Uitrol ADSL in kleinere plaatsen nog in 2002. Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
ik

13 sep aangevraagd
16 sep ontvangen
1 november geactiveerd
1 decmber online :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 11:14:

Alleen maandag even bellen naar de KPN want mijn telefoon doet het niet meer (wel lekker rustig !) Het schijnt meer voor te komen, want het stond ook keihard bij xs4all op de site vermeld.
Klopt, ik heb dat ook gehad. Stroringsnummer gebeld en toen was het binnen een dag opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Hey, ScanDal, heb je je lijst al bij de hand? :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roept u maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Euh, Lichtenvoorde? :P

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scandal, HOLTEN????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjs schreef op 02 December 2002 @ 10:57:
[...]

Euh, Lichtenvoorde? :P
Q4 2002 pstn en isdn open op 13-12-2002
nog niet bekend, voorlopig dus niet

het is trouwens handig om bij kleine(re) dorpen de gemeente erbij te geven.

[ Voor 42% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2002 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gister ADSL bij de ouders van mijn vriendin aangesloten.. loopt als een trein :) (is btw in Zuidhorn) Ik had het ook gelijk aangevraagd toen bekend werd dat aanvragen in dat gebied mogenlijk was. Afgelopen week hebben ze het DHZ pakketje via de post binnen gekregen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
Beetje ontopic blijven aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Scandal,

Harmelen( gemeente woerden maar wel eigen centrale )?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Scandal, kun je die complete lijst hier niet even neergooien ofzo ?

Want dit is zo'n over-en-weer gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij mogen jullie je vraag sturen naar marco_fingel@hotmail.com
Ik ben bang dat ik gezeik krijg met kpn als ik dit online gooi

[edit]
woerden centrum analoog is open

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2002 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rotzooi zou al binnen moeten zijn. KPN gebeld wisten ook niet waar mijn pakket was :?

Wacht nu bijna al 3 weken op het DHZ pakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

johnwoo

3S-GTE

Hier nog niet, zit nog steeds te wachten op DHZ pakket... Brieven van KPN en XS4ALL zijn allang binnen (van KPN reeds enkele weken geleden, XS4ALL begin vorige week -- centrale is gereed sinds half november).
* johnwoo hoopt dat hij straks bij thuiskomst een DHZ pakket aantreft :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 02-12-2002 17:01 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wanneer is de centrale in Thorn aan de beurt????

:P :P

_/-\o_

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Hier is de centrale ook eindelijk gereed, als sinds 15 november. Vandaag hoorde ik dat er al een paar mensen aangesloten zijn. Ik heb helaas pas tijdens de hcc-dagen adsl aangevraagd van HCCNET, ik heb nog niet een bericht van ze gehad. Iemand idee hoelang het nog gaat duren en zijn er nog meer mensen die meegedaan hebben aan de actie van hccnet?
Je krijgt €175 korting op de eenmalige kosten, dus ook op multi pc modem enz. Ik heb voor de ethernetvariant gekozen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

En de centrale in putte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:01:
van mij mogen jullie je vraag sturen naar marco_fingel@hotmail.com
Ik ben bang dat ik gezeik krijg met kpn als ik dit online gooi

[edit]
woerden centrum analoog is open

Stuur me maar door, ik post hem wel als ik hem van een 'anonieme bron' gekregen heb ;)

Maar ik zou iedereen verder willen verzoeken om dit per mail met ScanDal af te handelen, want dit is niet iets dat in deze draad thuishoort.

ScanDal, ik heb btw een paar posts van je samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig waren ze in mijn 'stad' 3 weken te vroeg :P
Maar nu nog de DHZ pakketjes =x Eigen splitter werkt gelukkig ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, ik heb de KPN maar weer eens gebeld wanneer ze het DHZ pakket verwachten te kunnen bezorgen. De opdracht is de 29e gegeven (afgelopen vrijdag) en het kan 5 werkdagen duren, dus ik heb hem uiterlijk 6 december in huis!
Afwachten dus maar! (vol verwachting klopt ons hart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:15

DDX

My god, wat is dit nou weer voor kul
zitten ze hier allemaal nieuwe huizen te bouwen (Assendelft)
besluit kpn maar apparte centrale daar neer te zetten

en kijk ik net toevallig op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Assendelft-Saendelft aansluiting: <<500
BBned: JA
MxStream: JA

?!?!@?

en dan niet op de 'hoofdcentrale' hier ?
(3000 aansluitingen ofzo)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Ja.. eindelijk is de centrale in ons gehucht, Breukelen, omgebouwd!

code:
1
2
3
4
03-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw
locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting
geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is
een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

De postcode check kpn geeft nu ook beschikbaar aan. Brief KPN geeft Dec 2002 en XS4all vanaf 13 Dec. 2002. De levering is nu vervroegd met 2 dagen naar 2002-12-11

edit:
KPN heeft nu wel eindelijk ook zijn postcode check up to date, geen gekke dingen dus....

[ Voor 26% gewijzigd door Sgt_Pepper op 03-12-2002 15:25 ]

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 02 december 2002 @ 19:31:

[...]

Stuur me maar door, ik post hem wel als ik hem van een 'anonieme bron' gekregen heb ;)

Maar ik zou iedereen verder willen verzoeken om dit per mail met ScanDal af te handelen, want dit is niet iets dat in deze draad thuishoort.

ScanDal, ik heb btw een paar posts van je samengevoegd :)
ik heb die lijst hier ff niet bij de hand, maar binnenkort krijg je 'm van me. Maar dan weet jij van nix natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb nog even een "leuke" aanvulling op m'n verkeerde pakjes verhaal :(

Gisteren heeft m'n vader naar die infolijn voor bestellingen gebeld om te vragen wat nu te doen. (wegens onderhoud/storing waren die in het weekend niet bereikbaar ofzo)

We moeten nu dus wachten op een brief van de KPN met daarin een retourcode die op de doos geplakt moet worden waarna hij teruggestuurd kan worden. Daarna zouden we binnen 3 weken de goede doos moeten krijgen. :|

Mja dat is natuurlijk totaal belachelijk, moet je nog 3 weken wachten op de goede spullen, omdat ze een fout maken! :r service.

Dus mijn vader pissig op die kerel, verteld dat hij dat niet kan accepteren, en dat hij maar moest vertellen waar die dozen vandaan komen, dan ging hij de foutieve doos wel zelf brengen en de goede ophalen. Maar nee die informatie had hij niet en kon hij echt niet geven en het telefoonnummer wist hij ook niet. :( kwatsch :r

Vandaag heeft m'n pa wat meer tijd dus die gaat dat nu verder uitzoeken. Ik houd jullie op de hoogte.

Verder niemand met een verkeerd pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal geen pakket. De mijne zijn ze kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17
NOu niet zozeer het pakket mijn oom kreeg de verkeerde modem, verder kreeg een vriend van me ipv 1, 2 pakketten met hetzelfde adres erop (altijd handig zo'n reserve modem vooral toen zijn voeding het had begeven) . Ondertussen wacht ik al sinds 14 november op mijn pakket, het begint er op te lijken dat KPN toch nog probeert die 4 weken te halen....

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Laatst online: 24-09 15:38
gister gebeld met hoe het nu allemaal zat. Bij ons (Echt Midden-Limburg) gaat de centrale 13 december open. En dan gaan ze verder met je aanvraag.

Ik heb al in september aangevraagd en hoop dat ze het met een of andere voorrangregeling doen. Want het duur 16 werkdagen zeiden ze gister voordat alles rond is. Vind in nogal lang en dan is het de vraag nog of ze het kunnen waarmaken.

O ja een vraagje. Wij hebben thuis twee isdn aansluitingen eentje voor thuis en een voor mijn pa zijn werk. We hebben dus ook 2 nt1 kastjes.

Dit is dus de situatie

code:
1
2
3
4
5
6
7
lijn in
              |-------|           |--------|-----------|huiscentrale|
--------------|nt werk|-----------|nt thuis|
              |-------|           |--------|-----------|pc|
                    |
                    |
          |centrale werk|

Waar moet ik nu precies mijn splitter plaatsen ik heb al verschillende verhalen gehoord maar weet niet hoe het nu moet.

[ Voor 43% gewijzigd door jbcyber op 03-12-2002 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*piep* *piep*

Heb net KPN opgebeld of het mogelijk is om isdn te houden tot januari en dan op analoog laten zetten en nu alvast aanvragen voor een analoge lijn.

Maar dat kon dus niet wat jullie ook al melden alleen het omzetten naar een analoge lijn is verder geen probleem alleen moet ik dan w88 totdat ik een factuur heb ontvangen waar het opstaat dat ze van een analoge lijn uitgaan 8)7

Dit duurt zowieso tot januari en dan kan ik het pas aanvragen wat een maand zal duren zei die gozer :'(

Is het niet mogeljik om eerst op ISDN aan te melden en na 2 maanden ofzo het hele zooitje in 1x over te laten zetten naar analoog ? ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat zou kunnen, maar dan heb je dat je een andere modem/router nodig hebt.
analoog en isdn modem/router is nl niet hetzelfde.

Dus zelfs in het geval dat het in een keer kan, ben je 2x zoveel geld kwijt, ervan uitgaand dat je de oude ISDN modem/router niet verkoopt.

* Vae Victis heeft gewoon ISDN gehouden. kon geen maand meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat is isdn morgen opzeg, we krijgen in januari de rekening en zou het daar al op moeten staan? want dan zou ik mij in januari aanmelden en als ik zie dat sommige van jullie al binnen 5 dagen het dhz pakket binnen hebben dan duurt het dus geen maand.
Of zie ik dit verkeerd?

/me Vind het dan zonde om ISDN te houden maar kan ook niet zo lang w88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff de postcode check gedaan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Hier kreeg ik het volgende resulstaat:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1087 meter.

Op 08 november 2002 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Ter Aar (voor Versatel op 28 januari 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd. Als U op de link van een aanbieder klikt wordt er een nieuw venster geopend dat een real-time postcodecheck bij de desbetreffende aanbieder laat zien.

BaByXL bbned MXStream Versatel
Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar

Zo te zien hoef ik geen adsl meer te verwachten dit jaar :(
Ik hoop dat er snel wat komt in 2003 dan maar, ik zit volgens mij al vanaf 1999 te wachten op snel internet, word wel eens tijd dat er hier normaal internet komt, en niet kutsema waar je nooit boven de 2kb/s komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

je moet ook geen postcode tjek doen op die site...die wordt al lang niet meer geupdate en werkt niet goed...

je moet checken bij de bron
www.kpnadsl.nl
www.bbned.nl
enz enz

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb bij BaByXL bbned MXStream Versatel allemaal ff de postcode check op hun eigen zite uitgevoerd, maar er is weer niks, er staat niet eens dat ze van plan zijn hier nog adsl te komen aanleggen, ik heb het gevoel dat het nog wel een jaartje kan duren voordat we hier met internet zitten dat normale snelheden heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:40:
Ik heb ff de postcode check gedaan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Hier kreeg ik het volgende resulstaat:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1087 meter.

Op 08 november 2002 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Ter Aar (voor Versatel op 28 januari 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd. Als U op de link van een aanbieder klikt wordt er een nieuw venster geopend dat een real-time postcodecheck bij de desbetreffende aanbieder laat zien.

BaByXL bbned MXStream Versatel
Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar Niet beschikbaar

Zo te zien hoef ik geen adsl meer te verwachten dit jaar :(
Ik hoop dat er snel wat komt in 2003 dan maar, ik zit volgens mij al vanaf 1999 te wachten op snel internet, word wel eens tijd dat er hier normaal internet komt, en niet kutsema waar je nooit boven de 2kb/s komt :(
Jij hebt Casema Demos zeker? Zo ja: ik weet wat je meemaakt, ik heb Kabelfoon (vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
03-12-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSS.
THANK YOU, THANK YOU KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Blijft lachen met de KPN (of niet dus):

Zonet weer even gebeld, was benieuwd wat ze deze keer weer te zeggen hadden. Blijkt dus dat het pakket de 29e verstuurd is, ik heb er echter nog geen. Gisteren vertelden ze me dat er op de 29e opdracht was gegeven tot versturen.
De man aan de telefoon zei dat ik dan morgen maar even op het postkantoor moest kijken, want het kan zijn dat 'ie daar gewoon ligt, zonder dat ik een briefje heb gehad o.i.d. Vaag verhaal, maar het schijnt vaker voor te komen volgens die man :? Heeft iemand dat hier ook gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gelijk _weer_ even gebeld, iemand anders aan de lijn (wist niet dat er ook vrouwen werkten :) ), en die zegt weer dat het pakket deze week komt. Ze bestreed het verhaal van haar collega, een pakket wordt nooit zomaar op het postkantoor gelegd zonder te bezorgen of brief bij afwezigheid.

Nou, misschien moeten ze eens op gelijke hoogte worden gebracht daar, want ze zeggen allemaal iets anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
koelkast schreef op 03 december 2002 @ 19:39:
Gelijk _weer_ even gebeld, iemand anders aan de lijn (wist niet dat er ook vrouwen werkten :) ), en die zegt weer dat het pakket deze week komt. Ze bestreed het verhaal van haar collega, een pakket wordt nooit zomaar op het postkantoor gelegd zonder te bezorgen of brief bij afwezigheid.

Nou, misschien moeten ze eens op gelijke hoogte worden gebracht daar, want ze zeggen allemaal iets anders :(
Wen er aan, dat is op meer plaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. De oplevering van ADSL is uitgesteld. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
Mijn centrale zou ook geschikt moeten zijn op 13 december deze maand, dit gaf de site van xs4all tenminste eerst aan.

Alleen staat er bij mij vandaag nog niet dat de centrale geschikt is, ik heb ook geen maandelijkse brieven ontvangen van de kpn, alleen een brief van xs4all en kpn in september toen ik me heb aangemeld.

Hoop dat ik in de loop van deze week toch iets te horen krijg anders ga ik ook eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
We hebben ons bij Planet aangemeld voor ADSL 512/128.

hmzz, maar wat moet ik hiervan denken????

29-11 kregen we een brief binnen van KPN dat ze van Planet de opdracht hadden ontvangen om onze telefoonlijn gereed te gaan moeten maken. En zeggen ze dat onze opdracht in behandeling genomen wordt zodra er voor ons Mxstream capaciteit beschikbaar is in de telefooncentrale in ons dorp. Ze zeggen dat onze opdracht gepland staat in de maand december 2002.

De dag daarna 30-11 krijgen we een brief van Planet waarin ze zeggen:

"Zoals u onlangs van KPN al vernam, is op uw adres een ADSL-aansluiting te realiseren. En dat de technische check van KPN is positief en dat betekent dat een planet Internet ADSL-abonnement in combinatie met een ADSL-aansluiting van KPN mogelijk is.
KPN stuurt u het pakket binnen vier weken op."

Nu zegt planet dus dat er bij ons ADSL beschikbaar is terwijl we van KPN daar nog geen bevestiging van hebben ontvangen.

Wij wonen best ver vanaf de centrale een heel eind buiten de bebouwde kom, zo ongeveer tot op 3,2 tot 3,4 Kilometer afstand. Bij ons is het dus al een raadsel of er niet te veel ruis op onze lijn zit. Wij willen echt absoluut ADSL omdat we ook al geen kabel hebben.(nee niet alleen niet kabel internet maar ook helemaal GEEN kabel aansluiting)

Denk dat ik morgen maar even KPN ga bellen over de status van onze opdracht en maar hopen op het beste. :(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Spitfire_V5 schreef op 03 december 2002 @ 21:38:
<knipknip>
De dag daarna 30-11 krijgen we een brief van Planet waarin ze zeggen:

"Zoals u onlangs van KPN al vernam, is op uw adres een ADSL-aansluiting te realiseren. En dat de technische check van KPN is positief en dat betekent dat een planet Internet ADSL-abonnement in combinatie met een ADSL-aansluiting van KPN mogelijk is.
KPN stuurt u het pakket binnen vier weken op."

Nu zegt planet dus dat er bij ons ADSL beschikbaar is terwijl we van KPN daar nog geen bevestiging van hebben ontvangen.

Wij wonen best ver vanaf de centrale een heel eind buiten de bebouwde kom, zo ongeveer tot op 3,2 tot 3,4 Kilometer afstand. Bij ons is het dus al een raadsel of er niet te veel ruis op onze lijn zit. Wij willen echt absoluut ADSL omdat we ook al geen kabel hebben.(nee niet alleen niet kabel internet maar ook helemaal GEEN kabel aansluiting)

Denk dat ik morgen maar even KPN ga bellen over de status van onze opdracht en maar hopen op het beste. :(
Als de technische check van KPN positief is, betekent het dat de aansluiting mogelijk is. Ruis is er dus niet. Ik zou gewoon even bellen (kan tot 22.00) naar 0800-mxstream, 0800-69787326

[ Voor 16% gewijzigd door koelkast op 03-12-2002 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

In mijn ongeduldigheid bij het wachten op het DHZ pakket (dat ik eigenlijk allang had verwacht), heb ik maar even geprobeerd het modem direct op de inkomende lijn aan te sluiten.
Er komen twee aders het huis binnen: blauw en wit. Ik weet alleen niet precies welke twee aders van de RJ11 kabel naar het modem toe gebruikt moeten worden. Ik heb nu de middelste twee gebruikt, volgens dit schema: (blauw links midden, wit rechts midden, met clip naar boven)
Afbeeldingslocatie: http://lunenburg.xs4all.nl/zooi/bla.gif
... maar dat werkt niet, ook niet met de NT1 losgekoppeld. Iemand die het gelukt is over ISDN zonder splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Wachten al jaren op ADSL en zal nog wel jaren wachten ook :( :(
Me Pa wil geen Chello en om nou zelf €50 in te maand te betalen is teveel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
GUBO schreef op 03 december 2002 @ 21:52:
Wachten al jaren op ADSL en zal nog wel jaren wachten ook :( :(
Me Pa wil geen Chello en om nou zelf €50 in te maand te betalen is teveel :(
Schop je pa dan maar is flink blauw })

Heb je 2 of 4 kabeltjes nodig voor ADSL + anaaloog bellen? :?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Sander-B schreef op 23 November 2002 @ 15:45:
Foto van hoe het er nu uit ziet:
[afbeelding]

Uitleg:

Kabel A (blauw met wit) = de normale telefoonlijn die uit de grond komt.
Kabel B = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar de NT1 (ISDN).
Kabel C = De kabel van mijn huis-tuin-en-keuken-splitter naar het modem.
Kastje D = De huis-tuin-en-keuken-splitter van de Hubo.

De telefoonlijn ( A ) komt dus binnen in de Hubo-splitter (gewoon een verdeler, split zelf geen signaal ofzo) en vanuit daar gaan er 2 kabels, een naar mn NT1 ( B ), en een naar mn modem ( C ).
Vanuit het modem loopt uiteraard weer een netwerkkabel naar mn computer, was 2 tellen bezig met configgen en KLAAR! Online!

De modem is trouwens een E-tech ADSL modem&router met een 4 poorts switch van 200 euro's.
Hem is het wel gelukt zonder splitter.
Volg de aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gaan mensen als ze een brief krijgen waarin staat dat ze ADSL krijgen nog eens bellen om te vragen of het echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:25:
Waarom gaan mensen als ze een brief krijgen waarin staat dat ze ADSL krijgen nog eens bellen om te vragen of het echt zo is?
Omdat KPN dingen belooft, en omdat elke KPN helpdeskmedewerker weer een ander lulverhaal ophangt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Lol.. ben net nog (om 23:30) de route naar de telefooncentrale wezen rijden met de auto. Ik kom uit op 3,3 - 3,4 kilometer.

Dat is nog wel te doen denk ik he voor een 512/128 abonnement?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 21:35:
[...]

Mijn centrale zou ook geschikt moeten zijn op 13 december deze maand, dit gaf de site van xs4all tenminste eerst aan.

Alleen staat er bij mij vandaag nog niet dat de centrale geschikt is, ik heb ook geen maandelijkse brieven ontvangen van de kpn, alleen een brief van xs4all en kpn in september toen ik me heb aangemeld.

Hoop dat ik in de loop van deze week toch iets te horen krijg anders ga ik ook eens bellen.
Precies zo'n verhaal bij mij hier ook. Op Xs4all staat nog steeds:
-----
10-10-2002
Wacht op centrale
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
-----
Sinds de brief van KPN en Xs4all net na aanvragen niks meer vernomen.
Afwachten dus?

ps. Ik woon in Swalmen (hartje midden-limburg)

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Spitfire_V5 schreef op 03 December 2002 @ 23:30:
Lol.. ben net nog (om 23:30) de route naar de telefooncentrale wezen rijden met de auto. Ik kom uit op 3,3 - 3,4 kilometer.

Dat is nog wel te doen denk ik he voor een 512/128 abonnement?
Ehrm, je kunt ook gewoon de routeplanner pakken, of op de spike tu-delft site kijken hoor :)

Maar denk wel dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net adsl aanvragen, welk modem moet ik pakke, het ethernet of het usbmodem, zit flink prijsverschil in, maar volgens mij had ik ergens gelezen dat die usb modems brak zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
thegeronimo schreef op 03 december 2002 @ 23:43:
[...]

-----
10-10-2002
Wacht op centrale
Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
-----
Afwachten dus?

Klopt dat je een tijd nix meer verneemt, had ik ook. Pas na de 13e hoor je weer wat :) Afwachten dus... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:52:
Ik wou net adsl aanvragen, welk modem moet ik pakke, het ethernet of het usbmodem, zit flink prijsverschil in, maar volgens mij had ik ergens gelezen dat die usb modems brak zijn
YuP. USB modem is niet echt geweldig.
Ethernetmodem kan met behulp van een router/switch/hub door meer PC's gebruikt worden.
USB is altijd PC gebonden.

Maar zie de faq us over zo'n vragen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 03 December 2002 @ 23:43:
[...]

-----
10-10-2002
Wacht op centrale
-----
Afwachten dus?

Verrek daar woon ik ook :D

Ik ben dus toch niet de enige die adsl heeft besteld in Zwjaeme.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 00:19 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez _schreef_ op 22 november 2002 @ 07:12:
Weet er iemand eigenlijk of er nog een aansluitronde komt ? Want dan is de kans vrij groot dat ik er ook bij zit (3000 aansluitingen, terwijl 4000 min of meer de ondergrans was deze keer)
Waar woon je?

doe eens de postcode check op http://www.adsl.nl
Hier vind je overigens nog meer info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planning ADSL-dekking KPN

Woensdag 20 November 2002 - 09:19

KPN heeft de voorlopige planning voor de uitrol van ADSL uitgebreid tot een totaal aantal van 523 wijkcentrales die begin 2003 geschikt moeten zijn. De komende maanden worden onder meer de volgende plaatsen opgeleverd:

Arnhem-Rijkerswoerd
Almere-Buiten Oost
Ter Apel
Appingedam-Centrum
Appingedam-Delfzijl
Amsterdam-Badhoevedorp
Assen-Luchiesland
Aalten-Centrum
Asten
Amstenrade
Axel
Budel
Bedum-Centrum
Bennebroek
Bergeyk
Beuningen
Bergen Nh
Bergum
Beek en Donk
Breukelen
Bladel
Beilen-Centrum
Brielle
Bemmel
Brummen
Bennekom
Born
Bunnik
Den Burg-Centrum
Bovenkarspel
Bolsward-Centrum
Coevorden-Centrum
Damwoude
Doesburg
Didam
Dedemsvaart-Centrum
Dokkum-Centrum
Deurne-Centrum
Denekamp
Drunen
Dieren-Centrum
Druten-Centrum
Elburg-Centrum
Eibergen
Eerbeek
Emmer Compascuum
Eelde
Eersel-Centrum
Eindhoven Coevering
Enkhuizen-Centrum
Elst Gld
Ermelo
Emmen-Rietlanden
Epe-Centrum
Europoort-Rozenburg
Enschede-Glanerbrug
Echt
Franeker-Centrum
s-Gravendeel
Geldermalsen
Groenlo-Centrum
Gemert
Groningen-Haren Gn
Gendt
Goor-Centrum
Gorredijk
Grave-Centrum
Heesch
Hardenberg
Hardinxveld-Giessendam
Den Helder-Julianadorp
Den Helder-De Schooten
Heeze
Hengelo Ov-Hasseler Es
Hoogezand-Centrum
Hoogezand-Kropswolde
Heythuysen
Hoek van Holland
Harlingen
Haelen
Hulst Zld-Centrum
Helmond-Rijpelberg
Helden Panningen
Hoogerheide
s-Heerenberg
Heerde
Heerlen-Brunssum
Heerlen-Meezenbroek
Heerlen-Nuth
Heerlen-Simpelveld
Heerlen-Voerendaal
Horst
Halsteren
Hattem-Centrum
Houten-Schonauwen
Hoevelaken
Joure-Centrum
Kaatsheuvel
Koudekerk aan den Rijn
Lochem-Centrum
Leerdam
Leek-Centrum
Lelystad-Zuid
Landsmeer
Lemmer
Loosdrecht
Lichtenvoorde
Lunteren
Made
Maasbracht
Medemblik
Middelharnis-Centrum
St. Michielsgestel
Monnickendam
Moordrecht
Mierlo
Maastricht-Heer
Maastricht-Kruisberg
Neede-Centrum
Nootdorp
Nederweert-Centrum
Nieuwkoop
Nuland
Nieuw Lekkerland
Nunspeet
Noord-Scharwoude-Centrum
Oudewater
Oudenbosch
St. Odiliënberg
Ouderkerk aan de Amstel
Oude Pekela-Centrum
St. Oedenrode
Ommen-Centrum
Oirschot
Oisterwijk
Oosterwolde Fr-Centrum
Oostzaan
Puttershoek
Putten Gld
Roelofarendsveen
Reeuwijk
Rheden
Rhenen
Rijen
Renkum
Roden-Centrum
Reuver
Steenbergen-Centrum
Schijndel
Schagen-Centrum
Surhuisterveen
Strijen
Swalmen
Someren
Schinnen
Son
Sittard-Beek
Sittard-Stein
Susteren
Steenwijk-Centrum
Tilburg-Enschot
Terborg-Centrum
Tilburg-Goirle
Thorn
Twello
Uitgeest
Urk
Vaals
Valkenburg Lb-Centrum
Vlijmen
Voorthuizen
Vroomshoop-Centrum
Vlissingen-Lammerenburg
Vaassen
Vlissingen-Stenenbeer
Vleuten
Veenwouden-Centrum
Vriezenveen
Wijk bij Duurstede
Woudenberg
Woudrichem
Wierden
Werkendam
St. Willebrord
Wormer
Westervoort
Wolvega-Centrum
Wezep
Zaltbommel-Centrum
Zuidhorn-Centrum
Zuidlaren
Zwanenburg
Zundert
Zutphen-Zuid
Zierikzee-Centrum
Zevenbergen-Centrum
Zandvoort
Zeewolde-Centrum
Zwaagwesteinde

Planning 2002
Boxmeer
Dinxperlo
Deventer-Colmschate
Egmond
Groesbeek
Gennep
Heerenveen-Oudeschoot
Klazienaveen-Centrum
Losser
Mill-Centrum
Numansdorp
Schoonhoven
Stiens
Ulft
Warmenhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Mijn dorp zit daar tussen. HOI HOI HOI!! :9 :*) Oirschot

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

certefied schreef op 03 December 2002 @ 22:10:
[...]

Hem is het wel gelukt zonder splitter.
Volg de aanwijzingen.
Ja, maar :P
Ik wil graag weten welke aders van de kabel naar het modem (zijn kabel C dus) gebruikt moeten worden op de blauwe en witte ISDN aders. Ik heb het verder exact hetzelfde gedaan als hij. Ik moet er misschien wel bijzeggen dat de kabel van de meterkast (mijn gefabriekte splitter dus) naar het modem ongeveer 10 meter lang is. En valt er ook nog te bellen als je zo'n setup maakt?

Ik heb trouwens als 'splitter' dat kleine stekkerdoosje uit de DHZ kit (van n ander adres waar ik dat niet nodig had) gebruikt; de ISDN draadjes heb ik samen met een kabeltje naar de NT1 vastgeschroefd, de kabel naar het modem gaat in de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Bleh, KPN maar weer gebeld (doe dat net zo lang tot ze er ziek van worden), en nu blijkt dat er vertraging is ontstaan in het verzendproces. Nu kan ik pas rekenen op volgende week vrijdag :(

Klote-KPN weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Laatst online: 18:40
Ik heb gister de brief van XS4All gehad (incl. de handleiding voor n00bs). Nu nog mijn DHZ-pakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Woohoo :D
Nevermind die do-it-yourself splitter vraag van mij van daarnet :D
Ik kreeg net te horen dat het DHZ pakketje thuis is bezorgd *D
* johnwoo gaat maar ns proberen te regelen dat ie enkele uurtjes eerder weg kan vanmiddag :P

edit:
... Dank u Sinterklaasje :D
(ook al is het nog geen 5 december)

[ Voor 26% gewijzigd door johnwoo op 04-12-2002 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Jeej en weer een update over het verkeerde-pakjes verhaal: Binnen een week moet het geregeld zijn, according to kpn...ik hoop het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 00:09:
[...]

Verrek daar woon ik ook :D

Ik ben dus toch niet de enige die adsl heeft besteld in Zwjaeme.
Dan zitten we in hetzelfde schuitje....!
Want TODAY:

04-12-2002 Bevestigd
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

ps? Wie mag je dan wel wezen?

[ Voor 36% gewijzigd door thegeronimo op 04-12-2002 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
koelkast schreef op 03 december 2002 @ 23:52:
[...]

Ehrm, je kunt ook gewoon de routeplanner pakken, of op de spike tu-delft site kijken hoor :)

Maar denk wel dat het kan :)
Ik denk dat de kabel van kpn iets meer hemelsbreed licht dan de weg die er naar toe loopt, dus ga maar uit van een paar 100 meter minder. Ik woon 4,1 (volgens planner) van de centrale af en zal dus wel veel ruis op de lijn hebben. Komt mijn snelheid in gevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17
Pfff opluchting aan deze kant KPN heeft het pakket ook bij mij thuisbezorgd en naar ik begrepen heb klopt dit pakket wel (isdn modem en isdn splitter ;) ) Het schijnt trouwens dat de uitlevering van de pakketten op dit moment een janboel is. Volgens de helpdesk ging het om tientallen verkeerd bezorgde pakketten....

Status technisch gereed op 14 november.

[ Voor 42% gewijzigd door Chocovla op 04-12-2002 12:04 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
Wanneer had je status technisch gereed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 01-10 11:03
thegeronimo schreef op 04 December 2002 @ 11:23:
[...]

Dan zitten we in hetzelfde schuitje....!
Want TODAY:

04-12-2002 Bevestigd
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

ps? Wie mag je dan wel wezen?
ah VET, dan kan het hier in Echt ook niet lang meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is het 48 uur verder. Niks gehoord heb net zelf maar gebeld. Krijg je een arrogante trut aan de lijn dat ik maar meer geduld moet hebben. Vraag ik netjes of ze me wil doroverbinden naar de afdeling logistiek om daar eens te informeren hoe het zit met mijn bestelling. "Ja dat kan ik niet doen" en heb maar geduld bel aan het eind van de week nog maar eens als het er nog niet is. Mooi niet dus. Bommetje hangt morgen weer aan de telefoon als er niks is.

Heeft iemand misschien een rechtstreeks telefoon nummer naar afdeling logistiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Fred_Perry schreef op 04 December 2002 @ 12:38:
[...]

Zoals ik al zie in Echt komt 13 december de centrale vrij dat zeiden ze teminste bij HccNet. Ik ben ook aan het wachten :).

Dan maar hopebn dat de rest een beetje snel komt is ook wel makkelijk.

Heeft iemand trouwens een antwoord op waar ik mijn splitter moet zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien een telefoonnummer of mail adres van iemand die bij de afdeling logistiek van KPN werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09
johnwoo schreef op 03 december 2002 @ 21:50:
In mijn ongeduldigheid bij het wachten op het DHZ pakket (dat ik eigenlijk allang had verwacht), heb ik maar even geprobeerd het modem direct op de inkomende lijn aan te sluiten.
Er komen twee aders het huis binnen: blauw en wit. Ik weet alleen niet precies welke twee aders van de RJ11 kabel naar het modem toe gebruikt moeten worden. Ik heb nu de middelste twee gebruikt, volgens dit schema: (blauw links midden, wit rechts midden, met clip naar boven)
[afbeelding]
... maar dat werkt niet, ook niet met de NT1 losgekoppeld. Iemand die het gelukt is over ISDN zonder splitter?
Voor mensen die het nog NIET werkend hebben, pak er eens een normaal los telefoonlijntje bij met stekker. Zo moet je hem knijpen.
BTW, Rood is hetzelfde als wit, en blauw is hetzelfde als zwart.

De modem komt dus altijd VOOR de NT1 te hangen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:51

Sebje

Makelaartje

Fred_Perry schreef op 04 December 2002 @ 12:38:
[...]

YEAH!!!! Dan zal Heythuysen ook wel zo aan de beurt zijn :P :P :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de KPN site staat nu ook wat informatie over de snelheidsverhoging (download)

Alle mensen die na 20 december het DHZ pakket krijgen krijgen al standaard de hogere download limiet.

De al bestaande klanten krijgen in de loop van januari/februari de verhoging.

http://www.kpnadsl.nl/cgi...esf/fyat1hyb?key=gbff0i2g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
kan nergens vinden dat als je na 20 december je dhz pakker krijgt dat je dan gelijk de hogere snelheid hebt kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
jbcyber schreef op 04 December 2002 @ 19:46:
kan nergens vinden dat als je na 20 december je dhz pakker krijgt dat je dan gelijk de hogere snelheid hebt kan aan mij liggen.
Per wanneer gaat deze snelheidsverhoging in voor nieuwe ADSL klanten?

Alle ADSL Basic en ADSL Extra klanten die vanaf 20 december 2002 het doe-het-zelf-pakket krijgen thuisbezorgd, krijgen de ADSL-aansluiting opgeleverd met de hogere downloadsnelheid.

* eXistenz geeft toe dat lezen soms moeilijk en vermoeiend kan zijn ,maar dit staat er toch erg duidelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ja ja ja!

Ik heb zojuist een brief van KPN gekregen waarin staat dat ik binnen 4 weken mijn DOE-HET-ZELF ADSL pakket zal ontvangen!! :) :)

Erhm da's toch positief of niet?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
eXistenz schreef op 04 December 2002 @ 19:51:
[...]

Per wanneer gaat deze snelheidsverhoging in voor nieuwe ADSL klanten?

Alle ADSL Basic en ADSL Extra klanten die vanaf 20 december 2002 het doe-het-zelf-pakket krijgen thuisbezorgd, krijgen de ADSL-aansluiting opgeleverd met de hogere downloadsnelheid.

* eXistenz geeft toe dat lezen soms moeilijk en vermoeiend kan zijn ,maar dit staat er toch erg duidelijk hoor :)
Inderdaad ik ben echt scheel aan het worden toch eens naar hans gaan voor een goeie bril.

Of verder kijken dan je neus lang is. Heb er spijt van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Kijk nou, ik kom ook nog es uit de "Postcode check" dat ik ADSL zou kunnen bestellen. Gaaf hoor.... :) Naar jaren van "sorry niet beschikbaar!". :D :D :D

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPR
  • Laatst online: 18-06-2024

JPR

Weet iemand hoe het zit met de uitrol van BBned ?

Ik wil het liefst ADSL van BBned. KNP zegt dat met een
dekking heeft van 75%, en BBNed zegt naar 85% dekking
te gaan.

Zou dus alles van KNP + nog wat extra dorpen moeten
zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 22:10
KPN heeft begin volgend jaar een dekking van 85% (dus geen 75%), het lijkt me een beetje onzin wat BBNed zegt. Volgens de huidige planning zijn er begin volgend jaar veel meer centrales waar KPN beschikbaar is dan waar BBNed beschikbaar is. Vanwege de iets grotere afstand tot de centrale waarbij BBNed nog levert is de beschikbaarheid van BBNed bij hetzelfde aantal centrales wel iets groter maar dat verschil komt niet in de buurt bij het verschil vanwege het veel grotere aantal centrales waar KPN beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 04 december 2002 @ 20:00:
Ja ja ja!

Ik heb zojuist een brief van KPN gekregen waarin staat dat ik binnen 4 weken mijn DOE-HET-ZELF ADSL pakket zal ontvangen!! :) :)

Erhm da's toch positief of niet?
Ware het niet dat je aansluiting en account waarschijnlijk al op 13 december gereed zijn en jij dan nog moet wachten tot in januari.

Omdat ik mijn modem/router/switch ineen apparaat elders ga kopen zit ik dus te wachten op een rj11 kabeltje en een splitter. Ik denk dus dat ik dit maar elders ff koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
JIPPPIEEEE...

Nee, ik heb nog geen dhz pakket, maar er staat nu bij de postcodecheck dat het beschikbaar is : _/-\o_

Direct mailtje gestuurd naar Tiscali hoe lang het ongeveer dan nog gaat duren voordat zij ermee klaar zijn....

Flipke moet nog een paar weken wachten ( :'( ), maar dat kan er nog wel bij na die 4 jaar wachten....

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjek this: http://www.kpnadsl.nl/support/ANT_usb_680.html
Tip:
Om de bekabeling in uw huis te controleren kunt u de modem rechtstreeks op het ISRA-punt of de ADSL splitter aansluiten. Gebruik hiervoor het meegeleverde aansluitsnoer.
M.a.w. , je kunt dus ook je modem zonder splitter op je telefoon lijn aansluiten! 8)

Gewoon met een rj11 kabel je modem wan poort met je telefoonlijn verbinden.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:01:
Tsjek this: http://www.kpnadsl.nl/support/ANT_usb_680.html

[...]

M.a.w. , je kunt dus ook je modem zonder splitter op je telefoon lijn aansluiten! 8)

Gewoon met een rj11 kabel je modem wan poort met je telefoonlijn verbinden.

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Hoe wil je dan bellen, tegelijk met internetten?

Zo'n splitter bestaat uit niets meer dan 2 filters zover ik het snap.
een filter voor het telefoonsignaal dat dus een laagdoorlaatfilter is (filtert ADSL
eruit)
een filter voor het ADSL signaal dat dus een hoogdoorlaatfilter is (filtert telefoonsignaal eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Yahoo! Kom ik vanavond thuis, ligt daar het DHZ pakket. Valt weer reuze mee! Alles werkt perfect :)

Bedankt KPN !!

Ik zal morgen even de helpdesk bellen, dat ze er geen zak van snappen :)

[ Voor 25% gewijzigd door koelkast op 04-12-2002 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
Hey, bij mij ook een pakketje. Helaas werkt het niet naar behoren :( kan namelijk geen verbinding maken. Het lampje met het @ knippert oranje en gaat dan uit als ik hem op wandcontactdoos aansluit. Als ik hem helemaal in de meterkast aansluit (liever niet), dan brandt ie continu op oranje en heel soms groen. Ik neem aan dat dit continu groen moet zijn voor een goed resultaat? Kan ik hier iets tussenplaatsen (signaalversterker) zodat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

grmbl... :(
DHZ pakketje is vandaag gekomen, ik alles netjes aansluiten, maar werken: ho maar :(
Alles al geprobeerd, maar zelfs met modem direct op ISRA punt werkt het niet :(
Dat wordt morgen toch maar een monteur bellen, al betwijfel ik dat het probleem hier thuis ligt; de bekabeling en aansluitingen heb ik goed gedaan... Ik ben bang dat de KPN ergens een stekkertje is vergeten in de centrale ofzo :o

[ Voor 3% gewijzigd door johnwoo op 04-12-2002 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
hey, johnwoo wat werkt er niet dan? Ook een oranje lampje dat knippert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ik heb voorlopig een getweakte Alcatel van een vriend... daarvan blijft het Linesync lampje maar knipperen. Een telnet sessie leert dat ie geen respons krijgt op z'n PPP 'reqsend'. Hetzelfde modem heeft het perfect gedaan een paar kilometer hiervandaan, met dezelfde instellingen (behalve user/pass dan). De kabels heb ik imho ook goed gelegd; ISDN werkt ook prima met de splitter ertussen (anders zou ik nu niet kunnen posten :P ), dus ik kan haast niet anders dan vermoeden dat de fout bij KPN ligt...

[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 05-12-2002 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Emmercompascuum (Bij Emmen) is ADSL nu zo'n kleine week aangesloten. En ik moet zeggen heb nog totaal geen problemen gehad. En het is echt een vet verschil met ISDN.
:P !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09
Hier ook 0,0 problemen met XS4ALL Fast ADSL, netjes altijd ping 11~16ms naar Nederlandse servers, download van 105kb/s, en servers die het altijd en supersnel doen :)
Het DHZ-pakket is inmiddels ook aangekomen (ik heb het aangesloten zonder splitter en met en eigen modem zoals je een aantal pagina's terug hebt kunnen lezen), maar die heb ik gewoon aan de deur geweigerd en is nu weer terug bij de KPN als het goed is.
Het vreemde is dat KPN er heilig van was overtuigd dat ik problemen ging krijgen zonder splitter (ISDN), maar tot op heden werkt alles nog prima (totaal geen ruis op de lijn ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
Weet iemand of je met een signaalversterker de storing op de lijn kunt opheffen? Heeft iemand dit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 14:38
Nee, het woord zegt het al.. Signaal versterker. Als er ruis op zit, wordt dat dus alleen maar versterkt....

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
Jeuj! TPG is gister langs de deur geweest maar er was niemand thuis :(
Ach ja.. vanmiddag maar ophalen dan :)

Wel snel trouwens! 8 november aangemeld en 4 dec. al ADSL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 04 december 2002 @ 23:23:
[...]

Hoe wil je dan bellen, tegelijk met internetten?

Zo'n splitter bestaat uit niets meer dan 2 filters zover ik het snap.
een filter voor het telefoonsignaal dat dus een laagdoorlaatfilter is (filtert ADSL
eruit)
een filter voor het ADSL signaal dat dus een hoogdoorlaatfilter is (filtert telefoonsignaal eruit)
Niet, kan nu ook niet met 56k modem. En 's nachts van 9 tot 8 uur 's morgens verwachten mijn ouders geen telefoontjes op de vaste lijn en mij bellen ze maar op mijn mobiel als ze me nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
Hoe kan ik het verschil zien tussen een zwak signaal of te veel ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
ADSL is up and working eindelijk! :)

XS4All Basic @ Standdaarbuiten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 5 2002 om 18:41:13 UTC+0100)

Download : 52.6 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 420.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Lol 56k modem resultaten:

Download: 5.6 KByte/sec
Upload: 3.1 KByte/sec
Connection: 151.0 Conn/min
Ping test Nederland: 144.0 ms

En hier zit ik dan nu al 6 jaar mee te tobben :/

Maar heb hopelijk dus binnen 5 weken adsl als die lengetest goed gaat. Zit namelijk ongeveer op 3,3 km afstand van de centrale.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
heb ook mijn planet adsl gekregen en manmanman wat heerlijk een pagina die gewoon zichzelf laat zien binnen de minuut :)

vraagje ik gebruik zo'n ethernet modem/router van planet maar hoe kan ik mijn ping snelheid nu meten ???
wil niet op speedtest

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzard schreef op 05 december 2002 @ 21:29:
heb ook mijn planet adsl gekregen en manmanman wat heerlijk een pagina die gewoon zichzelf laat zien binnen de minuut :)

vraagje ik gebruik zo'n ethernet modem/router van planet maar hoe kan ik mijn ping snelheid nu meten ???
wil niet op speedtest
Open een dos box en typ:

ping www.tweakers.net
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.