Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
dan ben je niet goed ingelicht, want het is wel zo, of de mensen van de klantenservice weten het niet...tenminste voor multi pc modemsJvS schreef op 07 januari 2003 @ 23:52:
[...]
Voor zover ik het weet is er geen tekort aan modems ofzo.
Als het goed is is alles al klaar.. je krijgt je DHZ pakket en je kan zo het internet op. Dat was bij mij iig wel zo (Xs4all Basic ASDL).Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 22:38:
hmmmm ik mag toch wel hopen dat die isdn modems dan ook deze week komen. HOe werkt dat eigelijk met die internet abonnementen ? wanneer gaat mijn abo bij xs4all in ? daar staat alles gereed, wachten is op pakket
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
dat snap ik. Eigelijk bedoelde ik, als het nu nog 2 weken duurt voor die modem er is. Moet ik dan al wel betalen? wanneer gaat dit intazzman schreef op 08 januari 2003 @ 17:48:
[...]
Als het goed is is alles al klaar.. je krijgt je DHZ pakket en je kan zo het internet op. Dat was bij mij iig wel zo (Xs4all Basic ASDL).
Verwijderd
Je moet de prijs betalen die gold op het moment van de aanvraag. Op basis daarvan ben je immers de overeenkomst aangegaan!....Worden de nieuwe prijzen van modems dan wel aan je doorberekend?
In december waren er ook nog acties van gratis modems enzo - het is niet zo dat mensen die in na december geleverd krijgen alsnog het modem moeten betalen ofzo.
ja dat gaat automatisch als het pakket verzonden is, of als verzonden geregistreerd staat voor zover ik het weet. Wel vervelend, maar dat kan je gewoon terugdraaien door de klantenservice te bellen (0900-0244, particulieren, rekeingvragen, that is) of te schrijven naar de klantenservice, als je weet welke periode je onterecht hebt betaald.Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:07:
[...]
dat snap ik. Eigelijk bedoelde ik, als het nu nog 2 weken duurt voor die modem er is. Moet ik dan al wel betalen? wanneer gaat dit in
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mijn grootse hoop is dan ook dat ik de juiste onderdelen krijg die allemaal naar behoren werken. Maar daar ga ik zeker van uit. Ik hang er een Draytek Vigor2200E achter en klaar is marzzman.
Wish me luck with my 768kb/s connection

De meeste mensen deugen!
[ Voor 8% gewijzigd door Pc123 op 08-01-2003 20:32 ]
draytek is niet nodig want ik denk dat je een Speedtouch 510 krijg (ik ook namelijk en dat ding is standaard router zonder tweak of wat dan ook)marzzman schreef op 08 January 2003 @ 20:25:
Ik had dus al in Oktober besteld (ja, het is erg jammer, maar KPN heeft het gewoon druk, niets aan te doen) en nu begint er vaart in te komen. Ik heb dus het normale ethernet modem besteld bij Zonnet Basic (238 euro ofzo toen) in een DHZ pakket. Dat zou volgens de KPN volgende week aankomen OF de week erna, iig *ZEKER* (echt) in Januari volgens de medewerkers.
Mijn grootse hoop is dan ook dat ik de juiste onderdelen krijg die allemaal naar behoren werken. Maar daar ga ik zeker van uit. Ik hang er een Draytek Vigor2200E achter en klaar is marzzman.
Wish me luck with my 768kb/s connection... (als alles goed gaat
![]()
![]()
)
Ik heb nu sinds 7 December ADSL denk en sinds 14 December ben ik overgestapt naar een Extra Abbo en Sinds gisteren heb ik 1536/256.
[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 08-01-2003 20:59 ]
Alle Pc's moeten afzonderlijk op ADSL kunnen en in een direct netwerk staan ...raymonvdm schreef op 08 January 2003 @ 20:32:
[...]
draytek is niet nodig want ik denk dat je een Speedtouch 510 krijg (ik ook namelijk en dat ding is standaard router zonder tweak of wat dan ook)
De meeste mensen deugen!
Dat kan ook zonder een draytek! Het modem is zelf al een router dus het enige wat je nodig hebt is een switch, dat is een stuk goedkoper! 2 routers kopen is natuurlijk onzinmarzzman schreef op 08 January 2003 @ 20:44:
[...]
Alle Pc's moeten afzonderlijk op ADSL kunnen en in een direct netwerk staan ...
[ Voor 7% gewijzigd door Pc123 op 08-01-2003 20:54 ]
Want m`n 510 kan
natten
vpnforwarden
firewall
dhcp
dns
dus ik weet niet waarom een draytek beter zou zijn, want ik heb gemerkt dat er toch mensen zijn die beide aanschaffen.
Maar je hebt hem dus niet nodig gewoon een 8 poorts switchje van 45 euro aan je adsl modem en gaan.
UPNP aan op de ADSL (router) Modem en ook MSN file send en audio chat zou moeten werken. (gebruik het zelf niet , op die manier dan)
Het pakket komt iig in januari. Kan volgende week zijn, maar ook 29 januari zeg maar. Maar *STEL* ik hang achter dat modem (ethernet versie) gewoon een 8-poorts switch --> dan verdeelt die switch het internet ook zelfstandig?raymonvdm schreef op 08 January 2003 @ 21:03:
het schijnt wel dat die draytek meer functies heeft ik snap alleen niet welke.
Want m`n 510 kan
natten
vpnforwarden
firewall
dhcp
dns
dus ik weet niet waarom een draytek beter zou zijn, want ik heb gemerkt dat er toch mensen zijn die beide aanschaffen.
Maar je hebt hem dus niet nodig gewoon een 8 poorts switchje van 45 euro aan je adsl modem en gaan.
UPNP aan op de ADSL (router) Modem en ook MSN file send en audio chat zou moeten werken. (gebruik het zelf niet , op die manier dan)
Dus opstelling is dan --> Splitter --> KPN ADSL & telefoonlijn --> normale switch --> meerdere computers.
Dus als ik dan computer X aanzet (willekeurig) heeft die altijd verbinding via internet en als ik ze alle 8 aanzet dan kan ik ook tegelijk met 8 computers op het internet en een direct netwerk?
De meeste mensen deugen!
No worries m8
[rml][ Router en ST 510] Toch alleen switch erachter?[/rml]Pc123 schreef op 08 January 2003 @ 21:52:
Dat klopt ja, maar dat doet de switch niet zelf, het modem bezit de mogelijkheid om internet te verdelen (ingebouwde router) een extra router kopen is dan natuurlijk onzin.
Zie ook dat topic. Als dat WERKELIJK zo is dan zijn veel mensen toch ECHT te duur uit? Of hebben zij allemaal andere modems ofzo

Dit is echt wazig, ik dacht dat ik het allemaal begreep, of sla ik nou de plank mis
Maar kan je bij die modem ook vrij veel instellen en werkt die ook lekker? Trouwens, *stel* dat de modem geen files kan verzenden kan het ook niet als je er een Draytek achter hangt. Enfin, dat zou wel heel gaaf zijn, want ik vond 4 poorten al wat weinig en een goede 8-poorts switch kost aanzienlijk minder.
Ik wacht op antwoord en verduidelijking ... (wat is een topmerk switches?)
De meeste mensen deugen!
De gevraagde ADSL splitter wordt opgestuurd en zal binnen 5 werkdagen bij u o plokatie zijn. (KPN Smasher)
Dat vind ik wel netjes
Zal de splitter er vrijdag al zijn zodat ik in het weekend al lekker dan ADSL'en¿ Ik ben benieuwd
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Godverdomme Twan, heb je nog breedband voordat ik 't heb!DeoDupke schreef op 08 januari 2003 @ 22:03:
woooohooo vandaag kwam ik terug van mijn stage en toen stond er een pakketje op tafel. Meteen aangesloten en het ging perfect @ 768 kbit. Nu nog het netwerk in orde maken als ik tijd heb en dan kan het hele huis genieten na een veel te lange tijd 28-->56-->ISDN
Maarre jij hebt dus ook ISDN? Schijnbaar zijn ze dus weer wat ISDN modempjes aan het versturen, nou maar hopen dat de mijne morgen ook arriveert!
Valt wel mee hoor, alleen de nieuwe modems kunnen het echt goed, die worden pas sinds korte tijd geleverd, vroeger moest je ze eerst "tweaken". Er zijn natuurlijk vele kabelmodems, ADSL modems van andere merken etc die het niet kunnen, daarom worden routerswitches overal verkocht. Maar jij hebt geluk, je krijgt er van KPN eentje die het wel kanmarzzman schreef op 08 January 2003 @ 22:08:
[...]
[rml][ Router en ST 510] Toch alleen switch erachter?[/rml]
Zie ook dat topic. Als dat WERKELIJK zo is dan zijn veel mensen toch ECHT te duur uit? Of hebben zij allemaal andere modems ofzo??? (ook in de pricewatch worden erg veel routerswitches bezocht ...
)
Dit is echt wazig, ik dacht dat ik het allemaal begreep, of sla ik nou de plank mis![]()
Maar kan je bij die modem ook vrij veel instellen en werkt die ook lekker? Trouwens, *stel* dat de modem geen files kan verzenden kan het ook niet als je er een Draytek achter hangt. Enfin, dat zou wel heel gaaf zijn, want ik vond 4 poorten al wat weinig en een goede 8-poorts switch kost aanzienlijk minder.
Ik wacht op antwoord en verduidelijking ... (wat is een topmerk switches?)
laat kpn maar is dezelfde snelheden als BBnet hebben.
word het een stuk beter
Verwijderd
ik weet niet precies wat de reden is, maar zal wel met de achterliggende techniek te maken hebben. Overigens heb ik liever lagere snelheden en een goede dekking dan bbned met hoge snelheden en belabberde dekkingB-BRAIN schreef op 08 januari 2003 @ 22:56:
waarom is er met adsl van kpn alleen maar langzame verbindingen.
laat kpn maar is dezelfde snelheden als BBnet hebben.
word het een stuk beter
Verwijderd
Iemand tips voor een goede ISDN-ADSL-MODEM?
NEE ik heb analoogFlipmo2K schreef op 08 January 2003 @ 22:45:
[...]
Godverdomme Twan, heb je nog breedband voordat ik 't heb!
Maarre jij hebt dus ook ISDN? Schijnbaar zijn ze dus weer wat ISDN modempjes aan het versturen, nou maar hopen dat de mijne morgen ook arriveert!
No worries m8
Verwijderd
Ik ga die discussie hier niet weer voeren maar dit is gewoon niet waar.knakworst schreef op 09 January 2003 @ 00:37:
bbned heeft ongeveer evenveel centrales geschikt voor ADSL dus dat valt heus wel mee!
Enkele mensen hier op got blijven maar beweren dat bbned gelijk staat met kpn, dit is echter zeker niet waar. Mensen die dit beweren baseren zich of op verouderde informatie, of hebben een belang in bbned (of zijn gewoon kortzichtig)
Feit is dat kpn op dit moment al zo'n 100 centrales meer heeft en nog steeds sneller aan het uibreiden is dan bbned.
Wel levert bbned soms verder van de centrale dan kpn
Das echt een lekker gevoel. Eindelijk een vaste internetlijn, na jaren gekloot te hebben met Analoog en ISDN!Flipmo2K schreef op 09 January 2003 @ 11:23:
Vandaag heb ik 'm ook (eindelijk...) binnen gekregen! Jippie, straks ff installeren en dan hopelijk vanavond nog online via ADSL! Effe vragen of ik misschien wat eerder mag gaan hier @ stage.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Sander-B schreef op 06 January 2003 @ 13:29:
Loop alsjeblieft niet zo te janken, wees blij dat je eindelijk ADSL hebt man. Als het ooit komt dan zie je dat op www.bbned.nl
Jezus, kan hier ook nog normaal gereageert worden op een normale vraagVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:25:
Wees blij dat je ADSL hebt, je lijkt net een verwendde blaag!

Verwijderd
3com zo rond de 1000 euriesmarzzman schreef op 08 januari 2003 @ 22:08:
[...]
[rml][ Router en ST 510] Toch alleen switch erachter?[/rml]
(wat is een topmerk switches?)
Ik heb toch een goed antwoord gegeven? Iedereen hier springt een gat in de lucht met zn 512/768 of 1024/1536kbit lijntje en jij zit te mauwen dat je zo nodig een BBned lijn moet hebben, gek he dat er een paar mensen een beetje verhit reageren.Bobbert schreef op 09 January 2003 @ 11:46:
[...]
[...]
Jezus, kan hier ook nog normaal gereageert worden op een normale vraag![]()
Jij geeft mij antwoord van kijk maar op www.BBned.nl... da had ik zelf ook al wel bedacht.....Sander-B schreef op 09 januari 2003 @ 12:40:
[...]
Ik heb toch een goed antwoord gegeven? Iedereen hier springt een gat in de lucht met zn 512/768 of 1024/1536kbit lijntje en jij zit te mauwen dat je zo nodig een BBned lijn moet hebben, gek he dat er een paar mensen een beetje verhit reageren.
Ik vraag gewoon of iemand weet of ervaring heeft met hoe lang het duurt voordat KPN een centrale kan omswitchen naar BBned.
en ik mauw niet, ik stel gewoon een vraag
KPN een centrale omswitchen naar BBNedBobbert schreef op 09 January 2003 @ 13:39:
[...]
Jij geeft mij antwoord van kijk maar op www.BBned.nl... da had ik zelf ook al wel bedacht.....
Ik vraag gewoon of iemand weet of ervaring heeft met hoe lang het duurt voordat KPN een centrale kan omswitchen naar BBned.
en ik mauw niet, ik stel gewoon een vraag
[ Voor 8% gewijzigd door Pc123 op 09-01-2003 16:25 ]
Verwijderd
Eindelijk na 4 jaar wachten breedband! En dat in 't buitengebied waar toch nooit chello zou komen
/me is blij, zoals je al wel merkt
Vorige week een brief gehad van planet dat ik eindelijk adsl had en nu supersnel kan internette
* Bossie wacht nog steeds op het modem
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
ik heb hem al de 17e geretourneerd, maar nog nix...zucht...

naja, morge weer een kans he...
ik had al een maand kunne adsl-en...:(
* eth0 wacht ook nog steeds op het modem, maar kan er tijdelijk een lenenU kunt bij het volgende nummer nagaan hoe het staat met de levering van uw pakket:
0900 0422.
Voor een pakket staat in principe een dag of tien.Levering is echter wel afhankelijk van het feit of de centrale waar u zich op begeeft vrij en gereed is voor ADSL.
Informatie betreft de centrale waar u zich op begeeft kunt u krijgen bij het volgende nummer:
0900 8085.
We hebben deze week wel vernomen dat de KPN met een kleine achterstand kampt betreft de levering van de pakketten.
09-01-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
08-01-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
24-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
18-12-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
18-12-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
rare is dat een kameraad later had aangemeld , maar hij het eerder heeft gekregen. Ik heb dan wel isdn en hij niet. Maja , ik hoop dat ik het beetje snel krijg. Ligt je lijn er , heb je geen modem
Raku
....
kpn - meneer wat is uw postcode?
IK - 1234 aa
KPN - en uw huisnummer?
IK - 1
KPN - Oh uw heeft ISDN tja daar kan ik geen uitsluiten over geven?
IK - Oh, en hoelang gaat het dan nog duren?
KPN - Daar heb ik geen inzicht in.
IK - Dus dat wordt afwachten.
KPN - Ja.
Ofwel dat gaat nogwel even duren, Damn al in Oktober aangevraagd en nu nog steeds niets.
Maar gelukkig kan ik vanaf morgen een modem lenen.
Uh hebben jullie dat ook dat als je nu een postcode check doet op de website van kpn dat de isdn versie nu pasvanaf maart beschikbaar komt?
Trouwens welk modem type krijg je nu precies?
[ Voor 16% gewijzigd door eth0 op 09-01-2003 21:50 ]
Verwijderd
Zal de drukte bij de bestellingen van ADSL ooit weer een beetje minder chaotisch zijn? Ik hoor nu van steeds meer mensen dat ze Chello verwisselen voor ADSL.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:04 ]
Verwijderd
je hebt pech. Er komt nog een aansluitronde, maar die staat volgens mij al in de postcode checkDrJamez schreef op 22 November 2002 @ 07:12:
Weet er iemand eigenlijk of er nog een aansluitronde komt ? Want dan is de kans vrij groot dat ik er ook bij zit (3000 aansluitingen, terwijl 4000 min of meer de ondergrans was deze keer)
Verwijderd
Dat betekent dat ISDN op jouw centrale tijdelijk is uitverkocht - je hebt dus mazzel want jij was er wel op tijd bij...
Verwijderd
Nou, misschien heb je geluk! Na de volgende aansluitronde die nu inderdaad al in de postcodecheck staat, komen er nog enkele aansluitrondes in 2003!
Txs voor de uitleg, ik weet nu tenminste waar ik aan toe benPc123 schreef op 09 januari 2003 @ 16:23:
Een heel verhaal
Nu rest mij de vraag, hoe weet ik zo zeker dat ik een 510 krijg
De meeste mensen deugen!
als jij bij KPN pakket een ethernetmodem hebt besteld krijg je de 510Hee mensen, ik heb dus uiteindelijk een simpele switch gekocht om achter mijn Alcatel SpeedTouch 510 te hangen en het is de D-Link DES-1008D geworden. Leek me een erg mooi ding en kostte niet zo heel veel (http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/lrzi07.html) ...
Nu rest mij de vraag, hoe weet ik zo zeker dat ik een 510 krijg ???
[ Voor 73% gewijzigd door DeoDupke op 10-01-2003 08:38 ]
No worries m8
Verwijderd
Als je dat zeker weet dan ben ik blij. Want die modem kan routeren en dus heb ik er goed aan gedaan een D-Link DES-1008D (10/100 Mbps) 8-poorts switch te kopen. Als ik maar niets hoef te hacken, maar naar mijn weten nietDeoDupke schreef op 10 January 2003 @ 08:38:
[...]
als jij bij KPN pakket een ethernetmodem hebt besteld krijg je de 510
De meeste mensen deugen!
ik heb half december besteld en heb ook die modem gekregen. HEt was switch inpluggen comps eraan en het werkte. Perfect dus!marzzman schreef op 10 January 2003 @ 09:44:
[...]
Als je dat zeker weet dan ben ik blij. Want die modem kan routeren en dus heb ik er goed aan gedaan een D-Link DES-1008D (10/100 Mbps) 8-poorts switch te kopen. Als ik maar niets hoef te hacken, maar naar mijn weten niet!
No worries m8
Verwijderd
heel simpel ff wat draadjes aansluitenVerwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:49:
Wat moet je bij zo'n DHZ pakket allemaal doen. Is het net zo simpel als ISDN aanleggen?

Verwijderd
okee, de UTP kabel naar boven had ik al jaren liggen, maar goed.
Verwijderd
06-01-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Is het dan al mogelijk om te internetten?
Ik wacht momenteel op mijn DHZ pakket maar de ISDN ethernet modem waren niet leverbaar meer en pas sinds 7 januari wel weer

je kan wel internette met een ander modem jah...als je creatief bent met draadjes splitten...ergens in dit topic deel 1 of 2 staat uitgelegd hoe iemand het voor elkaar heeft gekregen bij ADSL over ISDN
Verwijderd
Ik had ze begin van de week gebeld en ze zeiden dat het klaar was mijn lijn dan.
Maar net gebeld en toen zei zo'n sn*l dat het nog niet eens gereed was.
Naja stelletje #$%^&*%, hoe verklaar je nou zo iest ene keer dat je belt word gewoon andere dingen verteld dan een andere keer.

Verwijderd
!!!
ik heb alles binnen en geinstalleerd... ik had alleen ff neergezet @xs4all-adsl-fast ipv @xs4all-fast-adsl
ik ben zo blij!!!
Verwijderd
eindelijk na 7 jaar, toen ik de 1e was in dit dorp met internet, eindelijk adsl
Verwijderd
Ja dat heb je als je met KPN belt. Praten elkaar allemaal tegen.hoe verklaar je nou zo iest ene keer dat je belt word gewoon andere dingen verteld dan een andere keer
Elvis84 tis echt wel balen dat je nu nog steeds geen ADSL hebt.
Verwijderd
Dit is dus met ISDN.
Op het moment hangt er trouwens nog steeds geen splitter tussen, tot op heden nog altijd zonder enkel probleem!
Sander-B schreef op 23 november 2002 @ 15:45:
Foto van hoe het er nu uit ziet:
Uitleg:
Kabel A (blauw met wit) = de normale telefoonlijn die uit de grond komt.
Kabel B = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar de NT1 (ISDN).
Kabel C = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar het modem.
Kastje D = De huis-tuin-en-keuken-splitter van de Hubo.
De telefoonlijn ( A ) komt dus binnen in de Hubo-splitter (gewoon een verdeler, split zelf geen signaal ofzo) en vanuit daar gaan er 2 kabels, een naar mn NT1 ( B ), en een naar mn modem ( C ).
Vanuit het modem loopt uiteraard weer een netwerkkabel naar mn computer, was 2 tellen bezig met configgen en KLAAR! Online!
De modem is trouwens een E-tech ADSL modem&router met een 4 poorts switch van 200 euro's.
[ Voor 6% gewijzigd door Sander-B op 10-01-2003 18:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt er natuurlijk zelf ook 1 bestellen bij routershop.nl, en je KPN bestelling annulerenVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:30:
Ok dat zou mij nu ook wel lukken maar het probleem nu nog is het vinden van een tijdelijke modem die ik kan lenen of huren of iets dergelijks
Tussen technisch gereeg en abo gereed zat bij mij enkele dagen.
De splitter (modem had ik al) kwam er tussen in.
Alles in de kerst/nieuwjaarperiode, wat wellicht nog van invloed was.
"Daar kan ik geen mededelingen over doen"
Ik zal nog maar een mailtje sturen. Ik heb geen zin om lang te gaan w88 op een domme modem terwijl wij maar betalen voor een abbo. En ik ben het liever een stapje voor nu het nog kan
Raku
Verwijderd
Ik heb afgelopen woensdag gebeld, ook voor meer info over ISDN ADSL modems.Eth3r3al schreef op 10 January 2003 @ 19:51:
Maar heeft iemand nog meer info mbt de ISDN modems/splitters? Want die lui bij de KPN hebben niet echt wat nuttigs te vertellen.
"Daar kan ik geen mededelingen over doen"
Ik zal nog maar een mailtje sturen. Ik heb geen zin om lang te gaan w88 op een domme modem terwijl wij maar betalen voor een abbo. En ik ben het liever een stapje voor nu het nog kan
Na wat vragen vertelde hij mij dat alle ISDN modems uitverkocht waren, maar dat ze in week 1 weer binnengekomen waren.
De KPN logistieke afdeling schijnt nu als een gek al die pakketjes aan 't versturen te zijn, en dat klopt denk ik ook, want hier in mijn omgeving krijgt iedereen massaal de pakketjes binnen
Ik vraag me toch echt sterk af wie jou dan inlicht. Kan je dat eens vertellen?Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:45:
[...]
dan ben je niet goed ingelicht, want het is wel zo, of de mensen van de klantenservice weten het niet...tenminste voor multi pc modems
ISDN modems in week 1???Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 20:26:
[...]
Ik heb afgelopen woensdag gebeld, ook voor meer info over ISDN ADSL modems.
Na wat vragen vertelde hij mij dat alle ISDN modems uitverkocht waren, maar dat ze in week 1 weer binnengekomen waren.
De KPN logistieke afdeling schijnt nu als een gek al die pakketjes aan 't versturen te zijn, en dat klopt denk ik ook, want hier in mijn omgeving krijgt iedereen massaal de pakketjes binnen. Ik denk dus dat je niet lang meer hoeft te wachten....
Ik had hem allang kunnen hebben als de analoge er nog zat waren.
Dadelijk krijg ik weeer de verkeerde, ISDN wat ik niet moet hebben.
En daar ben ik nu mee online
Maar ik heb trouwens ook nog geen brief gehad van xs4all, op de site staat dat ik deze had moeten krijgen met gegevens. Maar ja een beetje op de helpdesk site kijken en ik wist dat er @xs4all-fast-adsl achter de login name moet en het ww had ik al in oktober gekregen in een mailtje. En online en gelijk met 1536 kbit
Verwijderd
Maar vraagje. Ik heb nu de thompson 510 modem. Ik heb het netwerk ingericht. Maar ik heb het vermoeden dat er een ingebakken firewall in dat ding zit? klopt dat? al mijn poorten zitten namelijk dicht en e-mule werkt dan ook niet
krijg vandaag een brief van XS4all in superasogrote envelope, en het was gewoon maar 1 A4tje wat er in zat...
staat er in. Hier is je inlognaam enz
laatste zin:
"Wij wensen u veel plezier met uw ADSL aansluiting."
AAAAAAAARRRRRRRGGHHHHHHH, IK HEB HELEMAAL GEEN ADSL AANSLUITING!!!
hij was 17 december al verstuurd, en hij komt nu pas...maar nog steeds geen adsl...
de kpn heeft dinsdag beloofd binnen 7 dagen een modem op te sturen, als ie er maandag nie is wordt ik ECHT boos...
#@%*#$%@#$&*%^#%#$ da zegt genoeg
Verwijderd
Alleen ik zat op 23 december al te internetten via ADSL (zelf eigen router gekocht)
Verwijderd
Vreemd? kent iemand dit probleem? in de faq staan alleen links naar de oude alcatels, of je komt op heeeel oude topics terecht over verkeerde centrales. Iemand een idee?
ja als kpn bij mij het goede modem erin had gedaan had ik op 12 december al kunnen internetten via adsl...het is morgen dus 1 maand geleden...Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 14:28:
Ik had die zelfde brief vandaag ook gekregen.
Alleen ik zat op 23 december al te internetten via ADSL (zelf eigen router gekocht)
wat was dat ookalweer met die schadevergoeding??? na 1 maand toch?? ik ga gewoon een schadevergoeding eisen...is wel niet veel, maar als is het maar om ze te pesten
Is opzich wel handig als jij, Elvis, nu blijft posten hier dan zie ik precies wat er nog allemaal met mijn situatie moet gaan gebeuren en hoelang dingen duren. Zit nu ongeveer 1 week achter jouw.. Als het pakket bij jouw opgestuurd wordt weet ik ongeveer dat hij bij mij een week later komt. Best bale maar toch wel handig.
Ik hoop hetVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 20:26:
[...]
Ik heb afgelopen woensdag gebeld, ook voor meer info over ISDN ADSL modems.
De KPN logistieke afdeling schijnt nu als een gek al die pakketjes aan 't versturen te zijn, en dat klopt denk ik ook, want hier in mijn omgeving krijgt iedereen massaal de pakketjes binnen. Ik denk dus dat je niet lang meer hoeft te wachten....
[ Voor 60% gewijzigd door Raku op 11-01-2003 20:04 ]
Raku
Trust me when I say: "I CAN NOT WAITDeoDupke schreef op 10 January 2003 @ 10:53:
[...]
ik heb half december besteld en heb ook die modem gekregen. HEt was switch inpluggen comps eraan en het werkte. Perfect dus!
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Ik heb er ook last van, ping tussen de modem en mijn pc springt af en toe van 2/3 ms naar 21ms en ik krijg soms timeout errors. Zie mijn topic : Speedtouch 510 + Linksys WirelessVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 14:29:
Ok mensen ik heb een vreemd probleem. Ik heb xp, een thompson 510 modem en net adsl er neer gezet. Op zich leuk natuurlijk, maar om de paar minuten valt de verbinding voor enkele seconden weg. Gevolg- --> bv msn vliegt eruit, e-mule stopt en zoekt weer niewe bronen enz.
Vreemd? kent iemand dit probleem? in de faq staan alleen links naar de oude alcatels, of je komt op heeeel oude topics terecht over verkeerde centrales. Iemand een idee?
Verwijderd
Bel morgen wel weer, eerlijkheid word gewoon gestraft. Ik had mij op de dag dat het bekend werd aangemeld en nog steeds geen adsl terwijl andere 2 weken geleden aangemeld hebben en nu al de modem in ontvangst hebben genomen

Kan iemand mij vertellen of ik deze week kans heb op mun pakket?
Heeft iemand al een isdn modem ontvangen?
er staat dat je een schadevergoeding krijgt als kpn verzuimt om binnen 30 dagen na de afgesproken datum te leveren. wat moet ik als afgesproken datum aanhouden...de dag dat de modem kwam... 12-12 de dag dat mijn abo werd geactiveerd, 15-12, de dag dat ik mijn modem retourneerde, 17-12, of de dag dat mijn abo in ging, 19-12...
als het dus de dag is dat die modem aankwam...dan gaat ik morge een schadevergoeding eisen
Nu heb ik dus tijdelijk een speedtouch home geleend en deze via mun linux de pptp verbinding laten opbouwn dit werkt perfect. Maar is de zelfde manier ook mogelijk met de 510i?
Ik wil dus een echt publiek ip op mun linux doos hebben en niet via nat via de router want daar zorgt de linux doos voor.
Je kan gewoon de PPTP.ini laden (dan adviseer ik je om tijdens de installatie van het ADSL Modem NIET te kiezen voor de NAT.INI, maar voor de PPTP.INI, dan gebeurt het gelijk in 1x goed), kijk voor meer info op de kpnadsl site ... daar wordt alles uitgelegt.eth0 schreef op 12 januari 2003 @ 23:41:
Als ik het goed heb krijg je nu een speedtouch 510i (met ingebouwde router) voor heen was dat een speedtouch home.
Nu heb ik dus tijdelijk een speedtouch home geleend en deze via mun linux de pptp verbinding laten opbouwn dit werkt perfect. Maar is de zelfde manier ook mogelijk met de 510i?
Ik wil dus een echt publiek ip op mun linux doos hebben en niet via nat via de router want daar zorgt de linux doos voor.
URL: http://www.mxstream.nl/support/downloads_multi-v4.html
12-12 modem ontvangen
12-12 gebeld over verkeerd modem
17-12 brief ontvangen over verkeerd modem
17-12 modem geretourneerd
24-12 gebeld wanneer modem komt, antwoord: week 1
04-01 waar blijft modem??? antwoord: nieuwe procedure, fax sturen naar logistieke afdeling, modem komt binnen 7 dagen
13-01 1 week later, geen modem: bel boos op...waar blijft modem, ik wacht al meer dan 1 maand op het goede modem, antwoord: sorry meneer, daar kan ik niets aan doen, het enige wat ik kan doen is een fax sturen naar die afdeling, een telefoonnummer hebben ze niet [K*TSMOESJE]. Ik zei: geef dat nummer nou maar, nee dat kan ik niet doen meneer. U moet gewoon nog een paar daagjes wachten, en dan nogmaals naar dit nummer bellen als het er niet is!! Ik zei: ik bel dit nummer al nogmaals omdat ik al telkens een paar daagjes moet wachten!!! zij weer: nee, u moet nog een paar daagjes wachten en belt u maar terug...
zucht...wanneer zal modem hier zijn...volgende kerst zeker...
[ Voor 1% gewijzigd door elvis84 op 13-01-2003 16:27 . Reden: spelfoutje ]
Raku
Verwijderd
Bij KPN zijn de helpdeskmensen te goed getrained je krijgt zelfs niet als je vraagt naar een hogere persoon of andere afdeling die mensen eraan. En inderdaad het enige wat ze zeggen is wacht nog maar een paar dagen en we hebben het doorgegeven aan de afdeling logistiek.
Heb je wel al eens contact gezocht met je ISP, ik heb dat wel gedaan en 3 dagen naderhand had ik opeens wel een DHZ pakket. Na ook 1 maand met het niet geleverde verkeerde pakket. Die kunnen misschien andere wegen bewandelen als onze gewone stervelingen.
Verwijderd
Ik heb trouwens ook de Speedtouch 510i gekregen, was de Home echt alleen 'n modem? Want dat er een router bij in zit, komt mij goed van pas
Ik word een beetjeelvis84 schreef op 13 januari 2003 @ 16:27:
hier nogmaals mijn verhaal
12-12 modem ontvangen
12-12 gebeld over verkeerd modem
17-12 brief ontvangen over verkeerd modem
17-12 modem geretourneerd
24-12 gebeld wanneer modem komt, antwoord: week 1
04-01 waar blijft modem??? antwoord: nieuwe procedure, fax sturen naar logistieke afdeling, modem komt binnen 7 dagen
13-01 1 week later, geen modem: bel boos op...waar blijft modem, ik wacht al meer dan 1 maand op het goede modem, antwoord: sorry meneer, daar kan ik niets aan doen, het enige wat ik kan doen is een fax sturen naar die afdeling, een telefoonnummer hebben ze niet [K*TSMOESJE]. Ik zei: geef dat nummer nou maar, nee dat kan ik niet doen meneer. U moet gewoon nog een paar daagjes wachten, en dan nogmaals naar dit nummer bellen als het er niet is!! Ik zei: ik bel dit nummer al nogmaals omdat ik al telkens een paar daagjes moet wachten!!! zij weer: nee, u moet nog een paar daagjes wachten en belt u maar terug...
zucht...wanneer zal modem hier zijn...volgende kerst zeker...

Zeg dat paket af en koop zelf een modem!!!!
Ik zit al van voor de kerst op internet via Xs4all en hier thuis kregen we zaterdag pas de opleveringsbrief van Xs4all. Gedateerd 19 december 2002, lekker snel is dat.Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:58:
Ik kreeg zaterdag ook pas de 'bevestigingsbrief' van xs4all, stond ook een datum van 23 december ofzo op. Ik zit al sinds donderdag op internet, dus men is gewoon te laat met 't versturen van die brieven. Op zich heb je er ook niets aan, want je password en username wist je al. Goed voor je administratie, zullen we 't maar op houden.
Ik heb trouwens ook de Speedtouch 510i gekregen, was de Home echt alleen 'n modem? Want dat er een router bij in zit, komt mij goed van pas. Ik had ook op de Home gerekend.
ps. maar mij hoor je niet klagen. Het werkt perfect allemaal
[ Voor 6% gewijzigd door thegeronimo op 13-01-2003 22:08 ]
Anders ga je even flamen op iemand die gewoon gefrustreerd is...certefied schreef op 13 januari 2003 @ 21:48:
[...]
Ik word een beetjevan jou geklaag.
Zeg dat paket af en koop zelf een modem!!!!
Raku
Je kunt ook een default server ingeven, dus dan worden alle inkomende connecties naar het opgegeven adres (je Linux doos) doorgestuurd.eth0 schreef op 12 januari 2003 @ 23:41:
Als ik het goed heb krijg je nu een speedtouch 510i (met ingebouwde router) voor heen was dat een speedtouch home.
Op deze manier hoef je alleen maar het cdtje van KPN te gebruiken en geen .ini files zelf up te loaden.
Verwijderd
Met m'n nieuwe moederbordje (Asus A7n8X Deluxe) én het langverwachte DHZ-pakket!
Alles aangesloten en ook Planet bleek meegewerkt te hebben, want het werkte meteen en ik heb ook meteen de nieuwe hoge snelheid (768 kbps). Woon trouwens in het Brabantse Deurne...
Op 23 december ADSL besteld en op 14 januari online. 's Toch niet slecht voor Planet en KPN.
Heyhoheyho, downen doe je zo
Switch is binnen, netwerk is gelegd, het wachten is op mijn DHZ pakket met Thomson 510 erin
Dan kabeltjes trekken, UTP in poort 1 van de switch en blazen maar...
* Cassius is so excited
De meeste mensen deugen!
En dan kom je erachter dat kpn nogal sloom is met het DHZ pakketmarzzman schreef op 14 January 2003 @ 22:48:
[...]
Switch is binnen, netwerk is gelegd, het wachten is op mijn DHZ pakket met Thomson 510 erin!!!
* Raku is so excited!
Raku
Inderdaad.. gewoon direct de 510i in mijn Hub geprikt en voila, ff configgen dat ding en hupsakee... een compleet LAN gaat online! (d.w.z. 4 PCtjes hierzomarzzman schreef op 14 January 2003 @ 22:48:
[...]
* tazzman is so excited!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Raku
Dit is geen kutsmoesje hoor. Dat telefoonnummer is inderdaad niet bekend in het callcenter. Het callcenter kan je opbellen, zij geven aan de desbetreffende afdelingen door wat er waarom aan de hand is. Daar is en callcenter voor, zodat die andere afdelingen kunnen doen wat ze moeten (en wat door gebrek aan mensen al levenstraag gaat). Denk je dat een cc het leuk vindt om je af te schepen ofzo? Het is inderdaad frustrerend dat het lang duurt, maar je hebt echt gewoon pech. Procedures ga je echt niet kunnen wijzigen hoor...13-01 1 week later, geen modem: bel boos op...waar blijft modem, ik wacht al meer dan 1 maand op het goede modem, antwoord: sorry meneer, daar kan ik niets aan doen, het enige wat ik kan doen is een fax sturen naar die afdeling, een telefoonnummer hebben ze niet [K*TSMOESJE].
Eth3r3al schreef op 15 januari 2003 @ 15:41:
Net weer eens gebeld met de kpn , moet nog eens 2 weken wachten volgens hun... Pleur op zeg..... Ik vraag dus of mijn modem niet afbesteld kan worden.. Kan dus volgens haar niet.... Pff... als dit zo doorgaat
gewoon je pakket ruilen voor een pakket zonder modem en zelf een modem kopen, dat kan wel.
Dit topic is gesloten.