Spellen zijn wel duur, zeker nadat de EURO gekomen is, probeer nog maar eens een nieuw spel te vinden voor 100 piek, dat lukt je dus bijna niet!!! Ik heb nog nooit een pc spel boven de honderd gulden gekocht en daar houdt ik me voorlopig aan, omdat ik gewoon het geld niet heb om er meer voor te betalen
ok dus ik neem aan dat je alle games van 99.95 gulden wel kocht..Anoniem: 58287 schreef op 13 November 2002 @ 15:53:
Spellen zijn wel duur, zeker nadat de EURO gekomen is, probeer nog maar eens een nieuw spel te vinden voor 100 piek, dat lukt je dus bijna niet!!! Ik heb nog nooit een pc spel boven de honderd gulden gekocht en daar houdt ik me voorlopig aan, omdat ik gewoon het geld niet heb om er meer voor te betalen
games nu kosten (ruim genomen) 50 euro = 110 piek.
dus voor de prijs van 11 oude games (11*100=1100) kan je nu 10 nieuwe kopen (10*110=1100)
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik koop alleen voor multiplayer keys, ik geloof in de toekomst van multiplayer, dat zijn de spellen waar ik het meeste plezier aan beleef. De laatste games die ik gekocht heb zijn UT2003, Yuri's Revenge, Red Alert 2, Black and White en Risk II.
Niet echt veel, maar ik game ook niet zoveel
.
Laatst gedownloade Game: RCT2, ik heb 1 en de aanvullingen al gekocht dat vind ik steun genoeg
.
Maar ik kijk dus absoluut niet naar het belang van de maker, best slecht eigenlijk, maar als veel mensen het spelen (gedownload) wordt een spel populairder, en zullen anderen het weer kopen. Dus indirect draag ik wel wat bij
. Maar ik ben maar een arm werkloos studentje, dus...
, vroeger waren games van 100 piek in de winkel daar vaak 85.
Nu zijn games van 50€ (zoals UT2003) daar 40€
.
Die 1 euro verschil met voor de euro is nou inflatie
.
Ik koop alleen maar bij de mediamarkt, ze zijn t goedkoopst, en het eerst met nieuwe games
Niet echt veel, maar ik game ook niet zoveel
Laatst gedownloade Game: RCT2, ik heb 1 en de aanvullingen al gekocht dat vind ik steun genoeg
Maar ik kijk dus absoluut niet naar het belang van de maker, best slecht eigenlijk, maar als veel mensen het spelen (gedownload) wordt een spel populairder, en zullen anderen het weer kopen. Dus indirect draag ik wel wat bij
Ga eens naar een mediamarkt, die hebben zich daar niet op aangepastAnoniem: 58287 schreef op 13 November 2002 @ 15:53:
Nu zijn games van 50€ (zoals UT2003) daar 40€
Die 1 euro verschil met voor de euro is nou inflatie
Ik koop alleen maar bij de mediamarkt, ze zijn t goedkoopst, en het eerst met nieuwe games
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Anoniem: 52065
downloaden natuurlijk.
je zal wel stom zijn als je spellen gaat kopen.
waarom kopen als je ze voor nix kan krijgen.
enige spellen die ik eventueel wel koop zijn de vetste multiplayerspellen met originele cd key of zoow. anders wordt het downloaden.
waarom zou je iegenlijk kopen? om die bedrijven geld in hun zakken te stoppen of zoow? Die games brengen ze toch al voor veel te veel geld op de markt.
en die bedrijven gaan er toch al van uit dat een percentage de spellen download.
kom op nu 50 euro voor een game te kopen of 0.60 voor een lege cd en ze downloaden. en als je zze speeld via daemon-tools ben je helemaal nix kwijt.
DUS DOWNLOADEN DIE HAP !!!!!
enige spellen die ik eventueel wel koop zijn de vetste multiplayerspellen met originele cd key of zoow. anders wordt het downloaden.
waarom zou je iegenlijk kopen? om die bedrijven geld in hun zakken te stoppen of zoow? Die games brengen ze toch al voor veel te veel geld op de markt.
en die bedrijven gaan er toch al van uit dat een percentage de spellen download.
kom op nu 50 euro voor een game te kopen of 0.60 voor een lege cd en ze downloaden. en als je zze speeld via daemon-tools ben je helemaal nix kwijt.
Anoniem: 39867
ook hallo hjacob... hoe ongenuanceerd kan je wezen. Lees deze topic nog eens goed door.
Anoniem: 5577
Ik download bija al mijn games de meeste zijn de moeite van het kopen echt niet waard.
Af en toe zit er wel eens een goede game tussen die koop ik dan ook wel ookal zijn de prijzen veel en veel te hoog (zet ze op 25 euro en iedereen gaat ze wel meer kopen).
Als ik een game koop is dat 9 van de 10 keer omdat ik de cd-key nodig heb om online te kunnen gamen. (enige spellen die ik de laatste 2 jaar heb gekocht zijn Diablo 2 en halflife generation om CS online te kunnen spelen)
Af en toe zit er wel eens een goede game tussen die koop ik dan ook wel ookal zijn de prijzen veel en veel te hoog (zet ze op 25 euro en iedereen gaat ze wel meer kopen).
Als ik een game koop is dat 9 van de 10 keer omdat ik de cd-key nodig heb om online te kunnen gamen. (enige spellen die ik de laatste 2 jaar heb gekocht zijn Diablo 2 en halflife generation om CS online te kunnen spelen)
ze vragen niet teveel, t is nog sterker, de games bedrijven vallen bij bosjes tegen de vlakte. Een game ontwikkelen kost vaak anderhalf jaar inzet van een team van een man of 10, soms wel 20-30...Anoniem: 52065 schreef op 13 November 2002 @ 20:32:
downloaden natuurlijk.
Die mensen zijn allemaal topprogrammeurs en een beetje respectabel programmeur van topgames hebben vrij hoge lonen en terecht ze konden ook bij MS gaan werken voor bakken geld. Drukkosten, veels te veel geld naar de winkels die ze verkopen, kleine winkels lonen niet meer
En dan het risisco dat het game niet verkoopt, niet alles is goed, zelfs de beste programmeurs gaan de fout in
vergeet niet dat er ook nog zoiets is als vaste kosten, dus voor gelijke winst moeten ze RUIM 2,5x meer worden verkocht schat ik.. En zie dat maar eens voor mekaar te krijgen met halve prijs, i don't think zo. En winkels zullen dan ook sneller geneigd zijn hun winstopslag te verhogenAnoniem: 5577 schreef op 13 november 2002 @ 22:02:
Ik download bija al mijn games de meeste zijn de moeite van het kopen echt niet waard.
Anoniem: 70547
Ik koop bijna nooit spellen als ik ze niet eerst geprobeerd heb door te downloaden... Mijn pc-tje kan het allemaal niet meer aan.
Zo lusten we ze ook nog wel, dus als een game 300 gulden gaat kosten dan koop jij ze nog, echter slechts 3 in een jaar?Lord_Mithril schreef op 13 november 2002 @ 16:02:
[...]
ok dus ik neem aan dat je alle games van 99.95 gulden wel kocht..
games nu kosten (ruim genomen) 50 euro = 110 piek.
dus voor de prijs van 11 oude games (11*100=1100) kan je nu 10 nieuwe kopen (10*110=1100)
Uh jaTAG_Speedy schreef op 14 november 2002 @ 09:04:
[...]
Zo lusten we ze ook nog wel, dus als een game 300 gulden gaat kosten dan koop jij ze nog, echter slechts 3 in een jaar?
Maar dan moet het spel het wel echt waard zijn
Een spel zoals Zelda OOT had ik het wel voor over gehad
zou dan wel veeeeeeeel selectiever zijn maar zou het wel doen
Ik moet heel eerlijk zijn. In principe gun ik de makers van de games m'n geld wel als het spel het waard is, maar toch kopiëer en download ik de meeste games. Maar aangezien ik heel veel multiplayer speel en tegenwoordig steeds vaker spellen dusdanig beveiligt zijn dat je illegale versies (lees: veelgebruikte cd-keys) niet op Internet kunt spelen, ben ik genoodzaakt spellen steeds vaker te kopen.
Voorbeelden zijn BF1942, CS en Halflife.
Voorbeelden zijn BF1942, CS en Halflife.
Ik heb al veel superspellen gehad, maar geen enkel spel is 300 piek waard vind ik.Gamegod schreef op 14 November 2002 @ 09:36:
[...]
Uh ja
Maar dan moet het spel het wel echt waard zijn
Een spel zoals Zelda OOT had ik het wel voor over gehad
zou dan wel veeeeeeeel selectiever zijn maar zou het wel doen
Anoniem: 64162
Ik heb spellen gekocht als Diablo 2, Diablo 2 expansion, UT2k3, Battlefield 1942 en halfife, Warcraft 2. Verder alle spellen gedownload. Vele spellen zijn de moeite niet waard om te kopen en speel ik ook maar een week of 2. Als een spel de moeite waard is koop ik hem.
En dat downloaden de industrie helpt is BS. Wat de industrie omzeep helpt is de prijs. En hetzelfde bij de film en muziek industrie, ze helpen zichzelf om zeep. Gooi de prijzen omlaag 25% ofzo en je zult zien dat veel meer mensen spellen zullen gaan kopen. Want dan is het bij meer spellen de moeite waard om ze te kopen. En veel mensen kopen geen spellen om te protesteren tegen het duurder worden van spellen door de euro.
En dat downloaden de industrie helpt is BS. Wat de industrie omzeep helpt is de prijs. En hetzelfde bij de film en muziek industrie, ze helpen zichzelf om zeep. Gooi de prijzen omlaag 25% ofzo en je zult zien dat veel meer mensen spellen zullen gaan kopen. Want dan is het bij meer spellen de moeite waard om ze te kopen. En veel mensen kopen geen spellen om te protesteren tegen het duurder worden van spellen door de euro.
UTGoodspeeD schreef op 14 November 2002 @ 09:44:
[...]
Ik heb al veel superspellen gehad, maar geen enkel spel is 300 piek waard vind ik.
Zelda OOT
RA2
Dat zijn spellen waar ik (toen ze uitkwamen) wel 300 piek voor over zou hebben
Die games heb ik zoveeeel gespeeld dat als ik ze voor 300 gekocht had ik nog maar op een kwartje per uur zou uitkomen (of minder)
Ik heb liever ook de games goedkoper (don't get me wrong) maar als ik zie hoeveel lol ik uit bepaalde games haal dan vind ik het af en toe echt waard
Ik koop altijd mijn spellen. Ik bedoel, zo duur is het niet. Met 1 spel doe ik gemiddeld een maand of 3, dus dat valt allemaal reuze mee.
Het is in dit topic al veel vaker naar voren gekomen, maar je benadeeld echt heel veel mensen door te downloaden. Ik heb zelf een gamesshop waar veel mensen hun games komen kopen. Helaas komen er ook mensen die games komen uitproberen op de bijvoorbeeld de ps2. Vervolgens zijn ze klaar en vraag ik : Wil je een van de games kopen ? Zeggen ze , nee dat zou dom zijn. Ik koop mijn games altijd voor 7 euro gecopieerd.. Tsja, wat kom je dan bij mij doen.. Of een moeder die met haar zoon / dochter langskomt en een "omgebouwde" playstation komt kopen. Als ik vervolgens zeg dat we die niet verkopen omdat het copieeren niet legaal is kijken ze me aan alsof ze water zien branden. Krijg ik constant opmerkingen van, jah moeten ze die spellen maar niet zo duur maken.
Dat is echt zo'n flauwekul, wij verkopen bv GTA vice city voor 64,-. Dat spel is het toch meer dan waard ? Het is gewoon een kwestie van mentaliteit en onwetendheid denk ik.
Het is in dit topic al veel vaker naar voren gekomen, maar je benadeeld echt heel veel mensen door te downloaden. Ik heb zelf een gamesshop waar veel mensen hun games komen kopen. Helaas komen er ook mensen die games komen uitproberen op de bijvoorbeeld de ps2. Vervolgens zijn ze klaar en vraag ik : Wil je een van de games kopen ? Zeggen ze , nee dat zou dom zijn. Ik koop mijn games altijd voor 7 euro gecopieerd.. Tsja, wat kom je dan bij mij doen.. Of een moeder die met haar zoon / dochter langskomt en een "omgebouwde" playstation komt kopen. Als ik vervolgens zeg dat we die niet verkopen omdat het copieeren niet legaal is kijken ze me aan alsof ze water zien branden. Krijg ik constant opmerkingen van, jah moeten ze die spellen maar niet zo duur maken.
Dat is echt zo'n flauwekul, wij verkopen bv GTA vice city voor 64,-. Dat spel is het toch meer dan waard ? Het is gewoon een kwestie van mentaliteit en onwetendheid denk ik.
Weer over de prijs beginnen? volgens mij staan er al diverse replies in dit topic waarin hierover verder word ingegaan..Anoniem: 64162 schreef op 14 November 2002 @ 09:57:
Ik heb spellen gekocht als Diablo 2, Diablo 2 expansion, UT2k3, Battlefield 1942 en halfife, Warcraft 2. Verder alle spellen gedownload. Vele spellen zijn de moeite niet waard om te kopen en speel ik ook maar een week of 2. Als een spel de moeite waard is koop ik hem.
En geen spellen meer kopen om te protesteren tegen de hoge prijs? Prima maar download ze dan ook niet. Als iedereen geen full-price games meer koopt en alleen nog maar budget games, JAHAA toch originele kopen dan ziet de gamesindustrie dat er een verschuiving in de markt plaats vind en zullen de games wel in prijs gaan zakken. Maar doordat onze downloadvriendjes dit als excuus gebruiken en gewoonweg geen games kopen ziet de gamesindustrie dus geen verandering in de verkopen. En duurder geworden dooor de euro? Laten we even rekenen, de afgelopen 4 jaar zijn de games eigenlijk altijd 99,95 geweest (pre-euro), de btw tarieven zijn van 17,5% naar 19% gegaan. Heb jij prijsverschil gezien? Ik niet hoor, de leveranciers rekenden hetzelfde maar de winkelier kon 1,5% inleveren. Mijn huur word elk jaar verhoogd, verhoog ik elk jaar de gamesprijzen? Nee dus! Laten we de verhogingen dus niet afschuiven op de euro...
edit:
Blij toe dat iedereen ook protesteert tegen de horeca die prijsverhogingen hebben van minimaal 10%, de volgende die begint over de prijs mag dan ook even erbij zeggen dat ie niet naar de kroeg/patatzaak gaat en thuis z'n biertje drinkt en z'n patatjes bakt.
Blij toe dat iedereen ook protesteert tegen de horeca die prijsverhogingen hebben van minimaal 10%, de volgende die begint over de prijs mag dan ook even erbij zeggen dat ie niet naar de kroeg/patatzaak gaat en thuis z'n biertje drinkt en z'n patatjes bakt.
Anoniem: 36087
Ik snap niet dat mensen blijven zeiken dat het te duur is, GA WERKEN L*L!
Je kan natuurlijk wel alle spellen blijven downloaden, maar dat gaat echt niet ten goede van de kwaliteit/orginaliteit van de spellen.
En dan de mensen die zeggen dat ze blijven downen omdat het "gewoon" kan vind ik ongenuanceerd en compleet stom.
NOFI uiteraard.
Je kan natuurlijk wel alle spellen blijven downloaden, maar dat gaat echt niet ten goede van de kwaliteit/orginaliteit van de spellen.
En dan de mensen die zeggen dat ze blijven downen omdat het "gewoon" kan vind ik ongenuanceerd en compleet stom.
NOFI uiteraard.
Ja. Werken. Wij kunnen werken, maar de overgrote doelgroep van bijv. PSX spelers is een jaar of 10 tot 14 en die hebben toch echt niet genoeg geld om iedere maand een spel te kopen. Dus dan moeten zo'n kinderen maar 1 spelletje spelen gedurende een jaar, omdat de spelletjes zo duur zijn? Of je moet pappie en mammie zo ver krijgen dat ze je bij die dure PS2 die ze al voor je aangeschaft hebben, nog ff 10 spellen kopen. Dus als je het hebt van mensen boven de 16, dan kan ik er wel in komen dat die hun spellen moeten kopen, maar feit is gewoon dat volgens mij meer dan 50% van gamers onder 16 is en die echt geen spellen van 45 Euro (lees 100 piek) gaan kopen! Die zijn blij als ze een keer kunnen flipperen van het zakgeld dat ze krijgen.
Anoniem: 70612
download alles , maar als 't echt "state of the art" is koop ik m wel(achteraf).
Q3 arena , UT G.O.T.Y , SOF en prins of persia heb ik ook gewoon gekocht
UT 2k3 ga ik misschien ook kopen (k heb m pas gedownload maar nog geen tijd gehad om te spelen)....
KOOP AF EN TOE SPELLEN DIE JE GOED VIND, ER KUNNEN NAMENLIJK DAN NOG MEER GOEDE
SPELLEN GEMAAKT WORDEN
Q3 arena , UT G.O.T.Y , SOF en prins of persia heb ik ook gewoon gekocht
UT 2k3 ga ik misschien ook kopen (k heb m pas gedownload maar nog geen tijd gehad om te spelen)....
KOOP AF EN TOE SPELLEN DIE JE GOED VIND, ER KUNNEN NAMENLIJK DAN NOG MEER GOEDE
SPELLEN GEMAAKT WORDEN
Volgens recentelijk onderzoek is de gemiddelde leeftijd van de gamer 23GoodspeeD schreef op 14 November 2002 @ 13:05:
Ja. Werken. Wij kunnen werken, maar de overgrote doelgroep van bijv. PSX spelers is een jaar of 10 tot 14 en die hebben toch echt niet genoeg geld om iedere maand een spel te kopen. Dus dan moeten zo'n kinderen maar 1 spelletje spelen gedurende een jaar, omdat de spelletjes zo duur zijn? Of je moet pappie en mammie zo ver krijgen dat ze je bij die dure PS2 die ze al voor je aangeschaft hebben, nog ff 10 spellen kopen. Dus als je het hebt van mensen boven de 16, dan kan ik er wel in komen dat die hun spellen moeten kopen, maar feit is gewoon dat volgens mij meer dan 50% van gamers onder 16 is en die echt geen spellen van 45 Euro (lees 100 piek) gaan kopen! Die zijn blij als ze een keer kunnen flipperen van het zakgeld dat ze krijgen.
Kan de link ff niet vinden maar was iets van 3 a 4 maanden geleden
Ik snap niet waarom je niet genoeg kan hebben aan 1 game per 3 mnd
Waarom moet iedereen elke week/maand een nieuwe game hebben
Als je goede games koopt kan je daar makkelijk een half jaar mee doen
THPS2 speel ik bijv nog steeds op mijn PC (en dat terwijl ik deel 3 op mijn GC heb !), ik heb de demo alleen al meer dan 3 maanden gespeeld (was het level Marseille, damm wat was dat gaaf)
Een jaar geleden kocht ik een Dreamcast. Ik heb enkel BACKUPS gekocht; had maar 3 originele games; soul calibur, resident evil: CV en chuchu rocket.
Toch voelde het niet goed, al die backups.
Ik heb nu een Xbox en ookal istie omgebouwd (geruild tegen de dreamcast) ik zal GEEN backups kopen. De Xbox moet leven en dus is mijn $$$ daar ook bij nodig. Ik verheug me nu al op het kopen van Blinx en Mortal Kombat V
Toch voelde het niet goed, al die backups.
Ik heb nu een Xbox en ookal istie omgebouwd (geruild tegen de dreamcast) ik zal GEEN backups kopen. De Xbox moet leven en dus is mijn $$$ daar ook bij nodig. Ik verheug me nu al op het kopen van Blinx en Mortal Kombat V
" Play the violent strings of my symphony "
Anoniem: 2557
Er zijn spellen geweest waar ik 300 piek (guldens) voor heb betaald...ik noem MGS en MGS2, en Final Fantasy VII (ok die was 249). Allemaal Limited Edition Premium boxes op dag 1 binnen...het kost wat, maar je bent gamer of je bent het niet.GoodspeeD schreef op 14 November 2002 @ 09:44:
[...]
Ik heb al veel superspellen gehad, maar geen enkel spel is 300 piek waard vind ik.
Je hebt geld te veel of je hebt het niet, zul je bedoelen?Anoniem: 2557 schreef op 14 november 2002 @ 14:05:
[...] maar je bent gamer of je bent het niet.
En dit noem ik geen gamer meer hoor, maar gewoon MGS en FF freak.
GoodspeeD schreef op 14 november 2002 @ 14:51:
Je hebt geld te veel of je hebt het niet, zul je bedoelen?
Uhm, als ik voor MrRudi mag spreken, nee.
Ik heb ook wel spellen waar ik 100-140 euro voor over had gehad. Baldurs Gate I of II/Planescape Torment, ja hoor, had ik ervoor neergeteld (moet ik wel bij zeggen dat ik voor dat geld wel een demo zou willen checken
Baldurs Gate II bijv, heb ik denk ik 300 uur in zitten (krap geschat). Die was me de 45 euro echt meer dan waard (das 15 cent per gespeelt uur). Ik bedoel, je hebt mensen die in een weekend dat soort bedragen wegdrinken in een kroeg, daar hebben ze dan 8 uur plezier van (ruim geschat).
Nou zijn er best games die je snel uitspeelt maar ik doe met mijn games echt VEEL langer.
Als je een zware studie hebt zoals ik dan is werken geen optieAnoniem: 36087 schreef op 14 November 2002 @ 11:25:
Ik snap niet dat mensen blijven zeiken dat het te duur is, GA WERKEN L*L!
NOFI uiteraard.
tuurlijk download ik omdat het kan. Het is voor mij OF downloaden OF niet gamen, en ik koop ingecalculeerd ongeveer 2 games per jaar, en dat geld besteed ik dan aan multiplayer games met serial key nodig, want anders kan ik die helemaal niet spelen (omdat ze ook niet te downloaden zijn.)
En als ik niets meer kan downloaden dan ga ik wel pongen
als je een zware studie hebt, heb je geen tijd om te gamenVaagheit schreef op 14 november 2002 @ 15:09:
[...]
Als je een zware studie hebt zoals ik dan is werken geen optie
inkoppertjeGamegod schreef op 14 november 2002 @ 15:10:
[...]
als je een zware studie hebt, heb je geen tijd om te gamen
Gamen? Zeker wel, vrije tijd moet je altijd houden, daarom werk ik ook niet. Ik ga me niet inspannen buiten mn studie, dan wordt ik compleet krankzinnig. En waarom zou ik? Mn ouders werken 32 uur per week, ik doe al meer dan hun, dan ook nog eens werken, mn reet
. Zij betalen mijn studie, ik blijf thuis wonen, mn studiefinanciering gaat zo op en voor de rest zorgen zij voor essentiele dingen. En games horen daar niet bij, want die kun je downloaden, en mn ouders hebben nogal weinig geld dus ook voor hun doe ik het zo...
En zeg niet dat andere studenten ook werken want er is een verschil tussen studies en ik heb een hele domme keuze gemaakt
En zeg niet dat andere studenten ook werken want er is een verschil tussen studies en ik heb een hele domme keuze gemaakt
Anoniem: 45284
Deze post zegt meer over jou dan over hem, mensen met een zware studie willen ook plezier hebben. En wie zegt dat mensen met een zware studie atlijd bezig zijn met hun studie?Gamegod schreef op 14 november 2002 @ 15:10:
[...]
als je een zware studie hebt, heb je geen tijd om te gamen
Oke mag ik dan vragen waar je studiefinaciering aan op gaatVaagheit schreef op 14 November 2002 @ 15:18:
Gamen? Zeker wel, vrije tijd moet je altijd houden, daarom werk ik ook niet. Ik ga me niet inspannen buiten mn studie, dan wordt ik compleet krankzinnig. En waarom zou ik? Mn ouders werken 32 uur per week, ik doe al meer dan hun, dan ook nog eens werken, mn reet. Zij betalen mijn studie, ik blijf thuis wonen, mn studiefinanciering gaat zo op en voor de rest zorgen zij voor essentiele dingen. En games horen daar niet bij, want die kun je downloaden, en mn ouders hebben nogal weinig geld dus ook voor hun doe ik het zo...
Je hoeft geen huur (of iig weinig) te betalen omdat je nog bij je ouders woont
Eten doe je ook bij je ouders
Je studie word ook betaald
meer heb je niet nodig
Dus de rest gaat waarschijnlijk op aan uitgaan,feesten en andere (in principe) onnuttige en leuke dingen.
Dan is het maar net waar je je prioriteiten stelt
1 of 2 avonden zuipen minder per maand is al een game
Anoniem: 45284
En?Gamegod schreef op 14 November 2002 @ 15:23:
[...]
Ik begrijp niet waarom sommige mensen de behoefte hebben om zich overal mee te bemoeien.
Anoniem: 46405
Ik download alles... maar heb Battlefield 1942 gekocht. De uitbreiden gaat deze jongen niet kopen. Ergens trek ik een lijn...
Nee ik bedoelde meer, voor elke echte hobby kijk je niet op een paar centen, ook al heb je ze eigenlijk niet. En we hebben het hier wel over drie spellen in 5 jaar tijd waar je eens wat meer voor uittrekt.GoodspeeD schreef op 14 november 2002 @ 14:51:
[...]
Je hebt geld te veel of je hebt het niet, zul je bedoelen?
Een gamer die niet gek is van z'n hobby is geen gamer...meer een recreantEn dit noem ik geen gamer meer hoor, maar gewoon MGS en FF freak.
Dat rechtvaardig nog niet illegaal kopierenAnoniem: 45284 schreef op 14 November 2002 @ 15:19:
[...]
Deze post zegt meer over jou dan over hem, mensen met een zware studie willen ook plezier hebben. En wie zegt dat mensen met een zware studie atlijd bezig zijn met hun studie?

Als iedereen zou kopieren zou ik werkloos zijnAnoniem: 45284 schreef op 14 November 2002 @ 15:36:
En?
Ik begrijp niet waarom sommige mensen de behoefte hebben om zich overal mee te bemoeien.
maar ja kan diezelfde vraag ook aan jou stellen
Dat is omdat sommige mensen wel inzien dat het niet legaal is software niet te kopen en wel te gebruiken.Anoniem: 45284 schreef op 14 November 2002 @ 15:36:
[...]
En?
Anoniem: 2557 schreef op 14 november 2002 @ 15:53:
[...]
Een gamer die niet gek is van z'n hobby is geen gamer...meer een recreant![]()
Maar ik ben bang dat de meeste gamers zich meten aan de hoeveelheid games die ze "bezitten".
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
ik download ze eerst en als ik het spel goed vind koop ik de legale
PhD i.o.
Ja. Dat vind ik in principe ook de meest redelijke manier. Spellen zijn zo duur dat het riskant is om ff een spel te kopen, dat je misschien geen zak aan vindt.M@ximuS schreef op 14 november 2002 @ 17:44:
ik download ze eerst en als ik het spel goed vind koop ik de legale
En daar is dus de demo voor uitgevonden.GoodspeeD schreef op 14 november 2002 @ 18:06:
[...]
Ja. Dat vind ik in principe ook de meest redelijke manier. Spellen zijn zo duur dat het riskant is om ff een spel te kopen, dat je misschien geen zak aan vindt.
The devil is in the details.
Ik ben het wel eens met de opmerking dat de demo's meestal slechte reflecties zijn van het echte spel, of pas veel later uitkomen, of gewoon slecht gaan. Kopieren om te bekijken of het een leuk spel is om het eventueel aan te schaffen zul je mij niet over horen.
Anoniem: 46405
Demo's laten ze gewooon veels te veel uit man... al het leuke spul zit in de volledige versie.
Niet helemaal mee eens dat je nu alle demo's over 1 kam scheert. Bijv de demo van GTA heb ik me uren mee vermaakt toen, UT demo's eensgelijk.Anoniem: 46405 schreef op 14 November 2002 @ 19:31:
Demo's laten ze gewooon veels te veel uit man... al het leuke spul zit in de volledige versie.
- specs - audioscrobbler -
Dus?Anoniem: 46405 schreef op 14 november 2002 @ 15:57:
Er is zoveel niet legaal... door rood lopen mag ook niet. EN DAT DOE JIJ OOK!
Omdat ik door rood loop is mag je ineens alles down wat niet legaal is?
Dat Saddam raketten bouwt is volgens jou dus ook geen probleem, mits ik door rood loop?
Volgens mij gaat deze discussie nergens meer over 
en dit berichtje helpt er ook niet aan mee I know I know...

en dit berichtje helpt er ook niet aan mee I know I know...
Ik heb enkele offtopic replys verwijderd.
Deze discussie gaat niet over stoplichten
Deze discussie gaat niet over stoplichten
Anoniem: 26812
Euhm... dus... je bevestigt jezelf eigenlijk al... Geef mij dan maar een goede avond zuipen dan een game hoor...Gamegod schreef op 14 november 2002 @ 15:23:
[...]
Oke mag ik dan vragen waar je studiefinaciering aan op gaat
Je hoeft geen huur (of iig weinig) te betalen omdat je nog bij je ouders woont
Eten doe je ook bij je ouders
Je studie word ook betaald
meer heb je niet nodig
Dus de rest gaat waarschijnlijk op aan uitgaan,feesten en andere (in principe) onnuttige en leuke dingen.
Maar ik probeer het spel meestal eerst, met zo'n suffe demo zie je toch niet alles... En als ik het spel echt goed vind en de prijs waard vind en mij voldoende nut oplevert (ja,ja, de bekende afruilregel
Games kopen doe ik al een hele tijd niet meer sinds ik mijn 'console-tijd' achter me heb gelaten. Toen vond ik het doodnormaal om soms 180 piek te lappen voor een game, terwijl ik nu > 45 euro voor een pc-game eigenlijk te veel vindt.
Komt nog bij dat ik de laatste tijd zeer snel ben uitgekeken ben op een spel & het dus geldverspilling vindt. Dus las ik een keer een game speel, dan download ik deze.
Komt nog bij dat ik de laatste tijd zeer snel ben uitgekeken ben op een spel & het dus geldverspilling vindt. Dus las ik een keer een game speel, dan download ik deze.
Sjah, bij mij staat een avond zuipen toch echt onder een nieuwe game. Een nieuwe game doe ik een maand mee, een avondje zuipen 4-5 uurtjes.Anoniem: 26812 schreef op 15 november 2002 @ 15:12:
[...]
Euhm... dus... je bevestigt jezelf eigenlijk al... Geef mij dan maar een goede avond zuipen dan een game hoor...
Een goede game a 50 euro en een kratje bier a 10 euro is 60 euro totaal, daar red ik het vandaag de dag niet meer mee in de kroeg voor een avondjeAnoniem: 2557 schreef op 15 november 2002 @ 17:16:
[...]
Sjah, bij mij staat een avond zuipen toch echt onder een nieuwe game. Een nieuwe game doe ik een maand mee, een avondje zuipen 4-5 uurtjes.
Dan zuip je gewoon te veelNightHawk schreef op 16 November 2002 @ 01:52:
[...]
Een goede game a 50 euro en een kratje bier a 10 euro is 60 euro totaal, daar red ik het vandaag de dag niet meer mee in de kroeg voor een avondje
Anoniem: 45916
gister nog BG1942 gekocht , omdat dat echt een goed spel is (vind ik) maar anders check ik ze eerst ff door ze te dlen
Anoniem: 49195
als ik heel eerlijk ben download ik veel te veel spellen, tijd dat ik ze netjes kocht is eigenlijk voorbij. jah, niet goed.... weet het. maargoed, kan er denk ik gewoon te makkelijk aankomen
Anoniem: 65985
Downloaden
waarom kopen.. ik speel ze meestal toch niet langer als een 2 dagen. Maar als ik een spel koop dan speel ik m ook meestal heeeeel lang en heeel veeel... Warcraf2 heb ik gekocht en die zou ik nu nog wel kunnen spelen terwijl ik warcraft 3 gedownload heb en die maar 5 dagen speelde.. hetzelfde met transport tycoon die was ook superb
Anoniem: 61109
Tja, als je WC3 downloadt (alsof het een NL werkwoord is
) zul je het niet al te lang spelen nee, of je moet heel lang over de campaigns doen. Om te mp'en zul je het toch moeten kopen. En geloof mij maar, als je WC2 nu nog zou kunnen spelen, vind je het ook leuk om WC3 online te spelen, zeker een paar weken.
Maar ja, als ik naar de demo van bf1942 kijk, hoef ik het spel absoluut niet te hebben want die demo zuigt gewoon
Ik download altijd alles. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Daarom koop ik ook nooit mijn eigen eten. Ik nodig altijd mezelf uit bij anderen om daar te eten. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Ik geef ook nooit rondjes in het cafe, maar krijg het van anderen aangeboden. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Als ik naar de efteling ga, dan kruip ik ook altijd door een gat in het hek. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Als in de winkel effe niemand oplet, dan stop ik ook altijd mijn aftershave en mijn kleding enzo in mijn tas. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Daarom koop ik ook nooit mijn eigen eten. Ik nodig altijd mezelf uit bij anderen om daar te eten. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Ik geef ook nooit rondjes in het cafe, maar krijg het van anderen aangeboden. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Als ik naar de efteling ga, dan kruip ik ook altijd door een gat in het hek. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?
Als in de winkel effe niemand oplet, dan stop ik ook altijd mijn aftershave en mijn kleding enzo in mijn tas. Waarom betalen voor iets waar ik gratis aan kan komen?

Dit dus.
Anoniem: 58541
Ontwikelaars die thuis een spelfabriekje hebben staan en elke paar maanden een nieuw baggerspel uitscheiten verdienen het gewoon om niets te verkopen. Eerst checken, downloaden. En als die goed is koop ik hem wel.
Wel jammer is het dat steeds er meer MMOGs komen. Die zijn niet eerst uit te proberen, en ze kosten VEEL meer. Eerst de aanschaf kosten en daarna nog eens twee tot vier keer de kosten van het spel per jaar. OK dat is niet echt veel en ze hebben onderhoudskosten etc. Maar je kan zo niet ff een spel eerst checken.
Wel jammer is het dat steeds er meer MMOGs komen. Die zijn niet eerst uit te proberen, en ze kosten VEEL meer. Eerst de aanschaf kosten en daarna nog eens twee tot vier keer de kosten van het spel per jaar. OK dat is niet echt veel en ze hebben onderhoudskosten etc. Maar je kan zo niet ff een spel eerst checken.
Vroeger kopieerde ik eigenlijk haast alles (had toen nog geen snel internet). Maar tegenwoordig koop ik spellen waarvan ik echt denk dat ze goed zullen zijn gewoon in de winkel. Ut 2003 en Nolf 2 heb ik dan ook allebei gekocht. Als Vice City op de pc uitkomt zal ik die ook zeker kopen en niet downloaden. Zo af en toe download ik wel is iets maar dan zijn het meestal niet de spellen die ik echt goed vind. Op de een of andere manier speel ik gekochte spellen altijd veel langer en heb ik er ook veel meer plezier mee
een beetje research helpt veel in je keuze..Anoniem: 58541 schreef op 18 November 2002 @ 16:41:
Ontwikelaars die thuis een spelfabriekje hebben staan en elke paar maanden een nieuw baggerspel uitscheiten verdienen het gewoon om niets te verkopen. Eerst checken, downloaden. En als die goed is koop ik hem wel.
wie maakt t spel, wat hebben ze meer gemaakt, hoe waren die games.
wat verwacht de rest van de wereld enz enz enz
zo ga ik bijvoorbeeld voor World of Warcraft.
Bier, Whiskey en Metal!!
meestal koop ik een spel gewoon. zo heb ik laatst nog age of mythology gekocht.
maar ik kopieer ze ook weleens. downloaden niet.dit omdat de kwaliteit beneden peil is.
trouwens,het voordeel van een gekocht spel is dat het tenminste compleet is.vooral handig wanneer je het spel voor het eerst speelt. wat betreft de aanschafprijs; je moet ook nooit de eerste de beste winkel in lopen. want de 1 is weer goedkoper als de ander.
en op de vraag hoe dat dan met muziek zit: ik koop altijd de cd's en download ze nooit.
maar ik kopieer ze ook weleens. downloaden niet.dit omdat de kwaliteit beneden peil is.
trouwens,het voordeel van een gekocht spel is dat het tenminste compleet is.vooral handig wanneer je het spel voor het eerst speelt. wat betreft de aanschafprijs; je moet ook nooit de eerste de beste winkel in lopen. want de 1 is weer goedkoper als de ander.
en op de vraag hoe dat dan met muziek zit: ik koop altijd de cd's en download ze nooit.
Anoniem: 58729
Downloaden! 
Majah 1 spel legaal van de honderden (denk ik) en dat is Black and White
wat een mis koop
Majah 1 spel legaal van de honderden (denk ik) en dat is Black and White

Anoniem: 44492
Nu downloaden voor het vaderland 
Splinter Cell (xbox) komt nu binnen en Unreal Championship stond gisteren "zomaar" op me pc
.
Maar ik heb ook legale spellen hoor
3 zelfs
MotoGp
Rallysport Challenge
Dead or Alive 3
Splinter Cell (xbox) komt nu binnen en Unreal Championship stond gisteren "zomaar" op me pc
Maar ik heb ook legale spellen hoor
3 zelfs
MotoGp
Rallysport Challenge
Dead or Alive 3
Anoniem: 68555
Ik koop niks meer, 50 eurow is veels te duur....denken ze dat we miljonair zijn of zo? =/
tja,je hoeft het niet te kopen. niemand dwingt je ertoe.
Ik koop haast nooit meer games, ik vin 50 euri veel te duur voor iets. Kijk, bij sommige spellen is het die 50 euri wel waard, maar ik ben ook maar een stomme scholier van 14 met 25 euri zakgeld per maand... Daarom heb ik nu ADSL
Ik download alles eerst voordat ik het koop. Er moet een goeie multiplayer inzitten wil ik er echt geld in stoppen (like halflife, bf1943, rtcw, q3). Het is zelf zo erg met rtcw dat ik nog nooit de cd uit het hoesje heb gehaald
Ik heb de key ingevuld en ik kon online gamen 
Mooie spellen zoals max payne, spiderman, hitman en mafia koop ik niet. Het probleem met die spellen is dat je er niet meer naar kijkt als je ze uitgespeeld hebt. Dus dat vind ik zonde van mijn geld.
Mooie spellen zoals max payne, spiderman, hitman en mafia koop ik niet. Het probleem met die spellen is dat je er niet meer naar kijkt als je ze uitgespeeld hebt. Dus dat vind ik zonde van mijn geld.
En nog verrot de volgende ochtend ookAnoniem: 2557 schreef op 15 November 2002 @ 17:16:
[...]
Sjah, bij mij staat een avond zuipen toch echt onder een nieuwe game. Een nieuwe game doe ik een maand mee, een avondje zuipen 4-5 uurtjes.
(ik smijt op een vrijdag avond ook 45 euro weg in de kroeg
Anoniem: 56410
Ik speel eigenlijk alleen maar mmorpg's dus daar heb ik toch de orginele versie voor nodig en ik speel het spel jaren
, op me console koop ik ook alles orgineel , Waarom ? omdat ik graag de makers steun van het spel zodat ze geld verdienen om een nog betere game te maken
ik download best wel veel games, maar speel ze ook amper. ik speel alleen maar diablo2 exp en ut2k3 die ik allebei legaal heb, de rest speel ik amper dus koop ik ze niet omdat dat alleen maar geldverspilling is (vind ik)
Anoniem: 55511
hehe sindsdat ik kabel heb en de connecties voor de pubs en andere shit van ftps down ik toch grotendeels alle nieuwe populaire spellen, zo niet kopier ik ze wel
best slecht idd maar met 17 jaar heb ik nog neit zo veel geld
best slecht idd maar met 17 jaar heb ik nog neit zo veel geld
Kopen? Mmm das toch alweer een hele tijd geleden. Heb ook geen kabel/adsl, dus online gamen is er niet bij. Als ik dat wel zou hebben, dan zou ik de game wel kopen. (alleen als je een echte key nodig hebt, anders wordt het gewoon downen
).
ik heb wel veel spellen gekocht. o.a.:
- Carmageddon 1,2,3
- Fifa 97,98
- Quake II
- Moto Racer (jah ik weet het
)
- Tomb Raider II
- etc.
Duidelijk het tijdperk, toen de branders nog in opmars waren
ik heb wel veel spellen gekocht. o.a.:
- Carmageddon 1,2,3
- Fifa 97,98
- Quake II
- Moto Racer (jah ik weet het
- Tomb Raider II
- etc.
Duidelijk het tijdperk, toen de branders nog in opmars waren
voor een valid cd key voor onlinegaming hoef je niet het volledige spel te kopen. fiets gewoon naar de Free Record Shop, en neem een pen mee. je pakt de game, schrijft de code op je hand en klaar ben je, kheb al 2x gedaan : rtcw + wc3 (je ken die code overschrijven omdat alles er nog in zit like boekjes ed, duz ook de key
thnx Free
thnx Free
Anoniem: 28484
Ik hoop dat dit een grapje is, zoniet; lees het topic eens door voor de grap, want; ooit gedacht aan de mensen die het spel kopen en vervolgens opeens met een onbruikbare cd-key zitten omdat een of andere asociale sloeber hun code op zijn hand heeft geschreven?Bloody. schreef op 19 November 2002 @ 23:56:
voor een valid cd key voor onlinegaming hoef je niet het volledige spel te kopen. fiets gewoon naar de Free Record Shop, en neem een pen mee. je pakt de game, schrijft de code op je hand en klaar ben je, kheb al 2x gedaan : rtcw + wc3 (je ken die code overschrijven omdat alles er nog in zit like boekjes ed, duz ook de key![]()
![]()
thnx Free![]()
![]()
ik download altijd m'n games, maar codes overnemen van de winkel vind ik erg laag

Anoniem: 14565
Daarom koop ik mijn games ook nooit bij de FRS!Bloody. schreef op 19 November 2002 @ 23:56:
voor een valid cd key voor onlinegaming hoef je niet het volledige spel te kopen. fiets gewoon naar de Free Record Shop, en neem een pen mee. je pakt de game, schrijft de code op je hand en klaar ben je, kheb al 2x gedaan : rtcw + wc3 (je ken die code overschrijven omdat alles er nog in zit like boekjes ed, duz ook de key![]()
![]()
thnx Free![]()
![]()
Stoer hoor, alleen wel goed om je heen blijven kijken want als er een fanatieke gamer achter je staat die net dat spel wil kopen ga je zonder key en voortandjes de deur weer uitBloody. schreef op 19 November 2002 @ 23:56:
![]()
thnx Free![]()
![]()
Dit is zoooo walgelijk! Een collega van mij had Everquest aangeschaft en je raadt het al: Key in gebruik. Spel mocht hij niet ruilen... weken mailen met EQ support wat uiteraard 1 grote ellende is.Bloody. schreef op 19 november 2002 @ 23:56:
![]()
thnx Free![]()
![]()
Dit is eigenlijk nog erger dan downloaden, want je naait er ook nog eens goedwillende kopers mee

Dit dus.
Anoniem: 16235
1. Ik download dus alleen games als ik ze eerst echt wil uitproberen. Alles wat ik echt speel heb ik gekocht (lees mijn eerdere post van een tijdje geleden).Bloody. schreef op 19 november 2002 @ 23:56:
![]()
thnx Free![]()
![]()
2. Ik scheld nooit (online).
Maar hier kan ik dus echt woest om worden! Wat een verschrikkelijke laag bij de grondse laffe kutstreek is dit! Niet te geloven! Abnormaal a-sociaal gedrag! Ik ben echt verbijsterd. Ik weet gewoon niet wat ik verder moet schrijven. Van mij mogen ze je levenslang schorsen van dit forum. Klootzak.
weeeeeeeeeeeh, ksnap ook wel dat goedwillende kopers nu pissed zijn, maarja, kheb geen goed argument waarom ik et doe
alleen als ik nou rijke pa + ma had, had k zeker wel alle games gekocht, doh. maar een scholier heeft niet altijd rijke ouders en als je zelf ook niet egt veel verdient, tjah....
maarja, sorry datk jullie boos heb gemaakt hoor......
en mij bannen hiervoor vin IK aso, en om verrot te schelden heb ik al helemaal geen begrip voor. ik wil best discusseren, daar is dit forum ook wel een beetje voor, maar als je gaat lopen schelden en weet ik et wat tegen mij krijg dan maar de *#*^@^*!&#&@)(!!!
en mij bannen hiervoor vin IK aso, en om verrot te schelden heb ik al helemaal geen begrip voor. ik wil best discusseren, daar is dit forum ook wel een beetje voor, maar als je gaat lopen schelden en weet ik et wat tegen mij krijg dan maar de *#*^@^*!&#&@)(!!!
Er is ook geen goed argument waarom. Dat bestaat gewoon niet. Ik heb ook nooit een rijke (met geld dan) pa en ma gehad. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt natuurlijk ook zelf gaan werken.Bloody. schreef op 21 november 2002 @ 23:31:
weeeeeeeeeeeh, ksnap ook wel dat goedwillende kopers nu pissed zijn, maarja, kheb geen goed argument waarom ik et doealleen als ik nou rijke pa + ma had, had k zeker wel alle games gekocht, doh. maar een scholier heeft niet altijd rijke ouders en als je zelf ook niet egt veel verdient, tjah....
Koop anders een console. Geen gedoe met serials en dergelijke.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
ja maar op een console ken je weer niet alles doen wat ik wil, maar je heb wel gelijk, console zou ik er geen last van hebben... ik ben 14, kan nu eindelijk vanaf zomervakantie gaan werken.. van me pa en ma mag ik geen krantenwijk, duz dat houd ook op...
Anoniem: 71105
Ik Download al mn game's, want dat blijft toch het goedkoopst en als het geen mooi spel is kun je hem zo weer verwijderen.
Anoniem: 61283
Ik vind een game die ik gekocht heb vaak ook veel leuker als een game die ik gedownload heb.
Anoniem: 71105
Dat hangt denk ik af van welke game's je koopt en welke je download. (als je steeds niet leuke game's download en de mooiste game's koopt is het logisch.Anoniem: 61283 schreef op 22 november 2002 @ 20:19:
Ik vind een game die ik gekocht heb vaak ook veel leuker als een game die ik gedownload heb.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 71105 op 11-12-2002 17:56 ]
Ik download meestal mijn games. Jammer maar ik moet wel met die super hoge prijzen. Spellen zoals halflife koop ik natuurlijk wel voor het online game, dus niet key overschrijven want dat vind ik dus echt laag.
Anoniem: 58145
aan mensen die weeral over de prijs beginnen en toch geen geldig argument kunnen geven, moet je ook geen aandacht besteden.
Weet trouwens iemand of Aquanox 90 gulden waard is? Ben nu de demo aan het downloaden maar als de FV erg goed is, loop ik morgen meteen naar de winkel natuurlijk.
Trouwens: voor de 100ste keer: een spel kopen voor 60 gulden is ook heel goed mogelijk hoor.
Weet trouwens iemand of Aquanox 90 gulden waard is? Ben nu de demo aan het downloaden maar als de FV erg goed is, loop ik morgen meteen naar de winkel natuurlijk.
Trouwens: voor de 100ste keer: een spel kopen voor 60 gulden is ook heel goed mogelijk hoor.
Anoniem: 58145 schreef op 11 December 2002 @ 18:30:Trouwens: voor de 100ste keer: een spel kopen voor 60 gulden is ook heel goed mogelijk hoor.
En in aanvulling daarop.... hebben jullie enig idee wat voor gave spellen er af en toe als budgettitel liggen? Nee? Ga maar eens kijken.
* IceStorm komt net terug van de V&D, Earth 2150 a € 5,- (cardbox versie), Earth 2150 - Escape from the blue Planet a € 6,- (cardbox versie) en Populous 3 a € 5,- (DVD-box versie).
Anoniem: 21737
Is dat een strikvraagAnoniem: 57623 schreef op 23 October 2002 @ 09:18:
Hoe komen jullie aan jullie spellen? Kopen jullie allles of Download je jezelf dood? Owja... Kopieren is ook een optie :P(
Anoniem: 62261
Laat ik het zo zeggen, als ze geen brander hadden uitgevonden zat ik nu niet te gamen.....
Ik download dus alles (Want vind de prijzen belachelijk duur, heb één spel legaal: Battlefield 1942)
Ik download dus alles (Want vind de prijzen belachelijk duur, heb één spel legaal: Battlefield 1942)
idd. Ground Control (alleen om te zien al schitterend) = 7,50 @ V&DIceStorm schreef op 11 December 2002 @ 18:38:
[...]
En in aanvulling daarop.... hebben jullie enig idee wat voor gave spellen er af en toe als budgettitel liggen? Nee? Ga maar eens kijken.
* IceStorm komt net terug van de V&D, Earth 2150 a € 5,- (cardbox versie), Earth 2150 - Escape from the blue Planet a € 6,- (cardbox versie) en Populous 3 a € 5,- (DVD-box versie).
Gothic kost bijna niets meer. Unreal Tournament kost bijna niets meer. Emperor: BFD bijna niets. Dungeon Siege NU AL voor 29 euro... RTCW voor 29 euro, max payne voor 25 euro... en ga zo maar door.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58145 op 11-12-2002 20:40 ]
Anoniem: 23534
Ik koop vrijwel alles wat ik daadwerkelijk speel, soms koop ik iets achteraf (Age of Wonders) omdat het eerst niet te krijgen is (distributie vind ik nog altijd k*t). Ik geef ook zo'n 300 euro/maand uit aan muziek (vinyl, vrijwel geen CD's) en ik heb zoiets van ik werk ervoor en de makers ook.
Vroeger heb ik ook redelijk veel gekopieerd (al kocht ik toen ook al), maar wat mij nu opvalt is dat iedereen het de gewoonste zaak van de wereld vindt. Ik ben me altijd bewust geweest van dat ik eigenlijk fout bezig was. Verder beleef ik nu meer plezier aan spellen omdat ik me beperk tot 2-3 per maand en ze ook echt uitspeel (voor zover me dat lukt).
Ten aanzien van die 100 gulden of 45 euro, bedenk ten eerste dat er 19% BTW opzit (net zoals bij muziek, vuile graaiers bij de overheid) en dat het vroeger echt niet goedkoper was; ELite Plus heb ik destijds voor pakweg 140 gulden gekocht. Platen (12"es) zijn juist schofterig duur geworden, 13-14 euro voor Amerikaanse import vind ik te gek voor woorden.
De voornaamste aanpak voor de game industrie is mijns inziens het verhogen van de leeftijd waarop men zich richt, mensen die werken voor de kost hebben wel geld over voor een spel. In bepaalde niche genres (RPG) is mijns inziens wel degelijk geld te verdienen. Ik begrijp niet waarom men zich richt op 14-22 jarigen, die toch geen geld hebben of het er niet voor over hebben.
Waarom is The Sims zo'n financieel succes? De doelgroep bestaat niet uit kleuters die alles wat los en vast zit downloaden.
Vroeger heb ik ook redelijk veel gekopieerd (al kocht ik toen ook al), maar wat mij nu opvalt is dat iedereen het de gewoonste zaak van de wereld vindt. Ik ben me altijd bewust geweest van dat ik eigenlijk fout bezig was. Verder beleef ik nu meer plezier aan spellen omdat ik me beperk tot 2-3 per maand en ze ook echt uitspeel (voor zover me dat lukt).
Ten aanzien van die 100 gulden of 45 euro, bedenk ten eerste dat er 19% BTW opzit (net zoals bij muziek, vuile graaiers bij de overheid) en dat het vroeger echt niet goedkoper was; ELite Plus heb ik destijds voor pakweg 140 gulden gekocht. Platen (12"es) zijn juist schofterig duur geworden, 13-14 euro voor Amerikaanse import vind ik te gek voor woorden.
De voornaamste aanpak voor de game industrie is mijns inziens het verhogen van de leeftijd waarop men zich richt, mensen die werken voor de kost hebben wel geld over voor een spel. In bepaalde niche genres (RPG) is mijns inziens wel degelijk geld te verdienen. Ik begrijp niet waarom men zich richt op 14-22 jarigen, die toch geen geld hebben of het er niet voor over hebben.
Waarom is The Sims zo'n financieel succes? De doelgroep bestaat niet uit kleuters die alles wat los en vast zit downloaden.
Die Earth spellen die je noemt zijn hetzelfdeIceStorm schreef op 11 december 2002 @ 18:38:
[...]
Ik heb Earth 2150 en het vervolg daarop The Moon Project allebei voor 5 euro. Trouwens wat ook een hélé leuke is is Empire Earth voor 10 euro!
The devil is in the details.
Ik heb tig spellen legaal, maar ben dan ook geen arme student
.
Ik bestel ze allemaal via internet. Als je goed zoekt kom je ook nog eens moeilijk te krijgen spellen tegen. Zo had ik al een klein tijdje terug de Gabriel knight mysteries op de kop getikt.
Ik bestel ze allemaal via internet. Als je goed zoekt kom je ook nog eens moeilijk te krijgen spellen tegen. Zo had ik al een klein tijdje terug de Gabriel knight mysteries op de kop getikt.
MaRc0 schreef op 12 december 2002 @ 16:53:
Die Earth spellen die je noemt zijn hetzelfde
Ik heb Earth 2150 en het vervolg daarop The Moon Project allebei voor 5 euro. Trouwens wat ook een hélé leuke is is Empire Earth voor 10 euro!
Klopt, ik haal ze weer door elkaar
Empire Earth staat ook nog op mijn lijstje
je hebt ook nog Earth2150 - lost souls. Maar da's gewoon een hoop missies dacht ik.
Verder heb ik gewoon deze tactiek: ik koop een spel en speel die eerst helemaal uit. Dan koop in een nieuwe, die speel ik ook een maal helemaal uit. Na een tijdje ga je vanzelf die titels weer terug spelen (je hebt ze pas 1 keer uitgespeeld). Dit heb ik gedaan met dungeon siege, sacrifice, ground control, red faction, etc. En het bevalt me erg goed.
Trouwens wel een hot topic, dit. In veel bladen hebben ze het er tegenwoordig over.
Verder heb ik gewoon deze tactiek: ik koop een spel en speel die eerst helemaal uit. Dan koop in een nieuwe, die speel ik ook een maal helemaal uit. Na een tijdje ga je vanzelf die titels weer terug spelen (je hebt ze pas 1 keer uitgespeeld). Dit heb ik gedaan met dungeon siege, sacrifice, ground control, red faction, etc. En het bevalt me erg goed.
Trouwens wel een hot topic, dit. In veel bladen hebben ze het er tegenwoordig over.