Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat KPN tog die boetes moet betalen en er toch geen ADSL bij ons komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
mmm, dat is balen, heb ik eindelijk mijn DHZ-pakketje binnen, heb ik nog geen brief van xs4all gehad :(
fijn, ligt die lijn er, heb ik modem en splitter maar kan ik nog steeeeds niet internetten want ik weet mijn w8woord niet (login-naam was ik al achter: <member>@xs4all-fast-adsl)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

je bent geen bestaande klant van xs4all? En je mag je eigen password toch kiezen bij die lui

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 31 december 2002 @ 17:10:
mmm, dat is balen, heb ik eindelijk mijn DHZ-pakketje binnen, heb ik nog geen brief van xs4all gehad :(
fijn, ligt die lijn er, heb ik modem en splitter maar kan ik nog steeeeds niet internetten want ik weet mijn w8woord niet (login-naam was ik al achter: <member>@xs4all-fast-adsl)
Als het goed is heb je al een wachtwoord opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 17:38:
[...]

Als het goed is heb je al een wachtwoord opgegeven...
mmm, dan sluit ik het morgen nog maar eens aan, ik denk dat ik in dat geval al weet welk w8woord ik gekozen heb :)
thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Vandaag heb ik nog maar eens naar de KPN gebeld
met de vraag waar m'n dhz pakket blijft.
Kijkt de KPN persoon in zijn systeem en antwoordt
dat er geen ticket / actie op mijn naam staat,
terwijl ik het verkeerde pakket 12 dec al had teruggestuurd.....
Dus als de sodemieter heeft ie een nieuw ticket aangemaakt
om zsm een dhz pakket naar mij toe te sturen.
Stel dat ik niet had gebeld, dan had ik in 2004 nog niks ontvangen... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik heb ook een keer of 6 gebeld...
na 3 keer wisten ze eindelijk waar het over ging en wanneer het kwam...

deze week moet ie komen...ben benieuwd...nog maar 3 dagen kans 8)7

edit:

ik heb het trouwens 17 december teruggestuurd

[ Voor 15% gewijzigd door elvis84 op 31-12-2002 19:28 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
kan het zijn dat een abo bij xs4all nog geactiveerd moet worden? Als ik namelijk bij de status van mijn modem kijk, dan zie ik dat'ie verbinding heeft, hij krijgt een ip-adres, maar het uiteindelijk inloggen wil niet lukken dus ik kan nog niet internetten.
Terwijl ik zeker weet dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed heb ingevoerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan zie ik dat'ie verbinding heeft, hij krijgt een ip-adres, maar het uiteindelijk inloggen wil niet lukken
Je spreekt jezelf tegen. Is je lijn nu up of niet? Zoja, en er staat inderdaad 0.0.0.0 bij je ip, moet je ff xs4all bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
JvS schreef op 01 January 2003 @ 18:05:
[...]
Je spreekt jezelf tegen. Is je lijn nu up of niet? Zoja, en er staat inderdaad 0.0.0.0 bij je ip, moet je ff xs4all bellen
nou dat doe ik morgen sowieso wel ff :)
volgens mij doet de lijn het gewoon, ik zie iig een ip-adres staan, alleen het lampje op me modem knippert steeds van groen naar oranje en bij system info (oid) staat dan dat'ie aan het retryen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
BezurK schreef op 01 January 2003 @ 16:00:
kan het zijn dat een abo bij xs4all nog geactiveerd moet worden? Als ik namelijk bij de status van mijn modem kijk, dan zie ik dat'ie verbinding heeft, hij krijgt een ip-adres, maar het uiteindelijk inloggen wil niet lukken dus ik kan nog niet internetten.
Terwijl ik zeker weet dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed heb ingevoerd :(
Ik denk dat je abo nog geaktiveerd moet worden.
Dat probleem had ik ook.
Moet je even met je provider bellen (xs4all) en vragen of ze het abonnemend willen aktiveren.
Je moet wel een beetje doorzeuren of ze het willen doen want niet ieder sales medewerker doet dit.
Ik heb ook 3x moeten bellen voordat ik eindelijk iemand aan de lijn had die het voor me wou regelen.
2x zeiden ze tegen me, nou meneer dan moet u nog even gedult hebben ,het kan nu echt niet lang meer duren 8)7
Als je morgen belt kan het aan het einde van de dag werken.
sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het wachten totdat het probleem met mijn aansluiting in de telefooncentrale verholpen is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

hmmzz, kpn verlaagt de prijzen van doe-het-zelf pakketten:

Prijs Aansluitkosten Totaal

Zonder modem
oude prijs € 45 € 34,03 € 79,03
nieuwe prijs € 0 € 74,95 € 74,95

USB modem
oude prijs € 140,- € 34,03 € 174,03
nieuwe prijs € 69,- € 74,95 € 143,95

Ethernet modem
oude prijs € 204,- € 34,03 € 238,03
nieuwe prijs € 129,- € 74,95 € 203,95

Multi-PC modem
oude prijs € 320,- € 34,03 € 354,03
nieuwe prijs € 179,- € 74,95 € 253,95

Wireless modem
oude prijs € 449,- € 34,03 € 483,03
nieuwe prijs € 399,- € 74,95 € 473,95

wat ik wel weer raar vind is dat die aansluitkosten met ruim 40 euro omhoog gaan. Sommige prijzen gaan hierdoor amper omlaag...

die multi-pc modem wordt nu wel aantrekkelijker eerlijk gezegd, die is met 100 euro omlaag gegaan

maarja ik heb allang mijn ethernet modem besteld, jammer, had anders weer 30 euro kunnen schelen...

[ Voor 1% gewijzigd door elvis84 op 01-01-2003 19:55 . Reden: spelfoutje [ja ik let er scherp op :P ] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat ik wel weer raar vind is dat die aansluitkosten met ruim 40 euro omhoog gaan. Sommige prijzen gaan hierdoor amper omlaag
Mjah, ze veranderen de prijzen iets en ook de manier waarop. Vroeger had je een "adsl pakket" met splitter en modem, en daarnaast de aansluitkosten. In dit nieuwe geval heb je de aansluitkosten inclusief splitter (van +/-40 euro) en dan nog eens los dat modem erbij.

* JvS is benieuwd of die prijzen ook voor de losse modems op kpn.com gaan gelden :).
die multi-pc modem wordt nu wel aantrekkelijker eerlijk gezegd, die is met 100 euro omlaag gegaan
Dat komt omdat het nieuwe ethernetmodem veel goedkoper te produceren is, alle modems zijn bijna hetzelfde ook enzo :).

Het ethernetmodem en de multi pc modem zijn exact hetzelfde apparaat, alleen heeft de multi pc versie er een 10poorts hubje opzitten. Sluit een hubje van 20 euro's op je ethernetmodem aan en je hebt exact dezelfde functionaliteit :) (met de ST510 dus ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Begin Dec 2002 brief gekregen dat ik mijn ADSL DHZ pakket binnen 3 tot 4 weken zou ontvangen. Nog steeds niets, maar dat kan gebeuren. Maar.. doe ik nu een postcode check weer.. dan zie ik dat alle ISDN ADSL abbo's "uitverkocht" zijn tot eind Feb!!

Ik ga toch es bellen deze week of ik nou mijn pakket kan verwachten binnenkort of dat ik toch tot NA Feb moet wachten.

Als dat zo is dan cancel ik meteen mijn bestelling (dat moet toch nog kunnen? Er is nog niets geleverd) en wil ik mijn ISDN lijn opzeggen en een analoog lijn aanvragen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, als er iets uitverkocht is, dan is het de centrale. Aangezien jij al aangesloten bent, heb jij daar geen last van, maar ben je daar mede-veroorzaker van :P. Het zou ook dom zijn als je met de postcodecheck de status van pakketten zou kunnen vinden ;).

Er is momenteel erg veel vertraging bij de logistieke afdeling daarom duurt het jou wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ja, die vertraging hebben ze zelf veroorzaakt... :+

door al die verkeerde pakketjes op te sturen |:(

ik voel het...morge komt bij mij de goede :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 01 januari 2003 @ 22:20:
Als dat zo is dan cancel ik meteen mijn bestelling (dat moet toch nog kunnen? Er is nog niets geleverd) en wil ik mijn ISDN lijn opzeggen en een analoog lijn aanvragen.
Als je over wilt sappen op analoog ben je nog langer bezig.
Eerst moet je isdn worden omgezet naar analoog en het hele installatie en deïnstallatie gebueren. Hierna moet op je factuur vermeld staan dat je analoge lijn hebt, dit kan oplopen tot 2 maanden w88.
Mocht je bijv. midden Januari monteur langs laten komen dan moet je w88 tot begin Maart omdat je rekening krijgt per 2 maanden |:(

dan kun je beter w88 tot Februari en je bent voor isdn iets van 5 euro per maand duurder uit. Ik had dit ook in ged88 maar heb zoiets voor die 5 euro wil ik geen problemen.

Ik kan misschien mijn DHZ pakket maandag verw88 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
hij doet het! eindelijk! :)
bedankt voor jullie hulp trouwens, mijn account was idd gewoon nog niet geactiveerd, de lijn deed het dus wel (fysiek dan) maar de authenticatie mislukte gewoon steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaruh, is vast al eens langsgeweest. Maar als je die brief krijgt van kpn met 'pakket binnen 4 weken"

Is het dan gemiddeld sneller of meestal echt 4 weken ongeveer? dan kan ik mijn huidige abo nog ff aanhouden namelijk, maar als ze voglende week al op de stoep staan , tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

normaal is het er dan ook binnen 4 weken, soms binnen 2, soms binnen 5-6weken. Maar bel nou gewoon even 0800 69787326 en vraag hoe het met de status is en of ze kunnen zien wanneer het ongeveer verzonden is. Soms raakt een pakketje ook kwijt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

JvS schreef op 02 januari 2003 @ 13:41:
normaal is het er dan ook binnen 4 weken, soms binnen 2, soms binnen 5-6weken. Maar bel nou gewoon even 0800 69787326 en vraag hoe het met de status is en of ze kunnen zien wanneer het ongeveer verzonden is. Soms raakt een pakketje ook kwijt namelijk
Als je nou us wacht met bellen totdat die 4 weken die zij vertellen voorbei zijn.
Bij mij is alles netjes zelfs binnen 3 weken afgeleverd.

Door al dat gebel gaat het alleen maar langer duren. Die zitten daar ook niet voor hun plezier.!

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 02 January 2003 @ 13:47:
[...]

Als je nou us wacht met bellen totdat die 4 weken die zij vertellen voorbei zijn.

Door al dat gebel gaat het alleen maar langer duren. Die zitten daar ook niet voor hun plezier.!
rustig maar! ik ben een rustige lieve consument die toch al 4 jaar op breedband wacht , 2 weken kan er best nog bij :)

Ik wacht rustig af, maar mag het hier toch wel vragen?

edit:

bedankt voor antwoord jvs

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:49 . Reden: jvs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:49:
[...]

rustig maar! ik ben een rustige lieve consument die toch al 4 jaar op breedband wacht , 2 weken kan er best nog bij :)

Ik wacht rustig af, maar mag het hier toch wel vragen?

edit:

bedankt voor antwoord jvs
Ik heb het ook niet tegen jou. Mijn tip aan jou is rustig wachten en gemiddeld klopt hun termijn wel die ze aan jou opgeven.
Ik heb ook heel lang gewacht op breedband en ik heb het nu eindelijk.

De opmerking die ik plaatste was tegen mensen die maar zeggen dat je moet bellen en doen om het sneller te laten komen (of zo?).
Ze denken gelijk het ergste, verkeerd pakketje, pakketje kwijt. Heb vertrouwen, want die paar gevallen dat het mis gaat. Alle mensen die ik persoonlijk ken hebben hun pakket zonder problemen binnen de termijn gekregen. en dat zijn er al 10tallen

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

thegeronimo schreef op 02 January 2003 @ 13:47:
[...]

Eeeh, dat nummer is gewoon de storingsdienst en ook zitten er mensen die je kan bellen met vragen over de levering. Die mag je gewoon bellen, ook na 2 dagen, ook elke dag, wanneer je maar wil. Je mag gewoon altijd vragen hoe de status van je levering is. Daar irriteer je niemand mee, da's alleen maar een makkelijke call :). En geloof me: die mensen daar heben exaxt 0,00% invloed op de snelheid van de levering, zowel positief als negatief niet :). Dus je kan gewoon bellen met de vraag of het bekend is wanneer het pakket ongeveer verstuurd wordt :).

Ik ben een van de mensen die daar zit (heb vroeger levering gedaan, doe nu 2e lijn storingen/installatie) en echtwaar, je mag gewoon bellen hoor :P. Alleen elke dag bellen gaat wel opvallen denk ik :P
De opmerking die ik plaatste was tegen mensen die maar zeggen dat je moet bellen en doen om het sneller te laten komen (of zo?).
Dat is ook niet zo, het is gewoon om te vragen of het al verstuurd is. Dat mag echt! :P.

BTW over dat vertrouwen: Als het pakket volgens het ordersysteem al 2 weken verstuurd is, en je hebt niets ontvangen, is er echt niemand die daar wat aan kan doen of gaat doen, tenzij de klant zelf belt. Kpn gaat geen 3000 pakketten in de week in de gaten houden :P.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 02-01-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

zucht...

12-12 DHZ pakket binne, ikke blij
12-12 3 minuten later, ik kwam erachter dat verkeerd modem in zat... ik gebeld, meneer, u wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld
16-12 ik bel weer: ik ben nog niet teruggebeld. Nee de procedure is verandert. U krijgt eerst de goede modem opgestuurd, en daarna krijgt u een brief met de retourgegevens.
17-12 brief binnen, met de retourgegevens, modem zelfde dag nog op de post gedaan...

17-12 - 27-12 keer of 3 gebeld wanneer het pakket kwam, met als laatste bericht: in week 1 komt ie echt meneer...

2-1 ik weer bellen: het is 10 werkdagen geleden dat ik hem heb verstuurd...Ja inderdaad meneer, uw pakket had er allang moeten zijn. Ik zal even een bericht aanmaken dat zij het zsm versturen. Ik noteer nog even uw gegevens zodat ze contact met u op kunnen nemen.

ZUCHT :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48

headout

Oi oi!

JvS schreef op 02 January 2003 @ 13:57:

Alleen elke dag bellen gaat wel opvallen denk ik :P
Het kan ook gezellie >:) worden, je leert die lui dan ook een beetje kennen.

Ik neem 1 keer per week contact op, daarmee hou ik zelf ook een beetje in de gaten hoe het ermee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er ook zo ziek van he...

ik vandaag kpn maar is gebeld!

1e keer bellen: "ja uw bestelling is vastgelopen" Ik vraag hoe dat kwam maar dat kon ze niet zien.

2e keer bellen: "Nee hij is niet vastgelopen, alleen zit het logistiek niet goed in elkaar bij het versturen van modems en we moeten nog bevestiging krijgen bij xs4all" Ik vraag waarneer hij dan komt "dat ligt aan xs4all meneer, en aan de voorraad bij ons, minimaal 3 dagen".

Ik als de sodemieter xs4all gebeld (ik heb 4 november het zooitje aangevraagd)
"Dat kan niet aan ons liggen hoor, nee bij ons is alles technish goed!, wacht ik zou even KPN bellen [wachten] nee hoor het ligt aan hun, ze hebben de pakketjes niet meer op voorraad, het duurt minimaal 4 weken voordat u het pakket binnenkrijgt, maar u hoeft tot die tijd niks te betalen" ik vraag of het mogelijk is om dan zelf een pakketje te kopen in een winkel en het DHZ pakket van KPN te weigeren "ja dat kan, u moet dan gewoon niet betalen :)" Ik vraag of het dan ook echt werkt "ja dat werkt hoor" gegarandeerd? "ja hoor" ok, wat is uw achternaam? "**** *****".
Ok, die bel ik dus morgen terug

morgen voor de zekerheid nog maar een keer aan iemand anders van xs4all vragen of echt alles goed is.

Heeft iemand anders dit ook gedaan? en werkte het toen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 4 weken volgens sommige mensen? ik heb kpn toch ff gebeld en die verwachten toch volgende week. Er zijn toch wel modems op voorraad neem ik aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

niet je telefoonrekening betalen is onverstandig. Ruil het pakket dan voor een zonder modem. Krijg je het verschil terug

Niet je rekening betalen == afgesloten worden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donders,

woon in een dorpje en daar licht al 1/2 jaar @home breedband , woon 100 meter buiten de beboude kom dus geen kabel :(

aanliggend dorp (21.000inwoners) wordt sinds december overspoeld met beschikbaarheid van adsl... en heeft al 3/4 jaar kabel internet...

Woon 0.9 km van telefooncentrale af en kpn heeft op 9 november 2002 besloten dat er nog geen adsl komt... (versatel heeft het laatst gekeken op februarie 2002)

sommige mensen internetten nooit en worden overspoeld met breedband terwijl ik met dure geld trekkerij isdn zit :'(

Weet iemand hoeland het gaat duren waneer ze weer gaan bepalen waneer een centrale wordt omgebouwdt of niet? gaat dat per 1/2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
elvis84 schreef op 02 January 2003 @ 16:39:
zucht...

12-12 DHZ pakket binne, ikke blij
12-12 3 minuten later, ik kwam erachter dat verkeerd modem in zat... ik gebeld, meneer, u wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld
16-12 ik bel weer: ik ben nog niet teruggebeld. Nee de procedure is verandert. U krijgt eerst de goede modem opgestuurd, en daarna krijgt u een brief met de retourgegevens.
17-12 brief binnen, met de retourgegevens, modem zelfde dag nog op de post gedaan...

17-12 - 27-12 keer of 3 gebeld wanneer het pakket kwam, met als laatste bericht: in week 1 komt ie echt meneer...

2-1 ik weer bellen: het is 10 werkdagen geleden dat ik hem heb verstuurd...Ja inderdaad meneer, uw pakket had er allang moeten zijn. Ik zal even een bericht aanmaken dat zij het zsm versturen. Ik noteer nog even uw gegevens zodat ze contact met u op kunnen nemen.

ZUCHT :( :( :(
Been there to.
Maar stel je gerust, ik heb ruim 2,5 maand op een correcte aansluiting moeten wachten. Ik kreeg ook de verkeerde modem opgestuurd. Vervolgens probeerde ze me af te schuiven dat de andere modem niet zou werken op mijn pc ( ze wisten niet eens wat voor 'n pc ik had en werk bovendien in de IT dussss) Anyways, heb gewoon geduld, elke dag bellen werkt ook niet echt. Gewoon namen noteren en diezelfde mensen later terugbellen....

Ik vermoed dat je je DHZ een dezer dagen binnen zal komen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Laatst online: 08:23
Ik las hier pas iemand die zich af vroeg hoe het met ip-adressen van ADSL aansluitingen in dezelfde centrale zit. De provider die ADSL via KPN aanbied moet aangeven op welke centrales hij een subnet wil zetten. De grote van een subnet kan hij zelf bepalen. Sommige providers plaatsen gewoon op alle centrales een blokje van bijvoorbeeld 32 ip-adressen (/27 of 255.255.255.224). Als bijvoorbeeld iemand z'n ip adres in hetzelfde C-class als die van jou zit, hoeft hij dus niet aangesloten te zijn op dezelfde centrale.

De reeks van ip-adressen is dus afhankelijk van de provider en welke centrale je zit. Maar een provider zou ook meerdere verschillende subnets (die niet op elkaar volgend zijn) op een centrale kunnen zetten.
Het toekennen van ip-adressen is dus iets wat puur door de provider moet gebeuren. Vaak als je ADSL-lijn al wel door KPN is opgeleverd, maar de lijn nog niet actief gemaakt is door de provider, zal de provider je nog een ip-adres moeten toewijzen.
Voor de provider betekent dit dat er een Radius-account aangemaakt wordt met daarin het ip-adres wat je krijg toegewezen.

Zo, hoop dat alles nu iets duidelijker is voor sommige mensen. En als je meer vragen hebt, ik weet redelijk wat van ADSL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de volgende plaatsen komt ADSL via KPN beschikbaar in het eerste en tweede kwartaal van 2003:

Ammerzoden
Assendelft
Borculo
Berlicum
Delden
Dalfsen
Eijsden
Groningen-Hoogkerk
Gulpen
Heenvliet
Hoogkarspel
Hilvarenbeek
Kerkdriel
Lekkerkerk
Leeuwen Gld
Mijnsheerenland
Musselkanaal-Centrum
Nieuwleusen
Oostvoorne
Smilde-Centrum
Spanbroek
Scherpenzeel Gld
Terheijden
Ter Aar
Udenhout
Vinkeveen
Winsum Gn
Zelhem
Zwartsluis-Genemuiden
Zetten-Centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 03 januari 2003 @ 00:51:
niet je telefoonrekening betalen is onverstandig. Ruil het pakket dan voor een zonder modem. Krijg je het verschil terug

Niet je rekening betalen == afgesloten worden namelijk...
kan je je bestelde pakket gewoon omruilen voor een pakket zonder modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, binnen 8 dagen na ontvangst. Je moet gewoon de levering bellen, aangeven dat je het daarvoor wil ruilen, dan wordt je teruggebeld met een retournummer door logistiek en kan je het opsturen naar een antwoordnummer en krijg je een ander modem terug, zodra jij kan bewijzen dat je het verstuurd hebt (barcode doorbellen). Zo gaat dat ongeveer. Bij ruil naar een pakket zonder modem krijg je gewoon niets terug, het lijkt me loos om de splitter en de modem te ruilen voor een splitter 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zosas schreef op 03 January 2003 @ 08:44:
[...]

Been there to.
Maar stel je gerust, ik heb ruim 2,5 maand op een correcte aansluiting moeten wachten. Ik kreeg ook de verkeerde modem opgestuurd. Vervolgens probeerde ze me af te schuiven dat de andere modem niet zou werken op mijn pc ( ze wisten niet eens wat voor 'n pc ik had en werk bovendien in de IT dussss) Anyways, heb gewoon geduld, elke dag bellen werkt ook niet echt. Gewoon namen noteren en diezelfde mensen later terugbellen....

Had jij je splitter ook mee terug gestuurd? En zat er dus een splitter mee in het nieuwe/goede pakket?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Zosas schreef op 03 januari 2003 @ 08:44:
[...]

Been there to.

Ik hoop dat ie snel komt jah...

maarrrrrrr, vandaag NOG geen modem...en wat zie ik wel:

Ja Hoor, een rekening van XS4all, voor de periode 19-12 t/m 19-01 :( :( :(

morge nog maar eens bellen met xs4all en KPN...dit kan zo niet langer...
het is vandaag precies 1 maand geleden dat ik mijn pakket kreeg, en al 3,5 week geleden dat ik hem retourneerde... :Z
ze moge wel is opschiete... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 03 januari 2003 @ 12:45:
ja, binnen 8 dagen na ontvangst. Je moet gewoon de levering bellen, aangeven dat je het daarvoor wil ruilen, dan wordt je teruggebeld met een retournummer door logistiek en kan je het opsturen naar een antwoordnummer en krijg je een ander modem terug, zodra jij kan bewijzen dat je het verstuurd hebt (barcode doorbellen). Zo gaat dat ongeveer. Bij ruil naar een pakket zonder modem krijg je gewoon niets terug, het lijkt me loos om de splitter en de modem te ruilen voor een splitter 8)7.
ik wacht nog 1 week en dan kunnen ze die modem houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19
aaaargh!!! eerst zou adsl pas in ferbuari komen, zie ik dat het nu al beschikbaar is! de grappenmakers! en mij niet eens mailen erover!! GRRR....

dus iedereen die in schoonhoven woont, aanvragen die hap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat hier ook binnekort adsl zal komen, bij de kpn staat nog niks van een planning zo maar ik hoorde iets van Flex? Iemand enig idee of dat een provider ofzo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag voor de 10duizendste keer gebeld met de helpdesk en nu vertelde ze weer dat de ISDN modems uitverkocht waren. Dat deze volgende week aankomen bij KPN en dan vervolgens weer verstuurd worden naar de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:54:
Ik heb vandaag voor de 10duizendste keer gebeld met de helpdesk en nu vertelde ze weer dat de ISDN modems uitverkocht waren. Dat deze volgende week aankomen bij KPN en dan vervolgens weer verstuurd worden naar de klanten.
zeiden ze ook wanneer volgende week? begin? einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:54:
kan je m niet ergens anders halen?
routershop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:44:
In de volgende plaatsen komt ADSL via KPN beschikbaar in het eerste en tweede kwartaal van 2003:

Ammerzoden
Assendelft
Zwartsluis-Genemuiden
Zetten-Centrum
Hoe weet je dit en weet je ook welke plaatsen dan in het 1e kwartaal worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Tadaaaa, vandaag mn dhz pakket binnengekregen! _/-\o_ _/-\o_
Ik schrok eerst toen ik de doos aanpakte van de TNT koerier,
want er zat een sticker op "USB ISDN", en ik moest dus
de analoog ethernet versie hebben. "Nee he, niet weer een
verkeerd pakket" dacht ik nog.....Maar er zat gelukkig de juiste
router in, oef.
Mijn laatste telefoontje naar KPN was toch een succes :
binnen 2 dagen kreeg ik m'n pakket ! Dus het kan toch.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is niet door dat laatste telefoontje gekomen hoor :). Ik weet niet wat voor wonderen jullie van een telefonische helpdesk verwachten die op 100km afstand zit van de plaats waar ze die dingen daadwerkelijk versturen, maar die melden gewoon door dat er geen pakket is, en dan is het weer "back in line" zegmaar :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Volgens mij toch wel door het laatste telefoontje :
toen zei die KPN persoon dat er op mijn naam geen
actie stond, waarop hij een ticket heeft aangemaakt
voor toezending van een dhz pakket.

Maar wat maakt het uit, ik zit nu lekker op ADSL.
Wat een verademing na al die tijd met een 56k modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

een kerel zei tegen mij ook dat mijn pakket er allang had moeten zijn en dat ie een of ander bericht naar de afdeling logistiek stuurde die er voor zorgde dat dat pakket HEEEEEL snel kwam... :*)

als ik dus de theorie van BonBon mag gelove, heb ik hem morge... :+

da's mooi...want ik heb al een rekening binne, die ik morge dus mooi effe ongedaan ga maken O-)

ik geloof dus ook dat het wel kan helpen om te bellen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm klopt het verhaal dat er gewoon geen isdn modems meer zijn dus? dat zou wel mooi balen zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
elvis84 schreef op 04 januari 2003 @ 00:03:
een kerel zei tegen mij ook dat mijn pakket er allang had moeten zijn en dat ie een of ander bericht naar de afdeling logistiek stuurde die er voor zorgde dat dat pakket HEEEEEL snel kwam... :*)

als ik dus de theorie van BonBon mag gelove, heb ik hem morge... :+

...
Morgen is het zondag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 20:25:
[...]
Hoe weet je dit en weet je ook welke plaatsen dan in het 1e kwartaal worden aangesloten?
Heb al eens eerder hier gepost...
Zoek maar eens op je woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn paket nu al 2 weken en kan er nog steeds nix mee, fout in de centrale op onze aansluiting, hebben ze nu eindelijk een week geleden onze telefoon weer aangesloten, maar adsl ho maar, ik heb een week gebeld tot ik een ons woog, maar steeds zeggen ze we hebben het druk, of er wordt aan gewerkt terwijl er nix aan gedaan wordt, vandaag nog maar een keer gebeld, "meneer u kunt blij zijn dat u nog telefoon heeft". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

niet zo bij de hand, ik postte het om 0.03, en voor me gevoel was het toen vrijdag ;)

maarruh, ja tot op heden nog nix...maar misschien als het met tnt koerier komt dat het nog kan komen vandaag

Edit:
ZUCHT

bel net op...heeft ze nagekeken, ja het pakket is nog niet eens verzonden :r

ik verstuur een spoedfax naar de logistieke afdeling
en dan komt ie binnen 7 dagen... :Z
dat wordt dus hopelijk volgende week een keer internette |:(

[ Voor 28% gewijzigd door elvis84 op 04-01-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Hmmm, het pakket is afgeleverd bij mij met de juiste modem! analoge alcatelrouter 510 v4.
aangesloten en werkt fysiek allemaal goed dus ADSL is op orde.
Krijg helaas nog geen verbinding naar de ISP zelf. Lampje oranje en soms 1 seconde groen en dan weer oranje.
Account moet dus waarschijnlijk nog actief worden gemaakt....of..doe ik iets verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Ik zit nu al een week op adsl, heerlijk :)

even een tip voor wachtende mensen:

Bel KPN en zeg je pakket af. Laat je niet afpoeieren door van die telefonistenmietjes die zeggen dat het niet kan, want het kan!

Het geld van je DHZ pakket word na betaling teruggestort, je betaalt dus alleen ongeveer 38 euro aansluitkosten (als je voor 1 januari besteld hebt).

Dan ga je naar routershop.nl of chicon.nl en bestel je een adsl modem en een splitter. Als het op vooraad is heb je het met een beetje geluk de volgende dag binnen.

Verder nog een paar pitfalls:

Denk erom dat je je username goed checkt. 'username@xs4all-basic-adsl' dus en niet gewoon 'username'

Verder lees ik dat een aantal mensen nog op een brief van xs4all met inloggegevens wachten. Die komt dus niet, want die heb je al. Je wachtwoord en username heb je gekozen bij het aanmelden, en die gebruik je ook om in te loggen.

suc6, het is het waard! :)

[ Voor 44% gewijzigd door GraasGast op 16-01-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor type modem moet je nou hebben als je isdn hebt?
De 510i toch?

Dit wou ik graag weten i.v.m. dat ik van de week mun modem ontvang maar niet direct aan kan sluiten, beetje lullig als ik hem van de week krijg en pas de week daarop erachter kom dat het de verkeerde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

jep

510 = analoog
510i = isdn

hmzz, raar, belt net iemand van de kpn op...op ZONDAG!!
kwas helaas nie thuis |:(
zonde, misschien had ie wel goed nieuws...dat ze mijn modem misschien wel snel op de post deden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 05 januari 2003 @ 20:33:
jep

510 = analoog
510i = isdn

hmzz, raar, belt net iemand van de kpn op...op ZONDAG!!
kwas helaas nie thuis |:(
zonde, misschien had ie wel goed nieuws...dat ze mijn modem misschien wel snel op de post deden...
kpn op zondag??? vreemd. Of is dat rare bezorg bedrijf (welke ook die blunders heeft gemaakt) haar fouten aan het goedmaken op zondag? zou mooi zijn

hoe weet je dat het kpn was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

dat zei me ma :)

het was iemand van de kpn die het retournummer wilde weten...
het kan natuurlijk wel zijn dat het van dat 'rare bezorg bedrijf' is, en dat ie dan belt namens kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

pinolief schreef op 04 January 2003 @ 19:54:
Hmmm, het pakket is afgeleverd bij mij met de juiste modem! analoge alcatelrouter 510 v4.
aangesloten en werkt fysiek allemaal goed dus ADSL is op orde.
Krijg helaas nog geen verbinding naar de ISP zelf. Lampje oranje en soms 1 seconde groen en dan weer oranje.
Account moet dus waarschijnlijk nog actief worden gemaakt....of..doe ik iets verkeerd???
nee modem logt gewoon niet in. Je hebt vast je wachtwoord verkeerd getikt ofzo...

Probeer het eens met user@test en test als username en password?

En zoals ik al zei, de mensen die jij aan de telefoon krijgt als je de helpdesk/levering belt KUNNEN helemaal niet zien of dat verstuurd is of niet. Spijtig genoeg zeuren heel veel klanten net zo lang tot ze wat gaan verzinnen... Ze accepteren de procedure van een melding maken van deze leveringsstoring gewoon niet en blijven zeuren... Sja, dan ben je soms wat creatiever.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 05-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvs, als je daar toch werkt. Wat is de gemiddelde wachtijd op dit moment ongeveer dan? dus wanneer na een verstuur opdracht versturen ze daadwerkelijk. Is er een tekort aan modems zoals men aangeeft of niet? lijkt me namelijk nogal vreemd, die orders kun je weken van tevoren al zien en inschatten. Weet jij er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hoezo, ze bellen juist op om mijn barcode te weten zodat ze konden zien of het verstuurd was of niet :?

dus ze kunnen het wel zien [jij werkt er...zal best...maar ik ben eiguhwijs, en ik geloof dat ze wel wat kenne zien] 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Is er misschien een gemiddelde tijd hoe lang het duurt voordat een centrale kan worden omgebouwt voor BBned :?
Want er is nu hier sinds een maandje KPN beschikbaar, maar ik wil BBNet, en dat is nog niet mogelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

de tijd voordat bbneD [met een D] de centrale gereed maakt = de tijd voordat jij genoeg leden en sponsors heb gevonden om het te financieren

simpel toch...hier hoef je geen wiskunde voor te hebben gestudeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
JvS schreef op 05 januari 2003 @ 22:44:

[...]
nee modem logt gewoon niet in. Je hebt vast je wachtwoord verkeerd getikt ofzo...

Probeer het eens met user@test en test als username en password?

En zoals ik al zei, de mensen die jij aan de telefoon krijgt als je de helpdesk/levering belt KUNNEN helemaal niet zien of dat verstuurd is of niet. Spijtig genoeg zeuren heel veel klanten net zo lang tot ze wat gaan verzinnen... Ze accepteren de procedure van een melding maken van deze leveringsstoring gewoon niet en blijven zeuren... Sja, dan ben je soms wat creatiever.
Nee, ik heb de gebruikersnaam en/of wachtwoord goed ingegeven.
Ik heb de ISP gebeld (ja, zelfs op zondag bereikbaar!!!) en deze bevestigd dat het account idd nog niet actief is.
Vandaag of uiterlijk morgen zou dat gebeuren en wordt er ook een IP-adres verstrekt.
Volgens de helpdesk van de ISP loopt de aanvraag exact volgens de procedure en klopt het dat het account iets later actief wordt in mijn geval.
Ik ga dus vanmidaag ff bellen of het al gebeurd is want ik kan echt bijna niet meer wachten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 11:12
Bobbert schreef op 06 January 2003 @ 00:29:
Is er misschien een gemiddelde tijd hoe lang het duurt voordat een centrale kan worden omgebouwt voor BBned :?
Want er is nu hier sinds een maandje KPN beschikbaar, maar ik wil BBNet, en dat is nog niet mogelijk :/
Loop alsjeblieft niet zo te janken, wees blij dat je eindelijk ADSL hebt man. Als het ooit komt dan zie je dat op www.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn account bij xs4all is al actief maar ik heb mijn modem nog niet :'( ik haaaaaaaaat wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

Goed nieuws voor de (weinige) inwoners van Muiden:

In Muiden komt nu ook ADSL van Kpn: www.bbmuiden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Sander-B schreef op 06 January 2003 @ 13:29:
[...]

Loop alsjeblieft niet zo te janken, wees blij dat je eindelijk ADSL hebt man. Als het ooit komt dan zie je dat op www.bbned.nl
idd ik zou al een gat in de lucht springen als ik een 256k dsl lijntje hier zou hebben liggen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ik vind dus helemaal nix dat ADSL :(

Ben de hele tijd online. Weinig sociaal leven. Zit telkens te gamen..... 8)7

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47
Jow, hier in Echt is de upgrade naar 768kb/s voltooid. ik vond het al gek dat ik soms werd gedisconnect, maar dan waren ze natuurlijk aan het klooien om die upgrade voor elkaar te krijgen.

3 hoera'tjes voor de KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:38
Fred_Perry schreef op 06 januari 2003 @ 15:51:
Jow, hier in Echt is de upgrade naar 768kb/s voltooid. ik vond het al gek dat ik soms werd gedisconnect, maar dan waren ze natuurlijk aan het klooien om die upgrade voor elkaar te krijgen.

3 hoera'tjes voor de KPN :)
Inderdaad ik merkte het net ook toen ik ff mijn status van de router nakeek (MSN doet het niet kan dat aan mij liggen, deed het tot 10 min. geleden wel namelijk)

Word misschien nog es wat :)

[ Voor 5% gewijzigd door jbcyber op 06-01-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
jbcyber schreef op 06 januari 2003 @ 15:57:
[...]

Inderdaad ik merkte het net ook toen ik ff mijn status van de router nakeek (MSN doet het niet kan dat aan mij liggen, deed het tot 10 min. geleden wel namelijk)

Word misschien nog es wat :)
ik wacht met smart op mijn DHZ pakket. Volgens de KPNbrief uiterlijk volgende week dus ben benieuwd

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 14:31:
Mijn account bij xs4all is al actief maar ik heb mijn modem nog niet :'( ik haaaaaaaaat wachten :'(
Router met ingebouwde modem had ik al (HCC)...moest alleen nog de splitter :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbert schreef op 06 januari 2003 @ 00:29:
Wees blij dat je ADSL hebt, je lijkt net een verwendde blaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn er nog leuke acties opkomst bij de ADSL-providers?
Door probleempjes was ik te laat voor de "gratis" modem actie. :(

En waarom moet alles zo duur zijn voor ADSL? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb nu eindelijk m'n adsl DHZ pakket binne..
Maar hij doet het niet, krijg geeneens kiestoon op telefoon :( [ [rml][ ADSL] Telefoon werkt niet achter splitter[/rml] ]
Misschien is mijn splitter stuk¿
Wat kost een nieuwe eigenlijk, heb geen zin om alles terug te sturen en een maand te wachten op een nieuwe :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik heb zo'n gevoel dat je een verkeerd modem heb...net als ik...

2 keuzes: - ruilen met een ander lotgenoot
- net als ik een maandje ofzo w88 voordat je een nieuwe heb...[heb hem nog nie :'(]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Hoeveel brieven krijg je nu in totaal dan? De volgende hebben we:
- XS4all brief met gegevens
- Kpn brief dat het technisch mogelijk is...
- .... verder niets...

Ik ben btw de 20e aangemeld, begrijp dat ik nog niet lang genoeg wacht, maaruh ben gewoon nieuwsgierig :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Hier in zuidlaren:

06-01-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

03-01-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

19-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

19-11-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-01-02. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.

17-11-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.

17-11-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

En gelijk de 6e bellen. Mijn splitter kwam afgelopen zaterdag (4e) met de post. Modem (E-tech ADSL modem/router/switch) had ik er al aanhangen. Kon overigens al een weekje geleden vaststellen dat de router contact had met de centrale. Kon alleen nog niet inloggen omdat men nog geen IP had aangemaakt en de inloggegevens nog niet waren verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
nou ik wil adsl via bbnet.

maar als ik dat zo lees in dit topic zal dat wel een droom blijven, imdat er denk ik te weinig mensen hiero zijn wie dat willen.

dan maar lekker bij me huidige isp(chello)
is tenminste sneller met downloaden dan adsl van kpn.
en de adsl van kpn is net zo duur maar wel langzamer. Kan zijn dat ik dat ook fout heb maar jah ik ben ook maar een mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik heb helemaal geen brief ontvangen van XS4all over die inloggegevens...jij wel?

ik heb van de kpn 1 brief, en van xs4all 1 brief, allebei binnen 1 week nadat ik me had aangemeld...daarna niets meer...

naja, natuurlijk 1 brief over hoe ik mijn verkeerde modem kon retourneren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik wacht nog steeds op mijn modem pakket......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 23:15:
jvs, als je daar toch werkt. Wat is de gemiddelde wachtijd op dit moment ongeveer dan? dus wanneer na een verstuur opdracht versturen ze daadwerkelijk. Is er een tekort aan modems zoals men aangeeft of niet? lijkt me namelijk nogal vreemd, die orders kun je weken van tevoren al zien en inschatten. Weet jij er meer van?
volgens mij is er geen tekort aan materiaal ofzo, meer aan mensen. Er zijn gewoon _veel_ orders. Veel meer dan verwacht. Je merkt het op de helpdesk ook, waar we vroeger gewoon goed bereikbaar waren, hebben we nu s'avonds het bekende "veel wachtenden voor u" probleem. Hoe lang het duurt heb ik geen idee van, in principe gewoon 4 weken, maar ik denk dat er gemiddeld wel 2 weken vertraging bij gerekend kan worden. Logistiek heeft gewoon een achterstand. Dat is dubbel kut voor mensen met een verkeerd/defect apparaat...

Maar meer orders == meer net niet goed aangesloten/geleverde aansluitingen == steeds langere tijd voor dingen opgelost worden. Dat is wel vervelend.

Maarja, met adsl storingen blijft het gelukkig snel en laag in aantallen, dus dat is wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaaz schreef op 06 januari 2003 @ 22:07:
Hier in zuidlaren:

06-01-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Wow... Ik wist niet dat dat zolang duurde... Je moet dus vanaf het moment dat je het besteld nog zeker 2,5 maanden wachten?! Nou, dan hoef ik het komende half jaar geen ADSL meer te verwachten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Ordernummer 15xxxx: Aanvraag

07-01-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

25-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

20-12-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.

19-12-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

Woeiz, weer een stapje verder :W

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik kreeg pas 17 december me inloggegevens van XS4ALL en de factuur de week ervoor met de melding dat me abbo 5 december was ingegaan... right dus ff gebeld en nu is het wel goed, gewoon 17 december dus.

en KPN... tja... bleek dus de verkeerde modem te zijn, ISDN ipb analoog... dus ff gebeld "ja binnen 2 werkdage wordt je gebeld"... na 3 dagen maar weer ff gebeld "ja echt 2 a 3 dagen wordt je gebeld"... en toen kreeg ik op een vrijdag opeens een brief... mja... duidelijk...

Dus modem opgestuurd op 20 december... nu nog geen nieuwe modem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik er achter waar de wijkcentrale zit? Zodat ik zelf al kan bedenken of ik er te ver vanaf zit (of niet) voor ADSL.
Hier (in gem. Eemsmond, Groningen) is nog geen ADSL, maar als ik nu al weet dat ik toch te ver van de centrale zit kan ik me beter gaan orienteren op draadloos (of verhuizen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kan je niet weten, er is wel een site te vinden (search op "afstand wijkcentrale adsl" ofzo, kom je uit op een site van ene 'spike' ofzo), maar die afstanden zeggen helemaal geen kont. Ik zit op 770 meter van de centrale volgens die wijk, maar volgens de kabelmeting van BBned zit ik (eigenlijk floris, maar da's m'n overbuurman) op 2770 meter...
en KPN... tja... bleek dus de verkeerde modem te zijn, ISDN ipb analoog... dus ff gebeld "ja binnen 2 werkdage wordt je gebeld"... na 3 dagen maar weer ff gebeld "ja echt 2 a 3 dagen wordt je gebeld"... en toen kreeg ik op een vrijdag opeens een brief... mja... duidelijk...
Als jij een brief krijgt, dan hebben ze al drie pogingen gedaan je te bereiken. Als je dan niet bereikbaar bent, kunnen zij daar ook niets aan doen. Daarna sturen ze dus een brief met die gegevens. Dan kan je wel kwaad gaan zitten bellen (en uiteraard beweren dat je altijd bereikbaar was), maar daar ken echt nimand wat aan doen...

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 07-01-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja :( kpn...eindelijk adsl in ons dorp! aansluiting zou al vanaf 20december gereed zijn, maar zijn de multi pc modems op. Volgende week maandag komen ze weer bij kpn binnen. Al mn vrienden hebben het al, wel maar lite en ik tenminste basic(dies wel met 50%verhoogd, lite niet haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

JvS schreef op 07 January 2003 @ 16:24:
[...]
Als jij een brief krijgt, dan hebben ze al drie pogingen gedaan je te bereiken. Als je dan niet bereikbaar bent, kunnen zij daar ook niets aan doen. Daarna sturen ze dus een brief met die gegevens. Dan kan je wel kwaad gaan zitten bellen (en uiteraard beweren dat je altijd bereikbaar was), maar daar ken echt nimand wat aan doen...
nou, ik heb mijn modem de 17e opgestuurd, en ze bellen mij ook niet terug...ze hebben 1 keer geprobeerd te bellen, op zondag...toen was ik niet thuis...ze zouden gisteren terugbellen, niets, vandaag, niets...

stelletje ******

en ik weet zeker dat ze niet gebeld hebben vandaag toen ik niet thuis was, want we hebben nummer melder, en er stond geen 1 onbekend nummer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

stelletje ******
Hoezo zijn de mensen die je probleem proberen op te lossen nou een stelletje *****.. :{. Dat het druk is, ligt meer aan gebrek aan geld en mensen. En ik vraag me dan af wie jou beloofd heeft dat ze precies op maandag weer zouden bellen...

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 07-01-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
quote: JvS
volgens mij is er geen tekort aan materiaal ofzo, meer aan mensen
Toch kreeg ik vandaag, na al een aantal keren (5 dec. startte de order, zou binnen 4 weken geleverd worden...) gebeld te hebben om de status van mijn pakket op te vragen (waarbij gezegd werd dat het "vandaag of morgen wordt verstuurd") te horen dat de ISDN-modems op waren en dat een nieuwe lading binnen was gekomen en dat deze lading deze week nog worden verstuurd. Na wat rondvraag bleken er meerdere mensen die dit bericht ook te horen hadden gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

de persoon die belde had mijn moeder beloofd maandag weer te bellen...

dat is dus een eikel, want hij deed dat niet...

update van het [LANGE] verhaal:
bel net weer, blijkt dat er weer een nieuwe procedure is ingevoerd voor verkeerde pakketjes, alle nummers geven, en zij sturen een fax, en dan komt ie binne 7 dagen

dat faxen heb ik vaker gehoord...maar toen was het een 'spoedfax'
ik geef de vriendelijke man voor de zekerheid maar echt ALLE gegevens, alle nummers die ik ooit heb gehad bij kpn en postkantoor, zodat ze niet nogmaals terug gaan bellen...

en nu maar w88 op tnt...want ik verw8 wel een koerier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel (grote) stakingen geweest bij de fabrieken van Alcatel in Frankrijk en er is daardoor een leverachterstand ontstaan... wellicht zaten de isdn modems daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm ik mag toch wel hopen dat die isdn modems dan ook deze week komen. HOe werkt dat eigelijk met die internet abonnementen ? wanneer gaat mijn abo bij xs4all in ? daar staat alles gereed, wachten is op pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Wellicht dat JvS het weet: hoe zit het eigenlijk als je vorig jaar (december) een aanvraag hebt ingediend, en pas in januari wordt aangesloten? Worden de nieuwe prijzen van modems dan wel aan je doorberekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

JvS schreef op 07 January 2003 @ 16:24:
Dat kan je niet weten, er is wel een site te vinden (search op "afstand wijkcentrale adsl" ofzo, kom je uit op een site van ene 'spike' ofzo), maar die afstanden zeggen helemaal geen kont.
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl

edit: linkje was niet helemaal correct.

[ Voor 11% gewijzigd door headout op 07-01-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

headout schreef op 07 January 2003 @ 22:54:
Wellicht dat JvS het weet: hoe zit het eigenlijk als je vorig jaar (december) een aanvraag hebt ingediend, en pas in januari wordt aangesloten? Worden de nieuwe prijzen van modems dan wel aan je doorberekend?
ik heb _geen_ idee, maar als het niet zo is, zou ik er een mailtje naar de klantenservice aan wagen :).

Voor zover ik het weet is er geen tekort aan modems ofzo :P. Ik ben geen alltime KPN perikelen kenner ofzo hoor :). Maar als dat echt zo is, dan wordt dat meestal toch wel doorgecommuniceerd. Gisteravond was me er niets van bekend iig. Gelukkig verhelp ik geen leveringszaken :P.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.