Anoniem: 30685 schreef op 27 November 2002 @ 12:46:
bedankt voor de antwoorden
nog 1 iets om te checken of ik het juist heb => als ik 3 fans en 2 CCFL's wil schakelen heb ik dus 1 toestel teveel ? ik zie maar 4 outputs. (gelukkig heb ik maar 2 fans en 2 CCFL's, maar gewoon ff checken

)
Ja in principe wel. Je kunt natuurlijk altijd op een enkele output meerdere CCFLs of FANs parallel plaatsen he, b.v. als je 4 fans in je zijkant hebt gedremelt kun je die allevier tegelijk sturen
op een enkele output (is in verband met herrie toch altijd wat je wil denk ik)
edit :
Wat ik dus gewoon wil bereiken is een PC zonder knopjes.
Als ik die X-bus ergens inbouw in m'n case, kan ik al 4 dingen sturen (in mijn geval volstaat dat) en als ik dan nog eens m'n PC met een afstandsbediening aan en uit kan laten gaan(bestaan velleman kitjes voor dacht ik) heb ik dus een knoploze PC. Das weer eens wat anders dan al die baybussen

Inderdaad, deze baybus kun je ook niet in een bay monteren
Dan is hij dus volledig intern, regelt daar autonoom de fans, eventueel met tussenkomst van een PC applicatie als je dat wil (zoals het slidertool b.v.)
En wees niet bang dat je dan teveel betaald voor als die features die je niet gebruikt: De extra's die eraan geknoopt kunnen worden kosten i.h.a. alleen SW, de hardware is vrijwel altijd MINIMAAL. Meestal alleen een paar weerstandjes ofzo (die je er dan ook nog vanaf zou kunnen laten). De kosten van de "overige onderdelen" zitten voor het overgrote deel namelijk in de MAX232 (nodig t.b.v. seriële poort interfacing) en de mosFETs en Molex connectoren (die je eigenlijk altijd wel monteren wil omdat die de FANoutputs vormen)
Daarnaast heb je voor sturen ook de LED outputs nog, al zul je die wel zelf moeten bufferen via transistoren en FETs/relais.
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 35245 op 27-11-2002 13:20
]