten daarvoor verdienen ze met 300 x €67,50 echt niet terug.

Je hebt dus te maken met overboeking. Er wordt gekeken hoeveel pakketten zijn er verkocht met welke snelheden en naar aanleiding daarvan wordt bandbreedte ingekocht. Doordat jij zou overstappen naar een sneller pakket, kunnen zij weer investeren in een snellere verbinding. Snap je het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Tja het ziet er na uit dat ik deze kerstvakantie geen breedband heb,want die antenne's worden ook maar niet geleverd.

Ik word er wel zo ziek van dat men zoveel beloofd daar bij introweb en niks nakomt ik bedoel ,

Mensen van introweb zorg dat dit VOOR ADSL in orde komt want denk maar niet dat mensen in losser dan skyaccess nemen in plaats van adsl.

Jullie hebben nog mazzel met overdinkel want daar komt geen adsl, dus moeten we wel met jullie opgescheept zitten. maar wat jullie flikken is gewoon schandalig.

Ook op de introavond oh oh oooh wat had iedereen een lol , zo'n gast " kan ik vanaaf bij 2com slapen om morgen de modem te krijgen" ik dacht bij me zelf kneus ! eerst maar eens zien of dit gaat werken.

Naja ik hoop voor introweb dat dit voor februari gaat werken in losser anders kunnen ze de klanten wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
PillowMan: je moet de e-mail die IntroWeb heeft gestuurd eerst eens goed doorlezen!
Ze zeggen daarin dat 5% van de mensen alle bandbreedte wegnemen doordat die steeds op de verbinding zitten te "hameren".
Daarna zeggen ze dat ze aan een systeem werken om de bandbreedte eerlijker te verdelen.
Tenslotte staat op hun website, dat mensen die de fair-use policy overschrijden, moeten overstappen op een zwaarder abbonement.

Snap je waar ik naar toe wil?
Wat je straks dus krijgt is dat 85% een normaal abbonement hebben en zeg 10% dat zware abbonement (de overige 5% is voor Lite).
Met de nieuwe regeling van eerlijke bandbreedte verdeling, betekent dat dus dat die 10% met het zware abbonement dus MEER recht hebben op die banbreedte dan de rest van de 90%. Als je bedenkt dat die 5% van grootgebruikers dus bij de 10% van zware abbonement mensen zit, schiet je dus nog niets op, want dan neemt die 5% dus nog steeds alle bandbreedte weg, omdat ze meer recht op die bandbreedte heeft (ze hebben tenslotte het zwaarste abbonement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door CooLKillaH:

Ik heb dus wat rondgekeken op de site van IntroWeb, maar die 24 mbit zou in principe wel voldoende moeten zijn.... kijk hier maar eens.
Ze komen in totaal (dus het hele netwerk, inculsief gehoste pagina's, kabel, ADSL en zakelijke wireless klanten) niet boven de 21 mbit uit.

M.a.w. die 24 Mbit voor particulier in Losser is echt voldoende ! alleen wordt er op dit
moment nog geen tiende van die capaciteit gehaald !
Eerst dus zorgen dat er uberhaupt bandbreedte voor iedereen beschikbaar is (= goede
ontvangst tussen basisstation en kastjes bij de mensen thuis) en dan in de toekomst
maar eens gaan kijken naar fair-use policy en dus niet omgekeerd want dit zet echt
geen zoden aan de dijk;
"iets was er niet is kun je ook niet beter verdelen" omdat iets nu bijna niets is blijft het
ook na verdeling niets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak zoals eerder vemeld gebruik van de zakelijke dienst.

Alleen deze heeft wel een andere antenne, een schoteltje, zo groot al ee n stoeptegel. welke gericht staat op de antenne (in the line of sight), dit werkt perfect, snelheden rond de 400-600kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Naja zeg dat is niet geen mooie melding over die FairUsePolicy,

ik weet nog niet of ik mijn abo op zeg ( ik heb nog eens geen abo ) eerst maar wachten op buitenantenne en als het dan nog neit geregeld is dan hoefdt het van mij niet meer, en ik ken veel lui die het gaan opzeggen.

Maar zo als ik al eerder zij introweb zorg dat het nu eens verdomme in orde komt, en houw je bek over internetten in de kerst want ik heb nog eens geen buitenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk moeten we de link van deze pagina ff doormailen naar introweb.............. Kunnen ze ook ff posten.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het Sky Access abbo ook opzeggen omdat het, zoals hier wel heel duidelijk blijkt, zwaar zuigt. Ze zeggen wel zo mooi van dan betalen jullie niet totdat het goed werkt. Nou daar heb je mij niet mee want ik neem dat abbo toch omdat ik fatsoenlijk wil internetten, ik ben dus bereid om te betalen. En naar aanleiding van hun e-mails, waar ze net doen alsof het maar een klein probleempie is en dan ook nog eens de schuld bij ons leggen, heb ik er helemaal genoeg van. Die lui hebben een probleem en kunnen dit niet oplossen.

Na mijn mening is dit project slecht opgezet en slecht getest (maar 10 proefkonijnen !?!?!?!?!) maar het moest er zijn voor ADSL, omdat als ADSL er zou zijn er helemaal geen Sky Access pakketten werden verkocht. Ik ga over op ADSL als het er is. Ik kan nog wel 2 maanden w88 heb toch al zo lang gewacht op breedband. Ik ga het vanavond opzeggen. Ik zie jullie wel weer posten op het forum als ik echt breedband heb......

Mzzl Zw1jN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 13:45:
Eigenlijk moeten we de link van deze pagina ff doormailen naar introweb.............. Kunnen ze ook ff posten.... :p
Goed idee! 7(8)7

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Skyaccess contract gisteren al opgezegt, voor iedereen dit dit ook wil, deze mensen moeten dan even het volgende doen :

1) email sturen naar support@introweb.nl en mededelen dat je het contract wil opzeggen

2) 074-2501771 bellen en dit telefonisch nog even bevestigen

3) een brief sturen naar : Fa. Introweb, Postbus 724, 7550 AS Hengelo ( In deze brief nogmaals zetten dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je je contract per direct wil opzeggen, daarnaast nog even een ontvangst bevestiging vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook een goed idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:08:
En naar aanleiding van hun e-mails, waar ze net doen alsof het maar een klein probleempie is en dan ook nog eens de schuld bij ons leggen, heb ik er helemaal genoeg van. Die lui hebben een probleem en kunnen dit niet oplossen.

Mzzl Zw1jN
Hier uit begrijp ik dat je niet alle statements hebt gevolgd.
Aangezien je elke dag op de hoogte wordt gehouden van alle vorderingen ed. lijkt het duidelijk dat het erg serieus genomen wordt.
Daarnaast voelt volgens mij iedereen zich persoonlijk aansprakelijk voor een uitspraak over 5%. Als iedereen zich aangesproken voelt is dat dan nog wel 5% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhmz... mensen even over het gezeur van die 5% gebruikers die veel bandbreedte in gebruiknemen: ik heb even op internet gezocht en dan zie je dat het probleem elders zich ook voordoet! (en hé daar is het ADSL, en hé daar hebben ze ook FUP en hebben studies uitgewezen dat je FUP moet hebben, anders kan een ISP de bandbreedte niet geven aan de andere 95% die min of meer dupe wordt van een aantal gebruikers) KaZaA is leuk, maar het blijkt dat met de komst van dit soort programma's het internetgedrag inderdaad is veranderd. (Zij introweb niet ook zoiets? Nederlands internet gedracht anders dan in America waar dit product ook draait...))

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/2255750.stm
In dit stuk worden zelfs statements gemaakt van: deze providers kunnen meer dataverkeer toelaten, maar dan gaat de prijs omhoog, want wat het de ISP kost, moet door de klanten worden terugverdient.

http://www.adslguide.org.uk/newsarchive.asp?item=619
Hey... hier staat het letterlijk: 20 users take full bandwidth 24/7... en wat meld IntroWeb in de mails?! Moet je dan nog aan deze statements twijfelen?

http://www.ellacoyanetworks.com/news/Industry2002.asp
Hier een aantal van dit soort urls verzameld, en zoals je ziet, zijn het actuele ontwikkelingen. Dus kom niet direct, maar dan had IntroWeb dit moeten overzien!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 21:57:
[...]

Lijkt mij ook een goed idee >:)
Ja idd... ik heb nog geen mensen van IntroWeb gezien die mee doen in deze discussie :+ dus volgens mij kennen ze deze site helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij begrijpt het niet Phantom...... Waarom heeft men bij adsl en kabel dan geen problemen als mensen bijvoorbeeld kazaa gaan gebruiken??? Gebruiken die het internet anders dan mensen hier in losser???? dacht het niet..... Alleen hier in losser heeft men problemen als men programma's als kazaa gaat gebruiken. Hoe kan dat dan?

Ik ben het ermee eens dat een ISP een FUP moet hebben. En dan nog jou reactie Phantom, Net alsof ze in america geen kazaa gebruiken omdat het internet gedrag anders is??????

Introweb heeft hier de zaakjes gewoon niet voor mekaar en de kosten rijsen hier de pan uit, daarom willen ze van hun probleem ons probleem gaan maken. Ze kunnen volgens mij namelijk het snelheid en response time probleem niet oplossen dus gooien ze het er maar op dat het aan 5% van de skyaccess klanten moet liggen dat het internet traag is???

Hoe kan dat nu in gods naam als ik niet eens de snelheid haal waar ik voor betaald heb???? Dus dat zou in houden dat als ik 512kbit continue zou halen en anderen die dit hetzelfde abbo hebben ook dat het internet helemaal op z'n kont zou liggen. Denk het niet.... Zou niet goed zijn, ik denk dat we het probleem nog ergens anders moeten zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 23:26:
jij begrijpt het niet Phantom...... Waarom heeft men bij adsl en kabel dan geen problemen als mensen bijvoorbeeld kazaa gaan gebruiken??? Gebruiken die het internet anders dan mensen hier in losser???? dacht het niet..... Alleen hier in losser heeft men problemen als men programma's als kazaa gaat gebruiken. Hoe kan dat dan?

Ik ben het ermee eens dat een ISP een FUP moet hebben. En dan nog jou reactie Phantom, Net alsof ze in america geen kazaa gebruiken omdat het internet gedrag anders is??????

Introweb heeft hier de zaakjes gewoon niet voor mekaar en de kosten rijsen hier de pan uit, daarom willen ze van hun probleem ons probleem gaan maken. Ze kunnen volgens mij namelijk het snelheid en response time probleem niet oplossen dus gooien ze het er maar op dat het aan 5% van de skyaccess klanten moet liggen dat het internet traag is???

Hoe kan dat nu in gods naam als ik niet eens de snelheid haal waar ik voor betaald heb???? Dus dat zou in houden dat als ik 512kbit continue zou halen en anderen die dit hetzelfde abbo hebben ook dat het internet helemaal op z'n kont zou liggen. Denk het niet.... Zou niet goed zijn, ik denk dat we het probleem nog ergens anders moeten zoeken.....
Heb jij die artikelen gelezen?
Ik zal voor je ook even zoeken naar providers die zelfs gebruik van dit soort applicaties verbieden... Zoals ik al zei: wereldwijd is dit een probleem waar veel ISP's tegenaanlopen, ook kabel en ook ADSL. Naja, doe niet veel meer moeite voor jullie, ik begrijp het immers niet, zal ongetwijfeld Google niet goed kunnen gebruiken, en weet niet waar ik over praat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
phanTOM_xP begrijpt het niet of wil het niet begrijpen (dat laatste is denk ik het geval).
Hoe kan ik in godsnaam de FUP overschreiden als ik niet eens de snelheid haal waar ik recht op heb.....
Dat er een FUP moet zijn snap ik ook wel (en de rest hier ook), maar waar het nu om gaat is dat IntroWeb hun FUP nu misbruikt (ze kunnen dat ook makkelijk, want ze zijn de enige die weten wat nu precies hun FUP is: 10GB p/m? 50GB p/m? 100GB p/m?) door te zeggen dat het daaraan ligt...
Dat programma's als KaZaA veel bandbreedte opneemt is bekend, maar hoe kan ik die FUP van IntroWeb overschrijden als ik gemiddeld per dag maar 8-10 kb/s haal?

Ook vind ik het zwak dat zowel jij als IntroWeb het voorbeeld "KaZaA" aanhaalt: er zijn echt enorm veel meer applicaties te noemen die veeeel meer bandbreedte inneemt dan KaZaA. In de meeste gevallen gaat het hier om "legale" toepassingen waar de ISP dus niet over klaagt, in sommige gevallen STIMULEERD de ISP ze juist. Neem nu de test van XS4ALL mbt TV kijken op je computer via ADSL. Denk je dat dit geen bandbreedte creert?

IntroWeb heeft op dit moment gewoon een exuus nodig want het lijkt er dus sterk op (ook uit de e-mails van IntroWeb zelf) dat dit probleem een structureel probleem is en dat het nog wel weken, zoniet maanden kan duren, eer alle problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie gaat de verkeerde kant op; als die 5% alle bandbreedte in beslag zou nemen dan is mijn conclusie, het systeem kan niet meer dan 2~3 Mbit aan.
Dit is namelijk het verkeer wat nu richting Losser gaat ! , waar is dan die andere 22 Mbit gebleven ? , hier zit dus het echte probleem mensen.
Op het moment dat ik meer verkeer richting Losser zie gaan, bijvoorbeeld 15-20 Mbit en er is dan nog steeds een snelheidsprobleem, dan moeten we de oorzaken in een andere richting zoeken.
Kazaa wordt in het zakelijke Wireless netwerk ook bij veel bedrijven gebruikt, geen centje
pijn, dus dit is echt niet het probleem.

Ik ben het wel met de algehele mening eens dat e.e.a. niet al te lang meer moet duren voordat de problemen opgelost zijn omdat anders de weg richting Adsl de meest logische is.

Ik hoop dus dat de juiste antennepluggen er inmiddels zijn en dat we dan echt verkeer over
het netwerk zien gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 21 december 2002 @ 01:20:
phanTOM_xP begrijpt het niet of wil het niet begrijpen (dat laatste is denk ik het geval).
Hoe kan ik in godsnaam de FUP overschreiden als ik niet eens de snelheid haal waar ik recht op heb.....
Dat er een FUP moet zijn snap ik ook wel (en de rest hier ook), maar waar het nu om gaat is dat IntroWeb hun FUP nu misbruikt (ze kunnen dat ook makkelijk, want ze zijn de enige die weten wat nu precies hun FUP is: 10GB p/m? 50GB p/m? 100GB p/m?) door te zeggen dat het daaraan ligt...
Dat programma's als KaZaA veel bandbreedte opneemt is bekend, maar hoe kan ik die FUP van IntroWeb overschrijden als ik gemiddeld per dag maar 8-10 kb/s haal?
FUP volgens IntroWeb is VEEL MEER dataverkeer dan anderen.
En dus niet een aantal Gb per maand.
Ook vind ik het zwak dat zowel jij als IntroWeb het voorbeeld "KaZaA" aanhaalt: er zijn echt enorm veel meer applicaties te noemen die veeeel meer bandbreedte inneemt dan KaZaA. In de meeste gevallen gaat het hier om "legale" toepassingen waar de ISP dus niet over klaagt, in sommige gevallen STIMULEERD de ISP ze juist. Neem nu de test van XS4ALL mbt TV kijken op je computer via ADSL. Denk je dat dit geen bandbreedte creert?
Ik noem ook eDonkey, en andere filesharing applicaties. En als je de documenten leest die ik als links heb gepost, dan wordt je vast wel e.e.a. duidelijk.
IntroWeb heeft op dit moment gewoon een exuus nodig want het lijkt er dus sterk op (ook uit de e-mails van IntroWeb zelf) dat dit probleem een structureel probleem is en dat het nog wel weken, zoniet maanden kan duren, eer alle problemen opgelost zijn.
Waarom zou IntroWeb een excuus zoeken. Waarom is alles wat IntroWeb in hun mails zegt niet waar. Want dat is wat de mensen op dit forum momenteel aan het doen zijn: IntroWeb meld iets, tweakers gaan daar direct tegen in, en trekken twijfels aan alles wat er wordt gemeld. Iedereen is IntroWeb momenteel als leugenaar aan het verslijten, en daar heb ik geen goed woord meer voor over.
Ik ben echt niet pre-IntroWeb, en zie ook graag, dat ik de snelheid krijg die ik heb besteld, maar om nu maar te zeggen dat alles wat IntroWeb meld, fout of onjuist is. Sorry, maar waar zijn we dan mee bezig! Dit was phanTOM_xP, tot ziens! (maar niet meer op tweakers.) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 01:31:
Ik hoop dus dat de juiste antennepluggen er inmiddels zijn en dat we dan echt verkeer over
het netwerk zien gaan !
Wat zijn dat eigenlijk voor connectors. Is het iets speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Goddank Phantom_XP is niet meer op tweakers,

Maarja waar waren we oh ja het mooie debat over Skyaccess tja ik weet niet wat die lui in losser bezielt om nog skyaccess te houden, mensen zeg die klote zooi gewoon op en reserveer adsl.

Ik ga in de tussen tijd proberen meer informatie te krijgen of adsl ook nog in overdinkel komt.

Ill keep u informed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Pensmaster-B schreef op 21 December 2002 @ 10:51:
Ik ga in de tussen tijd proberen meer informatie te krijgen of adsl ook nog in overdinkel komt.

Ill keep u informed
Ga dan verder in dit draadje Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2 ipv hier telkens te zeuren terwijl je de dienst niet eens hebt.
Maargoed, er wordt toch geen adsl in Overdinkel uitgerold dus ga maar hopen of ze de 56k techniek misschien nog wat kunnen perfectioneren Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit hele gedoe van jullie maar zielig er zijn hier twee partijen die hun nek behoorlijk voor de gemeente Losser uitsteken.
en er is alleen maar gekanker
jullie hebben tot nu toe niets betaald zitten 24 uur per dag op het net ik denk dat een aantal van jullie vooraan bij het bufet staan
en daardoor ook de veroorzakers van het probleem zijn
inplaats dat je de grote bestanden na middennacht ophaalt zitten er mensen letterlijk 24 uur per dag te zuigen aan het net.
als essent hier het netwerk had liggen waren er nu ook al gele kaarten uitgedeeld.
inplaats dat je Introweb en ook Tweecom een stuun in de rug geeft schop je ze in de rug
ik weet dat mensen van Tweecom al dik 10 maanden bezig zijn en diverse mogelijk heden hebben onderzocht om een vorm van breedband in losser te krijgen
en er is niets dan gekanker gekanker gekanker gebruik je tijd eens om een (positiev)email te sturen naar deze twee partijen.
of ga eens kijken of je het probleem met die mcx conector kunt oplossen.

tot slot
ook al zou de verbinding de helft zijn wat adsl leverd ik blijf bij introweb ik ga mijn geld niet steken in een kluppie die straks een monopoly positie hebben in de markt en over een jaar zeggen er moet weer 10 euro bij

mensen van introweb en tweecom doe je best ik sta jullie half
en laat je niet gek maken door een stel aan de prozac verslaafde mensen.

met oud en nieuw steek ik voor jullie een extra vuurpijl PROOST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 13:38:
ik vind dit hele gedoe van jullie maar zielig er zijn hier twee partijen die hun nek behoorlijk voor de gemeente Losser uitsteken.
en er is alleen maar gekanker
jullie hebben tot nu toe niets betaald zitten 24 uur per dag op het net ik denk dat een aantal van jullie vooraan bij het bufet staan
en daardoor ook de veroorzakers van het probleem zijn
inplaats dat je de grote bestanden na middennacht ophaalt zitten er mensen letterlijk 24 uur per dag te zuigen aan het net.
als essent hier het netwerk had liggen waren er nu ook al gele kaarten uitgedeeld.
inplaats dat je Introweb en ook Tweecom een stuun in de rug geeft schop je ze in de rug
ik weet dat mensen van Tweecom al dik 10 maanden bezig zijn en diverse mogelijk heden hebben onderzocht om een vorm van breedband in losser te krijgen
en er is niets dan gekanker gekanker gekanker gebruik je tijd eens om een (positiev)email te sturen naar deze twee partijen.
of ga eens kijken of je het probleem met die mcx conector kunt oplossen.

tot slot
ook al zou de verbinding de helft zijn wat adsl leverd ik blijf bij introweb ik ga mijn geld niet steken in een kluppie die straks een monopoly positie hebben in de markt en over een jaar zeggen er moet weer 10 euro bij

mensen van introweb en tweecom doe je best ik sta jullie half
en laat je niet gek maken door een stel aan de prozac verslaafde mensen.

met oud en nieuw steek ik voor jullie een extra vuurpijl PROOST
Hehe, eindelijk een medestander.

Kilroy, Ik hoop dat je de hele draad gelezen hebt, maar ik vermaak me prima hiermee. Ik heb nog getracht wat zinnige dingen te roepen, maar het gaat maar door. Vandaar dat ik wat stiller geworden ben hier.

Ik heb hier al veel eerder geroepen dat het niveau van middelbaar schoolniveau is, al lijkt het de laatste tijd wel dat er alleen kleuters reageren waarvan de lolly wordt afgepakt.

Dat zuigen dat klopt.

Ik zie een continu stream van max 3 Mbit naar Losser gaan.

Ik krijg zelfs de indruk dat er zelfs diverse lieden zijn die meeklagen en niet eens deelnemen aan het wireless project. Maar dan wel meeschreeuwen.

Prettige feestdagen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg, als SkyAccess Speed gebruiker, nu al een tijdje deze discussie met veel plezier.
Er wordt veel heen en weer geschreeuwd, en ik ga me er toch even mee bemoeien.
Op de eerste plaats kilroy, ik moet je helemal gelijk geven bij wat je zegt. Nu is er breedband internet in Losser en nu is het nog niet goed. Ik hoop van harte voor die schreeuwers dat ADSL een tijdje uitblijft, want je merkt de verbeteringen bij SkyAccess erg goed. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat IntroWeb hier een prima product aan het neerzetten is.
Verder WitCom (je naam staat als foto op de satelieten op de site van DrWireless, een bekende van Progress?), geef ik ook jou gelijk, het niveau was erg sneu, en ik had ook veel moeite om me in te houden om te reageren. Want de voorstanders van/mensen met vertrouwen in SkyAccess worden tot nu toe alleen maar de grond in geschopt.

Dan IntroWooK, die uitspraak van je, heb ik steeds niet durfen doen! (vaak over zitten denken...) Super!
Daarbij vind ik het ook erg belachelijk dat hier mensen, zeggen dat SkyAccess niets is, terwijl ze zelf de dienst niet eens hebben.

Alle voorstanders ook fijne feestdagen, en de tegenstanders, ga gewoon rustig in de rij staan van het bufet, wacht tot ze het gaan openen, en proef dan of je het lekker vind!! (dan ook voor jullie fijne feestdagen hoor ;))

offtopic:
Dan nog even over phanTOM_xP, jongens hij heeft jullie volgens mij al een lange tijd allemaal tuk, zijn signature is latijn, ga dat vertalen... Toch leuk phanTOM_xP, mocht je dit nog lezen: Ik haat je niet (maar vrees je ook niet) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he eindelijk iemand waar je een gesprek op nivau mee kunt houden.
Witcom ik hoop dat er nu ook meerdere mensen met een helder blik op zaken zich hier melden
In het begin had ik net als jij hier wel wat vermaak aan maar er word hier zo oerstom geluld dat zelf na een keer of 6 uit te leggen wat een overboekings faktor is men dit nog niet begrijpt :O
en als je naar het proviel van een aantal persoonen kijkt dan zitten hier ook nog eens mensen die in de ICT willen werken :'(
Jammer dat die TOM_xp niet meer doet werkt dan wel voor Tweecom maar heeft wel een heldere blik op de zaak.

wat ik niet snap
als ik een Audi TT wil ga ik toch niet over een Mercedes liggen te auwehoeren
ik bedoel dus als het je niet aanstaat ga dan naar ADSL.

goed we zullen zien wat de komende weken brengt en ik hoop dat de heren klagers nu ook zien dat er mensen zijn die de zonnige kant van het verhaal zien.

ik groet u allen (in elk geval zonder PTT Tikken) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 15:54:
Verder WitCom (je naam staat als foto op de satelieten op de site van DrWireless, een bekende van Progress?),
[/offtopic]
Heel scherp.

Ik doe nu al bijna de hele draad mee en jij bent de eerste die het opvalt.

WitCom is de merknaam van de straalverbindingen (backbone) zoals op het gemeentehuis. De schotel die daar staat dus. Vandaar mijn zekerheid over de backbonecapaciteit van Introweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
WooK schreef op 21 december 2002 @ 11:32:
[...]

Ga dan verder in dit draadje Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2 ipv hier telkens te zeuren terwijl je de dienst niet eens hebt.
Maargoed, er wordt toch geen adsl in Overdinkel uitgerold dus ga maar hopen of ze de 56k techniek misschien nog wat kunnen perfectioneren [afbeelding]
Als een van de weinigen in losser en overdinkel ben ik nog steeds positief over skyaccess, maar wat ik alleen een kwalijke zaak vind is dat men in het begin veel beloofd heeft en het (nog) niet heeft kunnen nakomen.

Ik vrees dan ook dat het merendeel van losser overgaat stappen als er adsl komt in losser.

ikzelf heb geen behoefte aan om te gaan schreeuwen van skyaccess zuigt en adsl ownd ( soms doe ik dit wel om dat ik dan te gefrustreed ben over al dat breedband gedoe ).

Ik hoop ook nog steeds dat het project van introweb een succes gaat worden.

--Prettige Kerstdagen en een Gelukkig NieuwJaar toegewenst--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Pensmaster-B schreef op 21 december 2002 @ 23:16:
[...]

Als een van de weinigen in losser en overdinkel ben ik nog steeds positief over skyaccess, maar wat ik alleen een kwalijke zaak vind is dat men in het begin veel beloofd heeft en het (nog) niet heeft kunnen nakomen.

Ik vrees dan ook dat het merendeel van losser overgaat stappen als er adsl komt in losser.

ikzelf heb geen behoefte aan om te gaan schreeuwen van skyaccess zuigt en adsl ownd ( soms doe ik dit wel om dat ik dan te gefrustreed ben over al dat breedband gedoe ).

Ik hoop ook nog steeds dat het project van introweb een succes gaat worden.

hoe kun je nu zeggen dat jij een van de weinigen in losser en overdinkel nog positief over skyaccess bent heb je alle mensen gebeld dan?? 8)7

ik vind dit allemaal zo`n gelul sorry maar ik snap hier niets van een aantal kennissen en vrienden van mij zitten allemaal op sky en zijn op dit moment zeer tevreden snelheid is op dit moment nu ik dit aan het tikken ben

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 43.2 KByte/sec

de hele dag gemiddeld rond de 20 Kbyte na dat op een zaterdag met rot weer vind ik al niet slecht nu is het 00.05 en haal 43 kbyte

Let wel dat introweb aangeeft dat er nog heel wat gaat gebeuren.
als de antennes er zijn gaat het nog veel beter dan hebben mensen op een slechte verbinding die nu zuigen ook een veel hogere snelheid.

ik denk dat we eerst moeten nadenken voor we wat staan te vertellen wat nergens op slaat we maken ons zelf belachelijk B)

ik ben wel blij dat je nog steeds hoopt dat het project van introweb een succes gaat worden.

u zij gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Ik word dus echt een beetje moe van dit alles hoor!
Sorry dat ik het zeg, maar de meeste "voorstanders" van IntroWeb snappen niet waarom wij (de "tegenstanders") zo kwaad zijn..

Als kilroy een snelheid van 43 kb/s om 00:05 uur aceptabel vind (mind you: je zit nog maar op 66% van jou beloofde snelheid) is dat natuurlijk perfect voor hem. Voor mij i.i.g. NIET!

Uiteraard is het een verbetering van de 4-5 kb/s die we eerst haalden, maar het is nog steeds niet wat het moet zijn hoor!

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen het gevoel heeft dat IntroWeb een soort van verlosser is ofzo... Complete bullshit natuurlijk. Kijk, het is leuk dat IntorWeb hier als eerste "breedband" internet brengt, maar IntroWeb is natuurlijk een commercieel bedrijf met als enige doelstelling winst. Het si dus niet zo dat ze dachten "o wat zijn die lossenaren zielig, laten we ze internet geven", nee, ze dachten "in Losser is de markt nog compleet open, als we daar als eerste komen, komen ze allemaal bij ons hehehehe"

Dan is er natuurlijk ook nog die 2e paal die er moet komen, volgens de laatste berichten die ik heb gehoord, kan dat nog wel 2 maand duren, want ze willen alles via de officele weg doen, en ze stuiten op dezelfde problemen als met die 1e paal, en dat is dat de gemeente niet zo'n grote paal in Loseer wil hebben staan. (Dus weer maximaal 20 meter lang, net zoals de 1e paal). Zo wortd het effect van die 2e paal dus vrijwel teniet gedaan.

En het grootste probleem van IntroWeb is dat ze nu zo radeloos lijken re worden dat ze de problemen maar op de kop van de gebruikers willen schuiven.
De gebruiker (nee, ook de zogenoemde 5% van die-hard gebruikers) mag nooit de oorzaak van het probleem zijn. En begin nou niet WEER over overboekingen enzo, want dit heeft niets met de gebruiker te maken, want die is de klant, en dus altijd koning!
Als ik een abbo neem van 512 kbit, heb ik recht op die 512 kbit, ten aller tijde, ongeacht de tijd van de dag of de hoeveelheid gebruikers die tegelijkertijd gebruik maken van het netwerk. Met die mesne heb ik niets te maken, ik betaal €50,- per maand (ook nu het gratis is gaat dat gewoon op, dat weten jullie ook wel) en heb er dus recht op. PUNT.

Het feit dat dat nog steeds niet kan, na zoveel tijd die IntroWeb erin heeft gestoken (ze moeten ook wel, want ze hebben er nu zoveel geld ingestoken dat opgeven niet meer kan)
heeft er voor mij voor gezorgd dat ik het vertrouwen in het SkyAccess project heb opgegeven. Ik heb er dus geen vertrouwen meer in en ga het daarom opzeggen.

Als er hier mensen zijn die nog wel vertrouwen in het SkyAccess project hebbe, heb ik daar niets op tegen.
Het enige wat ik wil zeggen is: zet alle feiten die er nu zijn eens naast elkaar en weeg ze af. Zeg dan nog eens hoe je erover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolkillah, ik wilde me er niet te veel mee gaan bemoeien, maar ik heb me laatst toch geregistreerd op dit forum en m'n eerste post staat, dus deze tweede kan niet uitblijven.
Met alle respect, maar als ik dit forum lees, snap ik het systeem. Jij leest volgens mij simpel door alle feiten heen, of wil ze niet zien. Het is niet dedicated, dus je mag niet verwachten dat je altijd 512kbps haalt. Verder is het in de wereld van service providers algemeen bekend dat er altijd 5% gebruikers 60 tot 70% van de bandbreedte ingebruik neemt. Dit wat phanTOM_xP aan heeft gehaald is een erg sterk punt. (ben het niet met alles eens wat ie heeft gezegd, maar dit vond ik echt goed) Ik ken redelijk wat systemen van service providers, ook ADSL en ook kabel (en niet alleen in NL hoor), en daar werken ze veel al met bandwidth caps om deze "bandwidth hogs" de kop in te drukken, zodat het systeem de bandbreedte eerlijk kan verdelen voor alle gebruikers (die krijgen dus allen voldoende bandbreedte!). Dus ik vind het momenteel slecht wat je doet, want de feiten staan er gewoon, en toch blijven zeggen dat anderen het niet snappen.

Uiteraard klopt het wat je zegt over het feit dat IntroWeb een commerciele instelling is en op winst uit is. Dit is meestal zo bij commerciele instellingen. Maar zij zijn wel een instelling die (ten opzichte van de groten als essent en kpn) Losser niet links laat liggen. (En het feit dat KPN nu weer een geldschieter heeft en hiermee meer plaatsen kan uitrollen, heeft wel invloed, maar ook zij lieten Losser eerst liggen...) Dus met dat gegeven kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die IntroWeb als een soort van "verlosser" zien.
Ik steek persoonlijk ook liever geld in dat bedrijf dan in KPN, want die heeft al genoeg aan mij verdient in al die tijd dat ik moets inbellen via analoog (en later digitaal).

Dus hierbij met alle feiten die ik naast elkaar heb gelegd, nogmaals mijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 22 December 2002 @ 13:42:
Als ik een abbo neem van 512 kbit, heb ik recht op die 512 kbit, ten aller tijde, ongeacht de tijd van de dag of de hoeveelheid gebruikers die tegelijkertijd gebruik maken van het netwerk. Met die mesne heb ik niets te maken, ik betaal €50,- per maand (ook nu het gratis is gaat dat gewoon op, dat weten jullie ook wel) en heb er dus recht op. PUNT.
Jij snapt tenminste hoe het werkt! Respect! :X |:(
Zeg dan nog eens hoe je erover denkt.
Ik denk dat de smilies genoeg zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pillowman ik denk dat jij het goed ziet
voor de mensen die nog slapen :z :Z slaap lekkerzzZZZZzzzZZZZZzzzZZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
denwo-bewortni: Waar ik me hier zo aan erger zijn 2 dingen:

1: Het feit dat IntroWeb wordt gezien als 1 of andere verlosser. Is absoluut niet waar! Nogmaals, het is een commerciele instelling die gewoon een baten/kosten analyse heeft gemaakt en die is waarschijnlijk positief uitgevallen, en hebben we daarom draadloos internet. Als deze negatief was uitgevallen, hadden we dus GEEN draadloos internet gehad. Zelfde geld voor KPN, die heeft 3 jaar geleden ook zo'n baten/kosten analyse gemaakt en die is toen negatief uitgevallen. Ze hebben een paar jaar later weer zo'n analyse gemaakt, en die is toen positief uitgevallen, en daarom krijgen we nu ADSL is februari. IntroWeb en KNP verschillen dus geen meter hoor! Het is daarom onterecht om te denken dat IntroWeb 1 of andere verlosser is, want als ze 3 maanden later waren gekomen, en ADSL was er, dan had niemand voor IntroWeb gekozen, en dat weet jij, maar vooral IntroWeb maar drommels goed, want daarom is dit draadloos internet er zo snel doorheen gedrukt, met alle problemen die we nu dus hebben.

2. Er is geen enkel exuus te vinden waarom ik de snelheid waar ik recht op heb niet haal. GEEN ENKEL! Iedereen hier probeert me uit te leggen dat het of aan de hoeveelheid gebruikers ligt, of aan een harde kern van "die-hards" ligt, of aan een overboekings factor of of of....
IntroWeb heeft mij die snelheid te leveren. punt uit!
Dit is iets wat niemand hier lijkt te snappen...
Als IntroWeb die snelheid niet kan leveren, moeten ze het simpelweg niet doen, en de abbonements vormen veranderen. Dus bijv. 512 kbit veranderen naar 256 kbit...
Ik weet dat ik met deze opmerking waarschijnlijk weer heel veel commetaar krijg van mensen, maar het is wel zo!
IntroWeb zegt: jij hebt een abbo van 512 kbit/s, dus heb ik daar recht op!

Een ander voorbeeld: ik koop een TV die 16 miljoen kleuren zou moeten kunnen weergeven. na wat onderzoek blijkt dat ie maar 256 kleuren kan weergeven... Moet ik daar dan mee akkoord gaan? NEE! Ik heb recht op die 16 miljoen, daar heb ik als consument voor betaald en daar heb ik dus recht op, snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je schrijft over dat commerciele verhaal heb je gelijk in maar voor je verhaal over dat je de 512kbit kunt eisen krijg je van mij de "vette plaat voor de kop award 2002" !
Helemaal gratis en voor niets, zonder overboeking oftewel hij is echt helemaal voor jou!

Je mag van mijn part rustig mee lullen over hoe slecht ze het hebben aangepakt (ben het er deels mee eens) maar over technische zaken kun je beter je mond dichthouden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolkillah met alle respect, maar volgens mij kunnen ze jou een seminar van een week hierover geven, en dan nog ben jij dan volgens mij iemand die zegt dat alles wat er is verteld tegen je niet klopt, en dat je het zelf wel weet hoe het zit.

Ik hoop het met uitroeptekens te verduidelijken:
512kbit is een snelheid die jij maximaal kunt behalen!!!
IntroWeb streeft eruiteraard naar om deze hoge snelheid zoveel en zolang mogelijk aan te bieden maar hanteerd een overboeking 1:25 en geeft je die snelheid niet dedicated!!!
Dus je krijgt niet 512kbit GEGARANDEERD!!! Dit is een grote misvatting van je!!!

Het voorbeeld van je TV is dan ook niet goed. Bij die TV zijn er namelijk geen anderen die een deel van de kleuren gebruiken. Daarom is het voorbeeld van het bufet in de mail van IntroWeb echt goed! Even concreet: je gaat met 25 mensen onbeperkt eten, d'r liggen 512 biefstukken, de eerste 5 mensen pakken er direct 50 per persoon weg, voor de anderen blijven er dan per persoon nog maar 13 over! En die hebben netzoveel betaald als die 5 die 50 biefstukken wegnemen!

Sorry voor mijn uitroeptekens overal, maar ik hoop dat je ziet dat je niet op een gegarandeerde snelheid kunt rekenen, ook niet met ADSL (1:40 tot 1:80+), ook niet met kabel (geen overboeking dus met pech 1:100??), dus de snelheid die kilroy heeft gehaald 44kB/s is acceptabel.

Mocht je het nu nog niet begrijpen, dan ook van mij een nominatie voor de V.P.V.D.K.A 2002!
En die hoef je niet te delen met anderen en die krijg je dan ook compleet, helemaal, 100% je hebt er namelijk recht op!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we wachten in spanning wat er nu weer voor onzin komt
coolkillah breng gewoon dat modem naar Tweecom en een email naar introweb zijn we van dit domme gelul af goddank zitten er hier een paar die weten hoe het zit
je doet MTS en ze moeten je met biefstukjes uitleggen hoe het nu zit :O
pillowman en bewortni ben blij dat er nu eenbeetje niveau in de gesprekken komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we hier nu allemaal awards uitreiken????? Wat is dit dan voor een topic : Awarduitreiking 2002????

Maar zelfs die 44kb/s die kliroy heeft gehaald haal ik nu niet meer, hoogstens 15 a 18kb/s dan houdt het wel op. Dan zeg ik voor mezelf dat dit voor mij geen zin meer heeft..

Ik begrijp Coolkillah best wel dat hij gefrustreerd is over de lage snelheid (ben ik zelf ook wel een beetje) Maar dat coolkillah zijn mond moet houden over de technische aspecten van wireless volgens pillowman ben ik het niet mee eens!!

Wat is pillowman dan??? werkt hij bij introweb?? Is hij alleswetend????

En introweb-owned MAN (backwards) Zo'n beetje dezelfde text gebruiken als de vorige user om mijn argumenten te verstevigen kan ik ook wel...... Make up your own mind!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denwo-bewortni herhaalt alleen maar feiten die al eens in dit topic zijn gemeld herhaald, omdat tevergeefs al velen een poging hebben gedaan iets duidelijk te maken. en iedereen kan op dit moment zien dat er een aantal mensen blind zijn voor de technische feiten en dat reacties niet uit kunnen blijven, daarvoor hoef je niet eens alwetend te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Ik zeg SkyAccess inderdaad maandag op....

Het is gewoon zo dat er 2 groepen hier zijn die allebei denken dat ze gelijk hebben.
Feit is dat zoals het nu gaat (m.b.t. de snelheid) het niet goed is.

Als jullie met de snelheid zoals die nu is tevreden zijn, nogmaals, mooi voor jullie. Ik wil waar ik recht op heb en kom daardoor vervelend over, maarja daar kan ik niets aan doen.

Vergeet niet dat, als er niemand in het begin had geklaagd, we nu nog steeds met een snelheid van 4-5 kb/s hadden gezeten.
Want als de consument niet klaagd, waarom zou IntroWeb er dan iets aan doen?
Het gaat erom wanneer je tevreden bent: ben je nu tevreden (met pieken van 66% van je eigelijke snelheid) of wil je hebben waar je recht op hebt (dus 100% van de snelheid)

Ik wist wel dat er commetaar zou komen van mensen die mijn post(s) niet goed lezen....

Nog 1 laatste opmerking over het "eisen van de snelheid". Ik vind dat je een verschil moet maken tussen zakelijk (dus dedicated) en particulier (dus overboeking). Ik weet ook wel dat je als particulier niet onbeperkt kun downloaden (je hebt immers een FUP), maar als je iets download of aan het internetten bent, heb je RECHT op de snelheid waar je voor betaald. Dit in tegenstelling tot een zakelijk abbonement (dus dedicated). Die mensen hebben ALTIJD de volledige snelheid nodig (DAAROM dus dedicated en GEEN FUP, maar net zoveel als ze willen / nodig hebben)
Dit wordt hier dus door elkaar gehaald.

Naar mijn gevoel is het zo dat de "voorstanders" van IntroWeb/SkyAccess niet meer realistisch naar de feiten kijken, maar gewoon domweg de "tegenstanders" onderuit proberen te halen, terwijl ze eigenlijk best wel weten wat er bedoeld wordt.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in breedband technieken waar deze dienst ook onder valt. Ik ben niet alleswetend maar ik weet wel het een en ander te vertellen over de verschillende technieken en kan je dus ook vertellen dat zoals bij KPN en bbned er overboekingen worden gebruikt net als dat het bij deze dienst ook wordt gebruikt. Niets aparts aan.
Ik irriteer me gewoon mateloos aan het feit dat ik hier een paar keer iets zit uit te leggen (en met mij nog wat anderen) en dat personen als coolkillah dan nog steeds zulke domme dingen durfen te roepen.

[edit]
CooLKillaH schreef op 22 December 2002 @ 16:55:
Nog 1 laatste opmerking over het "eisen van de snelheid". Ik vind dat je een verschil moet maken tussen zakelijk (dus dedicated) en particulier (dus overboeking). Ik weet ook wel dat je als particulier niet onbeperkt kun downloaden (je hebt immers een FUP), maar als je iets download of aan het internetten bent, heb je RECHT op de snelheid waar je voor betaald. Dit in tegenstelling tot een zakelijk abbonement (dus dedicated). Die mensen hebben ALTIJD de volledige snelheid nodig (DAAROM dus dedicated en GEEN FUP, maar net zoveel als ze willen / nodig hebben)
Dit wordt hier dus door elkaar gehaald.
Ik weet niet of je het door hebt maar je haalt nu 2 dingen echt totaal door elkaar...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geef het op je snapt niet dat het RECHT op de snelheid waar je voor betaald. zo als je het zelf noemd geen recht is maar een max en dat dit bij alle ISP zo is als jij naar adsl gaat en dit je gedachtengang is heb je ook hier een groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 16:27:
we wachten in spanning wat er nu weer voor onzin komt
coolkillah breng gewoon dat modem naar Tweecom en een email naar introweb zijn we van dit domme gelul af goddank zitten er hier een paar die weten hoe het zit
pillowman en bewortni ben blij dat er nu eenbeetje niveau in de gesprekken komen
En jij (en menig andere hier) durft te klagen over de MTS. Ik weet niet watvoor een opleiding jij volgt, maar jou niveau komt niet hoger dan dat van een peuter. Ik doe HBO, ben ik nu slim?
Wat me hier opvalt is dat de postitieve mensen werken of te maken hebben met 1 van beide partijen. Ook mag je schijnbaar geen kritiek geven want dan ben je dom? Ook hoe jullie op elkaar reageren van goh kijk eens wat zijn signiture zegt en hey jou naam staat op een satelliet? Laat me niet lachen zeg hoe kinderlijk zijn jullie? Dan durven jullie te zeggen dat hier geen niveau is, goh wie zorgt daar nou voor ?
Dus ipv iedereen die negatief over introweb te flamen als dom te verklaren reageer eens normaal en slim. Bedoel de "slimmere" weet ja beter en kan goede argumenten geven (goed of fout) zonder anderen in de stront te trekken en goh laat die slimmere toevallig net die MTS-er zijn.
En kom nou aub niet met een kinderachtige reactie op mijn mening of flame gezeur of het zoeken van elkaars fouten in het bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 22-12-2002 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhmz ik ben zwemonderwijzer maar ben ook positief, en laat ik nu ook technische achtergronden hebben richting internet, netwerk en data technologiën (ook H(eel) B(ijzondere) O(nzin)) maar ik durf toch wel te zeggen dat ik met een heel ander perspectief tegen de zaak aan kijk dan de meeste tegenstanders hier. Het gaat er niet om wie slimmer is of niet, het gaat er ook niet om of je wel of geen kritiek levert, het gaat er om dat je een zinvolle discussie (waarbij je altijd voor en tegenstanders hebt anders is de dicussie geen discussie) neerzet. Iedereen gaat ook direct in de aanval. Waarom niet in de verdedinging, met goede argumenten komen waarom wel of niet. En of je dat nu doet op jip en janneke niveau, en met of zonder taalfouten, dat maakt niets uit. Wel is het kwalijk dat je constant hetzelfde gaat roepen, terwijl er anderen zijn die meerdere pogingen doen iets uit te leggen, en allemaal het zelfde zeggen. En dan komt er weer iemand van MAAR... het is lekker toch niet zo, en jullie zien het allemaal fout. En ik ben het dus met een ding blijhoofdbennie eens: goede argumenten! Kom maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eten of gegeten worden, zo werkt het in de natuur. De (harde) commerciele realiteit is niet anders. Dus de hele discussie (waarbij het nivo soms erg daalt) tussen voor en tegenstanders van Introweb zou zich wat meer tot de harde feiten moeten beperken;

Introweb is een commerciele partij die een (nieuwe) commerciele dienst in de markt gezet heeft. Hierbij zijn er 3 abonnements vormen die aangeboden worden;

128/128 Kbit = 16/16 Kbyte netto theoretisch * 0,9 = 14.4 / 14.4 Kbyte
512/512 Kbit = 64/64 Kbyte netto theoretisch * 0,9 = 57.6/ 57.6 Kbyte
1024/512 Kbit =128/64 Kbyte netto theoretisch * 0,9 =115,2/ 57,6 Kbyte

*0,9 = algemeen geaccepteerde norm voor protocoloverhead.

Het is dus daarom simpel, wordt de aangeboden dienst in de praktijk gehaald prima.
Worden deze snelheden nu en in de zeer nabije toekomst niet gehaald dan zal Skyaccess
in deze vorm geen bestaansrecht hebben.

Adsl van KPN komt er op zeer korte termijn aan en de 3 abonnementsvormen zijn als we
puur naar de feiten kijken zeer concurrend:

256/ 64 Kbit , voor prijzen vanaf 30 € ( al aanbiedingen vanaf 27 € gezien)
768/128 Kbit , voor prijzen vanaf 49 €
1536/256 Kbit , voor prijzen vanaf 79 €

Wat uiteraard wel lovenswaardig is dat een relatief kleine partij de concurrentie met een
reus zoals KPN aandurft.
In die zin hoop ik dan ook dat de problemen snel opgelost worden omdat, tot slot, iedereen
beter af is wanneer er concurrentie is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Als consument zijnde, maakt het me niets uit wat er prezies goed of fout is aan het SkyAccess netwerk. Het moet gewoon werken! Punt uit!
Daar heb ik recht op en dat wil ik dus hebben, klinkt misschien vervelend en kort door de bocht, maar zo is het wel.

Als iemand die zich interreseerd in de techniek vind ik het wel interresant om te weten wat er mis mee is! Maar als ik dan zeg wat ik denk wat er mis mee is, wordt ik kapot geflamed door voorstanders die zeggen dat er helemaal niets mee is of door mensen die het zogezegd allemaal weten en het "uitleggen" aan me.
Feit is dat niemand hiet weet wat er precies aan de hand is, ook WitCom en andere zogenaamd "experts" want anders was het probleem allang opgelost, niet?

Als PillowMan dan ook nog zegt dat ik 2 dingen door elkaar haal, terwijl ik ze juist UIT elkaar haal, en me dan vraagt of ik dat door heb of niet, breekt gewoon mijn klomp!!

Ik denk dat IntroWeb enorm blij mag zijn met deze klanten die niet klagen en alles slikken, want het is een uitstervend ras. Voor mij geld in ieder geval dat ik wil waar ik recht op heb, en als ik dat net krijg ga ik weg naar iets anders waar ik het wel krijg, anders ben je namelijk gewoon een dief van je eigen portemonnee!

En als iemand dan ook nog zegt dat ie gemiddeld 20 kb/s haalt met pieken van 40 kb/s, lijkt me dat SkyAccess op dit moment niet echt veel bestaandsrecht heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij weet IntroWeb best wel wat er aan de hand is, maar duurt het zoeken van een correcte oplossing langer dan gehoopt. Als ik de mails van IntroWeb lees, zijn ze veel van plan: een tweede mast. Zoiets is niet niks. Kan me voorstellen dat IntroWeb hier tijd voor nodig heeft, maar ze weten vast wel wat het probleem is/de problemen zijn. En ik ben ook van mening dat niemand er hier opuit is, om als expert over te komen die exact weet hoe de vork in de steel zit, maar als er mensen zijn die het niet begrijpen en er zijn mensen die e.e.a. verduidelijken dan is dit prima.

Er is alleen één ding dat ik nu niet begrijpt: de signaal sterkte is sinds gisteren gezakt met ongeveer +10. :? Zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben. Er is niets veranderd aan de snelheid, download / upload en surfen gaat prima. Alleen ligt het er vandaag nog al eens uit. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hetzelfde heb ik hier ook denk dat ze wat veranderd hebben met de software in het skymodem en dit niet goed gegaan is

ik ben het met je eens laten we wat meer begrip voor elkaar hebben heb me misschien iets te veel laten gaan

voor de mensen die er wat aan hebben sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Hierbij kan ik me ook aansluiten. Ben zelf ook erg fanatiek en dat komt niet altijd vriendelijk over.. Mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:27:
Misschien had die beter naar de slagersvakschool kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 12:53:
[...]

Misschien had die beter naar de slagersvakschool kunnen gaan.

Rustig aan.

Er hangt een wat gespannen sfeertje hier de laatste tijd. Beetje liev zijn voor elkaar he O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Indeed, en jullie kunnen het me uitleggen wat jullie willen, het help toch niet.
Het is niet zo dat ik het niet snap.. (Ik snapte het al toen het in de email stond ;))
Ik geloof het gewoon niet. Simpel!

Dus hou ff op met je wijsneusige gedoe, je weet er zelf net zo weinig vanaf als de rest van ons, getuige je kinderachtige replies.

Voor de liefhebbers een klein rekensommetje waarom ik het niet geloof:
- Er werd hier al eerder gezegd dat van de 24 mbit maar 10% wordt gebruikt.
- Dat wordt bevestigd door iemand die zegt dat ie constant 2-3 mbit naar Losser ziet gaan.
- Dat is dus +- 2,5 mbit gemiddeld.
- er zijn +- 350 gebruikers
- daarvan verpest 5% het voor de rest, want die neemt 50% van de bandbreedte in.
Het rekensommetje:
5% van 350 = 17,5 = 18 gebruikers
50% van 2.5 = 1,25
1,25 * 1000 kbit/s (=1 mbit) = 1250 kbit/s dit gedeeld door 18 gebruikers = 1250 / 18 = 69,44444 kbit/s
Dit is dus 8.75 kbyte/s!!! (Dit is dus ISDN snelheid)

DIT IS DUS IETS MEER DAN DE HELFT VAN HET LITE ABBONEMENT!!
Grappig he...

[ Voor 3% gewijzigd door CooLKillaH op 23-12-2002 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
CooLKillaH schreef op 23 december 2002 @ 16:15:
Indeed, en jullie kunnen het me uitleggen wat jullie willen, het help toch niet.
Het is niet zo dat ik het niet snap.. (Ik snapte het al toen het in de email stond ;))

Dus hou ff op met je wijsneusige gedoe, je weet er zelf net zo weinig vanaf als de rest van ons, getuige je kinderachtige replies.

- Dat wordt bevestigd door iemand die zegt dat ie constant 2-3 mbit naar Losser ziet gaan.
- daarvan verpest 5% het voor de rest, want die neemt 50% van de bandbreedte in.
Het rekensommetje:
50% van 2.5 = 1,25
1,25 * 1000 kbit/s (=1 mbit) = 1250 kbit/s dit gedeeld door 18 gebruikers = 1250 / 18 = 69,44444 kbit/s

Grappig he...
waar haal je die 8,75 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

69,4 kbit = 8,75 kByte (delen door 8 )
1 byte is 8 bits. Jah reken kan ie prima, maar ik denk niet dat ie hoeft te solliciteren bij een ISP!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 23 december 2002 @ 16:15:

Het rekensommetje:
50% van 2.5 = 1,25

Grappig he...
Zeker grappig.

Je snapt het dus nog steeds niet, of je probeert olie op het vuur te gooien, of je probeert voor de v.p.v.d.k. award in aanmerking te komen of je bent echt een hopeloos geval, of je wacht tot we weer happen.

Je onderstreept precies het gehalte waar ik in mijn vorige berichten op doelde.

Voor serieuze vragen en/of suggesties sta ik open.

Vrolijke Kerstdagen en een Breedbandig Nieuwjaar, Mijnheer de Systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertwil, we proberen allemaal serieus aandacht aan jou posts te schenken, maar WitCom heeft hier echt gelijk. HOU OP!!!! Ik moet liev zijn tegen je anders wordt onze britney boos (dan gaat ze zingen denk ik, en dat wil niemand!) Als jouw doel is deze thread op slot te krijgen, ga dan naar "schop een modje" ofzo en ga daar klagen over deze topic, maar ga niet met flamen proberen deze topic dicht te krijgen! Anders denk ik dat we collectief maar eens geen reactie meer op jouw posts moeten sturen! Het wordt nu echt vervelend.
En anders is het misschien een optie om maar een maildiscussie te gaan starten, waar alleen serieuze mensen kunnen deelnemen, want dit is niet meer leuk.

Moet trouwens melden dat de snelheid vandaag leuk is. Mijn gemiddelde in speedtests is 55 kBps gemeten over de gehele dag!! Verder WitCom, jij ziet 3Mbit, wordt dit in het Navini-systeem beperkt ofzo, omdat als er 24Mbit beschikbaar is, en er maar 3 gebruikt wordt + er zijn mensen met snelheidsproblemen, je toch zou mogen verwachten dat ie op z'n volle capaciteit zit. P.S. jij bent leverancier van die schotel en kan dus dataverkeer zien. Is er nog ergens een site (met MRTG ofzo) waar wij dit kunnen zien. Is namelijk wel interresant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 19:03:

Moet trouwens melden dat de snelheid vandaag leuk is. Mijn gemiddelde in speedtests is 55 kBps gemeten over de gehele dag!! Verder WitCom, jij ziet 3Mbit, wordt dit in het Navini-systeem beperkt ofzo, omdat als er 24Mbit beschikbaar is, en er maar 3 gebruikt wordt + er zijn mensen met snelheidsproblemen, je toch zou mogen verwachten dat ie op z'n volle capaciteit zit. P.S. jij bent leverancier van die schotel en kan dus dataverkeer zien. Is er nog ergens een site (met MRTG ofzo) waar wij dit kunnen zien. Is namelijk wel interresant!
Ik weet niet veel van Navini. Ik weet wel beroepshalve dat de maximale capaciteit van de Navini installatie 24 Mbit is. Ik weet niet waar de beperking van de 3 Mbit zit. Technisch kunnen de WitComs 40 Mbit aan in full Duplex. Hier liften dan ook zakelijke gebruikers op mee maar dat is dusdanig dat de capaciteit voor SkyAccess niet beperkt wordt. Betreffende WitCom weet ik "bijna"alles .

V.w.b. MRTG, daar ga ik niet over, daarvoor moet je bij de eigenaar/beheerder van de straalverbinding zijn. Ik heb alleen beroepshalve toegang tot de straalverbindingen i.v.m. service en support.

Ik heb al eens een rekensommetje gemaakt dat als heel SkyAccess in Losser zit te internetten, de capaciteit niet eens de 8 Mbit zal overschrijden bij normaal internetverkeer. Ik kan me voorstellen dat gezien het "nieuwtje"en het testen van de snelheid, de traffic op dit moment hoger kan uitvallen.

De traffic op het moment dat ik dit schrijf is dat er gemiddeld 1,6 Mbit richting Losser gaat en 0,25 Mbit retour komt.

Theorestisch kan dit betekenen dat er uitgaande van 512 Kbit per user, ongeveer 78 users OnLine zijn bij een overboekingsfactor van 25.

Ik blijf dit initiatief zeker positief bekijken en zal waar mogelijk Introweb blijven steunen. Vooral het radiogedeelte van het netwerk spreekt mij aan.

Voor iedereen een Vrolijk Kerstfeest en een Breedbandig Nieuwjaar.

P.S. Mijn naam is Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Ik wil best wel stoppen met wat jullie "zeuren" noemen, als iemand mij een serieus argument kan geven waarom ik dat zou moeten...
Het enige wat jullie doen is mij persoonlijk afkraken en zeggen dat ik er geen verstand van heb! Maar wat jullie niet doen is mij uitleggen waarom ik ongelijk heb...
Het is allemaal tegen mij als persoon en niet tegen mijn argumenten, waarom?

denwo-bewortni: jou opmerking over dat ik niet hoef te solliciteren bij een ISP slaat precies de spijker op z'n kop!
Ik ben net zoals velen hier een gebruiker (lees consument) van SkyAccess. Ik snap daarom ook echt niet waarom iedereen IntroWeb hier in bescherming neemt...
Zij zijn de enige die het probleem kunnen fixen (wat ze ook zeker proberen, maar ik ben nog steeds van mening, dat de problemen zoals die hier zijn, niet eens mochten gebeuren!)

Zoals ik al eerder zij: IntroWeb in bescherming nemen omdat zij de "Internet Goden" zijn die ons komen bevrijden is absoluut geen exuus!!
Als iemand ons een slecht product aanbied/aansmeert hebben wij (de consument) het volste recht om te klagen, is het niet?

Vooral als ik dan ook nog het gevoel heb dat de problemen de schuld van IntroWeb zelf zijn, omdat ze het product veeeeel te vroeg de markt op heeft gedrukt, omdat ze voor ADSL in Losser moesten zijn.

Mijn gevoel is gewoon dat we op dit moment aan het lijntje worden gehouden door IntroWeb, maar blijkbaar ben ik de enige...
De meesten vinden het dus normaal dat de grootste private ISP van Nederland het niet voor elkaar kan om gewoon een stekkertje te krijgen voor hun modems.
En dat ze voor het "internet gedrag van de gemiddelde Nederlander" naar Amerika moet gaan om daar mensen weg te halen om dat te annalyseren.
En als dan alle smoesjes van IntroWeb op zijn, nou dan geven ze het toch gewoon een kleine groep van 5% op de kop, omdat die teveel bandbreedte weghaalt, terwijl ik net (in een extreem, i know) voorbeeld heb laten zien dat dat wel errug moeilijk wordt.

het amateuristische straalt gewoon van deze hele operatie af, maarja blijkbaar mag dat allemaal als je IntroWeb heet en je de "Internet Goden"van Losser bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 23 December 2002 @ 20:47:
Ik wil best wel stoppen met wat jullie "zeuren" noemen, als iemand mij een serieus argument kan geven waarom ik dat zou moeten...
Het enige wat jullie doen is mij persoonlijk afkraken en zeggen dat ik er geen verstand van heb! Maar wat jullie niet doen is mij uitleggen waarom ik ongelijk heb...
Het is allemaal tegen mij als persoon en niet tegen mijn argumenten, waarom?
Beste Bertwill,

Ach wat is zeuren. Bij ieder product wat op de markt komt, zijn er wel consumenten die een hogere verwchting hadden dan waaraan het product voldeed. Zo kan een bezitter van bijvoorbeeld een Mercedes best een tegenvaller hebben doordat er misschien iets mankeert aan zijn uitlijning van zijn wielen of een onbalans hierin. Die zal ook teruggaan naar de dealer.

Maar dat kan op twee manieren:

1. Er wordt in redelijkheid over gesproken en alle problemen worden netjes opgelost.

2. Men gaat gelijk schreeuwen en dreigen met auto door de etalageruit naar binnen te rijden omdat hem een wanprestatie is geleverd. Uiteindelijk zal ook dit probleem opgelost worden nadat de consument tot bedaren is gebracht, en wederom e.e.a. in alle redelijkheid besproken is.

Er zijn diverse argumenten genoemd.

Met je voorlaatste bericht roep je zelf het e.e.a. over je af dat er gesuggereerd wordt dat je geen kennis van zaken hebt. Je zult die ongetwijfeld best wel hebben als student systeembeheerder.

Ik weet niet waardoor je jezelf persoonlijk aangesproken voelt, maar als ik je bericht lees, zie ik tussen de regels door wel enige vorm van zelfmedelijden.

Ik wil je als tip geven dat indien je op een bericht reageert, de reply zelf eens na te lezen en niet gelijk impulsief te reageren. Is niet negatief bedoelt hoor, maar lees in deze draad je eigen berichten er maar eens op na en trek dan je conclusie.

Ik ben het wel met je stelling eens dat de "pilot" betreffende Navini niet de schoonheidsprijs verdient. Mijn mening is dat deze pilot best wel wat langer had mogen duren en met meerdere gebruikers.

Echter weet ik ook dat men bij Introweb absoluut niet op basis van smoesjes de klanten informeert, en dat zij echt dagelijks bezig zijn om de boel te optimaliseren in het belang van de consument. Laat de term "internet goden" dan ook achterwege, want ook dat geeft een wrange bijsmaak.

Ik hoop dat deze thread lang blijft bestaan (of eigenllijk toch niet) en dat het resultaat een positief einde heeft voor jullie daar in Losser.

Veel succes gewenst.

WitCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
WitCom:
Laat ik ten eerste zeggen dat ik blij ben dat je mijn naam correct spelt :) Je bent de eerste in dit topic ;)
Verder ben ik blij met de "normale" toon van je reply.
Op deze manier kunnen we veel beter dingen aan elkaar duidelijk maken (hoe we erover denken en voelen) en dat is beter en duidelijker voor iedereen, denk ik.
Ik weet dat ik voor jullie overkom als iemand van een andere planeet of zoiets, dat snap ik ook wel, want we hebben op veel punten compleet andere meningen. Ik denk namelijk op sommige punten precies zo over jullie.
Maar wat ik denk (en vind), is dat we moeten proberen om de meningen die we hier hebben, uit te leggen en te onderbouwen, en niet meteen als "dom" te bestempelen, want alleen zo kun je elkaar overtuigen van je gelijk (of dat in ieder geval proberen).

Ten tweede is het absoluut geen zelfmedelijden wat me drijft, het is meer de kwaadheid over het feit dat mensen die felle kritiek uiten (ik niet alleen) meteen als "dom" of "zeurderig" worden afgedaan door een bepaalde groep van posters.

Dit is een topic met voor en tegenstanders en het is niet de bedoeling dat de voorstanders lekker samen gaan klitten tegen de tegenstanders, andersom natuurlijk ook niet.
Wat je dan namelijk krijgt is dat de meningen steeds extremer uit elkaar komen te liggen, en op het laatst alle realiteit uit het oog verliezen. (Dan wordt dus alles slecht wat IntroWeb doet en tegenovergesteld betekent dat dat IntroWeb helemaal niets meer fout kan doen).

Uiteraard hoop ik ook dat alles weer goed komt en de gebruikers tevreden zijn <= dat is namelijk wat voor ONS (de mensen in dit topic) belangrijk is.
Maar wat ik vooral hoop, is dat, als het project een mislukking blijkt te zijn (liever niet natuurlijk), IntroWeb met een rechte rug het strijd toneel verlaat, en niet de gebruikers met een half werkend product laat zitten, om dan nog een jaar geld te kunnen vangen.

Voor mij persoonlijk geld dat ik m'n vertrouwen in het SkyAccess gebeuren heb verloren.
Zelfs als het nu nog zou blijken te werken, zijn er voor mij teveel tegenslagen tijdens het project geweest om het nog langer "goed" te vinden.
Ik heb m'n abbo dan ook opgezegd en wacht wel 2 1/2 maand op ADSL. (Duurt waarschijnlijk wel tot eind deze week voordat ik afgesloten wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 24 December 2002 @ 01:19:

Voor mij persoonlijk geld dat ik m'n vertrouwen in het SkyAccess gebeuren heb verloren.
Zelfs als het nu nog zou blijken te werken, zijn er voor mij teveel tegenslagen tijdens het project geweest om het nog langer "goed" te vinden.
Ik heb m'n abbo dan ook opgezegd en wacht wel 2 1/2 maand op ADSL. (Duurt waarschijnlijk wel tot eind deze week voordat ik afgesloten wordt).
Hier moet ik toch nog ff een aanvulling opgeven :

Project duur van KPN voor ADSL in Nederland is 4 jaar geweest.
Dit betekend 4 jaar lang veel down's en af en toe een wat up's. De mensen die in de begin fase ADSL thuis hadden (en waarschijnlijk nog hebben) zijn dus regelmatig tegen dezelfde problemen aangelopen als jij, maar hebben het vertrouwen gehouden.
Ik begrijp jou onvrede, maar ik hoop ook dat jij begrijpt dat er in een startfase altijd problemen naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Bacchus: true true, ik begrijp volkomen dat er in de beginfase van elk project problemen optreden, maar het gevoel wat ik nu heb bij het SkyAccess gebeuren is dat veel (zoniet alle) problemen waar we nu mee te kampen hebben, voorkomen hadden worden, als IntroWeb wat beter had getest.

Het is natuurlijk ook niet zo, dat omdat het project nieuw is, en er dus problemen zijn, we die maar stilzwijgend moeten slikken.
Vooral niet als er wel een goedwerkend altenatief is in de vorm van ADSL (die in het begin ook problemen heeft gehad, maar de meeste daarvan nu heeft opgelost).
Zoals ik al eerder zei: ik ben een cinsument en wil daarom het beste voor een zo laag mogelijke prijs (en zeg nou niet dat dat schooierig is ofzo, want dat is wat we alleemaal willen).
Je bent tevreden met wat je hebt, totdat je iets beter kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Na alle reply te hebben doorgespit kom ik tot een mening dat introweb eigenlijk te vroeg
begonnen is met het aanbieden in losser van wireless internet, maar als je het goed bekijkt zijn ze nu een maand bezig,en er zijn natuurlijk veel fouten(komen er dingen aan het licht)die introweb niet hadden voorzien,maar ze werken er toch met veel aandacht aan.alle begin is moeilijk,ook voor hun is dit een tegenvaller geloof mij maar.Ik denk dat het ongeveer nog een week of 6 duurt dan hebben ze alle fouten wel hersteld en draaid het netwerk goed.
Mensen heb nog even geduld,je zit toch nog gratis te surfen. of niet? altijd nog beter dan je 56kb of isdn verbinding laten maken.
zie losser gewoon even als een soort proeftuin.( leuk of niet leuk het zij zo) _/-\o_
jivemen..

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal bij deze nog even reageren, want deze topic begint meer op een ruzie te lijken waarbij de positieven recht tegenover de negatieven staan.

Laat me eerst even iets in het algemeen zeggen.
Als een bedrijf een product op de markt brengt zijn er altijd positieve gebruikers en negatieve gebruikers. Ook zijn er positieve nongebruikers en negatieve nongebruikers.
Dit is hier wel heel overduidelijk aanwezig.

Allereerst wil ik de nongebruikers vragen om zich even neutraal op te stellen zodat we precies kunnen zien wie de gebruikers zijn op dit forum.

Ik ben van mening dat de nongebruikers geen positief of negatief oordeel kunnen geven, omdat zij het niet in praktijk hebben zien draaien. Het gaat hier om een zeer nieuwe techniek waar nog geen enkele Nederlandse organisatie mee in zee is gegaan. Dus het lijkt me dat er geen buitenstaanders zijn die uit ervaring kunnen spreken.

Ik zal nu zo duidelijk mogelijk uitleggen hoe ik mijn skyaccess verbinding ervaar op dit moment.

Ik heb gemerkt dat het netwerk veranderd is de laatste tijd, maar niet echt drastisch. Ik haal geen stabiele snelheden en heb een ontzettend hoge ping. Meer kan ik er niet over zeggen. Dit is gewoon een feit.

Nog iets anders wat ik in praktijk heb meegemaakt.

Ik ben naar een vriend gegaan die ook skyaccess heeft die vrijwel naast de antenne woont. Hij heeft dezelfde prestaties als ik (gemeten met DU meter).
Toen ben ik naar een andere vriend gegaan. Die aan het uiteinde van Losser woont. Hij heeft ook dezelfde prestaties als ik (gemeten met DU meter).

Er werd voor nood een kraanwagen opgesteld van 40m hoog met daarop de antenne. Vervolgens werd er door 10 mensen met een 2 Mbit abonnement getest. Dit was ok. Op info avond(en) werd gezegt dat de snelheid 2Mbit gehaalt werd. De ping was op dat moment al 100ms, maar daar zouden ze nog wat aan doen.
Echter de praktijk wijst nu uit dat de ping alleen nog maar gestegen is en de snelheid gedaald is.

Mijn mening.

Introweb heeft hun product met de aankondiging van ADSL niet langer kunnen uitstellen. Introweb moet er alles voor doen om hun klanten bij zich te houden, want zij zijn ook niet dom. Als introweb zou starten in februari zouden ze lang niet meer zoveel klanten hebben.

Ze lichten de klant zo in dat de klant het vermoeden heeft dat het probleem volgende week al is opgelost. Dit duid er op dat Introweb de klanten een beetje aan het lijntje houdt. Athans, zo'n gevoel krijg ik nu!

Introweb gaat langzaam verlies draaien op hun projectje en moet dus snel geld binnen krijgen. Ze kunnen immers niet verder met hun project als het in Losser niet goed loopt. Dus er zit niets anders op om het probleem voor de hand te laten liggen en de schuld bij 5% onaangewezen gebruikers te leggen. Dit heeft als voordeel dat alle gebruikers die zich nu niet aangesproken voelen voldoening krijgen (Dit kan 99% van de gebruikers zijn).

ADSL versus Skyaccess.

Ja, wat moet ik hier nog overzeggen. De mensen die van mening zijn dat ADSL net zo is als Skyaccess krijgen van mij een lintje. |:(
Ik heb een paar vrienden met ADSL en hebben daar geen slecht woord voor over. Nog maar nog niet te spreken dat het in verhouding (vanaf februari) goedkoper is.

Met vriendelijke groet,

Systeembeheerder, directeur, automatiseerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 11:25:
Ik zal bij deze nog even reageren, want deze topic begint meer op een ruzie te lijken waarbij de positieven recht tegenover de negatieven staan.

Laat me eerst even iets in het algemeen zeggen.
Als een bedrijf een product op de markt brengt zijn er altijd positieve gebruikers en negatieve gebruikers. Ook zijn er positieve nongebruikers en negatieve nongebruikers.
Dit is hier wel heel overduidelijk aanwezig.

Allereerst wil ik de nongebruikers vragen om zich even neutraal op te stellen zodat we precies kunnen zien wie de gebruikers zijn op dit forum.

Ik ben van mening dat de nongebruikers geen positief of negatief oordeel kunnen geven, omdat zij het niet in praktijk hebben zien draaien. Het gaat hier om een zeer nieuwe techniek waar nog geen enkele Nederlandse organisatie mee in zee is gegaan. Dus het lijkt me dat er geen buitenstaanders zijn die uit ervaring kunnen spreken.

Ik zal nu zo duidelijk mogelijk uitleggen hoe ik mijn skyaccess verbinding ervaar op dit moment.

Ik heb gemerkt dat het netwerk veranderd is de laatste tijd, maar niet echt drastisch. Ik haal geen stabiele snelheden en heb een ontzettend hoge ping. Meer kan ik er niet over zeggen. Dit is gewoon een feit.

Nog iets anders wat ik in praktijk heb meegemaakt.

Ik ben naar een vriend gegaan die ook skyaccess heeft die vrijwel naast de antenne woont. Hij heeft dezelfde prestaties als ik (gemeten met DU meter).
Toen ben ik naar een andere vriend gegaan. Die aan het uiteinde van Losser woont. Hij heeft ook dezelfde prestaties als ik (gemeten met DU meter).

Er werd voor nood een kraanwagen opgesteld van 40m hoog met daarop de antenne. Vervolgens werd er door 10 mensen met een 2 Mbit abonnement getest. Dit was ok. Op info avond(en) werd gezegt dat de snelheid 2Mbit gehaalt werd. De ping was op dat moment al 100ms, maar daar zouden ze nog wat aan doen.
Echter de praktijk wijst nu uit dat de ping alleen nog maar gestegen is en de snelheid gedaald is.

Mijn mening.

Introweb heeft hun product met de aankondiging van ADSL niet langer kunnen uitstellen. Introweb moet er alles voor doen om hun klanten bij zich te houden, want zij zijn ook niet dom. Als introweb zou starten in februari zouden ze lang niet meer zoveel klanten hebben.

Ze lichten de klant zo in dat de klant het vermoeden heeft dat het probleem volgende week al is opgelost. Dit duid er op dat Introweb de klanten een beetje aan het lijntje houdt. Athans, zo'n gevoel krijg ik nu!

Introweb gaat langzaam verlies draaien op hun projectje en moet dus snel geld binnen krijgen. Ze kunnen immers niet verder met hun project als het in Losser niet goed loopt. Dus er zit niets anders op om het probleem voor de hand te laten liggen en de schuld bij 5% onaangewezen gebruikers te leggen. Dit heeft als voordeel dat alle gebruikers die zich nu niet aangesproken voelen voldoening krijgen (Dit kan 99% van de gebruikers zijn).

ADSL versus Skyaccess.

Ja, wat moet ik hier nog overzeggen. De mensen die van mening zijn dat ADSL net zo is als Skyaccess krijgen van mij een lintje. |:(
Ik heb een paar vrienden met ADSL en hebben daar geen slecht woord voor over. Nog maar nog niet te spreken dat het in verhouding (vanaf februari) goedkoper is.

Met vriendelijke groet,

Systeembeheerder, directeur, automatiseerder
:r _/-\o_ :r

Succes met je hoge ping en prettige feestdagen.

Gegroet,

Een nongebruiker die wel exact weet waar het over gaat en het zelfs nog heeft zien draaien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 30-09 20:49
Ik als nongebruiker :) wil toch wel ff het volgende kwijt:

Als een bedrijf met een dergelijk project begint, lijkt mij het verstandig om net als dat bij ADSL projecten gebeurd eerst een tien of twintigtal proefgebruikers aan te sluiten. Vervolgens duidelijk afspraken te maken over de prestaties van het product, dus wat is een reeele dowloadsnelheid en ping. Vervolgens laat je deze gebruikers pas betalen als de targets gehaald zijn. Het is naar mijn mening niet zo netjes gebruikers het volle pond te laten betalen voor een product dat niet aan de verwachtingen voldoet. Die verwachtingen liggen bij sommige gebruikers wel erg hoog en bij anderen weer erg laag. Misschien zouden ze zelf aan moeten geven wat zij acceptabel vinden, om vervolgens naar deze target toe te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat mij zo te binnen schoot,
Als het klopt wat IntroWeb zegt, en het systeem heeft veel capaciteit nodig om alle mensen van signaal te voorzien (wat ook in kan houden, packetloss bij mensen met een zwakker signaal), dan kan het heel goed zijn dat de bandbreedte binnen het netwerk wel volloopt, maar de backbone niet. Als er dan buitenantennes zijn, kunnen mensen beter van signaal voorzien worden, is er in het systeem (dus van SkyModem naar Centrale Antenne) meer bandbreedte vrij. Als iedereen daaral voldoende bandbreedte krijgt, kan er ook met meer naar de backbone. En kan de ping dus ook beter zijn. 't Is zomaar een wild idee, maar dit zou natuurlijk prima kunnen. Ik ga er namelijk vanuit dat ook het antenne systeem met de modems een bandbreedte hebben, en dat signaal sterkte daar veel invloed op kan hebben.
Ik hoop echt dat die buitenantennes snel komen,

Gegroet,

Badmeester, automatiseerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

RallyBanally, ik hoop dat je doorhebt dat dit een open forum is en iedereen in principe dus vrij is om te zeggen wat hij wil.
Ik denk zelfs dat sommige non gebruikers hier wellicht nog meer kunnen zeggen dan de gebruikers dus...

Hoe en waar test jij je snelheid en latency tijden dan?

[ Voor 25% gewijzigd door WooK op 27-12-2002 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelf zeggen dat ik de voorkeur geef aan bandwidthplace.com. (niet voor latency tests) Deze geeft ook aan in een leuk grafiekje, wat je snelheid is vergeleken met T1 en 56k.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste