Nieuwe aanwinst...je kan hem al gelijk herkennen....3Dmax gerenderd...
Geen RTFM gedaan, gewooon starten en gaan met dat ding...van SABA naar TNCM...
De 2D cockpit met de yoke...
Engine start...effe de dummie manier gebruikt, CTRL-E...
De VC...als ik er zo naar kijk vind ik de altimeter en de klok bijvoorbeeld niet helemaal rond..terwijl ik op 1280x960 draai...4:3 dus...zeker gerenderd op 1280x1024...dan krijg je ovale instrumenten...
Effe zonder yoke maar...
Taxieen gaat prima, gewoon idle laten lopen...je kunt dat wel weg krijgen net als bij de default caravan, maar ik vind het wel makkelijk...
Niet heel goed te zien, maar de baan ligt dus op een vlak stukje dat nogal een stuk boven de zee uitsteekt...zeg maar zoiets als landen op de kust van dover...
Officieel heb je een speciale rating nodig om er te mogen landen, en is het geen 'open' vliegveld, daarom staat dat kruis er ook...in het echie vliegen ze trouwens als enig commercieel verkeer met Twotters hier van WINAIR, uit St. Maarten...livery zat er niet bij...jammer...
Omdat het ook nog een kort baantje is, maar zo dicht mogelijk bij de streep beginnen...
Full power met de remmen erop...
Short Field Take-Off, dus vol gas, en gelijk de yoke in je buik, hij begint hier heel rustig z'n neuswieltje op te houden...
Om vervolgens ineens los te zijn en een giga climbrate te laten zien, dus gelijk drukken dat stuur anders stall je nog...
En dan eindig je daar beneden in de zee, in het echt ligt daar geloof ik nog een Caribou...
Wegdraaien richting TNCM...
De VC, uitgetrimd, uittrimmen kan echt pas nadat hij rustig z'n snelheid heeft bereikt, en zelfs dan is het nogal gevoelig...let wel, geen autopilot, dus zelf sturen...
Sfeerbeeldje...1
Sfeerbeeldje...2
Vanuit de VC naar TNCM kijken...
Diep de VC inkijken...
Wel recht ervoor, maar wat aan de hoge kant...
Daar weten we wel wat op, corss controls...ik was hier alleen vergeten om in de replay het rudder in te trappen, dat laat FS niet uit zichzelf zien...
Lekker vleugel naar beneden en zeilen maar...
Hier wist ik het weer dat van die replay en rudder, en als je goed kijkt kun je ook het voorwiel zien draaien...en dat klopt niet met het echte beestje volgens mij...
Rechttrappen...
Conclusie, lekker kistje, wel wat foutjes, maar dat valt wel mee...het meest vervelende vind ik nog wel dat nu towerview constant met de kist mee loopt...toch maar eens in de manual duiken...
EDIT: op airsidetv.com vandaag een DC10 vlucht van Orly naar St. Maarten (TNCM)...