Carmack zegt zelf dat er nog veel geoptimaliseerd gaat worden.
Trouwens, mensen die zeuren over "weinig nieuws" in de engine...
Graphics is niet het enige wat veranderd is.
- Shaduw (zier er gewoon gaaf uit! Gelukkig kan mijn 9700Pro goed met Pixel Shaders omgaan

)
- Ragdoll-Physiks (wie die dikzak van de trap heeft zien vallen of het zelf heeft gedaan ziet dat het beter werkt dan bij UT2k3)
- 5.1 Real Time Audio engine! Dat houdt in dat per object (bijv kogel) berekend wordt met hoe veel snelheid het iets raakt en afhankelijk daarvan het geluid harder of zachter klinkt etc
- Levels hoeven niet meer gerenderd te worden (gebeurt real time), wat level editten makkelijker maakt (je ziet tenslotte in de editor hoe het eruit gaat zien).
kort...
Deze engine zal waarschijnlijk de standard voor de volgende jaren aangeven (net als Quake 1 daarvoor! Quake II en III zijn erop gebaseerd....). Zou een beetje jammer zijn als het niet goed kan groeien met de hardware. Stel er komt over twee jaar een spel uit op die engine (Jedi Knight III weet ik veel) en het ziet er niet beter uit dan Doom III... dat zou jammer zijn.
Nee, John Carmack legt de basis voor toekomstige spellen en hun engines.
Ik ben heel erg benieuwd de echte test te spelen, de alpha crasht nogal af en toe en mijn geheugen trekt het niet (256MB PC133@140MHz). Maar als eenmaal alles ingeladen is heb ik wel 20fps op 800x600 met 16xanisotropic filtering en 6xFSAA. Met monstertjes erbij wordt het iets minder, maar niet zo als bij andere posts beschreven . Blijft wel boven de 10fps.