Problemen @ SkyAccess

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het niet mee eens...Wat is snel?

Downloaden gaat redelijk met 15/20kb's.

Maar Surfen gaat tering traag!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:17:
Daar ben ik het niet mee eens...Wat is snel?

Downloaden gaat redelijk met 15/20kb's.

Maar Surfen gaat tering traag!!!!
Tja, wat is snel,

Ik haal hier zo'n krappe 1986 kb

En zelfs dat went en lijkt soms traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Met surfen moet je browser steeds nieuwe requests naar de site sturen (plaatjes ed.), en aangezien dat wireless standaard een hogere ping heeft duurt dat wat langer ja...Het duurt even voordat er een goede verbinding is opgebouwd, en met downloaden heb je daar meer aan omdat je dan langer een vaste connectie hebt met een server.

Ik had het een en ander al een beetje voorzien en wacht nu geduldig op m'n Basic ADSL connectie, die trouwens geupgrade wordt van 512/128 naar 768/128 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je snelheid goed wilt testen moet je eens de volgende FTP proberen

ftp://195.238.48.11/
(Anonymous Login)

Hier kun je pakketjes binnenhalen van verschillende groottes, en door de enorme backbone achter deze server (is mij verteld) krijg je dan een heel goed beeld van je huidige haalbare SkyAccess speed... Deze server schijnt door bedrijven vaker te worden gebruikt om speedtests uit te voeren, wanneer er nieuwe verbindingen worden geleverd. Waarom als tweaker daar dan niet ff gebruik van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieM schreef op 04 december 2002 @ 23:33:
Met surfen moet je browser steeds nieuwe requests naar de site sturen (plaatjes ed.), en aangezien dat wireless standaard een hogere ping heeft duurt dat wat langer ja...Het duurt even voordat er een goede verbinding is opgebouwd, en met downloaden heb je daar meer aan omdat je dan langer een vaste connectie hebt met een server.

Ik had het een en ander al een beetje voorzien en wacht nu geduldig op m'n Basic ADSL connectie, die trouwens geupgrade wordt van 512/128 naar 768/128 :)
`t is geen satelliet verbinding hoor. Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...

Dit postte iemand al eerder in dit topic;
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Z:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.
35]
via maximaal 30 hops:

1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  192.168.1.10
  2    10 ms    10 ms    20 ms  ip103-65.introweb.nl [80.65.103.65]
  3    10 ms    10 ms    10 ms  ip107-209.introweb.nl [80.65.107.209]
  4    10 ms    20 ms    10 ms  atm2-hgl-1.introweb.nl [80.65.96.1]
  5    10 ms    20 ms    10 ms  atm1-hgl-3.introweb.nl [80.65.96.3]
  6    20 ms    20 ms    10 ms  ams-ix-254.introweb.nl [80.65.96.254]
  7    10 ms    20 ms    20 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
  8    10 ms    20 ms    20 ms  slb.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

toch niet slecht dacht ik!!

10 a 20 ms. kwou dat ik het thuis had met @home

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:55:
[...]

`t is geen satelliet verbinding hoor. Dit postte iemand al eerder in dit topic;

[...]

Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...
-1 troll

Wat heeft dit nou weer te maken met het verstand wat ik ervan heb :? :?

als je wil flamen doe dat dan ergens anders.

Wat ik ermee bedoel dat Introweb best goede resulaten kan geven.

En dat de verhalen van "wireless is langzaam" etc. gewoon onzin zijn, omdat het hier wel snel is.

Ik mag er dan geen verstand van hebben maar reply tijden van <20ms zijn NIET slecht, vooral niet voor een wireless verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het tegen VinnieM hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Pensmaster-B schreef op 05 december 2002 @ 09:27:
Tis vandaag donderdag ...

ZIJN DIE EXTERNE ANTENNE"S AL BINNEN ??
Beetje Caps overkill.
Maar je moet geduld hebben, mij is verteld dat ze volgende week binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgende week !!! ik heb verdomme nog steeds geen internet ! man

ze zeide dat ze vandaag of morgen binnen kwamen !

moet ik nog langer wachte zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik even bellen naar de 'plaatselijke dealer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
naja mijn plaatselijk dealer = 2com

ik weet niet die van blijhoofd maar ze zeide tegen mij morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 00:36
woei!

Leechen @ 60k/s op het moment (512/512 abbo :9)

Hopen dat het zo blijft (viel er net namelijk uit, en nu is het retesnel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat duurt niet lang Milenco en dan gaat het weer traag.

Dat is elke keer na een reset.

Het duurt namelijk even voordat iedereen weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:24:
Dat duurt niet lang Milenco en dan gaat het weer traag.

Dat is elke keer na een reset.

Het duurt namelijk even voordat iedereen weer online is.
@ 15 min later nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 09:18:
ik had het tegen VinnieM hoor...
okay, moet je die tekst niet onder m'n quote zetten :P

NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
En weer ontopic: Snelheid is nu heel wisselvallig, ene keer haal ik 55k/s, 3 sec later weer 0.5 k/s :(. Beetje instabiel. Maar ze zijn er hard mee bezig heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:31
'k heb weer 5 msn/bullshit reply's moeten trashen. Dit gaat echt niet de goede kant op.
Houd het nu aub ontopic, anders ben ik genoodzaakt het topic te sluiten.

En nee, reply's als 'Oja' of 'Ik zei het toch!!!' zijn niet ontopic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Pensmaster-B schreef op 05 December 2002 @ 10:15:
naja mijn plaatselijk dealer = 2com

ik weet niet die van blijhoofd maar ze zeide tegen mij morgen
Jup bij mij was het ook 2com, ze zeiden 1.5 week wachten.
Ik ben op een woensdag (zo ongeveer) heen gegaan. Maar uitgerekend ergens volgende week. Maar we hebben in onze gemeente al zolang moeten wachten op internet, dus ja moet je nu ook nog ff geduld op brengen he.
Belangrijker is namelijk als je het hebt, dat je ontvangst hebt (ikzelf twijfel hier nogal over als het om Overdinkel gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja mijn pa gaat vrijdag na 2com heen en ik hoop dat ze de buiten antennes hebben en dat ik bereik heb want als ik geen bereik hebt ben ik gewoon de lul want er komt in overdinkel geen andere vorm van breedband. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Pensmaster-B schreef op 05 december 2002 @ 20:49:
Ja mijn pa gaat vrijdag na 2com heen en ik hoop dat ze de buiten antennes hebben en dat ik bereik heb want als ik geen bereik hebt ben ik gewoon de lul want er komt in overdinkel geen andere vorm van breedband. :'(
Klopt op het moment nog niet, maar ADSL komt 1te kwartaal in losser (en ook tot een heel klein stuk in Overdinkel. En wie weet als kpn eenmaal in de gemeente losser is, gaan ze "misschien" snel door (betwijfel het zelf ook een beetje :) )
Maar 2com zei mij dat ik de site moest checken. Hoop wel dat ze die antennes vrijdag hebben voor jou (en mij hehe). Meld het ook ff :P

Trouwens je zou "theoretisch" ook een sateliet verbinding kunnen nemen (met up and down schotel thingie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh.. hoe zit het met de verbinding van IntroWeb naar 'internet' ?

Je hebt bijvoorbeeld ook http://www.ixs.nl die bieden al een tijdje wireless insternet aan.
Die waren veel te duur en toen die tijd rond het van af 50 of 100 euro voor 64kbit verbinding met max 1 gb datatraffic etc (max was 2 mbit).

Die gasten zijn er nu volgens mij mee gestopt (kan de pagina's met prijsen etc niet meer vinden :'( ) omdat er nu adsl is. Die hadden het eerst geprobeerd met sateliet, daarna met wireless en nu adsl (niemand die daar naar mijn mening een abo afsluit).

Iedergeval denk ik (voor dat er ADSL was) dat ze via een kleine huurlijn (vandaar die 1 gb limiet) of zelfs via isdn hun internet verkeer verder regelde. Weet dat niet zeker, maar de verbinding van hun naar internet toe scheen bagger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:51:
Eh.. hoe zit het met de verbinding van IntroWeb naar 'internet' ?

Je hebt bijvoorbeeld ook http://www.ixs.nl die bieden al een tijdje wireless insternet aan.
Die waren veel te duur en toen die tijd rond het van af 50 of 100 euro voor 64kbit verbinding met max 1 gb datatraffic etc (max was 2 mbit).

Die gasten zijn er nu volgens mij mee gestopt (kan de pagina's met prijsen etc niet meer vinden :'( ) omdat er nu adsl is. Die hadden het eerst geprobeerd met sateliet, daarna met wireless en nu adsl (niemand die daar naar mijn mening een abo afsluit).

Iedergeval denk ik (voor dat er ADSL was) dat ze via een kleine huurlijn (vandaar die 1 gb limiet) of zelfs via isdn hun internet verkeer verder regelde. Weet dat niet zeker, maar de verbinding van hun naar internet toe scheen bagger te zijn.
Ken die provider niet en weet niet of ze alleen die dienst die jij bedoelde aanbood. Maar als ik het goed heb (na aanleiding van bijeenkomsten met introweb), zitten de draadloze mensen op dezelfde verbinding als de gewone idsn/kabelaar etc (natuurlijk wel een onderverdeling waar van toepassing).
M.a.w. we hebben hier een zendmast die is weer verbonden met een andere zendmast enz. enz. totdat we bij de centrale van introweb komen, waarna we vervolgens op hun kabelnetwerk terecht komen. Daar zit dan ook niet de bottleneck bij wireless, die zit hem bij introweb puur bij het "springen" van antenne naar antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:55:
[...]

`t is geen satelliet verbinding hoor. Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...
Nee, doh, maar de ping is wel hoger dan met ADSL/kabel/ISDN dus logisch dat surfen trager gaat...Er zit gewoon een grotere latency op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

TukkerTweaker schreef op 03 december 2002 @ 09:50:
introweb, ik lach me dood als ik dit topic lees. Ze waren kandidaat om onze server te hosten (4u dus veel $)
inclusief service contract. Ze hadden alleen geen tijd voor ons want ze waren te druk met wireless in losser. Virtu (ook nog eens de helft goedkoper) had wel interesse en een afspraak was zo gemaakt. Ik lach nu omdat dat wireless nu dus ook een fiasco is...
Denk je nou echt dat een 4U doos ook maar een beetje interessant voor ze is? Kan me voorstellen dat ze dan wireless dingen voor laten gaan, als allebei niet mogelijk is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
blijhoofd_bennie schreef op 05 December 2002 @ 21:02:
[...]

Klopt op het moment nog niet, maar ADSL komt 1te kwartaal in losser (en ook tot een heel klein stuk in Overdinkel. En wie weet als kpn eenmaal in de gemeente losser is, gaan ze "misschien" snel door (betwijfel het zelf ook een beetje :) )
Maar 2com zei mij dat ik de site moest checken. Hoop wel dat ze die antennes vrijdag hebben voor jou (en mij hehe). Meld het ook ff :P

Trouwens je zou "theoretisch" ook een sateliet verbinding kunnen nemen (met up and down schotel thingie)
Ik heb ergens gehoord dat satteliet verbinding 599 euro in de maand kost maar dan heb je ook wat ( zelfde snelheid als kabel ) en je kunt wel 30 pc's ! er op aan sluiten ik zeg DOEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Pensmaster-B schreef op 06 december 2002 @ 10:05:
[...]

Ik heb ergens gehoord dat satteliet verbinding 599 euro in de maand kost maar dan heb je ook wat ( zelfde snelheid als kabel ) en je kunt wel 30 pc's ! er op aan sluiten ik zeg DOEN.
Ik heb ooit ook eens een satteliet verbinding gevonden (ben alleen de site kwijt) helaas die per maand niet veel duurder was dan skyaccess, maar dan is de aanschaf van de satteliet ook enorm prijzig. Meende dat deze iets van rond 1000 euro was. Jammer genoeg kon ik die site niet weer vinden, want ze leverden namelijk ook in Nederland. De site heb ik gevonden naar aanleiding van een nieuws posting op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Is er al wat bekend over de buiten-antennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
jep schreef op 06 december 2002 @ 00:12:
[...]

Denk je nou echt dat een 4U doos ook maar een beetje interessant voor ze is? Kan me voorstellen dat ze dan wireless dingen voor laten gaan, als allebei niet mogelijk is ;).
Tja als ze graag als internetprovider voor particulieren willen fungeren. Ze zijn "groot" geworden door de zakelijke klant. Misschien ben ik als 4u klant niet interessant genoeg voor ze, nou dan niet! Ik bedoel liever 10 kleine klanten dan 1 grote klant, waarvan je dan alleen afhankelijk bent. Ik bedoel als we nu een nieuwe klant waren geweest ala, maar we zijn "al" 5 jaar afnemer van hun maildiensten en hebben 500 MB webspace daar.
Helaas voor hun is die relatie nu verbroken. Er was een andere grote speler op de markt die de "kleintjes" wel weet te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik heb geen idee over die buiten antennes , mijn pa gaat er vanmiddag heen
als ik thuis ben rond kwart voor 5 ( zit nu op stage ) dan weet ik meer.

( hier stond normaal Mzzl maar dat mag niet op dit forum )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TukkerTweaker schreef op 06 December 2002 @ 12:24:
[...]

Tja als ze graag als internetprovider voor particulieren willen fungeren. Ze zijn "groot" geworden door de zakelijke klant. Misschien ben ik als 4u klant niet interessant genoeg voor ze, nou dan niet! Ik bedoel liever 10 kleine klanten dan 1 grote klant, waarvan je dan alleen afhankelijk bent. Ik bedoel als we nu een nieuwe klant waren geweest ala, maar we zijn "al" 5 jaar afnemer van hun maildiensten en hebben 500 MB webspace daar.
Helaas voor hun is die relatie nu verbroken. Er was een andere grote speler op de markt die de "kleintjes" wel weet te waarderen.
Ga ff bij hun lopen mekkeren i.p.v. hier je gal te spuwen. Wat hebben jou problemen nou met deze dienst te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:18:
[...]

Ga ff bij hun lopen mekkeren i.p.v. hier je gal te spuwen. Wat hebben jou problemen nou met deze dienst te maken?
Laten we het een beetje leuk houden, anders moet dit topic dicht en zijn we voor bij af.

Pensmaster-B -> zou je het willen posten als je meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even op Sateliet terug te komen.

Er is een Duits bedrijf die best goedkoop is, maar sateliet is alleen maar downstream.

Dus je hebt alsnog een andere internet verbinding nodig voor de upstream!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik heb net me pa opgebeld ... niemand nam op
heb ik maar direct 2com opgebeld

en ze weten eens niet wanneer ze binnen komen
omdat de leverancier nog niks van zich heeft laten horen

dit kan leuk worden
weer een weekend zonder breedband

jonge het is dat je niet mag schelden op dit forum maar anders !!!

:( :'( :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Das idd zeer minder jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pensmaster-B schreef op 06 December 2002 @ 15:00:
Ik heb net me pa opgebeld ... niemand nam op
heb ik maar direct 2com opgebeld

en ze weten eens niet wanneer ze binnen komen
omdat de leverancier nog niks van zich heeft laten horen

dit kan leuk worden
weer een weekend zonder breedband

jonge het is dat je niet mag schelden op dit forum maar anders !!!

:( :'( :X ;(
Dit is exact het zelfde wat wij toen hebben meegemaakt. Wij kregen ons modempje 2 weken later dan verwacht. Dus ga daar maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
In de e-mail van vandaag stond dat de eertse antennes worden verwacht op 16-17 december.
2 weken vertraging dus.....

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Klopt:
Antennes

* Een ander punt van aandacht is de buitenantennes. Een aantal mensen
heeft deze nodig om de verbinding met de centrale antenne tot stand
te brengen, of om een betere verbinding te krijgen dan momenteel het
geval is. We hebben van de leverancier in eerste instantie gehoord
dat ze eind deze week in ons bezit zouden zijn. Er blijkt echter een
probleem met de connectoren te zijn. Deze connectoren worden op dit
moment vervangen en dan zullen de antennes zo snel mogelijk verstuurd
worden. Zoals het er nu uit ziet verwachten we de eerste antennes
begin van week 51 (16 of 17 december). We raden u aan om ook de
website van onze reseller TweeCom (www.tweecom.nl) in de gaten te
houden. Zij zullen op hun site aangeven wanneer de antennes
daadwerkelijk leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:16:
Om nog even op Sateliet terug te komen.

Er is een Duits bedrijf die best goedkoop is, maar sateliet is alleen maar downstream.

Dus je hebt alsnog een andere internet verbinding nodig voor de upstream!!!
Dan ben je niet echt goed op de hoogte, zoek maar eens bij de nieuws posting op tweakers.net. Satelliet is er nu met up en downstream (al 1 jaar ofzo). Dus je hebt geen telefoonlijn meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leverancier van de hardware(Navini), heeft helemaal nog geen buitenantennes! Kijk maar op hun site. Volgens mij worden we een beetje aan het lijntje gehouden!

http://www.navini.com/index.htm

Question
Can I use an external antenna with my Ripwave Modem?

Answer
At the present time, no external antennas are available for use with the Navini Ripwave Modem. Check with your Service Provider for the latest product availability information.

:(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:48 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:30:
De leverancier van de hardware(Navini), heeft helemaal nog geen buitenantennes! Kijk maar op hun site. Volgens mij worden we een beetje aan het lijntje gehouden!

http://www.navini.com/index.htm

Question
Can I use an external antenna with my Ripwave Modem?

Answer
At the present time, no external antennas are available for use with the Navini Ripwave Modem. Check with your Service Provider for the latest product availability information.

:(
Als ze bij Introweb en 2Com zeggen dat die antennes wél mogelijk zijn, waarom zouden ze daar dan over liegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze liegen misschien bij 2com omdat:
- ze slecht ingelicht zijn door Introweb, dus weten niet beter.
- of dus gewoon klanten aan het lijntje houden, tot er wel antennes komen.

Ik denk dat er voorlopig geen antennes komen tenzij ze door een andere fabrikant gemaakt worden, dus buiten Navini om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:07:

Ik denk dat er voorlopig geen antennes komen tenzij ze door een andere fabrikant gemaakt worden, dus buiten Navini om.
Zit er een specifieke antenneconnector op die modems dan.

Want antennes zijn er zat te koop.

Even on-topic. Hoe zijn momenteel de ervaringen van de datatroughput want daar hoor ik hier weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 00:07:

Mmh ja weet niet hoe het zit, maar ze hebben wel een antenne in de winkel liggen. Ze hebben me namelijk een exemplaar van laten zien (lag op de balie). Er is me ook verteld dat 1 van hun medewerkers uit Overdinkel het getest heeft. Misschien heeft de leverancier van het modem nog geen antennes of de site wordt niet zo vaak geupdate. Dus maar hopen dat ze of via een andere leverancier de antennes krijgen en/of de site van hun leverancier niet vaak geupdate worden. En laat het niet zo wezen dat ze ons zitten voor te liegen, dat zou natuurlijk niet netjes zijn. Maar ja geduld hebben.

[off-topic]
Volgende keer mag je me zulke conclusies wel mailen ipv hier te posten, want nu zit ik weer met gedachten van: " Nee, geen breedband :'(, veel telkosten."
Bedankt nou kan ik straks niet meer slapen :( ( ;) )
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:21:
[...]

Zit er een specifieke antenneconnector op die modems dan.

Want antennes zijn er zat te koop.

Even on-topic. Hoe zijn momenteel de ervaringen van de datatroughput want daar hoor ik hier weinig meer over.
Antennes hebben gewoon een coaxkabel als aansluiting (is verteld op info dag).
Maar volgens mij werken andere antennes niet, omdat het een nieuwe techniek betrof ofzo :? (maar hier weet ik dus geen bal van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand weet hoe het zit met de connector, dus hoe het aangesloten moet worden, dan kunnen we zelf toch gewoon een antenne fixxen! Wij zijn toch tweakers!
We moeten er dan natuurlijk wel rekening me houden dat je met deze antenne ook moet kunnen zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel. Je kunt die kleine antenne van je modem afhalen. Deze trek je eruit. Dan gaat het met tussen de 2m en 5m lange coax naar een andere antenne. Deze antenne mag je absoluut niet zelf maken. Een antenne wordt berekend aan de hand van de frequentie.

De reden dat de antenne niet op de site van Navina staat is achterstallig onderhoud.
De software die je daar voor je ripmodem kunt krijgen is ook al veroudert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 09:54:
Het is heel simpel. Je kunt die kleine antenne van je modem afhalen. Deze trek je eruit. Dan gaat het met tussen de 2m en 5m lange coax naar een andere antenne. Deze antenne mag je absoluut niet zelf maken. Een antenne wordt berekend aan de hand van de frequentie.

De reden dat de antenne niet op de site van Navina staat is achterstallig onderhoud.
De software die je daar voor je ripmodem kunt krijgen is ook al veroudert.
Áls je daar aan begint, kom je dus 100% zeker niet meer onder het contract vandaan :(. De antenne blijft namelijk het eerste jaar in hun bezit, kan ik me nog vaagjes herinneren van de infoavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Milenco schreef op 07 december 2002 @ 13:29:
[...]

Áls je daar aan begint, kom je dus 100% zeker niet meer onder het contract vandaan :(. De antenne blijft namelijk het eerste jaar in hun bezit, kan ik me nog vaagjes herinneren van de infoavond.
Dit klopt, het eerste jaar blijven de producten eigendom van introweb.
Over dat antenne verhaal, lijkt me niet zo verstandig om de modem los te breken en de antenne zo te verlengen (ivm garantie). Maar vraag me af of het veel nut zou hebben, want ik denk dat de modem bij mensen thuis vaak al op de hoogste positie staat. Dus als je het zou willen verlengen moet je op een of andere manier dat antennetje ook sterker maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
blijhoofd_bennie schreef op 07 december 2002 @ 14:31:
[...]

Dit klopt, het eerste jaar blijven de producten eigendom van introweb.
Over dat antenne verhaal, lijkt me niet zo verstandig om de modem los te breken en de antenne zo te verlengen (ivm garantie). Maar vraag me af of het veel nut zou hebben, want ik denk dat de modem bij mensen thuis vaak al op de hoogste positie staat. Dus als je het zou willen verlengen moet je op een of andere manier dat antennetje ook sterker maken :?
Misschien dat een signaal versterker ofzo werkt? (nu denk ik aan die dingen die ook het signal bij kabel kunnen versterken, alleen daar die antenne aan geknoopt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Milenco schreef op 07 december 2002 @ 14:35:
[...]

Misschien dat een signaal versterker ofzo werkt? (nu denk ik aan die dingen die ook het signal bij kabel kunnen versterken, alleen daar die antenne aan geknoopt)?
Maar dat werkt niet omdat je namelijk geen signaal binnenkrijgt. Als je geen ontvangst hebt, kun je namelijk niets versterken. M.a.w. je antenne moet gevoeliger zijn om een signaal te ontvangen, waarna je het vervolgens wel zou kunnen versterken. Mocht je al wel ontvangst hebben met je skyaccess modem, zou een versterker eventuel dus wel kunnen werken. Maar hier wordt je download niet sneller van natuurlijk alleen is de kans op ergens uitvliegen kleiner.

[ Voor 11% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 07-12-2002 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet met je eens Bennie.

Meestal ontvang je wel een signaal, maar dan is die te zwak om echt verbinding te krijgen. Met een versterken zou je het signaal kunnen versterken. Dus effe een schema van een 50watt kacheltje downloaden. En gaan met die banaan!!!

En over die antenne aansluiting. Je moet volgens mij die kleine antenne van die modem afhalen. Daar zit een connector achter waaraan je coax kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:59:

Meestal ontvang je wel een signaal, maar dan is die te zwak om echt verbinding te krijgen. Met een versterken zou je het signaal kunnen versterken. Dus effe een schema van een 50watt kacheltje downloaden. En gaan met die banaan!!!
Blijhoofd_Bennie heeft wel degelijk gelijk. Je moet juist zorgen dat je het te ontvangen signaal versterkt of de antenne dermate aanpast dat deze goed genoeg is om een fatsoenlijk signaal op te pikken. Een slecht signaal versterken heeft in dit verband dan ook weinig tot geen effect, want het signaal zal slecht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 17:59:

En over die antenne aansluiting. Je moet volgens mij die kleine antenne van die modem afhalen. Daar zit een connector achter waaraan je coax kunt aansluiten.
Zie reactie van monktonk.

Ff een simpele toevoeging. Je kunt wireless natuurlijk niet vergelijken met het tv-kabel maar ik doe het toch ff.
Stel je voor het signaal van je tv-kabel is goed, maar je ontvangst is brak. Je stopt er een versterker tussen en je beeld is beter. Maar de reden waarom dit beeld zo goed is, is te danken aan het feit dat het signaal wat binnenkrijgt al goed is, maar verslechtert narmate het verder stroomt (is vage zin, maar de logica snap je wel).
Maar als het signaal wat in je huis komt al slecht is, en je zet daar een versterker tussen, wordt het signaal niet beter. Dit omdat het signaal wat binnenkomt al brak is. Hetzelfde doet zich voor bij het wireless, je ontvangst is brak, en daardoor heeft versterken weinig nut. Je moet een sterker signaal hebben en dit bereik je niet (altijd) door je modem hoger te plaatsen, maar door een buitenantenne te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste replies gaan alleen maar over het versterken van et signaal. Zijn de snelheidsproblemen opgelost ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 18:46:
De laatste replies gaan alleen maar over het versterken van et signaal. Zijn de snelheidsproblemen opgelost ofzo?
Geen idee, heb zelf nog geen skyaccess. Maar geloof het nog niet helaas.
Mensen die skyaccess hebben is de snelheid al verbetert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Neeh snelheid is nog niet verbeterd, het went eerder :).

Zonet 1 1/2 uur geen inet meer. Kwam er zonet achter wat de fout was: Rolluik van de kamer waar de modem stond was naar beneden :+

Edit: 1/2 teken doet niet: "½"

[ Voor 13% gewijzigd door Milenco op 07-12-2002 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blijf ik bij mij standpunt. Mijn vader zit in de communicatie. Ik had het net nog even nagevraagt. Hij zegt wel dat je signaal nodig hebt, maar dat lijkt me duidelijk. Maar de modem slaat pas aan als je signaal sterk genoeg is. Ik bedoel natuurlijk niet dat je in limburg met een versterker wel verbinding krijgt. Ik bedoel dat als je bv in overdinkel woont en je modem slaat niet aan dat er een grote kans is dat je hem met een versterker wel aan krijgt.

Effe ontopic:
Mijn internet is ook nog niets sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine quote over wat een antenne versterker is/doet:
Antenne versterker
Antenne versterkers worden voor twee doeleinden gebruikt:
1. Bij een lange antenne kabel kan het signaal verlies te groot worden, waardoor de ontvangst van bijv. FM-radio of TV ruiserig wordt. In dat geval kan een antenne versterker dicht bij de antenne verbetering geven. (niet aan de ontvanger kant want dan is het kwaad al geschied)
2. Als je het signaal van een antenne of de kabel-TV naar meerdere ontvangers in je huis wilt leiden (gebruik altijd splitters, nooit kabels zo maar aan elkaar knopen) kan het signaal te zwak worden. Plaats dan een antenne versterker tussen de antenne of kabel-aansluiting en de rest van je huis. Neem een versterker met zoveel mogelijk uitgangen.
Schakel niet meerdere antenne versterkers achter elkaar. Er kan dan gemakkelijk kruismodulatie ontstaan, wat tot allerlei bijgeluiden (en beelden, bij TV) leidt.
Als je internet "via de kabel" hebt moet je kabel-modem aan de kabel-kant van de versterker zitten, dus aan de kant waar de kabel uit de straat komt.
Als je verafgelegen of zwakke stations wilt ontvangen helpt een antenne versterker meestal niet, dan moet je een antenne met een grotere antenneversterking kiezen.
Z'n ding versterkt dus je signaal nadat het ontvangen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Nope, snelheidproblemen zijn nog steeds niet opgelost hoor...
Heb net testje gedaan op Speedtest.nl:

Download snelheid: 2.9 KByte/sec
Upload snelheid: 1.3 KByte/sec
Connections per minuut: 49.0 Conn/min
Ping test Nederland: Bezig..... (staat er al 5 minuten......)

Voor alle testresultaten (behalve de ping test) staat een rood kruis, was aangeeft dat het slecht is denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
CooLKillaH schreef op 07 december 2002 @ 21:14:
Nope, snelheidproblemen zijn nog steeds niet opgelost hoor...
Heb net testje gedaan op Speedtest.nl:

Voor alle testresultaten (behalve de ping test) staat een rood kruis, was aangeeft dat het slecht is denk ik ;)
Dat betekend dat het niet is opgeslagen :+
Wat dat betekend weet ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introweb mag strax wel beginnen met het aanbieden van ADSL in Losser :9 , want hier komen ze niet verder mee. Kunnen ze Tom Rikhof A.K.A. PhanTOM_XP wel gebruiken als testpersoon _/-\o_ .

Ik zou trouwens wel eens willen weten, onder de skyaccess leden dan, wanneer iemand serieus er over nadenkt om over te stappen op ADSL :? ???

Ik zit er zelf wel over na te denken omdat ik totaal GEEN verbetering zie in het skyaccess gebeuren, sterker nog de snelheid wordt steeds minder. Ik weet niet wat daar de bedoeling is bij introweb.............maar dit schiet ook niet op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk er over om over te stappen naar ADSL want met dat sky access zie ik het niet erg zitten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
ISDN rulez dan wel:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Dec 7 2002 om 23:53:02 UTC+0100)

Download : 7.7 KByte/sec
Upload : 7.4 KByte/sec
Connection : 205.0 Conn/min
Ping test Nederland : 65.0 ms

Wat zijn phanTOM_XP ook al weer over dat het wireless de snelheid van ISDN had, maar dan zonder telefoontikken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen ISDN topic..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Ik zit er inderdaad ook serieus over na te denken om over te stappen op ADSL.
Het enige probleem is: hoe kom je onder dat contract vandaan (heb wel ff 200€ betaald voor dat wireless modem en wil dat geld dus wel terug...)
Zal maandag eens bellen als ik er aan denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Heb nu weer een Speedtest gedaan en het is precies zoals ik al had verwacht: snelheid is een stuk hoger:

Oude resultaten (21.14 uur):

Nieuwe resultaten (1.15 uur):
Download snelheid: 26.8 KByte/sec
Upload snelheid: 13.3 KByte/sec
Connections per minuut: 146.0 Conn/min
Ping test Nederland: 260.0 ms

Connections en Ping nog steeds niet zo goed als ISDN, maar Upload en vooral Download zijn wel weer redelijk goed.
Maar dit bevestigd wat ik dus al eerder dacht en zei: de capaciteit van het netwerk is gewoon veeeeeel te laag....
Ik weet ook niet hoe IntroWeb dit op korte termijn wil oplossen.

Conclusie: probeer zo snel mogelijk dat contract op te zeggen en m'n geld terug te krijgen en dan wacht ik wel een maand of 2 op ADSL (van XS4ALL ofcourse..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

CooLKillaH schreef op 08 december 2002 @ 01:19:
Heb nu weer een Speedtest gedaan en het is precies zoals ik al had verwacht: snelheid is een stuk hoger:

Oude resultaten (21.14 uur):

Nieuwe resultaten (1.15 uur):
Download snelheid: 26.8 KByte/sec
Upload snelheid: 13.3 KByte/sec
Connections per minuut: 146.0 Conn/min
Ping test Nederland: 260.0 ms
Dit zijn onakseptabele scores |:( . Zelfs die je net hebt uitgevoerd.
En met die modem word denk ik wel een probleem je had beter een lease contract kunnen afsluiten bij zulke dingen ivm met het over stappen naar een andere verbinding (in jullie geval ADSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Dec 8 2002 om 09:08:53 UTC+0100)

Download : 28.3 KByte/sec
Upload : 19.4 KByte/sec
Connection : 148.0 Conn/min
Ping test Nederland : 267.0 ms

En strax gaat alles weer gigantisch inzakken helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ja ADSL is natuurlijk leuk en aardig , maar adsl komt niet meer in overdinkel dus mijn enige optie is skyaccess.

En ik denk wel dat skyaccess beter gaat worden anders gaat de klandizie en de naam van 2com en introweb er heel erg op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die naam al behoorlijk achteruit is gegaan.

we moeten eigenlijk met z'n allen iets ondernemen tegen introweb zodat we van Sky Access af kunnen komen...

post suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Het is natuurlijk wel zo dat dat contract 2 kanten op gaat....
Als hun niet leveren, hoeven wij niet te betalen. Andersom werkt dat natuurlijk ook zo: als wij niet betalen hoeft IntroWeb niet te leveren.
En omdat ze nu toch niet leveren wat ze beloven, lijkt het me logisch dat we rect hebben om dat contract op te zeggen.

Twix: over die modem, de modem blijft het eerste jaar van IntroWeb, je moet hem 'kopen' voor 200€, maar hij blijft dus het eerste jaar van IntroWeb.
We hebben ook nog niets betaald, want het wordt automatisch van je rekening af gehaald. Dus als we met z'n allen maandag die modem terugbrengen naar TweeCom, kunnen ze ons geen geld van de rekening afhalen (lijkt me...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

CooLKillaH schreef op 08 December 2002 @ 14:17:
Het is natuurlijk wel zo dat dat contract 2 kanten op gaat....
Als hun niet leveren, hoeven wij niet te betalen. Andersom werkt dat natuurlijk ook zo: als wij niet betalen hoeft IntroWeb niet te leveren.
En omdat ze nu toch niet leveren wat ze beloven, lijkt het me logisch dat we rect hebben om dat contract op te zeggen.

Twix: over die modem, de modem blijft het eerste jaar van IntroWeb, je moet hem 'kopen' voor 200€, maar hij blijft dus het eerste jaar van IntroWeb.
We hebben ook nog niets betaald, want het wordt automatisch van je rekening af gehaald. Dus als we met z'n allen maandag die modem terugbrengen naar TweeCom, kunnen ze ons geen geld van de rekening afhalen (lijkt me...)
Ja daar ben ik het met je eens. Bedoel hoelang het contract ook is, het product werkt niet. Hun zeggen dan heb ff geduld, maar ja als consument hoef je niet weken te wachten totdat hun het klaar hebben. Dus wat je zegt is goed, breng je modempje terug, aangezien je er nog niet voor betaald hebt. Ga daarna na de bank en zeg van Introweb mag niets van mijn rekening afboeken. Vervolgens schrijf je ff een nette afmeldingsbrief en klaar is kees.
En voor de mensen die dit niet willen, nog ff geduld hebben. Ik zelf ga Skyaccess wel testen, want ja duurt nog wel een behoorlijke tijd voordat ADSL hier beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

CooLKillaH schreef op 08 December 2002 @ 14:17:

Dat is ook een betere regeling. Dus eigenlijk een soort ''lease'' conract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan willen ze de antenne ook nog hoger zetten zodat er meer mensen aangesloten kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 20:10:
En dan willen ze de antenne ook nog hoger zetten zodat er meer mensen aangesloten kunnen worden
word het helemaal sneller door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, en toch hoop ik wel dat ze dat ding verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twix schreef op 08 december 2002 @ 20:17:
[...]

word het helemaal sneller door :P
Jullie snappen er echt helemaal geen klote van. Dat blijkt uit de diverse opmerkingen die ik hier zie.

Het enige wat ik hier zie is een hoop geklaag op middelbaar schoolniveau en verder niks opbouwends.

Jullie betalen niks, dus mekker voorlopig niet. Ik ben ervan overtuigd dat IntroWeb alles voor elkaar krijgt.

Als nodig blijkt dat die basisantenne omhoog moet, gaat die echt omhoog, ben ik van overtuigd.

Benader de boel a.u.b. eens positief. Misschien groeit er dan wat moois uit dit innovatieve fenomeen.

Positieve groet.

WitCom (Die met 2048 kb up en down internet: (EN OOK DAT WENT EN LIJKT OP EEN GEGEVEN MOMENT TRAAG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:18:
[...]

........................
Positieve groet.
beetje sarcasme mag toch wel kom op zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meegedaan met de pilot en toen tijdelijk met het Xstream abbonement (toen nog 2mbit down) gewerkt en het ging aardig, ping was nog niet optimaal ongeveer 50-70 had ik gemiddeld met RTCW, maar de snelheid voor up/download was zekers zoals het hoorde, grote downloads met DAP gingen zeker de 200-220kbyte/sec voorbij en de upload bij kazaa was ook vaak meer dan 50+.
Toen de rest van losser werd aangesloten storte het (zoals bekend) als een kaartenhuis in elkaar.
Naar mijn mening heeft het omhooghalen van de basisantenne voor de snelheid weinig nut, ik zit zelf met de sterkte van het signaal in de buurt van de -88 en heb tijdens de pilot geen problemen ondervonden, de kwaliteit van het signaal is het belangrijkst (is mij verteld) en is bij mij nog steeds constant rond de 20 vanaft het begin.
Dat Introweb niet genoeg bandbreedte heeft voor alle user lijkt mij ook stug, ze komen uit de test van de consumentbond toch meestal goed te voren en dat lukt niet als je standaard bandbreedte problemen hebt.
Volgensmij zit het in die antenne dat die door al die gebruikers het niet meer ziet zitten...

Trouwens browsen en downloaden is misschien wel gratis, maar voor gamen maak ik echt wel een dial-up verbinding!
Anywayz ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twix schreef op 08 december 2002 @ 21:40:
[...]

Beetje sarcasme mag toch wel kom op zeg :)
Tuurlijk mag een beetje sarcasme. Graag zelfs.

Echter wat hier gebeurt is elkaar op lopen naaien over hoe slecht het allemaal werkt. De meeste figuren die ik in deze draad zie, weten volgens mij nog niet eens waar het over gaat, maar roepen maar wat. Ik graag zelfs stellig de indruk dat ze niet eens aan het initiatief meedoen, maar e.e.a vanaf de zijlijn volgen maar dan wel klaar staan om een kruiwagen met bagger over het product uit te storten.

Als je met kritiek komt, onderbouw dat dan eens.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:56:
Ik heb meegedaan met de pilot en toen tijdelijk met het Xstream abbonement (toen nog 2mbit down) gewerkt en het ging aardig, ping was nog niet optimaal ongeveer 50-70 had ik gemiddeld met RTCW, maar de snelheid voor up/download was zekers zoals het hoorde, grote downloads met DAP gingen zeker de 200-220kbyte/sec voorbij en de upload bij kazaa was ook vaak meer dan 50+.
Toen de rest van losser werd aangesloten storte het (zoals bekend) als een kaartenhuis in elkaar.
Naar mijn mening heeft het omhooghalen van de basisantenne voor de snelheid weinig nut, ik zit zelf met de sterkte van het signaal in de buurt van de -88 en heb tijdens de pilot geen problemen ondervonden, de kwaliteit van het signaal is het belangrijkst (is mij verteld) en is bij mij nog steeds constant rond de 20 vanaft het begin.
Dat Introweb niet genoeg bandbreedte heeft voor alle user lijkt mij ook stug, ze komen uit de test van de consumentbond toch meestal goed te voren en dat lukt niet als je standaard bandbreedte problemen hebt.
Volgensmij zit het in die antenne dat die door al die gebruikers het niet meer ziet zitten...

Trouwens browsen en downloaden is misschien wel gratis, maar voor gamen maak ik echt wel een dial-up verbinding!
Anywayz ik wacht geduldig af...
Kijk heren,

Dit is nou onderbouwde kritiek.

Deze gebruiker roept niet zomaar wat.

Neem hier eens een voorbeeld aan.

Lukkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister Luister... Ik weet wel waarom iedereen klaagt. Je moet het ook zien als een soort teleurstelling. Zo werkt het bij mij in ieder geval.

En het internetten is op dit moment absoluut niet gratis.
Dat lijkt zo omdat we niets betalen.
Dat heeft Introweb wel slim aangepakt.
Er is een verschil tussen:
-Het abonnement laten ingaan vanaf het moment dat het goed werkt.
of
-Het abonnement nu laten ingaan en pas betalen als het goed werkt.

Als je een beetje slim bent snap je wat mijn punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:56:
Jep, het ligt aan die antenne. Die heeft een capaciteit van 24mbit, en dat is gewoon _veel_ te weinig. 24mbit is 3megabyte, dus als 50 mensen hun 512kbit abo volledig gebruiken (~60kb/s) dan is het al vol. Dan houd ik nog geeneens rekening met de overhead en upload, die ook door die 24mbit moet. Aangezien er zo'n 300 gebruikers zijn, mag ik het reeel vinden dat zo'n kwart daarvan het draadloos vooral gebruikt voor het downloaden van allerlei data, en dan zit het dus al voller dan vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:57:
[...]

Tuurlijk mag een beetje sarcasme. Graag zelfs.

Ik graag zelfs stellig de indruk dat ze niet eens aan het initiatief meedoen, maar e.e.a vanaf de zijlijn volgen maar dan Als je met kritiek komt, onderbouw dat dan eens.

Veel succes.
Kijk zelf doe ik er ook niet aan meej aan dat Introweb gedoe. Maar weet wat het is om draadloos internet te hebben (werk) dit is ook slecht Dus daarom kan ik meej praten over het onderwerp. Maar ken alle jongens goed die deze verbinding hebben. Dus daarom doe ik meej met deze draad. dat is mijn kant van het verhaal.

Maar aan de andere kant bedgrijp ik ook wat je bedoeld qua onderbouwing e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Twix schreef op 08 December 2002 @ 23:17:
[...]

Kijk zelf doe ik er ook niet aan meej aan dat Introweb gedoe. Maar weet wat het is om draadloos internet te hebben (werk) dit is ook slecht! Dus daarom kan ik meej praten over het onderwerp. Maar ken alle jongens goed die deze verbinding hebben. Dus daarom doe ik meej met deze draad. dat is mijn kant van het verhaal.

Maar aan de andere kant bedgrijp ik ook wat je bedoeld qua onderbouwing e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
VinnieM: zo zit het inderdaad in elkaar, dat IntroWeb genoeg bandbreedte heeft op hun backbone is duidelijk, de kabel en ADSL klanten hebben niets te klagen.
MAAAAR: de huis-antennetjes stralen dus naar de hoofd-antenne op het gemeente huis (ik weet niet wat de bandbreedte daarvan is) en die straalt door naar een tussen-antenne op het LosserHof. Vandaar gaat het door naar Hengelo waar zich dus de backbone van IntroWeb bevind.
De bottleneck is de antenne op het LosserHof: deze heeft een capasiteit van 24 mbit. Dus het maakt niet uit of IntroWeb 1000000 mbit vrij heeft (bijvoorbeeld). Er komt maar 24 mbit door.
Dat is het hele probleem. 24mbit delen met 350+ gebruikers, wil nog wel eens problemen geven.
Dat het tijdens de pilot werkte bevestigd nogmaals mijn stelling. De techniek werkt wel, de bandbreedte is gewoon te weinig!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
WitCom: ik kan je verzekeren dat ik wel weet waarover ik praat!
Ik heb zelf dit draadloos internet geneuzel en ben er dus allesbehalve positief over.
Ik heb IntroWeb op de informatie avond nog gevraagd hoe ze dachten hoe dat zat met die bandbreedte: ze zeiden dat het allemaal goed zat, overboeking van 1:10 of zelfs nog meer, ze hadden volgens hun genoeg ervaring om te weten hoe het moest!!
Ik zie het daarentegen heel anders: de bottleneck is die 24mbit. Ze hebben bij IntroWeb gewoon net zolang gerekend totdat die 24 mbit voldoende was!!
Het is dus niet zo dat ze hebben berekend dat ze 24mbit nodig hadden, nee, ze hebben dus 24 mbit en hebben net zolang gerekend totdat ze zeiden: kijk; 24mbit is precies voldoende!!
En ik zeg dus dat ze verkeerd hebben gerekend. 24mbit is dus allesbehalve voldoende... Het enige wat ze nu doe is het systeem 'tweaken'. Dat kun je natuurlijk doen, maar hoeveel kan je zoiets 'tweaken'?? De sneheid zal wel iets omhoog gaan, maar wat ze echt moeten doe is die paal veranderen voor een betere met meer bandbreedte en dat zie ik ze nog niet zo snel doen...
Vandaar mijn kwaadheid. Ik zie ons het komende jaar internetten met een snelheid van (als we geluk hebben) rond de 3-4 kb/s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24Mbit/sec = 24576 Kbit/sec.
Er van uitgaande dat er nu 300 leden zijn, dan is de totale snelheid per persoon 82 Kbit/sec en dat is minder dan 10 KByte/sec.
Dit is dus zo wanneer iedereen tegelijk de volledigge snelheid probeert te halen. De maximum snelheid op deze momenten is dus minder dan 10 KByte/sec.

Misschien is het nu zo traag omdat iedereen nu net Skyaccess heeft en het dus wil uitproberen. Dus zijn er nu veel meer mensen die grote bestanden downloaden, om te kijken hoe snel het gaat. Daardoor gaat de snelheid dus omlaag. Introweb wacht daarom nog even af of de leden misschien anders gaan internetten(zoals de Ammericanen).

Misschien kan er maximaal maar 24 Mbit worden verwerkt door de basisantenne, dan heeft het dus geen zin om de bandbreedte achter de antenne te vergroten. Het enigge wat ze dan kunnen doen is meer antennes plaatsen. Maar dit is natuurlijk niet rendabel. :|

Als dit klopt dan heeft Introweb te veel risico gelopen door te gokken dat dit wel voldoende zou zijn. Ze weten toch ook dat er ADSL komt in Losser en dat het ADSL-Basic pakket binnenkort meer dan 700 Kbit/sec is!

En ik blijf er bij dat er voorlopig geen buitenantennes komen, omdat deze nog niet door Navini worden geproduceert. Het support-gedeelte van de site van Navini word wel degelijk up-to-date gehouden.

En als er straks weer bladeren aan de bomen zitten zal de verbinding met de basisantenne ook slechter worden(www.navini.com):

Question
How do trees affect the signal?

Answer
Trees may absorb and scatter wireless signals and can prevent a wireless system from functioning acceptably. Generally, wet trees cause more problems than dry trees, and pine trees cause more problems than leafy trees.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 28-09 16:47
Ik heb dit topic met enige verbazing gevolgt, en ik sta verstelt hoe somige tweakers beredeneren.

Witcom heeft het tenminste begrepen!
CooLKillaH schreef op 09 december 2002 @ 10:47:
WitCom: ik kan je verzekeren dat ik wel weet waarover ik praat!
Ik heb zelf dit draadloos internet geneuzel en ben er dus allesbehalve positief over.
Ik heb IntroWeb op de informatie avond nog gevraagd hoe ze dachten hoe dat zat met die bandbreedte: ze zeiden dat het allemaal goed zat, overboeking van 1:10 of zelfs nog meer, ze hadden volgens hun genoeg ervaring om te weten hoe het moest!!
Ik werk op een helpdesk bijna al de mensen die ik spreek hebben het product in huis, en weten "zo gezegt" er alles van. Omdat ze het in huis hebben zijn ze nog geen netwerkenegineer oid, toch? Of ben jij gediplomateed in netwerkstandaarden? Heb jij inside informatie van Skyaccess ontvangen waardoor je al hun in statements (in de email) kunt afwimpelen als onzin?
Ik zie het daarentegen heel anders: de bottleneck is die 24mbit. Ze hebben bij IntroWeb gewoon net zolang gerekend totdat die 24 mbit voldoende was!!
Het is dus niet zo dat ze hebben berekend dat ze 24mbit nodig hadden, nee, ze hebben dus 24 mbit en hebben net zolang gerekend totdat ze zeiden: kijk; 24mbit is precies voldoende!!
En ik zeg dus dat ze verkeerd hebben gerekend. 24mbit is dus allesbehalve voldoende... Het enige wat ze nu doe is het systeem 'tweaken'. Dat kun je natuurlijk doen, maar hoeveel kan je zoiets 'tweaken'?? De sneheid zal wel iets omhoog gaan, maar wat ze echt moeten doe is die paal veranderen voor een betere met meer bandbreedte en dat zie ik ze nog niet zo snel doen...
Vandaar mijn kwaadheid. Ik zie ons het komende jaar internetten met een snelheid van (als we geluk hebben) rond de 3-4 kb/s....
Hier ga je weer (zoals constant) je eigen conclusies trekken uit iets, ik kan je vertellen dat een overboekings factor van 10 heel erg netjes (mischien comercial niet eens haalbaar!) voor een particuliere dienst. Gistron (bbned) heeft dacht ik 20-25, en Mxstream gaat daar nog een keertje dik overheen met 50-75keer.

Het is gewoon een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
HermeS: waarom is een overboekings factor van 1 op 10 netjes? Het is een virtueel iets. Het enige wat zo'n overboekingsfactor doet is de eigelijke bandbreedte meer laten lijken....
Is er een verschil tussen een overboekingsfactor van 1:10 of 1:75....
Denk het niet, vooral als je weet dat de eigelijke bandbreedte 24 mbit is...

Daarbij is het zo dat je ook helemaal geen netwerk specialist hoeft te zijn om hierover mee te praten. Ik zal een paar argumenten geven:
1. Het is de eerste keer in Europa dat dit wordt geprobeert. Dus niemand weet echt wat er gebeuren zal, of je nu 10 of 0 jaar hebt geleerd voor netwerk specialist.
2. Je hebt het hier over DRAADLOOS. Je kan draadloos niet vergelijken met MXstream of Gistron want die gaan via een kabel en hebben dus veel minder last van extrene invloeden. En je kan daarmee (dus die kabel) veel beter inschatten wat de WERKELIJKE snelheid is.
3. Als zelfs de bladeren in de bomen de snelheid kunnen aantasten (in negatieve zin) hoe kun je dan praten over een overboeking van meer dan 1:10? Dan vind ik zelfs 1:10 al enorm veel, als je bedenkt dat extrene invloeden zoals bomen, gebouwen, water, wolken enz. enz. de snelheid naar beneden haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:09:
Luister Luister... Ik weet wel waarom iedereen klaagt. Je moet het ook zien als een soort teleurstelling. Zo werkt het bij mij in ieder geval.

En het internetten is op dit moment absoluut niet gratis.
Dat lijkt zo omdat we niets betalen.
Dat heeft Introweb wel slim aangepakt.
Er is een verschil tussen:
-Het abonnement laten ingaan vanaf het moment dat het goed werkt.
of
-Het abonnement nu laten ingaan en pas betalen als het goed werkt.

Als je een beetje slim bent snap je wat mijn punt is.
Ik ben dan misschien niet een beetje slim 8)7 , maar ik kan wel lezen, en ik citeer dan ook uit een mail van introweb (4 dec):

* Helaas blijkt dat we nog wat onduidelijk zijn geweest ten aanzien
van het incasseren van éénmalige- en maandelijkse kosten. Er bereiken
ons vragen of op enig moment de kosten met terugwerkende kracht
worden geïncasseerd. Dit is niet het geval. We beschouwen de dag dat
uw snelheidsprobleem is opgelost als de eerste dag van uw abonnement.
U betaalt dan ook pas vanaf die dag en niet over de huidige periode!

DUS GRATIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLKillaH schreef op 09 December 2002 @ 13:11:
HermeS: waarom is een overboekings factor van 1 op 10 netjes? Het is een virtueel iets. Het enige wat zo'n overboekingsfactor doet is de eigelijke bandbreedte meer laten lijken....
Is er een verschil tussen een overboekingsfactor van 1:10 of 1:75....
Denk het niet, vooral als je weet dat de eigelijke bandbreedte 24 mbit is...

Daarbij is het zo dat je ook helemaal geen netwerk specialist hoeft te zijn om hierover mee te praten. Ik zal een paar argumenten geven:
1. Het is de eerste keer in Europa dat dit wordt geprobeert. Dus niemand weet echt wat er gebeuren zal, of je nu 10 of 0 jaar hebt geleerd voor netwerk specialist.
2. Je hebt het hier over DRAADLOOS. Je kan draadloos niet vergelijken met MXstream of Gistron want die gaan via een kabel en hebben dus veel minder last van extrene invloeden. En je kan daarmee (dus die kabel) veel beter inschatten wat de WERKELIJKE snelheid is.
3. Als zelfs de bladeren in de bomen de snelheid kunnen aantasten (in negatieve zin) hoe kun je dan praten over een overboeking van meer dan 1:10? Dan vind ik zelfs 1:10 al enorm veel, als je bedenkt dat extrene invloeden zoals bomen, gebouwen, water, wolken enz. enz. de snelheid naar beneden haalt.
Beste CooLKillaH,

HermeS heeft natuurlijk wel een beetje gelijk.
Ik bedoel die beredenatie die je hier geeft lijkt al nergens op.
Jij geeft aan dat je geen netwerkengineer hoeft te zijn, om hier over mee te praten OMDAT: bomen de snelheid beperken(3) en je het hier hebt over draadloos (2).... ik bedoel wat is dit voor een argumentatie. Lees eerst je middelbare school Nederlands boek eens door. Vervolgens kan ik http://www.phptr.com/tanenbaumcn4/ ten strengste aanbevelen ;)
Je gedraagt je namelijk alsof je dit allemaal weet, en daarbij zijn er ongetwijfeld voor ISP enorme rekenmodellen om bandbreedte verdeling te bepalen.

Lijkt me sterk dat als ik de eerste op de mast kom, daar 64kBps open trek, (en met mij x anderen) en vervolgens niemand meer bandbreedte krijgt. En het moet ook niet zo zijn dat alle bandbreedte gemiddeld verdeeld wordt, dan krijgen namelijk xtream gebruikers nooit wat ze moeten halen. Maar er zijn vast wel van die modellen, maar daar heb ik niet voor geleerd, dus ik ga dan ook geen uitspraken doen van 24Mbps is te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Is gewoon heel simpel , 2com en introweb zorgen maar dat dit snel in orde komt anders kunnen ze de boel in pakken daar.
Want dan heeft niemand meer vertrouwen in deze 2 zaken.

Naja ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt ( dit komt ook omdat er voor mij geen andere keuze is ) dus ik wacht het wel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:30:En als er straks weer bladeren aan de bomen zitten zal de verbinding met de basisantenne ook slechter worden(www.navini.com):

Question
How do trees affect the signal?

Answer
Trees may absorb and scatter wireless signals and can prevent a wireless system from functioning acceptably. Generally, wet trees cause more problems than dry trees, and pine trees cause more problems than leafy trees.
Huh? :?
1) Niet iedereen heet een boom of verscheidene bomen tussen het skyaccessmodem en de antenne staan.
2) Volgens navini is het mogelijk dat bomen de verbinding storen en daarom zal hier de verbinding van iedereen (zo lees ik het iig) slechter worden?
Als je nou zou zeggen dat mensen die nu een kale boom of meerdere tussen het modem en de antenne hebben staan en nu goede onvangst hebben in de lente/zomer misschien toch nog een (buiten)antenne nodig hebben, ala. Maar wat er nou staat vind ik toch wel een kromme redenatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat bomen in het voorjaar een groot probleem KUNNEN worden. Er staan nogal wat grote bomen binnen de 2 Km straal van de centale antenne. En wie weet helpen de buitenantennes(die er dan MISSCHIEN nog niet zijn) ook niet meer.

Afwachten dus!

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die bomen zijn 22m hoog???? d8 het niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantum_Xp is de domste kerel die ik ken.

Je bent totaal niet slim.

Ik ga het je ook niet uitleggen waarom. Misschien dat Coolkillah dat wel wil doen.

En de rest hier op dit topic. Wat zeuren jullie nu allemaal.
Wat interesseert het mij nu wanneer dat internet ok is.
Als ze niet voor eind januari het voor elkaar hebben zal ik er gewoon alles aan doen mijn contract op te zeggen.

Als het voor die tijd doet ben ik blij. Doet het niet. ga ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW. Hoe het werkt interesseert me ook geen donder. Ik werk toch niet bij Introweb.
Als het maar doet!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Beste phanTOM_xP,

Het probleem met jou is dat je duidelijk niet goed kan lezen, ik zou je dan ook
deze link willen aanraden om daar een mooie bril van €1,- te kopen ;)
Wat ik namelijk probeer te zeggen is dat je inderdaad geen netwerk specialist hoeft te zijn om in deze discussie mee te praten, want de techniek is zo nieuw dat zelfs de mensen van IntroWeb (die het volgens jou dus allemaal weten) het niet weten en mensen uit Ameika halen om het op te lossen.
Als het hier om bijv. ADSL zou gaan, zouden er inderdaad genoeg mensen bij IntroWeb zitten die dat makkelijk zouden kunnen oplossen.

Waar het dus op neer komt is dat wij hier allemaal net zoveel weten als de (hoog opgeleide) mensen bij IntroWeb: namelijk NIETS!!

Wat ik (en nog een paar met mij in dit topic) wel kunnen, en dus ook doen is logisch nadenken!!
EEN PAAR FEITEN (nogmaals..... :( ):
4. Overdag is het retetraag, 's nachts is het nog te doen., wat erop duid (als je logisch kunt nadenken) op een tekort aan bandbreedte overdag.
Waarom moeten er Amerikanen komen om ons 'internet gedrag' te komen bestuderen als het 's nachts wel werkt.... Veranderen ze die paal elke avond soms met een andere paal die wel werkt, en verwisselen ze die overdag met een slechtere?? ;)
5. Het heeft tijdens de pilot WEL gewerkt, wat betekent dat er niets mis is met de techniek. Het werkte dus naar behoren met een paar (lees 20-30) gebruikers. Nu, met 350+ gebruikers werkt het niet meer.... (logische gedachte: te weining bandbreedte)

Nogmaals, ik weet net zoveel als jij en alle andere hier, namelijk niets meer als IntroWeb ons vertelt. wat je wel kan doen is kijken naar de feiten zoals die nu zijn en daar je conculusies uit trekken. En dat is wat ik doe!
Als jij vind dat je me daarvoor belachelijk moet of kunt maken, zegt denk ik meer over jou dan over mij!
En probeer de volgende keer eens te LEZEN wat er staat, zou mij een boel typ werk schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
master yoda - over die bomen:
Uiteraard zijn de meeste bomen niet 22 meter lang, maar als je de modem in bijv. de slaapkamer of zelfs op zolder hebt staan, zit je dus niet 22 meter hoog.
En omdat de straal van de hoofd antenne dan schuin naar beneden moet om jou modem te bereiken, kan het wel zijn dat er een boom tussen komt... (of een hoog(er) gebouw of iets dergelijks).

RallyBanally:
Uiteraard hoop ik ook dat ze het probleem snel kunnen oplossen en dat het internet weer naar behoren werkt!
Waar ik alleen zo bang voor ben is dat het 'kleine' probleem waar IntroWeb nu mee kampt (zo doet IntroWeb het probleem naar mijn mening af) niet zo klein is......
En BTW, eind januari is een mooie doelstelling! Begin februarie komt hier ADSL, dus kunnen we gelijk overstappen daarop. Slim :P!

[ Voor 38% gewijzigd door CooLKillaH op 09-12-2002 19:02 . Reden: typo & toevoeging ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste