Janoz schreef op 23 oktober 2002 @ 15:01:
Vandaar de abbo structuur. Dan worden ontwikkelaars gedwongen hun content interesant te houden. Daarnaast. Bulk van de spellen voor PC bestaan tegenwoordig al uit FSP en RTS. Voor de vecht en platform spellen moet je imho sowieso bij de consoles zijn

.
OK die wil ik je geven

Ik zeg ook niet dat het morgen gebeurt. Feit is wel dat een beetje spelletjes maker er tegenwoordig wel van uit kan gaan dat ie z'n spel op internet mag richten zonder dat ineens het aantal afnemers volledig gaat kelderen.
Die ook maar ik krijg hier op de helpdesk nog steeds vaak genoeg mensen aan de lijn die geen inet hebben en dus niet nieuwe drivers kunnen installeren om de games te spelen
waarom denk je dat ze bij UT2003 de videodrivers op de CD erbij zetten 
Ik heb het over veel goedkopere prijzen waardoor het niet €30 hoeft te kosten (tenzij zoon/dochterlief 10 spellen tegelijk wil spelen oid)
Met die 30 € bedoel ik de internet kosten die je al standaard moet betalen (abbo)
Dus met jou berekening van 3 € per spel plus mijn 30 € abbo kosten zit je al op 33€ per maand om 1 game te spelen
Sorry maar dat gaat zelfs mij te ver
En de gemiddelde vader en moeder (die ik ken

) hebben weinig of geen behoefte om op inet te gaan of het moet via de telefoon gaan want dat kost zoveel je belt
(maar voor de games word dat weer veel)
Dat komt omdat bij de huidige implementaties het meeste werk ín 'userspace' afspeelt. En alles dat zich in 'userspace' afspeelt is per definitie te kraken. Door niet alleen de check, maar een veel groter deel van de implementatie over te hevelen naar servers in eigen beheer speelt zich steeds minder in 'userspace' af. Hierdoor wordt kraken niet simpel een booleantje op true zetten na de validatie, maar moet je een groot gedeelte van de spelfunctionaliteit zelf gaan herschrijven. Naast het gedeelte van de functionaliteit word de gehele content ook op de server bijgehouden. Een gekraakt spel is dan niks meer dan een browser die niet op internet kan komen. Leuk programma, maar je kunt er eigenlijk niks mee.
Kraken wordt hiermee gelijkgesteld aan de halve implementatie en de gehele content namaken, en dan zou je je tijd beter kunnen steken in een kloon van het spel.
Als ik voor het spelen de helft van mijn software v/d server zou moeten halen, zou dat dan niet ongelovelijk veel bandbreedte kosten ?
Zeker als ik niet de enige bent maar dat het 20.000 man zijn die dat willen ?
Ik ben wat minder op de hoogte van de techniek op inet gebied maar als de helft v/d content eerst v/d server gedownload moet worden zal dat aardig wat zijn en reken maar dat dat veel data word want als dat maar 5 Mb is kunnen ze het wel jatten/kopiereen/hacken
En als ik elke keer voordat ik een game wil gaan spelen een 1/2 uur moet wachten totdat alles gedownload is word het ook minder
Nu weet ik dat ze bezig zijn met een techniek waarmee ze binnen een paar seconden honderden Mb's kunnen versturen maar voordat die techniek klaar is zijn er alweer een aantal falliet