Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Als ik het zo zie houd de kpn zich aardig aan de planing.
Hopen dat het in december ook zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb alles binnen, mijn lijn is gereed, mij account is actief, het wachten is nu op DHZ pakket... ik hoop nu toch echt dat kpn die pakjes de deur uit doet ... en dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

23-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Dus bij mij kan het nu ook niet zo gek lang meer duren. Mijn account werkt ook al dus het is nu nog wachten op het DHZ pakket. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 24 November 2002 @ 00:00:
Ik heb alles binnen, mijn lijn is gereed, mij account is actief, het wachten is nu op DHZ pakket... ik hoop nu toch echt dat kpn die pakjes de deur uit doet ... en dan 8)
is bij ook het geval, 2-11-2002 na 3 weken het dhz pakket ontvangen dat is dus deze week :) en die ene gast wacht lekker op TNT kan die lang wachtten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om zelf een DHZ pakket te maken (gewoon alles kopen bij een telefoonzaak oid) dus niet bij je provider?

Als dat wel kan? dan kun je toch gelijk nadat je lijn gereed is op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ja dat is mogelijk er zijn zelfs lui die dit gedaan hebben zie een paar pagina's terug. Alleen dan weet ik niet of je de DHZ pakket terug kan sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:41
EVILSalami schreef op 24 November 2002 @ 16:20:
Ja dat is mogelijk er zijn zelfs lui die dit gedaan hebben zie een paar pagina's terug. Alleen dan weet ik niet of je de DHZ pakket terug kan sturen...
Je kan het DHZ-pakket terugsturen en je geld terugkrijgen.
Als je ISDN hebt dan heb je mazzel, als het goed is werkt het zonder splitter ook prima. Gewoon een RJ11-verdeelblokje ertussen zoals in mijn "bouwtekening" een paar posts hierboven en klaarrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 12:59
Woehoe, ik heb het ook werkend zonder splitter.
Gewoon rode kabeltje van de N1 aangesloten op het rode van een telefoonstekker. De groene aan de zwarte en klaar.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

weet je toen ik zei dat het nog 3 a 4 weken duurde in het vorige topic.. het blijkt dat het maar 1,5 week duurde.. ik zit nu op ADSL.. en het werkt fantastisch. (eindelijk na 3,5 jaar wachten)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Laatst online: 24-09 12:59
Dan zou ik nu nog een week moeten wachten. Nee bedankt, het werkt fijn zo. :P :D

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Pfff het wachten is op de postbode/TNT :( ik hoop dat ie vandaag toch echt langskomt met m'n DHZje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Hoe zit het dan met mijn DHZ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de mijne ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Nou voorruit komt het pakket vandaag, dan beloof ik nooit meer liedjes van de Carpenters te vernaggelen en te zingen in threads op GoT :X . Heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in als het pakket al voor het weekend is verstuurd reken ik op zijn minst op morgen

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik reken er wel op dat die deze week komt maar denk eerder aan woensdag/donderdag zo nog ff bellen met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 11:15:
ik reken er wel op dat die deze week komt maar denk eerder aan woensdag/donderdag zo nog ff bellen met kpn.
Daar wordt het ook niet echt sneller op he? Als ze minder vaak de telefoon hoeven oppakken gaat het misschien sneller met die DHZ dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hey wat is het telefoon nummer van KPN??? ik wil eigelijk ook wel weten wanneer die van mij binnenkomt dan hoef ik niet elke dag op de post te wachten, behalve de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 25 november 2002 @ 12:30:
Hey wat is het telefoon nummer van KPN??? ik wil eigelijk ook wel weten wanneer die van mij binnenkomt dan hoef ik niet elke dag op de post te wachten, behalve de dag!
Volgens mij hebben ze bij KPN geen telefoon, daar doen ze niet aan want zo'n aansluiting is toch best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0800-MXSTREAM en dan optie 5. Ik snap ook niet dat Sander-B al kan internetten in loosdrecht volgens mij lult die, want kpn zei net tegen met dat in loosdrecht alle aansluitingen pas 1 december gereed zijn voor internet, de pakketen worden deze week verstuurd, die ontvang je dan volgende week en pas dan kan je internetten. Al met al weer een traag zooitje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta al sinds 18-November te wachten. Alles is al gereed, behalve mijn brief en mijn DHZ (ISDN) pakket :( Dat is dus elke dag rennen naar de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 14:01:
0800-MXSTREAM en dan optie 5. Ik snap ook niet dat Sander-B al kan internetten in loosdrecht volgens mij lult die, want kpn zei net tegen met dat in loosdrecht alle aansluitingen pas 1 december gereed zijn voor internet, de pakketen worden deze week verstuurd, die ontvang je dan volgende week en pas dan kan je internetten. Al met al weer een traag zooitje :(
Mijn hostnaam is bolleh.xs4all.nl ip adres= 80.126.81.2

Ik zou zeggen, ping 'm maar en dan zie je dat ik ONLINE ben.
En die foto van mn modem enzo is zeker ook allemaal fake....

Trace naar tweakers.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbollen/visualroute.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
* eXistenz krijgt volgens de kpn zijn dhz binnen 1 a 2 weken (wachten is vervelend :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Oldehove hoort niet bij 85% van nederland, wij horen dus bij de exclusieve 15% :P :'(
Nu is er een kereltje die er achteraan is gegaan, er zitten 6 dorpen op onze centrale, als er binnen die 6 dorpen 75 aansluitingen gegarandeerd worden maakt de KPN de boel klaar voor ADSL :D
Eerst zien en dan pas geloven ben ik bang...

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Waar blijft de meine dan >??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JustMe_ schreef op 25 november 2002 @ 14:53:
Oldehove hoort niet bij 85% van nederland, wij horen dus bij de exclusieve 15% :P :'(
Nu is er een kereltje die er achteraan is gegaan, er zitten 6 dorpen op onze centrale, als er binnen die 6 dorpen 75 aansluitingen gegarandeerd worden maakt de KPN de boel klaar voor ADSL :D
Met wie heeft hij dan contact gehad?? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat je via de kpn ook dit soort dingen kon regelen. Want als je adsl kan krijgen als je 450 aanmeldingen hebt zou ik ook wel interesant vinden. Dan zou ik wel eens beginnen met een actie ofzo.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ehrm, hoe kan dit dan in m'n ADSL status van XS4ALL?

===
Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht
===

Ik heb al een brief van KPN gehad dat ik binnen 4 weken het DHZ pakket krijg, maar de centrale wordt blijkbaar pas woensdag in orde gemaakt? Of is dat alleen mijn aansluiting? En is het _daarna_ binnen 4 weken, of 4 weken nadat ik de brief van de KPN heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
JustMe_ schreef op 25 November 2002 @ 14:53:
Ik geloof er ook niets van, wij hebben ook een breedband inititatief en hebben 183 potentiele klanten, een naburig dorp 260. Maar geen KPN te bekennen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op 25 November 2002 @ 17:30:
Ehrm, hoe kan dit dan in m'n ADSL status van XS4ALL?

===
Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht
===

Ik heb al een brief van KPN gehad dat ik binnen 4 weken het DHZ pakket krijg, maar de centrale wordt blijkbaar pas woensdag in orde gemaakt? Of is dat alleen mijn aansluiting? En is het _daarna_ binnen 4 weken, of 4 weken nadat ik de brief van de KPN heb gekregen?
De datum vd brief die je van kpn hebt gekregen +/- 28 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Het valt me trouwens op dat we de laatste tijd alleen maar dezelfde mensen hier zien :P alleemaal zenuwachtig ofzow ;) me too :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 20-09 14:38
hehe.... Idd!

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wat wil je dat word je ook als je dan dit en dan weer dat hoort :) maargoed al met al heb ik me DHZ deze week of uiterlijk volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
Zenuwachtig hoezoooooooo.......... 8)7 *Chocovla houdt zich in maar staat op het punt weer een jaren 70 klassieker te misbruiken*. Ik denk ook dat het voor velen de eerste breedbandverbinding is na meestal jaren wachten dus ja dan kun je nog wel eens ongeduldig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Chocovla schreef op 25 november 2002 @ 21:21:
Zenuwachtig hoezoooooooo.......... 8)7 *Chocovla houdt zich in maar staat op het punt weer een jaren 70 klassieker te misbruiken*. Ik denk ook dat het voor velen de eerste breedbandverbinding is na meestal jaren wachten dus ja dan kun je nog wel eens ongeduldig worden.
Jep.
ik moetnog ff een paar weken wachten. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wou dus zelf een DHZ samenstellen.

Ik heb dus nodig een splitter en utp kabel en een paar telefoonkabels?

Zijn dit gewoon normale telfoonkabels? of?

Ben ik nog meer nodig? of is dit alles?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op 25 november 2002 @ 14:46:
* eXistenz krijgt volgens de kpn zijn dhz binnen 1 a 2 weken (wachten is vervelend :( )
Hoe lang is je aansluiting eigenlijk al gereed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 21:12:
tja wat wil je dat word je ook als je dan dit en dan weer dat hoort :) maargoed al met al heb ik me DHZ deze week of uiterlijk volgende week!
Is het al 4 weken dan ? want bij mij sturen ze hem pas op na 3 a 4 weken (volgende week dus)

0800-MXSTREAM en dan optie 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 09:29:
[...]

Hoe lang is je aansluiting eigenlijk al gereed?
20-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
20-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-28. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk het 5november een brief gehad dat het uiterlijk 4 weken zou duren en dat is vandaag pcies 3 weken terug dus verwacht ik hem wel eind deze week/begin volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Same here for me... :*)

[ Voor 11% gewijzigd door erickov op 26-11-2002 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op 26 november 2002 @ 10:00:
[...]

20-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
20-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-28. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht
Ow ja maar dat betekent dat je aansluiting nog niet klaar is. Mijn aansluiting is sinds de 21ste gereedgemaakt door zowel kpn als xs4all en ik wacht dus alleen nog maar op het dhz pakket. Dat gereedmaken duurde bij mij overigens maar 8 dagen (kpn) + 1 dag (xs4all) dus die van jou zal zo lang ook wel niet meer duren.

Probleem is nu dat als ik begin te tellen vanaf de kpn brief (binnen 4 weken DHZ opsturen) ik nu nog twee weken moet wachten terwijl mijn aansluiting nu al bijna een week klaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 10:00:
denk het 5november een brief gehad dat het uiterlijk 4 weken zou duren en dat is vandaag pcies 3 weken terug dus verwacht ik hem wel eind deze week/begin volgende week :)
Ik zat net ff terug te kijken en zag dat jouw aansluiting de 14de klaar was (kpn) en de 18de voor xs4all. En je hebt je DHZ pakket nog niet???

Argghhh, dat betekent dat ik nog minstens drie dagen langer moet wachten dan jij (mits je het vandaag krijgt natuurlijk).

Ik zie nu ook dat jij die kpnbrief een week eerder had. :(

Maar ik weet nu nog steeds niet wanneer mijn abo eigenlijk ingaat. Hoe kan xs4all weten wanneer ik mijn DHZ ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:54:
[...]

Ow ja maar dat betekent dat je aansluiting nog niet klaar is. Mijn aansluiting is sinds de 21ste gereedgemaakt door zowel kpn als xs4all en ik wacht dus alleen nog maar op het dhz pakket. Dat gereedmaken duurde bij mij overigens maar 8 dagen (kpn) + 1 dag (xs4all) dus die van jou zal zo lang ook wel niet meer duren.

Probleem is nu dat als ik begin te tellen vanaf de kpn brief (binnen 4 weken DHZ opsturen) ik nu nog twee weken moet wachten terwijl mijn aansluiting nu al bijna een week klaar is :(
tja als ik kpn bel en hun zeggen dat ik over 1 a 2 weken mijn dhz krijg (en ze hebben het nagekeken aan de hand van me foonnr ) dan ga ik ervanuit dat hun gelijk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 21:12:
Volgens mij duurt het uiterlijk 4wk voordat je aansluiting gereed is. Vervolgens krijg je later apart nog een brief dat je, mits besteld, binnen 4wk een dhz pakket thuisgestuurd krijgt.

Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens mij gaan die 4wk van je DHZ pakket pas de 14 in dus, toch :? voor mij geldt nl precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal zo nog is bellen, maar als dat zo is koop ik vanmiddag een modem splitter is niet nodig ga echt niet zo lang meer wachtten ben het een beetje zat. zelf upc is duidelijker als KPN met hun chello dan weet je tenminste een datum dit is niet meer normaal gewoon! een pakketje versturen wat een werk zeg, en je kan zo'n splitter niet eens bij de primafoon halen :(, ik ga staks naar primafoon en dan zeg ik dat DHZ pakket af, had ik dat maar nooit besteld kan het beter zelf kopen afhankelijk zijn van kpn is vreselijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik jullie ns wat vertellen? Ik heb ADSL :) Ik heb mn splitter nog niet ontvangen, maar XS4all heeft alles ingesteld :) Nu maar ff geen telefoontjes krijgen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat dat snel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:53

johnwoo

3S-GTE

Op 26 november meldde xs4all:
26-11-2002 Technisch gereed
26-11-2002 KPN Telecom technisch gereed
15-11-2002 Bevestigd
09-10-2002 Wacht op centrale
07-10-2002 Verzonden
07-10-2002 Ingediend
Dat wordt dus ook iedere middag bij thuiskomst de post checken :D
Iig heb ik al n modem, en ik las dat het met ISDN ook werkt zonder splitter, dus dat gaan we vanavond dan alvast maar ff proberen 8)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
x-boxer, hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Weet iemand trouwens of je de meegeleverde ADSL ethernet modem aan de muur kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb net ook ff 0800 mstream (edit: mxstream) een kerel wist mij te vertellen dat de order om het te versturen was gegeven en dat het uiterlijk nog 1 week kon duren :( ik hoopte vandaag maar er is nog hoop voor morgen... lets pray all :+

[ Voor 4% gewijzigd door EVILSalami op 26-11-2002 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
EVILSalami schreef op 26 november 2002 @ 16:35:
Ik heb net ook ff 0800 mstream een kerel wist mij te vertellen dat de order om het te versturen was gegeven en dat het uiterlijk nog 1 week kon duren :( ik hoopte vandaag maar er is nog hoop voor morgen... lets pray all :+
Oh jee, mstream... Microsoft is toch niet stikum betrokken bij de levering van adsl hè?! Oh man, dat kan nog wat worden... En maar uitstellen en vervolgens werkt het voor geen f*ck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vanmiddag bij primafoon hilversum geweest, een aardige verkoper zei dat het niet mogelijk is om een DHZ pakket terug te sturen of af te zeggen. Hij heeft dit ook aan ze chef gevraagd. Dit komt omdat je een overeenkomst bent aangegaan en 8 dagen na je adsl aanvraag dit nog kan afzeggen maar nu dus allang niet meer. Maar goed ik dus vragen of ze daar zo'n DHZ pakket hadden en zelfs dat hadden ze niet alles gaat via inkoop&logistiek dus hij kon me niet verder helpen :) maar goed dus nog even wachtten!
verder heeft mark schouten met nog goed geholpen met informatie omtrent me dhz pakket. mark is werkzaam bij de afdeling adsl bij kpn hij mailde me vanmiddag het volgende:

Beste Maarten,

Ik heb jouw order bekeken en zag dat deze inderdaad volledig was afgerond op
het technische vlak. op dit moment ligt de aanvraag bij Inkoop&Logisctiek
zodat het DHZ-pakket verstuurd kan worden, zoals ik jou al eerder liet weten
kan ik niet in de systemen kijken van die afdeling(en), wel geldt hetgene
wat ik over de vertragingen zei, omdat dit nagenoeg is opgelost kun je
verwachten dat het pakket binnenkort wordt bezorgt.

Toch aardige mensen bij KPN je moet alleen degene hebben die verstand van zaken hebben, ik zal morgen nog even kpn bellen om te vragen of me pakket al verzonden word een dezer dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toch aardige mensen bij KPN je moet alleen degene hebben die verstand van zaken hebben, ik zal morgen nog even kpn bellen om te vragen of me pakket al verzonden word een dezer dagen !
Inderdaad, ik heb inmiddels 4x gebeld. De eerste 3 keer kreeg ik iemand aan de lijn die er duidelijk geen verstand van had. "Nee meneer, een splitter kun je dus 4 pc's op aansluiten, of, momentje, ik zal het even nakijken". En "Meneer, een ethernet modem is hetzelfde als een multi pc modem".

Via de mail is het trouwens soms net zo erg, nadeel is dan dat je het niet nóg duidelijker uit kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hmmz, raarrrrrrrrrr

ga'k naar kpn-adsl.nl doe'k statuscheck, is het al beschikbaar _/-\o_
ga ik naar de xs4all status zooi, staat er nog dat ze w88 op gereedmaking van centrale :?

wat wel raar is, is dat er toen ik me inschreef [15 september] stond dat de centrale op 6 december pas gereed zou zijn...da zou dus betekenen dat ze 1,5 week voorliggen op schema >:)

en als dit echt waar is dan heb ik precies met kerstmis me pakketje :9

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
elvis84 schreef op 26 November 2002 @ 18:31:
Hmmz, raarrrrrrrrrr

ga'k naar kpn-adsl.nl doe'k statuscheck, is het al beschikbaar _/-\o_
ga ik naar de xs4all status zooi, staat er nog dat ze w88 op gereedmaking van centrale :?

wat wel raar is, is dat er toen ik me inschreef [15 september] stond dat de centrale op 6 december pas gereed zou zijn...da zou dus betekenen dat ze 1,5 week voorliggen op schema >:)

en als dit echt waar is dan heb ik precies met kerstmis me pakketje :9
Ach dat pakje intereseert me niet meer zo. O-)
Bij isdn werkt het ook zonder splitter en mijn modem heb ik al. 8)7
Dus voor de kerstdagen zit ik al wel te adslen. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mxstream.nl staat bij mijn postcode-check: nog niet leverbaar
Volgens mij stond er een paar weken nog: niet leverbaar

Kan dit of heb ik gewoon gedroomd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 17:29:
ben vanmiddag bij primafoon hilversum geweest, een aardige verkoper zei dat het niet mogelijk is om een DHZ pakket terug te sturen of af te zeggen. Hij heeft dit ook aan ze chef gevraagd. Dit komt omdat je een overeenkomst bent aangegaan en 8 dagen na je adsl aanvraag dit nog kan afzeggen maar nu dus allang niet meer.
Als het niet kan dan is het wel lullig voor diegenen die het DHZ pakket besteld hebben én ff een modem hebben gekocht om niet op DHZ te wachten. Zit je daar met 2 adsl modems :+ het zou wel tof zinn als het dan ook nog 2x zo snel ging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Ik heb meerdere malen met de KPN gebeld, en de betreffende medewerker vertelde mij dat ik het pakket zonder problemen weer terug kon sturen en mn geld terug kreeg.
Ik moest gewoon even bellen wanneer het pakket binnenwas, dan kreeg ik instructies waar het naartoe moest enzo.
Ik kon zelf alleen het modem terugsturen en de splitter enzo houden!

Dus de KPN spreekt zichzelf nu tegen... Hoop maar dat ze bij de Primafoon aan het lullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hmmz, maar welk bedrag meot je dan betalen, alleen de aansluitkosten???

het modem terugsturen kan altijd, maar of je er ook wat voor terugkrijgt is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 09:15:
[...]Dacht dat als deze aansluitronde voorbij is dat er inderdaad nog 1 komt.
Er komt inderdaad nog een aansluitronde. De eerste centrale hiervan is Scherpenzeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Je kunt het modem ook altijd nog verkopen op marktplaats.
Zeker nu er nog weer een aansluitronde komt.
Ik heb via marktplaats twee modems gekocht,ethernet en usb(nieuw model 330)
Ethernet model was 100€ usb model 50€ ,scheelt toch alweer in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belde kpn op zeiden dat ik me modem al binnen had moeten hebben. 8)7
Bij hun in het systeem stond de 19e. ( ?binen krijgen of verstuurd? ) Dus snapte het niet echt hebben mail naar logistiek gestuurd.

Die gasten zouden me terugbellen. Denk alleen dat dat vies gaat tegenvallen at terugbellen.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? en hoelang duurde het nog voor dat je je DHZ pakket kreeg?

ik word langzaam 8)7 van kpn.
Luister nu radio hoor je: KPN altijd dicht bij!
:X rustig blijven!!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 26 november 2002 @ 21:06:
Hmmz, maar welk bedrag meot je dan betalen, alleen de aansluitkosten???

het modem terugsturen kan altijd, maar of je er ook wat voor terugkrijgt is de vraag...
dat is juist het probleem, daarom kan je die pakketten niet terug sturen dan word het verwarrend en teveel werk voor de lgostieke afdeling, heb het net nog een keer nagevraagd aangezien ik net als sander snel weer adsl'en maar het pakket kan niet terug dus wacht ik rustig :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 19e de brief gekregen dat mijn DHZ pakket binnen 4wk zou komen en oh joy oh joy oh joy, het is vandaag aangekomen!!! Woohoo :9

Zit alleen op mijn werk en moet nog heel de dag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 10:29:
Ik heb de 19e de brief gekregen dat mijn DHZ pakket binnen 4wk zou komen en oh joy oh joy oh joy, het is vandaag aangekomen!!! Woohoo :9

De 19de oktober? Hoe lang is je aansluiting al klaar?

Als je november bedoelt ben je voorgekropen!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 10:29:

Door wie werdt het bezorgd dan? PTT of TNT? Werd namelijk ter discussie gesteld paar pagina's terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Ahhhhh, de postbode is net langsgeweest... en wat denk je?! Nee hoor, nog steeds niet het DHZ pakketje... Terwijl mijn aansluiting van vanaf de 18e helemaal gereed is.... grr.... Als jullie bellen, zeggen ze dan niet van:"goh, u alweer?" Anders ga ik zo weer eens ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erickov schreef op 27 november 2002 @ 13:09:
Ahhhhh, de postbode is net langsgeweest... en wat denk je?! Nee hoor, nog steeds niet het DHZ pakketje... Terwijl mijn aansluiting van vanaf de 18e helemaal gereed is.... grr.... Als jullie bellen, zeggen ze dan niet van:"goh, u alweer?" Anders ga ik zo weer eens ff bellen...
je kan wel bellen, maar het zal je niks helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaterdag 23 november bereikte mijn aanvraag de status technisch gereed.
Vandaag stond KPN al met het pakketje aan de deur!!!!!
(heb alleen nog geen brief van xs4all ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 27 November 2002 @ 12:53:
[...]

Door wie werdt het bezorgd dan? PTT of TNT? Werd namelijk ter discussie gesteld paar pagina's terug...
Bij mij was het gewoon de pakketdienst van ptt/kpn/tpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:32:
zaterdag 23 november bereikte mijn aanvraag de status technisch gereed.
Vandaag stond KPN al met het pakketje aan de deur!!!!!
(heb alleen nog geen brief van xs4all ontvangen)
Kan het zijn dat je langer op je aansluiting hebt moeten wachten? Ik denk dat je moet tellen vanaf de kpn brief. Kwam die nou in november of oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erickov schreef op 27 November 2002 @ 13:09:
Hier hetzelfde liedje, net gebeld met Kpn en me pakket is nog steeds niet verzonden word misschien volgende week en dat zeggen ze steeds ga zo contact opnemen met xs4all ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet iemand hoe het zit als je in hun systeem staat op 19-11 verstuurd.
En ik heb hem nog steeds niet???

Bedoelen ze dan 19e pakketje klaar gezet en dat ze misschien maar 1 keer per week alles versturen?

Ik snap er iig nix meer van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
Wheeeeeehhh ;( mijn oom heeft zijn pakket al wel binnen terwijl hij later als mij zich had aangemeld grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Voor 3% gewijzigd door Chocovla op 27-11-2002 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Het schijnt nog druk te zijn op de logistiek afdeling van TPG/KPN. Na de laatste berichtgeving van technisch gereed en versturen DHZ pakket (xs4-all) duurt het minimaal een week voordat de levering begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hmmz, die nieuwe modems zit een router in he, hub er aan hange en klaar

maarruh zo'n hub is bijna net zo duur als een router :? :? :?
is zo'n modem icm een router ook mogelijk? en is da lastig in te stelle???

ik heb namelijk liever een router dan een hub [kan ik nog altijd gebruiken voor als ik over wil schakelen naar kabel ofzo] maar als een hub flink goedkoper is ga'k voor de hub [echte hollander he] }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
X-boxer, Ik heb net kpn ook gebeld en hier is ie ook nog steeds niet verstuurd. Hij zei dat ik hem eind deze week begin volgende week kan verwachten... :( schiet lekker op. Trouwens, Iemand in loosdrecht op de eikenlaan heeft zijn pakket wel al binnen, echter kan hij nog niet internetten via ADSL. Het is bij hem nog niet beschikbaar... Ik denk dat ze bij KPN die pakketten versturen of volgorde. Is de provider accound actief, dan krijg je het pakket pas einde van de maand, zo niet, dan krijg je hem eerder omdat je er toch nog niet gebruik kan maken van ADSL. Dit allemaal te maken met de betaling... Dat begint altijd begin van de nieuwe maand.... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Ik schreef eerder
erickov schreef op 27 november 2002 @ 16:00:
X-boxer, Ik heb net kpn ook gebeld en hier is ie ook nog steeds niet verstuurd. Hij zei dat ik hem eind deze week begin volgende week kan verwachten... :( schiet lekker op. Trouwens, Iemand in loosdrecht op de eikenlaan heeft zijn pakket wel al binnen, echter kan hij nog niet internetten via ADSL. Het is bij hem nog niet beschikbaar... Ik denk dat ze bij KPN die pakketten versturen of volgorde. Is de provider accound actief, dan krijg je het pakket pas einde van de maand, zo niet, dan krijg je hem eerder omdat je er toch nog niet gebruik kan maken van ADSL. Dit allemaal te maken met de betaling... Dat begint altijd begin van de nieuwe maand.... zucht...
Ik begin steeds meer te geloven in deze theorie. Mijn buurman heeft namelijk zijn pakket ook al vanaf zaterdag, echter is zijn accound nog niet in orde en hij kan dus ook nog niet ADSL'en. Terwijl ie wel alles heeft geïnstalleerd... Mocht iemand KPN (wéér >:)) gaan bellen, dan kan je dit eventueel aan hen voorleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAAAAA

nouja bijna jaaa :D

Vond briefje in brievenbus van paketje maar was niemand thuis :X

Altijd pech ik als ze nou gewoon na vier uur komen!
Maarja morgen zit ik lekker te adsl'en. >:)

Wil in ieder geval iedereen bedanken hier voor de info.

voor de mensen die nog ff'ies moeten wachten....
STERKTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Extermenator ennu veel plezier morgen maak ff een paar pics altijd leuk :)

En volgens mij klopt dat verhaal wel van jou erick, ik denk dat ik hem volgende week krijg de 2de of 3de ofzo. En hoe kan het dan dat het niet werkt in Loosdrecht? Sander-B heeft een account bij xs4all met ip nr heb ik ook al dus zou het gewoon moeten werken :? toch.....bij sander werkt het allemaal al.
En hoe krijg je die pakketen nou per GEWONE Postbode of per Koeriersdienst?
En wie was dat dan op de eikenlaan erick??? ben benieuwd ik ga vrijdag weer ff bellen of die verstuurd is, dan weet ik zeker dat die volgende week maandag komt :) of duurt het dan langer........nee toch zo'n pakket word na verzending toch binnen 1 dag geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde ook wanneer ik mn DHZ pakket zou krijgen.. nog 6 werkdagen meneer..
:X

Dan maar zelf een splitter maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:47
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 16:42:
Thanks Extermenator ennu veel plezier morgen maak ff een paar pics altijd leuk :)

En volgens mij klopt dat verhaal wel van jou erick, ik denk dat ik hem volgende week krijg de 2de of 3de ofzo. En hoe kan het dan dat het niet werkt in Loosdrecht? Sander-B heeft een account bij xs4all met ip nr heb ik ook al dus zou het gewoon moeten werken :? toch.....bij sander werkt het allemaal al.
En hoe krijg je die pakketen nou per GEWONE Postbode of per Koeriersdienst?
En wie was dat dan op de eikenlaan erick??? ben benieuwd ik ga vrijdag weer ff bellen of die verstuurd is, dan weet ik zeker dat die volgende week maandag komt :) of duurt het dan langer........nee toch zo'n pakket word na verzending toch binnen 1 dag geleverd?
Pakket wordt binnen 1 dag geleverd ja, maar meestal proberen ze 2 dagen achterelkaar of iemand 's ochtends thuis is en gaat ie daarna pas naar het postkantoor waarna je m nog een dag later kunt afhalen. Dan duurt het dus 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij in het dorp zijn ze begonnen met de distributie van de modems. Volgens mij gaat het gewoon via de postbode. Begint zijn ronde onder in het dorp (waar het eerste briefje van de postbode is gesignaleerd) Terwijl ik toch zeker weet dat ik de een van de eerste zal zijn die dat heb aangevraagd. Zoveel tweakers wonen hier namelijk niet. En ik heb nog niks ontvangen.

Dit bevestigd wel ons vermoeden dat het door de postbodes de pakketen rond brengen, want als TNT het zou doen werd meteen een heel dorp rondgereden worden om de pakketen af te leveren en de postbode zal hooguit 5 pakketen bij zich hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erickov schreef op 27 november 2002 @ 16:00:Ik denk dat ze bij KPN die pakketten versturen of volgorde. Is de provider accound actief, dan krijg je het pakket pas einde van de maand, zo niet, dan krijg je hem eerder omdat je er toch nog niet gebruik kan maken van ADSL. Dit allemaal te maken met de betaling... Dat begint altijd begin van de nieuwe maand.... zucht...
Ik sta af en toe versteld van jullie fantasie! Er zou een hele aparte administratie opgezet moeten worden om dit bij te houden... ;) "Maar het is KPN dus als ze de klant dwars kunnen zitten zullen ze dat zeker niet nalaten" :D
Maar ook uit ervaring weet ik dat het niet zo is.
Hoe is het bij mij gegaan:
5 sept aangevraagd
17 sept dhz pakket verstuurd (volgens de pakbon) - op de 18e briefje van de postbode in de bus gehad omdat ik niet thuis was (helaas dus niet kunnen constateren of betreffende persoon fiets of auto als vervoermiddel had)
19 sept zelf pakket op postkantoor opgehaald en dezelfde avond had ik de boel aan de praat. (Ik had toen overigens nog niet de brief van XS4all met de bevestiging - maar zoals gezegd in de eerste brief staat je account al en het password heb je zelf bij aanmelding bedacht.)
Op de rekening van KPN staat dat ik vanaf de 21e abonnement ADSL betaal. Dus niet per de eerste van de maand en niet vanaf de dag dat het pakket is verstuurd. Kennelijk houdt KPN een marge van 4 dagen aan na het versturen, wat volgens mij best redelijk is.

Overigens zet KPN alleen de verbinding op. Als je account dus nog niet geactiveerd is als je het dhz pakket al hebt, is de ISP dus achtergebleven. KPN bellen heeft imo dan geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met dat mensen voor de officiele datum als kunnen ADSLen? (voorbeeld Loosdrecht)

Als je ADSL bestelt terwijl de centrale nog niet geschikt is, kom je op een wachtlijst. Als de centrale dan technisch gereed is, gaan ze eerst de klanten van die wachtlijst aansluiten. Pas als alle klanten van de wachtlijst zijn aangesloten, gaat de centrale open - dwz dat je bestelling meteen wordt verwerkt. Dat moment is de officiele datum. In de praktijk wordt een of twee weken voor de officiele datum begonnen met het aansluiten van de klanten op de wachtlijst.

Waarom worden niet alle klanten op de wachtlijst meteen tegelijk aangesloten?

Op een centrale kunnen per dag maximaal 25 tot 50 klanten aangesloten worden. Het is nogal een gepiel met al die draadjes, en met meer man tegelijk werken gaat niet want dan lopen ze elkaar in de weg. Het kan dus soms meer dan een week duren voordat alle klanten van de wachtlijst zijn geholpen. Verder zijn er niet voor alle locaties voor elke dag monteurs beschikbaar, dus het is ook nog even inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 20:32:
Hoe zit het nou met dat mensen voor de officiele datum als kunnen ADSLen? (voorbeeld Loosdrecht)

Als je ADSL bestelt terwijl de centrale nog niet geschikt is, kom je op een wachtlijst. Als de centrale dan technisch gereed is, gaan ze eerst de klanten van die wachtlijst aansluiten. Pas als alle klanten van de wachtlijst zijn aangesloten, gaat de centrale open - dwz dat je bestelling meteen wordt verwerkt. Dat moment is de officiele datum. In de praktijk wordt een of twee weken voor de officiele datum begonnen met het aansluiten van de klanten op de wachtlijst.

Waarom worden niet alle klanten op de wachtlijst meteen tegelijk aangesloten?

Op een centrale kunnen per dag maximaal 25 tot 50 klanten aangesloten worden. Het is nogal een gepiel met al die draadjes, en met meer man tegelijk werken gaat niet want dan lopen ze elkaar in de weg. Het kan dus soms meer dan een week duren voordat alle klanten van de wachtlijst zijn geholpen. Verder zijn er niet voor alle locaties voor elke dag monteurs beschikbaar, dus het is ook nog even inplannen.
Ben je zelf ook monteur ofzow? dat is allemaal inside information! of werk je bij de BVD ofzow? :+

Neej maar serieus hoe kom je hierbij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Ja, idd, zeg dan gelijk ff wanneer ik mijn DHZ pakket kan ontvangen :)

• Valandil
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ik wacht al 2 maanden in totaal.......

Maar het wordt wel opgestuurd! :)

wijze woorden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 20:16:
Ik sta af en toe versteld van jullie fantasie! Er zou een hele aparte administratie opgezet moeten worden om dit bij te houden... ;) "Maar het is KPN dus als ze de klant dwars kunnen zitten zullen ze dat zeker niet nalaten" :D
Maar ook uit ervaring weet ik dat het niet zo is.
Hoe verklaar je dan dat sommige mensen hun pakket eerder krijgen terwijl ze (veel) later hebben aangevraagd? Als mijn verbinding eerder klaar gemaakt is moet mijn opdracht dus ook eerder bij logistiek liggen en moet ik dus ook eerder mijn pakketje krijgen. Ik heb het de 8ste aangevraagd en mijn account is al meer dan een week actief. Hoe kan het dan dat mensen die later hebben aangevraagd, nog geen actieve account hebben, toch hun pakketje al hebben?? :?

• erickov
ja, dat vraag ik mij dus ook af... Ik heb hem minstens een maand eerder aangevraagd dan de buurman, en deze heeft zijn pakket minstens een week eerder binnen :(

Verwijderd

erickov schreef op 28 november 2002 @ 10:13:
ja, dat vraag ik mij dus ook af... Ik heb hem minstens een maand eerder aangevraagd dan de buurman, en deze heeft zijn pakket minstens een week eerder binnen :(
dan heb jij minstens zoveel pech.. lol >:)

• Chocovla
  • Nu online
Zal ik anders nog ff wat speculatie toevoegen ;) Het gerucht hier gaat dat de dhz's worden bezorgd door mensen in een mooie groene KPN auto...... lijkt me stug maar men blijft bij hoog en bij laag volhouden dat het zo is. Ondertussen zijn de analoge paketten wel al bezorgd maar isdn hier ho maar...

Verwijderd

Chocovla schreef op 28 November 2002 @ 12:20:
Ondertussen zijn de analoge paketten wel al bezorgd maar isdn hier ho maar...
Hoe lang wacht je dan al?

• Chocovla
  • Nu online
14 november was de lijn volgens KPN technisch gereed, 18 november heeft Xs4all het account geactiveerd dus nu zo'n 10 dagen. Het wachten vindt ik an sich niet zo'n probleem als ik maar wist wanneer de dingen binnen komen nu is het iedere dag weer afwachten..

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Chocovla schreef op 28 November 2002 @ 12:54:
14 november was de lijn volgens KPN technisch gereed, 18 november heeft Xs4all het account geactiveerd dus nu zo'n 10 dagen. Het wachten vindt ik an sich niet zo'n probleem als ik maar wist wanneer de dingen binnen komen nu is het iedere dag weer afwachten..
Exact, als ze nu gewoon een datum aangeven dan kun je er voor thuisblijven en weet je wanneer je vrij moet nemen om de kabels e.d. aan te leggen.

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
21-11 is mijn lijn door KPN opgeleverd, maar tot op heden heb ik ook nog niets ontvangen van KPN.

Bij mij gaat het om een DHZ pakket zonder modem, dus alleen de splitter.

• erickov
Chocovla schreef op 28 november 2002 @ 12:54:
Same here for me... Vandaag ook weer niks met de post hehe... Ik begin de pakjes uit de postbode zijn armen te kijken... Me 2, isdn...

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 21:47
Vandaag is mijn status ook weer veranderd; alles is gereed :)
Nu nog wachten op mijn DHZ-pakket :(

Verwijderd

erick nog gebeld met de kpn?

• erickov
Nope, jij?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.