Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb weer een nieuw verhaaltje betreft dat verkeerde DHZ pakket dat ik een maand geleden terug heb gestuurd.

Een week geleden hadden we opgebeld, goed vervolgens zouden ze een z.s.m. achter onze naam zetten en een fax sturen naar de DHZ afdeling. Nog specifiek 3 maal gezegd dat ze er op moesten zetten ADSL ANALOOG MODEM + SPLITTER... nou dan zou hij dus 8 dagen na dat de fax verstuurd was bij mij binnen moeten liggen.
8 dagen later(vandaag dus). Ik bel WEER op (ja ik ook al voor de 10de keer ofzo). Waar is dat DHZ pakket?
Zij zegt.... "Ik zal is even kijken, nee er er staat geen aantekening bij voor "+SPLITTER" en er is helemaal geen verzending bij TGP of actie onder jou naam..
Ik,.. Wtf dat had ik specifiek gezegd dat +SPLITTER er bij moest....maar goed. :| Dat wordt wachten dacht ik tot dat ik mezelf bedacht en het DHZ pakket af wilde zeggen.
Zij zegt "Dat is goed, maar hij is nu nog in behandeling voor een verkeerd DHZ pakket procedure. Als hij bij U thuis is kunt U hem als nog terug sturen en geld terug vragen."
Ik, Ok..... daag. :|

Ik dus naar routershop mailen of ze de 510 V4 (een iets duurdere versie, namelijk met 4 LAN poorten erop) nog op vooraad hadden. En dat hadden ze. Als we hem nog voor 2 uur zouden bestellen zou hij morgen al bij mij thuis zijn zei hij. Ik dus naar routershop bellen en een alcatel 510 v4 analoog + splitter analoog besteld.

Een uurtje ofzo later had ik weer een beetje tijd om naar KPN te bellen voor de gegevens betreft het annuleren van het DHZ pakket... krijgen we een vent aan de lijn (een of andere Jeroen, achternaam weet ik niet).
Hij "nee U kunt niet meer annuleren U kunt helemaal geen geld meer terug krijgen"... Ik weer "WTF". Begint hij te beweren dat er nog genoeg analoge 510 modems bij hun beschikbaar zijn behalve de ISDN versies, dat is dus geen probleem want ik moet de analoge versie juist hebben zeg ik. Hij dus even denken........ (Ik denk GVD het is weer echt fraai met KPN hoor) beweerd hij dat hij goed al vanaf morgen tot hooguit 2 weken bij mij thuis binnen kan komen.... Ok, denk ik daar ga ik weer, juist............., weer wachten en weer lekker aan het lijntje gehouden worden. :(

Ik weer met m'n zwaar geirriteerde kop naar routershop bellen om de bestelling af te zeggen, dat was geen probleem.

Ik durf er honderd euro op te leggen dat ik hem niet binnen die 2 weken binnen heb en dat er GEEN splitter bij zal zitten. Ik had ook die splitter met het verkeerde pakket terug gestuurd omdat ze zeiden het pakket weer in originele staat terug te sturen. Zucht.......

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Damn, dit klinkt echt zwaar klote. Rot voor je man. Maar ik denk dat de KPN het nu superdruk heeft, maar zoals ik me nu bedenk is dat geen reden om de klanten te gaan verwaarlozen. Ik hoop dat alles hier goed gaat en ook dat jij snel achter je ADSL lijntje hangt!

[ Voor 78% gewijzigd door Cassius op 15-01-2003 19:42 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 15 January 2003 @ 18:23:
Ze hebben de postcodecheck weer aangepast: IK ZIT ER BIJ :D :D :D

Sorry voor de reactie, maar na 3 jaar 56k en 2 jaar Demos wil je wel :+
bij mij niet :( afzetters:/
maar hier zal het wel nooit komen..
is er nog een alternatief dan satelliet internet of flat fee voor 400euro per maand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ja ze houden ons wel erg aan het lijntje he spitfire :(

achteraf gezien hadden we toch beter onze modems kenne ruilen...maar ach, respect voor jou keuze...
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:24:
Elvis84 het lijkt me inderdaad beter als je niet langer meer wacht op het DHZ pakket en eentje los besteld.

Bij KPN zijn de helpdeskmensen te goed getrained je krijgt zelfs niet als je vraagt naar een hogere persoon of andere afdeling die mensen eraan. En inderdaad het enige wat ze zeggen is wacht nog maar een paar dagen en we hebben het doorgegeven aan de afdeling logistiek.

Heb je wel al eens contact gezocht met je ISP, ik heb dat wel gedaan en 3 dagen naderhand had ik opeens wel een DHZ pakket. Na ook 1 maand met het niet geleverde verkeerde pakket. Die kunnen misschien andere wegen bewandelen als onze gewone stervelingen.
kan jij me vertellen hoe je dit voor elkaar heb gekregen?
ik heb toen strax gebeld met XS4all...

als je het keuzemenu volgt, dan wordt je binnen de kortste keren doorverbonden met 0800-mxstream

naja ik maar de gewone helpdesk zooi gekozen, werd ik weer doorverbonden met de sales afdeling... die meneer zei heel droog:
nee meneer, de kpn levert de modems, wij de service...voor modems moet je dus bij hen zijn...maar ik heb gehoord in de primafoon winkel en van iemand anders dat als ik jullie bel het sneller gaat, odmat ik nu al 4 weken wacht op een goed modem...jullie willen toch zeker ook wel geld aan mij verdienen? sorry meneer, het kan echt niet...okee, jammer dan en bedankt

nix dus... hoe doe jij dat??? geheime contacten bij xs4all ofzo zeker...

okee, JVS, ik zal niet meer boos worden op de callcentermevrouwtjes en heertjes... O-)
ik schrijf morge een brief...dat helpt denk ik beter...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

johnwoo

3S-GTE

DrJamez schreef op 15 januari 2003 @ 18:23:

Congratz, nu hopen dat ze er een beetje mee opschieten :P Kunnen we strax es n keer TacOps doen ;)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb nu de bestelling geanuleerd. Maar hoe is dat bij jullie precies gegaan dan? Want vandmiddag kreeg ik zo'n muts (nofi) aan de lijn de zei dat het niet kon. Vanavond kreeg ik zo'n meneer (hij was wel aardig :P ) die zei dat ik het opgestuurd kreeg en daarna dat ding gewoon terug moest sturen. Hoe hebben jullie dat gedaan en wie heeft jullie geholpen? :) Thnx alvast :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus adsl basic besteld met een ethernet modem. duurt het nu langer dan als ik met een usb modem bestel of heeft het alleen te maken met isdn die lange levertijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn is dit, Maandag gebeld een vrouw aan de telefoon die zei dat het deze week of begin volgende week de DHZ pakket kon verw88. Bel 5 min geleden een man aan de telefoon die vertelde dat er een probleem is met de levering van de 510i modems.

Deze pas weer leverbaar op 24 Januari |:(
Nu mijn vraag is het ook mogelijk om bij die routershop een modem te bestellen met splitter etc.?
Neem aan dat dat sneller gaat dan bij KPN :(

Wat betekent dat KPN geen ondersteuning biedt als je een modem koopt die kpn niet levert of iets dergelijks? (Hier had die mederwerker van KPN over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Je hoeft iig geen splitter te hebben... Je kunt op de vorige pagina's kijken hoe je het moet splitten met een isdn verbinding :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Zonder splitter op een analoge lijn is zeker niet te doen en bij een ISDN lijn wel? :(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

check de vorige pagina's maar....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ok maar wil wel splitter. Levert routershop die ook? Iemand enig idee?

En raden jullie mij dit aan of moet ik w88 op KPN?
Als ik zie hoe lang sommige w88 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ja die leveren ze wel.... 34 euro incl. btw :) kijk maar onder accosaires oid :P

[ Voor 27% gewijzigd door Raku op 15-01-2003 20:47 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Arggg, ik lig precies tegen de grens :( . Huis langs ons (100 m verder :P ), kan wel, maar moet een lengte test. Zouden ze een lengte test op aanvraag doen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ADSL ISDN linesharing splitter Euro 34,51incl
*Alcatel SpeedTouch 510(i) Versie 4 ADSL modem router

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st510.gif

Dus als ik dit bestel bij Routershop dan heb ik exact hetzelfde in huis dan wat ik bij KPN zou krijgen?

Ik kan de KPN cd wel lenen van iemand anders, alleen die heeft de analoge versie.

Zijn er belangrijke dingen die ik mis loop mocht ik het morgen bij routershop.nl bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want alles loopt de soep in.

Ik heb een etech router met 4 poorts switch en een isdn splitter.

Ik heb een nt1 kastje oude stijl.

Hoe moet ik in godsnaam alles aansluiten??
Ik heb het volgende geprobeerd:

Kabel die van de lasdop naar de nt1 loopt losgemaakt, daar een rj11 plug opgezet deze op mijn splitter aangesloten toen een stuk utp gepakt gestript ene kant rj11 opgezet andere kant op nt1 bare-wire aangesloten maar het werkt niet.

Wat voor kabel moet ik gebruiken?
Wat doe ik fout.

Ik dacht je moet gewoon de aansluiting op je nt1 een plug zetten zodat je hem op de splitter kan aansluiten en dan met utp een nieuwe verbinding maken naar je nt1 vanaf de splitter. Maar dit werkt niet.

de utp heeft 8 draadjes welke moet ik gebruiken ik heb geen flauw idee, dus ik heb maar wat gepakt. Ik ben een enorme electro noob :)

Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05
johnwoo schreef op 15 January 2003 @ 20:19:
[...]

Congratz, nu hopen dat ze er een beetje mee opschieten :P Kunnen we strax es n keer TacOps doen ;)
Sure, als het net zo snel gaat als met het distribueren van de modems nu dan kunnen we over een jaar TacOpsen :+

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 14:09
GVD, ik heb nu al 4 weken het dhz pakket in huis, maar nog steeds geen usb modem :(

nu lees ik hierboven over leveringsproblemen :?

waarom zeggen ze dat niet gewoon bij de kpn ipv mij steeds te terug te laten bellen

btw --> kpn had gegarandeert dat ik voor de kerst met adsl kan internetten :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zal je nog wat vertellen (NO flame JvS, dit is ECHT gebeurd !!! ) -->

Mijn moeder had vanmiddag gebeld naar 0800-MXstream (die m valt toch weg zeker :P !? ) en optie 5 gekozen. Daar eenmaal aangekomen vroeg zei hoe het allemaal zat met de status en de levering (heel vriendelijk hoor, want tot nu toe doen KPN en Zonnet nog goed werk). De meneer vertelde ons dat alle technische stappen waren afgerond en dat het pakket in de opstuur fase was. Dit zou ongeveer 5 dagen duren en het pakket zou woensdag of donderdag binnen zijn.

Ik had mijn moeder deze avond (tot op net) nog NIET (serieus !!! ) gesproken en ik belde de KPN op dezelfde wijze op te vragen hoe het allemaal zat. De meneer vertelde mij dat het nog twee weken zou duren voordat het pakket zou arriveren en dat ze druk bezig waren.

Nou, ik sprak mijn moeder dus net en we vertelden het en bleek dus niet te kloppen. Ik belde nogmaals en kreeg dit keer het volgende te horen. Meneer, u bent al vrij ver in de technische stappen en het pakket moet er ongeveer om en nabij in 10 dagen zijn...

Lekker duidelijk of niet :P !!! Ik weet dus niet wat ik nou moet denken, maar ja. Ik hou gewoon twee weken aan (langste) dan kan het alleen maar positief uitvallen :P !!!

)EDIT(

Ze hebben toch geen problemen met het leveren van de ethernet modems he :) ?

)EDIT(

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 15-01-2003 21:28 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond 3x gebeld en 3 verschillende verhalen:
* Mijn lijn WAS NOG NIET GEREED 8)7 en mijn order was vastgelopen. E-mail was verstuurt naar helpdesk en tot ie gereed is duurt 2 weken.

*Mijn lijn IS GEREED maar 510i heeft leverings problemen en komen weer op voorraad op 24 Januari. Dan word het pas weer hervat met het versturen van de 510i modems. |:(

*Mijn lijn IS GEREED en zijn teammanagers heeft hem vertelt dat er geen 510i modems meer op voorraad zijn, deze zijn besteld en komt vrijdag binnen. De orders worden maandag en dinsdag afgerond en WOENSDAG MOET ik het pakket binnen hebben.

De laatste vind ik het meest overtuigend omdat deze medewerker mijn hele status heeft uitgelegd en wat er nog gaat komen en kwam gewoon goed over.

Sorry voor JvS maar vindt dat KPN toch is een keer goed om de tafel moeten gaan zitten wat ze nou willen. Want 3x bellen binnen een half uur en 3 verschillende verhalen te horen krijgen geeft toch wel aan dat het best chaotisch is bij KPN. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Woei ik had het vanavond ook al gezien. Ging net iemand laten zien dat we *** nog geen adsl konden krijgen in harmelen zag ik opeens dat we 2e kwartaal ook gereed zijn :) ikke ben nu echt heel erg blij. Het is nog wel even een half jaartje wachten maar dat heb ik er wel voor over. _/-\o_

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

elvis84 schreef op 15 januari 2003 @ 19:55:

nix dus... hoe doe jij dat??? geheime contacten bij xs4all ofzo zeker...
Gewoon toeval en dan jezelf wijsmaken dat het gewerkt heeft. Alsof een aansturing van xs4all ineens wel zou werken :z. Dat is gewoon jezelf wat op je mouw spelden. (want het enige wat zij hypotethisch zouden kunnen doen is een melding maken bij logistiek van kpn, en dat kan de kpn helpdesk ook, alleen gelooft niemand het dan omdat er gewoon soms ERG kut op gereageerd wordt, of nog niets verzonden, of het raakt weg in de mail en er is geen feedback.... etc)
ik schrijf morge een brief...dat helpt denk ik beter...
Niet om je modem sneller te krijgen hoor, wel om je abo geld terug te krijgen...
Sorry voor JvS maar vindt dat KPN toch is een keer goed om de tafel moeten gaan zitten wat ze nou willen. Want 3x bellen binnen een half uur en 3 verschillende verhalen te horen krijgen geeft toch wel aan dat het best chaotisch is bij KPN.
Dat heeft helemaal niets met KPN te maken, maar gewoon met het feit dat het callcenter voor levering slecht opgeleid is en dat er niet gecoached wordt (SNT callcenter) en sommige mensen het echt niet weten en al die 'vlakjes' die je bij een levering ziet niet snappen enzo (er belt ook haast nooit iemand met 'hoever is mijn lijn nou precies?', maar dat terzijde).

Ik ga me verder uit dit draadje houden, want dit is alleen maar gal spugen of kansloze vragen stellen. De levering/logistiek is kut, maar om je daar nou de hele tijd superdruk om te gaan zitten maken.. De enige optie is die paketten verkopen in winkels, modems laten ruilen in winkels, splitters laten ruilen in winkels en mensen pas een wachtwoord geven als de verbinding klaar is. Dat is alles, maar om de een of andere reden wil men dat niet (de bestelling moet via een provider (Gaat trouwens veranderen) en via internet en niets met pakket afhalen of gewoon kopen ofzo). Veel beter zou het zijn als je een pakket kocht met gewoon een foldertje erin met alle adsl providers op een rijtje en dan een faxformulier of iets wat je bij de primafoon inlevert ofzo.

Heb je geen gezeik met een logistiek die het eigen succes niet aan kan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021

Gefeliciteerd!!! Ik weet hoe het voelt als je je postcode erbij ziet staan!
Ik heb in ieder geval toen een nieuw plafond moeten maken omdat je van een blijdschap erdoorheen springt...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

jeej adsl is hier leverbaar.

nu bbned nog... ;(

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ziten nou de problemen in met de levering in de adsl isdn spitter , in de isdn aansluiting , of in de levering van de ethernet modem zo ja bestel ik ff 1 los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

er zijn 2 verschillende ethernet modems... Dus 1 voor isdn en 1 voor analoog. Die isdn versie laat op zich wachten lijkt me... Maar het beste is gewoon los kopen hoor...
offtopic:
Jij moest toch om 10 uur met de bus ;) ? :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Even een vraagje. Is het mogelijk om mijn Chello i.c.m. een ADSL-lijntje te laten lopen?

Ik wil (en kan sinds kort) overstappen naar een variant van ADSL, maar thuis kan ik onmogelijk 3 weken internet missen :P.

Dus als het overlapt kan worden, zou het wel beter zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 22:12:
Ik heb vanavond 3x gebeld en 3 verschillende verhalen:
* Mijn lijn WAS NOG NIET GEREED 8)7 en mijn order was vastgelopen. E-mail was verstuurt naar helpdesk en tot ie gereed is duurt 2 weken.

*Mijn lijn IS GEREED maar 510i heeft leverings problemen en komen weer op voorraad op 24 Januari. Dan word het pas weer hervat met het versturen van de 510i modems. |:(

*Mijn lijn IS GEREED en zijn teammanagers heeft hem vertelt dat er geen 510i modems meer op voorraad zijn, deze zijn besteld en komt vrijdag binnen. De orders worden maandag en dinsdag afgerond en WOENSDAG MOET ik het pakket binnen hebben.

De laatste vind ik het meest overtuigend omdat deze medewerker mijn hele status heeft uitgelegd en wat er nog gaat komen en kwam gewoon goed over.

Sorry voor JvS maar vindt dat KPN toch is een keer goed om de tafel moeten gaan zitten wat ze nou willen. Want 3x bellen binnen een half uur en 3 verschillende verhalen te horen krijgen geeft toch wel aan dat het best chaotisch is bij KPN. :( :(
Kijk, dat bedoel ik nou. JvS, wat moeten we dan? Klachten aan KPN doorgeven? EN dan? Doen ze dus echt niets mee. Als er bij jou (ik val je niet persoonlijk aan, meer de KPN) geen belletje gaat rinkelen als ik en de poster onder mij tot 3 maal toe andere gegevens krijgen. KPN moet zich op sommige punten echt eens even achter zijn oren krabben, want zo kan het echt niet als professioneel bedrijf. Ze laten de consument op de verkeerde punten in de steek ...

Maar ach ja, wie ben ik. Ik ben maar een klein mensje wat alleen de slechte dingen hoort. Goede dingen post ik dan ook zeker (KPN en Zonnet werken alleen niet zo heel strak samen) ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en die mijn post niet leest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Zitten jullie nou nog steeds te wachten op de KPN? Jullie zijn echt gek! 8)7

post van bijna 2 weken terug: GraasGast in "Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in "

gewoon doen, dan zit je overmorgen al online!

[ Voor 6% gewijzigd door GraasGast op 16-01-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

marzzman schreef op 16 januari 2003 @ 14:17:
[...]

Kijk, dat bedoel ik nou. JvS, wat moeten we dan? Klachten aan KPN doorgeven? EN dan? Doen ze dus echt niets mee. Als er bij jou (ik val je niet persoonlijk aan, meer de KPN) geen belletje gaat rinkelen als ik en de poster onder mij tot 3 maal toe andere gegevens krijgen. KPN moet zich op sommige punten echt eens even achter zijn oren krabben, want zo kan het echt niet als professioneel bedrijf. Ze laten de consument op de verkeerde punten in de steek ...

Maar ach ja, wie ben ik. Ik ben maar een klein mensje wat alleen de slechte dingen hoort. Goede dingen post ik dan ook zeker (KPN en Zonnet werken alleen niet zo heel strak samen) ...
je moet gewoon een brief schrijven met klacht(en) daar in... dat helpt misschien niet binnen een paar weken, maar op lange termijn zullen ze er vast wel wat aan doen...

en dan maar hopen voor de mensen die in de volgende ronde aangeslotenworden dat het probleem dan verholpen is...

en inderdaad jvs...ik schrijf geen brief voor het modem ... maar ik schrijf er een omdat ik me geld terug wil, en omdat ik een klacht in wil dienen... en misschien nog een schadevergoedinkje wil...

nog leuk detail:
1 van de 2 distributiecentra van die modems staat in den bosch...ik kan elke dag wel 50 keer mijn modem ophalen, zo dicht bij is het |:(
ik had dus ondertussen al een modem of 1497 kenne hebbe :+
50 x 5 [weken] x 6 [dagen dat de post komt] - 3 feestdagen = 1497

maarja ik wacht wel...gelukkig verveel ik me nie de laatste tijd...anders was ik nog gefrustreerder

[ Voor 14% gewijzigd door elvis84 op 16-01-2003 20:13 . Reden: detailtje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
GraasGast schreef op 16 januari 2003 @ 16:23:
Zitten jullie nou nog steeds te wachten op de KPN? Jullie zijn echt gek! 8)7

post van bijna 2 weken terug: GraasGast in "Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in "

gewoon doen, dan zit je overmorgen al online!
Heb ik dus al gedaan gehad.. de volgende keer dat ik ze weer belde zeiden ze weer dat het niet meer ging en dat ik m'n geld niet meer terug zou kunnen krijgen. Ik kon nog net op tijd de bestelling bij routershop af zeggen.

Heb jij je DHZ geld dan ook daadwerkelijk al terug gekregen?
.

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 16-01-2003 20:48 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

JvS schreef op 16 January 2003 @ 16:02:
en die mijn post niet leest....
Ja ok, sorry, je houdt je er verder buiten. :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 02 December 2002 @ 18:27:
Wanneer is de centrale in Thorn aan de beurt????

:P :P

_/-\o_
sorry tijdje weg geweest. 4/12/2002 is in productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die brief van kpn in de bus krijgt, dat binnenkort je dhz-pakket opgestuurd wordt, is je lijn dan al "helemaal klaar voor adsl" want dan kan ik zelf al spullen inslaan en het dhz pakket weer retour sturen als het over 4? weken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 10:09:
Als je die brief van kpn in de bus krijgt, dat binnenkort je dhz-pakket opgestuurd wordt, is je lijn dan al "helemaal klaar voor adsl" want dan kan ik zelf al spullen inslaan en het dhz pakket weer retour sturen als het over 4? weken komt.
Ligt eraan. Kan ook zijn dat het zeker nog 2 weken duurt. Ik zou nog ff wachten met het in voorraad slaan :P ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:41

Len

Leeg

Hoop en licht aan het einde van de tunnel hier....

Als er 250 aanmeldingen komen dan gaat KPN de centrale aDSL gereed maken!

YES!

Zal Moerkapelle dan ooit breedband krijgen?

;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op 16 januari 2003 @ 11:32:
Even een vraagje. Is het mogelijk om mijn Chello i.c.m. een ADSL-lijntje te laten lopen?

Ik wil (en kan sinds kort) overstappen naar een variant van ADSL, maar thuis kan ik onmogelijk 3 weken internet missen :P.

Dus als het overlapt kan worden, zou het wel beter zijn.
Weet iemand hier nog wat over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Smarron schreef op 18 January 2003 @ 08:24:
[...]
Weet iemand hier nog wat over ?
Als je effe zelf heel goed nadenkt dan weet je zelf het antwoord al. Want ADSL en chello zijn 2 verschillende dingen.
Dus als Internet zo heel erg belangrijk is voor je, dat je niet zonder kan, dan vraag je ADSL aan, en als dat werkt zeg je Chello op.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Het is dus niet zo dat ik een x-aantal weken zonder kom te zitten (voor mijn werk namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Ik heb nou een klein maandje adsl tot volle tevredenheid.
De mensen die het nog niet hebben, Ik hoop dat julie het snel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ja , ik wacht nu op het pakketje van routershop.nl , maar om eerlijk te zijn schiet dat ook niet zooo super snel op... Maar ik heb geduld (hoop ik)

//edit
Ik heb woensdagavond mijn spul bij routershop.nl besteld... Maar vandaag nog niet binnen.. Ik word een beetje ziek van het wachten. En ik had er nog zo bij gezegd: als het pakket niet op vooraad is: mailen. Maja...

[ Voor 44% gewijzigd door Raku op 18-01-2003 17:03 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een vriend van me woont 8 straten verderop en heeft ADSL 3 weken later besteld dan ik. Ik had het bij Zon besteld en hij bij Planet. Hij heeft het gewoon al en surft al heerlijk rond .. ;(

:P Ik wil ook !!! Maar de vraag is --> waarom heeft hij het eerder? Planet en Zon waren even snel klaar, maar de KPN ging iets sneller bij hem :| ? Of is het nou zo dat ik het deze week ook wel kan verwachten :D ???

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Heeft hij analoog of isdn? En wat heb jij? Hier heeft ook al iemand adsl , hij had analoog en ik isdn :(

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Eth3r3al schreef op 19 januari 2003 @ 00:20:
Heeft hij analoog of isdn? En wat heb jij? Hier heeft ook al iemand adsl , hij had analoog en ik isdn :(
Bijde analoog met ethernet modem --> ENIGE verschil is dat hij Lite heeft besteld bij Planet en ik Basic bij Zonnet.

Maar zoals ik al zei, de providers zijn altijd een heel stuk eerder klaar dan KPN ... maar kan ik op deze week hopen :D (orde is begonnen te lopen op 28 december :) ) ??

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:34
hoelang duurt dat eingelijk totdat het dhz pakket binnen is? ik zag dat vandaag m'n lijn klaar was en dat xs4all de gegevens zou opsturen... nu nog dat pakket van de ptt...
waarom duurt dit eigenlijk zo lang???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ze hebben te weinig mensen naar het schijnt. Het is helemaal leuk als je isdn hebt.. dan kun je wachten tot je een ons weegt. Ik zou het eind van deze maand moeten krijgen.. Dan is mijn lijn al een maand (!) klaar. Ik heb dus maar ff bij routershop.nl bestelt.. Ik hoop dak hem maandag krijg (woensdag besteld)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Eth3r3al schreef op 19 January 2003 @ 00:33:
Ze hebben te weinig mensen naar het schijnt. Het is helemaal leuk als je isdn hebt.. dan kun je wachten tot je een ons weegt. Ik zou het eind van deze maand moeten krijgen.. Dan is mijn lijn al een maand (!) klaar. Ik heb dus maar ff bij routershop.nl bestelt.. Ik hoop dak hem maandag krijg (woensdag besteld)
fijn is dat.... als het lang gaat duren plaats ook nog ffe een extra bestellingkje bij routershop. die gasten leverden gewoon de volgende dag m'n vigor2600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ja , maar mijn splitter (isdn) + Alcatel speedtouch 510(i) laat nog wel op zich wachten naar het schijnt. Terwijl ik toch duidelijk gezegt heb dat ze moesten mailen als ze het niet op vooraad hadden. Maja :) Als ik het maandag maar heb... Ik kan niet nog een dag zonder adsl :P (morgen moek gelukkig werken)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je modem en splitter besteld bij Routershop mis je dan niks belangrijks wat WEL in het DHZ pakket zit?

Zit een KPN cd in, maar wat staat hierop en zit er nog andere dingen in etc.?

Ik zit namelijk te twijfelen want ik w8 ook op isdn en ze zeiden dat ik het Woensdag MOET hebben maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:02:
Maar als je modem en splitter besteld bij Routershop mis je dan niks belangrijks wat WEL in het DHZ pakket zit?

Zit een KPN cd in, maar wat staat hierop en zit er nog andere dingen in etc.?

Ik zit namelijk te twijfelen want ik w8 ook op isdn en ze zeiden dat ik het Woensdag MOET hebben maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
Het programma wat op de KPN cd staat is ook te downloaden van http://www.speedtouch.nl
Een RJ11 tang (telefoonstekkers), wat handleidingen.... Niks bijzonders dus.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 08:59:
[...]

sorry tijdje weg geweest. 4/12/2002 is in productie
Hehe.. dat wist ik ondertussen ook al.. Ik zit namelijk sinds 2 weken via ADSL te internetten.. :9

Toch nog bedankt voor je reactie..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 19 January 2003 @ 14:08:
[...]

Het programma wat op de KPN cd staat is ook te downloaden van http://www.speedtouch.nl
Een RJ11 tang (telefoonstekkers), wat handleidingen.... Niks bijzonders dus.
Die tang kreeg ik er niet bij, ik heb 2 kant-en-klare telefoonkabels met RJ-11 stekkertjes er aan. Maar zoals altijd zijn die krengen natuurlijk te kort :P. Gelukkig dat ik zelf een tang heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook wel een tang dus dat is geen probleem en de kpn software zal ook geen probleem worden dan.

Dus zijn er nog andere dingen die ik verder zal missen?

Dan bel ik morgen KPN op en is kijken wat ze mij te vertellen hebben mocht het weer een ander verhaal zijn dan is het simpel dan zeg ik het DHZ pakket af mits ik het geld terug krijg natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
welk nummer moet ik bellen voor de status van m'n dhz pakket?

en welke status updates van xs4all komen er nog na technisch gereed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het afzeggen van het DHZ pakket, hoe kan je dat het beste doen. Vandaan weer gebeld en werd mij verteld dat 24 Januari pas de modems binnen zijn. Nu denk ik er sterk over na om alles bij Routershop.nl te bestellen aangezien ze het de volgende dag bezorgen.

Maar nu wil ik 100% garantie dat ik mijn geld van kpn terug krijg en dat ik niet straks op zit gescheept met 2 modems en splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Gewoon heenbellen en aan die persoon vragen en dan zijn naam noteren. En als iemand toevallig @ routershop.nl besteld heeft , dan hebben ze vanaf dinsdag weer 510(i) op vooraad... Vandaar dat het bij mij wat langer duurde.... :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Jaja, ik heb het binnen. Met tang, splitter en everything. Zojuist angesloten en werkt PERFECT !!! 78KB/s is heerlijk :P !

jammer genoeg snap ik nog NIET veel van de firewall van de Thomson 510 V4, maar dat zullen we zo eens even leren. Overigens werkt hij perfect achter een normale switch, dus router was idd niet nodig :) !!!

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

gangsterjoey schreef op 20 January 2003 @ 21:32:
Jaja, ik heb het binnen. Met tang, splitter en everything. Zojuist angesloten en werkt PERFECT !!! 78KB/s is heerlijk :P !

jammer genoeg snap ik nog NIET veel van de firewall van de Thomson 510 V4, maar dat zullen we zo eens even leren. Overigens werkt hij perfect achter een normale switch, dus router was idd niet nodig :) !!!
DIT BEN IK DUS :D !!! Joey had nog ingelogd om deze pc :X ...

Hopelijk ziet hij het niet, wordt ie vast achterdochtig enzo :X ...

Maar ik, marzzman heb die post geplaatst

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

He marzzman , mooi hoor :) Maar hoe heb je het netwerk geconfigureerd? Vertel eens :) Én heb je een uplink op je switch... aangesloten met cross cable of gewone kabel... ??

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok misschien nog een idee'tje, als ik nu een multi pc modem wil in plaats van de ethernet modem is het dan mogelijk om dit te wijzigen?

Ik denk namelijk dat de multi pc modems wel op voorraad zijn en dat ik het ook sneller in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De Thomson 510 V4 is dus idd een router. Vanaf hem gaat er een UTP CAT5 Straight cable naar de D-Link DES-1008D (geen 'echte' uplink poort, iedere poort kan daarvoor fungeren) --> vanaf daar twee UTP CAT5 Straight kabels naar de computers --> op beide computers de KPN cd gedraaid en gaan met die banaan, het was zo simpel als wat :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
net ffe stiekum m'n vigor aangesloten zonder splitter, dan werkt gvd gewoon!!!
oke, misschien ruis over de lijn (nie getest nog)
maar ik kan tenminste adsl'en!!!
dus, als er staat dat je lijn technisch af is, gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
sharkzor schreef op 20 januari 2003 @ 23:53:
net ffe stiekum m'n vigor aangesloten zonder splitter, dan werkt gvd gewoon!!!
oke, misschien ruis over de lijn (nie getest nog)
maar ik kan tenminste adsl'en!!!
dus, als er staat dat je lijn technisch af is, gewoon proberen!
maar ik wacht op men modem :(

ik ben ook spuugzat van die kpn helpdesk, maar ik ga ze morgen maar es weer bellen

vorige keer was wel grappig

helpdesk --> en hoelang heeft u het dhz pakket al in huis ?
ik --> 4 weken
helpdesk --> en welke windows versie gebruikt u ?
ik --> windows 2000 pro terwijl ik me afvraag wat dat ermee te maken heeft)
helpdesk --> en heeft u de aansluiting al getest
ik --> nee, ik heb nog geen modem, daar belde ik voor
helpdesk --> *knip* ga fax sturen *knip* wij bellen u zsm terug

dat was 2 weken geleden, ze maken het toch echt te gek, terwijl de primafoon de modems gewoon in de winkel heeft ligge :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
TLRnZ schreef op 21 January 2003 @ 01:18:
[...]

maar ik wacht op men modem :(

ik ben ook spuugzat van die kpn helpdesk, maar ik ga ze morgen maar es weer bellen

vorige keer was wel grappig

helpdesk --> en hoelang heeft u het dhz pakket al in huis ?
ik --> 4 weken
helpdesk --> en welke windows versie gebruikt u ?
ik --> windows 2000 pro terwijl ik me afvraag wat dat ermee te maken heeft)
helpdesk --> en heeft u de aansluiting al getest
ik --> nee, ik heb nog geen modem, daar belde ik voor
helpdesk --> *knip* ga fax sturen *knip* wij bellen u zsm terug

dat was 2 weken geleden, ze maken het toch echt te gek, terwijl de primafoon de modems gewoon in de winkel heeft ligge :(
dat zou ik dus niet pikken! iedere dag gewoon terugbellen, doe ik ook altijd.
anders koop je toch gewoon zelf een modem? bestel je dat usb ding af of je verkoopt m weer. usb modems zijn zoiezo brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
maar wel gratis ;)

ben er zowiezo spuugzat van, maar ik werk nu 30/35 uur p/w en ik heb in mijn vrije tijd dus wel wat beters te doen dan dat kpn gebazel aan te horen ;)

en in de pauzes een beetje gotte uiteraard >:)

*update*

ik heb toch maar ff gebeld (alweer)

Het blijkt dus dat de doosd van primafoon die mijn abbo heeft aangevraagd, het dus vern**kt heeft :( :(

Er was een verkeerd dhz-pakket ofzo aangevraagd, en ik krijg alsnog een modem toegestuurd,

dit pas na 2x15minute aan de telefoon te hebben gehange :(

[ Voor 42% gewijzigd door Bossie op 21-01-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

TLRnZ schreef op 21 januari 2003 @ 12:40:
maar wel gratis ;)

ben er zowiezo spuugzat van, maar ik werk nu 30/35 uur p/w en ik heb in mijn vrije tijd dus wel wat beters te doen dan dat kpn gebazel aan te horen ;)

en in de pauzes een beetje gotte uiteraard >:)

*update*

ik heb toch maar ff gebeld (alweer)

Het blijkt dus dat de doosd van primafoon die mijn abbo heeft aangevraagd, het dus vern**kt heeft :( :(

Er was een verkeerd dhz-pakket ofzo aangevraagd, en ik krijg alsnog een modem toegestuurd,

dit pas na 2x15minute aan de telefoon te hebben gehange :(
ik herken dit, maar dan met een isdn-ethernet modem...

maarruh, nu ze beloven dat ze alsnog een modem sturen moet je neit denken dat je het binnen 1 week heb...dat hebbe ze mij al 3 keer beloofd...zit al vanaf 12-12 zonder adsl, terwijl ik toen me adsl modempie kreeg...maarrrr, eigenwijs als ik ben blijft ik w88... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
het ergste is gewoon dat de lokale primafoon die modems op voorraad liggen heeft
(m8 werkt er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

elvis84 schreef op 21 januari 2003 @ 20:19:
[...]

ik herken dit, maar dan met een isdn-ethernet modem...

maarruh, nu ze beloven dat ze alsnog een modem sturen moet je neit denken dat je het binnen 1 week heb...dat hebbe ze mij al 3 keer beloofd...zit al vanaf 12-12 zonder adsl, terwijl ik toen me adsl modempie kreeg...maarrrr, eigenwijs als ik ben blijft ik w88... 8)7
Waarom blijf je in godsnaam w88... Ik bedoel... ik wacht nu sinds 9-01 , maar heb sinds de 15e besloten om niet langer te wachten... ik zit morgen aan de adsl (vandaag @ routershop verstuurd :) ) Zeg dat pleurisdhz pakket gewoon af... Jij wacht nu al zo lang... En als je belt een tip:

Vraag eerst naar de naam van de medewerker.... dan is ie zekers bang dat ie een klacht gaat krijgen >:) , dit is vooral handig als iemand je beloofd heeft het DHZ pakket-geld terug te storten.. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis84: een klein beetje hoop misschien. Ik wacht ook al sind 11-12 maar vandaag kwam het goede modem dan eindelijk (en het werkt ook nog prima).
Neemt niet weg dat ik voortaan wel 10x nadenk voordat ik weer iets bij KPN bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Laatst online: 23-09 21:14
Hehe ik heb het voor elkaar gekregen om bij BBNed een aansluitingen binnen een week online te hebben.

Maandag 6 Januari gebeld en ik was op maandag 13 januari online :)
Dat doet niemand mij na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:36:
Elvis84: een klein beetje hoop misschien. Ik wacht ook al sind 11-12 maar vandaag kwam het goede modem dan eindelijk (en het werkt ook nog prima).
Neemt niet weg dat ik voortaan wel 10x nadenk voordat ik weer iets bij KPN bestel.
Had jij ISDN modem gekregen en moest jij Analoog modem hebben of anders om? En had jij je splitter+kabels enzo ook mee terug gestuurd en hadden ze die ook netjes weer mee toe gestuurd in je nieuwe pakket?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5: ik had een analoog modem gekregen en heb nu de 510i ontvangen. Splitter e.d. had ik al geinstalleerd en dus niet terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Toch raar, ik zit nu 3 dagen op ADSL en volgens de postcode check zou ik pas in Feb. zelfs pas weer kunnen bestellen (was uitverkocht tot dan) ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat is daar gek aan... Jij hebt het al, maar de centrale zit vol. Simple as that. Pas als er iemand weggaat of het uitgebreid wordt (in februari) kan je weer bestellen... (owjee, reageerde ik toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Woeis , ik heb binnen... 10 minuten werk om aan te sluiten... dit voelt echt heeeerlijk... :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hee jvs, zou jij je niet uit dit topic terugtrekken :P

naja iig...kreeg net dus een brief, met erin dat ze me verschillende keren hebben geprobeerd te bellen, maar dat niemand opnam...[elke keer dat ik 1 keer heb gebeld over dat het pakket te laat was, hebben zij 1 keer teruggebeld. Het rare is nog de ene keer dat mijn moeder de telefoon opnam, en dat ik niet thuis was [we hebben nummermelder, maar kpn gebruikt geblokkeerd nummer]. Toen zei die meneer van kpn nog: dan bel ik vanavond of morgen wel terug] maarja iig, en er stond dus in dat er per 24 januari weer isdn-modems binnen waren, en dat ik binnen 7 dagen een modem zou krijgen... ik hoop dat ze het nu echt menen...brieven vind ik wat serieuzer dan helpdeskmannen :)

beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

He elvis84... ik snap serieus niet waarom jij nog langer wacht. Je kunt evt. overmorgen al adsl-en... :) Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb :) Anders zat ik nu nog te 56k-en :) Serieus , het is het overige gezeur we; waard hoor :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

maar weet je waarom ik ook zo zeur...

nu wordt modem betaald via telefoonrekening...betalen pa en ma...
als ik afzeg moet ik zelf modem kopen :X
en ik ben ook wel bang dat ons pa en ma dan nix terugkrijgen...[ik geef echt om ze he O-) ]

ik laat het nu maar zo, om nog meer rompslomp te voorkomen, misschien heb ik dan wel eerder internet, maar wel veel meer lastige brieven/rekeningen ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Maja , het is jou keus hoor :) Ik zal er niet wakker van liggen... ;) , Ik had het alleen veeel anders gedaan....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Net weer even gebelt :)

Er stond bij mij een vinkje bij MPD (mail package deliver) dat betekend dat ik het dhz pakket binnen 5 dagen moet hebben! Altans volgens de aardige meneer aan de andrere kant van de telefoon lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.......maarja iig, en er stond dus in dat er per 24 januari weer isdn-modems binnen waren, en dat ik binnen 7 dagen een modem zou krijgen... ik hoop dat ze het nu echt menen...brieven vind ik wat serieuzer dan helpdeskmannen :)
Dit kreeg ik dus ook te horen in 1 van die verhalen |:(
Ik hoop dat ik hem volgende week woensdag heb :z

Ik zou ook graag bij routershop bestellen maarja ik wil 100% garantie dat ik het kpn geld van het DHZ pakket terug krijg. Niemand wil dit garanderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

JvS schreef op 22 januari 2003 @ 10:48:
wat is daar gek aan... Jij hebt het al, maar de centrale zit vol. Simple as that. Pas als er iemand weggaat of het uitgebreid wordt (in februari) kan je weer bestellen... (owjee, reageerde ik toch :P)
Blijf jij eens weg :+

Maar ik snap nog steeds niet veel van die overhead, waarom houdt de KPN en de ISP hier geen rekening mee. Ik bedoel, je betaalt voor 768kbit en je krijgt 640kbit (ongeveer) ... is niet zo heel erg, maar eigenlijk niet zo netjes imo :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
misschien wel interessant voor de mensen die op hun isdn-adsl modem w8ten, vandaag heeft een vriend zijn isdn multi pc modem binnen gehad. ze zijn er dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

WIHOOOOOOOOOOOOOOOO...

ik heb mijn isdn-ethernet modem... :Y)
da's effe wennen 80kb/s ipv 7 :)

YEAHHHHHHHH heb jij hem ook spitfire_v5???
ik kreeg een heel nieuw pakket [in mijn eigen oude geretourneerde doos]...
maar alles zat er weer in, splitter enzo...nu heb ik dus 2 splitters... 8)7

SPLITTER TE KOOP!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

elvis84 schreef op 23 January 2003 @ 20:29:
WIHOOOOOOOOOOOOOOOO...

Toch blij dat je gewacht hebt :) Maar feli hoor :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
elvis84 schreef op 23 januari 2003 @ 20:29:
WIHOOOOOOOOOOOOOOOO...

toevallig misschien stiekum analoge splitter? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon op een boerderij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Neuh ik heb hem nog niet.. Maar dit betekent dat het bij mijn niet lang meer duurt aangezien dat ik telkens een kleine week op je achter liep met de KPN gebeurtenissen. Ik denk dat het verzenden van de paketten nu toch een stuk sneller gaat aangezien ze die nu eindelijk op voorraad hebben. Yippie!!!.... Ik heb hem binnen een week binnen nu!!!! nu nog afwachten of er bij mij ook alles en goed in zit.

P.s. Janpieter, hoezo kun jij geen ADSL ofzo? ik woon ook op het platte land, (toch gelukkig niet op een boerderij :Y) }:O :7 )

En Elvis, 1 ervan is toevallig niet een POTS(analoog) splitter? Weet niet zeker maar dacht dat jij nu 2 ISDN splitters zou moeten hebben, ik ben bang dat ik dat goed raad :( ?

[ Voor 15% gewijzigd door SpitfireNL op 23-01-2003 21:47 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

jep, 2 isdn splitters...eigenlijk zinloos...want adsl kan over isdn zonder splitter maarja...

en btw...ik woon ook op platteland...
en nog half boer ook...
we hebbe nie eens kabeltv...

maar wel adsl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
eth0 schreef op 22 januari 2003 @ 18:59:
Net weer even gebelt :)

Er stond bij mij een vinkje bij MPD (mail package deliver) dat betekend dat ik het dhz pakket binnen 5 dagen moet hebben! Altans volgens de aardige meneer aan de andrere kant van de telefoon lijn.
Hij had gelijk, gisteren de postpode aan de deur :) , was helaas niet thuis :(dus moet vanmiddag ff lang het post kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook :)
Naja, op een verbouwde ex-boerderij (m'n vader is geen boer).
In ieder geval op 't platteland.
We hadden tot voor kort ook alleen ISDN.
Maare KPN was toch zo lief om de dekking uit te breiden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik las net ergens in dit topic dat je geen splitter nodig had voor adsl. Maar nu is mijn vraag, hoe dan?
Ik heb net een e-tech adsl router/switch/modem gehaald en ik wou dit graag installeren maar ik heb nog geen doe het zelf pakket ontvangen. Ik heb al wel geprobeerd een splitter aan te komen bij de primafoon hier in de buurt maar die geven hem niet mee. Ik zou het abo voor adsl bij hun af moeten sluiten.... Ze konden het dan niet verantwoorden of wat dan ook, ik bedoel als je een winkel hebt dan wi je toch verkopen? Maar goed, hoe werkt dat met die splitter ontwijken? Ik heb hem al rechtstreekt op de binnenkomde lijn gezet(isra) en de modem geeft geen line sync aan. Zou ik dan misschien nog niet aangesloten zijn? Ik heb al een mail gehad van zon dat mijn adsl aansluiting gereed is voor gebruik...

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
SpeedBart schreef op 24 januari 2003 @ 18:32:
Ik las net ergens in dit topic dat je geen splitter nodig had voor adsl. Maar nu is mijn vraag, hoe dan?
Ik heb net een e-tech adsl router/switch/modem gehaald en ik wou dit graag installeren maar ik heb nog geen doe het zelf pakket ontvangen. Ik heb al wel geprobeerd een splitter aan te komen bij de primafoon hier in de buurt maar die geven hem niet mee. Ik zou het abo voor adsl bij hun af moeten sluiten.... Ze konden het dan niet verantwoorden of wat dan ook, ik bedoel als je een winkel hebt dan wi je toch verkopen? Maar goed, hoe werkt dat met die splitter ontwijken? Ik heb hem al rechtstreekt op de binnenkomde lijn gezet(isra) en de modem geeft geen line sync aan. Zou ik dan misschien nog niet aangesloten zijn? Ik heb al een mail gehad van zon dat mijn adsl aansluiting gereed is voor gebruik...
ik had nog een ouwe vertakking in m'n kamer liggen. gewoon erin geramt en het werkte nog ook. je krijgt wel ruis op de lijn, maar het werkt gewoon wel. ffe je router goed configgen dan zou het moeten werken. welk abo heb je? sommigen wijgeren je abo aan t zetten als je nog niet alles binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

sharkzor schreef op 24 januari 2003 @ 19:09:
[...]

ik had nog een ouwe vertakking in m'n kamer liggen. gewoon erin geramt en het werkte nog ook. je krijgt wel ruis op de lijn, maar het werkt gewoon wel. ffe je router goed configgen dan zou het moeten werken. welk abo heb je? sommigen wijgeren je abo aan t zetten als je nog niet alles binnen heb.
Vertakking? Hoe ziet die er dan uit? Ik heb het zonnet-basic abo aangevraagd en kreeg gisteren de mail :
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestigen wij dat uw Zon Breedband-aansluiting is voorbereid voor gebruik.

KPN zal u binnenkort het Doe Het Zelf-installatiepakket doen toekomen.

Dan zal ie toch al wel klaar zijn? Ik zal wel es f een vertakking op de kop gaan tikken bij de electro shop hier.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Voor de mensen met een 510(i) modem met enkele poort om te configgen:

*Straight cable van modem naar gewone poort op switch
*Ip adres van je eigen pc 10.0.0.15x
*Subnetmask 255.0.0.0
*Gateway: 10.0.0.138

Dns: 10.0.0.138
10.0.0.138

Dan doet alles het inclusief filesharing (wat je normaal niet hebt met auto ip adres e.d.)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
SpeedBart schreef op 24 januari 2003 @ 19:17:
[...]

Vertakking? Hoe ziet die er dan uit? Ik heb het zonnet-basic abo aangevraagd en kreeg gisteren de mail :
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestigen wij dat uw Zon Breedband-aansluiting is voorbereid voor gebruik.

KPN zal u binnenkort het Doe Het Zelf-installatiepakket doen toekomen.

Dan zal ie toch al wel klaar zijn? Ik zal wel es f een vertakking op de kop gaan tikken bij de electro shop hier.
euh... met vertakking bedoel ik gewoon een telefoon aansluitpunt. ik heb m dus gewoon zo aangesloten zoals je normaal een 56k modem zou aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik ben bij de electro boer geweest en heb alles aangesloten.... Lyn sync lampje van mijn adsl modem router knippert lekker......Verder doet hij niets. Ik kan onder de webbased browser zien dat hij connectie probeert te maken maar dat hij er niet "doorheen" komt. Ik weet verder niet wat de instellingen moeten zijn zoals PPPoE of PPPoA, met die laatste zegt ie dat ie connected is maar ik zie geen ip adres staan bij de dns... Iemand die ook zo'n modem heeft of weet hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh00t eindelijk adsl vandaag ontvangen :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verder in Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2003. Deel 3

[ Voor 78% gewijzigd door Roelant op 24-01-2003 23:01 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste