Arrived anxious, left bored
Maar alleen de titel suggereert communicatie, eerder in dit topic werd een foto van kerstaartjes afgewezen... dus dan snap ik niet waarom een kerstbrief in een fles wel zo on thema is
Ik heb alleen op fotos gestemd waar duidelijk is wat de boodschap is, en dat er een ontvanger is.
Ik zou nog mn score uitleggen, omdat ik dit nog niet heb gedaan doe ik het hier maa, anders moet ik als enige later commentaar invoegen, en dat wekt vast ook geen vertrouwen
Dus
nr 1: Unseen Communication, al kan ik het niet lezen, er i een boodschap, en de hand is duidelijk ontvanger. En het is een mooie foto.
nr 2: Information, ook een erg mooie foto, en dat er word overgeschreven maakt het in mijn ogen ook goed que thema
nr 3: Spam, Ook duidelijk een ontvanger, de brievenbus, en een boodschap, reclame, ook wel aardige foto
nr 4: Moderne communicatie, niet een erg bijzondere foto, maar aangezien dit keer duidelijk gezegd is alleen op een foto te stemmen als het qua thema goed is, was dit de enige mooie foto die overbleef
Er is niks wat je tegenhoud dat hier in deze thread te doenxychix schreef op 24 december 2002 @ 11:03:
Eigenlijk zou je op alle foto's commentaar moeten kunnen leveren op die site ook zonder dat je erop stemt. dan word het leer effect nog iets groter.
Ik heb dat met opzet weggelaten op de site, omdat het een GOT fotocontest is, en dan ook een groot gedeelte plaats moet vinden op got, dat stemen en toevoegen nu mooier is is heel fijn, maar zodra je bij elke foto ook een discussie kan starten is got overbodig. Nu denk je misschien mooi, lekker makkelijk, maar got heeft bezoekers van zichzelf, die site niet, dus dan loopt het misschien nog een maand, en dan komt er niemand meer
Dus discuseren over foto's kan op got
besides vind ik dat er weinig mensen zijn die openstaan voor artistieke vrijheid wanneer het aankomt op de interpretatie van het subject
ach ja
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ach, ik heb vaak genoeg gezegd dat zodra er gestemd moet worden er vanuit gegaan moet worden dat alle fotos die nog meedoen in elk geval qua thema goed zijn. Maar als dan gezegd wordt dat je tijdens het stemmen vooral moet letten of het thema goed is toegepast, dan doe ik dat tochPhusebox schreef op 24 december 2002 @ 14:09:
al dat gemieren neuk over thema en of t wel of niet voldoet...
besides vind ik dat er weinig mensen zijn die openstaan voor artistieke vrijheid wanneer het aankomt op de interpretatie van het subject
ach ja
Verwijderd
Edit/ Daar heb je een punt Yalhambra, ik liet me ff gaan....
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 16:36 ]
Nee, vind ik ook hoor. Ik wil er verder niet over discussiëren, maar ik heb ook alleen op foto's gestemd waar het duidelijk is dat er een verzender en een ontvanger is.Norjee schreef op 24 December 2002 @ 13:59:
Ik denk dat ik de enige ben die krls foto niet echt volgens thema vind
me 2 en ik blijf er bij dat je met een jury beter af bent.vanDaal schreef op 24 december 2002 @ 15:52:
[...]
Nee, vind ik ook hoor. Ik wil er verder niet over discussiëren, maar ik heb ook alleen op foto's gestemd waar het duidelijk is dat er een verzender en een ontvanger is.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Dat hij zo'n lompe opmerking maakt, hoeft niet te betekenen dat jij dat ook moet doen
Goed zijn qua thema volgens wie? iedereen? alleen ik? Volgens de fotograaf zelf? Dat is het probleem namelijk.Norjee schreef op 24 december 2002 @ 14:18:
[...]
Ach, ik heb vaak genoeg gezegd dat zodra er gestemd moet worden er vanuit gegaan moet worden dat alle fotos die nog meedoen in elk geval qua thema goed zijn. [...]
De 'ergste' gevallen haal ik eruit. Dat zijn foto's waar een overgrote meerderheid het wel over eens is dat die niet aan het thema voldoet. Wat overblijft zijn (hoop ik) foto's waar stuk voor stuk er een aantal mensen zijn die'm echt on-theme vinden, of waar het een beetje onduiudelijk is. Blijft beetje natte vinger werk natuurlijk.
Bij het stemmen kan ieder voor zich bepalen of een foto volgens hem of haar off-theme is, door er in elk geval niet op te stemmen, hoe mooi de foto ook is.
En dat lukt volgens mij vrij aardig.
Dus dat laat ik zo
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Errug mooi hoor!
Verwijderd
Dr zitten nog een paar kleine slordigheidjes in, knopjes lijken te "verschuiven" en de rand van het boven gedeelte is 1px te breed, en iexplore is te koppig om de kleuren van png's goed weer tegeven, maar verder isset wel zo'n beetje af
Traag valt wel mee toch? de parsetijd is nogsteeds ongeveer 1/7 sec met ratings en alt output erbij, sneller issie nooit geweest. Het kan wel zijn dat het aanpassen van alle menuutjes en foto-overlays wat tijd kost in msie, rot ding houd niet van transparante png's
Ik weet niet zeker of ie5 het goed doet, dus als je ie5 hebt zou het zeer bemoedigend zijn om hier te zeggen dat de site werkt
Intentionally left blank.
Verwijderd
Dat klopt, klein probleempje. Met mijn resolutie van 1152*864 moet ik "small" kiezen om de votes te kunnen zien. Misschien dat daar nog iets aan gedaan kan worden?Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 10:14:
Ligt het alleen aan mij dat als je op beoordeling klikt dat ik dit niet kan zien omdat dat te fel naar onder staat en er nerges een scroll voorzien is of kijk ik ergens over? Mercikes al
Heeey kewle layout!
Nou kheb niet veel gemist zie ik wel. Stand nog het zelfde.
Ah paar kleine schoonheidsfoutjes indeed. De scores zijn niet zichtbaar als de titel lang is.
En de beoordeling onder de foto valt snel buiten beeld denk ik bij lagere beeldscherm resoluties. Misschien kan de beoordeling knop beter naast de titelknop en ook transparant over de foto heen. Dat werkte m.i. in de oude versie ook prima.
Maar petje af hoor! ziet er werkelijk heel verzorgd uit. Great work!
en waar is jouw foto?Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 10:00:
Sommige mensen zouden eigenlijk geen fotos mogen maken!
Alleen Kerstgroet van KrL_ is mooi!
jij snapt dus duidelijk niks hiervan...het draait namelijk niet alleen erom of ie mooi is.
Ik zeg zelf ook al; mijn foto (het kerstverhaal) is niet mooi. Geen speciale scherptedieptes oid, en zelfs voor een vakantiekiekje zou ie slecht zijn. Maar wat er op staat past wel in het thema, je ziet zender/ontvanger, en is grappig (maar dat is persoonlijk)
[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 29-12-2002 17:50 ]
Als je nog niet gestemd hebt, leg die oliebol dan even opzij en klik op de link in mijn sig.
* Hangloozz denkt dat ie even een stukje terug moet gaan lezen...
Winnaar is voor de 2-de maal achtereenvolgens Krl, met 'Kerstgroet'!
Hartstikke gefeliciteerd, maar maak er geen gewoonte van
Uit de uitslag blijkt duidelijk dat 2 foto's overtuigend favoriet waren. De andere foto is Puck's 'unseen communication'. De 'rest' bleef daar ver bij achter. Ook wel terecht vind ik eigenlijk. 1 en 2 zijn duidelijk van een ander niveau.
De nummer 3 mag wel een verrassing heten. De foto is, daar is iedereen het wel over eens, bepaald niet gelikt of perfect. Maar hij verteld wel duidelijk een verhaal.... de foto bedoel ik.
Bij deze overhandig ik Krl voor de 2-de maal de Gouden Digicam trofee. Opnieuw een volledig handgemaakte miniatuur met een kleine hint naar het thema van de afgelopen maand. Ik zou zeggen, zet hem bij de andere in een mooie vitrine of zo, of sja, ziemaar

Krl is met Puck overeengekomen om het bedenken van het thema aan Puck over te laten. Wat daar uit gekomen is kun je lezen in het nieuwe topic dat ik zo snel mogelijk zal openen
| 1 - 178 | Kerstgroet | KrL_ | Sony - DSC-F717 | |||||
| 2 - 150 | Unseen Communication | PuCK | Fuji - S602Zoom | |||||
| 3 - 58 | Kerstverhaal | marteltor | Canon - Powershot S30 | |||||
| 4 - 53 | Pauw en kip | kheperi | Canon - ps a40 | |||||
| 5 - 39 | Information | Aerodynamic | Olympus - C-4000 | |||||
| 6 - 30 | Spam | topje | Canon - Powershot S30 | |||||
| 7 - 26 | Sms | Jeroen | Minolta - Dimage 7 | |||||
| 8 - 24 | Grote Poster | Salutem | Olympus - C-2100 UZ | |||||
| 9 - 19 | Rotzooi | SuperKneus | Sony - DSC-75 | |||||
| 10 - 18 | De Dreiging | vanDaal | Canon - Powershot G2 | |||||
| 11 - 15 | bokken | heavy3 | canon - powershot a30 | |||||
| 12 - 14 | Natural Born Killers | PDvD | Canon - Powershot A40 | |||||
| 13 - 12 | RGB Channel Distortion | phusebox | Canon - Powershot G3 | |||||
| 14 - 12 | Sprekende kunst | Tomatoman | Sony - DSC-P1 | |||||
| 15 - 8 | Moderne communicatie | kaandorp | Fuji - Finepix 6900 Zoom | |||||
| 16 - 4 | Promo Girl | danceaddict | Canon - Ixus V2 | |||||
| 17 - 3 | Took time to say hi | Gorefest | Canon - Powershot A40 | |||||
| 18 - 3 | Luxor by night | Arfman | Casio - QV-4000 | |||||
| 19 - 2 | Journaal | Arjan B | Canon - Powershot A10 | |||||
| 20 - 1 | Wablief | zzoemie | Minolta - Dimage7 | |||||
| 21 - 1 | Kruispunt | Peltier | Canon - Powershot S30 | |||||
| 22 - 1 | Vrijblijvend | Kr3Kr | Victor Company of Japan [JVC] - GR-DVX10 | |||||
| 23 - 0 | Menselijk Brein | Jeroen_Tielen | Canon - Digital Ixus V3 |