Toon posts:

De Grote GoT Digifoto Contest [December]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 4-de editie: December 2002

Dit bericht lezen voor je gaat meedoen (of misschien al denkt dat je niet mee kan doen).

Thema deze maand:
Zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 20-ste van de maand 1 foto bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting) of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier AUB geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 20-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Een hele mooie foto die niet voldoet aan het thema zou niet mogen winnen!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, waarom hij aan het topic voldoet...). Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.
Hanteer bij het plaatsen de GoTregels, dus plaats een kleine versie (max 580 breed) en maak een link naar de grote versie.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

Deze fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand de omschrijving van het thema zoals opgesteld door KrL

Communicatie

Het gaat er in dit thema om om communcatie vast te leggen.. Communicatie tussen mensen, dieren, peroonlijke communicatie,
gemediëerde communicatie (via een medium), massacommunicatie.. Een alledaags maar toch niet alledaags onderwerp.. Waarvan hopelijk niet te veel kant en klare foto's zijn :)
Met dit thema hopen we jullie aan het denken te zetten en een beetje creativiteit naar boven te halen..

Een paar definities van Communicatie:
-Het uitwisselen van informatie
-Het overbrengen van een boodschap

Een situationeel gedragsproces tussen mensen waarbij wederzijds boodschappen door middel van een kanaal worden aangeboden.
De boodschappen worden zowel bewust als onbewust gegeven, ontvangen en geïnterpreteerd.
De intentie is dat de bewuste boodschappen worden verwerkt tot informatie met een betekenis zoals door de zender is bedoeld.
Dit proces wordt beïnvloed door het verleden, heden en de toekomst van zowel de mensen als het proces zelf.

Communicatie is de uitwisseling van symbolische informatie tussen mensen die zich van elkaars onmiddellijke of
gemediëerde aanwezigheid bewust zijn. Deze informatie wordt deels bewust, deels onbewust gegeven, ontvangen en geïnterpreteerd.

Persoonlijke communicatie:
Mensen of dieren binnen bereik van elkaars zintuigen
Praten, Schreeuwen, Presenteren, Lichaamstaal, Gebarentaal

Voorbeelden:
-Mensen, diep in gesprek verwikkeld
-Mensen die ruzie maken, tegen elkaar schreeuwen
-Een marktkoopman die zijn waren aanprijst
-Paringsdans bij dieren
-Honingdans bij bijen,

Onpersoonlijke of massacommunicatie:
Voor iedereen toegankelijk/waarneembaar, afstand in ruimte, tijd, tussen de zender & ontvanger
Radio, Televisie, Telecommunicatie, Internet, Boeken, Reclame, Borden

Voorbeelden:
-Een uithangbord of reclamebord
-Een geschreven boodschap
-Graffiti

Wat valt er niet onder communicatie:
Een macro van een telefoon, een brievenbus, een computer, een modem, een pen..
Dit zijn allemaal voorwerpen die welliswaar communicatie mogelijk maken maar dit zelf niet zijn..
Iemand die bijvoorbeeld een telefoon aan z'n oor heeft en duidelijk aan het bellen is kan natuurlijk weer wel..

Belangrijk:
Het gaat er eigenlijk niet zo zeer om wat je nou fotografeert maar vooral om het gevoel wat je er mee over kunt brengen..
De foto valt of staat binnen dit thema met een goede omschrijving..
Macro's en close-ups zijn toegestaan.

Happy shooting and have fun !

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
pfew moeilijk hoor ... toch veel verschillende mogelijkheden... hmmm ik ga er nog eens een nachtje over slapen ;-)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

prachtig geformuleerd allemaal, en een ERG boeiend thema! _/-\o_ Ik ga me er eens over buigen....

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Leuk onderwerp, hopelijk levert dit een paar artistieke foto's op!
Ik heb alleen nog geen enkel idee, dus eerst eens gaan slapen ;)

• Norjee
  • Niet online
Okee.. mijn poging.. misschien komen dr nog wel meer.. maar nu ben ik tenminste "origineel" met mijn pic :)

sms
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/condemn/fotos/Resize%20of%20PICT0801_fs.jpg

En uitleg.. tjaa.. sms is communicatie toch :)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Wel apart concept, maar iets te overduidelijk "gemaakt voor contest".

Heb net een week mijn camera, maar ik ga denk ik wel meedoen. Eens kijken wat ik ervan kan maken...

Arrived anxious, left bored

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandj/extra/dwingeloo.jpg

communicatie ?
het gaat hier om een radiotelescoop (dwingeloo) die men naar mijn weten gebruikt om eventueel signalen op te vangen vanuit de ruimte en onderzoek te doen naar straling,
maar weet ook iemand of er op een bepaalde manier gecommuniceerd wordt met deze dingen ?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Telt een screenshot van een IRC scherm ook? :)

Leuk, interessant onderwerp overigens... ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

spacy schreef op 01 december 2002 @ 10:15:
[afbeelding]

communicatie ?
het gaat hier om een radiotelescoop (dwingeloo) die men naar mijn weten gebruikt om eventueel signalen op te vangen vanuit de ruimte en onderzoek te doen naar straling,
maar weet ook iemand of er op een bepaalde manier gecommuniceerd wordt met deze dingen ?
Als de aliëns antwoord geven wel :P

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 11:45:
[...]
Als de aliëns antwoord geven wel :P
Laat ze dan maar opschieten dan kan ik tenminste met deze foto meedoen aan de contest :+

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 13:34

Thyzz

-=leeg=-

spacy schreef op 01 December 2002 @ 10:15:
[afbeelding]

communicatie ?
Vind deze juist weer niet bij het onderwerp passen, is net zo iets als:
"Een macro van een telefoon, een brievenbus, een computer, een modem, een pen..
Het is dan wel geen marco, maar het laat alleen maar "de telefoon" zien en niet de communicatie. het is geen boodschap die men moet interpreteren, je ziet geen communicate het is alleen het medium, maar zonder de boodschap.

[ Voor 4% gewijzigd door Thyzz op 01-12-2002 12:02 . Reden: typo ]

5325wp

Verwijderd

Deze heb ik vorige week gemaakt. Die 2 waren aan het uitmaken wie de sterkste was.
Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/heavy3/bokken.jpg

KrL gefeliciteert, en een leuk onderwerp kan je op veel manieren zien.

Verwijderd

Topicstarter
spacy schreef op 01 december 2002 @ 10:15:
[afbeelding]

communicatie ?
Deze voldoet niet aan het thema omdat er geen communicatie in beeld wordt gebracht, maar alleen een 'communicatie'middel. Verder is er bij dit apparaat eigenlijk geen sprake van communicatie, maar uitsluitend van meting. Waarneming dus. Een telescoop is geen communicatiemiddel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de vraag die ieder zich bij een foto moet stellen, deze maand is: wordt hier gecommuniceerd? Dat vraag ik mezelf ook bij de ingezonden foto's. Ik vind Norjees foto wel ok, maar dan ook maar nét. Voor mijn gevoel hangt die nog een beetje op het randje van het thema.

De foto van heavy3 vind ik eigenlijk niet binnen het thema vallen. Is vechten communicatie? Ja dan is alles communicatie. Dat valt te verdedigen, maar daar komen we niet verder mee. Ik mis in de foto de échte communicatie. Die gaat vooraf aan het vechten. Het uitdagen, het imponeren.

Ik laat beide wel staan, maar ik hoop dat er betere foto's voor in de plaats komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:53 ]

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 13:20:
[...]

Een telescoop is geen communicatiemiddel.
Tuurlijk niet, met een telescoop bekijkt m'n ruimtelichamen.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Norjee schreef op 01 December 2002 @ 02:54:
Okee.. mijn poging.. misschien komen dr nog wel meer.. maar nu ben ik tenminste "origineel" met mijn pic :)

sms
[afbeelding]

ik vind deze niet voldoen aan het thema, het is gewoon een foto van een telefoon..

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 13:52:
Ik denk dat de vraag die ieder zich bij een foto moet stellen, deze maand is: wordt hier gecommuniceerd? Dat vraag ik mezelf ook bij de ingezonden foto's. Ik vind Norjees foto wel ok, maar dan ook maar nét. Voor mijn gevoel hangt die nog een beetje op het randje van het thema.

De foto van heavy3 vind ik eigenlijk niet binnen het thema vallen. Is vechten communicatie? Ja dan is alles communicatie. Dat valt te verdedigen, maar daar komen we niet verder mee. Ik mis in de foto de échte communicatie. Die gaat vooraf aan het vechten. Het uitdagen, het imponeren.

Ik laat beide wel staan, maar ik hoop dat er betere foto's voor in de plaats komen.
Wat niet voldoet moet je gewoon weghalen.. Eigenlijk verwacht ik een beste bult problemen met deze contest.. Want zoals in de regels staat.. een brief is ok.. maar ook telefonerende mensen.. echter een brieg vergelijken met telefonerende mensen is appels met peren vergelijken.. En gaat 100% zeker voor een minstens zo hevige discussie zorgen als laatste contest.. Je had het beter kunne afbaken tot onpersoonlijke of persoonlijke communicatie.. want deze twee hoewel ze bijmekaar horen. zijn ze niet makkelijk te vergelijken.. maar goed.. dat is mijn idee erover..

Overigens in de voorbeelden staat "een geschreven text" die brief op de achtergrond van mijn foto is een geschreven text.. en de text op tel is dat ook. dus dat is dubbel op communicatie :)

En die vechtende bokken is ook te verdedigen met de gegeven voorbeelden "-Mensen die ruzie maken, tegen elkaar schreeuwen" en "Mensen of dieren binnen bereik van elkaars zintuigen" vervang in de eerste zin mensen door dieren.. dan heb je precies wat heavy3's foto uitbeeld..

En hier zie je het probleem dat zich voordoet.. je krijgt zoveel verschillende foto's dat vergelijken lastig word, en iedereen heeft weer een eigen interpretatie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Norjee op 01-12-2002 14:03 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Hmmm...zeer twijfelachtig... ik denk dat je wel een betere foto gaat maken, maar dat je gewoon de 1e foto wilde. Deze foto doet mij echt helemaal niets dus 0 punten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 01-12-2002 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa ik verwacht ook wel weer de nodige problemen :) 'tis weer lekker uhmm multi interpretabel (ziezo, dat staat er). Vooraf vind ik het moeilijk in te schatten hoe het uitpakt. Gelukkig gaat KrL meehelpen bij de selectie. Wieweet is hij ongenadig streng :).

Toch denk ik dat mijn hulpvraag 'wordt er gecommuniceert' wel een goede houvast is. Dat is, heb ik de sterke indruk' precies waar het KrL: om ging. Niet het middel of methode, maar de overdracht zélf. Iemand die een brief leest dus veel meer dan alleen een brief.

Aleen een brief kan op zich wel, maar dan moet er meer aan de hand zijn. De brief moet communiceren met mij als toeschouwer, of met de omgeving van de brief op de foto. Voelluwel?

Ik weet niet precies wat je foto bedoelt, maar het lijkt mij erop dat iemand, het contest thema lezende, een sms verzend over de contest. Dat is communicatie. Vanaar dat ik'm goed vind.

Wb de bokken, daar wil ik eerst wel eens KrL's viesie op horen. Zoals ik al schreef vind ik vechten op zich geen communicatie. Dat is de communicatie voorbij. Ook in de dierenwereld. Ook hier weer: het kán wel, maar dan moet er meer aan de hand zijn. Dan moet het vechten heel duidelijk ook iets van communicatie laten zien. En dat zie ik dus niet in Heavy3's foto.

• spacy

spacy

+++

owkee bedankt voor de uitleg,
het is ook al wat ik er zelf van dacht hoor,
maar grensen van een onderwerp moeten we maar direct aftatsen :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik open het topic, lees dit:
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 00:29:
Onderstaand de omschrijving van het thema zoals opgesteld door KrL

Communicatie

Wat valt er niet onder communicatie:
Een macro van een telefoon, een brievenbus, een computer, een modem, een pen..
Dit zijn allemaal voorwerpen die welliswaar communicatie mogelijk maken maar dit zelf niet zijn..
vervolgens zie ik de eerste inzending:
Norjee schreef op 01 december 2002 @ 02:54:

sms
http://members.lycos.nl/condemn/fotos/PICT0801_fs.jpg

dan denk ik: snap ik de regels niet, snapt een ander de regels niet, of leg ik op teveel slakken zout :?

[ Voor 3% gewijzigd door Hangloozz op 01-12-2002 17:29 . Reden: huge image.. ]

www.jurgroessen.nl

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 14:59:
Jaaa ik verwacht ook wel weer de nodige problemen :) 'tis weer lekker uhmm multi interpretabel (ziezo, dat staat er). Vooraf vind ik het moeilijk in te schatten hoe het uitpakt. Gelukkig gaat KrL meehelpen bij de selectie. Wieweet is hij ongenadig streng :).

Toch denk ik dat mijn hulpvraag 'wordt er gecommuniceert' wel een goede houvast is. Dat is, heb ik de sterke indruk' precies waar het KrL: om ging. Niet het middel of methode, maar de overdracht zélf. Iemand die een brief leest dus veel meer dan alleen een brief.

.....
Okee.. het maakt mij niet uit hoe breed of smal hje het onderwerp houd.. maar wees in elk geval erg selectief met toelaten van foto's.. Met de vorige contest vond ik het doodzonde dat er bij het stemmen nog een keer een debat kwam over of een foto al dan niet past bij het thema.. Dat is te laat.. Ik vind dat dan alle foto's die meedoen in elk geval goed moeten zijn qua thema.. En dat er geen reden moet worden gegevonden om tijdens het stemmen een foto geen punten te geven omdat hij niet aan het thema voldoet, al is het een prachtige foto. Die foto's moeten er al uit gehaald zijn voor het stemmen :)

Nu nog een vraag is deze foto ok volgens het thema (ik weet dat het niet een erg mooie foto is.. je ziet de flits.. niet nette compositie, maar het gaat om het idee):

Brief aan stille liefde
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/condemn/fotos/sl..jpg
In een pesterige bui gemaakt, een vriend heeft een oogje op Hennie.. maar durft het niet te zeggen.. Heb hem toen deze foto geven dat hij haar die maar moest sturen, dan zou dr wel een lampje gaan branden...
Hangloozz schreef op 01 december 2002 @ 16:31:
Ik open het topic, lees dit:
[...]

vervolgens zie ik de eerste inzending:

[...]

dan denk ik: snap ik de regels niet, snapt een ander de regels niet, of leg ik op teveel slakken zout :?
Grappig.. ik lees juist:
Iemand die bijvoorbeeld een telefoon aan z'n oor heeft en duidelijk aan het bellen is kan natuurlijk weer wel..
Als bellen mag, dan mag smsen ook lijkt mij..

Verder lees ik:
Voorbeelden:
-Een uithangbord of reclamebord
-Een geschreven boodschap
-Graffiti
Die achtergrond is toch echt een brief...

* Norjee hoopt dat snel duidelijk is wat een goede foto qua thema is en wat niet.. anders gaat dit echt wel fun worden :/

[ Voor 7% gewijzigd door Norjee op 01-12-2002 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk snap je de regels niet, want om te beginnen plaats je een veel te grote foto, die je niet eens zelf wilt insturen, Een linkje was genoeg geweest.
Verder is Norjee's foto niet 'een makro/close up van een gsm'. Er gebeurt meer op de foto.
Lees alles nog eens rustig door, vooral mijn vorige bijdrage.

Verwijderd

Topicstarter
Norjee schreef op 01 december 2002 @ 16:48:
[...]

Met de vorige contest vond ik het doodzonde dat er bij het stemmen nog een keer een debat kwam over of een foto al dan niet past bij het thema.. Dat is te laat.. Ik vind dat dan alle foto's die meedoen in elk geval goed moeten zijn qua thema.. En dat er geen reden moet worden gegevonden om tijdens het stemmen een foto geen punten te geven omdat hij niet aan het thema voldoet, al is het een prachtige foto. Die foto's moeten er al uit gehaald zijn voor het stemmen :)
Niet weer he...
Het was toch duidelijk dat er heel verschillend werd gedacht over de foto's? Je schreef er zelf nog over. Daar is gewoon niks aan te doen.
Nu nog een vraag is deze foto ok volgens het thema (ik weet dat het niet een erg ,ooie foto is.. je ziet de flits.. niet nette compositie, maar het gaat om het idee):

Brief aan stille liefde
[afbeelding]
In een pesterige bui gemaakt, een vriend heeft een oogje op Hennie.. maar durft het niet te zeggen.. Heb hem toen deze foto geven dat hij haar die maar moest sturen, dan zou dr wel een lampje gaan branden...
Ja die foto lijkt me uitstekend in het thema te passen.

Toelichtingkje nog even: Wordt er gecommuniceert? ja. Die roos aan de deur misschien nog wel meer dan door het briefje. Het geheel roept 'ik hou van je'.
De communicatie is wel uitgesteld, maar onvermijdelijk. Het bericht kán niet anders dan op zijn minst aankomen bij de ontvanger, als die daar woont tenminste.

Dus het briefje alleen is niet voldoende, maar in combinatie hier met deur en roos is het ruim voldoende.
Dudeluk?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 17:42 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 02:21

Arfman

Drome!

En wederom een verschrikkelijk vaag thema, wat je op duizend manieren kunt interpreteren. Ik pleit toch voor een wat duidelijker afgebakend gebied, dat voorkomt discussies (zoals mijn post ;)) die eigenlijk niet in dit topic thuishoren.

Ik zal echter toch proberen om een foto te maken die enigszins aan de eisen voldoet. Vorige maand is me dat niet gelukt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 16:52:
Kennelijk snap je de regels niet, want om te beginnen plaats je een veel te grote foto, die je niet eens zelf wilt insturen, Een linkje was genoeg geweest.
Verder is Norjee's foto niet 'een makro/close up van een gsm'. Er gebeurt meer op de foto.
Lees alles nog eens rustig door, vooral mijn vorige bijdrage.
nee, nee, nee, die foto wil _ik_ niet insturen, lees mijn reply nog eens rustig door, dan lees ik de jouwe rustig door ;)

Norjee:
deels heb je gelijk, maar het deed mij direct denken aan een macro van een telefoon, en over die brief zeg ik ook verder niets; ik had ook expres de text waar ik naar refereerde vet gezet..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Arfman schreef op 01 December 2002 @ 17:18:
En wederom een verschrikkelijk vaag thema, wat je op duizend manieren kunt interpreteren. Ik pleit toch voor een wat duidelijker afgebakend gebied, dat voorkomt discussies (zoals mijn post ;)) die eigenlijk niet in dit topic thuishoren.

Ik zal echter toch proberen om een foto te maken die enigszins aan de eisen voldoet. Vorige maand is me dat niet gelukt.
Helemaal mee eens, tot nu toe 3 'slechte' of in ieder geval veel te 'vage' thema's vind ik. Ok herfst was leuk, maar in October wel haast te vroeg. Ik heb om deze reden dus nog nooit meegedaan aan de contest, hoewel het me erg leuk lijkt. Ik ga wel weer wat proberen voor deze maand (net als vorige maand, niet ingezonden) maar waarschijnlijk wordt het weer niks. Ik pleit dus ook voor een minder breed, minder vaag, minder abstract, minder onduidelijk thema 8)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:52
Lijkt me toch vrij duidelijk thema.
Het gaat om de communicatie op zich.
De communicatie moet zichtbaar zijn in de foto.

Als ik een plank hout fotografeer, mag dat toch ook niet ?
De plank word uiteindelijk wel een bord waarmee gecommuniceerd word.
Als ik het bord fotografeer, dan weer wel. Want dan is de communicatie zichtbaar.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is er nu best uit te komen met dit thema.

Ik zou voor volgende maand wel eenis iets lekker simpels willen voorstellen. Dit topic is erg 'fotograverig'. Mooi thema hoor en dat gaat best lukken, maar volgende keer kunnen we misschien weer eens de goedwillende hobbyist tegemoed komen met iets eenvoudigs. Maar nu loop ik wel een beetje veel vooruit... :)

Verwijderd

Vergeten er bij te zeggen idd, maar Kheperi slaat de spijker op z'n kop. Tuurlijk zijn het mooie thema's, maar (te) moeilijk voor enthousiaste hobbyisten met weinig tot geen ervaring (ik zelf bijvoorbeeld). Nu zou ik me voor kunnen stellen dat dat ook jullie doelgroep niet is, maar hoeveel (professionele) fotografen zitten hier nou? Maargoed, ik ga voor dit thema nog wel wat proberen, is iig duidelijker dan grijs/grauw vind ik, en volgende maand zien we met z'n allen wel weer verder :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Foto 'enschede bij nacht' door Niekf verwijderd. Ik zie er totaal geen communicatie plaatsvinden. Bovendien hier niet geplaatsat met toelichting.

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Norjee schreef op 01 December 2002 @ 02:54:

sms
[afbeelding]

Op zich een mooie foto, qua kleurstelling, maar ook qua onderwerp. Maar wat lees ik daar? 'Gedrachsproces'???? Sorry, maar zoiets is voor mij een reden om deze foto geen punten toe te kennen. (miscommunicatie!?)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Mijn foto word op dit moment ontwikkeld als het goed is; ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten. Wat mij namelijk opvalt aan echt ALLE foto's die hier worden gepost is dat er geen een mij raakt. Het zijn allemaal mooie plaatjes maar geen een spreekt mij echt aan. Het geeft mij niet het gevoel dat ik bij de foto's betrokken raak!!! Ik heb daarom een persoon gefotografeerd die tegen de camera, en daarom ook tegen de gebruiker, de kijker, zijn middelvinger omhoog steekt. Duidelijke communicatie welke de gebruiker bij de foto betrekt.

Ik hoop dat anderen ook wat aan deze post hebben, en dat het niveau van de foto's iets meer omhoog gaat ;)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:52
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:15:
[knip]
Ik hoop dat anderen ook wat aan deze post hebben, en dat het niveau van de foto's iets meer omhoog gaat ;)
Je moet natuurlijk niet vergeten dat vele van ons, waaronder ik zeker, geen prof. fotograven zijn.
Ikzelf heb mijn camera nu 2 maanden. Ook is mijn interesse in fotografie er pas sinds 2 maanden.
Ik heb dus een lange weg te gaan, en vind het leuk om deze contest te doen.
Als je mee wilt doen aan een contest met zeer hoog niveau, ben ik bang dat je verder moet zoeken. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk ;)

Ik denk dat het vooral leuk is om te leren van elkaar, en eens ziet wat andere mensen fotograveren/denken bij een bepaald topic titel. :Y)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Remc0 schreef op 02 December 2002 @ 09:26:
[...]

Ik denk dat het vooral leuk is om te leren van elkaar, en eens ziet wat andere mensen fotograveren/denken bij een bepaald topic titel. :Y)
Maar daarvoor post ik mijn berticht ook, ik noem mijzelf ook geen proffotograaf, maar ik weet wel hoe ik mensen in een compositie of foto moet betrekken. Hoe je met een foto de aandacht kan trekken van een kijker. Belangrijk is dat je een emotie teweegbrengt.

Zoals de middelvinger die ik gefotografeerd hebt en het persoon dat je boos aankijkt, die spreekt jou direct aan.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16

KrL

Doe maar duurzaam..

Oei, er begint zich al weer een discussie te vormen..
Is het te moeilijk ? Is het te vaag ?
Ik hoop dat ik met mijn omschrijving een duidelijk beeld heb geschetst van wat we ongeveer verwachten.. Het is zeker geen makkelijk topic maar wel een waar gewoon iedereen aan mee kan doen.. Beginner of niet.. Zo heb ik zelf mijn cam pas sinds een maand.. Hiervoor had ik ook wel een digicam maar die heb ik eigenlijk puur en alleen gebruikt voor mijn hobby, partyfotografie.. Dus ik ben zelf ook maar een beginner wat betreft 'echte' compositiefoto's..

Het is een vrij abstract thema.. Wat het interessant maakt is dat je in principe alles kunt fotograferen wat je wilt.. Je bent niet gebonden aan specifieke voorwerpen of situaties.. Communicatie vindt overal plaats, de truc (en de uitdaging !) is om het zo vast te leggen dat het 'leeft'..

En zoals gezegd, ik hoop de deelnemers er voor deze wedstrijd over nadenken hoe dit te gaan doen en er echt op uit gaan om foto's te maken.. En dat er minder foto's uit 'het archief' worden getrokken.. Dit maakt het voor de beginner ook eerlijker.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Over de foto's die tot nu toe zijn gesubmit:

SMS: Dit is zeker communicatie.. De hand over de toetsen geeft de foto ook iets levends en benadrukt de actie..

De radiotelescoop: Zoals al eerder gezegd in dit topic is dit een communicatiemiddel.. Zeker een mooie foto maar helaas een die niet binnen het thema valt..

De vechtende bokken: Ik vind dat dit wel binnen het thema past.. De bokken zijn (middels lichaamstaal) bezig hun positie ten opzichte van elkaar te benadrukken..

De roos: De foto is geen kunstwerk en ik zou van de twee ook zeker SMS houden als inzending maar ook dit is een vorm van communcatie..

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 02 December 2002 @ 03:07:
[...]

Op zich een mooie foto, qua kleurstelling, maar ook qua onderwerp. Maar wat lees ik daar? 'Gedrachsproces'???? Sorry, maar zoiets is voor mij een reden om deze foto geen punten toe te kennen. (miscommunicatie!?)
Ligt het aan mij, of begint het een beetje een hype te worden mensen af te zeiken op typ/spellingsfouten. WTF heeft een spellingsfout nu te maken met een foto??

Of ik mis de grap :?

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/commu2.jpg

probeersel :P

HCC communicatie

[ Voor 12% gewijzigd door salutem op 02-12-2002 14:18 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 11:37:
[...]

Ligt het aan mij, of begint het een beetje een hype te worden mensen af te zeiken op typ/spellingsfouten. WTF heeft een spellingsfout nu te maken met een foto??

Of ik mis de grap :?
Het is geen grap. Voor mij is zo'n spelfout een domper op een toch wel mooie foto.

Een spellingsfout heeft in principe niks te maken met 'een foto'... maar je hebt het hier niet over zomaar 'een foto', maar over een foto die meedoet in een fotocontest met als onderwerp 'communicatie'.

Ik geloof niet in opzet van de fotograaf, als dat wel zo is heeft ie het slecht uitgekozen, imho :)

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Oke, en toen durfde niemand, na het eeuwige gezeur en commentaar, nog foto's te plaatsen.

Jammer is het, want het is een SUPER thema. Hier kan echt veel mee worden gedaan. Misschien is Intergratie ook wel een leuk thema. Ik heb er laatst een film over gezien. Misschien een idee voor volgende keer?

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat niemand een foto 'durft' te plaatsen ligt misschien niet aan het commentaar (dat zal me worst wezen), maar de heren fotografen leggen de lat elke maand hoger. Herfst was duidelijk, afgebakend, maar veel te vroeg in oktober. Grijs/grauw was al vaag, maar vooruit, een ouwe fabriek oid. had prima gekund. Maar 'communicatie' .. wtf moet je daar nou mee :?

Ik denk dat deze contest de drempel wat moet verlagen door een wat minder abstract thema te behandelen. Voor mijn part doen we in januari het thema 'bevroren takken' ofzoiets, het is dan imho juist een grotere uitdaging om binnen dat afgebakende thema toch met iets origineels te komen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mag ik jullie er op wijzen dat de contest amper 2 dagen oud is... iedereen moet waarschijnlijk op pad om een mooie foto te maken, dus dat zal niet 1-2-3 gedaan zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ook eens een experimentje dan... Mijn voorlopige inzending, uit het archief gelixht... Ik hoop van het weekend wat beters te kunnen maken... Maar ik heb weinig tijd voor foto's maken in deze donkere en koude dagen.

Ik vind dieren fotograferen erg leuk. De communicatie in deze foto lijkt me duidelijk: Pauw op de versiertoer met een hen... Een extra element vind ik de communicatie van het geheel naar de kijker. Namelijk het contrast van die pauw met zijn overdadige staartveren en die hen met haar miezerige plukje staart :)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/picturebook/communiklein.jpg

• MauriX
Daar moet ik je ook gelijk in geven, maar zeg nou zelf. Als er foto's worden gemaakt van objecten van communicatie(zoals de eerst geposte pic) dan kun je niet maken om dit gelijk te zeggen dat het verkeerd is. Mensen moeten uitgaan van hun eigen creativiteit, en niet zich aanpassen aan de verwachtingen van de topicstarter(die waarschijnlijk verscheidene topics als deze onder zijn hoede heeft gehad). Maar ik ben er van overtuigt dat dit mooi zal worden :D

Hahaha, die bovenstaande post is Super, da's wel tof bedacht bij dit thema. Voor mijn nu op nr 1!!! :D

[ Voor 12% gewijzigd door MauriX op 02-12-2002 18:51 . Reden: compliment post ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie is Niekf? Die moet waarschijnlijk een ban hebben voor de fotosite, als hij nogmaals dezelfde volkomen off-thema foto plaatst.

• MauriX
Als ik zoek kan ik geen Niekf vinden. Mister spooky is niet meer onder onz?

Verwijderd

Arfman schreef op 02 December 2002 @ 16:51:
Dat niemand een foto 'durft' te plaatsen ligt misschien niet aan het commentaar (dat zal me worst wezen), maar de heren fotografen leggen de lat elke maand hoger. Herfst was duidelijk, afgebakend, maar veel te vroeg in oktober. Grijs/grauw was al vaag, maar vooruit, een ouwe fabriek oid. had prima gekund. Maar 'communicatie' .. wtf moet je daar nou mee :?

Ik denk dat deze contest de drempel wat moet verlagen door een wat minder abstract thema te behandelen. Voor mijn part doen we in januari het thema 'bevroren takken' ofzoiets, het is dan imho juist een grotere uitdaging om binnen dat afgebakende thema toch met iets origineels te komen.
je weet dat dit al de derde of vierde keer is dat je dit post? :)
ik vind communicatie ook een niet al te leuk thema waardoor ik weer twijfel of ik nou wel of niet mee zal doen... naja ik ga iig geen dag op pad om ffkes leuk wat communicatie vast te leggen, dit is heel erg afhankelijk van hoeveel geluk dat je hebt.

als het thema iets concreter was dan kon je ook iets concreter mooie en lelijke foto's onderscheiden.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 19:15:
[...]

je weet dat dit al de derde of vierde keer is dat je dit post? :)
ik vind communicatie ook een niet al te leuk thema waardoor ik weer twijfel of ik nou wel of niet mee zal doen... naja ik ga iig geen dag op pad om ffkes leuk wat communicatie vast te leggen, dit is heel erg afhankelijk van hoeveel geluk dat je hebt.

als het thema iets concreter was dan kon je ook iets concreter mooie en lelijke foto's onderscheiden.
Wellicht zou je van tevoren na kunnen denken over wat je vast wilt leggen en daar dan gericht naar 'op zoek' gaan.. Dat zou je ook doen als het topic concreet was alleen dan zou je wellicht niet na hoeven te denken :P

Het leuke van een abstracter thema is het feit dat je er veel meer creativiteit in kwijt kunt en niet gebonden bent aan hele strakke grenzen..

Happy shooting (& thinking ! :)) !

• Norjee
  • Niet online
Ojeee... die spellingfout is van mij geloof ik he.. aiai... En daardoor valt mijn foto voor sommigen af.. hmm.. dat is natuurlijk niet best.. Nou ja.. ik heb nog tot de 20ste :-))

Verder over de nieuw trend van klagen.. KrL heeft gelijk, je hoeft geen genie te zijn om een foto over communicatie te plaatsen... En om een mooie foto te maken hoef je ook geen fotograaf te zijn.. Nou ja.. eigenlijk wel natuurlijk, maar niet voor deze contest :p Volgens mij heeft er met geen enkele contest tot nu toe een fotograaf meegedaan.. laat staan gewonnen :) En dat er nog geen foto’s gepost zijn komt natuurlijk omdat de contest net begonnen is.. duh.. De eerste foto’ moeten nog gemaakt worden.. En dan zie je dat e eigenlijk niet zo mooi zijn als je gedacht had, en dan ga je weer opnieuw foto’s maken..

En als je echt geen idee hebt wat je moet fotograferen dan kun je altijd nog de contest omschrijving lezen, waar ook voorbeelden instaan. :)

• spacy

spacy

+++

KrL schreef op 02 december 2002 @ 10:46:
Oei, er begint zich al weer een discussie te vormen..
Is het te moeilijk ? Is het te vaag ?
Nee hoor, grensen aftasten heet dat :)
Ik hoop dat ik met mijn omschrijving een duidelijk beeld heb geschetst van wat we ongeveer verwachten.. Het is zeker geen makkelijk topic maar wel een waar gewoon iedereen aan mee kan doen.. Beginner of niet..
...
Het is een vrij abstract thema.. Wat het interessant maakt is dat je in principe alles kunt fotograferen wat je wilt.. Je bent niet gebonden aan specifieke voorwerpen of situaties.. Communicatie vindt overal plaats, de truc (en de uitdaging !) is om het zo vast te leggen dat het 'leeft'..
inderdaad origineel onderwerp/thema, en het zet je inderdaad tot nadenken
En zoals gezegd, ik hoop de deelnemers er voor deze wedstrijd over nadenken hoe dit te gaan doen en er echt op uit gaan om foto's te maken.. En dat er minder foto's uit 'het archief' worden getrokken..
archief :X
Dit maakt het voor de beginner ook eerlijker.
volgens mij is bijna iedereen hier beginner, pas sinds de digicam zijn de meesten zich er in gaan verdiepen op een leuke manier foto's te gaan maken. :)
dat maakt deze GoT foto contest ook zo leuk, het nivo is voor bijna iedereen wel bereikbaar
De radiotelescoop: Zoals al eerder gezegd in dit topic is dit een communicatiemiddel.. Zeker een mooie foto maar helaas een die niet binnen het thema valt..
Nee, het is dus (nog) geen communicatiemiddel zoals we in dit topic besloten hebben,
Dankje voor het mooi vinden van de foto :)
jammer inderdaad dat ie er buiten valt, maar het was toch een "archief foto" :z

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 08:48

Gorefest

serial killer.

Okay ik heb ook iets ingestuurd.
Ik weet nog niet of dit de definitieve wordt maar dat zie ik nog wel.
Foto is gemaakt met lange sluitertijd (15 seconden) en dan met een led lampje in de lucht geschreven.
Ik groet hier een vriend van mij (Tom dus)
Lijkt mij een vorm van communicatie.

Laat maar eens weten wat je ervan vind?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ignard/communicatie_res.jpg

• Norjee
  • Niet online
Gorefest schreef op 03 december 2002 @ 00:16:
Foto is gemaakt met lange sluitertijd (15 seconden) en dan met een led lampje in de lucht geschreven.

[afbeelding]

Kvind het niks :|
Nu niet gelijk boos worden hoor.. kvind mn eigen inzending ook niks..

Wat ik er dan "niks" aan vind: ik zie geen compositie.. er is niks in de foto wat mijn aandacht trekt.. en het lijkt wel een errrug knullige fotoshop creatie..

[ Voor 12% gewijzigd door Norjee op 03-12-2002 01:37 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Norjee schreef op 03 December 2002 @ 01:35:
Wat ik er dan "niks" aan vind: ik zie geen compositie.. er is niks in de foto wat mijn aandacht trekt.. en het lijkt wel een errrug knullige fotoshop creatie..
Mee eens :)
Foto moet interessant zijn om te bekijken: goede compositie, schaduwen, focus, beweging enz enz
"de foto moet je iets doen, een reden geven om te blijven kijken". Ik voel niets bij jouw foto. Ik dacht bij deze opdracht meer aan reclames als "mobiele brigade, waar zijn we nou helemaal mee bezig" of die van kpn over goedkoop bellen met suriname ofzo waar zo'n gast gitaar speelt, of valentijnskaart of indianen bij rooksignalen enz enz :)

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Afbeeldingslocatie: http://www.aktief70.nl/michael/imode.jpg

Dit is mijn inzending. Deze foto is gemaakt voor een Nederlandse internet-site ter gelegenheid van de introductie van iMode in Nederland. Er wordt hier op een hele nieuwe manier gecommuniceerd. Alle personen op de foto hebben op dit moment geen direct contact met elkaar, maar communiceren wel via hetzelfde medium.
Ik heb geprobeerd de foto wat warmte en sfeer te geven door van linksachter wat invullicht te gebruiken. Aan de voorkant stond een wit scherm om ook de voorkant van de personen wat aan te lichten.
Helaas is dit een wat mindere foto uit de reeks, maar de andere foto's liggen op CD-rom bij een bedrijf in de kluis en daar kan ik nu ff niet bij ;)

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Euh... volgensmij waren witte randen verboden....
Ahja -->
Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

[ Voor 72% gewijzigd door Gorefest op 03-12-2002 09:39 ]

Verwijderd

Ik vind de foto's echt tegenvallen, kom op, jullie zien toch zelf ook wel dat een sfeer ver weg is?! Geen enkele foto spreekt mij echt aan ... Ik hoop dat ik nog wat betere tegenkom de aankomende dagen!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 09:43:
Ik vind de foto's echt tegenvallen, kom op, jullie zien toch zelf ook wel dat een sfeer ver weg is?! Geen enkele foto spreekt mij echt aan ... Ik hoop dat ik nog wat betere tegenkom de aankomende dagen!
Waar is jouw foto dan als je het zo goed weet? ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 09:43:
Ik ben heel benieuwd naar die foto van jou, want zo te horen heb je jezelf al als winnaar uitgeroepen. Heb alleen helaas nog niks gezien.
Misschien kun je iets betere kritiek geven als "geen sfeer" :?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ga dit weekend wel eventjes wat ideetjes uitwerken...

Arrived anxious, left bored

• salutem
Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/media2.jpg

nieuwe poging :P Reklame = Communicatie

Erm titel ?

Grote poster ! :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• maca
  • Laatst online: 30-04-2022
ok 1 stem heb je voor een poster met knappe jongen :) ;) (alleen jammer van die oksels)

edit: ik vergat m'n werkelijke vraag helemaal:
Waar heb je die eigenlijk gemaakt? Je vorige foto was ook al erg amerikaans.

[ Voor 43% gewijzigd door maca op 03-12-2002 14:15 ]

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

maca schreef op 03 December 2002 @ 14:14:
ok 1 stem heb je voor een poster met knappe jongen :) ;)
ooooh, is dat een jongen? :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, anders had ze wel erg kleine tieten :|
Dat okselhaar was ook een hint, verder was het idd niet zo duidelijk ;)

Verwijderd

Arfman schreef op 03 December 2002 @ 14:24:
Ja, anders had ze wel erg kleine tieten :|
Dat okselhaar was ook een hint, verder was het idd niet zo duidelijk ;)
:D _/-\o_

• salutem
Waar is het ?
Staat er bij ! :P
Houston St. NYC zie chrysler building links in de achtergrond.

[ Voor 33% gewijzigd door salutem op 03-12-2002 16:48 ]

• salutem
Btw zn naam is kelly ! :P

Verwijderd

Btw salutem leuke pic van die ADF meeting ;)

• salutem
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 18:04:
Btw salutem leuke pic van die ADF meeting ;)
Cool Raoul

Jammer dat ik geen pics heb gemaakt van me broer die iemand tig keer neerhoekte om iets gratis dat op de grond lag :P

• Erikie
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

hej.. potverdorie. ik ben mijn oplader vna m'n batterijen kwijt :( (a40).. maar ik heb wel een goed ideeee!!

traktor scratch!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
vertel...

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk thema jongens?

Verwijderd

Ik heb wel een idee, maar de sinterklaas-surprises hebben nu een grotere prioriteit... :+

Verwijderd

Valt wel mee, maar december is een drukke maand, en niet iedereen heeft de tijd om foto's te nemen.

Verwijderd

Wilde dit keer ook eens echt meedoen met een foto inzenden; maar moet zeggen dat ik dit persoonlijk wel een erg moeilijk thema vind...
Ik zal proberen wat te maken en wellicht zien jullie van mij dit keer een foto hier verschijnen...

• LoneGunman
  • Niet online
Leuk thema/onderwerp, geeft eens stof tot nadenken :)

Verwijderd

salutem schreef op 03 December 2002 @ 18:43:
[...]

Cool Raoul

Jammer dat ik geen pics heb gemaakt van me broer die iemand tig keer neerhoekte om iets gratis dat op de grond lag :P
Cool Raoul ?
Ik heet geen Raoul 8)

Verwijderd

Topicstarter
So what Morad?
:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:21 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik heb een vraagje over het fotograferen van mensen. Moet je altijd toestemming vragen wanneer je iemand op straat fotografeert en daarna op internet (hier dus) publiceert? Vanaf welke groepsgrootte hoeft dat eventueel niet?

Verwijderd

Topicstarter
Da's een goeie vraag. Ik heb een paar contests eerder een foto verwijderd omdat er een zwerver op stond die lag te slapen.

Ik vind het onkies om een foto op internet te plaatsen van iemand
• die dat zelf niet weet
• die er niet op z'n gunstigst uitkomt
• en/of die duidelijk het onderwerp van de foto is.

Je hoeft natuurlijk niet toevallige passanten te vragen of ze bezwaar hebben. Meestal is ook een foto waar iemand duidelijk op staat en onderwerp is niet verkeerd. Er mag ook best een zwerver op een foto liggen te slapen, maar dan als hij niet duidelijk het onderwerp van de foto is.

In het thema grijs en grauw had die betreffende foto alleen gemogen als duidelijk was vermeld dat er toestemming was gegeven door de zwerver.

Het sleutelwoord is, denk ik, respect. Het zal niet altijd even duidelijk zijn en meningen zullen verschillen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:42 ]

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Hmm zo had ik een keer op het station dat iemand zomaar foto's van mij begon te maken.
Ik vond het nogal vaag, toen vroeg ie zelfs ofdat ik in de lens wou kijken en lachen.
Toen vroeg ik maar eens waar dat voor was, bleek dat hij met iets bezig was waarvoor hij wachtende mensen aan het fotograferen was.
Nouja ikheb hem zijn gang maar laten gaan maar vond het wel vaag.
Hij vroeg wel of ik een foto wou hebben dan zou hij mij die opsturen maar heb ik niet gedaan.

Misschien hebben ze mij ook wel ergens op zo'n billboard gezet 8) :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:38:
Da's een goeie vraag. Ik heb een paar contests eerder een foto verwijderd omdat er een zwerver op stond die lag te slapen.
Ooit van Bumfight gehoord.

• MauriX
Bling Bling is smoking crack
Rufus "The Stuntbum" Is breaking his neck!

Die lui zijn echt maf! Wel lachen, maar wel grof!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 11:26:
[...]

Ooit van Bumfight gehoord.
Nee, wat is dat?

Verwijderd

Titel: Post; Kaarten en brieven
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/Got/Digicontest/communicatie.jpg
Canon powershot s30: 1/8e sluitertijd. F2.8, Daglicht

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
leuk stilleven. Ik zie niet veel communicatie eigenlijk. Die dinges op de voorgrond draagt ook niet bij aan het thema. Ik denk dat een stilleven met ansichtkaarten wel kan, maar dan moet er toch écht iets meer gebeuren dan wat ik hier zie. Als ik vraag: 'wordt hier gecommuniceerd?' dan is voor mij het antwoord 'nee'. Probeer het idee verder uit te werken.
Tipje? nou ik kan me zo voorstellen dat een ansichtkaart met iets leuks op de deurmat al een heel ander beeld geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:22 ]

• spacy

spacy

+++

inderdaad dat blauwe ding is een soort stempelkussen voor ansichtkaarten lijkt me,
als iemand ze nu aan het schrijven is of een postbode die ze bezorgd, of dat ze zoals kheperi al zegt op de deurmat liggen, lijtk het mij ook meer op communicatie,

dit shot is btw ook een close up, en ik had iets begrepen van dat dat niet de bedoeling was ?

Verwijderd

Gorefest schreef op 03 december 2002 @ 00:16:

[afbeelding]

zeer origineel :) de beste tot nu toe

Verwijderd

spacy schreef op 05 december 2002 @ 16:50:
inderdaad dat blauwe ding is een soort stempelkussen voor ansichtkaarten lijkt me,
als iemand ze nu aan het schrijven is of een postbode die ze bezorgd, of dat ze zoals kheperi al zegt op de deurmat liggen, lijtk het mij ook meer op communicatie,

dit shot is btw ook een close up, en ik had iets begrepen van dat dat niet de bedoeling was ?
Bedankt voor de opbouwende kritiek. +1 voor nuttige post :)
Ik ga m'n idee aanpassen maar proberen de sfeer te behouden.

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

spacy schreef op 05 December 2002 @ 16:50:
Close-ups zijn geen probleem, het was het vorige contest waarin ze verboden waren :)

• MauriX
Bumbfight is een belachelijke video, waarin ze zwervers voor geld en crack extreme dingen laten doen. Zoals elkaar het been breken, tanden eruit trekken bij zichzelf, groot het woord BUMFIGHT op hun voorhoofd laten tatoeren. Echt maf. Eigenlijk veel te grof, en absurt. MAar als je het ziet, moet je uiteraard lachen. Misschien wel omdat het te grof is.

www.bumfights.com

Verwijderd

MauriX schreef op 06 December 2002 @ 20:11:
Bumbfight is een belachelijke video, waarin ze zwervers voor geld en crack extreme dingen laten doen. Zoals elkaar het been breken, tanden eruit trekken bij zichzelf, groot het woord BUMFIGHT op hun voorhoofd laten tatoeren. Echt maf. Eigenlijk veel te grof, en absurt. MAar als je het ziet, moet je uiteraard lachen. Misschien wel omdat het te grof is.

www.bumfights.com
:o :o :o Lachen?? Ik begin hier te :'( :/ :| :r

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moeilijk thema hoor. Ik loop al de hele week te verzinnen wat nou leuk zou zijn op te fotograferen. De huidige inzendingen zijn erg matig naar mijn mening. Maar het is iig een goede uitdaging :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Toch is er best wel veel mogelijk. Ik denk dat dit wel een mooi thema is voor geenceneerde foto's. Ik heb wel wat ideeën voor foto's die je normaalgesproken alleen maar bij uitzonderlijk toeval zou kunnen maken, maar die wel in scene te zetten zijn. Nee ik vertel niks. Dan maai ik misschien weer nét het gras voor de voeten van een ander weg.
Denk aan communicatiemiddelen en denk aan een leuke situatie rondom dat middel en zet het in scene (met dingen en/of mensen). Volgens mij is kan dat prachtige foto's opleveren.

Verwijderd

Ik heb ook nog wel een leuk idee, maar nog geen tijd gehad om het uit yte voeren.
Maar volgende week gaat het zeker lukken.

• MauriX
Ik vind het ook een moeilijk thema. Jammer dat het nog niet zo wil vlotten met de inzendingen. Wie is ook alweer de winnaar van vorige maand? Ben er wel benieuwd naar. Iemand een link naar het topic?

Verwijderd

Ik heb wat andere ideeen en tijd over, wellicht schiet ik nog wat. Tis over het algemeen lastig om mensen te schieten want dat zul je toch echt netjes moeten vragen, ik bedoel een bloem zal niet klagen als je er riant voor gaat staan met je statiefje :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik kan echt nog geen enkele goede foto bedenken. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mij lag, maar er zijn nog steeds niet veel foto's.
"Communicatie" is zodanig abstract, dat het bijna onmogelijk is om daar een foto van te maken. Helemaal onmogelijk om daar ook nog een goede foto van te maken...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Whooot ik heb 't voor elkaar gekregen een (low-budget) digi-cam van m'n werk meej. Ik heb vorige keer (november) echt genoten van dat topic. Mooie foto's gezien, ik hoop deze maand (voor 't eerst) ook zelf eens iets te posten wat hopelijk bij dit thema aansluit, maar kan nog niet echt veel vinden.

Tot slot heb ik nog 1 vraagje met betrekking tot het 'thema' van deze maand; mag NON-verbale communicatie ook?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste