ik
13 sep aangevraagd
16 sep ontvangen
1 november geactiveerd
1 decmber online :-)
13 sep aangevraagd
16 sep ontvangen
1 november geactiveerd
1 decmber online :-)
Verwijderd
Klopt, ik heb dat ook gehad. Stroringsnummer gebeld en toen was het binnen een dag opgelost.Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 11:14:
Alleen maandag even bellen naar de KPN want mijn telefoon doet het niet meer (wel lekker rustig !) Het schijnt meer voor te komen, want het stond ook keihard bij xs4all op de site vermeld.
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Euh, Lichtenvoorde?Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 10:45:
roept u maar
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
Verwijderd
Q4 2002 pstn en isdn open op 13-12-2002
nog niet bekend, voorlopig dus nietVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 11:01:
scandal, HOLTEN????
[ Voor 42% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2002 19:28 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2002 19:26 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 02-12-2002 17:01 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:01:
van mij mogen jullie je vraag sturen naar marco_fingel@hotmail.com
Ik ben bang dat ik gezeik krijg met kpn als ik dit online gooi
[edit]
woerden centrum analoog is open
Verwijderd
1
2
3
4
| 03-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed. |
[ Voor 26% gewijzigd door Sgt_Pepper op 03-12-2002 15:25 ]
Verwijderd
ik heb die lijst hier ff niet bij de hand, maar binnenkort krijg je 'm van me. Maar dan weet jij van nix natuurlijkCutebritney schreef op 02 december 2002 @ 19:31:
[...]
Stuur me maar door, ik post hem wel als ik hem van een 'anonieme bron' gekregen heb
Maar ik zou iedereen verder willen verzoeken om dit per mail met ScanDal af te handelen, want dit is niet iets dat in deze draad thuishoort.
ScanDal, ik heb btw een paar posts van je samengevoegd
"Better ask questions before you shoot"
1
2
3
4
5
6
7
| lijn in |-------| |--------|-----------|huiscentrale| --------------|nt werk|-----------|nt thuis| |-------| |--------|-----------|pc| | | |centrale werk| |
[ Voor 43% gewijzigd door jbcyber op 03-12-2002 15:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Jij hebt Casema Demos zeker? Zo ja: ik weet wat je meemaakt, ik heb Kabelfoon (vergelijkbaar)Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:40:
Ik heb ff de postcode check gedaan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Hier kreeg ik het volgende resulstaat:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1087 meter.
Op 08 november 2002 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Ter Aar (voor Versatel op 28 januari 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd. Als U op de link van een aanbieder klikt wordt er een nieuw venster geopend dat een real-time postcodecheck bij de desbetreffende aanbieder laat zien.
BaByXL bbned MXStream Versatel
Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar
Zo te zien hoef ik geen adsl meer te verwachten dit jaar
Ik hoop dat er snel wat komt in 2003 dan maar, ik zit volgens mij al vanaf 1999 te wachten op snel internet, word wel eens tijd dat er hier normaal internet komt, en niet kutsema waar je nooit boven de 2kb/s komt
Wen er aan, dat is op meer plaatsenkoelkast schreef op 03 december 2002 @ 19:39:
Gelijk _weer_ even gebeld, iemand anders aan de lijn (wist niet dat er ook vrouwen werkten), en die zegt weer dat het pakket deze week komt. Ze bestreed het verhaal van haar collega, een pakket wordt nooit zomaar op het postkantoor gelegd zonder te bezorgen of brief bij afwezigheid.
Nou, misschien moeten ze eens op gelijke hoogte worden gebracht daar, want ze zeggen allemaal iets anders
Verwijderd
Mijn centrale zou ook geschikt moeten zijn op 13 december deze maand, dit gaf de site van xs4all tenminste eerst aan.18-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. De oplevering van ADSL is uitgesteld. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Als de technische check van KPN positief is, betekent het dat de aansluiting mogelijk is. Ruis is er dus niet. Ik zou gewoon even bellen (kan tot 22.00) naar 0800-mxstream, 0800-69787326Spitfire_V5 schreef op 03 december 2002 @ 21:38:
<knipknip>
De dag daarna 30-11 krijgen we een brief van Planet waarin ze zeggen:
"Zoals u onlangs van KPN al vernam, is op uw adres een ADSL-aansluiting te realiseren. En dat de technische check van KPN is positief en dat betekent dat een planet Internet ADSL-abonnement in combinatie met een ADSL-aansluiting van KPN mogelijk is.
KPN stuurt u het pakket binnen vier weken op."
Nu zegt planet dus dat er bij ons ADSL beschikbaar is terwijl we van KPN daar nog geen bevestiging van hebben ontvangen.
Wij wonen best ver vanaf de centrale een heel eind buiten de bebouwde kom, zo ongeveer tot op 3,2 tot 3,4 Kilometer afstand. Bij ons is het dus al een raadsel of er niet te veel ruis op onze lijn zit. Wij willen echt absoluut ADSL omdat we ook al geen kabel hebben.(nee niet alleen niet kabel internet maar ook helemaal GEEN kabel aansluiting)
Denk dat ik morgen maar even KPN ga bellen over de status van onze opdracht en maar hopen op het beste.
[ Voor 16% gewijzigd door koelkast op 03-12-2002 21:42 ]
Schop je pa dan maar is flink blauwGUBO schreef op 03 december 2002 @ 21:52:
Wachten al jaren op ADSL en zal nog wel jaren wachten ook![]()
Me Pa wil geen Chello en om nou zelf €50 in te maand te betalen is teveel
Hem is het wel gelukt zonder splitter.Sander-B schreef op 23 November 2002 @ 15:45:
Foto van hoe het er nu uit ziet:
[afbeelding]
Uitleg:
Kabel A (blauw met wit) = de normale telefoonlijn die uit de grond komt.
Kabel B = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar de NT1 (ISDN).
Kabel C = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar het modem.
Kastje D = De huis-tuin-en-keuken-splitter van de Hubo.
De telefoonlijn ( A ) komt dus binnen in de Hubo-splitter (gewoon een verdeler, split zelf geen signaal ofzo) en vanuit daar gaan er 2 kabels, een naar mn NT1 ( B ), en een naar mn modem ( C ).
Vanuit het modem loopt uiteraard weer een netwerkkabel naar mn computer, was 2 tellen bezig met configgen en KLAAR! Online!
De modem is trouwens een E-tech ADSL modem&router met een 4 poorts switch van 200 euro's.
Verwijderd
Omdat KPN dingen belooft, en omdat elke KPN helpdeskmedewerker weer een ander lulverhaal ophangt...Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:25:
Waarom gaan mensen als ze een brief krijgen waarin staat dat ze ADSL krijgen nog eens bellen om te vragen of het echt zo is?
Precies zo'n verhaal bij mij hier ook. Op Xs4all staat nog steeds:Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 21:35:
[...]
Mijn centrale zou ook geschikt moeten zijn op 13 december deze maand, dit gaf de site van xs4all tenminste eerst aan.
Alleen staat er bij mij vandaag nog niet dat de centrale geschikt is, ik heb ook geen maandelijkse brieven ontvangen van de kpn, alleen een brief van xs4all en kpn in september toen ik me heb aangemeld.
Hoop dat ik in de loop van deze week toch iets te horen krijg anders ga ik ook eens bellen.
Ehrm, je kunt ook gewoon de routeplanner pakken, of op de spike tu-delft site kijken hoorSpitfire_V5 schreef op 03 December 2002 @ 23:30:
Lol.. ben net nog (om 23:30) de route naar de telefooncentrale wezen rijden met de auto. Ik kom uit op 3,3 - 3,4 kilometer.
Dat is nog wel te doen denk ik he voor een 512/128 abonnement?
Verwijderd
Klopt dat je een tijd nix meer verneemt, had ik ook. Pas na de 13e hoor je weer watthegeronimo schreef op 03 december 2002 @ 23:43:
[...]
Precies zo'n verhaal bij mij hier ook. Op Xs4all staat nog steeds:
-----
10-10-2002
Wacht op centrale
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
-----
Sinds de brief van KPN en Xs4all net na aanvragen niks meer vernomen.
Afwachten dus?
ps. Ik woon in Swalmen (hartje midden-limburg)
YuP. USB modem is niet echt geweldig.Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:52:
Ik wou net adsl aanvragen, welk modem moet ik pakke, het ethernet of het usbmodem, zit flink prijsverschil in, maar volgens mij had ik ergens gelezen dat die usb modems brak zijn
Verwijderd
Verrek daar woon ik ookthegeronimo schreef op 03 December 2002 @ 23:43:
[...]
Precies zo'n verhaal bij mij hier ook. Op Xs4all staat nog steeds:
-----
10-10-2002
Wacht op centrale
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
-----
Sinds de brief van KPN en Xs4all net na aanvragen niks meer vernomen.
Afwachten dus?
ps. Ik woon in Swalmen (hartje midden-limburg)
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 00:19 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Waar woon je?DrJamez _schreef_ op 22 november 2002 @ 07:12:
Weet er iemand eigenlijk of er nog een aansluitronde komt ? Want dan is de kans vrij groot dat ik er ook bij zit (3000 aansluitingen, terwijl 4000 min of meer de ondergrans was deze keer)
Verwijderd
Ja, maarcertefied schreef op 03 December 2002 @ 22:10:
[...]
Hem is het wel gelukt zonder splitter.
Volg de aanwijzingen.
[ Voor 26% gewijzigd door johnwoo op 04-12-2002 11:19 ]
Dan zitten we in hetzelfde schuitje....!Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 00:09:
[...]
Verrek daar woon ik ook![]()
Ik ben dus toch niet de enige die adsl heeft besteld in Zwjaeme.
[ Voor 36% gewijzigd door thegeronimo op 04-12-2002 11:25 ]
Ik denk dat de kabel van kpn iets meer hemelsbreed licht dan de weg die er naar toe loopt, dus ga maar uit van een paar 100 meter minder. Ik woon 4,1 (volgens planner) van de centrale af en zal dus wel veel ruis op de lijn hebben. Komt mijn snelheid in gevaar?koelkast schreef op 03 december 2002 @ 23:52:
[...]
Ehrm, je kunt ook gewoon de routeplanner pakken, of op de spike tu-delft site kijken hoor
Maar denk wel dat het kan
[ Voor 42% gewijzigd door Chocovla op 04-12-2002 12:04 ]
"Better ask questions before you shoot"
ah VET, dan kan het hier in Echt ook niet lang meer duren...thegeronimo schreef op 04 December 2002 @ 11:23:
[...]
Dan zitten we in hetzelfde schuitje....!
Want TODAY:
04-12-2002 Bevestigd
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
ps? Wie mag je dan wel wezen?
Verwijderd
Zoals ik al zie in Echt komt 13 december de centrale vrij dat zeiden ze teminste bij HccNet. Ik ben ook aan het wachtenFred_Perry schreef op 04 December 2002 @ 12:38:
[...]
ah VET, dan kan het hier in Echt ook niet lang meer duren...
Verwijderd
Voor mensen die het nog NIET werkend hebben, pak er eens een normaal los telefoonlijntje bij met stekker. Zo moet je hem knijpen.johnwoo schreef op 03 december 2002 @ 21:50:
In mijn ongeduldigheid bij het wachten op het DHZ pakket (dat ik eigenlijk allang had verwacht), heb ik maar even geprobeerd het modem direct op de inkomende lijn aan te sluiten.
Er komen twee aders het huis binnen: blauw en wit. Ik weet alleen niet precies welke twee aders van de RJ11 kabel naar het modem toe gebruikt moeten worden. Ik heb nu de middelste twee gebruikt, volgens dit schema: (blauw links midden, wit rechts midden, met clip naar boven)
[afbeelding]
... maar dat werkt niet, ook niet met de NT1 losgekoppeld. Iemand die het gelukt is over ISDN zonder splitter?
YEAH!!!! Dan zal Heythuysen ook wel zo aan de beurt zijnFred_Perry schreef op 04 December 2002 @ 12:38:
[...]
ah VET, dan kan het hier in Echt ook niet lang meer duren...
Verwijderd
Per wanneer gaat deze snelheidsverhoging in voor nieuwe ADSL klanten?jbcyber schreef op 04 December 2002 @ 19:46:
kan nergens vinden dat als je na 20 december je dhz pakker krijgt dat je dan gelijk de hogere snelheid hebt kan aan mij liggen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Inderdaad ik ben echt scheel aan het worden toch eens naar hans gaan voor een goeie bril.eXistenz schreef op 04 December 2002 @ 19:51:
[...]
Per wanneer gaat deze snelheidsverhoging in voor nieuwe ADSL klanten?
Alle ADSL Basic en ADSL Extra klanten die vanaf 20 december 2002 het doe-het-zelf-pakket krijgen thuisbezorgd, krijgen de ADSL-aansluiting opgeleverd met de hogere downloadsnelheid.
* eXistenz geeft toe dat lezen soms moeilijk en vermoeiend kan zijn ,maar dit staat er toch erg duidelijk hoor
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Ware het niet dat je aansluiting en account waarschijnlijk al op 13 december gereed zijn en jij dan nog moet wachten tot in januari.tazzman schreef op 04 december 2002 @ 20:00:
Ja ja ja!
Ik heb zojuist een brief van KPN gekregen waarin staat dat ik binnen 4 weken mijn DOE-HET-ZELF ADSL pakket zal ontvangen!!![]()
Erhm da's toch positief of niet?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
M.a.w. , je kunt dus ook je modem zonder splitter op je telefoon lijn aansluiten!Tip:
Om de bekabeling in uw huis te controleren kunt u de modem rechtstreeks op het ISRA-punt of de ADSL splitter aansluiten. Gebruik hiervoor het meegeleverde aansluitsnoer.
Hoe wil je dan bellen, tegelijk met internetten?Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:01:
Tsjek this: http://www.kpnadsl.nl/support/ANT_usb_680.html
[...]
M.a.w. , je kunt dus ook je modem zonder splitter op je telefoon lijn aansluiten!
Gewoon met een rj11 kabel je modem wan poort met je telefoonlijn verbinden.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
[ Voor 25% gewijzigd door koelkast op 04-12-2002 23:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door johnwoo op 04-12-2002 23:45 ]
[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 05-12-2002 00:35 ]
Verwijderd
Uncomfortable silence can be so loud...
Verwijderd
Niet, kan nu ook niet met 56k modem. En 's nachts van 9 tot 8 uur 's morgens verwachten mijn ouders geen telefoontjes op de vaste lijn en mij bellen ze maar op mijn mobiel als ze me nodig hebben.thegeronimo schreef op 04 december 2002 @ 23:23:
[...]
Hoe wil je dan bellen, tegelijk met internetten?
Zo'n splitter bestaat uit niets meer dan 2 filters zover ik het snap.
een filter voor het telefoonsignaal dat dus een laagdoorlaatfilter is (filtert ADSL
eruit)
een filter voor het ADSL signaal dat dus een hoogdoorlaatfilter is (filtert telefoonsignaal eruit)
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Verwijderd
Open een dos box en typ:wizzard schreef op 05 december 2002 @ 21:29:
heb ook mijn planet adsl gekregen en manmanman wat heerlijk een pagina die gewoon zichzelf laat zien binnen de minuut
vraagje ik gebruik zo'n ethernet modem/router van planet maar hoe kan ik mijn ping snelheid nu meten ???
wil niet op speedtest
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq