Games: Downloaden of kopen?

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
ik down alles, heb toegang op goeie 0sec ftp's en het is dus erg makkelijk. Ik down echter alleen games die me ECHT leuk lijken (GTA3, Mafia, UT2003). Ik ga daar geen 50 euro voor uitgeven.

Ben van plan binnenkort een X-box te kopen, die spellen ga ik wel orgineel kopen aangezien ik GEEN DVD-brander heb en geen zin heb om telkens een paar gig voor een spel te downloaden. Ook denk ik dat je er dan langer plezier van hebt.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 22:07
TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 13:47:
[...]

Wat je zegt zit wat in ... maar, hoe kan het dat ik "vroeger" games gewoon kon spelen zonder eerst op een 50mb updates te hoeven wachten en me af te vragen is tie wel compatible met detonator xxxxx. Ik vind dat fabrikanten ook wel een stuk lakser zijn geworden, zo van oooh dat patchen we wel weer even weg. Want ik durf nu geen spellen te kopen soms omdat ze het gewoon niet doen en daar zit je dan. (ik noem BF 1942 die niet te spelen is in pacific levels maar voor de rest top loopt, ik noem UT2k3 die gewoon met een blauwscherm komt terwijl mijn andere games geen problemen geven van deze aard en zo zijn er nog wel enkele games).
Ik zeg niet dat het altijd de schuld is van de ontwikkelaar, zoals van UT2k3 zal vast aan mijn videokaart liggen, maar als je dan terugkomt bij de gameshop om een game te ruilen die gewoon niet werkt terwijl andere games prima draaien dan zeggen ze dat je niet kan ruilen .... 45 euro wegegooid dus.
Dat patches gratis zijn ... leuk ... maar ik denk maak meteen een goeie game ipv al die irritatie met patches, sommige games zijn nog geen week oud of er is al een patch. Je betaalt immers genoeg voor een stuk software.

En dan kan je aankomen met demo's, maar de demo's van zowel UT2k3 als BF1942 liepen uitstekend hier.

En een kanttekening tegen die felle verdedigers van warez die hun 50 kopieen proberen goed te praten met 150 legalen ... diefstal is diefstal ook al heb je alleen Winzip gecrackt op je pc en voor de rest 10.000 euro aan legale software, klaar.
uh waaom denk je dat games tegenwoordig zo buggie zijn?
die gasten bregnen alles zo snel mogelijk uit zodat ze snel daarna de volgende kunnen uitbrengen. waarom? juist warez. (staat ook elders in dit topic.. lezen mensen)

en ja ik heb ok andere gecrackte dingen op mn pc staan.. ik probeer die niet goed te praten.. maar als je het niet erg vind 3dsmax vind ik een beetje te duur (10.000 euro ofzo). ok het blijft diefstal.. maar als ik t geld heb koop ik em ook wel.
en de andere programma's die ik gecrackt heb? die heb ik hier nog noit in een winkel gezien. die kan je alleen online kopen met creditcard enzo.. en tja die heb ik niet. maar al ik em heb.. dan koop ik ze wel.

games kan ik kopen in de winkel, en ze zijn betaalbaar. dus die koop ik.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 13:58:
ik down alles, heb toegang op goeie 0sec ftp's en het is dus erg makkelijk. Ik down echter alleen games die me ECHT leuk lijken (GTA3, Mafia, UT2003). Ik ga daar geen 50 euro voor uitgeven.

Ben van plan binnenkort een X-box te kopen, die spellen ga ik wel orgineel kopen aangezien ik GEEN DVD-brander heb en geen zin heb om telkens een paar gig voor een spel te downloaden. Ook denk ik dat je er dan langer plezier van hebt.
waarom spreekt dit elkaar tegen?
die games zijn allemaal ruim boven de gig om te downloaden..
en dan ook t andere stukje. je kan alles downloaden maar je denkt dat als je ze koopt dat je er meer plezier van hebt.. DOE DAT DAN OOK! ...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 19:06

Fed-Ex

Hakuna Matata

[quote]Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 13:58:

Sjong wat ben jij vaag. jij download alleen games die je echt leuk lijken 8)7 waarom download je dan niet alles man. Als je toch bezig bent en je koopt toch niks kun je net zo goed alles downloaden

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is het niet de fabrikanten die lakser worden maar de consumenten die tenwoordig extreem veeleisend worden.
Plus de evolutie van de computer...vroeger op MSX, Atari, C64 werkte alles, had je geen patches...waarom niet? Standaardhardware. Op consoles werkt alles altijd...waarom? standaardhardware. (de consolegames die bugs bevatten is inderdaad laksheid, maar dat zijn er heel weinig). Waarom doen zoveel PC spellen het slecht, of niet op JOUW systeem? Geen standaardhardware, een crummy OS (meestal) dat resources vreet en op de achtergrond nog dingen doet.

Iemand die een ontwikkelaar laks noemt zou zich kapot moeten schamen, niemand werkt harder dan gamesdevelopers. Bij Westwood staat echt niet in praktisch elk kantoor een slaapbank omdat ze om 5 uur naar huis gaan. Toch lopen Westwood spellen vaak in het begin niet super...laksheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:01:
[...]

waarom spreekt dit elkaar tegen?
die games zijn allemaal ruim boven de gig om te downloaden..
en dan ook t andere stukje. je kan alles downloaden maar je denkt dat als je ze koopt dat je er meer plezier van hebt.. DOE DAT DAN OOK! ...
x-box games ga je sneller downen als pc games denk ik, magoe, is niet relevant aagezien ik geen dvd-fikker heb.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
[quote]Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 14:10:
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 13:58:

Sjong wat ben jij vaag. jij download alleen games die je echt leuk lijken 8)7 waarom download je dan niet alles man. Als je toch bezig bent en je koopt toch niks kun je net zo goed alles downloaden
Waarom zou ik alles gaan downloaden? Ik down ook geen divx etc, puur uit zelfbescherming, dan kom ik helemaal niet meer achter dat kassie vandaan.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 14:15:
[...]

x-box games ga je sneller downen als pc games denk ik, magoe, is niet relevant aagezien ik geen cd-fikker heb.
Ben van plan binnenkort een X-box te kopen, die spellen ga ik wel orgineel kopen aangezien ik GEEN DVD-brander heb en geen zin heb om telkens een paar gig voor een spel te downloaden.
;) denk voordat je praat he..
je lult jezelf nu klem

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

[...]

;) denk voordat je praat he..
je lult jezelf nu klem
want? niet alle spellen zijn een paar gig en meeste X-box games wel (DVD games). Ik speel af en toe een game op te pc maar op console spelen is veel toegankelijker. Je bent dus eerder geneigd spellen te downen daarvoor, verder boeit het me geen ZIER wat jullie ervan vinden :) als de moraalridders hier vinden dat ik niets mag downen, so be it, ik zal het er niet voor laten :*)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
eerst zeg je dat je ze gaat kopen omdat je en geen fikker hebt en geen zin hebt o ze te downloaden
daarna zeg je dat je ze sneller zal downloaden maar dat doe je niet want je hebt geen fikker..
8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:22:
[...]

eerst zeg je dat je ze gaat kopen omdat je en geen fikker hebt en geen zin hebt o ze te downloaden
daarna zeg je dat je ze sneller zal downloaden maar dat doe je niet want je hebt geen fikker..
8)7
voor uitleg over WAAROM IK sneller console games ZOU downen, zie bovenstaande post :)
als je goed leest zie je mij beschrijven waarom ik ze eerder ZOU downen en waarom ik het niet DOE

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 14:20:
[...]

want? niet alle spellen zijn een paar gig en meeste X-box games wel (DVD games). Ik speel af en toe een game op te pc maar op console spelen is veel toegankelijker. Je bent dus eerder geneigd spellen te downen daarvoor, verder boeit het me geen ZIER wat jullie ervan vinden :) als de moraalridders hier vinden dat ik niets mag downen, so be it, ik zal het er niet voor laten :*)
Jij wilt dus geen programmeur worden of zo hoor ik wel. Wat zou je ervan vinden als je als bouwvakker(ondernemer) zijnde te horen krijgt dat ze met het idee komen om iedereen genetisch te manipuleren zodat ze goede bouwvakkers zijn en alles zelf kunnen timmeren. Daar ga je dan he. Alleen de goede bouwvakkers die het beter kunnen blijven over. zo is het dus nu ook met de games (die kant gaat het op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

* DroogKloot verbaast zich keer op keer over het vermogen van sommige mensen om met krom lullen scheve dingen recht te praten (bijna dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 13:35:
[...]

zucht...
en waarom helpt t de game industrie dan niet omzeep volgens jouw?

je steelt inkomsten van de mensen die het maken en uitgeven.
de uitgevers willen dus alleen games uitbrengen waarvan ze zeker zijn dat ze verkopen (quake 99, UT 12 enz). dus weinig vernieuwends.
de uitgevers/makers die wel wat vernieuwends maken zijn zo falliet omdat het niet verkootp.. neimand kent t dus download het eerst.. speelt het uit en koopt het vervolgens niet.

zie 1 a 2 pagina's terug voor een lijstje falliete ontwikkelaars.. dankzij warez.

* pagani word hier een beetje moedeloos van.. door 2 dingen.
1-waarom lees niemand meer de hele topic :(
2-zijn mensen nou echt zo fucking dom dat ze niet inzien wat ze doen :?
Dankzij warez? Denk eerder dat die bedrijfjes meer last hadden van slechte bedrijfsvoering.

En what about de Oost-Europese gamesindustrie? Tientallen kleine bedrijven die al jaaaaaaaaaaaren overleven. Meeste bedrijven worden gewoon te groot en storten dan in of nemen te veel hooi op hun vork...

Overigens weet ik wel degelijk hoeveel werk er in een spel zit (als programmeur). Denk echter dat het niveau van de gemiddelde gamesprogrammeur er met alle easy tools ook niet echt op vooruit is gegaan.

Overigens zijn de meeste games in mijn ogen gewoon geen 50 euro waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

johnnyv.nl schreef op 29 oktober 2002 @ 14:38:
[...]

Overigens zijn de meeste games in mijn ogen gewoon geen 50 euro waard...
Ook al eerder aan bod geweest, Salaris, wat verdient een IT'er tegenwoordig dat ik geen hongerloontje en waar moet dat weg komen precies die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:16
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 13:59:
[...]

uh waaom denk je dat games tegenwoordig zo buggie zijn?
die gasten bregnen alles zo snel mogelijk uit zodat ze snel daarna de volgende kunnen uitbrengen. waarom? juist warez. (staat ook elders in dit topic.. lezen mensen)

en ja ik heb ok andere gecrackte dingen op mn pc staan.. ik probeer die niet goed te praten.. maar als je het niet erg vind 3dsmax vind ik een beetje te duur (10.000 euro ofzo). ok het blijft diefstal.. maar als ik t geld heb koop ik em ook wel.
en de andere programma's die ik gecrackt heb? die heb ik hier nog noit in een winkel gezien. die kan je alleen online kopen met creditcard enzo.. en tja die heb ik niet. maar al ik em heb.. dan koop ik ze wel.

games kan ik kopen in de winkel, en ze zijn betaalbaar. dus die koop ik.
Sja ik ben niet de enige die moeite heeft met lezen (zie 3 pagina's terug O-) ), maar goed verder met de discussie :)
Dat snel games uitbrengen is een beetje overdrven, tuurlijk er zijn bedrijven die dat doen, maar iets als BF1942 is echt niet in een half jaartje in elkaar geflanst.
Dat 3Dsmax punt, ben niet echt op de hoogte in het freeware wereldje van 3design, maar voor veel andere software is ook een freeware of goedkopere variant beschikbaar. Zou natuurlijk ook het overwegen waard zijn. Zelfde geld voor die tools natuurlijk.

ps, wat voor jou betaalbaar is kan voor een ander natuurlijk onbetaalbaar zijn. Sjakie van 13 met een krantenwijk ziet het zelfde voor een game als een 25 jarige met een redelijke baan voor 3Dsmax misschien.

(niet als aanvallend zien hoor mijn stukjes, maar kan er niet tegen als mensen fel worden terwijl ze zelf eigenlijk precies hetzelfde doen)

het is nu trouwens net of ik m'n download gedrag goed lul, dat is helemaal niet zo en ik zie heus wel in dat ik bezig ben met diefstal... maar ja het is zo laagdrempelig en verleidelijk om het niet te doen ... en toen ik 10 was was ik er al mee bezig (fijn de nieuwe now dance op tape zetten) en toen kwam er niemand zeuren, ik vind dat anti kopieer beleid wel iets van de laatste jaren, want ik heb nog nooit een stuk legale C64 game gezien bv :)

Wat ik trouwens nog even als puntje wil aangeven aan de antiwarez groepering hier, hoe staan jullie tegen over muziek?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

Jij wilt dus geen programmeur worden of zo hoor ik wel. Wat zou je ervan vinden als je als bouwvakker(ondernemer) zijnde te horen krijgt dat ze met het idee komen om iedereen genetisch te manipuleren zodat ze goede bouwvakkers zijn en alles zelf kunnen timmeren. Daar ga je dan he. Alleen de goede bouwvakkers die het beter kunnen blijven over. zo is het dus nu ook met de games (die kant gaat het op)
mooi, dat zou dus beteken dat alleen de mooiste en de beste games overblijven :)

IK DOE GOED WERK!!!!!!!!!!!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 14:44:
[...]

(niet als aanvallend zien hoor mijn stukjes, maar kan er niet tegen als mensen fel worden terwijl ze zelf eigenlijk precies hetzelfde doen)
ik probeer mijn warez ook niet goed te praten, maar ik word er een beetje ziek van dat sommige mensen gewoon niet doorhebben wat ze doen.
zoals hierboven, die bedrijfjes zijn door tegenvallende verkopen (=warez) falliet.
en toch probeert men andere redenen te verzinnen om t goed te praten :r
* LordMithril geeft op.
sommige mensen zijn gewoon te dom (niet persoonlijk bedoelt.. meer in t algemeen) om het te begrijpen...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

ik probeer mijn warez ook niet goed te praten, maar ik word er een beetje ziek van dat sommige mensen gewoon niet doorhebben wat ze doen.
zoals hierboven, die bedrijfjes zijn door tegenvallende verkopen (=warez) falliet.
en toch probeert men andere redenen te verzinnen om t goed te praten :r
* Speedy geeft op.
sommige mensen zijn gewoon te dom (niet persoonlijk bedoelt.. meer in t algemeen) om het te begrijpen...
Zie mijn edit, misschien doet dat je wat beter voelen ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:50:
en sommige mensen kan het geen zier boeien :)

wat zou de wereld toch mooi zijn vol met moraalridders, die altijd al het geld wat ze vinden naar de politie brengen en nooit te hard rijden omdat het gevaarlijk is

8)7

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 14:52:
[...]

Zie mijn edit, misschien doet dat je wat beter voelen ;)
lol ;)
leuk dat je over muziek begint eigenlijk...
daar sta ik heel ander tegenover dan games :X
de laatste cd die ik legaal kocht was dacht ik smurf the house 2 ofzo :X
ok tis nog steeds stelen, tis nogsteeds illegaal..
maar ik download vaker 1 liedje van een band dan de hele cd..
nog steeds niet goed maar ja. (wow ben door 1 bericht van anti warez naar warez monkey veranderd 8)7)
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 14:56:
[...]

en sommige mensen kan het geen zier boeien :)

wat zou de wereld toch mooi zijn vol met moraalridders, die altijd al het geld wat ze vinden naar de politie brengen en nooit te hard rijden omdat het gevaarlijk is

8)7
ik had t alleen maar over de games he ;)
als ik geld vind heeft die ander pech..
en te hardrijden doe ik al op de fiets >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 14:44:

Wat ik trouwens nog even als puntje wil aangeven aan de antiwarez groepering hier, hoe staan jullie tegen over muziek?
Muziek is geen hobby van mij dus daar besteed ik weinig tot geen geld aan.
Ik koop ongeveer 1 a 2 CD's per jaar en voor de rest luister ik naar TMF,MTV en Radio.
Ik hou wel van muziek en ken ook aardig wat muziek maar toen ik voor mezelf de beslissing heb genomen om geen illegale software meer voor mezelf te 'regelen' heb ik dat doorgetrokken naar de muziek.

Ik brand of kopieer geen muziek CD's (meer)

Het is jammer dat ik nu veel goede muziek mis maar daar heb ik voor gekozen en ga ik dus ook niet om lopen treuren.
Het word me dan ook te duur

[edit]
Dankzij mp3tjes heb ik nu al wel 7 of 8 CD's van Weird Al Yankovic gekocht terwijl ik dat anders niet gedaan had (ik kende hem niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 14:57:
[...]

lol ;)
leuk dat je over muziek begint eigenlijk...
daar sta ik heel ander tegenover dan games :X
de laatste cd die ik legaal kocht was dacht ik smurf the house 2 ofzo :X
ok tis nog steeds stelen, tis nogsteeds illegaal..
bij deze heb je geen recht van spreken meer :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ik heb hier geen zin meer in, sorry hoor maar ik vind het gewoon dom dat je het downloaden van games zo goed zit te praten. Na al die posts snappen diegenen het dus nog steeds niet. De een zijn dood is zijn ander zijn brood zeker of niet. (nee niet letterlijk) Ik hoop dat je jezelf nog eens tegenkomt. MaZZeLs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 23-06 09:53

NDF82

Doomed Space Marine

kopen natuurlijk, als iedereen denkt dat ze beter games kunnen downloaden, hoe moeten die bedrijven dan overleven (en nieuwe games produceren)! Al moet ik wel toegeven dat het soms wel eens goedkoper mag..

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 15:02:
Ik heb hier geen zin meer in, sorry hoor maar ik vind het gewoon dom dat je het downloaden van games zo goed zit te praten. Na al die posts snappen diegenen het dus nog steeds niet. De een zijn dood is zijn ander zijn brood zeker of niet. (nee niet letterlijk) Ik hoop dat je jezelf nog eens tegenkomt. MaZZeLs
ik praat niets goed, het kan me nogmaals bar weinig schelen. Ik geef het meest om mijn eigen geld, niet om de gameprogrammeurs in Amerika die dikke $$$ verdienen.

Hoop doet leven zeggen ze wel eens.

mazzel!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 15:02:
je hebt dus t zelfde gevoel als ik...
tja wat doe je eraan he..

enne doopy-x- jij had dan van t begin al geen recht van spreken :z

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lord_Mithril schreef op 29 oktober 2002 @ 15:06:
enne doopy-x- jij had dan van t begin al geen recht van spreken :z
want? ik zeg gewoon eerlijk dat ik down wat ik wil, jij gaat eerst zitten muiken dat het een schande is maar muziek koop je niet, dat is hypocriet :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 15:07:
[...]

want? ik zeg gewoon eerlijk dat ik down wat ik wil, jij gaat eerst zitten muiken dat het een schande is maar muziek koop je niet, dat is hypocriet :)
ik had het daar puur over games.
de muziek wereld zit financieel ook ander in elkkaar dan de games wereld..
een band krijgt ook geld als hun plaatje op de radio word gedraaid.
dat is bij games niet..

ok mischien idd hypocriet. maar nogmaals.. ik had het alleen over games :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17
Anoniem: 2557 schreef op 27 oktober 2002 @ 23:44:

Duidelijk, ik zal dan even in elk geval mijn eigen reactie erop toelichten: doordat kopieren, leechen, cd's branden etc zo "normaal" is tegenwoordig denken sommige leken dat het mag, en een grote meerderheid van de leechers denken nooit na over het "profiteur" gehalte van wat ze doen. Dat is dus onwetenheid en vele reageren dan ook lichtelijk beschaamd als je erover begint. Dat jij dat niet deed ligt inderdaad aan het feit dat je het WEL weet, maar het je weinig doet.
Inderdaad het doet mij weinig........het doet mij wel een klein beetje iets anders had ik alle software die ik hier heb wel illegaal gekocht want mijn piraterij is niet iets van de laatste maanden......alleen is het wel zo dat ik ongeveer 80% illegaal heb.....
Uiteraard vind ik dat nog steeds asociaal maar je hebt gelijk dat je er eerlijk voor uitkomt en daar heb ik zeker wel respect voor, weinig mensen zullen dat doen.
Het feit dat het associaal is daar ben ik het wel mee eens....maar ik vrees dat ik mijn gedrag nauwelijks zal aanpassen.....
Nou :) ik kan alleen voor mezelf spreken maar je zult heel wat meer moeten doen wil ik je naar de strot vliegen hoor. Als ik iedereen naar de strot zou moeten vliegen die dingen doet die mij niet aanstaan ben ik nog wel even bezig.
Daar ben ik wel blij om........ik had de verbandtrommel al tevoorschijn gehaald maar gelukkig is dat niet nodig.....voor eventjes :)

Verder nog even wat anders.......Ik heb in je profile gelezen dat je game developer bent. Dit verklaart natuurlijk voor het grote deel wel dat je er zo erg op tegen bent, het illegaal verspreiden van games.......immers mensen zo als ik (en dat zijn er nogal wat) daar verdien je als game developer weinig aan......dat zal ook vast wel de reden zijn dat je zelf wel al je games legaal koopt.......

Maar je hebt nu je mening gegeven over mensen zoals ik.......maar nu zal ik graag je mening willen horen over de mensen die het spul voor 5-7 euro aan mij verkopen. Als ik op een site een advertentie plaatst voor een spel komen er vanzelf emailtjes binnen van mensen die honderden titels illegaal verkopen, hele lijsten vol met software........wat vindt je daar dan van, van mensen die er in handelen als zijnde winkel????

En wat vindt je van het feit dat het is toegestaan dat de computershops sinds enkele jaren cd writers en nu zelfs dvd writers mogen verkopen, natuurlijk is het ook zo dat je deze apparaten niet voor illegale doeleinden mag gebruiken maar het gebeurd dus wel aan de lopende band.....dus door het verkopen van dit soort apparaten wordt het wel erg gemakkelijk gemaakt en bevorderd dit het illegale kopieergedrag.......of niet???
OlafvdSpek schreef op 28 oktober 2002 @ 09:17:

En gramatica (zonder dubbele 'm') is zeker ook een typefout?
Dat is een typefout ja......maar iedereen maakt hier toch typefoutjes, ik zal vast niet de enige zijn en ik vind ook niet dat ik overdreven veel maak......verder is het ook wel een beetje offtopic om het over mijn SPELfoutjes te hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
over het handelen: DAT doe ik dus niet. Als mensen een spelletje willen hebben wat ik toevallig ook heb gedowload, is dat geen probleem, maak ff copietje en krijg er een leeg cd'tje voor terug, met de garantie dat hun hem ook niet doorverkopen. Ik ga over het algemeen niet speciaal voor anderen games/apps downloaden. Ze blijven het wel proberen maar mijn antwoord is meestal: ga hem maar fijn kopen in de winkel.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 06:43
over het handelen: DAT doe ik dus niet. Als mensen een spelletje willen hebben wat ik toevallig ook heb gedowload, is dat geen probleem, maak ff copietje en krijg er een leeg cd'tje voor terug
Lol nu spreek je je weer zelf tegen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik heb hier al eens eerder gepost dat een deel van mijn software illegaal is. zelf heb ik er weinig problemen mee.

wel heb ik een probleem met mensen die handelen in illegale software! dit omdat ze hier zelf op verdienen dat vind ik niet kunnen.
mede hierdoor is het ook voor veel, om het even negatief te zeggen, computern00bs erg makkelijk geworden om aan illegale software te komen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Da Monkey schreef op 29 oktober 2002 @ 16:28:
[...]

Lol nu spreek je je weer zelf tegen..
nee hoor, dat is geen handel, heb er geen financiëel gewin bij.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:39
Lord_Mithril schreef op 28 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

ok bij deze, ik weet niet wat ze beweren.
maar weet jij hoeveel mensen er kopieeren?
dat zijn er echt focking veel.
als ik op school zeg dat ik een game koop kijk de hele school me vreemd aan..
dat gebeurd op elke school ter wereld wel.
collega's enzo in bedrijven kopieren er ook vrolijk op los.
vergis je er niet in. ik doe nu wil wilde gok maar ik denk dat meer dan 60% van de games gekopieerd is (in Nederland).
Klopt, maar niet elk spel dat gecopieerd wordt zou ook door die mensen worden gekocht, en dat zijn wel de getallen waar de fabrikanten mee rekenen (b.v. 1 Twilight telt bij hen als schadepost van 1000-en Euro's). Terwijl naar mijn idee iemand anders max. ipv die TL 1 spel had gekocht. Dus een schadepost van zo'n 50 Euro. Is toch wel een factor 20 verschil.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op 29 oktober 2002 @ 14:38:
[...]

Dankzij warez? Denk eerder dat die bedrijfjes meer last hadden van slechte bedrijfsvoering.

En what about de Oost-Europese gamesindustrie? Tientallen kleine bedrijven die al jaaaaaaaaaaaren overleven. Meeste bedrijven worden gewoon te groot en storten dan in of nemen te veel hooi op hun vork...
Tientallen? Als jij vier oost-Europese gamedevelopers kan noemen kun je er meer noemen dan ik. Maar goed, hoe overleven die wel al jaren? Omdat ze goedkoop zijn...als zij een lager bedrag voor een opdracht krijgen dan dat ik zou accepteren, verdienen ze relatief gezien nog veel meer. De lonen zijn daar lager, en het levensonderhoud ook, plus er zit heel veel talent, dus hun concurrentiepositie is veel gunstiger. Zelfde reden dat overal "made in taiwan" op staat.
Doopy-X- schreef op 29 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

ik praat niets goed, het kan me nogmaals bar weinig schelen. Ik geef het meest om mijn eigen geld, niet om de gameprogrammeurs in Amerika die dikke $$$ verdienen.

Hoop doet leven zeggen ze wel eens.

mazzel!
Nu zijn de lonen in Amerika vrij hoog, dus verdienen ze voor Nederlandse maatstaven heel netjes. Maar dikke $$$ is nonsens, de lonen in de gamesindustrie zijn laag. Ik zei het al eerder, een database programmeur bij CMG verdient meer. En die werkt geen 14 uur per dag om jou entertainment te bieden.

"Loon naar werken" zeggen ze trouwens ook wel eens.
TheFreak2002 schreef op 29 oktober 2002 @ 16:16:
Verder nog even wat anders.......Ik heb in je profile gelezen dat je game developer bent. Dit verklaart natuurlijk voor het grote deel wel dat je er zo erg op tegen bent, het illegaal verspreiden van games.......immers mensen zo als ik (en dat zijn er nogal wat) daar verdien je als game developer weinig aan......dat zal ook vast wel de reden zijn dat je zelf wel al je games legaal koopt.......
Ik kocht ze al origineel voordat ik deed wat ik nu doe hoor. Maar het verklaart zeker dat ik er feller op tegen ben dan de meesten. Ik ben een van de weinigen in Nederland die weet waar we over praten. Ik voel het in mijn eigen portemonnee, en zie de gevolgen van dichtbij voor vele andere bedrijven. In 2000 alleen al hebben we ruim 100.000 gulden verloren door kopieen. Dat lijkt niet veel, maar voor een klein bedrijf als het mijne is dat bijna 1/3de van de jaaromzet.
Maar je hebt nu je mening gegeven over mensen zoals ik.......maar nu zal ik graag je mening willen horen over de mensen die het spul voor 5-7 euro aan mij verkopen. Als ik op een site een advertentie plaatst voor een spel komen er vanzelf emailtjes binnen van mensen die honderden titels illegaal verkopen, hele lijsten vol met software........wat vindt je daar dan van, van mensen die er in handelen als zijnde winkel????
Die zijn 1000 maal erger dan de thuiskopieerders. Mensen die het verspreiden, en er dan ook nog eens geld voor vragen verdienen ECHT een gevangenisstraf en niet alleen een boete. Ze hebben er een term voor: heling in gestolen goederen. Jezelf verrijken ten koste van anderen, met zaken waar je 0,0 werk in hebt zitten. Schandalig. Waar ik het downloaden en/of kopieren van particulieren (af en toe) nog wel enigszins kan begrijpen heb ik daar echt geen goed woord voor over. Die zou ik dus wel naar de strot vliegen ;)
En wat vindt je van het feit dat het is toegestaan dat de computershops sinds enkele jaren cd writers en nu zelfs dvd writers mogen verkopen, natuurlijk is het ook zo dat je deze apparaten niet voor illegale doeleinden mag gebruiken maar het gebeurd dus wel aan de lopende band.....dus door het verkopen van dit soort apparaten wordt het wel erg gemakkelijk gemaakt en bevorderd dit het illegale kopieergedrag.......of niet???
Het bevorderd het zeker, maar ze zijn er niet voor bedoeld en je kan ze dus ook niet verbieden. Ik zou zelf niet zonder m'n CDRW kunnen, terwijl ik er toch echt geen spellen mee kopieer. Het probleem zit hem ook niet in het feit dat het mogelijk is, maar in de mentaliteit/onwetenheid van de mensen.
Dat is een typefout ja......maar iedereen maakt hier toch typefoutjes, ik zal vast niet de enige zijn en ik vind ook niet dat ik overdreven veel maak......verder is het ook wel een beetje offtopic om het over mijn SPELfoutjes te hebben :*)
SPELfoutjes is anders wel een leuke woordspeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 20-06 23:08
ik koop 1 game uit een serie die ik leuk vind.
bijv UT, fifa98, NFS3...en de volgende versies neem ik illegaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 29 oktober 2002 @ 17:44:
ik koop 1 game uit een serie die ik leuk vind.
bijv UT, fifa98, NFS3...en de volgende versies neem ik illegaal :)
Beter dan niks...bij sommige 'updates' vraag ik me trouwens ook wel eens af of ze wel fullprice horen te zijn. Krijg je niets extras zo ongeveer voor evenveel geld. Die koop ik dan gewoon niet trouwens...Fifa2000 was de laatste die ik kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60654

Er is maar 1 game die ooit 100 gulden waard was in die tijd:

HL reneration vervolgens CS gedownload.

Bij de meeste andere games die ik wel heb gekocht, en dat zijn er best wel veel, werden te gauw saai :'( of had ik te snel uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op 29 oktober 2002 @ 13:47:
Wat je zegt zit wat in ... maar, hoe kan het dat ik "vroeger" games gewoon kon spelen zonder eerst op een 50mb updates te hoeven wachten en me af te vragen is tie wel compatible met detonator xxxxx.
Omdat de software toen veel minder afhankelijk was. Voor audio (SB) en video (VGA/VESA) had je geen drivers nodig. Multiplayer kon alleen serieel (ook geen drivers nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44157

of alle moraalridders van nederland zitten hier op GoT of er zitten hier ontzettend veel leugenaars :/

bij iedereen is wel gecopierd spul te vinden of het nou video muziek of games betreft, ja zelfs kleding, horloges etc
met software heb je echt een kopie doet niet onder voor het origineel

maar ja laten we maar met zn allen doen als of we alles braaf kopen staat zo sociaal he O-)

kan het gekopiereerd voor een fractie van de prijs? ........mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 20-06 13:53

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Het gaat het erg goed in de gamebranche...
De winkels van Games&zo zijn per heden verkocht aan de Bart Smit Organisatie.
Dat zijn weer 5 gameshops minder in Nederland .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Anoniem: 44157 schreef op 30 oktober 2002 @ 15:49:
of alle moraalridders van nederland zitten hier op GoT of er zitten hier ontzettend veel leugenaars :/

bij iedereen is wel gecopierd spul te vinden of het nou video muziek of games betreft, ja zelfs kleding, horloges etc
met software heb je echt een kopie doet niet onder voor het origineel

maar ja laten we maar met zn allen doen als of we alles braaf kopen staat zo sociaal he O-)

kan het gekopiereerd voor een fractie van de prijs? ........mooi :)
Tering !, Lees het hele topic als je ee reactie geeft, zegt iedereen dat ze geen illegaal spul hebben ? sjonge jonge ik heb dat toch echt niet veel gezien hier hoor. Alsjeblieft lees het complete topic voordat je weer zo een reply post want precies dezelfde is al lang geweest. Een hele discussie en alles en kom jij nog eens aanzetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45284

Fed-Ex schreef op 30 oktober 2002 @ 15:57:
[...]
Tering !, Lees het hele topic als je ee reactie geeft, zegt iedereen dat ze geen illegaal spul hebben ? sjonge jonge ik heb dat toch echt niet veel gezien hier hoor. Alsjeblieft lees het complete topic voordat je weer zo een reply post want precies dezelfde is al lang geweest. Een hele discussie en alles en kom jij nog eens aanzetten.....
Is dit noodzakelijk?

Verder doelde hij erop dat de overgrote meerderheid wèl kopieert, terwijl de meeste mensen hier beweren niet te kopiëren. Ìk kan het me nauwelijks voorstellen dat er Tweakers zijn die niet kopiëren, maar er zullen vast wel een aantal te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51011

Heel veel kopen en nog veel meer downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
OlafvdSpek schreef op 30 oktober 2002 @ 12:19:
[...]

Omdat de software toen veel minder afhankelijk was. Voor audio (SB) en video (VGA/VESA) had je geen drivers nodig. Multiplayer kon alleen serieel (ook geen drivers nodig).
Zou oud hoeft ook weer niet, ik doelde meer op de tijd met m'n Voodoo 1.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:38

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Downloaden of kopen?

De keuze is basically: Jatten of aanschaffen. Kopen dus... sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zelfde reden. Voor alleen de V1 ontwikkelen is veel simpeler dan met D3D werken en rekening houden met andere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 22-06 16:36

GG85

.......

notgib schreef op 30 oktober 2002 @ 16:42:
Downloaden of kopen?

De keuze is basically: Jatten of aanschaffen. Kopen dus... sim-pel.
200% mee eens!! Downloaden is jatten!! Simpel toch :? !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
OlafvdSpek schreef op 30 oktober 2002 @ 16:42:
Zelfde reden. Voor alleen de V1 ontwikkelen is veel simpeler dan met D3D werken en rekening houden met andere kaarten.
Ok, maar daar heb ik in feite nog niks mee te maken natuurlijk. Ik wil als consument gewoon werkende spullen hebben die op de meest gangbare produkten werkt (ik snap ook wel dat je niet elk exotisch ding rekening mee kan houden, maar bv mijn pc is alleen maar standaard spul, echt niks bijzonders).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39128

Kopen is natuurlijk het mooiste, maar als je sommige prijzen ziet dan valt je pet toch af. Wat betaal je wel niet voor een OS of een OfficePakket :?
Al die maatschappijen zijn wel druk bezig om overal beveiliging op te zetten, maar we zouden nog geeneens zo ver zijn in onze maatschappij als we geen internet hadden en internet leeft op downloaden van films, muziek, proggies, files etc. etc.
Ik denk dat het vaak wel leuk is om een spel te kopen, maar als ik bijvoorbeeld een spel koop en dan komen er updates voor uit dan heb je toch heel vaak dat ie de update niet pakt en dat is niet mijn fout. Erg jammer.
Denk eens aan DVD's, koop ze in USA voor een geringe prijs en probeer ze op je JVC/ Sony/ etc. af te spelen |:( nee hoor doet ie niet, maar op mijn dvdspeler in me compu wel. Dus de maatschappijen vragen erom, waarom breng je branders op de markt voor nog maar 59 euro ?? Dan vraag je er dus duidelijk zelf om !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Anoniem: 39128 schreef op 30 oktober 2002 @ 21:04:
Kopen is natuurlijk het mooiste, maar als je sommige prijzen ziet dan valt je pet toch af. Wat betaal je wel niet voor een OS of een OfficePakket :?
Al die maatschappijen zijn wel druk bezig om overal beveiliging op te zetten, maar we zouden nog geeneens zo ver zijn in onze maatschappij als we geen internet hadden en internet leeft op downloaden van films, muziek, proggies, files etc. etc.
Ik denk dat het vaak wel leuk is om een spel te kopen, maar als ik bijvoorbeeld een spel koop en dan komen er updates voor uit dan heb je toch heel vaak dat ie de update niet pakt en dat is niet mijn fout. Erg jammer.
Denk eens aan DVD's, koop ze in USA voor een geringe prijs en probeer ze op je JVC/ Sony/ etc. af te spelen |:( nee hoor doet ie niet, maar op mijn dvdspeler in me compu wel. Dus de maatschappijen vragen erom, waarom breng je branders op de markt voor nog maar 59 euro ?? Dan vraag je er dus duidelijk zelf om !
Heb je de topictitel wel gelezen :? laat staan het draadje 8)7
We hebben het dus over games, dus niet over muziek/films/proggies. Deze laatse categorie krijgt hun geld binnen via royalties en bedrijven dus zijn deze per definitie niet vergelijkbaar.
En waarom worden er auto's op de markt gebracht die harder dan 120 gaan ?? Dan vraag je er dus zelf om 8)7

schiet mij maar lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
NightHawk schreef op 30 oktober 2002 @ 22:24:
[...]
En waarom worden er auto's op de markt gebracht die harder dan 120 gaan ?? Dan vraag je er dus zelf om 8)7

schiet mij maar lek
volgens mij moeten de autos geschikt zijn voor elk land, en in andere landen mag je harder, simpel toch :)

alleen toch vreemd dat een cd dan weer niet in meerdere apparateb afspeelbaar hoeft te zijn 8)7

schiet mij maar lek ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op 30 oktober 2002 @ 20:56:
Ok, maar daar heb ik in feite nog niks mee te maken natuurlijk. Ik wil als consument gewoon werkende spullen hebben die op de meest gangbare produkten werkt (ik snap ook wel dat je niet elk exotisch ding rekening mee kan houden, maar bv mijn pc is alleen maar standaard spul, echt niks bijzonders).
Als producent wil je dat natuurlijk ook, maar er is te weinig geld om dat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Ik download alles full van internet ben nie gek om voor elk spelletje 50 Eurootjes neer te tellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51781

Downloaden dus he ik heb er echt niet zoveel geld voor over voor een spel!!!! maar ik ben het best eens met de menig dat je goede spellen eigenlijk gewoon origineel moet kopen omdat dan de ontwikkelaars winst maken en betere spellen blijven produceren!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 62850 schreef op 31 oktober 2002 @ 13:42:
Ik download alles full van internet ben nie gek om voor elk spelletje 50 Eurootjes neer te tellen :) .

tsss, maar wel genoeg om een P4 2,5 ghz te betalen? Of heb je die ook gejat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Heb ik niet betaalt en me pa heeft geen zin om een spelleke voor 50 Euro te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

Anoniem: 62850 schreef op 31 oktober 2002 @ 15:09:
Heb ik niet betaalt en me pa heeft geen zin om een spelleke voor 50 Euro te kopen.
Ik kan me niet voorstellen dat je de hele thread hebt gelezen en dan nog steeds zo'n opmerking plaatst zonder het een beetje te beargumenteren....

Het feit dat jij of je vader 'geen zin hebben om ergens voor te betalen' is natuurlijk een non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

prijzen worden kunstmatig hoog gehouden, ik ben voor kopen van je gamez, maar er moet echt wel wat aan de prijzen gedaan worden. Vooral aan de gamez van PS2, GameCube en die Xbox...... 67,99 voor en game.
Als de games goedkoper worden zal er ook meer verkocht worden. Zolang de games duur zijn zullen er altijd mensen zijn die de game cracken en daarna downe mense et van P2P netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 17912 schreef op 31 oktober 2002 @ 15:39:
prijzen worden kunstmatig hoog gehouden, ik ben voor kopen van je gamez, maar er moet echt wel wat aan de prijzen gedaan worden. Vooral aan de gamez van PS2, GameCube en die Xbox...... 67,99 voor en game.
Als de games goedkoper worden zal er ook meer verkocht worden. Zolang de games duur zijn zullen er altijd mensen zijn die de game cracken en daarna downe mense et van P2P netwerken
ik heb t idee dat dat vies tegenvalt hoor.
zoalgn een game duurder is dan een copy zal er altijd gecopieerd worden..
mischien dat een paar % van de mensen dan af en toe eens een gme koopt, maar de meerderheid blijft copieren.. helaas

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

hoi,

Tja ik persoonlijk heb er niets op tegen als men iets kopieert, maar zodra ze het vaak spelen of gebruiken.. zou ik het wel zo fair vinden om toch naar den winkel te gaan.

Ik zou zeggen KOPEN dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 66374 schreef op 31 oktober 2002 @ 22:47:
hoi,

Tja ik persoonlijk heb er niets op tegen als men iets kopieert, maar zodra ze het vaak spelen of gebruiken.. zou ik het wel zo fair vinden om toch naar den winkel te gaan.

Ik zou zeggen KOPEN dus
ik zie je het steeds doen, dus zeg t nu wel ff..
groeten hoeft niet.. ;)
lees de faq er maar op na

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 11:19
de meeste spellen bekijk ik ff of ze goed genoeg zijn.. en dan koop ik ze meestal
ik heb best veel legale spellen trouwens ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:45
Lord_Mithril schreef op 31 oktober 2002 @ 15:56:
[...]

ik heb t idee dat dat vies tegenvalt hoor.
zoalgn een game duurder is dan een copy zal er altijd gecopieerd worden..
mischien dat een paar % van de mensen dan af en toe eens een gme koopt, maar de meerderheid blijft copieren.. helaas
Misschien dat je gelijk hebt, misschien ook niet... er is maar een manier om daar achter te komen, en dat is het te proberen...

Hoe ik er zelf mee omga? Ik download ze, èn koop ze... Maarr.... niet alles wat ik download koop ik ook... Het werkt vrij simpel bij mij. De spellen die ik legaal en gekocht in mijn bezit heb, zijn de spellen waarvan ik zeker weet een hoop lol aan ga beleven, ik heb het dan over Flight Sim 2000 en 2002, Train Simulator, Simcity 3000, de complete Need For Speed serie zonder deel 6 dan. Verder download ik alles, en als het me echt goed bevalt, dan zal ik ook echt naar de winkel gaan om een licentie te halen. maar een Max Payne, Return to castle wolfenstein, operation flashpoint etc... gedownload, 3x gespeelt en toen in kast geflikkerd... zou ik dus 150 euro verder zijn voor iets wat ik niet gebruik... |:( Beetje zonde van het geld dus.

En voor de moraalridders hier, als je een auto gaat kopen, maak je toch ook een uitgebreide proefrit in een goed werkend exemplaar? en niet in een demo versie waarvan alleen de eerste twee versnellingen het doen?

Nee, zo doe ik het al jaren, en zo zal ik het blijven doen, worden de spellen en programma's echter goedkoper, ben ik denk ik sneller geneigd om het wel legaal te kopen. En dat geldt dan met name voor een OS en een officepakket. Want dat is niet te betalen. Ik heb in het verleden een licentie gekocht op Windows 95, en ook op Windows 98, maar XP heb ik (nog) geen licentie van... Dat kost me gewoonweg te veel. lees: ik vind het het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52
naja ik koop wel orgineel...
en dan mogen kennisen voor een bepaald bedragje kopieren....beter 1 orgineel op 5 copy's dan 6 copy's :{

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 22-06 21:30

Mary Wana

keyboard nut

Ik download vrijwel alles eiglijk en daarna ( als ze goed zijn ) koop ik ze. MIjn Gedownloadde spellen plear ik dan meestal weg. Ik kopieer ze ook neit voor iemand en mijn Orignelen komt NIEMAND aan en die kopieer ik ook nie :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

_Astra_ schreef op 01 november 2002 @ 08:27:
[...]

Misschien dat je gelijk hebt, misschien ook niet... er is maar een manier om daar achter te komen, en dat is het te proberen...
Heb je gelijk in maar als dat mislukt valt de hele markt in 1 keer
Een tijd lang kijken of de goedkopere games verkocht worden en stel het is niet zo dan worden er net zoveel games verkocht voor minder geld en of de bedrijven daar nog bovenop komen.

Het wordt af en toe wel eens geprobeerd, kijk bijv maar naar Serious Sam maar het risico is gewoon erg groot
En voor de moraalridders hier, als je een auto gaat kopen, maak je toch ook een uitgebreide proefrit in een goed werkend exemplaar? en niet in een demo versie waarvan alleen de eerste twee versnellingen het doen?
Maar bij die proefrit weet je zeker dat het na een (paar) uur afgelopen is
Met een game kan je blijven rijden, zonder zelfs benzine te betalen.
Als jij een proefrit neemt en je brengt die auto niet terug dan is dat hetzelfde als kopieren en niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 20:08

AMDFreak

Intel is zo..

Downloaden.. omdat ik hem eerder kan downloaden dan dat ie hier in de winkel ligt.. :Z

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Gamegod schreef op 01 november 2002 @ 09:59:
[...]

Heb je gelijk in maar als dat mislukt valt de hele markt in 1 keer
Een tijd lang kijken of de goedkopere games verkocht worden en stel het is niet zo dan worden er net zoveel games verkocht voor minder geld en of de bedrijven daar nog bovenop komen.

Het wordt af en toe wel eens geprobeerd, kijk bijv maar naar Serious Sam maar het risico is gewoon erg groot
Ok, zit wat in, maar zeg nou eens eerlijk, vind jij die prijzen normaal dan?? Ik niet... en al helemaal niet als je dan kijkt naar bijvoorbeeld een Xbox spel, wat dus 70 euro kost... terwijl hetzelfde spel voor de pc 20 euro (!!) minder kost, waar zit hem dat verschil in dan? 20 euro is echt niet alleen licentiekosten om een Xbox spel te mogen maken...
Maar bij die proefrit weet je zeker dat het na een (paar) uur afgelopen is
Met een game kan je blijven rijden, zonder zelfs benzine te betalen.
Als jij een proefrit neemt en je brengt die auto niet terug dan is dat hetzelfde als kopieren en niet kopen.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Maar in een proefrit van een (paar) uur, kan ik wel alles proberen van die auto, hoe hard ie een bocht omgaat, hoe comfortabel etc. en dat zonder iets te betalen! Met een spel is dat niet zo. Zoals ik hierboven al zei, ik download het, bevalt het me, koop ik het. punt. bevalt het me niet, flikker ik het weg. maar een demo, daar heb ik niks aan, vaak zijn de leukste dingen er niet in, of is het heel snel afgelopen. En dan kan je wel zeggen koop het en probeer het dan, maar terugbrengen is niet mogelijk als het niet verzegeld hebt en binnen 24 uur retour brengt... ook van die leuke condities die mij tegenhouden om op de gok een spel te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129

Pff.. de discussie wordt een beetje onzinnig.... en erg offtopic.

De vraag was of je spellen download, kopieert ofwel koopt.

het waarom je wat doet is toch niet belangrijk, dat moet een ieder voor zich weten. Dus ga niet de moraalridder cq. de betweter uithangen, en probeer al helemaal niet een ander te overtuigen van je eigen (on)gelijk.

Zeer vermoeiende discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Anoniem: 129 schreef op 01 november 2002 @ 11:40:
Pff.. de discussie wordt een beetje onzinnig.... en erg offtopic.

De vraag was of je spellen download, kopieert ofwel koopt.
En op die vraag heb ik antwoord gegeven, met een onderbouwing erbij. wat is daar verkeerd aan?
het waarom je wat doet is toch niet belangrijk, dat moet een ieder voor zich weten. Dus ga niet de moraalridder cq. de betweter uithangen, en probeer al helemaal niet een ander te overtuigen van je eigen (on)gelijk.
Ik probeer helemaal niemand te overtuigen. als jij moraalridder / betweter / etc aangeproken voelt, dan ligt het probleem bij jou, niet bij mij. Ik geef alleen mijn mening.
Zeer vermoeiende discussie.
Dan lees je hem toch niet? |:(
Ik vind het wel degelijk interessant! Iedereen heef toch zo zijn eigen beweegredenen om het wel of niet te kopen of te downloaden. Ik zie / lees dit liever dan een thread met antwoorden als "koop het" of "download het". Wat wordt je daar dan wijzer van? niks dus... uit een discussie zoals die nu hier gevoerd wordt, krijg je veel meer inzicht in beweegredenen etc van mensen. en dat vind ik dus wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
zodra er geen spellen meer te downloaden zijn kunnen de gamedevelopers de prijzen droppen.
Als ze dat nu al doen lopen ze een gigantisch risico een groot inkomsten weg te zien waaien zeg maar.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Astra_ schreef op 01 november 2002 @ 08:27:
Dus? Dat is legaal, downloaden/kopieeren niet. Bovendien is een proefrit ook time-limited en kun je er niet alles mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheFreak2002 schreef op 29 oktober 2002 @ 16:16:
Typefoutjes en spelfoutjes zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-06 10:34

DeX

Tegenwoordig koop ik meer en meer. Er komen ook steeds meer goeie spellen op de markt! Vooral Games die online gespeeld worden zou ik kopen. Battlefield 1942 en Ut 2003 bijvoorbeeld.

Ik Maak vaker gebruik van het princiepe, try before you buy. De Battlefield demo heb ik helemaal lek gespeeld. En de UT 2003 beta ook.

Ook geef ik graag geld uit aan spellen die het verdienen.

Ook een factor is de CD-Key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
OlafvdSpek schreef op 01 november 2002 @ 13:36:
[...]

Dus? Dat is legaal, downloaden/kopieeren niet. Bovendien is een proefrit ook time-limited en kun je er niet alles mee doen.
Dat het niet legaal is dat weet mijn oma ook nog wel... :Z

En inderdaad, een proefrit is timelimited... maar je kan wel alles bekijken/voelen en ermee rijden alsof het je eigen auto is. Een spel dat een timelimited demo heeft, werkt volgens mij dan ook beter dan een spel waar de helft zo niet meer functionaliteit uitgesloopt is. Als ik het spel 2 dagen speel, en het bevalt dan erg goed, dan ben ik sneller geneigd het te kopen als een halve demo...

Ik doe ook heel erg veel met Palm pda's, en heel veel software voor de Palm is op shareware/timelimited principe. Ik download het, gebruik het, en als het me bevalt dan koop ik het, want ik weet namelijk op dat moment dat ik alle / bijna alle mogelijkheden zeer interessant vind, en het handig is voor mij, daarmee kan je ook mensen overtuigen! met iets dat half werkt (bijvoorbeeld auto met 2 versnellingen ipv 5) wordt het heel lastig om te beoordelen of het wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

_Astra_ schreef op 01 november 2002 @ 10:13:

Ok, zit wat in, maar zeg nou eens eerlijk, vind jij die prijzen normaal dan?? Ik niet... en al helemaal niet als je dan kijkt naar bijvoorbeeld een Xbox spel, wat dus 70 euro kost... terwijl hetzelfde spel voor de pc 20 euro (!!) minder kost, waar zit hem dat verschil in dan? 20 euro is echt niet alleen licentiekosten om een Xbox spel te mogen maken...
Heb ik ooit beweerd dat ik de prijzen normaal vind ?
Ik vind de prijzen ook hoog maar voor een goed spel heb ik het over.
Gisteren ED gekocht en nu alweer van genoten.
Ik koop niet veel spellen ongeveer 1 per maand (soms minder :+) maar meer spellen speel ik ook niet (thuis :+).

Reken maar dat dat in die licentiekosten zit
Infogrames haalt een hogere marge per verkocht PC spel dan per verkocht console spel terwijl de prijs van een PC spel lager is.
Zullen ook wel andere dingen tussen zitten maar dat weet ik niet precies
Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Maar in een proefrit van een (paar) uur, kan ik wel alles proberen van die auto, hoe hard ie een bocht omgaat, hoe comfortabel etc. en dat zonder iets te betalen! Met een spel is dat niet zo. Zoals ik hierboven al zei, ik download het, bevalt het me, koop ik het. punt. bevalt het me niet, flikker ik het weg. maar een demo, daar heb ik niks aan, vaak zijn de leukste dingen er niet in, of is het heel snel afgelopen. En dan kan je wel zeggen koop het en probeer het dan, maar terugbrengen is niet mogelijk als het niet verzegeld hebt en binnen 24 uur retour brengt... ook van die leuke condities die mij tegenhouden om op de gok een spel te kopen...
Het probleem met downloaden is dat lang niet iedereen het spel erna koopt.
Kijk jij koopt tenminste nog als het je bevalt maar (te) veel doen dat niet die kopieren alleen maar en daar gaat de industrie aan kapot.

Sommige demo´s geven zelfs een beter beeld dan de complete game :)
THPS2 had een demo met een geweldig level die ik 3 maanden heb gespeeld voordat de full game uit kwam :)
De rest van de levels waren minder, maar nog steeds het geld waard :)

Dat 24 uur voor ruilen is van de winkels dat komt niet van de uitgeverij's
Volgens mij heb je zelfs wetelijk gezien een week de tijd om te ruilen maar dat weet ik niet zeker dus negeer die opmerking maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Astra_ schreef op 01 november 2002 @ 14:07:
[...]

Dat het niet legaal is dat weet mijn oma ook nog wel... :Z

En inderdaad, een proefrit is timelimited... maar je kan wel alles bekijken/voelen en ermee rijden alsof het je eigen auto is. Een spel dat een timelimited demo heeft, werkt volgens mij dan ook beter dan een spel waar de helft zo niet meer functionaliteit uitgesloopt is. Als ik het spel 2 dagen speel, en het bevalt dan erg goed, dan ben ik sneller geneigd het te kopen als een halve demo...

Ik doe ook heel erg veel met Palm pda's, en heel veel software voor de Palm is op shareware/timelimited principe. Ik download het, gebruik het, en als het me bevalt dan koop ik het, want ik weet namelijk op dat moment dat ik alle / bijna alle mogelijkheden zeer interessant vind, en het handig is voor mij, daarmee kan je ook mensen overtuigen! met iets dat half werkt (bijvoorbeeld auto met 2 versnellingen ipv 5) wordt het heel lastig om te beoordelen of het wat voor mij is.
Toch kan dat met games/software niet:
- De games zijn volledig te groot (1+ CDs)
- Cracks zijn wel erg makkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
OlafvdSpek schreef op 01 november 2002 @ 14:50:
[...]

Toch kan dat met games/software niet:
- De games zijn volledig te groot (1+ CDs)
- Cracks zijn wel erg makkelijk te maken.
wat betreft dat eerste punt van je, ok, daar heb je helemaal gelijk in. Stom van me, had ik even niet bij stil gestaan. 8)7 Al worden de demo's ook al steeds groter... ;)

En je tweede punt, tja, daar gaat momenteel ook de discussie over in deze thread, namelijk of je het koopt of niet... en ik vind het persoonlijk geen verschil of jij nou een crack download om je demo full te krijgen, of het hele spel illegaal download...
Voor de Palm koop ik ook de software, ondanks dat met een beetje zoeken een key of crack zo gevonden is... Kwestie van je eigen mentaliteit dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

oops i did it again..

sorry

en niet de groeten dan maar weer! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Ik koop al mijn spellen... 1 of 2 per jaar dus maximaal.
zoals in een andere thread over muziek werd aangegeven:
spellen-liefhebber, geen spellenconsument!
("ja ik download ze allemaal want om nou elke 2 weken weer 50 euro aan een game uit te geven gaat me toch wel te ver!") :(

Muziek koop ik inderdaad ook, maar alleen complete cd's/dvd's (albums dus), en niet die "vandaag-een-hit, morgen-shit" rommel.
Singletjes kopen doe ik niet, dus losse liedjes download ik wel af en toe.
Software doe ik mijn best om het aan te schaffen als ik het toch veel gebruik.
(maar $400,- sparen voor een VMware licentie is een beetje teveel van het goede..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik probeer eerlijk te zijn.....tot nu toe is alles illegaal op mijn pc, behalve Counter-strike, dies wel orgineel...dat gezeik met codes ed, updates, foute downloads ed, daar heb ik geen zin in.
Ik speel niet veel spellen, om 2 redenen, geen zin om een goeie site te vinden en het daar te downen (dan weer traag, dan weer eerst 50 sties voten ed), kopen is voor die prijs is echt belachelijk. Heb zoveel spellen in huis gehad die je in 2 dagen uitspeeld, en daarna niet meer naar omkijkt...kun je beter een avond goed zat zijn --> prioriteiten stellen.
Muziek down ik wel veel, want tegen de tijd dat een goede "hitzone" of iets dergelijks uitkomt, zijn die nr alweer bagger...en mtv cd's zijn weer illegaal.
Wat ik wel vaak doe is, degene die orgineel koopt, daar een kopie van maken, en hem 10 pleuro geven....dat is een begin om toch een beetje aan mee te betalen.

Daar komt bij dat ik ook een pc up-to-date heb te houden....voor je weet is je hardware weer verouderd, en moet je nieuwe kopen....want zo zitten die spellen ook inelkaar, ze zetten op de doos "recommended specs", maar met die specs draait het alsnog lelijk, om de verkoopmarkt groter te maken....dan wordt je dus ook bedondert!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579

Ik ben een gamer, als ik echt alle spellen welke ik speel en zou willen spelen zou kopen dan moet ik een fulltime baan naast mijn studie doen. De spellen worden natuurlijk wél kunstmatig hoog gehouden; de prijs van de games (doorgaans 99,95 gulden, nu iets van 45 euro) is al jaren hetzelfde terwijl de vraag naar games naar mijn idee ontzettend is toegenomen (kijkend naar de opzet van de gamesbladen en het aantal bladen dat beschikbaar is, kijkend naar de opkomst van kopen via het net, kijkend naar de toename van professionaliteit in games en de promotie ervan ..etc.), buiten dat lijkt het mij vrij duidelijk dat het hier gaat om een bulkgoed. Bovendien; waarom kan ik als particulier dit produkt vele malen goedkoper produceren dan een professioneel opgezette fabriek die het en masse produceert? Als het gaat om meerwaardes in de vorm van tutorials e.d. dan raad ik ze aan om eens poolshoogte te komen nemen onder de afnemers.

Ja ik download games en ja ik koop games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579 schreef op 05 november 2002 @ 22:18:
Ik ben een gamer, als ik echt alle spellen welke ik speel en zou willen spelen zou kopen dan moet ik een fulltime baan naast mijn studie doen. De spellen worden natuurlijk wél kunstmatig hoog gehouden; de prijs van de games (doorgaans 99,95 gulden, nu iets van 45 euro) is al jaren hetzelfde terwijl de vraag naar games naar mijn idee ontzettend is toegenomen
Je gaat er alleen aan voorbij dat de EISEN aan een game ook gigantisch zijn toegenomen, de kosten dus ook. Vroeger maakte je voor zeg 300.000 US$ een leuk spel dat goed verkocht, nu zou het budget voor een 'gemiddeld' spel over de 1.000.000 US$ zijn, en voor de top vele miljoenen. Een grotere vraag (en dus ook een hoger percentage thuiskopieerders) zorgt dus niet voor lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn geen eisen van de kopers maar het niveau dat door de makers zelf is verhoogd.
De mogelijkheden en de prestaties van de ontwikkelaars zijn toegenomen, dat wil niet zeggen dat ze juist daarom duurder zijn geworden, een verbetering van de kwaliteit en efficientie is inherent aan elke vorm van productontwikkeling. Met een toename van de omzet is het mogelijk om meer te besteden aan ontwikkeling.

Mijn verdachtmaking berust op het gegeven dat de prijs al vele jaren precies(!) hetzelfde is voor (vrijwel) alle(!) games, enige kartelvorming lijkt me niet geheel uitgesloten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28614

Er wordt beweerd dat spellen zo absurd duur zijn, maar als ik beredeneer hoeveel plezier ik van een goed spel heb in vergelijking tot andere media als CD's, films en boeken, denk ik dat computerspellen naar verhouding best wel veel plezier per euro geven.

Een roman kost al snel 15 euro, een nieuw gebonden exemplaar 30 euro, en je hebt een boek binnen een uur of 6 uit.
Een CD kost (uit de budget-bak) 12 euro, een nieuwe 20 euro. Als je het schijfje vaker dan 10 keer beluistert (en dan dus niet als achtergrondmuziekje) is het al erg veel.

Met een goed computerspel (Voorbeelden vind ik zelf dan Riven, Planescape Torment, NFS3 of Half-Life) ben ik naar verhouding erg lang bezig. En de prijs valt vaak best mee. Uiteraard betaal je voor het nieuwste van het nieuwste hoge bedragen, dat is bij elke productgroep zo. Maar de íets oudere spellen zijn vaak al een stuk goedkoper, maar daarom niet minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39867

Anoniem: 32579 schreef op 05 november 2002 @ 23:03:
Dat zijn geen eisen van de kopers maar het niveau dat door de makers zelf is verhoogd.
De mogelijkheden en de prestaties van de ontwikkelaars zijn toegenomen, dat wil niet zeggen dat ze juist daarom duurder zijn geworden, een verbetering van de kwaliteit en efficientie is inherent aan elke vorm van productontwikkeling. Met een toename van de omzet is het mogelijk om meer te besteden aan ontwikkeling.

Mijn verdachtmaking berust op het gegeven dat de prijs al vele jaren precies(!) hetzelfde is voor (vrijwel) alle(!) games, enige kartelvorming lijkt me niet geheel uitgesloten ;) .
Gedeeltelijk mee eens, maar is er een toename van omzet? Misschien, maar de grotere sommen geld hebben ook de risico's vergroot om een game te produceren. Stel dat de game flopt? Dat kost is een hoop geld, en grote kans op faillisement. Dit wordt ingecalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48983

Eigenlijk maar 1 nuttig antwoord op te geven:

Kopen...

Heb je ook geen last van serials bij multiplayer gamez natuurlijk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
beetje rare topic =\

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
hoezo raar?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De omzet moet de laatste jaren flink gestegen zijn, de opkomst van de consoles en de normalisatie van de (high-end) computer lijken mij een voedingsbodem voor pcgamers (de pc is natuurlijk veel beter dan een console ;) ) , misschien dat de winst ongeveer gelijk is gebleven. ...ben ook geen econoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik download/kopieer ze meestal...probleem is als je student bent je totaal geen netto inkomsten hebt (ik houd dus niets over)...op zich logisch nl collegegeld, boeken, huur enz. Belangrijk is sowieso een goed systeem en dat een beetje uptodate houden. En dat kost al veel...
Als ik een spel echt goed vind, koop ik 'm meestal als ie is afgeprijsd of low-budget is uitgebracht (dune2000/Emperor)

PS: Prijzen van games zijn sowieso al absurd. Maak 'm goedkoper...omzet wordt wel goedgemaakt door de meeropbrengst van de verkopen (maak 'm 20 euro)

Ik las ook hier dat als iemand fulltime werkt geen gedonder wil en z'n spellen gewoon koopt. Dat kan ik me goed voorstellen. Denk nl wel dat ik later gewoon m'n spellen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Anoniem: 32579 schreef op 06 november 2002 @ 15:07:
De omzet moet de laatste jaren flink gestegen zijn, de opkomst van de consoles en de normalisatie van de (high-end) computer lijken mij een voedingsbodem voor pcgamers (de pc is natuurlijk veel beter dan een console ;) ) , misschien dat de winst ongeveer gelijk is gebleven. ...ben ook geen econoom
Heb je het hele topic wel gelezen :? 8)7
Er staan al diverse replies dat de laatste paar jaar een hele zwik aan uitgevers failliet is gegaan en jij komt met omzetstijgingen :?
De winst zal vast wel gelijk gebleven zijn, die software gasten hebben te dure bedrijfsuitjes gehad waar ze aan failliet gegaan zijn |:(
Siccema schreef op 06 november 2002 @ 23:42:
Ik download/kopieer ze meestal...probleem is als je student bent je totaal geen netto inkomsten hebt (ik houd dus niets over)...op zich logisch nl collegegeld, boeken, huur enz. Belangrijk is sowieso een goed systeem en dat een beetje uptodate houden. En dat kost al veel...
Als ik een spel echt goed vind, koop ik 'm meestal als ie is afgeprijsd of low-budget is uitgebracht (dune2000/Emperor)

PS: Prijzen van games zijn sowieso al absurd. Maak 'm goedkoper...omzet wordt wel goedgemaakt door de meeropbrengst van de verkopen (maak 'm 20 euro)

Ik las ook hier dat als iemand fulltime werkt geen gedonder wil en z'n spellen gewoon koopt. Dat kan ik me goed voorstellen. Denk nl wel dat ik later gewoon m'n spellen koop.
Je houd geen geld over dus steel je ook maar je boeken bij de boekhandel :?
Je hardware voor je peecee steel je dus ook maar voor het gemak :?
En dan moet ik toch toegeven dat je wel budget games koopt, waarbij er wel geld binnenkomt voor de softwaremakers _/-\o_

En de games worden vanzelf goedkoper, kan je niet wachten dan betaal je meer. Kijk maar naar je pc-hardware, niemand die loopt te zeuren over de prijs van een Radeon 9700. Want dat schijnt wel normaal te zijn dat je 400+ euro voor een videokaartje neertelt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45284

NightHawk schreef op 06 November 2002 @ 23:58:
[...]
Heb je het hele topic wel gelezen :? 8)7
Er staan al diverse replies dat de laatste paar jaar een hele zwik aan uitgevers failliet is gegaan en jij komt met omzetstijgingen :?
De winst zal vast wel gelijk gebleven zijn, die software gasten hebben te dure bedrijfsuitjes gehad waar ze aan failliet gegaan zijn |:(
Inderdaad, ze zijn heel goed in het opmaken van geld.
[...]
Je houd geen geld over dus steel je ook maar je boeken bij de boekhandel :?
Slechte vergelijking. Als iemand een boek steelt bij een boekhandel, raakt de boekhandel iets kwijt, nl. dat boek. Bij software is dat niet het geval, het is net alsof je helemaal geen computer hebt.
[...]
Je hardware voor je peecee steel je dus ook maar voor het gemak :?
En dan moet ik toch toegeven dat je wel budget games koopt, waarbij er wel geld binnenkomt voor de softwaremakers _/-\o_

En de games worden vanzelf goedkoper, kan je niet wachten dan betaal je meer. Kijk maar naar je pc-hardware, niemand die loopt te zeuren over de prijs van een Radeon 9700. Want dat schijnt wel normaal te zijn dat je 400+ euro voor een videokaartje neertelt......
Daar krijg je tenminste iets voor. Verder gaat niet iedereen een Radeon 9700 kopen, er zijn ook andere keuzes, dat is niet zo bij software/spellen, ze zijn allemaal (te) duur. Als jij graag €45,- weggeeft aan de spelfabrikanten, dan zal ik niet in je weg staan, maar maak anderen niet uit voor dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45284 schreef op 07 november 2002 @ 00:25:
[...]

Inderdaad, ze zijn heel goed in het opmaken van geld.
Zo...jij werkt bij een gamedeveloper of hebt daar gewerkt? Anders lijkt me niet dat je dit kan zeggen. Ik wel, en ik kan je zeggen dat als er ERGENS op geld wordt gelet het wel in deze industrie is. Aangezien de meeste projecten budgettair heel nauw sluitend zijn, of er overheen gaan wordt er echt geen geld verspild aan dure bedrijfsuitjes, of er moet dik winst worden gemaakt, dan doe je iets terug voor je werknemers.
Slechte vergelijking. Als iemand een boek steelt bij een boekhandel, raakt de boekhandel iets kwijt, nl. dat boek. Bij software is dat niet het geval, het is net alsof je helemaal geen computer hebt.
De gamesshop raakt ook iets kwijt, namelijk een klant. Omzetdaling, minder verkopen, geen of minder winst, terwijl die klant via het illegale circuit niks misloopt. De enige die niks mislopen door kopieren zijn de maffia, en de consumenten die spulletjes graag gratis krijgen, of het nu illegaal is of niet.
Daar krijg je tenminste iets voor. Verder gaat niet iedereen een Radeon 9700 kopen, er zijn ook andere keuzes, dat is niet zo bij software/spellen, ze zijn allemaal (te) duur. Als jij graag €45,- weggeeft aan de spelfabrikanten, dan zal ik niet in je weg staan, maar maak anderen niet uit voor dief.
Ik "geef" geen 45 euro weg aan spelfabrikanten, ik betaal hen voor het amusement dat ze me bieden (als je geld/uur ratio gaat rekenen is het nog spotgoedkoop ook). En dat mensen die alleen maar spellen kopieren, ook al spelen ze veel, voor dief worden uitgemaakt is volkomen terecht, of jij dat nou wil horen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Dit is echt ongelooflijk.....vraag was kopen of downloaden/kopieren....argumentatie erbij is leuk om te kijken wat iemand z'n beweegredenen zijn.

Valt me vaker op dat er bij GoT iets gezegd wordt en daarna gaat iedereen er vol bovenop. Slecht.

Bovendien zijn de vergelijkingen erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siccema schreef op 07 november 2002 @ 01:09:
Dit is echt ongelooflijk.....vraag was kopen of downloaden/kopieren....argumentatie erbij is leuk om te kijken wat iemand z'n beweegredenen zijn.

Valt me vaker op dat er bij GoT iets gezegd wordt en daarna gaat iedereen er vol bovenop. Slecht.

Bovendien zijn de vergelijkingen erg krom.
De discussies die ontstaan als mensen ergens over vallen zijn in elk geval wel on-topic :P

Daarbij is het "elkaar aanspreken of elkanders gedrag" een grote boodschap in onze huidige maatschappij. Ik vind het juist leuk cq goed dat er discussies uit ontstaan, en ik moet zeggen dat het flamegehalte verrassend laag is. Zelf met Freak2002 heb ik an sich een goed gevoel overgehouden, ook al staan onze standpunten linea recta tegenover elkaar, was een goede discussie. Dus zo slecht vind ik dat niet.

Mij hoor je toch ook niet klagen dat je in je eerdere post een opmerking maakt (maak games 20 euro, dan verdien je het wel terug door meer verkopen) die al zeker 5 keer in het topic (met argumentatie!) weerlegt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Naar MrRoedi

wat vind jij van de gamesprijzen dan?

en probeer het eens van de andere kant te bekijken!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik krijg ze gratis voor me xbox en de pc :)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste