[interesse poll] ><treme Baybus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 20:21
Anoniem: 35245 schreef op 03 december 2002 @ 13:27:
Cewl! In de ><-bus II wil ik ook IrdA gaan supporten of is deze via RF?
RF op USB >:) De bedoeling is dat ik straks alles via de AB kan bedienen })

[ Voor 18% gewijzigd door Underground75 op 03-12-2002 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lethal schreef op 03 december 2002 @ 13:54:
Is dit nou alleen het printje of ook alle electronica erop? Want een lcd enzo heb ik allemaal al.

Is het mogelijk alleen het printje te krijgen?
Jup, kijk maar op laupro

[ Voor 85% gewijzigd door SlinkingAnt op 03-12-2002 14:15 . Reden: ff quote toegevoegd ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Anoniem: 35245 schreef op 29 november 2002 @ 10:18:
[...]

Ja, ik heb al zitten denken of het mogelijk is een "no budget" variant te maken. Maar veel lager dan een euro of 50 is het moeilijk. Misschien dat het lukt bij een grote oplage (wie weet hoeveel het er nog gaan worden??) om een basic unit neer te zetten voor 35-40 euro....
kijk, bij dat soort prijzen begin ik ook dingen te overwegen ;)
als het totaal [wel zelf bouwen nat.] onder de 45 euro komt, heb ik wel interesse ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb wel interesse.... Kan er misschien ook nagedacht worden voor de minder handige tweakers voor een all-in-one-aansluiten-en-lopen-oplossing. Dus eventueel met een oplossing die rechtstreeks in een 5,25" slot past. waardoor je alleen nog even de kabels hoeft aan te sluiten? Dat zou ikzelf prettiger vinden.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
MR_VIPER schreef op 03 december 2002 @ 15:43:
Ik heb wel interesse.... Kan er misschien ook nagedacht worden voor de minder handige tweakers voor een all-in-one-aansluiten-en-lopen-oplossing. Dus eventueel met een oplossing die rechtstreeks in een 5,25" slot past. waardoor je alleen nog even de kabels hoeft aan te sluiten? Dat zou ikzelf prettiger vinden.
dat noem ik geen tweakers meer :+ (just kiddin')

maar het zou idd wel makkelijk zijn, alleen niet helemaal haalbaar denk ik....

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Tarin

Just plain weird.

MR_VIPER schreef op 03 december 2002 @ 15:43:
Da's moelijk, dan willen anderen weer een 3.5", of een Chieftec blauwe, of een LianLi-alu-look.

Ik denk dat je toch zelf de knoppen zal moeten kopen en inbouwen (en da's veel gaver: dan heb je tenminste iets unieks ;))

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Topicstarter
Die goedkopere versie daar ga ik mijn best voor doen... Op dezelfde PCB (is goedkoper EN uitbreidbaar) maar dan besparen op onderdelen die niet expliciet nodig zijn...

Dat voormonteren in een bayfront heb ik expres nooit aangeboden, het is alleen te doen als er zeer veel dezelfde zijn (massaproductie anders is het onbetaalbaar), en omdat geen enkele tweaker gelijk is lijkt me dat een onhaalbare kaart. Een troost: Je KUNT een ><-bus ook ZONDER frontmontage probleemloos gebruiken omdat je hem perfect kunt instellen via windoze software!

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 03-12-2002 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ff wat vraagjes over de ><treme baybus:

1. hoeveel wat kan er op de fan uitgangen?

2. hoeveel wat/ampere kan er op de led uitgangen en zijn deze 12/5v (om eventueel meer ledjes aan te hangen)

3. kan je ook zeggen tegen de leds van: jij moet aanfaden, en dan jij weer aan, en dan jij weer uitfaden, en aan, enz, dus in feite je eigen knightrider/ledfade maken?

4. zelfde als 3, maar dan op de fan/ccfl aansluitingen

5. is het mogelijk om de led's als vu-meter te bebruiken voor audio/HD/cpu use, 8leds zou daar wel mooi voor zijn.

6. zijn de led-aansluitingen ook geschikt om een ccfl aan te sluiten, met of zonder relais.....

ik hoop dat je wat antwoorden voor me hebt, ik wil namelijk nogal wat dingen gaan aansturen in m'n kast:
2 groepen ccfl's, 2 groepen leds, 2 groepen fan's, en die moeten ook nog een leuk showtje gaan geven... ik heb daar nu een led/ccfl fade printje voor van Exter, maar als het software matig zou kunnen, dan zou het nog véél mooier zijn :D

[ Voor 5% gewijzigd door -JB- op 03-12-2002 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 03 december 2002 @ 21:57:
ff wat vraagjes over de ><treme baybus:
Eèèèèn wat antwoordjes:

Q1. hoeveel wat kan er op de fan uitgangen?
A1. In principe heb ik dat nog niet vastgesteld. Wel gemeten dat bij een belasting van 500mA bij 95% PWM (is ongeveer 11V) de FET niet voelbaar warmer werd. Mijn schatting is (zeker als je er een koelvin opzet) 5A bij 12V geen enkel probleem zal zijn, mogelijk zelfs 10A of meer. Ik zal nog wel eens een lasttest gaan draaien met een paar stevige draadgewonden weerstanden als load. Is niet helemaal "eerlijk", want een fan is een inductieve load, maar geeft wel een goed beeld denk ik.

Q2. hoeveel wat/ampere kan er op de led uitgangen en zijn deze 12/5v (om eventueel meer ledjes aan te hangen)
A2. Elke LED uitgang kan 20mA sinken, dus je sluit de leds aan op +5V, en de LED output trekt de LED laag op het moment dat de LED branden moet. Het signaal is net als de FAN uitgangen gemoduleerd op 122/244 of 488 Hz, waardoor je elke LED afzonderlijk in 256 intensiteiten kan laten branden. Wil je meer vermogen trekken uit een dergelijke output, moet je er zelf een transistor o.i.d. achter bouwen (je kunt in SW de output inverteren dus dat is niet het probleem)

Q3. kan je ook zeggen tegen de leds van: jij moet aanfaden, en dan jij weer aan, en dan jij weer uitfaden, en aan, enz, dus in feite je eigen knightrider/ledfade maken?
A3. Er komt ondersteuning voor maximaal 2 BARs. Elke LED kun je toewijzen als zijnde deel van een bar. Het bartype kun je ook instellen, waaronder een knightrider en een fadeing knightrider. Ook volume bars zijn ondersteund, die kunnen left/right of centre geörienteerd zijn. Meer bartypes kan ik op verzoek toevoegen :D

Q4. zelfde als 3, maar dan op de fan/ccfl aansluitingen
A4. Je kunt de FAN outputs niet koppelen naar een bartype. Fadeing is ook (nu) niet voorzien. Wel kun je de via software elke fan output uit of inschakelen, of op een bepaalde PWM waarde instellen. Ook kun je een FAN output koppelen aan een alarm of warning.

Q5. is het mogelijk om de led's als vu-meter te bebruiken voor audio/HD/cpu use, 8leds zou daar wel mooi voor zijn.
A5. Dat kan dus. Dan wijs je alle LEDs toe aan een BAR, je kiest het bartype en daarna moet je nog de BAR source aanwijzen. De source kan zijn een HDD activity input, een gemeten temperatuur, de huidige PWM stand van een fan of het toerental van een fan. Ook kun je via een serieel commando de waarde die de bar moet weergeven doorsturen (dit b.v. voor CPU load of audio). Ook kun je 2x een bar definieren vban elk 4 LEDs. Daarmee kun je b.v. een stereo audio bar realiseren. Let wel dat de Baybus al zijn eigen meetwaardes al weergeeft op de bar bij opstarten, maar dat voor CPUload/audio dit pas het geval is als je je applicatie hebt opgestart die die info doorstuurt naar de ><-bus (de ><-bus zelf heeft namelijk totaal geen weet van audio/CPUload). Ik heb wel wat experimentjes lopen om b.v. audio aan de sluiten op een temperatuur sensor input, dat werkt wel... Dan kun je dus wel dit "autonoom" regelen. CPU load *ZOU* misschien zelfs mogelijk zijn om autonoom te meten, maar dan maak ik gebruik van een tekortkoming in mijn eigen PC: Als de CPU-load toeneemt, gaat mijn +12V lijn omhoog omdat de voeding bijregelt :P !!! In principe kanik dus aan de hand van de 12V lijn mijn CPU load afwegen maar dit is meer "fun" dan betrouwbaar.... Al werkt het wel heel goed trouwens :9:9

Q6. zijn de led-aansluitingen ook geschikt om een ccfl aan te sluiten, met of zonder relais.....
A6. Dat kan, maar doen moet je idd zelf een mosFET, of transistor-relais combinatie eraan bouwen. De FAN outputs kun je wel configureren als RELAIS-OUTPUT, waarmee ze alleen nog maar AAN of UIT kunnen. Daar kun je direct een 12V CCFL op aansluiten.
ik hoop dat je wat antwoorden voor me hebt, ik wil namelijk nogal wat dingen gaan aansturen in m'n kast:
2 groepen ccfl's, 2 groepen leds, 2 groepen fan's, en die moeten ook nog een leuk showtje gaan geven... ik heb daar nu een led/ccfl fade printje voor van Exter, maar als het software matig zou kunnen, dan zou het nog véél mooier zijn :D
Precies. Doelstelling is dat je met puur configureren van de ><-bus alles kunt maken wat je maar wil, zo te zien worden al je wensen wel ondersteund met weinig extra hardware... De 2 groepen fans en 2 groepen CCFLs kun je direct "koud" op de FAN outputs aansluiten, de 2 groepen LEDs kunnen er dus maximaal 8 verschillend zijn... Je kunt met de ><-bus dus wel 16 LEDs aansturen, maar dan zijn elk LEDpaartje tegelijk branden (met een maximum van 20mA totaal per LED output als je niet buffered via een transistor)

Wil je nog meer show (b.v. met 10 RGB LEDs) kun je denken om er een ><-LEDbar achter te plaatsen, die ik hopelijk binnenkort wat leven ga inblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook nog een update:

Op verzoek heb ik een LM35DZ temperatuursensor getest op een meetingang van de ><-bus, en die doet het perfect. Ze kosten per 1000 0,89 USD. Het zijn lineaire halfgeleider sensoren, die bij 0 graden 0mV afgeven, en daarna met exact 10mV/graad oplopen. Ik heb de samples nu in TO-92 behuizing (populair gezegd een BC547 transistor behuizing)

De kwadratische correctiefactor (a) in het configtool op 0, de offset ( c ) ook op nul, de B-factor als enige niet op 0... (de ><-bus lineairiseert zijn sensorinputs via ax2 + bx +c )

Als er mensen zijn die interesse hebben, voeg ik ze wellicht toe aan de poll en uiteindelijk ook aan de IA....!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Da's handig! Dan hoeven we zelf niet meer naar die sensortjes op zoek.

Ik weet niet precies wat je met de behuizingen bedoelt, maar zijn dit platte sensortjes (dus die je mooi onder je cpu kan plakken) of bolle sensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Anoniem: 35245 schreef op 04 december 2002 @ 08:44:
[...]

Eèèèèn wat antwoordjes:

(hier stond heel veel text)

Precies. Doelstelling is dat je met puur configureren van de ><-bus alles kunt maken wat je maar wil, zo te zien worden al je wensen wel ondersteund met weinig extra hardware...

(hier stond nog meer text)
kijk, dan is die ><treme baybus van jou dus psies wat ik nodig heb, ga ik me meteen aanmelden bij die Pol die er op laupro loopt, hardstikke bedankt voor je antwoorden :D

zou het ook mogelijk zijn om van die platte temperatuur sensors aan de IA toe te voegen? want die zijn volgends mij niet bij mijn localeelectro boer te te krijgen (of misschien wel, maar dan voor 10 euro p/s ofzo :( )

[ Voor 19% gewijzigd door -JB- op 04-12-2002 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tarin schreef op 04 December 2002 @ 09:08:

Ik weet niet precies wat je met de behuizingen bedoelt, maar zijn dit platte sensortjes (dus die je mooi onder je cpu kan plakken) of bolle sensors?
De behuizing is hetzelfde als kleine transistors, dus ongeveer 5 mm breed en 3 mm dik, met een bolling aan 1 kant. Je kan ze dus niet onder de CPU plakken. Maar waarschijnlijk zijn er wel sensoren met dezelfde karakteristiek in andere (platte) behuizingen.

En EasY, ik denk niet dat het meten van de CPU-load via de 12 V-lijn erg nuttig is, elke voeding zal anders reageren. Mijn voeding reageert er zelfs helemaal niet op, die heeft 2 aparte regelcircuits :7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 04 December 2002 @ 09:08:

Dat zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.buxcommco.com/page3/to92_small.gif

Dus plat kantje en bol kantje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 35245 schreef op 04 december 2002 @ 12:18:
[...]

Dat zijn deze:
[afbeelding]

Dus plat kantje en bol kantje :D
Ooowh, een transistor-behuizing, zeg dat dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demoniac schreef op 04 december 2002 @ 09:44:
[...]
De behuizing is hetzelfde als kleine transistors, dus ongeveer 5 mm breed en 3 mm dik, met een bolling aan 1 kant. Je kan ze dus niet onder de CPU plakken. Maar waarschijnlijk zijn er wel sensoren met dezelfde karakteristiek in andere (platte) behuizingen.
Ik zal wel eens zoeken naar ultra-platte temp. sensoren.
En EasY, ik denk niet dat het meten van de CPU-load via de 12 V-lijn erg nuttig is, elke voeding zal anders reageren. Mijn voeding reageert er zelfs helemaal niet op, die heeft 2 aparte regelcircuits :7
Ja inderdaad... Maar het leuke is dus dat je een temperatuur sensor input op de ><-bus via de formule y = ax2+bx+c kunt configureren. Dus iedereen kan het matchen naar eigen wens...

Maar je hebt gelijk, het is een beetje raar misbruik van de tekortkomingen in je voeding :D .... Maar zoals gezegd je kunt er leuk mee spelen (vooral als je een no-budget krap bemeten voeding hebt)

BTW een alternatief voor vermogensmeting is het opnemen van een shunt in je 12V of 5V lijn. Zorgt ervoor dat er bij nominale stroomopname enkele tientallen millivolts over vallen (je pc merkt dat niet), voer die in naar een sensor input, en je kunt de stroom meten door die 12 of 5 v lijn >:)

Aangezien de sampling van 0...2,56 volt in 1024 stappen gaat, is je resolutie ongeveer 2,5mV per stap, ruim voldoende voor een goede stroommeting!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 04 December 2002 @ 12:22:
[...]

Ooowh, een transistor-behuizing, zeg dat dan :P
duuuuuh
(populair gezegd een BC547 transistor behuizing)
hahahahaa LOL

ik kijk wel voor platjes..... :P

Edit:

De LM35 is sowieso ook in narrow SOIC behuizing te krijgen, errug klein maar je kunt er draadjes aan pielen:

http://www.national.com/packaging/folders/m08a.html

In dit package kost hij per 1000 0,80 USD >:)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook zijn er temp. sensoren te krijgen in sot-23 behuizing. Ter indicatie:

Dat ziet er dus ZO uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.angliac.co.uk/news_link_graphics2/343.jpg

Die zijn zo klein, die frommel je echt OVERAL tussen he :9

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Afbeeldingslocatie: http://www.angliac.co.uk/news_link_graphics2/343.jpg
damn, hoe ga ik die solderen 8)7, maar klein zijn ze iig wel :D

ik dacht eigenlijk meer aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/413-443G.JPG
voor meer info zie: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=443

deze zitten ook bij het vantec nexus multifunction panel. en die passen ook echt OVERAL tussen. maar 6.49 is wel een beetje veel als je er 4 nodig hebt :(

als die dingen van jou een beetje te solderen zijn dan vind ik die een beter idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 04 December 2002 @ 15:22:
[afbeelding]
damn, hoe ga ik die solderen 8)7, maar klein zijn ze iig wel :D

ik dacht eigenlijk meer aan zoiets:
[afbeelding]
voor meer info zie: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=443

deze zitten ook bij het vantec nexus multifunction panel. en die passen ook echt OVERAL tussen. maar 6.49 is wel een beetje veel als je er 4 nodig hebt :(

als die dingen van jou een beetje te solderen zijn dan vind ik die een beter idee :D
Ja, sot-23 is wel soldeerbaar hoor... Eigenlijk moet je ze solderen, op je meetobject drukken en dan vastzetten met een kloddertje siliconenkit ofzo... een sot-23 behuizing is zo'n 1- 1,5 mm dik denk ik, dus dat past ook al gauw :D

Voor je CPU specifiek, als je een XP hebt... Ik denk dat je ook de interne tempdiode van de XP wel bemonsteren kan met de ><-bus 8) ... Dan moet je wel 2 draadjes op je mobo solderen. HEb ergens nog een PDFje staan met hoe en wat })

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
mm, 1.5mm, wordt lastig,

kan iemand die een xp (palamino) heeft liggen ff opmeten hoe dik de core is (ik heb geen zin om m'n zalman eraf te slopen en dan te gaan meten)

en 2 draadjes op m'n mobo solderen om m'n interne temp sensor van m'n xp af te lezen gaat denk niet door, of het moet wel erg makkelijk zijn, maar ik denk ut nie.

ach, anders koop ik wel 1 zo'n ding van FH, en neem ik voor de rest die sot-23 dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 04 december 2002 @ 15:45:
mm, 1.5mm, wordt lastig,

kan iemand die een xp (palamino) heeft liggen ff opmeten hoe dik de core is (ik heb geen zin om m'n zalman eraf te slopen en dan te gaan meten)

en 2 draadjes op m'n mobo solderen om m'n interne temp sensor van m'n xp af te lezen gaat denk niet door, of het moet wel erg makkelijk zijn, maar ik denk ut nie.

ach, anders koop ik wel 1 zo'n ding van FH, en neem ik voor de rest die sot-23 dingen :D
Dat kan welzeker, de pdf is wat TE groot maar ff een hapje eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/tmp/xp_diode.jpg

})

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 04-12-2002 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

XP1800 Palomino core 0.85-0.90 mm (2 versch gemeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

-JB- schreef op 04 December 2002 @ 15:45:
't Is een kwestie van de goede pinnetjes zoeken aan de achterkant van je moederbord, onder de socket en dan aan allebei de pinnetjes een draadje solderen. Als je een beetje een vaste hand hebt is het niet zo moeilijk :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmmm, die sot-23 dingen passen dus niet op m'n xp 1900+ :'(

naja, ik ben benieuwd naar die 2 pinnetjes achterop m'n mobo >:)

edit:

wh00t dat ziet er best wel lastig uit :(

dat gaat niet lukken met mijn soldeerbout, misschien dat ik ergends een knappe kan lenen, dat ik het dan doe, ik kijk wel ff, en anders neem ik gewoon die van FH.

6.49 overleef ik wel, een kapot mobo is vervelender :P

[ Voor 56% gewijzigd door -JB- op 04-12-2002 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demoniac schreef op 04 december 2002 @ 16:00:
[...]
't Is een kwestie van de goede pinnetjes zoeken aan de achterkant van je moederbord, onder de socket en dan aan allebei de pinnetjes een draadje solderen. Als je een beetje een vaste hand hebt is het niet zo moeilijk :)
Ik wil dit ook nog gaan doen op mijn Epox 8KHA+ mobo. Dit mobo gebruikt de onboard sensor zelf niet, dus uitlezen met de ><-bus lijkt me wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
nog ff terugkomend op mijn 6 vraagjes :P:

als je dus meer load op je led-uitgangen wilt (40mA in mijn geval) dan moet je dus een mosFET, of transistor-relais combinatie erachter hangen, kunnen de led's dan nog faden, en waar kan ik deze extra onderdelen krijgen, en wat kosten die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Als het goed is gebruikt de X-Bus PWM-sturing voor de LED's en in dat geval kunnen de LED's nog gewoon faden. De onderdelen kan je gewoon bij de elektronica-zaak halen, kosten weet ik niet. Reken op enkele euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 05 December 2002 @ 14:49:
nog ff terugkomend op mijn 6 vraagjes :P:

als je dus meer load op je led-uitgangen wilt (40mA in mijn geval) dan moet je dus een mosFET, of transistor-relais combinatie erachter hangen, kunnen de led's dan nog faden, en waar kan ik deze extra onderdelen krijgen, en wat kosten die :P
40mA is ook nog wel te behapstukken met alleen een transistor :D Aangezien de LED outputs geconfigureerd zijn als een open collector output met pullup, dus je kunt er direct een (dikke?) NPN transistor achter schakelen. Een simpele BC547 voldoet al ruim voor jou 40mA. de ><>-bus LED output naar de basis van de BC547, de emitter aan de ground en de collector via een weerstand naar de min van je LED(s). De weerstand hangt af vanje LEDs, onthoud dat de BC547 er ook nog een ruime volt vanaf snoept.

Met zowel een FET als een transistor werkt de fading nog gewoon. Als je een relais ertussen zet niet meer. Wel moet je bij gebruik van een NPN transistor de LED output intverteren (maar dat is configureerbaar in software)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 05-12-2002 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Welke weerstanden zijn eigenlijk beter, koolfilmweerstanden of metaalfilmweerstanden??
Maakt het ook nog uit welk wattage?? (Ik zie namelijk zoveel verschillende in het grote Conrad sprookjesboek staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Waarom vat ik het nut niet van een stukje software om je fans mee te regelen ?
Ik ben zelf al opzoek naar een varoabele baybus, met je handen aan zo'n knoppie is toch ook te doen :?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 05 December 2002 @ 20:16:
Welke weerstanden zijn eigenlijk beter, koolfilmweerstanden of metaalfilmweerstanden??
Maakt het ook nog uit welk wattage?? (Ik zie namelijk zoveel verschillende in het grote Conrad sprookjesboek staan)
Hangt van je applicatie af he, metaalfilm is preciezer, kool is goedkoper. Voor simpele pullups is koolfilm perfect, voor het exactere werk heb je soms metaalfilm nodig. In de baybus kan alles gecallibreerd worden, dus heb je eigenlijk nergens echt heel exact gematchte weerstanden nodig, al kan het helpen de pullup weerstanden van de analoge meetingangen op 1 of 0,5% te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op 05 December 2002 @ 21:37:
Waarom vat ik het nut niet van een stukje software om je fans mee te regelen ?
Ik ben zelf al opzoek naar een varoabele baybus, met je handen aan zo'n knoppie is toch ook te doen :?
Tuurlijk... ook te doen... Vergeet niet dat deze baybus de software IN de baybus zelf heeft zitten, dus geen PC programmatuur nodigheeft om te functioneren! De ><-bus kan op zeer veel manieren de fans regelen:

- Ook via een knoppie (maar dan wel PWM gestuurd dus minder verlies, stabieler lager toerental, kleine potmeters voldoende enz enz)
- Via een menu op het LCD display (dus via een FANSELECT en UP/DOWN buttonset of een FANSELECT en "togglewheel")
- Via gemeten temperaturen (dit is dus een standalone optie)
- Via een toets die je een paar keer drukt voor 0V - 5V - 7V - 9V - 12V - 0V enz
- Via het seriële kanaal zodat je de fans kunt regelen met een sliderbar in windows
- Via het seriële kanaal zodat je zelf system temperaturen kunt meten in PC software (b.v. de SMbus sensoren) en aan de hand daarvan de FANs aansturen.

En elke fan kan apart kiezen welke van bovenstaande regelingen/instellingen hij gebruikt :9

dit en nog 101 andere functies zitten in de ><-bus..... >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 05-12-2002 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
owkay, klinkt goed :D
het wordt tijd dat de echte IA komt :P
weet iemand ook toevallig wat de verschillende lcd-schermpies kosten (van 1x16 tot 4x40)?
hopen dat daar ook weer eens een IA voor komt :P
ik heb vanmiddag een cd-rom uit z'n behuizing gesloopt, dus een behuizing voor m'n ><treme baybus heb ik al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 05 December 2002 @ 23:46:
owkay, klinkt goed :D
het wordt tijd dat de echte IA komt :P
weet iemand ook toevallig wat de verschillende lcd-schermpies kosten (van 1x16 tot 4x40)?
hopen dat daar ook weer eens een IA voor komt :P
ik heb vanmiddag een cd-rom uit z'n behuizing gesloopt, dus een behuizing voor m'n ><treme baybus heb ik al :D
Ik heb een prijsaanvraag lopen voor afname van 10 stuks LCD 16x2 met blueLED backlight en ook een 20x4 variant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52

BaRF

bijna kerst

nou wanneer kunnen we deze beauties zelf bemachtigen? >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BaRF schreef op 06 December 2002 @ 11:14:
nou wanneer kunnen we deze beauties zelf bemachtigen? >:)
De IA is geplanned voor 1-31 januari... binnen 4 weken na de sluiting verwacht ik de eerste verzendingen :9

De rede dat het t/m 31 januari loopt is, dat veel mensen blut zijn na de HCC + kerstdagen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 35245 schreef op 06 december 2002 @ 12:59:
[...]

De IA is geplanned voor 1-31 januari... binnen 4 weken na de sluiting verwacht ik de eerste verzendingen :9

De rede dat het t/m 31 januari loopt is, dat veel mensen blut zijn na de HCC + kerstdagen :O
_/-\o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Al nieuws over de LCD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog niets, ik krijg alle prijzen in 1x... maar er is nog niets binnen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

Easy is er nog nieuws (over uiteindelijke prijzen bv.)? En komt de Xtreme Led er nu bij of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 10852 schreef op 18 december 2002 @ 22:24:
Easy is er nog nieuws (over uiteindelijke prijzen bv.)? En komt de Xtreme Led er nu bij of niet? :)
Nog steeds geen prijzen bekend helaas, en over de Xtreme LEDbar moet ik je ook het antwoord schuldig blijven... Ik heb op het ogenblik ff geen tijd om het proto af te maken, en om de software om te timmeren van de ><-bus naar de LEDbar... Binnenkort verwacht ik wel nieuws over beide items :D

Anoniem: 30685

Nog ff een vraagje van mijn kant :
Is er nu eigenlijk al een volledig afgewerkte versie van de X-bus ?
want ik lees hier dat je nog twijfelt over bepaalde chips enzo :/

Ik wil mijn X-bus natuurlijk zo snel mogelijk :+
héhé

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 19 december 2002 @ 21:52:
Nog ff een vraagje van mijn kant :
Is er nu eigenlijk al een volledig afgewerkte versie van de X-bus ?
want ik lees hier dat je nog twijfelt over bepaalde chips enzo :/

Ik wil mijn X-bus natuurlijk zo snel mogelijk :+
héhé
Huh...Twijfels over de chips zijn er niet hoor... Alleen als ik voor dezelfde prijs een leukere controller kan krijgen doe ik dat, ze lopen allemaal op dezelfde code, en hebben dezelfde pinout dus dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245 schreef op 19 december 2002 @ 23:25:
[...]

Huh...Twijfels over de chips zijn er niet hoor... Alleen als ik voor dezelfde prijs een leukere controller kan krijgen doe ik dat, ze lopen allemaal op dezelfde code, en hebben dezelfde pinout dus dat is geen enkel probleem.
Ik besef nu net hoe nOOb mijn vraag wel was :o
maar ik wacht geduld af, 1 deel van mijn knoploze PC is al af, nu nog de X-bus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 20 december 2002 @ 20:40:
[...]

Ik besef nu net hoe nOOb mijn vraag wel was :o
maar ik wacht geduld af, 1 deel van mijn knoploze PC is al af, nu nog de X-bus ;)
n00b valt wel mee toch... Voor een knoploze PC is de ><-bus idd uitermate geschikt, omdat je toch alles kan regelen zonder dat je draaiknoppen enzo nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
--EasY--, die LCD's waar je een prijsopgave naar hebt gedaan zijn dat white on blue LCD's?
Dat zou wel kikken zijn, past mooi bij mijn white on blue grafische LCD van mail.eve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 22 december 2002 @ 09:13:
--EasY--, die LCD's waar je een prijsopgave naar hebt gedaan zijn dat white on blue LCD's?
Dat zou wel kikken zijn, past mooi bij mijn white on blue grafische LCD van mail.eve
Ik heb de vraag vrij gelaten voor zeer voordelige displays. Mensen met speciale wensen zullen zelf een display moeten regelen.... Je kunt immers ELK alphanumeriek LCD met de welbekende Hitachi chipset gebruiken...

De displays waar ik nu een aanvraag van heb lopen zijn waarschijnlijk zwarte letters op een lichtblauwe ondergrond... Ik ben nl. op zoek naar LCDs voor de tweakert met een kleine beurs :D

Als white on blue net zo betaalbaar is komt die er ook bij, al denk ik niet dat dat het geval zal zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 22-12-2002 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245 schreef op 21 december 2002 @ 09:53:
[...]

n00b valt wel mee toch... Voor een knoploze PC is de ><-bus idd uitermate geschikt, omdat je toch alles kan regelen zonder dat je draaiknoppen enzo nodig hebt :P
Dat is idd mijn bedoeling, om de fans/CCFL's via windows te kunnen regelen.
Ik ben al een stap dichter met mijn afstandbediening :
[rml][ CM] PC aan/uit met remote (pics)[/rml]

Nog een vraagje : Komt er een uitleg hoe je zelf software kan schrijven om de X-bus aan te sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 22 december 2002 @ 12:13:
[...]

Dat is idd mijn bedoeling, om de fans/CCFL's via windows te kunnen regelen.
Ik ben al een stap dichter met mijn afstandbediening :
[rml][ CM] PC aan/uit met remote (pics)[/rml]
Ja is kewl :9
Nog een vraagje : Komt er een uitleg hoe je zelf software kan schrijven om de X-bus aan te sturen ?
Yep... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx ;)
Yep... 8)
nu komt een logische vraag :
wanneer komt die er ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 22 december 2002 @ 18:54:
[...]

thx ;)

[...]

nu komt een logische vraag :
wanneer komt die er ? B)
Tja.... IIG vóór het einde van de IA, dus voor 21 januari 2003 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb weer een dag vol inspiratie :)

Wanneer gaat de IA nu eigenlijk van start ? (en word er gezorgt voor een goeie manier voor de belgen om te betalen)

Ik zie ook net dat er al een hoop inschrijvingen zijn :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Heb je nog een lijst voor ons met welke componenten er nu precies allemaal op het PCB zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 22 December 2002 @ 19:28:
Heb weer een dag vol inspiratie :)

Wanneer gaat de IA nu eigenlijk van start ? (en word er gezorgt voor een goeie manier voor de belgen om te betalen)

Ik zie ook net dat er al een hoop inschrijvingen zijn :D !
Volgens mij kun je vanuit België toch gewoon een overschrijving op een rekening in Nederland doen?

Dit werkte althans perfect ooit vanuit Bali... Wat mij zelf onwaarschijnlijk leek toen... Dan zal België toch wel lukken? Zoniet, dan duik ik er wel ff in zodat er een degelijke oplossing ontstaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 24-12-2002 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 23 December 2002 @ 19:59:
Heb je nog een lijst voor ons met welke componenten er nu precies allemaal op het PCB zitten?
Die lijst komt er zeer binnenkort aan... Het meeste is al wel bekend denk ik, misschien nog wat weerstandjes net iets anders maar that's it.. Ik zal de lijst wel updaten op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 23 december 2002 @ 19:59:
Zie http://www.xtremehardware.tk ! Ik heb de BOM (Bill of Materials) geupdate. Behoorlijk definitief nu, alleen de keuze van de AVR staat nog open, en daardoor ook de keuze van het kristal.

De volgende opties staan nog open:

ATmega163-8PC - Deze chip wil ik eigenlijk alleen maar gebruiken als de andere AVRs duidelijk duurder zijn
ATmega16-16PC - DE keuze als opvolger van de mega163.
ATmega32-16PC - Een nog leukere keuze (dubbele flash/RAM/EEPROM)

De onderste 2 kunnen ook op 16MHz geclocked worden t.o.v. de huidige 8MHz. Als dit stabiel werken wil, dan zal er zeker een 16MHz kristal op komen, al is het maar om wat "ruimte" te houden voor de toekomst >:)

Als de prijs heel weinig scheelt, en de tools beschikbaar zijn voor de ATmega32, dan gaat het zeker die worden. De dubbele flash/EEPROM/RAM is wel heeeeeel verleidelijk... wederom al was het maar voor toekomstige uitbreidingen ! !

Zodra de prijzen binnen zijn (zal wel begin januari worden :'( ) horen jullie meer!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 24-12-2002 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245 schreef op 24 december 2002 @ 06:46:

Volgens mij kun je vanuit België toch gewoon een overschrijving op een rekening in Nederland doen?

Dit werkte althans perfect ooit vanuit Bali... Wat mij zelf onwaarschijnlijk leek toen... Dan zal België toch wel lukken? Zoniet, dan duik ik er wel ff in zodat er een degelijke oplossing ontstaat.
Het is natuurlijk geen probleem om een internationale overschrijving te doen, dat kan idd van over (bijna) de hele wereld, maar de prijs/tijd is hier het grootste probleem. Zo'n overschrijvingen kosten al snel 8-10€ en duren soms weken voor ze uitgevoerd worden. Bij de meeste IA's die nu gehouden worden zijn er 2 rekeningen voorzien. 1 van iemand in belgië en 1 van de meestal nederlandse organisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 24 december 2002 @ 13:32:
[...]

Het is natuurlijk geen probleem om een internationale overschrijving te doen, dat kan idd van over (bijna) de hele wereld, maar de prijs/tijd is hier het grootste probleem. Zo'n overschrijvingen kosten al snel 8-10€ en duren soms weken voor ze uitgevoerd worden. Bij de meeste IA's die nu gehouden worden zijn er 2 rekeningen voorzien. 1 van iemand in belgië en 1 van de meestal nederlandse organisator.
Ah juist... Ik zie nu 3 belgische deelnemers, het zou wel handig zijn als iemand uit Belgie zich zou opwerpen als "tussenstation".... Met drie deelnemers in Belgie zou er voor mensen uit Belgie +- 3 euro pp bijkomen...

Ik zag trouwens dat een pakketje opsturen naar iemand in Belgie GOEDKOPER is als naar iemand in Nederland vanuit Nederland!!! Van de gekken natuurlijk, maar als we de overmaak kosten uitsmeren op deze manier is iedereen eigenlijk uiteindelijk bijna even duur uit voor de betaling en verzending bijelkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep idd, heb het ok al zo opgevangen, al een paar inkoopacties gevolgt nu.

Ik heb gisteren ontdekt op Laupro dat ik met dat vlaggetje kan aanduiden dat ik van belgië ben, want das iets nieuw, ik denk dat er mss nog zullen zijn die deze instellingen nog moeten wijzigen. Als er bij de IA nog meer mensen zijn uit België kunnen we misschien kijken of er iets te regelen valt om het via mijn rekening te regelen als je niemand anders al hebt natuurlijk.

Ik vind het nog altijd een ongeloofelijk project :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
http://www.bit-tech.net/article/91/
Dit is geen probleem om te doen neem ik aan, alleen dan de fancontrol door de ><-bus laten doen. En dan een tempsensor erbij, moet de PSU hard werken dan de fans sneller laten draaien en andersom.
Fans parallel schakelen kan toch ook? ik bedoel beide PSU fans op 1 output, de twee voorste casefans op 1, de achterste op 1?

/me The Undertaker wil eerst alles uitgedacht hebben voordat hij aan zijn mod begint })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 24 December 2002 @ 14:08:
http://www.bit-tech.net/article/91/
Dit is geen probleem om te doen neem ik aan, alleen dan de fancontrol door de ><-bus laten doen. En dan een tempsensor erbij, moet de PSU hard werken dan de fans sneller laten draaien en andersom.
Dat is core-business voor de ><-bus :9
Fans parallel schakelen kan toch ook? ik bedoel beide PSU fans op 1 output, de twee voorste casefans op 1, de achterste op 1?
Geen enkel probleem. Ik heb het nog niet getest, maar ik denk dat 5A per fan-kanaal geen enkel probleem is! Let er wel op dat je van zo'n groep van FANs er maar van EEN de RPM kan meten (tenzij je de RPM inputs van de andere FAN kanalen niet gebruikt).
/me The Undertaker wil eerst alles uitgedacht hebben voordat hij aan zijn mod begint })
Right :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Heb je voor ons nog een paar mooie pics van het "final"PCB met de componenten erop gesoldeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 december 2002 @ 12:27:
Heb je voor ons nog een paar mooie pics van het "final"PCB met de componenten erop gesoldeerd???
Helaas niet de final, hiervan worden de PCBs in één keer gemaakt. Ze zijn ook dubbelzijdig, iets dat ik niet ff zelf meer ga etsen. Hoogstens nog van Proto2, maar ja, daarvan staan al vele foto's op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Roger that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook weer ff moeilijk doen :+
Kan je me vertellen hoe groot de PCB zal zijn ? en ongeveer de hoogte
Ik zit nog ff te kijken waar ik alles kwijt kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60859

mooi, ben ook geinterreseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 28 December 2002 @ 19:24:
Ik ga ook weer ff moeilijk doen :+
Kan je me vertellen hoe groot de PCB zal zijn ? en ongeveer de hoogte
Ik zit nog ff te kijken waar ik alles kwijt kan...
De PCB blijft vrijwel zeker onder de 100x100mm...

De hoogte... Tja, het hoogste onderdeel erop zijn de staande Molexen... Eventueel kun je die eraf laten als je alle fans via 2 of 3 polige stekkertjes voedt... Dan is het hoogste component de IRF9540 FETs... Een staande TO-220 behuizing (uit mijn blote duim ongeveer 20mm hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had de print eigenlijk wel wat kleiner verwacht ;)
Maar ik ga wel ff uitkijken naar een zwaardere PSU, dan heb ik er maar 1 nodig ipv 2
Dan heb ik direct een helboel plaats vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Anoniem: 30685 schreef op 29 December 2002 @ 21:11:
had de print eigenlijk wel wat kleiner verwacht ;)
Maar ik ga wel ff uitkijken naar een zwaardere PSU, dan heb ik er maar 1 nodig ipv 2
Dan heb ik direct een helboel plaats vrij
Ga dan voor een Q-tec 550W voeding kost rond de E55,- en de reviews zijn goed. http://www.bit-tech.net/article/91/ hier staat hoe je hem kan modden, dan kan je je PSU fans laten aansturen door de ><-bus >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Undertaker schreef op 29 december 2002 @ 21:18:
[...]

Ga dan voor een Q-tec 550W voeding kost rond de E55,- en de reviews zijn goed. http://www.bit-tech.net/article/91/ hier staat hoe je hem kan modden, dan kan je je PSU fans laten aansturen door de ><-bus >:) >:)
[Off-topic]
Ik zal normaal een antec true 480W PSU kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72998

ik wacht met spanning op de uiteindelijke echte ia gelukkige nieuwjaar iedereen en happy tweaking :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 72998 schreef op 01 January 2003 @ 04:32:
ik wacht met spanning op de uiteindelijke echte ia gelukkige nieuwjaar iedereen en happy tweaking :7
Hij komt eraan, alleen zijn de definitieve prijzen nog steeds niet bekend, de importeur kon geen lijst meer leveren voor de feestdagen, en ze zijn natuurlijk tussen kerst en nieuwjaar dicht.... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmm, ik kijk met smart uit naar de echte ia :)

en heeft iemand een kleine indicatie van lcd-prijzen, ik kon alleen maar ff zo 1,2,3 voorgemodden lcd's in 5'25" sloten vinden (duur :( )
ik ben vooral geinterreseerd in 4x20 (denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

4 hoog ga je niet in 1 5.25"-slot krijgen hoor.. het pcb wat erachter zit is te hoog.. 2*20 past wel.

Aan de andere kant: zo kan je er meteen wat knopjes naast/onder hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmm, sorry, m'n post was idd niet helemaal duidelijk....

ik wil dit lcd ook helemaal niet in m'n kast kwijt (chieftec met deurtje) ik wil iets van plexi gaan maken zodat ie op m'n bureau kan komen, met de 3 knoppen van de ><treme baybus ernaast :), en m'n iR zender/ontvanger er ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Weet je al iets meer over de prijzen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 30685 schreef op 29 december 2002 @ 21:34:
[Off-topic]
Ik zal normaal een antec true 480W PSU kopen ...
offtopic:
Doen! Zijn echt super voedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik wil em! :) ik ben dus definatly interressed... maar! een vraag, wat doet de baybus, en dus mn fans als de software nog niet geinstalleerd is? draait alles dan op max of doen ze nix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmmm, goede vraag, dan sluit je alles aan, en draait er nix, geen cpu-fan, geen chipset fan, geen voeding fan, geen gpu-fan (die sluit je natuurlijk allemaal aan :P )

volgens mij kwam er ook een handleiding bij de ><treme baybus :)
dus ik hoop dat het daar dit soort dingen wel in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Volgens mij slaat ie de instellingen op in het geheugen van de X-Bus, dus dan zou ie al op de goede snelheid lopen vanaf het opstarten :)
Kan EasY dit bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
* delyver heeft besteld :)

ik ben benieuwd :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik weet 100% zeker dat de standaard instelling is dattie op 100% loopt!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
:), da's mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, ff wat licht schijnen op dit onderwerp: Je kunt via een slider in het configuratietool de default snelheid instellen. Als je daarna deze setting opslaat in de EEPROM in set1 (=de default set) dan zullen de fans eerst op 100% draaien voor een zeer korte (instelbare) tijd van meestal zo'n 0,3 seconde. Daarna schakelen ze naar hun (door jou ingestelde) default snelheid. Dit voorkomt startproblemen als je een fan heel langzaam instelt.

Van hieruit kan de fan op dit toerental blijven draaien, of eventueel gaan regelen naar een van de temperatuursensoren. Dit alles zonder enige afhankelijkheid van de PC zelf! Dus zelfs al blijft je PC hangen in de BIOS, dan nog zullen de fans draaien zoals je hebt ingesteld. De ><-bus op zichzelf is namelijk autonoom.

Als je wil kun je er natuurlijk ook voor kiezen dat bij opstart alle fans op 100% lopen, totdat je compie geboot is en je eigen applicatietje de snelheid aanpast via wat seriële commando's >:)

Tis maar net wat je wil, voor elk wat wils... Dat is alijd het uitgangspunt geweest voor de ><-bus... Iedereen moet er iets mee kunnen, hoe je fan/koeling/lcd/led/sensor enz enz configuratie ook is!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 08-01-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat de IA vanstart zou gaan op 1 januari :/
Me = Sad ...

Ik wil so snel mogelijk software waarmee ik mijn fans zelf kan regelen schrijven en die output op een LCD geeft natuurlijk

wanneer kunnen we de IA verwachten

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 30685 op 08-01-2003 20:54 . Reden: foutje in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
En de definitieve prijzen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is dat de importeur nog steeds geen lijst met prijzen heeft geleverd :'(

Zodra die binnen is start de [IA], en geen nood.. de einddatum van de [IA] blijft gewoon 1 feb :D

edit:

Al geef ik toe dat het nu wel kort dag aan het worden is :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 09-01-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Laten we t hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een schopje voor de mededeling dat ik ook meedoe aan deze IA.....zo'n masterlijk project MOET ik wel supporten ;)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ik heb nogmaals richting importeur geschopt... De lijst met prijzen was me al rond 20 december beloofd :(

Moet nu toch wel snel komen mag ik hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmmm, misschien toch de einddatum van de IA iets van 2 weken uitstellen...... en dan betalen voor 1 maart (dan heeft iedereen z'n loon ook net weer binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 13 January 2003 @ 23:50:
hmmm, misschien toch de einddatum van de IA iets van 2 weken uitstellen...... en dan betalen voor 1 maart (dan heeft iedereen z'n loon ook net weer binnen)
Tja, zo langzamerhand lijkt het wel die kant op te gaan :(

Maar ja als je kunt kiezen tussen meer betalen of een maand wachten dan zal het overgrote deel der tweakers kiezen voor die maand wachten denk ik... Oftewel ik ga nog geen alternatieve (duurdere) leverancier zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwacht je eigenlijk dat de prijzen nog veel wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

prijs?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 14 januari 2003 @ 12:30:
Verwacht je eigenlijk dat de prijzen nog veel wijzigen?
Ik denk hoop er nog wel een euro of 8 af te krijgen op een volledige unit >:)

De Poll op laupro heb ik enigszins verlengt... hij stond nog op 31 dec, nu op 20 jan.... Hopen dat vanaf die datum de echte [IA] eindeljik kan gaan lopen :9

De sluiting voor de betalingen en dus de besteldatum zal dan denk ik helaas pas rond 1 maart zijn... Maar dat lijkt me beter als nu bestellen maar plots 15 euro MEER te meten betalen per unit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
woei, nog 8 euro eraf ( ik w8 nog wel ff :D )

dat ding gaat bijna nog echt "betaalbaar" worden :+

(nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Heb je inmiddels al bericht gehad van de importeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
sorry, maar ik heb me terug getrokken uit de IA, dit heeft helemaal NIETS met de organisatie of de lange duur te maken, maar simpelweg omdat m'n portemonee het niet zo tof zou vinden :(

nog veel suc6, en misschien doe ik wel mee als de ><treme baybus 2 uit gaat komen :)

als de prijs echt héél erg omlaag gaat, dan doe ik misschien wel weer mee

[ Voor 3% gewijzigd door -JB- op 17-01-2003 14:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-JB- schreef op 17 januari 2003 @ 14:04:
sorry, maar ik heb me terug getrokken uit de IA, dit heeft helemaal NIETS met de organisatie of de lange duur te maken, maar simpelweg omdat m'n portemonee het niet zo tof zou vinden :(

nog veel suc6, en misschien doe ik wel mee als de ><treme baybus 2 uit gaat komen :)

als de prijs echt héél erg omlaag gaat, dan doe ik misschien wel weer mee
No offence taken :D

Misschien komt er wel een low budget versie... Anders heb ik misschien nu al 1 klant voor de X-bus 2 ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.