[CM] De basis voor mijn car-systeem

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
OK, no. 100 dan..... UPDATE

Ik heb gisteren van Huiskamer het Alu gekregen voor de ombouw van de case, en ik heb meteen mijn idee om een full-size DVD speler te gebruiken laten varen want dan wordt hij naar mijn smaak 'te dik', er komt dus een slimline DVD speler in, daarmee kan het ontwerp weer lager maken.

Op mijn ontwerp komen twee grote draai knoppen, links en rechts, met geintregreerd leds als HDD VU meter. Deze knoppen heb ik besteld bij een metaalbewerker, ze worden dus 'custom-made' . De knoppen vrijdagmiddag klaar, en ik hoop de case dan al zover in elkaar te hebben dat ze er meteen op kunnen

Het ontwerp van de knoppen :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/KNOP.jpg

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar in nederland zijn die nexcom plankjes te koop?? Ze hebben een zeer hoog MOD gehalte :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
menn0 schreef op 29 oktober 2002 @ 14:24:
Hmm dat je die schermpjes ging verdelen was dat toevallig tussen 20 aug en 16 sept?
ik was toen op vakantie :( Ik zou bijna een moord doen voor zo'n grote touchscreen LCD :)
Heb je nog wel eens contact met dat bedrijf ofzo? Ik zal wel nummer 100.000 zijn die aan je kop zeurt maar goed. In mijn 60's VW t1 moet ook een leuk multimedia systeem komen. Ik gebruik een shuttle SV25 pc met dvd en een pIII 667mhz erin.
Hey! nog een kever/pcindeauto freak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:42:
[...]

:P

Ben ik ook benieuwd naar.. ;)
Daar moet jeje connecties voor hebben hé :P Huiskamer is ook bezitter van een 7.8" Toutchscreen LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Op dat Nexcom bordje zit dus een aansluiting voor TS folie, de controller zit dus op het MoBotje geinteregreerd. De aansluiting gaat dmv van 4 pennetjes. Er zit ook een 2 x 20pins TTL LCD aansluiting en pennetjes voor een CCFL inverter.

heb Nexcom al om exactere gegevens van die connectors gemailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Dude waar haal je al dat geld vandaan. Echt niet gezond. Custom made knoppies. That's sick. Kvond me alu knoppies van 5 piek al duur man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Deze zijn niet veel duurder hoor, ik kan die man die het doet een beetje, en betaal ongeveer 7,50 euro per knop. Ik heb er twee nodig, dus dat valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom bouw je geen DvD speler in je dashboard? Scheelt ruimte in je case en staat ook erg 1337 als er in één keer een laadje open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
omg, dit is acht zoooooo vet.

offtopic: AcouSE, wrom edit je zoveel in de eerste pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdicampo schreef op 03 november 2002 @ 17:48:

offtopic:
Vanwege een warez request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Ik op de eerste pagina een aantal posts geedit van Bart_Banaan omdat de pics (640px breed) de opmaak vernielden. Dus even de [img]-tags veranderd in [img=600].
Daarnaast was er nog een klein incidentje m.b.t. tot een request naar copyrighted materiaal (lees: een warez request).

Bart_Banaan: Wil je niet een lichte bolling in je knop? Uit eiegn ervaring weet ik dat een platte knop er minder professioneel uitziet dan eentje met een lichte bolling. Ik heb zelf pas twee knopjes van Cliff Components ontvangen. In de datasheet die daar bij hoort zie je de lichte bolling: http://www.cliffcomponents.com/drawing/FC7230.pdf
Is maar een millimetertje ofzo, maar wel erg mooi. (ook wat moeilijker voor de metaalbewerker...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verdicampo schreef op 03 november 2002 @ 17:48:

AcouSE was me voor :)

De randen van de knoppen worden iets afgeschuind (1mm shuin vlak) , maar er komt geen radius (bolling) in de bovenkant van de knop. Ik heb bewust veschillende knoppen bekeken, en deze leken mij het leukste model.
Het duitste High-End Audio merk Restek (www.restek.de) gebruikt een model knoppen waardoor ik geinspireerd ben, maar dan zonder LEDs erin. Kijk maar eens bij de versterkers Emas, Epos of Ergo, daar zijn de knoppen zoals ze ongeveer worden goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt leuk veel suc6 gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:47
Meer pics ? :S

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Huiskamer heeft mijn DigiCam geleend, dus ff geen pics.... Maar wel een leuk topic over zijn caseMOD hier op GoT...:)

Als ik de cam terug heb post ik wel weer wat progress pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

w00t ziet er erg koel uit, ben benieuwd :)
GL !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 17:48:
waarom bouw je geen DvD speler in je dashboard? Scheelt ruimte in je case en staat ook erg 1337 als er in één keer een laadje open gaat.
Kan je beter een Pioneer 106S slopen en in een kleinere plexi behuizing proppen en die dan achter je dashboard monteren, een klein gapend gat zie je dan! Is nog veel vetter imo!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
slot-in is sowieso relaxter in de auto

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zoiets dan ook wel willen maar dan zou ik het in mijn dashboard kastje proberen te bouwen en dat alsje de auto parkeert niemand het ziet en dat als ik thuis ben het mbtje eruit kan trekken doormiddel van een soortrack als slee radio´s...dat lijkt me wel OK! maar vd rest ga door bart ben benieuwd op de pics...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
idd idd...met smwart wachten op de pics!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm die pic's krijgen jullie wel.... maar ik heb nog steeds zijn camera >:) Maar Okej, die komt ie misschien wel ff oppikken ofzo

/me heeft vandaag 2 IC's gekregen voor het controllen van mijn Toutchscreen >:) En gaat er van uit dat Bart Banaan die ook gehad heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
En ja hoor, ook hier zijn twee controller IC's afgeleverd, samples van Maxim :) type:MXB 7843E4EE, en man, wat zijn die dingen miniscuul klein!!! SMD componenten, misschien dat Huiskamer ff een piccie kan maken en uploaden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 05 november 2002 @ 21:12:
En ja hoor, ook hier zijn twee controller IC's afgeleverd, samples van Maxim :) type:MXB 7843E4EE, en man, wat zijn die dingen miniscuul klein!!! SMD componenten, misschien dat Huiskamer ff een piccie kan maken en uploaden >:)
straks zo eerst naar klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Wow.... Dit ziet er heel mooi uit... lekker bezig Bart 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
SEFje schreef op 05 november 2002 @ 23:43:
Wow.... Dit ziet er heel mooi uit... lekker bezig Bart 8-)
Thanx man, leuk dat je weer eens op bezoek komt :)

Ik hoop dit wekeind Huiskamer de camera weer te ontfrutslen en dan krijgen jullie weer wat pics, auto is terug van de garage, en dit weekeind (als het droog blijft) ga ik de versterkers en de eerste speakers inbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Hey Bart ... gauw weer een paar pics maken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
ja, kun je alvast de specs van de speakers plaatsen ?

edit:

tiepfout

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ik het zo lees komen al die verstekers in een kleine ruimte tussen twee planken.
Kunne die starks hun warmte wel kwijt of komen daar ook weer blowers in ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Daar heb ik nog niet over nagedacht, ik denk dat de warmte van de versterkers wel meevalt, maar voor de show/nut zet ik er wel wat 8cm fans in.

Thanx for the idea!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 06 november 2002 @ 00:37:
[...]

Thanx man, leuk dat je weer eens op bezoek komt :)

Ik hoop dit wekeind Huiskamer de camera weer te ontfrutslen en dan krijgen jullie weer wat pics, auto is terug van de garage, en dit weekeind (als het droog blijft) ga ik de versterkers en de eerste speakers inbouwen...
Mmmm Mmmm misschien misschien mag je hem wel terug... :)
Ow shit zo ff foto maken van die ic'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je die Nexcom EBC-569 gehaald? ziet er strak uit :*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart gaat zo foto's posten... :)van de IC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 November 2002 @ 16:41:
waar heb je die Nexcom EBC-569 gehaald? ziet er strak uit :*D
Via een Inkoop Actie hier op GoT, georganiseerd door Rikz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 November 2002 @ 23:02:
Bart gaat zo foto's posten... :)van de IC's
De chippies van Maxim het zijn : MXB7843 2.375 to 5.25V 4-wire Touch Screen Controllers:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Chips.JPG

en Huiskamer kreeg al deze boekjes erbij, ikke niet :(

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/chips1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Oeii, dat ziet er uit als dure IC'tjes :)
Zeker weer van die dingen die niet hier in Nederland te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
a, ik zie dat je je cam weer trug hebt, maak eens wat pics van de speakers en je vooruitgang betreffende case/inbouw in oto :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLeX schreef op 07 november 2002 @ 12:03:
a, ik zie dat je je cam weer trug hebt, maak eens wat pics van de speakers en je vooruitgang betreffende case/inbouw in oto :+
nee die foto's had ik gemaakt! Als jullie goed kijken staat mijn MOD op de achtergrond... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Solosmots schreef op 07 November 2002 @ 11:16:
Oeii, dat ziet er uit als dure IC'tjes :)
Zeker weer van die dingen die niet hier in Nederland te krijgen zijn?
Nee, ik heb ze op de website van Maxim besteld als sample, op donderdag, en eergisteren kreeg ik ze al (gratis) binnen. Echt top service van Maxim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel suc6 ermee! Ziet er goed uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Laatst online: 10-09 23:49
idd suc6 and keep us informed :D

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Zo, ik heb de camera terug, dus jullie kunnen weer wat pics verwachten, morgen zal ik de speakers fotograferen en uploaden.

Nu ff een piccie van de Touchscreen controller-IC van Maxim, op de foto kan je goed zien hoe miniscuul klein die ICtjes zijn, het is een normale pinchet wat erbij ligt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Chips2.jpg

Als iemand een goed idee heeft hoe we dit ICtje 'makkelijk' kunnen verwerken op een printje (de schakeling heeft alleen een weerstandje en drie condensatortjes nodig) dan hoor ik dat graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Makkelijk wordt het niet, want dat ziet er uit als 1,27mm pitch... maar wat je kan doen is (als je een printje etst) alle banen voorzichtig vertinnen en vervolgens met desoldeerband (litze) weer schoonmaken. Dan blijft er een heel dun laagje tin zitten.

Vervolgens leg je je IC op de juiste plek en verwarm je heel kort twee pootjes: een linksboven en een rechtsonder. Als het goed is blijft je IC nu plakken (evt. met een heel klein beetje tin). Vervolgens soldeer je de andere pinnen en als laatste de twee die je eerst heb gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
AcouSE schreef op 08 november 2002 @ 17:34:
Makkelijk wordt het niet, want dat ziet er uit als 1,27mm pitch... maar wat je kan doen is (als je een printje etst) alle banen voorzichtig vertinnen en vervolgens met desoldeerband (litze) weer schoonmaken. Dan blijft er een heel dun laagje tin zitten.

Vervolgens leg je je IC op de juiste plek en verwarm je heel kort twee pootjes: een linksboven en een rechtsonder. Als het goed is blijft je IC nu plakken (evt. met een heel klein beetje tin). Vervolgens soldeer je de andere pinnen en als laatste de twee die je eerst heb gesoldeerd.
Thanx voor de tip, ik ga het proberen....

Misschien dat Exter zo'n printje kan etsen, zal 'm ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Holy craps, dat is geen 1,27mm pitch, maar een TSSOP16 met een pitch van 0,65mm. Met de hand is dat zeg maar moeilijk2. Da's ook niet zo makkelijk te etsen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Oei, dat veranderd de zaak! Ik dacht al "dat wordt fijn etsen" maar ik had het volgende idee om het te solderen:

Ik plak het IC op een plaatje pertinax, met secondelijm. Dan neem ik de adertjes uit een 0,14mm2 koperdraadje en soldeer die ader vast aan het pootje en 'trek' hem naar buiten, naar een 2,5mm raster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 08 november 2002 @ 18:01:
Oei, dat veranderd de zaak! Ik dacht al "dat wordt fijn etsen" maar ik had het volgende idee om het te solderen:

Ik plak het IC op een plaatje pertinax, met secondelijm. Dan neem ik de adertjes uit een 0,14mm2 koperdraadje en soldeer die ader vast aan het pootje en 'trek' hem naar buiten, naar een 2,5mm raster.
je hebt 2x de kans om het goed te doen :P bij de 2de moet het goed gaan! :P

Solderen misschien zo? stanley mesje aan bijde kanten doen, en een speld in de punt })

Bij de weg, Bart banaan kan weer uit volle borst (en vinger) foto's maken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Of gewoon in SMD maken. Moet je wel de spullen voor hebben helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Bart_Banaan schreef op 06 november 2002 @ 14:30:
Daar heb ik nog niet over nagedacht, ik denk dat de warmte van de versterkers wel meevalt, maar voor de show/nut zet ik er wel wat 8cm fans in.

Thanx for the idea!!
Vergis je niet in de warmte van die versterkers aangezien je erg vier in gebruik gaat nemen. Zelf draai ik met een Magnat classic 600 en een Rockford 600.5, op wat flinke speakers. Maar ik kan je zeggen dat deze warm worden. Dit omdat je pc er in de buurt staat en alles afgedekt is. Houdt ook rekening met het vermogen van die amp's. De 920 Watt die je zegt als rms vermogen zal wel piek zijn. In de regel van audio heb bij 500 watt rms een condensator van 1F nodig dus bij 1000 watt rms 2 condensatoren. Anders zijn je accu's met een paar maanden dood, niet te vergeten je dynamo. De kans is redelijk groot dat je lichten op de maat van de muziek gaat dimmen. Ik neem aan dat je dit niet wild.
Voor mijn setje heb ik slechts 1 condensator 1F, een 130A dynamo met een 60/1000A optima yellow cab accu. De dynamo is wat overkill maar goed.
Denk er niet te ligt over.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Ik heb dit setje versterkers al in een andere auto gehad, een Citroen XM, en ook daar lagen ze onder de bagagevloer, zonder fans, en alleen met 25mm2 voedings kabels direct naar de accu (daar zat niet eens een tweede accu in). Nooit last gehad van knipperende lampen ofzo. Kijk het totaal vermogen is wel achterlijk veel, maar alleen de 1 x 200versterker van de Subwoofer staat vol open, de rest van de versterkers hooguit op 50% van hun vermogen, want die hoeven alleen midden of hoge tonen te versterker, die hebben dus aan heel weinig vermogen genoeg (een voordeel van actief filteren...) Dus die 1F condensator kan je wel vergeten, een tweede accu gevoed via een diodeblok is voldoende.

Trouwens die Omega is een 2.3 diesel, daar ligt al een beest van een dynamo in, en een heel grote accu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Snurp schreef op 08 november 2002 @ 20:51:
[...]
In de regel van audio heb bij 500 watt rms een condensator van 1F nodig dus bij 1000 watt rms 2 condensatoren. Anders zijn je accu's met een paar maanden dood, niet te vergeten je dynamo. De kans is redelijk groot dat je lichten op de maat van de muziek gaat dimmen. Ik neem aan dat je dit niet wild.
Voor mijn setje heb ik slechts 1 condensator 1F, een 130A dynamo met een 60/1000A optima yellow cab accu. De dynamo is wat overkill maar goed.
Denk er niet te ligt over.
Het was toch 1F per 1000W:?
En die Cap voorkomt ECHT niet dat jij de boel sloopt, ding is om spannings dippen veroorzaakt door piekvermogens (vooral bas) te compenseren. Als je een beetje accu+dynamo hebt gaat het lang goed hoor. Hij heeft een diesel, dus dat zit wel aardig ok. En ook zal die install niet continue 100en watts zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Zo, nu het vervolg van de Touch Screen controller....
Ik heb draadjes aan het IC gesoldeert, zodat ik het nu op een gewoon (experimeteer-) printje verder kan opbouwen.

Speciaal voor AcouSE: Het solderen van draadjes aan het IC
Eerst heb ik het IC op de zijkant van een 5mm strippie plexi geplakt zodat de pootjes links en rechts iets uitstaken.
Ik heb de adertjes van een 0,14mm2 draadje genomen, deze aan het uiteinde vertint, de pootjes van het IC met soldeerpasta ingesmeert, en het draadje voorzichtig tegen het pootje gehouden. De soldeerbout tegen het draadje aan, en ff later.... vast!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/micro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/micro3.jpg

Ik heb ff de IntelPlay microscoop van mijn zoontje gebruikt voor de pics, want man, wat zijn die IC's klein! De pics zijn gemaakt op 10x vergroting...

Hier nog een piccie die 60x vergroot is:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/micro2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit, dat is het beter soldeerwerk. Ziet er vet uit, wordt de grofste Omega StationCar Diesel in nederland :) Ik had al moeite met solderen aan mijn mobo, maar dit :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 23:58 . Reden: Vergissing in het opel assortiment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach prutser, ik had het vele malen mooier gedaan :+ LOL !!

zeer coole job, zeer goed gedaan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 19:53
vakwerk dit. Heb je toevallig tijdens het solderen ook de microscoop gebruikt?? (neem aan van wel)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
shure-fan schreef op 09 November 2002 @ 00:05:
vakwerk dit. Heb je toevallig tijdens het solderen ook de microscoop gebruikt?? (neem aan van wel)
Nee hoor, gewoon goed kijken waar je het draadje houdt, en een vaste hand.
Ik heb wel een vergrootglas gebruikt, zo ééntje die op een 'derde handje' zit.

En gewoon mijn 25Watt Ersa Multitip soldeerbout >:)

Piccies volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf te wedden dat je dat ook nog een tweede keer gaat lukken (althans dat hoop ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm... ik wou dat ik zo'n vaste hand had...
Beetje ruw soldeer werk lukt me nog wel, maar dit is echt niks voor mij..

*wacht op de volgende update*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Zo even wat Digicam pics nu...

Het chippie in vergelijk met een normale DIL 16 chip :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Chips3.jpg

en een piccie met mijn soldeerbout erbij, als ik het zo zie begrijp ik ook niet helemaal dat het zo goed gelukt is.......

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Chips4.jpg

En het totale plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/chips5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Pas je op dat er geen draadje vanaf valt!! Ik zou hem in een glazen kastje leggen!
Maar puik werk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, nu ik de laatste pic zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Vandaag ga ik de controller afmaken, even de condensatoren en het weerstandje erbij, wat headertjes voor de 4 draden van de TS folie, twee voedings draden en 6 aansluit pennetjes voor de COM poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo bart...ben je een nieuw soort gsm aan t ontwikkelen met touchscreen ofzow..

maartoch het is nogsteeds een gaaf project! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF :D die dingen zijn wel HEEEL klein
ChronoM gaat ff een nieuwe soldeerbout kopen en wacht geduldig op de chippies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

_/-\o_ Woei, not so bad at all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Ik heb het micro-IC'tje dus op een stukje plexi geplakt, en toen gesoldeerd. Nu heb ik dat stukje plexi op een plaatje experimenteerprint geplakt (met 2 compo lijm) en de draadjes naar headertjes getrokken en vast gesoldeerd.

Nu kan ik op dit printje makkelijk de headertjes en de componenten plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Chips6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/micro5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das nog eens een goed idee !
de draadjes naar headers doortrekken !
Dat maakt het werk weer een stuk makkelijker om het nu af te werken, deze moet ik zeker onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er erg 1337 uit :) ik heb er ook nog 2 liggen >: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers fijn soldeerwerk! :)

Er zijn echter ook adapterprintjes in de handel. (Of ets er zelf een).
Nogal duur, maar voor 14 smd's.

Afbeeldingslocatie: http://www.reichelt.de/bilder/web/C900/RE900EP.jpg
Bij Reichelt.de voor 8.80 euro.
(Als de link niet werkt: zoeken naar laborkarten)

In de conradcatalogus op pagina 934.
Vanaf 10 euro. (nummer 520911) maar bij elke elektronicaboer te koop/te bestellen

edit: Elektuur heeft ook ooit zo'n adapterprintje smd<->dil uitgebracht - herinner ik mij nu.
Dit geknutsel doet mij denken aan mijn zelfgemaakte sony-walkmanadapter: koperdraad gewikkeld rond een 2,1mm boortje; gesoldeerd tot een buisje; daaroverheen isolatietape; daaroverheen weer koperdraad gewikkeld en gesoldeerd. Draadjes aan de kern en de buitenzijde gesoldeerd; geheel met isolatietape ingepakt; draadjes met een lichtnetadapter verbonden.
...blijkt zo'n 2,1mm walkman-plugje gewoon in de winkel te koop voor 2 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Zo, het controller printje is klaar, en opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/chips7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/chips8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Solosmots schreef op 08 November 2002 @ 23:24:
[...]

Het was toch 1F per 1000W:?
En die Cap voorkomt ECHT niet dat jij de boel sloopt, ding is om spannings dippen veroorzaakt door piekvermogens (vooral bas) te compenseren. Als je een beetje accu+dynamo hebt gaat het lang goed hoor. Hij heeft een diesel, dus dat zit wel aardig ok. En ook zal die install niet continue 100en watts zuipen.
1F bij 500 watt RMS vermogen. Piek vermogen kan wel 1000 watt zijn.
Een cap dient idd voor het opvangen van het piekvermogen. Dus voorkomt het knipperen van je lampen. Maar als je vorige auto er geen last van heeft gehad kan je mazzel hebben.
Denk eraan dat per bas klap een ampère of 40 of meer door je kabels heen gaat de 25m2 kabel is niet overbodig. Een accu vindt het niet leuk als hij dit soort klappen krijgt. Een tweede accu helpt idd maar deze dient ook als stabiele spanningsbron voor je pc. Je dynamo moet een hele hoop leveren om beide accu's te laden. Dat je een diesel rijdt scheelt wel maar deze motoren slurpen ook weer meer vermogen.
Zelf rijd ik in een Renault Laguna 2.2 Diesel. Ik heb heel lang tegen het max vermogen gereden, binnen een jaar nieuwe accu en dynamo. Het zou zonde zijn als het jou ook overkomt. Gezien dit een mooi project is.

Bart_Banaan
Mijn complimenten voor je soldeerwerk, erg netjes

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Snurp schreef op 09 november 2002 @ 14:31:
[...]

Een hele boel nuttige info.....
Het zou zonde zijn als het jou ook overkomt. Gezien dit een mooi project is.

Bart_Banaan
Mijn complimenten voor je soldeerwerk, erg netjes
Thanx! Ik doe me best..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
zou je nog een paar pics van die speakers willen maken, ? En heb je je lcd nou al werkend ? :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
PLeX schreef op 09 november 2002 @ 14:42:
zou je nog een paar pics van die speakers willen maken, ? En heb je je lcd nou al werkend ? :P
Zo, een piccie van de speakers :
De Philips speakers komen voor in de deuren, de AudioGods (?) speakers boven in het dashboard en het Pyle setje achterin in 5e deur. De subwoofer moet ik nog even ophalen, die heb ik niet thuis staan. Dat is een 30cm speaker in een schuine basreflex-behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Speakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Bart is weer flink bezig! Heb je al resultaten geboekt met die controller voor je touchscreen? Ben erg benieuwd of dit gaat werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 15:12

spacy

+++

kon je die controller echt niet nog kleiner krijgen ??
maar klasse werk joh deze improvisatie en miniscule soldeerkunst met standaard spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Zeg B_B, eigenlijk moet je die chip met z'n bedrading wel voorzien van wat in vaktermen een globe-top heet. (Nu komen we op het gebied waar ik _echt_ grote interesses heb :)).

Je chippie is nu wel super gevoelig voor mechanische invloeden. Een globe-top is gewoon een dikke druppel van bijv. lijm die je over het geheel drupt en daarme alles fixeert, een afdekking. Je zou bijv. twee-componenten lijm kunnen mengen in een verhouding zodat die redelijk dun wordt en wat minder snel uithard. Dat laat je adn rond je chippie en draadje lopen zodat alles wordt opgevuld. Dat laat je dan uitharden en klaar is kees.

Je komt die globe-tops trouwens veel tegen in speelgoed en goedkope wekkers, zo'n zwarte druppel op een print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Ah, ik dacht dat die zwarte druppel was om de 'die' te beschermen, en dat die zwarte bovenkant dus eigelijk een vervanger was voor de behuizing.

Maar dank je wel voor de tip, ik druppel er idd wel wat twee componenten lijm op, dan vallen die draadjes er idd ook niet meteen af bij een -onzachte- aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Damnz je bent goed bezig ;)
Is inderdaad geen verkeerd idee om die Nexcom hiervoor te pakken. Ik heb er nog eentje liggen ;) hmzz lijkt me wel wat als ik weer eens tijd en ook beetje geld heb om er eens wat van te maken als spelertje voor mijn autotje :) alleen TS zal wel uitlopen denk ik ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Die druppel is niet zozeer om de die te beschermen (dat natuurlijk ook wel), maar meer om de interconnectie (de wire-bonds, de draadjes van die naar substraat (PCB)) te beschermen.

Maar vooral omdat je hem in de auto wilt gebruiken is het belangrijk dat je draaden niet gaan trillen, want dan is het snel gebeurd met je soldeerverbindingen. Nadeel is wel dat je er nooit meer bijkomt. Maar ach, als je samples op zijn, zijn er vast wel massa's tweakers die even een nieuwe sample voor je willen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Ik vind het een heel goeie en nuttige tip van je, AcouSE, en daarom heb ik net met twee componenten epoxy de draadjes aan het IC gefixeerd, en daarbij het hele chippie en pootjes bedekt met de epoxy.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/micro7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
En nu 'ie gedroogt is, het hele schakelingetje :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/IC%20toepassing1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Net een soort 'alien device' op het midden van je printplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
sebastius schreef op 09 november 2002 @ 20:18:
Net een soort 'alien device' op het midden van je printplaat...
>:) Nu nog ff een implantatie-apparaat ontwikkelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49

Guldan

Thee-Nerd

Coole mod zeg, ik volg dit topic'je al een tijd, en moet zeggen puik werk.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ach als je met kleine dingen begint dan komen de grotere vanzelf.

Super, wou dat ik dat kon doen...

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 20:23:
[...]

>:) Nu nog ff een implantatie-apparaat ontwikkelen >:)
Southpark - Episode 101
De trouwe southpark kijker snapt dit denk ik wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 18:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Goddamned, there is nothing wrong with my ass !

Leukstukkie soldeerwerk maar hadden ze dat chippie niet in een normale DIL behuizing leverbaar :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bart! Kan je mij nog fff vertellen wat dat bijzondere werkstuk nou precies gaat doen? Is dit puur de touchscreen interface of heeft het ook nog een andere functie? Ziet er allemaal spannend uit, maar electronica is niet mijn sterkste kant ;)
edit:
Laat maar ;) ik had een stuk topic over het hoofd gezien 8)7

Maar nu volgende vraag: Was dat scherm van jou al voorzien van een touchscreen? Zo ja, is dit hetzelfde scherm als Mr.ChronoM heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2002 21:23 . Reden: n00b question ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:19:
Hey Bart! Kan je mij nog fff vertellen wat dat bijzondere werkstuk nou precies gaat doen? Is dit puur de touchscreen interface of heeft het ook nog een andere functie? Ziet er allemaal spannend uit, maar electronica is niet mijn sterkste kant ;)
Dit controllertje is puur voor het TouchScreen folie. Met deze controller (en de juiste software..) werkt deze controller met de folie samen om de muis te vervangen. Met dit controller ICtje heb ik nou een COM poort interface voor de TS.

Software heb ik nog bijna niet, daar moet ik nog naar opzoek en Mr. ChronoM moet ik ook eens lief aankijken... misschien dat hij tijd heeft om wat leuks te ontwikkelen.

BTW, dit IC'tje kost ook maar $ 2,15 p/s bij Maxim (en is als sample gratis) en dat is vele malen goedkoper dan de (bijna onvindbare) kant-en-klare controllers.

En je bent tweaker of niet hé.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Sinclair schreef op 09 november 2002 @ 21:13:
Goddamned, there is nothing wrong with my ass !

Leukstukkie soldeerwerk maar hadden ze dat chippie niet in een normale DIL behuizing leverbaar :?
Kan ik kort over zijn: nee, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh yeah, eindelijk weer eens een leuk project op GoT!

De TS, weet je al hoe je die gaat aansluiten? Er zit geen standaard RS-232 op, dus via een PICje oid? Leuk leuk leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bart_Banaan schreef op 09 November 2002 @ 21:28:
[...]

Dit controllertje is puur voor het TouchScreen folie. Met deze controller (en de juiste software..) werkt deze controller met de folie samen om de muis te vervangen. Met dit controller ICtje heb ik nou een COM poort interface voor de TS.

Software heb ik nog bijna niet, daar moet ik nog naar opzoek en Mr. ChronoM moet ik ook eens lief aankijken... misschien dat hij tijd heeft om wat leuks te ontwikkelen.

BTW, dit IC'tje kost ook maar $ 2,15 p/s bij Maxim (en is als sample gratis) en dat is vele malen goedkoper dan de (bijna onvindbare) kant-en-klare controllers.

En je bent tweaker of niet hé.....
ik ruik hier een projectje :D

Vraagje is die folie van jouw ook los te krijgen? moet je dan persé een bepaald soort controller erbij maken of doet die van jouw 't ook?
En hoe zit dat met aansluiten, ik zit me namelijk af te vragen waar alle draaden heen gaan... :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:48:
Oh yeah, eindelijk weer eens een leuk project op GoT!

De TS, weet je al hoe je die gaat aansluiten? Er zit geen standaard RS-232 op, dus via een PICje oid? Leuk leuk leuk!
Ja dat is wel het idee, maar ik moet dat gedeelte nog helemaal uitzoeken, dus als iemand mij op het goede spoor kan helpen, graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 21:52:

Vraagje is die folie van jouw ook los te krijgen? moet je dan persé een bepaald soort controller erbij maken of doet die van jouw 't ook?
En hoe zit dat met aansluiten, ik zit me namelijk af te vragen waar alle draaden heen gaan... :(
Tuurlijk is dit een projectje >:) Ik las dit, ideeen kwamen en komen bovenborrelen, datasheets doorspitten en schema's uitdenken. Als Bart het niet lukt, dan zijn hier wel mensen die willen meehelpen lijkt me :)

btw, folie is ook los te krijgen maar dat is lastig en best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm... iedereen stelt allemaal moeilijke vragen, maar ik heb wat simpele vragen:

Hoe ga je het netjes in je dashboard afwerken? En heb je zoveel ruimte op je dashoard?

Is dit legaal in Nederland?

Waarom een draadloostoetsenbord?

Is een slot-in DVD op de plaats van je radio niet veel mooier?

Zoiezo als je dvd op een plaats komt waar je em kan zien is een slot in veel handiger als een tray. Alleen ff goed checken welke het beste tegen schokken kunnen. Ook is een microdrive beter als een laptop-hdd want een laptop hdd kan heel goed tegen schokken terwijl ie uit staat, en als ie aanstaat ook best redelijk, maar als je net ietsies te hard over een rotdrempeltje gaat dan kan em dat welleens fataal worden.

Ook een idee, een knop voorin om de boel aan en uit te zetten, en dan dus echt de stroom eraf en opnieuw erop want als ie blijft hangen is resetten natuurlijk nogal lastig en een ATX aansluiting doet dan ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 21:54:
Ja dat is wel het idee, maar ik moet dat gedeelte nog helemaal uitzoeken, dus als iemand mij op het goede spoor kan helpen, graag !
Ik zal het morgen ff voor je op papier zetten en scannen ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Jezus man... je zou nooit door de douane kunnen komen met het controllertje van jou, ze zouden gelijk denken aan een micro-bom :D :+

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 21:52:
[...]

Dit is gewoon 'standaard' TS folie met 4-draads aansluiting, welke van sloop internet zuilen komt. Je kan deze folie wel eens bij PC demontage bedrijven van schermpies afhalen. Ik heb zelf deze folie op dat 7,6" lcd zitten, dat schermpie heb ik uit ierland, staat ergens in de eerste posts vermeld.

Een PDFje van het IC kan je hier vinden: http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401 op page 19 van die PDF staat een schemaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 21:57:
Uhmm... iedereen stelt allemaal moeilijke vragen, maar ik heb wat simpele vragen:

Hoe ga je het netjes in je dashboard afwerken? En heb je zoveel ruimte op je dashoard?

Ik heb hier ooit een link voorbij zien komen waar iemand met epoxi geloof ik een soort van eigen dashbord gemaakt had, hij had gewoon een stuk uit zijn dashbord gezaagt onder de radio, en daar een speciale kolom gemaakt waarin hij zijn touchscreen bevestigde... (LCD offcourse!) hij had 't met zwarte dashbord polijst afgewerkt en zo een mooie afwerking gemaakt, 't zag er uit of dat 't altijd al zo gezeten had :Y)

Ik geloof dat ie glasvieber gebruikt had :?
Bart_Banaan schreef op 09 November 2002 @ 22:01:
[...]

Dit is gewoon 'standaard' TS folie met 4-draads aansluiting, welke van sloop internet zuilen komt. Je kan deze folie wel eens bij PC demontage bedrijven van schermpies afhalen. Ik heb zelf deze folie op dat 7,6" lcd zitten, dat schermpie heb ik uit ierland, staat ergens in de eerste posts vermeld.

Een PDFje van het IC kan je hier vinden: http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401 op page 19 van die PDF staat een schemaatje
ja die post had ik gelezen ja.. maar daaruit had ik niet opgemaakt welke TS folie dat dan wel was... hebbie geen nummer of zow?

* zwahiel gaat op zoek naar TS folie... ;)

edit:
Ej, dat schema ziet er verdomd simpel uit als je 't na gaat ;)
Dat is niet zo moeilijk, behalve het solderen van 't chippie dan hé, waarvoor nog mijn complimenten Bart!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:57:

Het LCD met TS wil ik in mijn stuur plaatsen, ik heb toch geen airbag, dus plek zat... Leuk idee: TouchScreen toeter....

Of het legaal is? Who gives a fuck? Als een smeris me aanhoudt met dat LCD in het stuur denkt hij toch dat ik een geheim agent ben.... Bart Bond....

Draadloos is makkelijk, hoef ik niet nog meer draden door de auto te trekken, want wat denk jij wat er aan kabels al in moet voor de geluids-installatie......

DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

In die datasheet lees ik dat je IC een SPI interface heeft. Voor zover ik weet is SPI vrijwel gelijk aan I2C (alleen heet het dan niet I2C zodat er geen kosten aan Philips betaald hoeven worden). En I2C kun je op je PC aansluiten, dat staat in de Elektuur.

Misschien eens bij de bibliotheek langs om dat artikel te vinden?

Reminder voor alle behulpzame users: Elektuurartikelen zijn copyrighted, dus als je er hier naar vraagt of ze aanbied krijg je een OW
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.