[interesse poll] ><treme Baybus

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Topicstarter
Ik heb zojuist een interesse poll op laupro geplaatst. Mochten er vragen zijn over de mogelijkhedenvan de ><treme Baybus, dan lijkt deze draad mij de aangewezen plaats!

Zie ook de (embedded) software draad: [rml][ EL] Xtreme Baybus: De software[/rml]

en de hardware draad:
[rml][ EL] Xtreme Baybus: De hardware[/rml]

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 26-11-2002 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=165

[ Voor 82% gewijzigd door Bender op 26-11-2002 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:04
Ruige spullen man, alleen jammer dat ik niet echt 'n kei ben in electro :'(

Btw ik zou als ik jou was even 'n directe link plaatsen naar het artikel, is makkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04

Eraser127

Nijkerk

heb me status op 'Betaald' gezet ofwel: als de echte komt doe ik mee :9~

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een toegevoegd product: Assemblage van de PCB. HEb ik ff op 10 euro gezet nu (Dit is nl. veel werk, en ik wil aan de ene kant voorkomen dat ik 25 PCB's moet solderen, aan de andere kant *kan* het interessant zijn om pcb's te laten assembleren als het aantal groot genoeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 26 november 2002 @ 23:15:
Ruige spullen man, alleen jammer dat ik niet echt 'n kei ben in electro :'(

Btw ik zou als ik jou was even 'n directe link plaatsen naar het artikel, is makkelijker :D
Daarom heb ik ook een assemblage onderdeel bijgevoegd :9

Directe link? http://www.xtremehardware.tk

Maar tis nog geen echt artikel... Tis nog in ontwikkeling maar nadert nu de status van product :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30685

Ik heb enkele vragen ...
1. Is het mogelijk om rechtstreeks via een windows prog fans te controlleren, ik wil dus zeggen, kan je zeggen fan 1 moet aan, fan 2 moet uit, ... door gewoon een checkbox ofzo ergens aan of uit te doen ?
2. welke onderdelen moet ik dan kiezen om te bestellen ?
3. wat zal het me dan kosten (is eigenlijk gelijk aan vraag 2 :s)
4. assambleer je ook aangepaste versie of alleen the full version (want deze die ik wil is minimaal eigenlijk)

edit :
5. ik wil 2 - 3 fans kunnen sturen, is het dan nog mogelijk om bijvoorbeeld 2 neons en een LCD op 12V te schakelen ? of wil ik nu teveel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30685 op 26-11-2002 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 26 November 2002 @ 23:36:
Ik heb enkele vragen ...
1. Is het mogelijk om rechtstreeks via een windows prog fans te controlleren, ik wil dus zeggen, kan je zeggen fan 1 moet aan, fan 2 moet uit, ... door gewoon een checkbox ofzo ergens aan of uit te doen ?
2. welke onderdelen moet ik dan kiezen om te bestellen ?
3. wat zal het me dan kosten (is eigenlijk gelijk aan vraag 2 :s)
4. assambleer je ook aangepaste versie of alleen the full version (want deze die ik wil is minimaal eigenlijk)

edit :
5. ik wil 2 - 3 fans kunnen sturen, is het dan nog mogelijk om bijvoorbeeld 2 neons en een LCD op 12V te schakelen ? of wil ik nu teveel ;)
En enkele antwoordjes:

1. Ja. Ik heb al een "><-bus Slider Tool" die via 4 sliders in een windows applicatie de 4 fans sturen van 0% tot 100%.. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/tmp/slidertool.png

2. In principe alle. De enige reden dat er verschillende producten zijn is omdat sommige mensen al veel parts hebben liggen (zal ook blijken uit de poll of dit nuttig is)

3. 68 euro als je hem zelf bouwt, excl. eventuele LEDs en LCD. Ik denk zelf dat hij wel lager zal uitvallen, maar wederom moet dit blijken uit de poll.

4. ja kan altijd he :D

5. Je kunt de FAN outputs sowieso gebruiken als "12V schakelaars". Dus zonder relais kun je toch direct 12V in en uitschakelen. Eventueel kun je het ook doen via de LED outputs, maar die zul je dan wel meoten bufferen via een transistor-mosFET of transistor-relais combi. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/tmp/configfan.png
Hier staat b.v. ingesteld dat fan1 regelt op een tempsensor, fan 2 serieel, fan 3 en 4 zijn geconfigged als relais outputs, de ene (de)activeert op seriele commando's, de andere op een alarm die in de baybus optreedt (b.v. door gemeten overtemperatuur)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is wel vet.
Je hebt het ook over temp sensors enzo... zitten die erbij (hoeveel)?
En compleet en in mekaar zou het iets van €78 worden?
En dan moet je alleen nog de seriele kabel insteken en de software installeren?

[ Voor 2% gewijzigd door Juup op 27-11-2002 02:26 . Reden: typo ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Als je alle meuk los besteld, zit er dan ook een handleiding bij, of moet je gewoon alles dubbel bestellen ivm eventueel vern**ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juup schreef op 27 November 2002 @ 02:26:
Dit is wel vet.
Je hebt het ook over temp sensors enzo... zitten die erbij (hoeveel)?
En compleet en in mekaar zou het iets van €78 worden?
En dan moet je alleen nog de seriele kabel insteken en de software installeren?
Er zitten dan GEEN temp.sensoren bij. Je kunt er echter NTC's op aansluiten die absoluut geen dr*l kosten. Die 78 euro heb je goed. Ik denk wel dat die prijs lager zal uitvallen hoor, maar eea is afhankelijk van het aantal units dat uiteindelijk gemaakt gaan worden (vandaar deze poll).

In principe kun je na assemblage de ><-bus heel eenvoudig in gebruik nemen. Schroef hem ergens in je kast, seriële kabel van ><-bus naar een COM-poort (of een interne header voor een COM-poort als je die hebt op je mobo), voeding-molex erop prikken, fans erop prikken.

Daarna de SW installeren en GAAN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 57309 schreef op 27 november 2002 @ 03:08:
Als je alle meuk los besteld, zit er dan ook een handleiding bij, of moet je gewoon alles dubbel bestellen ivm eventueel vern**ken :)
Ja natuurlijk komt er ook een handleiding voor assemblage en testen :)

De handleiding krijg je bij de PCB sowieso, en komt natuurlijk ook als download beschikbaar.

Dat dubbel bestellen zou niet nodig moeten zijn, als je twijfelt of je het bouwen kunt zoek je een kennis met electronica ervaring of laat um bouwen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12

AcouSE

Swedish Chef

--EasY--: voor een animocheck heb je ook toestemming nodig, zie Phreak in "Frequently Asked Questions CME"

Stuur een mailtje met de benodigde informatie naar Phreak, dan kan hij dit topic weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26
En weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 20:21
--EasY--, beetje afhankelijk van hoeveel animo er is bestel ik er misschien 2.
1 om alvast mee te draaien en de ander.... }) daar hebben we het al over gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 27 november 2002 @ 12:07:
--EasY--, beetje afhankelijk van hoeveel animo er is bestel ik er misschien 2.
1 om alvast mee te draaien en de ander.... }) daar hebben we het al over gehad >:)
Kewl! :P

Je weet het... indien tijd over kan er altijd gewerkt worden aan "specials" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Sluit je hem al op 5 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de antwoorden ;)

nog 1 iets om te checken of ik het juist heb => als ik 3 fans en 2 CCFL's wil schakelen heb ik dus 1 toestel teveel ? ik zie maar 4 outputs. (gelukkig heb ik maar 2 fans en 2 CCFL's, maar gewoon ff checken :D )

edit :
Wat ik dus gewoon wil bereiken is een PC zonder knopjes.
Als ik die X-bus ergens inbouw in m'n case, kan ik al 4 dingen sturen (in mijn geval volstaat dat) en als ik dan nog eens m'n PC met een afstandsbediening aan en uit kan laten gaan(bestaan velleman kitjes voor dacht ik) heb ik dus een knoploze PC. Das weer eens wat anders dan al die baybussen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 30685 op 27-11-2002 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhmmmm de poll wel denk ik... en de IA zou zeer kort daarop moeten volgen!

Edit:

Denk je dat dat te kort is voor een poll???

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30685 schreef op 27 November 2002 @ 12:46:
bedankt voor de antwoorden ;)

nog 1 iets om te checken of ik het juist heb => als ik 3 fans en 2 CCFL's wil schakelen heb ik dus 1 toestel teveel ? ik zie maar 4 outputs. (gelukkig heb ik maar 2 fans en 2 CCFL's, maar gewoon ff checken :D )
Ja in principe wel. Je kunt natuurlijk altijd op een enkele output meerdere CCFLs of FANs parallel plaatsen he, b.v. als je 4 fans in je zijkant hebt gedremelt kun je die allevier tegelijk sturen op een enkele output (is in verband met herrie toch altijd wat je wil denk ik)
edit :
Wat ik dus gewoon wil bereiken is een PC zonder knopjes.
Als ik die X-bus ergens inbouw in m'n case, kan ik al 4 dingen sturen (in mijn geval volstaat dat) en als ik dan nog eens m'n PC met een afstandsbediening aan en uit kan laten gaan(bestaan velleman kitjes voor dacht ik) heb ik dus een knoploze PC. Das weer eens wat anders dan al die baybussen ;)
Inderdaad, deze baybus kun je ook niet in een bay monteren :D

Dan is hij dus volledig intern, regelt daar autonoom de fans, eventueel met tussenkomst van een PC applicatie als je dat wil (zoals het slidertool b.v.)

En wees niet bang dat je dan teveel betaald voor als die features die je niet gebruikt: De extra's die eraan geknoopt kunnen worden kosten i.h.a. alleen SW, de hardware is vrijwel altijd MINIMAAL. Meestal alleen een paar weerstandjes ofzo (die je er dan ook nog vanaf zou kunnen laten). De kosten van de "overige onderdelen" zitten voor het overgrote deel namelijk in de MAX232 (nodig t.b.v. seriële poort interfacing) en de mosFETs en Molex connectoren (die je eigenlijk altijd wel monteren wil omdat die de FANoutputs vormen)

Daarnaast heb je voor sturen ook de LED outputs nog, al zul je die wel zelf moeten bufferen via transistoren en FETs/relais.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat kan je nou eigenlijk zoal op het LCD laten verschijnen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bestaat dat ding nu eigenlijk al? Want op de site zie ik geen enkele pics van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
REDFISH schreef op 27 november 2002 @ 14:05:
Bestaat dat ding nu eigenlijk al? Want op de site zie ik geen enkele pics van dat ding.
huh.... kijk maar eens op de site http://www.xtremehardware.tk en klik je weg naar developments... Xtreme baybus.... prototype pictures :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demoniac schreef op 27 november 2002 @ 13:43:
Wat kan je nou eigenlijk zoal op het LCD laten verschijnen?
Default staat het splash screen erop. Je kunt via seriele commando's je PC teksten laten displayen op het LCD (via een soort afgeslankt Crystalfontz protocol, zou eens moeten testen wat er gebeurt als ik b.v. smartie vertel dat de ><-bus een serieel Crystalfontz LCD is }) ).

Daarnaast kun je de baybus vertellen dat hij data in zijn EEPROM moet displayen (deze data kun je zelf instellen). Hierbij kun je ook verschillende pagina's aanmaken, en leuker nog... je kunt er "realtime" gemeten data in laten displayen. Kijk maar eens naar dit DivX4.12 FILMPJE !! In dit filmpje zie je ook gelijk een leuk optisch "knightrider-achtig" geintje met de LEDs draaien.

Als laatste... Als je op een knop drukt op de baybus plopt er een menu op het LCD op, waarmee je alle fans langs kan lopen en hun toerental kan instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ziet er erg mooi uit! Ben benieuwd wat het allemaal kost bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IzoOoo schreef op 27 november 2002 @ 14:56:
Ziet er erg mooi uit! Ben benieuwd wat het allemaal kost bij elkaar.
Zie de poll... Of bedoel je de uiteindelijke [IA] prijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28972

op de site van xtreme hardware staat het volgende over deze babybus:
Because the Xtreme Baybus is still under devlopment, it is currently not possible to order the unit as of yet. As soon as the prototype has been evaluated, reworked and a fully functional second prototype is available, ordering will be possible through here.

The first variant, the Lite version, has no LCD display and carries 8 red LEDs. It does feature 4 fan outputs, but these outputs have a smaller maximum output wattage (however enough for most standard fans). This variant has no buttons.

The second variant is the Advanced version. This version is meant for mainstream users. It features a 16x2 character backlit LCD display, 2 bicolor LEDs and 4 red LEDs. It has 4 fan outputs, of which two are high power outputs and 2 are lower output variants (like the Lite variant has). This variant has 1 button.

Finally, the Expert variant. This variant is the most versatile variant. It has a 4x20 character backlit LCD, one multi-color LED and 5 blue LEDs. It features 4 high power fan outputs, and has 3 buttons.

Pricing
- The Lite version: €50.- excl. VAT

- The Advanced version: €80.- excl. VAT

- The Expert version: €120.- excl. VAT

When the ordering is started, more variants will be available through this website.

Extras
Together with the unit, several other products are sold separately. Pricing and availability is yet to be determined for these extras. Separately sold items are:

- Programming Cable
- Temperature sensors
zie http://www.xtremehardware.tk/

ff een beetje off-topic:

deze mensen hebben nog geen andere produckten gemaakt.
dus wordt dit hun allereerste produckt.

want ik kan alleen maar de deze babybus kopen.
maar het zelf bouwen (en per ongeluk vern**ken) is natuurlijk wel veel leuker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 28972 schreef op 27 November 2002 @ 15:28:
op de site van xtreme hardware staat het volgende over deze babybus:

[...]

zie http://www.xtremehardware.tk/

ff een beetje off-topic:

deze mensen hebben nog geen andere produckten gemaakt.
dus wordt dit hun allereerste produckt.

want ik kan alleen maar de deze babybus kopen.
maar het zelf bouwen (en per ongeluk vern**ken) is natuurlijk wel veel leuker :Y)
Deze mensen ben ik dus :D

En producten gemaakt heb ik al meerdere, alleen altijd professioneel. Dit is mijn eerst hobby project dat is ook echt in grotere aantallen ga (laten) maken!

Verkijk je niet op de genoemde prijzen; deze blijken zelfs behoorlijk goed te kloppen. De 50 euro die op de site al meer dan een half jaar genoemd staat gaat over een minimale versie (met o.a. maar 2 fan outputs enzo). De versie waar de poll nu voor loopt is wel "full blown", alleen zonder LCD/LEDs/FANs/sensoren. Vandaar de prijs die nu staat van 68 euro (bij zelfbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nogmaals bedankt voor de info ;)

Ik ga me ook ff aanmelden bij die poll van jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28972

Anoniem: 35245 schreef op 27 November 2002 @ 15:39:
[...]

Deze mensen ben ik dus :D

En producten gemaakt heb ik al meerdere, alleen altijd professioneel. Dit is mijn eerst hobby project dat is ook echt in grotere aantallen ga (laten) maken!

Verkijk je niet op de genoemde prijzen; deze blijken zelfs behoorlijk goed te kloppen. De 50 euro die op de site al meer dan een half jaar genoemd staat gaat over een minimale versie (met o.a. maar 2 fan outputs enzo). De versie waar de poll nu voor loopt is wel "full blown", alleen zonder LCD/LEDs/FANs/sensoren. Vandaar de prijs die nu staat van 68 euro (bij zelfbouw)
hehe 8) dat wist ik niet maar ik doe ook mee als sinterklaas ff lief voor mij is :+ (ben nog blut van de hcc :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 28972 schreef op 27 November 2002 @ 15:49:
[...]

hehe 8) dat wist ik niet maar ik doe ook mee als sinterklaas ff lief voor mij is :+ (ben nog blut van de hcc :*) )
Tja de HCC... Wat dat betreft is mijn timing natuurlijk weer eens maximaal fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 01:13
Tis dus nu nog een interesse poll.... maarre... wanneer denk je echt de producten te kunnen gaan leveren??

en hoe moeilijk is t soldeerwerk?? heb wel eens iets heel simpels op een printplaatje gezet... denk je dat ik t dan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Anoniem: 35245 schreef op 27 November 2002 @ 13:02:
[...]

Uhmmmm de poll wel denk ik... en de IA zou zeer kort daarop moeten volgen!

Edit:

Denk je dat dat te kort is voor een poll???
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, aangezien je andere topics al een tijd lopen. Je zou hem natuurlijk tot eind dit jaar kunnen laten lopen en dan de IA, wat volgens mij betalen en bestellen is, tot half januari.
Het is wel zo, hoe meer animo, hoe "goedkoper" het kan worden. Ik weet wel zeker dat ik begin volgend jaar voor 2 ><-bussen ga }) . Nu nog maar voor 1 (dure maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
liosnel schreef op 27 November 2002 @ 15:55:
Tis dus nu nog een interesse poll.... maarre... wanneer denk je echt de producten te kunnen gaan leveren??
De [IA] zal denk ik binnen een week na afsluiting van de poll starten. De hardware staat al te trappelen, software heeft nog werk nodig maar je kunt de PC applicaties natuurlijk gewoon updaten, en de code in de baybus zelf kun je flashen (vergelijkbaar met de BIOS van je PC alleen minder risicovol :P )
en hoe moeilijk is t soldeerwerk?? heb wel eens iets heel simpels op een printplaatje gezet... denk je dat ik t dan kan?
Tja, het MOET kunnen. Let op dat je een goede soldeerbout hebt (klein puntje), het mooist is een geregeld station (mooi als je die kan lenen ofzo). Vertrouw je het niet, laat hem dan in elkaar zetten door een kennis of door mij. Of koop er 2, kun je er 1 verz**ken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Bijbestellen kan altijd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 27 November 2002 @ 16:01:
[...]

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, aangezien je andere topics al een tijd lopen. Je zou hem natuurlijk tot eind dit jaar kunnen laten lopen en dan de IA, wat volgens mij betalen en bestellen is, tot half januari.
Het is wel zo, hoe meer animo, hoe "goedkoper" het kan worden. Ik weet wel zeker dat ik begin volgend jaar voor 2 ><-bussen ga }) . Nu nog maar voor 1 (dure maanden)
Daar heb je wel een punt... Geeft mij ook wat meer tijd om de software verder af te ronden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 01:13
Anoniem: 35245 schreef op 27 november 2002 @ 16:19:
[...]

De [IA] zal denk ik binnen een week na afsluiting van de poll starten. De hardware staat al te trappelen, software heeft nog werk nodig maar je kunt de PC applicaties natuurlijk gewoon updaten, en de code in de baybus zelf kun je flashen (vergelijkbaar met de BIOS van je PC alleen minder risicovol :P )

[...]

Tja, het MOET kunnen. Let op dat je een goede soldeerbout hebt (klein puntje), het mooist is een geregeld station (mooi als je die kan lenen ofzo). Vertrouw je het niet, laat hem dan in elkaar zetten door een kennis of door mij. Of koop er 2, kun je er 1 verz**ken :+
Okay.... Ik heb hem in ieder geval al "besteld" op laupro... ga zeker meedoen, ga zelf proberen het geheel in elkaar te bakken... Heb wel zo'n soldeerstation met regelbare temp enzo, dus dat scheelt al wel... Lijkt me een uitdaging... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 27 November 2002 @ 16:21:
Bijbestellen kan altijd denk ik?
Niet zonder meer voor DIE prijs, ik moet dan opnieuw inkopen en de vraag komt dan of het net zo goedkoop kan... Voor de PCB geld dat ZEKER NIET, de componenten... Misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55753

ziet er goed uit ga ook maar is na denken om er 1 te bestellen tegen die tijd dat ie leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

Ik heb zeker interesse, maar niet supersnel wegens nieuwe kast, gatzagen, kabelmesh en div meuk bij de mega inkoopactie, k ben ff zwaar blut. En solderen kannik niet, wil wel de expert dus wordt t nog duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan ik ook een aantal AVRetjes mee laten liften op jou bestelling Easy?
darkszadow at hotmail.com

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-DarkShadow- schreef op 27 november 2002 @ 20:00:
Kan ik ook een aantal AVRetjes mee laten liften op jou bestelling Easy?
darkszadow at hotmail.com
Dat kan wel denk ik, vooral als het types zijn die "gewild" zijn bij meerdere tweakers :9

Welke types had je op het oog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Laatst online: 14-05 16:37
Die "overige componenten", ga je die alleen als pakket verkopen of ook los? Want ik wil wel die max232 meteen kopen, maar misschien nog niet meteen alle mosFET's. Dat ik gewoon met 1 of 2 begin, en dan later wat bij koop.
Aangezien die max232 waarschijnlijk wat lastiger te krijgen zijn en misschien wat duurder zijn zal ik die wel meteen willen bestellen bij de ><-bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

hmmz, ik vind m DAMN geil, alleen het geld he....
vriend van me wil m waarschijnlijk wel, en dan mag ik m in elkaar zetten >:) [ook leuk]
ach ja, als ik geld heb haal ik misschien ook wel een setje :D
Raafz0r schreef op 27 november 2002 @ 21:22:
Die "overige componenten", ga je die alleen als pakket verkopen of ook los? Want ik wil wel die max232 meteen kopen, maar misschien nog niet meteen alle mosFET's. Dat ik gewoon met 1 of 2 begin, en dan later wat bij koop.
Aangezien die max232 waarschijnlijk wat lastiger te krijgen zijn en misschien wat duurder zijn zal ik die wel meteen willen bestellen bij de ><-bus.
max232 kan je gewoon als sample aanvragen bij maxim. gratiz ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Kr3Kr op 27-11-2002 21:56 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Tarin

Just plain weird.

Dit is best tof :)
Dat LCDtje wat je er aan kan hangen: kan wat voor specs moet dat aan voldoen? parallel, serieel, controllertype? (als het 4*20 cf lcdtje er aan kan vind ik het op zich misschien wel interessant).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raafz0r schreef op 27 November 2002 @ 21:22:
Mja, dit soort dingen zijn wel te regelen, maar dat doen we dan gewoon ff buiten de [IA] om. MAX232's zijn altijd wel te krijgen al kosten ze bij de electroboer al gauw 4-6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 27 november 2002 @ 21:55:
hmmz, ik vind m DAMN geil, alleen het geld he....
vriend van me wil m waarschijnlijk wel, en dan mag ik m in elkaar zetten >:) [ook leuk]
ach ja, als ik geld heb haal ik misschien ook wel een setje :D

[...]

max232 kan je gewoon als sample aanvragen bij maxim. gratiz ;)
Dat kun je ook proberen, let er wel op dat ze je meestal gaan nabellen. Maxim samples komen van Getronics Embeddit, die bellen hun sample aanvragen altijd na zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 27 november 2002 @ 22:33:
Dit is best tof :)
Dat LCDtje wat je er aan kan hangen: kan wat voor specs moet dat aan voldoen? parallel, serieel, controllertype? (als het 4*20 cf lcdtje er aan kan vind ik het op zich misschien wel interessant).
De LCD moet een controller van het type HD44870 of compatible zijn. LCD displays van 16x2 zijn getest, 20x2, 20x4 en 40x2 zouden probleemloos moeten lopen. Ik moet nog testen met de 16x1 displays, daar zou nog een SW bugje in kunnen zitten ivm de "rare" addressering die lijkt op een 2x8 display. 4x40 zou ook nog wat software verspijkerwerk kunnen kosten, omdat deze displays meestal 2x de HD44870 hebben ipv. eenmaal. Maar dat alles is SW, dat is snel gepatched en aangepast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
Anoniem: 35245 schreef op 27 november 2002 @ 22:51:
[...]

Dat kun je ook proberen, let er wel op dat ze je meestal gaan nabellen. Maxim samples komen van Getronics Embeddit, die bellen hun sample aanvragen altijd na zover ik weet.
Hoezo, nabellen? Moet je aan speciale eisen voldoen dan?

En welke packaging moet ik hebben dan?

En het gaat om een max232 he? En geen max232A? Want d'r staan zo veel types op die website :)

[edit]
Aan de techsheets te zien moet ik de PDIP package hebben, lijkt me het makkelijkst :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raafz0r op 27-11-2002 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 35245 schreef op 27 november 2002 @ 22:55:
[...]

De LCD moet een controller van het type HD44870 of compatible zijn. LCD displays van 16x2 zijn getest, 20x2, 20x4 en 40x2 zouden probleemloos moeten lopen. Ik moet nog testen met de 16x1 displays, daar zou nog een SW bugje in kunnen zitten ivm de "rare" addressering die lijkt op een 2x8 display. 4x40 zou ook nog wat software verspijkerwerk kunnen kosten, omdat deze displays meestal 2x de HD44870 hebben ipv. eenmaal. Maar dat alles is SW, dat is snel gepatched en aangepast :9
Toppertje!
De paralelle LCD's van de CF inkoopactie zijn dus geschikt voor dit systeem.
Wie weet, voor m'n mod, als ik geld over heb na de decembermaanden (meeneem reservepc.. m'n goeie workstation heeft al een Digidoc 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raafz0r schreef op 27 November 2002 @ 22:57:
[...]

Hoezo, nabellen? Moet je aan speciale eisen voldoen dan?
Natuurlijk, je word geacht een bedrijf te zijn die hardware ontwikkeling doet. En ze vragen vrijwel altijd na in welke applicatie je de samples indesigned. Toevallig belde ze mij vandaag nog op over een paar samples van UARTs (die ik nodig had voor de zaak).
En welke packaging moet ik hebben dan?
DIL16 package. Dit vanwege de "soldeerbaarheid" van through-hole.
En het gaat om een max232 he? En geen max232A? Want d'r staan zo veel types op die website :)
De meeste zijn bruikbaar. De MAX232A ook, volgens mij is dat een type die met kleine of zelfs zonder externe chargepump condensatoren uitkan. Op proto 2 van de ><-bus zit b.v. een MAX202CPE, die voldoet ook. De ><-bus is gedesigned op de MAX232CPE, dat is een van de goedkoopste varianten van Maxim, en zeer compatible met de goedkopere non-maxim klonen Zoals de ICL232.
[edit]
Aan de techsheets te zien moet ik de PDIP package hebben, lijkt me het makkelijkst :P
Niet het makkelijkst, maar ook NODIG wil je hem ooit op de ><-bus PCB krijgen. Volgens mij hoef je alleen maar de MAX232CPE te bestellen, een van de letters achter 232 staat voor PDIP. Heb ff de datasheet niet bijdehand :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 27 November 2002 @ 23:02:
[...]

Toppertje!
De paralelle LCD's van de CF inkoopactie zijn dus geschikt voor dit systeem.
Wie weet, voor m'n mod, als ik geld over heb na de decembermaanden (meeneem reservepc.. m'n goeie workstation heeft al een Digidoc 5).
Jep, eigenlijk is vrijwel elk alfanumeriek LCD bruikbaar. 99% van deze displays hebben de bekende 14/16 pins header en de HD44870 (compatibele) chip erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
Anoniem: 35245 schreef op 27 November 2002 @ 23:14:
[...]

Natuurlijk, je word geacht een bedrijf te zijn die hardware ontwikkeling doet. En ze vragen vrijwel altijd na in welke applicatie je de samples indesigned. Toevallig belde ze mij vandaag nog op over een paar samples van UARTs (die ik nodig had voor de zaak).
Hmm, dan is het voor mij misschien niet zo handig. Weet absoluut niks van microcontrollers af :P
De meeste zijn bruikbaar. De MAX232A ook, volgens mij is dat een type die met kleine of zelfs zonder externe chargepump condensatoren uitkan. Op proto 2 van de ><-bus zit b.v. een MAX202CPE, die voldoet ook. De ><-bus is gedesigned op de MAX232CPE, dat is een van de goedkoopste varianten van Maxim, en zeer compatible met de goedkopere non-maxim klonen Zoals de ICL232.
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1798
Volgens deze pagina heeft ie een "Int. Chrg. Pump", maar ook 4 condesatoren nodig. De 233 heeft 0 condensatoren nodig.
Niet het makkelijkst, maar ook NODIG wil je hem ooit op de ><-bus PCB krijgen. Volgens mij hoef je alleen maar de MAX232CPE te bestellen, een van de letters achter 232 staat voor PDIP. Heb ff de datasheet niet bijdehand :P
DIL16==PDIP dus? Ben een beetje erg n00b zoals je ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raafz0r schreef op 27 November 2002 @ 23:19:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1798
Volgens deze pagina heeft ie een "Int. Chrg. Pump", maar ook 4 condesatoren nodig. De 233 heeft 0 condensatoren nodig.
Ow ja da's waar... dat is de max233. Die is ook nogal duur :(

Vandaar mijn keuze voor de MAX232CPE + 4 condensatoren.
DIL16==PDIP dus? Ben een beetje erg n00b zoals je ziet :P
Yep. DIL, DIP, PDIP... all the same :P
16 staat voor het aantal pootjes, maar ik denk niet dat je een MAX232 kunt vinden met een ander aantal pootjes :+ (jaja ik weet het, tenzij je ze afbreekt |:( )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 27-11-2002 23:30 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
(jarig!)
Ik heb een maandje terug ofzo samples van een paar IC's bij Maxim aangevraagd via de Maxim website... nooit een reactie van gehad. ;( Moet je gewoon liegen bij het vakje 'annual purchase' (oid)?

Er wordt dus gevraagd welk bedrijf de samples aanvraagt, en wat het geschatte jaarlijkse aantal chips is dat je zult gaan kopen. Ik ben hier gewoon eerlijk geweest, maar kan dat de reden zijn dat ze mijn aanvraag gewoon negeerd hebben?

Ik had eerst naar de Maxim afdeling van Getronics gemaild, en ik kreeg ook het antwoord dat je gewoon gratis samples aan kunt vragen. Ik zou ze nog binnen ong. 2 dagen krijgen ook. Maar ik kreeg dus totaal geen reactie. :(

Heeft het zin om het nog een keer te proberen?? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-11-2002 06:50 ]

Topicstarter
Thermo man schreef op 28 november 2002 @ 06:48:
Ik heb een maandje terug ofzo samples van een paar IC's bij Maxim aangevraagd via de Maxim website... nooit een reactie van gehad. ;( Moet je gewoon liegen bij het vakje 'annual purchase' (oid)?
Nee niet liegen, gewoon eerlijk zijn... In het geval van de X-bus heb ik daar 50 opgegeven.
Er wordt dus gevraagd welk bedrijf de samples aanvraagt, en wat het geschatte jaarlijkse aantal chips is dat je zult gaan kopen. Ik ben hier gewoon eerlijk geweest, maar kan dat de reden zijn dat ze mijn aanvraag gewoon negeerd hebben?
Genegeerd niet, afgekeurd mogelijk. Het hangt ervan af wat voor bedrijf je invult... Als je een firma invult die duidelijk geen HW maakt lijkt de kans me groot dat ze je request gewoon door het putje spoelen.
Ik had eerst naar de Maxim afdeling van Getronics gemaild, en ik kreeg ook het antwoord dat je gewoon gratis samples aan kunt vragen. Ik zou ze nog binnen ong. 2 dagen krijgen ook. Maar ik kreeg dus totaal geen reactie. :(

Heeft het zin om het nog een keer te proberen?? :?
Geen ID, lijkt me niet. Als iedereen dat namelijk kon, dan zou het snel voorbij zijn met het samplecircuit. Elke importeur heeft namelijk een bepaald budget voor sampleuitgave (dat is "reclame"). Als dat keer op keer overschreden wordt, is het einde verhaal, of mogelijk dat ze beter gaan kijken WIE ze aanvraagt en WAARVOOR....

• Raafz0r
Mja, lijkt me dus wel duidelijk dat we die dingen gewoon moeten gaan kopen.

En je had het over goedkope Maxim klonen. Op welke manier zijn deze slechter dan? Of maakt het voor de ><-bus helemaal niet uit of je een (minderwaardige) kloon gebruikt?

Topicstarter
Raafz0r schreef op 28 november 2002 @ 10:09:
Mja, lijkt me dus wel duidelijk dat we die dingen gewoon moeten gaan kopen.

En je had het over goedkope Maxim klonen. Op welke manier zijn deze slechter dan? Of maakt het voor de ><-bus helemaal niet uit of je een (minderwaardige) kloon gebruikt?
Je mag inderdaad deze "klonen" gewoon gebruiken. Werkt ook goed hoor. ICL heeft ze, Lineair Technology dacht ik ook. Maar of die verkrijgbaar zijn? Dat is de vraag. Ik heb op het ogenblik de aanvraag lopen voor de ><-bus, volgens mij leveren die ook geen Maxim maar wellicht hebben ze een drop-in replacement.

• Demo

Demo

Is het niet ook zo dat de sample-exemplaren van mindere kwaliteit zijn dan gekochte exemplaren?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Anoniem: 47187

Demoniac schreef op 28 november 2002 @ 10:19:
Is het niet ook zo dat de sample-exemplaren van mindere kwaliteit zijn dan gekochte exemplaren?
:S waarom zou dat zo zijn dan?
Als het echt een type is wat net nieuw is en het nog experimenteel is ofzo mischien.
Maar dezen worden uit een bulk van 100.000 chips ofzo gepakt.
Bovendien geef je aan een mogelijke klant toch geen slecht materiaal maar juist je besten? Als je een halve chip geeft kun je die order vergeten natuurlijk.

Topicstarter
Demoniac schreef op 28 november 2002 @ 10:19:
Vanzelf sprekend niet, het is nl. de reclame voor de chips :D

Topicstarter
Ik hoor de volgende "klacht"nogal vaak: Door de dure decmebermaand en de afgelopen HCC is mijn timing van de [IA] maximaal FOUT :P

Daarom wil ik voorstellen zoals reeds eerder geopperd om de Poll open te houden tot 31 december, en de [IA] direct aansluitend te starten met sluiting op 1 feb. Hiermee heeft iedereen wat meer "spaartijd", en tevens heb ik de kans om de software nog verder uit te werken en manuals te maken, en misschien zelfs de Xtreme LEDbar direct in de [IA] mee te nemen... Voors en tegens hoor ik graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 28-11-2002 11:56 ]

• Underground75
Lijkt mij een goed plan.

De Interresse pol en de uiteindelijke IA verschillen niet zo veel denk ik, alleen betalen etc toch?

[ Voor 69% gewijzigd door Underground75 op 28-11-2002 12:05 ]

• Raafz0r
Lijkt mij ook wel een goed plan, wintersport, sinterklaas, tis niet goedkoop :)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 17:36
Ziet er vet uit. Altijd al mee willen spelen. ;) Gaat een nwe wereld voor me open!?

Doe mee mits je een verwachte datum voor levering kan geven (incl. assemblage).
Ben nl. niet altijd in NL.............

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 november 2002 @ 12:04:
Lijkt mij een goed plan.

De Interresse pol en de uiteindelijke IA verschillen niet zo veel denk ik, alleen betalen etc toch?
Weinig verschil inderdaad. Ik krijg nu wel goede feedback hoeveel mensen welke combinatie gaan bestellen. Het blijkt wel een goede combi, alleen zou ik de PCB kunnen samennemen met de AVR, verders hebben alle losse items een "bestaansrecht" omdat sommige mensen ze wel of juist niet erbij willen hebben. Misschien maak ik nog 2 paketten van "overige componenten": Eentje zoals die nu is, en eentje "minimaal", met maar 2 FAN outputs (zonder molexen; dat scheelt dus 4 PCB-molexen en 2 fets), 1 RPM (scheelt de 74HCT151 chip), geen potmeters voor het LCD (geen contrastregeling en backlight instelling). Dat scheelt al gauw weer net die laatste 10 euro zodat het interessant word voor meer mensen.

• Underground75
Gelijk even mijn bestelling gewijzigd }) })

Topicstarter
ebras schreef op 28 november 2002 @ 12:07:
Ziet er vet uit. Altijd al mee willen spelen. ;) Gaat een nwe wereld voor me open!?

Doe mee mits je een verwachte datum voor levering kan geven (incl. assemblage).
Ben nl. niet altijd in NL.............
Aha.... De planning tot zover: De [IA] zal 1 februari 2003 dicht gaan. Direct daarop ga ik PCB's en parts bestellen. De PCB duurt ongeveer 2 weken, voor die tijd hoef je in ieder geval niets te verwachten. Aangenomen dat ik in die 2 weken ook de parts kan krijgen ga ik daarna direct beginnen met de assembly. Voor dit soort gevallen kun je wel "voorrang" vragen hoor, ik durft vrij zeker te zeggen dat de eerste geassembleerde ><-bussen vóór 1 maart 2003 verstuurd kunnen worden. Mocht er een onderdeel niet leverbaar zijn, dan komt die in de nalevering, en zul je alleen die er zelf op moeten plaatsen. Maar ik voorzie weinig problemen, alles is vrij standaard. De AVR is altijd wel snel te krijgen, en daarmee heb je het overgrote deel al te pakken. Vooral de female molexen (waar je de fans in gaat prikken) zijn vervelend te krijgen (tenzij je een hoofdprijs betalen wil), maar die zijn gelukkig ook het eenvoudigst naderhand erbij te solderen.

• Demo

Demo

Anoniem: 35245 schreef op 28 november 2002 @ 11:32:
Vanzelf sprekend niet, het is nl. de reclame voor de chips :D
Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam dus laatst het volgende tegen op de site:
Note: Samples are intended for evaluating product performance, suitability for an application, and for building prototypes. They are not intended for reliability testing or for long-term testing or use, and they should not be incorporated into equipment to be sold. Maxim's samples are fully functional and are tested to the same electrical specifications as parts we sell, but may be older or may not have the same reliability expectations as parts we sell.
Daarom kwam ik er bij dat samples van mindere kwaliteit zijn...

Topicstarter
Demoniac schreef op 28 November 2002 @ 12:17:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam dus laatst het volgende tegen op de site:
[...]
Daarom kwam ik er bij dat samples van mindere kwaliteit zijn...
Hmmmz, vandaar dat ze ze gratis weggeven, het is "brood van gisteren" :P :P

Topicstarter
De poll is verlengd tot 31 december! Uitgaande van bovenstaande planning komen de ><-bussen dus medio feb.2003 beschikbaar, de gebouwde versies medio maart 2003 :9

• -DarkShadow-
  • Niet online
Anoniem: 35245 schreef op 27 November 2002 @ 20:17:
[...]

Dat kan wel denk ik, vooral als het types zijn die "gewild" zijn bij meerdere tweakers :9

Welke types had je op het oog??
ATmega8
ATmega8L
ATmega128
ATmega162V :9~
ATtiny12V
AT90S8535
AT90S2313-10

Dit zijn de types waar ik wel geinteresseerd ben, komt het niet uit, dan doet dat er niet toe. Dit zijn vooral de AVR's die niet bij de elektroboer verkrijgbaar zijn (op de 8535 na) De packaging maakt mij niet zoveel uit, maar het liefst zou ik de mega162V, en de tiny12V als TQFP en SOIC willen.

Het zijn er nogal wat, maar ik denk niet dat je ze allemaal kan leveren.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Anoniem: 10852

hmmm xtreme led laat dus ffie op zich wachten?
besteld btw just as i said before ;)
khoop dat de actie soepel zal verlopen voor je :)

Topicstarter
-DarkShadow- schreef op 28 november 2002 @ 18:18:
[...]

ATmega8
ATmega8L
ATmega128
ATmega162V :9~
ATtiny12V
AT90S8535
AT90S2313-10

Dit zijn de types waar ik wel geinteresseerd ben, komt het niet uit, dan doet dat er niet toe. Dit zijn vooral de AVR's die niet bij de elektroboer verkrijgbaar zijn (op de 8535 na) De packaging maakt mij niet zoveel uit, maar het liefst zou ik de mega162V, en de tiny12V als TQFP en SOIC willen.

Het zijn er nogal wat, maar ik denk niet dat je ze allemaal kan leveren.
Kan wel denk ik hoor, Al is de mega162 volgens mij nog niet leverbaar door Atmel... De mega128 zit volgens mij ook in een minder prettige behuizing :S

Als je [IA] start moet je nog maar eens navragen... Richtprijzen die ik zo al weet is ATmega8 voor +- 9 euro, de AT90S8535-8PC kost iets van 8 euro dacht ik. De 162 verwacht ik zo'n 11 euro. De 2313 gok ik op +- 5 euro, de mega128 heb ik geen ID....

Topicstarter
Anoniem: 10852 schreef op 28 November 2002 @ 18:21:
hmmm xtreme led laat dus ffie op zich wachten?
besteld btw just as i said before ;)
khoop dat de actie soepel zal verlopen voor je :)
Ja tanx, het is een hele operatie, niet zoals een normale [IA].... De ><-LEDbar ga ik hopelijk ontwikkelen in de extra tijd die ik nu heb door de poll te verlengen... ik wil die IA eigenlijk tegelijk met de IA van de ><-bus gaan doen als het lukt voor die tijd de hardware te kwalificeren EN de software basis te leggen....

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Count me in (is al gebeurd ;))

Vraagje, in dit topic ging het even over een 4x40 LCD.
Hoeveel moeite gaat dit kosten om die te laten werken?

Dit zou wel tof zijn, want ik heb er nog een liggen...

Alles is najagen van wind...

Topicstarter
Knoetje schreef op 28 november 2002 @ 23:30:
Count me in (is al gebeurd ;))

Vraagje, in dit topic ging het even over een 4x40 LCD.
Hoeveel moeite gaat dit kosten om die te laten werken?

Dit zou wel tof zijn, want ik heb er nog een liggen...
Tja, daar moet ik eens naar kijken. Interface is volgens mij identiek, dus 14/16 polige header. Alleen volgens mij heeft een 40x4 display een DUBBELE HD44870 controller. Dikke kans dat als je hem aansluit op de ><-bus dat je alleen de bovenste 2 regels ziet. Om ook de onderste 2 te kunnen beschrijven is er denk ik een SW aanpassing voor nodig. Die zal niet erg ingrijpend zijn denk ik hoor, maar ik moet het nog wel napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Poll gaat erg goed.... Ik probeer nog wat meer mensen te bereiken. Als de Poll (en de IA zelf) zo goed blijft gaan zal de prijs nog wel wat zakken denk ik :9

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 29-11-2002 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71799

S leuk spul :D alleen te duur voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 71799 schreef op 29 November 2002 @ 09:34:
S leuk spul :D alleen te duur voor mij :(
Ja, ik heb al zitten denken of het mogelijk is een "no budget" variant te maken. Maar veel lager dan een euro of 50 is het moeilijk. Misschien dat het lukt bij een grote oplage (wie weet hoeveel het er nog gaan worden??) om een basic unit neer te zetten voor 35-40 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 06:16
Vraagje aan Easy, ga je die pcb's zelf etsen of laat je dat doen door een profesioneel bedrijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xplosive schreef op 29 November 2002 @ 12:56:
Vraagje aan Easy, ga je die pcb's zelf etsen of laat je dat doen door een profesioneel bedrijf??
Ik ga de PCBs niet etsen. Het worden namelijk dubbelzijdig doorgemetaliseerde PCBs met opdruk op de componentzijde... En dat maak je ECHT NIET zomaar ff zelf in je schuurtje :P

Misschien, als ik tijd heb, ga ik een enkelzijdige PCB routen voor de echte die-hards, die kunnen hem dan zelf gaan etsen! Dus als er iemand interesse in heeft... roept u maar :D

Een enkelzijdige PCB wordt wel GROTER dan de geleverde, en over EMC kan ik niets garanderen i.v.m. uitzonderlijk lange en "onahandig lopende" sporen!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 29-11-2002 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ga je dit nu eigenlijk commercieel uitbuiten? Oftewel: wordt je ontwerp "open source"? Wij willen ultiboard schema's zien ;) ;)

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

XKB schreef op 29 November 2002 @ 13:29:
Ga je dit nu eigenlijk commercieel uitbuiten? Oftewel: wordt je ontwerp "open source"? Wij willen ultiboard schema's zien ;) ;)
Als ik dit zinnetje lees: 'Misschien, als ik tijd heb, ga ik een enkelzijdige PCB routen voor de echte die-hards, die kunnen hem dan zelf gaan etsen! Dus als er iemand interesse in heeft... roept u maar :D' dan denk ik dat er idd een schema online komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhmmmm waar hebben jullie het over???? Kijk maar eens op http://www.xtremehardware.tk . Daar staat al meer dan een half jaar een schema, zelfs het schema van proto #2 (met alle voutjes erin) en het (bijna) definitieve schema!

En ja, je kunt zelfs een ><-bus nabouwen op gaatjesprint ja, helemaal niet eens zo heel complex, vooral als je niet alle connectoren eromheen erop bouwt maar je b.v. beperkt tot de AVR, de MAX232 en 2 fan trapjes.

Edit: Begin alleen nog ff niet, het schema dat nu op de site staat is al behoorlijk goed, maar er zitten toch nog kleine foutjes of onvolkomenheden in, b.v. geen blusdiodes over de elco's van de FAN outputs, een minder flexibele werking van de Vref voor de A/D converters enz enz.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 29-11-2002 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Okeej, thanks for the info! :D

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zelf zou ik het meest geinteresseerd zijn in een zo compleet mogelijk pakket. Oftewel met LCD en sensoren. Anders moet ik daar weer appart achter aan. Kan best, maar een mens is soms lui.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joost E. Boere schreef op 30 November 2002 @ 11:38:
Zelf zou ik het meest geinteresseerd zijn in een zo compleet mogelijk pakket. Oftewel met LCD en sensoren. Anders moet ik daar weer appart achter aan. Kan best, maar een mens is soms lui.
Mja, het originele plan was sowieso om een prijsaanvraag te doen van LCDs, LEDs en sensoren. Maar alleen als de prijzen echt interessant zijn ga ik ze ook echt meenemen in de [IA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Misschien dat je ze bij Crystalfontz kan bestellen. Dan weet ik zeker dat er ook mensen zijn die alleen een LCD bestellen, wat de totaal prijs weer lager doet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

Ik persoonlijk denk dat de meeste wel een LCD van een van de vele inkoopacties hebben en led's van de laatste super goedkope LED actie.. en sensoren kan je zo halen bij de electroboer.. en het scheelt easy veel werk? hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Undertaker schreef op 30 November 2002 @ 14:32:
Misschien dat je ze bij Crystalfontz kan bestellen. Dan weet ik zeker dat er ook mensen zijn die alleen een LCD bestellen, wat de totaal prijs weer lager doet uitkomen.
Crystalfontz is geen serieuze aanbieder van LCDs. VELE MALEN te duur naar mijn mening. Ik denk dat het veel goedkoper moet kunnen, vraag is even of ik ze nog wel via een importeur kan krijgen. Steeds meer bedrijven kopen ze nl. direct uit Korea enzo, waardoor steeds meer importeurs stoppen met LCDs... Ik hoorde daar ooit prijzen van 16x2 backlight CDs voor 3,62 USD per 1000 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Klinkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah, maar ik ga de duizend toch niet halen vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Anoniem: 35245 schreef op 01 December 2002 @ 00:12:
[...]

Jah, maar ik ga de duizend toch niet halen vermoed ik :P
Dat is weer ziens tijden dat ik alle bericht in een topic achter elkaar gelezen heb,
dit is volgens mij wel een zeer kwel baybusje ;)

Ik doe mee,
hoop alleen dat ik het geld op 1 feb heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Even een vraagje over de seriele kabel: kan je die 5*2 headers gewoon bij een elektroboer kopen? Dan kan ik het mooi in m'n kast houden.

En (vast al een keer gevraagd), wat voor voeding wil hij hebben? Gewoon een molex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Jup, gewoon een molexje

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tarin schreef op 01 december 2002 @ 13:33:
Even een vraagje over de seriele kabel: kan je die 5*2 headers gewoon bij een elektroboer kopen? Dan kan ik het mooi in m'n kast houden.

En (vast al een keer gevraagd), wat voor voeding wil hij hebben? Gewoon een molex?
....en die2x5 headers kun je gewoon kopen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Als ik hem heb ga ik hier iets mee doen >:) :Y) }) :
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/support/products/pc/remotecontrol/images/atiremotecontrolunitthumbnail.gif

Info over ATI remote wonder:
Buit by Ati - Remote Wonder

Hoe en wat moet ik nog uitzoeken maar deze heeft wel de functies die ik zoek. }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cewl! In de ><-bus II wil ik ook IrdA gaan supporten of is deze via RF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Is dit nou alleen het printje of ook alle electronica erop? Want een lcd enzo heb ik allemaal al.

Is het mogelijk alleen het printje te krijgen?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.