Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aangezien deel 1 het aantal van 1000 heeft bereikt, is hier deel 2.

Hier kan verder gediscussierd worden, voor oudere gegevens zie:
Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:46:
http://www.webwereld.nl/nieuws/12002.phtml

KPN gaat dus blijkbaar ADSL ook uitrollen in kleinere plaatsen. Hier in Bennekom dus ook. Altijd handig om een Chello alternatief achter de hand te hebben...

Nog meer mensen voor wie ADSL nu plotseling per 4e krawrtaal 2002 beschikbaar komt?

[ Voor 49% gewijzigd door Attilla op 21-11-2002 20:30 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02
Bij m'n ouders in Benthuizen (bij Zoetermeer) zouden ze half november komen aansluiten, maar er is nog niemand geweest...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

januari is het hier :9

maar *hint* floris, daniel, die prijzen moeten omlaag, jullie kunnen zo niet concureren met xs4all..

http://www.NUiPhone.nl/

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu vraag ik me af wie z'n DHZ pakket inmiddels heeft gehad, en hoe lang dat heeft geduurd nadat hij van KPN de brief heeft gehad (binnen 4 weken).

Verwijderd

Wat moet je bij zo'n DHZ pakket allemaal doen. Is het net zo simpel als ISDN aanleggen?

Verwijderd

@koelkast: duurde bij mij een paar weken, maar een paar maanden is ook heel normaal
@butrosgali: ja. je moet het draadje uit je nt1 in een ander kastje doen (in de handleiding staat dan wel: pas op spanning, bel een monteur, maar das flauwekul). dan even een splitter ertussen, nieuwe stekker in je nt1 en klaar. je kunt van tevoren al wel een extra kabel (splitter <-> modem) kopen, want je krijgt maar een paar meter. gewoon twisted pair is het handigst

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 21:27 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Okay, ik heb het vorige topic niet echt bijgehouden, dus het is vast als eens gevraagt.. :+

Hoe zit het met BBnet?
Wel leuk dat ik nu KPN heb, maar ik hoef die trage onzin helemaal niet. Dan maar het snellere chello, wat dan wel vaker down is.
Zal dat er binnenkort ook nog wel ooit komen, kan ik het wel vergeten, of.. :?

Ik woon trouwens in een vrij klein plaatsje, maar ook niet superklein ;)

🌞🍃

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 14:38
wat is eigenlijk de maximale afstand die je mag hebben tussen splitter<--> modem en tussen modem <--> computer? weet iemand dat?

Uncomfortable silence can be so loud...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
DataBeest schreef op 21 November 2002 @ 21:28:
Okay, ik heb het vorige topic niet echt bijgehouden, dus het is vast als eens gevraagt.. :+

Hoe zit het met BBnet?
Wel leuk dat ik nu KPN heb, maar ik hoef die trage onzin helemaal niet. Dan maar het snellere chello, wat dan wel vaker down is.

ADSL fast van KPN is volgend jaar net zo snel als Chello in een wijk zonder problemen (1536 kbit). Wel duurder natuurlijk maar daar krijg je een veel verbinding voor terug die zeer stabiel en betrouwbaar is, ook de nieuwsservers zijn vooral bij xs4all vele malen beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:26:
@koelkast: duurde bij mij een paar weken, maar een paar maanden is ook heel normaal
Dat is lang. Volgens mij geldt dat alleen als het geschikt maken van de telefoonlijn vertraging oplevert. Ik kreeg anderhalve week geleden een brief dat het pakket binnen 4 weken zou komen. Nu, na 9 dagen is de aansluiting al geschikt gemaakt door zowel kpn als Xs4all. Ik kan me niet voorstellen dat het dan nog weken gaat duren voor de splitter komt. Ik kan al bij de nieuwsgroepen en de mail. Wanneer gaat het abo eigenlijk in?? Als je de splitter thuis hebt of als de verbinding klaar is gemaakt door Xs4all?

Verwijderd

DataBeest schreef op 21 november 2002 @ 21:28:

Hoe zit het met BBnet?

BBneD is het. En die snijden zichzelf behoorlijk in de vingers door niet mee te doen met deze uitrol. Als bbned nu beschikbaar is, dan hebben de mensen alweer mxstream. Lekker kortzichtig van ze

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:53:
[...]
BBneD is het. En die snijden zichzelf behoorlijk in de vingers door niet mee te doen met deze uitrol. Als bbned nu beschikbaar is, dan hebben de mensen alweer mxstream. Lekker kortzichtig van ze
Waarom is KPN zoveel duurder dan BBneD voor de snelheid die het biedt? Is de KPN inefficienter of willen ze teveel winst maken (of schulden saneren)?

• Pc123
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:58:
[...]

Waarom is KPN zoveel duurder dan BBneD voor de snelheid die het biedt? Is de KPN inefficienter of willen ze teveel winst maken (of schulden saneren)?
Het verschil is echt niet zo groot, alleen als je naar de hele snelle abbo's kijkt betaal je echt minder per mbit maar das natuurlijk logisch. Vergeet niet dat alle KPN abbo's behalve lite volgend jaar 50% sneller worden.

Verwijderd

eey erickov, dat huis op de lindelaan was van me oom :) naambordje nr 78 toch komt uit spanje! maar by the way wie heeft er al in loosdrecht ze xs4all brief binnen ik nog niet.
maar volgende week verwacht ik zeker me DHZ pakket anders is deze man zeer |:(

• erickov
Ik heb hem al binnen. Maar dat komt misschien omdat zij al mijn provider zijn... Of misschien omdat ze nog 27eurotjes van me krijgen hehe...

Verwijderd

Ja je begint je af te vragen hoelang het kan duren wat standaardbriefjes te verzenden. Ik wacht al bijna een week op een brief van XS4ALL (ook al zal er niks nuttigs instaan) Of natuurlijk op de aanbellende postbode :)

Verwijderd

ik wacht ook op de postbode, net ff me mailaccount geinstalled in outlook en die werkt al, ik verwacht me pakketje toch wel woensdag,donderdag ofzo!

• erickov
Hoe kom je aan die dagen? Woensdag en donderdag?

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09
Trouwens, mocht je alvast nieuwsgierig zijn naar je IP-adres en je hebt XS4ALL, log dan in op http://service.xs4all.nl/ en klik op "Hostname van uw vaste ipadres".
Kan je ook gelijk je hostname aanpassen :)

• Adm.Spock
  • Laatst online: 20-09 12:20

Adm.Spock

Duik-Aap

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 21:26:
@butrosgali: ja. je moet het draadje uit je nt1 in een ander kastje doen (in de handleiding staat dan wel: pas op spanning, bel een monteur, maar das flauwekul). dan even een splitter ertussen, nieuwe stekker in je nt1 en klaar. je kunt van tevoren al wel een extra kabel (splitter <-> modem) kopen, want je krijgt maar een paar meter. gewoon twisted pair is het handigst
TIP: Strip de draadjes niet met je tanden, dat doet AUW! ( JA! Ervaring 8)7 )

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik heb net ff m'n mail gechecked en het doet het idd.. (standaard w8woord wat m'n vader altijd heeft :D)

ik had laatst ook geen kiestoon.. maar dat kwam dus omdat m'n isdn kaart een beetje verkloot was.. als ik het stekkertje erin deed, lag de hele telefoon er bij ons uit :? monteur langs geweest en toen was het opgelost :S

nou duz ff w8en totdat ik m'n router binnen krijg.. had hem vandaag al verw8.. :D

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe groot de "kleinere plaatsen" waar nu adsl is gekomen eigenlijk zijn. Ik woon namelijk zelf in een redelijk klein dorp met iets meer als 10000 inwoners en rond de 4000 aansluitingen op de telefoon cetrale en hier is nog geen adsl mogelijk. Nu heb ik al vaker gehoord dat 4000 aansluitingen zo ongeveer de grens is, maar ik zou wel graag willen weten of er wel kleinere dorpen aangesloten zijn. Volgens mij legt kpn bij ons in het dorp namelijk niet geen adsl aan omdat er te weinig aansluitingen zijn maar meer omdat er hier voor de rest ook geen breed band mogelijkheden zijn en ze veel liever hebben dat alle mensen nog met isdn blijven internetten omdat ze daar veel meer aan verdienen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• EVILSalami
  • Laatst online: 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Vaag!, ik kan wel inloggen op die service page http://service.xs4all.nl/ ik kan ook alles wijzigen maar het vage is ik kan mijn mail niet checken dan geeft ie een error? wie weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 19:12
Weet er iemand eigenlijk of er nog een aansluitronde komt ? Want dan is de kans vrij groot dat ik er ook bij zit (3000 aansluitingen, terwijl 4000 min of meer de ondergrans was deze keer)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 22 november 2002 @ 07:12:
Weet er iemand eigenlijk of er nog een aansluitronde komt ? Want dan is de kans vrij groot dat ik er ook bij zit (3000 aansluitingen, terwijl 4000 min of meer de ondergrans was deze keer)
Weet het niet zeker maar in het eerste topic is dit al een keer vermeld. Dacht dat als deze aansluitronde voorbij is dat er inderdaad nog 1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er nu niet beschikbaar staat komt het ook (nooit) in je woonplaats. of bbned moet het gaan leveren. de eerste 3maanden van 2003 zijn de laatste uitrollen. en loosdrecht is ook een dorp met 9500 inwonders en 4000 aansluitingen en wij krijgen het hier wel!
de postbode komt meestal rond 11:00 dus ik ga ff naar beneden kijken of die wat boeiends meebrengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Eej X-boxer, Ik heb kpn eens gebeld en die zei aan mij dat het DHZ pakketje eind van deze maand of misschien zelfs begin volgende maand verwacht kan worden. Nou, Aangezien ik al meerdere verschillende antwoorden heb gekregen... ga ik vandaag maar op de postbode wachten hehe... Optimistisch blijven... Hoewel hij mij wel vertelde aan de hand van zijn schema voor zich (wat voorn schema zou dat zijn, zelfde als bij xs4all???) dat het pakketje nog niet was verstuurd... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey erick, postbode is hier net geweest en weer niks ook geen brief van xs4all. En ik had 2 dagen geleden 0800-mxstream gebeld en toen zei die gast daar ook dat het pakketje nog niet verstuurd was. ik vroeg of die het dan meteen kon verzenden maar dat kon weer is niet :-( . En dat van eind volgende week heb ik ook vaak gehoord, ze hebben een achterstand met de bestellingen, wachtten duurt lang maar zal beloond worden ( je moet er niet aan denken dat ze je het verkeerde DHZ pakket toesturen bijv USB op isdn kan je weer 1maand wachtten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten >> In lochem komt het wel, ik heb mijn zonnet lite al besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Dat zou inderdaad errrug klote zijn... Krijg je een usb versie ofzo... Ik zou zeggen dat ik een lege doos heb gekregen... USB versie verkopen en die nieuwe maar binnen laten komen.. hmmm... Of ze sturen het verkeerde, maar dan juist een duurdere versie dan je had besteld, maar wel voor het andere factureren... Dat mag van mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Laatst online: 24-09 12:59
Vraagje: Zit er eigenlijk op alle adsl Lite varianten een datalimiet van 1 of 2GB?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wimpy006 schreef op 22 November 2002 @ 12:24:
Vraagje: Zit er eigenlijk op alle adsl Lite varianten een datalimiet van 1 of 2GB?
Daarvoor moet je op je providers website kijken.
bij xs4all is dat bv 2 gig. 2000 MB.

[ Voor 4% gewijzigd door Vae Victis op 22-11-2002 12:26 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Weet iemand trouwens of ik PER-SE een splitter nodig heb om ADSL over ISDN aan te sluiten?
Zo nee, dan haal ik vanmiddag nog even een ADSL router bij de lokale PC boer hiero en ga ik alvast lekker ADSL'en :)

Of heb ik nog andere dingen nodig behalve alleen een modem?
Het maakt me niet uit dat ik mn telefoonlijn dan even niet kan gebruiken, zo'n splitter koop ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Sander-B schreef op 22 november 2002 @ 13:00:
Weet iemand trouwens of ik PER-SE een splitter nodig heb om ADSL over ISDN aan te sluiten?
Zo nee, dan haal ik vanmiddag nog even een ADSL router bij de lokale PC boer hiero en ga ik alvast lekker ADSL'en :)

Of heb ik nog andere dingen nodig behalve alleen een modem?
Het maakt me niet uit dat ik mn telefoonlijn dan even niet kan gebruiken, zo'n splitter koop ik later wel.
Een splitter heb je dus echt per-zee nodig, anders kun je er niks mee, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt de splitter splits het telefoon/internet signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
x-boxer, hier ook weinig goed nieuws van de postbode... Snik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wat ik al zei zal toch echt eind volgende week worden ben ik bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 19:12
Als ik KPN bel zeggen ze dat het ooit komt, ze kunnen alleen niet aangeven wanneer. Er komt dus nog een aansluitronde (hoop ik)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe voor degenen die het nog niet wisten :
Dat MXStream gedoe is weer duurder geworden mijn basic abbo van 512 down/128 up is nu 52,50 eurootjes duur !! :( :'(

Het is dat jullie het weten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 13:43:
klopt de splitter splits het telefoon/internet signaal.
idd, maar je kan gewoon bellen en adsl'en zonder splitter. alleen niet tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

nero355 schreef op 22 november 2002 @ 15:05:
Effe voor degenen die het nog niet wisten :
Dat MXStream gedoe is weer duurder geworden mijn basic abbo van 512 down/128 up is nu 52,50 eurootjes duur !! :( :'(

Het is dat jullie het weten ;)
Bij welk bedrijf zit je? het ligt gewoon aan je ISP namelijk niet aan kpn...

xs4all is nog steeds even duur...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
wat is de bedoeling dat er in die xs4all brief gaat staan, ik heb nu een modem.. een micronet SP3350A/B, en geprobeerd erop te komen, met de loginnaam mijninlognaam@xs4all-fast-adsl, maar dan kan ie niet connecten.. ik ben dus benieuwd of het aan mij ligt of dat er nog wat bij de kpn gedaan moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xilebo schreef op 22 november 2002 @ 16:49:
wat is de bedoeling dat er in die xs4all brief gaat staan, ik heb nu een modem.. een micronet SP3350A/B, en geprobeerd erop te komen, met de loginnaam mijninlognaam@xs4all-fast-adsl, maar dan kan ie niet connecten.. ik ben dus benieuwd of het aan mij ligt of dat er nog wat bij de kpn gedaan moet worden..
Heb je ook al een splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:17:
[...]

idd, maar je kan gewoon bellen en adsl'en zonder splitter. alleen niet tegelijk
Weet je dit heel zeker? Dan ga ik zo nog even een modem halen!!

[edit] Ow fuck... ik bedenk me net dat er ook nog een aansluitkastje tussenmoet (heb ISDN) :S

[ Voor 19% gewijzigd door Sander-B op 22-11-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik hoop nu toch echt dat ik het volgende week krijg. het is al bijna 3 weken geleden over de medling, op 28 nov is het percies 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 22 november 2002 @ 17:30:
Ik hoop nu toch echt dat ik het volgende week krijg. het is al bijna 3 weken geleden over de medling, op 28 nov is het percies 3 weken...
Wanneer is je aansluiting geschikt voor adsl gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 17:38:
[...]

Wanneer is je aansluiting geschikt voor adsl gemaakt?
nou om percies te zijn had ik dit (welbekende) berichtje:

07-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
BTW, wat voor kabel gaat er achterin een ISDN-ADSL modem?
RJ45 (zoals een netwerkkabel)
of RJ11 (zoals een normale PSTN telefoonkabel)?

Want bij het doe-het-zelf pakket wordt ook een ISRA doosje meegeleverd, en als ik zelf mn zooi ga kopen heb ik die dus niet... Nu kan ik wel wat knutselen dat ik van een RJ11 een RJ45 kan maken maar liever dus niet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/israopen.jpg
Dit is dus dat ISRA doosje, die VOLGENS MIJ van een RJ11 een RJ45 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpn mag inderdaad wel is opschieten met het leveren vd modems en splitters. ze kunnen nog een voorbeeld nemen aan BT telecom die levert zo'n dsl verbinding binnen 1 week.
mijn lijn was de 13 al klaar en nu dit:

Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed. dat was op 5-11-2002 dus het moet volgende week komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
xilebo is jou al een IP adres door Xs4all toegewezen?

Als dat zo is zou je al moeten kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

las net op een ander forum dat er een probleem is met de levering van splitters en dat er 2 weken vertraging is met het leveren i.v.m. al die aanbiedingen van alle ISP's gaat met name om de lite abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
xilebo schreef op 22 november 2002 @ 16:49:
Heb je wel linesync of hoe dat bij dat modem ook heet, verbinding met de telefooncentrale dus? Verder is het voor die niet standaard KPN modems vaak nodig om een aantal dingen goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een draadloze oplossing, iets wat je in je meterkast neerpleurt, en dat je dan draadloos kunt ADSL-en op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 19:41:
Is er ook een draadloze oplossing, iets wat je in je meterkast neerpleurt, en dat je dan draadloos kunt ADSL-en op je pc?
Ik zou daarvoor eens de pagina's van de ADSL providers of kpnadsl.nl eens nakijken, dan weet je zo meer.. Even zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al gegoogled en teoma search etc.gebruikt, maar nog niks kunnen vinden. Anders had ik het jullie ook niet gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
jep, dat is er... Dat noemen ze ook wel wireless lan:
Met het ADSL wireless modem van KPN Telecom kunt u overal in huis supersnel internetten, zonder gedoe met draden en aansluitingen.

Dit modem is geschikt voor een gewone telefoonlijn (PSTN) en in combinatie met ISDN.

Voordelen
ADSL wireless biedt de volgende voordelen:

- Met een laptop op elke gewenste plek in het hele huis (of kantoor) supersnel internetten. Op de bank, in bed, aan de keukentafel, op het balkon of in de tuin... Tot een afstand van maximaal 30 meter.
- Kabels aanleggen en doortrekken is niet nodig. Geen hak- en breekwerk meer. Gewoon plug and play.
- Met meerdere aangesloten computers ontstaat een netwerk in uw eigen huis. U kunt met al deze computers tegelijk het internet op! Start een gaming competitie en maak gebruik van een gezamenlijke printer of scanner.

Daarnaast heeft ADSL wireless natuurlijk dezelfde voordelen als ADSL met een vaste aansluiting: voor een vast bedrag per maand kunt u supersnel internetten en bent u altijd bereikbaar.

Met het standaardpakket is het mogelijk om één laptop draadloos en één pc gedraad (via een ethernetkabel en de ethernet-uitgang van de WLAN) aan te sluiten op het modem. U kunt het standaardpakket uitbreiden met verschillende accessoires.

Met het ADSL wireless modem kunt u draadloos internetten met een bereik van maximaal 30 meter. Door omgevingsfactoren zoals betonnenmuren komt het voor dat het bereik aanzienelijk negatief beïnvloed wordt. Hierdoor kunt u laptops of PC's niet te ver van het wireless modem plaatsen.

Dit modem is zowel verkrijgbaar in combinatie met een gewone telefoonaansluiting als met een ISDN aansluiting.

Om ongeautoriseerd gebruik van uw gegevens tijdens het internetten te voorkomen raden wij u aan uw computer te voorzien van een firewall, een wachtwoord in te stellen en uw data te versleutelen d.m.v. encryptie.

In de handleiding die bij het wireless modem wordt meegeleverd, staat alle informatie hierover.

KPN Telecom is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het verzenden van niet beveiligd dataverkeer.
Bron? kpnadsl.nl!!! Iets waar normale ondernemers wel uit konden komen... Niet? 8)

[ Voor 36% gewijzigd door erickov op 22-11-2002 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stom! niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
uhm.. ik heb idd een splitter :D, ik kreeg bij het modem van de leverancier een door hun gemaakte handleiding hoe je mxstream erop moet pleuren, duz dat zit wel goed denk ik.

ik weet niet of ik al een ip adres toegewezen heb gekregen: op http://service.xs4all.nl kan ik hem nergens vinden :?

heb net de kpn nog even gebeld (om 21:50, vonk toch wel flex :D), ga nu ff proberen hem direct op de lijn te gooien, dus voor de splitter (da kan dus), ff de firmware updaten en anders ff een paar dagen w8en, mijn centrale was volgens die kerel al wel gereed gemaakt, maar nog niet bevestigd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Maargoed een duidelijk antwoord op mijn vraag is er dus nog niet... En de tijd dringt (ja zoals iedereen hier ben ik ongeduldig, excuses :))

- Kan ik uberhaupt een ADSL modem aansluiten zonder splitter? De een zegt van wel, de ander van niet. Ik denk persoonlijk van wel omdat de splitter enkel het telefoonverkeer scheidt van het internetverkeer. Dat ik zonder splitter niet kan telefoneren boeit me niet, want die splitter komt later wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/israopen.jpg
- Dat kastje wat ik hierboven afgebeeld staat maakt volgens mij van een RJ11-stekker (ouderwetse analoge telefoonstekker) een RJ45-stekker (ISDN/UTP netwerkstekker), dus ik neem aan dat de aansluiting van de telefoonlijn van het ADSL modem voor een ISDN lijn van het type RJ45 is, klopt dit? En weet iemand of ik dit kastje ook gewoon bij een telecomzaak/computerzaak kan halen? Anders knutsel ik zelf wel een verloopkabeltje, zo lastig is dat niet. Gewoon de rode draad van de oude telefoonlijn verbinden met de de gele draad van de RJ45 stekker, en de blauwe met de zwarte? (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbollen/stekker.jpg

Ik heb de KPN gebeld, en kan het doe-het-zelf pakket terugsturen mocht het ooit nog komen... Dus als ik met deze knutselpraktijken een ADSL verbinding werkend kan krijgen dan haal ik morgen nog een E-tech ADSL router met ingebouwde 4 poorts switch :)

P.s. zie voor een mooi installatieschema ook http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_isdn_setup.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
HIJ DOETTUT :D, de splitter is kapot.. heb hem direct op de telefoon lijn en nu werkt ie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Je hebt wel de goeie splitter? Dus ISDN voor een ISDN aansluiting en analoog voor een gewone aansluiting? Kon je wel gewoon telefoneren met de splitter erop? Niet toevallig draadjes verkeerdom aangesloten ofzo? Zo'n splitter kan natuurlijk wel kapot zijn maar het is niet zo heel erg waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

xilebo schreef op 22 november 2002 @ 22:15:
HIJ DOETTUT :D, de splitter is kapot.. heb hem direct op de telefoon lijn en nu werkt ie :D
En hoe heb je dat geficed wil je het ff uitleggen hoe en wat enzo, mischien kunnen wij er dan ook wat mee... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
ja vertel ff .
Ik heb dit verhaal al eens ergens op een adsl forum gelezen.
Ik weet aleen niet meer welke.
Die persoon zei dat die splitter helemaal niet nodig was.
Je kon het modem zo rechtstreeks op je nt1 kastje aansluiten.
Geld dus aleen voor isdn.
Maar of het werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

dat kan wel, maar dan kan je niet bellen en internetten tegelijk, je heb dikke ruis op de lijn als je belt en je up en download snelheden kunnen omlaag gaan door de storing op de lijn...

dus lijkt me niet echt heeeeeeeeel handig...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
ok.. hier ff uitleg dan:

- ik heb met de kpn gebeld, die zeiden; je moet even het modem direct op het punt aansluiten waar de lijn binnenkomt, dus nog voor de splitter.
- dat heb ik nu dus gedaan en nu doet hij het wel, nu loopt ie om de splitter heen en om de nt1 kast (we kunnen dus niet gebeld worden).
- ik moet nu kpn gaan bellen dat ze een nieuwe splitter opsturen; als ik hem niet gebruik doet adsl het wel..
- het is wel de goeie splitter: isdn en voor de goede nt1 kast (heb een nt1-type3 kastje ofzow..)
- ik zal zo ff kijken of ik nog ander kabeltjes op de splitter kan gooien, misschien dat het aan de kabels ligt.. maar ik denk dat ik hem gewoon terug stuur :D

we kunnen dus nu niet gebeld worden.. maar da's nie zo erg.. want de telefoon stond toch al doorgeschakeld naar m'n vaders mobiel... :P de snelheid is overigens vrij constant.. zo rond de 110 kb/sec..

zo duidelijk?? :P

[ Voor 5% gewijzigd door xilebo op 22-11-2002 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 22 november 2002 @ 17:54:
[...]

nou om percies te zijn had ik dit (welbekende) berichtje:

07-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
Ja maar dan is het nog niet zo vreemd dat het even duurt. Je aansluiting moet eerst gereed zijn voor ze je het pakket kunnen sturen. Gebeurt volgens mij dus pas na deze:

21-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
21-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

Ik heb een weekje voor de 21ste pas die kpn brief gehad dat ze het pakket binnen 4 weken zouden sturen (gereedmaken duurde bij mij maar 9 dagen). Maar als die aansluiting al sinds midden afgelopen week klaar is gaat mijn abo dan ook al in??? Dan mogen ze wel opschieten met die splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Nou ik heb op IRC even wat informatie ingewonnen, en het blijkt dat ook de ADSL modems voor ISDN gewoon een RJ11 (ouderwetse) telefoonaansluiting hebben, en de splitter is dus niet nodig. Dat ISRA kastje is gewoon een vervanging voor je oude wandcontactdoos en als ik een moden koop kan ik dus gewoon vrolijk internetten (oude RJ11-plug die uit de grond komt in de modem en gaan) :) Dus als het even meezit ben ik morgen online :) Ik laat het resultaat wel even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Even het volgende; ik heb bij XS4ALL het splitter+modem pakket besteld. Nu heb ik vandaag de E-tech router binnengekregen van de routershop. Ik vraag me af of ik deze router nog wel nodig heb, of dat ik er alleen nog maar een switch aan hoef te hangen om m'n verbinding te delen? Ik hoorde nl. dat de huidige modems een ingebouwde router hebben?
En als ik toch deze e-tech aan de modem met ingebouwde router zou hangen, zou hij het dan wel goed doen, dat je bijv. het routergedeelte kunt uitschakelen?

Kan iemand me hier meer over vertellen? Kan ik deze router evt. terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belde net naar kpn
meneer: goedemiddag!
ik: Goedemiddag ik had een vraagje wanneer krijg ik me DHZ pakketje?
meneer: Momentje ik zal even kijken.
ik: tomptietomtitom lalallalaaa
meneer: meneer u had het pakketje al binnen moeten hebben.
ik: ...................................uuuhh
meneer:Het is donderdag opgestuurd.
ik:....................................uuuuuhhh
meneer: misschien heeft ptt vertraging en dan krijgt u het vandaag.
ik: ik zal op de postbode wachten, ajuu.
meneer: ok tot ziens meneer:

Net kreeg ik de brief van xs4all binnen met post. :*)
Nu hoop ik dat me pakketje later komt.

pakketjes komen tog niet met de de postbode maar met een busje van ptt?
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
HIJ DOET HET!!! Heb net een modem gekocht (E-Tech met ingebouwde 4 poorts switch voor 200 euro's), effe aansluiten en KLAAR :D Gaat echt snel... 105kb/s hier @ XS4ALL Fast ADSL :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ga dat niet doen zonde van me geld, krijg van kpn wel het dhz pakket, en ik wil bellen en internetten tergelijk en dat kan jij niet sander bollen in de molstraat.
nu dok je 200 euro en nog is geld voor dat dhz pakket probeer die maar is te slijten.
dhz komt toch volgende week zei iemand die bij de kpn werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Je kan ook ADSL zonder modem nemen, dan krijg je alleen een splitter.

[ Voor 7% gewijzigd door Pc123 op 23-11-2002 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 13:10:
Belde net naar kpn

toch?
Die komen met zo'n TNT oranje/wit busje geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:45:
hmm ik ga dat niet doen zonde van me geld, krijg van kpn wel het dhz pakket, en ik wil bellen en internetten tergelijk en dat kan jij niet sander bollen in de molstraat.
nu dok je 200 euro en nog is geld voor dat dhz pakket probeer die maar is te slijten.
dhz komt toch volgende week zei iemand die bij de kpn werkt :)
Ik heb het net getest, kan gewoon bellen en internetten tegelijk, ZONDER SPLITTER! Heb geen ruis, en haal vrolijk 105kb/s en ping 12.
En dat doe-het-zelf pakket kan ik weer terugsturen, mocht het ooit nog binnenkomen, en dan krijg ik mn geld terug.
Niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Shit, ik heb alles in huis en krijg ook een lijnsync. Ik krijg alleen geen IP adres van Xs4all. Mijn account is wel aangemaakt want ik kan gewoon inloggen via webmail maar er is nog geen IP adres toegewezen.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben anders ga ik ze Maandag meteen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:10:
Belde net naar kpn

toch?
Wanneer heb je de brief gehad, dat je lijn klaar gemaakt is en je dhz pakket binnen 4wk komt, dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
in die brief van xs4all staat dus geend donder, alleen dat je account geactiveert is..

Romulus: probeer hem es direct op je lijn aan te sluiten, dus zonder splitter, dat hielp bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Romulus: probeer hem es direct op je lijn aan te sluiten, dus zonder splitter, dat hielp bij mij
Ja heb ik geprobeerd maar hetzelfde resultaat, ik zie wel een linesync maar vervolgens geen WAN IP adres.
Als ik inlog op het Service Centre van Xs4all zie ik ook geen IP adres vermeld terwijl mijn account als sinds 21-11 actief is.
Bij de meeste wordt volgens mij op dezelfde dag dat het account wordt aangemaakt ook het IP adres toegewezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Romulus op 23-11-2002 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de brief van xs4all staat je ipnr! en het DHZ pakket komt gewoon met de postbode NIET met de TNT

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Sander-B schreef op 23 November 2002 @ 14:22:
[...]

Ik heb het net getest, kan gewoon bellen en internetten tegelijk, ZONDER SPLITTER! Heb geen ruis, en haal vrolijk 105kb/s en ping 12.
En dat doe-het-zelf pakket kan ik weer terugsturen, mocht het ooit nog binnenkomen, en dan krijg ik mn geld terug.
Niks aan de hand!
Heb ik het toch goed gelezen,Dat het mogelijk was zonder splitter.
Is dat via een isdn lijn of gewoon anna.
Vertel ff precies hoe je het aangesloten hebt aub.
Ik heb hier namelijk al een modem staan.
Als straks alles klaar is hoef ik tenminste niet op me DHZ paket te wachten.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me raar zonder ruis.....kan denk ik alleen bij isdn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
in de brief van xs4all staat je ipnr!
Ik heb nog geen brief gehad van Xs4all dus kan ik niet zeggen of dat klopt, maar volgens mij moet je IP ook op de pagina van het Service Centre vermeld staan en dat is bij mij dus niet het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Romulus op 23-11-2002 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat hier achter: Hostname van uw vaste ipadres en dan a en daarachter je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 15:22:
in de brief van xs4all staat je ipnr! en het DHZ pakket komt gewoon met de postbode NIET met de TNT
Volgens mij worden die paketjes gewoon door tnt gebracht.
Zie je de postbode al met 15 DHZ paketjes op de fiets??
Ik niet.
Als jij een paket van die omvang via het postkantoor verstuurt gaat dit ook gewoon via tnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
staat hier achter: Hostname van uw vaste ipadres en dan a en daarachter je IP.
Zo hoort het inderdaad dat is bij mij dus niet het geval. Ik ga Maandag maar weer eens met Xs4all bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Foto van hoe het er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbollen/troep.jpg

Uitleg:

Kabel A (blauw met wit) = de normale telefoonlijn die uit de grond komt.
Kabel B = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar de NT1 (ISDN).
Kabel C = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar het modem.
Kastje D = De huis-tuin-en-keuken-splitter van de Hubo.

De telefoonlijn ( A ) komt dus binnen in de Hubo-splitter (gewoon een verdeler, split zelf geen signaal ofzo) en vanuit daar gaan er 2 kabels, een naar mn NT1 ( B ), en een naar mn modem ( C ).
Vanuit het modem loopt uiteraard weer een netwerkkabel naar mn computer, was 2 tellen bezig met configgen en KLAAR! Online!

De modem is trouwens een E-tech ADSL modem&router met een 4 poorts switch van 200 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:10:

toch?
Ik heb die brief van xs4all vandaag ook gekregen. Wacht ook nog op het DHZ pakketje. Ik denk niet dat het er vandaag nog inzit.

Weet iemand trouwens of ADSL van alle 4 de telefoondraadjes gebruikt maakt? Of de twee (rood en blauw) die je alleen nodig hebt om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adsl is bij in Januari beschikbaar en ben nu een beetje aan het zoeken van welke provider ik neem.

Nu wou ik graag jullie advies vragen. Welke provider kan ik het beste nemen?

Zogauw ik de provider weet wanneer kan ik mij het beste in schrijven? Kan dat al een aantal weken van te voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Sander-B schreef op 23 November 2002 @ 15:45:
Foto van hoe het er nu uit ziet:
[afbeelding]

Uitleg:

Kabel A (blauw met wit) = de normale telefoonlijn die uit de grond komt.
Kabel B = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar de NT1 (ISDN).
Kabel C = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar het modem.
Kastje D = De huis-tuin-en-keuken-splitter van de Hubo.

De telefoonlijn ( A ) komt dus binnen in de Hubo-splitter (gewoon een verdeler, split zelf geen signaal ofzo) en vanuit daar gaan er 2 kabels, een naar mn NT1 ( B ), en een naar mn modem ( C ).
Vanuit het modem loopt uiteraard weer een netwerkkabel naar mn computer, was 2 tellen bezig met configgen en KLAAR! Online!

De modem is trouwens een E-tech ADSL modem&router met een 4 poorts switch van 200 euro's.
Thnx man.
Scheelt me alweer een tijd wachten op het DHZ paket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Dat is wel vreemd, je hebt normaal echt een splitter nodig, anders werkt het echt niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc123 schreef op 23 november 2002 @ 17:24:
Dat is wel vreemd, je hebt normaal echt een splitter nodig, anders werkt het echt niet goed :?
Een splitter filtert voor adsl alle signalen onder 4 kHz eruit. Voor de telefoon worden alle signalen vanaf 4 kHz eruitgefilterd. Zonder filter werkt het wel maar alleen minder goed: meer storing, snelheidsverlies, niet mogelijk om te bellen en internetten tegelijk, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Precies! Maar hier vertelt iemand net dat het perfect werkt zonder splitter, dat ie ook gewoon kan bellen en telefoneren tegelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 15:22:
bij ons kwam ie idd met de postbode :P

dat ip nr had ik helemaal over het hoofd gezien :P staat er zo vaag onder ;)

overigens doet m'n modem het nu ook MET splitter 8)7 en nu kan ik dus ook bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 15:56:
Adsl is bij in Januari beschikbaar en ben nu een beetje aan het zoeken van welke provider ik neem.

Nu wou ik graag jullie advies vragen. Welke provider kan ik het beste nemen?

Zogauw ik de provider weet wanneer kan ik mij het beste in schrijven? Kan dat al een aantal weken van te voren?
Het schijnt dat Xs4all de beste service heeft qua helpdesk enzo, en ze hebben ook meer services zoals 50 email aliasen, hostnaam, spam en virus filter gratis software en niet te vergeten bij lite is datalimiet 2 GB ipv 1 GB bij alle andere providers. Ik heb dus daarom ook xs4all gekozen, heb er nog geen ervaringen mee want ik krijg DHZ hopelijk volgende week :D

Bronnen: GoT 8) :*) :7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

certefied schreef op 23 November 2002 @ 15:35:
[...]

Volgens mij worden die paketjes gewoon door tnt gebracht.
Zie je de postbode al met 15 DHZ paketjes op de fiets??
Ik niet.
Als jij een paket van die omvang via het postkantoor verstuurt gaat dit ook gewoon via tnt.
Dat denk ik ook. Iig zou heel goed kunnen want ze gaan tegenwoordig als 1 bedrijf verder TNT Post Groep (TPG) Ze zijn dus gefuseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Hoeveel draden heeft de kabel (rj-11 toch ?) van adsl splitter naar adsl modem nou nodig, 2 of 4 ? Zit nog te twijfelen of ik de 8 meter UTP tussen PC en aansluitpunt gebruik als UTP tussen adsl modem en PC of als kabel tussen splitter en modem (dus dan maar 2 of 4 draden gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff over de bezorging van het DHZ-pakket net met een KPN-er over msn zitten chatten en die werkt op de logistiek bij KPN, en de DHZ's komen echt gewoon met de postbode :O !
dat ip nr had ik helemaal over het hoofd gezien staat er zo vaag onder
Ja ik zag het eerst zelf ook niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 20:32:
Nog ff over de bezorging van het DHZ-pakket net met een KPN-er over msn zitten chatten en die werkt op de logistiek bij KPN, en de DHZ's komen echt gewoon met de postbode :O !
Je kan de man/vrouw die de pakketen bezorgt best postbode noemen maar ze komen echt met een busje van TNT. Zie jij een postbode al met 100 pakketen in z'n fietstas rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een postbode hoeft per dag echt geen 100 pakketten mee te slepen hoor. Als hij er 1 of 2 in zijn tas heeft is het veel. Het is niet zo dat heel Nederland in 1 dag adsl krijgt.

Stel dat er landelijk per dag 100 pakketten bezorgd moeten worden, smeer dat uit over heel Nederland en zie dat het wel meevalt. Het is niet voor niks dat sommige mensen wat langer op het DHZ pakket moeten wachten. De uitlevering wordt natuurlijk netjes uitgesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zou het de 22ste klaar zijn --> dat werd de 23e :P alles is gereed, alleen XS4All moet nu nog ff op een knopje drukken ;) HupHee voor KPN :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.