56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

[ Voor 6% gewijzigd door CommanderKeen op 05-01-2003 15:28 ]
ik heb en radeon9700pro met xp2400+
(en wat kan er nog meer "aan" ?)
Voordat ik het vergeet: Thanks! Andere detonator erop en draaien maar![J.d.I.] DirtyHarry schreef op 01 januari 2003 @ 18:04:
Had ik ook met detonator 42.01. Daarna 41.03 geinstalleerd en toen werkte het gewoon.
Maar ooh ooh wat hapert het... tussen de 12 en de 28 frames
56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter
bron: http://gamesweb.com/pc/news/topnews_detail.php?item_id=30720Doom III - Wieder Gerüchte um Releasetermin
26.01.2003 / T. Simon
Das Rätselraten um den Releasetermin des potentiellen Top-Hits 'Doom III' geht in die nächste Runde und auch wenn ein wirklich zuverlässiger und konkret existierender Termin nie wirklich vorhanden war, so gingen viele davon aus, dass der Titel womöglich Mitte 2003 erhältlich sein wird. Dem scheint aber nun doch nicht so zu sein, zumindest wenn man den neuesten Gerüchten Glauben schenken darf. Das englischsprachige Magazin GameSpy nennt in einem neuem Preview den November 2003 als voraussichtlichen Releasetermin, was eine Veröffentlichung zum Weihnachtsgeschäft zur Folge hätte und gegenüber dem bis dato imaginären Releasetermin Mitte 2003 eine deutliche Verschiebung darstellt.
Offizielle Angaben zum Thema Releasetermin in Bezug auf 'Doom III' gibt es wahrlich nicht, allerdings bestätigte Publisher Activision kürzlich, dass das Spiel im Finanjahr 2004 erscheinen wird. Das beinhaltet den Zeitraum von April 2003 bis März 2004, so dass im Endeffekt auch ein Release erst im kommenden Jahr möglich sein könnte. Im Endeffekt ist auch jetzt nicht klar, wann 'Doom III' denn nun genau erscheinen wird, so dass auch die neuesten Berichte im Internet wohl nicht mehr darstellen als hohle Luft. Als Releasetermin kommen weiterhin alle Termine von Mitte bis Ende 2003 und darüber hinaus in Frage, und die Frage, wann es denn nun soweit sein wird, wird letztendlich nur id Software oder Activision beantworten können. Wer die Entwicklungen von Shooter im Allgemeinen betrachtet, der sollte sich nicht allzuviel Hoffnung machen, dass 'Doom III' wirklich vor Ende des Jahres erscheint, denn wir wissen ja alle, Top-Titel erscheinen immer nach dem Motto: 'when it´s done' ... und das dauert(e) bekanntlich bei so namhaften Spielen wie 'Unreal', 'Half-Life' oder 'Duke Nukem Forever' nachweislich immer etwas länger als zunächst angenommen.
Het kan dus nog heel lang duren...
(Ik kijk of ik nog ergens een andere datum kan vinden, eentje die niet in 2004 is
[ Voor 3% gewijzigd door srblackbird op 26-01-2003 17:47 ]
Beetje jammer iddThey explain to us that Doom3 will launch "in the 2004 fiscal year." Which IGN interprets in their summary into between April 2003 and March 2004. But after asking around a bit and looking it up, a fiscal year is at 93% of the times from the first of January to the last of December. This is worrying to say the least.
I couldn't get any confirmation nor denial out of Activision though, and so all this is very unsure. We'll update if we get any more information on the matter.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Ik was van plan Maart of April te gaan upgraden, voor Doom III...
Maar het was te verwachten. In December plaatste id Software nog een advertentie, ze waren op zoek naar een "sound designer"...
Maar misschien gaat John Carmack dan nog een paar leuke dingetjes met de engine doen. Misschien 128 bits kleuren erin of dat soort geintjes.
Okay, nu wordt het dus wachten op de officiele demo... 8 (
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Dit is legaal want hij is hier al eerder gepost
Zou iemand hem even kunnen neer planten want andere links in dit forum is of zijn dood
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nja, valt wel mee, toch ?MaDLiVe schreef op 28 January 2003 @ 17:56:
Een andere vraag is natuurlijk of de markt wel klaar is voor het grafische geweld wat deze game neerzet. JE hebt een beestachtig systeem nodig om het een beetje te spelen (en volgens mij geld hetzelfde voor die final).
Om UT2K3 echt GOED te willen spelen heb je ook een aardig sysje nodig, hoor, doomIII zal wel nog wat zwaarder zijn, maar die alpha liep verrassend goed op m'n 2000+ met ti4600 en doomIII is nog lang niet uit..
Zodra die uit is kan je een systeem dat t aardig draait echt wel voor "weinig" geld bij elkaar schrapen denk ik, dus..
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
http://213.93.138.132:2001/got/Doom3Launcher.exeBlackhole schreef op 28 January 2003 @ 20:20:
IK heb een vraagje heft iemand die Doom 3 launcher voor de beta nog vooor mij .
Dit is legaal want hij is hier al eerder gepost
Zou iemand hem even kunnen neer planten want andere links in dit forum is of zijn dood
Niet snel maar boeie
THXAikon schreef op 28 januari 2003 @ 22:45:
[...]
http://213.93.138.132:2001/got/Doom3Launcher.exe
Niet snel maar boeie
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Iemand een andere versie ?
op www.xtremeforums.tk en www.d3xtreme.tk mot je zijn
Verwijderd
Alleen volgens mij wordt het wel een hele klus om alles ook echt vloeiend te laten verlopen als het zo gedetailleerd blijft
The devil is in the details.
Die komt er. Weet de source niet meer. Heb al zo veel interviews en zo gelezen! 8 )EXE-cuter schreef op 28 January 2003 @ 17:45:
Als er al een officiele demo komt
Check http://www.tothegame.com/game.asp?ID=137, daar hebben ze links naar allemaal interviews en zo.
Vergeet ff niet dat de alpha de meest crappy textures heeft. Open ze maar eens in een Foto Editor. Die zijn echt klein...Okyah schreef op 28 January 2003 @ 20:23:
[...]
Om UT2K3 echt GOED te willen spelen heb je ook een aardig sysje nodig, hoor, doomIII zal wel nog wat zwaarder zijn, maar die alpha liep verrassend goed op m'n 2000+ met ti4600 en doomIII is nog lang niet uit..
Zodra die uit is kan je een systeem dat t aardig draait echt wel voor "weinig" geld bij elkaar schrapen denk ik, dus..
Ik denk dat het game niet op max detail te spelen zal zijn als het in November uitkomt. Of je moet echt het meest bruut systeem kopen en zo veer overclocken als het maar gaat.
Dat verwacht ik tenminste, en als je de afgelopen spelletjes van id bekijkt, dan was het altijd zo.
Neem bijvoorbeeld Quake I ... die kon ik toen op mijn brute Pentium 200 net op 640x480 spelen. En toen was alleen de resolutie te veranderen, texture quality (behalve 8 / 16bit).
Moet het op max speelbaar zijn als het uitkomt ? Ik wil natuurlijk ook alles op max,zeker als je hebt gezien wat het spel aankan,maar toch zullen we moeten kunnen aanvaarden dat het slechts op medium zal lopen
Verwijderd
ziek dit.
Als ik geen stront in de broek heb na het spelen van dit spel,eis ik mijn geld terug
(ik ga btw een dag vrijaf nemen van school om het te spelen)
Nee, hij zal zeggen dat het lelijk isVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:34:
en volgens carmack zel het zelfs op medium goed uit zien.. dus medium detail is voor mij echt geen probleem
horror = leuke FPS imoProcyon for life schreef op 02 February 2003 @ 20:50:
Als ik het zo bekijk lijkt het net of ze een horror game willen maken ipv een leuke FPS.
ziek dit.
"Alles is mooi,tot je mooier hebt gezien"
Mja...das hun probleemDa Monkey schreef op 02 februari 2003 @ 21:19:
mm wat je leuk vind. Beetje horror vind ik geen probleem maar men moet het niet overdrijven. Ik ben bang dat er wel eens een bepaald land zou kunnen zijn waar het niet uitgebracht mag gaan worden of waar dat er een politieke rel over zal ontstaan..
Lijkt me logisch dat je van horror moet houden bij Doom3, das gewoon het spel.
[edit]
Far Cry doet ongeveer hetzelfde als Doom3 alleen dan net MEER, maar ben benieuwd naar de finals van beiden)
[ Voor 37% gewijzigd door skullsplitter op 02-02-2003 21:57 ]
www.avpnews.com
Verwijderd

Daar waren ze bij SoF2 ook bang voor... maar hij zal iig niet in Nederland niet uitgebracht wordenDa Monkey schreef op 02 februari 2003 @ 21:19:
mm wat je leuk vind. Beetje horror vind ik geen probleem maar men moet het niet overdrijven. Ik ben bang dat er wel eens een bepaald land zou kunnen zijn waar het niet uitgebracht mag gaan worden of waar dat er een politieke rel over zal ontstaan..
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 08:32 ]
Ik vond Doom1 niet zozeer horror... Meer actie met schrikelementen zeg maarVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:48:
Wat is nu weer het probleem met een horror FPS? De DOOM-spellen zijn altijd al horror FPS-ers geweest. Ik vond destijds DOOM 1 toch ook al behoorlijk eng. Zeker in de eerste paar levels ben ik me toen rotgeschrokken bij elk nieuw beest wat voor mijn loop langs schoot. En dat terwijl ik toen ook al een grote horrorfan was!Het zou een beetje raar zijn als je in DOOM III plotseling roze konijntjes met een confettigeweer zou moeten wegblazen of zo.
Ik weet niet, hoor, maar ik denk dat ik dat toen leuker vond dan dat ik nu D3 ga vinden, tlijkt hier enkel om de spanning te gaan, daar was t ook gewoon rijen monsters neermaaien
En dit wordt imo een te groot deel spanning en te weinig actie als ik de alpha mag geloven...
Als ze er ook nog een beetje een verhaal omheen brijen en je af en toe in een verlichte kamer rijen monsters laat opblazen zijn er denk ik meer mensen tevreden dan als t een lange verbeterde alpha wordt, zegmaar
Wat ik btw vervelend vond van de alpha, kweet niet of dat ook in t hele spel komt, was dat die gasten steeds weer bleven opstaan...
Dat vond ik gewoon irritant, je moet je STEEDS omdraaien om die gasten nog eens neer te schieten
Maarja, de sfeer is wel subliem ieg
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
de doom3 engine kan zonder probleem zonverlichte maps aan. doom3 gebruikt ze alleen niet veel omdat het een mars basis is.. er is nix om naar buiten te kijken behalve wat rotsen. maar er zitten wel buiten locaties bij.. ala:skullsplitter schreef op 02 februari 2003 @ 21:55:
Zon engine leent zich ook niet echt voor outdoor zonverlichte shootouts... Daar hebben we Far Cry voor
[edit]
Far Cry doet ongeveer hetzelfde als Doom3 alleen dan net MEER, maar ben benieuwd naar de finals van beiden)

en de alpha bepaalt nog nix.. de alpha is gewoon een techdemo. nothing more nothing less.. het geeft een verkeerd beeld over het spel.. en over die zombies.. als je die ragdoll zombie bovenaan de trap neerschiet in level 3 dan valt ie realistisch naar beneden en blijft ie dood.. ik verwacht dat elke zombie een ragdoll krijgt.. dus ik weet niet zeker of ze weer terug tot leven keren.. in iedergevaal hoeven ze van mij ook niet 5 keer opnieuw tot leven te komen.. 1 a 2 keer is genoeg.. (het lijkt me wel leuk imho als ze wat sneakerier zijn bijv zich laten liggen en als je langsloopt ze ineenkeer naar je benen grijpen ofzow)
[/haat]
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Die heten 'Lost Souls'Hyp3rman schreef op 03 februari 2003 @ 16:45:
aaaaaargh die hoofden!!!!!!!!!! [HAAAAT] die waren echt erg in doom 2 altijd je raken enzo
[/haat]
[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 03-02-2003 17:07 ]
C:\>_
Ik had gister een lanpartie en een iemand had dus precies dezelfde cpu en evenveel geheugen. Alleen de videokaart en OS (XP en 2000) veranderde.
Met Gf4 ti: (OS 2000)
zonder monsters rond de 30 fps. Met 3 monsters op z'n allerlaagst 2-5 frames
Met Gf4 MX (OS XP)
zonder monster rond de 20 fps. Met 3 monsters op z'n allerlaagst 1 frame per 30 sec (!).
Conclusie: Koop minstens een Ti als je hem echt wil gaan spelen. Maja, je kunt het beste gewoon een radeon 9700 nemen, dan ben je zekerder
[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 03-02-2003 18:20 ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
De grote testQylos schreef op 03 February 2003 @ 17:09:
De grote test tussen een Gf4 MX en een GF4 ti 4400
Ik had gister een lanpartie en een iemand had dus precies dezelfde cpu en evenveel geheugen. Alleen de videokaart en OS (XP en 2000) veranderde.
Met Gf4 ti: (OS 2000)
zonder monsters rond de 30 fps. Met 3 monsters op z'n allerlaagst 2-5 frames
Met Gf4 MX (OS XP)
zonder monster rond de 20 fps. Met 3 monsters op z'n allerlaagst 1 frame per 30 sec (!).
Conclusie: Koop minstens een Ti als je hem echt wil gaan spelen. Maja, je kunt het beste gewoon een radeon 9700 nemen, dan ben je zekerder
Het is algemeen bekend dat de MX serie kut is, in het bijzonder de 4MX serie, aangezien het gewoon een opgevoerde Geforce 2 is.
En lijkt me ook vrij logisch dat je minimaal een Ti (4600) of 9500/9700 nodig hebt om Doom3 fatsoenlijk te kunnen spelen
Leuk en aardig, maar dat vind ik niet bepaald outdoor... Ok, leuk, een worldbox met een aantal outdoor uitzienden objecten erin, maar toch heeft de unreal engine een veel flexibeler stuk levels draaien...Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 08:52:
[...]
de doom3 engine kan zonder probleem zonverlichte maps aan. doom3 gebruikt ze alleen niet veel omdat het een mars basis is.. er is nix om naar buiten te kijken behalve wat rotsen. maar er zitten wel buiten locaties bij.. ala:
[afbeelding]
en de alpha bepaalt nog nix.. de alpha is gewoon een techdemo. nothing more nothing less.. het geeft een verkeerd beeld over het spel.. en over die zombies.. als je die ragdoll zombie bovenaan de trap neerschiet in level 3 dan valt ie realistisch naar beneden en blijft ie dood.. ik verwacht dat elke zombie een ragdoll krijgt.. dus ik weet niet zeker of ze weer terug tot leven keren.. in iedergevaal hoeven ze van mij ook niet 5 keer opnieuw tot leven te komen.. 1 a 2 keer is genoeg.. (het lijkt me wel leuk imho als ze wat sneakerier zijn bijv zich laten liggen en als je langsloopt ze ineenkeer naar je benen grijpen ofzow)
om maar te zwijgen over DIT:
New CryEngine screens:

And one that I'm LESS impressed with:

Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...
www.avpnews.com
In welke zin?EXE-cuter schreef op 03 February 2003 @ 20:26:
Niet te doen gewoon
www.avpnews.com
Hier heb ik die scan eens een beetje geoptimalizeerd,nou kun je hem zelfs als wallpaper gebruiken
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
www.avpnews.com
en de eerste keer dat ik merkte dat die zombies ook nog opstaan ...

Dit spel kán ik waarschijnlijk niet uitspelen omdat t te eng is
(@DiscWout) omg
Verwijderd

En met alleen een shotgun in je handen was dat best wel kut
(@DiscWout) omg
Verwijderd
Ik weet niet of dit al in het topic voorbij is gekomen, maar het duurt een beetje lang om 30 pagina's door te spitten

voor die tomaten was de dubbelloops altijd mijn te prefereren wapen
tenzij het er te veel waren, dan moest het met raketten of plasma
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
holy shit.....wat is ditskullsplitter schreef op 03 februari 2003 @ 19:48:
[...]
Leuk en aardig, maar dat vind ik niet bepaald outdoor... Ok, leuk, een worldbox met een aantal outdoor uitzienden objecten erin, maar toch heeft de unreal engine een veel flexibeler stuk levels draaien...
om maar te zwijgen over DIT:
New CryEngine screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
And one that I'm LESS impressed with:
[afbeelding]
Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...
dit maakt alweer 10x zoveel indruk op me als Doom3 eerlijk gezegd.....
doom3 is wel mooi ofzo, maar toch een beetje 'rare' graphics imo
PIII 800@804 Mhz
Das Far CryViperGTS schreef op 07 February 2003 @ 11:12:
[...]
holy shit.....wat is dit
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
ja.. als je vriend de textfile had gelezen die er bij moest zitten. dan had ie al snel gelezen dat hij niet op singleplayer moet drukken, maar elk level handmatig in je console moet laden. het is een pre alpha, nog niet eens een alpha. het menu werkt niet.. de levels laden ook niet automatisch achtermekaardj_tsunami schreef op 06 februari 2003 @ 19:59:
/me *
Ik weet niet of dit al in het topic voorbij is gekomen, maar het duurt een beetje lang om 30 pagina's door te spittenEen vriend van my heeft een GF4 MX460, en als hij Doom 3 Alpha laad, krijgt hij een grijs knipperend scherm... Iemand van jullie die weet wat dit is?
de console commands kan je wel in dit topic vinden lijkt me.
of anders moet je ff zoeken
edit: omdat ik zo mega vriendelijk ben geef ik je alvast de console commands voor de levels:
map e3/e3_1 voor level 1
map e3/e3_2 voor level 2
map e3/e3_3 voor level 3
dit zijn tevens ook alle levels in de pre-alpha
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 17:59 ]
In het Far Cry topic staan nog wat meer screenshots, want die je nu hebt gezien vind ik niet bepaald de beste.ViperGTS schreef op 07 February 2003 @ 11:12:
[...]
holy shit.....wat is dit
Maar er is al eerder vermeld dat Doom 3 vooral indoor is en bijna nooit uitdoor.
The devil is in the details.
Verwijderd
Hebben jullie de afgelopen 20 jaar in een zelfgegraven hol liggen maffen ofzo?....
Is jullie volledig ontgaan dat John Carmack en de zijnen er IEDERE keer weer in zijn geslaagd om een FPS te releasen die VERRRR vooruit liep op zijn concurrenten (ALS je daar nog van mag spreken tenminste)....Denk aan Wolfenstein..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten...Denk aan Doom..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten..Denk aan Quake...en vergelijk dat met zijn tijdgenoten...Denk aan Quake 2..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten..Denk aan ....Quake 3 ...die ZELFS NU nog een benchmark en een cult is.
Hebben jullie niet gemerkt dat John en de zijnen op niveautje "hogepriester" of "goeroe" verkeren als het gaat om allemachtig gave..en vooral ook sfeervolle, spannende en boeiende games maken die iedere keer pas later geheel of gedeeltelijk worden "gekloond" door veel minder getalenteerde softwaremakers?
John en de zijnen (ook wel ID-software genoemd
En geen ID of Id of iD
Nja, kweet t niet meer zeker, hoor, maar daar was een tijdje ook nog een discussie over
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit spel alle verkoopcijfers gaat kloppen en dat komt niet alleen door de hoge specs die je moet hebben..
Dingen als The Sims zullen denk ik altijd beter verkopen
Maarja, als er maar genoeg DoomIIIs verkocht worden om een nieuw spel te financieren want id is wel voor een deel verantwoordelijk voor de videokaarten van vandaag, volgens mij, als je kijkt naar de adviezen die bijv. nvidia en ati van JC hebben gekregen (nvidia heeft blijkbaar niet opgelet
Alone at last
Just nostalgia and I
Ik ben het met jou stelling dat de FPSérs van ID altijd ver zou voorliggen op de rest niet eens.Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 10:50:
Ik begrijp geen moer van al die gasten die lopen blaten en drammen over melkkoetjes en "meer van hetzelfde" als ze het over zoiets ongetwijfeld legendarisch als DOOM 3 hebben.
Hebben jullie de afgelopen 20 jaar in een zelfgegraven hol liggen maffen ofzo?....
Is jullie volledig ontgaan dat John Carmack en de zijnen er IEDERE keer weer in zijn geslaagd om een FPS te releasen die VERRRR vooruit liep op zijn concurrenten (ALS je daar nog van mag spreken tenminste)....Denk aan Wolfenstein..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten...Denk aan Doom..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten..Denk aan Quake...en vergelijk dat met zijn tijdgenoten...Denk aan Quake 2..en vergelijk dat met zijn tijdgenoten..Denk aan ....Quake 3 ...die ZELFS NU nog een benchmark en een cult is.
Unreal was ook altijd al een goede game net als Unreal tournament (die ik persoonlijk veel beter/leuker vond dan Q3)
Hebben jullie niet gemerkt dat John en de zijnen op niveautje "hogepriester" of "goeroe" verkeren als het gaat om allemachtig gave..
Verwijderd
Snap je nu wat ik bedoel??
Enneh...ik zei dus ook nadrukkelijk bij iedere titel van ID "en vergelijk dat met zijn TIJDGENOTEN"...niet met een veel LATERE "concurrent". Toen Unreal op de markt kwam ..had ID al Wolfenstein, Spear of destiny, Hexen, Doom, Doom2, Quake en Quake2 achter zijn kiezen......hoe bedoel je vooruit lopen??
Of Unreal kwam gewoon later. Is niet echt een kwestie van vooruitlopen, maar gewoon eerder beginnenVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 00:05:
Ik geef meteen toe dat unreal ook een razend knap en mooi spel is geworden...evenals zijn opvolgers...maarreh....nou zou ik wel eens willen dat je een tijdbalkje tekent die van ongeveer de jaren 80 naar nu loopt...met voor iedere maand een centimetertje. Teken nou op die tijdbalk eens de releases van ZOWEL de ID-software titels..ALS die van unreal etc.
Snap je nu wat ik bedoel??
Enneh...ik zei dus ook nadrukkelijk bij iedere titel van ID "en vergelijk dat met zijn TIJDGENOTEN"...niet met een veel LATERE "concurrent". Toen Unreal op de markt kwam ..had ID al Wolfenstein, Spear of destiny, Hexen, Doom, Doom2, Quake en Quake2 achter zijn kiezen......hoe bedoel je vooruit lopen??
Maar John heeft toch ook Daikatana gemaakt enzo, en dat waren nou niet echt bepaald toppers
Ben het uiteraard wel met je eens dat ID-Software fps-God is. Zij hebben idd de beste games naar mijn mening
Das vast geen toevalEXE-cuter schreef op 09 February 2003 @ 17:49:
Daikatana is van John Romero,een ex-id medewerker
Verwijderd
Enneh..."eerder beginnen" is wat het belangrijkste verschil is tussen een Trendsetter/profeet...en een na-aper. Neem nou maar van mij aan dat die knerd van een John Carmack een echte PROFEET is ...en (bijna) al die anderen na-apers.
Toen John en de zijnen Wolfenstein hadden gereleased vroegen ALLE andere software-guppies zich verdwaasd af "how the hell does he do that??" (3d zo snel/vlot laten runnen op de toenmalige pc's)...en hij verbaasde zijn collega's bij bijna iedere release opnieuw...en met Doom3 heeft ie dat WEER geflikt met zijn nieuwe techniek om "high-poly-models" te "transformeren" naar "low-poly-models"...ZONDER alle details in de prullebak te hoeven mieteren. GEEN ENKELE andere code-god heeft dat VOOR hem bedacht...WEEERRR is hij het die totaal vernieuwend bezig is....Denk je nou echt dat dat iedere keer weer toeval is??....Ikke niet hoor...Hij is gewoon (waarschijnlijk zéér eenzijdig) BRILJANT. Ik heb er alle vertrouwen in dat Doom3 de wereld weer gaat laten schudden. (i cant wait)
txtquote]
3e Boek van Carmack
schoo006, vers 1 - 12
Maar gelijk heb je. Tot nu toe zijn er weinig mensen die 't presteren om hem na te doen
Doe eens ff normaal man

Dat hij de eerste was die een beetje fatsoenlijke 3d spelletjes kon maken wilt nog niet zeggen dat hij de beste/slimste enz is.
Tegen de tijd dat Doom3 uit is zijn er al tal van anderen die net zo goed/ mooi zullen zijn.
ps q3 en UT kwamen beide uit in december 1999, sindsdien gaan ze gelijk op.
[ Voor 12% gewijzigd door procyon op 09-02-2003 23:12 ]
Nee.Procyon for life schreef op 09 February 2003 @ 23:04:
Tegen de tijd dat Doom3 uit is zijn er al tal van anderen die net zo goed/ mooi zullen zijn.
Ik weet niet of je de screenies van Doom III hebt gezien. Maar stel dat ze het game nu zouden launchen (de alpha-code komt trouwens uit 2002!!). De code is 99.999% af, het gaat nu nog om inhoud en tweaks voor de R300 en NV30.
Maar goed... vergelijk de techniek eens met bijv. Unreal 2.
Graphics: De nieuwe Warfare engine (Unreal dus) is nog steeds een verbeterde Quake I engine als je kijkt naar hoe het beeld wordt opgebouwd en hoe het licht wordt berekend etc. Er zijn wat trukjes erbij, en er worden veeel meer poly's en grotere textures gebruikt dan voor Doom I, maar het blijft WEL nog dezelfde techniek.
Ragdoll physics: Leuk beginnetje van Epic. Maar het zuigt. Die physics werken alleen als een tegenstander doodgaat. Met Doom III werkt het ALTIJD, dus als je een lopend mannetje in zijn schouder raakt, bewegt die schouder even naar achteren en loopt hij verder. En als hij dood is en je schopt hem de trap af...
In de nieuwe Unreal kan je zelfs IN tegenstanders lopen als ze dood zijn en ze van binnen bekijken. Kom op zeg!
Audio: Beide hebben een 5.1 surround engine, mooi. Doom III gaat nog een stap verder dan EAX, zij berekenen on the fly room accoustics (zie eerder in dit topic, heb wat gequote)
Wat dus echt nieuw is aan Doom III is gewoon de lighting / 3d engine. Speeltjes als ragdoll physics en room accoustics zijn gaaf, erg gaaf, maar het gaat vooral om de visuele effecten.
En die gaat niemand zo snel na-apen.
Iemand vond Far Cry er goed uitzien?
Nog steeds Quake I engine. Alleen wat nieuwe trukjes, grotere textures en veeel polys. GEEN goed licht (wordt net als bij Unreal2 vantevoren gerendert!, geen bump mapping (schaduw in je oor en in je neus
Ik vind het erg uitzien als Soldier of Fortune II, met hoger detail.
kort: id's (trouwens niet "ai-dee" maar "id") John Carmack is G.O.D !

Verwijderd
Ik denk niet dat Doom3 qua gameplay enorm goed gaat worden, gewoon omdat er niet veel te veranderen valt in shooters(kom maar eens met een orgineel idee wat met doom rijmt.)
Ik denk eerder dat het een revolutie in de graphics gaat worden ipv. de gameplay.
En trouwens, WTF heb je aan een schaduw in iemand zijn oor?
Kost alleen maar processorkracht en voegt niets toe, jammer maar helaas.
Nou, hij is in zijn gebied gewoon wel de beste. Hij verzint algorithmen voor een probleem waar andere mensen zeggen van "dit kan niet efficient". Ik heb helaas geen voorbeeld, maar als je wat interviews leest van die gast dan zul je dat zien.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 09:09:
God? Neuh, eerder gewoon iemand die goed is in programmeren...
Nou, Half-Life had toch een leuk en boeiend verhaal. Okay, rijmt niet. Maar het gaat ook niet zo zeer om het verhaal vind ik.Ik denk niet dat Doom3 qua gameplay enorm goed gaat worden, gewoon omdat er niet veel te veranderen valt in shooters(kom maar eens met een orgineel idee wat met doom rijmt.)
NU heb je hem te pakken! Daar gaat het idd om. En daar heb ik het ook over, en de rest ook (denk ik).Ik denk eerder dat het een revolutie in de graphics gaat worden ipv. de gameplay.
Realisme. Net als room accoustics. Het gaat er steeds meer als ECHT uitzien.En trouwens, WTF heb je aan een schaduw in iemand zijn oor?
En kijk, dat met "kost alleen maar processorkracht", DAT is nou juist wat JC zo goed kan. (Dit is wel een voorbeeld van die stelling boven, maar dat wisten andere mensen ook).
Hij gebruikt dus niet meer polygonen maar trukjes als bump-mapping om zo een schaduw in je oor te zetten. (De neus bestaat trouwens wel uit "echte" polys)
Doom III kan je op een GeForce I spelen. Zal niet erg snel werken (duh!), maar de technieken die voor de effecten nodig zijn werken vanaf een GeForce I (hardwarematig).
Dat zijn namelijk het eerder genoemde bump-mapping, waarmee je efficient schaduwen kunt maken in een vlak (zonder extra polys, want dat kost idd te veel proc tijd) en Stencil buffer, die hij gebruikt om te kijken welk pixel wel in het licht valt.
We moeten wel even bedenken dat dit DE engine van de komende jaren gaat worden, dus die moet ook kunnen groeien!
Denk even aan Quake I, die wordt nog steeds gebruikt. Quake III en Medal Of Honor is zijn bijvoorbeeld afgeleiden van deze engine. Unreal werkt op dezelfde manier (nadat JC heeft laten zien hoe je het moet...) van renderen.
Doom III ...... wordt de volgende stap.
And that's what I'm excited about!
De Quake3 engine is goed, alleen niet bij het spel zelf imo.
Bij Ati wordt EMBM en dot3 bump-mapping ondersteund vanaf de radeon I.
Bij Nvidia wordt EMBM ondersteund vanaf de gf3, dot3 bump-mapping hoort ook bij dx8.0 dus waarschijnlijk geldt hiervoor hetzelfde (correct me if I'm wrong).
Een gf1 kan in geen geval bumpmaps op je scherm toveren, doom3 vereist dan ook geen kaart die bump maps kan, alleen 1 die HWTnL kan (en dat alleen voor performance redenen)
Mijn GeForce 2 kon anders wel bumpmappen!corpseflayer schreef op 10 February 2003 @ 11:48:
JayVee,
Bij Ati wordt EMBM en dot3 bump-mapping ondersteund vanaf de radeon I.
Bij Nvidia wordt EMBM ondersteund vanaf de gf3, dot3 bump-mapping hoort ook bij dx8.0 dus waarschijnlijk geldt hiervoor hetzelfde (correct me if I'm wrong).
Een gf1 kan in geen geval bumpmaps op je scherm toveren, doom3 vereist dan ook geen kaart die bump maps kan, alleen 1 die HWTnL kan (en dat alleen voor performance redenen)
En ik dacht toch echt in een van de interviews gelezen te hebben dat het spel op een GeForce I draait, omdat deze een Stencil Buffer en Bumpmapping ondersteund.
/edit:
Had ooit een interview gelezen waar JC precies uitlegt hoe een scene wordt gerendert en zo ver ik hem kon volgen ging het vanaf een GeForce1.
Dit is het niet, maar uhm...
http://articles.dailytele...04/doom3/index.php?page=2
"The characters are not REALLY high-polygonal, but the bump-mapping provides proper picture. This is how we intended to cram tens of monsters onscreen without damaging performance. By the way, let me give you a piece of advice regarding hardware configuration: you won't see what DOOM's like on video cards below GeForce 3. With per-pixel lighting and bump-mapping turned off, you just won't see DOOM III. Yes, the game can be run on GeForce 1, but my urgent message is as follows: go buy GeForce 3 or better".
[ Voor 36% gewijzigd door JayVee op 10-02-2003 12:26 ]
Op een gf1 gaat het idd draaien, maar zoals ik al zei, zonder bump maps, en aangezien een gf1 geen pixel shaders heeft ook zonder per pixel lighting.
/e/ Welke performance haal jij eigenlijk met een r9700 pro icm die cpu?
[ Voor 13% gewijzigd door peke op 10-02-2003 12:45 ]
volgens mij is de unreal engine totaal anders dan de quake engineJayVee schreef op 10 February 2003 @ 01:15:
[...]
Nee.
Ik weet niet of je de screenies van Doom III hebt gezien. Maar stel dat ze het game nu zouden launchen (de alpha-code komt trouwens uit 2002!!). De code is 99.999% af, het gaat nu nog om inhoud en tweaks voor de R300 en NV30.
Maar goed... vergelijk de techniek eens met bijv. Unreal 2.
Graphics: De nieuwe Warfare engine (Unreal dus) is nog steeds een verbeterde Quake I engine als je kijkt naar hoe het beeld wordt opgebouwd en hoe het licht wordt berekend etc. Er zijn wat trukjes erbij, en er worden veeel meer poly's en grotere textures gebruikt dan voor Doom I, maar het blijft WEL nog dezelfde techniek.
enz.
Okay, en nu ga ik
de nieuwe unreal warfare engine is wel gewoon een verbetering van de ouwe unreal engine, maar heeft volgens mij niets met de quake engine te maken
alleen de mogelijkheden van de unreal engine en van de quake engine schijnen ongeveer gelijk te zijn.
Doom3 zal dus ongetwijfeld een grote verbetering zijn qua graphics. Maar eigenlijk vind ik de gameplay belangrijker. Lekker veel monsters zoals in doom bijvoorbeeld, het enige dat weer enigszins in de buurt kwam tot nu toe is serious sam. Van doom3 verwacht ik dat dat niet kan want dan loopt het helemaal nergens meer op
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Je hebt gelijk, EMBM draaid idd niet op de GeForce2, maar dot3 wel. Hoe het met de GF 1 zit weet ik niet. Maar idd zal hij zeker geen EMBM hebben.corpseflayer schreef op 10 February 2003 @ 12:44:
Hmm, je gf2 ondersteunt dan ook dot3 bump mapping, hij ondersteunt iig geen EMBM, dat weet ik absoluut zeker.
Op een gf1 gaat het idd draaien, maar zoals ik al zei, zonder bump maps, en aangezien een gf1 geen pixel shaders heeft ook zonder per pixel lighting.
/e/ Welke performance haal jij eigenlijk met een r9700 pro icm die cpu?
Voor schaduw worden GEEN pixel shaders gebruikt! Die worden met de stencil buffer gemaakt. Hij kijkt dus per pixel of hij in het licht zit, zo ja, dan krijgt de stencil buffer voor die pixel een waarde van weet-ik-wat. (GOD only knows... JC = GOD
GEEN Pixel Shaders dus!
Ik draai hem op 1024x786 "prima" met 4xAA / 4xAF op 15-25 frames. Het probleem is het (gebrek aan) geheugen. Als ik voor het eerst met een wapen schiet of een deur opengaat moet hij eerst even (van hdd) laden. Maar als het goed is krijg ik deze week meer, dan nog eens testen.
Oh, en wat niet werkt zijn die ragdoll fatties. Eentje kan net, maar zodra het twee of meer worden zakken de frames naar <5 ! Dat trekt mijn proc niet, maar dat zal ook nog wel geoptimaliseert worden.
De engine is dus niet totaal anders. Wel zelf geschreven. Maar de manier waarop een scene wordt gerendert is hetzelfde: Eerst ga je een lightmap van een level renderen. Dat betekent dat je gaat kijken waar hoeveel en wat voor kleuren licht valt.Schaapje_BlaaT schreef op 10 February 2003 @ 14:08:
[...]
volgens mij is de unreal engine totaal anders dan de quake engine
de nieuwe unreal warfare engine is wel gewoon een verbetering van de ouwe unreal engine, maar heeft volgens mij niets met de quake engine te maken
alleen de mogelijkheden van de unreal engine en van de quake engine schijnen ongeveer gelijk te zijn.
Dan pas kan je die map spelen. En dan gaat hij dus eerst het licht op de textures toepassen en zo.
Wat met deze techniek NIET werkt:
Deur open met gelijkmatig licht. Het is of aan of uit (met Quake I zelfs alleen aan) - misschien dat er wat trukjes op toegepast worden, maar de engine op zich kan het niet aan omdat hij vantevoren een lightmap maakt.
Als je met je voeten in de schaduw staat dan wordt je hele lichaam donker. Ook al sta je vanaf je knieen weer in het licht. Er wordt alleen gekeken waar je staat, en niet per pixel wat voor licht erop valt.
DAT gaat dus met Doom III anders worden, omdat per pixel wordt bekeken wat voor licht er op valt. Je kan in de level editor al zien hoe het level eruit gaat zien. ALLES wordt real-time gerendert. Het is bijna "echt".
De enige twee punten die kwa lighting nog niet 100% kloppen zijn
1.) ambient light: in de badkamer scene is het onder het lijf van de pinky helemaal zwart, ook al zouden spiegel en muren beeetje indirekt licht moeten geven. Maar dat is nog te moeilijk voor de procs...
2.) puntvormige lightsources. Als je je vinger onder een TL balk houd, heb je dan een vlijmscherpe rand om je schaduw? Nee, omdat er van overal licht komt. Er zijn oneindig lichtbronnen binnen zo een buis. Dat word gecompenseert door gewoon meerdere lichtbronnen te maken en de schaduw te vervagen, maar dan nog klopt het niet 100%.
Ben helaas die link kwijt naar dat interview waar JC dat allemaal zelf verteld.
Damn. Ik kan echt niet wachten op dat spel. En nu nog zooo lang wachten.

Als je flink aan het fraggen bent zal het je een worst zijn of die ene schaduw wel realistisch is, tenzij dit kan met 100+ Fp/s. (wat niet kan)
Unreal II loopt veel beter op bestaande hardware en alleen daarom al denk ik dat dat spel populairder zal worden.
Nou, ik vind dit game zo realistisch eruitzien dat dat op zich wel heeeel veel atmosfeer geeft hoor!Procyon for life schreef op 10 februari 2003 @ 16:49:
Toch gaat het met een game om de gameplay, deze features zijn heel erg mooi maar misschien beter toepasbaar voor een redelijke langzame RPG ofzo..
Als je flink aan het fraggen bent zal het je een worst zijn of die ene schaduw wel realistisch is, tenzij dit kan met 100+ Fp/s. (wat niet kan)
Unreal II loopt veel beter op bestaande hardware en alleen daarom al denk ik dat dat spel populairder zal worden.
Oh, en Unreal II zuigt dus, check de reviews. Graphics zijn natuurlijk mooi, maar de rest helaas niet.
En Doom III wordt geen fragspel. Het moet gewoon ENG worden. En dan is het wel handig als alles zo realisitsch mogelijk is.
"Doom III is supposed to scare the shit out of you!"
Jij moet even gaan kijken op de site van Far Cry denk ik zoJayVee schreef op 10 February 2003 @ 01:15:
[...]
Iemand vond Far Cry er goed uitzien?
Nog steeds Quake I engine. Alleen wat nieuwe trukjes, grotere textures en veeel polys. GEEN goed licht (wordt net als bij Unreal2 vantevoren gerendert!, geen bump mapping (schaduw in je oor en in je neus), etc )...
Ik vind het erg uitzien als Soldier of Fortune II, met hoger detail.
Okay, en nu ga ik
www.crytek.com
Hoezo geen bumpmapping, en hoezo slechte shaduwen, welke pre-rendered shaduwen? (die van doom 3 vind ik veeeeel te scherp, zelfs bij een softe spot krijg je al scheermesscherpe shaduwen... vreet veel kracht en kan net zo makkelijk op de "oude" manier met hetzelfde effect (zie splinter cell))
Grote sleutelwoord is hier dan ook eerder development team (bij iD software momenteel bezet door hard-core coders en mensen uit de cinema wereld, zo kan ik ook een spel maken dat mensen uit hun stoel blaast, waar Crytek het met mindere, maar nog steeds niet slechte developers moet stellen)
www.avpnews.com
Verwijderd
En DAAR vat JayVee de koe precies bij de horens....Doom3 zal NET als Doom 1 gewoon een spel met ATMOSFEER en LADING worden....JayVee schreef op 10 February 2003 @ 17:25:
[...]
Nou, ik vind dit game zo realistisch eruitzien dat dat op zich wel heeeel veel atmosfeer geeft hoor!
Oh, en Unreal II zuigt dus, check de reviews. Graphics zijn natuurlijk mooi, maar de rest helaas niet.
En Doom III wordt geen fragspel. Het moet gewoon ENG worden. En dan is het wel handig als alles zo realisitsch mogelijk is.
"Doom III is supposed to scare the shit out of you!"
NIET zo wild mogelijk bewegend door een driedimensionale ruimte zeilen terwijl je in alle geestelijke rust je mik-gevalletje op een verzameling bewegende pixels manouvreert en de trekker van je railgun ofzo over halen.....niet met zuiver strategisch inzicht de zwakste (meest gewonde) van een groepje onthouden ...en dan met relatief weinig moeite een fragje scoren....maar angstig hopen dat je het überhaupt gaat HALEN!
Je zult als het goed is helemaal niet op hoge snelheid door driedimensionale velden rennen en vliegen ..al schietend en power-ups verzamelend...maar met een verhoogde adrenalinespiegel een luguber en donker stuk van een gebouw binnensluipen...je afvragend of dat rare, zware ademen wat je net dacht te horen nou je eigen adem was...of je verbeelding...of............
Ik ben gewoon blij dat John en de zijnen het singleplayer-concept niet over hun schouder hebben gegooid tijdens de hoogtijdagen van multiplayer cyber-battle.
Van de site:skullsplitter schreef op 10 February 2003 @ 18:46:
[...]
Jij moet even gaan kijken op de site van Far Cry denk ik zo
www.crytek.com
Hoezo geen bumpmapping, en hoezo slechte shaduwen, welke pre-rendered shaduwen? (die van doom 3 vind ik veeeeel te scherp, zelfs bij een softe spot krijg je al scheermesscherpe shaduwen... vreet veel kracht en kan net zo makkelijk op de "oude" manier met hetzelfde effect (zie splinter cell))
Wat je dus hier ziet is een verbeterde Quake I engine, die nog steeds gebaseerd is op lightmaps en prerendering. Okay, er worden ook real time shadows gemaakt, maar dat is een van de trucjes (+fog, animated textures, etc) die sinds Quake I erbij zijn gekomen...Real time editing, bump mapping, static lights, network system, integrated physics system, shaders, shadows and a dynamic music system are just some of the state of-the-art features the CryENGINE™ offers.
EN
Lighting and Shadows: A combination of precalculated, real time shadows, stencil shadows and lightmaps to produce a dynamic environment.
En trouwens, Quake I kon al schaduwen en transparant water renderen. Hebbie bij gl_Quake eens r_alpha en r_water en zo op 1 gezet? Hoeppa! Zelfs spiegels zitten er al in. Alleen waren er tijdens release nog lang geen PCs die het konden draaien, dus hebben ze het "verstopt". Maar zelfs Quake I kon al aardig wat!!!
Doom III heeft dus nu een unified lighting systeem. OVERAL dezelfde dynamic lights.
Hey, Far Cry ziet er gaaf uit! En Unreal II ziet er ook gaaf uit.
Wat ik wil zeggen is dat deze engines nog steeds een lightmap als basis hebben.
Oh, en ik heb nooit beweert (hoop ik?) dat Doom III het eerste spel is dat bump mapping gebruikt. Maar in Doom wordt het heel veel gebruikt om polys te sparen.
Op de site van Far Cry zie ik net dat ze idd ook bump mapping gebruiken om polys te sparen! Check http://www.crytek.com/scr...x=polybump&px=poly_04.jpg
Goed bezig!
//edit: Ik zie net dat ik beweert had dat Far Cry geen bump maps gebruikt...
I stand corrected.
[ Voor 4% gewijzigd door JayVee op 10-02-2003 21:30 ]
www.avpnews.com
Maar ben er zeker van dat het effect (van het stukje bij beetje uit de schaduw te komen) anders zal zijn bij doom 3 dan bij unreal 2.
Btw,vraag eens aan Bolleh wat hij vind van het lekker lang compilen van een quake 3 map
Sneller: Je moet elke keer level compilen en renderen om te zien hoe het eruit gaat zien... Maar ja, in-game is het sneller!skullsplitter schreef op 10 February 2003 @ 21:34:Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je met die lightmaps dus veel sneller en visueel net zo sterke schaduwen ken maken, Doom3 ramt er alleen een rits nieuwe features in, en dat hoeft de gameplay niet ten goede te komen... Alleen ben ik benieuwd of ze een creature stukje bij beetje uit de schaduw kunnen laten komen, ala doom3....
visueel net zo sterk is het dus lang niet. Je hebt immers geen dynamische licht effecten. Een zwaaiend licht kan niet met lightmaps.
Oh, en ik denk dus dat je geen creature of je eigen wapen stukje bij beetje uit de schaduw zal zien komen. Hoeft voor mij ook niet in de buitenwereld en in de jungle.
Maar om de claustrophobische wereld van Doom III eng te maken helpt het wel.
EN het is gewoon de volgende stap.
Heb net ff gekeken wat de GeForce I nou kon:
3D: 256-bit engine with 4 independent rendering pipelines, hardware transform & lighting, cube environment bump mapping, projective textures, vertex blending, multi texturing, procedural texturing, table fog, stencil shadowing, texture compression, bilinear-, trilinear- and 8-tap-anisotropic texture filtering, MIP-mapping
Dus wel bump mapping, alleen zijn er wel verschillende vormen van. Naja...
Houden we het erbij al kan een GFI Doom III draaien dat het dan ZO langzaam is dat het toch niet uitmaakt.
Wil je me dan uitleggen hoe Splinter Cell het aanpakt (kwa belichting denk ik ERG dicht bij Far Cry)?JayVee schreef op 10 februari 2003 @ 23:39:
[...]
Sneller: Je moet elke keer level compilen en renderen om te zien hoe het eruit gaat zien... Maar ja, in-game is het sneller!
visueel net zo sterk is het dus lang niet. Je hebt immers geen dynamische licht effecten. Een zwaaiend licht kan niet met lightmaps.
Oh, en ik denk dus dat je geen creature of je eigen wapen stukje bij beetje uit de schaduw zal zien komen. Hoeft voor mij ook niet in de buitenwereld en in de jungle.
Maar om de claustrophobische wereld van Doom III eng te maken helpt het wel.
EN het is gewoon de volgende stap.
Als je die schaduwwerkingen gezien hebt dan hoef je niet beter hoor...
www.avpnews.com
Ik heb hier wat screenies van de PS2 versie...skullsplitter schreef op 10 February 2003 @ 23:44:
[...]
Wil je me dan uitleggen hoe Splinter Cell het aanpakt (kwa belichting denk ik ERG dicht bij Far Cry)?
Als je die schaduwwerkingen gezien hebt dan hoef je niet beter hoor...

Hier zie je duidelijk dat het lighting niet klopt. De muur is helemaal zwart, maar de character is gelijkmatig belicht.

Hier is de schaduw in het verblindend wit licht te zien... klopt volgens mij ook niet.
Hier van de PC (van ActionTrip):
groot pic1:Geen schaduw? Ik hoop dat de PC versie gewoon nog niet klaar is... Zelfs de PS2 versie heeft betere schaduw.
groot pic2:Check die schaduw onder tafel en stoelen. MOET lightmap zijn, anders kan je dit niet snel genoeg berekenen. Het zijn iig meerdere lightsources (in een lamp), anders zou je het kabel van de lamp op het plafond een schaduw geven.
En er is een lamp boven de player, en zijn hoofd is niet belicht. Hij is helemaal gelijk belicht.
Ziet er weer verdacht naar lightmap uit. Met geavanceerde schaduw effecten. Helaas zijn die screenshots niet al te best.
Ik ben trouwens geen expert. Heb alleen heel wat interviews gelezen van JC en vind het erg interessant. Maar heb nog nooit mijn eigen lighting engine geprogged of zo hoor! 8 )
Verwijderd
edit: Jullie stare je te veel blind op de graphics...sommige hier. Wat heb je nou aan de Doom III engine?? Lekker rondrennen in gangen. Kom op zeg.
Geef mij dan liever de unreal warfare engine of de far cry engine.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 10:20 ]
Hm, die models van Far Cry vind ik idd beetje als een rubber poppetje eruitzien. Misschien dat ze dat nog verbeteren!?Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 10:07:
Bump mapping ziet er mooi uit maar het heeft in mijn ogen een te rubberige feeling. In halo zie je dat vaak. En ook volgens mij bij segagt2002 en motogp op de xbox. Die hebben dat op de wegen. Ook erg rubberig en een soort plastic feeling.

Vind je deze meneer ook lelijk? Zou het anders niet hard op zeggen, anders begind volgende nacht je bed te schudden.... ooeeehh... spooky! 8 )
Verwijderd
Ehh... de E3 Demo is toch geen demo?
"Doom III is supposed to scare the shit out of you!" Volgens mij kan je er vanuit gaan dat id dit wel lukt. De zombies doen mij denken aan Quake 1, pas als ze in stukken liggen staan ze niet meer op. En tegen elkaar vechtende monsters!
Hopenlijk zit er net zo'n scary ambient Quake 1 musicscore onder, daar hoor je bijna niemand over!? Dat was dus Nine Inch Nails!
http://www.xs4all.nl/~mar...-%20Quake%20Track%207.mp3 (7.8MB)
Far Cry ziet er tof uit. Ik kijk uit naar de demo.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 15:17 ]
Nee, het is een geleakte test versie (0.02a) die ze op gameshows (E3, Quakecon) hebben gedraaid en blijkbaar aan partners hebben gegeven. Schijnt dus van ATI geleaked te zijn.Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 14:50:Ehh... de E3 Demo is toch geen demo?
Trent Reznor (van NIN) maakt ook deze keer de muziek en heeft meegeholpen met de sound engine. Check ff deze interview voor meer info.Hopenlijk zit er net zo'n scary ambient Quake 1 musicscore onder, daar hoor je bijna niemand over!? Dat was dus Nine Inch Nails!
En als je beetje snel internet hebt, check deze film.
Meer links heeft te topicstarter al geplaatst...
Beetje oude quote misschien, maar dat voegt meer toe dan jij denkt. Details doen ertoe, vooral in 3D. Je ziet snel of er iets mis is qua realisme als er zoiets niet in zou zitten (andersom eigenlijk; je vindt 't nu realistischer omdat 't er wel inzit).Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 09:09:
En trouwens, WTF heb je aan een schaduw in iemand zijn oor?
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb ook de base\sound\nin folder gevonden 502MB groot!JayVee schreef op 11 February 2003 @ 15:43:
[...]
Trent Reznor (van NIN) maakt ook deze keer de muziek en heeft meegeholpen met de sound engine. Check ff deze interview voor meer info.
Internet is wel snel, helaas is fileplanet vol, 1 uur wachten.En als je beetje snel internet hebt, check deze film.
Dit topic is gesloten.