Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10
Br@m schreef op 21 december 2002 @ 14:38:
[...]

Ik heb mijn reactie al veranderd, ik zat bij Winsum (fr) te kijken.. :)

Ik woon zelf in Nieuwe-Tonge, maar ik mag niet te veel zeggen, want we hebben hier al chello. Maar of je daar nu echt blij mee moet zijn...:? ;)
:) dat is wel een stukje kleiner dan Winsum (gn) :)

zo'n 9000 inwoners hier, dus het mag ook wel eens een keertje. Ik heb gehoord dat de ***-bank z'n pinautomaten op adsl wilde hebben. en dan kan het ineens wel 8)7 Maar dat er honderden inwoners al jaren adsl willen hebben, interesseert hun niks.

beetje raar, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraasGast schreef op 21 december 2002 @ 01:37:
Ik heb vandaag de KPN gebeld en gezegd dat ze het DHZ pakket in hun reet kunnen stouwen en het geld terug moeten storten. Dat was geen probleem zeiden ze.
ouch... een DHZ pakket in hun reet steken geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:24:
[...]

ouch... een DHZ pakket in hun reet steken geen probleem :+
zo'n pakketje is toch niet klein hoor :o

maarruh tja, ik weet niet of ik dit ook ga doen...
die kerel van kpn zei dat ik volgende week zou krijgen...dusss, ik w8 nog effetjes...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Geloof er niks van dat ze bij kpn nog door werken in de vakantie. Vakantie toch vanaf 23 december neem ik aan, 2 weken lang.

Vrijdag heb ik mijn pakket terug gestuurd gehad. Denk niet dat ze er nog werk van gaan maken in de vakantie. +/- 10 werkdagen en vakantie dagen zijn geen werkdagen. Kan ik dus 2 weken lang mijn neus leeg gaan eten, tenminste, als er zoveel in zit.

P.s. elvis, wanneer had jij je pakket terug gestuurd?

[ Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 21-12-2002 17:27 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:59

Sebje

Makelaartje

Spitfire_V5 schreef op 21 December 2002 @ 17:26:
Geloof er niks van dat ze bij kpn nog door werken in de vakantie. Vakantie toch vanaf 23 december neem ik aan, 2 weken lang.

Vrijdag heb ik mijn pakket terug gestuurd gehad. Denk niet dat ze er nog werk van gaan maken in de vakantie. +/- 10 werkdagen en vakantie dagen zijn geen werkdagen. Kan ik dus 2 weken lang mijn neus leeg gaan eten, tenminste, als er zoveel in zit.

Bij KPN misschien vakantie, maar bij TPG toch niet lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
I know. Maar dat TPG geen vakantie heef betekent niet dat KPN het pakket nog op tijd de deur uit doet. Hebben ze misschien niet nog t/m dinsdag werk en 1ste kerstdag pas vakantie?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

de helpdesk is gewoon open hoor :). Alleen 1e kerstdag niet.

Je kan trouwens je abonnement tijdens de levering gewoon nog opzeggen en tot 8 dagen na de levering van het pakket. (dit doe je trouwens bij de ISP, niet bij kpn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Spitfire_V5 schreef op 21 December 2002 @ 17:26:

ik heb het dinsdag pas terug gestuurd, maar die mevrouw vorige week zaterdag zei al dat de kpn eerst een nieuw pakket op zou sturen. Dus ik neem aan dat ie al onderweg is...

ik denk trouwens ook niet dat ze vakantie hebben dan hoor. Het lijkt mij dat ze op maandag, dinsdag, en vrijdag gewoon werken. En dat ze op de 25ste, de 26ste en de 1e vrij hebben. En meer niet...

al is het maar om ze te straffen dat ze hun werk niet goed doen })

[ Voor 1% gewijzigd door elvis84 op 21-12-2002 23:16 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 21 December 2002 @ 22:01:
Je kan trouwens je abonnement tijdens de levering gewoon nog opzeggen en tot 8 dagen na de levering van het pakket. (dit doe je trouwens bij de ISP, niet bij kpn).
Hey Jvs kan je het dhz pakket ook opzeggen?
Ik heb zo'n ehernetmodem besteld, maar ja nu heeft mijn zus ook een pctje gekocht om te internetten. Dus heb ik zo'n router modem met switch nodig.
Aangezien er lange wachttijden zijn met dhzpaketten. Dacht ik dan zeg ik het dhzpakket op en haal zo'n e-tech modem.

is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan het terugsturen en ruilen voor een "pakket zonder modem" en dan je geld terugkrijgen maar met het ethernetmodem kan je ook internet delen hoor, gewoon een hubop aansluiten en klaar

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 22-12-2002 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever een modem met router dan een hub want ik wil geen netwerk hebben met de comp van mijn zus.
En dan koop ik liever zo'n etech modem en splitter bij de routershop want anders moet ik eerst mijn modem terugsturen en dan weer 3 weken wachten todat ik de routermodem van de kpn ontvang.

Wie van jullie gebruikt het adslmodem van e-tech met ingebouwde 4 poorts switch?
Is dit moeilijker te installeren technisch en softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik heb me aangemeld voor Xs3all, 768/128 abo, met USB modem, brief krijg ik als 't goed is morgen, iemand ervaring mee hoe lang het dan ong duurt met Xs4all voordat je het spul hebt?

Hopen dat het voor de 13e van januarie hier is... dan is t officieel up :P

* ephymerous wil ook snel breedband :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 18:40
ephymerous schreef op 22 December 2002 @ 16:50:
Ik heb me aangemeld voor Xs3all, 768/128 abo, met USB modem, brief krijg ik als 't goed is morgen, iemand ervaring mee hoe lang het dan ong duurt met Xs4all voordat je het spul hebt?

Hopen dat het voor de 13e van januarie hier is... dan is t officieel up :P

* ephymerous wil ook snel breedband :)
Ik had het 8 november aangevraagd en 5 december gekregen dus iets minder als een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

arggh. 5 jaar gewacht zonder problemen. Nu kan ieder moment het pakketje komen van HCC met het modem e.d. Nu kan ik niet meer wachten AAAArrrgghhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op 21 december 2002 @ 14:35:
[...]

Sorry, hier stond iets wat helemaal niet klopte, ik zat bij Winsum (fr) te kijken... 8)7
Maar ik vind het toch fijn voor je hoor.. :*)
Hoeveel inwoners heeft winsum dan....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sebje schreef op 23 december 2002 @ 13:23:
arggh. 5 jaar gewacht zonder problemen. Nu kan ieder moment het pakketje komen van HCC met het modem e.d. Nu kan ik niet meer wachten AAAArrrgghhh.
Haha hier precies 't zelfde... Vrijdag kreeg ik de inloggegevens binnen (HCCnet), dus ik al hopen dat 't DHZ-pakket dezelfde dag kwam. Niet dus. Zaterdag ook al niet, vandaag nog steeds niks...
Dus ik net gebeld: het pakketje ging vandaag (toevallig of niet?) de deur uit. Met mazzel heb ik 't morgen, anders vrijdag of volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

WOEI! :D

Net ff Chicon.nl gebeld, daar heb ik een DrayTek Vigor 2600 modem/router en een ADSL splitter besteld, en ik heb ze morgen!!! :) Wheeeeee!

KPN: sterf!

[ Voor 11% gewijzigd door GraasGast op 23-12-2002 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 13:40:
Ik heb liever een modem met router dan een hub want ik wil geen netwerk hebben met de comp van mijn zus.
En dan koop ik liever zo'n etech modem en splitter bij de routershop want anders moet ik eerst mijn modem terugsturen en dan weer 3 weken wachten todat ik de routermodem van de kpn ontvang.

Wie van jullie gebruikt het adslmodem van e-tech met ingebouwde 4 poorts switch?
Is dit moeilijker te installeren technisch en softwarematig?

vriend: Met die 4-poorts switch in die router van E-tech heb je net zo'n netwerk met je zus als met een losse hub (sterker nog, je hebt zelfs een beter netwerk, want het kan op 100mbit) :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

JvS schreef op 23 december 2002 @ 14:48:

[...]

vriend: Met die 4-poorts switch in die router van E-tech heb je net zo'n netwerk met je zus als met een losse hub (sterker nog, je hebt zelfs een beter netwerk, want het kan op 100mbit) :D.
En het is een switch, en geen hub, dus nog beter :)

ben je soms bang dat, met een hub, je zus packets gaat sniffen en zo kan zien welke pr0n sites je bezoekt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie als is opgevallen heb ik geen ruk verstand van netwerken router switches etc.
Waar ik bang voor ben is dat mijn zus allemaal rotzooi gaat downloaden met virussen en trojans en dat ze via haar computer op mijn comp in kunnen breken daarom heb ik liever geen netwerk.
Ik heb geen zin om in de gaten te moeten houden wat zij allemaal uitvreet.
En of ze haar firewall in de gaten houdt en norton en tca update etc.

ff voor de duidelijkheid.

Die router sluit ik gewoon aan met een splitter volgens dezelfde methode als die alcatel modems right?
En vanaf de router kan ik dan afzonderlijke lijnen trekken naar de pc van mij en mijn zus?
Oh en mijn pr0n mag ze best zien hoor.

Heeft iemand misschien een link met wat uitleg over de werking van modems met ingebouwde switch.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 13:28:
[...]

Hoeveel inwoners heeft winsum dan....???
Winsum (fr) enkele honderden misschien, Winsum (gn) 8 à 9000 inwoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, heb ik mijn router (via de routershop) binnen.
Direct alles aangesloten en het werkte allemaal in 1 keer. (Xs4all fast abonnement) :P

Bye, bye telefoontikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:52:
Zoals jullie als is opgevallen heb ik geen ruk verstand van netwerken router switches etc.
Waar ik bang voor ben is dat mijn zus allemaal rotzooi gaat downloaden met virussen en trojans en dat ze via haar computer op mijn comp in kunnen breken daarom heb ik liever geen netwerk.
Ik heb geen zin om in de gaten te moeten houden wat zij allemaal uitvreet.
En of ze haar firewall in de gaten houdt en norton en tca update etc.

ff voor de duidelijkheid.

Die router sluit ik gewoon aan met een splitter volgens dezelfde methode als die alcatel modems right?
En vanaf de router kan ik dan afzonderlijke lijnen trekken naar de pc van mij en mijn zus?
Oh en mijn pr0n mag ze best zien hoor.

Heeft iemand misschien een link met wat uitleg over de werking van modems met ingebouwde switch.

thanks
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Als je met 1 computer op adsl zit is dit het plaatje:

---adsl----[modem]----[computer]

met meerdere computers word het zo:

---adsl----[modem]----[router]----[switch/hub]----[computer]
                             |
                   [computer]

Bij een modem met ingebouwde router (Multi-user modem zonder switch) is het zo:

---adsl----[modem/router]----[switch/hub]----[computer]
                         |
                       [computer]

En bij een modem met ingebouwe router met switch (Multi-user modem met switch) zo:

---adsl----[modem/router/switch]----[computer]
            |
            [computer]

maar hoe dan ook, een netwerk heb je altijd...

edit: wat je wel zou kunnen proberen in een softwarematige router met linux, freesco ofzo, en 3 netwerkkaarten.

je haalt ergens een 486 vandaan, met minstends 8 mb ram, daar doe je 3 netwerkkaarten in, 1 voor je adsl modem, 1 voor jezelf, en 1 voor je zus, dan ga je naar www.freesco.org en download je freesco om erop te zetten. op deze manier heb je 2 losse netwerken. maar of de moeite de 'veiligheid' waard is betwijfel ik...

gewoon norton op je zus haar bak installeren en de firewall van je router goed instellen en je bent al van een hoop ellende af.

[ Voor 27% gewijzigd door GraasGast op 23-12-2002 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! net kpn gebeld, duurt nog minimaal 2 weken voordat ik het dhz-pakket ontvang... balen! Een buurman kreeg 1,5 week na de brief van kpn al zijn pakket, niet eerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de uitleg graasgast is erg duidelijk.

Ik waag gewoon de gok en ik schaf het e-tech modem aan, en hoop dat ik geen universitaire studie nodig hebt om hem goed in te stellen.

ps. waar moet ik mijn kpn modem afbellen, xs4all of kpn?

..edit ik heb het al gezien, moet bij provider

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 19:01:
Damn! net kpn gebeld, duurt nog minimaal 2 weken voordat ik het dhz-pakket ontvang... balen! Een buurman kreeg 1,5 week na de brief van kpn al zijn pakket, niet eerlijk!
pfff nou inderdaad zeg, hoe durfen ze! je moet wel een halve week langer wachten poeh poeh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, heb die brief ongeveer 2 weken geleden ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 19:08:
Thx voor de uitleg graasgast is erg duidelijk.

Ik waag gewoon de gok en ik schaf het e-tech modem aan, en hoop dat ik geen universitaire studie nodig hebt om hem goed in te stellen.

ps. waar moet ik mijn kpn modem afbellen, xs4all of kpn?

..edit ik heb het al gezien, moet bij provider
ik denk dat ff kpn bellen beter werkt hoor...

vergeet niet ook een splitter te kopen, die hebben ze oa. bij routershop.nl (maar niet op vooraad) en bij chicon.nl, evenals die e-tech als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:38
Bij mij zijn ze weer een stapje verder zag ik net:

code:
1
2
stap 3: Je aanvraag is door KPN technisch in orde 
 gemaakt op 20-Dec-02.

Dus ik hoop nu snel mijn wachtwoord etc van hccnet te horen en dan ook een beetje snel de splitter te krijgen dan kunnen we hier eindelijk ook es aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GraasGast schreef op 23 December 2002 @ 20:12:
[...]

ik denk dat ff kpn bellen beter werkt hoor...

vergeet niet ook een splitter te kopen, die hebben ze oa. bij routershop.nl (maar niet op vooraad) en bij chicon.nl, evenals die e-tech als het goed is.
annulleren van de hele bestelling doe je bij de provider. Het modem ruilen voor een "pakket zonder modem" doe je bij de kpn en dan stuur je je modem terug naar een antwoordnummer met een specifiek retournummer erbij dat je na telefonisch contact heb gekregen

Maar dat is dus pas als je het pakket hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
GraasGast schreef op 23 december 2002 @ 17:06:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Als je met 1 computer op adsl zit is dit het plaatje:

---adsl----[modem]----[computer]

met meerdere computers word het zo:

---adsl----[modem]----[router]----[switch/hub]----[computer]
                             |
                   [computer]

Bij een modem met ingebouwde router (Multi-user modem zonder switch) is het zo:

---adsl----[modem/router]----[switch/hub]----[computer]
                         |
                       [computer]

En bij een modem met ingebouwe router met switch (Multi-user modem met switch) zo:

---adsl----[modem/router/switch]----[computer]
            |
            [computer]
Je vergeet:

code:
1
2
3
---adsl----[modem]----[router/hub]----[computer]
                       |
                      [computer]

De meeste routers van tegenwoordig komen met een 4-poorts hub ingebouwd. Uiteraard is dit niet het geval voor een modem met ingebouwde router, maar die mogelijkheid staat al beschreven

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Klopt! die ben ik vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Ongelofelijk maar waar toenet kwam de postbode met mijn doe het zelf pakket en mijn papieren van hccnet. Het word nog es wat met kpn :).

Nu nog de boel instaleren maar eerst nog wat kleinigheidjes nodig. Weten jullie of er iets bestaat een verloopstekker ofzo dat ik mijn isdn lijk kan laten liggen en daar het signaal voor het modem door kan sturen. Het zijn anderen stekertjrs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 00:34
Damn!
Ik kreeg geen verbinding met XS4ALL toen ik alles had geïnstalleerd.
Dus KPN gebeld:
Heb ik een groene CD-ROM niet die wel bij het pakket hoort te zitten.
Daarop staat een modem configuratiefile (ADSL van KPN Telecom_nat.ini) die niet op de andere CD-ROM staat. CD wordt over 7 dagen verstuurd :(.
Oproep:
Kan iemand die al wel ADSL heeft en het Thomson 510 v4 Ethernet modem heeft mij het bestandje toesturen?
Het staat op de cd-rom als het goed is in de map setup. En het heet ADSL van KPN Telecom_nat.ini
Emailadres is jellesteen@hotmailNOSPAM.com zonder NOSPAM natuurlijk.
Ik zou diegene erg dankbaar zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:56
xiri4ever schreef op 24 December 2002 @ 14:43:
Kan iemand die al wel ADSL heeft en het Thomson 510 v4 Ethernet modem heeft mij het bestandje toesturen?
Het staat op de cd-rom als het goed is in de map setup. En het heet ADSL van KPN Telecom_nat.ini
Kijk maar eens op de KPN site, staat ie wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn bij de routershop hebben ze wel de splitter maar het modem is uitverkocht en is pas verkrijgbaar in januari :( ff chicon proberen

edit..

chicon heeft ze wel op voorraad :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

xiri4ever schreef op 24 december 2002 @ 14:43:

adsl+nat.ini of nog makkelijker: de probleemoplosser
jbcyber schreef op 24 december 2002 @ 13:02:
Weten jullie of er iets bestaat een verloopstekker ofzo dat ik mijn isdn lijk kan laten liggen en daar het signaal voor het modem door kan sturen. Het zijn anderen stekertjrs :(
Je wil die kabel gebruiken voor adsl signaal? Dat kan gewoon, als je de stekkertjes aan beide kanten eraf knipt en er RJ11 stekkertjes opknijpt. het ADSL signaal gaat maar over twee adertjes en die moeten in de middelste twee aansluitpuntjes van een telefoonstekkertje :).

Je moet je splitter wel voor je NT1 aansluiten he? Dus de kabel waar adsl overgaat, kan niet uit je nt1/vox komen ofzo en je kan daarmee dan niet meer bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Heeft er iemand die het verkeerde modem thuisgestuurd kreeg, al een nieuw modem ontvangen???

ik w8 er nu al 1.5 weken op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
ja ja alles klaar eindelijk.

Heb net de kabels professorische getrokken en het werkt super :)

Met dank aan super_groover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
elvis84 schreef op 24 december 2002 @ 17:50:
Heeft er iemand die het verkeerde modem thuisgestuurd kreeg, al een nieuw modem ontvangen???

ik w8 er nu al 1.5 weken op :(
Dit heb ik een aantal posts terug ook al gevragen.. En er was niemand waarbij dit was.. althans, niemand reageerde op mijn post.

Ik geloof te hebben gehoord hier ergens dat dat ene bedrijf tot vorige week donderdag de tijd had om te corrigeren.
Als het goed is zou KPN de modems dan met een dag tussen ruimte(transport van de modems ofzo) op de post zou kunnen gaan doen. Dat geeft KPN dus de mogelijkheid maandag of dinsdag voor de kerst om nog een hoop goeie modems naar de mensen te sturen waarbij het verkeerd ging. Dan krijg je kerst vakantie plus oud/nieuw wat dus misschien ongeveer 1 week vertraging op zou kunnen leveren voor het verder op de post doen van de goede modems.

Ik hoop dat ze mij nog net die 2 dagen voor de kerst af hebben kunnen handelen want ik had mijn verkeerd modem pakket pas donderdag terug gestuurd.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

YEAH! Gisteren het pakketje ontvangen van kpn (en dat de dag voor kerst _/-\o_ ) het beste kerstcadeau dat je je maar kan wensen :P De verbinding werkt perfect in een keer

succes aan iedereen die nog moet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Spitfire_V5 schreef op 24 december 2002 @ 21:22:
[...]

Dit heb ik een aantal posts terug ook al gevragen.. En er was niemand waarbij dit was.. althans, niemand reageerde op mijn post.

Ik geloof te hebben gehoord hier ergens dat dat ene bedrijf tot vorige week donderdag de tijd had om te corrigeren.
Als het goed is zou KPN de modems dan met een dag tussen ruimte(transport van de modems ofzo) op de post zou kunnen gaan doen. Dat geeft KPN dus de mogelijkheid maandag of dinsdag voor de kerst om nog een hoop goeie modems naar de mensen te sturen waarbij het verkeerd ging. Dan krijg je kerst vakantie plus oud/nieuw wat dus misschien ongeveer 1 week vertraging op zou kunnen leveren voor het verder op de post doen van de goede modems.

Ik hoop dat ze mij nog net die 2 dagen voor de kerst af hebben kunnen handelen want ik had mijn verkeerd modem pakket pas donderdag terug gestuurd.
Arrgghh, dat betekent zeker dat niemand hier het goede modem ontvangen heeft, nadat ie het foute heeft geretourneerd :(

ziet er slecht voor ons uit... ;(

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Gewoon doen wat ik gedaan heb, KPN bellen, DHZ pakket afzeggen en geld terug vragen (Inclusief de kosten van de splitter, dus dat je 39 euro aansluitkosten betaald en geen 79, ze rekenen fokking 50 euro voor die splitter!)
en dan bij chicon een modem en een splitter bestellen

ik heb de boel vrijdag binnen :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

79-39 is nog altijd 40 :P

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ja klopt sorry...het kostenplaatje met aansluitkosten enzo staat hier:

http://www.hetnet.nl/adsl/watkosthet-content.html

vreemde is dat het hier maar 45 euro kost:

http://www.kpnadsl.nl/cgi.../9289000/modules/fybeetvx

maar die splitter hoef je dus niet te betalen als je het DHZ pakket afzegt.

[ Voor 14% gewijzigd door GraasGast op 26-12-2002 00:49 ]

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

GraasGast schreef op 26 december 2002 @ 00:25:
Gewoon doen wat ik gedaan heb, KPN bellen, DHZ pakket afzeggen en geld terug vragen (Inclusief de kosten van de splitter, dus dat je 39 euro aansluitkosten betaald en geen 79, ze rekenen fokking 50 euro voor die splitter!)
en dan bij chicon een modem en een splitter bestellen

ik heb de boel vrijdag binnen :)
ik heb de splitter al in de meterkast hange :X

ennn...ze beloven dat ie er nu binnen 1 week is... :Z

• SpitfireNL
Die splitter had je toch mee terug moeten sturen. Of had jij die niet bij KPN DHZ besteld?

Anders hebben we het probleem gevonden waarom het bij jou zo lang duurd >:)

- Mijn PC -

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

en je had een verkeerd modem? check dan je splitter even, grote kans dat die ook verkeerd is...er zijn namenlijk isdn en analoge splitters...

• SpitfireNL
Dat ene bedrijf had gewoon verkeerde modems in de dozen gedaan. Want ik moet analoog hebben en er zat ook een analoge, POT, splitter in de doos maar de modem was ISDN.

- Mijn PC -

Verwijderd

Erm een vraagje.....
Als ik mijn adres invul op planet.nl postcodecheck dan staat er adsl is leverbaar vanaf 2e kwartaal 2003, wil dit zeggen dat ik dit dan kan krijgen, of zetten ze dit bij elk adres waar het nu nog niet leverbaar is, of in de nabije toekomst niet?

[Edit] Ik heb bij xs4all ook een postcode check gedaan, en OOK daar staat leverbaar vanaf 2e kwartaal 2003.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 13:10 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

je kunt het krijgen en wel vanaf het 2e kwartaal 2003 :P Logisch toch? :?

Raku

Verwijderd

k kan het al krijgen hier. maar ik ben niet geinstereerd in KPN-ADSL.
dan zal ik er op achteruit gaan in snelheid. ( niet dat ik iets tegen kpn heb hoor )
vanmij mag BBNED wel even adsl uit gaan rollen :Y)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

GraasGast schreef op 26 December 2002 @ 01:31:
en je had een verkeerd modem? check dan je splitter even, grote kans dat die ook verkeerd is...er zijn namenlijk isdn en analoge splitters...
ja, de splitter was goed, alleen het modem fout. En ik ga nie die splitter nu weer eruit slopen hoor. Bij kpn kenne ze toch ook wel alleen een modem terugsturen? da was het enige wa fout was...

ik hoorde trouwens dat de distributie-afdeling van de dhz-pakketten in den bosch zat??? weet iemand het adres? kwoon vlak bij den boshc, misschien effe langsrije, dan heb je toch sneller een modem denk ik :+

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik woon in Vorden, maar er is nog niets bekend over wanneer(en of) hier adsl beschikbaar komt. Warnsveld, Zutphen en Lochem hebben al wel adsl maar hier nog niets.
Ikzelf heb nu isdn en woon 2,5km van de telefooncentrale. Ik woon buiten de bebouwde kom, dus kabel aanleggen kost iets van €3000,- :(
Ik hoop dat hier ook SNEL een keer adsl komt, dat isdn zuigt echt enorm. Een beetje internetten (in daltarief) kost zo'n €60 per maand, en dan heb je 8kb up/8kb down :(

🖥️ | 🚗

• SpitfireNL
Mij was verteld aan de telefoon dat je het pakketje in originele staat moest brengen. Terug sturen en dat ze een totaal nieuw pakket zouden sturen.

Als KPN al die pakketen door moet zoeken welke wel en niet de splitter er in hebben zitten lopen ze nog meer vertraging op.

- Mijn PC -

Verwijderd

MadMarky schreef op 26 December 2002 @ 14:43:
Ik woon in Vorden, maar er is nog niets bekend over wanneer(en of) hier adsl beschikbaar komt. Warnsveld, Zutphen en Lochem hebben al wel adsl maar hier nog niets.
Ikzelf heb nu isdn en woon 2,5km van de telefooncentrale. Ik woon buiten de bebouwde kom, dus kabel aanleggen kost iets van €3000,- :(
Ik hoop dat hier ook SNEL een keer adsl komt, dat isdn zuigt echt enorm. Een beetje internetten (in daltarief) kost zo'n €60 per maand, en dan heb je 8kb up/8kb down :(
tja, ik kan sinds deze maand adsl aanvragen, maar been there, done that. Mooi klote inderdaad. Al heb ik de indruk dat het het komende jaar wel veel sneller zal gaan met de uitrol, ook draadloos internet enz

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Spitfire_V5 schreef op 26 December 2002 @ 16:30:
Mij was verteld aan de telefoon dat je het pakketje in originele staat moest brengen. Terug sturen en dat ze een totaal nieuw pakket zouden sturen.

Als KPN al die pakketen door moet zoeken welke wel en niet de splitter er in hebben zitten lopen ze nog meer vertraging op.
mij is niet verteld wat er in moest zitten...alleen de modem is fout, dus ik stuur alleen de modem...kvin het een beetje extra werk als ze de goede spullen ook nog terug moeten hebben |:(

naja, morgen nog maar is bellen... O-)

Verwijderd

Van mij krijgen ze helemaal niks opgestuurd voordat ik een nieuw pakket heb gekregen.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

2de kwartaal 2003 ADSL bij mij beschikbaar :)
Staat op KPN site, maar ik wil Bbeyond en hun postcode check zegt gewoon nog niet beschikbaar.

Verwijderd

Hmm het ziet er naar uit dat KPN weer een uitrol doet in het 2e kwartaal 2003, want gubo en ik (en waarschijnlijk anderen) die hebben bij de check dat het 2e kwartaal 2003 beschikbaar komt. >:) Dus als er eerst stond: niet beschikbaar, zou ik nu toch nog maar een keertje kijken ;)

Verwijderd

welk telefoonummer moet ik bellen om het pakket af te bellen ik kan het niet vinden.

Verwijderd

GUBO schreef op 26 December 2002 @ 19:57:
2de kwartaal 2003 ADSL bij mij beschikbaar :)
Staat op KPN site, maar ik wil Bbeyond en hun postcode check zegt gewoon nog niet beschikbaar.
bbned voert geen klap uit mbt de uitbreiding, kpn heeft meer centrales beschikbaar, ongeveer 150 meer dan bbned en dit blijft voorlopig ook zo. Verschil gaat alleen maar groter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 19:11:
Van mij krijgen ze helemaal niks opgestuurd voordat ik een nieuw pakket heb gekregen.
Hoe moet ik me dat voorstellen?

KPN: Meneer als u uw pakket terugstuurt, sturen wij een nieuwe op
Bom: Nee, ik stuur pas wat op als ik het van jullie binnen heb
KPN: Hey, dat was mijn zin. Maar enniewee, zo werken we niet. We sturen pas een pakket op als we het uwe binnen hebben
Bom: Dan stuur ik de mijne niet op
KPN: Oké, doei! :)
Bom. :X

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
2e kwartaal 2003 zit ik er nog niet bij ;(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0900-8085 is dit het goede nummer om het dhz pakket af te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 27 december 2002 @ 01:11:

[...]
Hoe moet ik me dat voorstellen?

KPN: Meneer als u uw pakket terugstuurt, sturen wij een nieuwe op
Bom: Nee, ik stuur pas wat op als ik het van jullie binnen heb
KPN: Hey, dat was mijn zin. Maar enniewee, zo werken we niet. We sturen pas een pakket op als we het uwe binnen hebben
Bom: Dan stuur ik de mijne niet op
KPN: Oké, doei! :)
Bom. :X

:?
:D Ja zoiets. Echter KPN heeft mij nooit verteld wat ik terug moet sturen en afgelopen maandag belde KPN zelfs mij op of het pakket al was aangekomen wat ze hadden opgestuurd. Dat was uiteraard niet het geval en dus stuurde ze me opnieuw een pakket op. Ze kunnen het wel, service aanbieden, het duurt alleen een tijdje. Komt zeker omdat ik nu over de kritische grens van 30 dagen heen ben en een schadevergoeding kan gaan vragen zoals hier in dit topic al eerder stond aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:10:
0900-8085 is dit het goede nummer om het dhz pakket af te bestellen?
probeer eerst maar eens 0800-mxstream. 0900-8085 is meer voor de technische vragen met betrekking op het DHZ pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik waarschijnlijk een enorm domme vraag stellen maar hoe bel ik in vredesnaam 0800-mxstream???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 12:18:
Nu ga ik waarschijnlijk een enorm domme vraag stellen maar hoe bel ik in vredesnaam 0800-mxstream???????
LOL

gewoon 'doortypen' zeg maar. Je hebt toch wel een mobiele telefoon ? doe alsof je een smsje typt (met t9 dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 12:18:
0800-6978926 als ik het goed doe.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:37:
[...]

:D Ja zoiets. Echter KPN heeft mij nooit verteld wat ik terug moet sturen en afgelopen maandag belde KPN zelfs mij op of het pakket al was aangekomen wat ze hadden opgestuurd. Dat was uiteraard niet het geval en dus stuurde ze me opnieuw een pakket op. Ze kunnen het wel, service aanbieden, het duurt alleen een tijdje. Komt zeker omdat ik nu over de kritische grens van 30 dagen heen ben en een schadevergoeding kan gaan vragen zoals hier in dit topic al eerder stond aangegeven
Mij vertelden ze ook dat ik eerst een nieuw pakket kreeg, daarna een brief met hoe ik het terug moest sturen.

ik heb nog geen nieuw pakket, wel die brief met hoe ik het terug moet sturen. En heb alleen de modem geretourneerd, de rest was gewoon goed...

nu nog wachten op het goede modem...ik bel ze lekker elke dag op om te pesten...moeten ze maar opschieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou vandaag net een brief ontvangen van KPN dat ik binnen 4 weken mijn DHZ pakket moet krijgen. Betekent dit nou dat mijn lijn gereed is?
Is het ook mogelijk om het pakket op te halen of wordt het w88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 15:44:
Ik heb nou vandaag net een brief ontvangen van KPN dat ik binnen 4 weken mijn DHZ pakket moet krijgen. Betekent dit nou dat mijn lijn gereed is?
Is het ook mogelijk om het pakket op te halen of wordt het w88?
heb ik ook gekregen dinsdag. Ik neem aan dat de lijn nu gereed is, en dat het gewoon wachten is op het pakket.

Maar je provider moet je nog wel activeren denk ik, dus zelfs als je nu het pakket zou hebben kan je nog niet internetten (denk ik ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 17:01:
[...]

heb ik ook gekregen dinsdag. Ik neem aan dat de lijn nu gereed is, en dat het gewoon wachten is op het pakket.
Nee, de volgorde is: Aanvraag bij provider, check bij provider, aanvraag door provider bij kpn (we zijn nu 2 uur tot 2 dagen verder), gegevenscheck (isdn pakket op isdn lijn), lijncheck door de kpn, goedkeuring, brief naar klant (met Het duurt nog 4 weken) inmiddels 2 tot 4 dagen verder en daarna komt het vrijmaken voor adsl, het daadwerkelijk aansluiten van de lijn op de DSLAM (line-sync) en daarna ISP informeren (welk kpn ip enzo), koppeling door provider aan IP en daarna nog wat goedkeuringen terug van de afdelingen en dan pas wordt het pakket verstuurd :). Op het laatst ben je anderhalf tot vijf weken verder :).

(de procedure uit m'n hoofd in een notendop).
Maar je provider moet je nog wel activeren denk ik, dus zelfs als je nu het pakket zou hebben kan je nog niet internetten (denk ik ?)

Nee, als je het pakket hebt, moet het gewoon werken. Alle partijen hebben dan 'akkoord' gegeven. Helaas gebeurt het steeds vaker dat de provider wel akkoord geeft, maar dat er nog geen IP beschikbaar is op die centrale en er dus wel ingelogd kan worden, maar er geen dataverkeer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hmmz, net weer gebeld met kpn, nu zei het vrouwtje dat ze kon zien dat ze mijn pots modem hadden ontvangen en dat in week 1 de isdn versie komt. en dat wist ze heel zeker!!!

nou ik ben benieuwd...nog hooguit 1 weekie wachten dus... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik vraag me dan erg sterk af waarmee je gebeld hebt, want een 1e lijns medewerker kan dat naar mijn beste weten gewoon niet opzoeken of zien. Of heb je direct met iemand van logistiek gebeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

tja, misschien dat het standaard is dat ze modems binnen ... werkdagen terugsturen nadat ze die anderen ontvangen hebben. Ze wist in ieder geval zeker dat ie volgende week kwam...

misschien dat ze uit haar nek zat te lullen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan best hoor. Hangt er een beetje vanaf hoe zeer je aan het doorzeuren was dat er dingen gegarandeerd moeten worden. Ik zeg dan simpel "dat kan ik niet garanderen, ik zit achter de telefoon en stuur 'm dus niet zelf op" en dan moet je verder niet zeiken :P. Veel mensen kunnen dat niet en gaan dan dat soort dingen zeggen... Vervelend wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Ik heb sinds 19 december in mijn aanvraagstatus staan dat de levering binnen drie weken van kracht wordt. Vandaag van KPN via brief gehoord dat het DHZ pakket binnen 4 weken wordt toegestuurd.

Ondertussen heb ik mijn E-tech ADSL modem/router al aangesloten en deze maakt al verbinding, maar mijn inloggegevens werken nog niet :(

Status router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
WAN   
  PPPoA establish   
  Last Error Message LCP resend limit reached  
  VPI 8  
  VCI 48  
  NAT enable  
  Encapsulation VC MUX  
  IP Address 0.0.0.0  
  Gateway Address 0.0.0.0  

DNS Address 0.0.0.0 , 0.0.0.0  
ADSL   
  Line Status showtime (G.DMT)  
  Downstream Rate 768 kbps (fast)  
  Upstream Rate 128 kbps (fast)  
  Tx Packets 10/4 (good/bad) 
  Rx Packets 0/0 (good/bad)

Linesyn (WAN) lampje op de router brand gewoon, geen foutmeldingen.

Heb mijn provider al een mailtje gestuurd met de vraag of ze het abonnement willen activeren. Iemand hetzelfde meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Klaaz schreef op 28 december 2002 @ 00:17:
Ik heb sinds 19 december in mijn aanvraagstatus staan dat de levering binnen drie weken van kracht wordt. Vandaag van KPN via brief gehoord dat het DHZ pakket binnen 4 weken wordt toegestuurd.

Ondertussen heb ik mijn E-tech ADSL modem/router al aangesloten en deze maakt al verbinding, maar mijn inloggegevens werken nog niet :(

Status router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
WAN   
  PPPoA establish   
  VPI 8  
  VCI 48  
  NAT enable  
  Encapsulation VC MUX  
  IP Address 0.0.0.0  
  Gateway Address 0.0.0.0  

ADSL   

Linesyn (WAN) lampje op de router brand gewoon, geen foutmeldingen.

Heb mijn provider al een mailtje gestuurd met de vraag of ze het abonnement willen activeren. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Heb je in je status al wel staan dat de kpn het technisch heeft opgelevert???
Anders kan het natuurlijk nog niet werken!!!!!!
Bij mij brande het linesynk lampje ook al een hele week voordat er in mijn status werd vermeld dat kpn het technish gereed had.
dus ik denk dat je gewoon nog even gedult moet hebben.
En bovendien denk ik dat het wel 2003 word voordat je adsl het doet.
En 19 december +9 dagen(want zolang doet kpn er minimaal over om alles gereed te hebben)is bij mij altijd nog 3 januari,heb ik de kerstdagen bij gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Jongens, het word echt te gek nu! Dit geloof je niet!

Vorige week vrijdag heb ik de KPN laten weten dat ik geen DHZ pakket meer hoef, dat ik het zelf wel regel.

Wat krijg ik vandaag met de post? jawel, een grote doos van de KPN.

Wat zit er in? juist, naast veel lucht een Speedtouch 510 in orginele verpakking. verder niks. geen splitter, geen handleiding, geen installatie cd van kpn (wel die van die modem maar daar heb je niks aan)

:? :? :? :? |:(

nou moet je je eens voorstellen dat iedereen die een verkeerd modem in z'n DHZ pakket had en het heeft teruggestuurd dit heeft gehad. Ik geloof dat de wet van murphy hier keihard aan het werk is.

maar hoe dan ook, ik heb hem maar aangesloten zonder splitter met een kroonsteentje, ADSL_nat.ini gedownload en warempel, het werkt _/-\o_

maar ja...maandag krijg ik m'n Draytek Vigor 2600 en een splitter (dat werd ook tijd trouwens, scheen weer aan de kerstdrukte te liggen) dus wat moet ik hier nou weer mee...ik zit te twijfelen of ik em gewoon ga houden, als reservemodem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
GraasGast schreef op 28 December 2002 @ 18:32:
Jongens, het word echt te gek nu! Dit geloof je niet!

Vorige week vrijdag heb ik de KPN laten weten dat ik geen DHZ pakket meer hoef, dat ik het zelf wel regel.

Wat krijg ik vandaag met de post? jawel, een grote doos van de KPN.

Wat zit er in? juist, naast veel lucht een Speedtouch 510 in orginele verpakking. verder niks. geen splitter, geen handleiding, geen installatie cd van kpn (wel die van die modem maar daar heb je niks aan)

:? :? :? :? |:(

nou moet je je eens voorstellen dat iedereen die een verkeerd modem in z'n DHZ pakket had en het heeft teruggestuurd dit heeft gehad. Ik geloof dat de wet van murphy hier keihard aan het werk is.

maar hoe dan ook, ik heb hem maar aangesloten zonder splitter met een kroonsteentje, ADSL_nat.ini gedownload en warempel, het werkt _/-\o_

maar ja...maandag krijg ik m'n Draytek Vigor 2600 en een splitter (dat werd ook tijd trouwens, scheen weer aan de kerstdrukte te liggen) dus wat moet ik hier nou weer mee...ik zit te twijfelen of ik em gewoon ga houden, als reservemodem >:)
Gatver.. jij had dat verkeerde pakket al terug gestuurd he.. en met die splitter er mee in en nu krijg je een nieuw pakket zonder splitter.. Sjeeees.. Heb mijn splitter ook al met de modem mee terug gestuurd. Maar dat hadden ze mij ook verteld dat dat moest.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Moehoewahaha, en jij lachte mij uit dat het zo lang duurde omdat ik de splitter niet mee terug stuurde...

sorry, maar nu lach ik effe terug :+

ik w8 nog max 1 week en dan moet ie er zijn...splitter en kabels al klaar dus modem uit de verpakking slopen, cd in het pc-tje en internette maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Lach je mij nou uit? :?

zo ja dan lach ik jou weer uit, als laatste en als beste, want ik typ dit nu vanachter een rete snelle adsl lijn :P c'mon, bite me! *D

maar ik gebruik dus geen splitter en ik kan gewoon bellen en internetten tegelijk, zonder ruis en zonder dat het langzamer gaat...vaag maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht dus geen week meer. Ik ga vanaf morgen beginnen met het terroriseren van de 1ste lijnshelpdesk meneer/mevrouw die ik morgen aan de lijn krijg. Net zolang totdat ik het juiste modem heb gekregen. Ik ben het zat.

Ga denk ik ook eens een brief schrijven naar Pieter "Breekijzer" Storms. Schijnt bij de Belastingsdienst te werken zal bij KPN ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wacht dus geen week meer. Ik ga vanaf morgen beginnen met het terroriseren van de 1ste lijnshelpdesk meneer/mevrouw die ik morgen aan de lijn krijg. Net zolang totdat ik het juiste modem heb gekregen. Ik ben het zat.
Les een "hoe frustreer ik mezelf en een callcenter agent die er echt niets aan kan veranderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij staan nu ook ineens geplanned. Tweede kwartaal is het gereed, maar ik hoorde dat KPN de centrale hier al in februari gereed zal maken. Kan dat kloppen dat dat eerder gebeurd en dat je je dan pas een maand later kan aanmelden (ivm testen enz.)? ("Beschikbaar in het tweede kwartaal 2003.")

En er was toch ook zo'n kaartje waar je op kon zien waar ADSL al gereed was? Ik deed net namelijk een postodecheck van een huis in een andere gedeelte van dit dorp en daar zou de centrale zelfs al vol zitten!? Dit staat er: "De capaciteit zal in maand jaar uitgebreid worden.". Raarrr...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

GraasGast schreef op 28 December 2002 @ 23:11:

zo ja dan lach ik jou weer uit, als laatste en als beste, want ik typ dit nu vanachter een rete snelle adsl lijn :P c'mon, bite me! *D

maar ik gebruik dus geen splitter en ik kan gewoon bellen en internetten tegelijk, zonder ruis en zonder dat het langzamer gaat...vaag maar ach :)
Nee, ik lachte spitvire_V5 uit :+

die lachte mij ook uit toen ik zei dat ik geen splitter had geretourneerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Laatst online: 08:23
WAN
PPPoA establish
VPI 8
VCI 48
NAT enable
Encapsulation VC MUX
IP Address 0.0.0.0
Gateway Address 0.0.0.0

ADSL
Typisch probleem dat de provider of nog geen subnet op de NRP heeft toegewezen waar jij op aangesloten bent. Of de provider heeft je Radius account nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maar wel al 768 kbps :). Iedereen die na 15-12 aangesloten is heeft dat geloof ik. * JvS is jaloers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22
GraasGast schreef op 28 december 2002 @ 23:11:

Met ISDN neem ik aan?
Ik zit nu ook al een maandje zonder splitter en met een E-Tech ADSL modem te internetten (ook ISDN, dr staat nog een how-to ergens in deze thread van mij :)), en de mensen van de KPN konden het maar niet geloven toen ik ze vertelde dat het zonder splitter gewoon allemaal super werkt. Na het 100x nagevraagd te hebben wist de zeer onervaren heldeskmedewerker mij te vertellen dat ik in de toekomst zeker wel problemen ging krijgen met ruis en/of wegvallende verbindingen. Nou, tot nu toe gaat het allemaal super, heb nog nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
JvS schreef op 30 December 2002 @ 16:32:
maar wel al 768 kbps :). Iedereen die na 15-12 aangesloten is heeft dat geloof ik. * JvS is jaloers :'(
Ik heb sinds 24-12 adsl.

Mijn snelheid is volgens min router:
ADSL
Downstream Rate 512 kbps (fast)
Tx Packets 355334/0 (good/bad)
Rx Packets 435802/28 (good/bad)
Dus het klopt niet helemaal wat ptt zegt. Ik neem aan dat het allemaal in januari goed word getrokken of zou ik er nu voor moeten bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door jbcyber op 30-12-2002 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan altijd bellen, maar dat gaat de helpdesk niet voor je kunnen oplossen en als het als "storing" gemeld wordt, gaat-ie denk ik ook niet in behandeling genomen worden omdat het toch gelijk getrokken gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik heb een 4 dagen geleden ofzo mijn pakket gekregen, eindelijk! Kan er overigens nix mee! Het blijkt dat er wat fout is gegaan in de centrale met het overschakelen naar adsl, was de hele telefoon uitgevallen. Sinds dinsdag heb ik niet kunnen bellen, internetten of wat dan ook. Ik kpn verschillende keren gebeld, kpn: ja er komt een monteur voor 12 uur, en zo ging het iederen dag, er is helemaal niemand gekomen, tot vandaag. Vandaag heb ik gedreigd een schadeclaim in te dienen, en voila om 19:40 kon ik weer bellen. Volgens die monteur die me belde vanuit de centrale kan ik morgen misschien adsl'en als het hun lukt om het op te lossen morgen. Ik snap nu wel dat er zoveel mensen klachten over kpn hebben, het hing me echt de strot uit, je kunt echt bellen tot je een ons weegt. Nouja, morgen hopelijk adsl (zal wel niet, kpn kennende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu maar hopen dat die boetes geen effect hebben op de uitrol van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Sander-B schreef op 30 december 2002 @ 16:37:
[...]

Met ISDN neem ik aan?
Ik zit nu ook al een maandje zonder splitter en met een E-Tech ADSL modem te internetten (ook ISDN, dr staat nog een how-to ergens in deze thread van mij :)), en de mensen van de KPN konden het maar niet geloven toen ik ze vertelde dat het zonder splitter gewoon allemaal super werkt. Na het 100x nagevraagd te hebben wist de zeer onervaren heldeskmedewerker mij te vertellen dat ik in de toekomst zeker wel problemen ging krijgen met ruis en/of wegvallende verbindingen. Nou, tot nu toe gaat het allemaal super, heb nog nergens last van :)
Nope puur analoog...

Vandaag is m'n Draytek Vigor 2600 aangekomen, dus ik heb die SpeedTouch 510 er uit gehaald en die Draytek eraan gehangen, en ook die werkt perfect zonder splitter. Ik heb nu echter wel een splitter en ik ga hem er voor de zekerheid toch tussen hangen, maar dan moet ik eerst een paar stekkertjes gaan knijpen en dan moet ik de krimptang van m'n werk lenen en ik heb deze week vakantie en anyway... 8)7

Het werkt, het gaat hard en ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

fagao schreef op 29 december 2002 @ 20:28:
[...]

Typisch probleem dat de provider of nog geen subnet op de NRP heeft toegewezen waar jij op aangesloten bent. Of de provider heeft je Radius account nog niet gemaakt.
Weer wat nieuwe termen geleerd... :) Het is dus iets wat XS4all (in mijn geval) moet doen? Of moet KPN nog met de schroevendraaiers het centrale hok in?
jbcyber schreef op 30 december 2002 @ 17:18:
[...]

Ik heb sinds 24-12 adsl.

Mijn snelheid is volgens min router:

ADSL
Downstream Rate 512 kbps (fast)
Tx Packets 355334/0 (good/bad)
Rx Packets 435802/28 (good/bad)

[...]

Dus het klopt niet helemaal wat ptt zegt. Ik neem aan dat het allemaal in januari goed word getrokken of zou ik er nu voor moeten bellen.
Niet zeuren! Jij hebt al ADSL >:) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door klaaz op 31-12-2002 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je provider is xs4all :). KPN is in principe klaar als ze het nrp ding doorgegeven hebben en je op de centrale fysiek aangesloten hebben (en de spullen werken, uiteraard ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 21:49:Ik snap nu wel dat er zoveel mensen klachten over kpn hebben, het hing me echt de strot uit, je kunt echt bellen tot je een ons weegt. Nouja, morgen hopelijk adsl (zal wel niet, kpn kennende)
Dit is echt groot balen - en dit zou niet moeten kunnen want ze kunnen je nooit zo lang zonder telefoon laten zitten. Het is logisch dat je hier ontzettend van baalt! Alleen dat laatste zinnetje had wat mij betreft niet gehoeven.... :) Er zijn ook heel veel mensen bij KPN (zoals JvS?) die ontzettend hun best doen en de klant zo snel mogelijk proberen te helpen - en die ook balen van hun collega's die het soms een beetje te relaxed aanpakken. Daarnaast verwerken ze rond de 10.000 orders per week dus er gaat ook heel veel goed!
Ook belt echt het grootste gedeelte van de bellers met klachten voor niks - vergeten de stekker er in te doen zeg maar. Lullig maar daar lijden de echte klachtenbellers dus wel onder.

En het is uiteraard geen excuus, maar heb je wel eens meubels gekocht of een huis laten (ver)bouwen door een aannemer?
Maarja, ik snap ook wel dat dit forum behalve tech support ook een psychologische functie heeft ;)

En gelukkig nieuwjaar allemaal, ook voor de (goede) KPNers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

Mooi in Maas en Waal krijgen we ook ADSL :) Tenminste in Beneden en Boven Leeuwen
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.