[interesse poll] ><treme Baybus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Topicstarter
The Undertaker schreef op 17 januari 2003 @ 13:49:
Heb je inmiddels al bericht gehad van de importeur?
Ik zou gisteren of uiterlijk vandaag de lijst met prijzen ontvangen... En nog steeds niets ontvangen. Zucht... Het zit niet erg mee. Want ALS ik die lijst terug krijg, dan zul je zien dat er sommige componenten niet lverbaar zijn door DIE importeur, en dus moet ik in dat geval alsnog alternatieven zoeken. Veel geld zal het niet schelen, dus ik denk dat ik voor die paar laatste onderdelen gewoon naar Farnell ofzo stap.... Die prijzen zijn online beschikbaar en ALS ik vandaag de lijst nog ontvang dan heb ik denk ik maandag de definitieve prijzen. Daarvoor dan hopelijk al wel de prijzen van de losse LCDs en LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30012

das mooi !!! nog updates qua hw/sw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30012 schreef op 17 januari 2003 @ 20:29:
das mooi !!! nog updates qua hw/sw?
Helaas niets.... de afgelopen tijd weer een stuk minder tijd gehad om eraan te werken... Ik ben ook nog druk bezig met b.v. het serieel interfaceing document, ook moet ik nog een bouwbeschrijving maken enz enz enz :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 20:21
Vandaag de laatste dag dat de interesse pol open is. Nog geen prijs info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds geen info :'(

Kom we nemen nog maar weer eens contact op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DE PRIJZEN ZIJN BINNEN !!!

Helaas geen LEDs, de aantallen zijn daarvoor te klein... (dan moet ik echt in de 1000en bestellen). De prijzen van de LCD's komen nog na....

Verder heb ik nu ALLE prijzen, op de "molex" connectoren na (de females dan, die zijn verdomd rottig te krijgen :( ). Ik gok voorlopig dat ze rond de 1,5 euro per stuk kosten, zodat ik toch al een prijs kan berekenen (ik zal daar hoogstens 0,20 euro naast zitten gok ik, dat vind ik te overzien)

Zodra ik tijd heb ga ik aantallen verrekenen met bezorgkosten en dergelijke en gaat de echte IA van start!!!

Het ziet ernaar uit dat ik die 8 euro er nog wel af ga krijgen op het 1e oog :9

binnenkort Meeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 21-01-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30685

wOOt :D
eindelijk de prijzen, nu snel de IA starten hé ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 21 januari 2003 @ 16:39:
wOOt :D
eindelijk de prijzen, nu snel de IA starten hé ! ;)
Absoluut, ik moet nog doorkloppen aan het interface document, de bouwbeschrijving en de laatste resten code :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 20:21
Ik kan niet wachten totdat ik de definitieve bestelling kan doorgeven, en kan betalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

nog 4 weken wachten

worden de printen eerder verstuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w00Dy schreef op 21 januari 2003 @ 22:11:
nog 4 weken wachten

worden de printen eerder verstuurd ?
Nee, pas als de IA gesloten word ga ik printen bestellen, vanwege de aantallen (een enkele PCB laten maken is stervensduur). Ongeveer 3 weken na de sluiting van de [IA] zijn de PCBs er als eht goed is. Het is dan nog even de vraag of alle onderdelen er dan al zijn (ik hoop zelf van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na veel wikken en wegen denken en doen heb ik de volgende definitieve prijzen:

- Atmel ATmega32-16PC - €14,54 - niet veel goedkoper dan de geduimde €15, maar dit is dus wel een variant die 2x zo snel loopt, 2x zoveel Flash, 2x zoveel EEPROM en 2x zovel RAM heeft == (nog) meer features mogelijk voor nog iets minder geld ook :P
- Overige Onderdelen - €27,50 - Iets goedkoper als volgens de poll, allemaal kwaliteit parts (geen pruts ic-voetjes enzo) :)
- PCB - €9,42
- RS232 cable - €6,12 - Stevig goedkoper als volgens de poll, ik dacht dat SUB-D duurder was >:)
- Assemblage - €10,00 - Volgens de poll 23 te bouwen, ik heb erover gedacht de prijs te verhogen omdat ik dit ERG veel werk vind, maar heb toch besloten het 10 euro te houden (voorkomt verbrande PCBs ;) )

Morgen ga ik alles opstarten voor de IA, toestemming vragen, netjes editen enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Damn, 10,42 Euro goedkoper geworden _/-\o_
Vind het wel tof dat je het assembleren niet duurder maakt, want het lijkt me inderdaad takke veel werk... Ben bang dat ik het ook heb opgegeven om het te laten assembleren... Maar durf het zelf echt niet aan, ben nog een ontzettende soldeer-noob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Tarin

Just plain weird.

Nog even een vraagje..
Als je zo bestelt zitten er iig geen LEDjes, geen tempsensors en geen LCD'tje bij, dat had ik geloof ik begrepen. Zijn er nog meer dingen die men al in huis moet hebben?

Kan je het ding trouwens gewoon via de seriele kabel 'flashen'? Of heb je daar een aparte progger voor nodig?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 23 January 2003 @ 11:09:
Nog even een vraagje..
Als je zo bestelt zitten er iig geen LEDjes, geen tempsensors en geen LCD'tje bij, dat had ik geloof ik begrepen. Zijn er nog meer dingen die men al in huis moet hebben?
Eigenlijk niet.... Je moet de print ergens in je kast ophangen met beugeltjes ofzo... Ook als je leds/knopjes/LCD gaat monteren moet je daar natuurlijk draadjes tussen futselen...
Kan je het ding trouwens gewoon via de seriele kabel 'flashen'? Of heb je daar een aparte progger voor nodig?
Op proto #2 (waar ik het meeste mee getest heb) zit nog een "ISP programmer cable" aansluiting, die moest via een speciaal kabeltje naar een printerpoort in het geval dat je flashen wou. Echter met de upgrade naar een ATmega (die een bootloader heeft), heb je NIETS meer nodig om te flashen, oftewel JA je kunt direct door de seriele kabel flashen. Ik heb daarvoor al een windoze tooltje geschreven, dat kan de versie van de hardware, van de software en van de bootloader opvragen, en natuurlijk de flashROM opnieuw flashen >:)

Daarnaast is hij "fool-proof", want zelfs na een milukte flash kun je eenvoudig
recoveren!

Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/baybus/images/FlashTool.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 23-01-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 00:36
Hoe modulair ga je de IA precies opbouwen? Het liefst zou ik zien dat je veel componenten los kan bestellen. Ikzelf heb namelijk geen behoefte aan die molex-connectors, die toch vrij prijzig zijn. Ook heb ik totaal geen fans met rpm-meting dus de componenten daarvoor zou ik gewoon weg willen laten.

Dan wordt de X-bus pas echt customizable. Klein ideetje over verschillende bestelartikelen:

- PCB
- Microcontroller + Serieel Interface
- Fan-trap
- RPM meting
- Molex connectors
- RS232 Kabel
- Tempsensors

Als je het zo uitsplitst heb je ook nog kans dat mensen voor hun eigen projectje iets willen bestellen en dat komt weer ten goede voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60374

Easy rulez !

:p

Kan al niet meer wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mennootje schreef op 23 January 2003 @ 12:25:
Hoe modulair ga je de IA precies opbouwen? Het liefst zou ik zien dat je veel componenten los kan bestellen. Ikzelf heb namelijk geen behoefte aan die molex-connectors, die toch vrij prijzig zijn. Ook heb ik totaal geen fans met rpm-meting dus de componenten daarvoor zou ik gewoon weg willen laten.

Dan wordt de X-bus pas echt customizable. Klein ideetje over verschillende bestelartikelen:

- PCB
- Microcontroller + Serieel Interface
- Fan-trap
- RPM meting
- Molex connectors
- RS232 Kabel
- Tempsensors

Als je het zo uitsplitst heb je ook nog kans dat mensen voor hun eigen projectje iets willen bestellen en dat komt weer ten goede voor de prijs.
Ik heb tot nu toe in de poll al een splitsing, die blijft sowieso bestaan, en word misschien uitgebreidt. Ik heb al los:

- PCB
- Microcontroller
- Overige componenten
- RS232 kabel
- assemblage

Wat jij voorstelt is op zich wel interessant, als ik losse trappen lever en losse molexen, kun ja wat kosten besparen. Echter vaak zijn die kosten echt minimaal... Een losse trap kost wel iets van 3 euro, dus als je er maar 2 wil ipv 4 bespaart dat wel 6 euro ofzo... (ff losse pols prijzen hoor). De seriele driverchip doe ik niet apart denk ik, die heeft iedereen sowieso nodig (Anders kun je vrijwel nix). RPM meting is ZO goedkoop dat ik die ook op de "berg" hou (kost onder de halve euro).

De molexen is nog een probleem; ik doe mijn best ze te vinden, de importeur kon alleen de voedingsmolex leveren (die je ook vind op harddisken maar dan rechtop staand). De inverse daarvan is VEEL moeilijker te krijgen, AMP heeft ze wel, maar zelfs zaken als Farnell hebben ze NIET :'( . Dus zelfs ALS ik ze ergens vind, kosten ze al gauw 1,5 euro het stuk (ik heb ze nu voor 2 euro per stuk berekend). Dus wellicht interessant om apart te doen, of ik doe het anders: Koop een female-molex voor kabelmontage, soldeer daar 4 stukken massief draad in en voila! Dan kosten ze ineens nog maar zo'n halve euro per stuk, maar echt stevig en "Waggelvrij" is het niet |:(

Ik zal proberen een flexibele splitsing te realiseren, ik maak het ook niet TE flexibel want naast dat dat veel werk is, zit ik ook met minimale bestelhoeveelheden. B.v. de voedings-molexen, daar moet ik er minimaal 100 van afnemen. Ze zijn dan ook wel zo sch**tgoedkoop dat ik denk ik de overige 50 gewoon overneem, maar als dadelijk bijna niemand ze wil hebben zit ik toch een btje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
hmm, 10 euro ervanaf, en misschien nog meer door de molexen.....

misschien ga ik toch weer de IA joinen ;) :9~

ervanuit gaand dat je voor een normale baybus (zelfbouw) ook al iets van 30 pleuro kwijt bent aan mooie knoppen/schakelaars/potmeters.

wordt het misschien toch nog aantrekkelijk :)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30685

hoeveel word de totaal prijs nu als ik hem zelf in elkaar zet ...?
Ik koop hem zowiezo hoor, maar ff handig om te weten dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16454

- Atmel ATmega32-16PC - €14,54
- Overige Onderdelen - €27,50
- PCB - €9,42
- RS232 cable - €6,12
Totaal: 57.58 Euro
Dat is dus de komplete unit maar zonder: lcd, temp.sensors, leds, knopjes. Dus alles wat je er aan hangt komt er nog bij (correct me if I'm wrong!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tanx voor deze prachtcalculatie :D

Door de molexen en de eindtrappen als apart bestelbaar item op te nemen, kun je nu ook een 2 kanaalsversie zonder molexen bestellen! Later is die nog wel uitbreidbaar natuurlijk, als je zelf de spullen erbij koopt (allemaal standaard spul) :9

Ik heb ff geteld, en ik kom op de volgende grand totals:

- Compleet bouwpakket = €57,58
- Compleet gebouwde X-Bus = €67,58
- 2 kanaals minimale versie = €28,60
- 2 kanaals minimaal + kabel = €34,72
- 2 kanaals gebouwd = €44,72

Ik hoop dat vooral deze minimale versie nog wat extra mensen over de streep trekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Poll is afgesloten... De [IA] is gestart!!!!! :P :9

De GoT draad voor de echte [IA] vind je HIER

Daar kun je naast vragen over de [IA], natuurlijk ook terecht voor vragen over het meeliften van Atmel AVRren anders dan de ATmega32-16PC, technische vragen over de X-bus zelf, enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 08:36
Is het mogelijk om in een enveloppe te verzenden?
Ik hoef namelijk alleen een paar molex connectors te hebben, voor een ander project, en om dan daarvoor 7 euro verzendkosten te betalen :P

Kunnen wij als Nederlanders bdw niet 'heel europa' kiezen? Is goedkoper, en NL ligt in Europa he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zit je nu niet in de verkeerde draad te posten? :?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 08:36
SlinkingAnt schreef op 27 January 2003 @ 21:54:
Zit je nu niet in de verkeerde draad te posten? :?
Jah, zag ook pas net daarna dat er een nieuwer topic is, zal het daar ook maar ff posten....
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.