Logistiek gezien heb je gelijk, maar ik heb zo'n voorgevoel dat de producten van Taiwan naar Amerika worden verscheept en daaruit naar de EU. Dell is een amerikaans bedrijf en ik heb zo'n gevoel dat ze de distributie in eigen hand willen hebben naar ander Dell vestigingen vanuit de hoofdvestiging. Het zal niet de eerste bedrijf zijn die zo te werk gaat.Tobias schreef op 09 January 2003 @ 10:27:
[...]
Echt een ontzettend mooi ding, maar helaas dat deze juist zo duur is. En dat vind ik zo mooi aan die Axim, de prijs.
BTW Awesdorp: Ik denk niet dat de prijzen zo te berekenen zijn. De Dell laat de Axim in Taiwan oid maken, dus de Axim wordt ook getransporteerd naar de VS. En ze zullen dan echt niet vanuit de VS weer helemaal naar Europa transporteren. Ik denk dat er rechtstreeks uit Taiwan wel een lading komt (en dat zeker stuk goedkoper zijn dan via de VS).
Verwijderd
uhm ja sorry maar zo werkt het nie denk ik zelf..... Dell heeft een distibutiecentrum in de Benelux zitten dat gaat echt NIET via het hoofdkantoor... Het is niet zo dat ze door hem duurder te maken omdat ze hem de hele wereld 3x laten over gaan er dan rijker van worden. Dan verkopen ze veeel slechter. De axim willen ze zo goedkoopmogelijk maken want dan maken ze een stuk meer winst.
Voor zo ver ik te horen heb gekregen zouden de prijzen in Nederland voor beide PDA's exact dezelfde prijs zijn als in Amerika..
Dus voor de 400MHz versie €350,-
en voor de 300MHz versie €250,-
PS5 User ;-) ...
Van wie heb je dat dan gehoord, als ik vragen mag?supernova schreef op 09 januari 2003 @ 12:38:
Voor zo ver ik te horen heb gekregen zouden de prijzen in Nederland voor beide PDA's exact dezelfde prijs zijn als in Amerika..
Van Dell zelf?
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Verwijderd
het is ook voor rond 630 euro te kopen bij www.rax.nl
effe een simpel vergelijking tussen FSC Loox en Dell Axim:
Loox:
CF, SD, Bluetooth, Infrarood, 166 gram (op verschillende sites staat 175 gram vermeld, maar het is rond 166 gram, ik heb hem gemeten)
Axim:
CF, SD, Geen bluetooth!! , Infrarood, rond 200 gram.
persoonlijk gebruik ik bluetooth elke dag om te internetten, dus als je geen behoefte aan bluetooth hebt dan is Axim een prima keuze, alleen is hij zwaarder en dikker.
effe een simpel vergelijking tussen FSC Loox en Dell Axim:
Loox:
CF, SD, Bluetooth, Infrarood, 166 gram (op verschillende sites staat 175 gram vermeld, maar het is rond 166 gram, ik heb hem gemeten)
Axim:
CF, SD, Geen bluetooth!! , Infrarood, rond 200 gram.
persoonlijk gebruik ik bluetooth elke dag om te internetten, dus als je geen behoefte aan bluetooth hebt dan is Axim een prima keuze, alleen is hij zwaarder en dikker.
Zoals al eerder is vermeld: Dell Axim komt uit in de Benelux op 4 februari.Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:56:
ff vraagje: is er al bekend wanneer ij ongv in eurpa komt ?
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
[.......]Tobias schreef op 09 January 2003 @ 13:29:
[...]
Van wie heb je dat dan gehoord, als ik vragen mag?
Van Dell zelf?
Ja dit bericht komt van dell zelf..... Als het tenminste gaat kloppen...
Sorry dat het even duurde, maar was even druk bezig....
PS5 User ;-) ...
Ik moet zeggen hij bevalt prima...
Heb er hier 1 en ben er nu al een tijdje mee aan het spelen. En ik moet zeggen het maakt niet uit of je een Ipaq heb of deze Amix....
Het grootste verschil is toch wel de prijs.....
Nee heb er geen spijt van...
Perfect apparaatje voor het geld....
Heb er hier 1 en ben er nu al een tijdje mee aan het spelen. En ik moet zeggen het maakt niet uit of je een Ipaq heb of deze Amix....
Het grootste verschil is toch wel de prijs.....
Nee heb er geen spijt van...
PS5 User ;-) ...
Gefeliciteerd!supernova schreef op 12 januari 2003 @ 15:06:
Heb er hier 1 en ben er nu al een tijdje mee aan het spelen.
Hoe kom je eraan? Heb je em over laten komen uit de VS?
[ Voor 3% gewijzigd door Tobias op 12-01-2003 15:09 ]
Nou bijna...... via via........ Maar ik heb hem al... Zal waarschijnlijk een van de wienige zijn in Nederland....Tobias schreef op 12 januari 2003 @ 15:08:
[...]
Gefeliciteerd!
Hoe kom je eraan? Heb je em over laten komen uit de VS?
PS5 User ;-) ...
Wat hebje ervoor betaald .. en kan je ook al een inkoopactietje starten ?
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
IK heb hem via een goede vriend en heb er niet zo veel voor betaald... Zeg maar een vriendendienst....Mannes schreef op 12 januari 2003 @ 15:20:
Wat hebje ervoor betaald .. en kan je ook al een inkoopactietje starten ?
Maar ik denk dat een inkoop actie erg lastig gaat worden.... Dan zullen we connecties in AMerika moeten hebben...
En Dell Amerika levert ze niet buiten de states.... Met de aankoop wordt er namelijk gevraagd of hij uitgevoerd zou worden... Dus ik denk dat de rest zal moeten wachten tot hij op 4 februari in de benelux leverbaar wordt...
Dus ik ben wel blij
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Lucky Bastardsupernova schreef op 12 januari 2003 @ 15:28:
[...]
IK heb hem via een goede vriend en heb er niet zo veel voor betaald... Zeg maar een vriendendienst....![]()
Maar ik denk dat een inkoop actie erg lastig gaat worden.... Dan zullen we connecties in AMerika moeten hebben...
En Dell Amerika levert ze niet buiten de states.... Met de aankoop wordt er namelijk gevraagd of hij uitgevoerd zou worden... Dus ik denk dat de rest zal moeten wachten tot hij op 4 februari in de benelux leverbaar wordt...![]()
Dus ik ben wel blij
nouwja .. dan nog maar even wachten (heb toch geen geld, geld wat ik heb zit in de 'digicam-pot')
welke versie hebje .. de 400mhz versie ? ook al met wifi enzo .. ?
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Natuurlijk heb ik de 400Mhz versie....Mannes schreef op 12 januari 2003 @ 15:30:
nouwja .. dan nog maar even wachten (heb toch geen geld, geld wat ik heb zit in de 'digicam-pot')
Maar er zit helaas geen Wifi standaard op, maar dat komt nog wel.. Moet ik eerst een wifi router hebben....
PS5 User ;-) ...
Moet zeggen het werkt wel leuk... Gewoon internetten als dat ding in zijn basis station zit.....
en dan via een USB lijntje aan me werk pc zit...
Zo Mickysoft dan toch nog wat hebben geleerd de laatste tijd... ;-)
Het wordt steeds leuker met dat ding.......
en dan via een USB lijntje aan me werk pc zit...
Zo Mickysoft dan toch nog wat hebben geleerd de laatste tijd... ;-)
Het wordt steeds leuker met dat ding.......
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
pics !supernova schreef op 12 januari 2003 @ 15:06:
Het grootste verschil is toch wel de prijs.....![]()
Nee heb er geen spijt van...![]()
![]()
werkt DivX er een beetje chill op ?
Daar heb ik geen idee van... Moet ik nog proberen...
Het is ook nog niet gelukt om er MPG mee af te spelen.
Zal nog het een en ander moeten laden en installeren..
Zal straks effe plaatjes van hem maken.... ZO dat jullie kunnen zien dat ik hem inderdaad wel heb...
PS5 User ;-) ...
OK hier zijn de plaatjes...
Zijn niet zo scherp, maar dat komt ik heb ze met de webcan genomen en dat is niet z'n goede kwaliteit...
Maar je kan hem wel zien..
http://www.outerland.info/images/axim/001.jpg
http://www.outerland.info/images/axim/002.jpg
Die tweede is voor mensen die het niet geloven dat ik hem heb... De AD van zaterdag zit er onder...
Zijn niet zo scherp, maar dat komt ik heb ze met de webcan genomen en dat is niet z'n goede kwaliteit...
Maar je kan hem wel zien..
http://www.outerland.info/images/axim/001.jpg
http://www.outerland.info/images/axim/002.jpg
Die tweede is voor mensen die het niet geloven dat ik hem heb... De AD van zaterdag zit er onder...
PS5 User ;-) ...
We geloven je nu helemaal
Ik kan echt niet wachten tot 4 februari.
Kan ik me voorstellen.... Ik had gewoon mazzel.....Tobias schreef op 12 January 2003 @ 17:11:
We geloven je nu helemaal![]()
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Nu weten we het wel hoorsupernova schreef op 12 januari 2003 @ 17:13:
[...]
Kan ik me voorstellen.... Ik had gewoon mazzel.....

Verwijderd
Ik ga hem maar laten passeren 
Ik koop liever eerst een nieuwe vid voor me PC, zo'n Axim is wel leuk maar nu heb ik hem toch niet nodig, koop hem misschien als ik weer naar school ga.
Ik koop liever eerst een nieuwe vid voor me PC, zo'n Axim is wel leuk maar nu heb ik hem toch niet nodig, koop hem misschien als ik weer naar school ga.
Verwijderd
Wat zijn nou precies de problemen waar ik steeds over hoor, over de 8knops D-Pad?
En hoe zit het met de draagbaarheid van de axim? Past hij wel in een jaszak? Of is hij te groot?
En hoe zit het met de draagbaarheid van de axim? Past hij wel in een jaszak? Of is hij te groot?
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de D-pad.. Dus bij mij werkt hij goed...Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 18:59:
Wat zijn nou precies de problemen waar ik steeds over hoor, over de 8knops D-Pad?
Wat de draagbaarheid betreft... Hij is niets groter als de Ipag3970.. Aleen iets dikker.... Dus dat valt wel mee...
Alleen de beschermhoes die er bij geleverd wordt is niet handig.. Deze zorgt er voor dat hij eigenlijk te groot is voor in je jas zak...
Dus als je een andere beschermhoes er bij zou nemen, dan is het zeker geen probleem...
Ik vind het ook wel mee vallen...
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Hoe zit het met het batterijverbruik als je divx filmpjes op de axim gaat kijken? Hoeveel uur aan divx kan die op 1 batterij aan?
Met standaard gebruik gaat hij bijna 14 uur mee op die batterij..Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 23:02:
Hoe zit het met het batterijverbruik als je divx filmpjes op de axim gaat kijken? Hoeveel uur aan divx kan die op 1 batterij aan?
Ik heb nog geen idee hoelang hij er mee doet met divx filmpjes....
Ga het nog proberen...
PS5 User ;-) ...
Als je trouwens problemen hebt met de d-pad, er is een officiële patch uit:
http://www.aximsite.com/f...9b&act=ST&f=2&t=1004&st=0
http://www.aximsite.com/f...9b&act=ST&f=2&t=1004&st=0
Ik moet dit draadje in de gaten houden geloof ik
.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Weet iemand of de Axim accesoires die op dell.com aangeboden worden, ook beschikbaar zullen zijn in Nederland?
Verwijderd
Dit lijkt me wel het zijn vrij normale zaken die er staan. Hoop iig wel het toetsenbordVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:29:
Weet iemand of de Axim accesoires die op dell.com aangeboden worden, ook beschikbaar zullen zijn in Nederland?
Wat ik begrepen heb, worden de accesoires pas aangeboden op het moment dat de Axim er ook is.... Dus nog even wachten....Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 13:29:

Heb ook al gezien dat er in Amerika zat accesoires te koop zijn voor de Axim, maar niet iedereen stuurt het zo makkelijk op naar Europa...
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Omdat jullie het over DivX hebben,
vroeg ik me af hoeveel ruimte er op zit?? hoeveel gb/mb harddisk??
Verwijderd
dat ligt helemaal aan het kaartje dat je er zelf insteektVerwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:51:
Eh... Kan me vergissen hoor... Maar ik dacht dat we het hier hadden over een PDA....Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 14:51:
Hardisken.... Eh..... Tja... De enige die er in past is een Microdrive van IBM en die is maximaal 1GB groot..
Of te wel..... Harddisken en PDa's......
Misschien toch wat meer lezen.... of de vraag anders formuleren.....
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Wat betreft accesoires lijkt me een extra batterij op zich wel handig. Ik heb geloof ik, ook ergens gelezen dat Dell een speciale 3440 mAh batterij zou gaan aanbieden. Ik vraag me af, hoe veel dikker dat de PDA maakt. Want zo'n batterij zou dan in principe toch ongeveer 2x zo lang mee gaan als de standaard 1440 mAh batterij? Of werkt dat niet zo met ampére/batterijen/stroom?
Verder: zou je met zo'n batterij extra: http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=312-0073 de batterij onderweg kunnen verwisselen? Of moet je PDA dan helemaal uit staan enzo?
Verder: zou je met zo'n batterij extra: http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=312-0073 de batterij onderweg kunnen verwisselen? Of moet je PDA dan helemaal uit staan enzo?
In principe zou je die kunnen uitwisselen, maar dan moet je hem wel aan doen. Wees gerust, de reserve-batterij zorgt dat het ram onder spanning blijft, dus je moet alleen ff Axim opnieuw opstarten, maar je hebt alles nog.
Wil je resp. veel geld uitgeven of weinig?Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:03:
zou ik de dell kopen of ipaq ?
hmm ik weet et niet meer
Verwijderd
De Dell lijkt mij niet alleen goedkoper maar eigenlijk beter, doordat de Axim Compact Flash II en SD/MMC slots heeft. En doordat Compact Flash II goedkoper is, is de Axim voor mij persoonlijk de uitkomst. Ik geloof wel dat je voor de iPAQ een soort van jasje hebt waardoor er ook cf kaartjes in kunnen maar ja, dan is je pda weer groter en ben je meer geld kwijt.
Dit brengt mij eigenlijk op een ander punt, wat niet zo zeer te maken heeft met de Axim maar ik vraag 'm toch maar. Wat zijn precies de verschillen tussen SD en CFII met betrekking tot opslag? Is de een sneller dan de ander ofzo?
Dit brengt mij eigenlijk op een ander punt, wat niet zo zeer te maken heeft met de Axim maar ik vraag 'm toch maar. Wat zijn precies de verschillen tussen SD en CFII met betrekking tot opslag? Is de een sneller dan de ander ofzo?
Volgens mij is SD wel iets sneller dan standaard CFII geheugen, hangt er nou ook weer net af wat voor cfII kaartje je hebt.Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:35:
De Dell lijkt mij niet alleen goedkoper maar eigenlijk beter, doordat de Axim Compact Flash II en SD/MMC slots heeft. En doordat Compact Flash II goedkoper is, is de Axim voor mij persoonlijk de uitkomst. Ik geloof wel dat je voor de iPAQ een soort van jasje hebt waardoor er ook cf kaartjes in kunnen maar ja, dan is je pda weer groter en ben je meer geld kwijt.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
En wat is precies een IBM MicroDrive? Ik zie in de pricewatch dat het in de zelfde prijs categorie zit als ongeveer een CF van 512MB alleen dan tegen over een MicroDrive van 1GB. Is een microdrive zoals de naam suggereert een kleine harddisk? Heeft het dan bewegende delen? Dat zou dan toch ook nadelige invloed hebben op het energie verbruik van de Axim?
yep ... een microdrive is precies datgene ... een micro - drive.
echt een mini-HD. verbruikt inderdaad meer stroom dan compact flash of
Secure Digital.
Mijn advies ... KOOP GEEN MICRODRIVE.
ik heb er een in mijn digitale camera gehad : 2 weken en +/- 300 foto's
en einde oefening. Bij de winkel zeiden zo ook dat ze bijna elke microdrive
terug kregen.
er zullen wel mazzelpikken zijn bij wie 'ie blijft werken ... bij heel veel niet.
echt een mini-HD. verbruikt inderdaad meer stroom dan compact flash of
Secure Digital.
Mijn advies ... KOOP GEEN MICRODRIVE.
ik heb er een in mijn digitale camera gehad : 2 weken en +/- 300 foto's
en einde oefening. Bij de winkel zeiden zo ook dat ze bijna elke microdrive
terug kregen.
er zullen wel mazzelpikken zijn bij wie 'ie blijft werken ... bij heel veel niet.
Verwijderd
Had je die problemen met de 340/170mb versie of met de nieuwste 1GB versie?
Ik heb een aantal reviews gelezen waarin de nieuwere 1gb versie wordt vergeleken met de oude. Dan wordt er bijv. gezegd dat de nieuwe versie minder energie consumerend is dan de oudere door de lagere RPM 3600RPM vs. 4500RMP (geloof ik), ook dat de betrouwbaarheid beter is. Maar ik heb nergens echt concrete tests gezien waarin bijv. mp3's/pocketdivxjes continu werden afgespeeld van een microdrive tegenover van een flash kaart... Wel met de oude versie. In die test werd met een mp3-speler geloof ik, continu mp3's afgespeeld; met de microdrive 340mb 3.5uur; met compact flash 7 uur!
En over de betrouwbaarheid, ik heb dus meerdere klachten gelezen over de oude versie maar ik ben tot nu toe (met google) zowat geen enkele "user comment" tegen gekomen over klachten of iets dergelijks met de nieuwere 1gb versie.
Ik ben echter wel een gerucht tegen gekomen waarin staat dat begin 2003 een microdrive met een capaciteit van 6gb uitgebracht zou worden, dat zou wel mooi zijn; tenminste als het dus betrouwbaar zou zijn en een lage energieconsumptie zou hebben.
Ik heb een aantal reviews gelezen waarin de nieuwere 1gb versie wordt vergeleken met de oude. Dan wordt er bijv. gezegd dat de nieuwe versie minder energie consumerend is dan de oudere door de lagere RPM 3600RPM vs. 4500RMP (geloof ik), ook dat de betrouwbaarheid beter is. Maar ik heb nergens echt concrete tests gezien waarin bijv. mp3's/pocketdivxjes continu werden afgespeeld van een microdrive tegenover van een flash kaart... Wel met de oude versie. In die test werd met een mp3-speler geloof ik, continu mp3's afgespeeld; met de microdrive 340mb 3.5uur; met compact flash 7 uur!
En over de betrouwbaarheid, ik heb dus meerdere klachten gelezen over de oude versie maar ik ben tot nu toe (met google) zowat geen enkele "user comment" tegen gekomen over klachten of iets dergelijks met de nieuwere 1gb versie.
Ik ben echter wel een gerucht tegen gekomen waarin staat dat begin 2003 een microdrive met een capaciteit van 6gb uitgebracht zou worden, dat zou wel mooi zijn; tenminste als het dus betrouwbaar zou zijn en een lage energieconsumptie zou hebben.
Ik had die problemen met de 1 GB ... ik heb mijn camera nu ongeveer 6 maanden, dus of het de "nieuwe" 1 GB is weet ik niet.
Volgens mij kan het eigenlijk ook nooit goed zijn, een gewone HD kan als 'ie draait
eigenlijk niets hebben ... elke tik kan de laatste zijn... en nu loop je in een PDA of camera
met een draaiende schijf.
Ik denk zelf dat het in een PDA sneller kapot zal gaan dan in een camera, omdat ik in ieder
gaval voorzichter ben met mijn camera dan met mij PDA
Volgens mij kan het eigenlijk ook nooit goed zijn, een gewone HD kan als 'ie draait
eigenlijk niets hebben ... elke tik kan de laatste zijn... en nu loop je in een PDA of camera
met een draaiende schijf.
Ik denk zelf dat het in een PDA sneller kapot zal gaan dan in een camera, omdat ik in ieder
gaval voorzichter ben met mijn camera dan met mij PDA
Verwijderd
Dit is trouwens een interessante draad om te volgen op de Dell Axim forum:
http://forums.us.dell.com...=by_date_ascending&page=1
Het schijnt dat er wat behoorlijk mis is met de infrarood functionaliteit van de Axim, dat zou wel zonde zijn, ik zou de Axim graag willen gebruiken als afstandsbediening
.
http://forums.us.dell.com...=by_date_ascending&page=1
Het schijnt dat er wat behoorlijk mis is met de infrarood functionaliteit van de Axim, dat zou wel zonde zijn, ik zou de Axim graag willen gebruiken als afstandsbediening
Verwijderd
Voor zover ik weet, is er maar 1 versie van de 1GB microdrive.
Verder ben ik het er ook wel mee eens dat het rondlopen met een draaiende harde schijf gewoon niet goed kan zijn. Maar ja, er zijn volgens mij geen serieuze problemen met de hd's van de iPods of hd's van laptops in het algemeen.
Verder ben ik het er ook wel mee eens dat het rondlopen met een draaiende harde schijf gewoon niet goed kan zijn. Maar ja, er zijn volgens mij geen serieuze problemen met de hd's van de iPods of hd's van laptops in het algemeen.
Klopt ... laptops houden het inderdaad goed uit.
maar deze dingen zijn wel heeeeeeel erg klein
heel knap gemaakt, maar volgens mij hou je zo
wel weinig ruimte over om "schokbrekers" in te
bouwen
maar deze dingen zijn wel heeeeeeel erg klein
heel knap gemaakt, maar volgens mij hou je zo
wel weinig ruimte over om "schokbrekers" in te
bouwen
Weet iemand of er voor de Axim ook een GPS navigatie oplossing komt (of dat je gewoon TomTom kan gebruiken ervoor?)
Ook, zijn er al Bluetooth uitbreidingskaartjes voor te koop (in de VS dan natuurlijk)
Ook, zijn er al Bluetooth uitbreidingskaartjes voor te koop (in de VS dan natuurlijk)
Over het algemeen gebruiken de navigatie-systemen voor pda's een compact-flash-slot. En aangezien de Axim een cf-slot heeft, gaat dat uitstekend werken.
http://www.gpsw.co.uk/aca...igation_Systems___76.html
http://www.gpsw.co.uk/aca...igation_Systems___76.html
[ Voor 24% gewijzigd door Tobias op 21-01-2003 19:45 ]
Even kijken op de site van Dell en wat ziet mijn oog:LordLynx schreef op 21 januari 2003 @ 19:35:
Weet iemand of er voor de Axim ook een GPS navigatie oplossing komt (of dat je gewoon TomTom kan gebruiken ervoor?)
Neem aan dat je dit bedoelt.GPS CompactFlash Kit [$244.00]
Ff een linkje
http://accessories.us.del...=us&l=en&cs=19&iCompatid=

[ Voor 30% gewijzigd door jbcyber op 21-01-2003 22:45 ]
Je kan elke Bluetooth kaart gebruiken die er is..LordLynx schreef op 21 januari 2003 @ 19:35:
Heb er zelf een Sitecom Wifi er in zitten en die werkt perfect...
Dus dat zou geen probleem mogen zijn...
PS5 User ;-) ...
Mooi, bedankt.
Ik zit alleen eventjes met die uitbreidingsmogelijkheden (ik ben vrij nieuw in de markt van PDAs en wilde eerst een P800 smartphone kopen (zie sig) maar omdat die zo lang op zich laat wachten zit ik nu naar een Axim te kijken), als je een GPS kitje, een Bluetoothkaartje en een Compact Flash card erin wil hebben, past dat dan allemaal?
Ik zit alleen eventjes met die uitbreidingsmogelijkheden (ik ben vrij nieuw in de markt van PDAs en wilde eerst een P800 smartphone kopen (zie sig) maar omdat die zo lang op zich laat wachten zit ik nu naar een Axim te kijken), als je een GPS kitje, een Bluetoothkaartje en een Compact Flash card erin wil hebben, past dat dan allemaal?
Verwijderd
Nee, die Bleutooth kaart gaat in het CF slot. Voor flash geheugen zou je dan kunnen kiezen voor het SD-slot. Als je dan nog een Bleutooth GPS ontvanger erbij stopt, ben je klaar. Echt goedkoop zal het dan echter niet meer zijn, maar wel een ultiem gadget.
Ik hoopte stiekem dat er versies zouden komen met onboard BT, zou iig heel wat ruimte schelen.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:56:
Nee, die Bleutooth kaart gaat in het CF slot. Voor flash geheugen zou je dan kunnen kiezen voor het SD-slot. Als je dan nog een Bleutooth GPS ontvanger erbij stopt, ben je klaar. Echt goedkoop zal het dan echter niet meer zijn, maar wel een ultiem gadget.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Volgens mij zijn er ook SD-Bluetooth sets te koop
Deze zijn dacht ik iets van 100Euro
Deze zijn dacht ik iets van 100Euro
[ Voor 29% gewijzigd door Steefph op 23-01-2003 10:11 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Dat zou al beter zijn, ik vind SD geheugenkaartjes wel erg prijzig. Maakt dat trouwens veel uit in snelheid, SD of CF kaartjes (als je 20 of 25x CF kaartjes gebruikt)
SD/mmc zin controller afhankelijk d8 ik. CF heeft de controller op de eigen card zitten. Hangt er dus een beetje vanaf. Tegenwoordig is CF net zo snel als elk ander gebruikte medium. (mmc/smc/sd)LordLynx schreef op 23 January 2003 @ 11:16:
Dat zou al beter zijn, ik vind SD geheugenkaartjes wel erg prijzig. Maakt dat trouwens veel uit in snelheid, SD of CF kaartjes (als je 20 of 25x CF kaartjes gebruikt)
CF is sneller! (een stuk sneller zelfs) Ik zal vanavond de preciese snelheden ff opzoeken.MaDLiVe schreef op 23 januari 2003 @ 11:48:
[...]
SD/mmc zin controller afhankelijk d8 ik. CF heeft de controller op de eigen card zitten. Hangt er dus een beetje vanaf. Tegenwoordig is CF net zo snel als elk ander gebruikte medium. (mmc/smc/sd)
Hier nog een review van de Axim X5.
http://www.the-gadgeteer.com/axim-x5-review.html
http://www.the-gadgeteer.com/axim-x5-review.html
Verwijderd
Ik volg deze ontwikkeling al een tijdje maar, ik blijf toch heel even wachten met mijn aankoop. Axim is erg leuk voor het geld maar ik kijk uit naar zijn opvolger... Misschien wordt dat zoiets als een kruising tussen een opgewaardeerde Axim en een Sony P800, de hele mik-mak voor een leuk (Dell) prijsje?
De prestaties liegen er iig niet om.
Verwijderd
mee eens... toch ik mis ik persoonlijk de opties van het mobiele telefoonnetwerk. Met name telefoongesprekken en pop3. Ik wil niet met en, een mobieltje en, een PDA gaan lopen zeulen.
Dat is waar, maar het voordeel van twee losse apparaten is dat als je bijv. gaat mountainbiken je alleen je telefoon mee hoeft te nemen. Over het algemeen is een telefoon nog wel kleiner dan een pda/telefoon in 1...Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 14:09:
mee eens... toch ik mis ik persoonlijk de opties van het mobiele telefoonnetwerk. Met name telefoongesprekken en pop3. Ik wil niet met en, een mobieltje en, een PDA gaan lopen zeulen.
Verwijderd
Ja, dus kom je uit op en een PDA incl. telefoon/ netwerkfuncties, en een klein mobieltje. Een PDA zonder openbaar (dekkend) netwerk is voor mij een PC zonder internet. Ik ga er al een beetje vanuit dat Dell's volgende PDA deze functies bezit, dus ik wacht nog ff. Maar met moeite hoor!
Ik twijfel nou toch weer, als je er Bluetooth inwil moet dat een CF kaart zijn, waardoor je dus ook gelijk weer aan het duurdere SD geheugen bent gebonden. Plus dat die BT-CF kaartjes ook nog een 150 euro kosten, waardoor de PDA + BT al op 500 komt.....
en hoe komt je zo bij die opmerking?MaDLiVe schreef op 28 January 2003 @ 14:00:
De prestaties liegen er iig niet om.
Ik zou het doen!
Dell bied ze nu aan via de premier-site (site voor vaste klanten).
Prijzen staan er nog niet bij, maar ik heb even gebeld, en ze kosten dus €250 en €350. Dat is excl BTW.
Prijzen staan er nog niet bij, maar ik heb even gebeld, en ze kosten dus €250 en €350. Dat is excl BTW.
Door te lezen
[ Voor 19% gewijzigd door MaDLiVe op 31-01-2003 12:15 ]
Verwijderd
€297,50 en €416,50.Krattenkoning schreef op 31 January 2003 @ 10:09:
Dell bied ze nu aan via de premier-site (site voor vaste klanten).
Nog steeds niet duur vergeleken met de concurentie, alleen jammer van die BTW hè
In de VS: 319 euro
Hiero: 416.
Vind 25% verschil niet echt meer onder de noemer 'zelfde prijs als in de VS' vallen (ik had via mail bovendien 300 ex te horen gekregen voor de advanced versie). Als je dan Bluetooth erin gooit zit je al op 570 euro, kan je voor een stuk minder een Palm Tungsten T kopen, voor een honderdtje extra een Compaq Ipaq 3970 of voor 50 euro extra een F-S Loox(waarbij je als voordeel krijgt dat je je CF slot vrij houd voor het goedkopere geheugen).
Blijkt dus dat de Axim (als je tenminste waarde hecht aan Bluetooth) opeens niet zo interessant meer is
.
Hiero: 416.
Vind 25% verschil niet echt meer onder de noemer 'zelfde prijs als in de VS' vallen (ik had via mail bovendien 300 ex te horen gekregen voor de advanced versie). Als je dan Bluetooth erin gooit zit je al op 570 euro, kan je voor een stuk minder een Palm Tungsten T kopen, voor een honderdtje extra een Compaq Ipaq 3970 of voor 50 euro extra een F-S Loox(waarbij je als voordeel krijgt dat je je CF slot vrij houd voor het goedkopere geheugen).
Blijkt dus dat de Axim (als je tenminste waarde hecht aan Bluetooth) opeens niet zo interessant meer is
Ja, echt heel goedkoop is het niet. Weet iemand hoeveel het kost om em uit de VS te halen? 100 pleuro verschil, voor de helft is die wel te verschepen naar Nederland, niet?
Maar misschien dat ze in Nederland ook aan "rebate" doen, net als in de VS.
Maar misschien dat ze in Nederland ook aan "rebate" doen, net als in de VS.
Verwijderd
Hmm, de Tungsten T van Palm kost nu nog maar €412 bij takitnow.com, volgens de voorraad status hebben ze der 704 op voorraad 
Zou Palm hier achter zitten wetende dat de Dell Axim er aan komt? die tungsten ziet er best geil uit
Zou Palm hier achter zitten wetende dat de Dell Axim er aan komt? die tungsten ziet er best geil uit
Volgens mij betaal je voor een handheld alleen btw (19%) en geen invoerkosten. Dit volgens de site:Als je hem vanuit de VS haalt komt er nog wel importkosten bij hè, denk zo'n 30%.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Onderaan staat een schema met douanerechten en btw en bij elektronische zakagenda staat 0% douanerechten en 19% btw.
Look behind you! A three headed monkey!
Dat is erg mooi. Ik heb namelijk familie in de VS (Arizona) en dan kan ik hem daar evt bestellen. Moet ik wel ff navragen of ik bij problemen de Axim ook naar Dell NL kan sturen.
Op de Dell-USA site heb ik ook niets meer kunnen vinden over de Rebate-actie. Is deze afgelopen?
Op de Dell-USA site heb ik ook niets meer kunnen vinden over de Rebate-actie. Is deze afgelopen?
Verwijderd
Je kan beter ff wachten denk ik, op de site van dell hebben ze het over €299 voor de goedkoopste, misschien krijg je hier ook een rebate.
Want straks heb je garantie nodig, lijkt me vrij lastig dan...
Want straks heb je garantie nodig, lijkt me vrij lastig dan...
Je krijgtt toch ook nog 5% internet korting
is toch weer +/-15euro minder
is toch weer +/-15euro minder
Alles is terug te redeneren naar 4
Morgen is het dan zo ver....

299 voor de el cheapo versie denk ik dan....
ben zwaar benieuwd wat de 400 MHZ versie dan wordt..€416,50 zoals Bush schreef is toch wel erg pittig t.o.v $349 in tha states...(in het achterhoofd houdende dat je nog een extra accu/garantie/etc. nodig zult hebben)
edit:
meer info --> http://www.euro.dell.com/...cs/merchandising_axim.htm

299 voor de el cheapo versie denk ik dan....
ben zwaar benieuwd wat de 400 MHZ versie dan wordt..€416,50 zoals Bush schreef is toch wel erg pittig t.o.v $349 in tha states...(in het achterhoofd houdende dat je nog een extra accu/garantie/etc. nodig zult hebben)
edit:
meer info --> http://www.euro.dell.com/...cs/merchandising_axim.htm
[ Voor 14% gewijzigd door It-er op 02-02-2003 15:24 ]
what is your major malfunction???
Verwijderd
Jah, en nu is die Tungsten voor €411 te krijgen bij http://computershop.planet.nl
Die is erg mooi, en heeft standaard bluetooth.
Waar zie je die zo snel staan?Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 15:26:
Jah, en nu is die Tungsten voor €411 te krijgen bij http://computershop.planet.nl
edit: ow...

De Tungsten is idd een super
echter (in vergelijking met de Dell):
- 144 mhz proc. t.o.v. 400 mhz. proc
- 16 mb intern t.o.v 48 mb +64 mb
- CF slot
maar wat de Dell mist:
- super strak schermpje
- Bluetooth
[ Voor 41% gewijzigd door It-er op 02-02-2003 15:37 ]
Verwijderd
Offtopic:
En wnr gaan ze mijn nieuwe pc eens leveren? Al besteld sinds 15 december
hopelijk leveren ze hun pda's wat sneller want ze zien er cool uit
En wnr gaan ze mijn nieuwe pc eens leveren? Al besteld sinds 15 december
Inderdaad
ALs de dure versie zoveel duurder word dan moet je misschien wel gaan denken aan bijv. de tungsten. Met toch een paar extratjes.
Maar hoeveel merk je nu echt van het verschil in processor van bijv. de tungsten is een 144 end e dell een 400. En dan heb ik het over de stnadaard dingen agenda etc.
ALs de dure versie zoveel duurder word dan moet je misschien wel gaan denken aan bijv. de tungsten. Met toch een paar extratjes.
Maar hoeveel merk je nu echt van het verschil in processor van bijv. de tungsten is een 144 end e dell een 400. En dan heb ik het over de stnadaard dingen agenda etc.
[ Voor 126% gewijzigd door jbcyber op 02-02-2003 15:39 ]
Volgens mij kan je de kloksnelheid (almede het geheugen) van een PDA met Palm OS totaal niet vergelijken met eentje met PocketPC (maar ik ben een PDA leek, tot een maand geleden zat ik geeneens naar zo'n ding te kijken).
Het zijn 2 hele andere platvormen zowel cpu snelheid als de hoeveelheid geheugen worden heel anders benut op beide platvormen.jbcyber schreef op 02 februari 2003 @ 15:34:
Inderdaad
'k denk waar je vooral aan moet denken is de uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst....een cf- en een sd-slot is toch wat beter...alsmede een 400mhz processor. De applicaties en mogelijkheden voor een PDA worden steeds uitgebreider...en dus wordt er meer en meer van de PDA vereist (hardware dan). Zit je nu met te weinig capaciteit dan kun je over een jaar je soldeerbout pakken of je pda verkopen.jbcyber schreef op 02 February 2003 @ 15:34:
Inderdaad
Filmpjes, routeplanners, i-net, e-mail, noem maar op, alles is bijna mogelijk met de juiste uitbreidings-setjes. En als je PDA nú al niet voldoende capaciteit heeft...wil zwijgen over pak-em-beer een jaartje
Verwijderd
Wat hierboven al gezegd is, dat kun je niet vergelijken want beide platformen zijn anders en de stuctuur van beide processoren is compleet anders.
Het is dus niet een kwestie van, "oh die Dell is 266mhz sneller dus neem ik die" want zo werk dat niet.
Ik heb met beide gewerkt en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Palm OS, deze gaat nl. efficiënter met geheugen en batterij om, ik heb op mijn werk zo'n Compaq ding met PPC2001 geprobeerd en de batterij was heel snel op en dat ding liep best vaak vast
Maar jah, das inmiddels meer dan een jaar geleden en op de Dell zit PPC2002, dus hopelijk is dat verbeterd
Het is dus niet een kwestie van, "oh die Dell is 266mhz sneller dus neem ik die" want zo werk dat niet.
Ik heb met beide gewerkt en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Palm OS, deze gaat nl. efficiënter met geheugen en batterij om, ik heb op mijn werk zo'n Compaq ding met PPC2001 geprobeerd en de batterij was heel snel op en dat ding liep best vaak vast

Maar jah, das inmiddels meer dan een jaar geleden en op de Dell zit PPC2002, dus hopelijk is dat verbeterd
Ik zit in juni in amerika. Misschien toch slim om de Axim daar dan te kopen als de prijs dan nog zo veel uitmaakt.
Ik vraag me alleen af hoe dat zit met opladen. Andere stroom enzo.
Maar de duurste versie kost daar $349, da's Eur 323. Dan is de duurste ongeveer net zo duur als de goedkoopste versie in nederland. Toch wel een optie.
Ik vraag me alleen af hoe dat zit met opladen. Andere stroom enzo.
Maar de duurste versie kost daar $349, da's Eur 323. Dan is de duurste ongeveer net zo duur als de goedkoopste versie in nederland. Toch wel een optie.
Look behind you! A three headed monkey!
Kan PalmOS ook al met Office files overweg, of zijn daar 3rd party tools (gratis) voor?
[ Voor 5% gewijzigd door Raafz0r op 02-02-2003 22:05 ]
Verwijderd
Nog 1 uur en 47 mins 
Ben benieuwd hoeveel de pro versie van de Axim 5 gaat kosten, dus met 400mhz onboard. Iemand enig idee?
Ben benieuwd hoeveel de pro versie van de Axim 5 gaat kosten, dus met 400mhz onboard. Iemand enig idee?
Jeps je hebt ontzettend veel freeware proggies voor het omzetten van documenten. Leukste voordeel van palmOS is gewoon de overdosis aan aan programma's en dan ook noges veel freeware.Raafz0r schreef op 02 February 2003 @ 22:05:
Kan PalmOS ook al met Office files overweg, of zijn daar 3rd party tools (gratis) voor?
Verwijderd
De prijzen zijn nu bekend gemaakt op de site van Dell. Je kunt de Axim ook al bestellen. Basic-model 296,31 EURVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:13:
Nog 1 uur en 47 mins
Deze prijzen zijn inclusief BTW en verzendskosten.
das exclusief verzendkosten dus moet je nog een extra 15 euro voor berekenen!!
overigens is hij niet op voorrraad!!
overigens is hij niet op voorrraad!!
[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 03-02-2003 09:00 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
als je de tungsten koopt krijg je er documents to go bij (bij de meeste hi-end palmos pda's krijg je documents to go)Raafz0r schreef op 02 February 2003 @ 22:05:
uit een test (volgens mij op www. brighthand.com bleek dat documents to go zelfs beter compatibel was met word en excel documenten dan pocket word en excel!
Verder heb ik zelf toch voor de tungsten gekozen (zat ook de denken aan de Fujitsu-Siemens Loox) omdat hij een stuk compacter is dan de pocket pc's, en omdat ik er meer medische software voor had en kan vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door StanTheMan op 03-02-2003 10:24 ]
Dit topic is gesloten.