ZIE JE NOU, uit dergelijke berichten blijkt maar weer dat jullie zomaar wat roepen.VinnieM schreef op 08 december 2002 @ 22:28:
[...]
Jep, het ligt aan die antenne. Die heeft een capaciteit van 24mbit, en dat is gewoon _veel_ te weinig. 24mbit is 3megabyte, dus als 50 mensen hun 512kbit abo volledig gebruiken (~60kb/s) dan is het al vol. Dan houd ik nog geeneens rekening met de overhead en upload, die ook door die 24mbit moet. Aangezien er zo'n 300 gebruikers zijn, mag ik het reeel vinden dat zo'n kwart daarvan het draadloos vooral gebruikt voor het downloaden van allerlei data, en dan zit het dus al voller dan vol...
Verwijderd
Beste Cool.....CooLKillaH schreef op 08 December 2002 @ 23:31:
VinnieM: zo zit het inderdaad in elkaar, dat IntroWeb genoeg bandbreedte heeft op hun backbone is duidelijk, de kabel en ADSL klanten hebben niets te klagen.
MAAAAR: de huis-antennetjes stralen dus naar de hoofd-antenne op het gemeente huis (ik weet niet wat de bandbreedte daarvan is) en die straalt door naar een tussen-antenne op het LosserHof. Vandaar gaat het door naar Hengelo waar zich dus de backbone van IntroWeb bevind.
De bottleneck is de antenne op het LosserHof: deze heeft een capasiteit van 24 mbit. Dus het maakt niet uit of IntroWeb 1000000 mbit vrij heeft (bijvoorbeeld). Er komt maar 24 mbit door.
Dat is het hele probleem. 24mbit delen met 350+ gebruikers, wil nog wel eens problemen geven.
Dat het tijdens de pilot werkte bevestigd nogmaals mijn stelling. De techniek werkt wel, de bandbreedte is gewoon te weinig!!!!
Ik ken de topology van introweb als mijn broekzak. En geloof mij nou maar de verbinding tussen Gemeentehuis en Losserhof EN tussen Losserhof en Hengelo is 40 Mbps en ook nog eens FULL DUPLEX.
Verwijderd
Mooi rekensommetje. Maar je hoeft het niet van mij aan te nemen, maar ZO WERKT HET NIETVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:30:
24Mbit/sec = 24576 Kbit/sec.
Er van uitgaande dat er nu 300 leden zijn, dan is de totale snelheid per persoon 82 Kbit/sec en dat is minder dan 10 KByte/sec.
Dit is dus zo wanneer iedereen tegelijk de volledigge snelheid probeert te halen. De maximum snelheid op deze momenten is dus minder dan 10 KByte/sec.
Totaal geen rekening gehouden met de gelijktijdigheidsfactor en de overboekingsfactor.
Overboekingfactor is bij ADSL particulieren dus wel 1:40. En geen gebruiker die hier iets van merkt.
Opzich een interesting topic dit. Woon zelf gelukkig in Ootmarsum waar ik meer dan tevreden ben over de snelheid van m'n @home verbinding (lang leve de cogas!). Ik ken een paar mensen die in Denekamp ook een SkyAccess abo'tje aangevraagd hebben en ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat allemaal gaat worden daar...... Zijn er al gegevens/topologie bekend, gaat dat via een of andere doorlus over Losser?(zou helemaal de druppel zijn.......)
Klopt, maar wat iedereen denk ik vergeet en wat Coolkillah duidelijk wil maken is dat je bij het draadloos internet rekening moet houden met veel meer factoren. Daarom zou het kunnen dat in dit geval de bandbreedte te klein is (door de grote invloed). Ook vergeet iedereen dat we hier praten over een dorp wat al jaren op breedband wacht (en dus actief internet). Het is dus voor introweb ook onbekend terein lijkt me. Dit mag ook niet onderschat worden.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:01:
[...]
Mooi rekensommetje. Maar je hoeft het niet van mij aan te nemen, maar ZO WERKT HET NIET
Totaal geen rekening gehouden met de gelijktijdigheidsfactor en de overboekingsfactor.
Overboekingfactor is bij ADSL particulieren dus wel 1:40. En geen gebruiker die hier iets van merkt.
Phantom_XP ik vind jou een behoorlijk sarcastisch ventje, je klaagt dat andere mensen niets toevoegen en niet nadenken. Maar hoe zeg ik het netjes, je doet het zelf ook niet helemaal. Je reageert op mensen, op een manier van ik ben slimmer en weet er meer van, maar toevoegen doe je eigenlijk niets.
Schijnbaar ben jij een aanhanger van Skyaccess en dit mag, maar dit neemt niet weg dat mensen die er negatief over praten als "domme" mensen gaat neerzetten omdat je zelf zo "slim

En ook het feit dat je nu niet hoeft te betalen voor skyaccess vind jij een reden dat het slecht mag werken? Sorry maar hoe

Voor jou Whitecom geldt het ook een beetje, jij zegt dat mensen hun kritiek niet onderbouwen en looft alleen de mensen die positieve dingen zeggen.
Ik ben zelf geen netwerk expert, maar ik weet er wel een beetje wat van. Tevens geldt dat voor meerdere mensen die hier reageren, ze weten er allemaal wel wat van.
Negatieve kritiek is natuurlijk niet leuk en sommige zijn niet onderbouwd, maar wat wil je? Er zijn veel mensen naar de info avond geweest en die hebben o.a. vragen gesteld over de bandbreedte, mogelijke factoren die van invloed kunnen zijn etc. Op al deze antwoorden is door introweb gereageerd, van ja geen probleem, niet van toepassing etc. Dus zou je je misschien kunnen voorstellen dat menig persoon hier zoiets heeft van, ja hallo zeg.
Verwijderd
Hetgeen dus aangeeft dat de capaciteit van de 'antenne' op het gemeentehuis onder de maat is, omdat er 's nachts (wanneer weinig gebruikers online zijn) wel redelijke snelheden behaald worden en overdag (wanneer er veel gebruikers online zijn) barslechte snelheden behaald worden.Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 19:54:
[...]
Beste Cool.....
Ik ken de topology van introweb als mijn broekzak. En geloof mij nou maar de verbinding tussen Gemeentehuis en Losserhof EN tussen Losserhof en Hengelo is 40 Mbps en ook nog eens FULL DUPLEX.
Mijn conclusie: De 'antenne' kan ofwel de hoeveelheid gebruikers niet aan of de 24 MBit is gewoon te weinig.
Verwijderd
ik wat heb gehoord van mister introweb is dat de mast opgevoerd kan worden naar het dubbele van wat het nu heeft, volgens mij zit dat tussenstration op het losserhof gewoon uit zijn neus te eten (als ik zo hoor dat die wel op 40 mbit full duplex werkt)
En als de mast verhoogd gaat worden naar 44 meter zal ook wel helpen
En als de mast verhoogd gaat worden naar 44 meter zal ook wel helpen
Verwijderd
Yeah! WitCom jij hebt het echt helemaal door! RESPECT!
Voor de rest: Laten we met z'n allen doorgaan enconclusies trekken wat het probleem is! IntroWeb moet wel blij met ons zijn. Wij doen enorm veel werk voor hun. Hier op GoT weten we namelijk al lang wat het probleem is. De discussie zakt een beetje af, naar elkaar de grond in trappen (zelf ook schuldig!), dus laten we weer een beetje to-the-point komen.
Snelheid met surfen is verbeterd, wat betekend dat de aanvraag tijd al korter is geworden, en de pagina's al op een redelijk acceptabele mannier worden getoond op het scherm. Down- en upload is nog wisselend. In iedergeval nog niet identiek, en onder de maat.
Wel heb ik vandaag (in 15 uur) 3GB binnengehaald, dus de snelheid is er soms wel...
Voor de rest: Laten we met z'n allen doorgaan enconclusies trekken wat het probleem is! IntroWeb moet wel blij met ons zijn. Wij doen enorm veel werk voor hun. Hier op GoT weten we namelijk al lang wat het probleem is. De discussie zakt een beetje af, naar elkaar de grond in trappen (zelf ook schuldig!), dus laten we weer een beetje to-the-point komen.
Snelheid met surfen is verbeterd, wat betekend dat de aanvraag tijd al korter is geworden, en de pagina's al op een redelijk acceptabele mannier worden getoond op het scherm. Down- en upload is nog wisselend. In iedergeval nog niet identiek, en onder de maat.
Wel heb ik vandaag (in 15 uur) 3GB binnengehaald, dus de snelheid is er soms wel...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:44 ]
Verwijderd
when you at it, druk eff een paar stukken steigerpijp onder die mast dan kan ik me ook zo'n modem aanschaffen
, mocht het fatsoenlijk werken ofcors
Bij mij is het Skyaccess plaatje zo:
------------------
1) Wacht op buiten antennes
------------------
2) Heb ik de buiten antenne, heb ik verbinding ja/nee
------------------
ja) Is de verbinding GOED ! dan heb ik niks te klagen en is alles gerealiseerd
nee) Is er geen verbinding ? dan moet de antenne of kapot wezen of ik woon nog steeds te ver van het basis station, is dit het geval dan moet ik wachten totdat er een extra antenne bij word gezet in ? overdinkel ? of een hogere antenne in losser.
------------------
Heb ik Verbinding maar is er het slecht , dan moet ik wachte tot dat ze dat beter in
orde hebben.
En als dit hele project in de soep loopt dan zitten er maar 3 dingen op :
1 : 56k Modem Ownzorz all !
2 : Verhuizen naar een plaats met kabel Ownzorz all !
3 : Satteliet verbinding nemen voor 599 euro in de maand Ownzorz all !
------------------
1) Wacht op buiten antennes
------------------
2) Heb ik de buiten antenne, heb ik verbinding ja/nee
------------------
ja) Is de verbinding GOED ! dan heb ik niks te klagen en is alles gerealiseerd
nee) Is er geen verbinding ? dan moet de antenne of kapot wezen of ik woon nog steeds te ver van het basis station, is dit het geval dan moet ik wachten totdat er een extra antenne bij word gezet in ? overdinkel ? of een hogere antenne in losser.
------------------
Heb ik Verbinding maar is er het slecht , dan moet ik wachte tot dat ze dat beter in
orde hebben.
En als dit hele project in de soep loopt dan zitten er maar 3 dingen op :
1 : 56k Modem Ownzorz all !
2 : Verhuizen naar een plaats met kabel Ownzorz all !
3 : Satteliet verbinding nemen voor 599 euro in de maand Ownzorz all !
Verwijderd
1: 56k sucks, isdn is nog redelijk maar modem sucks 
2: heb ik ook aan gedacht, maar wil hier niet weg
3: 599E heb ik niet/er niet voor over
Maare ik herken et sarcasme
2: heb ik ook aan gedacht, maar wil hier niet weg
3: 599E heb ik niet/er niet voor over
Maare ik herken et sarcasme
Verwijderd
Het is dat je het zelf zegt ...........Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 21:28:
Yeah!
Laten we met z'n allen conclusies trekken wat het probleem is!
IntroWeb moet wel blij met ons zijn. Wij doen enorm veel werk voor hun. Hier op GoT weten we namelijk al lang wat het probleem is. De discussie zakt een beetje af, naar elkaar de grond in trappen (zelf ook schuldig!), dus laten we weer een beetje to-the-point komen.
Over de schoolboeken erbij halen gesproken ...Snelheid met surfen is verbeterd, wat betekent dat de aanvraagtijd al korter is geworden, en de pagina's al op een redelijk acceptabele mannier worden getoond op het scherm. Down- en upload is nog wisselend. In iedergeval nog niet identiek, en onder de maat.
Maar om weer even bij het oorspronkelijke onderwerp aan te komen: 3GB in 15 uur / pagina's op een redelijk acceptabele manier gaan er bij mij toch niet helemaal in. Met name het eerste is toch niet echt acceptabel te noemen. Dat er soms snelheid is heb je ook vrij weinig aan. Een auto die soms 80 km/h rijdt, maar meestal slechts 30 km/h wordt ook niet 'acceptabel' genoemd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:44 ]
Sorry maar begin toch echt aan jou IQ te twijfelen. Je zegt dat jezelf schuldig bent (ja klopt meende dat jij hiermee begon), maar genieten doe je er wel van. Heb jij last van een serieus aandacht te kort ofzo, of zit je nog in je pubertijd (zucht).Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:28:
Yeah!
Laten we met z'n allen conclusies trekken wat het probleem is!
IntroWeb moet wel blij met ons zijn. Wij doen enorm veel werk voor hun. Hier op GoT weten we namelijk al lang wat het probleem is. De discussie zakt een beetje af, naar elkaar de grond in trappen (zelf ook schuldig!), dus laten we weer een beetje to-the-point komen.
Je reactie is ook niet echt van hoog niveau (tell ons iets wat we nog niet weten).
Vind het trouwens wel raar dat pagina's op een redelijk acceptabele manier getoond worden, als ze sneller worden gedownload
Het is wel positief dat de snelheid er soms is, het wordt hopelijk nog wel wat
[ Voor 3% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 09-12-2002 21:44 ]
Verwijderd
Mensen ik meld mijn bevindingen, niet meer, en ik denk dat wel allemaal wel eens fout begrepen worden. De boodschap is duidelijk. Ik kan niet duidelijk maken aan anderen wat ik duidelijk wil maken. Dus WhAtEvAh! Verder hoef je aan mijn IQ niet te twijfelen, heb ook een erkende test gedaan, met een resultaat van 119.
Verder als ik een simpel rekensommetje doe: 15 uur => 15x60 = 900 minuten => 900*60 = 54000 seconde. 3GB = 3145728 kiloByte. 3145728 / 54000 = 58,25 kiloByte per seconde. Lijkt me voor een Sky Speed abo niet vervelend. Dus qua snelheid is dit toch acceptabel voor iedereen als ie deze snelheid met Sky Speed haalt. En op dit moment zijn de problemen er dus ook nog steed (ik zie namelijk nog geen incassering van introweb) en voor een probleem situatie vind ik dit toch acceptabel.
Verder als ik een simpel rekensommetje doe: 15 uur => 15x60 = 900 minuten => 900*60 = 54000 seconde. 3GB = 3145728 kiloByte. 3145728 / 54000 = 58,25 kiloByte per seconde. Lijkt me voor een Sky Speed abo niet vervelend. Dus qua snelheid is dit toch acceptabel voor iedereen als ie deze snelheid met Sky Speed haalt. En op dit moment zijn de problemen er dus ook nog steed (ik zie namelijk nog geen incassering van introweb) en voor een probleem situatie vind ik dit toch acceptabel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 09:19 ]
Verwijderd
mhmz... en toen moest ik weer inbellen via isdn, want alles is weer down... da's pas minderz
snelheid is dan wel oké (voor isdn
)
snelheid is dan wel oké (voor isdn
Verwijderd
Hehe met et verkeerde been uit bed gevallen ofzoVerwijderd schreef op 09 december 2002 @ 22:30:
Daar gaan we weer. Wordt het topic nu dat iedereen zijn IQ gaat melden.
Hope not. Wordt alleen stront ziek van Phantom zijn kinderlijke en puberachtige vertoningen en het feit dat ie reactie's geeft en ze probeert uit te leggen terwijl iedereen het snapt (kom nou maar niet met een reactie dat het niet zo is). En iedereen zit te kleineren (nee hieronder val ik zelf niet). Maar ja wie weet wil Phantom_XP wel dat iedereen zo gaat reageren heVerwijderd schreef op 09 december 2002 @ 22:30:
Daar gaan we weer. Wordt het topic nu dat iedereen zijn IQ gaat melden.
Verder over skyaccess kan ik alleen zeggen, ik blijf nog steeds bij mijn bandbreedte stelling, ook al ben je het daar niet mee eens. Hoe het bandbreedte probleem wordt veroorzaakt kan me eigenlijk worst wezen, maar het probleem zit daar wel. Heb van jou (dit is geen flame) namelijk ook nog geen goed argument gehoord waarom het geen bandbreedte probleem kan zijn.
Je begint over verhoudingen te praten, verhoudingen zijn altijd leuk theoretisch, maar wat kun je er barweinig mee. Ook het feit (ja dit gebruik ik vaak) dat internet in de ochtend uurtjes sneller is, hoe verklaar je dat? Ok misschien werkt de antenne niet optimaal, maar dit is dus ook een bandbreedte probleem (maybe tijdelijk maar het is er een). Dus graag, kom met je argumenten, jou bevindingen waaruit blijkt dat het geen bandbreedte probleem is ipv te reageren op mensen en zeggen dat dingen niet kloppen. Dit is geen flame naar jou Whitecom, maar jij klaagt over dingen, maar een echt argument/verklaring waarom ben ik niet tegen gekomen. Dus gooi eens een goed argument in de groep zou ik zeggen, het is niet voor niets een discussie forum.
Verwijderd
Mocht dit daadwerkelijk de snelheid zijn die je gemiddeld over die 15 uur hebt gehaald dan is het inderdaad acceptabel te noemen, zeker gezien de probleemsituatie. (Ik had een rekenfoutje gemaaktVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:55:
Verder als ik een simpel rekensommetje doe: 15 uur => 15x60 = 900 minuten => 900*60 = 54000 seconde. 3GB = 3145728 kiloByte. 3145728 / 54000 = 58,25 kiloByte per minuut. Lijkt me voor een Sky Speed abo niet vervelend. Dus qua snelheid is dit toch acceptabel voor iedereen als ie deze snelheid met Sky Speed haalt. En op dit moment zijn de problemen er dus ook nog steed (ik zie namelijk nog geen incassering van introweb) en voor een probleem situatie vind ik dit toch acceptabel.

Verwijderd
Hopelijk wordt dit wel als serieus beschouwd, maar in het volgende document staan erg goede argumenten in: http://www.ieee-infocom.org/2002/papers/286.pdf Verder klopt het wat WitCom zegt, dat de bandbreedte naar de backbone veel groter is dan die 24Mbit wat is verteld. 24Mbit is d8 ik slechts een beperking op de antenne, en aangezien er dus voldoende capaciteit bij die antenne aan komt, zullen ze vast wel geprobeert hebben, deze "bandbreedte limiet" van 24Mbit te verhogen naar de maximale bandbreedte, om te kijken of het daar aan ligt.blijhoofd_bennie schreef op 09 December 2002 @ 23:26:
[...]
Hope not. Wordt alleen stront ziek van Phantom zijn kinderlijke en puberachtige vertoningen en het feit dat ie reactie's geeft en ze probeert uit te leggen terwijl iedereen het snapt (kom nou maar niet met een reactie dat het niet zo is). En iedereen zit te kleineren (nee hieronder val ik zelf niet). Maar ja wie weet wil Phantom_XP wel dat iedereen zo gaat reageren he
Verder over skyaccess kan ik alleen zeggen, ik blijf nog steeds bij mijn bandbreedte stelling, ook al ben je het daar niet mee eens. Hoe het bandbreedte probleem wordt veroorzaakt kan me eigenlijk worst wezen, maar het probleem zit daar wel. Heb van jou (dit is geen flame) namelijk ook nog geen goed argument gehoord waarom het geen bandbreedte probleem kan zijn.
Je begint over verhoudingen te praten, verhoudingen zijn altijd leuk theoretisch, maar wat kun je er barweinig mee. Ook het feit (ja dit gebruik ik vaak) dat internet in de ochtend uurtjes sneller is, hoe verklaar je dat? Ok misschien werkt de antenne niet optimaal, maar dit is dus ook een bandbreedte probleem (maybe tijdelijk maar het is er een). Dus graag, kom met je argumenten, jou bevindingen waaruit blijkt dat het geen bandbreedte probleem is ipv te reageren op mensen en zeggen dat dingen niet kloppen. Dit is geen flame naar jou Whitecom, maar jij klaagt over dingen, maar een echt argument/verklaring waarom ben ik niet tegen gekomen. Dus gooi eens een goed argument in de groep zou ik zeggen, het is niet voor niets een discussie forum.
Ik kon de presentatie van introweb in losser nog heel goed herrineren.
Vroeg zo'n persoon : als nouw iedereen op zelfde tijd online komt ??
Die royaale directeur : ja daar hoeft u zich geen zorgen om te maken want we maken maar een klein beetje gebruik van de totale bandbreedte die we hebben, zodat we altijd nog kunnen uitwijken.
-------------------------
Ik kom bij 2com om te een buitenantenne te bestellen
ik : ja ik heb ook gehoord dat heel veel mensen problemen hebben met hun snelheid
2com : ja kijk het zit zo men gebruikt nu maar een klein beetje van de bandbreedte en men is nu bezig om het volledig te gaan benutten.
nouw zoek de verschillen :
Die royaale directeur : ja daar hoeft u zich geen zorgen om te maken want we maken maar een klein beetje gebruik van de totale bandbreedte die we hebben, zodat we altijd nog kunnen uitwijken.
2com : ja kijk het zit zo men gebruikt nu maar een klein beetje van de bandbreedte en men is nu bezig om het volledig te gaan benutten.
Snap je wat ik bedoel ....
Vroeg zo'n persoon : als nouw iedereen op zelfde tijd online komt ??
-------------------------
Ik kom bij 2com om te een buitenantenne te bestellen
ik : ja ik heb ook gehoord dat heel veel mensen problemen hebben met hun snelheid
nouw zoek de verschillen :
Snap je wat ik bedoel ....
Zo' n reactie zoals deze wordt wel serieus genomen. Maar een ding moet ik wel zeggen jij en Whitecom begrijpen ons niet. We hadden het niet over de backbone van introwebVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 09:39:
[...]
Hopelijk wordt dit wel als serieus beschouwd, maar in het volgende document staan erg goede argumenten in: http://www.ieee-infocom.org/2002/papers/286.pdf Verder klopt het wat WitCom zegt, dat de bandbreedte naar de backbone veel groter is dan die 24Mbit wat is verteld. 24Mbit is d8 ik slechts een beperking op de antenne, en aangezien er dus voldoende capaciteit bij die antenne aan komt, zullen ze vast wel geprobeert hebben, deze "bandbreedte limiet" van 24Mbit te verhogen naar de maximale bandbreedte, om te kijken of het daar aan ligt.
Maar hoe bedoel je dat met de bandbreedte verhogen? Heb je het hier over de antenne in Losser op het gemeentehuis of praat je over wat anders? Wanneer je het niet over die antenne hebt, zou het natuurlijk niet zoveel zin hebben om de bandbreedte te verhogen, omdat die antenne in Losser the bottleneck kan zijn (maar ja dat snap je zelf ook wel). Wanneer je het wel over de antenne hebt, kunnen ze hiervan de bandbreedte verhogen (heb ik al ergens eerder gelezen), tot hoeveel eigenlijk (ik check zelf ook ff de site van die lui)? Hoop trouwens wel dat ze dat getest hebben, maar ja misschien was het opvoeren van de bandbreedte ook wel niet voldoende (alles is mogelijk) of lag het ergens anders aan. Wat ik graag van introweb zou willen horen is wat ze zoal aan het doen zijn, getetst hebben etc. is wel net zo aardig.
Trouwens ff heel wat anders hoe zit dat met die buitenantennes, weet iemand of die wel leverbaar zijn? Is hier toevallig een testpersoon die ze gebruikt heeft( ook buiten losser)? Want hier ontstaat ook een beetje ongeloof over denk ik.
Wat ik heb gehoord over de bandbreedte is dat deze inderdaad in totaal 40 mbit is....
MAAR, omdat 16 mbit is gereserveerd voor de zakelijke paketten, blijft er nog maar 24 mbit over voor de paticuliere klanten (waar wij hier dus ondervallen).
Wat ik ook heb gehoord is dat de mensen met een zakelijk abbonement niets te klagen hebben en dat daar alles goed werkt!!
Wat erop duid dat er bij de paticuliere kant duidelijk een bandbreedte tekort is...
Voor mij persoonlijk is het niet te doen om een zakelijk abbonement te nemen omdat die ongeveer 10x zoveel kost per maand als een particulier abbonement.
MAAR, omdat 16 mbit is gereserveerd voor de zakelijke paketten, blijft er nog maar 24 mbit over voor de paticuliere klanten (waar wij hier dus ondervallen).
Wat ik ook heb gehoord is dat de mensen met een zakelijk abbonement niets te klagen hebben en dat daar alles goed werkt!!
Wat erop duid dat er bij de paticuliere kant duidelijk een bandbreedte tekort is...
Voor mij persoonlijk is het niet te doen om een zakelijk abbonement te nemen omdat die ongeveer 10x zoveel kost per maand als een particulier abbonement.
Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!
WitCom:
Het lijkt erop dat jij meer weet van IntroWeb dan wie dan ook hier (of zo doe je het i.i.g. voor). Komt dat doordat jij bij IntroWeb werkt of is het iets anders??
Anyway, waar het mij om gaat is dat jij dus het beste de vragen die ik heb kan beantwoorden.
De vragen die ik heb zijn:
1. Weet je zeker dat het netwerk uit 40 mbit bestaat (dus de volle 40 mbit voor de particulier klant?)?
2. Weet je zeker dat het netwerk Full-Duplex is? (Dit lijkt mij onwaarschijlijk, want ik haal soms pieken van 60 kb/s met downloaden, maar ben nog nooit boven de 20 kb/s gekomen met uploaden.... Als ik al upload, dan gaat de download snelheid enorm omlaag. Hoe verklaar je dit?)
3. De meest brandende vraag: wat doen die Amerikanen hier nu echt?? Zeg nu niet "om te kijken naar ons internet gedrag", want dat vind ik zeer onwaarschijlijk. De palen die hier staan, zijn er toch alleen maar om bitje 1 van Losser naar Hengelo te sturen, zodat ze worden verwerkt op de backbone van IntroWeb? De palen zelf zijn toch een soort van LAN? Deze LAN zit op de backbone van IntroWeb toch?
Ik zou het op prijs stellen als je i.i.g. zou proberen om de vragen te beantwoorden. Ik denk dat we hiermee een hoop onduidelijkheden uit de weg kunnen helpen.
Alvast bedankt
BTW, dit is een serieuse post, dus ik hoop dat je me een serieus antwoord kunt geven.
Het lijkt erop dat jij meer weet van IntroWeb dan wie dan ook hier (of zo doe je het i.i.g. voor). Komt dat doordat jij bij IntroWeb werkt of is het iets anders??
Anyway, waar het mij om gaat is dat jij dus het beste de vragen die ik heb kan beantwoorden.
1. Weet je zeker dat het netwerk uit 40 mbit bestaat (dus de volle 40 mbit voor de particulier klant?)?
2. Weet je zeker dat het netwerk Full-Duplex is? (Dit lijkt mij onwaarschijlijk, want ik haal soms pieken van 60 kb/s met downloaden, maar ben nog nooit boven de 20 kb/s gekomen met uploaden.... Als ik al upload, dan gaat de download snelheid enorm omlaag. Hoe verklaar je dit?)
3. De meest brandende vraag: wat doen die Amerikanen hier nu echt?? Zeg nu niet "om te kijken naar ons internet gedrag", want dat vind ik zeer onwaarschijlijk. De palen die hier staan, zijn er toch alleen maar om bitje 1 van Losser naar Hengelo te sturen, zodat ze worden verwerkt op de backbone van IntroWeb? De palen zelf zijn toch een soort van LAN? Deze LAN zit op de backbone van IntroWeb toch?
Ik zou het op prijs stellen als je i.i.g. zou proberen om de vragen te beantwoorden. Ik denk dat we hiermee een hoop onduidelijkheden uit de weg kunnen helpen.
Alvast bedankt
BTW, dit is een serieuse post, dus ik hoop dat je me een serieus antwoord kunt geven.
[ Voor 4% gewijzigd door CooLKillaH op 10-12-2002 11:48 ]
Ik ben het volkomen met Witcom eens. Dit topic is gestart met de bedoeling het over Skyaccess te hebben. Niet om te flamen naar elkaar/IQ te posten.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 22:59:
[...]
Hehe met et verkeerde been uit bed gevallen ofzo
Laten we het allemaal een beetje leuk houden. Ordinair naar elkaar flamen schiet niemand wat mee op.
Ik hoop dat het niveau nog gaat stijgen.
Schiet me ineens te binnen, dat het misschien wel handig is als je zegt wat voor abbo-vorm je hebt als je je download snelheid post.
Ik & CooLKillaH hebben 512 kb
Phantom_xp: jij hebt 3 gig in 15 uur geleeched? Wat voor abbo vorm gebruik jij dan als ik vragen mag? En wanneer was dit (er zit namelijk een groot verschil tussen 2200 tot 1300 en 900 tot 2400
)
Phantom_xp: jij hebt 3 gig in 15 uur geleeched? Wat voor abbo vorm gebruik jij dan als ik vragen mag? En wanneer was dit (er zit namelijk een groot verschil tussen 2200 tot 1300 en 900 tot 2400
Verwijderd
Bij deze weer de dagelijkse update.
Correct me als ik fout ben, maar let goed op punt 2 en 3. Als dit soort geintjes ook in de toekomst gaan gebeuren stap ik gelijk op adsl over. Dit kunnen ze toch niet maken!
Ik heb thuis ook een netwerk draaien en ik heb kazaa(lite).
Dat ga ik natuurlijk niet opgeven. Wordt tijd dat ik een router ga aanslingeren.
Ja jongens...Hier is ie weer.1. Allereerst maar beginnen met het slechte nieuws. Gisteravond rond een uur of elf is er een probleem opgetreden elders in ons netwerk. Hoewel dit helemaal niets met de Centrale in Losser te maken had, was het gevolg wel dat u niet kon internetten. Vanochtend is de defecte hardware vervangen en was de verbinding weer actief. Wij bieden onze excuses aan voor dit ongemak.
2. Zoals we reeds eerder hebben gemeld, is er steeds meer duidelijk over de manier waarop ons netwerk wordt gebruikt. Daarbij valt het op dat er behoorlijk wat verkeer wordt veroorzaakt doordat mensen bijvoorbeeld netwerkjes thuis hebben draaien. Dit verkeer hoort helemaal niet over het SkyAccess netwerk te gaan. Om dit vanaf nu te voorkomen, worden dit soort signalen gefilterd.
3. Verder hebben we gezien dat 50% van het huidige verkeer wordt veroorzaakt door toepassingen als Kazaa. Het gaat er hierbij niet alleen om dat mensen bestanden van anderen kunnen downloaden, maar ook dat anderen weer bestanden van uw computer af kunnen halen. Met name die laatste optie veroorzaakt flinke drukte op ons netwerk. Bij wijze van experiment hebben wij vandaag de mogelijkheid voor anderen om bestanden van uw computer af te halen geblokkeerd. U kunt nog wel gewoon bestanden downloaden. Aan de hand van de resultaten die uit deze test naar voren komen, bepalen we wat we in de toekomst met deze optie doen.
4. Een belangrijk punt van aandacht is verder de sterkte van het signaal dat sommige SkyModems hebben. We hebben vastgesteld dat het de Centrale antenne erg veel kracht kost om gebruikers die een matig tot zwak signaal toch te bereiken. Soms kost dit zelfs zo veel vermogen, dat anderen die dichterbij de Centrale antenne zitten er last van kunnen hebben. De extra antennes gaan daarin uiteraard verbetering brengen. Deze zijn vanaf volgende week beschikbaar.
5. Op dit moment is een nieuwe versie van de software beschikbaar. Evenals vorige keer moet deze ook weer worden geïnstalleerd op uw SkyModem. Om dit te kunnen doen moet uw SkyModem aanstaan. Het is niet erg dat u bijvoorbeeld de vorige update zou hebben gemist, we nemen dan gewoon twee stappen in één keer. Overigens weten we nu al dat er binnenkort nog een nieuwere versie komt, dus willen we bij deze het advies herhalen om uw SkyModems voorlopig aan te laten staan. Uw computer kunt u overigens gewoon uit zetten.
6. Hoewel we benieuwd zijn naar uw bevindingen is het voor ons moeilijk om honderden reacties tegelijkertijd te verwerken. Toch willen we graag weten hoe u op dit moment de SkyAccess dienst ervaart. Via reactie@skyaccess.nl kunt u zowel positieve als negatieve ervaringen aan ons kwijt. Stelt u liever geen vragen, omdat dit adres uitsluitend wordt gebruikt om reacties te verzamelen.
Correct me als ik fout ben, maar let goed op punt 2 en 3. Als dit soort geintjes ook in de toekomst gaan gebeuren stap ik gelijk op adsl over. Dit kunnen ze toch niet maken!
Dat ga ik natuurlijk niet opgeven. Wordt tijd dat ik een router ga aanslingeren.
Idd rotzooiVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 18:07:
Bij deze weer de dagelijkse update.
[...]
Ja jongens...Hier is ie weer.
Ik heb eens ff een boos mailtje gestuurd
Waar slaat dat dan op van signalen van een netwerk filteren,
als ik internet wil delen gaat dat via de server , en de server is de enige die contact maakt met skyaccess !
Dus NIKS filteren daar !
-----
En men zij toch in de meeting van : Ja tuurlijk mag je Kazaa gebruiken GA JE GANG !
als ik internet wil delen gaat dat via de server , en de server is de enige die contact maakt met skyaccess !
Dus NIKS filteren daar !
-----
En men zij toch in de meeting van : Ja tuurlijk mag je Kazaa gebruiken GA JE GANG !
Verwijderd
Waarom sturen jullie niet even een mail waarin je ze vertelt wat er aan schort. De meesten hier weten toch zo zeker waar het aan ligt? Scheelt die amerikanen heel wat vliegtickets en jullie verbinding zal het ook in 1 keer weer goed doen! Als ik het allemaal zo goed zou weten, had ik dat al lang gedaan. Misschien krijg je zelfs wel een beloning voor de gouden tip!
Nu ff serieus... Met punt 2 bedoelen ze volgens mij dat thuisnetwerkjes ruis veroorzaken, iets anders kan ik me er niet bij voorstellen. Punt 3 is wel apart en gewaagd maar er staat dat ze het bij wijze van experiment doen. Als het langer dan een paar dagen zou zijn, zou ik inderdaad ook flink gaan klagen.
Ik vind het in elk geval al erg netjes dat ze dagelijks hun klanten op de hoogte brengen. Kunnen anderen nog wat van leren!
Nu ff serieus... Met punt 2 bedoelen ze volgens mij dat thuisnetwerkjes ruis veroorzaken, iets anders kan ik me er niet bij voorstellen. Punt 3 is wel apart en gewaagd maar er staat dat ze het bij wijze van experiment doen. Als het langer dan een paar dagen zou zijn, zou ik inderdaad ook flink gaan klagen.
Ik vind het in elk geval al erg netjes dat ze dagelijks hun klanten op de hoogte brengen. Kunnen anderen nog wat van leren!
Verwijderd
Dit hebben we natuurlijk al lang gedaan. Ik heb zelfs vandaag nog een keer de link van deze topic doorgestuurd.Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 21:01:
Waarom sturen jullie niet even een mail waarin je ze vertelt wat er aan schort. De meesten hier weten toch zo zeker waar het aan ligt? Scheelt die amerikanen heel wat vliegtickets en jullie verbinding zal het ook in 1 keer weer goed doen! Als ik het allemaal zo goed zou weten, had ik dat al lang gedaan. Misschien krijg je zelfs wel een beloning voor de gouden tip!
Verwijderd
Ik denk dat je binnenkort dan wel een koelkast kunt verwachten!Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 22:27:
[...]
Dit hebben we natuurlijk al lang gedaan. Ik heb zelfs vandaag nog een keer de link van deze topic doorgestuurd.

*zucht* @ Witcom
De directeur en de medewerker van 2com spreken elkaar tegen.
De directeur en de medewerker van 2com spreken elkaar tegen.
Verwijderd
Of je interpreteert het anders:
- directeur IntroWeb: we kunnen meer, maar we gaan niet direct maximaal zitten
- Tweecom: op het moment is er voldoende bandbreedte beschikbaar, maar deze worden door de gebruikers niet volledig benut (ze krijgen niet meer), hoewel er toch snelheidsproblemen zijn, en dit, met voldoende bandbreedte, die alleen niet gebruikt wordt. Ze kijken nu hoe ze de beschikbare bandbreedte optimaal kunnen gebruiken.
- directeur IntroWeb: we kunnen meer, maar we gaan niet direct maximaal zitten
- Tweecom: op het moment is er voldoende bandbreedte beschikbaar, maar deze worden door de gebruikers niet volledig benut (ze krijgen niet meer), hoewel er toch snelheidsproblemen zijn, en dit, met voldoende bandbreedte, die alleen niet gebruikt wordt. Ze kijken nu hoe ze de beschikbare bandbreedte optimaal kunnen gebruiken.
Verwijderd
En om nog even terug te komen op het gebruik van een netwerk, (en dus een gedeelde sky-verbinding):
Er is ook gezegd in de presentatie: "Het mag niet, maar wij kunnen het niet controleren"
En als je het goed doet, dan is dat ook niet te controleren. Maar dit ligt dan wel aan de gebruiker. Als je het goed wilt doen zonder router, maak je gebruik van een DMZ. Eén PC heeft een dubbele ethernetadapter. Op de ene sluit je SkyModem aan (IP=DHCP), op de andere (IP=192.168.x.1 bijv.) je switch/hub/andere PC en dan deel je je sky-verbinding (dus gateway = 192.168.x.1, DNS is 192.168.x.1) in het netwerk en zo heb je dus echt 1 PC die naar de buitenwereld connect, en de rest van het verkeer gaat over je andere ethernetadapter via je "gateway-pc". En er zullen ongetwijveld andere oplossingen zijn, maar dit zou een correcte moeten zijn. Verder heb je zo aan één firewall voldoende (op je "gateway-pc") om je hele netwerk te beschermen.
En wat in de mail dus aangegeven wordt, is dat er gebruikers zijn, die het "verkeerd" hebben ingesteld in hun thuisnetwerk, waardoor de gegevens van het thuisnetwerk ook via het SkyAccess lopen.
Dus je hoeft niet direct Sky-internet in je netwerkje te missen
Er is ook gezegd in de presentatie: "Het mag niet, maar wij kunnen het niet controleren"
En als je het goed doet, dan is dat ook niet te controleren. Maar dit ligt dan wel aan de gebruiker. Als je het goed wilt doen zonder router, maak je gebruik van een DMZ. Eén PC heeft een dubbele ethernetadapter. Op de ene sluit je SkyModem aan (IP=DHCP), op de andere (IP=192.168.x.1 bijv.) je switch/hub/andere PC en dan deel je je sky-verbinding (dus gateway = 192.168.x.1, DNS is 192.168.x.1) in het netwerk en zo heb je dus echt 1 PC die naar de buitenwereld connect, en de rest van het verkeer gaat over je andere ethernetadapter via je "gateway-pc". En er zullen ongetwijveld andere oplossingen zijn, maar dit zou een correcte moeten zijn. Verder heb je zo aan één firewall voldoende (op je "gateway-pc") om je hele netwerk te beschermen.
En wat in de mail dus aangegeven wordt, is dat er gebruikers zijn, die het "verkeerd" hebben ingesteld in hun thuisnetwerk, waardoor de gegevens van het thuisnetwerk ook via het SkyAccess lopen.
Dus je hoeft niet direct Sky-internet in je netwerkje te missen
Verwijderd
CooLKillaH schreef op 10 December 2002 @ 11:41:
Er gebeuren meer vreemde dingen, is het je bijv al opgevallen dat bij het starten van een download, je snelheid steeds hoger wordt, en bij het bijna beeindigen steeds lager... Heeft veel te maken met A.R.T. en meer van dat soort ongein, maar dat soort dingen worden onderzocht door die americanen, en wordt ook afgeregeld.2. Weet je zeker dat het netwerk Full-Duplex is? (Dit lijkt mij onwaarschijlijk, want ik haal soms pieken van 60 kb/s met downloaden, maar ben nog nooit boven de 20 kb/s gekomen met uploaden.... Als ik al upload, dan gaat de download snelheid enorm omlaag. Hoe verklaar je dit?)
Die americanen zijn hier omdat onze hamburgers lekkerder zijn, en de large cola hier larger is...3. De meest brandende vraag: wat doen die Amerikanen hier nu echt?? Zeg nu niet "om te kijken naar ons internet gedrag", want dat vind ik zeer onwaarschijlijk. De palen die hier staan, zijn er toch alleen maar om bitje 1 van Losser naar Hengelo te sturen, zodat ze worden verwerkt op de backbone van IntroWeb? De palen zelf zijn toch een soort van LAN? Deze LAN zit op de backbone van IntroWeb toch?
Ben dan niet witcom, maar hopelijk ben je tevreden met dit antwoord.Ik zou het op prijs stellen als je i.i.g. zou proberen om de vragen te beantwoorden. Ik denk dat we hiermee een hoop onduidelijkheden uit de weg kunnen helpen.
Alvast bedankt
Volgens mij gaat het erom dat andere draadlose netwerken het netwerk van IntroWeb verstoren.
Dus bijv. thuis gebruikers met een WiFi kaart ofzo... Werkt volgens mij ook op de 2.4 GHz band.
Dus bijv. thuis gebruikers met een WiFi kaart ofzo... Werkt volgens mij ook op de 2.4 GHz band.
Verwijderd
phanTOM_xP = Sky SpeedMilenco schreef op 10 December 2002 @ 14:45:
Schiet me ineens te binnen, dat het misschien wel handig is als je zegt wat voor abbo-vorm je hebt als je je download snelheid post.
Phantom_xp: jij hebt 3 gig in 15 uur geleeched? Wat voor abbo vorm gebruik jij dan als ik vragen mag? En wanneer was dit (er zit namelijk een groot verschil tussen 2200 tot 1300 en 900 tot 2400)
3GB is toen binnengehaald tussen 0:00 uur en 15:00 uur.
offtopic:
DU-Meter rulez...
DU-Meter rulez...
Verwijderd
Denk dat dat minimaal is. Als er namelijk een stoor signaal is zoekt je SkyModem een andere plek op in de 2.4 GHz band (vraag me niet hoe het werkt, maar het is zo), waar geen stoor signaal zit. Dus denk het haast niet.CooLKillaH schreef op 11 december 2002 @ 13:24:
Volgens mij gaat het erom dat andere draadlose netwerken het netwerk van IntroWeb verstoren.
(Moet wel zeggen dat als je een beetje een el-cheapo magnetron hebt, en die staat op nog geen 2 meter van je SkyModem + je doet net je ralle hap er op vol vermogen in, dan kan je je verbinding kwijt zijn. Maar zoiets neemt geen bandbreedte in volgens mij.)
phanTOM_xP: je bent inderdaad WitCom niet, maar omdat hij geen antwoord wil geven (of zo het lijkt) moet ik hier genoegen mee nemen.
i.i.g. bedankt voor het antwoord.
Verwijderd
ik denk dat ie het druk heeft... eigenlijk weet ik het zekerCooLKillaH schreef op 11 december 2002 @ 13:32:
phanTOM_xP: je bent inderdaad WitCom niet, maar omdat hij geen antwoord wil geven (of zo het lijkt) moet ik hier genoegen mee nemen.
Verwijderd
Phantom_Xp...Je denkt nog steeds dat je de tha bom bent en dat je overal verstand van hebt. Hou nou eens op met die crappy posts. Volgens mij weet jij helemaal niet waar het over gaat. Jij draait het altijd zo dat het lijkt dat Skyaccess zo fantastisch is. Ik zal je vertellen. Dat is het op dit moment echt niet.
Zulke flames worden op GoT niet echt op prijs gesteldVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 17:00:
Phantom_Xp...Je denkt nog steeds dat je de tha bom bent en dat je overal verstand van hebt. Hou nou eens op met die crappy posts. Volgens mij weet jij helemaal niet waar het over gaat. Jij draait het altijd zo dat het lijkt dat Skyaccess zo fantastisch is. Ik zal je vertellen. Dat is het op dit moment echt niet.
Laten we gewoon liev zijn voor elkaar
Verwijderd
Pardon ?! Als er iets is wat er niet klopt aan mijn posts dan hoor ik dat graag, maar volgens mij, geeft laatste (serieuze) info die ik hier heb geplaatst (laatste posts) best wel antwoord op een aantal vragen. En waarom van een ander wel geloven en niet van mij. Ik kan je gerust vertellen, dat ik van de situatie SkyAccess iets meer weet dan de gemiddelde persoon, omdat de skyaccess reseller net iets meer info krijgt dan jullie. Wat je er mee doet moet je dan zelf weten.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:00:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 21:46 ]
Verwijderd
Ok,
Ik ben blij dat ik dit forum van Skyaccess gevonden heb ik wil mijn mening met jullie delen:
Ik heb het 512k/512k abo
HET IS TRAAG, alleen in het begin ging het wel lekker af en toe snelheden (niet constant) van 60kb/s, wat mij vooral opvalt ook s'nachts als de snelheid (eerder traagheid) het hoogst is en ik op verschillende UT (Unreal Tournament) servers speel dat ik een ping rond de 100 heb (wat slecht is voor een 512k verbinding) maar dat is het ergste nog niet, ik heb van die vieze connection losses (ping 5000) dus ik kan helemaal nie verder fraggen en daar baal ik nog het meest van de verbinding is niet constant wat ook verwijst dat het (misschien) niet FULL-DUPLEX is.
wat ik ook jammer vond in die post van die introweb kerel, dat ze de upload (kazaa) willen filteren maar dan filteren ze zeg maar ook je upload naar je webpagina (ik moet some grote bestanden uploaden), dat is balen.
De snelheid nu is gewoon 100% BAGGER ik mag van geluk spreken als ik een keer met 4 kb/s download, zelf m'n old-school game HOMEWORLD wat zonder LAG speelt, speelt nu online vet met lagg en conn loss, UT kan helemaal niet.
Ik ben wel van mening dat we introweb (ik weet het is moeilijk om te doen) ons vertrouwen moeten geven tenslotte hebben zij ervoor gezorgt dat wij breedband hebben (nog traag).
Ik hoop dat snel beter wordt want ik had wel zin in de kerst vakantie te fraggen met UT en counter-strike.
misschien een leuk idee als skyaccess nog steeds nie loopt samen een gebouwtje te huren en een LAN houden, idee ??¿¿??
GreeTZ DoN
Ik ben blij dat ik dit forum van Skyaccess gevonden heb ik wil mijn mening met jullie delen:
Ik heb het 512k/512k abo
HET IS TRAAG, alleen in het begin ging het wel lekker af en toe snelheden (niet constant) van 60kb/s, wat mij vooral opvalt ook s'nachts als de snelheid (eerder traagheid) het hoogst is en ik op verschillende UT (Unreal Tournament) servers speel dat ik een ping rond de 100 heb (wat slecht is voor een 512k verbinding) maar dat is het ergste nog niet, ik heb van die vieze connection losses (ping 5000) dus ik kan helemaal nie verder fraggen en daar baal ik nog het meest van de verbinding is niet constant wat ook verwijst dat het (misschien) niet FULL-DUPLEX is.
wat ik ook jammer vond in die post van die introweb kerel, dat ze de upload (kazaa) willen filteren maar dan filteren ze zeg maar ook je upload naar je webpagina (ik moet some grote bestanden uploaden), dat is balen.
De snelheid nu is gewoon 100% BAGGER ik mag van geluk spreken als ik een keer met 4 kb/s download, zelf m'n old-school game HOMEWORLD wat zonder LAG speelt, speelt nu online vet met lagg en conn loss, UT kan helemaal niet.
Ik ben wel van mening dat we introweb (ik weet het is moeilijk om te doen) ons vertrouwen moeten geven tenslotte hebben zij ervoor gezorgt dat wij breedband hebben (nog traag).
Ik hoop dat snel beter wordt want ik had wel zin in de kerst vakantie te fraggen met UT en counter-strike.
misschien een leuk idee als skyaccess nog steeds nie loopt samen een gebouwtje te huren en een LAN houden, idee ??¿¿??
GreeTZ DoN
Verwijderd
Upload via kazaa gaat via een TCP of UDP poort, alleen die zit dicht, en niet FTP ofzoiets, dus upload naar je site gaat prima.
Verder is het voor gamen idd niet optimaal. Maar zelf zie ik liever eerst de snelheid komen, en daarna de responce tijden verbeteren.
Verder is het voor gamen idd niet optimaal. Maar zelf zie ik liever eerst de snelheid komen, en daarna de responce tijden verbeteren.
Verwijderd
ok dat upload licht al op
gelukkig maar 
ok daar ben ik het met je eens eerst de snelheid dan de andere zaken, maar ik wil zeker dat ze dan ook spoedig wat aan die ping gaan doen daarvoor heb ik Skyaccess nog niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor de games.
en die test die ze uitvoeren kunnen volgens mij niet reëel zijn want als mensen maar met 2 kb/s downen dan zetten ze hem vaak uit zoals ik dus ze kunnen ook nie zien hoe het gaat als de snelheid (mocht die komen) er is.
GreeTZ DoN
ok daar ben ik het met je eens eerst de snelheid dan de andere zaken, maar ik wil zeker dat ze dan ook spoedig wat aan die ping gaan doen daarvoor heb ik Skyaccess nog niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor de games.
en die test die ze uitvoeren kunnen volgens mij niet reëel zijn want als mensen maar met 2 kb/s downen dan zetten ze hem vaak uit zoals ik dus ze kunnen ook nie zien hoe het gaat als de snelheid (mocht die komen) er is.
GreeTZ DoN
Verwijderd
Euh...dan zal ik je iets nieuws vertellen. Ik ben ook reseller van Introweb, maar dan op zakelijk gebied en aangezien ik eigenaar ben van mijn bedrijf heb ik persoonlijk contact met mensen bij introweb. Ik bel ze regelmatig op om te vragen hoe het gaat.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:57:
[...]
Pardon ?! Als er iets is wat er niet klopt aan mijn posts dan hoor ik dat graag, maar volgens mij, geeft laatste (serieuze) info die ik hier heb geplaatst (laatste posts) best wel antwoord op een aantal vragen. En waarom van een ander wel geloven en niet van mij. Ik kan je gerust vertellen, dat ik van de situatie SkyAccess iets meer weet dan de gemiddelde persoon, omdat de resellers net iets meer info krijgt dan jullie. Wat je er mee doet moet je dan zelf weten.
Milenco heeft gelijk. Ik zal ophouden met flamen, maar soms wordt er gewoon om gevraagt.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 20:52 ]
Tja, het is een openbare frequentie band, dus problemen kun je verwachten. Men isVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 13:30:
[...]
Denk dat dat minimaal is. Als er namelijk een stoor signaal is zoekt je SkyModem een andere plek op in de 2.4 GHz band (vraag me niet hoe het werkt, maar het is zo), waar geen stoor signaal zit. Dus denk het haast niet.
(Moet wel zeggen dat als je een beetje een el-cheapo magnetron hebt, en die staat op nog geen 2 meter van je SkyModem + je doet net je ralle hap er op vol vermogen in, dan kan je je verbinding kwijt zijn. Maar zoiets neemt geen bandbreedte in volgens mij.)
ook bezig om te kijken of ze een eigen frequentieband kunnen krijgen.
ThanksVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:50:
[...]
Euh...dan zal ik je iets nieuws vertellen. Ik ben ook reseller van Introweb, maar dan op zakelijk gebied en aangezien ik eigenaar ben van mijn bedrijf heb ik persoonlijk contact met mensen bij introweb. Ik bel ze regelmatig op om te vragen hoe het gaat.
Milenco heeft gelijk. Ik zal ophouden met flamen, maar soms wordt er gewoon om gevraagt.
Verwijderd
Ik wel.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 13:24:
[...]
[...]
Er gebeuren meer vreemde dingen, is het je bijv al opgevallen dat bij het starten van een download, je snelheid steeds hoger wordt, en bij het bijna beeindigen steeds lager... Heeft veel te maken met A.R.T. en meer van dat soort ongein, maar dat soort dingen worden onderzocht door die americanen, en wordt ook afgeregeld.
Wat is A.R.T. dit is iets nieuws voor mij, maar ik heb dan ook nooit verteld alwetend te zijn.
[...]
Die americanen zijn hier omdat onze hamburgers lekkerder zijn, en de large cola hier larger is...Ze bekijken idd het gedrag hier van het internetgebruik. En wat er dus in het netwerk allemaal gebeurd. De antenne is niet alleen een doorgeef luik, er zit ook een systeem achter om de bandbreedte te regelen, en welk skymodem krijgt welke bandbreedte (afhankelijk van het abonnement) enz. Dus het is net ietsje meer...
Aha, je bedoelt QoS met dat regelen van de bandbreedte. Maar je intentie is goed.
[...]
Ben dan niet witcom, maar hopelijk ben je tevreden met dit antwoord.
Verwijderd
Beste Killah,CooLKillaH schreef op 10 december 2002 @ 11:41:
WitCom:
Alvast bedankt
Even als eerste. Ik werk absoluut niet bij Introweb. Ik woon in Scheveningen lekker dicht bij het strand dus de reistijd is mij te lang naar Hengelo. Ik doe me ook niet als zodanig voor.
Hou het er maar op dat ik ontzettend veel weet, maar dan ook heeeeeeeeel veel over radiodatanetwerken. Echter van de door jullie gebruikte Navini producten weet ik niet veel. Daar hebben ze amerikanen voor uitgevonden.
Wat die amerikanen hier doen weet ik niet precies, maar kan me er wel wat bij voorstellen namelijk zorgen dat het systeem wat zij aan Introweb verkocht hebben dusdanig te fine-tunen dat het doet wat ze beloofd hebben. Misschien ook nog wel een firmware upgrade hier en daar.
Anyway, dank je voor de complimenten.
Verwijderd
Joh heb jij dat gehoord.CooLKillaH schreef op 10 December 2002 @ 11:31:
Wat ik heb gehoord over de bandbreedte is dat deze inderdaad in totaal 40 mbit is....
Echt gehoord of ergens een klok horen luiden. Hoe kom je aan die reservering van die 16 Mb.
Ben ik toch echt benieuwd naar.
Verwijderd
A.R.T. oftewel ART (officieel zonder punten volgens mij) is application responce time.
ART is te meten, en geeft aan hoelang het duurde voordat de server reageerde.
ART kun je bijv. meten voor http/ftp/smtp/enz. (alle TCP en UDP poorten).
Controleer met behulp van software m'n eigen verbinding, en zie dus dat de ART van http sterk is verbeterd de laatste week. (sinds de eerste nieuwe software release op SkyModem)
Controleer met behulp van software m'n eigen verbinding, en zie dus dat de ART van http sterk is verbeterd de laatste week. (sinds de eerste nieuwe software release op SkyModem)
Verwijderd
Een magnetron neemt inderdaad geen bandbreedte in.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 13:30:
[...]
Denk dat dat minimaal is. Als er namelijk een stoor signaal is zoekt je SkyModem een andere plek op in de 2.4 GHz band (vraag me niet hoe het werkt, maar het is zo), waar geen stoor signaal zit. Dus denk het haast niet.
Alhoewel bij een digitale weet ik het nog zonet niet. (Grapje)
Tot bubbels
Maar okee. Dit wordt veroorzaakt doordat een magnetron in dezelfde radioband werkt als de modems die jullie gebruiken. Daarbij geeft die magnetron ook nog eens een spectraal zeer smerig signaal. Waarom dit is ????? 2,4 GHz is de trillingsfrequentie van watermoleculen, en laat een magnetron nou net van dit principe gebruik maken. Ook genereert een magnetron een vermogen van zo'n gemiddeld 1000 watt.
Dit signaal dient dan ook zoveel mogelijk afgeschermd te zijn, vandaar dat er een metalen kast wordt gebruikt en er een metaalraster voor het ruitje zit. Minimale demping dient volgens de Nederlandse wetgeving 30 dB te zijn.
Zo, hierbij mijn magnetronverhaal. Ik hoop dat julllie nu begrijpen hoe een magnetron werkt.
Verwijderd
xP,Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 00:03:
A.R.T. oftewel ART (officieel zonder punten volgens mij) is application responce time.
Bedankt voor de uitleg. Dus als ik het goed begrijp is het eens soort veredelde ping, maar dan meetbaar per applicatie ?
Verwijderd
Klopt met het eerste regelen van bandbreedte bedoel ik inderdaad Quality of Service.
Het tweede bandbreedte regelen van SkyModem uiteraard niet. Heeft niet met QoS te maken, maar met hoeveel mensen introweb betalen
Het tweede bandbreedte regelen van SkyModem uiteraard niet. Heeft niet met QoS te maken, maar met hoeveel mensen introweb betalen
Verwijderd
Ik had het inderdaad druk, zeker weten.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:27:
[...]
ik denk dat ie het druk heeft... eigenlijk weet ik het zeker
Dus geachte forumleden. Als ik niet direct reageer heb ik het drukdrukdrukdruk.
Ik houdt deze draad wel in de gaten en zal binnenkort weer spreekuur houden.
En nu ga ik naar bed, want morgen weer drukdrukdrukdruk.
Verwijderd
Zo zou je het kunnen noemen. Maar als je dus bekend bent met QoS weet je dus dat er per application (email/file transfer) een aantal requirements zijn bijv. email: reliability=high; delay=low; jitter=low; => bandbreedte is low.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 00:06:
[...]
xP,
Bedankt voor de uitleg. Dus als ik het goed begrijp is het eens soort veredelde ping, maar dan meetbaar per applicatie ?
en bijv. videoconferencing: reliability=low; delay=hign; jitter=high; => bandbreedte is high.
En aan de hand van die requirements wordt je bandbreedte prioriteiten en zo dus je flow van data geregeld wordt. En deze QoS draait ongetwijfeld "op de antenne". Application response time, bekijkt dus per applicatie zijn snelheid (en daar van af te leiden is dan min of meer "bandbreedte").
Is er wat meer bekend over de antennes, behalve dan dat ze volgende week komen?
Verwijderd
De antennes zijn een soort van richtantennes, dus je moet ze richting het gemeentehuis "uitrichten" verder heeft het een versterkende factor in zich. In overdinkel werkt er iemand met het enige model dat er op dit moment is. En die woont bijna tegen de grens in overdinkel, en kan daar internetten, als ieder ander op dit moment.
Verder heb je in de mail van introweb waarschijnlijk ook gezien, dat er een tweede centrale antenne wordt geplaatst, dus voor veel is straks helemaal geen buitenantenne meer nodig.
Verder heb je in de mail van introweb waarschijnlijk ook gezien, dat er een tweede centrale antenne wordt geplaatst, dus voor veel is straks helemaal geen buitenantenne meer nodig.
Verwijderd
ik heb geen nieuws over die buiten antennes, maar er is wel weer een introweb email gekomen met goed nieuws. Ze gaan een 2de centrale antenne hier in losser opzetten. Deze willen ze hoger plaatsen dan de reeds bestaande antenne.
Verwijderd
het zou ook kunnen liggen aan de channels die ze gebruiken op het wlan, wij hebben destijds wat testen gedaan met linksys AP's en merkten dat op sommige kanalen de verbinding vaalk wegvalt.
Daarnaast is het volgens mij zo dat je modem misschien maar 512 doorlaat maar dat AP kan denk ik alleen maar 1,2,3, 5.5 of 11MB aan en dus verlies je heel veel. maar goed, dat weet ik nie zeker, maar wellicht eens het proberen waard.
Daarnaast is het volgens mij zo dat je modem misschien maar 512 doorlaat maar dat AP kan denk ik alleen maar 1,2,3, 5.5 of 11MB aan en dus verlies je heel veel. maar goed, dat weet ik nie zeker, maar wellicht eens het proberen waard.
Verwijderd
WishMaster dat laatste snap ik niet helemaal:
Je modem laat 512 (kbit) door, maar dat Access Point, kan allen maar 1,2,3, 5.5 of 11 (MB=MegaByte) Mbit, dus je verliest veel. Zou je dat toe kunnen lichten.
Ervaring van anderen met andere systemen zijn altijd leuk om te horen.
Je modem laat 512 (kbit) door, maar dat Access Point, kan allen maar 1,2,3, 5.5 of 11 (MB=MegaByte) Mbit, dus je verliest veel. Zou je dat toe kunnen lichten.
Ervaring van anderen met andere systemen zijn altijd leuk om te horen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:20 ]
Verwijderd
Al heb je een 11MB AP, dan heb je toch met 2 man maar 5,5MB als je een directe connectie met elkaar maakt door dit AP.
dus -user- >> AP << -user-
Dus je gebruikt maar 2 users maal 512kb maar je hebt nog maar 5.5MB van de 11MB over in totaal.
Nogmaals, ik weet niet heelmaal of dit zo werkt, ik weet wel dat als ik een connectie naar een ftp server maak met iemand die een AP heeft staan dan heb ik ruim 700kb download snelheid, maar als ik naar iemand anders via ditzelfde AP een connectie maak dan heb ik maar 450kb download snelheid en er wordt niks geknepen, gewoon alles op 11MB open.
dus -user- >> AP << -user-
Dus je gebruikt maar 2 users maal 512kb maar je hebt nog maar 5.5MB van de 11MB over in totaal.
Nogmaals, ik weet niet heelmaal of dit zo werkt, ik weet wel dat als ik een connectie naar een ftp server maak met iemand die een AP heeft staan dan heb ik ruim 700kb download snelheid, maar als ik naar iemand anders via ditzelfde AP een connectie maak dan heb ik maar 450kb download snelheid en er wordt niks geknepen, gewoon alles op 11MB open.
Verwijderd
Nee dit systeem werk niet zo, maar uiteraard is het goed te zien dat iedereen meedenkt.
Het base station heeft een capaciteit van 24Mbit (of meer?), maar bij 100 gebruikers is het dan niet zo dat iedereen 0,24Mbit krijgt. Is ook niet te vergelijken met wireless lan (WiFi). En omdat er dus maar weinig zijn op deze aardkloot die deze techniek meester zijn, kunnen onverwachte problemen dus hard aankomen. Maar zoals alle sky-abonnees hebben kunnen zien, spaart IntroWeb geld noch middelen om dit probleem z.s.m. op te lossen.
De snelheid qua surfen is trouwens wel verbeterd, ik weet niet of ik de enige ben die dit ervaard? Trouwens ook nu na 18:00 komen de sites goed binnen. 't is nog niet wat het moet worden, maar 't lijkt er al meer op.
Het base station heeft een capaciteit van 24Mbit (of meer?), maar bij 100 gebruikers is het dan niet zo dat iedereen 0,24Mbit krijgt. Is ook niet te vergelijken met wireless lan (WiFi). En omdat er dus maar weinig zijn op deze aardkloot die deze techniek meester zijn, kunnen onverwachte problemen dus hard aankomen. Maar zoals alle sky-abonnees hebben kunnen zien, spaart IntroWeb geld noch middelen om dit probleem z.s.m. op te lossen.
De snelheid qua surfen is trouwens wel verbeterd, ik weet niet of ik de enige ben die dit ervaard? Trouwens ook nu na 18:00 komen de sites goed binnen. 't is nog niet wat het moet worden, maar 't lijkt er al meer op.
Het is dus wel zo dat de Xtreme gebruikers (1mbit) een keer zoveel krijgen als de speed (512 kb) gebruikers?Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:42:
Nee dit systeem werk niet zo, maar uiteraard is het goed te zien dat iedereen meedenkt.
Het base station heeft een capaciteit van 24Mbit, maar bij 100 gebruikers is het dan niet zo dat iedereen 0,24Mbit krijgt. Is ook niet te vergelijken met wireless lan (WiFi). En omdat er dus maar weinig zijn op deze aardkloot die deze techniek meester zijn, kunnen onverwachte problemen dus hard aankomen. Maar zoals alle sky-abonnees hebben kunnen zien, spaart IntroWeb geld noch middelen om dit probleem z.s.m. op te lossen.
(Simpel
Er zijn 350 gebruikers, stel dat 50 man Xtreme heeft, 50 man Lite, de andere 250 Speed (want dat zullen veruit de meesten zijn krijg ik het idee).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 50 x 128 = 6.400 50 x 1024 = 51.200 250 x 512 = 128.000 Totaal: ___________ 185.600 Kbit = 181,25 Mbit waar we recht op zouden moeten hebben >:) 181,25 / 24 = 7.5 Dat betekend dat de gebruikers zosnel kunnen leechen: 128: 2.1 KB tegenover 16 KB 512: 8,5 KB tegenover 64 KB 1024: 17 KB tegenover 128 KB |
Of is dit een kromme berekening? Want 8 KB komt wel ongeveer overeen met de snelheid die we overdag halen met Speed abbo.
Verwijderd
dit is een leuke berekening, maar witcom zei het dacht ik ook al eens, dit is niet hoe het werkt: je hebt een overboekingsfactor (1:25) dus 1 stuk bandbreedte wordt maximaal met 25 mensen gedeeld: dus Xtream vb. 1024 / 25 is minimale snelheid onder extreme omstandigheden (dus iedereen leeched max en exact tegelijkertijd) want je hebt ook nog eens een gelijkertijdheidsfactor + QoS die dus bandbreedte per applicatie (http/ftp/smtp/pop3/msn/enz.) "regelt" (meer prioriteiten geeft aan bandbreedte. zie eerdere post), dus dit soort berekeningen gaan niet op. Denk dat er te veel factoren in praktijk zijn die mee moeten worden genomen in zo'n berekening.
Verder moet ik zeggen dat het wel goed gevonden is, en dat hier duidelijk over na gedacht is.
Verder moet ik zeggen dat het wel goed gevonden is, en dat hier duidelijk over na gedacht is.
Verwijderd
Ik denk dat die berekening wel klopt van milenco. Ook al werk je met een overboekings factor. Dan gaat de berekening nog op. Want als je het aantal gebruikers minder maakt, wordt de snelheid die die gebruikers hebben ook minder met dezelde factor.
Weet je dat zeker? Wat je zegt is max 25 mensen op die 24 mbit, wat betekend dat ze vrijwel het maximaal kunnen halen.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:20:
dit is een leuke berekening, maar witcom zei het dacht ik ook al eens, dit is niet hoe het werkt: je hebt een overboekingsfactor (1:25) dus 1 stuk bandbreedte wordt maximaal met 25 mensen gedeeld: dus Xtream vb. 1024 / 25 is minimale snelheid onder extreme omstandigheden (dus iedereen leeched max en exact tegelijkertijd) want je hebt ook nog eens een gelijkertijdheidsfactor + QoS die dus bandbreedte per applicatie (http/ftp/smtp/pop3/msn/enz.) "regelt" (meer prioriteiten geeft aan bandbreedte. zie eerdere post), dus dit soort berekeningen gaan niet op. Denk dat er te veel factoren in praktijk zijn die mee moeten worden genomen in zo'n berekening.
Ik heb deze berekening gedaan er rekening mee houdend dat iedereen idd tegelijk aan het leechen is.
Introweb heeft idd een overboekingsfactor van 1:25. Ze d88 dat er maar 1 van de 25 op inet zou zijn tegelijk. Dan zouden we met Speed het makkelijk kunnen redden, zoals ze ook zeiden op de infodag. Think again, Introweb
Verwijderd
Dit is appels met peren vergelijken.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:10:
het zou ook kunnen liggen aan de channels die ze gebruiken op het wlan, wij hebben destijds wat testen gedaan met linksys AP's en merkten dat op sommige kanalen de verbinding vaalk wegvalt.
WiFi apparatuur, IEEE 802.11b oftewel Direct Sequence Spread Spectrum vergelijken met Navini wat een totaal andere techniek gebruikt, gaat niet.
De enige overeenkomst wat beide heeft is de gebruikte radioband 2,4 GHz.
Verwijderd
Ik ga het nog 1 keer uitleggen. Hierbij neem ik de cijfers zoals ik van juliie hier te indicatie krijg.Milenco schreef op 12 December 2002 @ 21:50:
[...]
Weet je dat zeker? Wat je zegt is max 25 mensen op die 24 mbit, wat betekend dat ze vrijwel het maximaal kunnen halen.
Ik heb deze berekening gedaan er rekening mee houdend dat iedereen idd tegelijk aan het leechen is.
Introweb heeft idd een overboekingsfactor van 1:25. Ze d88 dat er maar 1 van de 25 op inet zou zijn tegelijk. Dan zouden we met Speed het makkelijk kunnen redden, zoals ze ook zeiden op de infodag. Think again, Introweb
Dus 50 abonnees 128 kb, 50 x 1024 enz enz enz........
50 x 128 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 256 kb totale bandbreedte
50 x 1024 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 2048 kb totale bandbreedte.
250 x 512 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 5120 kb totale bandbreedte.
Totale backbonecapaciteit moet dus zijn: 5120 + 2048 + 256 = 7424 kb = 7,4 Mbps
Ergo: de genoemde 24 Mb zit nog lang niet vol.
Correct me when I'm wrong.
Wat er nu wel aan de hand kan zijn is omdat dit fenomeen voor jullie nieuw is en iedereen tegelijkertijd gaat zitten zuigen aan het internet. Dan komt ineens de overboekingsfactor om de hoek kijken.
Maar een goede raad. Als het nieuwe eraf is ontstaat er weer normaal internetgedrag en is die overboekingsfactor zeer royaal te noemen.
KPN MxStream heeft dacht ik zelfs een overboekingsfactor van 1:40 voor particulieren.
Het gehele gebeuren is zeer nauw gerelateerd aan de Erlang formule wat ook in de telefoniewereld wordt gebruikt.
Zo ga nu maar eens op zoek met Google ofzo en verrijk je kennis voordat je wat roept.
Ik ga me een beetje op de vlakte houden hier. Ik reageer nog wel op zinnige vragen en/of info.
Ppppfffffffffffffffff, wat een verhaal weer. En ik ben niet eens een netwerkman.
Ciao en de garoeten vanuit het zonovergoten Scheveningen.
Verwijderd
En als er minder auto's op de weg rijden heb je ook minder files.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:45:
Ik denk dat die berekening wel klopt van milenco. Ook al werk je met een overboekings factor. Dan gaat de berekening nog op. Want als je het aantal gebruikers minder maakt, wordt de snelheid die die gebruikers hebben ook minder met dezelde factor.
Verwijderd
WitCom... tnx voor de duidelijke uitleg! Als hier nu nog misvattingen over kunnen ontstaan, dan geef ik het op! Veel groeten terug uit het "met een reeds van natuurijs voorziene ijsbaan" koude Losser
Verwijderd
hmmm, ik heb gemerkt dat de verbinding in de 2e helft van deze week beter is geworden
ik haal nu af en toe een redelijke snelheid, maar over dat sharen enzo, wou ik nog wat zeggen: dus als iedereen op ADSL overstapt, dan heb ik een goede verbinding
? (globaal gezegt)
GreeTZ
GreeTZ
De overboekingsfactor is idd 1:25, maar dat zegt helemaal niets. Als je een Xstream abbo neemt, doe je dat toch niets voor niets? Dan ga je toch niet 'even' op inet. Ik denk dat de werkelijke overboekingsfactor daar veel hoger ligt, eerder 1:3 ofzo. In elk geval is het dus niet zo dat die 24 Mbit nog lang niet vol zit, die zit bomvol, hoe kan internet anders zo onttiegelijk traag zijnVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:17:
[...]
Ik ga het nog 1 keer uitleggen. Hierbij neem ik de cijfers zoals ik van juliie hier te indicatie krijg.
Dus 50 abonnees 128 kb, 50 x 1024 enz enz enz........
50 x 128 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 256 kb totale bandbreedte
50 x 1024 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 2048 kb totale bandbreedte.
250 x 512 kb overboekingsfactor 1:25 is dus 5120 kb totale bandbreedte.
Totale backbonecapaciteit moet dus zijn: 5120 + 2048 + 256 = 7424 kb = 7,4 Mbps
Ergo: de genoemde 24 Mb zit nog lang niet vol.
Correct me when I'm wrong.
Wat er nu wel aan de hand kan zijn is omdat dit fenomeen voor jullie nieuw is en iedereen tegelijkertijd gaat zitten zuigen aan het internet. Dan komt ineens de overboekingsfactor om de hoek kijken.
Maar een goede raad. Als het nieuwe eraf is ontstaat er weer normaal internetgedrag en is die overboekingsfactor zeer royaal te noemen.
KPN MxStream heeft dacht ik zelfs een overboekingsfactor van 1:40 voor particulieren.
Het gehele gebeuren is zeer nauw gerelateerd aan de Erlang formule wat ook in de telefoniewereld wordt gebruikt.
Zo ga nu maar eens op zoek met Google ofzo en verrijk je kennis voordat je wat roept.
Ik ga me een beetje op de vlakte houden hier. Ik reageer nog wel op zinnige vragen en/of info.
Ppppfffffffffffffffff, wat een verhaal weer. En ik ben niet eens een netwerkman.
Ciao en de garoeten vanuit het zonovergoten Scheveningen.
Verwijderd
Sorry maar jij begrijpt er dus echt helemaal niets van zie ik al. 1:3 zou alleen maar veel beter zijn. Een 1:1 SDSL is vergelijkbaar met een huurlijn. Je deelt die verbinding dus met maximaal 1 persoon (jezelf!) en niemand meer.Milenco schreef op 13 december 2002 @ 19:05:
[...]
De overboekingsfactor is idd 1:25, maar dat zegt helemaal niets. Als je een Xstream abbo neemt, doe je dat toch niets voor niets? Dan ga je toch niet 'even' op inet. Ik denk dat de werkelijke overboekingsfactor daar veel hoger ligt, eerder 1:3 ofzo.
En iemand neemt een snel abo omdat hij dan hogere snelheden "kan" halen. Ik heb bijvoorbeeld het dure abo van @home terwijl ik ook de goedkope versie had kunnen nemen maar dat doe ik niet omdat ik af en toe snel iets binnen wil kunnen halen. Mensen die de verbinding bij @home 24/7 dichttrekken krijgen een gele kaart omdat dat ten koste gaat van de snelheid van anderen en zo werkt dat bij elke andere providers die particuliere verbindingen aanbieden (kpn, chello, cistron, @home, noem maar op) net zo.
Als jij een snelle verbinding wil en je wilt zekerheid, kun je bijvoorbeel een 1:1 2Mbit SDSL nemen en je ouders vragen om maandelijks €1000,- over te maken naar je provider...
Neus eens rond op www.bbned.nl en kom daarna terug om mee te praten over overboeking ok?
Dat je dit nog durft te posten terwijl al die berekeningen voorbij zijn gekomen. Als de bandbreedte onvoldoende zou zijn, neem ik dat dat ze daar al lang iets aan zouden hebben gedaan in plaats van mensen uit amerika over te laten komen of nietIn elk geval is het dus niet zo dat die 24 Mbit nog lang niet vol zit, die zit bomvol, hoe kan internet anders zo onttiegelijk traag zijn
Verwijderd
PPPpppfffffffffffffffffffffffMilenco schreef op 13 december 2002 @ 19:05:
[...]
De overboekingsfactor is idd 1:25, maar dat zegt helemaal niets. Als je een Xstream abbo neemt, doe je dat toch niets voor niets? Dan ga je toch niet 'even' op inet. Ik denk dat de werkelijke overboekingsfactor daar veel hoger ligt, eerder 1:3 ofzo. In elk geval is het dus niet zo dat die 24 Mbit nog lang niet vol zit, die zit bomvol, hoe kan internet anders zo onttiegelijk traag zijn
Droom verder en prettig weekend.
Verwijderd
Oplossing naarbij 
* Ondanks het feit dat er reeds meerdere aanpassingen aan het systeem gemaakt zijn, blijft het merendeel van de klanten vinden dat de verbinding te traag is. We realiseren ons terdege dat we geen weken op deze manier kunnen doorgaan. Alle informatie die we de laatste tijd hebben gekregen van onze leverancier, van onze klanten en door extra metingen te verrichten, hebben we daarom vandaag in een uitgebreid overleg besproken. Dit heeft tot de volgende beslissingen geleid:
1. Het systeem heeft op dit moment moeite om alle gebruikers een sterk signaal te geven. Zoals we reeds eerder hebben gemeld, heeft dit te maken met het feit dat een groot aantal gebruikers eigenlijk een extra antenne nodig heeft. Deze antennes zijn vanaf volgende week beschikbaar en daarmee zal dit probleem zijn opgelost.
2. De aanpassingen die momenteel door Amerika in hoog tempo achter elkaar worden doorgevoerd, hebben slechts kleine verbeteringen tot gevolg. Afgelopen week is duidelijk geworden dat ze voor een aanmerkelijke verbetering in de prestaties enkele weken nodig zullen hebben. Hiervoor moet de software ingrijpend worden aangepast en getest. Ondertussen gaan wel de updates gewoon door. Ook dit weekend zal weer nieuwe software worden aangebracht in het Centrale systeem en ook in uw SkyModem. Laat u daarom de SkyModems gewoon aan staan. Mensen die tot nu toe geen verbinding hebben, hoeven zich geen zorgen te maken over deze updates. Zodra ze wel verbinding met de Centrale antenne maken, zal alsnog hun SkyModem van de laatste software worden voorzien.
3. Aangezien het ons (en ook velen van u) te lang duurt voordat de ingrijpende verbetering in de software beschikbaar komt, hebben we vandaag besloten om in Losser een tweede Centrale antenne te gaan inrichten. Op dit moment zijn daarover de besprekingen in volle gang, echter het is nog niet duidelijk waar de mast komt te staan. U herinnert zich ongetwijfeld de 35 meter hoge kraan die een aantal dagen bij het gemeentehuis heeft gestaan. Met die proef hebben we vastgesteld dat het systeem aanmerkelijk beter presteert op grotere hoogte. We zullen daarom de tweede antenne ook op een aanmerkelijk hogere plaats gaan aanbrengen. Bovendien levert een tweede systeem ook dubbele capaciteit, zodat u daar direct de vruchten van zult plukken.
We hopen u, met name door de laatste ingrijpende maatregel, duidelijk te maken dat alle beschikbare middelen worden gebruikt om verbetering in de situatie aan te brengen. We vertrouwen er dan ook op dat u ons de tijd geeft om te laten zien dat ons SkyAccess product voor u uiteindelijk een goede keuze is.
* Ondanks het feit dat er reeds meerdere aanpassingen aan het systeem gemaakt zijn, blijft het merendeel van de klanten vinden dat de verbinding te traag is. We realiseren ons terdege dat we geen weken op deze manier kunnen doorgaan. Alle informatie die we de laatste tijd hebben gekregen van onze leverancier, van onze klanten en door extra metingen te verrichten, hebben we daarom vandaag in een uitgebreid overleg besproken. Dit heeft tot de volgende beslissingen geleid:
1. Het systeem heeft op dit moment moeite om alle gebruikers een sterk signaal te geven. Zoals we reeds eerder hebben gemeld, heeft dit te maken met het feit dat een groot aantal gebruikers eigenlijk een extra antenne nodig heeft. Deze antennes zijn vanaf volgende week beschikbaar en daarmee zal dit probleem zijn opgelost.
2. De aanpassingen die momenteel door Amerika in hoog tempo achter elkaar worden doorgevoerd, hebben slechts kleine verbeteringen tot gevolg. Afgelopen week is duidelijk geworden dat ze voor een aanmerkelijke verbetering in de prestaties enkele weken nodig zullen hebben. Hiervoor moet de software ingrijpend worden aangepast en getest. Ondertussen gaan wel de updates gewoon door. Ook dit weekend zal weer nieuwe software worden aangebracht in het Centrale systeem en ook in uw SkyModem. Laat u daarom de SkyModems gewoon aan staan. Mensen die tot nu toe geen verbinding hebben, hoeven zich geen zorgen te maken over deze updates. Zodra ze wel verbinding met de Centrale antenne maken, zal alsnog hun SkyModem van de laatste software worden voorzien.
3. Aangezien het ons (en ook velen van u) te lang duurt voordat de ingrijpende verbetering in de software beschikbaar komt, hebben we vandaag besloten om in Losser een tweede Centrale antenne te gaan inrichten. Op dit moment zijn daarover de besprekingen in volle gang, echter het is nog niet duidelijk waar de mast komt te staan. U herinnert zich ongetwijfeld de 35 meter hoge kraan die een aantal dagen bij het gemeentehuis heeft gestaan. Met die proef hebben we vastgesteld dat het systeem aanmerkelijk beter presteert op grotere hoogte. We zullen daarom de tweede antenne ook op een aanmerkelijk hogere plaats gaan aanbrengen. Bovendien levert een tweede systeem ook dubbele capaciteit, zodat u daar direct de vruchten van zult plukken.
We hopen u, met name door de laatste ingrijpende maatregel, duidelijk te maken dat alle beschikbare middelen worden gebruikt om verbetering in de situatie aan te brengen. We vertrouwen er dan ook op dat u ons de tijd geeft om te laten zien dat ons SkyAccess product voor u uiteindelijk een goede keuze is.
Verwijderd
Wat is het stil hier. Draait momenteel goed waarschijnlijk.
Dan hoor je niemand.
Als het nou goed draait, geef dan ook eens complimentjes.
Surfze en welterusten.
Dan hoor je niemand.
Als het nou goed draait, geef dan ook eens complimentjes.
Surfze en welterusten.
Verwijderd
nice
, dan ligt het gat waar ik in woon ook binnen bereik.
Wist wel dat het goed zou komen met introweb
Enne die problemen waren te verwachten, omdat het produkt net is geintroduceerd en er dus weinig mensen kennis van hebben.
Enne die problemen waren te verwachten, omdat het produkt net is geintroduceerd en er dus weinig mensen kennis van hebben.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 04:06 ]
hieruit concludeer ik dat je de antenne zelf moet gaan aanschaffen bij de des betrefende leverancier. Dat is mooi kl*te voor die mensen die in de eerste instansie geen antenne moesten hebben en nu dus wel.Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:56:
Oplossing naarbij
Daar zou ik dus niet mee akkoord gaan.
Verwijderd
Je kunt er niet mee akkoord gaan, maar dan hebbie minder ontvangst 
Enne als ik skyacces zou willen hebben/kunnen krijgen dan zou ik altijd een buitenantenne nemen
Enne als ik skyacces zou willen hebben/kunnen krijgen dan zou ik altijd een buitenantenne nemen
Verwijderd
Jullie zijn ook niet erg slim he. Ten eerste, Witcom, Het loopt nog steeds niet. Wij posten gewoon niet meer, omdat we het gewoon allemaal een beetje zat zijn. Ten tweede, Twix, die leverancier is 2Com en de mensen die in eerste instantie geen antenne nodig hebben hebben dat nu ook niet nodig.
Waarom Skyaccess. Ach ja...je moet toch WAT in zo'n GAT!!!!
Waarom Skyaccess. Ach ja...je moet toch WAT in zo'n GAT!!!!
Het werkt inderdaad nog steeds niet goed, nee.
Ik persoonlijk heb al die tijd niet meer gereageerd omdat ik de hoop een beetje heb verloren...
Zoals je ook kan lezen in de laatste e-mail, geeft IntroWeb min of meer toe dat ze een bandbreedte probleem hebben, omdat ze nu een 2e, langere mast willen plaatsen, waardoor we dus dubbel zoveel bandbreedte krijgen. Ik zie dit inderdaad als enige oplossing voor de problemen die er nu zijn.
Aan de andere kant vind ik het verhaal over de sterkte van het signaal (en dat dus veel mensen genoodzaakt zijn om zo'n externe antenne te nemen), niet erg positief.
Het is natuurlijk zo dat de mensen met een zwak signaal een beter signaal krijgen (das dus goed), maar aan de andere kant is het zo dat de mensen die nu helemaal geen signaal hebben, met een externe antenne, een zwak signaal krijgen.
Dan krijg je dus 2 problemen: er komen NOG meer mensen op het (toch al overvolle) netwerk en van die mensen zullen er veel een zwak signaal hebben, zodat de hoofd mast nog veel energie (lees bandbreedte) kwijt is om die mensen van internet te voorzien.
Dan schiet het dus nog niet op.....
Ik persoonlijk heb al die tijd niet meer gereageerd omdat ik de hoop een beetje heb verloren...
Zoals je ook kan lezen in de laatste e-mail, geeft IntroWeb min of meer toe dat ze een bandbreedte probleem hebben, omdat ze nu een 2e, langere mast willen plaatsen, waardoor we dus dubbel zoveel bandbreedte krijgen. Ik zie dit inderdaad als enige oplossing voor de problemen die er nu zijn.
Aan de andere kant vind ik het verhaal over de sterkte van het signaal (en dat dus veel mensen genoodzaakt zijn om zo'n externe antenne te nemen), niet erg positief.
Het is natuurlijk zo dat de mensen met een zwak signaal een beter signaal krijgen (das dus goed), maar aan de andere kant is het zo dat de mensen die nu helemaal geen signaal hebben, met een externe antenne, een zwak signaal krijgen.
Dan krijg je dus 2 problemen: er komen NOG meer mensen op het (toch al overvolle) netwerk en van die mensen zullen er veel een zwak signaal hebben, zodat de hoofd mast nog veel energie (lees bandbreedte) kwijt is om die mensen van internet te voorzien.
Dan schiet het dus nog niet op.....
Verwijderd
Pardon,Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 03:54:
nice, dan ligt het gat waar ik in woon ook binnen bereik.
Wat kennis betreft: Ikzelf ben al 5 jaar succesvol bezig met deze wireless techniek op allerlei radiobanden, vandaar dat ik deze thread volg.
En geloof me. Er zit genoeg kennis in Nederland betreffende draadloze datanetwerken. Zelfs in de omgeving van Losser weet ik wel wat mensen te noemen met goede kennis van zaken.
Betreffende de specifieke Navini techniek, producttechnisch weet ik daar niet veel van. Maar over hoe een degelijk, stabiel werkend netwerk voor vele gebruikers te ontwerpen, aan te leggen en te onderhouden in de 2,4 GHz radioband, daar weet ik een aardige partij over mee te blazen.
Veel suc6
Ten eerste dan heb je erg geluk dat je dit haalt met dat abb. (denk dat we praten over dat zeer dure) op het werk halen zij max maar 200 maakt niet uit wanneerVerwijderd schreef op 03 December 2002 @ 12:15:
ze kunnen het wel.
Hier het zakelijke abbo
code:
1 2 3 4 5 6 Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Dec 3 2002 om 12:13:33 UTC+0100) Download : 306.2 KByte/sec Upload : 214.0 KByte/sec Connection : 321.0 Conn/min
geen ping, want dat laat de firewall niet toe.
Dit is onder werktijd, dit zit 's avonds zo rond de 500 kB/sec.
toch niet slecht dacht ik!!
10 a 20 ms. kwou dat ik het thuis had met @home
en ten tweede dat 306kb/ps haal ik makkelijk en soms zeker ook wel 500kb/ps met mijn @home abb. (in enschede dan)Abonnement: Wireless Access
Modem: Wireless 802.11 (1:15)
Type: Wireless 802.11
Kosten eenmalig : € 4040.05
Kosten maandelijks : € 327.25
Download snelheid: 486.4Kbyte/s (3.8Mbit/s) komt neer op ong 475kb/ps
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)
download
[ Voor 4% gewijzigd door loodgieter op 15-12-2002 22:34 ]
Verwijderd
Bedoelde dus eigenlijk dat aanloop problemen waren te verwachtenVerwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:13:
[...]
Pardon,
Wat kennis betreft: Ikzelf ben al 5 jaar succesvol bezig met deze wireless techniek op allerlei radiobanden, vandaar dat ik deze thread volg.
En geloof me. Er zit genoeg kennis in Nederland betreffende draadloze datanetwerken. Zelfs in de omgeving van Losser weet ik wel wat mensen te noemen met goede kennis van zaken.
Betreffende de specifieke Navini techniek, producttechnisch weet ik daar niet veel van. Maar over hoe een degelijk, stabiel werkend netwerk voor vele gebruikers te ontwerpen, aan te leggen en te onderhouden in de 2,4 GHz radioband, daar weet ik een aardige partij over mee te blazen.
Veel suc6
En vertel eens wat dit nu aan dit topic bijdraagt?
Weet je trouwens wat een 128kb digistream lijntje kost? Misschien wel jou hele maandloon en daar haal je maar maximaal 16kB/s mee! Belachelijk of niet?
En je doet nog systeembeheer ook volgens je profiel?
Weet je trouwens wat een 128kb digistream lijntje kost? Misschien wel jou hele maandloon en daar haal je maar maximaal 16kB/s mee! Belachelijk of niet?
edit:
was een reactie op het verhaaltje van Twix
was een reactie op het verhaaltje van Twix
[ Voor 11% gewijzigd door WooK op 16-12-2002 08:55 ]
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Aaaaah.... WooK, niet te negatief tegen die arme mensen hier hè... 
Soms draag ik ook wel niks bij aan topics. En jij weet vast ook wel meer, maar meld dat hier ook niet...
Kwaad, nooit met kwaad vergelden... doe ik ook niet, en komt niet ten goede aan de kerstgedachte
Soms draag ik ook wel niks bij aan topics. En jij weet vast ook wel meer, maar meld dat hier ook niet...
Kwaad, nooit met kwaad vergelden... doe ik ook niet, en komt niet ten goede aan de kerstgedachte

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 00:00 ]
ok je hebt helemaal gelijk, sorry hoor TwixVerwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:46:
De kerstgedachte
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Ja, 16 kB/s maar wel zonder overboekingsfactor.WooK schreef op 15 december 2002 @ 23:03:
En vertel eens wat dit nu aan dit topic bijdraagt?
Welterusten en tot ziens.
Nouw wat een fijne feestdagen !Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:46:
Aaaaah.... WooK, niet te negatief tegen die arme mensen hier hè...
Kwaad, nooit met kwaad vergelden... doe ik ook niet, en komt niet ten goede aan de kerstgedachte![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik heb nog steeds geen breedband..