Daar ben ik het niet mee eens...Wat is snel?
Downloaden gaat redelijk met 15/20kb's.
Maar Surfen gaat tering traag!!!!
Verwijderd
Verwijderd
Tja, wat is snel,Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:17:
Daar ben ik het niet mee eens...Wat is snel?
Verwijderd
Verwijderd
`t is geen satelliet verbinding hoor. Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...VinnieM schreef op 04 december 2002 @ 23:33:
Met surfen moet je browser steeds nieuwe requests naar de site sturen (plaatjes ed.), en aangezien dat wireless standaard een hogere ping heeft duurt dat wat langer ja...Het duurt even voordat er een goede verbinding is opgebouwd, en met downloaden heb je daar meer aan omdat je dan langer een vaste connectie hebt met een server.
Ik had het een en ander al een beetje voorzien en wacht nu geduldig op m'n Basic ADSL connectie, die trouwens geupgrade wordt van 512/128 naar 768/128
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:15:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Z:\>tracert www.tweakers.net Bezig met het traceren van de route naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154. 35] via maximaal 30 hops: 1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.1.10 2 10 ms 10 ms 20 ms ip103-65.introweb.nl [80.65.103.65] 3 10 ms 10 ms 10 ms ip107-209.introweb.nl [80.65.107.209] 4 10 ms 20 ms 10 ms atm2-hgl-1.introweb.nl [80.65.96.1] 5 10 ms 20 ms 10 ms atm1-hgl-3.introweb.nl [80.65.96.3] 6 20 ms 20 ms 10 ms ams-ix-254.introweb.nl [80.65.96.254] 7 10 ms 20 ms 20 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16 3] 8 10 ms 20 ms 20 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid.
toch niet slecht dacht ik!!
10 a 20 ms. kwou dat ik het thuis had met @home
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:12 ]
Verwijderd
-1 trollVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:55:
[...]
`t is geen satelliet verbinding hoor. Dit postte iemand al eerder in dit topic;
[...]
Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...
Beetje Caps overkill.Pensmaster-B schreef op 05 december 2002 @ 09:27:
Tis vandaag donderdag ...
ZIJN DIE EXTERNE ANTENNE"S AL BINNEN ??
Verwijderd
@ 15 min later nog steedsVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:24:
Dat duurt niet lang Milenco en dan gaat het weer traag.
Dat is elke keer na een reset.
Het duurt namelijk even voordat iedereen weer online is.
Verwijderd
okay, moet je die tekst niet onder m'n quote zettenVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 09:18:
ik had het tegen VinnieM hoor...
Jup bij mij was het ook 2com, ze zeiden 1.5 week wachten.Pensmaster-B schreef op 05 December 2002 @ 10:15:
naja mijn plaatselijk dealer = 2com
ik weet niet die van blijhoofd maar ze zeide tegen mij morgen
Klopt op het moment nog niet, maar ADSL komt 1te kwartaal in losser (en ook tot een heel klein stuk in Overdinkel. En wie weet als kpn eenmaal in de gemeente losser is, gaan ze "misschien" snel door (betwijfel het zelf ook een beetjePensmaster-B schreef op 05 december 2002 @ 20:49:
Ja mijn pa gaat vrijdag na 2com heen en ik hoop dat ze de buiten antennes hebben en dat ik bereik heb want als ik geen bereik hebt ben ik gewoon de lul want er komt in overdinkel geen andere vorm van breedband.
Verwijderd
Ken die provider niet en weet niet of ze alleen die dienst die jij bedoelde aanbood. Maar als ik het goed heb (na aanleiding van bijeenkomsten met introweb), zitten de draadloze mensen op dezelfde verbinding als de gewone idsn/kabelaar etc (natuurlijk wel een onderverdeling waar van toepassing).Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:51:
Eh.. hoe zit het met de verbinding van IntroWeb naar 'internet' ?
Je hebt bijvoorbeeld ook http://www.ixs.nl die bieden al een tijdje wireless insternet aan.
Die waren veel te duur en toen die tijd rond het van af 50 of 100 euro voor 64kbit verbinding met max 1 gb datatraffic etc (max was 2 mbit).
Die gasten zijn er nu volgens mij mee gestopt (kan de pagina's met prijsen etc niet meer vinden) omdat er nu adsl is. Die hadden het eerst geprobeerd met sateliet, daarna met wireless en nu adsl (niemand die daar naar mijn mening een abo afsluit).
Iedergeval denk ik (voor dat er ADSL was) dat ze via een kleine huurlijn (vandaar die 1 gb limiet) of zelfs via isdn hun internet verkeer verder regelde. Weet dat niet zeker, maar de verbinding van hun naar internet toe scheen bagger te zijn.
Nee, doh, maar de ping is wel hoger dan met ADSL/kabel/ISDN dus logisch dat surfen trager gaat...Er zit gewoon een grotere latency op.Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:55:
[...]
`t is geen satelliet verbinding hoor. Als je er geen verstand van hebt, post dan niet...
Denk je nou echt dat een 4U doos ook maar een beetje interessant voor ze is? Kan me voorstellen dat ze dan wireless dingen voor laten gaan, als allebei niet mogelijk isTukkerTweaker schreef op 03 december 2002 @ 09:50:
introweb, ik lach me dood als ik dit topic lees. Ze waren kandidaat om onze server te hosten (4u dus veel $)
inclusief service contract. Ze hadden alleen geen tijd voor ons want ze waren te druk met wireless in losser. Virtu (ook nog eens de helft goedkoper) had wel interesse en een afspraak was zo gemaakt. Ik lach nu omdat dat wireless nu dus ook een fiasco is...
Ik heb ergens gehoord dat satteliet verbinding 599 euro in de maand kost maar dan heb je ook wat ( zelfde snelheid als kabel ) en je kunt wel 30 pc's ! er op aan sluiten ik zeg DOEN.blijhoofd_bennie schreef op 05 December 2002 @ 21:02:
[...]
Klopt op het moment nog niet, maar ADSL komt 1te kwartaal in losser (en ook tot een heel klein stuk in Overdinkel. En wie weet als kpn eenmaal in de gemeente losser is, gaan ze "misschien" snel door (betwijfel het zelf ook een beetje)
Maar 2com zei mij dat ik de site moest checken. Hoop wel dat ze die antennes vrijdag hebben voor jou (en mij hehe). Meld het ook ff
Trouwens je zou "theoretisch" ook een sateliet verbinding kunnen nemen (met up and down schotel thingie)
Ik heb ooit ook eens een satteliet verbinding gevonden (ben alleen de site kwijt) helaas die per maand niet veel duurder was dan skyaccess, maar dan is de aanschaf van de satteliet ook enorm prijzig. Meende dat deze iets van rond 1000 euro was. Jammer genoeg kon ik die site niet weer vinden, want ze leverden namelijk ook in Nederland. De site heb ik gevonden naar aanleiding van een nieuws posting op tweakers.net.Pensmaster-B schreef op 06 december 2002 @ 10:05:
[...]
Ik heb ergens gehoord dat satteliet verbinding 599 euro in de maand kost maar dan heb je ook wat ( zelfde snelheid als kabel ) en je kunt wel 30 pc's ! er op aan sluiten ik zeg DOEN.
Tja als ze graag als internetprovider voor particulieren willen fungeren. Ze zijn "groot" geworden door de zakelijke klant. Misschien ben ik als 4u klant niet interessant genoeg voor ze, nou dan niet! Ik bedoel liever 10 kleine klanten dan 1 grote klant, waarvan je dan alleen afhankelijk bent. Ik bedoel als we nu een nieuwe klant waren geweest ala, maar we zijn "al" 5 jaar afnemer van hun maildiensten en hebben 500 MB webspace daar.jep schreef op 06 december 2002 @ 00:12:
[...]
Denk je nou echt dat een 4U doos ook maar een beetje interessant voor ze is? Kan me voorstellen dat ze dan wireless dingen voor laten gaan, als allebei niet mogelijk is.
Verwijderd
Ga ff bij hun lopen mekkeren i.p.v. hier je gal te spuwen. Wat hebben jou problemen nou met deze dienst te maken?TukkerTweaker schreef op 06 December 2002 @ 12:24:
[...]
Tja als ze graag als internetprovider voor particulieren willen fungeren. Ze zijn "groot" geworden door de zakelijke klant. Misschien ben ik als 4u klant niet interessant genoeg voor ze, nou dan niet! Ik bedoel liever 10 kleine klanten dan 1 grote klant, waarvan je dan alleen afhankelijk bent. Ik bedoel als we nu een nieuwe klant waren geweest ala, maar we zijn "al" 5 jaar afnemer van hun maildiensten en hebben 500 MB webspace daar.
Helaas voor hun is die relatie nu verbroken. Er was een andere grote speler op de markt die de "kleintjes" wel weet te waarderen.
Laten we het een beetje leuk houden, anders moet dit topic dicht en zijn we voor bij af.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:18:
[...]
Ga ff bij hun lopen mekkeren i.p.v. hier je gal te spuwen. Wat hebben jou problemen nou met deze dienst te maken?
Verwijderd
Verwijderd
Dit is exact het zelfde wat wij toen hebben meegemaakt. Wij kregen ons modempje 2 weken later dan verwacht. Dus ga daar maar vanuit.Pensmaster-B schreef op 06 December 2002 @ 15:00:
Ik heb net me pa opgebeld ... niemand nam op
heb ik maar direct 2com opgebeld
en ze weten eens niet wanneer ze binnen komen
omdat de leverancier nog niks van zich heeft laten horen
dit kan leuk worden
weer een weekend zonder breedband
jonge het is dat je niet mag schelden op dit forum maar anders !!!
![]()
![]()
![]()
Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!
Antennes
* Een ander punt van aandacht is de buitenantennes. Een aantal mensen
heeft deze nodig om de verbinding met de centrale antenne tot stand
te brengen, of om een betere verbinding te krijgen dan momenteel het
geval is. We hebben van de leverancier in eerste instantie gehoord
dat ze eind deze week in ons bezit zouden zijn. Er blijkt echter een
probleem met de connectoren te zijn. Deze connectoren worden op dit
moment vervangen en dan zullen de antennes zo snel mogelijk verstuurd
worden. Zoals het er nu uit ziet verwachten we de eerste antennes
begin van week 51 (16 of 17 december). We raden u aan om ook de
website van onze reseller TweeCom (www.tweecom.nl) in de gaten te
houden. Zij zullen op hun site aangeven wanneer de antennes
daadwerkelijk leverbaar zijn.
Dan ben je niet echt goed op de hoogte, zoek maar eens bij de nieuws posting op tweakers.net. Satelliet is er nu met up en downstream (al 1 jaar ofzo). Dus je hebt geen telefoonlijn meer nodig.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:16:
Om nog even op Sateliet terug te komen.
Er is een Duits bedrijf die best goedkoop is, maar sateliet is alleen maar downstream.
Dus je hebt alsnog een andere internet verbinding nodig voor de upstream!!!
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:48 . Reden: Toevoeging ]
Als ze bij Introweb en 2Com zeggen dat die antennes wél mogelijk zijn, waarom zouden ze daar dan over liegen?Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:30:
De leverancier van de hardware(Navini), heeft helemaal nog geen buitenantennes! Kijk maar op hun site. Volgens mij worden we een beetje aan het lijntje gehouden!
http://www.navini.com/index.htm
Question
Can I use an external antenna with my Ripwave Modem?
Answer
At the present time, no external antennas are available for use with the Navini Ripwave Modem. Check with your Service Provider for the latest product availability information.
Verwijderd
Verwijderd
Zit er een specifieke antenneconnector op die modems dan.Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:07:
Ze liegen misschien bij 2com omdat:
- ze slecht ingelicht zijn door Introweb, dus weten niet beter.
- of dus gewoon klanten aan het lijntje houden, tot er wel antennes komen.
Ik denk dat er voorlopig geen antennes komen tenzij ze door een andere fabrikant gemaakt worden, dus buiten Navini om.
Mmh ja weet niet hoe het zit, maar ze hebben wel een antenne in de winkel liggen. Ze hebben me namelijk een exemplaar van laten zien (lag op de balie). Er is me ook verteld dat 1 van hun medewerkers uit Overdinkel het getest heeft. Misschien heeft de leverancier van het modem nog geen antennes of de site wordt niet zo vaak geupdate. Dus maar hopen dat ze of via een andere leverancier de antennes krijgen en/of de site van hun leverancier niet vaak geupdate worden. En laat het niet zo wezen dat ze ons zitten voor te liegen, dat zou natuurlijk niet netjes zijn. Maar ja geduld hebben.Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 00:07:
Ze liegen misschien bij 2com omdat:
- ze slecht ingelicht zijn door Introweb, dus weten niet beter.
- of dus gewoon klanten aan het lijntje houden, tot er wel antennes komen.
Ik denk dat er voorlopig geen antennes komen tenzij ze door een andere fabrikant gemaakt worden, dus buiten Navini om.
Antennes hebben gewoon een coaxkabel als aansluiting (is verteld op info dag).Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:21:
[...]
Zit er een specifieke antenneconnector op die modems dan.
Want antennes zijn er zat te koop.
Even on-topic. Hoe zijn momenteel de ervaringen van de datatroughput want daar hoor ik hier weinig meer over.
Verwijderd
Verwijderd
Áls je daar aan begint, kom je dus 100% zeker niet meer onder het contract vandaanVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 09:54:
Het is heel simpel. Je kunt die kleine antenne van je modem afhalen. Deze trek je eruit. Dan gaat het met tussen de 2m en 5m lange coax naar een andere antenne. Deze antenne mag je absoluut niet zelf maken. Een antenne wordt berekend aan de hand van de frequentie.
De reden dat de antenne niet op de site van Navina staat is achterstallig onderhoud.
De software die je daar voor je ripmodem kunt krijgen is ook al veroudert.
Dit klopt, het eerste jaar blijven de producten eigendom van introweb.Milenco schreef op 07 december 2002 @ 13:29:
[...]
Áls je daar aan begint, kom je dus 100% zeker niet meer onder het contract vandaan. De antenne blijft namelijk het eerste jaar in hun bezit, kan ik me nog vaagjes herinneren van de infoavond.
Misschien dat een signaal versterker ofzo werkt? (nu denk ik aan die dingen die ook het signal bij kabel kunnen versterken, alleen daar die antenne aan geknoopt)?blijhoofd_bennie schreef op 07 december 2002 @ 14:31:
[...]
Dit klopt, het eerste jaar blijven de producten eigendom van introweb.
Over dat antenne verhaal, lijkt me niet zo verstandig om de modem los te breken en de antenne zo te verlengen (ivm garantie). Maar vraag me af of het veel nut zou hebben, want ik denk dat de modem bij mensen thuis vaak al op de hoogste positie staat. Dus als je het zou willen verlengen moet je op een of andere manier dat antennetje ook sterker maken
Maar dat werkt niet omdat je namelijk geen signaal binnenkrijgt. Als je geen ontvangst hebt, kun je namelijk niets versterken. M.a.w. je antenne moet gevoeliger zijn om een signaal te ontvangen, waarna je het vervolgens wel zou kunnen versterken. Mocht je al wel ontvangst hebben met je skyaccess modem, zou een versterker eventuel dus wel kunnen werken. Maar hier wordt je download niet sneller van natuurlijk alleen is de kans op ergens uitvliegen kleiner.Milenco schreef op 07 december 2002 @ 14:35:
[...]
Misschien dat een signaal versterker ofzo werkt? (nu denk ik aan die dingen die ook het signal bij kabel kunnen versterken, alleen daar die antenne aan geknoopt)?
[ Voor 11% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 07-12-2002 15:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Blijhoofd_Bennie heeft wel degelijk gelijk. Je moet juist zorgen dat je het te ontvangen signaal versterkt of de antenne dermate aanpast dat deze goed genoeg is om een fatsoenlijk signaal op te pikken. Een slecht signaal versterken heeft in dit verband dan ook weinig tot geen effect, want het signaal zal slecht blijven.Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:59:
Dat ben ik niet met je eens Bennie.
Meestal ontvang je wel een signaal, maar dan is die te zwak om echt verbinding te krijgen. Met een versterken zou je het signaal kunnen versterken. Dus effe een schema van een 50watt kacheltje downloaden. En gaan met die banaan!!!
Zie reactie van monktonk.Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 17:59:
Dat ben ik niet met je eens Bennie.
Meestal ontvang je wel een signaal, maar dan is die te zwak om echt verbinding te krijgen. Met een versterken zou je het signaal kunnen versterken. Dus effe een schema van een 50watt kacheltje downloaden. En gaan met die banaan!!!
En over die antenne aansluiting. Je moet volgens mij die kleine antenne van die modem afhalen. Daar zit een connector achter waaraan je coax kunt aansluiten.
Verwijderd
Geen idee, heb zelf nog geen skyaccess. Maar geloof het nog niet helaas.Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 18:46:
De laatste replies gaan alleen maar over het versterken van et signaal. Zijn de snelheidsproblemen opgelost ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door Milenco op 07-12-2002 19:44 ]
Verwijderd
Verwijderd
Z'n ding versterkt dus je signaal nadat het ontvangen is...Antenne versterker
Antenne versterkers worden voor twee doeleinden gebruikt:
1. Bij een lange antenne kabel kan het signaal verlies te groot worden, waardoor de ontvangst van bijv. FM-radio of TV ruiserig wordt. In dat geval kan een antenne versterker dicht bij de antenne verbetering geven. (niet aan de ontvanger kant want dan is het kwaad al geschied)
2. Als je het signaal van een antenne of de kabel-TV naar meerdere ontvangers in je huis wilt leiden (gebruik altijd splitters, nooit kabels zo maar aan elkaar knopen) kan het signaal te zwak worden. Plaats dan een antenne versterker tussen de antenne of kabel-aansluiting en de rest van je huis. Neem een versterker met zoveel mogelijk uitgangen.
Schakel niet meerdere antenne versterkers achter elkaar. Er kan dan gemakkelijk kruismodulatie ontstaan, wat tot allerlei bijgeluiden (en beelden, bij TV) leidt.
Als je internet "via de kabel" hebt moet je kabel-modem aan de kabel-kant van de versterker zitten, dus aan de kant waar de kabel uit de straat komt.
Als je verafgelegen of zwakke stations wilt ontvangen helpt een antenne versterker meestal niet, dan moet je een antenne met een grotere antenneversterking kiezen.
Dat betekend dat het niet is opgeslagenCooLKillaH schreef op 07 december 2002 @ 21:14:
Nope, snelheidproblemen zijn nog steeds niet opgelost hoor...
Heb net testje gedaan op Speedtest.nl:
Download snelheid: 2.9 KByte/sec
Upload snelheid: 1.3 KByte/sec
Connections per minuut: 49.0 Conn/min
Ping test Nederland: Bezig..... (staat er al 5 minuten......)
Voor alle testresultaten (behalve de ping test) staat een rood kruis, was aangeeft dat het slecht is denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Dit zijn onakseptabele scoresCooLKillaH schreef op 08 december 2002 @ 01:19:
Heb nu weer een Speedtest gedaan en het is precies zoals ik al had verwacht: snelheid is een stuk hoger:
Oude resultaten (21.14 uur):
Download snelheid: 2.9 KByte/sec
Upload snelheid: 1.3 KByte/sec
Connections per minuut: 49.0 Conn/min
Ping test Nederland: Bezig..... (staat er al 5 minuten......)
Nieuwe resultaten (1.15 uur):
Download snelheid: 26.8 KByte/sec
Upload snelheid: 13.3 KByte/sec
Connections per minuut: 146.0 Conn/min
Ping test Nederland: 260.0 ms
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sun Dec 8 2002 om 09:08:53 UTC+0100) Download : 28.3 KByte/sec Upload : 19.4 KByte/sec Connection : 148.0 Conn/min Ping test Nederland : 267.0 ms |
Verwijderd
Ja daar ben ik het met je eens. Bedoel hoelang het contract ook is, het product werkt niet. Hun zeggen dan heb ff geduld, maar ja als consument hoef je niet weken te wachten totdat hun het klaar hebben. Dus wat je zegt is goed, breng je modempje terug, aangezien je er nog niet voor betaald hebt. Ga daarna na de bank en zeg van Introweb mag niets van mijn rekening afboeken. Vervolgens schrijf je ff een nette afmeldingsbrief en klaar is kees.CooLKillaH schreef op 08 December 2002 @ 14:17:
Het is natuurlijk wel zo dat dat contract 2 kanten op gaat....
Als hun niet leveren, hoeven wij niet te betalen. Andersom werkt dat natuurlijk ook zo: als wij niet betalen hoeft IntroWeb niet te leveren.
En omdat ze nu toch niet leveren wat ze beloven, lijkt het me logisch dat we rect hebben om dat contract op te zeggen.
Twix: over die modem, de modem blijft het eerste jaar van IntroWeb, je moet hem 'kopen' voor 200€, maar hij blijft dus het eerste jaar van IntroWeb.
We hebben ook nog niets betaald, want het wordt automatisch van je rekening af gehaald. Dus als we met z'n allen maandag die modem terugbrengen naar TweeCom, kunnen ze ons geen geld van de rekening afhalen (lijkt me...)
Dat is ook een betere regeling. Dus eigenlijk een soort ''lease'' conract?CooLKillaH schreef op 08 December 2002 @ 14:17:
Twix: over die modem, de modem blijft het eerste jaar van IntroWeb, je moet hem 'kopen' voor 200€, maar hij blijft dus het eerste jaar van IntroWeb.
We hebben ook nog niets betaald, want het wordt automatisch van je rekening af gehaald. Dus als we met z'n allen maandag die modem terugbrengen naar TweeCom, kunnen ze ons geen geld van de rekening afhalen (lijkt me...)
Verwijderd
word het helemaal sneller doorVerwijderd schreef op 08 December 2002 @ 20:10:
En dan willen ze de antenne ook nog hoger zetten zodat er meer mensen aangesloten kunnen worden
Verwijderd
Jullie snappen er echt helemaal geen klote van. Dat blijkt uit de diverse opmerkingen die ik hier zie.
beetje sarcasme mag toch wel kom op zeg
Verwijderd
Verwijderd
Tuurlijk mag een beetje sarcasme. Graag zelfs.
Verwijderd
Kijk heren,Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:56:
Ik heb meegedaan met de pilot en toen tijdelijk met het Xstream abbonement (toen nog 2mbit down) gewerkt en het ging aardig, ping was nog niet optimaal ongeveer 50-70 had ik gemiddeld met RTCW, maar de snelheid voor up/download was zekers zoals het hoorde, grote downloads met DAP gingen zeker de 200-220kbyte/sec voorbij en de upload bij kazaa was ook vaak meer dan 50+.
Toen de rest van losser werd aangesloten storte het (zoals bekend) als een kaartenhuis in elkaar.
Naar mijn mening heeft het omhooghalen van de basisantenne voor de snelheid weinig nut, ik zit zelf met de sterkte van het signaal in de buurt van de -88 en heb tijdens de pilot geen problemen ondervonden, de kwaliteit van het signaal is het belangrijkst (is mij verteld) en is bij mij nog steeds constant rond de 20 vanaft het begin.
Dat Introweb niet genoeg bandbreedte heeft voor alle user lijkt mij ook stug, ze komen uit de test van de consumentbond toch meestal goed te voren en dat lukt niet als je standaard bandbreedte problemen hebt.
Volgensmij zit het in die antenne dat die door al die gebruikers het niet meer ziet zitten...
Trouwens browsen en downloaden is misschien wel gratis, maar voor gamen maak ik echt wel een dial-up verbinding!
Anywayz ik wacht geduldig af...
Verwijderd
Jep, het ligt aan die antenne. Die heeft een capaciteit van 24mbit, en dat is gewoon _veel_ te weinig. 24mbit is 3megabyte, dus als 50 mensen hun 512kbit abo volledig gebruiken (~60kb/s) dan is het al vol. Dan houd ik nog geeneens rekening met de overhead en upload, die ook door die 24mbit moet. Aangezien er zo'n 300 gebruikers zijn, mag ik het reeel vinden dat zo'n kwart daarvan het draadloos vooral gebruikt voor het downloaden van allerlei data, en dan zit het dus al voller dan vol...Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:56:
Dat Introweb niet genoeg bandbreedte heeft voor alle user lijkt mij ook stug, ze komen uit de test van de consumentbond toch meestal goed te voren en dat lukt niet als je standaard bandbreedte problemen hebt.
Volgensmij zit het in die antenne dat die door al die gebruikers het niet meer ziet zitten...
Kijk zelf doe ik er ook niet aan meej aan dat Introweb gedoe. Maar weet wat het is om draadloos internet te hebben (werk) dit is ook slecht Dus daarom kan ik meej praten over het onderwerp. Maar ken alle jongens goed die deze verbinding hebben. Dus daarom doe ik meej met deze draad. dat is mijn kant van het verhaal.Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:57:
[...]
Tuurlijk mag een beetje sarcasme. Graag zelfs.
Ik graag zelfs stellig de indruk dat ze niet eens aan het initiatief meedoen, maar e.e.a vanaf de zijlijn volgen maar dan Als je met kritiek komt, onderbouw dat dan eens.
Veel succes.
Twix schreef op 08 December 2002 @ 23:17:
[...]
Kijk zelf doe ik er ook niet aan meej aan dat Introweb gedoe. Maar weet wat het is om draadloos internet te hebben (werk) dit is ook slecht! Dus daarom kan ik meej praten over het onderwerp. Maar ken alle jongens goed die deze verbinding hebben. Dus daarom doe ik meej met deze draad. dat is mijn kant van het verhaal.
Maar aan de andere kant bedgrijp ik ook wat je bedoeld qua onderbouwing e.d
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 11:52 ]
Ik werk op een helpdesk bijna al de mensen die ik spreek hebben het product in huis, en weten "zo gezegt" er alles van. Omdat ze het in huis hebben zijn ze nog geen netwerkenegineer oid, toch? Of ben jij gediplomateed in netwerkstandaarden? Heb jij inside informatie van Skyaccess ontvangen waardoor je al hun in statements (in de email) kunt afwimpelen als onzin?CooLKillaH schreef op 09 december 2002 @ 10:47:
WitCom: ik kan je verzekeren dat ik wel weet waarover ik praat!
Ik heb zelf dit draadloos internet geneuzel en ben er dus allesbehalve positief over.
Ik heb IntroWeb op de informatie avond nog gevraagd hoe ze dachten hoe dat zat met die bandbreedte: ze zeiden dat het allemaal goed zat, overboeking van 1:10 of zelfs nog meer, ze hadden volgens hun genoeg ervaring om te weten hoe het moest!!
Hier ga je weer (zoals constant) je eigen conclusies trekken uit iets, ik kan je vertellen dat een overboekings factor van 10 heel erg netjes (mischien comercial niet eens haalbaar!) voor een particuliere dienst. Gistron (bbned) heeft dacht ik 20-25, en Mxstream gaat daar nog een keertje dik overheen met 50-75keer.Ik zie het daarentegen heel anders: de bottleneck is die 24mbit. Ze hebben bij IntroWeb gewoon net zolang gerekend totdat die 24 mbit voldoende was!!
Het is dus niet zo dat ze hebben berekend dat ze 24mbit nodig hadden, nee, ze hebben dus 24 mbit en hebben net zolang gerekend totdat ze zeiden: kijk; 24mbit is precies voldoende!!
En ik zeg dus dat ze verkeerd hebben gerekend. 24mbit is dus allesbehalve voldoende... Het enige wat ze nu doe is het systeem 'tweaken'. Dat kun je natuurlijk doen, maar hoeveel kan je zoiets 'tweaken'?? De sneheid zal wel iets omhoog gaan, maar wat ze echt moeten doe is die paal veranderen voor een betere met meer bandbreedte en dat zie ik ze nog niet zo snel doen...
Vandaar mijn kwaadheid. Ik zie ons het komende jaar internetten met een snelheid van (als we geluk hebben) rond de 3-4 kb/s....
Verwijderd
Ik ben dan misschien niet een beetje slimVerwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:09:
Luister Luister... Ik weet wel waarom iedereen klaagt. Je moet het ook zien als een soort teleurstelling. Zo werkt het bij mij in ieder geval.
En het internetten is op dit moment absoluut niet gratis.
Dat lijkt zo omdat we niets betalen.
Dat heeft Introweb wel slim aangepakt.
Er is een verschil tussen:
-Het abonnement laten ingaan vanaf het moment dat het goed werkt.
of
-Het abonnement nu laten ingaan en pas betalen als het goed werkt.
Als je een beetje slim bent snap je wat mijn punt is.
Verwijderd
Beste CooLKillaH,CooLKillaH schreef op 09 December 2002 @ 13:11:
HermeS: waarom is een overboekings factor van 1 op 10 netjes? Het is een virtueel iets. Het enige wat zo'n overboekingsfactor doet is de eigelijke bandbreedte meer laten lijken....
Is er een verschil tussen een overboekingsfactor van 1:10 of 1:75....
Denk het niet, vooral als je weet dat de eigelijke bandbreedte 24 mbit is...
Daarbij is het zo dat je ook helemaal geen netwerk specialist hoeft te zijn om hierover mee te praten. Ik zal een paar argumenten geven:
1. Het is de eerste keer in Europa dat dit wordt geprobeert. Dus niemand weet echt wat er gebeuren zal, of je nu 10 of 0 jaar hebt geleerd voor netwerk specialist.
2. Je hebt het hier over DRAADLOOS. Je kan draadloos niet vergelijken met MXstream of Gistron want die gaan via een kabel en hebben dus veel minder last van extrene invloeden. En je kan daarmee (dus die kabel) veel beter inschatten wat de WERKELIJKE snelheid is.
3. Als zelfs de bladeren in de bomen de snelheid kunnen aantasten (in negatieve zin) hoe kun je dan praten over een overboeking van meer dan 1:10? Dan vind ik zelfs 1:10 al enorm veel, als je bedenkt dat extrene invloeden zoals bomen, gebouwen, water, wolken enz. enz. de snelheid naar beneden haalt.
Verwijderd
Huh?Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:30:En als er straks weer bladeren aan de bomen zitten zal de verbinding met de basisantenne ook slechter worden(www.navini.com):
Question
How do trees affect the signal?
Answer
Trees may absorb and scatter wireless signals and can prevent a wireless system from functioning acceptably. Generally, wet trees cause more problems than dry trees, and pine trees cause more problems than leafy trees.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door CooLKillaH op 09-12-2002 19:02 . Reden: typo & toevoeging ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq