In NL is 'ie ook in de aanbieding, en geen verzendkosten.
Dat is jammergenoeg alleen als je een notebook of desktop pc koopt... lekker logisch, je koopt ze zelden tegelijk lijkt me
Hey, ik heb vandeweek een Dell Advanced zonder notebook of desktop gekocht voor 355.81 inclusief verzending.
Dat is nu idd van de site af.
Dat is nu idd van de site af.
Verwijderd
Nope, los zijn ze ook goedkoper hoorsjares schreef op 01 June 2003 @ 18:16:
Dat is jammergenoeg alleen als je een notebook of desktop pc koopt... lekker logisch, je koopt ze zelden tegelijk lijkt me
Heb je die site wel bekeken
Ik neem aan dat al meerdere dit bericht hebben gelezen.
nieuws: "Pocket PC 2003 verschijnt 23 juni"
Microsoft komt dus met pocket pc 2003
Ik neem aan dat als het uit is Dell deze os op hun pda's gaat zetten. Of mag ik dat niet aannemen??
Als ik dat wel kan is het de moeite waard om te wachten met het kopen van een PDA of zouden ze dan ook gelijke en hele nieuwe serie uitbrengen.
nieuws: "Pocket PC 2003 verschijnt 23 juni"
Ik neem aan dat als het uit is Dell deze os op hun pda's gaat zetten. Of mag ik dat niet aannemen??
Als ik dat wel kan is het de moeite waard om te wachten met het kopen van een PDA of zouden ze dan ook gelijke en hele nieuwe serie uitbrengen.
Waarom denk je dat de ppc's die waarschijnlijk niet te upgraden zijn nu allemaal in de aanbieding zijn?jbcyber schreef op 02 juni 2003 @ 01:28:
Maar jah als ik het goed heb begrepen altijd is de Dell wat de hardware betreft wel te upgraden of zie ik dat verkeerdmiles schreef op 02 June 2003 @ 18:55:
[...]
Waarom denk je dat de ppc's die waarschijnlijk niet te upgraden zijn nu allemaal in de aanbieding zijn?
Ik heb niet dit hele draadje doorgespit maar vond deze houder (voor in de auto) erg aardig (is tenminste niet zo'n universeel ding met een zuignap aan je voorruit
)
Zie de site van Brodit.
Ze hebben 'proclips' voor bijna ieder type auto.
Ik heb bij een NL bedrijf prijsopgaaf gevraagd en laat dat nog wel ff hier weten
(Brodit is zweeds)

Zie de site van Brodit.
Ik heb bij een NL bedrijf prijsopgaaf gevraagd en laat dat nog wel ff hier weten
(Brodit is zweeds)
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Weet iemand waar je onder rembours deze protectors van brando kunt bestellen? Of zijn er andere betere onder rembours te krijgen?
* Marten heeft geen creditcard nl, en prepaid naar Dell vertrouw ik nog wel maar zoiets niet...
* Marten heeft geen creditcard nl, en prepaid naar Dell vertrouw ik nog wel maar zoiets niet...
Ja dat kan moet je in mediaplayer buttons toewijzen en dat een button op Screen toggle zetten!Wilfred schreef op 09 mei 2003 @ 16:25:
Kan je het touchscreen ergens mee deactiveren?
Dus: start media player, dan Tools -->Settings --> Buttons
de rest spreekt voor zich!
ik heb de brando (met cc) besteld en binnen een week in huis, sneller dan de levering van de Axim.illuware schreef op 08 juni 2003 @ 14:17:
Weet iemand waar je onder rembours deze protectors van brando kunt bestellen? Of zijn er andere betere onder rembours te krijgen?
* miles heeft geen creditcard nl, en prepaid naar Dell vertrouw ik nog wel maar zoiets niet...
Er is een bedrijf in NL dat deze screenprotectors ook levert, echter wel duurder dan bij Brando zelf. (en ik ben de naam kwijt, misschien moet je daarvoor even op pocket-pc club.nl kijken.)
Ik ben ook zoals velen hier aan het denken over een aankoop van Dell Axim X5 Standard. Weet iemand meer over het feit of deze gaat(en kan) upgegrade worden? Of zou ik wachten tot 23 Juni?
Normaal zeggen ze dat er wel een free update voor recente modellen zou zijn.
Een mail naar Dell heeft niet geholpen :-)
Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum
Ik denk dat je nog even zal moeten wachten...nog negen nachtjes slapen!scav schreef op 13 June 2003 @ 17:42:
Ik ben ook zoals velen hier aan het denken over een aankoop van Dell Axim X5 Standard. Weet iemand meer over het feit of deze gaat(en kan) upgegrade worden? Of zou ik wachten tot 23 Juni?
Verwijderd
Ik heb Dell net gebeld en volgens Dell kunnen ze NIET ge-upgrade worden naar ppc2003scav schreef op 13 June 2003 @ 17:42:
Vreemd. Lijkt me een zeer verkeerde zet van Dell als dit waar is. En helemaal vreemd omdat die moderator op het Dell forum heeft lopen claimen dat hij PPC2003 aan het testen was op de X5. Wie heb je gesproken dan? Van welke afdeling doel ik dan op, want als het een of ander standaard callcenter medewerkertje was dan wist ie waarschijnlijk niet eens waar hij het over had.Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 15:38:
[...]
Ik heb Dell net gebeld en volgens Dell kunnen ze NIET ge-upgrade worden naar ppc2003
Verwijderd
Ik werd 3 keer doorverbonden en moest 5 min wachten omdat het "gevraagd" werd. Was een meneer die benadrukte dat het niet kon.illuware schreef op 20 June 2003 @ 20:01:
[...]
Vreemd. Lijkt me een zeer verkeerde zet van Dell als dit waar is. En helemaal vreemd omdat die moderator op het Dell forum heeft lopen claimen dat hij PPC2003 aan het testen was op de X5. Wie heb je gesproken dan? Van welke afdeling doel ik dan op, want als het een of ander standaard callcenter medewerkertje was dan wist ie waarschijnlijk niet eens waar hij het over had.
Dat kan te maken met het geheugen van de Standard: 32 MB ROM. De 400mhz variant heeft 48 MB aan boord, en de geruchten zijn dat dat de minimale eisen zijn voor PPC2003...
Verwijderd
Ik zit er ook aan te denken me een PDA'tje aan te schaffen, de Asus A620 (opvolger van de A600) is net uit, en zou zo'n 340 € moeten kosten.
Spijtig dat er niet mee gebeld kan worden, want eigenlijk zoek in een PDA-GSM in 1 toestel, maar die Treo Visor's zijn me wat te duur....
Edit: bestaan er eigenlijk GSM modules voor PDA's? Of zijn er plannen om dit te fabriceren in de toekomst?
Spijtig dat er niet mee gebeld kan worden, want eigenlijk zoek in een PDA-GSM in 1 toestel, maar die Treo Visor's zijn me wat te duur....
Edit: bestaan er eigenlijk GSM modules voor PDA's? Of zijn er plannen om dit te fabriceren in de toekomst?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 09:58 ]
Jazeker, die bestaan. Dat zijn gewoon modules die je in de CompactFlash-slot van de pda moet doen. (In deze module kan je de simkaart doen)Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 09:57:
Voorbeeld:
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1096
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Verwijderd
Cooool, bedankt voor de link Tobias, heb meteen ook eens gekeken naar de shops die ze verkopen, hopelijk werkt deze module op een MyPal a620, ik zal ze eens mailen om dit na te vragen.
Op de DELL site kan je nu de upgrade naar ppc2003 bestellen. Let wel: Deze is zowel egschikt voor de 300mhz versie als voor de 400mhz versie !
Staat bij accesoires en nu zelfs zonder verzendkosten te verkrijgen
Staat bij accesoires en nu zelfs zonder verzendkosten te verkrijgen
heeft iemand ervaringen met synchroniseren van de axim met lotus notes? Iemand aan de telefoon bij dell zegt van niet terwijl tijd terug iemand van dell mailde van wel.
Geinig, ik heb de site gemaakt voor Brodit en wat db-import programma's gebakken, toen ik nog in Zweden woonde/werkteMetalRush schreef op 03 June 2003 @ 22:55:
Ik heb niet dit hele draadje doorgespit maar vond deze houder (voor in de auto) erg aardig (is tenminste niet zo'n universeel ding met een zuignap aan je voorruit)
Zie de site van Brodit.
(Brodit is zweeds)
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Tom Tom Navigator 2 - kan bovenstaand OOK! Vooral die contactpersonen vanuit Outlook verbinden met Tom Tom 2 Maps/Route is erg handig.911GT2 schreef op 18 maart 2003 @ 23:08:
[...]
Ik ben op de cebit een mooi systeem tegengekomen....sjek maar eens uit...
www.travroute.com/europe
Ik heb er demo's van gezien en het is tien keer beter dan TOMTOM!
*Nederlandse software
*koppelt je contactpersonen aan je route
*kunt via gprs berichten ontvangen die opslaan en je route meteen daar op aanpassen....
*jaarlijks updaten
ga maar gewoon up hun site kijken...tis wel wat duurder dan TOMTOM, maar hey je krijgt er wel wat voor terug!
ik ben iig erg onder de indruk!
Verwijderd
Ik wil ook een axim bestellen, maar ik ben bang dat ik binnen een maand erop uitgekeken ben. Ik heb een psion 5mx en daar was ik ook binnen 2 weken op uitgekeken. en die compact flash kaartjes van 1 gb die ze bij mycom verkopen werken die ook?
Wat ik destijds heb gedaan voordat ik mijn palm kocht - en een tijdje terug voordat ik een PocketPC ging overwegen - is een emulator gedownload en (mja, niet helemaal legaal maar omdat ik em toch alleen maar als 'trial' object gebruikte vond ik het zelf wel meevallen, ik gooide em tenslotte ook weer weg he
) en een rom ergens vandaan gehaald en gewoon gaan spelen met dat ding. Op de palm emulator heb ik ook diverse programma's en spelletjes geinstaleert en getest, met grafity gespeeld enzo. Toen ik na een week alleen maar enthousiaster was geworden heb ik de knoop doorgehakt en ben ik een palm Vx wezen kopen...
edit: ik heb 'natuurlijk' ook gewoon de standaard functies getest, zoals de agenda, todo list en de memo lijst

edit: ik heb 'natuurlijk' ook gewoon de standaard functies getest, zoals de agenda, todo list en de memo lijst
[ Voor 10% gewijzigd door |orion op 20-07-2003 19:17 ]
Emulatoren weet ik niet, had m'n broertje gedownload (ik geloof dat die voor de pocketpc in de pocketpc SDK zit, goed zoekenVerwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 23:38:
En waar had je die emulator + rom vandaan?
Ik snap dat niet: hoe kun je erop "uitgekeken" zijn? Je koopt dat ding toch in de eerste plaats om te gebruiken? Ben je ook 2 weken na aankoop op je papieren agenda uitgekeken?Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:24:
Ik wil ook een axim bestellen, maar ik ben bang dat ik binnen een maand erop uitgekeken ben. Ik heb een psion 5mx en daar was ik ook binnen 2 weken op uitgekeken. en die compact flash kaartjes van 1 gb die ze bij mycom verkopen werken die ook?
Overigens mis ik nog de naam Palm in je lijstje. Ten opzichte van PPC's zijn Palm efficienter en gemakkelijker in gebruik, juist omdat alles erg simpel is gehouden. Dingen snel invoeren is een breeze, dus daar kun je in ieder geval niet op afknappen. Met PPC ben ik bang dat je de eerste paar weken je helemaal verlekkert op de filmpjes en de games, maar dat dat wel verminderd wanneer je er echt mee gaat werken voor belangrijkere dingen. Palm had multimedia wat minder hoog in het vaandel, maar is de laatste tijd steeds meer met PPC op gelijke voet komen te staan, dus MP3 luisteren en video kijken is gen probleem meer, terwijl de essentie van een PDA, personal digital assistant, niet uit het oog is verloren.
Palm: Palm Zire 71, PPC: iPaq 1915
Alors.
Ik heb de gewone versie en je raakt echt niet uitgekekenVerwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:24:
als je hem gewoon als agenda gebruikt en voor het snel bekijken van je digitale foto's op vakantie is zo'n ding echt heel handig.
Verwijderd
Ik heb na lang reviews lezen en deze hele topics en vele andere topics toch maar besloten om voor de dell pda te gaan, de goedkope welteverstaan.
Ik ga mijn pda gebruiken voor agenda, data opslag en mp3speler voornamelijk. Daarom wou ik een niet te dure maar wel leuke pda
Op het eind zat ik nog te twijfelen tussen de acer n10 en de dell axim 300mhz, maar toen mijn buurman een dell computer ging bestellen kon ik de pda meebestellen en dus geen bezorgkosten dus toen de knoop doorgehakt en een dell axim x5 300mhz besteld. Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen posten.
Ik ga mijn pda gebruiken voor agenda, data opslag en mp3speler voornamelijk. Daarom wou ik een niet te dure maar wel leuke pda
Ik zit ook te denken aan een pda. Waarschijnlijk ga ik voor een Dell (standard). Ik zag dat je bij de Dell ook nog een toetsenbord kunt krijgen, wat me toch wel een stuk beter lijkt (handschrift herkenning zal toch niet super zijn) als ik wat meer wil schrijven. Is er iemand die zo'n toetsenbord ( de goedkopere dan) heeft?
Want als het niets is kan ik die 70 euro beter uitgeven door naar de advance te upgraden
Want als het niets is kan ik die 70 euro beter uitgeven door naar de advance te upgraden
Verwijderd
Is er eigenlijk al een roadmap bekend van Dell voor de toekomstige ontwikkelingen van de Axim ?
Ben erg benieuwd of toekomstige modellen geleverd gaan worden met standaard WiFi of Bluetooth net als sommige Ipaq topmodellen dat al hebben.
WiFi/Bluetooth functies + Dell prijzen = lekker
Ben erg benieuwd of toekomstige modellen geleverd gaan worden met standaard WiFi of Bluetooth net als sommige Ipaq topmodellen dat al hebben.
WiFi/Bluetooth functies + Dell prijzen = lekker
Verwijderd
De dell standard is met 20 euro in prijs verlaagd, de dell advanced met 30 euro, en er is een dell wifi versie uitgekomen waarbij je er een CF wifi kaartje bij krijgt en die is 30 euro duurder dan de oorspronkelijke dell axim advanced.
Ik baal dus ongelofelijk waarom ze dat niet even hadden aankondigen, ik heb namelijk woensdag een dell axim advanced besteld, en ik wil er in de toekomst ook een CF wifi-kaartje bij kopen. Maar als ik dit had geweten had ik wel even gewacht, ik voel me nu dus behoorlijk genaaid.
Weet iemand toevallig of hier nog iets aan te doen is of is dit een verloren zaak, en of dit wettelijk geregeld is?
Alvast bedankt.
Ik baal dus ongelofelijk waarom ze dat niet even hadden aankondigen, ik heb namelijk woensdag een dell axim advanced besteld, en ik wil er in de toekomst ook een CF wifi-kaartje bij kopen. Maar als ik dit had geweten had ik wel even gewacht, ik voel me nu dus behoorlijk genaaid.
Weet iemand toevallig of hier nog iets aan te doen is of is dit een verloren zaak, en of dit wettelijk geregeld is?
Alvast bedankt.
Verwijderd
jah verdomme dit meen je niet? eergister is het geld van me rekening afgeschreven? bah bah bah, wat een slechte zaak
@duck: Je kan gewoon je bestelling cancellen, en dan weer een nieuwe bestellen
Verwijderd
Huh, als je nog niet betaald hebt gewoon de bestelling cancelen en opnieuw bestellen jaVerwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 21:20:
De dell standard is met 20 euro in prijs verlaagd, de dell advanced met 30 euro, en er is een dell wifi versie uitgekomen waarbij je er een CF wifi kaartje bij krijgt en die is 30 euro duurder dan de oorspronkelijke dell axim advanced.
Alvast bedankt.
Als je al betaald hebt is er denk ik weinig meer aan te doen:'(
Nee zelfs dan nog kan je cancellen
Volgens mij mag je inderdaad wettelijk cancellen. Sterker nog volgens mij is er ook een wet die zorgt dat je binnen een paar dagen een product nog mag retouneren.. Vriend van mij maakt daar nl zeer veel gebruik van. Gewoon doen dus.
Verwijderd
U sure? Ik heb namelijk al betaald... Maar jah, krijg hem waarschijnlijk morige binnen, weinig zin om dan nog af te zeggen, ik wil hem nameljk gewoon hebben!!
.. Voor alle andere mensen die dus een (dell) pda willen bestellen zou ik het nu doen, want ik denk dat de volgende aanbieding nog wel even op zich laat wachten? (Hoop ik tenminste
)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 15:45 ]
Verwijderd
Hmm ja ik krijg mun dell ook zeer binnekort binnen, hij is al onderweg. En ik wil um zo graag hebben.
Volgens mijn ouders is er in nederland wettelijk geregeld dat als je iets koopt wat later in de aanbieding is (binnen 3 weken ofzo), dat je dan als je de bon laat zien in de winkel het verschil terug krijgt (dus dan zou ik 30 euro krijgen). Dus ik denk dat ik dell maar eens ga mailen dan, alleen eerst even bedenken wat ik precies in de mail ga zetten. Nog mooier zou natuurlijk zijn dat ik 30 euro bij betaal en er dan een CF wifi kaartje bij krijg
. Alhoewel ik niet denk dat dat tot de mogelijkheden behoort. Jullie horen er nog van, iemand nog suggesties wat er precies in de mail moet staan (ook voor tassadar natuurlijk
).
Volgens mijn ouders is er in nederland wettelijk geregeld dat als je iets koopt wat later in de aanbieding is (binnen 3 weken ofzo), dat je dan als je de bon laat zien in de winkel het verschil terug krijgt (dus dan zou ik 30 euro krijgen). Dus ik denk dat ik dell maar eens ga mailen dan, alleen eerst even bedenken wat ik precies in de mail ga zetten. Nog mooier zou natuurlijk zijn dat ik 30 euro bij betaal en er dan een CF wifi kaartje bij krijg
Het zal me niets verbazen als het lukt.. Er zijn namelijk een heleboel van dit soort regeltjes, waar de meesten geeneens het bestaan van weten.. Ik weet dat er sommige met betrekking tot dit geval maar wat ze precies inhouden.. Ken je niet iemand die toevallig rechten studeerd ofzoVerwijderd schreef op 10 August 2003 @ 16:59:
Hmm ja ik krijg mun dell ook zeer binnekort binnen, hij is al onderweg. En ik wil um zo graag hebben.
Volgens mijn ouders is er in nederland wettelijk geregeld dat als je iets koopt wat later in de aanbieding is (binnen 3 weken ofzo), dat je dan als je de bon laat zien in de winkel het verschil terug krijgt (dus dan zou ik 30 euro krijgen). Dus ik denk dat ik dell maar eens ga mailen dan, alleen eerst even bedenken wat ik precies in de mail ga zetten. Nog mooier zou natuurlijk zijn dat ik 30 euro bij betaal en er dan een CF wifi kaartje bij krijg. Alhoewel ik niet denk dat dat tot de mogelijkheden behoort. Jullie horen er nog van, iemand nog suggesties wat er precies in de mail moet staan (ook voor tassadar natuurlijk
).
Volgems mij heeft dit meer met de coulance van de winkelier te maken.Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 16:59:
Volgens mijn ouders is er in nederland wettelijk geregeld dat als je iets koopt wat later in de aanbieding is (binnen 3 weken ofzo), dat je dan als je de bon laat zien in de winkel het verschil terug krijgt (dus dan zou ik 30 euro krijgen). .
En ik heb zomaar het idee dat Dell zegt, sorry meneer, dat is jammer voor u. Dit omdat ze constant aanbiedingen en actieprijzen hebben.
In Nederland is er een colportagewet. Maar dat gaat over produkten die je aan de deur of tijdens busreisjes ed. gekocht heb(van die super impuls aankopen).
Even een vraag;
Hoe snel start zo'n PDA eigenlijk op?
Ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen, voornamelijk voor notities/agenda en daarnaast voor GPS/mobile-internet/mp3
Maar het lijkt me niet echt handig als je dus iets wil noteren (aan de telefoon bijv.) en dat ding heeft een paar minuten nodig om te booten
Hoe snel start zo'n PDA eigenlijk op?
Ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen, voornamelijk voor notities/agenda en daarnaast voor GPS/mobile-internet/mp3
Maar het lijkt me niet echt handig als je dus iets wil noteren (aan de telefoon bijv.) en dat ding heeft een paar minuten nodig om te booten

*klik* aan
*klik* uit
Het werkt met een soort van S3 (Suspend-To-RAM). Als ie crasht moet je wel iets langer wachten, maar dat hoort nooit voor te komen.
*klik* uit
Het werkt met een soort van S3 (Suspend-To-RAM). Als ie crasht moet je wel iets langer wachten, maar dat hoort nooit voor te komen.
You can't have everything. Where would you put it?
dat klinkt wel flextweakerbee schreef op 11 augustus 2003 @ 13:30:
*klik* aan
*klik* uit
Verwijderd
Hmmmmz, ik ga ook maar een mailtje sturen of ze de korting terug kunnen boeken. Ja, ik heb geen idee of ze het doen maar lijkt me wel klantvriendelijk?Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 00:06:
Oh jammer, maar ja, ik ga het iig even proberen zodra ik mun dell binnen heb
Iemand een idee wat de standaard is van die Wireless kaart? a, b of g?
Iemand ervaring met het weergeven van webpagina's op de x5?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Je zou inderdaad je PDA kunnnen retourneren. Echter heb je geen recht op volledig geld terug. Je hebt recht op het aankoopbedrag. Dell is dus vrij om wel de shipping in rekening te brengen. Beter is gewoon even met ze te bellen. Te wijzen op het feit dat je kan annuleren en opnieuw bestellen en zeg dat je graag wilt bijbetalen voor de ontvangst van de wireless adapter.
Verwijderd
Heeft iemand van jullie ervaring met de reikwijdte van de True Mobile Wlan kaart die dell er als optie bij kan leveren?
Het klinkt mij heel leuk in de oren, maar dan moet het wel door het hele huis werken, net als mijn PCMCIA wlan kaartjes. (die zijn groter, dus grotere antenne(?), dus mssn meer bereik, of denk ik nou verkeerd?)
Het klinkt mij heel leuk in de oren, maar dan moet het wel door het hele huis werken, net als mijn PCMCIA wlan kaartjes. (die zijn groter, dus grotere antenne(?), dus mssn meer bereik, of denk ik nou verkeerd?)
Het kaartje is 802.11b; na lang zoeken gevonden op de Dell site: "TrueMobile 802.11b Wireless LAN Compact Flash Card for wireless networking"Spyro_the_Dragon schreef op 12 August 2003 @ 14:57:
Iemand een idee wat de standaard is van die Wireless kaart? a, b of g?
Maar kan iemand me meer vertellen over:
- Het weergeven van webpagina's (ziet het er een beetje uit)
- Het gebruik van een VNC client op dit apparaat (voor het beheer van compu's in het netwerk, draadloos!)
edit
Kan iemand bevestigen of dit klopt: De Axim heeft een CF en een SD slot. Het CF slot wordt bezet door WiFi. Het SD slot kun je extra geheugen in plaatsen. Moet je perse een Axim SD kaart hebben (die je als accesoire bij kunt bestellen op de Dell site) of kun je ook een ander SD kaartje kopen (op de tweakers geheugenshop bijvoorbeeld, daar krijg je voor de prijs van een Dell 128MB een 256MB SD kaart)
[ Voor 33% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 13-08-2003 11:20 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
@spyro
1) ja tis geen 21" monitor maar voor mij werkt het goed zat, gewoon hetzelfde als op iedere andere pda
2) Geen idee, er loopt ergens nog een draadje over freeware tools voor de ppc, moet je daar ff snuffelen, zijn namelijk een aantal handige sites gepost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/788414
http://www.freewareppc.com/
http://ppc4all.com/catalog.php?lic=free
3) Waarschijnlijk wel, maar ik zou gewoon voor 100% zekerheid gaan en op een site bestellen waar erbij staat voor welke pda's hij geschikt is.
vb: http://www.pdashop.nl/accessoires/1996/Geheugen
1) ja tis geen 21" monitor maar voor mij werkt het goed zat, gewoon hetzelfde als op iedere andere pda
2) Geen idee, er loopt ergens nog een draadje over freeware tools voor de ppc, moet je daar ff snuffelen, zijn namelijk een aantal handige sites gepost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/788414
http://www.freewareppc.com/
http://ppc4all.com/catalog.php?lic=free
3) Waarschijnlijk wel, maar ik zou gewoon voor 100% zekerheid gaan en op een site bestellen waar erbij staat voor welke pda's hij geschikt is.
vb: http://www.pdashop.nl/accessoires/1996/Geheugen
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 13:45 ]
Enige tijd geleden heeft dell korte tijd een patch aangeboden om mensen die een axim met ppc 2003 hadden en daardoor een trage axim hadden te helpen.
Ik heb tussen de vakantie door dit geprobeert te volgen maar snap het toch niet helemaal.
Klopt het nu dat die patch het mogelijk maakt dat mensen die een axim ppc 2002 hebben deze zomaar dmv flashen naar een goed werkende ppc 2003 up kunnen graden of kan je de patch alleen gebruiken als je ppc 2003 gebruikt?
Ik heb tussen de vakantie door dit geprobeert te volgen maar snap het toch niet helemaal.
Klopt het nu dat die patch het mogelijk maakt dat mensen die een axim ppc 2002 hebben deze zomaar dmv flashen naar een goed werkende ppc 2003 up kunnen graden of kan je de patch alleen gebruiken als je ppc 2003 gebruikt?
Verwijderd
Ze hadden die patch gereleased, maar toen bleek dus dat het mogelijk was dat mensen met een ppc2002 GRATIS konden uprade naar een ppc2003...
Die patch is toen na enkele uren weer in getrokken en sindsdien heb ik er niks meer van gehoord...
Die patch is toen na enkele uren weer in getrokken en sindsdien heb ik er niks meer van gehoord...
Maar als je die patch hebt, dan moet je dus nog ergens ppc2003 vandaan halen?
Of zit dat in die patch?
En werkt dat dan allemaal zomaar, of heb je nog een activatiekey nodig?
Of zit dat in die patch?
Verwijderd
Ik denk dat jij doelt op die patch die weer is ingetrokken? sorry maar dat is niet helemaal de bedoeling van dit forum. Mocht je er niet op doelen, dan kraam je natuurlijk wel ERG grote onzin uit... Als je ppc2003 wil hebben, moet je hem gewoon kopen, klaar...miles schreef op 16 August 2003 @ 14:45:
Maar als je die patch hebt, dan moet je dus nog ergens ppc2003 vandaan halen?
Of zit dat in die patch?
Die patch bedoel ik idd.
Ik vraag hier in het forum overigens niet of iemand mij die patch kan leveren en ik biedt hem ook niet aan. Het is mij volkome duidelijk dat er geen warez en illegale waar over het forum mag gaan. (Hoewel ik mij eigenlijk afvraag in hoeverre deze patch illegaal is gezien het feit dat Dell hem blijkbaar gereleased heeft)
Ik vraag er alleen maar info over omdat ik alle ophef die erover ontstaan is niet begrijp.
Ik vraag hier in het forum overigens niet of iemand mij die patch kan leveren en ik biedt hem ook niet aan. Het is mij volkome duidelijk dat er geen warez en illegale waar over het forum mag gaan. (Hoewel ik mij eigenlijk afvraag in hoeverre deze patch illegaal is gezien het feit dat Dell hem blijkbaar gereleased heeft)
Ik vraag er alleen maar info over omdat ik alle ophef die erover ontstaan is niet begrijp.
Verwijderd
Het is in ieder geval niet de bedoeling dat die patch nog gebruikt wordt anders had dell hem niet ingetrokken
Om die reden ga ik je er ook niet verder mee helpen, en zoals ik al zei, je kan het beste gewoon ppc3 voor 30 euro kopen, dan een andere versie gebruiken, waarmee je support vervalt...
Iemand ervaring met de IR functionaliteit van de Dell PDA? Is die te gebruiken als universele afstandsbediening?
Verwijderd
FF zoeken misschien?Spyro_the_Dragon schreef op 18 August 2003 @ 10:14:
Iemand ervaring met de IR functionaliteit van de Dell PDA? Is die te gebruiken als universele afstandsbediening?
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Zijn er eigenlijk ook mensen die een toetsenbord in combinatie met hum Axim gebruiken. Ik hoor er niemand over maar het lijkt mij erg handig (want schrijven met stylus lijkt me helemaal niet handig) ?
Een PPC kan je niet ´patchen´. Een ´patch´ is hier eigenlijk een nieuwe ROM-image, waarin dus ook het hele OS ingebakken zit.miles schreef op 16 August 2003 @ 16:53:
Die patch bedoel ik idd.
Nu was het mogelijk om met de performancepatch (ROM versie A05) die voor bezitters van wm2003 Axim´s bedoeld was (Axims met ROM A04) ook oudere Axims te ´upgraden´ (Axims met A03). Hierdoor hadden bezitters van een ppc2002 Axim ineens een gratis update naar wm2003.
Daarom (en omdat er een fout in de installer zat die 60% van de A04 bezitters trof) heeft Dell die patch weer weggehaald.
Verwijderd
Tjah ik vind die stylus wel degelijk handigtweak_dude schreef op 18 August 2003 @ 15:36:
Zijn er eigenlijk ook mensen die een toetsenbord in combinatie met hum Axim gebruiken. Ik hoor er niemand over maar het lijkt mij erg handig (want schrijven met stylus lijkt me helemaal niet handig) ?
Ik heb een IR toetsenbord van pocketop en dat werkt perfect.
Met bijgeleverde software kan je evt. het beeld een kwartslag draaien zodat je van een breed scherm gebruik kan maken. Ik vind persoonlijk dat 180 graden draaien ook prima werkt. (dan hoeft de axim niet te resetten en zit het IR oog onder de juiste hoek van het IR oog van het toetsenbord.)
Ik kan m'n toetsenbord dubbelvouwen, het klepje om de axim schuin voor me te zetten kan aan het toetsenbord vast blijven zitten, ook in dubbelgevouwen toestand.
Als het toetsenbord met klepje dubbelgevouwen is is het bundeltje ongeveer even dik als de axim en iets kleiner.
Ik heb tijdens m'n vakantie een reisverslag gemaakt en dit had ik mezelf niet zien doen mbv de stylus.
Als ik echter onderweg een aantekening wil maken of een nr of nieuw agenda-item in wil voeren gebruik ik wel m'n stylus.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ik tijdens vergaderingen aantekeningen maak mbv het toetsenbord.
http://www.pocketop.net/index-flash.shtml vind je info over dit toetsenbord, en op de dell site kan je bij de accesoires ook een los toetsenbordje (werkt niet via IR maar mbv een kabel meen ik) bestellen.
Danfoss thanx, nu begrijp ik het.
Met bijgeleverde software kan je evt. het beeld een kwartslag draaien zodat je van een breed scherm gebruik kan maken. Ik vind persoonlijk dat 180 graden draaien ook prima werkt. (dan hoeft de axim niet te resetten en zit het IR oog onder de juiste hoek van het IR oog van het toetsenbord.)
Ik kan m'n toetsenbord dubbelvouwen, het klepje om de axim schuin voor me te zetten kan aan het toetsenbord vast blijven zitten, ook in dubbelgevouwen toestand.
Als het toetsenbord met klepje dubbelgevouwen is is het bundeltje ongeveer even dik als de axim en iets kleiner.
Ik heb tijdens m'n vakantie een reisverslag gemaakt en dit had ik mezelf niet zien doen mbv de stylus.
Als ik echter onderweg een aantekening wil maken of een nr of nieuw agenda-item in wil voeren gebruik ik wel m'n stylus.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ik tijdens vergaderingen aantekeningen maak mbv het toetsenbord.
http://www.pocketop.net/index-flash.shtml vind je info over dit toetsenbord, en op de dell site kan je bij de accesoires ook een los toetsenbordje (werkt niet via IR maar mbv een kabel meen ik) bestellen.
Danfoss thanx, nu begrijp ik het.
Ik heb mijn schatje vandaag binnen gehad en vind de cradle wel errrrrug ruig!
Verwijderd
Ik heb ook van plan om een Axim Advanced te gaan kopen, maar nu merk ik (in dit topic) al die problemen mbt het internetten.
Er zit bij de Advanced versie toch een TrueMobile 802.11b Wireless LAN Compact Flash Card bij om mee te kunnen internetten ?
En als ik dat CF kaartje in het CF-slot doe, heb ik toch nog een SD slot over?
Hierin kan ik toch nog een SD kaartje van 256 MB inprikken ?
Als dit zo is kan mijn geluk niet op.
Zouden de bezitters van een Axim misschien een paar foto's kunnen maken?
thx
Er zit bij de Advanced versie toch een TrueMobile 802.11b Wireless LAN Compact Flash Card bij om mee te kunnen internetten ?
thx
Ik heb ook een Dell Axim advanced en heb geen problemen met internetten. Bij de "Advanced" versie zit geen W-Lan kaartje, maar dat is bij de "Wireless". Deze gaat idd in de CF-slot en je hebt dus een SD-slot over waar je geheugen in kan doen.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 16:31:
Ik heb ook van plan om een Axim Advanced te gaan kopen, maar nu merk ik (in dit topic) al die problemen mbt het internetten.
Er zit bij de Advanced versie toch een TrueMobile 802.11b Wireless LAN Compact Flash Card bij om mee te kunnen internetten ?:?
thx
Helaas heb ik geen digi-cam oid, dus foto's kan ik niet maken.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Heb gister mijn geld overgemaakt voor de bestelling van een Axim Wireless 
Ben ook van plan er een 256MB SD kaartje bij te kopen... Nu nog een week of twee wachten op mijn wireless AP+Router en dan weet ik hoe het wireless deel werkt...
Ben ook van plan er een 256MB SD kaartje bij te kopen... Nu nog een week of twee wachten op mijn wireless AP+Router en dan weet ik hoe het wireless deel werkt...
Ik heb ook een Dell Axim met een CF kaartje en ik moet zeggen dat het kaartje het kwa ontvangst prima doet: als ik even bij ons voor op straat ga staan, kan ik kiezen uit vier (4!) verschillende accesspoints uit de buurt, waarvan er twee van mij zijn. De andere twee zijn niet eens beveiligd en kan ik zo gebruik van maken.
Maar om even aan te geven hoe goed het kaartje het doet, voor ik mijn Dell had, was ik me maar bewust van 1 andere onbekende buurman met een Access Point. Nu blijken het er dus twee te zijn. Die tweede kon ik overigens soms ook binnen waarnemen met mijn Dell, maar niet met mijn laptop.
Maar om even aan te geven hoe goed het kaartje het doet, voor ik mijn Dell had, was ik me maar bewust van 1 andere onbekende buurman met een Access Point. Nu blijken het er dus twee te zijn. Die tweede kon ik overigens soms ook binnen waarnemen met mijn Dell, maar niet met mijn laptop.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik heb nu sinds een maand een Axim X5 400Mhz incl wireless kaartje.
Alleen kan ik maar geen ad-hoc verbinding maken met m'n (wireless) laptopje..
Internetten via de cradle gaat perfect, maar ik krijg er geen wireless verbinding uitgeperst...
Connecten naar een AP gaat overigens perfect..
Alleen kan ik maar geen ad-hoc verbinding maken met m'n (wireless) laptopje..
Internetten via de cradle gaat perfect, maar ik krijg er geen wireless verbinding uitgeperst...
Connecten naar een AP gaat overigens perfect..
Ik heb een Axim X5 performance besteld. Dit wordt mijn eerste pda, dus ik ben benieuwd. Ik heb er ook meteen dat folding toetsenbord bijgenomen (om notities te nemen tijdens colleges). Nu maar hopen dat ie een beetje snel komt
heb net gekeken op de ordertrack site... m'n betaling is binnen, maar hij is nog in pre-production omdat er gewacht wordt op onderdelen
. Verwachte leverdatum: 5 sept.....
edit: hoop niet dat dit komt omdat ik er screenprot. en stylussen bij besteld heb..... ik wil me PDA! De rest kan wachten!
edit2: voor mij ook mijn eerste PDA......
edit: hoop niet dat dit komt omdat ik er screenprot. en stylussen bij besteld heb..... ik wil me PDA! De rest kan wachten!
[ Voor 35% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 26-08-2003 11:55 ]
Verwijderd
Ten eerste verstandige keus om een dell pda te nemenSpyro_the_Dragon schreef op 26 August 2003 @ 11:43:
heb net gekeken op de ordertrack site... m'n betaling is binnen, maar hij is nog in pre-production omdat er gewacht wordt op onderdelen. Verwachte leverdatum: 5 sept.....
Ten tweede zou ik me niet zo druk maken om die levertijd als ik jou was, bij mij werd hij namelijk ook dik 2 weken eerder geleverd dan wat op die site stond
ik had hem binnen 3 dagen, terwijl verteld werd dat het 14 dagen zou duren
tassadar71 en Cereal: bedankt voor de opbeurende woorden 
Ik zie het wel! Hoe eerder hoe beter zeg maar... nog s ff die orderstatussite (moooi woord) controleren
Ik zie het wel! Hoe eerder hoe beter zeg maar... nog s ff die orderstatussite (moooi woord) controleren
edit:
ff gecheckt! en volgens de dell site verstuurd! Maar op de UPS site nog niets te vinden... zal wel donderdag aankomen! Jippie!
ff gecheckt! en volgens de dell site verstuurd! Maar op de UPS site nog niets te vinden... zal wel donderdag aankomen! Jippie!
[ Voor 31% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 27-08-2003 00:45 ]
Verwijderd
Weet trouwens iemand of het mogelijk is via die usb kabel te internetten? Ik vind hierover niks op de dell site of in de handleiding
Het schijnt mogelijk te zijn met de cradle (en dus met de usb kabel waarschijnlijk ook). Ik heb mijn axim nog niet binnen dus uitproberen kan ik het nietVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 16:13:
Weet trouwens iemand of het mogelijk is via die usb kabel te internetten? Ik vind hierover niks op de dell site of in de handleiding
Verwijderd
Waar heb je deze wijsheid dan vandaan? Want je begrijpt, hier kan ik natuurlijk niks mee....tweak_dude schreef op 27 augustus 2003 @ 16:38:
[...]
Het schijnt mogelijk te zijn met de cradle (en dus met de usb kabel waarschijnlijk ook). Ik heb mijn axim nog niet binnen dus uitproberen kan ik het niet
Ff gezocht: http://www.aximsite.com/b...highlight=cradle+internetVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 18:00:
[...]
Waar heb je deze wijsheid dan vandaan? Want je begrijpt, hier kan ik natuurlijk niks mee....
Nog een tip voor mensen die eens met een PocketPC willen spelen: download de PocketPC 2003 SDK, want daar zit een emulator bij: http://www.microsoft.com/...5FBB133652&displaylang=en
Volgens mij heb je Microsoft eMbedded Visual C++ 4.0 ook nodig: http://www.microsoft.com/...75AE960856&displaylang=en
En Sp2 daarvoor: http://www.microsoft.com/...955605DCB8&displaylang=en
Tis best veel om te downloaden, maar dan heb je ook wat
Volgens mij heb je Microsoft eMbedded Visual C++ 4.0 ook nodig: http://www.microsoft.com/...75AE960856&displaylang=en
En Sp2 daarvoor: http://www.microsoft.com/...955605DCB8&displaylang=en
Tis best veel om te downloaden, maar dan heb je ook wat
Verwijderd
Nu krijg je er bij Dell tot 15-09-2003 een gratis 64MB SD kaartje bij .....
check dell.nl
check dell.nl
Verwijderd
Dell blijft wel aan het gooien met de aanbiedingen, eerst al 10% eraf, nu 64mb kaartje erbij. Ik heb inderdaad toch ook iets te vroeg besteld. Maar ja, dat hou je toch
Shitt...... heb hem net een weekje binnen...... en moet nog zo'n SD kaartje kopen (de 256 MB Dane-elec/Apacer zijn niet echt makkelijk te krijgen).....Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 14:48:
Nu krijg je er bij Dell tot 15-09-2003 een gratis 64MB SD kaartje bij .....
check dell.nl
Wel een erg fijn apparaat trouwens.... vooral VNC icm WiFi doet het leuk! (wel mager bereik trouwens, mijn laptop komt twee keer zover)
Verwijderd
Ik heb hem vorige week ook besteld, kreeg er dus een gratis 64SD kaartje bij.
Heb nog een 128MB CompactFlash van mijn camera thuis liggen dus in eerste instantie heb ik gewoon de advanced gekocht zonder extra Dell-spullekes.
als ie binnen is dan ga ik wel eens ff shoppen bij mobileplaza.nl of pdashop.nl
Misschien een WireLess kaartje en foldable keyboard maar vooral als eerste een goede case. Iemand hier die een goede case weet ? Ik zat zelf aan de Piel Frama te denken. Wil in elk geval een case waar ik wat spulletjes in kwijt kan zoals SD of CF kaartjes.
Heb nog een 128MB CompactFlash van mijn camera thuis liggen dus in eerste instantie heb ik gewoon de advanced gekocht zonder extra Dell-spullekes.
als ie binnen is dan ga ik wel eens ff shoppen bij mobileplaza.nl of pdashop.nl
Misschien een WireLess kaartje en foldable keyboard maar vooral als eerste een goede case. Iemand hier die een goede case weet ? Ik zat zelf aan de Piel Frama te denken. Wil in elk geval een case waar ik wat spulletjes in kwijt kan zoals SD of CF kaartjes.
Heeft de X5 (400 mhz) nu een PXA250 of PXA255 processor
De islam kan uw vrijheid schaden
De Axims die nu worden geleverd hebben allemaal een PXA255 processorWokschotel schreef op 28 September 2003 @ 16:05:
Heeft de X5 (400 mhz) nu een PXA250 of PXA255 processor
In mijn 400Mhz van Juni dit jaar zit ook al een PXA255 Proc.
tweak_dude schreef op 28 September 2003 @ 18:10:
[...]
De Axims die nu worden geleverd hebben allemaal een PXA255 processor
ThanxCereal schreef op 28 September 2003 @ 18:17:
In mijn 400Mhz van Juni dit jaar zit ook al een PXA255 Proc.
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Zou iemand, die over een dell x5 beschikt, misschien kunnen vertellen wat die standaard protective cover inhoudt? Misschien een foto?
Is dat ongeveer zoiets als bij de 38xx Ipaq's werd meegeleverd?
Quote van de Dell site: "The Dell AximTM handheld device ships standard with a protective slip cover"
Quote van de Dell site: "The Dell AximTM handheld device ships standard with a protective slip cover"
Die protective cover is een bestwel grof tasje met een leerachtige look.
Het tasje is best wel grof, maar heeft mijn axim bijna een half jaar goed beschermd.
Ik gebruik hem nu eigenlijk nog, ik heb nu een proportacase, en dat past ook (net) in de protective cover.
Het tasje is best wel grof, maar heeft mijn axim bijna een half jaar goed beschermd.
Ik gebruik hem nu eigenlijk nog, ik heb nu een proportacase, en dat past ook (net) in de protective cover.
Is zoals hierboven vermeld een leer tasje. Je schuift je Axim erin. Als je em wilt gebruiken moet je em er helemaal uithalen.Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 11:21:
Zou iemand, die over een dell x5 beschikt, misschien kunnen vertellen wat die standaard protective cover inhoudt? Misschien een foto?
Ik gebruik inmiddels ook een proporta cover. Dat werkt gewoon het prettigste. In mijn tas stop ik de proporta dan nog in het lere tasje voor extra protectie.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Maar als ik het goed begrijp is het een 'zacht' tasje. Dus lijkt in geenzins op die protective cover die ze bij de ipaq's er bij leveren.
thnx voor de info!
thnx voor de info!
Dit topic is gesloten.