[CM] De basis voor mijn car-systeem

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

bart zou je mischien een linkje kunnen geven waar je die sample'tjes besteld? >:)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 22:09:
[...]

Het LCD met TS wil ik in mijn stuur plaatsen, ik heb toch geen airbag, dus plek zat... Leuk idee: TouchScreen toeter....

Of het legaal is? Who gives a fuck? Als een smeris me aanhoudt met dat LCD in het stuur denkt hij toch dat ik een geheim agent ben.... Bart Bond....

Draadloos is makkelijk, hoef ik niet nog meer draden door de auto te trekken, want wat denk jij wat er aan kabels al in moet voor de geluids-installatie......

DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.
Maar waarom een draadloos toetsenbord?
Niet zo zeer waarom draadloos, want lijkt me logisch (hoewel je motor en accu + dynamo enzo enorm veel electromagnetische straling veroorzaken waardoor het maar de vraag is of het werkt...)

Maar waarom een toetsenbord eraan? Je hebt toch je TS? En je gaat hopelijk niet typen in de auto...

Maar ik zou de LCD niet in je stuur plaatsen, een paar redenen:

Als je een filmpie aan hebt staan moet je de hele tijd naar je stuur kijken.

Als je per ongeluk kwaad op je stuur ramt (dat je denkt dat de toeter daar zit) dan is je lcd naar de kut

De bijrijder kan niet heel de tijd alles goed zien.

Mijn idee:

LCD slopen, sterke lamp eronder en op je voorruit projecteren, een soort van HUD dus. Anders gewoon in het midden doen (waar normaal de radio zit)

Maybe een idee voor je slotin-dvd. Een USB dvd pakken (alleen weet ik niet of je daar ook slot-in's van hebt en hoe duur die zijn) USB = gemakkelijk een grote afstand te verlengen.

Zie ook ff de edit van mijn vorige post die niet bij jullie quotes was meegenomen...
Zoiezo als je dvd op een plaats komt waar je em kan zien is een slot in veel handiger als een tray. Alleen ff goed checken welke het beste tegen schokken kunnen. Ook is een microdrive beter als een laptop-hdd want een laptop hdd kan heel goed tegen schokken terwijl ie uit staat, en als ie aanstaat ook best redelijk, maar als je net ietsies te hard over een rotdrempeltje gaat dan kan em dat welleens fataal worden.

Ook een idee, een knop voorin om de boel aan en uit te zetten, en dan dus echt de stroom eraf en opnieuw erop want als ie blijft hangen is resetten natuurlijk nogal lastig en een ATX aansluiting doet dan ook weinig.
Dittum dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 22:02:
[ja die post had ik gelezen ja.. maar daaruit had ik niet opgemaakt welke TS folie dat dan wel was... hebbie geen nummer of zow?

* zwahiel gaat op zoek naar TS folie... ;)

edit:

Ej, dat schema ziet er verdomd simpel uit als je 't na gaat ;)
Dat is niet zo moeilijk, behalve het solderen van 't chippie dan hé, waarvoor nog mijn complimenten Bart!
Ik heb uit een artikel van de Elektuur (mei 2000) kunnen opmaken dat er maar een paar verschillende soorten TS in de handel zijn, capacitieve, optische, resistieve en wave guided versies.
De meest voorkomende (goedkoopste) is resistieve en die zijn allemaal 4-draads.

Die andere types zijn zeer exotisch, en weinig voorkomend, zeker niet in internetzuilen of (photoPlay) apparaten.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

AcouSE schreef op 09 November 2002 @ 22:10:
Reminder voor alle behulpzame users: Elektuurartikelen zijn copyrighted, dus als je er hier naar vraagt of ze aanbied krijg je een OW
Tenzij je schriftelijke toestemming van de auteur hebt ;)

edit:

/me krijgt ook chippies :D

waarschijnlijk weet ik nog een TS te liggen ondergestoft in een vieze kelder...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Chop2000 schreef op 09 November 2002 @ 22:15:
bart zou je mischien een linkje kunnen geven waar je die sample'tjes besteld? >:)
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401
onderaan op die page, aanklikken, invullen en binnen een week kreeg ik twee van deze ICtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die chipjes solderen, gekkewerk, maar ik moet het ook nog doen. heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 00:27:
die chipjes solderen, gekkewerk, maar ik moet het ook nog doen. heb je tips?
Ja hoor, drink niet te veel de avond van te voren, je heb een vaste hand nodig.
En veel geduld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

spacy

+++

Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 22:09:
...
DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.
jammer dat die S(eriele)-ATA nog niet echt populair is,
daarmee gaat waarschijnlijk de max lengt grens een flink eind worden verschoven ;)
en maakt dit soort dingen dan wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Nu online

spacy

+++

spacy schreef op 10 november 2002 @ 00:35:
[...]
jammer dat die S(eriele)-ATA nog niet echt populair is,
daarmee gaat waarschijnlijk de max lengt grens een flink eind worden verschoven ;)
en maakt dit soort dingen dan wel mogelijk
Idee :*)

...gebruik U eS Bee 8)7

dus Bart USB interface/bracket zoeken en dan kun je je dvd/cd wel voor in de auto kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
ik zat in mijn eigen systeem te denken aan een firewire aansluiting voor de dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het is maar waar je de rest van je systeem plaatst. Doe je dit achter je dashboard of in je dashboardkastje kan je vrij gemakkelijk een IDE kabel naar de inbouw slot van de autoradio krijgen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je de computer ergens anders in bouwen ivm ide kabels en dat als je iets zwaars wil vervoeren met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat zul jij lekker snel gehoorschade hebben zodra je gaan boomen met je boxen in je kar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Gaat de goede kant uit BB! Ga zo door..

Keesr houdt dit topicje mooi in de gaten >:)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 21:57:
[...]

Ik zal het morgen ff voor je op papier zetten en scannen ok ;)
Heb je misschien tijd gehad om dit uit tewerken? ik ben vandaag niet veel wijzer geworden helaas.

Ik heb wel gevonden waar ze TouchScreen folie verkopen: www.naamplaat.nl
helaas geen prijslijst, maar misschien voelt een tweaker zich geroepen om eens wat info te verzamelen....... (ik heb al een TS, dus beetje zinloos op prijsopgave te vragen...:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 10 november 2002 @ 22:10:
Heb je misschien tijd gehad om dit uit tewerken? ik ben vandaag niet veel wijzer geworden helaas.

Ik heb wel gevonden waar ze TouchScreen folie verkopen: www.naamplaat.nl
helaas geen prijslijst, maar misschien voelt een tweaker zich geroepen om eens wat info te verzamelen....... (ik heb al een TS, dus beetje zinloos op prijsopgave te vragen...:) )
Was dus van plan het gister avond te doen, maar toen gingen we plots naar de japanner toe, en daar hebben we de hele avond gezeten, dus er is nog niks van gekomen. Heb wel heerlijk gegeten overigens :9 :9 :9

Had ik al verteld dat ik binnenkort een offerte krijg toegestuurd met hopelijk ook een prijsopgave voor TS folie? Bij deze dus :) Misschien dat we daar ook wat mee kunnen, maar dat is nog ff afw88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Bart_Banaan, ik wilde die samples gaan bestellen bij Maxim, maar nou staat er:
Your Application
What application are you requesting samples for? *Required for samples (not for literature orders)
Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders)
tja, wat moet je daar nou invullen in die velden.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
jwbagger schreef op 11 November 2002 @ 21:28:
Bart_Banaan, ik wilde die samples gaan bestellen bij Maxim, maar nou staat er:

[...]

tja, wat moet je daar nou invullen in die velden.... :?
What application are you requesting samples for?:
For developing a TouchScreen Control Device

Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders):
1 to 10

Dat is wat ik ingevuld heb...

-----

Kleine tweakers update:
In dat artikel van de Elektuur van mei 2000 (dat ik natuurlijk in de bibliotheek heb opgezocht.... ;) ) wordt een TouchScreen controllertje gemaakt met het 8pennige PC12C671-microcontroller IC van Microchips.
Ik zal zo even dat schemaatje tekenen en uploaden, en die controller werkt weer samen met TouchScreen folie van B.V. de Naamplaat in Hardenberg .

Ook van deze OPIC12C671-microcontroller IC kan je gratis samples aanvragen bij de producent

Op de site van de Elektuur kan je een uitleg text file software en een test proggie downloaden, kijk onder mei 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 22:11:
[...]

What application are you requesting samples for?:
For developing a TouchScreen Control Device

Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders):
1 to 10

Dat is wat ik ingevuld heb...
LOL :D van "1 to 10" maakt dat ding 110, omdat hij alleen numerieke waardes accepteert ;)

hoop dat ze mijn "10" ook accepteren dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Hier het schema van een TouchScreen controller welke via de seriele poort van je PC werkt. Met deze controller kan je met de folie van BV de Naamplaat een echt Touch Screen op je PC maken, zie mijn vorige post..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Schema.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost dat Touchscreen folie eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart, zie mijn post boven nog ff, hij is de vorige keer misschien ertussen gegaan, maar je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen. En ik ben heel erg benieuwd

thnx

Die van Saturday 09 November 2002 22:16 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 11 November 2002 @ 23:02:
Hier het schema van een TouchScreen controller welke via de seriele poort van je PC werkt. Met deze controller kan je met de folie van BV de Naamplaat een echt Touch Screen op je PC maken, zie mijn vorige post..

[afbeelding]
Goedkoper en kleiner dan dit valt eigenlijk niet te doen, maar het is een goedkope mooie oplossing :) Wel jammer dat ze een OTP device gebruiken, dan kun je hem ook niet upgraden.

'k was hier zelf met een 16F876 aan de gang gegaan (waarom deze? omdat ik deze uit m'n hoofd ken en het ding heeft flash :P), als je daar nog interresse in hebt, moet je het maar zeggen ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zit eraan te denken om in mijn systeem met een oude CDI controller te gaan werken. Remote dus. Maar als ik touch screen folie hoor vallen denk ik dat ik daar wat research naar ga doen.

/edit:

Hoe zit het idd met de prijzen en de LCD. Als je op een LCD drukt kan nooit goed voor de LCD zijn.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:16:
Maar waarom een draadloos toetsenbord?
Niet zo zeer waarom draadloos, want lijkt me logisch (hoewel je motor en accu + dynamo enzo enorm veel electromagnetische straling veroorzaken waardoor het maar de vraag is of het werkt...)

Maar waarom een toetsenbord eraan? Je hebt toch je TS? En je gaat hopelijk niet typen in de auto...
Draadloos omdat ik hem dan makkelijk naar de achterbank kan geven, waar mijn zoontjes zitten, die rukken anders toch de draden eruit tijdens het spelen ermee.
Het ToBo komt -als 'ie niet gebruikt wordt- in het handschoenen kastje te liggen, en natuurlijk moet ik zo nu en dan een e-mailtje of url intypen :P (in de file ofzo....)
Maar ik zou de LCD niet in je stuur plaatsen, een paar redenen:

Als je een filmpie aan hebt staan moet je de hele tijd naar je stuur kijken.
Als je per ongeluk kwaad op je stuur ramt (dat je denkt dat de toeter daar zit) dan is je lcd naar de kut
De bijrijder kan niet heel de tijd alles goed zien.

Mijn idee:

LCD slopen, sterke lamp eronder en op je voorruit projecteren, een soort van HUD dus. Anders gewoon in het midden doen (waar normaal de radio zit)
Een HUD is erg moeilijk te maken van een LCD, daar is aleens een uitgebreidt topic hier op GoT over geweest.
En dat idee van det schermpje in het stuur klinkt mij erg leuk in de oren, ik ben franse auto's gewent, dus als ik gefustreerd wil toeteren ruk ik meestal aan het linker stangetje naast het stuur ipv van op het stuur te rammen... :P
Misschien het LCD afschermen met en plaatje plexi/lexaan, ik kijk wel ff...
Ik wil een tweede beeldschermpje aan de achterkant in de hoofdsteunen maken (voor de kleine... :) ).
Maybe een idee voor je slotin-dvd. Een USB dvd pakken (alleen weet ik niet of je daar ook slot-in's van hebt en hoe duur die zijn) USB = gemakkelijk een grote afstand te verlengen.
Ik denk dat je voor DVD kwaliteit af te spelen minstens USB2.0 nodig hebt, en die aansluiting heeft dat MoBotje niet, dan zou ik weer een aparte PCI->USB2.0 kaart moeten inbouwen, en dat wordt een beetje lastig i.v.m. de hoogte van de behuizing....
Welk merk verkoopt trouwens Slot-in DVD's (en dan nog in een externe behuizing bouwen.... ik weet het niet hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 23:30:
[...]

Goedkoper en kleiner dan dit valt eigenlijk niet te doen, maar het is een goedkope mooie oplossing :) Wel jammer dat ze een OTP device gebruiken, dan kun je hem ook niet upgraden.

'k was hier zelf met een 16F876 aan de gang gegaan (waarom deze? omdat ik deze uit m'n hoofd ken en het ding heeft flash :P), als je daar nog interresse in hebt, moet je het maar zeggen ok.
Ik heb daar veel interesse in, dit zijn mijn eerste stappen op het gebied van MicroControllers, en dit was idd een van de makkelijste schema's die ik kon vinden.

Maar daar ik ook die andere controller al heb gebouwd, was dit eigelijk meer info voor andere tweakers die ook graag een TS willen maken.
Van dit schema weet ik dat het samen werkt met die folie van "BV de Naamplaat" en dat de software die je bij de Elektuur site kan downloaden hier op werkt.

Ik heb trouwens een verzoek aan de mede-tweakers:
Kan iemand me trouwens op weg helpen hoe ik die controller die ik gebouwd heb aan mijn com-poort knoop? Heb ik daar een MAX232 IC voor nodig? Of kan die SPI aansluiting direct op de com-port? (lijkt me niet, ik las iets over spanningen van +en- 18V op die comport...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 23:39:
Kan iemand me trouwens op weg helpen hoe ik die controller die ik gebouwd heb aan mijn com-poort knoop? Heb ik daar een MAX232 IC voor nodig? Of kan die SPI aansluiting direct op de com-port? (lijkt me niet, ik las iets over spanningen van +en- 18V op die comport...)
En dat is nou precies waar ik mee bezig ben :+

TS controller van Maxim, PIC controller van Microchip en een MAX232 voor de RS-232 signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer verkoopt slot/in dvd spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 23:42:
[...]

En dat is nou precies waar ik mee bezig ben :+

TS controller van Maxim, PIC controller van Microchip en een MAX232 voor de RS-232 signalen.
Heee, dat hoor ik graag, wil je me a.u.b. op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 23:39:
[...]

Ik heb daar veel interesse in, dit zijn mijn eerste stappen op het gebied van MicroControllers, en dit was idd een van de makkelijste schema's die ik kon vinden.

Maar daar ik ook die andere controller al heb gebouwd, was dit eigelijk meer info voor andere tweakers die ook graag een TS willen maken.
Van dit schema weet ik dat het samen werkt met die folie van "BV de Naamplaat" en dat de software die je bij de Elektuur site kan downloaden hier op werkt.

* zwahiel is een semi noob op electro gebied.

Maar ik las wel op de Maxim PDF die je gaf dat daar een pic voor nodig was, volgens mij stonden in die PDF ook nog schema's met een stel andere IC's, compleet met nummers...

* zwahiel volgt dit met rasse schreden en besteld alles mee ;) :Y)

edit:

Bart welke PIC heb je gepakt, daar staan wel 10 verschillende met 't zelfde serie nummer van voren... verschillende uitvoeringen...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl... accu van m'n camera leeg :( En ik heb geen scanner. Dat wordt dus morgen, want het opladen duurt 4 uur en tegen de tijd dat het klaar is, lig ik al lang te pitten...

Wat de firmware betreft, stop daar het PS/2 protocol ook in, en je kunt het gebruiken als muis, gewoon op je PS/2 aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
zwahiel schreef op 12 November 2002 @ 00:13:
[...]

* zwahiel is een semi noob op electro gebied.

Maar ik las wel op de Maxim PDF die je gaf dat daar een pic voor nodig was, volgens mij stonden in die PDF ook nog schema's met een stel andere IC's, compleet met nummers...

* zwahiel volgt dit met rasse schreden en besteld alles mee ;) :Y)

edit:

Bart welke PIC heb je gepakt, daar staan wel 10 verschillende met 't zelfde serie nummer van voren... verschillende uitvoeringen...
Ik heb de grootste behuizing van elk gekozen, deze dus:

Sample Item - Quantity Requested
PIC12C671-04/P - 1
PIC12C671-04/SM - 1
PIC12C671-04I/P - 1
PIC12LC671-04/P - 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ordered! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff netjes ontworpen. Dit ging sneller dan het opladen van de accu ;)

Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/schematics/touchscreencontroller.gif

Excuus als ik nu jullie layout verklooi :+

edit:
Nog ff 3 dingen; a) de 16F876 is zware overkill en b) je zult zelf firmware moeten schijven, heb er zelf helaas geen tijd voor en c) ik garandeer niet dat dit in 1x werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Wooow, thanks man! mooi schema!

a) overkill? ach beter mee verlegen, dan om verlegen
b) firmware? wat is dat precies?
c) garanties heb je nooit in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

dat schema is kwel :9~

ik ga is ff kijken.. alleen die pic moet nog proggen zeker?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slot-in DVD:
http://www.tweakers.net/pricewatch/23140
Van pioneer dus

Voor het aansluiten op de usb heb je dan idd USB 2.0 nodig. Maar dan wordt het toch vrij lastig. Maar kan je niet dat pc'tje voorin bouwen, en de versterkers + accu achterin laten liggen?

Trouwens, heb je je shit al een keer getest in de auto. Want het aantal electromagnetische straling die van de moter, dynamo enz afkomen is echt niet te zuinig. Daarom moet je versterkers en speakers in de auto goed afschermen. Misschien dat je je pc'tje in een stalen doos moet doen (je was toch al van plan em in modules te doen dus). Test ook eens een keer de video verbinding naar de lcd. Als ik jou was zou ik dubble-shielded cables van a-kwaliteit gebruiken om storingen te voorkomen.

Waar je em misschien ook kan laten is onder de bestuurdersstoel, dit is het rustigste plekje in heel de auto, dus kan veel problemen voorkomen. Bij mij ligt de versterker en de cd wisselaar in een klep in de grond net achter de bestuurdersstoel. Is misschien gemakkelijk om alles onder de stoel in te bouwen.
Dan zit je in ieder geval dichter bij de voorkant dus heb je minder kabels nodig en heb je ook minder kans op storingen door straling of schokken.

En zorg ervoor dat je de boel goed scheidt niet dat je per ongeluk je mobo op standby laat staan dat ie de accu('s) leegtrekt. Misschien handig om de verbinding van de stroom met de 2e accu aan de PC via het contact te laten lopen, net als normaal bij de autoradio.

Ook bij het starten van de auto gaan er flinke stromen alle kanten op door het systeem, een piekspanningsbeschermer is dus ook aan te raden. Anders blaas je zo je mooie voeding op, of erger nog je LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looki schreef op 12 november 2002 @ 02:08:
dat schema is kwel :9~

ik ga is ff kijken.. alleen die pic moet nog proggen zeker?
Yepz, stukkie assembler (of C voor diegenen die een veel te dure compiler hebben gekocht :P).

Als basis voor de serieele communicatie kun je een groot deel van m'n USB2LCD framework gebruiken. Normaal gesproken is dit alleen voor USB2LCD devices vrij te gebruiken, maar voor deze keer mag het ook voor een TS-controller gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:05:
[...]

Yepz, stukkie assembler (of C voor diegenen die een veel te dure compiler hebben gekocht :P).

Als basis voor de serieele communicatie kun je een groot deel van m'n USB2LCD framework gebruiken. Normaal gesproken is dit alleen voor USB2LCD devices vrij te gebruiken, maar voor deze keer mag het ook voor een TS-controller gebruikt worden ;)
8)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En ze flikken 't me weer :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het schema ff geupdate (voor wie lui is en niet naar boven wil scrollen => schema)

Alle IC's ff opnieuw getekend en/of bijgewerkt, want die waren gister in de gauwigheid nogal lelijk en simpel gemaakt. Bovendien zat er een condensatortje verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Woei, thanx Zotty!
En thanks voor het mogen gebruiken van yjouw code... heel aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 10-09 15:15
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen en of pics :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:15
Ik ben ook bezig met een pc in de auto aan het bouwen (via Epia) En ik heb alles gewoon op na-contact gezet dus motor uit en alles is uit.... En om alles te beveiligen tegen pieken heb ik in de zekeringkast allemaal aansluitingen gemaakt voor de PC en LCD en er gewoon zekeringen in gedaan. En om het helemaal compleet te maken heb ik er ook nog aan en uit schakelaar tussen zitten (mischien een beetje overdreven, maar ik neem het zekere voor het onzekere ;) ;) ;) .

Maar nou ff iets anders zou het mogelijk zijn als je een tv-kaart er in bouwt en je maakt daar een antenne aan om dan zenders te ontvangen (natuurlijk alleen ned 1,2,3 enz). Heeft iemand dit al geprobeert ??? Anders ga ik het mischien wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:39:
IMaar nou ff iets anders zou het mogelijk zijn als je een tv-kaart er in bouwt en je maakt daar een antenne aan om dan zenders te ontvangen (natuurlijk alleen ned 1,2,3 enz). Heeft iemand dit al geprobeert ??? Anders ga ik het mischien wel proberen...
Dat moet mogelijk zijn, anders decoder inbouwen, schoteltje op het dak...
Je hebt die 12V schotelsetjes voor in de caravan, dus dat moet passend te maken zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Galaxis schreef op 12 November 2002 @ 21:28:
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen en of pics :?
Nieuwe ontwikkelingen???
Wat denk je van dat schema van Zotty? Een volledige TouchScreen controller, op te bouwen met free samples van IC fabrikanten... als dat geen ontwikkelingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:15
Haha ik zie mezelf al rond rijden met een schotel op mijn dak... ik zat zelf te denken om het met een autotelefoon antenne te proberen (heb geen idee of dit werkt).... Of mischien dat de caroserie van de auto genoeg geleid voor een antenne????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 19:53
mensen, en vooral de heer Banaan ik vond deze link ergens en wel heel erg toepasselijk ook voor de andere " auto-modders" onder ons www.pcms.be/golf

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:55:
Haha ik zie mezelf al rond rijden met een schotel op mijn dak... ik zat zelf te denken om het met een autotelefoon antenne te proberen (heb geen idee of dit werkt).... Of mischien dat de caroserie van de auto genoeg geleid voor een antenne????
Ik ontvang met een koper draadje stereo kwaliteit kabel radio.

Ik ken ieman die in markelo woont, die ontvangt duitsland 1,2 en nederland 1,2,3 en de HMG zenders met flinke ruis met een DARTPIJLTJE.
Dus das niet echt zo moeilijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 12 November 2002 @ 21:52:
Nieuwe ontwikkelingen???
Wat denk je van dat schema van Zotty? Een volledige TouchScreen controller, op te bouwen met free samples van IC fabrikanten... als dat geen ontwikkelingen zijn...
Nou ja, om het volledig te noemen... je mist de firmware nog, en zonder firmware doet de controller niets. Onderschat dat niet, want het proggen kost verreweg de meeste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

In het geval van een sony of een alpine radio kan je ook je radio als bediening gebruiken:

http://www.cus.org.uk/~cleggy/

Ik had al eens een zip met schema's en software gevonden als interface tussen een Sony en de PC. Gewoon de Sony radio als bediening gebruiken en de ID tag op het display krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb geen zin om alles post door tegaan kijken.. maar waar haalde je dat touchscreen foli nu vandaan?.. ik weet namelijk nog niet of ik een 10" tft in de auto prop of een 320x240.. tft is namelijk ook er mooi.. alleen weinig te krijg voor goedkoop :(..
als je namelijk op dat ding een touchscreen kan zetten zal het helemaal makkelijk zijn.. moet je wel een pennetje in de auto hebben.. met die worste vingers wil het natuurlijk weer niet :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik gebruik een trackbal welke in de hand vast te houden is, werkt best goed !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eventueel een slede om je HDD gooien zodat je hem snel kunt verwissellen en thuis er in kunt proppen... We gebruiken dit op school en starten zegmaar van onze eigen hdd op.
Hier een afbeelding http://www.dansdata.com/images/vipower/wholething440.jpg

Ik ben nieuw hier x-kuuz voor de dubbele post

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 18:50 . Reden: toch de goeie ]

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Vandaag even goed gezocht op zolder, en ik heb de speakerset (eigenlijk de komplete hoedenplank) uit mijn oude Citroen XM weer terug gevonden. Er zitten 2 x 16cm speakers in type CP6-60 van Syrincs (150/60watts) en een 20cm woofertje (EAL L2926) aangestuurd door een Kenwood KPX-T120 tri-mode filter, deze speakers en het filtertje ga ik dus ook nog gebruiken. De woofer heb ik ook gevonden maar die heeft echt een opknapbeurt nodig, hij is te lelijk om te posten, wel goed kwa geluid, maar lelijk om te zien...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/speakers.jpg

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dat touchscreen, zijn daar dan helemaal geen prijzen van?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Bolk schreef op 14 november 2002 @ 21:16:
Moet je ff een mailtje sturen naar een email adres op www.naamplaat.nl , dan kan je die prijsopgave meteen hier ff posten voor andere tweakers.
Ik heb al een TS, dus zou het een beetje onzinnig zijn om een offerte aan te vragen...
maar ik hoor het graag! >:)

• memphis

memphis

Bolk schreef op 14 november 2002 @ 21:16:
http://www.elotouch.com/products/lcds/104r.asp

Daar zijn trouwens ook drivers te vinden :)

En de nederlandse distributeur:

http://www.digit.nl/files/dutch/producten/index09.htm

ook als een 6.4" 640x480 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net maar ff een info aanvraag gedaan bij naamplaat BV aangezien er niemand anders dat heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 11:11:
Ik heb net maar ff een info aanvraag gedaan bij naamplaat BV aangezien er niemand anders dat heeft gedaan...
Ik denk dat niemand dat heeft gedaan, omdat iedereen wel een indicatie kan maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week geleden een aanvraag gedaan, maar nog niks gehoord van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 12:50:
Ik heb een week geleden een aanvraag gedaan, maar nog niks gehoord van ze...
idem hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Kijk eens wat de postbode net kwan brengen uit Taiwan:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/ICs.jpg

van links naar rechts:
5 x 12C671 in normale behuizing, 3 x 12c671 in mini-behuizing en 1 x PIC16F876 in mini-behuizing....
Ik heb weer wat te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm bij mij kwam de FedEX bode ook even langs met een doosje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 22:27
Hmm een inkoop actie voor die 6.4" VGA dingetjes lijkt me wel wat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
meteen maar aan het solderen geslagen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/IC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ziet er goed uit, ik denk niet dat zoiets mij gaat lukken zoals mijn soldeer skills er nu voorstaan :D

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Zo vandaag dus weer verder gegaan met de TouchScreen controller, volgens het schema van Zotty.
Ik heb de PIC16F876 op de bekende wijze van draadjes voorzien, en erbij op de experimenteerprint gesoldeerd. Daarna alles weer gefixeerd met 2 componenten epoxy

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Printje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Bart_Banaan schreef op 18 november 2002 @ 22:06:
Zo vandaag dus weer verder gegaan met de TouchScreen controller, volgens het schema van Zotty.
Ik heb de PIC16F876 op de bekende wijze van draadjes voorzien, en erbij op de experimenteerprint gesoldeerd. Daarna alles weer gefixeerd met 2 componenten epoxy

[afbeelding]
En wat doe je nou als je 1 van die dunne draadjes breekt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
LeonM schreef op 18 November 2002 @ 22:08:
[...]

En wat doe je nou als je 1 van die dunne draadjes breekt? :+
Daar zit die componenten-epoxy-shit voor, zodat ze niet breken....
Anders gewoon repareren.... :p

Als hij klaar is bouw ik er een stevig kassie om, om die controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bart_Banaan schreef op 18 November 2002 @ 22:11:
[...]

Daar zit die componenten-epoxy-shit voor, zodat ze niet breken....
Anders gewoon repareren.... :p

Als hij klaar is bouw ik er een stevig kassie om, om die controller
Ik zit nog steeds op die gasten van naamplaat te wachten... :(

Zou een druppeltje van een lijmpistool ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
zwahiel schreef op 19 November 2002 @ 00:15:
[...]

Ik zit nog steeds op die gasten van naamplaat te wachten... :(

Zou een druppeltje van een lijmpistool ook werken?
Kick hun telefoon dan ff!! Op de site staat een tel nummer!!!!

Ik denkt wel dat lijm uit een lijmpistool goed is, het gaat meer om het opvangen van de trillingen, zodat de draadjes niet los trillen/breken.
Misschien weet AcouSE het zeker, maar ik denk dat dat geen probleem is.

[off-topic]mailje van jou heb ik trouwens ontvangen :) Komt voor de bakker! [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bart_Banaan schreef op 19 November 2002 @ 00:22:
[...]

Ik denkt wel dat lijm uit een lijmpistool goed is, het gaat meer om het opvangen van de trillingen, zodat de draadjes niet los trillen/breken.

[off-topic]mailje van jou heb ik trouwens ontvangen :) Komt voor de bakker! [/off-topic]
Ga ik morgen ook doen! :)

Maar 5 dagen voor te reageren geef ik een bedrijf standaard!

Duzzzz, ik ga morgenmiddag even bellen :)

offtopic:
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Bart_Banaan schreef op 19 November 2002 @ 00:22:
[...]

U vraagt, wij draaien antwoorden: Ik verwacht niet dat de temperatuur van die lijm boven de 150oC komt, dus dat is geen probleem. Wat wel belangrijk is, is dat de lijm voldoende moet vloeien om alles op te vullen. Als je een luchtbelletje onder een soldering krijgt kan 'ie als nog kapot gaan. Wat je kan doen is een föhn nemen en even alles opwarmen (tot een graad of 70-80 ofzo) voordat je lijm aanbrengt. Blijf ook föhnen tijdens het aanbrengen zodat de lijm niet te snel stolt. Daarna gewoon laten uitharden.

Dit is gewoon een theorietje, dus of het werkt of niet kan ik niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

update??? :P

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

respect! ik wou dat ik dat kon solderen (of begrijpen :( ) :+

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Hey Bart_Banaan. FF wat vraagjes.
Die controler die je hebt gemaakt dies dus alleen voor touchscreen?

En die controller die bij jouw sharp LCD zat dan?
ZOals hiero: http://www.ccmod.com/bart/LCDdisplay/LCD2.jpg en Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/TS/IM002756.JPG
is die controller alleen ervoor om van vga out naar

[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 20-11-2002 20:48 . Reden: Da's wel een hele brede pic... ff aangepast ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware

ZOals hiero: http://www.ccmod.com/bart/LCDdisplay/LCD2.jpg en http://users.skynet.be/bk234359/TS/IM002756.JPG
is die controller alleen ervoor om van vga out naar LCD-In?

[ Voor 0% gewijzigd door PASware op 20-11-2002 20:05 . Reden: Pic -> Link ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• shure-fan
  • Laatst online: 19:53
PASware schreef op 20 november 2002 @ 20:02:

ZOals hiero: http://www.ccmod.com/bart/LCDdisplay/LCD2.jpg en http://users.skynet.be/bk234359/TS/IM002756.JPG
Wil je de volgende keer de " edit " knop gebruiken /noflame

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

PASware schreef op 20 November 2002 @ 20:02:

nee, die controller moet dus ook nog worden gemaakt. Deze controller is er alleen voor om de Toutch screen controller aan te kunnen sluiten.

• PASware
shure-fan schreef op 21 November 2002 @ 18:49:
[...]

Wil je de volgende keer de " edit " knop gebruiken /noflame
Sorry, maar ik heb toch de edit knop gebruikt

Verwijderd

FOK: autopech!

• memphis

memphis

Kwam een collega nog mee aanzetten:

http://www.onehitwonders.com/700y.html

Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/1hitwonders_1716_164129

Lekkah :9

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
DAT zijn heeel vette schermpjes, ook heeel scherp etc.
Waar in NL te koop/krijg :?

Verwijderd

Solosmots schreef op 21 November 2002 @ 23:09:
DAT zijn heeel vette schermpjes, ook heeel scherp etc.
Waar in NL te koop/krijg :?
Hier in Nederland krijg je niks je moet alles kopen tot onze spijt maar super strak schermpie zo te zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Xenarc is niet in Nederland te krijgen voor zover ik kan zien... Dit niet wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.earthlcd.com/gif/1008-LCD-web.gifAfbeeldingslocatie: http://www.earthlcd.com/JPEG/sk1008PCI-Web.jpg

Leuk 800x600 schermpje, 12 inch, 262.144 kleuren, Voor 349 dollar thuisbezorgd (fedex) inclusief PCI controller. Alleen de contrast ratio (1:100) valt wat tegen, maar voor in-car gebruik (buiten bereik van het zonlicht) lijkt-ie perfect.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 00:44 . Reden: fotootjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kutdiesel injectie stangen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 06:58:
[...]

die kutdiesel injectie stangen ook!
dat word da geen HCC vandaag :'( :'( :'( ;( ;( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pas hier een LCD kitje vandaan,
een 5.6"TFT kleur en dat werkt goed op o.a. de tv-out
(ze hadden op aanvraag ook grotere schermen voor big-spenders :9)

weet iemand hoe ik de tv-out gelijk bij opstarten pc kan activeren ?
Want nu werkt alleen als ik nadat pc is uitgeweest in windows tv-out weer op twinview/clone zet ,maar kan dit ook bij booten gelijk al ?
Als hij in car komt dan moet dat wel natuurlijk omdat er dan geen ander scherm bij is om op in te stellen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Mja alsof dat booten interresant is om naar te kijken..
Of koop een Matrox G450 of hoger, die hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 10:45:
ik heb pas hier een LCD kitje vandaan,
een 5.6"TFT kleur en dat werkt goed op o.a. de tv-out
(ze hadden op aanvraag ook grotere schermen voor big-spenders :9)

weet iemand hoe ik de tv-out gelijk bij opstarten pc kan activeren ?
Want nu werkt alleen als ik nadat pc is uitgeweest in windows tv-out weer op twinview/clone zet ,maar kan dit ook bij booten gelijk al ?
Als hij in car komt dan moet dat wel natuurlijk omdat er dan geen ander scherm bij is om op in te stellen ???

Ziet er leuk uit dat scherm ;)

Maar over de tv-out aanzetten is het wel handig om te weten over welke kaart/mobo we praten ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 10:45:
ik heb pas hier een LCD kitje vandaan.
Dat scherm kost maar één euro :? :D
Maar wat heb jij er voor betaald als ik vragen mag?

[ Voor 11% gewijzigd door ludo op 22-11-2002 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Er staat "Prijs op aanvraag" bij de details..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zow weer post vandaag :) :D

Maxim (die hele kleine) TS controller chips zijn binnen :)

De Microchip pic's / controllers zijn ook al binnen :)

Tering wat zijn die Maxim's klein man... :|
Nu ik ze zow in 't echt zie heb ik bewondering voor je Bart! :)
Nu ikke nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
_/-\o_ RESPECT _/-\o_

Erg kewl idee!!!!!

Maar ff een vraagje hoeveel kost dit geintje bij elkaar als je helemaal klaar bent??
Heel vet trouwens zo'n lcd in je auto :)

SUCCES!!!!

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dr.DNA schreef op 22 november 2002 @ 11:48:
Er staat "Prijs op aanvraag" bij de details..
Hallo,

De prijs is op aanvraag (tussen 120,00 en 200,00)
Deze tekst kan ons systeem niet weergeven,
vandaar de 1,00 prijs.

Vriendelijke groet,
Start-Up IT Service
Wat een mailtje al niet aan antwoorden kan geven :P

• magicstar
  • Laatst online: 09:38
Update???

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Update:
Na de HCC weer vol goeie moed en ideeen. Gisteren heb ik van Maxim de laatste IC's ontvangen, en zaterdag haal ik het kristalletje bij de electro-boer.
Pics volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Oehh.. we wachten dan deze week en volgend weekend op de befaamde aan de slag methode van BB ;)

-- offtopic
Trouwens zag ook net bij nexcom dat ze voor hun nexcom proprietary interface nu een tweede videokaart hebben. Welke ook een TV-Out draagt ;) http://www.nexcom.com/product/ebc/ebkvga2/ ik wacht alleen nog op een prijsje van hun ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke spulletjes :D maar lukt het die EPIA wel om divX te draaien :) k heb eens ergens gelezen dat het niet lekker draaide :?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.