Ik zou het doen!
Tussen die Dell (welke 300 of 400 weet ik nog niet) of een palm Tungsen (ofz0)
De prijzen zijn : 279 voor en 416 euro.
Volgens mij kun je het best wachten tot ze er een actie op houden.
Jha, ik denk ook dat de office center enzo, ook wel gaan stunten...jbcyber schreef op 03 February 2003 @ 15:27:
Ik zag net dat ie bij dell te koop is.
De prijzen zijn : 279 voor en 416 euro.
Volgens mij kun je het best wachten tot ze er een actie op houden.
weet iemand trouwens welke winkels Dell verkopen? want ik kan geen winkels vinden die dell verkopen of moet je altijd bij dell zelf zijn? want ik heb slechte ervaringen de laatste tijd met online kopen en ik betaal dan liever 100euro meer als iemand het ook even demonstreert enzo
Verwijderd
Over de levertijd: Tja, daar kunnen ze ook niets aan doen, zullen der wel veel hebben maar de vraag is zo groot dat ze nog niet genoeg hebben
Ow okeVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:07:
Daarom zijn ze zo goedkoop, ze leveren direct aan jouw en niet via tussenhandel, je kent die reclame toch wel
Over de levertijd: Tja, daar kunnen ze ook niets aan doen, zullen der wel veel hebben maar de vraag is zo groot dat ze nog niet genoeg hebben
Verwijderd
Ok ok, beetje kort dag misschien

Maar zit zelf nog te denken over een aankoop en zou graag nog wat meer gebruikerservaringen willen horen
Jammer van de twee weken levertijd btw
(Ik weet, beetje vaag maar kan het me niet meer precies herinneren)
Ik gebruik hem nu al een paar weken en ben er dik tevreden over..Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 00:17:
Hebben er al mensen een exemplaar besteld bij dell ?
Ok ok, beetje kort dag misschien
Maar zit zelf nog te denken over een aankoop en zou graag nog wat meer gebruikerservaringen willen horen
Jammer van de twee weken levertijd btw
Dus wat wil je weten.....
Ik heb er geen spijt van
PS5 User ;-) ...
Welke heb je, de 300 of de 400 mhz versie?supernova schreef op 04 February 2003 @ 10:45:
[...]
Ik gebruik hem nu al een paar weken en ben er dik tevreden over..
Ik heb er geen spijt van
Waar gebruik je hem nou het meest voor?
Hoeveel geheugen heb je ongeveer nodig als je er 'normaal' gebruik van maakt (dus wat software, wat documenten en pdf'jes, enz. en geen ladingen mp3's, filmpjes enz)
[ Voor 24% gewijzigd door licensed op 04-02-2003 12:08 ]
Ik heb de 400MHz versie.licensed schreef op 04 February 2003 @ 12:04:
[...]
Welke heb je, de 300 of de 400 mhz versie?
Waar gebruik je hem nou het meest voor?
Hoeveel geheugen heb je ongeveer nodig als je er 'normaal' gebruik van maakt (dus wat software, wat documenten en pdf'jes, enz. en geen ladingen mp3's, filmpjes enz)
Als je hem gewoon standaard gebruikt heb je niet meer geheugen nodig.. Maar op het moment dat je bijvoorbeeld TomTom Navigator gaat gebruiken dan is het wel aan te raden om er wat meer in te doen... Heb aardig wat software er op staan en heb nog genoeg om van alles er op te zetten aan PDF's en documenten.
heb er zelf wel een 128MB SD kaart er inzitten en daar heb ik de mappen van TomTom op gezet..
PS5 User ;-) ...
Maar heeft zo'n apparaat nou echt nuttige toepassingen of is het eigenlijk alleen maar mooi speelgoed?supernova schreef op 04 februari 2003 @ 12:34:
[...]
Ik heb de 400MHz versie.
Als je hem gewoon standaard gebruikt heb je niet meer geheugen nodig.. Maar op het moment dat je bijvoorbeeld TomTom Navigator gaat gebruiken dan is het wel aan te raden om er wat meer in te doen... Heb aardig wat software er op staan en heb nog genoeg om van alles er op te zetten aan PDF's en documenten.
heb er zelf wel een 128MB SD kaart er inzitten en daar heb ik de mappen van TomTom op gezet..
Tja.. Dat hangt er helemaal vanaf wat jij er mee wilt gaan doen..licensed schreef op 04 February 2003 @ 14:21:
[...]
Maar heeft zo'n apparaat nou echt nuttige toepassingen of is het eigenlijk alleen maar mooi speelgoed?
Ik gebuik hem hoofdzakkelijk voor me werk en natuurlijk ook wel prive hoor..
Gebruik hem als agenda, als notitieblokje tijdens vergaderingen, als routeplanner, MP3 speler, contact gegevens van klanten.......
Ik kan dus niet voor jouw persoonlijk zeggen of het nuttig is of niet, hangt van je zelf af..
Maar denk dat voor de meeste het een leuke gadget is....
PS5 User ;-) ...
(ruis, vermogen, dat soort dingen)
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Voor mij .... Gewoon goed... Heb hem vergeleken met de MP3 speler die me broertje heeft. Weet geen merk meer... Maar die was gewoon weg goed van de Dell..Atgast schreef op 04 February 2003 @ 14:35:
zou je iets kunnen zeggen over de kwaliteit van de versterker van t ding ?
(ruis, vermogen, dat soort dingen)
Weet ook wel dat het altijd beter kan.. Maar ik ben er tevreden mee...
PS5 User ;-) ...
Ongeveer 16 uur..... bij normaal gebruik...... Dus op het moment dat je Wifi of zo gaat gebruiken dan is hij sneller leeg.... En ook het gebruik van SD en MMC kaarten maken het sneller leeg... Al valt volgens mij dat nogal mee...Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 14:40:
en het verbruik van de accu ? hoelang doe je er ongeveer mee ?
Doe er bijna 14 uur mee...
PS5 User ;-) ...
Heeft iemand die extended batterijen, gaat dat ding echt 2.5 maal zolang mee?
Van wat ik gehoord heb, gaat hij dan geen 14 uur mee.. Het is wel afhankelijk of je vanaf een SD of een MMC kaart speelt.. Die gebuiken meer power...Cergorach schreef op 04 februari 2003 @ 16:20:
Hoe lang kan je hem gebruiken als mp3 speler?
Heeft iemand die extended batterijen, gaat dat ding echt 2.5 maal zolang mee?
Maar tot nu toe heb ik het zeker 8 uur vol gehouden.....
PS5 User ;-) ...
ik ben zwaar aan 't twijfelen tussen de Dell Axim x5 en de Palm Tungsten
beide voor ongeveer dezelfde prijs, ik heb me al late vertellen dat (kwa hardware) beide apparaten weinig verschillen omdat PalmOS veel beter met het geheugen/processor omgaat en dus minder geheugen/processor-kracht nodig heeft.
Hetgeen ik erg graag wil weten is het volgende:
is het mogelijk om filmpjes en mp3's af te spelen op een PalmOS 5.0? Ik heb nog nergens een eenduidig antwoord kunnen lezen...wel dat de Tungsten geen mp3/video software bijleverd.
Ik heb al vaker met de Tungsten gespeeld, en vind het scherm onwijs geil en scherp, alleen om die reden (alsmede de ingebouwde bluetooth) zou ik voor de Tungsten gaan.
Maar pocketpc heeft weer meer mogelijkheden en beter ondersteuning voor microsoft applicaties. (word/excel/powerpoint)
als iemand weet of ik op de Tungsten filmpjes/mp3's kan afspelen of dat ik dan beter de Axim moet nemen, meldt dit a.u.b.
what is your major malfunction???
de tungsten kan omgaan met filmpje en mp3.... filmpjes wil zeggen teal encoded filmpjes er is nog geen divx codec beschikbaar (mischien komt hij wel aangezien de tungsten toch best snel is)
overigens kan je op de dell ook geen divx draaien er schijnt nogal wat problemen te zijn met de vram (itt compaq ipaq etc.) Het schijnt zo te zijn dat het schrijven naar deze vram best langzaam is (en dat je dus een zwart beeld krijg op de dell axim x5)
http://forums.projectmayo...c.php?topic=5925&forum=23
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Ik leun op dit moment echt zwaarder naar de Tungsten, vind PalmOS persoonlijk beter, maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over, wat natuurlijk ook heel begrijpelijk is.It-er schreef op 04 February 2003 @ 20:48:
nu we het toch over de functies van een pda hebben,
ik ben zwaar aan 't twijfelen tussen de Dell Axim x5 en de Palm Tungsten
Maar even eena ander vraagje, wie gebruikt hem naast zijn studie? ik ga volgend jaar nl. beginnen met HBO en dit lijkt me wel een handig apparaatje voor ernaast, ook wel een leuke gadget enzo maar uit eigen ervaring weet ik dat als ik dit ding alleen als gadget ga gebruiken ik er na een paar maanden niet meer na om kijk, dan is de lol er zeg maar van af.
Als ik hem koop dan dus puur voor functionele doeleiden.
Tja, ik wil hem ook voor school gaan gebruikenVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:05:
[...]
Ik leun op dit moment echt zwaarder naar de Tungsten, vind PalmOS persoonlijk beter, maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over, wat natuurlijk ook heel begrijpelijk is.
Maar even eena ander vraagje, wie gebruikt hem naast zijn studie? ik ga volgend jaar nl. beginnen met HBO en dit lijkt me wel een handig apparaatje voor ernaast, ook wel een leuke gadget enzo maar uit eigen ervaring weet ik dat als ik dit ding alleen als gadget ga gebruiken ik er na een paar maanden niet meer na om kijk, dan is de lol er zeg maar van af.
Als ik hem koop dan dus puur voor functionele doeleiden.
Ik zit ook te dummen elke ik nou moet nemen een Palm of een Dell. ik denk de dell, omdat dit op MS draait en dat er dan vaak net even iets meer mogelijk is...
Verwijderd
Interessant linkje, staat wel op de Palm website dus 100% objectief zal het niet zijn
maar ik denk niet dat de dell als pocket pc zijnde niet de enige is!!
An very qualified anonymous source told us the following regarding the Dell Axim performance issues:
=========================
I researched the Dell problem. Apparently it is a VRAM write speed problem. I have code which writes into the iPAQ 3955 in the "wrong" direction compared to the Dell which writes in the "right" direction and the iPAQ is much faster. It is not even a read problem. Trying to write longs or shorts of 0s into VRAM takes a tremendous amount of time. Somebody designed the Dell VRAM wrong.
[ Voor 3% gewijzigd door Cergorach op 05-02-2003 11:15 ]
daar hebben we dan weer dit linkje voor:Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 22:16:
http://www.palm.com/solutions/personal/docstogo/
Interessant linkje, staat wel op de Palm website dus 100% objectief zal het niet zijn
http://www.brighthand.com/article/Office_comparison
voor mij is de tungsten juist erg belangrijk voor de studie.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:05:
[...]
Maar even eena ander vraagje, wie gebruikt hem naast zijn studie?
Naast de roosters, taken, memo's uiteraard, is er voor geneeskunde lekker veel software te vinden (sommige dikke naslagwerken heb ik nu altijd bij me). Voor de rest blijft het natuurlijk een gadget, maar wel een handige.
[ Voor 16% gewijzigd door StanTheMan op 05-02-2003 12:59 ]
Overigens moet je wel op het volgende letten: De Palm Tungsten heeft geen goede MP3 mogelijkheden. Er zit een filter op het geluid, wat daardoor de kwualiteit heeft van een AM radio. Er is wel een (gelekte) patch voor, maar dan is het geluid weer erg zacht (wel cd kwal.). Op vragen richting Palm of het nog goed gaat komen of niet wordt niet geantwoord. Het wachten is op de release van RealPlayer voor Palm, die het probleem hopelijk moet oplossen. Zal ergens deze maand zijn.
Voor filmpjes is de Palm T.T. meer dan geschikt. Op 320x320 pixels (heeft PocketPC niet eens, die komt maar tot 320x240) krijg ik bij een test 76 fps. Dus dat de proc te beperkt zou zijn voor toekomstige multimedia toepassingen is niet waar.
ssst....: PalmOS software is echt allemaal te kraken, terwijl dat bij PocketPC bijna niet te doen is.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
thnks, mijn keuze staat vast, me neef is ook al helemaal verslaafd aan PalmOS en heeft 3 cd's met software wete te bemachtigen....dus daar ga ik binnekort es ff langsBoss schreef op 05 February 2003 @ 13:37:
Als ik een tip mag geven.....verhaaltje.....*knip*
Verder is het wel lache dat hij 3 maande terug 349€ voor zijn Palm M130 neer moest leggen, en de Palm Tungsten nu 415€ kost ('t was gister nog 411 bij Planet.computer, maar goed
Verwijderd
Maar weet nog niet zeker of ik er überhaupt wel eentje ga kopen, eerst ff goed over na denken, nu maar hopen dat de prijs niet nog meer gaat stijgen
Edit: de Tungsten dus
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 16:08 ]
Kijk eens op www.palmgear.com naar de Eudora Internet Suite (gratis). Die heeft een goede mail-client en een iets mindere browser. Een goede browser is Blazer, ook op Palmgear te vinden.LordLynx schreef op 05 February 2003 @ 16:45:
Ook ik zit nu naar een Tungsten te kijken (net een S55 gekocht, dus een BT PDA wil ik iig hebben), ik heb er alleen 2 vraagjes over, is er voor de Tungsten een beetje goede Internet (dus HTTP, geen wap ofzo) en Email (pop3) client? Ik lees er weinig over en aangezien hier nu toch de Palm vs PPC discussie aan de gang is....
Overigens zit er een mailclient bij de Tungsten, VersaMail. Schijnt wel ok te zijn, ik heb er geen ervaring mee. Of er een browser bijzit weet ik niet.
http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/tungsten/m550/LordLynx schreef op 05 February 2003 @ 16:45:
Ook ik zit nu naar een Tungsten te kijken (net een S55 gekocht, dus een BT PDA wil ik iig hebben), ik heb er alleen 2 vraagjes over, is er voor de Tungsten een beetje goede Internet (dus HTTP, geen wap ofzo) en Email (pop3) client? Ik lees er weinig over en aangezien hier nu toch de Palm vs PPC discussie aan de gang is....
dat is wat ik voor zover kan vinden, andere sites zoals http://www.the-gadgeteer.com/tungstent-m550-review.html schrijven er maar bar weinig over, maar mits je een bluetooth telefoon en een gprs abbo. hebt moet het een piece of koek zijn, zoals ik het lees...
EDIT (*oeps....quote-knop ingerost....It-er schreef op 05 February 2003 @ 16:52:
[...]
http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/tungsten/m550/
dat is wat ik voor zover kan vinden, andere sites zoals http://www.the-gadgeteer.com/tungstent-m550-review.html schrijven er maar bar weinig over, maar mits je een bluetooth telefoon en een gprs abbo. hebt moet het een piece of koek zijn, zoals ik het lees...
Voor een mp3 speler op de Tungsten zou Real al iets uitgebracht moete hebben, getuige dit bericht, alleen ik kan niks vinden
http://www.realnetworks.c...s/releases/2002/palm.html
http://www.kinoma.com biedt als enige een alternatief, iemand al ervaring hiermee??
[ Voor 4% gewijzigd door It-er op 05-02-2003 17:19 ]
Verwijderd
LOLBoss schreef op 05 February 2003 @ 13:37:
Als ik een tip mag geven voor de mensen die twijfelen tussen een PalmOS of een PocketPC handheld: kijk eens naar de hoeveelheid software die er is. PalmOS wint het dan van PocketPC met een factortje 10 ofzo. Er is gewooon zo'n enorme groep mensen software aan het maken voor dat OS! En voor hele gunstige prijzen. Bovendien is de prijs ook veel gunstiger. Bijna overal is wel een freeware progje voor. Zie dat maar eens onder PocketPC te krijgen.
Overigens moet je wel op het volgende letten: De Palm Tungsten heeft geen goede MP3 mogelijkheden. Er zit een filter op het geluid, wat daardoor de kwualiteit heeft van een AM radio. Er is wel een (gelekte) patch voor, maar dan is het geluid weer erg zacht (wel cd kwal.). Op vragen richting Palm of het nog goed gaat komen of niet wordt niet geantwoord. Het wachten is op de release van RealPlayer voor Palm, die het probleem hopelijk moet oplossen. Zal ergens deze maand zijn.
Voor filmpjes is de Palm T.T. meer dan geschikt. Op 320x320 pixels (heeft PocketPC niet eens, die komt maar tot 320x240) krijg ik bij een test 76 fps. Dus dat de proc te beperkt zou zijn voor toekomstige multimedia toepassingen is niet waar.
ssst....: PalmOS software is echt allemaal te kraken, terwijl dat bij PocketPC bijna niet te doen is.
ALLE pocketpc software is te krijgen in het *circuit, alleen moet je wel weten waar.
Daarnaast, die 76 fps mag ik weten wat voor codec dat was? Wat voor compressie? Specs please, wat ik sterk vermoed is dat er waarschijnlijk nauwelijks gebruik van compressie is gemaakt.
Voor video heb ik Kinoma Player (gratis) geïnstalleerd en op de computer Kinoma Producer. Die laatste kost wel $29. Met Kinoma Producer kun je films omzetten naar pdb's (Palm formaat). De framerate, bitrate en resolutie zijn handmatig in te stellen. Ook het geluid is in te stellen. Ook op internet zijn al veel kant-en-klare filmpjes te downloaden. Die 76 fps is te halen in een performance test van Kinoma Player, waarin een filmpje versneld wordt afgespeeld. Meestal voldoet 15 fps. Een videoclip van 3 minuten en 22 seconden is dan op 320x240 en 640 kbps, mono geluid met 22.050 kHz sample rate 16,7 MB. Dit levert een heel mooi beeld op.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
link
[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 05-02-2003 19:20 . Reden: link toegevoegd ]
Verwijderd
Coolhaas schreef op 05 februari 2003 @ 18:12:
Er komt een WiFi SD uitbreiding voor de Tungsten. Niet alle PDA's met SD-slot zijn geschikt voor SDIO (gebruik voor andere doeleinden dan geheugenuitbreiding), de Tungsten wel.
Denk dat ik hem toch maar ga bestellen dan
Tevens kun je als je weer geld hebt een microdrive kopen en dan gewoon de foto's via de SD naar de CFII pompen. (of gaat dat niet)
Zijn er tevens al winkels waar je de X5 kunt kopen, of doet alleen de site van dell de verkoop?
Misschien kunne we een IA houden...Celmis schreef op 05 februari 2003 @ 19:08:
Ik denk ook dat ik een dell neem en dan de goedkope versie, ik kan dan namelijk mijn digicam kaarten er mee uitlezen. dat zuigt namelijk om dat op de cam zelf te doen.
Tevens kun je als je weer geld hebt een microdrive kopen en dan gewoon de foto's via de SD naar de CFII pompen. (of gaat dat niet)
Zijn er tevens al winkels waar je de X5 kunt kopen, of doet alleen de site van dell de verkoop?
geintje...nog een paar links voor mensen die twijfelen tussen Dell en/of Tungsten
http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=4943
http://www.pdabuzz.com
dat zou niet eens zo'n gek idee zijn alleen zijn ze te duur voor een inkoop actie.It-er schreef op 05 February 2003 @ 19:15:
[...]
Misschien kunne we een IA houden...![]()
![]()
geintje...nog een paar links voor mensen die twijfelen tussen Dell en/of Tungsten
http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=4943
http://www.pdabuzz.com
Kan Tweakers.net niet voor de leden een actie opzetten vanuit de shop.tweakers.net
Maar even nog een vraag, is er misschien een PALM emulator voor op de Dell (pocket PC 2002)
Zodat je gewoon ook pda dingen kan doen.
ja die zijn er, en andersom trouwens ook, of die dingen goed werken, en/of het ten koste van je stabiliteit (PalmOS) gaat weet ik niet. 'k heb er nog niks over gelezen iig.Celmis schreef op 05 February 2003 @ 19:18:
[...]
Maar even nog een vraag, is er misschien een PALM emulator voor op de Dell (pocket PC 2002)
Zodat je gewoon ook pda dingen kan doen.
LOL, waar haal je deze 'wijsheid' vandaan??justice_strike schreef op 04 February 2003 @ 21:11:
pocket pc heeft geen betere ondersteuning voor word excel powerpoint en of andere programma's sterker nog palmos is beter compatible met die software dan microsoft is met zijn eigen software.
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie, maar ook voor mp3's, divx'en, games en in de toekomst gps-systeem (vandaar de SecureDigital-kaart en niet CF, omdat ik de CF-slot vrij wil houden. BTW: GPS-software al gedownload
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
als je nou es leest, ipv weer eenzelfde reactie post die al es eerder is langsgekomen
Verwijderd
Edit: Euh, ben weer iets te laat
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 21:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door CME86 op 05-02-2003 21:43 ]
Toch vind ik het jammer van de geruchten die de ronde doen van slechte vram implementatie voor video (niet dat ik nu daar echt op zit te wachten, maar je weet het maar nooit). Zelfde geld voor de Xscale processor, soms zelfs langzamer dan m'n oude Ipaq!
Ik heb de komende maanden nog genoeg te doen (nieuwe workstation in elkaar zetten en oude ombouwen tot server), dus ik wacht nog wel even tot er eind 1e kwartaal de PXA255 verschijnd en we de keuze krijgen om voor deze nieuwe proc te gaan (en hopelijk hebben ze dan ook eventuele problemen met het vram verholpen)...
Voorlopig blijf ik dus nog wel even aankloten met m'n oude ipaq (ergens in de 3600 serie).
Verwijderd
Hmmm, sprak net een vriend van me. Hij had in Amerika zo'n Dell gekocht voor $239. Toen hij 8 uur aan een stuk MP3tjes had geluisterd in het vliegtuig naar NL had ie nog steeds ruim 25% batterypower over. Niet slecht, dat haalt mijn discman in ieder geval op geen stukken na._Astra_ schreef op 08 November 2002 @ 14:02:
Niet als flame bedoeld, maar ik ben een erg grote aanhanger van PalmOS, en dus totaal niet van PPC... Maar met zo'n uiterlijk, specs en prijs, ik denk dat heel veel mensen PalmOS bij deze links laten liggen, en een Dell PDa aanschaffen...
Het enige is nu wachten op een (duurtest) review van het apparaat, ik ben nu ook wel eens benieuwd naar de gebruiksvriendelijkheid en levensduur van de accu...
Dat is toch iets waar Palm nog steeds een streepje mee voor heeft.
Vandaag heeft Palm de langverwachte SoundPatch gereleased. Hiermee wordt een vervelend 4KHz filter uitgeschakeld (wat gebruikt werd door de memo-recorder). Het geluid is heel mooi en helder, en er is geen last meer van het verzwakte volume wat bij de gelekte versie het geval was.
Nu is het dus mogelijk om je Palm Tungsten T als volwaardige MP3 speler te gebruiken. Helaas heb je daar wel een extra SD/MM kaartje voor nodig, maar die zijn niet meer zo duur.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Zoals al eerder gezegd: het gaat om een test, dus het is het maximale wat de hardware aan zou kunnen als je een filmpje zo zou willen coderen.Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 17:18:
[...]
LOL
ALLE pocketpc software is te krijgen in het *circuit, alleen moet je wel weten waar.
Daarnaast, die 76 fps mag ik weten wat voor codec dat was? Wat voor compressie? Specs please, wat ik sterk vermoed is dat er waarschijnlijk nauwelijks gebruik van compressie is gemaakt.
Codecs en compressie dingen is allemaal niet van toepassing, omdat je ieder formaat wat je met mediaplyer kan afspelen kan converteren naar het Kinoma Player formaat.
Verwijderd
*empty*
neen ik denk het niet, nu worden namelijl voor iedereen heel erg de verschillen duidelijk. Ik ga een X5 kopen. Maar weet nu ook wat de palm heeft.MR_VIPER schreef op 06 februari 2003 @ 19:03:
Toch apart dat er in een Dell Topic ineens erg veel Tungsten perikelen zijn. Idee om misschien een groot Palm Tungsten T topic te maken?
Als je alles appart zet in de fora, dan hoor je in de ene alleen maar positief en in de andere ook. Nu weet je teminsten de voor en nadelen. (misschien dan wel een andere topic titel)
Verwijderd
We gaan steeds meer naar breedbeeld toe, vierkante films zijn uit ...Boss schreef op 05 februari 2003 @ 13:37:
-
Celmis schreef op 06 February 2003 @ 19:35:
[...]
neen ik denk het niet, nu worden namelijl voor iedereen heel erg de verschillen duidelijk. Ik ga een X5 kopen. Maar weet nu ook wat de palm heeft.
Als je alles appart zet in de fora, dan hoor je in de ene alleen maar positief en in de andere ook. Nu weet je teminsten de voor en nadelen. (misschien dan wel een andere topic titel)
Die voor en nadelen heb ik geen problemen mee.... maar de laatste pagina's gaan meer over de mogelijkheden van een tungsten T dan een vergelijking met de Dell. Of lees ik tussen de regels door en zie ik geen echte vergelijkingen tussen de Dell en Tungsten T. Als het over die kino-nog-wah player gaat die er niet is voor de Dell (wat ik begrepen heb) dan kun je dat niet vergelijken met een dell en tungsten T. Zeker niet als je gaat vragen naar framerates van zo een Palm. Dat soort dingen kun je beter in een algeheel Palm Tungsten T topic zetten. Net als het verhaal van de patches die hier gevraagd werden en de geluidsproblemen. Mocht je dan nog specifieke vragen gaan krijgen met verschillen tussen de Dell en Palm dan kun je of een vraag hier of een vraag daar zetten. Iets wat mijns inziens duidelijker is. De laatste pagina's gaan erg over de Palm terwijl ik dit topic lees voor de Dell.
*empty*
Maar nu heb ik nog 1 vraag die me nog niet echt duidelijk is (op dell.com ook niet echt)
Is de Dell eventueel uit te breiden met een Bleutooth module d.m.v. een SD kaartje o.i.d. ?
Dit is eigenlijk het enige wat me er een klein beetje van weerhoud om er 1 te bestellen
Bluetoothuitbreidingen zijn trouwens duur. Ter vergelijking: een Bluetooth memorystick is al gauw €200, een SD (voor de Palm) rond de €150. Dus als je toch zeker Bluetooth wilt kun je misschien beter direct iets meer betalen voor een PDA met Bluetooth ingebouwd, bijvoorbeeld een Fujitsu-Siemens Loox, Palm Tungsten, Toshiba e740 of Ipaq 3870/3970.
Of je moet erop hopen dat de Bluetooth uitbreidingen goedkoper worden. Aan de chips en technologie zal het niet liggen, die zijn niet zo duur.
Is er al een CF Bluetooth uitbreidings kaart? In de pricewatch zie ik er maar 1 en het bedrijf die hem verkoopt heeft hem niet meer op de site staan.haas schreef op 07 February 2003 @ 15:03:
Bluetoothuitbreiding zal alleen via het CF slot gaan. Het SD slot is alleen geschikt voor geheugenuitbreidingen, is dus géén SDIO slot (voor zover ik weet).
Bluetoothuitbreidingen zijn trouwens duur. Ter vergelijking: een Bluetooth memorystick is al gauw €200, een SD (voor de Palm) rond de €150. Dus als je toch zeker Bluetooth wilt kun je misschien beter direct iets meer betalen voor een PDA met Bluetooth ingebouwd, bijvoorbeeld een Fujitsu-Siemens Loox, Palm Tungsten, Toshiba e740 of Ipaq 3870/3970.
Of je moet erop hopen dat de Bluetooth uitbreidingen goedkoper worden. Aan de chips en technologie zal het niet liggen, die zijn niet zo duur.
Helaas valt een siemens buiten mijn budget
Verwijderd
Kun je me in het kort een beschrijving geven van de agenda/notitie/to-do-list functies die er standaard op zitten ? Zijn die uitgebreid ?supernova schreef op 04 February 2003 @ 10:45:
[...]
Ik gebruik hem nu al een paar weken en ben er dik tevreden over..
Ik heb er geen spijt van
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
De dell vanwege z`n CF-slave (ivm m`n Canon A40)
en de palm Tungsten T vanwege z`n formaat en z`n bluetooth.
Toch heb ik nog wat vragen over de Dell en misschien weet iemand daar antwoord op:
Zo zou ik wel willen weten of er extra software bij geleverd wordt, zoals een viewer voor foto`s en of ie te gebruiken is als remote controlle (ook vanwege de sterkte van de IR). op de site van Dell is daar weinig over te vinden, of zou dat inhouden dat er dus niks extra bijgeleverd wordt.
en zijn er meer verschillen tussen de stanaard uitvoering en de performance uitvoering, of zijn dat alleen de snelheid, geheugen en cardle.
Verder zou ik graag willen weten of het bij de palm mogelijk is alle toepassingen gericht op de bluetooth, zoals sms`en ook via infrarood te doen, of zijn deze echt speciaal voor bluetooth gemaakt (heb nl nog geen bluetooth telefoon
Hij blijft een moeilijke keuze ze hebben beide voor en nadelen voor mij persoonlijk en zitten ook nog eens in de zelfde prijsklasse, kortom het is gewoon eenluxe probleem om een keuze te maken. Wacht eigenlijk nog een beetje op de ervaringen van de Dell gebruikers ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
ik wil *persee* een cf slot, voor geheugen, wat ik toch nog heb liggen. en zo'n wlankaartje. en dan evt een sd kaartje voor het geheugen.
bluetooth ga ik denk ik nauwlijks gebruiken, ik heb toch geen telefoon die dat kan, en ik vind internetten in de trein enzo een beetje te ver gaan, internetten kan ik dan toch al thuis in me wireless netwerk.
Ik ben binnenkort jarig, dus dan wou ik de X5-400mhz gaan vragen, uiteraard zelf ook een heel end bijlappen.
Maat hoe lang gaan die batterijen nou mee bij mp3's luisterren. Is dat genoeg voor een dagje school + reizen of moet je dan die andere accu erbij hebben ?
edit: en hoe zit het met opladen van batterijen als je geen docking station hebt? kan je gewoon een adapter pakken of zit er zo'n speciaale aansluiting aan ? en moet je dus dat ding van Dell zelf erbij kopen ?
[ Voor 15% gewijzigd door Mannes op 13-02-2003 16:50 ]
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Intel® X-Scale™ Processor 400MhzMannes schreef op 13 February 2003 @ 16:49:
ik zit er ook een beetje tegenaan te hikken.
ik wil *persee* een cf slot, voor geheugen, wat ik toch nog heb liggen. en zo'n wlankaartje. en dan evt een sd kaartje voor het geheugen.
bluetooth ga ik denk ik nauwlijks gebruiken, ik heb toch geen telefoon die dat kan, en ik vind internetten in de trein enzo een beetje te ver gaan, internetten kan ik dan toch al thuis in me wireless netwerk.
Ik ben binnenkort jarig, dus dan wou ik de X5-400mhz gaan vragen, uiteraard zelf ook een heel end bijlappen.
Maat hoe lang gaan die batterijen nou mee bij mp3's luisterren. Is dat genoeg voor een dagje school + reizen of moet je dan die andere accu erbij hebben ?
edit: en hoe zit het met opladen van batterijen als je geen docking station hebt? kan je gewoon een adapter pakken of zit er zo'n speciaale aansluiting aan ? en moet je dus dat ding van Dell zelf erbij kopen ?
3.5" QVGA TFT Screen
64MB SDRAM Memory
48MB Intel® StrataFlashTM ROM memory
Integrated CompactFlash® Type II Secure Digital / Multi Media Card Slots
Secure Digital / Multi Media Card Slots
AC Adapter
1400 mAh removable/rechargeable battery
Microsoft® Pocket PC Software 2002
Protective Flip Cover
1 year Next Business Day Whole Unit dispatch
USB Cradle
Je kan de Dell dus gewoon opladen ook als je geen cradle hebt
is het trouwens wijs om meteen stylus dingen erbij te halen. en die scherm beschermdingen .. wat houd dat in? werkt dat ook ?
Maar nu snap ik dat niet helemaal met dat geheugen.
Je kan dus 2 soorten geheugen gebruiken als ik het goed zie. Kan ik allebei de soorten tegekijk gebuiken of hoe zit dat.
En dan nog een vraagje ik heb es op pricewatch en daar kom ik ook veel soorten van dat geheugen tegen. Dit is allemaal veel goedkoper als op de site van dell. Welk van al dit geheugen is geschikt voor die dell dan.
Extra stylus weet ik niet of dat handig is, die Beeldschermplastics kunnen handig zijn want die voorkomen beschadiging op het beeldscherm (krassen) die veroorzaakt worden door de stylisMannes schreef op 13 februari 2003 @ 18:17:
ow .. dat had ik nog niet gezien
is het trouwens wijs om meteen stylus dingen erbij te halen. en die scherm beschermdingen .. wat houd dat in? werkt dat ook ?
Ja kan het CFII en de SD slot tegelijk gebruiken jajbcyber schreef op 13 February 2003 @ 19:38:
Ik zat vandaag ook eens te kijken op de site van dell.
Maar nu snap ik dat niet helemaal met dat geheugen.
Je kan dus 2 soorten geheugen gebruiken als ik het goed zie. Kan ik allebei de soorten tegekijk gebuiken of hoe zit dat.
En dan nog een vraagje ik heb es op pricewatch en daar kom ik ook veel soorten van dat geheugen tegen. Dit is allemaal veel goedkoper als op de site van dell. Welk van al dit geheugen is geschikt voor die dell dan.
Voor zover ik weet kan eigenlijk elke SD kaart (dus die van dane elec, sandisk etc.) er gewoon in, CF kaarten ook
Maar 1 ding is nog onduidelijk. Op de site staat dat hij maar tot 128 mb per kaart aan kan, klopt dit? Kunnen er dus geen 256MB of groter kaarten in?
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Mja de site is wat onduidelijk namelijkTobias schreef op 13 February 2003 @ 20:14:
Je kan gewoon geheugenkaarten met een groter capaciteit gebruiken hoor. Ik heb al een hoop mensen op inet gezien die een 256MB, 512MB of een 1GB kaart gebruiken in hun Dell Axim.
Hij kan namelijk CFII aan maar ik heb nog geen CFII kaarten gezien kleiner dan 340MB
Bedankt!
Er staat op de site ook dattie ook CF1 kaartjes aan kan, dus je kan rustig een 512mb CF1 kaartje halen. die werkt ook gewoon. CFII is op het moment nog voornamelijk IBM microdrive. Dat zijn kleine harde schijfjes. Kan wel redelijk veel op maar ze slurpen stroom, dus als twijfelt tussen een microdrive en flash zou ik voor de flash gaan.
Als je outlook kent, dan weet je meteen hoe de axim werkt...Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 23:31:
[...]
Kun je me in het kort een beschrijving geven van de agenda/notitie/to-do-list functies die er standaard op zitten ? Zijn die uitgebreid ?
Hij heeft dezelfde functies.... Als je meer wilt weten moet je het maar zeggen...
PS5 User ;-) ...
Dat ligt eraan hoe je de pda gebruikt (sterke proc-belasting, backlight, enz) Maar is iig wel iets meer dan 15 min. Denk eerder aan 10 uur per dag.Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 18:11:
Hoelang gaat de (standaard) accu mee bij een dagelijks gebruik van +/- 15 min. per dag?
ik denk meer dat sMACkiT bedoelde hoeveel dagen hij mee gaat met 15 min per dag gebruik ..Tobias schreef op 14 February 2003 @ 19:43:
[...]
Dat ligt eraan hoe je de pda gebruikt (sterke proc-belasting, backlight, enz) Maar is iig wel iets meer dan 15 min. Denk eerder aan 10 uur per dag.
Dat zou dus 600/15 = 40 dagen zijn
Maar ik neem aan dat je hem iedere dag weer in je cradle hangt .. en dan laad ie zo weer op
Verwijderd

En dan bv een 2 gig hd eraan hebt hangen (of 40).
supernova schreef op 04 February 2003 @ 12:34:
.. Maar op het moment dat je bijvoorbeeld TomTom Navigator gaat gebruiken dan is het wel aan te raden om er wat meer in te doen... Heb aardig wat software er op staan en heb nog genoeg om van alles er op te zetten aan PDF's en documenten.
Dus je kan er geen goedkope GPS muis (a 159 eurie) aanhangen ?Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie, maar ook voor mp3's, divx'en, games en in de toekomst gps-systeem (vandaar de SecureDigital-kaart en niet CF, omdat ik de CF-slot vrij wil houden. BTW: GPS-software al gedownload )
woei!
Jawel dat zou wel kunnen, maar je hebt de software ook altijd nog nodig he!PaszWerken schreef op 17 februari 2003 @ 22:10:
[...]
[...]
Dus je kan er geen goedkope GPS muis (a 159 eurie) aanhangen ?
Software heb ik al ....
woei!
Nee, dat niet, maar je hebt van de conveters, of je koopt 1 die voor de PCC is gemaakt, die GPS muizen staan geloof ik in de Pricewatch.PaszWerken schreef op 18 February 2003 @ 10:30:
Hoe dan ? Zit er gewoon een seriele poort op ? Kan dat niet vinden bij de specs.
Software heb ik al ....
edit:
je kan er TomTom nav. voor kopen, dit schijnt zeer goed te werken. dus! dit is een pakketje met GPS muis en software
[ Voor 16% gewijzigd door Qorne op 18-02-2003 10:41 ]
woei!
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je toch altijd wel een extra geheugenkaartje moet kopen, dus laat het daar niet van afhangen.PaszWerken schreef op 19 februari 2003 @ 10:27:
Nu nog de vraag. Wat kan ik beter doen. De goedkope (300MHz) versie kopen met een zooi (goedkoop) geheugen of de dure (400Mhz) in zn huidige configuratie?
dat kan natuurlijk wel, maar ram geheugen is wel veel sneller dan de geheugenkaartjesPaszWerken schreef op 19 February 2003 @ 10:27:
Nu nog de vraag. Wat kan ik beter doen. De goedkope (300MHz) versie kopen met een zooi (goedkoop) geheugen of de dure (400Mhz) in zn huidige configuratie?
woei!
Als je het geld er voor hebt, zou ik voor de 400Mhz gaanPaszWerken schreef op 19 February 2003 @ 10:27:
Dit topic is gesloten.